, het Amerikaanse artistieke wonderkind en één van de meest besproken figuren in de internationale muziekpers van de laatste maanden, geeft zijn eerste concerten in Europa. Zijn debuutoptreden grijpt op 31 mei plaats in Parijs en vormt het bgin van een Europese toernee, die zes tot zeven weken zal duren. Op 15 juni is

te bewonderen in het Amsterdamse Carré. Volgens Jerry Brandt, zijn ontdekker en manager, zal

tijdens deze Europese rondreis met het grootste gemak van de wereld bewijzen dat hij het onbetwisten popidool van de jaren zeventig is.
Brandt zegt dat de wereld vol ongeduld wacht op een superstar asl

. In de talloze interviews, die hij de afgelopen maanden over zijn ontdekking heeft gegeven, heeft Brandt met niet mis te verstane uitspraken duidelijk gemaakt dat de mensen weer iemand nodig hebben, die ze met hun hele hart en ziel kunnen bewonderen. In de jaren vijftig was dat Elvis Presley. In de jaren zestig waren het the Beatles. En nu is

tijdperk aangebroken.
Brandt: ":X is de mooiste en meest getalteeerde, geperfectioneerde en toegewijde artiest, die ik ken. Logisch dat hij 's werelds grootste superstar wordt. Al die anderen, Mick Jagger, Alice Cooper, David Bowie, noem maar op, vallen bij hem totaal in het niet.

heeft zo ontzaggelijk veel talenten, dat die bijna niet onder woorden te brengen zijn. Hij is een genie, dat is zonder meer een feit. En dan druk ik me nog heel gematigd uit. Hij is een sprookjesfiguur. Een geboren leiden. Een manipulator van kunst en schoonheid."
Veronica Gids, mei 1974