Not even a lady...quote:Op maandag 17 december 2007 15:15 schreef cafca het volgende:
Serieus: Madonna?
Ha, hoger dan gisterenquote:Op maandag 17 december 2007 14:59 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
De man die ik gisteren verwisselde met Brian Wilson...quote:
Over wie gaat dit aritkel?quote:, het Amerikaanse artistieke wonderkind en één van de meest besproken figuren in de internationale muziekpers van de laatste maanden, geeft zijn eerste concerten in Europa. Zijn debuutoptreden grijpt op 31 mei plaats in Parijs en vormt het bgin van een Europese toernee, die zes tot zeven weken zal duren. Op 15 juni is
te bewonderen in het Amsterdamse Carré. Volgens Jerry Brandt, zijn ontdekker en manager, zal
tijdens deze Europese rondreis met het grootste gemak van de wereld bewijzen dat hij het onbetwisten popidool van de jaren zeventig is.
Brandt zegt dat de wereld vol ongeduld wacht op een superstar asl. In de talloze interviews, die hij de afgelopen maanden over zijn ontdekking heeft gegeven, heeft Brandt met niet mis te verstane uitspraken duidelijk gemaakt dat de mensen weer iemand nodig hebben, die ze met hun hele hart en ziel kunnen bewonderen. In de jaren vijftig was dat Elvis Presley. In de jaren zestig waren het the Beatles. En nu is
tijdperk aangebroken.
Brandt: ":X is de mooiste en meest getalteeerde, geperfectioneerde en toegewijde artiest, die ik ken. Logisch dat hij 's werelds grootste superstar wordt. Al die anderen, Mick Jagger, Alice Cooper, David Bowie, noem maar op, vallen bij hem totaal in het niet.heeft zo ontzaggelijk veel talenten, dat die bijna niet onder woorden te brengen zijn. Hij is een genie, dat is zonder meer een feit. En dan druk ik me nog heel gematigd uit. Hij is een sprookjesfiguur. Een geboren leiden. Een manipulator van kunst en schoonheid."
Veronica Gids, mei 1974
Nee, het gaat over het onbetwiste popidool van de jaren 70, dus niet over Springsteen.quote:
Ja, die.quote:Op maandag 17 december 2007 16:43 schreef ranja het volgende:
Ah, was hij dat die Morrisey als voorprogramma wilde maar toen al overleden bleek?
Die inderdaad. Blijft een prachtig verhaal. Het 'onbetwiste popidool van de jaren 70' waar, ondanks duizenden dollars promotie, geen hond in geïnteresseerd was.quote:
quote:Op maandag 17 december 2007 16:15 schreef MadMaster het volgende:
De man die ik Brother52 gisteren verwisselde met Brian Wilson...
Dat is niet z'n volledige naam.quote:Op maandag 17 december 2007 18:23 schreef Burnett het volgende:
kotzen?
...maar de overeenkomst is wel actueel?quote:Op maandag 17 december 2007 21:35 schreef Burnett het volgende:
ps: de conXie heeft niets te maken met zijn overlijden afgelopen weekend.
quote:Op maandag 17 december 2007 21:36 schreef belsen het volgende:
Dan Fogelberg werkte mee aan Pet Sounds?
quote:Op maandag 17 december 2007 21:42 schreef Berkery het volgende:
[..]
...maar de overeenkomst is wel actueel?
quote:Op maandag 17 december 2007 21:46 schreef Berkery het volgende:
The Beach Boys hebben ooit een album in Nederland opgenomen, Dan Fogelberg ook, tegelijkertijd?
Newbiedoobiedoo +1quote:Op maandag 17 december 2007 21:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dan had een plaat "Nether lands" (overigens een ode aan Colorado en niet ons kikkerlandje) , de Beach Boys een plaat "Holland"
Dat was je vanaf Idols 1 al niet.quote:Op maandag 17 december 2007 22:19 schreef ranja het volgende:
Ha, ik ben niet meer de enige die kijkt?
Wat een wijf en wat een strot...quote:Op maandag 17 december 2007 22:14 schreef bukgeit het volgende:
Nathalie - Idols
Waag een gokje...quote:Op maandag 17 december 2007 22:32 schreef bukgeit het volgende:
Je bent fan of niet. Ik dus niet van de Beatles
quote:Op maandag 17 december 2007 22:32 schreef MadMaster het volgende:
Help: George, John, Paul, Ringo
Sgt. Pepper: Ringo, John, Paul, George
quote:Op maandag 17 december 2007 22:51 schreef MadMaster het volgende:
Help is volgens mij goed, dan wordt Sgt. Pepper:
John, Ringo, Paul, George
Ik zet voor de zekerheid 2 jokers in...
nee, DIT is Bow Wow Wowquote:Op maandag 17 december 2007 23:29 schreef bukgeit het volgende:
Da's Bow Wow Wow he.
quote:Op maandag 17 december 2007 23:31 schreef knars het volgende:
Had nog niet gezien dat er al een correct antwoord gegeven was [ afbeelding ]
Ja maar ze zijn bezig met een Led Zep-variant. Zie link.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:29 schreef brother52 het volgende:
De Rock 'n Rollercoaster is toch met aerosmith?
Als de karretjes omhoog getakeld worden zal het 'stairway to heaven' wel zijn en aan het einde 'dazed & confused' of 'bring it on home'quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:45 schreef knars het volgende:
Cool, ben benieuwd welke nummers er in te horen zijn
Je bedoelt John K. of John Kricfalusi van Spümcø International?quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:02 schreef bartrid het volgende:
die gast van Ren en Stimpy.
quote:I do still think thatneeds a bit more honing as a lyricist, because while her tales of relationship-based angst are generally charming, the simplicity of her rhymes always grates after a while, and she can only bank on a killer chorus saving her a certain number of times. And of course, she's still really overdoing the accent, and we shall never truly be comrades until she stops that.
niet zichtbaar in je browserquote:
quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:33 schreef Burnett het volgende:
cassius - cassius 1999
Daar werk ik al 3 jaren mee. Hoe lang heb je dat probleem al?quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:33 schreef ranja het volgende:
Nee, niks te zien. geocities doet het vaak niet.
Andere users zien de afbeeldingen wel. Dat vind ik zo vreemdquote:
Tja. Bij filmtrivia was het wel bekend dat er geen plaatjes van geocities gebruikt konden worden vanwege het tegenhouden van doorlinken. Waarom sommige die dan wel zien geen ideequote:Op dinsdag 18 december 2007 14:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Andere users zien de afbeeldingen wel. Dat vind ik zo vreemd
Wees blij dat het maar een dancevraag was![]()
en mijn geboortejaarquote:Op dinsdag 18 december 2007 14:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
woodstockjaar 1969 ?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:31 schreef MadMaster het volgende:
Metallica
RATM
RHCP
Korn
Bush
Alanis Morisette
Elvis Costello
Offspring
Live
Chemical Brothers
Noemde net de Chemical Brothers !!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Noem 10 artiesten die volgens wikipedia op Woodstock '99 hebben opgetreden. Degene die nummer 10 noemt, krijgt het punt.
Heb je alweer elders een antwoord gegeven?quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:50 schreef WeezerButler het volgende:
Tijdens welk optreden begonnen tijdens de 99 editie van woodstock de ongeregeldheden......
Dat was tijdens Break Stuff van Limp Bizkit, maar je was niet aan de beurt om een vraag te stellen....quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:50 schreef WeezerButler het volgende:
Tijdens welk optreden begonnen tijdens de 99 editie van woodstock de ongeregeldheden......
ik dacht altijd fire van rhcp. ach, het is flink hommeles geweest daarquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat was tijdens Break Stuff van Limp Bizkit, maar je was niet aan de beurt om een vraag te stellen....
Ik zag nergens een bijdrage van jouquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:35 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Noemde net de Chemical Brothers !!!
Punt?
Ben benieuwd in welk opzicht...quote:
Waarschijnlijk dat opzicht.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd in welk opzicht...
De respectievelijke geboortedata (v.l.n.r.) zijn 5 mei 1950 en 2 juli 1956...
Is dat geen allochtoon?quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:26 schreef bukgeit het volgende:
Die rechter lijkt op Forsyth van Grant & Forsyth.
Ja, Marga Bult lijkt me welquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Of Sjoukje Smit en Marga Bult..
Manon Thomas moet niet meer zeuren...quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Of Sjoukje Smit en Marga Bult..
quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:09 schreef methodmich het volgende:
1992: Bone Machine van Tom Waits
1993: Siamese Dream van Smashing Pumpkins
1994: Home van Spearhead
1995: What's The Story Morning Glory van Oasis
1996: Endtroducing van DJ Shadow
Misschien is het woord eindlijst niet goed gekozen, het gaat om de top10-jaarlijsten van de diverse recensenten...quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:23 schreef methodmich het volgende:
Welke eindlijsten heb jij dan??? Want deze zijn het echt wel volgens de papieren versie van de OOR uit die jaren.... Heb ze hier liggen.
Dan heb je overigens een andere OOR liggen dan ik...quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:23 schreef methodmich het volgende:
Welke eindlijsten heb jij dan??? Want deze zijn het echt wel volgens de papieren versie van de OOR uit die jaren.... Heb ze hier liggen.
methodmich +1quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:29 schreef methodmich het volgende:
Ja, die dan uiteindelijk het lijstje vormt dat ze achterin de OOR afdrukken toch?
Maar goed, dan gok ik de nummers 2 uit die jaren wel:
93: Come On Feel van Lemonheads
96: Odelay van Beck
ga je nou een beetje uit de oor lopen overtypenquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:29 schreef methodmich het volgende:
Ja, die dan uiteindelijk het lijstje vormt dat ze achterin de OOR afdrukken toch?
Maar goed, dan gok ik de nummers 2 uit die jaren wel:
93: Come On Feel van Lemonheads
96: Odelay van Beck
Zal er iemand zijn die die lijstjes uit zijn hoofd kent? Zo ja, dan gun ik die met liefde het punt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:51 schreef ranja het volgende:
[..]
ga je nou een beetje uit de oor lopen overtypen
en opzoeken is dus verboden zoals je weetquote:Op dinsdag 18 december 2007 20:15 schreef methodmich het volgende:
Mwah, ik vind het een bij uitstek opzoek / gokvraag.
met of zonder bronvermelding?quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:15 schreef methodmich het volgende:
Nu tijd voor het beantwoorden van mijn vraag.
Vind namen nog wel wat anders dan jaarlijstjes van de OOR eerlijk gezegd.... Maar goed, ik heb niet opgezocht, ik wist alle nummers één. Alleen toen bleek dat Burnett een andere lijst had en toen ging ik controleren.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:17 schreef ranja het volgende:
[..]
en opzoeken is dus verboden zoals je weet
hij was prima te gokken...
[..]
met of zonder bronvermelding?
of denk je echt dat er iemand is die die namen uit z'n hoofd kent
Hier iemand die de nummers niet kent...laat staan de lijstjes...quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zal er iemand zijn die die lijstjes uit zijn hoofd kent? Zo ja, dan gun ik die met liefde het punt.
De enige die ik weetquote:Erik Hofland
Erik de Jong
Goed opgelet tijdens de gesprekken afgelopen zondag!quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:56 schreef cafca het volgende:
Our Lady Peace?
Ik dacht dat jij hem zeker wel zou kennenquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:10 schreef Burnett het volgende:
Mark Hollis
Dank voor het in mij gestelde vertrouwen!quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij hem zeker wel zou kennen
En dan is mijn muzieksmaak nog beterquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:24 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dank voor het in mij gestelde vertrouwen!
Heb zojuist uw fotoboek met muzikale voorkeuren bekeken en U beschikt over een meer dan uitstekende muzieksmaak...
Kennen wij elkaar?
Dankquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:24 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dank voor het in mij gestelde vertrouwen!
Heb zojuist uw fotoboek met muzikale voorkeuren bekeken en U beschikt over een meer dan uitstekende muzieksmaak...
Kennen wij elkaar?
Ik zie het nog niet overigens...
Mark E Smith?
nope, jonge getalenteerde singer-songwriter, stond onlangs in paradiso. Niet Nederlands trouwensquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:46 schreef peaceman het volgende:
Dj?
Sack + 1quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Justin Nozuka?
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:32 schreef Burnett het volgende:
Alle uitvoerenden, geen idee
1. Alice Cooper - Poison
2. ? -?
3. Massive attack - Teardrop
Klopt ook. Alleen nog de uitvoerenden dus nogquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:46 schreef MadMaster het volgende:
Doe ik voor 2 'Hyper Hyper' van Scooter in het zakje, maar wie de cover uitvoeren?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:50 schreef bukgeit het volgende:
Je vraag wordt nu toch onvolledig beantwoord?
Oftewel voor degene die 't compleet maakt. Ik verwacht eigenlijk niet dat iemand ze namelijk allemaal in z'n eentje weet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Punt voor degene die de laatste heeft.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:52 schreef bukgeit het volgende:
Ok, voeg ik José Gonzalez toe als uitvoerende van Teardrop.
Inderdaad geen Portishead. Deze band bracht eerder dit jaar een regulier album uit (hun 2e dacht ik) en onlangs een remix en rariteiten album waar de cover op staat. Die is ook een (vast?) onderdeel van hun live-set.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:56 schreef ranja het volgende:
De versie van Poison doet denken aan Portishead maar dat lijkt me sterk. Wat lijkt op Portishead? 12 Rounds, 8mm, beide niet van dit jaar... Hooverphonic
Nummero 2 is een duo uit Berlijn, wat toch 1 van de betere elektronische albums van het jaar heeft gemaakt, wat jammer genoeg niet zo is opgepakt als de bekende hypes uit die hoek van dit jaar, maar zeker ook in die categorie hoort. Mijn grote vriend Tom Yorke doet ook een beetje mee op dat album trouwens, op deze cover worden de vocalen verzorgt door Otto von Shirach.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:16 schreef MadMaster het volgende:
Nummero 2 is een beetje in de stijl van Timbaland, maar of die Scooter zou willen coveren?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:25 schreef bukgeit het volgende:
Ah, dan is dat Modeselektor.
Hij stond nog op m'n lijstje, ik ga 'm donderdag beluisteren. Tja, en Fins: Nightwish zal het niet zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Happy Birthday is een geweldig album. Blind aanschaffen
Nu 1 nog.
Verre van Nightwish. Ik zei schattig, niet: "ik krijg nachtmerries van dat mens en de band is ook ruk".quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:43 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Hij stond nog op m'n lijstje, ik ga 'm donderdag beluisteren. Tja, en Fins: Nightwish zal het niet zijn.
quote:Op woensdag 19 december 2007 10:48 schreef bukgeit het volgende:
Dat is net King Cole!
Ik vind de popquizvragen makkelijkerquote:Op woensdag 19 december 2007 10:52 schreef bukgeit het volgende:
Er zijn nog al wat Kool/Cole/Coal bands en artiesten. Noem er wat zullen we zeggen... 10. Geen Cool!
Ok, maak er maar zeven van.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:31 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik vind de popquizvragen makkelijker
Net op tijdquote:Op woensdag 19 december 2007 11:39 schreef ranja het volgende:
Coal Chamber
Lloyd Cole
Nathalie Cole
Kool Moe Dee
Kool & the Gang
Paula Cole
Civilles & Cole
quote:Op woensdag 19 december 2007 12:59 schreef ranja het volgende:
Welke noten horen bij de strepen van een notenbalk met een bas-sleutel?
kan even duren voor ik antwoorden controleer
een notenbalk heeft 5 lijnen, dus die laatste E hoort er niet bij. Verder klopt het.. (al wordt meestal van onder naar boven geteld)quote:Op woensdag 19 december 2007 13:20 schreef brother52 het volgende:
Van boven naar beneden: A, F, D, B, G, E als ik goed geteld heb
De bas-sleutel ook wel F-sleutel genoemd geeft aan dat de F op de 4e lijn (van onder, 2e van boven dus) staat, dan is de rest gewoon simpel doortellen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:09 schreef MadMaster het volgende:
Een notenbalk met een bassleutel kan elke noot op/tussen elke streep bevatten, alleen speel je deze lager en klinkt die dus ook lager dan wanneer er een vioolsleutel staat...
Ja, strepen, lijnen, dat dusquote:Op woensdag 19 december 2007 13:34 schreef MadMaster het volgende:
O, op die manier, je wilde de noten 'op' de lijnen benoemd hebben...
quote:Op woensdag 19 december 2007 10:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sack heeft z'n voorliefde voor het Husky Rescue-meisje toch al eerder laten merken..en nog steeds staat 'ie open
En ik probeer je nog wel langs Bukgeit te komen...quote:Op woensdag 19 december 2007 13:52 schreef ranja het volgende:
Neil Tennant?
Evenmin...quote:Op woensdag 19 december 2007 13:54 schreef ranja het volgende:
oh wacht, Holly Johnson?
Ebenezer 'Not' Good..quote:Op woensdag 19 december 2007 14:14 schreef knars het volgende:
Mr C van The Shamen?
Waar 2 koplopers strijden om een been, gaan de topper van de popquiz er mee heen...quote:Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Phil Oakey
heel goed, geen risico nemen de volledige ofoon erbij te typenquote:Op woensdag 19 december 2007 14:56 schreef knars het volgende:
sax
Het is zeker een leuk spel, veel beter dan de zogenaamde muziekgames waarbij je op het juiste moment het juiste knopje moet indrukken.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:32 schreef bukgeit het volgende:
Klinkt leuk, maar hier heb ik geen kaas van gegeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |