abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 10:06:09 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56356721
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:02 schreef sanger het volgende:
Welke lens wordt door jullie hoger aangeslagen?

Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro

Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM

De Sigma is duidelijk lichtsterker. De Canon heeft IS. Focussnelheid weet ik eigenlijk niet of ze vergelijkbaar zijn? De Sigma is ook nog eens behoorlijk goedkoper (en valt daarmee in het budget dat ik voor mijn verjaardag kan vragen ).
ik heb er geen idee van
weet wel dat ik aangeslagen ben door t canonvirus, en mijn sigma (welliswaar een tele) verkocht heb en er een canon voor in de plaats gehaald heb... en zou dus voor t laatste gaan
hoewel ik niet weet of je wel IS voor die range nodig hebt.

Denk je zelf dat je die IS nodig hebt?
Wil je deze lens ter vervanging van je kitlens? of hoe moet ik het zien
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56356866
quote:

De Sigma is duidelijk lichtsterker. De Canon heeft IS. Focussnelheid weet ik eigenlijk niet of ze vergelijkbaar zijn? De Sigma is ook nog eens behoorlijk goedkoper (en valt daarmee in het budget dat ik voor mijn verjaardag kan vragen ).
Lijkt me ook belangrijk om te bedenken wat je wilt fotograferen. Heb je daarbij meer aan lichtsterkte (bijv. sport/bewegende beelden) of aan IS (meer stilstaande onderwerpen)?
Kijk eens op wat reviewsites hoe ze daar over deze lenzen oordelen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:25:30 #153
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56357085
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb er geen idee van
weet wel dat ik aangeslagen ben door t canonvirus, en mijn sigma (welliswaar een tele) verkocht heb en er een canon voor in de plaats gehaald heb... en zou dus voor t laatste gaan
hoewel ik niet weet of je wel IS voor die range nodig hebt.

Denk je zelf dat je die IS nodig hebt?
Wil je deze lens ter vervanging van je kitlens? of hoe moet ik het zien
Eigenlijk zoek ik een goede allround lens. Ik heb een Sigma 70-300 naast mijn kitlens.

IS heb ik denk ik niet nodig. Dat heb ik ook niet op mijn 70-300 van Sigma en daar maak ik ook wel redelijke foto's mee

Lichtsterkte heb ik wel graag omdat ik ook regelmatig binnen fotograveer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:27:26 #154
65960 sanger
pi_56357135
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Lijkt me ook belangrijk om te bedenken wat je wilt fotograferen. Heb je daarbij meer aan lichtsterkte (bijv. sport/bewegende beelden) of aan IS (meer stilstaande onderwerpen)?
Kijk eens op wat reviewsites hoe ze daar over deze lenzen oordelen.
Je hebt gelijk

Sport en bewegende beelden zullen er zeker bijzitten. En af en toe stilstaande onderwerpen ook.

Wat ik gelezen heb worden beide lenzen goed beoordeeld.
pi_56357137
Ze zijn optisch wel zo'n beetje gelijkwaardig als ik de reviews moet geloven. Allebei niet zo heel goed op het wijde stuk, maar dat is bij heel veel zoomlenzen zo, tenzij je echt voor de groothoekzooms gaat. IS kan nuttig zijn op het stukje telebereik dat er op zit. Hangt er erg vanaf wat je fotografeert, zoals Elefes al zegt.

Gezien het prijsverschil zou ik voor de Sigma gaan, tenzij jij heel sterk het gevoel hebt dat je erg veel aan de IS gaat hebben.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 10:28:36 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56357160
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Eigenlijk zoek ik een goede allround lens. Ik heb een Sigma 70-300 naast mijn kitlens.

IS heb ik denk ik niet nodig. Dat heb ik ook niet op mijn 70-300 van Sigma en daar maak ik ook wel redelijke foto's mee

Lichtsterkte heb ik wel graag omdat ik ook regelmatig binnen fotograveer.
als ik dit zo lees zou ik dan kiezen voor de Sigma
zonder is, goedkoper, lichtsterker

hoewel ik zelf ook heel blij ben met de Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 28 januari 2008 @ 10:30:30 #157
65960 sanger
pi_56357209
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:27 schreef Vliegvrager het volgende:
Ze zijn optisch wel zo'n beetje gelijkwaardig als ik de reviews moet geloven. Allebei niet zo heel goed op het wijde stuk, maar dat is bij heel veel zoomlenzen zo, tenzij je echt voor de groothoekzooms gaat. IS kan nuttig zijn op het stukje telebereik dat er op zit. Hangt er erg vanaf wat je fotografeert, zoals Elefes al zegt.
Zie boven
quote:
Gezien het prijsverschil zou ik voor de Sigma gaan, tenzij jij heel sterk het gevoel hebt dat je erg veel aan de IS gaat hebben.
Heft de lichsterkte van de Sigma de IS niet gedeeltelijk op dan? Je kunt immers kortere sluitertijden gebruiken toch?

P.s. heb jij die 28-80 nog? Of was die al verkocht?
pi_56357840
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Heft de lichsterkte van de Sigma de IS niet gedeeltelijk op dan? Je kunt immers kortere sluitertijden gebruiken toch?
Ja, de Sigma heeft volgens mij zelfs f4.0 op de 70mm, waar de Canon f5.6 heeft op 85mm. Het is wel zo dat IS natuurlijk ook nog werkt met een kleiner diafragma, als je dat wilt gebruiken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 28 januari 2008 @ 11:23:24 #159
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_56358282
Ook ik heb lang lopen twijfelen.
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Canon en heb daar nog geen moment spijt van gehad.
Voor de omstandigheden waar lichtsterke lenzen voor gevraagd worden heb ik nog wel wat anders voor handen. En is dit dus een prima allround lens.
pi_56358704
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:30 schreef sanger het volgende:

P.s. heb jij die 28-80 nog? Of was die al verkocht?
Ja, die heb ik nog, toevallig gisteren op marktplaats gezet. Is optisch wel een stuk minder dan de lenzen die je hier noemt.
Mijn DeviantART gallery
,
  maandag 28 januari 2008 @ 11:48:35 #161
65960 sanger
pi_56358801
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:43 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ja, die heb ik nog, toevallig gisteren op marktplaats gezet. Is optisch wel een stuk minder dan de lenzen die je hier noemt.
Vraagprijs nog steeds hetzelfde?

Misschien heb ik binnenkort tijd om naar A'dam Z.O. te rijden (daar was hij op te halen toch?)
pi_56363318
Heef tiemand hier evaring met de Canon EF-S 55-250 IS? De prijs valt heel erg mee (¤258 bij cameranu.nl), maar dat is ook de reden dat ik mij afvraag of deze lens wel een beetje goed is...

Ik gebruik dit bereik niet zo heel vak, dus een dure 70-200 L of een 70-300 IS USM zijn voor mij te prijzig. Toch vind ik het hebben van een lens met dit bereik af en toe wel handig. Vandaar ik bij deze lens uit kwam.

¤258 voor een Canon lens met IS is niet duur namelijk.
quote:

Ik heb zelf de Sigma, echt een superlens Daarnaast vraag ik mij af wat je met dat bereik aan IS hebt? Met de Sigma haal je ook meteen een 1:2 Macro lens in huis.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:09:08 #163
65960 sanger
pi_56364050
Eigenlijk heb je dus weinig aan IS en wordt het gedeeltelijk gecompenseerd doordat de Sigma lichtsterker is?

En het is indd meteen een macrolens, ook in het voordeel van Sigma....

Denk dat ik mijn verjaarscadeaulijstje kan doorgeven
pi_56364452
Geschoten met de Sigma 17-70 op een 350D:

17mm, f/2.8, ISO1600 (geen flits):

70mm, f4.5, ISO800 (geen flits), 1:2:
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:56:53 #165
65960 sanger
pi_56378182
Mooie foto's Kremers
pi_56385755
ik zit ook te twijfelen tussen de Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro en Canon 17-85 F4.0-5.6 IS USM.
De nieuwe lens moet mijn kitlens vervangen (canon 18-55) en moet naast kwalitatief beter ook een iets groter bereik hebben...

Met name over de (significante) kwalitatieve vooruitgang van bovengenoemde lensen twijfel ik, terecht of onterecht?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:44:38 #167
65960 sanger
pi_56387755
Ik denk dat dat onterecht is. Zeker als ik wat reviews her en der lees.
pi_56387830
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:56 schreef sanger het volgende:
Mooie foto's Kremers
Ik vind het niet zoveel bijzonders, maar dat kan ook aan mij liggen. Jammer is dat ik na het zien van die foto's nog geen idee heb hoe de kwaliteit van dat stukje glas is. Als een plaatje er op die grootte nog slecht uit ziet heb je echt een baggerglas.
pi_56388148
Dat heeft ook met ISO waarden e.d. te maken he. Het is sowieso lastig om glas te beoordelen op foto's die op het Internet staan. Voor de meeste test nem ze ook foto's van onderwerpen die behoorlijk saai zijn, zoals een deur o.i.d.
pi_56388242
Uiteraard, ook ISO. Maar op postzegelformaat is alles scherp. Pas op 100% krijg je een goede indruk van de scherpte. En dan liefst uiteraard in RAW formaat.
pi_56388294
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef veldmuis het volgende:
Uiteraard, ook ISO. Maar op postzegelformaat is alles scherp. Pas op 100% krijg je een goede indruk van de scherpte. En dan liefst uiteraard in RAW formaat.
Ik kan je nu al vertellen dat deze op 100% niet totaal scherp zijn Waarom? Omdat ze uit de hand genomen zijn. Voor echt scherpe foto's op 100% moet je vanaf een statief schieten.

Ik heb geloof ik geen foto's voorhanden die ik vanaf een statief geschoten heb met dit objectief. Een statief gebruik ik eigenlijk alleen met mijn ef-s 60mm macro lens.
pi_56388542
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:07 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik kan je nu al vertellen dat deze op 100% niet totaal scherp zijn Waarom? Omdat ze uit de hand genomen zijn. Voor echt scherpe foto's op 100% moet je vanaf een statief schieten.
Dat hangt af van de sluitertijd, en uiteraard hoe stil je je handen kunt houden.
pi_56395710
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:07 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik schiet zelden vanaf statief en heb hele ladingen foto's die echt scherp zijn op 100% Big BS dus
Mijn DeviantART gallery
,
pi_56395810
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:21 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik schiet zelden vanaf statief en heb hele ladingen foto's die echt scherp zijn op 100% Big BS dus
Maar écht scherp moet je toch vanaf statief schieten hoor!
pi_56395933
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Maar écht scherp moet je toch vanaf statief schieten hoor!
Mijn foto's zijn zó scherp, op 1000% zien de pixels eruit als vierkante blokjes
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')