abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55730560
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Boeiend. 40 tot 70mm is toch de meest saaie range in het spectrum die je makkelijk kan opvullen met een simpele 50mm van 100 euro.
Dat is natuurlijk persoonlijk Ik ken mensen die de 60mm macroprime van Canon vooral gebruiken als portretlens in plaats van de goedkopere en snellere 50/1.8. Zij vinden die range kennelijk niet zo saai.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55731642
Die 2.8 op 50mm zou ik bijna vergeten. Niet onbelangrijk als je wat ouder wordt niet meer zo vast in de arm. Ik zal 'm vooral gebruiken voor landschapsfoto's Misschien mis ik daar de extra stap(pen) tussen 50mm en 70mm niet zo.
pi_55731880
Waarom dan geen F/2.8 op 50mm en wel F/4 op 70mm?

Ik snap het vast niet?
pi_55732187
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Waarom dan geen F/2.8 op 50mm en wel F/4 op 70mm?

Ik snap het vast niet?
Ik moest het ook twee keer lezen. Iets anders geformuleerd: hij had er niet bij stilgestaan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55732214
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:58 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik moest het ook twee keer lezen. Iets anders geformuleerd: hij had er niet bij stilgestaan.
Ow, idd! Tnx
Ik vond het al zo vreemd!
pi_55732285
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:35 schreef The_Frog het volgende:
Die 2.8 op 50mm zou ik bijna vergeten. Niet onbelangrijk als je wat ouder wordt niet meer zo vast in de arm. Ik zal 'm vooral gebruiken voor landschapsfoto's Misschien mis ik daar de extra stap(pen) tussen 50mm en 70mm niet zo.
je had toch al een 18-55 en een 70-300? Dan weet je toch of je vaak tegen die 55 en die 70 aan zat te hikken? Ga je exif's checken of je vaak de 55 en de 70 zelf gebruikt, dan heb je ws dat bereik ertussen nodig. Zo niet, dan kun je beter de Tamron nemen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55732637
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:02 schreef Vliegvrager het volgende:
Ga je exif's checken of je vaak de 55 en de 70 zelf gebruikt,
En daarvoor gebruik je dit tooltje: http://www.cpr.demon.nl/prog_plotf.html
pi_55733006
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:58 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat klopt. Moet me blijkbaar beter uitdrukken...
pi_55733825
@veldmuis en vliegvrager thnx voorj julie reacties. top. Ik ga het progje eens uit proberen en op basis daarvan een beslissing nemen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:10:06 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55734123
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk persoonlijk Ik ken mensen die de 60mm macroprime van Canon vooral gebruiken als portretlens in plaats van de goedkopere en snellere 50/1.8. Zij vinden die range kennelijk niet zo saai.
Dat bevestigt maar weer dat je niet voor het 40 tot 70mm spectrum een of meerdere overlappende zoomlenzen nodig hebt maar dat een enkel prime lensje naar keuze die niet het hele spectrum dekt al afdoende is.

Dat bedoel ik met de saaiste range. Pas vanaf 100mm wordt het weer leuk om te kunnen zoomen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:49:12 #111
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_55735092
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:37 schreef The_Frog het volgende:
Vraagje:
Tijdens onze zomervakantie gleed m'n camera (Nikon D50) van m'n schouder. Er leek niet veel aan de hand, maar twee weken geleden deed m'n kitlens 18-55 het niet meer. Ik kon niet meer zoomen. Toen ik 'm van de camera haalde, bleek er in het binnenste iets los te liggen. Aangezien dit een vrij goedkope (plastic) lens is, ben ik op zoek naar iets anders. Ik denk dan aan de volgende lenzen:

De Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro
De Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR

Nu komen ze beide redelijk tot goed uit de testen. Ik heb nog een Nikon 70-300mm G liggen. De Sigma zou er dus prima op aansluiten.
Kan iemand hier nog iets positiefs/negatiefs over zeggen om te helpen mijn keuze te bepalen?
Of die 18-70 van nikon zelf, is ook goed en van nikon zelf, niet perfect maar dat is niks.
Op marktplaats te vinden voor rond 150 E.
Fear is the grease of society.
pi_55739021
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat bevestigt maar weer dat je niet voor het 40 tot 70mm spectrum een of meerdere overlappende zoomlenzen nodig hebt maar dat een enkel prime lensje naar keuze die niet het hele spectrum dekt al afdoende is.
Dat bevestigt vooral dat de fotografen waar ik het over had voor portretten liever primes gebruiken dan zooms.

en het bevestigt het inzicht uit de psychologie dat mensen geneigd zijn nieuwe informatie zo te interpreteren dat het past in het beeld dat ze toch al hadden.
quote:
Dat bedoel ik met de saaiste range. Pas vanaf 100mm wordt het weer leuk om te kunnen zoomen.
En ook dat is weer een kwestie van smaak. De enige zoomlenzen die ik zou overwegen zijn groothoek.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55741146
In mei ga ik voor twee weken op vakantie en ik wil graag m'n dslr meenemen, alleen niet te zwaar bepakt. Body + enkele lens lijkt me daarom de uitkomst, maar welke neem ik dan mee? Ik wilde eigenlijk mijn 18-50 f/2.8 van Sigma meenemen, maar het kan nog lichter natuurlijk. Een tijdje geleden kwam namelijk die Canon 18-55 IS uit, is dat niet wat? De reviews die ik heb gelezen zijn erg positief over de beeldkwaliteit, en de IS zou de lichtsterkte goed genoeg opvangen. Het enige nadeel is natuurlijk de bouw, want die is gewoon ruk Eventueel als andere optie wilde ik een 24mm en / of 35mm prime meenemen..

Uiteindelijk wil ik die 18-50 2.8 ook inruilen voor een 17-55 2.8 IS, maar die is nóg zwaarder.. Ik denk daarom dat ik twee standaardzooms; 18-55 IS (licht) en 17-55 IS (zwaar) wel naast elkaar kan gebruiken?
pi_55741503
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:59 schreef Cyclonist het volgende:
In mei ga ik voor twee weken op vakantie en ik wil graag m'n dslr meenemen, alleen niet te zwaar bepakt. Body + enkele lens lijkt me daarom de uitkomst, maar welke neem ik dan mee? Ik wilde eigenlijk mijn 18-50 f/2.8 van Sigma meenemen, maar het kan nog lichter natuurlijk. Een tijdje geleden kwam namelijk die Canon 18-55 IS uit, is dat niet wat? De reviews die ik heb gelezen zijn erg positief over de beeldkwaliteit, en de IS zou de lichtsterkte goed genoeg opvangen. Het enige nadeel is natuurlijk de bouw, want die is gewoon ruk
Voor zijn prijs is het een leuke lens, maar optisch is ie minder dan de Sigma die je al hebt. Persoonlijk zie ik niet zo veel in IS in het normale bereik. Bij de sluitertijden waar de IS echt iets voor gaat stellen, is je omgeving meestal te dynamisch. Dan kies ik liever voor lichtsterk.
quote:
Eventueel als andere optie wilde ik een 24mm en / of 35mm prime meenemen..
Kijk, nu zijn we aan het praten. De Canon 35/2 is een juweeltje voor weinig, en je stopt m los in je jaszak. Geldt ook voor de 24/2.8, hangt er net vanaf welke focal length je het liefste hebt.
quote:
Uiteindelijk wil ik die 18-50 2.8 ook inruilen voor een 17-55 2.8 IS, maar die is nóg zwaarder.. Ik denk daarom dat ik twee standaardzooms; 18-55 IS (licht) en 17-55 IS (zwaar) wel naast elkaar kan gebruiken?
mja, het kan natuurlijk altijd. Het is net hoe zwaar je tilt sorry aan die 645 gram die de 17-55 IS weegt versus 445 van de Sigma. Normaliter zou ik niet gauw kiezen voor twee zooms van dezelfde focal length, maar als ieder grammetje telt, kan dat ms anders uitpakken.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55741656
Als elke gram echt uitmaakt is je keus duidelijk, maar als je die dingen allebei hebt denk ik dat de 2.8 toch niet meer van je body komt om er een 3.5-5.6 (toch?) op te zetten.
pi_55742312
Nouja nee in dat opzicht maakt het qua gewicht niet zo uit, maar een lens van 645 gram aan een kleine 350D body meezeulen in één hand, bevalt mij niet zo. Een dag lang met die Sigma gaat nog wel, maar meer is niet fijn. Het zou dan meer worden; 40D + 17-55 voor het serieuze werk, en een 350D + 18-55 als lichte reiskit. Het is niet zo dat ik die camera combinatie niet omhoog kan houden ofzo, ik heb ook nog een 70-200.

Wat je zegt over de beeldkwaliteit, dat weet ik niet zeker hoor, ze zijn er erg lovend over!
De originele kitlens heb ik trouwens ook nog, zonder IS, die is inderdaad duidelijk minder.

http://www.photozone.de/8(...)855_3556is/index.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1850_28/index.htm

Juist op vakantie heb ik niet zo de behoefte aan 2.8, want het zijn juist vaker statische onderwerpen die ik dan fotografeer. In een discotheek o.i.d. neem ik zo'n camera toch niet mee. Ik denk zelf dat ik misschien ook wel meer heb aan de primes, maar die kosten weer wat meer..
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:27:12 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55742902
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 07:44 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat bevestigt vooral dat de fotografen waar ik het over had voor portretten liever primes gebruiken dan zooms.

en het bevestigt het inzicht uit de psychologie dat mensen geneigd zijn nieuwe informatie zo te interpreteren dat het past in het beeld dat ze toch al hadden.
Ik snap niet precies wat je hier mee bedoeld. Leg eens uit?
quote:
[..]

En ook dat is weer een kwestie van smaak. De enige zoomlenzen die ik zou overwegen zijn groothoek.
smaak in dit geval is vaker gebaseert op ervaring en feiten. Ik ken meer mensen die graag een zoom hebben voor de grotere mm's en met goede redenen.
pi_55743602
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik snap niet precies wat je hier mee bedoeld. Leg eens uit?
[..]

smaak in dit geval is vaker gebaseert op ervaring en feiten. Ik ken meer mensen die graag een zoom hebben voor de grotere mm's en met goede redenen.
Weet je wat het punt is? Wat je zegt is niet onjuist. Telezooms zijn populair, en er zijn hele hordes fotografen die iets van een 18-50 +70-300 hebben en prima kunnen leven met het gat ertussen. Alleen hebben jouw posts imo een toontje dat dat dus de enige juiste mening is, en dat is simpelweg niet waar. Er zijn fotografen die zweren bij bij 60 mm primes, bij teleprimes, bij hun 24-70 zoom, of bij hun 16-35. Die passen niet in dat plaatje van 18-50 + 70-300, omdat dat plaatje niet bij hun smaak past. Als jij dan stelt dat die smaak is 'gebaseerd op 'ervaring en feiten', impliceer je dat deze fotografen onervaren en onwetend zijn.

En dan vind ik jou -eerlijk gezegd- een beetje dom
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:01:00 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55744936
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Weet je wat het punt is? Wat je zegt is niet onjuist. Telezooms zijn populair, en er zijn hele hordes fotografen die iets van een 18-50 +70-300 hebben en prima kunnen leven met het gat ertussen. Alleen hebben jouw posts imo een toontje dat dat dus de enige juiste mening is, en dat is simpelweg niet waar. Er zijn fotografen die zweren bij bij 60 mm primes, bij teleprimes, bij hun 24-70 zoom, of bij hun 16-35. Die passen niet in dat plaatje van 18-50 + 70-300, omdat dat plaatje niet bij hun smaak past. Als jij dan stelt dat die smaak is 'gebaseerd op 'ervaring en feiten', impliceer je dat deze fotografen onervaren en onwetend zijn.

En dan vind ik jou -eerlijk gezegd- een beetje dom
Schattig dat je al die dingen leest die ik niet roep. Ik impliceer niks. Nergens zeg ik dat 60mm's geen optie zijn. Ik gaf slechts de 50mm van 100 euro als een voorbeeld. Voor de rest is alles wat ik zeg uiteraard een mening. Of moet je overal bij gaan roepen "oh maar dat ik mijn mening hoorrrr..."? How redundant. Natuurlijk is het mijn mening. Who elses? Or... What else would it be?

Je denkt een toon te kunnen lezen die er niet is.

Dat je je daardoor aangevoelen voelt zegt wel iets over je zelfvertrouwen en dat je vervolgens de discussie verlaagt door mij te proberen te kwetsen is eerder een indicatie van jouw intelligentie dan de mijne.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:09:09 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55745100
Maargoed de boodschap is duidelijk. Ik ben dom en ik en mijn meningen CQ "gevaarlijke nazi-istische fotografenpropaganda" horen niet thuis in topics waar jij het baasje bent.

Veel plezier ermee, he?
pi_55746937
edit lama
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:50:29 #122
36570 Ongeverfde_Deur
dan weer open, dan weer dicht
pi_55910981
Oké, ik ga op reis naar IJsland (denk aan vulkanische stranden, uitgebreide vlaktes, geisers, watervallen) en ik neem mijn Nikon D70 mee. Alleen is mijn huidige lens (18-70mm) nodig aan vervanging toe, want hij trekt krom. Ik wil een niet al te zware lens en redelijk lichtsterk en een goede groothoek. Het liefst groothoek, macro en tele in één, maar misschien wil ik nou teveel van 1 lens. Iemand suggesties?
Het is me wat..
pi_55911331
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:50 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
Oké, ik ga op reis naar IJsland (denk aan vulkanische stranden, uitgebreide vlaktes, geisers, watervallen) en ik neem mijn Nikon D70 mee. Alleen is mijn huidige lens (18-70mm) nodig aan vervanging toe, want hij trekt krom. Ik wil een niet al te zware lens en redelijk lichtsterk en een goede groothoek. Het liefst groothoek, macro en tele in één, maar misschien wil ik nou teveel van 1 lens. Iemand suggesties?
Wat is je budget zo ongeveer? Een Nikon (Nikkor) AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF ED is een leuke lens, verkrijgbaar vanaf een krappe 600 euro. Een Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC klopt zo'n dikke 300 euro uit je zak en een Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II LD ASP IF een krappe 300 euro. Maar elke waar naar zijn geld uiteraard.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:05:09 #124
36570 Ongeverfde_Deur
pi_55911443
De prijs doet me er in dit stadium nog niet toe, noem alles maar op van het beste naar het goedkoopste. Alvast bedankt voor de suggesties, ik ga ze even googelen
Het is me wat..
  FOK!fotograaf donderdag 10 januari 2008 @ 07:36:10 #125
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55915489
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:05 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
De prijs doet me er in dit stadium nog niet toe, noem alles maar op van het beste naar het goedkoopste. Alvast bedankt voor de suggesties, ik ga ze even googelen
Voor zover mij bekend is er maar eentje die een beetje aan je wensen voldoet: de 18-200 van Nikkon zelf die door buitenbeentje genoemd werd. De rest is echt duidelijk minder in kwaliteit.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_55916027
Ik heb wat ervaring met die Tamron, hou er rekening mee dat dat ding retetraag focust op een D70.
Body's met een snellere focusmotor zoals de D80 en hoger hebben daar neem ik aan minder last van.
pi_55917035
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:50 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:

Ik ben in IJsland geweest. Prachtig land. Ik heb daar helemaal geen tele en helemaal geen macro geschoten. Het landschap, en ook de stad Reykjavik leent zich uitstekend voor het groothoek- en normale bereik. Binnen dat bereik heb je een paar hele interessante (en goede) lenzen: Nikon 17-55/2.8 (duur) Sigma 18-50/2.8 en Tamron 17-50/2.8 (doet nauwelijks onder voor de Nikon @1/3 vd prijs). Je levert range in tov van de 18-200 natuurlijk, maar krijgt er kwaliteit voor terug.

En welke lens je ook neemt, neem er een pola filter bij.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55917110
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik ben in IJsland geweest. Prachtig land. Ik heb daar helemaal geen tele en helemaal geen macro geschoten. Het landschap, en ook de stad Reykjavik leent zich uitstekend voor het groothoek- en normale bereik. Binnen dat bereik heb je een paar hele interessante (en goede) lenzen: Nikon 17-55/2.8 (duur) Sigma 18-50/2.8 en Tamron 17-50/2.8 (doet nauwelijks onder voor de Nikon @1/3 vd prijs). Je levert range in tov van de 18-200 natuurlijk, maar krijgt er kwaliteit voor terug.

En welke lens je ook neemt, neem er een pola filter bij.
Wat is het voordeel van een pola tov een UV-filter? Want een pola-filter kost je over het algemeen 1 tot 2 stops.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_55917471
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:06 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van een pola tov een UV-filter? Want een pola-filter kost je over het algemeen 1 tot 2 stops.
Pola filter voorkomt dat je lucht overbelicht raakt en (maar dat is minder relevant voor landschapjes) neemt spiegelingen weg.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55917636
Okee, dan wordt het dus een circuair pola-filter? Want een lineaire pola moet je draaien.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_55917696
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:32 schreef buitenbeentje het volgende:
Okee, dan wordt het dus een circuair pola-filter? Want een lineaire pola moet je draaien.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf donderdag 10 januari 2008 @ 10:46:01 #132
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55917880
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:24 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Pola filter voorkomt dat je lucht overbelicht raakt en (maar dat is minder relevant voor landschapjes) neemt spiegelingen weg.
Is een ND filter dan niet een goedkoper alternatief? Een ND 4 of zo?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:55:31 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55918062
in IJsland heb ik voornamelijk met de 12-24mm + pola geschoten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55918144
* Polatje op de verlanglijst zet.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:44:35 #135
36570 Ongeverfde_Deur
pi_55928758
Bedankt voor de zinvolle tips, polafiltertje zal er iig wel bij komen dan (stops verliezen is niet zo erg, het zal toch nog door de Photoshop gaan allemaal; overbelichting zou een ander verhaal zijn geweest). Ik bedacht me ook dat ik me misschien beter kan beperken tot niet te veel tele, het wordt er niet per sé beter door. Even goed reviews doornemen en prijzen checken iig, maar daar heb ik pas van het weekend tijd voor.

Heb je met die Tamron 17-50/2.8 ook last van het focussnelheidsverlies (nieuw woord voor de van dale) waar veldmuis het over heeft? Snelheid is voor IJsland misschien niet zo van belang, maar wel weer voor andere doeleinden. IIk vraag me af waarom die dingen zo veel goedkoper zijn..
Het is me wat..
pi_55930137
De Tamron 17-50/2.8 heeft natuurlijk geen image stabilisatie (IS bij Canon, VR bij Nikon), dat scheelt al een paar honderd euro. Verder voelt hij volgens de paar reviews die ik zo snel gelezen heb een beetje plastic aan. De bouwkwaliteit is misschien niet megasuper. Focussnelheid heb ik zo snel geen negatieve dingen over kunnen ontdekken. Al met al helemaal geen slechte lens.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_55930284
De focus is niet heel traag, ik heb ervaring op een D70s met dat ding, en dat gaat best leuk hoor. Hoe Canon het bijvoorbeeld doet weet ik niet, want de 17-50 voor Canon heeft een ingebouwd focusmotortje, de Nikon focust met de focusmotor in de body.
Zeker niet zo traag als die superzoom, verwacht geen wonderen, het is een prachtlens, en je krijgt veel waar voor je geld, maar je hebt er geen Nikon 17-55 2.8-achtige voor.
Optisch komt het heel leuk in de buurt, maar de bouwkwaliteit, nee. Ik vind de 17-50 nogal wat iel aanvoelen

Overigens heeft de Nikon 17-55 2.8 ook geen VR hoor!
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:59:32 #138
36570 Ongeverfde_Deur
pi_55930753
okee de Tamron klinkt tot nu toe goed, wat valt er te zeggen over kromme lijnen bij groothoek (ook in vergelijking met andere lenzen)?

Ohja, en hebben de IJslandgangers misschien wat voorbeeldfoto's? Zou leuk zijn!
Het is me wat..
pi_55932148
Kromme lijnen houd je altijd in het groothoekbereik van zoomlenzen. Ook bij hele dure lezen. Bij de Tamron zal dat effect ongeveer het zelfde zijn als bij de meeste lenzen met een vergelijkbaar bereik.

Ijsland staat nog wel op mijn verlanglijst om een keer heen te gaan, maar zover is het helaas nog niet gekomen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:00:46 #140
36570 Ongeverfde_Deur
pi_55932488
Tnx, dan heb ik nog een vraag (het houdt niet op):

De Sigma 18-50/2.8 is maar een tientje duurder dan de Tamron 17-50/2.8 (in sommige winkels even duur), doe ik er beter aan om die te nemen of niet?
Het is me wat..
pi_55932802
Geen ervaring, maar voor zover ik gelezen heb is die duidelijk minder dan de Tamron. De Tamron is in zijn prijsklasse (en nog een stuk daarboven ook) echt de winnaar.
pi_55933360
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:59 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
okee de Tamron klinkt tot nu toe goed, wat valt er te zeggen over kromme lijnen bij groothoek (ook in vergelijking met andere lenzen)?
zie het figuur bij Distortions: http://www.photozone.de/8(...)0_28_nikon/index.htm

Komt op mij vrij normaal over voor een 17 mm

Overigens komt de Tamron stukken beter uit zowel technische als user reviews dan de Sigma.
quote:
Ohja, en hebben de IJslandgangers misschien wat voorbeeldfoto's? Zou leuk zijn!
linkjes

http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7306.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7170.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7339.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7385.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7401.jpg

k_man heeft nog niet zo gek geleden een showcase IJsland gehad. Moet je maar even de fucking search op loslaten. Edit: langer geleden dan ik dacht, ms kun je m beter even pm-en.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vliegvrager op 10-01-2008 20:37:51 ]
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55933464
Ik denk dat het ook een stuik persoonlijk voorkeur is welke van de twee je kiest, de Tamron of de Sigma. Je kan hierbij denken aan hoe hij in de hand ligt, uiterlijk, je zou eens wat reviews kunnen lezen (even zoeken op google). Houd er rekening mee dat de bediening van de Tamron net andersom is als bij de meeste lenzen. Draai je bij de meeste lenzen (gezien van achter de camera) linksom om in te zoomen en rechtsom om uit te zoomen, bij de Tamron is dit net andersom als ik een van de reviews die ik net even door heb geneusd moet geloven. Wanneer je ook nog een paar andere lenzen hebt van een ander merk kan je hierdoor in verwarring komen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:55:33 #144
36570 Ongeverfde_Deur
pi_55933945
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:32 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

zie het figuur bij Distortions: http://www.photozone.de/8(...)0_28_nikon/index.htm

Komt op mij vrij normaal over voor een 17 mm

Overigens komt de Tamron stukken beter uit zowel technische als user reviews dan de Sigma.
[..]

linkjes

http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7306.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7170.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7339.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7385.jpg
http://i20.photobucket.co(...)IJsland/CRW_7401.jpg

k_man heeft nog niet zo gek geleden een showcase IJsland gehad. Moet je maar even de fucking search op loslaten. Edit: langer geleden dan ik dacht, ms kun je m beter even pm-en.
Al gevonden, de fucking search (of 'neukend zoeken', tis NLtalig) deed z'n werk. Met name het rode gesteente doet me nu al erg verlangen naar m'n vakantie, tof! En dat panorama op die eerste foto is ook geweldig natuurlijk.

En wat dat links- of rechtsom draaien zou het me een worst wezen, ik draai gewoon met alle richtingen mee Ik zal überhaupt waarschijnlijk niet meer dan 2 lenzen meenemen (en m'n Ixus 70 voor de snapshots) aangezien ik 14 dagen rond moet wandelen aldaar

Maargoed beter Tamron dan Sigma dus in dit geval
Het is me wat..
pi_55934456
Veel plezier met de tamron .

Vergeet niet om in de winkel even een paar exemplaren op je camera te schroeven, het grootste nadeel van die Tamron is de QC. Er zitten ragscherpe exemplaren tussen, maar ook wat softere.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 januari 2008 @ 17:49:53 #146
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_55955775
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:36 schreef buitenbeentje het volgende:
Houd er rekening mee dat de bediening van de Tamron net andersom is als bij de meeste lenzen. Draai je bij de meeste lenzen (gezien van achter de camera) linksom om in te zoomen en rechtsom om uit te zoomen, bij de Tamron is dit net andersom als ik een van de reviews die ik net even door heb geneusd moet geloven.
ik denk dat die review niet klopt, want zowel m'n Tamron 17-50 als m'n Sigma 50-150 draaien gewoon rechtsom om in te zoomen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_55956435
Ik kan me iets herinneren van een objectief wat dat had, bij de Tamron is het me niet specifiek opgevallen toen ik 'm getest had, maar ik durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:12:46 #148
36570 Ongeverfde_Deur
pi_55957383
*gaat van de week langs foka*
wat is QC?
Het is me wat..
pi_55957438
Quality Check/Kwaliteitscontrole
  maandag 28 januari 2008 @ 10:02:14 #150
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56356654
Welke lens wordt door jullie hoger aangeslagen?

Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro

Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM

De Sigma is duidelijk lichtsterker. De Canon heeft IS. Focussnelheid weet ik eigenlijk niet of ze vergelijkbaar zijn? De Sigma is ook nog eens behoorlijk goedkoper (en valt daarmee in het budget dat ik voor mijn verjaardag kan vragen ).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 10:06:09 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56356721
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:02 schreef sanger het volgende:

De Sigma is duidelijk lichtsterker. De Canon heeft IS. Focussnelheid weet ik eigenlijk niet of ze vergelijkbaar zijn? De Sigma is ook nog eens behoorlijk goedkoper (en valt daarmee in het budget dat ik voor mijn verjaardag kan vragen ).
ik heb er geen idee van
weet wel dat ik aangeslagen ben door t canonvirus, en mijn sigma (welliswaar een tele) verkocht heb en er een canon voor in de plaats gehaald heb... en zou dus voor t laatste gaan
hoewel ik niet weet of je wel IS voor die range nodig hebt.

Denk je zelf dat je die IS nodig hebt?
Wil je deze lens ter vervanging van je kitlens? of hoe moet ik het zien
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56356866
quote:

Lijkt me ook belangrijk om te bedenken wat je wilt fotograferen. Heb je daarbij meer aan lichtsterkte (bijv. sport/bewegende beelden) of aan IS (meer stilstaande onderwerpen)?
Kijk eens op wat reviewsites hoe ze daar over deze lenzen oordelen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:25:30 #153
65960 sanger
pi_56357085
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb er geen idee van
weet wel dat ik aangeslagen ben door t canonvirus, en mijn sigma (welliswaar een tele) verkocht heb en er een canon voor in de plaats gehaald heb... en zou dus voor t laatste gaan
hoewel ik niet weet of je wel IS voor die range nodig hebt.

Denk je zelf dat je die IS nodig hebt?
Wil je deze lens ter vervanging van je kitlens? of hoe moet ik het zien
Eigenlijk zoek ik een goede allround lens. Ik heb een Sigma 70-300 naast mijn kitlens.

IS heb ik denk ik niet nodig. Dat heb ik ook niet op mijn 70-300 van Sigma en daar maak ik ook wel redelijke foto's mee

Lichtsterkte heb ik wel graag omdat ik ook regelmatig binnen fotograveer.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:27:26 #154
65960 sanger
pi_56357135
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Lijkt me ook belangrijk om te bedenken wat je wilt fotograferen. Heb je daarbij meer aan lichtsterkte (bijv. sport/bewegende beelden) of aan IS (meer stilstaande onderwerpen)?
Kijk eens op wat reviewsites hoe ze daar over deze lenzen oordelen.
Je hebt gelijk

Sport en bewegende beelden zullen er zeker bijzitten. En af en toe stilstaande onderwerpen ook.

Wat ik gelezen heb worden beide lenzen goed beoordeeld.
pi_56357137
Ze zijn optisch wel zo'n beetje gelijkwaardig als ik de reviews moet geloven. Allebei niet zo heel goed op het wijde stuk, maar dat is bij heel veel zoomlenzen zo, tenzij je echt voor de groothoekzooms gaat. IS kan nuttig zijn op het stukje telebereik dat er op zit. Hangt er erg vanaf wat je fotografeert, zoals Elefes al zegt.

Gezien het prijsverschil zou ik voor de Sigma gaan, tenzij jij heel sterk het gevoel hebt dat je erg veel aan de IS gaat hebben.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 10:28:36 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56357160
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Eigenlijk zoek ik een goede allround lens. Ik heb een Sigma 70-300 naast mijn kitlens.

IS heb ik denk ik niet nodig. Dat heb ik ook niet op mijn 70-300 van Sigma en daar maak ik ook wel redelijke foto's mee

Lichtsterkte heb ik wel graag omdat ik ook regelmatig binnen fotograveer.
als ik dit zo lees zou ik dan kiezen voor de Sigma
zonder is, goedkoper, lichtsterker

hoewel ik zelf ook heel blij ben met de Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 28 januari 2008 @ 10:30:30 #157
65960 sanger
pi_56357209
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:27 schreef Vliegvrager het volgende:
Ze zijn optisch wel zo'n beetje gelijkwaardig als ik de reviews moet geloven. Allebei niet zo heel goed op het wijde stuk, maar dat is bij heel veel zoomlenzen zo, tenzij je echt voor de groothoekzooms gaat. IS kan nuttig zijn op het stukje telebereik dat er op zit. Hangt er erg vanaf wat je fotografeert, zoals Elefes al zegt.
Zie boven
quote:
Gezien het prijsverschil zou ik voor de Sigma gaan, tenzij jij heel sterk het gevoel hebt dat je erg veel aan de IS gaat hebben.
Heft de lichsterkte van de Sigma de IS niet gedeeltelijk op dan? Je kunt immers kortere sluitertijden gebruiken toch?

P.s. heb jij die 28-80 nog? Of was die al verkocht?
pi_56357840
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Heft de lichsterkte van de Sigma de IS niet gedeeltelijk op dan? Je kunt immers kortere sluitertijden gebruiken toch?
Ja, de Sigma heeft volgens mij zelfs f4.0 op de 70mm, waar de Canon f5.6 heeft op 85mm. Het is wel zo dat IS natuurlijk ook nog werkt met een kleiner diafragma, als je dat wilt gebruiken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  maandag 28 januari 2008 @ 11:23:24 #159
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_56358282
Ook ik heb lang lopen twijfelen.
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Canon en heb daar nog geen moment spijt van gehad.
Voor de omstandigheden waar lichtsterke lenzen voor gevraagd worden heb ik nog wel wat anders voor handen. En is dit dus een prima allround lens.
pi_56358704
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:30 schreef sanger het volgende:

P.s. heb jij die 28-80 nog? Of was die al verkocht?
Ja, die heb ik nog, toevallig gisteren op marktplaats gezet. Is optisch wel een stuk minder dan de lenzen die je hier noemt.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 28 januari 2008 @ 11:48:35 #161
65960 sanger
pi_56358801
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:43 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ja, die heb ik nog, toevallig gisteren op marktplaats gezet. Is optisch wel een stuk minder dan de lenzen die je hier noemt.
Vraagprijs nog steeds hetzelfde?

Misschien heb ik binnenkort tijd om naar A'dam Z.O. te rijden (daar was hij op te halen toch?)
pi_56363318
Heef tiemand hier evaring met de Canon EF-S 55-250 IS? De prijs valt heel erg mee (¤258 bij cameranu.nl), maar dat is ook de reden dat ik mij afvraag of deze lens wel een beetje goed is...

Ik gebruik dit bereik niet zo heel vak, dus een dure 70-200 L of een 70-300 IS USM zijn voor mij te prijzig. Toch vind ik het hebben van een lens met dit bereik af en toe wel handig. Vandaar ik bij deze lens uit kwam.

¤258 voor een Canon lens met IS is niet duur namelijk.
quote:

Ik heb zelf de Sigma, echt een superlens Daarnaast vraag ik mij af wat je met dat bereik aan IS hebt? Met de Sigma haal je ook meteen een 1:2 Macro lens in huis.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:09:08 #163
65960 sanger
pi_56364050
Eigenlijk heb je dus weinig aan IS en wordt het gedeeltelijk gecompenseerd doordat de Sigma lichtsterker is?

En het is indd meteen een macrolens, ook in het voordeel van Sigma....

Denk dat ik mijn verjaarscadeaulijstje kan doorgeven
pi_56364452
Geschoten met de Sigma 17-70 op een 350D:

17mm, f/2.8, ISO1600 (geen flits):

70mm, f4.5, ISO800 (geen flits), 1:2:
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:56:53 #165
65960 sanger
pi_56378182
Mooie foto's Kremers
pi_56385755
ik zit ook te twijfelen tussen de Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro en Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM.
De nieuwe lens moet mijn kitlens vervangen (canon 18-55) en moet naast kwalitatief beter ook een iets groter bereik hebben...

Met name over de (significante) kwalitatieve vooruitgang van bovengenoemde lensen twijfel ik, terecht of onterecht?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:44:38 #167
65960 sanger
pi_56387755
Ik denk dat dat onterecht is. Zeker als ik wat reviews her en der lees.
pi_56387830
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:56 schreef sanger het volgende:
Mooie foto's Kremers
Ik vind het niet zoveel bijzonders, maar dat kan ook aan mij liggen. Jammer is dat ik na het zien van die foto's nog geen idee heb hoe de kwaliteit van dat stukje glas is. Als een plaatje er op die grootte nog slecht uit ziet heb je echt een baggerglas.
pi_56388148
Dat heeft ook met ISO waarden e.d. te maken he. Het is sowieso lastig om glas te beoordelen op foto's die op het Internet staan. Voor de meeste test nem ze ook foto's van onderwerpen die behoorlijk saai zijn, zoals een deur o.i.d.
pi_56388242
Uiteraard, ook ISO. Maar op postzegelformaat is alles scherp. Pas op 100% krijg je een goede indruk van de scherpte. En dan liefst uiteraard in RAW formaat.
pi_56388294
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef veldmuis het volgende:
Uiteraard, ook ISO. Maar op postzegelformaat is alles scherp. Pas op 100% krijg je een goede indruk van de scherpte. En dan liefst uiteraard in RAW formaat.
Ik kan je nu al vertellen dat deze op 100% niet totaal scherp zijn Waarom? Omdat ze uit de hand genomen zijn. Voor echt scherpe foto's op 100% moet je vanaf een statief schieten.

Ik heb geloof ik geen foto's voorhanden die ik vanaf een statief geschoten heb met dit objectief. Een statief gebruik ik eigenlijk alleen met mijn ef-s 60mm macro lens.
pi_56388542
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:07 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik kan je nu al vertellen dat deze op 100% niet totaal scherp zijn Waarom? Omdat ze uit de hand genomen zijn. Voor echt scherpe foto's op 100% moet je vanaf een statief schieten.
Dat hangt af van de sluitertijd, en uiteraard hoe stil je je handen kunt houden.
pi_56395710
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:07 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik schiet zelden vanaf statief en heb hele ladingen foto's die echt scherp zijn op 100% Big BS dus
Mijn DeviantART gallery
,
pi_56395810
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:21 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik schiet zelden vanaf statief en heb hele ladingen foto's die echt scherp zijn op 100% Big BS dus
Maar écht scherp moet je toch vanaf statief schieten hoor!
pi_56395933
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Maar écht scherp moet je toch vanaf statief schieten hoor!
Mijn foto's zijn zó scherp, op 1000% zien de pixels eruit als vierkante blokjes
Mijn DeviantART gallery
,
pi_56396265
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:30 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Mijn foto's zijn zó scherp, op 1000% zien de pixels eruit als vierkante blokjes
op 1000% zie ik bij elke pixel een rand CA. Zou dat aan m'n B+W filter liggen?
pi_56396908
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:21 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dan schiet je op wel hele snelle sluitertijden... Of je hebt handen als een chirurg.
pi_56397083
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:05 schreef Kremers het volgende:

[..]

Dan schiet je op wel hele snelle sluitertijden... Of je hebt handen als een chirurg.
1/100e op 100mm, 1/50e op 50mm, etc.
Detail: let op de cropfactor.
pi_56399754
Is de Sigma 17-70 echt zoveel beter qua scherpte en kleurkwaliteit dan 17-85mm USM IS ?
Verwijderd door Admin.
pi_56402327
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:47 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Is de Sigma 17-70 echt zoveel beter qua scherpte en kleurkwaliteit dan 17-85mm USM IS ?
nee

Maar je begrijpt het nog steeds niet he?
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 07:44:11 #181
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56402340
quote:
Mijn gevoel en ervaring met Canon en 3rd party lenzen zegt 'nee'. Zeker door de IS zal je foto met dezelfde instellingen uit de hand scherper zinj.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:53:45 #182
65960 sanger
pi_56402934
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 07:44 schreef freud het volgende:

[..]

Mijn gevoel en ervaring met Canon en 3rd party lenzen zegt 'nee'. Zeker door de IS zal je foto met dezelfde instellingen uit de hand scherper zinj.
Maar speelt dat niet pas bij langere sluitertijden, die je juist wat voorkomd door de lichtsterkere lens?

Ik twijfel ook tussen beide lenzen namelijk
pi_56402957
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar speelt dat niet pas bij langere sluitertijden, die je juist wat voorkomd door de lichtsterkere lens?
Ja, in feite wel. Het objectief met IS zal nog wat langer door kunnen.
Lichtsterk is sowieso leuker, je kunt nog zo'n dikke IS hebben, als je onderwerp beweegt heb je er geen drol aan.

4.5 op 70mm noem ik trouwens niet bepaald lichtsterk
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:58:19 #184
65960 sanger
pi_56402987
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:55 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, in feite wel. Het objectief met IS zal nog wat langer door kunnen.
Lichtsterk is sowieso leuker, je kunt nog zo'n dikke IS hebben, als je onderwerp beweegt heb je er geen drol aan.
Ze claimen met IS 1 tot 2 stops toch? De Sigma zou sowieso al een stop schelen op 17 mm.
quote:
4.5 op 70mm noem ik trouwens niet bepaald lichtsterk
Ik weet de diafragma van de Canon niet op 70mm maar op 85 mm is dat 5.6, wat ook niet bepaald lichtsterk is te noemen.

Laat ik het anders formuleren. De Sigma is lichtsterker.
pi_56403028
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Ze claimen met IS 1 tot 2 stops toch? De Sigma zou sowieso al een stop schelen op 17 mm.
[..]
Yup, maar hou er rekening mee dat IS op 17mm helemaal niet interessant is. Op 85mm des te meer.
quote:
Laat ik het anders formuleren. De Sigma is lichtsterker.
Dat zeker. Waarom kies je voor de Sigma trouwens, of....waarom staat hij in het rijtje met keuzes?
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:06:15 #186
65960 sanger
pi_56403096
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:02 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Yup, maar hou er rekening mee dat IS op 17mm helemaal niet interessant is. Op 85mm des te meer.
Ik heb het nu helemaal niet, en eerlijk gezegd mis ik het ook niet (geloof ik). Maar dat komt misschien ook omdat ik het nog nooit gehad heb

Overigens zullen de meeste foto's die ik maak van bewegende objecten zijn (autosport, kind en wellicht wat anders).
quote:
Dat zeker. Waarom kies je voor de Sigma trouwens, of....waarom staat hij in het rijtje met keuzes?
Ik ben op zoek naar een allrounder om de kitolens te vervangen, en dan liefst meteen wat meer bereik. De Sigma komt gelijkwaardig aan de Canon 17-85 uit reviews en heeft een 1:2 macrofunctie. Buiten dat is hij ook prijstechnisch aantrekkelijk.

Als jij ook andere opties kunt aandragen; ik ben 1 en al oor
pi_56403121
Tamron 17-50 of 28-75 (allebei 2.8) niet interessanter?
Zelfde prijs als de sigma ongeveer, lichtsterker, scherper.

Die macro heb je dan niet, maarja, 1:2 is ook "nep"macro natuurlijk
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:12:09 #188
65960 sanger
pi_56403182
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:07 schreef veldmuis het volgende:
Tamron 17-50 of 28-75 (allebei 2.8) niet interessanter?
Zelfde prijs als de sigma ongeveer, lichtsterker, scherper.

Die macro heb je dan niet, maarja, 1:2 is ook "nep"macro natuurlijk
Die zijn dan toch net zo lichtsterk (2.8) of zijn deze het over het gehele bereik?

Maar als ik jou begrijp zijn ze optisch wat beter?

Die macrofunctie is ook niet de hoofdreden, maar zou een leuke bijkomstigheid zijn.
pi_56405808
quote:
Allebei die lenzen zijn crap. Ik zou gewoon een goed objectief kopen, waar tenminste kwaliteit uit komt. Je zult zien dat je foto's in ene een heel stuk mooier worden!

Ja, het begint nu een beetje irritant te worden. Des te meer omdat je nog niet één foto hebt laten zien die je gemaakt hebt met je 17-85mm. Maar prachtig, stap lekker over naar bovengenoemde en verkoop die 17-85mm aan mij, voor een zacht prijsje natuurlijk want het is duidelijk een slecht objectief
pi_56405874
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:36 schreef Elefes het volgende:

[..]

Allebei die lenzen zijn crap. Ik zou gewoon een goed objectief kopen, waar tenminste kwaliteit uit komt. Je zult zien dat je foto's in ene een heel stuk mooier worden!
Bedankt voor je hulp, maar ik schrik zelf van de prijs: ¤ 1460,00
quote:
Ja, het begint nu een beetje irritant te worden. Des te meer omdat je nog niet één foto hebt laten zien die je gemaakt hebt met je 17-85mm. Maar prachtig, stap lekker over naar bovengenoemde en verkoop die 17-85mm aan mij, voor een zacht prijsje natuurlijk want het is duidelijk een slecht objectief
Ik begrijp je reactie volkomen. Maar nu is het slecht weer (bewolkt). En dat is de nekslag voor m'n camera, de foto's worden dan vaag. Misschien dat later in de middag de zon enigszins doorbreekt.
Verwijderd door Admin.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:41:12 #191
65960 sanger
pi_56405910
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:36 schreef Elefes het volgende:

Maar prachtig, stap lekker over naar bovengenoemde en verkoop die 17-85mm aan mij, voor een zacht prijsje natuurlijk want het is duidelijk een slecht objectief
HE! Ik was eerder met mijn interesse in die 17-85
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:50:01 #192
65960 sanger
pi_56406101
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Die zijn dan toch net zo lichtsterk (2.8) of zijn deze het over het gehele bereik?
Dit heb ik zelf al gevonden en is dus ook zo.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:50:48 #193
65960 sanger
pi_56406124
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:39 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp je reactie volkomen. Maar nu is het slecht weer (bewolkt). En dat is de nekslag voor m'n camera, de foto's worden dan vaag. Misschien dat later in de middag de zon enigszins doorbreekt.

Zelf met bewolking kun je foto's maken hoor En binnen kan dat ook vast nog wel
pi_56406519
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:39 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Het was ook alleszins serieus. Zelfs met zo'n lens worden je foto's niet ineens mooi als je zelf niet kunt fotograferen.
quote:
[..]

Ik volg je niet. Als het bewolkt is kun je net zo goed foto's nemen. Het gaat erom dat jij al tijden te pas en te onpas in welk topic dan ook loopt te roepen dat jouw 17-85mm niet scherp is en geen goede kleuren heeft. Dat kun je ook met bewolkt weer laten zien, of zoals Sanger al aangeeft, binnen.
Op een of andere manier vertik je het tot nog toe om foto's te laten zien. En ik kan je verklappen, dan worden ze er ook niet beter van.

Dus ga eens wat platen schieten waarvan jij denkt dat ze qua instellingen en compositie goed zijn (ondanks het weer), open een testcase en zet ze daarin met commentaar over wat jij er kwalitatief niet goed aan vindt, en vraag om feedback. Inclusief de instellingen natuurlijk. Dan heb je er tenminste wat aan.
pi_56406894
VOLVOMEISTER lees goed de opmerkingen van Sanger en Elefes.

Ga eerst maar eens foto's maken en post ze met je vragen in dit [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6 topic.
Je kan hier wel blijven vragen en klagen, maar het schiet nu niet op.
Dus erg kort samengevat:
- pak je camera
- zet er een lens op
- plaats een Geheugenkaart in je camera
- maak foto's
- onderzoek daarna welke foto's je graag advies over wilt hebben
- verklein de foto tot max 610pix breed
- post ze (max 3 foto's) in [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6

Doe er je voordeel mee.
Maar hou op te miepen hier in het topic.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:32:52 #196
65960 sanger
pi_56407086
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:24 schreef HMaster-II het volgende:

Ga eerst maar eens foto's maken en post ze met je vragen in dit [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6 topic.
Dus erg kort samengevat:
- pak je camera
- zet er een lens op
- maak foto's

Doe er je voordeel mee.
pi_56408598
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:24 schreef HMaster-II het volgende:

Dus erg kort samengevat:
- pak je camera
- zet er een lens op
- maak foto's

Doe er je voordeel mee.
Je vergeet de accu
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_56408626
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:47 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Je vergeet de accu
Geen wonder dat ie dan geen foto's kan maken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_56408662
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:48 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Geen wonder dat ie dan geen foto's kan maken.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:02 #200
65960 sanger
pi_56408803
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')