De trailer van 300 vond ik helemaal geweldig maar de film blijkt daarna ruk te zijn. So what, trailers zeggen meestal niets.quote:Op zaterdag 15 december 2007 00:29 schreef One_conundrum het volgende:
Ik vond de trailer matigjes...
Lastig om die niet als Dwight te zienquote:
Alleen het einde vond ik weer wat minder.quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:23 schreef golfer het volgende:
Net bekeken.
Hij is erg leuk en prima geacteerd.
Doet mij soms een beetje denken aan Little Miss Sunshine, qua dialogen.
Voor de USA nogal gewaagde en directe humor.
Snap de hoge waarderingscijfers wel.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:33 schreef Herald het volgende:
kijk je uberhaupt films of vind je het gewoon leuk OP's te maken?
Ik heb topics geopend zien worden voor films die 2 jaar later pas uitkomen...sinds wanneer is het zo bepaald dat je alleen topics mag openen als je de film gezien hebt (laat staan wanneer de film überhaupt niet eens in de bioscoop is verschenen)...De beste film ooit? Heb ik dat letterlijk zo gezegd en of heb jij er een draai aan gegeven? Ik neem aan het laatste. En over de titanenstrijd...tja...dat dat niet een titanenstrijd is geworden, is achteraf duidelijk geworden, maar daarom noem je het ook een 'voorspelling'. 'Wat vooraf al duh was'', ik maakte die voorspelling op basis van 2 gelijksoorte animatiefilms met hetzelfde thema (ratten) en de achterliggende strijd tussen Dreamworks en Pixar, alles wees er ten tijde op dat het tot een aanvaring zou komen tussen de concurrenten, maar daarna had Pixar de releasedatum van Ratatouille een paar maanden vertraagd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:33 schreef Herald het volgende:
wat ben je eigenlijk ook een gore sufkut Asskicker14. Elke keer topics openen over wat zogenaamd de beste films ooit zullen zijn en als ze dan uit zien niet meer reageren.
Pixar's Ratatouille: War of the Rat-movies vs. Dreamworks?
wat absoluut niet de titanenstrijd was die je deed voorspellen in de OP (wat bijvoorbaat al duh was)
Bobby
waar je in de OP al duidelijk maakt dat je niet weet wie Bobby is en de film niet eens een nomiatie voor de Oscars heeft gekregen
kijk je uberhaupt films of vind je het gewoon leuk OP's te maken?
quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:20 schreef PresidentPalmer het volgende:
Ik vond het echt een kutfilm. Gelukkig maakte Vern Schillinger het goed
Ik vind van wel, heb 'm woensdag gezien. De soundtrack van de film is geweldig.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:05 schreef zquing het volgende:
film lijkt me leuk, is hij 't waard om in de bios te zien?
Ze speelt ook in de serie alias, kan je 5 seizoenen genieten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:24 schreef Beach het volgende:
Jennifer Garner is wel een lekker wijf [ afbeelding ]
Stop eens met spammenquote:Op maandag 21 januari 2008 09:46 schreef Groeneg2 het volgende:
Ik heb op mijn blog een artikel gewijd aan JUNO. Hier staan een aantal links, clips en reviews op omtrent Juno ..
Sommige zijn echte spoilers dus als je er nog heen wilt, niet alles klikken.![]()
En dat is erg?? Ik heb zoveel films gezien waar je wel redelijk kunt aanvoelen hoe het verder gaat, maar wat toch briljante films zijn. Ik krijg er een beetje jeuk van dat mensen het negatief vinden als je het verloop van een film kunt raden. Er zijn talloze waargebeurde verhalen verfilmd, zoals Ghandi, Malcolm X, Titanic, Lenny, World trade centre enz enz.... Daarvan weet je ook hoe het afloopt. Is het daarom minder goed?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:18 schreef Roi het volgende:
Ik heb de trailer gezien (in de bios) en mij lijkt de film me eigenlijk niet zo, het is niet zo moeilijk om te voorspellen wat er allemaal gaat gebeuren in deze film.
OMG... Ze gaat met een klasgenoot naar bed en is een tienerhoertje. Welkom op FOK en welkom in het oh zo ruimdenkende Nederland.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Waarom speelt Ellen Page altijd een underager tienerhoertje?
Ik heb die film niet eens gezien, maar dankzij de promofoto's hierboven kreeg ik meteen gevoel dat ze weer eens een tiener moet spelen. Je zal maar 21 zijn en altijd maar op die manier getypecast wordenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
OMG... Ze gaat met een klasgenoot naar bed en is een tienerhoertje. Welkom op FOK en welkom in het oh zo ruimdenkende Nederland.![]()
Ze is nog geen 21, maar wel bijna inderdaad. Maar Ellen Page kan heel makkelijk doorgaan voor een 16 jarige tiener.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:19 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik heb die film niet eens gezien, maar dankzij de promofoto's hierboven kreeg ik meteen gevoel dat ze weer eens een tiener moet spelen. Je zal maar 21 zijn en altijd maar op die manier getypecast worden.
Ik voelde me schuldig toen ik haar halfnaakte lichaampje bekeek in Hard Candy, ik wist niet dat ze al volwassen wasquote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:21 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze is nog geen 21, maar wel bijna inderdaad. Maar Ellen Page kan heel makkelijk doorgaan voor een 16 jarige tiener.
Tja, niks mis met Lindsay Lohan volgens mij, maar daarover verschillen we dan ook van mening.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:22 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik voelde me schuldig toen ik haar halfnaakte lichaampje bekeek in Hard Candy, ik wist niet dat ze al volwassen was
In ieder geval moet die meid eens gauw serieuze rollen gaan nemen, anders wordt het al snel een tweede Lindsay Lohan o.i.d.
Serieuze?? Wat is hier niet serieus aan dan??quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:22 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik voelde me schuldig toen ik haar halfnaakte lichaampje bekeek in Hard Candy, ik wist niet dat ze al volwassen was
In ieder geval moet die meid eens gauw serieuze rollen gaan nemen, anders wordt het al snel een tweede Lindsay Lohan o.i.d.
Ach, I know who killed me is toch ook niet een easy teenage movie. Het is geen beste film, okee, maar ook geen easy teenage movie.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:48 schreef jmac het volgende:
Hard Candy was ook serieus. Ze kiest juist niet voor de easy teenage movies zoals miss lohan.
Die subs gaan echt héél erg lastig worden. Dat moet iemand doen die het echt heel goed kan, anders verknal je de hele film. De kracht van de film zijn de one-liners die Juno er allemaal uitgooit en die moeten dus echt goed worden vertaald.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:18 schreef chiren het volgende:
Waarom zijn er verdomme nog geen subs
Wil hem van het weekend meenemen naar m'n vriendin en hem dus branden, maar dan wil ik er wel subs bij
Wat scanman zegt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:18 schreef chiren het volgende:
Waarom zijn er verdomme nog geen subs
Wil hem van het weekend meenemen naar m'n vriendin en hem dus branden, maar dan wil ik er wel subs bij
Die oneliners kloppen inderdaad... Dat zal ook wel wat tijd kostenquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:55 schreef jmac het volgende:
[..]
Wat scanman zegt.
Ze moet maar gewoon engels leren
Helemaal mee eens, alleen in mijn geval zal ik dus echt subs nodig hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:33 schreef Beach het volgende:
Ik was zelf op zoek naar subs maar ik ben blij dat ik het in engels heb gehoord![]()
Was prima te volgen als je een beetje redelijk engels kan.
En het merendeel van de subs in het nl die ik tegenkom is altijd van dezelfde personen en dat niveau is niet bijster hoog.
Sinds kort kijk ik dus zonder subs.
Hardop lachen ging JUIST goed doordat er geen subs waren! Het engels is puur leuker dan vertaald...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:07 schreef MaatjeTho het volgende:
Film was wel oké maar echt hardop gelachen heb ik niet, kan misschien ook komen doordat er geen subs waren.
Wel duidelijk dat jij geen vrienden hebt waar je films mee kijktquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:14 schreef nietzman het volgende:
Subs.. Gooi je vriendenclub en jezelf eens door een strengere screeningprocedure mén.
Is het dan geen optie om de engelse subs er bij te draaien? Kun je tenminste lezen wat ze zeggen, en niet hoe iemand anders het interpreteertquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Die oneliners kloppen inderdaad... Dat zal ook wel wat tijd kosten
Het is niet dat m'n vriendin geen Engels kan, ze doet een masteropleiding aan de UvA, maar het is zo dat we de film met een groep wilden gaan kijken en aangezien het dan nooit helemaal stil is, is het zonde als er grappen worden gemist, doordat je het niet goed kunt verstaan. Kun je het niet goed verstaan, kun je het altijd nog lezen
Ik heb al engelse subs gezien, maar die waren ook heel slecht.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het dan geen optie om de engelse subs er bij te draaien? Kun je tenminste lezen wat ze zeggen, en niet hoe iemand anders het interpreteert
Ik heb de film net gezien, en kan niet echt zeggen dat het een comedy was. Sterker nog, nu ik er zo over denk heb ik niet een keer hard moeten lachen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 00:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Deze film schijnt de beste komedie te zijn van dit jaar.
Gelukkig zijn heel veel mensen het niet met je eens, getuige de 8.4 op IMDB.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:54 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb de film net gezien, en kan niet echt zeggen dat het een comedy was. Sterker nog, nu ik er zo over denk heb ik niet een keer hard moeten lachen.
Ik zou het meer als een feel-good movie willen bestempelen, die gericht is op teenagers. Helaas gaan ze in dat laaste vrij ver, door ook te proberen om de manier van praten van teenagers over te nemen. Dat lukt ze maar matig.
Wat overblijft is een middelmatige zaterdagmiddag film. Goed te kijken met je vriendin.
6/10
Waarom gelukkig?quote:
Ja, dat woord had ik ook wel achterwege kunnen laten.quote:
ik lach niet vaak hardop bij films, maar bij deze welquote:Op zondag 27 januari 2008 19:54 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb de film net gezien, en kan niet echt zeggen dat het een comedy was. Sterker nog, nu ik er zo over denk heb ik niet een keer hard moeten lachen.
Ik vond Little Miss Sunshine vele malen leuker dan Juno hoor. Neemt niet weg dat ik me prima vermaakt heb. Leuk verhaal, leuke dialogen, leuke scenes. Prima geacteerd, degelijke grappen.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:27 schreef pascalheister het volgende:
erg leuke/goede film, kan net z'n hit worden als Little Miss Sunshine
Eensch.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vond Little Miss Sunshine vele malen leuker dan Juno hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb me wel vermaakt, had er meer van verwacht en de film kan toch niet tippen aan Little miss sunshine of Sideways, bij lange na niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door PeRi op 28-01-2008 20:24:10 ]Whatever I want.
Damn, ik kan bijna niet meer naar Ellen Page kijken zonder aan 'Hard Candy' te denkenquote:
Heel erg oneens. 'Juno' vond ik echt vele malen beter. De oscarnominaties zijn wat mij betreft daarom ook zeer verdiend.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vond Little Miss Sunshine vele malen leuker dan Juno hoor.
LMS had precies evenveel nominaties, en nog praktisch dezelfde categorieen ookquote:Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Heel erg oneens. 'Juno' vond ik echt vele malen beter. De oscarnominaties zijn wat mij betreft daarom ook zeer verdiend.
Dus dat vond je jammer, gezien de huilsmiley op het einde?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:30 schreef Marble het volgende:
[..]
LMS had precies evenveel nominaties, en nog praktisch dezelfde categorieen ook.
Totaal niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Staat nog op m'n lijstje om te kijken, hoop alleen dat het niet teveel op Little Miss Sunhine lijkt
Qua humor vond ik de grappen in LMS veel leuker, ik heb daar vaker echt hardop moeten lachen. Qua verhaal vond ik LMS ook origineler eigenlijk. Qua acteren en filmen is het wel gelijkwaardig, de rollen worden subliem ingevuld.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Heel erg oneens. 'Juno' vond ik echt vele malen beter. De oscarnominaties zijn wat mij betreft daarom ook zeer verdiend.
Je liefde voor de film zit wel diep geloof ik he?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Gewoon een mooie film en een 8 waard in mijn ogen. Het is gewoon weer een kwestie van smaken verschillen, maar dat is misschien maar goed ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je liefde voor de film zit wel diep geloof ik he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. deden de emotionele scenes mij niets.
Thank You For Smoking vond ik dan wel beter dan Juno omdat die film veel meer vaart heeft (Ik waardeer komedies met vaart zoals Little Miss Sunshine meer dan een komedie als Ghost World/Juno).
Al bij al vind ik al die awardnominaties voor Ellen Page ietwat overtrokken, het is voor haar niet erg moeilijk om een bijdehande tienermeisje te spelen.
Ik geef Juno een 7+Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Een oscar gaat ze echt niet winnen, die is gewoon voor Julie Christie. De film trouwens ook niet, alleen het script kan iets winnen (is zelfs een grote kanshebber).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Al bij al vind ik al die awardnominaties voor Ellen Page ietwat overtrokken, het is voor haar niet erg moeilijk om een bijdehande tienermeisje te spelen.
quote:Gisteren in de sneak:
Juno
Wat een heerlijke film! Het grootste deel van de film is een ontzettend vermakelijke comedy die gelukkig wordt bevolkt door échte personages waarvan je gedurende film gaat houden. Het gevaar bij een dergelijke film bestaat natuurlijk dat de personages al snel karikaturen worden en het verhaal zelf een klucht. Die gevaren omzeilt Jason Reitman knap, wat voor een groot deel te danken is aan de geweldige cast. Dat Ellen Page voor de hoofdrol is genomineerd voor een Oscar is dan ook niet verwonderlijk: ze maakt van Juno een leuk en levendig personage met herkenbare problemen. Ze draagt de film dan ook zonder problemen. Vooral de chemistry met haar vriendin en haar vader zijn heerlijk.
Kortom: een film waar je alleen maar van kan houden. Geweldig!
8,3/10
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze tijdens haar zwangerschap vrijwel geen problemen ondervindt.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:15 schreef Timo20 het volgende:Zou de wereld er beter van worden als er (bijna) alleen maar tiener moeders waren? zou de wereld er beter van worden wanneer alle kinderen ter adoptie werden opgegeven, ook al komen ze bij goede adoptie ouders terecht? zou de wereld er beter van worden wanneer (ook al zijn ze dan zo aardig) alle huwelijken stranden?
tuurlijk niet, dat snap je toch zelf wel? zo moeilijk lijkt me dat niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte impact is dat Juno nu in coherente volzinnen communiceert i.p.v. trendy maar eveneens nietszeggende one-liners.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het lijkt een aflevering van een serie.Heerlijk toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte impact is dat Juno nu in coherente volzinnen communiceert i.p.v. trendy maar eveneens nietszeggende one-liners.![]()
![]()
Het lijkt een aflevering van een serie.that ain’t no etch-a-sketch... this is one doodle that can’t be undid, homeskilletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte impact is dat Juno nu in coherente volzinnen communiceert i.p.v. trendy maar eveneens nietszeggende one-liners.![]()
Het is allemaal leuk en luchtig, ja, en dat hij het erg goed doet aan de box-office en een onoverwacht succes bleek, vind ik een zeer goede zaak voor het filmwereldje.quote:
Ik vind het niet een overgehypte film niet alles moet triest of serieus zijn... soms zijn films waar je niet al te veel over na moet denken ook leuk... feel good movies (Garden State is een ander goed voorbeeld... of amelie)quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is allemaal leuk en luchtig, ja, en dat hij het erg goed doet aan de box-office en een onoverwacht succes bleek, vind ik een zeer goede zaak voor het filmwereldje.
Maar uiteindelijk vind ik het ook een tikkeltje overdreven dat deze Gilmore Girls: the Movie nu in hetzelfde rijtje staat als Atonement, There Will Be Blood en No Country for Old Men. Je kan ook iets overhypen.
Okee ik had je niet begrepen, ik dacht dat je het onrealistich vond. My bad.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:16 schreef Seborik het volgende:
Dat je het ergens niet mee eens bent, betekent nog niet dat het onzin is. Wat betreft die ervaring, ik zal geen vraagtekens zetten bij je bewering dat het in jouw directe omgeving niet voor komt, maar het is wel degelijk een optie waar je rekening mee kunt houden als een van de mogelijke problemen. Er zijn voorbeelden te over waarbij dat namelijk wél het geval is. Dat is het verschil tussen wat ik zeg, en wat er door sommigen hier beweerd wordt, namelijk dat ze in de film zo diep in de shit zit, wat totaal niet het geval is. Alle opties die ík noem zijn voorbeelden van problemen die zwangere tienermeisjes tegen kúnnen komen, niet dat ze in de film voor moeten komen, of dat ze in de film zouden zitten, maar goed, dat was kennelijk te hoog gegrepen. Het is een film die open is voor interpretatie, en vooral projectie van verwachtingspatronen, juist doordat daar zo weinig over uitgediept wordt.
Van mij wel hoor.quote:Ga hem verder inderdaad zien, want zoals ik hier een hele tijd terug al schreef, is het een mooie film, of mag ik dat nu niet meer zeggen?
Het lijkt een aflevering van een serie.
quote:7th Heaven Creator Births Lil' Juno
New details are emerging about ABC Family's new Juno-esque drama from 7th Heaven creator Brenda Hampton. And by "new details," I mean the following (rather detailed) synopsis that is making its way to Hollywood casting directors as we speak...
"Fifteen year old AMY NICHOLSON, pregnant after having one uncomfortable sexual encounter with the school's Don Juan, RICKY, tries to figure out a way to deal with her dilemma, as all around her peers face the reality of their own sexual (or non-sexual) choices. Unable to face her loving but "nice" middle class parents, Amy confides in her best friends, LAUREN and MADISON, who are supportive but not too helpful, and struggles to deal with her feelings for Ricky at the same time she's being wooed by the sweet and possible smitten BEN."
So, pretty much, if 7th Heaven got plastered, had a one-night stand with Juno, and gave birth nine months later, this is what their baby would look like. Now what do you say you give this as-yet-untitled baby a proper name in the comments section below. And while you're at it, throw out some casting suggestions for "Amy." I'll get things started with this suggestion: Ephram's kid sis.
scanman01 waarschijnlijkquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:23 schreef NoLoveLost het volgende:
ik beledig hier toch niemand mee?
quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:42 schreef Marble het volgende:
[..]
scanman01 waarschijnlijk. Als hij een moslim was dan was Juno de Koran.
Helemaal mee eens, maar Garden State en Amélie vond ik dan ook veel betere films dan Juno. Ik vind het ook een overhypte film.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik vind het niet een overgehypte film niet alles moet triest of serieus zijn... soms zijn films waar je niet al te veel over na moet denken ook leuk... feel good movies (Garden State is een ander goed voorbeeld... of amelie)
Overdrijf je niet een beetje? Ik vind het gewoon een erg leuke komedie. Niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:42 schreef Marble het volgende:
[..]
scanman01 waarschijnlijk. Als hij een moslim was dan was Juno de Koran.
Nou Garden State ging ook practisch nergens over...dus agh het zijn gewoon vet coole filmsquote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar Garden State en Amélie vond ik dan ook veel betere films dan Juno. Ik vind het ook een overhypte film.
Kimya Dawson - Loose Lipsquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:24 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe heet dat nummer in de endings credits? Waar zo heel snel gezongen wordt? Kan hem zo 1,2,3 niet vinden op de soundtrack.
Waarom hij zo'n hoge score heeft? Omdat mensen het een leuke film vinden is dat nu zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:27 schreef Masegate het volgende:
Welke idioot heeft bedacht dat dit "dé komedie van het jaar" genoemd moest worden?
Wat een ongelofelijke zeikfilm is dit zeg. Hoe kan 'ie nou zo'n hoge score hebben op imdb? Dat kan ik vanaf nu dus ook niet meer serieus nemen.
Tip: Nooit met jeugd uit Amerika omgaan want daar praten ze zo (het is beter dan dat jeweettoggg! in nederland trouwensquote:Ten eerste verwacht ik bij een komedie te kunnen lachen. Ik heb werkelijk waar geen lachspiertje gebruikt. Na 30 minuten dacht ik: "beetje serieus onderwerp, maar wie weet wordt het straks nog een komedie". NOT!
De hoofdrolspeelster, haar vriendje en vriendinnetje zijn hoogst irritant met een taaltje dat me na 3 minuten al uit mijn strot kwam. "DUDE!" "awesome!". Geloof me... in Dude, Where's My Car was dat vermakelijk, maar dit is gewoon plain stupid.
Je hoeft toch ook niet de hele achtergrond van iedereen te weten om een feeling met ze te krijgen? En het verhaal agh het is een comedy, niet elke film hoeft een verhaallijn als die van de matrix te hebbenquote:Wat de *#^&* is dit voor een mager verhaal? Ik zal niet teveel spoileren hier, maar van begin tot eind was het verhaal niet boeiend. Dit had ik zelf in een half uurtje ook wel op een A4'tje kunnen kladderen. Geen van de personages wordt uitgediept, waardoor je aan het eind van de film nog steeds totaal geen band (of feeling) hebt met de karakters. De vader was het enige puntje van lof, maar ook daar is totaal niet uitgehaald wat erin zat.
En toch heb je hem helemaal afgekeken, toch knap als het de meest nutteloze 90 minuten van je leven waren, want als dat echt zo was had je hem wel eerder uitgezet... Of jij moet een boeiend intressant leven hebben...quote:De reden dat ik deze film ging kijken was: "dé komedie van het jaar". Als je dat begin februari zegt, dan moet het wel heel erg leuk zijn, niet? Om te huilen was het, ik heb de DVD ook meteen vernietigd, want dit wil ik echt helemaal niemand aandoen. Dit waren by far de meest nutteloze 90 minuten die ik in mijn 25-jarige bestaan heb gekend.
Fok!kers gaan afzeiken omdat jij het geen leuke film vond...matig...quote:Fok!kers, bedankt!
Maar niet heus...
Met bumps bedoelen ze toch ook haar buik.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:31 schreef Masegate het volgende:
Ja, het was inderdaad een dramatische film.
Zelfs als drama was het een matige film. Ik had echt niet te doen met de hoofdrolspeelster en het heeft me geen moment geinteresseerd wat ze voor keus zou maken, of hoe het af zou lopen.
Echt ongelofelijk dit...
Edit: en de officiële tagline is toch echt: "A comedy about growing up... and the bumps along the way." Dat is dus net zoiets als zeggen dat Alvin and the Chipmunks een slasher movie is.
Niemand in Amerika praat zo, en al helemaal jongeren niet.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Tip: Nooit met jeugd uit Amerika omgaan want daar praten ze zo
Ow en jij kan het weten omdat...?quote:Op zondag 10 februari 2008 00:01 schreef Marble het volgende:
[..]
Niemand in Amerika praat zo, en al helemaal jongeren niet.
Echt niet alle jeugd in de VS praat zo hoor... misschien een paar emo's ja...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waarom hij zo'n hoge score heeft? Omdat mensen het een leuke film vinden is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
[..]
Tip: Nooit met jeugd uit Amerika omgaan want daar praten ze zo (het is beter dan dat jeweettoggg! in nederland trouwens
[..]
Je hoeft toch ook niet de hele achtergrond van iedereen te weten om een feeling met ze te krijgen? En het verhaal agh het is een comedy, niet elke film hoeft een verhaallijn als die van de matrix te hebben
[..]
En toch heb je hem helemaal afgekeken, toch knap als het de meest nutteloze 90 minuten van je leven waren, want als dat echt zo was had je hem wel eerder uitgezet... Of jij moet een boeiend intressant leven hebben...
[..]
Fok!kers gaan afzeiken omdat jij het geen leuke film vond...matig...
Ps. Ik vind trouwens dat je niet zoveel moet zeiken. Als jij de film op DVD had heb je gewoon de Screener gezien en dat was dus gratis...
Je bent nou ook wel aardig aan het janken hoor. Pfff, je vond de film niks, andere mensen vinden het wel een goeie film. Deal with it, doe niet net alsof de wereld vergaatquote:Op zondag 10 februari 2008 00:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
ps: gelukkig was het gratis ja... anders had ik nou in een hoekje zitten huilen...
Leuke reactie na al die negatieve reacties. De film is gewoon leukquote:Op zondag 10 februari 2008 01:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
érg scpetisch aan de film begonnen, leek me hélemaal niks
en leuk dat hij was!
toffe film, hele toffe muziek, leuk!
Jij wil dus zeggen dat ik met emo's om ging? Dank je.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Echt niet alle jeugd in de VS praat zo hoor... misschien een paar emo's ja...
Tja... ik keek hem af voor mijn vriendin. Bleek achteraf dat ook zij er geen hol aan vond.![]()
En dat je serieus nog zegt: "Agh het is een comedy"! Dat kun je toch gewoon niet menen? Als het comedy was geweest hoefde het van mij geen goed verhaal te hebben. Als het een drama was geweest had het van mij wel een sterk verhaal moeten hebben. One way or the other, it sucked!
Ow ja... en ik zeik geen Fok!kers af... ik bedank ze! Fok!kers zijn echt de beste topic-titel-bedenkers van de heeeeeeeele wereld!![]()
Slechte argumenten... matig...
ps: gelukkig was het gratis ja... anders had ik nou in een hoekje zitten huilen...
Jij hebt écht geen smaak. En ik vind het niet zozeer een komedie. Dat je deze film 90 minuten verspilling vindt getuigt dat je echt een kutsmaak hebt zegquote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:27 schreef Masegate het volgende:
<lulverhaal>
Naast school in High School kan je ook aan sporten doen, en daar zijn ze vrij intensief in... Dus het zou dat kunnen zijnquote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:46 schreef Boe-man het volgende:
Wie legt mij even het idee uit achter dat hardloop clubje wat de hele tijd op de stoep loopt? Zit vast een gedachte achter, maar ik vat hem niet helemaal.
Dat snap ik idd ook niet. Die twee films zijn uit een ander genre.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap best dat iemand het leuk vindt, al vind ik het zelf niet bijzonder, maar ik begrijp niet waarom hij vergeleken wordt met Little Miss Sunshine of Sideways.
Ik ben het helemaal met je eens ik snapte totaal niet wat er nu zo mooi was aan No Country for Old Men, maar ik moet wel zeggen dat ik haar niet naakt te zien... want er valt toch niet zoveel te zienquote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:30 schreef SunChaser het volgende:
Heel erg leuke film, lief, klein, scherp, feelgood. Page is een blijvertje wmb, vond haar ook al sterk in Hard Candy. Wel mag ze wmb nu eens een volwassen rol gaan spelen ipv meisjes rond de 16 jaar. Ze is 21, dus kom maar op met de naaktrollen
Nee, echt geweldig. En mensen die zeggen dat ze niet snappen dat dit de comedy van t jaar is, ik snap weer niet waarom No Country door velen zo wordt bejubeld, als er een film is die tegenvalt.
ik zie juist weer wel de vergelijking met little miss sunshine, ik vind wel dat die 2 films veel van elkaar weg hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap best dat iemand het leuk vindt, al vind ik het zelf niet bijzonder, maar ik begrijp niet waarom hij vergeleken wordt met Little Miss Sunshine of Sideways.
Ik vind dat Juno veel meer gemeen heeft met Superbad of Knocked Up, comedy met hier en daar wat (oppervlakkig) drama. In Sideways en LMS zit veel meer verborgen tragiek, als er één recente film is die in dat rijtje thuishoort, dan is het wel Lars and the Real Girl.
Ik heb er nog even over nagedacht en ik denk dat het tempo van het leven ermee bedoelt wordt. Het gaat altijd doorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 07:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Naast school in High School kan je ook aan sporten doen, en daar zijn ze vrij intensief in... Dus het zou dat kunnen zijn
Hoe bedoel je qua verhaallijn?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zie juist weer wel de vergelijking met little miss sunshine, ik vind wel dat die 2 films veel van elkaar weg hebben.
qua verhaallijn, sfeer die opgeroepen wordt, manier van neerzetten
ja, weet ik niet, een beetje meer algemeen, er is een probleem dat opgelost moet worden, dat gebeurt op een komische, maar ook enigszins tragische wijze.quote:
Zoals Shadowcat in X-Men 3quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk (en hoop) dat Page meer in haar mars heeft dan ze hier liet zien. Een irritant betweterig pubertje spelen heeft ze nu wel bewezen te kunnen. Waar zijn de wat zwaardere en diepere rollen?
Haar nickname Shadowcat is nen toffere naamquote:
Kitty Pride is niet de nick? Welke ouders noemen haar kind nou kittyquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:20 schreef Marble het volgende:
[..]
Haar nickname Shadowcat is nen toffere naam.
Ik vond Juno juist wel wat van jou weghebben, een vroegrijp meisje met een eigen willetjequote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk (en hoop) dat Page meer in haar mars heeft dan ze hier liet zien. Een irritant betweterig pubertje spelen heeft ze nu wel bewezen te kunnen. Waar zijn de wat zwaardere en diepere rollen?
Te cool is het woordquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:35 schreef Marble het volgende:
Maar je moet Ricci dan wel vergelijken op dezelfde leeftijd als Page nu is, Sunnie. Toen Ricci zo oud was als Page speelde ze al een promiscue nymfomane in Ally McBeal, dat zie ik Page nog niet doen. Die is daar te preuts/emo/alto voor.
Niet waarquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:12 schreef Marble het volgende:
In Hard Candy was ze wel cool. In Juno is ze triest en klasse- en smakeloos.
Er is niks tof aan Cyclops en/of Scott. Het meest overbodige personage van de serie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:20 schreef Marble het volgende:
Net als Cyclops toffer is dan Scott
Jij hebtduidelijk Astonishing X-Men niet gelezen. Sinds Joss Whedon Scott een makeover heeft gegeven vinden alle X-Men fans hem een van de tofste X-Men van allemaal.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:54 schreef dwerg het volgende:
[..]
Er is niks tof aan Cyclops en/of Scott. Het meest overbodige personage van de serie.
Dat gevoel had ik er helemaal niet bijquote:Op zondag 17 februari 2008 00:21 schreef Palomar het volgende:
Vond er niet zo heel veel aan. Het is me veel teveel een Amerikaanse propagandafilm tegen abortus. Dat alle zwangere tieners het kind maar wel moeten houden, want het komt allemaal wel goed
Vond ik ook; met een soundtrack die overigens ook zeer ok was...quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gewoon een leuke, gezellige film.
Dat vind ik ook een beter omschrijving. De film heeft een uitstekend script, een perfect gecast actrice en een leuke soundtrack.quote:Op zondag 17 februari 2008 22:02 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Wat ik wel ietwat vreemd vind is het predikaat 'comedy', ...Ik was zeker geboeid, maar om andere aspecten en niet omdat het zo ontzettend grappig was.. 'Feel good drama' is een betere.
Dat was ook het enige wat mij dwarszat, het feit dat hier weer een ideaal beeld werd neergezet. Misschien had ik liever een sad end gezien, dat had de film misschien meer kracht gegeven. Ellen Page is top trouwens.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:21 schreef Palomar het volgende:
Vond er niet zo heel veel aan. Het is me veel teveel een Amerikaanse propagandafilm tegen abortus. Dat alle zwangere tieners het kind maar wel moeten houden, want het komt allemaal wel goed
Al kan ik ook wel begrijpen dat veel mensen deze film wel heel leuk vinden. Zaten wel een paar grappige stukjes in. Maar het kon mij weinig boeien.
http://youtube.com/watch?v=VNxNnONdX38 die?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Waarom zie ik op TMFaltijd een clip van Stevie Ann met stukjes van Juno, terwijl het liedje niet in de film wordt gebruikt en ook helemaal niet de sfeer van de rest van de soundtrack heeft.
het einde was anders best bitterzoet.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:57 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat was ook het enige wat mij dwarszat, het feit dat hier weer een ideaal beeld werd neergezet. Misschien had ik liever een sad end gezien, dat had de film misschien meer kracht gegeven. Ellen Page is top trouwens.
Ze wordt door FOX gebruikt ter promotie van de film. Tevens gebruikt zij de film om in Amerika bekend te worden.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Waarom zie ik op TMFaltijd een clip van Stevie Ann met stukjes van Juno, terwijl het liedje niet in de film wordt gebruikt en ook helemaal niet de sfeer van de rest van de soundtrack heeft.
Loose lips - Kimya Dawsonquote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:53 schreef Faithy het volgende:
de soundtrack heerscht inderdaad!hebben!
Stevie Ann is een blues/jazz meets pop zangeres die best mooie muziek maakt (voor mensen die van die stijl houden) maar wel jammer dat ze haar naam aan een amerikaans liedje linkt. Leuke film, goede zangeres maar geen goede combi want ik vind het te commercieel.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=VNxNnONdX38 die?
Wat triest... wie is die stevie ann anyway?
http://youtube.com/watch?v=aT9_iPzwvP0quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:13 schreef DutchErrorist het volgende:
http://youtube.com/watch?v=VNxNnONdX38 die?
Wat triest... wie is die stevie ann anyway?
Maar goed dat jij niet in het Oscarcomite zit dan. Page was met afstand de minste van de 5 genomineerden dit jaar. Naast een Cotillard of Blanchett is het eigenlijk best genant dat zij er ook tussen stond. Maar goed, de terechte winnares heeft gewonnen dus waar praten we nog over.quote:Op maandag 25 februari 2008 03:49 schreef scanman01 het volgende:
Ik hoop écht dat Ellen Page wint
Als je een film met wat meer diepgang wil moet je Lars and the Real Girl eens proberen.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:36 schreef zquing het volgende:
De soundtrack
Juni
De dialogen![]()
maar voor de rest?
Vond 't zeker een vermakelijke film, daar niet van, maar qua verhaal viel hij me toch iets tegen. Had meer diepgang verwacht . Sommige dingen kwamen mij gewoon te plotseling.
Grappig dat in het voorspellingstopic slechts 1 persoon Marion Cotillard geraden had. Er was zelfs niemand die hoopte dat ze zou winnen. Dat maakt jouw 'de terechte winnares' wel een erg leuke opmerking.quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:48 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Maar goed dat jij niet in het Oscarcomite zit dan. Page was met afstand de minste van de 5 genomineerden dit jaar. Naast een Cotillard of Blanchett is het eigenlijk best genant dat zij er ook tussen stond. Maar goed, de terechte winnares heeft gewonnen dus waar praten we nog over.
Die is net klaar met downloaden hier. Ben benieuwdquote:Op donderdag 28 februari 2008 15:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je een film met wat meer diepgang wil moet je Lars and the Real Girl eens proberen.
Yep, maar geweldig vond ik hem niet.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:33 schreef Zuen het volgende:
Ik was sceptisch over die film, werd gek van die reclames. Maar echt aangenaam verrast mede door de goede soundtrack en het coole acteerwerk van die Ellen Page. Vond het een erg leuke film en echt zo´n feel-good gevoel.
Cool. Maar eens kijken dan.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:49 schreef jmac het volgende:
Ellen page presenteerde SNL afgelopen weekend.
Ja maar zo kan elke film wel een slap aftreksel van iets ander zijn niet waar?quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:59 schreef Mejoon het volgende:
Ik vond het an sich een leuke film maar wel een aftreksel van Ghost World (de actrices, dialogen) en Saved! (jong meisje zwanger..helphelp).
Is dat posi of nega, in jouw ogen?quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:49 schreef jmac het volgende:
Ik vond d'r net een jonge ellen de generes.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:49 schreef jmac het volgende:
Ik vond d'r net een jonge ellen de generes.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij speelde ze gay in SNL (Fan van Melissa Etheridge....tja..quote:
Hihi. Krijg ik dáár even een wiebeltje in mijn buik van!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Volgens mij speelde ze gay in SNL (Fan van Melissa Etheridge....tja..)
Je maakt echt niet opeens kans bij haar ofzo hoor.quote:
Haha, nee zeg, dat zou wat zijn!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:49 schreef Ridley het volgende:
[..]
Je maakt echt niet opeens kans bij haar ofzo hoor.
Comedy is ook een foute benaming, omdat mensen dan Big Momma Part 4 - films verwachten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:38 schreef GoodfelIas het volgende:
By far de slechtste film die ik dit jaar gezien heb, voor een comedy zitten er verdomd weinig situaties is om te lachen.
Dat hoeft van mij nou ook weer niet, maar als je comedy leest, verwacht je iets vermakelijks. Maar na het zien van "Juno" had ik echt geen idee wat ik nou precies gezien had, absoluut geen aanrader dus.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Comedy is ook een foute benaming, omdat mensen dan Big Momma Part 4 - films verwachten.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:11 schreef Devrim_ het volgende:
Als deze film dé komedie van het jaar word ga ik een kut jaar beleven
Zo verliefd op Bleeker leek ze me anders niet. Het leek wat kunstmatig.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:59 schreef EvilMarc het volgende:
Ik moet hier gewoon even posten omwille dat het gewoon een té toffe film was. En:
Anyone else but you![]()
Prachtig einde inderdaad.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:59 schreef EvilMarc het volgende:
Ik moet hier gewoon even posten omwille dat het gewoon een té toffe film was. En:
Anyone else but you![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |