abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:42:05 #251
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55277883
Klein spookje!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55277902
Deze week te horen gekregen dat mijn zus en schoonbroer 6 weken zwanger zijn en dat mijn broer en schoonzus 5 weken zwanger zijn. In een klap ga ik dus voor de 2e en 3e keer oom worden volgend jaar
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_55277928
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:07 schreef _Bar_ het volgende:
Gentle, gentle,
sing to your child.
Your companion for such a long, long time.
Beneath your heart,
her heart beats strong.
Life of your life
is safe in your arms

Oh touch her face.
You gave her form.
Child of this earth, child of this sky.
You are her voice.
She has your eyes.
This is her gift,
the thread of life.

Oh give her grace
and give her peace
Let her be strong, let her be kind.
She is your soul
and you are her strength.
Bless her and guide her
all of her life

Gentle, gentle,
sing to your child
Your companion for such a long, long time.
Beneath your heart,
her heart beats strong.
Life of your life
is safe in your arms
Mooi Bar
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55278329
Deze vind ik zelf ook erg bijzonder:

Ik ben jouw gevallen speelgoedbeestje raper
Ik ben jouw niet te volgen babyhumor-grap
Ik ben jouw goeiemorgenkusje
Ik ben jouw broertje en jouw zusje
Ik ben jouw looprek bij je eerste stap

Ik ben de wieg waarin je uren ligt te soezen
Ik ben het liedje dat je rustig slapen doet
Ik ben de vinger in je handje
Ik ben de bijtring voor je tandje
Ik ben het eerste woordje dat je leren moet

refrein:
En jij hoeft alleen maar klein te zijn
Da's alles wat jij hoeft
Jij hoeft alleen maar mijn te zijn
Klein, klein, klein

Ik ben de stem van je favoriete knuffel
Ik ben het paardje dat jouw babypret verhoogt
Ik ben de motor van je wagen
Ik ben de armen die je dragen
Ik ben het kusje dat jouw natte wangen droogt

refrein

En natuurlijk ga je groeien
En natuurlijk word je groot
En natuurlijk krijg je praatjes
Klim je minder vaak op schoot
Je gaat een eigen leven leiden
En uiteindelijk ga je dood
Als 't maar later is
Heel veel later dan je vader is

Wij hebben het refreintje gebruikt als gedichtje op de geboortekaart van Sara
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:04:07 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55278362
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 20:12 schreef Fuente het volgende:

[..]

Jeetje joh! Voor zover ik weet is Diclofenac een pijnstiller/ontstekingsremmer, en geen weeenremmer! Ik zou zeker nog even naar het ziekenhuis bellen voor meer info en of het zo wel goed is hoor!
Hoho, geen paniek!
Soms worden medicijnen voor een ander doel gebruikt dan waarvoor ze in eerste instantie bedoeld zijn.
Zo heb ik wekenlang bloeddukverlagers geslikt als weeënremmers.

Pruk, wat een schrik zeg. Wellicht stelt mijn verhaal je enigszins gerust, al is jouw zwangerschap natuurlijk een totaal andere. Ik kreeg met 25 weken de eerste weeën, medicatie en naar huis, bedrust. Het werd redelijk rustig. Met 29 weken werd het weer heftig en toen ben ik opgenomen met weeënremmers en longrijpingsspuiten waar Leah het over had. Wij hebben toen ook een rondleiding op de couveuseafdeling gehad. Tot 34 weken weeënremmers en toen... naar huis. Immers, met 34 weken mag het kindje geboren worden en heeft het heel goede kansen in de couveuse. Uiteindelijk ben ik pas met ruim 39 weken bevallen.
Weeënactiviteit in deze fase van je zwangerschap hóeft dus niet per sé tot een vroeggeboorte te leiden. Al ligt het natuurlijk wel aan de oorzak en daar heb ik geen zicht op en al helemaal geen verstand van.
Maar ik wilde je even een positief geëindigd verhaal vertellen.
Sterkte.

Klein-spookje, zettumop!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55278425
Thnx Moonah! Het is ook puur wat ik ervan weet hoor, ik kan het hartstikke fout hebben
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:20:50 #257
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55278637
Spanned klein spookje! Zet ´m op!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55278841
Pruk wat schrikken joh!!

klein spookje succes!
pi_55279329
pruk, doe rustig aan hoor... Jij bent nog niet aan de beurt!!

klein spookje!! succes!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55279356
Klein spookje, spannend
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55279585
Pruk wat een schrik! Hoop dat het snel weer rustig wordt in je buik!
Spookje bij jou mag er juist meer activiteit plaatsvinden Zet hem op!
Saartje
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:05:56 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55279738
Pruk wat zul je geschrokken zijn, zeg! Hopelijk blijft de baby nog braaf een paar weekjes zitten waar ie zit!

Klein_spookje heeft weeën Spannend, ik hoop dat het doorzet!

En ik heb de komende drie dagen vrij, dus Faja, nanalune, Lotje en BE jullie mogen ook beginnen hoor! Babietjes komt u maar!!!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55279798
Ik vind ook dat die babietjes maar snel tevoorschijn moeten komen behalve die van Pruk dan!
pi_55280073
Even kort een verslagje alvast, van hoe snel het (uiteindelijk) is gegaan.. Mijn echte verhaal (met emoties enzo erbij beschreven) volgt nog .

7.00h woensdagochtend, opname in ziekenhuis om te 'primen' (tabletjes om baarmoedermond te helpen verweken... je mag 3x per dag zo'n tabletje en het kan dan een aantal dagen duren voor het aanslaat).

7.30h tabletje ingebracht.

12.30h controle hoever het is na eerste tabletje, 3 cm ontsluiting al! Het is te laat op de dag om me naar de afdeling verlos door te sturen om in te leiden, want dat doen ze alleen s'ochtends... Het is afwachten of het op de natuurlijke manier doorzet, dan mag ik uiteraard gewoon bevallen, zo niet, dan zou ik s'nachts slaapmiddeltje krijgen en de volgende ochtend worden ingeleid...

- ik heb heel de dag het idee dat het wel doorzet, ze controleren echter niets... Ik vraag s'avonds of ze me niet kunnen toucheren omdat ik zelf denk dat het doorzet...

20.30h komt er eindelijk een arts toucheren... 3 à 4 cm... Ik ben (kort gezegd) nogal teleur gesteld... Het voelde zo 'echt'. Afgesproken wordt dat ze voor de nacht nog een keer komt toucheren, mocht er dan zo'n 6 cm zijn, ga ik door naar de verloskamer (ik lag nog steeds op de zwangeren afdeling), mocht het minder zijn, dan ga ik lekker een nacht slapen...

24.00h weer controle, voor mijn gevoel waren de weeën écht heftiger en vaker gekomen, dus er zat wel schot in hoopte ik... 5 à 6 cm was de conclusie, en na overleg mocht ik naar de verloskamer...

0.30h (dat is een half uurtje later!!!) word ik op de verloskamer gebracht... de weeën zijn super heftig, komen heel vlug na elkaar en zijn nog maar heel moeilijk weg te puffen... "Ik toucheer je toch nog maar even", zei de verloskundige... 9 cm!! Nu gaat het heel snel, ze laat met spoed alles op de kamer gereed maken voor het kindje, ze breekt mijn vliezen, en ik kan de persdrang niet meer weg puffen...

1.04h mag ik eindelijk persen (wat een opluchting!)

1.33h Daar is ze dan, ons Floortje... na 5 persweeën... kerngezond en zo mooi! Ik ben een natuur-talentje zegt de verloskundige

Zal ik jullie de details over het hechten enzo besparen? Ik had mijn kindje op mijn buik , dus heb er weinig van gemerkt...
(Ik ben beetje gehecht, en heb nog een infuusje gehad omdat het leek dat de baarmoeder niet goed samentrok.. bleek toch mee te vallen gelukkig...)

3.30h is alles klaar en kunnen we even lekker alleen genieten...

4.30h de papa gaat even lekker naar huis om een paar uurtjes te slapen, de verpleegkundige heeft een afspraak voor hem gemaakt bij de balie van de gemeente in het ziekenhuis (handig he!) voor de aangifte om 9.00 de volgende ochtend,

9.00h doet papa aangifte, en daarna mag hij ons al lekker mee naar huis nemen!

En dan natuurlijk wat fotootjes
In haar wiegje op de verloskamer:

Lekker thuis in bed:

Een echte, échte Punkie :
pi_55280108
Spookje zet m op!

En pruk wat schrikken zeg! Hou je taai he!
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:22:32 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55280195
DeLiedje, zonder emoties en nog schiet ik vol!
Heerlijke foto's, zo'n kersverse kleine frutsel! En wat een bos haar zeg!
pi_55280203
Floortje meisje wat ben je mooi!
DeLiedje wow!
Saartje
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:23:11 #268
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55280206
Mooooooi! Ze is zo mooi! (ja, ik zat te wachten... ) En d´r haar! Wat ziet het er prachtig uit, zo gewassen toch? in ieder geval meer omhoog... . (En lichter!) Dikke zoen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator vrijdag 14 december 2007 @ 22:23:37 #269
5428 crew  miss_sly
pi_55280220
Wat is ze mooi, Floortje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:24:56 #270
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_55280254
DeLiedje wat een mooi punkie hebben jullie!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_55280289
Wat een mooi meisje DeLiedje!

Ik kom net weer terug vanuit het ziekenhuis. Diclofenac schijnt dus wel degelijk voor weeenremmendheid te zorgen, maar wordt inderdaad meestal als pijnstiller voorgeschreven. Handige bijwerking

Wat betreft de activiteit: het is onrustiger geworden, de regelmaat was een beetje weg en dat was een goed teken (ok, na de autorit is het weer wat regelmatiger, maar door rustig te liggen zal dat zo wel weer loslopen). Ze wilde liever niet opnieuw toucheren, omdat de baarmoeder daar sowieso een optater van krijgt. We gaan gewoon opletten, ik moet opletten of ik geen pijn krijg, of er niet weer regelmaat in terugkomt, het niet heviger wordt, geen bloedverlies, slijm of vochtverlies krijg: zo ja, direct terugkomen. Er wordt tot 34.0 dus tot donderdag geremd, met longrijpingsdingen. Daarna werd er inderdaad niets meer tegengehouden.
Ik heb nu wel de uitleg gehad die ik graag wilde hebben en dat geeft me toch wel rust, ook al is het niet leuk om te horen dat de kinderarts je kind meteen meeneemt, maar hey, dat overleven we ook wel weer toch?

Voor alsnog zit Purk nog lekker in mijn buik en ga ik gewoon heerlijk een boodschappenlijstje maken wat morgen allemaal kan gaan halen
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:27:12 #272
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_55280310
Wat een ontzettend mooi meisje... met recht om trots op te zijn hoor DeLiedje.

en wat een bekend dekbedovertrek

Pruk, gewoon lekker rustig aan doen, maar jeetje dat is wel schrikken hoor.
Make love, not war ☮
pi_55280315
Wat een poppetje DeLiedje
pi_55280643
Och wat een lief Floortje met heerlijke punkie-haartjes ... smelt...
pi_55280644
Floortje is mooi! Wat een haast had ze ineens!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55280734
Oooooh, waarom staat Floortje niet in het update-topic! Ik had haar haast gemist!!
Deliedje, wat is ze allemachtig prachtig!! (oh my)
Van harte gefeliciteerd!!

Pruk, ik hoop dat je uk nog lang blijft zitten meis! Sterkte!
Variety is the spice of life
pi_55280761
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:45 schreef nebelung het volgende:
Oooooh, waarom staat Floortje niet in het update-topic! Ik had haar haast gemist!!
[OUD]Update-topic
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:46:23 #278
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55280767
Punkie is wel heel erg mooi zeg.

Pruk, ik wil je niet teleurstellen maar diclofenac is een pijnstiller bij gewrichts en zenuwpijn. Maar misschien dat het weeenpijn ook minder maakt. Mensen met reuma of een hernia krijgen diclofenac voorgeschreven namelijk! Doe lekker rustig aan, spannend hoor!

Ik vond het overigens rot medicijnen omdat ik er zo'n maagpijn van kreeg. Maar meestal werkt het gewoon goed hoor.
pi_55280866
DeLiedje: wat een mooi meisje hebben jullie gekregen...en die haartjes! Zo leuk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55280976
Klein Spookje... wat spannend! Zorg jij maar snel voor een "Casper"!

Purk... das ff schrikken! Wel goed bedrust nemen hoor, verbaast me dat ze je niet wat langer gehouden hebben.

DeLiedje... wat een prachtig verhaal. En wat een prachtig meisje is Floortje.

Droeke... waar blijf je nou?

Ik moest vandaag naar de gyn (niet om de zwangerschap overigens) en had een brief mee van de verloskundige waarin ze vraagt om het hoe of wat van de begeleiding tijdens de bevalling. Als alles op rolletjes blijft lopen, zal ik onder begeleiding van de verloskundige blijven en ook onder haar visie bevallen. Daarna word ik overgedragen aan het ziekenhuis en zodra nr3 eruit is, ga ik direct naar de OK voor een manuele curretage. Weet nog niet wat ik er van vind. Beval geloof ik liever onder begeleiding van het ziekenhuis zoals ik 'gewend' ben. Als ik hoe dan ook maar op tijd het ziekenhuis haal, dat is mijn ergste zorg, ik beval namelijk nogal snel (1e keer binnen 3 uur, 2e keer binnen 2 uur). Heb voorlopig besloten om de vlos t.z.t. zeer goed op het hart te drukken om direct op mijn teken op te komen draven en als ik ook maar enigszins ontsluiting heb, dat ik dan meteen naar het ziekenhuis kan. Ga toch echt niet wachten op 6 cm, want dan beval ik nog onderweg met alle gevolgen van dien.
pi_55281057
Wauw wat is Floortje mooi! Heerlijk zo'n mooi klein frupsie

Pruk, dat wist ik niet joh! Maar fijn dat ze die werking ook hebben. Lekker rustig aandoen meis, hopelijk wordt het weer rustig in je buik
Sara
Merel
Ukje
pi_55281160
Floortje wat een mooi meisje
pluizig en blauw...
pi_55281673
Pruk, weet je ook of in het ziekenhuis waar je zou bevallen de kraamafdeling en kinderafdeling vlak bij elkaar liggen? Het is het fijnst als er neit te veel afstand is en je zelf snel al bij de verzorging betrokken kunt worden. Ook dingen als bijv zelf foto's hebben van je kind, knuffel die jij uitgezocht hebt bij je kind in de couveuse, evt camera bij kind en tv-beeld bij jou, enz kunnen fijn zijn. Misschien heb je iets aan www.kindenziekenhuis.nl? Sterkte, hopelijk valt 't mee allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door poemojn op 14-12-2007 23:58:07 ]
pi_55281828
* Jelief denkt even aan Klein spookje...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55282339
Wat is Floortje mooi, kan niet wachten haar morgen in het echt te mogen bewonderen
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_55282355
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:46 schreef Silmarwen het volgende:

Pruk, ik wil je niet teleurstellen maar diclofenac is een pijnstiller bij gewrichts en zenuwpijn. Maar misschien dat het weeenpijn ook minder maakt. Mensen met reuma of een hernia krijgen diclofenac voorgeschreven namelijk! Doe lekker rustig aan, spannend hoor!
Het is ook weeënremmend.
Variety is the spice of life
pi_55282497
Pruk & Tan, ik hoop dat jullie beebjes nog lekker blijven zitten...

Spookje: succes!!!

Nanalune:
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55282699
jeetje pruk, k had t helemaal niet gelezen nog... hoop dat t idd snel rustig word!!

DeLiedje, wat n dropje!!! en mazzel dat je niet nog n hele nacht moest liggen 'wachten'.

Tex... 3 dagen.. kom je helpen dan

klein_spookje succes meis!!!

en wat mij betreft... nog geen veranderng hier
pi_55282709
Wat een mooi meisje die Floortje
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55283615
Floortje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_55285976
Floortje is echt een punkie!

Goeiemorgen allemaal. Zijn er nog babies geboren vannacht? * Webkim wil wel weer wat plekjes omhoog in de lijst.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 15 december 2007 @ 07:55:55 #292
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55285991
Spookje!!!!

En Deliedje wat is ze mooooooi Ik ben verliefd op die punkhaartjes
pi_55286010
Floortje

Wat ben je mooooooooooi!!!

Pruk, ik hoop dat je een rustie nacht hebt gehad, fijn dat je iig de uitleg hebt gehad waar je op hoopte.

Klein spookje, ik hoop dat je géén rustige nacht hebt gehad en een heerlijk kindje in je armen hebt!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55286052
Pruk, als ik wat praktische dingetjes voor je kan doen, of je eens kan komen opzoeken PM me gerust even!

Hoe is het met Faja?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55286062
DeLiedje wat een prachtig meisje heb je daar zeg. En erg lekker dat je gewoon nog de zelfde dag bent bevallen (okay de nacht van maar niet nog meer tabletjes etc).

Klein Spookje ik hoop voor je dat jij ook je kleintje vast hebt kunnen houden inmiddels.

Hier nog altijd geen baby nieuws inmiddels dus 41 weken
  zaterdag 15 december 2007 @ 08:43:35 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55286072
Floortje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55286136
Floortje is een echte punkie Net als Emma Geniet maar lekker van dit prachtige meisje DeLiedje.

Klein Spookje hopelijk heeft het doorgezet en ben je al klaar en aan het genieten. Maar voor de zekerheid nog even

Faja
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:20:11 #298
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55286182
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 23:49 schreef nebelung het volgende:

[..]

Het is ook weeënremmend.
Ja dat wist ik al. Maar of het ook tegen de pijn van de weeen helpt weet ik niet. Maar goed, is ook niet echt belangrijk verder.
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:27:54 #299
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55286219
klein spookje.. hopelijk heb je je wondertje in je armen nu

hier gisteren om 23U paniek... bloedverlies.. ik wist niet wat doen uiteindelijk mijn oudste zus gebeld, want wij hebben gene auto dus is mijn schoonbroer met mij naar spoed gereden.. Om oou20 eindelijk echo.. bleek alles in orde.. beebje was goed aan het breakdansen... handjes en beentjes bewogen héél hard en het hartje klopte ook héél goed... de gyn wou nog het hartje laten horen om me nog meer gerust te stellen... maar kreeg het maar ff te pakken omdat beebje zo hard bewoog... Toen zag hij een zwart vlekje naast placenta bleek dat dus de bloeding veroorzaakt te hebben.. een gesprongen adertje, door wat weten ze niet.. maar de placenta groeide ook goed vond de gyn... Ik ben toch gerustgesteld nu.. hij zei ook wel dat het nog 2-3 dagen oud bloed kon zijn dat ik verloor... Maar moest me niet ongerust maken... Heb wel spijt gehad omdat ik rhesus negatief bloed heb...

groetjes en een fijn weekend

liefs lunastar
  zaterdag 15 december 2007 @ 09:29:57 #300
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55286226
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:26 schreef Pruk het volgende:

Ik kom net weer terug vanuit het ziekenhuis. Diclofenac schijnt dus wel degelijk voor weeenremmendheid te zorgen, maar wordt inderdaad meestal als pijnstiller voorgeschreven. Handige bijwerking
Maar diclofenac mag helemaal niet in jouw stadium van de zwangerschap? Ik kreeg het van de weekendarts tegen de nierkolieken die ik toen had, maar het bleek achteraf helemaal niet zo verstandig volgens mijn eigen huisarts en de gyn. Maar omdat ik nog nét voor de 6 maanden zat moest ik me geen zorgen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')