Even kort een verslagje alvast, van hoe snel het (uiteindelijk) is gegaan.. Mijn echte verhaal (met emoties enzo erbij beschreven) volgt nog

.
7.00h woensdagochtend, opname in ziekenhuis om te 'primen' (tabletjes om baarmoedermond te helpen verweken... je mag 3x per dag zo'n tabletje en het kan dan een aantal dagen duren voor het aanslaat).
7.30h tabletje ingebracht.
12.30h controle hoever het is na eerste tabletje, 3 cm ontsluiting al! Het is te laat op de dag om me naar de afdeling verlos door te sturen om in te leiden, want dat doen ze alleen s'ochtends... Het is afwachten of het op de natuurlijke manier doorzet, dan mag ik uiteraard gewoon bevallen, zo niet, dan zou ik s'nachts slaapmiddeltje krijgen en de volgende ochtend worden ingeleid...
- ik heb heel de dag het idee dat het wel doorzet, ze controleren echter niets... Ik vraag s'avonds of ze me niet kunnen toucheren omdat ik zelf denk dat het doorzet...
20.30h komt er eindelijk een arts toucheren... 3 à 4 cm... Ik ben (kort gezegd) nogal teleur gesteld... Het voelde zo 'echt'. Afgesproken wordt dat ze voor de nacht nog een keer komt toucheren, mocht er dan zo'n 6 cm zijn, ga ik door naar de verloskamer (ik lag nog steeds op de zwangeren afdeling), mocht het minder zijn, dan ga ik lekker een nacht slapen...
24.00h weer controle, voor mijn gevoel waren de weeën écht heftiger en vaker gekomen, dus er zat wel schot in hoopte ik... 5 à 6 cm was de conclusie, en na overleg mocht ik naar de verloskamer...
0.30h (dat is een half uurtje later!!!) word ik op de verloskamer gebracht... de weeën zijn super heftig, komen heel vlug na elkaar en zijn nog maar heel moeilijk weg te puffen... "Ik toucheer je toch nog maar even", zei de verloskundige... 9 cm!! Nu gaat het heel snel, ze laat met spoed alles op de kamer gereed maken voor het kindje, ze breekt mijn vliezen, en ik kan de persdrang niet meer weg puffen...
1.04h mag ik eindelijk persen (wat een opluchting!)
1.33h Daar is ze dan, ons Floortje... na 5 persweeën... kerngezond en zo mooi! Ik ben een natuur-talentje zegt de verloskundige
Zal ik jullie de details over het hechten enzo besparen? Ik had mijn kindje op mijn buik

, dus heb er weinig van gemerkt...
(Ik ben beetje gehecht, en heb nog een infuusje gehad omdat het leek dat de baarmoeder niet goed samentrok.. bleek toch mee te vallen gelukkig...)
3.30h is alles klaar en kunnen we even lekker alleen genieten...
4.30h de papa gaat even lekker naar huis om een paar uurtjes te slapen, de verpleegkundige heeft een afspraak voor hem gemaakt bij de balie van de gemeente in het ziekenhuis (handig he!) voor de aangifte om 9.00 de volgende ochtend,
9.00h doet papa aangifte, en daarna mag hij ons al lekker mee naar huis nemen!
En dan natuurlijk wat fotootjes

In haar wiegje op de verloskamer:
![]()
Lekker thuis in bed:
![]()
Een echte, échte Punkie

: