abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:49:55 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55286323
Vorig deel: Zwangerschap en geboorte deel 343

De aanstaande papa's en mama's :

08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

03 januari 2008: Ardenlyn
07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Libel
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-12-2007 11:58:48 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:52:16 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55286341
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 09:47 schreef Sugar het volgende:

[..]

Het remmen van weeën is nogal gelijk aan het verminderen van de pijn door weeën.
En wat is Floortje prachtig, DeLiedje en man!!!
Daar heb je een goed punt.
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:52:45 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55286344
Foto's van Floortje:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55286355
Ik wil ook een Floortje
Saartje
pi_55286356
Wat is Floortje een mooi meisje! Geniet er maar lekker van DeLiedje.
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:54:21 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55286360
Floortje!

Goed afgewerkt deliedje!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55286370
Jemig Pruk wat is dat schrikken. Ik hoop dat de kleine het nog even uithoudt in je buik. Succes ermee.
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:55:47 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55286372
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 09:27 schreef lunastar het volgende:
hier gisteren om 23U paniek... bloedverlies.. ik wist niet wat doen uiteindelijk mijn oudste zus gebeld, want wij hebben gene auto dus is mijn schoonbroer met mij naar spoed gereden.. Om oou20 eindelijk echo.. bleek alles in orde.. beebje was goed aan het breakdansen... handjes en beentjes bewogen héél hard en het hartje klopte ook héél goed... de gyn wou nog het hartje laten horen om me nog meer gerust te stellen... maar kreeg het maar ff te pakken omdat beebje zo hard bewoog... Toen zag hij een zwart vlekje naast placenta bleek dat dus de bloeding veroorzaakt te hebben.. een gesprongen adertje, door wat weten ze niet.. maar de placenta groeide ook goed vond de gyn... Ik ben toch gerustgesteld nu.. hij zei ook wel dat het nog 2-3 dagen oud bloed kon zijn dat ik verloor... Maar moest me niet ongerust maken... Heb wel spijt gehad omdat ik rhesus negatief bloed heb...

groetjes en een fijn weekend

liefs lunastar
Gelukkig dat alles in orde bleek te zijn, Lunastar! Logich dat je erg geschrokken was...
Een breakdancend babietje is leuheuk!!!
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:28:41 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55286666
Spookje of S-A-I-N-T! Kom eens vertellen hoe de nacht bij jullie was! Is ze er al?

Lunastar, fijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen.

Hier geen nieuws.
Voel me nog steeds niet helemaal lekker, maar dat zijn eigenlijk alleen mijn darmen.
Ik las net even wat de symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn en ik snap ineens dat de vk me extra wilde controleren deze week. Ik wist helemaal niet dat pijn onder je ribben en maagpijn daar bijvoorbeeld ook bij hoorde.
pi_55286719
Floortje foto's

En luna wat zul jij geschrokken zijn zeg
Fijn dat ze direct even een echo hebben gemaakt en de oorzaak hebben gezien, lijkt me toch geruststellender als dat ze niet weten wat het heeft veroorzaakt.
En super dat je beebje zo lekker lag te dansen
pi_55286739
Pruk hoe is het nu met jou?

Luna alweer beetje bekomen van de schrik?

Klein spookje? hoe is het bij jullie?
Faja?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_55286749
pruk, hopelijk hebben de medicijnen effect en blijft je purkje nog even zitten!

spookje, sucses, hopelijk heb je je baby al lekke rin je armen

en fijn dat alles in orde was luna, kan me voorstellen dat je erg geschokken bent.

en floortje is idd een mooi meisje hoor!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55286815
Ach, zo'n klein pruppig mooi Floortje!

Pruk, goed dat je wat meer gerustgesteld bent. Bah, ik kan me de spanning van toen nog zo goed herinneren. Ik hoop van harte dat het nu rustig blijft bij je. Al vind ik het bericht van Tan een beetje zorgwekkend. Dat Diclofenac maar tot de 6e maand mag worden voorgeschreven. Nu zijn wij natuurlijk leken, en moet je vertrouwen op de artsen...

Mammietje, ik heb het idee dat jij je er niet helemaal gerust op voelt dat je onder controle van de VK blijft. Geef dat heel duidelijk aan he. Als jij meer vertrouwen hebt in het zkh/gyn (wat ik me goed kan voorstellen gezien jou 'achtergrond') dan is dat toch een legitieme reden om overgedragen te worden?

Lunastar.... Gelukkig is alles goed!

En Klein-Spookje, hopelijk is de nacht je goed bevallen!

Tan, hoe is het bij jou? ben je nog aan het rommelen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55286933
luna dat zal schrikken geweest zijn. Fijn dat de echo goed was en je even hebt kunnen genieten van jullie beebje!

Nog niets van klein spookje

Ik vraag me af hoe het met Droeke is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:51:18 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55286943
Het kan zijn dat het juist niet gebruikt mag worden (zonder begeleiding) op het eind van de zwangerschap vanwege de remmende werking.
Je zou dan bij wijze van spreken dingen kunnen onderdrukken die wel van belang zijn om te weten.
Ik denk dat je er maar gewoon vanuit moet gaan dat de artsen echt wel weten wat ze doen.
  zaterdag 15 december 2007 @ 10:58:52 #16
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_55287061
3. Geneesmiddelen
Als weeënremmers worden gebruikt β-sympathicomimetica (fenoterol, terbutaline, salbutamol), oxytocine-antagonisten (atosiban) en calciumantagonisten (nifedipine). Ook NSAID's (zoals indometacine of diclofenac) worden in de praktijk wel gebruikt als tweede lijn weeënremmers. Alleen fenoterol en atosiban zijn officieel geregistreerd als weeënremmer.

http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort=inleidendetekst&naam=inl%20uterusspasmolytica
pi_55287130
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Het kan zijn dat het juist niet gebruikt mag worden (zonder begeleiding) op het eind van de zwangerschap vanwege de remmende werking.
Ja, dat is meestal de reden als ze zeggen dat je bepaalde medicijnen niet meer mag gebruiken naar het einde toe.
pi_55287141
Oh Lunastar, wat een schrik zeg! Wat fijn dat alles goed blijkt te zijn!

Pruk, hoe voel je je nu?
Mama van Floris, Leonore en ?
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:08:03 #19
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55287208
Lunastar, wat een schrik.
En wat een opluchting dat alles goed is!

Hier hebben we eergisteren de 12 weken echo gehad, met nekplooimeting en alles zag er tip top uit. Nu nog wachten op de bloeduitslag. Hopelijk is die ook goed.

Als het mag, wil ik deze keer ook wel in het lijstje. Ik post hier dan wel niet elke dag, maar zal proberen om het zo vaak ik kan te doen, al is dat niet gemakkelijk met een voltijdse job en twee peutertjes.
Uitgerekende datum is 28 juni
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:08:46 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55287221
Fijn dat alles goed was Libel, ik heb je erbij gezet!
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:11:56 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55287266
@Pruk
Sorry wilde geen onnodige zorgen wekken, maar bedoelde eigenlijk dat ik het raar vond dat je juist diclofenac kreeg. Want normaal denk ik ook dat een arts wel weet wat hij doet, maar op het moment dat één arts zegt dat het mag en twee anderen dit tegenspreken vind ik dat vreemd.
Van diclofenac weet ik in ieder geval wel dat je het zeker niet vlak voor de bevalling mag vanwege die remmende werking, maar het heeft ook een andere reden dat het vanaf 6 maanden niet meer wordt voorgeschreven die daar los van staat, maar wat dat dan precies is weet ik ook weer niet.

Hoe dan ook heeft het geen zin om je er druk over te maken, je hebt het toch al gekregen. Dat zei de gyn ook tegen mij. En hij zei er ook bij de éénmalig niet zo erg is, maar je moet het niet door blijven gebruiken.
pi_55287613
DeLiedje en lief, mooi gemaakt hoor jullie punkie Floortje .

Spookje? Hard gewerkt vannacht of toch lekker geslapen... ik hoop het eerste...
Fake it till you make it...
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:35:44 #23
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55287622
hoi dames

wat een mooi meisje heb je deliedje...

Hier beetje geruster.. maar bij elk toilletbezoek is het toch afwachten hoor... ook al heb ik een geweldige echo gehad vannacht.. het blijft toch in mijn hoofd ronddwalen.. ventje is wel lief hij is nu naar winkel.. en heeft tegen mijn meisje gezegd dat mama moet rusten...

Libel fijn dat je 12 weken echo supergoed was...

liefs voor iedereen hier....
  zaterdag 15 december 2007 @ 11:38:29 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_55287658
wat is Floortje mooi

Luna, dat was even schrikken, gelukkig alles ok!
stormy waters...
sailin'
pi_55287762
oh wat een schatje is Floortje

nog maar even een paar voor het spookje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55287967
Luna, schrikken zeg. Wat lief van lief. Pas goed op jezelf
pi_55288041
Wat een moppie. Kan natuurlijk ook niet anders met zo'n geweldige naam.
pi_55288090
@Bar, ik had me al gemeld in het vorige deeltje. Hier niks bijzonders te melden.

Ik heb trouwens wel het idee dat mijn borsten echt overlopen van de melk, tijd voor de kleine om geboren te worden want het loopt gewoon na het douchen over mijn buik heen.
pi_55288109
Luna wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig bleek alles mee te vallen
Spookje hoe is het daar bij jullie?

Saartje is nog dwarser gaan liggen..heb nu helemaal geen buik meer over
Ik weet dat er nog tijd genoeg is om te draaien, maar begin het er nu toch wel een beetje benauwd van te krijgen.
BE, tot wanneer heeft jouw ventje dwars gelegen?
Saartje
pi_55289353
Hier een heerlijke vaste doorgeslapen nacht gehad en nu is het hele huis in rep en roer Ik moet zeggen dat ik me verbazingwekkend rustig houd, maar ik merk wel dat er nog steeds activiteit is. Maarja, hopelijk wordt het niet erger en anders meld ik me gewoon weer in Nieuwegein, daar hebben ze me gisteren echt super opgevangen en dat vond ik wel heel prettig. We zijn inmiddels uit de teksten op het geboortekaartje en is bezig de laatste dingen te regelen die we echt niet meer willen doen als de kleine er is (laat staan dat je daar tijd voor hebt ). Mijn schoonouders komen zo om te helpen nog wat spul naar zolder te brengen en mijn moeder staat ook paraat mocht er iets gebeuren. Toch wel fijn
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:46 schreef Silmarwen het volgende:
Pruk, ik wil je niet teleurstellen maar diclofenac is een pijnstiller bij gewrichts en zenuwpijn. Maar misschien dat het weeenpijn ook minder maakt. Mensen met reuma of een hernia krijgen diclofenac voorgeschreven namelijk! Doe lekker rustig aan, spannend hoor!
Diclofenac wordt gebruikt om spieren te verslappen. Laat de baarmoeder nou een grote spier zijn
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 23:19 schreef poemojn het volgende:
Pruk, weet je ook of in het ziekenhuis waar je zou bevallen de kraamafdeling en kinderafdeling vlak bij elkaar liggen? Het is het fijnst als er neit te veel afstand is en je zelf snel al bij de verzorging betrokken kunt worden. Ook dingen als bijv zelf foto's hebben van je kind, knuffel die jij uitgezocht hebt bij je kind in de couveuse, evt camera bij kind en tv-beeld bij jou, enz kunnen fijn zijn. Misschien heb je iets aan www.kindenziekenhuis.nl? Sterkte, hopelijk valt 't mee allemaal.
Geen idee eigenlijk, ik zal eens kijken, dank je voor de link. Ik heb alwel mijn geboorteplan voor als alles goed zou gaan uitgedraaid en dat gaan we zo bekijken of er nog dingen aangepast moeten worden voor nu.
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 09:29 schreef Tan het volgende:

[..]

Maar diclofenac mag helemaal niet in jouw stadium van de zwangerschap? Ik kreeg het van de weekendarts tegen de nierkolieken die ik toen had, maar het bleek achteraf helemaal niet zo verstandig volgens mijn eigen huisarts en de gyn. Maar omdat ik nog nét voor de 6 maanden zat moest ik me geen zorgen maken.
Men zei van wel, maar in Nieuwegein vond men het inderdaad ook vreemd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pruk op 15-12-2007 13:16:31 ]
pi_55289594
Dit ziet er trouwens wel erg hoopvol uit op die site van poemojn:

http://www.kindenziekenhuis.nl/ziekenhuizen_tonen.asp?id=96
  zaterdag 15 december 2007 @ 13:30:52 #32
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55289803
*lurkt*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 15 december 2007 @ 13:42:49 #33
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55290070
Had ik nu al gepost vandaag? haha er gaat van alles mis Nou ja in ieder geval alles rustig hier!
pi_55290088
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55290535
Wat een mooi meisje is Floortje.... ( Zucht heel hard en vind het te lang duren voor mijn eigen propje komt).

Meiden wat een schrik allemaal. Ik brand voor jullie allemaal een extra kaarsje bij de kerstboom dalijk.

OOk hier weer wat lekkere schrik te verwerken gehad. Manlief komt gisteravond in een keer met de mededelingdat hij niet meer weet wat hij voelt en dat hij het slecht vindt gaan tussen ons. Gevolg een hele avond praten, een halve nacht praten, veel huilen, te veel harde buiken en nu nog steeds stress.

"zucht"
pi_55290700
Wenneke wat erg en je bent nog wel zwanger ook. Is het ook echt zo of is het op dit moment zijn beleving (als het te persoonlijk is moet je gewoon geen antwoord geven hoor!!). Denk een beetje om jezelf en je kleintje?
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:22:53 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55290816
Jeetje Wenneke...
Daar komt hij ook mooi op tijd mee...

Maneki, hij is met 32 weken toen zomaar ineens de goede kant op gedraaid. Precies de dag voor de echo om te kijken of hij wel goed groeide omdat ze dat niet zo goed kon voelen doordat hij dwars lag.
pi_55290820
Dat weet hij zelf op dit moment niet. Hij geeft aan dat hij niet weet wat hij voelt en hoe hij zich voelt. Het liefste zou hij iemand hebben die hem vertelde wat hij voelt omdat hij daar zelf nooit over heeft nagedacht. Ontzettend vervelend dus, zowel voor hem als voor mij. Overigens is dit wel een behoorlijk familietrekje.

Ik voel me zo slecht dat ik de hele dag nog niet eens een hap door mijn keel heb kunnen krijgen en me op dit moment echt even afvraag hoe ik nu verder moet gaan.
pi_55290860
Ja BE dat zei ik dus ook idd.
pi_55290865
32 weken ok..ik ga me met 34 weken echt zorgen maken denk ik

wenneke wat een klotesituatie zeg!
Saartje
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:28:29 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55290919
Ik vind het ook wel een beetje raar hoor... je bent over 2-3 weken uitgerekend, dan wacht je dat toch op z'n minst af... ik geloof niet dat dit van de ene op de andere dag gekomen is dus hij had ook nog wel een paar dagen z'n kaken op elkaar kunnen houden...
Ik zou geloof ik echt woest zijn!

Maneki, volgens mij ondernemen ze nog stuit-draaipogingen met een week of 35 dus op zich heb je nog wel eventejs, maar ik had het ook wel hoor, dat ik me afvroeg of hij nog uit zichzelf ging draaien of niet.
pi_55290977
Ik ben ook woest. Ik weet ook ff niet meer of ik nog wel met hem verder wil nu zo kwaad ben ik. Ik wil dalijk gewoon rustig kunnen bevallen zonder de angst dat hij op een bepaald moment zegt van het is over en uit en ik ben weg.

Maneki, ik dacht dat ze proberen te draaien vanaf week 35. Als ondersteuning zou je evt gebruik kunnen maken van een accupuncturist. Die zou kunnen bijdragen aan een succesvollere draapoging. Overigens heeft die van mij zich net met 35 weken goed gedraaid.
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:35:08 #43
74310 nanalune
pi_55291028
Wat een klotesituatie Wenneke! Dat kun je er nu echt even NIET bij hebben van dit soort fratsen. Juist in dit stadium van de zwangerchap moet je rust kunnen hebben en alles op regel..Ik zou ook echt woedend zijn...
pi_55291034
ik weet niet of ik draaien aan zou durven eigenlijk Heb het gevoel dat Saar niet voor niets al vanaf 23 weken heads up ligt. Heb ook erg gevoelig vel dus ben bang dat het een helse ervaring voor mij zou worden, qua piujn en blauwe plekken
Saartje
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:36:21 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55291051
Dat herken ik wel Maneki, ik weet ook niet of ik het aangedurfd zou hebben. Idd ook vanuit de gedachte 'dat kind ligt niet voor niets zo'.
IK krijg dan allemaal enge dingen in mijn hoofd over navelstrengen enzo.
pi_55291081
Maneki, volg je gevoel en laat je goed voorlichten over het een en ander. Er is veel te vinden over draaipogingen en stuitbevallingen. Mijn zus heeft ervoor gekozen een ks te doen omdat ook zij het idee had dat haar meisje niet voor niets zo lag.
pi_55291089
Wenneke, wat een moeilijke situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar behoorlijk ondersteboven van bent!
Heel veel sterkte en een virtuele knuffel

mannen... *zucht*
pi_55291121
Dankjewel Poesch.
Je hebt gelijk mannen... je kunt er niet mee, maar ook niet zonder leven.
pi_55291140
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat herken ik wel Maneki, ik weet ook niet of ik het aangedurfd zou hebben. Idd ook vanuit de gedachte 'dat kind ligt niet voor niets zo'.
IK krijg dan allemaal enge dingen in mijn hoofd over navelstrengen enzo.
Nou ja, dát inderdaad! Weet wel dat ze eerst de boel bekijken enzo, maar je kunt natuurlijk nooit alles zien op zo`n scherm.
Ik ga vanavond wel ff een uurtje op m`n kop staan, misschien denkt kindje dan dat er iets niet klopt en draait het vanzelf
Saartje
pi_55291164
Laat even weten of dat lukt, dan kunnen we dat als remedie gaan melden...;)
En graag met foto want ik wil wel zien of het je lukt op je hoofd te gaan staan ;);)
pi_55291255
deliedje gefeliciteerd met Floortje wat een mooi meisje

wenneke wat erg

popples gaat nog 2 topics door spitten
mama van 3 kids!
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:51:59 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55291325
Ik heb toen zelf ook wel eens een beetje zitten duwen, voorzichtig, maar dat durfde ik eig. ook weer niet goed uit angst dat ik hem juist een stuit in zou draaien.
pi_55291339
Wat is floortje een mooie meid zeg! Geweldig!!

Ik ben net thuis van wat shoppen, voor mezelf een positie-spijkerbroek gekocht, en voor de beeb een trappelzakje en een badcape.

Vandaag 12 weken!!!

En hoorde helaas vanochtend dat m'n neefje (zoon van stiefbroer) momenteel in het ziekenhuis ligt, hij is 7 maanden oud en heeft een virus opgelopen? Wat het is weet ik nog niet, maar m'n ouders zouden vandaag heengaan.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:00:14 #54
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55291472
wenneke meid, wat een situatie meid.. dikke knuffel en hopelijk komt er toch een oplossing opduiken
pi_55291578
Meiden dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ik heb weinig andere keus dan door te gaan en er het beste van te maken. Dat gaan we dus ook maar doen. Alleen dat alleen bevallen staat me wel een beetje tegen. Maar goed ook daar komen we doorheen en ook dat rdden we wel.
pi_55291746
Tot 36 weken kan het kind alle kanten op, daarna wordt er gedraaid (dat is het verhaal wat ik maandag kreeg te horen op mijn vraag hoe de kleine lag). Gisteren lag het hoofd keurig naar beneden en deels ingedaald, maar niet vast.
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:30:11 #57
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55291803
@Wenneke... pff wat een gedoe, ik heb zelf zo'n slopende relatie gehad toen ik zwanger was van nummer 3. Vriend wist ook niet meer of hij door moest gaan of niet. Van hem niet eens een familietrekje, maar familiedgeduw en getrek, ik was als gescheiden vrouw met twee kinderen en niet gelovig geen goede partij voor hem waardoor hij enorm ging twijfelen.

Met 30 weken zwangerschap liet hij me zitten, ruim 5 weken geen contact gehad, vreselijk!! Maar toen heeft hij toch - ws. destijds uit schuldgevoel - met zo'n 35-36 weken weer contact gezocht, maar dat was nog minimaal, ik wist niet eens of hij bij de bevalling zou zijn. Toch heb ik dat gedeelte los proberen te laten, ik moest me proberen te focussen op de laatste zware loodjes. Alternatief gezocht voor bij de bevalling (een vriendin zou me assisteren ) en mezelf ingeprent dat ik het wel zou redden, met of zonder hem. Dat viel niet mee, maar ik was er van overtuigd dat ik het kon. De 'klap' verwerken kwam wel als ik weer op de been was, dacht ik zelf (of het in de praktijk zo werkt... geen idee, maar ik was er destijds van overtuigd dat ik het zo kon)

Uiteindelijk was hij wel bij de bevalling en meteen op slag verliefd op zijn zoon. Uiteindelijk is het na veel gedoe nog wel goedgekomen. We krijgen nu samen een derde (voor mij dus vijfde) kindje

Daarmee wil ik niet zeggen dat het bij jullie ook zo gaat lopen; dat soort gepraat heb je ook helemaal niks aan, want bij iedereen is de situatie anders. Maar ik hoor echt heel vaak dat mannen op het laatst gaan twijfelen. Zeker bij een zwangerschap. Ik hoop zo ontzettend dat hij op tijd tot inkeer komt en voor jou en jullie kleintje gaat strijden!! Heel veel sterkte ermee
pi_55291980
Wenneke, wat een rotsituatie zeg! Sterkte, en kies voor jezelf!
pi_55292227
jeetje wenneke.. veel sterkte !!
maneki, volg idd je gevoel in deze.. maar bedenk ook dat als er risico is de artsen het ook zeker niet zouden doen. (zoals bij mn zusje, terwijl t achteraf wel had gekund )

hier alles nog rustig
wie heeft er zin om morgen te komen helpen laminaat te leggen in de hal? (op de overlopen.. 2 stuks.).. wel zo prettig als dat netjes is voor er kraambezoek komt... vloerbedekking met 5 katten is niet zo heel proper immers...
we blijven iig wel bezig nog
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:02:43 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55293291
Ik pas lotje. Hier ook steeds nog wat kleine klusjes aan het doen.
Zo hebben we net een plank opgehangen in de gang waar de maxi cosi op komt te staan.
De gang is niet zo heel groot/breed (ik denk dat ik niet eens met de kinderwagen via de voordeur naar binnen kan ) en dus moesten we ook nog een plekje voor de cosi zoeken.
Die staat dus nu mooi hoog en droog daar op een plank.

Het enige dat nu eigenlijk echt nog 'moet', maar dat moet dus al een jaar of 2, zijn de plinten op de overloop boven. Geen noodzaak maar het staat wel even iets netter en het maakt zeker makkelijker schoon zonder al die kieren enzo.
pi_55294247
Hehe Lotje ik sla ook over. Vandaag juist druk bezig geweest om laminaat te leggen op de trap en daar zijn we nog niet klaar mee. Plinten moeten hier overigens ook al een jaar of 2 gedaan worden en ik wil ze eigenlijk voor de bevalling wel hebben liggen....
Maar nu eerst even m'n haar in de verf
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55294388
Oh hier staat het bed overigens ook op klossen nu. Kan er heerlijk makkelijk onder stofzuigen en dweilen zonder plat op de grond te moeten gaan liggen En de meneer van de thuiszorgwinkel was zo lief om er uit zichzelf een ondersteek bij te doen
It's all up to you
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:57:42 #63
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55294540
ja je gelooft het niet ik kon via mijn pc niet online nu maar met die van Thijs.

Zal ik de korte versie vertellen ja de lange is er eigelijk niet.

Gister 9.00 gestript de hele dag wat krampen. Toen Thijs om 17.00 thuis kwam zette het meteen door. Geen zin in te koken dus een pizza besteld die staat nu in de koelkast.
Om 20.00 de kraamzorg voorbereid en om 20.45 toch de vk maar gebeld. Die kwam meteen om 21.15 had ik 3 cm ontsluiting. Juist deze avond ging Mara niet slapen dus die hebben we naar mijn ouders gebracht. De vk is bij me gebleven toen Thijs weg was dat was wel heel erg fijn. Om 21.30 ongeveer melde ze dat ze weg zou gaan en dat ze rond 23.15 terug zou komen want dan moest er vordering zijn. Omdat dat bij Mara 30 uu duurde voordat ik 3 cm ontsluiting had.

De weeen kwamen steeds sneller en werden zoooo pijnlijk dat ik om 22.30 riep dat thijs de vk moest bellen ik kon alleen nog maar mijn handden tussen mijn benen houden omdat ik bang was dat ze er uit zou komen.
De vak was er om 22.45 en 22.47 is Zoe Isa geboren de vk had nog net tijd om haar handschoentjes aan te doen en toen hing ze er al uit.....

de placenta deed er weer lang over maar geen overmatig bloedverlies.
Maar 3 mini hechtingen en een prachtig gekreukeld, bloederig meisje!

Mara is super trots maar was doodmoe en gespannen ligt nu lekker op bed.
En wij wij zijn nu de trotse ouders van 2 dochters.

De bevalling heeft in totaal 5 uur en 3 kwartier geduurd en dat tegen over de bevalling van Mara 40 uur.

Na de bevalling kon ik gewoon zelf naar boven, lekker douchen even Mara in bed gedaan en daarna heerlijk mijn eigen bedje in en kijken naar mijn meisje terwijl mijn rots in de branding heerlijk sliep mijn andere schaapje ook lekker sliep en Zoe en ik even alleen waren. Heerlijk ruiken en snuffelen. En bekijken en voelen.
Ze heeft hoofdpijn van de lancering en is misselijk en spuugt veel vruchtwater en slijm maar drinkt als een natuurtatlent aan de borst!

Liefs een trotse mama
pi_55294587
Hoeraaaaa Gefeliciteerd met Zoë Isa!
Saartje
pi_55294650
Lekker snel, en fijn dat strippen zo goed heeft geholpen. Gefeliciteerd!!!
pi_55294760
Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Zoe Isa!
It's all up to you
pi_55294810
Wauw wat snel ineens zeg! Gefeliciteerd Mooie naam ook, Zoë.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55295040
Klein Spookje, man en Mara van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Zoe. Dat ging behoorlijk snel zeg.

Ik ben vanmiddag maar met een nieuw boek op bed gaan liggen mokken. Had een pest humeur, wil nou ook wel eens bevallen en mijn man liep me te irriteren dus hij kon even het dak op van me. Rot humeur is nu wel weer beetje weg, de wens om te bevallen natuurlijk niet. Maar daar heeft mijn kind geen boodschap aan.
pi_55295129
Klein_Spookje gefeliciteerd! Mooie naam heeft ze!
Ik heet zelf Zoë dus..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:24:11 #70
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55295131
Heel, heel, heel erg gefeliciteerd met Zoë Isa!!
Wat een supersnelle bevalling! En achteraf gewoon gaan douchen en je oudste in bed doen. Amaai, dat je dat kan! Super!
Geniet ervan!!
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:40:21 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55295486
Jippie, Klein_spookje, man en Mara van harte gefeliciteerd met Zoë Isa.
  Jubileum moderator zaterdag 15 december 2007 @ 18:44:34 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55295559
DeLiedje wat heb jij een beeldschoon meisje Wat een prachtig snoetje en die haartjes !

Spookje gefeliciteerd met Zoe, wat een turbobevalling vergeleken met je 1e Geniet maar lekker van Zoe en van je kraamtijd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:50:26 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_55295684
van harte gefeliciteerd met Zoe en wat fijn dat de bevalling dit keer zo soepel verliep!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:59:21 #74
108648 cattie
lieve moeder
pi_55295848
DeLiedje en Klein-spookje, allebei heel erg gefeliciteerd met jullie dochters!
pi_55296121
klein spookje gefeliciteerd met zoe
mama van 3 kids!
pi_55296739
Van harte met Zoë!
pi_55296857
klein_spookje van harte met Zoë En de verloskundige die nog net op tijd haar handschoenen aan kon doen Wel lekker dat het zo vlot ging!

Wenneke jeetje wat een rotsituatie. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee
pi_55296931
Klein_Spookje gefeliciflapstaart
pi_55296968
Wat ontzettend snel klein_spookje! Gefeliciteerd!

DeLiedje ook nog gefeliciteerd. Wat een leuke naam.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:54:59 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55297198
Gefeliciteerd Spookje! Wat een turbo zeg!

Geniet van jullie kleine meisje!
pi_55297612
Ha klein-spookje, ik had je al elders gefeliciteerd, maar hier ook nog even! Gefeliciteerd met Zoe!!
Variety is the spice of life
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:11:54 #82
190853 RockabeIIa
pi_55297769
babyregen!

Van harte klein spooklein!
pi_55297900
Klein-spookje en hubby en grote zus, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid. Mooi dat het zo netjes gegaan is en je je zo goed voelt.

Inmiddels is hier de rust al weer iets meer teruggekeerd. Hubby is zelf ook enorm geschrokken van een en ander en heeft zich vanmiddag ook eens goed uitgehuild. Maar we zijn er nog lang niet.
Tan jouw verhaal geeft me goede hoop dat het allemaal goed komt en dat we er uiteindelijk wel komen.
Ik heb nu wel iets meer rust dan vanmiddag en ben iets minder woest. ( Let wel iets er zit nog veel kwaadheid.)
pi_55298745
Spookje en man gefeliciteerd met Zoe! Wat heerlijk dat de bevalling zo vlot ging!
pi_55298922
Van harte met Zoë ! Heerlijk dat het zo goed is gegaan. Lekker genieten !
pi_55299072
Wat is Floortje mooi!

Wenneke sterkte ermee.

Klein spookje gefeliciteerd met Zoe!
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:57:56 #87
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55299250
Klein_spookje, van harte gefeliciteerd, wat heerlijk dat het zo goed gegaan is allemaal
Nog niets van Droeke gehoord?
Lekker douchen!
pi_55299617
Klein_spookje, van harte gefeliciteerd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55300169
Gefeliciteerd klein_spookje
  zaterdag 15 december 2007 @ 21:42:35 #90
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55300413
klein_spookje gefeliciteerd!!!
pi_55300619
Nieuwe babytje

Gefeliciteerd met Zoe, klein spookje, man en Mara
pi_55300700
Klein Spookje, van harte gefeliciteerd! Lekker vlot gegaan! En Zoë, welkom op deze wereld!

Wenneke, ik weet als geen ander hoe het voelt. De onzekerheid op een moment dat je het niet kunt gebruiken en de woede die dat geeft. Wil er hier niet verder op ingaan, maar zou je ook een zeer positief verhaal kunnen voorleggen. Dikke voor jou.
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:41 schreef Moonah het volgende:
Mammietje, ik heb het idee dat jij je er niet helemaal gerust op voelt dat je onder controle van de VK blijft. Geef dat heel duidelijk aan he. Als jij meer vertrouwen hebt in het zkh/gyn (wat ik me goed kan voorstellen gezien jou 'achtergrond') dan is dat toch een legitieme reden om overgedragen te worden?
Dat heb je goed gelezen tussen de regels door. Er was bij de vlos ook sprake van om me over te dragen met 36 weken en daar had ik wel oren naar. Ik ben bij de vorige bevallingen het vertrouwen in mijn verloskundigepraktijk (6 vlossen) een beetje kwijt geraakt. Bij de 1e hebben ze de zwangerschapscholestase niet (h)erkend en bij de 2e werd er op mijn 1e bloeding gereageerd met "Oh, adertje gesprongen" zonder me door te sturen, te vragen hoe ver ik was of hoeveel bloed ik verloren had. (Een week later verloor ik een liter in 1 keer en toen kwam de woede pas goed over deze reactie. ) Gelukkig heb ik destijds dit wel aangekaard en heb nu wel het gevoel dat ik (daarom?) serieus word genomen. En misschien dat er met hen wel betere afspraken valt te maken (over wanneer ik doorgestuurd word als ik moet bevallen, ben nu wat mondiger!) dan met een ziekenhuis waarbij het maar afwachten is wie er dienst heeft. Ik moet dus komende tijd even de plussen en minnen tegen elkaar afwegen om te kijken of ik nog flink bij mijn vlos ga zeuren om met 36 weken overgedragen te worden. Gelukkig heb ik nog even!
pi_55301487
Klein Spookje, gefeliciteerd met je dochter, en wat een leuke naam! Zoe

Wat fijn ook dat het zo snel is gegaan!
pi_55301636
Wenneke, sterkte met de situatie! Ik hoop dat het allemaal goed komt!

Klein spookje van harte gefeliciteerd met Zoe!! MOoie naam. En heel herkenbaar hoor, de vk die nog net op tijd haar handschoenen aan kon doen. Hier ws er er om 8.40 en Amber was er om 8.45.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55301706
Wenneke...
Hier ook een "breuk in de relatie" gehad niet lang voor de vorige bevalling..... En nu zijn we aan het wachten op ons "nieuwe" monstertje!

Spookje.... Gefeliciteerd met je meisje!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:32:08 #96
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55301851
KLein_spookje en man van harte met de geboorte van jullie dochter Zoë Isa
helemaal lyrisch is van de naam Zoë

Floortje wat ben jij een lekker frummeltje
pi_55301917
Gek dat het iets is wat toch vaker voorkomt. Zou het toch een stuk agst zijn weer wat vrijheid kwijt te raken en in een soort van sleur terecht te komen??

In elk geval iedereen thxs voor de steun. Het maakt dat ik in elk geval al iets rustiger ben.
pi_55302600
jeetje spookje wat heerlijk zo vlot!! voor t eerst trouwens dak r zelf n btje vol van schiet dat er n kleintje bij is! heerlijke naam ook!
geniet er lekker van!!!

enne.. de rest... flauw hoor dat niemand wil komen helpen , maar k ga zelf vrees ik enkel aanwijzingen geven vanuit de luie stoel k heb zelf al vaker laminaat gelegd maar wederhelft niet... hij is gelukkig heel handig dus binnen 2 planken heeft ie t ook wel door
ach, we hebben de hele dag (mits we eindelijk eens optijd uit ons nest rollen )
  zaterdag 15 december 2007 @ 23:40:20 #99
74310 nanalune
pi_55304136
Aaaah Spookje! gefelciteerd met Zoë Isa Prachtige naam! en wat een superbevalling! Ik krijg weer goede hoop!

Hier niets. Zelfs net nog naar een verjaardag geweest waarvan ik van tevoren dacht dat ik die nooit zou redden
Wen, hopelijk komt je vriend tot bezinning Ik snap best de onzekerheid bij die mannen, maar wat een stréss zeg. Sterkte
pi_55304940
Ik hoop echt dat Droeke ok is, btw... hoop zo dat alles goed is gegaan! DroekesTijger, kom eens vertellen!
pi_55305172
Klein_Spookje, Mara en vader/man gefeliciteerd met de geboorte van Zoë!
pi_55305227
Floortje wat ben je moooooooi, DeLiedje laat je lekker verwennen en rust goed uit.

Wenneke wat een shit toestand hij had idd wel ff zn kaken op elkaar kunnen houden of er eerder mee kunnen komen, maar ja nu is t zo en moet je roeien met de riemen die je hebt, sterkte daarmee. Ik hoop dat het koudwater vrees is van de papa in spe.

Maneki als jij het gevoel hebt "het kindje ligt niet voor niets zo" dan lekker niet laten draaien, jij maakt de keuze niet een ander. Ik heb dezelfde keuze gekregen en pas met ruim 36 weken, uiteindelijk viel er weinig te kiezen want de gyn zag ook niets in een draaipoging weinig vruchtwater, strak erin e.d. dus misschien hoef je de keuze niet eens te maken
Wacht dus maar af wat de gyn zegt maar zorg dat je je eigen gevoel volgt, jij moet het namelijk allemaal ondergaan tis jou lijf. Bij twijfel niet doen.
Mama van Isa en Ties
pi_55305278
OOoh heb er helemaal overheen gelezen Klein Spookje gefeliciteerd met de geboorte van Zoë Isa, wederom mooie namen gekozen door alle nieuwe FOK ouders.
Mama van Isa en Ties
  zondag 16 december 2007 @ 09:39:06 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55308271

Geen nieuws van deze kant.

Maar ik vind Faja wel heel stil, is die niet meestal al redelijk op tijd met melden? Waar zit je?

En nanalune en lotje? Hoe is 't bij jullie?
  zondag 16 december 2007 @ 09:49:09 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55308308
Ik zag dat er weer een baby bij was! Jeeej! Gefeliciteerd klein spookje.

Verder nog geen babies dus.

Purk hoe gaat het nu met je?
  zondag 16 december 2007 @ 09:49:28 #106
54772 Silmarwen
pi_55308313
Spookje wat leuk!!! Gefeliciteerd!

Wenneke, sorry dat ik het zeg, maar wat een ei. Mannen moet dat echt bedenken voor je samen zwanger wordt en het anders niet melden vlak voor de bevalling. Helaas hoor je het best vaak.
  zondag 16 december 2007 @ 09:50:42 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55308321
Beloofd wat goeds voor mij Als deze bevalling maar 5 uur duurde en die eerste 40 uur
Haha, kijk mij, denk nu al na over een 2de en mijn meissie is pas een maand!
  zondag 16 december 2007 @ 09:50:57 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55308322
Wenneke, ik sluit me aan bij Silmarwen!
pi_55308323
klein spookje, van harte met Zoë
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55308339
Kleinspookje gefeliciteerd met jullie dochter Zoë Isa!
pi_55308376
Kleine spookje, Saint en Mara, gefeliciteerd!
pi_55308395
quote:
Op zondag 16 december 2007 09:49 schreef amaranta het volgende:
Purk hoe gaat het nu met je?
Ik zal even crossposten:
quote:
Op zondag 16 december 2007 09:56 schreef Pruk het volgende:
Overigens: hoe meer ik ga nadenken, hoe meer veranderingen ik zie in hoe mijn lichaam zich gedraagd en hoe ik mezelf gedraag in de afgelopen dagen.
Zo heb ik sinds donderdag niet meer overgegeven, terwijl dat toch echt op 1 dag na sinds half juni elke dag een aantal keer raak was. Woensdagavond kreeg ik ineens heel sterk te neiging dat ik donderdag naar mijn moeders verjaardag wilde en dat schijnt volgens zo sterk te zijn geweest dat hij er maar niet tegenin is gegaan. Maandag bij de controle gaf ik voor het eerst aan dat ik eindelijk kon zeggen dat ik me echt wel goed voelde. En zo dus nog een heleboel kleine dingetjes.

Zo plas ik echt heel veel, terwijl ik niet zo heel veel gedronken heb, dus waar dat allemaal vandaan komt

Oja, de kleine zit nog binnen, maar beweegt beduidend minder. Activiteit nog steeds ongeveer elke 8 minuten, maar niet pijnlijk en ik voel het ook echt alleen als ik rustig lig (of als ik bezig ben en weet, het komt zo, dan voel ik het ook). Vanmiddag komt mijn moeder deze kant op, dus daar ben ik echt heel blij om. Donderdag moeten we zeker kunnen halen
  zondag 16 december 2007 @ 10:06:18 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55308419
Je lijkt er redelijk positief onder. Goed teken. Niet gaan panieken hoor!
Ik hoop ook voor je dat je beeb in ieder geval tot donderdag blijft zitten, maar het liefst langer natuurlijk!!
  zondag 16 december 2007 @ 10:07:04 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55308428
Twee nieuwe meisjes op de wereld!
Floortje
Zoë

Ouders, gefelicitaaaaart!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_55308473
Floortje wat ben je mooi!!
Klein_Spookje gefeliciteerd met de geboorte van Zoe, geniet ervan!

Wenneke, wat een vreselijke rot situatie heel veel sterkte!
Nanalune, inderdaad schrikken, maar fijn dat het goed gaat!

Faja
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_55308496
quote:
Op zondag 16 december 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:

Geen nieuws van deze kant.

Maar ik vind Faja wel heel stil, is die niet meestal al redelijk op tijd met melden? Waar zit je?
Ik was aan het uitslapen, ik heb afgelopen nacht een kind van 3 met groeipijn moeten troosten tot een uur of 4, daarna sliep ze eindelijk. Dus helaas geen spannende dingen te melden hier.
pi_55308509
quote:
Op zondag 16 december 2007 10:06 schreef amaranta het volgende:
Je lijkt er redelijk positief onder. Goed teken. Niet gaan panieken hoor!
Ik hoop ook voor je dat je beeb in ieder geval tot donderdag blijft zitten, maar het liefst langer natuurlijk!!
Ik denk dat ik wel zou panieken als het echt pijn zou doen hoor Ik heb nu nog een beetje een gevoel van "maar als het nu echt begonnen is, dan heb ik tenminste niet al uren van te voren van die pijnlijke weeen"

Maarja, het is ook best raar allemaal. Maakte ik me eerst druk dat die kleine wel op de verjaardag van mijn schoonmoeder zou komen (12 februari), nu kan het me geen klap schelen of het op 1e of 2e kerstdag komt, als het maar goed is Niet dat dat in het andere geval minder belangrijk is, maar het spookt gewoon meer door je hoofd omdat je weet dat een kindje eigenlijk niet voor niets 37 weken moet blijven zitten
  zondag 16 december 2007 @ 10:39:50 #118
74310 nanalune
pi_55308793
quote:
Op zondag 16 december 2007 10:11 schreef Beaker het volgende:

Nanalune, inderdaad schrikken, maar fijn dat het goed gaat!

ik kan niet terug vinden waar je nu precies op reageert ,maar echt helder ben ik de laatste tijd ook niet

Hier gaat alles goed. Geen enkel voorteken van een bevalling meer gehad .. eigenlijk sinds gisternacht geen enkel teken meer Ik probeer nog maar even van de laatste dagen (?) te genieten, de rust en van Danïel
pi_55308827
Klein Sprookje, gefeliciteerd met Zoë!
  zondag 16 december 2007 @ 10:48:25 #120
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55308869
Zoë! Gefeliciteerd Klein_Spookje, Saint en Mara. Fijn dat ze het zo goed doet.

Nog niemand wat van Droeke gehoord, of heb ik wat gemist?
  zondag 16 december 2007 @ 10:51:01 #121
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55308891
@Wenneke, ik had een private message voor je, maar je inbox is niet beschikbaar.

Dan toch maar even hier:
Wenneke, ik heb wel vaker gehoord idd dat het een soort angst is. Wij leven heel anders naar die nieuwe levensfase toe dan mannen. Want de geboorte van een kind maakt een relatie ineens heel anders, de vrouw/vriendin wordt ineens ook moeder. De man zelf wordt vader, dat is heel anders dan alleen 'partner', veel definitiever en dat kan heel beangstigend zijn.

Soms veranderen vrouwen ook door de hormonen en de zwangerschap en ben jij voor hem niet meer de vrouw als negen maanden geleden.
Dat hij toch wel vader wordt, ook als hij niet met je verder gaat dat beseffen sommige mannen maar half, en ook dat sommige veranderingen maar tijdelijk zijn en je zó in een nieuwe rol zit is iets waar ze anders tegenaan kijken.

Maar goed, dit heb ik mij allemaal aan laten praten toen ik zelf in zo'n situatie zat, ik had er op dat moment helemaal niks aan.
Het komt zoals het komt, en soms helpt het om even afstand te nemen, dan overzie je het beter, ook al is de timing zo ontzettend slecht. Jij en je kindje zijn nu even prioriteit nummer één. Wat je vriend daarmee doet is zijn eigen verantwoording. Ik zou de knop even omzetten naar 'overleven' in de situatie, tot je kleintje is geboren en je leven een nieuw ritme heeft. Is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar in tijden van nood kan een mens heel veel aan.

Heel veel sterkte
pi_55309715
DeLiedje wat is Floortje mooi!!!!!! Die haartjes zijn lief!!

Klein_Spookje, wat een snelle bevalling!!!!!! Gefeliciteerd met Zoe, leuke naam ook
  zondag 16 december 2007 @ 12:37:47 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55310636
Klein_spookje en Saint van harte

wenneke
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55310937
DeLiedje wat een mooi Floortje heb gemaakt
Klein_spookje gefeliciteerd met Zoë!
Wenneke
Faja
  zondag 16 december 2007 @ 14:04:00 #125
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55312279
Papa en ik hebben samen zitten glunderen toen we al jullie lieve reacties lazen... Bedankt!

Het gaat echt heel erg goed hier. Floortje doet het super goed, drinkt goed, groeit goed (eerste dag bijna 300 gram afgevallen, 2e dag 20 gegroeid, en vandaag 80 gegroeid!) en is een heerlijk tevreden kindje...
Ook met mij gaat het heel goed... verbazend eigenlijk...
Mensen zeiden wel eens, bereid je ook maar voor dat het heus wel eens tegen zal vallen de eerste tijd (en oke, ze is pas 4 dagen ) maar wij zitten voorlopig op een knal-roze-wolk , we slapen zelfs goed!
(en hebben echt een super kraam!!)

Klein spookje gefelicteerd Wat een mooie naam! Geniet van jullie gezinnetje!
pi_55312372
hier nog geen nieuws... t lopen gaat wel beter dan gister, wat goed uitkomt, want we moeten nog aan t laminaat beginnen

lekker dat t zo goed gaat deliedje vooral doorrrgaan

maar hoe is t nou toch met Droeke??
  zondag 16 december 2007 @ 14:12:42 #127
74310 nanalune
pi_55312437
Jeeeuj ze hebben kerstmarkt bij ons in de buurt Daar gaan we straks even kijken.
Vanmorgen een stukje gewandeld in het bos en nu beginnen de menstruatiepijntjes weer maar ik doe net of ik het niet merk.. misschien dat het dan doorzet

man heeft ook de moontjes op hol, is broodkransjes aan het maken en wil gewoon uit zichzellf (!!!) mee naar de kerstmarkt:'gewoon is toch leuk' mompelt hij verlegen als ik hem verbaast aankijk

DeLiedje , dat klinkt inderdaad als een mega roze wolk. Geniet er maar lekker van! Ik had 'm ook met Danïel en ik kijk er nog steeds verliefd en gelukkig op terug, op die eerste periode
pi_55312460
DeLiedje, wat fijn dat t zo goed gaat. Blijf maar lekker op die roze wolk zitten! Zo hoort t!
En lekker niet naar de mensen luisteren die zeggen dat t ook wel s tegen valt
  Moderator zondag 16 december 2007 @ 14:23:02 #129
5428 crew  miss_sly
pi_55312645
DeLiedje, wat klink je gelukkig
Geniet van je roze wolk en je fijne kraamtijd
pi_55312680
DeLiedje en Klein_spookje, gefeliciteerd met jullie meiden!
Geniet er maar van!
2007 heeft veel mooie en lieve meisjes gebracht hier op fok! als ik zo in het kleine baby'tjes topic ga piepen!
pi_55312726
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:12 schreef nanalune het volgende:

man heeft ook de moontjes op hol, is broodkransjes aan het maken en wil gewoon uit zichzellf (!!!) mee naar de kerstmarkt:'gewoon is toch leuk' mompelt hij verlegen als ik hem verbaast aankijk
mijn mond zou ook open vallen als dat hier zou gebeuren

DeLiedje: wat klinkt dat allemaal heerlijk! Lekker van genieten maar dat lukt zo te horen wel
It's all up to you
  zondag 16 december 2007 @ 14:52:46 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55313152
DeLiedje, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Hier weer een dag met van die 'zullen we dat ook nog even...' klusjes.
Net eindelijk een gordijn in de gang, voor de voordeur, gehangen, iets wat we ook al tijden zouden doen maar wat je dan zo lang voor je uit schuift. Het hangt nu!

En jawel... ruim 2 jaar nadat we hier zijn komen wonen, en dus ook 2 jaar na het leggen van het laminaat is stinkie nu bezig met de plintjes op de overloop!
God wat zal ik blij zijn als dat gedaan is. Echt zo'n 'oh ja gadver... die plintjes' klusje.

Verder is het hier in mijn buik gewoon stil. Althans, de baby laat zich af en toe wel voelen, maar lijkt nog geenzins van plan naar buiten te komen.
pi_55313449
Lekker he BE die laatste klusjes die zo lang blijven liggenen dan nu in eens wel af komen.

En al die beebs die blijven zitten, die vinden het gewoon nu even te koud.

Tan, je hebt ook absoluut gelijk. Ik kies op dit moment ook echt voor mezelf en voor de kleine. Vervelende is dat ik er al een heb rondlopen van 2 en dat ik me even serieus aan het bedenken ben hoe ik dit het beste kan aanpakken. Nu doet hij heel normaal alsof er niets aan de hand is en zegt ie doodleuk het ligt niet aan onze relatie op zich maar meer aan de manier waarop het nu gaat. We vitten te veel en wehebben te veel ruzie. ( wat wil je ik ben een bom hormonen en hij is in izjn eentje alles in huis af aan het maken.) ister komt ie dan met de conclusie dat we gewoon weer eens wat meer voor onszelf moeten doen en wat meer rust creeeren.
Hij heeft alleen niet in de gaten dat ik doorheb dat hij puur en alleen nu ervoor kiest dit even te doen en dat hij na de bevalling gewoon weg is.
pi_55313777
Wenneke: en als hij na de bevalling nou niet weggaat? Als ik je berichtje zo lees ga je er al helemaal vanuit dat het na de bevalling allemaal 'voorbij' is?
It's all up to you
pi_55313828
Tearsong;
Daar heb je een goed punt. Dat zou ook best heel goed kunnen dat hij het echt meent. Alleen voel ik me nu zo gekwetst en bang dat ik uit zelfbescherming van het ergste uitga. Mss niet goed om te doen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ben echt even zoekende naar wat ik moet en kan doen.
pi_55313866
En buiten dit alles wil ik eigenlijk gewoon nog genieten van mijn laatste momenten samen met propje. Alhoewel ik meer bont en blauw ben van het getrap nu dan wat anders. Propje ligt nu al goed ingedaald en met het hoofdje vast in het bekken dus wie weet. Het kan nog max. vijfeneenhalve week duren.
pi_55313968
DeLiedje: Wat is Floortje een schatje!

Wenneke: Sterkte! Behoorlijk raar dat hij er nu pas mee komt.

Klein spookje: gefeliciteerd
  zondag 16 december 2007 @ 15:49:06 #138
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55314103
Klein spookje, heel hartelijk gefeiciteerd! Wat ging het lekker snel...! Ook een dikke kus voor grote zus!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 16 december 2007 @ 17:00:22 #139
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55315483
Wenneke wat een rottige onzekere situatie.
pi_55316321
Ik heb al sinds 2 dagen een heel raar, beetje zenuwwachtig gevoel in m`n buik wat ik niet thuis kan brengen
Harde buiken komen niet met regelmaat ofzo, maar ik zat eens te denken..ik heb nooit regelmatige weeen gehad bij de bevallingen van de jongens en toch zijn ze supervlot geboren.
Denk dat ik vanavond de vk eens ga bellen om te horen wat zij er van denkt. Tis maar nisk zo
Saartje
pi_55316458
Oew Maneki, ik snap heel goed hoe je je voelt

Hier nog steeds elke 8 minuten, maar verder geen veranderingen.
pi_55316493
Naja..mocht er hier wel wat gebeuren dan ligt Saar toch dwars en kan er niet uit Geluk bij een ongeluk
Saartje
pi_55316514
Oja, en kan iemand me asjeblieft vertellen dat het helemaal geen kwaad kan om pannenkoeken te eten en dat dat dus echt niet helpt

Ik durf geen pannenkoeken meer te eten.
pi_55316554
ik heb dat hele verhaal achter pannenkoeken nooit zo meegekregen eigenlijk..wat zou dat doen dan?
Saartje
pi_55316588
De bevalling bevorderen Ik weet niet meer bij wie het toen hielp, maar het is een soort prosteglandingesen

Oja, dat durf ik dus ook niet
  zondag 16 december 2007 @ 17:46:10 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55316609
Ik heb het van de week al gezegd, en dan nu nog maar eens, ik vind dat pannekoeken verhaal zo'n ongelofelijke onzin...
In ananas en tonic en weetikveelwatnogmeer zit iig nog een stofje wat iets zou kunnen doen.
Pannekoeken zijn gewoon lekker en superonschuldig.

Eten die handel!
pi_55317141
Erzit niks in pannenkoeken wat niet in een boterham met een gebakken eitje zit..lekker eten dus.
Prostaglandingesen laat ik al maanden uit m`n hoofd
Saartje
  zondag 16 december 2007 @ 18:21:20 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55317206
quote:
Op zondag 16 december 2007 09:49 schreef Silmarwen het volgende:

Wenneke, sorry dat ik het zeg, maar wat een ei. Mannen moet dat echt bedenken voor je samen zwanger wordt en het anders niet melden vlak voor de bevalling. Helaas hoor je het best vaak.
Wat kun jij toch kort door de bocht zijn zeg.

Wenneke, veel sterkte....
  zondag 16 december 2007 @ 18:23:52 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55317264
Joh BE, dat pannenkoekenverhaal ís toch ook onzin! Het is nooit serieus gebracht hoor!

Zeg Maneki, niks raars doen hoor. Gewoon rustig blijven zitten/liggen jij.

Pruk, je schrijft 'om de 8 minuten'. Wat bedoel je? Een harde buik? Of echt een wee? maar het is niet pijnlijk zeg je? dan is het wrs geen wee, lijkt me. Moet je niet even het zkh bellen?
pi_55317530
quote:
Op zondag 16 december 2007 18:23 schreef Moonah het volgende:
Ja baas
Saartje
  zondag 16 december 2007 @ 18:52:35 #151
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55317916
Hallo allemaal,

Jullie zullen je wel afvragen of bij Droeke alles goed is gegaan. Gelukkig wel! Dankbaar en trots presenteer ik mijn zoon Caspar!

Hij is op 12-12-07 geboren, na toch een redelijk vlotte bevalling. Al vond ik die wel heftig. Ik heb nog een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven, vanwege de langdurig gebroken vliezen. Daarna thuis was het zo druk (en voelde ik me nog zoooo moe) dat ik nog geen tijd heb gehad het hier eerder te melden... Bij deze dus!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  zondag 16 december 2007 @ 18:53:51 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55317939
Och wat een mooi snoetje!
Van harte hoor Droeke!!
En doe maar lekker rustig aan.
pi_55317950
Awww jeetje wat een mooierd! Gefeliciteerd met Caspar
Saartje
pi_55318056
Droeke gelukkig is alles goed gegaan! Gefeliciteerd met julie zoon Caspar!
Wat een mooi mannetje is het.
  zondag 16 december 2007 @ 19:00:00 #155
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55318071
Verse mama's van harte met jullie mooie kindjes !!!
  zondag 16 december 2007 @ 19:02:03 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_55318128
oh Droeke wat een prachtige zoon heb je daar!! wat een mooi koppie zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 16 december 2007 @ 19:05:43 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55318216
proficiat droeke en wat een mooie foto van een mooi mannetje
  Moderator zondag 16 december 2007 @ 19:07:45 #158
5428 crew  miss_sly
pi_55318258
Droeke, daar ben je dan
Wat een mooi snoetje heeft Caspar

Gefeliciteerd ! en nu uitrusten en genieten
pi_55318294
Daar is hij dan Gefeliciteerd met Caspar! Wat een plaatje
  zondag 16 december 2007 @ 19:12:12 #160
190853 RockabeIIa
pi_55318382
Ach gutje wat lief... Caspar, wat ben jij een knap manneke <3 Droeke en man, van harte met deze geweldige aanwinst in emmer!
pi_55318452
ehm...dat pannenkoeken verhaaltje stamt uit dezelfde tijd dat een banaan voor je kruis houden terwijl je op je kop staat zou helpen!

wees gerust: ook die laatste methode is nog niet echt wetenschappelijk bewezen
  Jubileum moderator zondag 16 december 2007 @ 19:16:03 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55318459
Caspar wat een beeldschoon jongetje Gefeliciteerd Droeke en Droekestijger
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55318474
Spookje en familie van harte gefelicteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!

Wenneke, sterkte wat een onzekerheid

Deliedje, heerlijk op jullie knalroze wolk, lekker van genieten!

Pruk, pannenkoeken deden hier niks, dus als je daar zin in hebt gewoon van genieten hoor!

Droeke, van harte met jullie mooie mannetje!

LLM, hou vol
pi_55318502
en .. halló mooie caspar !
  Jubileum moderator zondag 16 december 2007 @ 19:18:41 #165
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55318515
Wenneke wat een klotesituatie zeg, heel veel sterkte...

Maneki ik word helemaal een beetje zenuwachtig van je berichtje, wel goed van je dat je even gaat bellen denk ik. Laat je het nog even weten?
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 16 december 2007 @ 19:20:50 #166
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55318576
We zijn zo blij dat ie helemaal gezond is (vanwege de medische indicatie die gelukkig loos alarm blijkt te zijn). Hij is om 13.53 uur geboren, weegt 3520 gram en is 48 cm lang. Het is echt zoooo onvoorstelbaar ge-wel-dig om moeder te zijn, dat je echt die hele bevalling ervoor over hebt!!!

Ik had wel geluk: mijn weeen begonnen dinsdag op woensdagnacht, maar toen in het ziekenhuis de ontsluiting niet echt op gang kwam (het ging te langzaam), heb ik weeen-opwekkers gekregen. Dat was echt heftig omdat ik persdrang kreeg en dacht dat ik die moest wegpuffen. Uiteindelijk hubbie gevraagd om vlos te halen en toen bleek dat ik in anderhalf uur tijd van 5 naar 9 cm was gegaan! En na 20 minuten persen was Caspar geboren!!!

Voor alle bijna-mamma's: It is defenitely worth it!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_55318647
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:18 schreef Lois het volgende:
Wenneke wat een klotesituatie zeg, heel veel sterkte...

Maneki ik word helemaal een beetje zenuwachtig van je berichtje, wel goed van je dat je even gaat bellen denk ik. Laat je het nog even weten?
De harde buiken lijken bijna te zijn gestopt..ik durf het wel aan om te wachten eigenlijk. Zal alleen wel blij zijn als ik een paar weken verder ben en het allemaal niet zo`n groot risico zou betekenen..
Saartje
  Jubileum moderator zondag 16 december 2007 @ 19:25:49 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55318687
Kan me dat heel goed voorstellen ja, de adrenaline zal wel door je lijf vliegen op dat soort momenten. Als je eenmaal weet dat het zonder veel risico geboren kan worden kun je je veel makkelijker ontspannen.
Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55318734
Droeke gefeliciteerd wat een mooi mannetje!!!
mama van 3 kids!
  zondag 16 december 2007 @ 19:33:06 #170
190853 RockabeIIa
pi_55318876
hey popples! Hoe gaat het met jou eigenlijk? <3
pi_55318881
gefeliciteerd Droeke! Wat een kanjer!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 16 december 2007 @ 19:36:30 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_55318962
droeke van harte met jullie prachtige mannetje Caspar wat een dotje
stormy waters...
sailin'
pi_55318991
Ach, wat een lieve Caspar Van harte Droeke
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55319262
Gefeliciteerd
  zondag 16 december 2007 @ 19:52:02 #175
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55319293
Droeke wat een prachtmannetje, gefeliciteerd!!
  zondag 16 december 2007 @ 19:54:42 #176
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55319377
Droeke gefeliciteerd En wat klink je heerlijk! Geniet er maar van en doe idd lekker rustig aan!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55319431
Droeke gefeliciteerd!
Geniet maar lekker van je mannetje(s)!
pi_55319808
Jaa daar istie eindelijk
Droeke en man, van harte gefeliciteerd met Casper!
Geniet ervan!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_55319877
Droeke wat een lievie
  zondag 16 december 2007 @ 20:13:12 #180
74310 nanalune
pi_55319880
wat een mooi kindje Droeke! Mooie naam ook Caspar!.

Wenneke, ik vind het echt naar dat de situatie nog steeds zo onzeker is , en ik kan me voorstellen dat je jezelf wilt beschermen! Ik vind je dapper!

Hier nog alles rustig.

Heb wat last van zwangerschapischias af en toe ( ja volgens de vk was het dus ischias... vind het zo heftig klinken) , maar nu dus ook als ik zit. Eigen schuld, moet ik maar wat rustiger aan doen. Ik ga zo lekker douchen en een keer écht vroeg naar bed.. ik maak er een potje van.. lig er zelden voor 00:00 in..
  zondag 16 december 2007 @ 20:13:45 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55319899
Droeke en man, gefeliciteerd met jullie zoon! Mooi kind zeg!
pi_55320400
Droeke wauw! Van harte meis Prachtventje heb je daar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55320403
Droeke en man: gefeliciteerd met jullie zoon Caspar!

Heerlijk al die verliefde babyberichten van iedereen. Kan echt niet wachten...ik wil ook!
It's all up to you
  zondag 16 december 2007 @ 20:38:24 #184
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55320506
Droeke en man van harte gefeliciteerd met Caspar
  zondag 16 december 2007 @ 20:41:34 #185
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55320584
Droeke gefeliciteerd met Caspar Klein-spookje gefeliciteerd met Zoe

Maneki, fijn dat de onrust weer wat gezakt is

Wenneke, succes met alles. Idd wel een beroerde timing.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55320794
Droeke van harte met je mooie kereltje. Geniet ervan en alle moois.
pi_55321015
Droeke... Wat een prachtig ventje!!
Gefeliciteerd!!
  zondag 16 december 2007 @ 20:57:39 #188
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55321047
Wát een schatje is Caspar zeg! Gefeliciteerd Droeke!
pi_55321078
Droeke gefeliciteerd met jullie Caspar!!!!!! Geniet ervan!
En wat een mooi ventje!
pi_55321429
Gefeliciteerd spookje!!!!
Dat was lekker vlot!

Gefeliciteerd Droeke!!! Wat een mooi kereltje!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55321696
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:33 schreef RockabeIIa het volgende:
hey popples! Hoe gaat het met jou eigenlijk? <3
het gaat heb veel last van bekkeninstabiliteit en van een lastige bijna dreumes met peuterpuberteit

hoe is het met jullie?
mama van 3 kids!
  zondag 16 december 2007 @ 21:32:01 #192
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_55321796
Saint en Spook ! Van harte met jullie dochter..
Mara en jij met je zusje!

Droeke, jij van harte Caspar!
Fijn dat alles goed is!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 16 december 2007 @ 21:42:35 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55322081
Nog een Caspar
Droeke van harte met dit heerlijke ventje.

Klein Spookje jij ook van harte met jullie dochter
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 16 december 2007 @ 21:43:14 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55322107
Och Droeke, wat een knapperd. Heel hartelijk gefeliciteerd. En wat een mooie naam, Caspar! Geniet ervan en doe lekker rustig aan!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55322590
Droeke wat een mooi jongentje hebben jullie gemaakt! Gefeliciteerd!
pi_55322785
Droeke gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Casper.

Voor de zwangere die zich vervelen, ik ben sinds gisteren bezig in het boek Betrapt (Marian Keyes) een echte chicklit (als je het zo schrijft) en heb hem al bijna uit.
  zondag 16 december 2007 @ 22:14:51 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55322986
Droeke en Droekestijger van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!

die foto's van al die heerlijke beebjes.

(ik moet echt uit dit topic blijven, word helemaal broeds die in die emmer )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 16 december 2007 @ 22:35:54 #198
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55323566
droeke, wat een lieverd zeg! gefeliciteerd!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zondag 16 december 2007 @ 22:56:32 #199
103793 kozakken
Living the life
pi_55324150
Droeke, van harte
Wat is 'ie lief!!
pi_55324171
Droeke gefeliciteerd!
pi_55324603
Eindelijk Droeke! Maar net wat je zegt over de bevalling, deze foto was voor ons het wachten waard! Wat een prachtventje! Gefeliciteerd!

Maneki, men dacht dat mijn 1e in stuit lag en ik kreeg de tip van de vlos om op mijn knieen en ellebogen te gaan liggen, kont omhoog en schouders zo laag mogelijk. Zo krijgt de baby de meest mogelijke ruimte en KAN het gaan draaien. Bij de echo een week ofzo later lag hij goed, maar ja, misschien hadden ze ook een inschattingsfout van tevoren gemaakt, dat weet ik natuurlijk niet! Wel even de gordijnen dicht ( !) maar ik had het gevoel dat ik tenminste wat kon doen en als de baby zelf draait, lijkt me dat toch het minste risico.

Purk, als je je zorgen maakt over die pannekoeken, dan eet je ze toch gewoon niet?! Kan je jezelf later ook niets kwalijk nemen. Neem je gewoon poffertjes!
pi_55324626
quote:
Op zondag 16 december 2007 18:23 schreef Moonah het volgende:
Joh BE, dat pannenkoekenverhaal ís toch ook onzin! Het is nooit serieus gebracht hoor!

Pruk, je schrijft 'om de 8 minuten'. Wat bedoel je? Een harde buik? Of echt een wee? maar het is niet pijnlijk zeg je? dan is het wrs geen wee, lijkt me. Moet je niet even het zkh bellen?
Nee, ziekenhuis weet ervan. Het is geen harde buik, dat voelt echt anders, maar ik voel echt mijn baarmoeder samentrekken. Het CTG apparaat vangt ze ook op, maar omdat er dus geen verandering was in de baarmoederhals was het geen probleem en hoef ik pas te bellen als het sneller komt (vrijdag waren ze rond de 4 minuten).
pi_55324645
Droeke gefeliciteerd!
pi_55325006
Goeie tip Mammietje! Dat klinkt als iets wat ik wel uit durf te proberen
Saartje
pi_55325219
Droeke en Droekestijger, gefeliciteerd met jullie prachtige zoon..... die serieuze blik ... die haartjes
  zondag 16 december 2007 @ 23:50:43 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55325534
Zohee, even bijlezen en meteen 3 geboortes meegekregen!

DeLiedje en man, van harte gefeliciteerd met jullie hele mooie Floortje . En fijn dat jullie zo aan het genieten zijn. Dat klinkt echt heel gelukkig, wat je schreef.

Klein_Spookje en Saint, ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter Zoë! En wat een snelle bevalling. Mara, natuurlijk gefeliciteerd met je zusje.

Droeke en DroekesTijger, ook van harte met de geboorte van jullie hartenbreker Caspar
Wat een mooi kereltje.

Ik heb ook iets mindere verhalen gelezen
Wenneke, heel veel sterkte. Hopelijk is alles snel weer helemaal goed tussen jullie.

Lunastar, hopelijk is nu alles weer goed.
Pruk, hou jij je babietje nog maar even lekker veilig binnen. Daar is het toch nog het allerbeste.
Maneki, morgen toch maar even de vk bellen. Onbestemd zenuwachtig klinkt toch niet helemaal fijn. Ook voor jou geldt dat je babietje toch het allerbeste nog even moet blijven zitten. Ik ga gewoon voor jou en Pruk duimen dat het nog weken gaat duren.

Alle LLM, sterkte met het wachten maar weer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55326196
Zoe!
Caspar!

Spookje en Droeke, gefeliciteerd met jullie prachtige decembercadeautjes.
Hardloper.
IG @webkim
pi_55326584
Droeke, gefeliciteerd met jullie prachtige manneke!
pi_55326713
Droeke gefeliciteerd !!! wat n mooi mannetje!!
maneki, zal ik je n lading extra rust toesturen anders? of misschien dat n btje lage bloeddruk helpt? kweet t ok nie... maar volgens mij moet je vanaf nu alleen nog maar slapen wil je de rust krijgen die je zou moeten hebben... al raak je daar ook weer overspannen van...
ik denk iig aan je!

hier nog steeds alles rustig... en t laminaat ligt ... morgen verder met nog n ruimte (als t mag van de kleine)
pi_55328752
Hier vannacht voor het eerst weer met tweeën ipv drieën in bed geslapen, heerlijk geslapen op de nachtelijke wandelingen na naar het toilet na. En dat deed pijn. Het lijkt wel of ik 's avonds pas doorkrijg dat ik overdag iets teveel heb gedaan om de volgende ochtend zonder pijn weer op te staan.

Net voor de middag weer naar de verloskundige, potje urine staat weer klaar. Hopen dat alles weer in orde is, want ik wil nog een paar weekjes door. Alles staat al zo volgepland geen zin om daar een omgooi in te gaan doen. Vanmiddag als ik tijd heb, aan de zin zal het niet liggen, het kleine kamertje waar de commode staat met twee lege lades (de kleding van Merlijn ligt nu op zijn eigen kamer, zal vanaaf foto's plaatsen van zijn kamertje) inrichten met de kleding voor onze meid. Verder moet het kamertje klaar gemaakt worden deze komende weken om evt. de wieg neer te kunnen zetten, al slaapt ze in eerste instantie toch bij ons. Het volgende karwei is de zolder opruimen, maar ik hoef alleen maar af en toe een doosje uit te zoeken.
pi_55328959
Een hele goede morgen dames, ik heb weer eens niks te melden Kind zit nog lekker warm moeders te treiteren.
pi_55328973
Ook hier goedemorgen. Prettig he zo'n nachtelijk treiterkopje. Ken het gevoel maar al te goed.
pi_55329033
De baby was niet zo actief vanacht maar ik had wel flink wat harde buiken (weeen??) die ook in mijn onderrug goed te voelen waren. Maar nu lijkt het weer rustig
pi_55329067
Das mss wat voorbereidend werk. Hopelijk laat het niet meer al te lang op zich wqachten.
pi_55329085
Ik hoop het ook, ben nou 41 weken en 2 dagen zwanger. Mag toch wel een keer wat gaan gebeuren.
pi_55329108
En gelijk heb je. Wanneer mag je weer naar de vk en kan die mss strippen??
pi_55329126
Ik heb morgenochtend om 09.00 uur een afspraak maar heel erg stom ze gaan pas vanaf donderdag strippen (ik zie het nut niet van 2 dagen langer wachten maar he wie ben ik).
pi_55329140
Dan pas??? Zal wel een reden voor zijn. Ik weet dat die van mij erg openstaan voor de zwangere zelf en dat ze best wel meegaan n de gevoelens en wensen van de zwangere. ( voor zover verantwoord natuurlijk.)
pi_55329163
Het zijn over het algemeen een stel schatten van meiden/vrouwen (op die ene invalster na) maar ik loop al vanaf week 37-38 met voorweeen, flink pijnlijke zelfs, en had een paar weken terug al ontsluiting maar je helpen als in de bevalling op gang proberen te krijgen doen ze pas met 41 weken en 5 dagen. Dan heb je 2 dagen nog om thuis te bevallen en anders wordt het ziekenhuis.
pi_55329189
Jammer dat je op die manier niet alle kans krijgt thuis te bevallen. Dan toch maar aan de annanas en de pannekoeken
pi_55329212
Annanas...........Check .....al geprobeerd kwam er met een noodgang weer uit
Tonic.................Check......ook geprobeerd, doet totaal niks behalve maagzuur opleveren door koolzuur
Pannekoeken.....nope.......die onzin doe ik niet aan
Sex...................Check......vooralsnog geen behaalde resultaten

Andere suggesties

Ik ga me zelf even onder de douche slepen.
pi_55329230
Droeke, gefeliciteerd met Casper. Wat een droppie zeg!

De liedje, Had ik al gezegd dat je meisje echt supermooi is?

Kleinspookje gefeliciteerd met jullie meisje!! Krijgen we ook foto's te zien??

*Ticootje klimt weer een paar plaatsen omhoog...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55329234
quote:
Op maandag 17 december 2007 08:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
Annanas...........Check .....al geprobeerd kwam er met een noodgang weer uit
Tonic.................Check......ook geprobeerd, doet totaal niks behalve maagzuur opleveren door koolzuur
Pannekoeken.....nope.......die onzin doe ik niet aan
Sex...................Check......vooralsnog geen behaalde resultaten

Andere suggesties

Ik ga me zelf even onder de douche slepen.
Heb je alles al eens gecombineerd??
pi_55329235
Ehm....helaas Faja geen andere ideeen. Als me iets invalt hoor je het
  maandag 17 december 2007 @ 08:49:51 #225
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_55329252
Familie spookje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Zoë.

Droeke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Caspar. Mooi ventje hoor!

Wenneke, sterkte.

Faja, sterkte met afwachten.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_55329309
Klein Spookje gefeliciteerd met Zoë en Droeke gefeliciteerd met Caspar.

Faja beeb kom je buiten kijken (wij zijn zo nieuwsgierig)...
pi_55329401

K zie net dat ik bij de "bovenste 10" hoor...
pi_55329557
Droeke en klein spookje gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55329582
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:03 schreef vamperotica het volgende:

K zie net dat ik bij de "bovenste 10" hoor...
Ik zat gister eens te rekenen.. En eigenlijk komt het nu wel eng dichtbij...

Stel je voor dat de kleine over 4 weken al mag komen...

denkt dat de kleine in januari komt Dat is gewoon volgende maand al!!!
pi_55330394
Klein_Spookje en Droeke, gefeliciteerd!! Geniet ervan!

Faja en BE, nu willen jullie natuurlijk helemaal graag dat jullie gaan bevallen. Sterkte en ik duim voor jullie!
  maandag 17 december 2007 @ 10:04:03 #231
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55330526
Zohee! Na één weekend klussen mis ik gewoon 2 babietjes en een heel topic! Gefeliciteerd Droeke en klein_spookje! . . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 17 december 2007 @ 10:04:29 #232
74310 nanalune
pi_55330537
Nee niks .. heb wel lekker lang geslapen , ook fijn!

met Danïel liep ik 5 dagen over tijd, nu dus 4.. had nooit gedacht dat ik langer over tijd zou lopen dan toen je hoort toch vaak dat de tweede meestal sneller komt (?)
  maandag 17 december 2007 @ 10:05:57 #233
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55330564
Faja, klinkt wat bizar, maar tepelmassage schijnt ook het hormoon op te wekken voor de bevalling.

Doen jullie trouwens aan 'meldplicht'? Ben vandaag 37 weken Niet dat er veel te melden valt al ben ik volgens mij de slijmprop verloren, of in ieder geval in delen, want ik verloor gisterenavond en vannochtend flink wat taai slijm. Ik werd vanochtend ook wakker met wat weeënachtige pijn in de rug en ook nu rommelt het wat door met harde buiken, maar goed, ik kan zo nog gerust een week of langer doormodderen dus ik wacht het wel af. Mijn hoop om na 2 januari te bevallen begint alleen wel wat af te nemen
pi_55330583
Oei Tan, het klinkt als flink goed voorwerk! Maar het kan toch nog even duren he, ik duim voor je dat je pas na 1 januari bevalt
Sara
Merel
Ukje
pi_55330669
Oeh, Tan... Dat klinkt niet alsof je 2 januari gaat halen... maar ik duim natuurlijk wel voor je!
pi_55330730
He, wat vreemd. Ik had een berichtje geplaatst voor nanalune. Jij bent het natuurlijk ook wel beu ondertussen. Jij ook veel sterkte hoor!

Nu lees ik dat het bij Tan ook flink aan het rommelen is. Ik ga ook flink voor je duimen hoor!
pi_55331312
Ow helemaal alle nieuwe mama's en babietjes vergeten te feliciteren.

DeLiedje, Klein spookje, en Droeke,

Gefeliciteerd met Floortje, Zoe en Caspar
pi_55331482
Droeke gefeliciteerd
  maandag 17 december 2007 @ 11:12:25 #239
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55331795
Verse beebjes!!

Droeke en man, gefeliciteerd met Caspar, wat een droppie!

Klein_spookje en man, gefeliciteerd met Zoë Isa! Leuke namen!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 17 december 2007 @ 11:15:30 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55331852
Droeke, wat een onwijs mooi mannetje heb je daar!
Gefeliciteerd! Enneh... ik snap wel dat je daar superveel van geniet hoor!

Faja, de achterbuurvrouw van mijn vriendinnetje (hier zo'n 20 huizen verderop) is gisterenmiddag bevallen van een dochter... Faja.
Ik moest gelijk aan jou denken, maar helaas heeft het je vooralsnog geen geluk opgeleverd.

Hier ook nog alles helemaal stil. We wachten dus gewoon verder af.

En wat ik me dus vannacht lag te bedenken... wij zijn hier nu wel leuk met een enorme groep LLM's aan het keutelen om de tijd te verdoen, maar hoe is het met alle prillen en iets minder prille zwangeren?
Ik mis de verhalen over hoe super het is om je kindje voor het eerst te voelen enzo!
Meiden, voel je absoluut niet bezwaard ook gewoon jullie verhaal te blijven posten he!
pi_55331891
BE, jij zou toch de 15e aan de beurt zijn, volgens stinkie??

En ik vind at de eerste 3 nu wel eens moeten opschieten. (want dan sta ik ook in de top 10)
  maandag 17 december 2007 @ 11:19:55 #242
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55331947
Eindelijk een hoop nieuwe baby'tjes! Floor, Zoë en Caspar, welkom op de wereld en de ouders: van harte gefeliciteerd!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 17 december 2007 @ 11:24:38 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55332033
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:17 schreef Ticootje het volgende:
BE, jij zou toch de 15e aan de beurt zijn, volgens stinkie??

En ik vind at de eerste 3 nu wel eens moeten opschieten. (want dan sta ik ook in de top 10)
Ja, mijn moeder belde zondag ook al waarom ik mijn man ongehoorzaam was.

Helaasch.
Ik ben inmiddels wel superongeduldig, ik ben dus ook superjaloers op die buurvrouw van mijn vriendin (zij was de 20e uitgerekend) maar ja... ik probeer er gewoon zo min mogelijk aan toe te geven anders loop ik hier de hele dag te zuchten van 'waar blijft ie nou'. Ik ken mezelf.
Ik moet zeggen dat ik de tijd ook prima door kom verder hoor, ik verveel me niet ofzo.
En zo'n 2-3 keer per dag spreek ik kindlief even toe, maar vooralsnog luistert hij niet.
pi_55332131
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
En zo'n 2-3 keer per dag spreek ik kindlief even toe, maar vooralsnog luistert hij niet.
Dat belooft voor later
  maandag 17 december 2007 @ 11:29:50 #245
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55332145
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:24 schreef Brighteyes het volgende:

Misschien moet je het omgekeerde proberen: zeggen dat ie écht nog niet mag komen hoor, misschien volgende week, maar vandaag zeker nog niet!

Werkt bij Noah meestal wel goed om hem iets te laten doen wat ie eigenlijk niet wil
©Dumbo
  maandag 17 december 2007 @ 11:32:52 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55332222
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:29 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat belooft voor later
ik wilde net zeggen: wen er maar aan...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55332276
de mijnes wil dr ook nog niet aan geloven helaas...
  maandag 17 december 2007 @ 11:38:44 #248
54772 Silmarwen
pi_55332364
Nou BE ik geloof dat ik serieus de baby kan voelen. Het is maar heel soms en het voelt heel gek, alsof er een soort trillinkje in je buik is. soort gefladder. Maar ik weet het nog niet helemaal zeker. Ik zal vanavond vragen aan Knut een nieuwe foto te maken want volgens mij heb ik stiekem toch een tweeling Of misschien wel een maand langer zwanger. Ik heb echt al een aardig buikje, je kunt nu echt niet meer denken "Goh is ze nou dik of zwanger." want het is duidelijk een zwanger buikje!

Ik ga morgen een afspraak maken met de verloskundige voor volgende week dus dan horen we wel hoe of wat. Dan krijg ik ook de uitslag van het bloedprikken maar volgens mij was er niets schokkends, ben in ieder geval niet gebeld, dus ernstig zal het niet zijn!
pi_55332386
Oe Tan, spannend hoor!! Koop dat ie nog even blijft zitten tot de kerstboom weg is.....
En er driekoningenliedjeszingendekindertjes voor je deur staan... Is dat niet een leuke afleiding om je weeën bij weg te puffen?
pi_55332389
amaranta hier

droeke gefeliciteerd met caspar. Mooie baby hoor!

Faja, nanalune, lotje en BE. Vandaag is een mooie dag om te bevallen.
pi_55332421
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:38 schreef Silmarwen het volgende:
Nou BE ik geloof dat ik serieus de baby kan voelen. Het is maar heel soms en het voelt heel gek, alsof er een soort trillinkje in je buik is. soort gefladder. Maar ik weet het nog niet helemaal zeker. Ik zal vanavond vragen aan Knut een nieuwe foto te maken want volgens mij heb ik stiekem toch een tweeling Of misschien wel een maand langer zwanger. Ik heb echt al een aardig buikje, je kunt nu echt niet meer denken "Goh is ze nou dik of zwanger." want het is duidelijk een zwanger buikje!

Ik ga morgen een afspraak maken met de verloskundige voor volgende week dus dan horen we wel hoe of wat. Dan krijg ik ook de uitslag van het bloedprikken maar volgens mij was er niets schokkends, ben in ieder geval niet gebeld, dus ernstig zal het niet zijn!
Oh heerlijk!! Die "onzekere" trillinkjes in het begin!!
  maandag 17 december 2007 @ 11:43:34 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55332473
Sil, het is wat vroeg (zeker voor 'een eerste) maar het kan natuurlijk wel.
Leuk hoor!
  maandag 17 december 2007 @ 11:44:46 #253
54772 Silmarwen
pi_55332507
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Sil, het is wat vroeg (zeker voor 'een eerste) maar het kan natuurlijk wel.
Leuk hoor!
Ja dat dacht ik dus ook, maar wacht maar tot je die buikfoto vanavond ziet. Daarom denk ik dat ik misschien toch wat verder ben ofzo. Nou goed, afwachten maar. Bijna 15 weken nu!
  maandag 17 december 2007 @ 11:46:50 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55332559
Er staat van jou nog een oude teller in de OP, daar ben je pas 13 weken.
Zal ik het aanpassen?
  maandag 17 december 2007 @ 11:49:41 #255
54772 Silmarwen
pi_55332623
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Er staat van jou nog een oude teller in de OP, daar ben je pas 13 weken.
Zal ik het aanpassen?
Gaarne. De verloskundige twijfelde zelf ook een beetje. Hij had nog een andere meting, die was bijna een weekje eerder. hij heeft er drie gedaan en de middelste gekozen.
Ding is, als ik langer zwanger ben, heb ik wel clomid gebruikt tijdens de zwangerschap. Maar goed, misschien ben ik wel gewoon vlot.
pi_55332627
Oh, ik herrinner mij de eerste klopjes ook nog... Zo lief, en niet zeker of dat nou de baby is. Maar binnen een paar weken herken je het gevoel zo duidelijk...

Nu, weken later, beginnen een paar plekken flink pijnlijk te worden omdat de kleine altijd op dezelfde plek lijkt te schoppen.
Mn buik kan ook hele rare vormen krijgen door het gedraai van de kleine...
  maandag 17 december 2007 @ 11:53:02 #257
14746 k_i_m
pi_55332694
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:49 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Gaarne. De verloskundige twijfelde zelf ook een beetje. Hij had nog een andere meting, die was bijna een weekje eerder. hij heeft er drie gedaan en de middelste gekozen.
Ding is, als ik langer zwanger ben, heb ik wel clomid gebruikt tijdens de zwangerschap. Maar goed, misschien ben ik wel gewoon vlot.
E.T. heeft een paar buikentopics terug ook een foto geplaatst van mét en zonder hormoongebruik, daar zit best wel verschil in. Het zou dus ook juist daardoor kunnen komen?
In my life
Why do I smile
  maandag 17 december 2007 @ 11:54:29 #258
54772 Silmarwen
pi_55332722
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:53 schreef k_i_m het volgende:

[..]

E.T. heeft een paar buikentopics terug ook een foto geplaatst van mét en zonder hormoongebruik, daar zit best wel verschil in. Het zou dus ook juist daardoor kunnen komen?
Daar had ik nou nog niet bij stil gestaan. Ik zal het eens vragen, maar dat klinkt inderdaad wel plausibel. Vrouwen die hormonen hebben gebruikt hebben vaak inderdaad een wat grotere buik. Niet dat ik het erg vind hoor. Ik loop er zelfs onbeschaamd mee te pronken.
  maandag 17 december 2007 @ 11:57:21 #259
14746 k_i_m
pi_55332774
Volgens mij heb ik teveel geklust afgelopen weekend. Ik ben de hele dag al tegen het misselijke aan (eten helpt niet) en ik heb steeds overal steken en luchtophopingen in mijn darmen . En ik moet nog de hele dag werken .
In my life
Why do I smile
  maandag 17 december 2007 @ 11:59:58 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55332825
Sil, het is aangepast, maar staat de datum dan nog steeds op 11 juni ook?
  maandag 17 december 2007 @ 12:00:50 #261
190853 RockabeIIa
pi_55332844
Geklust? Maar kim toch, je bent toch al zwanger! Die mannen ook, ze kunnen ook niets zelf!
  maandag 17 december 2007 @ 12:01:25 #262
54772 Silmarwen
pi_55332863
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
Sil, het is aangepast, maar staat de datum dan nog steeds op 11 juni ook?
Yep, die is toen naar voren gezet, maar ik had toen de babyticker nog niet veranderd. Eigenlijk moet het de tiende zijn vanwege het schrikkeljaar, maar dat is een beetje mierenneuken.
pi_55332872
t kan zijn dat je wat oververmoeid bent.. zelf heb ik van t klussen hier helemaal geen last gelukkig... al ben k wel de dag erna (vandaag dus weer) meestal te brak om wat nuttigs te doen... of t moet zittend kunnen
  maandag 17 december 2007 @ 12:03:39 #264
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55332898
Had ik helemaal de foto's van Punkie Floortje gemist Wat een schatje DeLiedje!

Wenneke, wat een vreselijke situatie Mijn oudcollega is vorig jaar precies hetzelfde overkomen (zijn overigens nog wel bij elkaar), veel sterkte

Tan Hoop voor je dat je beebje nog even lekker blijft zitten

Kim, rustig aan doen

Sil, dat is zeker vroeg zeg, maar niet onmogelijk, leuk hoor!

Ik heb woensdag de 20w-echo en ondanks dat ik al vroeg getrappel voelde (14w5d) was het ook wel erg weinig, dus ik begon me al half wat zorgen te maken enzo, maar werd net even op wat heel getrappel getrakteerd
En ik heb het weekend een halve nervous brakedown gehad over allerlei kleine onzekerheden wat een enorme hysterische huilbui opleverde, maar het heeft wel opgelucht

Overigens ben ik nu in totaal 1 ons aangekomen deze zwangerschap Maar elke keer als ik op de weegschaal sta bedenk ik me wat ik de afgelopen week heb gegeten en wijt het daaraan. Nee Wen, er groeit een baby in je buik Old habits..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 17 december 2007 @ 12:08:50 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55332942
Be jij moet nog 2 weekjes geduld hebben hoor noujah 2 weken - 1 dag

Tan hoop dat de kleine binne blijft.

LLm sterkte en alle andere mama's-in-spe
  maandag 17 december 2007 @ 12:15:37 #266
14746 k_i_m
pi_55333049
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Geklust? Maar kim toch, je bent toch al zwanger! Die mannen ook, ze kunnen ook niets zelf!
Mannen en de IKEA . Maar ik heb nu wel eindelijk mijn mooie langverwachte kastenwand . Alleen geen puf meer om mijn eigen spullen netjes op te vouwen en in te ruimen. Maar de zooi van het kind ligt er al in, dat kon ik nog net opbrengen .
In my life
Why do I smile
pi_55333316
Hier gelukkig weer alles goed, als de bloeddruk nu weer te hoog wordt zal het zijn als ik met verlof ga . Ik volg eigenlijk een beetje hetzelfde lijntje als bij Merlijn nu met de hoge bloeddruk. Ergens ook wel geruststellend dat het zo loopt. Moet wel een beetje voorzichtig met mijn bekken omdat ik flink last van mijn schaambeen heb. Maar eigenlijk was er niets aan te merken. Was wel iets meer dan een kilo weer aangekomen. Ben nu 10 kg zwaarder als ik was met 11 weken toen ik werd overgedragen naar de vk.

Het zwemmen met Merlijn, peuterzwemmen, gaat het ook nog steeds prima, alhoewel men mij wel bevreemd aankijkt dat ik het nog doe. De vk vond echt zolang het goed gaat kan ik je alleen maar aanmoedigen om lekker door te gaan, goed voor de spieren en om beweging te blijven.
pi_55333480
Ohh Casper is ook zo'n schatje net als Floortje!!
Word nu nog moeilijker om te wachten op de onze met al die baby foto's

Kan haast wel huilen omdat ik hem zo graag wil zien!
  † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 12:30:51 #269
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55333486
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:15 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Mannen en de IKEA . Maar ik heb nu wel eindelijk mijn mooie langverwachte kastenwand . Alleen geen puf meer om mijn eigen spullen netjes op te vouwen en in te ruimen. Maar de zooi van het kind ligt er al in, dat kon ik nog net opbrengen .
k_i_m, mede gezien de hoeveelheid 'zooi' die je hebt vind ik het een mega prestatie
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_55333931
Klussen bij de ikea?
Da doe ik liever thuis....
Hoewel het de laatste tijd allemaal "evensneltussendoorwanterwordterzoeentjewakkerspoedklusjes" zijn

Ennuh.... geklust hoeft er natuurlijk eik niet meer.... t wordt nu eerder gekluns!
  maandag 17 december 2007 @ 12:55:06 #271
14746 k_i_m
pi_55333993
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:30 schreef Macka66 het volgende:

[..]

k_i_m, mede gezien de hoeveelheid 'zooi' die je hebt vind ik het een mega prestatie
Eén kastgedeelte is ook al vol . Het lijkt toch minder als het in kratten zit .
In my life
Why do I smile
  maandag 17 december 2007 @ 13:23:44 #272
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55334701
*weg*

Oehh zag net hele lieve Floortje foto's ik had ze ook helemaal gemist maar door de post van Wennie ben ik maar even terug gaan lezen!

Bla, hoe is het met jou? Voel je je nog steeds zo lekker?

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 17-12-2007 14:04:01 ]
  maandag 17 december 2007 @ 14:03:33 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55335700
Posts van en voor broodtrommeltje zijn verwijderd. Is een kloon.
Zonde van de energie.
pi_55335917
Zo, ik heb m`n intake voor de kraamzorg gehad, kom uit op 59 uur zorg. Da`s best lekker
Hier nog steeds dat rare gevoel in m`n buik..ik denk dat het een beetje de buikgriep is en spierpijn van het hoesten..zou het anders ook niet weten.
Saartje
  maandag 17 december 2007 @ 14:12:12 #275
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55335937
spookje en Droeke proficiat met de geboorte van jullie wondertjes....

Hier het weekend uitgekomen zonder verder bloedverlies.. maar ik doe het nu wel rustiger aan...

Hoe gaat het met jullie dames???

liefs lunastar
  maandag 17 december 2007 @ 14:18:17 #276
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55336087
Lunastar, fijn dat het bloeden is gestopt!!
pi_55336359
Oh Droeke wat een heerlijk mannetje! Wat issie mooi!
Gefeliciteerd!!
  maandag 17 december 2007 @ 14:31:40 #278
14746 k_i_m
pi_55336390
Krijg je van een groeiende baarmoeder steken in je zij recht onder je ribben? .
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 14:33:13 #279
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55336426
Ik had nog niet gejompeld voor de nieuwste babies...
Zoë
Caspar

Gefeliciteerd Klein_Spookje & Saint, en Droeke & Droekestijger!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_55336494
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:23 schreef Fruppel het volgende:
Bla, hoe is het met jou? Voel je je nog steeds zo lekker?
lief dat je t vraagt
Hier gaat t nog steeds prima, wel sinds afgelopen week wat last van mijn rug, maar verder gaat het allemaal super

Luna fijn dat t weer beter gaat
  maandag 17 december 2007 @ 14:43:38 #281
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55336715
Luna wat fijn dat het beter gegaan is!

Bla wat super dat jij je nogsteeds zo goed voelt, wel vervelend van de rugpijn hopelijk word het niet veel erger!
  maandag 17 december 2007 @ 14:44:51 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55336753
quote:
Op maandag 17 december 2007 14:31 schreef k_i_m het volgende:
Krijg je van een groeiende baarmoeder steken in je zij recht onder je ribben? .
Het zou kunnen.
Maar het kan ook iets anders zijn.

Nav mijn 'pijntjes' van de week zei de vk dat ik de volgende keer echt moest bellen bij zulke dingen, beter een keer te vaak dan te weinig.
Dus als ik jou was zou ik gewoon even bellen en de pijn beschrijven. Wie weet kan ze je snel geruststellen...
  maandag 17 december 2007 @ 14:47:45 #283
14746 k_i_m
pi_55336851
Ik heb gelukkig een aardige en vooral flexibele baas, ik ga nu lekker naar huis in mijn bed liggen. Echt zorgen maak ik me niet, maar zitten op zo'n bureaustoel is niet zo lekker meer als je steeds van links naar rechts moet wiebelen om je uit te rekken .
In my life
Why do I smile
  maandag 17 december 2007 @ 15:02:22 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55337335
Dat is wel fijn, dat dat vrij makkelijk kan!

* Brighteyes gaat zich ook eens lekker nestelen met een fleece deken erbij...
pi_55337617
Mijn baas is ook niet de moeilijkste. Als ik soms verhalen hoor over bazen en zwanger zijn...

Bij mij doet de baby lekker veel bewegen, ik heb wel wat krampjes onderin mn buik.. En ik vind mn buik nu echt groot worden, ik voel me zo onhandig ermee...
pi_55338111
Tan: ik geef de hoop maar op voor een datumtweeling hoor

Maneki: 59 uur is inderdaad best lekker. Ik zit nu op 48 uur maar eigenlijk vind ik dat ook wel prima

Hier kwamen ze vanochtend een 2e blije doos bezorgen. Geen idee waarom...had er toch maar 1 aangevraagd en ik nam aan dat ze dubbele gegevens er wel uit haalden. Maar goed, weer een pak luiers en zo'n handig bakje voor het eten dus. Potjes sudocreme komen ook wel weer op
It's all up to you
  maandag 17 december 2007 @ 15:52:08 #287
74310 nanalune
pi_55338309
Sil, bijzonder he , de eerste bewegingen! Heerlijk dat je dan niet meer hoeft te wachten op het hartje bij de Vk ( vond ik )..

KIM, klinkt al een broodnodig bezoekje aan je eigen , vertrouwde w.c? , rommelende darmen in de zwangerschap zijn geen onbekend verschijnsel..
Fijne werkgever heb je! ( ach ziekte door zwangerschap wordt vergoed door zijn verzekering..)

Ik hoorde een tijdje terug dat ik recht had op 20 uur meer kraamzorg omdat ik aanvullend verzekerd ben.. ( val ik in herhaling .. volgens mij heb ik het al eens verteld.. haha)
Heb ik gelijk geregeld.. dus nu krijg ik ( gratiezzz) 20 uur extra, dus 8 dagen lang 8 uur zorg.
Das fijn met danïel erbij en Man heeft geen vakantie.

Hier alles rustig.. behalve ikzelf.. vanmorgen éindelijk een kleed gekocht voor in de woonkamer.. slecht geisoleerd huis+houten vloer= koude voetjes..
Nog wat administratieve dingetjes geregeld in de stad, en bij thuiskomst stofgezogen/gestofzogen/gestofzuigd , gedweild en w.c schoongemaakt.
Het klinkt een beetje arrogant maar ik vind het echt stoer van mezelf dat ik nog zo lekker veel kan doen
pi_55338582
Geniet ervan dat je nog lekker wat dingen kan doen
Ik voel mij echt een oud wijf soms omdat ik bekaf word van de kleinste dingen.

Hier heeft mijn man 1 week vrij zodra de baby er is en daarna nog een week en dan werkt hij ook een beetje thuis.
Gelukkig is zijn baas heel erg makkelijk daarin.
Ik zal mij heus wel redden alleen maar toch heb ik mijn man er graag bij nadat de kraamzorg weg is.
pi_55338636
Ik krijg 44 uur kraamzorg... Dat lijkt mij wel voldoende..
pi_55338701
Mijn man werkt voornamelijk vanuit huis dus als de kraamzorg weg is en ik heb echt wat hulp nodig, dan kan ik dat wel vragen (het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij nog wat werk gedaan krijgt ook...)
It's all up to you
  maandag 17 december 2007 @ 16:17:09 #291
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55338933
Bij Tijn had ik 44 uur kraamzorg en dat vond ik echt te kort als je nog een peuter hebt rondlopen.

Ik ga dus echt wel proberen om deze keer wat meer te krijgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55338962
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:17 schreef E.T. het volgende:
Bij Tijn had ik 44 uur kraamzorg en dat vond ik echt te kort als je nog een peuter hebt rondlopen.

Ik ga dus echt wel proberen om deze keer wat meer te krijgen
Dat kan ik me wel voorstellen... En nu heb je er 2 rondlopen!
pi_55339431
Hier nog alles binnen

Moet voor de zekerheid wel een trappelkaart bijhouden omdat de kleine erg weinig beweegt, maar voor donderdag komt die kleine er zeker niet uit
pi_55339575
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:39 schreef Pruk het volgende:
Hier nog alles binnen

Moet voor de zekerheid wel een trappelkaart bijhouden omdat de kleine erg weinig beweegt, maar voor donderdag komt die kleine er zeker niet uit
Pruk hoe weet je dat de kleine er voor donderdag niet uit komt??
pi_55339737
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pruk hoe weet je dat de kleine er voor donderdag niet uit komt??
Omdat alle tekenen erop wijzen dat dat niet zal gebeuren Bovendien als ze daaraan zouden twijfelen, was ik niet naar huis gelaten en had ik nu aan een weeenremmend infuus gelegen.

Net geprobeerd de kraamzorg te bellen, zijn maar tot 4 uur bereikbaar
pi_55339777
Ticootje hoe weet je nou van te voren dat 44 uur voldoende lijkt? Volgens mij tik jij af en toe voor je nadenken uit...
pi_55339821
Pruk wel weer een geruststelling dat je een soort van zekerheid hebt dat het tot donderdag blijft zitten ook al heb je nooit de garantie als die kleine ineens een spurt naar buiten maakt maar ik duim met je mee dat ze netjes blijft waar ze blijven moet.
pi_55340081
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg 44 uur kraamzorg... Dat lijkt mij wel voldoende..
ik ben benieuwd na je kraamtijd of je nog zegt of 44 uur genoeg vind.

maneki 59 uur maar jij heb bekkeninstabiliteit toch?

pruk wat fijn voor die zekerheid maar moet je nu donderdag weer terug ofzo?

tan ik duim voor je mee dat je kleine na 2 januari geboren word.

et ik kan me heel goed voor stellen dat 44 uur te weinig is. maar is het niet zo dat je zelf oppas enzo moet regelen voor je kinderen? zo heb ik dat toen gelezen in het boekje van de kraamzorg dat je dat zelf moet regelen of het is overal anders.
mama van 3 kids!
pi_55340135
Ha Popples ik zat net te bedenken hoe het met jou dan gaat? Afgezien je bi en een bijna puberende dreumes.
pi_55340215
Ik vond de 44 uur maar weinig die ik toen kreeg. Was allang blij dat ik er uiteindelijk nog 6 bij kreeg waardoor het op 44 utikwam. Mijn man was dan wel thuis twee weken maar veel de hort op als de kraamzorg er was om boodschappen te doen. Verder gaat het huishouden ook gewoon door en door de borstvoedingsproblemen kwam de kraamzorg daar niet echt aan toe om zelfs een wasmachine aan te zetten. Nu met Merlijn maak ik me ook wel ietwat zorgen maar ik heb nu ook maar 44 uur toegewezen gekregen, bij de intake hoor ik wel hoe het dan loopt, en wat ik werkelijk ga krijgen. Mijn man zal alleen in de eerste week misschien thuis zijn en Merlijn kan naar het KDV 2,5 dag per week. Alleen op de dinsdag zal ik dan iemand moeten regelen als ik het zelf niet kan, om Merlijn weg te brengen aangezien hij pas 's middags naar het KDV gaat.
pi_55340265
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:58 schreef Mibos het volgende:
Pruk wel weer een geruststelling dat je een soort van zekerheid hebt dat het tot donderdag blijft zitten ook al heb je nooit de garantie als die kleine ineens een spurt naar buiten maakt maar ik duim met je mee dat ze netjes blijft waar ze blijven moet.
Nee, die garantie heb je nooit, maar ze zouden toch niet langer dan donderdag remmen. Als het nu daadwerkelijk nog op gang zou komen, dan doen die 2 dagen het hem ook niet wat betreft de longrijping lijkt me? Maarja, binnen is gewoon beter, alhoewel het huis er nu wel een stuk beter klaar voor is, heeft een beetje nesteldrang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')