abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55283049
Directed by: Jason Reitman
Written by: Diablo Cody
Cast: Ellen Page, Rainn Wilson, Jason Bateman, Jennifer Garner, Michael Cera, Allison Janney, JK Simmons, Olivia Thirlby
Studio: Fox Searchlight Pictures
Genre: Comedy
Official Site: www.foxsearchlight.com/juno/
Release Date: December 14, 2007 (limited)

Summary: JUNO stars Ellen Page as the title character, a whip-smart teen confronting an unplanned pregnancy by her classmate Bleeker (Cera). With the help of her hot best friend Leah (Thirlby), Juno finds her unborn child a “perfect” set of parents: an affluent suburban couple, Mark and Vanessa (Bateman and Garner), longing to adopt. Luckily, Juno has the total support of her parents (Simmons and Janney) as she faces some tough decisions, flirts with adulthood and ultimately figures out where she belongs.

Deze film schijnt de beste komedie te zijn van dit jaar.

De regisseur is Jason Reitman die met Thank You For Smoking zijn filmdebuut met vlag en wimpel heeft doorstaan, heeft met zijn frisse aanpak een nieuwe standaard voor komedies weten te creëren. Hij gaat niet voor de platte grappen, het soort films waar we de laatste tijd mee overspoeld worden en waar je na een kwartier het lachen allang is vergaan, maar weet met slimme en snelle dialogen gecombineerd met slimme character casting altijd hoogstaande komedies te maken.

Met een 8.6 op IMDB en een 94% fresh rating op RottenTomatoes heeft Juno de critici en de kritische filmliefhebbers op zijn hand weten te krijgen. Ikzelf heb nog niet de kans gehad om de film te zien, maar ik hoop dat het een goede release krijgt in de NL'se bioscopen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 15 december 2007 @ 00:29:52 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55283072
Ik vond de trailer matigjes...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_55283105
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 00:29 schreef One_conundrum het volgende:
Ik vond de trailer matigjes...
De trailer van 300 vond ik helemaal geweldig maar de film blijkt daarna ruk te zijn. So what, trailers zeggen meestal niets.
pi_55283702
ELLEN PAGE (L)

wil deze film snel zien!
pi_55284050
Rainn Wilson!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:46:26 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55291229
Lijkt me een fantastisch leuke film. Wordt al helemaal happy van de trailer.
pi_55318689
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 01:16 schreef Tim86 het volgende:
Rainn Wilson!
Lastig om die niet als Dwight te zien
Maar klinkt goed en ook de trailer ziet er leuk uit
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56064184
Net bekeken.
Hij is erg leuk en prima geacteerd.
Doet mij soms een beetje denken aan Little Miss Sunshine, qua dialogen.
Voor de USA nogal gewaagde en directe humor.
Snap de hoge waarderingscijfers wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 januari 2008 @ 01:33:25 #9
3767 Herald
Come get some
pi_56064302
wat ben je eigenlijk ook een gore sufkut Asskicker14. Elke keer topics openen over wat zogenaamd de beste films ooit zullen zijn en als ze dan uit zien niet meer reageren.

Pixar's Ratatouille: War of the Rat-movies vs. Dreamworks?
wat absoluut niet de titanenstrijd was die je deed voorspellen in de OP (wat bijvoorbaat al duh was)
Bobby
waar je in de OP al duidelijk maakt dat je niet weet wie Bobby is en de film niet eens een nomiatie voor de Oscars heeft gekregen

kijk je uberhaupt films of vind je het gewoon leuk OP's te maken?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 16 januari 2008 @ 02:23:23 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56064760
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:23 schreef golfer het volgende:
Net bekeken.
Hij is erg leuk en prima geacteerd.
Doet mij soms een beetje denken aan Little Miss Sunshine, qua dialogen.
Voor de USA nogal gewaagde en directe humor.
Snap de hoge waarderingscijfers wel.
Alleen het einde vond ik weer wat minder.

Verder wel een leuke ontspannende film.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56064942
Heb hem net gezien, wat een heerlijk verfrissende, leuke, meeslepende, goed geacteerde film

Ik had zowaar sympathie voor alle spelers, haast geen flat-characters te bekennen. Leuke dialogen, leuke setting, ik kan geen slechte dingen noemen over deze film behalve dat het eind wat snel kwam en voorbij ging, maar ik ben het volkomen met de rating op imdb en rottentomatoes eens.
(Y)
pi_56064970
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:33 schreef Herald het volgende:

pi_56074607
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:33 schreef Herald het volgende:
wat ben je eigenlijk ook een gore sufkut Asskicker14. Elke keer topics openen over wat zogenaamd de beste films ooit zullen zijn en als ze dan uit zien niet meer reageren.

Pixar's Ratatouille: War of the Rat-movies vs. Dreamworks?
wat absoluut niet de titanenstrijd was die je deed voorspellen in de OP (wat bijvoorbaat al duh was)
Bobby
waar je in de OP al duidelijk maakt dat je niet weet wie Bobby is en de film niet eens een nomiatie voor de Oscars heeft gekregen

Ik heb topics geopend zien worden voor films die 2 jaar later pas uitkomen...sinds wanneer is het zo bepaald dat je alleen topics mag openen als je de film gezien hebt (laat staan wanneer de film überhaupt niet eens in de bioscoop is verschenen)...De beste film ooit? Heb ik dat letterlijk zo gezegd en of heb jij er een draai aan gegeven? Ik neem aan het laatste. En over de titanenstrijd...tja...dat dat niet een titanenstrijd is geworden, is achteraf duidelijk geworden, maar daarom noem je het ook een 'voorspelling'. 'Wat vooraf al duh was'', ik maakte die voorspelling op basis van 2 gelijksoorte animatiefilms met hetzelfde thema (ratten) en de achterliggende strijd tussen Dreamworks en Pixar, alles wees er ten tijde op dat het tot een aanvaring zou komen tussen de concurrenten, maar daarna had Pixar de releasedatum van Ratatouille een paar maanden vertraagd.

Als jij nou niet zo'n zure zeiksnor bent, zou dit subforum veel gezelliger zijn.
pi_56082001
Leuke film hoor! Ik vond hem wel redelijk origineel, goed gefilmd en leuk geacteerd! Ook best wel wat verassende dingen.
pi_56082610
ik vond 'm super!!! Leuke meid die ellen page. En een kleine arrested development reunie.
pi_56089780
Ik vond het echt een kutfilm. Gelukkig maakte Vern Schillinger het goed
P_P _O_
pi_56089834
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:20 schreef PresidentPalmer het volgende:
Ik vond het echt een kutfilm. Gelukkig maakte Vern Schillinger het goed
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_56091010
Nog geen NL subs
Maar ik ga toch zo kijken en zet het geluid maar wat harder om het te verstaan Gelukkig is mijn engels goed genoeg.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_56093203
Aardige film
pi_56124220
film lijkt me leuk, is hij 't waard om in de bios te zien?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_56129412
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:05 schreef zquing het volgende:
film lijkt me leuk, is hij 't waard om in de bios te zien?
Ik vind van wel, heb 'm woensdag gezien. De soundtrack van de film is geweldig.
De film vond ik ook tof. Er zit veel humor in en drama. Wat kan die ellen page goed acteren. Ik koop 'm misschien wel op dvd
Vind comedy films met een boodschap (Juno, shallow hall) leuker dan die standaard american teen movies zoals american pie.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:31:15 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56137540
Heel veel awardfilms vielen me dit seizoen erg goed mee, het was te verwachten dat er een tegenvaller zou tussen kunnen zitten, maar ik had niet verwacht dat het deze zou zijn.

Tja, het is best een kleine, maar fijne film, maar ik bleef toch achter met een gevoel van "Hm, is dit het nu?" Simmons, Janney, Cera, Garner en Bateman zijn allemaal tof, maar ik ergerde me vooral in de eerste helft aan Page en haar hele houding (Oh wat is ze toch recht voor de raap, wat heeft ze toch een flitsend taaltje, wat is ze toch alternatief en eigenzinnig). Ik weet niet waarom, maar dit kwam allemaal ontzettend geforceerd op me over, al dat fake hip gedoe, het script van Diablo Cody hoeft wat mij betreft dan ook niets te winnen.

Naar het einde toen waren de minpuntjes allemaal wat minder aanwezig en werd de film ook veel beter, het slot vond ik zelfs erg mooi, maar uiteindelijk vond ik de film niet veel beter, diepzinniger of grappiger dan Knocked Up of Superbad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56151872
Toffe film! En de laatste scene was briljant.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:30:15 #24
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56151914
Openingsfilm Filmfesitival Rotterdam as woensdag.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_56165045
Jennifer Garner is wel een lekker wijf

In het begin van de film had ik het meeste sympathie voor Mark (zo heette die vent toch) maar naarmate de film vorderde verschoof het meer richting Vanessa; en terecht zo bleek.
pi_56186505
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:24 schreef Beach het volgende:
Jennifer Garner is wel een lekker wijf [ afbeelding ]
Ze speelt ook in de serie alias, kan je 5 seizoenen genieten.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
pi_56187725
Best leuke film, maar komedie van 't jaar vind ik wel erg overdreven. Of er moet niks fatsoenlijks meer uitkomen
pi_56192912
Ik heb op mijn blog een artikel gewijd aan JUNO. Hier staan een aantal links, clips en reviews op omtrent Juno ..
Sommige zijn echte spoilers dus als je er nog heen wilt, niet alles klikken.
---------------------------------------
Better to burn up than fade away!
pi_56198503
De Soundtrack is trouwens ERG leuk!

Ellen Page is trouwens echt Top actrice...nu al!
  maandag 21 januari 2008 @ 19:40:55 #30
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_56206234
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:46 schreef Groeneg2 het volgende:
Ik heb op mijn blog een artikel gewijd aan JUNO. Hier staan een aantal links, clips en reviews op omtrent Juno ..
Sommige zijn echte spoilers dus als je er nog heen wilt, niet alles klikken.
Stop eens met spammen

OT:
Leuke film
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:46:54 #31
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56210907
Prachtig film. Staat nu al 114 in de IMDB top 250.

De teksten die Ellen Page eruit gooit zijn echt briljant, hilarisch. Het gaat heel moeilijk worden om goede subtitles voor die film te maken. Het jochie van 'superbad' speelt ook een leuke rol. En Jason Bateman is opeens volwassen geworden
'Superbad' vond ik een wat overschatte komedie, maar deze verdient het hoge cijfer zeer zeker wel.

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56210991
Ik moet hem nog kijken van tonks.
  maandag 21 januari 2008 @ 23:08:25 #33
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56211622
Wat recensies:

The Chicago Sun-Times: "THE BEST PICTURE OF THE YEAR. I tried out other titles in the No. 1 position, but my heart told me I had to be honest: This was my true love..."

The Los Angeles Times: " 'Juno' is hilarious and sweet-tempered, perceptive and surprisingly grounded... The movie deepens into something poignant and unexpected."

The Village Voice: "A thing of beauty and grace... I've seen 'Juno' three times since its debut at the Toronto International Film Festival, and it only gets better with each viewing."

The Wall Street Journal: "It's wonderful... A comedy of crisp, mordant wit and quietly radiating warmth."

The Hollywood Reporter: "A funny, savvy, feel-good comedy that reminds you why you fell in love with movies in the first place."
  maandag 21 januari 2008 @ 23:24:40 #34
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56212065

dinsdag 22 januari 2008 @ 00:10:35 #35
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_56213219
Ze lijkt een beetje op Linda Cardellini
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_56213285
Waarom speelt Ellen Page altijd een underager tienerhoertje?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56213385
Ik heb de trailer gezien (in de bios) en mij lijkt de film me eigenlijk niet zo, het is niet zo moeilijk om te voorspellen wat er allemaal gaat gebeuren in deze film.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:58:39 #38
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56214090
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:18 schreef Roi het volgende:
Ik heb de trailer gezien (in de bios) en mij lijkt de film me eigenlijk niet zo, het is niet zo moeilijk om te voorspellen wat er allemaal gaat gebeuren in deze film.
En dat is erg?? Ik heb zoveel films gezien waar je wel redelijk kunt aanvoelen hoe het verder gaat, maar wat toch briljante films zijn. Ik krijg er een beetje jeuk van dat mensen het negatief vinden als je het verloop van een film kunt raden. Er zijn talloze waargebeurde verhalen verfilmd, zoals Ghandi, Malcolm X, Titanic, Lenny, World trade centre enz enz.... Daarvan weet je ook hoe het afloopt. Is het daarom minder goed?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:59:30 #39
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56214111
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Waarom speelt Ellen Page altijd een underager tienerhoertje?
OMG... Ze gaat met een klasgenoot naar bed en is een tienerhoertje. Welkom op FOK en welkom in het oh zo ruimdenkende Nederland.
pi_56214388
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:59 schreef scanman01 het volgende:

[..]

OMG... Ze gaat met een klasgenoot naar bed en is een tienerhoertje. Welkom op FOK en welkom in het oh zo ruimdenkende Nederland.
Ik heb die film niet eens gezien, maar dankzij de promofoto's hierboven kreeg ik meteen gevoel dat ze weer eens een tiener moet spelen. Je zal maar 21 zijn en altijd maar op die manier getypecast worden .
  dinsdag 22 januari 2008 @ 01:21:27 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56214428
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:19 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik heb die film niet eens gezien, maar dankzij de promofoto's hierboven kreeg ik meteen gevoel dat ze weer eens een tiener moet spelen. Je zal maar 21 zijn en altijd maar op die manier getypecast worden .
Ze is nog geen 21, maar wel bijna inderdaad. Maar Ellen Page kan heel makkelijk doorgaan voor een 16 jarige tiener.
pi_56214445
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:21 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ze is nog geen 21, maar wel bijna inderdaad. Maar Ellen Page kan heel makkelijk doorgaan voor een 16 jarige tiener.
Ik voelde me schuldig toen ik haar halfnaakte lichaampje bekeek in Hard Candy, ik wist niet dat ze al volwassen was

In ieder geval moet die meid eens gauw serieuze rollen gaan nemen, anders wordt het al snel een tweede Lindsay Lohan o.i.d.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 01:34:03 #43
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56214608
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:22 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik voelde me schuldig toen ik haar halfnaakte lichaampje bekeek in Hard Candy, ik wist niet dat ze al volwassen was

In ieder geval moet die meid eens gauw serieuze rollen gaan nemen, anders wordt het al snel een tweede Lindsay Lohan o.i.d.
Tja, niks mis met Lindsay Lohan volgens mij, maar daarover verschillen we dan ook van mening.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:38:39 #44
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56230539
Ellen Page heeft een oscarnominatie te pakken

De film zelf heeft ook een nominatie... en de regisseur ook
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:01:08 #45
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_56231135
Had hem een tijdje geleden ook gezien. Wat een leuke film echt zo'n feel good movie. Vooral het einde was lief (l)
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_56231384
Ik kon Ellen Page echt niet uitstaan in Hard Candy, ik hoop dat deze rol wat beter is.
pi_56236982
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:22 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Serieuze?? Wat is hier niet serieus aan dan??
pi_56237601
Hard Candy was ook serieus. Ze kiest juist niet voor de easy teenage movies zoals miss lohan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:55:55 #49
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56237824
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:48 schreef jmac het volgende:
Hard Candy was ook serieus. Ze kiest juist niet voor de easy teenage movies zoals miss lohan.
Ach, I know who killed me is toch ook niet een easy teenage movie. Het is geen beste film, okee, maar ook geen easy teenage movie.
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:40:49 #50
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56276996
Leuke film, leuke cast, leuke soundtrack

Past wel een beetje in het rijtje Little miss sunshine, Puffy Chair, You and me and everyone we know, etcetera. Geen enorme drama's, maar alledaags leven, gefilmd op een manier die het van begin tot eind verfrissend houdt. Ik houd er wel van
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:45:02 #51
82589 S-Two
barba macacu
pi_56277073
Die ga ik binnenkort ook maar eens even zien.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_56279015
Waarom zijn er verdomme nog geen subs
Wil hem van het weekend meenemen naar m'n vriendin en hem dus branden, maar dan wil ik er wel subs bij
(Y)
  donderdag 24 januari 2008 @ 17:25:37 #53
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56279153
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:18 schreef chiren het volgende:
Wil hem van het weekend meenemen naar m'n vriendin en hem dus branden, maar dan wil ik er wel subs bij
Die subs gaan echt héél erg lastig worden. Dat moet iemand doen die het echt heel goed kan, anders verknal je de hele film. De kracht van de film zijn de one-liners die Juno er allemaal uitgooit en die moeten dus echt goed worden vertaald.
pi_56279711
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:18 schreef chiren het volgende:
Wat scanman zegt.

Ze moet maar gewoon engels leren
pi_56280368
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:55 schreef jmac het volgende:

[..]

Wat scanman zegt.

Ze moet maar gewoon engels leren
Die oneliners kloppen inderdaad... Dat zal ook wel wat tijd kosten

Het is niet dat m'n vriendin geen Engels kan, ze doet een masteropleiding aan de UvA, maar het is zo dat we de film met een groep wilden gaan kijken en aangezien het dan nooit helemaal stil is, is het zonde als er grappen worden gemist, doordat je het niet goed kunt verstaan. Kun je het niet goed verstaan, kun je het altijd nog lezen
(Y)
pi_56280436
Ik was zelf op zoek naar subs maar ik ben blij dat ik het in engels heb gehoord
Was prima te volgen als je een beetje redelijk engels kan.

En het merendeel van de subs in het nl die ik tegenkom is altijd van dezelfde personen en dat niveau is niet bijster hoog.
Sinds kort kijk ik dus zonder subs.
pi_56280586
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:33 schreef Beach het volgende:
Ik was zelf op zoek naar subs maar ik ben blij dat ik het in engels heb gehoord
Was prima te volgen als je een beetje redelijk engels kan.

En het merendeel van de subs in het nl die ik tegenkom is altijd van dezelfde personen en dat niveau is niet bijster hoog.
Sinds kort kijk ik dus zonder subs.
Helemaal mee eens, alleen in mijn geval zal ik dus echt subs nodig hebben
(Y)
pi_56291935
Ik vond het maar een magere film. Traag, saai, hinderlijk eenzijdige karakters. Af en toe een paar grappige oneliners en dialogen. Dat was het dan.
pi_56297632
Heb de dvd, zal hem binnenkort bekijken.
pi_56303956
Film was wel oké maar echt hardop gelachen heb ik niet, kan misschien ook komen doordat er geen subs waren.
pi_56304055
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:07 schreef MaatjeTho het volgende:
Film was wel oké maar echt hardop gelachen heb ik niet, kan misschien ook komen doordat er geen subs waren.
Hardop lachen ging JUIST goed doordat er geen subs waren! Het engels is puur leuker dan vertaald...
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:14:04 #62
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56304081
Subs. . Gooi je vriendenclub en jezelf eens door een strengere screeningprocedure mén.
Ik ga naar huis.
pi_56306129
ik heb het via youtube gezien Zo'n gast had alles erop gegooid!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:47:08 #64
67640 SaintOfKillers
pi_56306234
Ah, YouTube, dé filmervaring bij uitstek.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56317250
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:14 schreef nietzman het volgende:
Subs. . Gooi je vriendenclub en jezelf eens door een strengere screeningprocedure mén.
Wel duidelijk dat jij geen vrienden hebt waar je films mee kijkt

Geeft niet hoor, alleen op m'n zolderkamertje zou ik ook gewoon zonder subs kijken, wat ik ook heb gedaan, maar wat voor deze situatie niet werkt
(Y)
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:28:38 #66
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56319082
Sure, zolderkamertje. .

Nee, de laatste "Dat kan toch nooit!" debiel in mijn vriendenclub ligt nog altijd diep verstopt in de duinen van Ameland.

[ Bericht 80% gewijzigd door nietzman op 26-01-2008 14:55:24 ]
Ik ga naar huis.
  zondag 27 januari 2008 @ 06:41:30 #67
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56334714
Dit is echt een dramedy. De comedyhelft van de film is tenenkrommend, maar de dramahelft is top. Jennifer Garner steelt volledig de show. . Zoals we van haar gewend zijn.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 27 januari 2008 @ 16:04:54 #68
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56342055
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:30 schreef chiren het volgende:

[..]

Die oneliners kloppen inderdaad... Dat zal ook wel wat tijd kosten

Het is niet dat m'n vriendin geen Engels kan, ze doet een masteropleiding aan de UvA, maar het is zo dat we de film met een groep wilden gaan kijken en aangezien het dan nooit helemaal stil is, is het zonde als er grappen worden gemist, doordat je het niet goed kunt verstaan. Kun je het niet goed verstaan, kun je het altijd nog lezen
Is het dan geen optie om de engelse subs er bij te draaien? Kun je tenminste lezen wat ze zeggen, en niet hoe iemand anders het interpreteert
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 27 januari 2008 @ 18:21:59 #69
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56344787
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Is het dan geen optie om de engelse subs er bij te draaien? Kun je tenminste lezen wat ze zeggen, en niet hoe iemand anders het interpreteert
Ik heb al engelse subs gezien, maar die waren ook heel slecht.
pi_56344899
erg leuke/goede film, kan net z'n hit worden als Little Miss Sunshine
  zondag 27 januari 2008 @ 19:27:38 #71
67640 SaintOfKillers
pi_56346100
Okay, we hebben het nu wel genoeg over ondertitels gehad.
pi_56346718
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 00:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Deze film schijnt de beste komedie te zijn van dit jaar.
Ik heb de film net gezien, en kan niet echt zeggen dat het een comedy was. Sterker nog, nu ik er zo over denk heb ik niet een keer hard moeten lachen.
Ik zou het meer als een feel-good movie willen bestempelen, die gericht is op teenagers. Helaas gaan ze in dat laaste vrij ver, door ook te proberen om de manier van praten van teenagers over te nemen. Dat lukt ze maar matig.
Wat overblijft is een middelmatige zaterdagmiddag film. Goed te kijken met je vriendin.
6/10
  zondag 27 januari 2008 @ 21:22:21 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56348739
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb de film net gezien, en kan niet echt zeggen dat het een comedy was. Sterker nog, nu ik er zo over denk heb ik niet een keer hard moeten lachen.
Ik zou het meer als een feel-good movie willen bestempelen, die gericht is op teenagers. Helaas gaan ze in dat laaste vrij ver, door ook te proberen om de manier van praten van teenagers over te nemen. Dat lukt ze maar matig.
Wat overblijft is een middelmatige zaterdagmiddag film. Goed te kijken met je vriendin.
6/10
Gelukkig zijn heel veel mensen het niet met je eens, getuige de 8.4 op IMDB.
  zondag 27 januari 2008 @ 21:23:16 #74
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56348768
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Gelukkig
Waarom gelukkig?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 27 januari 2008 @ 21:29:04 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56348897
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:23 schreef Marble het volgende:

[..]

Waarom gelukkig?
Ja, dat woord had ik ook wel achterwege kunnen laten.
pi_56350740
Dat mag... ieder zijn eigen mening
pi_56352092
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

ik lach niet vaak hardop bij films, maar bij deze wel

zij: cause ur like the coolest person ive ever met, and you dont even have to try you know?
en dan hij: i try really hard actually

oh zo grappig
pi_56363067
Soundtrack klinkt ook zeer ok... Las net dat deze namelijk al weken in de album top 10 staat in de VS...

[ Bericht 2% gewijzigd door Numbie op 28-01-2008 15:16:53 (toevoeging) ]
pi_56363985
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:27 schreef pascalheister het volgende:
erg leuke/goede film, kan net z'n hit worden als Little Miss Sunshine
Ik vond Little Miss Sunshine vele malen leuker dan Juno hoor. Neemt niet weg dat ik me prima vermaakt heb. Leuk verhaal, leuke dialogen, leuke scenes. Prima geacteerd, degelijke grappen.

Had er toch wel iets meer van verwacht, maar het was een prima vermakelijke film.

Soundtrack was inderdaad echt fantastisch!
  maandag 28 januari 2008 @ 16:06:52 #80
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56364009
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vond Little Miss Sunshine vele malen leuker dan Juno hoor.
Eensch.
pi_56369614
De hype heeft me deze film doen tegenvallen. Heb me wel vermaakt, maar de duur was precies goed. De ultrahippe tienerhumor & -taal en was me iets te geforceerd ('oh nu moet je lachen allemaal, wat is ze toch echt een tienertje hè'). Het einde was wel verrassend,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb me wel vermaakt, had er meer van verwacht en de film kan toch niet tippen aan Little miss sunshine of Sideways, bij lange na niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door PeRi op 28-01-2008 20:24:10 ]
Whatever I want.
pi_56373208

maandag 28 januari 2008 @ 22:44:26 #83
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56373291
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:41 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Damn, ik kan bijna niet meer naar Ellen Page kijken zonder aan 'Hard Candy' te denken

Ik moet die film echt snel uit mijn geheugen zien te wissen "Juno" was echt erg leuk
pi_56373399
Is Hard Candy dan zo erg?
pi_56373855
Aardige film, beetje Miss Little Sunshine style, ookal vond ik die toch een stuk leuker. Gewoon, vermakelijk. Een 7,3
  maandag 28 januari 2008 @ 23:16:59 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56374256
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vond Little Miss Sunshine vele malen leuker dan Juno hoor.
Heel erg oneens. 'Juno' vond ik echt vele malen beter. De oscarnominaties zijn wat mij betreft daarom ook zeer verdiend.
  maandag 28 januari 2008 @ 23:30:23 #87
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56374640
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Heel erg oneens. 'Juno' vond ik echt vele malen beter. De oscarnominaties zijn wat mij betreft daarom ook zeer verdiend.
LMS had precies evenveel nominaties, en nog praktisch dezelfde categorieen ook .
  maandag 28 januari 2008 @ 23:55:37 #88
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56375253
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:30 schreef Marble het volgende:

[..]

LMS had precies evenveel nominaties, en nog praktisch dezelfde categorieen ook .
Dus dat vond je jammer, gezien de huilsmiley op het einde?

Ik weet dat LMS ook nominaties had, maar ik vond die film gewoon niet zo goed als Juno en vond die nominaties dus wat overdreven. De nominaties van 'Juno' vond ik dus wel zeer terecht. Zéker die van Ellen Page.
  Redactie Games dinsdag 29 januari 2008 @ 00:05:15 #89
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56375428
Staat nog op m'n lijstje om te kijken , hoop alleen dat het niet teveel op Little Miss Sunhine lijkt
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 03:50:47 #90
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56377132
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Staat nog op m'n lijstje om te kijken , hoop alleen dat het niet teveel op Little Miss Sunhine lijkt
Totaal niet.
pi_56379283
quote:

[..]

Qua humor vond ik de grappen in LMS veel leuker, ik heb daar vaker echt hardop moeten lachen. Qua verhaal vond ik LMS ook origineler eigenlijk. Qua acteren en filmen is het wel gelijkwaardig, de rollen worden subliem ingevuld.

Overigens vond ik Thank You For Smoking, ook van Jason Reitman, nog leuker.
pi_56382082
Laatst gezien ,Leuke film maar niet bovengemiddeld goed superbad vond ik bijv veel leuker .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:17:39 #93
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56382503
Appels en peren mén, da's toch een compleet ander genre.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:18:28 #94
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56382531
quote:

[..]

Je liefde voor de film zit wel diep geloof ik he?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:25:16 #95
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56384270
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je liefde voor de film zit wel diep geloof ik he?
Valt wel mee hoor. Gewoon een mooie film en een 8 waard in mijn ogen. Het is gewoon weer een kwestie van smaken verschillen, maar dat is misschien maar goed ook.
pi_56384828
Ik heb de film inmiddels gezien.
Dit is een not-your-typical komedie dat nooit extreem grappig wordt of slapstick-momenten kent (Zoals je van een Ben Stiller of Jim Carrey film gewend bent) maar wel ervoor zorgt met zijn doordachte en hippe dialogen dat je de hele film door met een glimlach de film zit te kijken.
De vergelijking met Little Miss Sunshine loopt wat mij betreft mank aangezien die film veel conventionele komedie-momenten bevat, zoals de aanhoudingsscene met die agent en de pornoblaadje of de podiumscene. Juno blijft erg op de vlakte en ingetogen.
Het optreden van Ellen Page als zwanger tienermeisje blijft geloofwaardig ondanks de belachelijk onrealistische dialogen en dat is een prestatie op zich. Toch voelde ik mij op geen enkel moment in betrokken met haar situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deden de emotionele scenes mij niets.

Thank You For Smoking vond ik dan wel beter dan Juno omdat die film veel meer vaart heeft (Ik waardeer komedies met vaart zoals Little Miss Sunshine meer dan een komedie als Ghost World/Juno).

Al bij al vind ik al die awardnominaties voor Ellen Page ietwat overtrokken, het is voor haar niet erg moeilijk om een bijdehande tienermeisje te spelen.

Ik geef Juno een 7+
pi_56385070
Als Ellen Page trouwens ergens een Oscar nominatie voor had moeten krijgen, dan was het wel voor haar rol in Hard Candy, dat was absoluut briljant.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:54:06 #98
67640 SaintOfKillers
pi_56386526
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Al bij al vind ik al die awardnominaties voor Ellen Page ietwat overtrokken, het is voor haar niet erg moeilijk om een bijdehande tienermeisje te spelen.
Een oscar gaat ze echt niet winnen, die is gewoon voor Julie Christie. De film trouwens ook niet, alleen het script kan iets winnen (is zelfs een grote kanshebber).
pi_56405076
Ik vond het echt een superleuke film, gisteren gezien. Ik snap alleen de vergelijkingen met LMS niet zo heel goed. Het zijn beide erg goede films, maar ze lijken totaal niet op elkaar....
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_56405192
Wat een heerlijke film!
Ik had vrij hoge verwachtingen en was voorbereid op tenminste een béétje een teleurstelling, maar nee. Hartverwarmend, fijn, grappig, perfect.
En ik wil Ellen Page hebben. En wel nu! Met een strik erom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')