abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2007 @ 20:33:25 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55153099
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:27 schreef SCH het volgende:
Waarom niet? Het gaat juist erg over mensen: die spilcentra, dat gaat puur over mensen maar dat wordt meteen weer als onzin bestempeld.

Ik heb niet de indruk dat veel rechtse mensen ook maar geneigd zijn die plannen een kans te geven. Ik heb de laatste tijd veel met een van de probleemwijken te maken gehad en daar is in ieder geval een positieve flow door die plannen. Ook kritiek hoor. Maar er gebeurt wel weer wat.
Ik woon in zo'n wijk en daar denken ze alleen maar: daar is weer zo'n omhooggevallen hotemetoot met een grote bek.

Maar de ambtenaartjes, zonder uitzondering linksdraaiend, zijn natuurlijk laai-end enthousiast! Geld! Banen! Het kan niet op, en dat zonder tegenprestaties.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 9 december 2007 @ 20:33:55 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55153111
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:32 schreef du_ke het volgende:
De VS is iets anders dan Nederland .
De VS lopen wat op ons voor ja. En het blijft maakbaarheidsdenken.
pi_55153113
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een hoge dunk van buurthuizen, dat is grotendeels bezigheidstherapie.
Maar dit zijn niet echt buurthuizen zoals we ze kennen. Het is wel interessant er wat meer over te lezen. Alhoewel ik wel enthousiaster ben over buurthuizen, is heel belangrijk voor de samenhang, maar die spilcentra gaan nog vele stapjes verder.
pi_55153122
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik woon in zo'n wijk en daar denken ze alleen maar: daar is weer zo'n omhooggevallen hotemetoot met een grote bek.
Ja, in jouw kringetje verbaast me dat niks.
pi_55153128
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:32 schreef SCH het volgende:
Er zijn 40 plannen
Uhu om een commissie op te starten, om een bureautje op te bouwen, om de dialoog aan te gaan en om na te gaan denken. Dat zijn geen plannen.

Kom op, waar zijn die volgens jou zo overduidelijk aanwezige indicatoren waarop we het beleid van Vogelaar over 4 jaar af mogen rekenen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55153189
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Uhu om een commissie op te starten, om een bureautje op te bouwen, om de dialoog aan te gaan en om na te gaan denken. Dat zijn geen plannen.

Kom op, waar zijn die volgens jou zo overduidelijk aanwezige indicatoren waarop we het beleid van Vogelaar over 4 jaar af mogen rekenen?
Lees anders even terug man, kloothommel. Je hebt helemaal niet de intentie om serieus de discussie aan te gaan dus ga ik verder ook niets voor je doen
pi_55153193
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De VS lopen wat op ons voor ja. En het blijft maakbaarheidsdenken.
Op dit gebied betwijfel ik of ze voorlopen. En de omstandigheden zijn compleet anders .

En we weten wel dat jij een grote maakbaarheidsadept bent .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55153252
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:36 schreef SCH het volgende:
Lees anders even terug man, kloothommel. Je hebt helemaal niet de intentie om serieus de discussie aan te gaan dus ga ik verder ook niets voor je doen
Is dit nu waar we naar toe gaan? Jij roept dat er hele duidelijke indicatoren zijn, ik zeg dat ik die niet heb terug gezien in de nota. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat jij degene bent die ze even opzoekt en mij daar op wijst, ik kan ze immers niet vinden.
pi_55153341
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het dus gewoon niet gelezen? Het wordt natuurlijk wel degelijk gemeten - je doet echt maar een slag in de lucht omdat je dat goed uitkomt.
Heb je ook enig idee in welk tijdspanne?
Want als over 5 jaar pas duidelijk wordt of het een succes of een flop is, vind ik dat redelijk laat.
Vooral als het een flop is, want over 5 jaar zit Vogelaar niet meer op die post en wordt zij er niet meer op afgerekend.

Elk jaar een voortgangs gesprek of de subsidies nut hebben lijkt me wenselijk.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_55154331
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:43 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Heb je ook enig idee in welk tijdspanne?
Want als over 5 jaar pas duidelijk wordt of het een succes of een flop is, vind ik dat redelijk laat.
Vooral als het een flop is, want over 5 jaar zit Vogelaar niet meer op die post en wordt zij er niet meer op afgerekend.
Je kan toch niet verlangen dat het morgen resultaat aflevert. En is het nou het belangrijkste om de minister er op af te rekenen?
Maarreh, volgens mij zijn veel trajecten ingezet voor 1 jaar of 2 om dan vervolgens te evalueren en kijken of de gevolgde route juist is.
quote:
Elk jaar een voortgangs gesprek of de subsidies nut hebben lijkt me wenselijk.
Dat gebeurt dus ook wel zo'n beetje.
pi_55154354
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:39 schreef FJD het volgende:

[..]

Is dit nu waar we naar toe gaan? Jij roept dat er hele duidelijke indicatoren zijn, ik zeg dat ik die niet heb terug gezien in de nota. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat jij degene bent die ze even opzoekt en mij daar op wijst, ik kan ze immers niet vinden.
Ik heb er al over gepost in het topic. Heb geen zin om alles weer overnieuw te doen. Ik heb het niet over die nota maar over de losse rapporten per project.
pi_55155403
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb er al over gepost in het topic. Heb geen zin om alles weer overnieuw te doen. Ik heb het niet over die nota maar over de losse rapporten per project.
Een paar quotes uit het PDFje wat je post, dit komt uit het hoofdstuk "strategische visie" en geeft precies de wollige, nietszeggende taal aan waar ik een probleem mee heb; het is te verblijvend en te gericht op het zo min mogelijk mensen tegen de haren instreken:

"Doel is; een gezond woon-en leefklimaat. Dat doel kan worden bereikt door gezond bouwen en door adequate voorzieningen in de wijk". Gezond bouwen? Huh?

"Een van de doelen van integrale wijkvernieuwing is de wijk herkenbaar en leefbaar te houden voor de bewoners. Dat kan door gebruik te maken van de kansen die de wijk zelf biedt".

"Daarom worden duidelijke afspraken gemaakt over de wijze waarop en de voorwaarden waarover ingrepen aan de woningvoorraad plaatsvinden.." De strategische visie is dus om duidelijke afspraken te maken. Het zegt niets en het lijkt mij logisch dat je duidelijke afspraken maakt toch?

"Voor de herkenbaarheid van de wijk en het behoud van de huidige sociale structuur is het belangrijk dat in de toekomst een goede balans wordt gevonden in de eigendomsverhoudingen van woningen" Een goede balans? Waar ligt die, hoe denk je die te vinden?

"Onderlinge afstemming van maatregelen, coordinatie van oplossingen en communicatie daarover met bewoners zijn belangrijke aandachtspunten. Signalen van bewoners over ontwikkelingen of gebeurtenissen in de wijk moeten adequaat worden beantwoord". Zo dan! Dat is nog eens ferme taal

"De diversiteit aan bewoners is de kracht van Woensel West. Maar het is wel belangrijk dat er gezorgd wordt voor juiste verhoudingen en dat bepaalde bevolkingsgroepen niet overheersen. Sociale begeleiding en activering van bewoners moeten bijdragen aan de versterking van de multiculturele mix van sociale samenhang in de wijk" Serieus he Is dit dan visie? Juiste en bepaalde, zijn nietszeggende woorden en hoe activeer je in in godsnaam een bewoner en wat gaat deze bewoner dan doen

"Het voorzieningenaanbod moet qua aantal, functies en kwaliteit worden afgestemd op de behoeften en mogelijkheden die zich in Woensel West voor (gaan) doen." Hoe dan? Los nog van het feit dat het een enorme open deur is om aanbod af te stemmen op de vraag

Weet je wat het allerergste is? Dat dit pas een grove selectie is van zes hele pagina's met tekst Dat is dus het grote probleem en daar zou wat aan gedaan moeten worden. Wat gebeurt er nou precies met dat geld? Waar hopen we dat het effect op gaat hebben? heeft het uiteindelijk ook gewerkt? en waarom wel of waarom niet?
pi_55155804
Dat is nog eens onderzoeksjournalistiek FJD. Daar kan menig journalist een puntje aan zuigen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 9 december 2007 @ 22:26:41 #114
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55156257
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:36 schreef SCH het volgende:
  zondag 9 december 2007 @ 22:27:59 #115
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55156295
quote:
Je kan toch niet verlangen dat het morgen resultaat aflevert. En is het nou het belangrijkste om de minister er op af te rekenen?
Daar werd Verdonk ook op afgerekend...
pi_55157546
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Daar gaat 4 miljard per jaar heen. Maar wat is de "outcome"? Wanneer is de operatie geslaagd?
de outcome.... zodra die geitewollen sokken het opgebruikt hebben dan halen ze vervolgens nog ergens 4 miljard vandaan (liefst bij de werkende medemens)
pi_55157784
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een hoge dunk van buurthuizen, dat is grotendeels bezigheidstherapie.
[..]

Dat is waar. En wellicht heeft Vogelaar wel de goede aanpak, maar ik heb er een heel hard hoofd in, gezien eerdere ervaringen met dit soort plannen.
Een buurthuis kan heel nuttig zijn wanneer het goed gebruikt wordt helaas valt dat meestal tegen, overigens is het tegelijkertijd niet zo heel duur te zijn, want een spilcentra is feitelijk niet veel anders dan een brede school.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 09-12-2007 23:23:34 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55157973
voor de liefhebber
quote:
Door een afnemend geboortecijfer wordt het steeds moeilijker om zowel kwantitatieve als kwalitatieve hoogstaande lokale voorzieningen te behouden. Dit geldt ook voor onderwijs, wat ook nog eens onderhevig is aan veranderende onderwijskundige opvattingen. Daarom wordt er steeds vaker voor gekozen om af te zien van een traditionele school en wordt er steeds vaker gekozen voor een brede school, wat een scala aan openbare (en soms commerciële) voorzieningen huisvest. Men kan denken aan een basisschool samen met bijvoorbeeld een bibliotheek, gemeentehuis, jongerenhuis, peuterspeelzaal, kinderdagverblijf, politiepost, GGD-post, middelbare school, sporthal, wijkcentrum, buurtsuper of zelfs (school)woningen. Dit alles kan onder een dak gebeuren wat, wanneer het goed gepland is, een kosten- en ruimtebesparing kan opleveren en de sociale cohesie kan verbeteren.
Deze trend is ook in opkomst bij middelbare scholen en dan vooral bij Vmbo scholen met beroeps gerichtkader onderwijs, er wordt dan vaak een kleine vestiging van een bedrijf ondergebracht in de school waar leerlingen stages kunnen volgen.
Een voorbeeld van het aanpakken van herstructureringswijken doormiddel van brede scholen is Eindhoven. Dat deed men door het plaatsen van de brede scholen in de achterstandswijken: Tongelre, Stratum, Woensel-Zuid en Woensel-West. De belangrijkste uitgangspunten voor de brede scholen zijn: een samenhangend aanbod, met in elk geval aandacht voor buitenschoolse activiteiten, zorg en veiligheid, en aandacht 'op maat' voor kunst en cultuur, sport en recreatie en computervaardigheden.
In 2001 ging de eerste Eindhovense brede school open, augustus 2002 de laatste van de vier, de Driesprong. De Driesprong is een brede school gelegen in de probleemwijk Tongelre en bevat een basisschool, peuterwerk, kinderopvang, buitenschoolse opvang, KNAP (kort naschoolse activiteiten project), huiswerkbegeleiding voor hoogsteklassers, en het project Digitolk. Dat laatste is een computerlokaal, dat ook bedoeld is voor ouders en buurtbewoners. De Driesprong heeft sinds vorig jaar de beschikking over een ruim, groot, licht gebouw, met veel mogelijkheden. Door het bieden van deze mogelijkheden hoopt men de kansen van de jeugd en buurt te verbeteren. Ook wordt er een cursus opvoeden gegeven, wat er voor zorgt dat de allochtone ouders die zich eerst niet verbonden met de school voelden zich dat nu wel voelen. Door het KNAP project hoopt men de jeugd van de straat te houden zodat ze geen overlast veroorzaken. Door bijvoorbeeld een ramadan maaltijd te houden wil men de sociale omgang verbeteren en meer begrip kweken tussen autochtone en allochtone groepen (www.Bredeschool.nl). Ook zijn verschillende SPIL (Spelen, Integreren, Leren) centra opgezet. Spilcentra zijn ontwikkelingsgerichte centra op buurtniveau met de functies educatie, spelen, opvang, ontwikkelingsstimulering, opvoedingsondersteuning en een systeem van vroegsignalering en ontwikkelingsmonitoring. De basis van Spilcentra wordt gevormd door het basisonderwijs, de peuterspeelzaal en de kinderopvang. Met het Spilconcept wordt een doorlopende infrastructuur van voorschoolse opvang, onderwijs, spelen, opvang tussen de middag en culturele, educatieve en sportieve activiteiten na school mogelijk gemaakt, die aansluit bij de behoeften van ouders en kinderen (www.eindhoven.nl).
De conclusie die men kan trekken, is dat om de sociale voordelen van een brede school te benutten men niet alleen goede faciliteiten nodig heeft maar vooral ook veel activiteiten moet organiseren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 9 december 2007 @ 23:24:02 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55158004
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:07 schreef tntkiller het volgende:
de outcome.... zodra die geitewollen sokken het opgebruikt hebben dan halen ze vervolgens nog ergens 4 miljard vandaan (liefst bij de werkende medemens)
De outcome is dat het geweten van een paar villawijk-PvdA'ers weer een tijdje gesust is.
pi_55173193
quote:

[..]

Afrekenen is mischien niet het juiste woord, maar ik vind het wel belangrijk dat als er zoveel (4 miljard vind ik heel veel) geld wordt uitgegeven, dat de minster er wel verantwoordelijk voor moet worden gehouden.
En niet er na 5 jaar pas achterkomen dat het een flop is gebleken, en de des betreffende minister allang weg is.
quote:
Maarreh, volgens mij zijn veel trajecten ingezet voor 1 jaar of 2 om dan vervolgens te evalueren en kijken of de gevolgde route juist is.
[..]
Prima zaak
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_55174127
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar werd Verdonk ook op afgerekend...
Die is anders met al die rotzooi weggekomen.
  maandag 10 december 2007 @ 18:51:23 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55174184
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Die is anders met al die rotzooi weggekomen.
Welke rotzooi?
pi_55174252
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Welke rotzooi?
Alles dat ze aanraakte werd een rotzooi
Een van de slechtste ministers van de afgelopen 50 jaar.
  maandag 10 december 2007 @ 18:59:37 #124
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55174369
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:54 schreef SCH het volgende:
Alles dat ze aanraakte werd een rotzooi
Een van de slechtste ministers van de afgelopen 50 jaar.
Kijk, dit roept de Ella Luxemburg-fanclub wel herhaaldelijk, maar hard kunnen ze het niet maken.
pi_55174624
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kijk, dit roept de Ella Luxemburg-fanclub wel herhaaldelijk, maar hard kunnen ze het niet maken.
Dat is nog niet 100.000 keer gedaan inderdaad
pi_55174914
Ik begrijp dat de duidelijke en meetbare indicatoren niet aanwezig zijn?
pi_55175093
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:58 schreef SCH het volgende:
Ik heb veel van die plannen eens bekeken en in ieder plan staan resultaatgerichte afspraken en er zij ook overizchten van de punten die sizzler graag wil weten over gemiddelde inkomens, tevredenheid, criminaltieit enz.

In hoeverre de afspraken meetbaar zijn, kun je je soms wel afvragen maar of dat nou de crux is. In veel wijken spelen de meeste problemen zich achter de voordeur af. Het is al goed dat dat nu eens zichtbaarder wordt.

De speerpunten liggen op wonen, werken, leren, opvoeding, integratie en veiligheid.

Allemaal vrij goed te peilen of daar resultaat is geboekt natuurlijk. Hoe is het met de schooluitval? Met de criminaliteitscijfers, met de werkloosheid, met de participatie (vrijwilligerswerk) etcetera etcetera.

Je kan er cynisch over doen en we moeten het ook maar afwachten. Aan de andere kant vind ik de plannen best indrukwekkend, er gebeurt nu toch echt wel wat.
  maandag 10 december 2007 @ 19:34:30 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55175233
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:28 schreef SCH het volgende:

[..]
ik ben benieuwd hoe vogelaar met een frisse kozijnkleur generatie-werkloosheid oplost.

heel erg benieuwd, dit is eerder zeggen dat je met kleur een mens verandert(d), te gek om los te lopen!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55175290
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe vogelaar met een frisse kozijnkleur generatie-werkloosheid oplost.

heel erg benieuwd, dit is eerder zeggen dat je met kleur een mens verandert(d), te gek om los te lopen!
Maandagavond-flametime?
pi_55175361
Zoals ik net al aangaf zijn die plannen te vaag en in te wollig taalgebruik geschreven, iets naar boven heb ik nog een zooi quotes gepost.

Als we dan het PDFje eens pakken voor Woensel West en dan eens even door scrollen naar het hoofdstuk 3.3 Monitoring dan kunnen we daar de volgende quotes uithalen:
"Er is geen vaststaand einddoel, noch een vaststaande horizon." Als dit visie is dan ga ik m'n collegegeld terugvragen want dan heb ik echt iets verkeerds geleerd

"Dat betekent dat de ontwikkelingen in de wijk moeten worden gemonitord. Daarvoor wordt een zogenaamde 'outcome-monitor' ontwikkeld" Kijk eens aan! Zou het dan toch zover zijn dat je gelijk heeft? Nee helaas want wat staat daar direct achter; "Deze is niet bedoeld voor prestatiemeting of projectevaluatie." Er wordt een outcome-monitor ontwikkeld maar die is niet bedoeld voor meting of evaluatie waar heb je zo'n monitor dan voor?

"Hoe kan een monitor die maatschappelijk effecten inzichtelijk wil maken, worden vormgegeven? Sleutelbegrippen hierbij zijn 'meerdimensionaal' en 'rechtdoend' aan het specifieke karakter van de wijk. Indicatoren zijn bedoeld om te signaleren; het zijn geen absolute normen". *zucht*

Als je met dit soort wazige teksten bij je baas aankomt dan sta je de volgende dag bij het CWI hoor
pi_55175454
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:39 schreef FJD het volgende:

Als je met dit soort wazige teksten bij je baas aankomt dan sta je de volgende dag bij het CWI hoor
Wel als je louter bent aangenomen om winst te maken inderdaad.
Tuurlijk is het wazige taal, leer de overheid kennen. Maar dat zegt verder weinig over het project zelf.
  maandag 10 december 2007 @ 19:49:37 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55175578
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:44 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk is het wazige taal, leer de overheid kennen. Maar dat zegt verder weinig over het project zelf.

Goed, welke concreten punten moeten we het dan op afrekenen? Dat Vogelaar van de PvdA is, en niet van TON?
pi_55175756
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:44 schreef SCH het volgende:
Wel als je louter bent aangenomen om winst te maken inderdaad.
Echt he

Als de beschrijving van wat je wil ontwikkelen al zo ontzettend vaag en nietszeggend is, wat wil je dan gaan doen met het geld dat je krijgt Er is helemaal niets waarop de overheid het meetbaar wil maken, ze willen zelf niet eens weten of het een positief effect heeft gehad, nee ze gooien er liever weer vele miljoenen in zonder er daarna nog naar om te kijken. Wat is daar het nut van?
pi_55182499
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:39 schreef FJD het volgende:
Zoals ik net al aangaf zijn die plannen te vaag en in te wollig taalgebruik geschreven, iets naar boven heb ik nog een zooi quotes gepost.

Als we dan het PDFje eens pakken voor Woensel West en dan eens even door scrollen naar het hoofdstuk 3.3 Monitoring dan kunnen we daar de volgende quotes uithalen:
"Er is geen vaststaand einddoel, noch een vaststaande horizon." Als dit visie is dan ga ik m'n collegegeld terugvragen want dan heb ik echt iets verkeerds geleerd

"Dat betekent dat de ontwikkelingen in de wijk moeten worden gemonitord. Daarvoor wordt een zogenaamde 'outcome-monitor' ontwikkeld" Kijk eens aan! Zou het dan toch zover zijn dat je gelijk heeft? Nee helaas want wat staat daar direct achter; "Deze is niet bedoeld voor prestatiemeting of projectevaluatie." Er wordt een outcome-monitor ontwikkeld maar die is niet bedoeld voor meting of evaluatie waar heb je zo'n monitor dan voor?

"Hoe kan een monitor die maatschappelijk effecten inzichtelijk wil maken, worden vormgegeven? Sleutelbegrippen hierbij zijn 'meerdimensionaal' en 'rechtdoend' aan het specifieke karakter van de wijk. Indicatoren zijn bedoeld om te signaleren; het zijn geen absolute normen". *zucht*

Gelukkig zijn dat ambtenaren, dus je hebt nog wel even respijt dan.
pi_55292073
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:28 schreef SCH het volgende:

[..]
Heb je er voorbeelden van?

In welk plan staat welk streefcijfer??
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_55292098
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 15:49 schreef sizzler het volgende:

[..]

Heb je er voorbeelden van?

In welk plan staat welk streefcijfer??
In ieder plan staan cijfers, ik dacht dat je ze gelezen had?
pi_55294990
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 15:51 schreef SCH het volgende:
In ieder plan staan cijfers, ik dacht dat je ze gelezen had?
Echt he, je probeert elke vraag om duidelijke streefcijfers op zo'n manier te counteren maar in plaats van dat het de ander z'n argument verzwakt maakt het elke keer weer pijnlijk duidelijk dat er helemaal geen meting en controle plaats vindt.

Gewoon miljarden uitgeven aan iets waarvan we denken dat het helpt maar achteraf vooral niet vragen of het ook echt geholpen heeft...
pi_55296825
Ik heb eens op de site van de gemeente Eindhoven gekeken. Het Nicis Institute heeft in het kader van Vogelaar's prachtwijken de problemen in Woensel-West, de Bennekel en Doornakkers in kaart gebracht en een plan bedacht om die problemen aan te pakken. Het plan van de wijk Doornakkers heb ik wat beter doorgrond.

Het betreft hier een belachelijke hoeveelheid papier, die heel wat centen moet hebben gekost. (Wie zitten er eigenlijk in dat Nicis Institute?) De onderzoekers zijn niet over een nacht ijs gegaan, en vooral de hoofdstukken die over de problemen in de wijken gaan, zijn uitermate interessant. Over het algemeen geen politiek-correct gezwam maar duidelijke taal. In de wijken wonen veel asocialen, het opleidingsniveau is laag, allochtonen zijn oververtegenwoordigd, de mensen zijn vaak ziek en last but not least de werkeloosheid is bovengemiddeld hoog.

Wat betreft de aanbevolen aanpak ben ik ronduit negatief. Het is overigens een misverstand dat er een laagje verf over de wijk heengaat, of dat er alleen maar oude huizen worden gesloopt en nieuwe huizen worden gebouwd. De woningbouwverenigingen gaan inderdaad investeren in de wijk (30.000 euro per woning in Doornakkers!) maar los daarvan worden problemen gerelateerd aan gezondheid, opleiding, werkeloosheid en veiligheid ook aangepakt. (Semi) overheidsinstantie's zoals de politie, het maatschappelijk werk, de scholen, woningbouwverenigingen, het centrum voor de kunsten etc. (het is echt een enorme waslijst) gaan de problemen aanpakken. Het mag wat kosten en natuurlijk: meer overheid! Een zin die mijn wenkbrouwen deed fronsen:
quote:
Het inzetten van kunstenaars in de wijk om bewoners te betrekken of aan het denken te zetten
over een thema als gezondheid.
Klagen is leuk, maar wat zou mijn oplossing dan zijn? Wat zou ik met de miljarden van minster Vogelaar doen? In 2007 is de werkeloosheid in de regio Eindhoven met maar liefst 25% gedaald. De Daf fabrieken die aan Doornakkers grenzen, kunnen niet aan personeel komen en er zijn plannen om een assemblagefabriek in Oost-Europa neer te zetten, om aan meer personeel te komen. Van de gekke natuurlijk, want in Doornakkers wonen 210 mensen met een WW uitkering. Zorg dat die mensen aan de slag kunnen. Pak hun uitkering af, geef ze een opleiding en zorg ervoor dat ze van achter hun geraniums komen. Ik voorspel dat de problemen rondom gezondheid en veiligheid als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55308865
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:39 schreef Lyrebird het volgende:

Wat betreft de aanbevolen aanpak ben ik ronduit negatief. Het is overigens een misverstand dat er een laagje verf over de wijk heengaat, of dat er alleen maar oude huizen worden gesloopt en nieuwe huizen worden gebouwd. De woningbouwverenigingen gaan inderdaad investeren in de wijk (30.000 euro per woning in Doornakkers!) maar los daarvan worden problemen gerelateerd aan gezondheid, opleiding, werkeloosheid en veiligheid ook aangepakt. (Semi) overheidsinstantie's zoals de politie, het maatschappelijk werk, de scholen, woningbouwverenigingen, het centrum voor de kunsten etc. (het is echt een enorme waslijst) gaan de problemen aanpakken. Het mag wat kosten en natuurlijk: meer overheid! Een zin die mijn wenkbrouwen deed fronsen:
[..]
De oorzaak is de privatisering, die heeft van woningbouwverenigingen huisjesmelkers gemaakt, zij hebben na de privatisering hun naam gewijzigd in Corporaties, het woord Vereniging is toen geschrapt.

Vroeger hielden de woningbouwverenigingen de huizen zelf goed bij, afgezien daarvan zijn die huizen indertijd gebouwd voor 30.000 gulden en brengen nu 400 euro per maand op.

Die huizen zijn 50 jaar oud met oude pijpen en leidingen, eigenlijk is slopen en herbouw veel beter
De woningbouwcorporaties financieren dit overigens zelf uit de verplichtte winstbelasting, en de verbouwheffing

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 17-12-2007 10:21:13 ]
pi_55309238
Vogelaar is sowiezo een dom wijf met haar "prachtwijken". Gewoon slopen die handel en nieuwbouwwoningen neerzetten, ben je in 1 klap van het probleem af. Die "prachtwijkpaupers" kunnen niets anders dan op een uitkering teren
pi_55310141
quote:
Op zondag 16 december 2007 11:20 schreef daanpati het volgende:
Vogelaar is sowiezo een dom wijf met haar "prachtwijken". Gewoon slopen die handel en nieuwbouwwoningen neerzetten, ben je in 1 klap van het probleem af. Die "prachtwijkpaupers" kunnen niets anders dan op een uitkering teren
Er wordt niets meer gebouwd in Nederland, was je dat niet opgevallen??
Die eenvoudige oplossing was iedereen opgekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 16-12-2007 19:47:51 ]
pi_55310614
quote:
Maar waar blijven die mensen dan? Of is daar een Duitse oplossing voor?
pi_55310748
quote:
Die "prachtwijkpaupers" zijn voor 75% Nederlanders, vaak met slechte gezondheid of gescheiden moeders, AOW ers of WAO ers of mensen met een brutoinkomen beneden de 2000 euro en jouw familie

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 16-12-2007 19:46:12 ]
pi_55313324
quote:
Op zondag 16 december 2007 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar waar blijven die mensen dan? Of is daar een Duitse oplossing voor?
idd en weet je wat het kost om mensen uit een huizen te zetten
pi_55317182
quote:
Op zondag 16 december 2007 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd en weet je wat het kost om mensen uit een huizen te zetten
De corporaties zullen die huizen echt niet slopen, investering van 40.000 gulden brengt 5.000 euro per jaar op.
Ofwel een rendement van 25% op het geïnvesteerd vermogen.

Als de corporaties belasting gaan betalen dan is iedereen blij
  zondag 16 december 2007 @ 21:42:33 #146
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_55339858
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ja zullen de corporaties niet meer zelf schilderen
pi_55342773
quote:
Op zondag 16 december 2007 12:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Die "prachtwijkpaupers" zijn voor 75% Nederlanders, vaak met slechte gezondheid of gescheiden moeders, AOW ers of WAO ers of mensen met een brutoinkomen beneden de 2000 euro en jouw familie
Heb je hier een bron van of heb je dit helemaal zelf verzonnen?
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
pi_55343024
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:10 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van of heb je dit helemaal zelf verzonnen?
heb ik een bron van ja, gewoon tellen

ik woon al twintig jaar vlakbij een van de genoemde wijken en weet wie er wonen en waarom.
fiets er dagelijks doorheen, en ben ook regelmatig binnen ergens.

I
quote:
n de wijk Doornakkers wonen 6.342 bewoners. Van deze bewoners is 29% niet-westerse allochtoon, waaronder een grote groep bewoners van Turkse afkomst. Het aantal niet werkende werkzoekenden is 9,8% en het aantal uitkeringsgerechtigden 6,5%. Het gemiddelde inkomen bedraagt 10.200 euro. 41% van de inwoners heeft een laag opleidingsniveau, dit betekent geen opleiding, basisonderwijs of vmbo. De gemiddelde leeftijd is 37 jaar.
In de wijk staat 2762 huizen. Hiervan bestaat 72% uit huurwoningen. De bewoners voelen zich onveilig en eenzaam en een groot aantal leidt aan obesitas.
Het opleidingsniveau is VMBO net als jij.[url][/url]

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 17-12-2007 20:08:50 ]
pi_55344163
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:21 schreef henkway het volgende:

[..]

heb ik een bron van ja, gewoon tellen

ik woon al twintig jaar vlakbij een van de genoemde wijken en weet wie er wonen en waarom.
fiets er dagelijks doorheen, en ben ook regelmatig binnen ergens.

I
[..]

Het opleidingsniveau is VMBO net als jij.
Oke, je neemt dus 1 wijk en gaat er meteen van uit dat het in de andere wijken net zo zal zijn?

Ik denk dat jij niet eens VMBO hebt
pi_55344205
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:08 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Oke, je neemt dus 1 wijk en gaat er meteen van uit dat het in de andere wijken net zo zal zijn?

Ik denk dat jij niet eens VMBO hebt
IK hoef niet meer te studeren. De rest mag je raden
pi_55344757
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:10 schreef henkway het volgende:

[..]

IK hoef niet meer te studeren. De rest mag je raden
Je bent zelfs door de sociale dienst opgegeven?
  maandag 17 december 2007 @ 21:24:14 #153
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55346027
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:47 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

In die zin dat dit soort debiele geldverslindende knuffelprojecten alleen maar door linkse rakkers bedacht kunnen worden, heeft het er wel iets mee te maken
In de Bijlmer heeft het heel aardig geholpen anders. Veel geld, idiote politie-inzet (je kon midden jaren 90 je kont niet keren of er stond zo'n blauw-rood gestreept Golfje voor je neus), renovatie en sloop...

Het is nog geen paradijsje, maar de criminaliteit is nu wel lager. Vooral minder inbraken in woningen en auto's (hetgeen echt idioot hoog lag), en de winkelcentra zijn weer gewoon winkelcentra in plaats van donkere holen die letterlijk overspoeld worden door honderden junks en dealers.

Kortom: als je iets doet, doe het dan goed (en met een verborgen agenda, zoals hier helaas ook het geval was)... het resultaat zal er zijn.

Het heeft dus weinig zin om het plan bij voorbaat af te doen als linkse onzin. Tenzij je graag wil laten zien wat voor jofele rechtse bal je wel niet bent natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55348672
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:29 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Je bent zelfs door de sociale dienst opgegeven?

Nee hoor, IK heb twaalf jaar avondstudie gedaan op eigen kosten en nu heb / ben ik wat ik wil
en hoop te blijven
pi_55349002
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kortom: als je iets doet, doe het dan goed (en met een verborgen agenda, zoals hier helaas ook het geval was)... het resultaat zal er zijn.
De belangrijkste vraag is natuurlijk of de criminaliteit niet gewoon verplaatst is. Nu staan bv. de Transvaalbuurt en de Indische Buurt op de lijst van Vogelaar. Neem eens de twee volgende scenarios:

1) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de criminele/asociale gezinnen zijn vertrokken naar de Transvaalbuurt en de Indische Buurt.
2) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de inwoners (vnml. Surinamers geloof ik?) sneller zijn geintegreerd, daardoor sneller een baan konden vinden en daardoor daalde de criminaliteit. De Transvaalbuurt staat nu hoog op de lijst omdat daar voornamelijk Marokkanen wonen, die zijn korter in Nederland dan de Surinamers en lopen nu dus tegen dezelfde problemen aan als de Surinamers 20 jaar geleden.

Twee scenarios die beide dezelfde cijfermatige uitkomst hebben: criminaliteit in de Bijlmer is gedaald. Daar kun je echt niets mee.

Dat is dan ook mijn grootste kritiek; er wordt helemaal niets gemeten, geen beginpunt, geen eindpunt, geen eventuele invloed en geen relaties. Op die manier weet je dus helemaal niets behalve dan dat het je ontzettend veel geld kost.
pi_55349358
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:02 schreef FJD het volgende:

[..]

De belangrijkste vraag is natuurlijk of de criminaliteit niet gewoon verplaatst is. Nu staan bv. de Transvaalbuurt en de Indische Buurt op de lijst van Vogelaar. Neem eens de twee volgende scenarios:

1) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de criminele/asociale gezinnen zijn vertrokken naar de Transvaalbuurt en de Indische Buurt.
2) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de inwoners (vnml. Surinamers geloof ik?) sneller zijn geintegreerd, daardoor sneller een baan konden vinden en daardoor daalde de criminaliteit. De Transvaalbuurt staat nu hoog op de lijst omdat daar voornamelijk Marokkanen wonen, die zijn korter in Nederland dan de Surinamers en lopen nu dus tegen dezelfde problemen aan als de Surinamers 20 jaar geleden.

Twee scenarios die beide dezelfde cijfermatige uitkomst hebben: criminaliteit in de Bijlmer is gedaald. Daar kun je echt niets mee.

Dat is dan ook mijn grootste kritiek; er wordt helemaal niets gemeten, geen beginpunt, geen eindpunt, geen eventuele invloed en geen relaties. Op die manier weet je dus helemaal niets behalve dan dat het je ontzettend veel geld kost.
Het kost je helemaal niks, de kosten worden betaald uit de heffing op de corporaties, dus uit de winst.
die "huizen" hebben indertijd 25.000 a 30.000 gulden gekost.
en de huur is 300 a 400 euro per maand
pi_55351218
De winst van de coorporaties wordt natuurlijk flink gespekt door huursubsidies dus gemeenschapsgeld maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
pi_55353377
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:28 schreef FJD het volgende:
De winst van de coorporaties wordt natuurlijk flink gespekt door huursubsidies dus gemeenschapsgeld maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
Huursubsidies worden verhaald op de corporatiewinsten, als de corporaties winstbelasting gaan afdragen
pi_55353664
Huursubsidie hebben ze op deze manier al jaren ontvangen, winstbelasting gaan ze in de toekomst betalen dus ze zijn wel degelijk gebouwd op gemeenschapsgeld

Maar goed, jammer dat je wederom aan het echte punt voorbij gaat.
pi_55354003
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 08:25 schreef FJD het volgende:
Huursubsidie hebben ze op deze manier al jaren ontvangen, winstbelasting gaan ze in de toekomst betalen dus ze zijn wel degelijk gebouwd op gemeenschapsgeld
Nee de woningen zijn eigendom van de woningbouwverenigingen, indertijd in de jaren 70 is dat geld aan hen geleend.
Huursubsidie (1,8 miljard in 2007) hebben de bewoners ontvangen, maar de VVD heeft in haar ijver om de woningbouwverenigingen te privatiseren in 2004 (lees: weggeven aan vrienden) vergeten te zeggen dat zij dan ook winstbelasting moeten betalen.
dat is over 2.500.000 woningen van 130.000 euro waarde 300 miljard euro bezit
daarstaat 50 miljard aan leningen tegenover.
De huuropbrengst in 2007 was 12 miljard
de oospronkelijke investering was 65 miljard
ofwel een rendement van 22 % op het geïnvesteerd vermogen, waarmee de corporaties de best renderende ondernemingen van Nederland zijn
quote:
Maar goed, jammer dat je wederom aan het echte punt voorbij gaat.
En om op het echte punt terug te komen, die corporaties hebben verzorgingsplicht voor de woningen, dat zij dat niet meer doen komt door de privatisering.
Dus moet de staat dit weer oppakken, helaas.
De corporatiedirecteuren willen wel de miljarden, maar niet de kosten

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 18-12-2007 20:39:51 ]
pi_55355986
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:06 schreef henkway het volgende:

En om op het echte punt terug te komen, die corporaties hebben verzorgingsplicht voor de woningen, dat zij dat niet meer doen komt door de privatisering.
Ik zie geen reden waarom ze niet aan deze verzorgingsplicht zich zouden hoeven houden, ook al zijn de geprivatiseerd. Tenzij deze plicht is opgeheven.
pi_55356592
quote:
maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
De uiteindlijke effecten zijn dat de mislukte en nutteloze privatisering nu eigenlijk wordt teruggedraaid door de staat het onderhoud te laten doen van de woningen (Project prachtwijken)

Hoe dat beter kan? ,
1 door de privatisering terug te draaien,
2 de woningen te verkopen aan de bewoners voor 60% van de getaxeerde waarde
3 de opbrengst van 200 miljard in de staatsschuld te stoppen
4 de woningbouwverenigingen op te heffen.

Resultaat: De staatsschuld is nu 250 miljard dus dat zal goed Nederland uit het slop trekken

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 18-12-2007 12:17:13 ]
pi_55357112
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:16 schreef henkway het volgende:

[..]

De uiteindlijke effecten zijn dat de mislukte en nutteloze privatisering nu weer wordt teruggedraaid door de staat het onderhoud te laten doen van de woningen

Hoe dat beter kan, door de privatiesering terug te draaien, de woningen te verkopen aan de bewoners voor 60% van de getaxeerde waarde en de 200 miljard in de staatsschuld te stoppen en de woningbouwverenigingen op te heffen .

De staatsschuld is nu 250miljard dus dat zal Nederland uit het slop te trekken
Overigens bouwen woningstichtingen nog steeds onrendabele projecten alleen veel minder dan vroeger en ze lijken idd het doel voorbijgeschoten 6te zijn
pi_55358432
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]Overigens bouwen woningstichtingen nog steeds onrendabele projecten alleen veel minder dan vroeger en ze lijken idd het doel voorbijgeschoten 6te zijn
woensel west
[url][/url]

Ze bouwen sinds de privatisering met geld van de Prachtmensen hotels en Resorts in Turkije en Spanje en daar zijn de meesten van mislukt ja.
Of woren na oplevering voor een appel en een ei doorverkocht

Of anders gezegd, er verdwijnt veel geld van de Prachtmensen naar het buitenlaand

[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 20-12-2007 09:02:26 ]
pi_55361023
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:06 schreef henkway het volgende:
Dat was niet het punt waar ik op doelde, weet niet waar jij keek Ik gaf het nog wel zo duidelijk aan:
quote:
maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
en aangezien het hier over de aanpak van Vogelaar gaat lijkt dat de enige relevante discussie in dit topic, niet of woningcorporaties evt. weer onder overheidsbewind moeten komen.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:26:43 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55364186
vogelaar en de pvda is vleugellam, dat is het hele eiereneten. vogelaar op integratie is een hele grote fout gebleken, nu al.

elk miljoen dat pvda verspilt is er drie teveel, mede vanwege hun kwistige belastingbestedingsbeleid van de afgelopen 30 jaar.

jammer dat het zo heeft moeten lopen.
pi_55366902
[Op dinsdag 18 december 2007 14:20 schreef FJD het volgende:
quote:

zeg ik toch??

Hoe dat beter kan? ,

1 door de privatisering terug te draaien,
2 de woningen te verkopen aan de bewoners voor 60% van de getaxeerde waarde
3 de opbrengst van 200 miljard in de staatsschuld te stoppen
4 de woningbouwverenigingen op te heffen.

Resultaat: De staatsschuld is nu 250 miljard dus dat zal goed Nederland uit het slop trekken en van de Prachtwijken ook mooie schone wijken maken

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 18-12-2007 19:52:26 ]
pi_55367090
en dat zorgt voor integratie en dalende criminaliteit
pi_55367158
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 18:25 schreef FJD het volgende:
en dat zorgt voor integratie en dalende criminaliteit
Hoger percentage koopwoningen zorgt voor integratie en dalende criminaliteit.

Leuk dat je het met me eens bent

dinsdag 18 december 2007 @ 20:35:45 #170
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55370606
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:02 schreef FJD het volgende:

[..]

De Transvaalbuurt, Oosterparkbuurt (in iets mindere mate en iets recenter) en de Indische Buurt staan al een jaar of 25 bekend als (overigens aangrenzende) wijken die kampen met bovengemiddelde criminaliteit.

Mocht je de illusie koesteren dat criminaliteit uit de samenleving valt te verbannen... Dan kan ik je bij deze uit de droom helpen. Derhalve is je verhaal niet zo heel erg relevant.

Wanneer criminaliteit, armoede en ernstige verloedering van de openbare ruimte geconcentreerd zijn in één gebied, dan gaat het al snel van kwaad tot erger.

Het idee is om dit tegen te gaan. Niet om de wijken als een volleerd magier te ontdoen van criminaliteit zonder er verder iets mee te hoeven doen.

Overigens zijn bij mijn weten de meeste Bijlmer-verlaters geeindigd in Bos en Lommer. Destijds klaagden de bewoners daar wel over de asocialen die uit de Bijlmer kwamen. Nou ging het daar ook wel om bewoners uit twee flats (Geinwijk en Gerenstein) die zelfs in de destijds slechtste buurt van Zuidoost al een status aparte hadden als zijnde het absolute dieptepunt.

Dus tsja... Je hebt een punt, maar het is een punt waar je feitelijk niet zo heel erg veel mee kunt. Maar ik denk dat jongeren die nu opgroeien in bepaalde buurten in Zuidoost een stuk minder snel zullen afglijden naar de criminaliteit. 10-15 jaar geleden was die namelijk nagenoeg overal open en bloot. Nu is dat stukken minder, al is de gemiddelde nog rechtopstaande galerijflat die niet flink gerenoveerd is (dat zijn ze allemaal wel, maar sommigen meer dan anderen) nog steeds een vrij armetierig en verloederd ding waar de gemiddelde Nederlander niet graag woont.

Dat laatste weet ik toevallig omdat ik er vorig jaar een huis aangeboden heb gekregen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55375311
Als de overheid 10% van de Corporatiewoningen zou verkopen, was het probleem van de prachtwijken opgelost. (en ook van de overheid)
2.500.000 x 10% is 250.000 x 125.000 euro = ?

Van de corporaties valt niets meer te verwachten die zijn gedreven door geldhonger en machtswellust

[ Bericht 16% gewijzigd door henkway op 19-12-2007 09:16:11 ]
pi_55458830
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:20 schreef FJD het volgende:

en aangezien het hier over de aanpak van Vogelaar gaat lijkt dat de enige relevante discussie in dit topic, niet of woningcorporaties evt. weer onder overheidsbewind moeten komen.
Jawel, want als de corporaties weer woningbouwverenigingen worden zullen ze zich weer richten op hun werkelijke taak, namelijk het bouwen, verhuren en onderhouden van woningen en appartementen.

Dat laten ze al vijf jaar achterwege, vanwege de geldhonger door de privatisering en dat gemeenschapsgeld (de huuropbrengsten) verdwijnt met een omweg naar het buitenland.

Daarom is de noodzaak van dit project van Vogelaar.

Het is erg genoeg dat ondanks (of dankzij) die privatisering de staat nu weer het onderhoud moet gaan doen van de huurwoningen

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 22-12-2007 10:50:39 ]
pi_55458898
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
vogelaar en de pvda is vleugellam, dat is het hele eiereneten. vogelaar op integratie is een hele grote fout gebleken, nu al.

elk miljoen dat pvda verspilt is er drie teveel, mede vanwege hun kwistige belastingbestedingsbeleid van de afgelopen 30 jaar.

jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
  zaterdag 22 december 2007 @ 10:17:10 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_55459010
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
Wat heeft ze dan concreet bereikt? Haar plannen staan allemaal nog in de startblokken.
pi_55460823
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat heeft ze dan concreet bereikt? Haar plannen staan allemaal nog in de startblokken.
Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.
pi_55463496
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.
Het zijn de corporaties die het hebben laten afweten , zij zijn eigenaar en moeten de wijken en de huizen onderhouden, dat betekent ook afbreken en eventueel vervangen door nieuwbouw.

Ik begrijp dat de geldzucht hen er toe brengt onderhoud te verzuimen en herbouw niet te doen, maar dat is niet waar de oorspronkelijke woningbouwverenigingen voor zijn opgericht

Die "investeringen" in Turkije en Spanje moeten maar eens goed nagerekend worden door de rekenkamer.
Maar goed dat de staat die jongens eens flink gaat afromen

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 22-12-2007 17:34:14 ]
pi_55464806
quote:

[..]

Vogeleaar DENKT dat ze het uitstekend doet, net als jij.
En ik denk dat de groep mensen die NIET tevreden groter is dan de groep die het wel zijn.
En om helemaal in jouw straatje te blijven, bron?
pi_55467014
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:02 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vogeleaar DENKT dat ze het uitstekend doet, net als jij.
En ik denk dat de groep mensen die NIET tevreden groter is dan de groep die het wel zijn.
En om helemaal in jouw straatje te blijven, bron?
Vogelaar is een zwakke eend in het gezelschap dat is waar en zij moet keihard optreden tegen de corporaties en dat kan het vogeltje niet

Vogeltje moet fusies tussen corporaties niet toestaan, corporaties moeten klein blijven dan zijn ze makkelijker te ontdoen van overtollig vet

Corporaties hebben de miljarden die de overheid wil hebben.
Dat wordt het gevecht van de komende tien jaar
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:56:41 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55467282
vo'gelaar is vaag en ziet er uit of pvda vooral uit is op belastingslurpende experimenten, die later een hele dure farce lijken te zijn. that's it sch.

dan liever het beleid van cohen, dat verdonk destijds uitvoerde.
pi_55472056
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Als voorbeeld van concrete resultaten een wijkconvenant noemen.
pi_55474119
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Als voorbeeld van concrete resultaten een wijkconvenant noemen.
concrete resultaten zijn die woningen opknappen en renoveren , dat wordt gedaan
pi_55483895
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 18:27 schreef henkway het volgende:
Hoger percentage koopwoningen zorgt voor integratie en dalende criminaliteit.

Leuk dat je het met me eens bent
Dus als we alle huurwoningen omzetten in koopwoningen dan stijgt de integratie en daalt de criminaliteit

Dit is dus precies waar ik op doel in m'n vorige post over het probleem van slechte metingen. Je suggereert hier een direct verband tussen het percentage koopwoningen en integratie & criminaliteit. Als dat directe verband bestaat dan zou het dus een logische oplossing zijn om overal koopwoningen van te maken.

Maar goed, het moet op jou toch ook wel raar overkomen dat het gedrag van mensen veranderd als hun woning veranderd Het meer waarschijnlijkere verband loopt heel anders; mensen die een huis kunnen kopen hebben een baan en een vast inkomen (zonder vast inkomen geen hypotheek) en zijn over het algemeen genomen daardoor minder crimineel (want een baan dus geen noodzaak voor diefstal) dan de mensen die tot een huurhuis zijn veroordeeld (want vaker geen baan).

Als we dit verband voor waar aannemen dan betekent dat dus dat je niets oplost door van alle huizen koophuizen te maken. De mensen die de problemen veroorzaken hebben nog steeds minder vaak een baan, zijn vaker betrokken bij criminaliteit en zijn minder geintegreerd (waarbij de variable integratie een invloed zal hebben op het hebben van een baan; beter geintegreerd zorgt voor een grotere kans op een baan)

Lies, damned lies & statistics...
pi_55483984
Woningcorporaties zijn misselijkmakende geldwolven.
Ik wilde in 2001 dubbele ramen, ipv. de enkele die ik nu nog steeds heb en waar ik bij zuidwesterwind bijkans mijn huiskamer uitwaai.
De huur zou met 95 gulden per maand omhooggaan.
Hetzelfde verhaal voor verbetering van mijn douchecel/w.c. tot badkamer.
Kostte ook zo'n 100 gulden extra per maand.
Ze doen dus niet, waarvoor ze zijn opgericht, dus zal de Staat zelf opnieuw
sociale woningbouwverenigingen moeten opstarten.
Sportieve inbreng
pi_55484002
quote:

[..]

Vogelaar heeft een heel groot gat in haar hand en smijt dat in een bodemloze put.
De mensen, die in die prachtwijken wonen, zijn in staat binnen een paar jaar die nieuwe prachtwoningen geheel te slopen, gelijk nu gebeurd is in kwalitatieve goede woningen in Nieuw West, die nu en masse gesloopt worden.
Bovendien is die domme doos niet alleen incompetent, maar heeft ze ook een gigantisch politiek correct bord voor haar harses, die haar volledig verblindt.
Sportieve inbreng
pi_55484206
quote:
Op zondag 23 december 2007 08:25 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Woningcorporaties zijn misselijkmakende geldwolven.
Ik wilde in 2001 dubbele ramen, ipv. de enkele die ik nu nog steeds heb en waar ik bij zuidwesterwind bijkans mijn huiskamer uitwaai.
De huur zou met 95 gulden per maand omhooggaan.
Hetzelfde verhaal voor verbetering van mijn douchecel/w.c. tot badkamer.
Kostte ook zo'n 100 gulden extra per maand.
Ze doen dus niet, waarvoor ze zijn opgericht, dus zal de Staat zelf opnieuw
sociale woningbouwverenigingen moeten opstarten.
En dan gaat de VVD ze weer privatiseren en dan gaan ze de bevolking weer uitmelken.
pi_55484235
quote:
Op zondag 23 december 2007 07:45 schreef FJD het volgende:

[..]
[quote]
Dus als we alle huurwoningen omzetten in koopwoningen dan stijgt de integratie en daalt de criminaliteit

Dit is dus precies waar ik op doel in m'n vorige post over het probleem van slechte metingen. Je suggereert hier een direct verband tussen het percentage koopwoningen en integratie & criminaliteit. Als dat directe verband bestaat dan zou het dus een logische oplossing zijn om overal koopwoningen van te maken.
Inderdaad, koopwoningen maakt mensen meer bewust van de leefomgeving, gaan de tuintjes opknappen en houden de buurt schoon.
Kortom de mens past zich aan aan de sociale situatie, dat is bekend
quote:
Maar goed, het moet op jou toch ook wel raar overkomen dat het gedrag van mensen veranderd als hun woning veranderd Het meer waarschijnlijkere verband loopt heel anders; mensen die een huis kunnen kopen hebben een baan en een vast inkomen (zonder vast inkomen geen hypotheek) en zijn over het algemeen genomen daardoor minder crimineel (want een baan dus geen noodzaak voor diefstal) dan de mensen die tot een huurhuis zijn veroordeeld (want vaker geen baan).
Nee geloof ik niet, hoe slechter de buurt hoe minder gevoel voor eigenwaarde.
verkoop de huizen tegen 60% van de taxatiewaarde en je krijgt een betere buurt, de hele slechten zullen het huis gelijk verkopen en de rest knapt de buurt op
pi_55484261
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:26 schreef henkway het volgende:
-knip-
Leuk dat jij het niet gelooft maar het SCP heeft afgelopen zomer al aangetoond dat criminaliteit, verloedering en een gevoel van onveiligheid niet afneemt in wijken waar oude woningen worden opgewaardeerd.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)inaliteit_niet_dalen

"Dat komt, zegt onderzoeker Karin Wittebrood van het SCP, doordat problemen in de wijk samenhangen met individuele problemen van mensen. En die worden niet opgelost door herstructurering. „Het is makkelijker om een huis te veranderen dan een mens.”

Kortom, het verband loopt zoals ik het hier boven aangaf en niet zoals jij suggereert.
pi_55484270
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Leuk dat jij het niet gelooft maar het SCP heeft afgelopen zomer al aangetoond dat criminaliteit, verloedering en een gevoel van onveiligheid niet afneemt in wijken waar oude woningen worden opgewaardeerd.
Ik zeg niet gerenoveerd dan veranderd er niets, ik zeg verkoop de huizen aan de bewoners

Een likkie verf zal niets veranderen, verander hun verantwoordelijkheid door het hun bezit te maken
pi_55484293
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:34 schreef henkway het volgende:
Ik zeg niet gerenoveerd dan veranderd er niets, ik zeg verkoop de huizen aan de bewoners

Een likkie verf zal niets veranderen, verander hun verantwoordelijkheid door het hun bezit te maken
Ja omdat ze zich dan verantwoordelijk zouden voelen en dus de huizen en de buurt beter onderhouden. Dat is grofweg hetzelfde als nieuwe huizen plaatsen; het verbeteren van de woonomgeving.

De problemen zitten echter in een totaal andere laag en zoals ik aangaf los je die dus niet op.
pi_55484378
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja omdat ze zich dan verantwoordelijk zouden voelen en dus de huizen en de buurt beter onderhouden. Dat is grofweg hetzelfde als nieuwe huizen plaatsen; het verbeteren van de woonomgeving.
Nee niet het plaatsen van bankjes iof verven maar ook die huizen verkopen aan die bewoners en dus zelfrespect en bezit geven

Dat is grofweg iets totaal anders
pi_55484388
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:53 schreef henkway het volgende:
Nee niet het plaatsen van bankjes iof verven maar ook die huizen verkopen aan die bewoners en dus zelfrespect en bezit geven

Dat is grofweg iets totaal anders
Hoe gaat dat deze mensen een baan en kennis van de Nederlandse taal opleveren Plus natuurlijk nog de praktische vraag van wie deze mensen een hypotheek gaat verstrekken.
pi_55484417
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoe gaat dat deze mensen een baan en kennis van de Nederlandse taal opleveren Plus natuurlijk nog de praktische vraag van wie deze mensen een hypotheek gaat verstrekken.
75% van de bewoners heeft een baan en spreekt nederlands
Die hypotheek op basis van inkomen en 60% van de executiewaarde zal genoeg zijn
pi_55484503
De overlast wordt nu juist veroorzaakt door die andere groep; de werkloze, laag of niet opgeleide, niet of slecht Nederlands sprekende inwoners met een crimineel verleden en heden.

Hoe gaat je plan die mensen helpen?
pi_55484580
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:10 schreef FJD het volgende:
De overlast wordt nu juist veroorzaakt door die andere groep; de werkloze, laag of niet opgeleide, niet of slecht Nederlands sprekende inwoners met een crimineel verleden en heden.

Hoe gaat je plan die mensen helpen?
De zwakkeren in de samenleving gaan in goedkope kleine nieuwe huurwoningen die hufterproof zijn bijvoorkeur buiten de grote stad, maar niet langer in kwetsbare volksbuurten

Nog grotere hufters in containers

life is a choice
pi_55484606
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:17 schreef henkway het volgende:
Hufters gaan in goedkope kleine nieuwe huurwoningen die hufterproof zijn bijvoorkeur buiten de grote stad, maar niet langer in kwetsbare volksbuurten

life is a choice
Criminaliteit gebeurt niet binnenshuis, gevoel van onveiligheid wordt niet veroorzaakt door wat iemand binnen doet. Kortom, die mensen gaan in de nieuwe buurt precies hetzelfde gedrag etaleren met precies dezelfde gevolgen. Je verplaatst het probleem dus. Durf het gedrag nou eens aan te pakken in plaats van de omgeving.
pi_55484621
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:20 schreef FJD het volgende:

[..]

Criminaliteit gebeurt niet binnenshuis, gevoel van onveiligheid wordt niet veroorzaakt door wat iemand binnen doet. Kortom, die mensen gaan in de nieuwe buurt precies hetzelfde gedrag etaleren. Je verplaatst het probleem dus. Durf het gedrag nou eens aan te pakken in plaats van de omgeving.
Maar die nieuwe buurt kan het geen kwaad, die ligt buiten de grote stad
wat mij betreft in de flevopolder

Het is zaak de grote stad te ontdoen van wereldvreemde elementen
Het gaat erom die wijk weer leefbaar te maken met nette straten
pi_55484659
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:22 schreef henkway het volgende:
Maar die nieuwe buurt kan het geen kwaad, die ligt buiten de grote stad
wat mij betreft in de flevopolder

Het gaat erom die wijk weer leefbaar te maken met mooie wijken
Misschien moeten we ze maar verhuizen naar een nog te maken eilandengroep in het IJsselmeer, elk eiland krijgt als inwonersaantal 1.

Probleem opgelost

Je focust je wederom alleen maar op de omgeving en niet op de persoon zelf. Daar komt nog eens de onwenselijkheid bij van het beperken van iemands bewegingsvrijheid, een van de fundamentele mensenrechten. Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
pi_55484695
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
Je vergeet duur.
pi_55484700
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Daar komt nog eens de onwenselijkheid bij van het beperken van iemands bewegingsvrijheid, een van de fundamentele mensenrechten. Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
Wel je mag iemand een woning aanbieden die jij juist acht, als je de woningen gaat renoveren en verkopen, hij / zij hoeft die niet te nemen.

Maar dan is er alleen de straat
pi_55484799
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:28 schreef henkway het volgende:
Wel je mag iemand een woning aanbieden die jij juist acht, als je de woningen gaat renoveren en verkopen, hij / zij hoeft die niet te nemen.

Maar dan is er alleen de straat

Tot zover de keuzevrijheid...je hebt wel een keuze maar dan alleen uit dat ene huis dat ik je aanbied
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')