IK hoef niet meer te studeren. De rest mag je radenquote:Op maandag 17 december 2007 20:08 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Oke, je neemt dus 1 wijk en gaat er meteen van uit dat het in de andere wijken net zo zal zijn?
Ik denk dat jij niet eens VMBO hebt
Je bent zelfs door de sociale dienst opgegeven?quote:Op maandag 17 december 2007 20:10 schreef henkway het volgende:
[..]
IK hoef niet meer te studeren. De rest mag je raden
In de Bijlmer heeft het heel aardig geholpen anders. Veel geld, idiote politie-inzet (je kon midden jaren 90 je kont niet keren of er stond zo'n blauw-rood gestreept Golfje voor je neus), renovatie en sloop...quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:47 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
In die zin dat dit soort debiele geldverslindende knuffelprojecten alleen maar door linkse rakkers bedacht kunnen worden, heeft het er wel iets mee te maken
quote:Op maandag 17 december 2007 20:29 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Je bent zelfs door de sociale dienst opgegeven?
De belangrijkste vraag is natuurlijk of de criminaliteit niet gewoon verplaatst is. Nu staan bv. de Transvaalbuurt en de Indische Buurt op de lijst van Vogelaar. Neem eens de twee volgende scenarios:quote:Op maandag 17 december 2007 21:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kortom: als je iets doet, doe het dan goed (en met een verborgen agenda, zoals hier helaas ook het geval was)... het resultaat zal er zijn.
Het kost je helemaal niks, de kosten worden betaald uit de heffing op de corporaties, dus uit de winst.quote:Op maandag 17 december 2007 23:02 schreef FJD het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is natuurlijk of de criminaliteit niet gewoon verplaatst is. Nu staan bv. de Transvaalbuurt en de Indische Buurt op de lijst van Vogelaar. Neem eens de twee volgende scenarios:
1) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de criminele/asociale gezinnen zijn vertrokken naar de Transvaalbuurt en de Indische Buurt.
2) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de inwoners (vnml. Surinamers geloof ik?) sneller zijn geintegreerd, daardoor sneller een baan konden vinden en daardoor daalde de criminaliteit. De Transvaalbuurt staat nu hoog op de lijst omdat daar voornamelijk Marokkanen wonen, die zijn korter in Nederland dan de Surinamers en lopen nu dus tegen dezelfde problemen aan als de Surinamers 20 jaar geleden.
Twee scenarios die beide dezelfde cijfermatige uitkomst hebben: criminaliteit in de Bijlmer is gedaald. Daar kun je echt niets mee.
Dat is dan ook mijn grootste kritiek; er wordt helemaal niets gemeten, geen beginpunt, geen eindpunt, geen eventuele invloed en geen relaties. Op die manier weet je dus helemaal niets behalve dan dat het je ontzettend veel geld kost.
Huursubsidies worden verhaald op de corporatiewinsten, als de corporaties winstbelasting gaan afdragenquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:28 schreef FJD het volgende:
De winst van de coorporaties wordt natuurlijk flink gespekt door huursubsidies dus gemeenschapsgeld maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
Nee de woningen zijn eigendom van de woningbouwverenigingen, indertijd in de jaren 70 is dat geld aan hen geleend.quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:25 schreef FJD het volgende:
Huursubsidie hebben ze op deze manier al jaren ontvangen, winstbelasting gaan ze in de toekomst betalen dus ze zijn wel degelijk gebouwd op gemeenschapsgeld
En om op het echte punt terug te komen, die corporaties hebben verzorgingsplicht voor de woningen, dat zij dat niet meer doen komt door de privatisering.quote:Maar goed, jammer dat je wederom aan het echte punt voorbij gaat.
Ik zie geen reden waarom ze niet aan deze verzorgingsplicht zich zouden hoeven houden, ook al zijn de geprivatiseerd. Tenzij deze plicht is opgeheven.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:06 schreef henkway het volgende:
En om op het echte punt terug te komen, die corporaties hebben verzorgingsplicht voor de woningen, dat zij dat niet meer doen komt door de privatisering.
Dus moet de staat dit weer oppakken, helaas.
De corporatiedirecteuren willen wel de miljarden, maar niet de kosten
De uiteindlijke effecten zijn dat de mislukte en nutteloze privatisering nu eigenlijk wordt teruggedraaid door de staat het onderhoud te laten doen van de woningen (Project prachtwijken)quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:28 schreef FJD het volgende:
maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
Overigens bouwen woningstichtingen nog steeds onrendabele projecten alleen veel minder dan vroeger en ze lijken idd het doel voorbijgeschoten 6te zijnquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:16 schreef henkway het volgende:
[..]
De uiteindlijke effecten zijn dat de mislukte en nutteloze privatisering nu weer wordt teruggedraaid door de staat het onderhoud te laten doen van de woningen
Hoe dat beter kan, door de privatiesering terug te draaien, de woningen te verkopen aan de bewoners voor 60% van de getaxeerde waarde en de 200 miljard in de staatsschuld te stoppen en de woningbouwverenigingen op te heffen .
De staatsschuld is nu 250miljard dus dat zal Nederland uit het slop te trekken
woensel westquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]Overigens bouwen woningstichtingen nog steeds onrendabele projecten alleen veel minder dan vroeger en ze lijken idd het doel voorbijgeschoten 6te zijn
Dat was niet het punt waar ik op doelde, weet niet waar jij keekquote:Op dinsdag 18 december 2007 09:06 schreef henkway het volgende:
En om op het echte punt terug te komen, die corporaties hebben verzorgingsplicht voor de woningen, dat zij dat niet meer doen komt door de privatisering.
Dus moet de staat dit weer oppakken, helaas.
De corporatiedirecteuren willen wel de miljarden, maar niet de kosten
en aangezien het hier over de aanpak van Vogelaar gaat lijkt dat de enige relevante discussie in dit topic, niet of woningcorporaties evt. weer onder overheidsbewind moeten komen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:28 schreef FJD het volgende:
maar goed dat gaat totaal voorbij aan het punt wat ik wil maken namelijk dat er niet goed gekeken wordt naar wat er moet gebeuren, wat de mogelijke effecten zijn, wat de uiteindelijke effecten zijn, wat er goed/fout ging, waarom dat was, en hoe dat beter kan.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:28 schreef FJD het volgende:
Hoger percentage koopwoningen zorgt voor integratie en dalende criminaliteit.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:25 schreef FJD het volgende:
en dat zorgt voor integratie en dalende criminaliteit
De Transvaalbuurt, Oosterparkbuurt (in iets mindere mate en iets recenter) en de Indische Buurt staan al een jaar of 25 bekend als (overigens aangrenzende) wijken die kampen met bovengemiddelde criminaliteit.quote:Op maandag 17 december 2007 23:02 schreef FJD het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is natuurlijk of de criminaliteit niet gewoon verplaatst is. Nu staan bv. de Transvaalbuurt en de Indische Buurt op de lijst van Vogelaar. Neem eens de twee volgende scenarios:
1) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de criminele/asociale gezinnen zijn vertrokken naar de Transvaalbuurt en de Indische Buurt.
2) De aanpak heeft er voor gezorgd dat de inwoners (vnml. Surinamers geloof ik?) sneller zijn geintegreerd, daardoor sneller een baan konden vinden en daardoor daalde de criminaliteit. De Transvaalbuurt staat nu hoog op de lijst omdat daar voornamelijk Marokkanen wonen, die zijn korter in Nederland dan de Surinamers en lopen nu dus tegen dezelfde problemen aan als de Surinamers 20 jaar geleden.
Twee scenarios die beide dezelfde cijfermatige uitkomst hebben: criminaliteit in de Bijlmer is gedaald. Daar kun je echt niets mee.
Dat is dan ook mijn grootste kritiek; er wordt helemaal niets gemeten, geen beginpunt, geen eindpunt, geen eventuele invloed en geen relaties. Op die manier weet je dus helemaal niets behalve dan dat het je ontzettend veel geld kost.
Jawel, want als de corporaties weer woningbouwverenigingen worden zullen ze zich weer richten op hun werkelijke taak, namelijk het bouwen, verhuren en onderhouden van woningen en appartementen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:20 schreef FJD het volgende:
en aangezien het hier over de aanpak van Vogelaar gaat lijkt dat de enige relevante discussie in dit topic, niet of woningcorporaties evt. weer onder overheidsbewind moeten komen.
Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:26 schreef zoalshetis het volgende:
vogelaar en de pvda is vleugellam, dat is het hele eiereneten. vogelaar op integratie is een hele grote fout gebleken, nu al.
elk miljoen dat pvda verspilt is er drie teveel, mede vanwege hun kwistige belastingbestedingsbeleid van de afgelopen 30 jaar.
jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Wat heeft ze dan concreet bereikt? Haar plannen staan allemaal nog in de startblokken.quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat heeft ze dan concreet bereikt? Haar plannen staan allemaal nog in de startblokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |