Daar heb je een goed punt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:47 schreef Sugar het volgende:
[..]
Het remmen van weeën is nogal gelijk aan het verminderen van de pijn door weeën.![]()
En wat is Floortje prachtig, DeLiedje en man!!!![]()
![]()
![]()
Gelukkig dat alles in orde bleek te zijn, Lunastar! Logich dat je erg geschrokken was...quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:27 schreef lunastar het volgende:
hier gisteren om 23U paniek... bloedverlies.. ik wist niet wat doen uiteindelijk mijn oudste zus gebeld, want wij hebben gene auto dus is mijn schoonbroer met mij naar spoed gereden.. Om oou20 eindelijk echo.. bleek alles in orde.. beebje was goed aan het breakdansen... handjes en beentjes bewogen héél hard en het hartje klopte ook héél goed... de gyn wou nog het hartje laten horen om me nog meer gerust te stellen... maar kreeg het maar ff te pakken omdat beebje zo hard bewoog... Toen zag hij een zwart vlekje naast placenta bleek dat dus de bloeding veroorzaakt te hebben.. een gesprongen adertje, door wat weten ze niet.. maar de placenta groeide ook goed vond de gyn... Ik ben toch gerustgesteld nu.. hij zei ook wel dat het nog 2-3 dagen oud bloed kon zijn dat ik verloor... Maar moest me niet ongerust maken... Heb wel spijt gehad omdat ik rhesus negatief bloed heb...
groetjes en een fijn weekend
liefs lunastar
Ja, dat is meestal de reden als ze zeggen dat je bepaalde medicijnen niet meer mag gebruiken naar het einde toe.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Het kan zijn dat het juist niet gebruikt mag worden (zonder begeleiding) op het eind van de zwangerschap vanwege de remmende werking.
Diclofenac wordt gebruikt om spieren te verslappen. Laat de baarmoeder nou een grote spier zijnquote:Op vrijdag 14 december 2007 22:46 schreef Silmarwen het volgende:
Pruk, ik wil je niet teleurstellen maar diclofenac is een pijnstiller bij gewrichts en zenuwpijn. Maar misschien dat het weeenpijn ook minder maakt.Mensen met reuma of een hernia krijgen diclofenac voorgeschreven namelijk! Doe lekker rustig aan, spannend hoor!
Geen idee eigenlijk, ik zal eens kijken, dank je voor de link. Ik heb alwel mijn geboorteplan voor als alles goed zou gaan uitgedraaid en dat gaan we zo bekijken of er nog dingen aangepast moeten worden voor nu.quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:19 schreef poemojn het volgende:
Pruk, weet je ook of in het ziekenhuis waar je zou bevallen de kraamafdeling en kinderafdeling vlak bij elkaar liggen? Het is het fijnst als er neit te veel afstand is en je zelf snel al bij de verzorging betrokken kunt worden. Ook dingen als bijv zelf foto's hebben van je kind, knuffel die jij uitgezocht hebt bij je kind in de couveuse, evt camera bij kind en tv-beeld bij jou, enz kunnen fijn zijn. Misschien heb je iets aan www.kindenziekenhuis.nl? Sterkte, hopelijk valt 't mee allemaal.
Men zei van wel, maar in Nieuwegein vond men het inderdaad ook vreemd.quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:29 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar diclofenac mag helemaal niet in jouw stadium van de zwangerschap?Ik kreeg het van de weekendarts tegen de nierkolieken die ik toen had, maar het bleek achteraf helemaal niet zo verstandig volgens mijn eigen huisarts en de gyn. Maar omdat ik nog nét voor de 6 maanden zat moest ik me geen zorgen maken.
Nou ja, dát inderdaad! Weet wel dat ze eerst de boel bekijken enzo, maar je kunt natuurlijk nooit alles zien op zo`n scherm.quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
Dat herken ik wel Maneki, ik weet ook niet of ik het aangedurfd zou hebben. Idd ook vanuit de gedachte 'dat kind ligt niet voor niets zo'.
IK krijg dan allemaal enge dingen in mijn hoofd over navelstrengen enzo.
Dat heb je goed gelezen tussen de regels door. Er was bij de vlos ook sprake van om me over te dragen met 36 weken en daar had ik wel oren naar. Ik ben bij de vorige bevallingen het vertrouwen in mijn verloskundigepraktijk (6 vlossen) een beetje kwijt geraakt. Bij de 1e hebben ze de zwangerschapscholestase niet (h)erkend en bij de 2e werd er op mijn 1e bloeding gereageerd met "Oh, adertje gesprongen" zonder me door te sturen, te vragen hoe ver ik was of hoeveel bloed ik verloren had. (Een week later verloor ik een liter in 1 keer en toen kwam de woede pas goed over deze reactie.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:41 schreef Moonah het volgende:
Mammietje, ik heb het idee dat jij je er niet helemaal gerust op voelt dat je onder controle van de VK blijft. Geef dat heel duidelijk aan he. Als jij meer vertrouwen hebt in het zkh/gyn (wat ik me goed kan voorstellen gezien jou 'achtergrond') dan is dat toch een legitieme reden om overgedragen te worden?
Ik zal even crossposten:quote:Op zondag 16 december 2007 09:49 schreef amaranta het volgende:
Purk hoe gaat het nu met je?
quote:Op zondag 16 december 2007 09:56 schreef Pruk het volgende:
Overigens: hoe meer ik ga nadenken, hoe meer veranderingen ik zie in hoe mijn lichaam zich gedraagd en hoe ik mezelf gedraag in de afgelopen dagen.
Zo heb ik sinds donderdag niet meer overgegeven, terwijl dat toch echt op 1 dag na sinds half juni elke dag een aantal keer raak was. Woensdagavond kreeg ik ineens heel sterk te neiging dat ik donderdag naar mijn moeders verjaardag wilde en dat schijnt volgenszo sterk te zijn geweest dat hij er maar niet tegenin is gegaan. Maandag bij de controle gaf ik voor het eerst aan dat ik eindelijk kon zeggen dat ik me echt wel goed voelde. En zo dus nog een heleboel kleine dingetjes.
Zo plas ik echt heel veel, terwijl ik niet zo heel veel gedronken heb, dus waar dat allemaal vandaan komt
Oja, de kleine zit nog binnen, maar beweegt beduidend minder. Activiteit nog steeds ongeveer elke 8 minuten, maar niet pijnlijk en ik voel het ook echt alleen als ik rustig lig (of als ik bezig ben en weet, het komt zo, dan voel ik het ook). Vanmiddag komt mijn moeder deze kant op, dus daar ben ik echt heel blij om. Donderdag moeten we zeker kunnen halen
Ik was aan het uitslapen, ik heb afgelopen nacht een kind van 3 met groeipijn moeten troosten tot een uur of 4, daarna sliep ze eindelijk. Dus helaas geen spannende dingen te melden hier.quote:Op zondag 16 december 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
Geen nieuws van deze kant.
Maar ik vind Faja wel heel stil, is die niet meestal al redelijk op tijd met melden? Waar zit je?
Ik denk dat ik wel zou panieken als het echt pijn zou doen hoorquote:Op zondag 16 december 2007 10:06 schreef amaranta het volgende:
Je lijkt er redelijk positief onder. Goed teken. Niet gaan panieken hoor!
Ik hoop ook voor je dat je beeb in ieder geval tot donderdag blijft zitten, maar het liefst langer natuurlijk!!
quote:Op zondag 16 december 2007 10:11 schreef Beaker het volgende:
Nanalune, inderdaad schrikken, maar fijn dat het goed gaat!
quote:Op zondag 16 december 2007 14:12 schreef nanalune het volgende:
man heeft ook de moontjes op hol, is broodkransjes aan het maken en wil gewoon uit zichzellf (!!!) mee naar de kerstmarkt:'gewoon is toch leuk' mompelt hij verlegen als ik hem verbaast aankijk![]()
Wat kun jij toch kort door de bocht zijn zeg.quote:Op zondag 16 december 2007 09:49 schreef Silmarwen het volgende:
Wenneke, sorry dat ik het zeg, maar wat een ei.Mannen moet dat echt bedenken voor je samen zwanger wordt en het anders niet melden vlak voor de bevalling.
Helaas hoor je het best vaak.
Ja baasquote:Op zondag 16 december 2007 18:23 schreef Moonah het volgende:
Zeg Maneki, niks raars doen hoor. Gewoon rustig blijven zitten/liggen jij.![]()
De harde buiken lijken bijna te zijn gestopt..ik durf het wel aan om te wachten eigenlijk. Zal alleen wel blij zijn als ik een paar weken verder ben en het allemaal niet zo`n groot risico zou betekenen..quote:Op zondag 16 december 2007 19:18 schreef Lois het volgende:
Wenneke wat een klotesituatie zeg, heel veel sterkte...
Maneki ik word helemaal een beetje zenuwachtig van je berichtje, wel goed van je dat je even gaat bellen denk ik. Laat je het nog even weten?
het gaat heb veel last van bekkeninstabiliteit en van een lastige bijna dreumes met peuterpuberteitquote:Op zondag 16 december 2007 19:33 schreef RockabeIIa het volgende:
hey popples! Hoe gaat het met jou eigenlijk? <3
Nee, ziekenhuis weet ervan. Het is geen harde buik, dat voelt echt anders, maar ik voel echt mijn baarmoeder samentrekken. Het CTG apparaat vangt ze ook op, maar omdat er dus geen verandering was in de baarmoederhals was het geen probleem en hoef ik pas te bellen als het sneller komt (vrijdag waren ze rond de 4 minuten).quote:Op zondag 16 december 2007 18:23 schreef Moonah het volgende:
Joh BE, dat pannenkoekenverhaal ís toch ook onzin! Het is nooit serieus gebracht hoor!
Zeg Maneki, niks raars doen hoor. Gewoon rustig blijven zitten/liggen jij.![]()
Pruk, je schrijft 'om de 8 minuten'. Wat bedoel je? Een harde buik? Of echt een wee? maar het is niet pijnlijk zeg je? dan is het wrs geen wee, lijkt me. Moet je niet even het zkh bellen?
Heb je alles al eens gecombineerd??quote:Op maandag 17 december 2007 08:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
Annanas...........Check .....al geprobeerd kwam er met een noodgang weer uit
Tonic.................Check......ook geprobeerd, doet totaal niks behalve maagzuur opleveren door koolzuur
Pannekoeken.....nope.......die onzin doe ik niet aan
Sex...................Check......vooralsnog geen behaalde resultaten
Andere suggesties![]()
Ik ga me zelf even onder de douche slepen.
Ik zat gister eens te rekenen.. En eigenlijk komt het nu wel eng dichtbij...quote:Op maandag 17 december 2007 09:03 schreef vamperotica het volgende:![]()
K zie net dat ik bij de "bovenste 10" hoor...
Ja, mijn moeder belde zondag ook al waarom ik mijn man ongehoorzaam was.quote:Op maandag 17 december 2007 11:17 schreef Ticootje het volgende:
BE, jij zou toch de 15e aan de beurt zijn, volgens stinkie??
En ik vind at de eerste 3 nu wel eens moeten opschieten. (want dan sta ik ook in de top 10)
Dat belooft voor laterquote:Op maandag 17 december 2007 11:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En zo'n 2-3 keer per dag spreek ik kindlief even toe, maar vooralsnog luistert hij niet.
Misschien moet je het omgekeerde proberen: zeggen dat ie écht nog niet mag komen hoor, misschien volgende week, maar vandaag zeker nog niet!quote:Op maandag 17 december 2007 11:24 schreef Brighteyes het volgende:
En zo'n 2-3 keer per dag spreek ik kindlief even toe, maar vooralsnog luistert hij niet.
ik wilde net zeggen: wen er maar aan...quote:
Oh heerlijk!! Die "onzekere" trillinkjes in het begin!!quote:Op maandag 17 december 2007 11:38 schreef Silmarwen het volgende:
Nou BE ik geloof dat ik serieus de baby kan voelen. Het is maar heel soms en het voelt heel gek, alsof er een soort trillinkje in je buik is. soort gefladder. Maar ik weet het nog niet helemaal zeker. Ik zal vanavond vragen aan Knut een nieuwe foto te maken want volgens mij heb ik stiekem toch een tweelingOf misschien wel een maand langer zwanger.
Ik heb echt al een aardig buikje, je kunt nu echt niet meer denken "Goh is ze nou dik of zwanger." want het is duidelijk een zwanger buikje!
Ik ga morgen een afspraak maken met de verloskundige voor volgende week dus dan horen we wel hoe of wat. Dan krijg ik ook de uitslag van het bloedprikken maar volgens mij was er niets schokkends, ben in ieder geval niet gebeld, dus ernstig zal het niet zijn!
Ja dat dacht ik dus ook, maar wacht maar tot je die buikfoto vanavond ziet.quote:Op maandag 17 december 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Sil, het is wat vroeg (zeker voor 'een eerste) maar het kan natuurlijk wel.
Leuk hoor!![]()
Gaarne.quote:Op maandag 17 december 2007 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Er staat van jou nog een oude teller in de OP, daar ben je pas 13 weken.![]()
Zal ik het aanpassen?
E.T. heeft een paar buikentopics terug ook een foto geplaatst van mét en zonder hormoongebruik, daar zit best wel verschil in. Het zou dus ook juist daardoor kunnen komen?quote:Op maandag 17 december 2007 11:49 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Gaarne.De verloskundige twijfelde zelf ook een beetje. Hij had nog een andere meting, die was bijna een weekje eerder. hij heeft er drie gedaan en de middelste gekozen.
Ding is, als ik langer zwanger ben, heb ik wel clomid gebruikt tijdens de zwangerschap. Maar goed, misschien ben ik wel gewoon vlot.
quote:Op maandag 17 december 2007 11:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
E.T. heeft een paar buikentopics terug ook een foto geplaatst van mét en zonder hormoongebruik, daar zit best wel verschil in. Het zou dus ook juist daardoor kunnen komen?
Yep, die is toen naar voren gezet, maar ik had toen de babyticker nog niet veranderd. Eigenlijk moet het de tiende zijn vanwege het schrikkeljaar, maar dat is een beetje mierenneuken.quote:Op maandag 17 december 2007 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
Sil, het is aangepast, maar staat de datum dan nog steeds op 11 juni ook?
Mannen en de IKEAquote:Op maandag 17 december 2007 12:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Geklust? Maar kim toch, je bent toch al zwanger! Die mannen ook, ze kunnen ook niets zelf!
k_i_m, mede gezien de hoeveelheid 'zooi' die je hebt vind ik het een mega prestatiequote:Op maandag 17 december 2007 12:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Mannen en de IKEA. Maar ik heb nu wel eindelijk mijn mooie langverwachte kastenwand
. Alleen geen puf meer om mijn eigen spullen netjes op te vouwen en in te ruimen. Maar de zooi van het kind ligt er al in, dat kon ik nog net opbrengen
.
Eén kastgedeelte is ook al volquote:Op maandag 17 december 2007 12:30 schreef Macka66 het volgende:
[..]
k_i_m, mede gezien de hoeveelheid 'zooi' die je hebt vind ik het een mega prestatie
quote:Op maandag 17 december 2007 13:23 schreef Fruppel het volgende:
Bla, hoe is het met jou? Voel je je nog steeds zo lekker?
Het zou kunnen.quote:Op maandag 17 december 2007 14:31 schreef k_i_m het volgende:
Krijg je van een groeiende baarmoeder steken in je zij recht onder je ribben?.
Dat kan ik me wel voorstellen... En nu heb je er 2 rondlopen!quote:Op maandag 17 december 2007 16:17 schreef E.T. het volgende:
Bij Tijn had ik 44 uur kraamzorg en dat vond ik echt te kort als je nog een peuter hebt rondlopen.![]()
Ik ga dus echt wel proberen om deze keer wat meer te krijgen
Pruk hoe weet je dat de kleine er voor donderdag niet uit komt??quote:Op maandag 17 december 2007 16:39 schreef Pruk het volgende:
Hier nog alles binnen
Moet voor de zekerheid wel een trappelkaart bijhouden omdat de kleine erg weinig beweegt, maar voor donderdag komt die kleine er zeker niet uit
Omdat alle tekenen erop wijzen dat dat niet zal gebeurenquote:Op maandag 17 december 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Pruk hoe weet je dat de kleine er voor donderdag niet uit komt??
ik ben benieuwd na je kraamtijd of je nog zegt of 44 uur genoeg vind.quote:Op maandag 17 december 2007 16:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg 44 uur kraamzorg... Dat lijkt mij wel voldoende..
Nee, die garantie heb je nooit, maar ze zouden toch niet langer dan donderdag remmen. Als het nu daadwerkelijk nog op gang zou komen, dan doen die 2 dagen het hem ook niet wat betreft de longrijping lijkt me? Maarja, binnen is gewoon beter, alhoewel het huis er nu wel een stuk beter klaar voor is,quote:Op maandag 17 december 2007 16:58 schreef Mibos het volgende:
Pruk wel weer een geruststelling dat je een soort van zekerheid hebt dat het tot donderdag blijft zitten ook al heb je nooit de garantie als die kleine ineens een spurt naar buiten maakt maar ik duim met je mee dat ze netjes blijft waar ze blijven moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |