abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55116656
Daar gaat 4 miljard per jaar heen. Maar wat is de "outcome"? Wanneer is de operatie geslaagd?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 8 december 2007 @ 00:44:34 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55116726
Nou, misschien over 50 jaar he, als er dan een beetje geintegreerd wordt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_55116730
Als jij verhuisd bent.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  zaterdag 8 december 2007 @ 00:47:29 #4
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55116796
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:42 schreef sizzler het volgende:
Daar gaat 4 miljard per jaar heen. Maar wat is de "outcome"? Wanneer is de operatie geslaagd?
Als gedurende een jaar jouw radio niet meer uit je auto wordt gejat. Maar de komende 20 jaar zou ik de gok maar niet nemen, en zorgen dat je als de sodemieter verhuist als je in een van Ella's prachtwijken woont.

Goed voor jou, en beter voor de relatie met je verzekeringsmaatschappij(en).
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 8 december 2007 @ 00:49:00 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55116828
quote:
er is geen voldoende toetsingselement, dus ik vrees ook weer veel duur geld naar stichtingen "die het wel even gaan doen". maar ja, electoraal zal het vast goedkomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55116857
Ja wel slecht trouwens dat er geen doelen worden gesteld. Het lijkt een beetje op 4 miljard over het hek donderen.
lollig
pi_55117055
quote:
Dat is juist de pest, als blijkt dat het plan compleet geflopt is, is Vogelaar allang gevlogen.
Kortom, een minister wordt (bijna) nooit afgerekend op zijn resultaat.

Zie de verhoren van vandaag met Netelenbos over het onderwijs.
En aan het eind nog zeggen dat het ontzettend goed gaat met het hedendaagse onderwijs.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_55117097
quote:
Volgens mij is dat niet belangrijk. Het gaat erom dat de PvdA zich goed voelt dat ze iets aan de situatie van "de zwakkeren in de samenleving" doet. Op het behalen van resultaten heb ik de PvdA (en in mindere mate het CDA) zelden kunnen betrappen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 8 december 2007 @ 01:03:46 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55117165
laten we het de nieuwe betuwelijn, carpoolstrook of banenmarkt noemen.
pi_55117192
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet belangrijk. Het gaat erom dat de PvdA zich goed voelt dat ze iets aan de situatie van "de zwakkeren in de samenleving" doet. Op het behalen van resultaten heb ik de PvdA (en in mindere mate het CDA) zelden kunnen betrappen.
VVD wel?
lollig
  zaterdag 8 december 2007 @ 01:05:24 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55117219
Linksen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_55117384
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:05 schreef SeLang het volgende:
Linksen
Of het nou links of rechts is heeft er helemaal niets mee te maken.
pi_55117404
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:04 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

VVD wel?
Nee, ook niet. Misschien nog wel eensch in een ver verleden (het CDA kon het ook wel, denk aan de aanpak van werkeloosheid onder Lubbers).

Lijkt me trouwens les 1 in de politiek: houd politici aan hun verantwoordelijkheid. Plannen zijn leuk, maar controleer wel of de plannen ook worden uitgevoerd en het gewenste resultaat opleveren. Indien niet, dan moet daar verantwoordelijkheid over worden afgelegd door de verantwoordelijke bewindspersoon.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55117587
Heel vroeger (17e eeuw) werden er nog kosten - baten analyses gemaakt voordat de overheid geld uit gaf.

Nu alleen een kosten analyse voordat er geld over de balk wordt gegooid.
Dus als Balkenende terug wil naar de VOC mentaliteit begin dan eerst eens bij elk plan te kijken of het ook wel wat opleverd. En of je op die manier je euro goed besteed.

Ik denk dat het cpb en het mpb nog wel doorrekend wat een plan opbrengt ik denk alleen dat de politie daar weinig oog voor heeft en toch gewoon doorzet ook al levert het niks op
  zaterdag 8 december 2007 @ 01:21:07 #15
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55117597
Ik snap er echt niks van, ik vind mijn wijk juist reuze gezellig.. gaan ze mijn flatgebouw renoveren en moet ik er volgend jaar weer uit
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_55117608
quote:
Als het geld op is
  zaterdag 8 december 2007 @ 01:28:44 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55117783
ik zou het fijn vinden als ministers met ons geld zouden omgaan, zoals ze redelijkerwijs ook met hun eigen geld zouden omgaan. dat zal heel wat efficiënter zijn en heel wat morrende belastingbetalers een pleister op de wonde.
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:58:53 #18
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_55120282
Vogelaar, wereldvreemd kut wijf.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_55120299
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:58 schreef Kadesh het volgende:
Vogelaar, wereldvreemd kut wijf.
Troost je, ze is niet alleen.
pi_55120653
quote:
Wat vind je zelf?
pi_55123999
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 10:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat vind je zelf?
Ik vind het jammer dat ze geen prestatie-indicatoren hebben opgenomen. Meetpunten met een begin- en eindwaarde. Voor verloederde wijken zijn er genoeg te bedenken: werkloosheidscijfers, gemiddeld inkomen per gezin, criminaliteit, tevredenheidsonderzoek, participatie in sociale activiteiten etc. Maar daar is niets van opgenomen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:22:13 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55124047
Laat ze er maar een flink hek omheen zetten. Op de dag dat er meer mensen naar binnen willen, ipv. naar buiten, kan je de operatie als geslaagd beschouwen.

When Hell freezes over dus....
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_55124102
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:18 schreef sizzler het volgende:
Ik vind het jammer dat ze geen prestatie-indicatoren hebben opgenomen. Meetpunten met een begin- en eindwaarde. Voor verloederde wijken zijn er genoeg te bedenken: werkloosheidscijfers, gemiddeld inkomen per gezin, criminaliteit, tevredenheidsonderzoek, participatie in sociale activiteiten etc. Maar daar is niets van opgenomen.
Dat zou het wel lastig maken om later het falende beleid met de mantel der liefde te kunnen bedekken toch?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 14:53:22 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55124471
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:05 schreef SeLang het volgende:
Linksen
Geld van anderen uitgeven zijn alle kanten van het spectrum goed in.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 15:08:55 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55124733
quote:
Wanneer is de operatie geslaagd?
Je bent toch niet de overheid aan het beschuldigen van vooruit denken?
Carpe Libertatem
pi_55125319
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 01:11 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Of het nou links of rechts is heeft er helemaal niets mee te maken.
In die zin dat dit soort debiele geldverslindende knuffelprojecten alleen maar door linkse rakkers bedacht kunnen worden, heeft het er wel iets mee te maken
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
pi_55135039
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:18 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel klopt wat je zegt. Het verschilt per wijk nogal wat de problemen zijn maar ik heb het idee dat er wel degelijk meetpunten en indicatoren zijn.
pi_55136546
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel klopt wat je zegt. Het verschilt per wijk nogal wat de problemen zijn maar ik heb het idee dat er wel degelijk meetpunten en indicatoren zijn.
Vertel, wat zijn de meetpunten en indicatoren in deze?
pi_55137998
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:33 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Vertel, wat zijn de meetpunten en indicatoren in deze?
Ik zal er morgen eens werk van maken maar het lijkt me dat er op het gebied van veiligheid en werk/participatie enz. wel meet punten zijn.
  zondag 9 december 2007 @ 00:45:30 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55138035
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:42 schreef SCH het volgende:
Ik zal er morgen eens werk van maken maar het lijkt me dat er op het gebied van veiligheid en werk/participatie enz. wel meet punten zijn.
Buurtfeestjes en gemeenschapscentra bouwen, daar gaat het om.
pi_55142932
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo moeilijk om dit soort dingen belachelijk te maken. Ga vooral je gang. Jij krijg toch al rode vlekken als het V-woord valt. Maar het helpt niet in de discussie die sizzler aanzwengelt. Al hoop ik dat ie zijn betoogje nog wat onderbouwt.
  zondag 9 december 2007 @ 13:33:21 #32
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55143753
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:56 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om dit soort dingen belachelijk te maken. Ga vooral je gang. Jij krijg toch al rode vlekken als het V-woord valt. Maar het helpt niet in de discussie die sizzler aanzwengelt. Al hoop ik dat ie zijn betoogje nog wat onderbouwt.
Ik woon in zo'n wijk en dat zijn de concrete plannen, SCH.
pi_55143769
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik woon in zo'n wijk en dat zijn de concrete plannen, SCH.
Lijkt me sterk maar dat kunnen we makkelijk checken, welke wijk gaat het om?
  zondag 9 december 2007 @ 13:35:48 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55143815
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:34 schreef SCH het volgende:
Lijkt me sterk maar dat kunnen we makkelijk checken, welke wijk gaat het om?
Woensel-West.
pi_55143958
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Woensel-West.
Woon je maast KankerKachel Kees?
  zondag 9 december 2007 @ 13:46:43 #36
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55144041
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:43 schreef Xith het volgende:
Woon je maast KankerKachel Kees?
Die woont bij mij in de straat ja.
pi_55144160
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die woont bij mij in de straat ja.
waar ergens in de edisonstraat woon je
naast de cofeeshop meetpoint
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 9 december 2007 @ 13:53:41 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55144186
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waar ergens in de edisonstraat woon je
naast de cofeeshop meetpoint
Nee, gelukkig aan het begin.
pi_55144206
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je kan vinden. Het ontbreken van meetpunten was iets wat mij in ieder geval opviel toen ik de begroting las.
pi_55144757
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je kan vinden. Het ontbreken van meetpunten was iets wat mij in ieder geval opviel toen ik de begroting las.
klopt en die zijn lastig.
Wij moeten voor de TU helmond oost herstructureren en het is echt een hoop natte vingerwerk met als klap op de vuurpijl dat bijna elk plan zo onrendabel als de neten is en dat is nog niet eens een echte probleemwijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_55144785
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, gelukkig aan het begin.
de hoeren boulevard
  zondag 9 december 2007 @ 14:18:39 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55144801
Het grappigste is dat er bv. in Landgraaf al een nieuwe achterbuurt aan het verrijzen is. Wat gaat CPN Ella daar op verzinnen?
  zondag 9 december 2007 @ 14:19:00 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55144813
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de hoeren boulevard
Precies, ik woon in een voormalig bordeel.
  zondag 9 december 2007 @ 16:33:39 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_55148048
quote:
Ik weet niet precies van de hoed en de rand, maar het zou me verwonderen als er een deugelijk mechanisme van prestatiemeting bestaat. Binnen de overheid staat dat nog grotendeels in de kinderschoenen, des te meer omdat sommige doeleinden die de overheid stelt ook lastig te meten zijn, en er nogal wordt geworsteld tussen enerzijds het voornemen aan concrete prestatiemeting te doen, en anderzijds de realiteit dat dat lastig is te bewerkstelligen.

Daarnaast blijken er uit de casussen die tot nu zijn langsgekomen nogal wat vervelende neveneffecten langs te komen. Onder andere het invoeren van prestatiecontracten bij de politie blijkt meer dan eens geleid te hebben tot (onbedoeld) opportuun gedrag, dat puur gericht was op het nakomen van de gemaakte afspraken. Ik kan me voorstellen dat men bij het pogen tot prestatiemeting bij dit project weer tegen dezelfde problemen aanloopt.
  zondag 9 december 2007 @ 16:48:13 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55148339
ik denk:
-dat kozijnen in een vrolijk kleurtje geverft worden.
-dat mensen geld krijgen om hun tuin op te knappen, dat dan gebruikt wordt voor een weedplantagetje.
-dat de buurt geld krijgt voor iets leuks voor de jongeren, wat dan als coffeeshop en illegale drankhol verwordt.
-dat de buurt festivals en kermissen krijgt als vertier. maar ja dat zal wel tot steekpartijen uitlopen. l

hulde!
het lijkt gvd wel afrika waar de grote blanke man/vrouw wel even uitmaakt hoeveel nootjes. kraaltjes of spiegeltjes de inwoners krijgen. doe ff normaal...laat mensen.
pi_55148478
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk:
-dat kozijnen in een vrolijk kleurtje geverft worden.
-dat mensen geld krijgen om hun tuin op te knappen, dat dan gebruikt wordt voor een weedplantagetje.
-dat de buurt geld krijgt voor iets leuks voor de jongeren, wat dan als coffeeshop en illegale drankhol verwordt.
-dat de buurt festivals en kermissen krijgt als vertier. maar ja dat zal wel tot steekpartijen uitlopen. l

hulde!
het lijkt gvd wel afrika waar de grote blanke man/vrouw wel even uitmaakt hoeveel nootjes. kraaltjes of spiegeltjes de inwoners krijgen. doe ff normaal...laat mensen.
Wat een cynisch gezeik.

Je kan er heel negatief over zijn, ook zo'n PJO over zo'n eigen wijk maar het plan voor zijn wijk strookt voor geen centimeter met hoe hij het brengt.
pi_55148565
Ik heb veel van die plannen eens bekeken en in ieder plan staan resultaatgerichte afspraken en er zij ook overizchten van de punten die sizzler graag wil weten over gemiddelde inkomens, tevredenheid, criminaltieit enz.

In hoeverre de afspraken meetbaar zijn, kun je je soms wel afvragen maar of dat nou de crux is. In veel wijken spelen de meeste problemen zich achter de voordeur af. Het is al goed dat dat nu eens zichtbaarder wordt.

De speerpunten liggen op wonen, werken, leren, opvoeding, integratie en veiligheid.

Allemaal vrij goed te peilen of daar resultaat is geboekt natuurlijk. Hoe is het met de schooluitval? Met de criminaliteitscijfers, met de werkloosheid, met de participatie (vrijwilligerswerk) etcetera etcetera.

Je kan er cynisch over doen en we moeten het ook maar afwachten. Aan de andere kant vind ik de plannen best indrukwekkend, er gebeurt nu toch echt wel wat.
  zondag 9 december 2007 @ 16:59:07 #48
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55148577
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:54 schreef SCH het volgende:
Wat een cynisch gezeik.

Je kan er heel negatief over zijn, ook zo'n PJO over zo'n eigen wijk maar het plan voor zijn wijk strookt voor geen centimeter met hoe hij het brengt.
Het strookt voor 100% met de post die ik krijg.

En cynisch lijkt me toepasselijk. Er worden miljoenen over de balk gekieperd en moeten we dan een ex-CPN'er op haar blauwe ogen geloven?
pi_55148621
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

quote:
Wat staat er onder meer op stapel:

Ontwikkeling SPIL-centrum
Ontwikkeling SPIL-straat
Ontwikkeling kop Edisonstraat
Renovatie Huuurwoningen Trudo
Renovatie huurwoningen Woonbedrijf
Dit staat voor de komende 2 jaar voor Woensel West gepland, is toch echt wel iets meer.
En wat is er mis met een centrum waar juist die problemen rond opvoeding, integratie en gezondheid achter de voordeur vandaan worden gehaald?
pi_55148649
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:01 schreef SCH het volgende:
Dit staat voor de komende 2 jaar voor Woensel West gepland, is toch echt wel iets meer.
Dat zijn geen resultaten van een verbetering, dat zijn de vermeende verbeteringen die tot een resultaat zouden moeten leiden. Juist dat resultaat, daar zijn we zo benieuwd naar. Hoe is het nu en wat voor effecten worden er verwacht.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')