Als gedurende een jaar jouw radio niet meer uit je auto wordt gejat. Maar de komende 20 jaar zou ik de gok maar niet nemen, en zorgen dat je als de sodemieter verhuist als je in een van Ella's prachtwijken woont.quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Daar gaat 4 miljard per jaar heen. Maar wat is de "outcome"? Wanneer is de operatie geslaagd?
er is geen voldoende toetsingselement, dus ik vrees ook weer veel duur geld naar stichtingen "die het wel even gaan doen". maar ja, electoraal zal het vast goedkomen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Daar gaat 4 miljard per jaar heen. Maar wat is de "outcome"? Wanneer is de operatie geslaagd?
Dat is juist de pest, als blijkt dat het plan compleet geflopt is, is Vogelaar allang gevlogen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Volgens mij is dat niet belangrijk. Het gaat erom dat de PvdA zich goed voelt dat ze iets aan de situatie van "de zwakkeren in de samenleving" doet. Op het behalen van resultaten heb ik de PvdA (en in mindere mate het CDA) zelden kunnen betrappen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
VVD wel?quote:Op zaterdag 8 december 2007 01:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet belangrijk. Het gaat erom dat de PvdA zich goed voelt dat ze iets aan de situatie van "de zwakkeren in de samenleving" doet. Op het behalen van resultaten heb ik de PvdA (en in mindere mate het CDA) zelden kunnen betrappen.
Of het nou links of rechts is heeft er helemaal niets mee te maken.quote:
Nee, ook niet. Misschien nog wel eensch in een ver verleden (het CDA kon het ook wel, denk aan de aanpak van werkeloosheid onder Lubbers).quote:
Als het geld op isquote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Wat vind je zelf?quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Ik vind het jammer dat ze geen prestatie-indicatoren hebben opgenomen. Meetpunten met een begin- en eindwaarde. Voor verloederde wijken zijn er genoeg te bedenken: werkloosheidscijfers, gemiddeld inkomen per gezin, criminaliteit, tevredenheidsonderzoek, participatie in sociale activiteiten etc. Maar daar is niets van opgenomen.quote:
Dat zou het wel lastig maken om later het falende beleid met de mantel der liefde te kunnen bedekken toch?quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:18 schreef sizzler het volgende:
Ik vind het jammer dat ze geen prestatie-indicatoren hebben opgenomen. Meetpunten met een begin- en eindwaarde. Voor verloederde wijken zijn er genoeg te bedenken: werkloosheidscijfers, gemiddeld inkomen per gezin, criminaliteit, tevredenheidsonderzoek, participatie in sociale activiteiten etc. Maar daar is niets van opgenomen.
Je bent toch niet de overheid aan het beschuldigen van vooruit denken?quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Wanneer is de operatie geslaagd?
In die zin dat dit soort debiele geldverslindende knuffelprojecten alleen maar door linkse rakkers bedacht kunnen worden, heeft het er wel iets mee te makenquote:Op zaterdag 8 december 2007 01:11 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Of het nou links of rechts is heeft er helemaal niets mee te maken.
Ik vraag me af of het wel klopt wat je zegt. Het verschilt per wijk nogal wat de problemen zijn maar ik heb het idee dat er wel degelijk meetpunten en indicatoren zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze geen prestatie-indicatoren hebben opgenomen. Meetpunten met een begin- en eindwaarde. Voor verloederde wijken zijn er genoeg te bedenken: werkloosheidscijfers, gemiddeld inkomen per gezin, criminaliteit, tevredenheidsonderzoek, participatie in sociale activiteiten etc. Maar daar is niets van opgenomen.
Vertel, wat zijn de meetpunten en indicatoren in deze?quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het wel klopt wat je zegt. Het verschilt per wijk nogal wat de problemen zijn maar ik heb het idee dat er wel degelijk meetpunten en indicatoren zijn.
Ik zal er morgen eens werk van maken maar het lijkt me dat er op het gebied van veiligheid en werk/participatie enz. wel meet punten zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2007 23:33 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Vertel, wat zijn de meetpunten en indicatoren in deze?
Buurtfeestjes en gemeenschapscentra bouwen, daar gaat het om.quote:Op zondag 9 december 2007 00:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal er morgen eens werk van maken maar het lijkt me dat er op het gebied van veiligheid en werk/participatie enz. wel meet punten zijn.
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om dit soort dingen belachelijk te maken. Ga vooral je gang. Jij krijg toch al rode vlekken als het V-woord valt. Maar het helpt niet in de discussie die sizzler aanzwengelt. Al hoop ik dat ie zijn betoogje nog wat onderbouwt.quote:Op zondag 9 december 2007 00:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Buurtfeestjes en gemeenschapscentra bouwen, daar gaat het om.
Ik woon in zo'n wijk en dat zijn de concrete plannen, SCH.quote:Op zondag 9 december 2007 12:56 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om dit soort dingen belachelijk te maken. Ga vooral je gang. Jij krijg toch al rode vlekken als het V-woord valt. Maar het helpt niet in de discussie die sizzler aanzwengelt. Al hoop ik dat ie zijn betoogje nog wat onderbouwt.
Lijkt me sterk maar dat kunnen we makkelijk checken, welke wijk gaat het om?quote:Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik woon in zo'n wijk en dat zijn de concrete plannen, SCH.
Woensel-West.quote:Op zondag 9 december 2007 13:34 schreef SCH het volgende:
Lijkt me sterk maar dat kunnen we makkelijk checken, welke wijk gaat het om?
Die woont bij mij in de straat ja.quote:
waar ergens in de edisonstraat woon jequote:Op zondag 9 december 2007 13:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die woont bij mij in de straat ja.
Nee, gelukkig aan het begin.quote:Op zondag 9 december 2007 13:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waar ergens in de edisonstraat woon je![]()
naast de cofeeshop meetpoint
Ik ben benieuwd wat je kan vinden. Het ontbreken van meetpunten was iets wat mij in ieder geval opviel toen ik de begroting las.quote:Op zondag 9 december 2007 00:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zal er morgen eens werk van maken maar het lijkt me dat er op het gebied van veiligheid en werk/participatie enz. wel meet punten zijn.
klopt en die zijn lastig.quote:Op zondag 9 december 2007 13:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je kan vinden. Het ontbreken van meetpunten was iets wat mij in ieder geval opviel toen ik de begroting las.
de hoeren boulevardquote:
Precies, ik woon in een voormalig bordeel.quote:
Ik weet niet precies van de hoed en de rand, maar het zou me verwonderen als er een deugelijk mechanisme van prestatiemeting bestaat. Binnen de overheid staat dat nog grotendeels in de kinderschoenen, des te meer omdat sommige doeleinden die de overheid stelt ook lastig te meten zijn, en er nogal wordt geworsteld tussen enerzijds het voornemen aan concrete prestatiemeting te doen, en anderzijds de realiteit dat dat lastig is te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Wat een cynisch gezeik.quote:Op zondag 9 december 2007 16:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk:
-dat kozijnen in een vrolijk kleurtje geverft worden.
-dat mensen geld krijgen om hun tuin op te knappen, dat dan gebruikt wordt voor een weedplantagetje.
-dat de buurt geld krijgt voor iets leuks voor de jongeren, wat dan als coffeeshop en illegale drankhol verwordt.
-dat de buurt festivals en kermissen krijgt als vertier. maar ja dat zal wel tot steekpartijen uitlopen. l
hulde!
het lijkt gvd wel afrika waar de grote blanke man/vrouw wel even uitmaakt hoeveel nootjes. kraaltjes of spiegeltjes de inwoners krijgen. doe ff normaal...laat mensen.
Het strookt voor 100% met de post die ik krijg.quote:Op zondag 9 december 2007 16:54 schreef SCH het volgende:
Wat een cynisch gezeik.
Je kan er heel negatief over zijn, ook zo'n PJO over zo'n eigen wijk maar het plan voor zijn wijk strookt voor geen centimeter met hoe hij het brengt.
quote:Op zondag 9 december 2007 00:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Buurtfeestjes en gemeenschapscentra bouwen, daar gaat het om.
Dit staat voor de komende 2 jaar voor Woensel West gepland, is toch echt wel iets meer.quote:Wat staat er onder meer op stapel:
Ontwikkeling SPIL-centrum
Ontwikkeling SPIL-straat
Ontwikkeling kop Edisonstraat
Renovatie Huuurwoningen Trudo
Renovatie huurwoningen Woonbedrijf
Dat zijn geen resultaten van een verbetering, dat zijn de vermeende verbeteringen die tot een resultaat zouden moeten leiden. Juist dat resultaat, daar zijn we zo benieuwd naar. Hoe is het nu en wat voor effecten worden er verwacht.quote:Op zondag 9 december 2007 17:01 schreef SCH het volgende:
Dit staat voor de komende 2 jaar voor Woensel West gepland, is toch echt wel iets meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |