Oh, er zijn best mensen die zo praten, ze zijn zelfs verantwoordelijk voor het feit dat de term puber geregeld wordt vooraf gegaan door irritante kut-. Ik hoop echt dat Page na Hard Candy getypecast wordt en dat ze niet echt zo is.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 23:31 schreef JelleS het volgende:
Niemand praat zo, en dus kan ik niet echt meegaan in het drama.
Natuurlijk. Dat sommigen het niet realistisch noemen is omdat Juno niet doorsnee is ofzo??? Juno is een beetje apart type ja, maar waarom zou dat niet realistiscjh zijn? Alsof er geen aparte types bestaan.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef ErikT het volgende:
Dat het niet realistisch zou zijn voor een tiener, hoe dat meisje is: hahaha, onzin. Dat meisje heeft een enorm schild opgeworpen zoals dat zo mooi heet. En die meisjes zijn er heel veel. Juist in die leeftijdscategorie. Het enige niet realistische was misschien haar muzieksmaak, maar dat zou ook nog wel kunnen.
Die mensen kennen waarschijnlijk geen tieners?quote:Op zondag 3 februari 2008 11:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat sommigen het niet realistisch noemen is omdat Juno niet doorsnee is ofzo??? Juno is een beetje apart type ja, maar waarom zou dat niet realistiscjh zijn? Alsof er geen aparte types bestaan.Heel vreemd idd, die reacties.
Je kunt nog zo'n vreemd personage bedenken... er zijn is altijd wel iemand op deze aardbol te vinden die in werkelijkheid ook zo is. En over díe persoon is dan dus die film gemaakt. Zo moet je het zien denk ik.quote:Op zondag 3 februari 2008 14:13 schreef JelleS het volgende:
Zo lastig te begrijpen is het toch niet? Het is onrealistisch omdat ze overduidelijk een filmscript is, dat druipt overal vanaf. Dat is natuurlijk comedy-eigen, misschien wel eigen aan veel Engelstalige films. Alle scripts van Tarantino zitten ook zo in elkaar, veel teksten zijn geschreven om uiteindelijk op de imdb-quotes pagina te geraken. En dat is ook niet erg, dat is alleen wel even wennen op de manier hoe Page het brengt. Maar je moet de term onrealistisch natuurlijk niet zo letterlijk nemen zoals scanman en erik blijkbaar doen.
@scanman: lees nog eens terug. Het gaat niet om de personages. Er zijn zat vreemde mensen, en een heleboel rare tienermeisjes, maar het gaat om de manier waarop ze de zinnen uit het script opzegt.quote:Verder is het gewoon een script dat zichzelf fantastisch vindt, de hoge zelfdunk druipt eraf. Dat mag uiteraard, maar dat moeten ze ook maar accepteren dat zoiets bepaalde criticasters iets scherper maakt.
Tja... heel erg veel mensen zien het anders. Ik vond Juno een prachtig en eerlijk personage.quote:Op zondag 3 februari 2008 14:26 schreef JelleS het volgende:
Maar je hebt filmscripts die meteen doen vergeten dat alles is bedacht door iemand achter zijn of haar pc (die je dus min of meer realistisch zou kunnen noemen) of scripts die zeggen; kijk eens wat voor een talent ik als schrijver heb. Zoals SoK zegt:
[..]
Dat maakt haar juist zo enorm leuk.... en ja, ook dat soort types bestaan echt. Heel erg cynisch de hele tijd met een flinke dosis humor. Prachtig.quote:Op zondag 3 februari 2008 14:26 schreef JelleS het volgende:
Maar je hebt filmscripts die meteen doen vergeten dat alles is bedacht door iemand achter zijn of haar pc (die je dus min of meer realistisch zou kunnen noemen) of scripts die zeggen; kijk eens wat voor een talent ik als schrijver heb. Zoals SoK zegt:
[..]
@scanman: lees nog eens terug. Het gaat niet om de personages. Er zijn zat vreemde mensen, en een heleboel rare tienermeisjes, maar het gaat om de manier waarop ze de zinnen uit het script opzegt.
Op die fiets. Tjah, zo wel ja. Het dialoog van Page lijkt bijna volledig uit one-liners te bestaan, die ze achter elkaar oplepelt.quote:Op zondag 3 februari 2008 14:13 schreef JelleS het volgende:
Zo lastig te begrijpen is het toch niet? Het is onrealistisch omdat ze overduidelijk een filmscript is, dat druipt overal vanaf. Dat is natuurlijk comedy-eigen, misschien wel eigen aan veel Engelstalige films. Alle scripts van Tarantino zitten ook zo in elkaar, veel teksten zijn geschreven om uiteindelijk op de imdb-quotes pagina te geraken. En dat is ook niet erg, dat is alleen wel even wennen op de manier hoe Page het brengt. Maar je moet de term onrealistisch natuurlijk niet zo letterlijk nemen zoals scanman en erik blijkbaar doen.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:52 schreef RuneRose het volgende:
Had iedereen maar zo'n simpel leventje als Juno.
En als je daarop een film gaat beoordelen dan kun je wel ophoudenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:07 schreef JelleS het volgende:
[..]
. En het is ook geen realistische film, dus who gives a fuck.
Ze was het (helaas) niet zelfquote:Op zondag 3 februari 2008 23:07 schreef pascalheister het volgende:
Verrassende goede film, typisch een die je wel of niet leuk vind. Vind hem erg geslaagd, prima acteerwerk, Elisha laat veel zien![]()
Je snapt er ook niet veel van geloof ik.quote:Op zondag 3 februari 2008 21:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
ik denk dat de wereld dan toch binnen de kortste keren na de kl*ten was
quote:Op maandag 4 februari 2008 09:40 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Je snapt er ook niet veel van geloof ik.
quote:
Dit is het film topic.. dat wist je toch.. of niet?quote:Op maandag 4 februari 2008 19:28 schreef iamredleader het volgende:
Gisteravond begonnen aan Harry Potter 5 - The Order of the Phoenix
"Notebook" al gezien?quote:Op maandag 4 februari 2008 22:56 schreef Mainport het volgende:
Wat een prachtige vrouw is Rachel McAdams! Er moet een god bestaan wil je zo'n fraai gezicht samenstellen. Amandelvormige ogen, een slanke neus en een mond die daar volledig mee contrasteert. De smalle vorm van haar hoofd laat deze schoonheid schitterend uitkomen. Het mooiste is nog wel haar glimlach, ontwapenend tot het niveau waar zelfs premier Balkenende voor zou zwichten. Een droomvrouw.
(En verder was Wedding Crashers best leuk.)
http://www.last.fm/user/Vaal/ en dan naar mijn top artiest kijken.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:21 schreef JelleS het volgende:
Lonewolf2003, ben je een uitgesproken Dylan-fan? Nu ben je niet de enige die zo enthousiast is, en aangezien we het vaak eens zijn maakt me dat verschrikkelijk nieuwsgierig, maar ik hoor ook verhalen dat het wel een film voor de echte fan is. Ik ben wel een liefhebber, maar niet een echte kenner/fan.
quote:Op maandag 4 februari 2008 23:07 schreef Tazmaniac het volgende:
Dit is het film topic.. dat wist je toch.. of niet?
quote:
Ja? Zou ieder kind zo'n vreselijk leven hebben met begripvolle ouders die van je houden, zou iedere vrouw die ongewild zwanger is zo goed opgevangen worden, zou ieder kind dat voor adoptie opgegeven wordt zo goed terrecht komen, zou iedereen na een, toch wel vrij heftige ervaring, zo simpel door kunnen leven. Zo moeilijk heeft ze het volgens mij toch echt niet.quote:Op maandag 4 februari 2008 22:00 schreef Timo20 het volgende:
[..]Hoezo dat?
als iedereen zo`n leventje had als Juno werd de wereld er echt niet beter op
Vergeet niet: geen peer pressure, geen stoere meidengroep die haar lastig valt, geen docenten die haar met een afkeurende blik aankijken, het stel dat adopteert dat geen vraagtekens zet bij het meisje, geen pijsterijtjes omtrent haar sukkelige vriendje, het sukkelige vriendje dat ook niet wordt gepest of met andere dingen te maken krijgt, geen afkeurende blikken van de rest van de omgeving, kennelijk niet genoeg zwangerschapsperikelen om niet meer naar school te gaan (hoewel dat van mijn kant ook een aanname is, wellicht net zo suggestief als het implementeren van allerlei problemen in het leven van Juno die er zeer evident niet zijn). Het enige probleem wat daadwerkelijk aan de orde is, is moet ze het kind nu wel of niet afstaan. Voor de rest lijkt ze voor het grootste gedeelte van de tijd in een soort van zwangere isoleerbubbel te leven waarin iedereen haar grote bek accepteert en die buik voor lief neemt.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:28 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ja? Zou ieder kind zo'n vreselijk leven hebben met begripvolle ouders die van je houden, zou iedere vrouw die ongewild zwanger is zo goed opgevangen worden, zou ieder kind dat voor adoptie opgegeven wordt zo goed terrecht komen, zou iedereen na een, toch wel vrij heftige ervaring, zo simpel door kunnen leven. Zo moeilijk heeft ze het volgens mij toch echt niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou de wereld er beter van worden als er (bijna) alleen maar tiener moeders waren? zou de wereld er beter van worden wanneer alle kinderen ter adoptie werden opgegeven, ook al komen ze bij goede adoptie ouders terecht? zou de wereld er beter van worden wanneer (ook al zijn ze dan zo aardig) alle huwelijken stranden?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:28 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ja? Zou ieder kind zo'n vreselijk leven hebben met begripvolle ouders die van je houden, zou iedere vrouw die ongewild zwanger is zo goed opgevangen worden, zou ieder kind dat voor adoptie opgegeven wordt zo goed terrecht komen, zou iedereen na een, toch wel vrij heftige ervaring, zo simpel door kunnen leven. Zo moeilijk heeft ze het volgens mij toch echt niet.
Zo bedankt! Dankzij deze post heb ik deze film gekeken.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:07 schreef pascalheister het volgende:
[ afbeelding ]
27. He Was a Quiet Man (Frank A. Cappello, 2006) :: 8.0
Verrassende goede film, typisch een die je wel of niet leuk vind. Vind hem erg geslaagd, prima acteerwerk, Elisha laat veel zienen het plot is niet voorspelbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. meer richting het eerste willen zien.
Desalniettemin zit er een aantal briljante scenes in de film. Al is het maar voor deze losse scenes, dit moet je zien.
Die vissenIk zie een hoop goede films de laatste tijd. Ik eindig steevast met: moet je zien.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
Ze was sowieso al het rare meisje op school. Al die zooi interesseerde haar geen zier.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:10 schreef Seborik het volgende:
Vergeet niet: geen peer pressure, geen stoere meidengroep die haar lastig valt,
Pardon? Ik weet uit eigen ervaring dat docenten absoluut niet reageren zoals je hier suggereert.quote:geen docenten die haar met een afkeurende blik aankijken,
Geen zin meer. Maar het slaat allemaal op weinig.quote:meer dingen
Sorry, ook aan Mike en alle andere tere dertigerszieltjes waar ik op getrapt heb.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Juno topic is deze kant op>>> Juno: dé komedie van het jaar
quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:50 schreef Gillingham het volgende:
Rendition (Gavin Hood, 2007) 7
Zeker de moeite waard voor een sneak, maar ik hoopte stiekem op No Country for Old Men.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:08 schreef hornage het volgende:
#33 No Country For Old Men
Gisteravond deze in de sneak gezien.
hoezo dat? dan draait no country for old men niet meer in de sneak hoorquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgende keer maar met Hornage mee, Gillingham.
Omdat jij kennelijk meer geluk hebt.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:25 schreef hornage het volgende:
[..]
hoezo dat? dan draait no country for old men niet meer in de sneak hoor
wel atijd welkom hoor Gillingham
Ik wilde deze hier ook net neer zettenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Children of Men (2006, #148)
Fascinerende rauwe actiefilm over een toekomstig Engeland waar iedereen onvruchtbaar is en de maatschappij wordt geleid door een semi-fascistisch regime. De film ontwijkt veel van de cliché's over de toekomst (al kennen we de politiestaat natuurlijk wel weer uit V For Vendetta), maar het bijbelse thema wordt op het einde van de film wel wat vervelend overheersend.
Tussenstand IMDb Top 250: 179.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 7Xbox Live: koenpijl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:47 schreef Cheiron het volgende:
Moet zeggen dat dit echt vragen zijn die ik mij geen moment heb afgevraagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Xbox Live: koenpijl
quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:27 schreef koen_pijl het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
[..]
Volgende keer maar met Hornage mee, Gillingham.
Dat scenarioschrijvers een klein offer leveren is natuurlijk ook bullshit. Maanden werk, en dan is het risico nog best groot dat het ergens op een enorme stapel beland, of dat er voor een andere versie word gekozen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:05 schreef Mainport het volgende:
Met de huidige schrijversstaking in Hollywood zijn er discussies ontstaan over de waarde van het script. Tegenstanders vinden het aandeel van een schrijver niet groot genoeg om beter beloond te worden. Investeerders lopen een groot risico terwijl schrijvers maar een klein offer leveren, en verdienen het daarom een aanzienlijk deel van de opbrengst te krijgen. Bovendien leggen de prestaties van de acteurs op het scherm en de regisseur achter de camera meer gewicht in de schaal dan de schrijver. Ik ben het daar niet mee eens. Reprise is een uitstekend voorbeeld wat voor fantastische film je kunt maken met een script van boven niveau. Een wijs man zei ooit dat een slechte regisseur met een goed script toch een goede film kan maken, terwijl een goede regisseur met een slecht script niet uit de voeten kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |