quote:Op zondag 9 december 2007 16:58 schreef SCH het volgende:
Ik heb veel van die plannen eens bekeken en in ieder plan staan resultaatgerichte afspraken en er zij ook overizchten van de punten die sizzler graag wil weten over gemiddelde inkomens, tevredenheid, criminaltieit enz.
In hoeverre de afspraken meetbaar zijn, kun je je soms wel afvragen maar of dat nou de crux is. In veel wijken spelen de meeste problemen zich achter de voordeur af. Het is al goed dat dat nu eens zichtbaarder wordt.
De speerpunten liggen op wonen, werken, leren, opvoeding, integratie en veiligheid.
Allemaal vrij goed te peilen of daar resultaat is geboekt natuurlijk. Hoe is het met de schooluitval? Met de criminaliteitscijfers, met de werkloosheid, met de participatie (vrijwilligerswerk) etcetera etcetera.
Je kan er cynisch over doen en we moeten het ook maar afwachten. Aan de andere kant vind ik de plannen best indrukwekkend, er gebeurt nu toch echt wel wat.
ik ben benieuwd hoe vogelaar met een frisse kozijnkleur generatie-werkloosheid oplost.quote:
Maandagavond-flametime?quote:Op maandag 10 december 2007 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoe vogelaar met een frisse kozijnkleur generatie-werkloosheid oplost.
heel erg benieuwd, dit is eerder zeggen dat je met kleur een mens verandert(d), te gek om los te lopen!
Wel als je louter bent aangenomen om winst te maken inderdaad.quote:Op maandag 10 december 2007 19:39 schreef FJD het volgende:
Als je met dit soort wazige teksten bij je baas aankomt dan sta je de volgende dag bij het CWI hoor
quote:Op maandag 10 december 2007 19:44 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk is het wazige taal, leer de overheid kennen. Maar dat zegt verder weinig over het project zelf.
Echt hequote:Op maandag 10 december 2007 19:44 schreef SCH het volgende:
Wel als je louter bent aangenomen om winst te maken inderdaad.
Tuurlijk is het wazige taal, leer de overheid kennen. Maar dat zegt verder weinig over het project zelf.
Gelukkig zijn dat ambtenaren, dus je hebt nog wel even respijt dan.quote:Op maandag 10 december 2007 19:39 schreef FJD het volgende:
Zoals ik net al aangaf zijn die plannen te vaag en in te wollig taalgebruik geschreven, iets naar boven heb ik nog een zooi quotes gepost.
Als we dan het PDFje eens pakken voor Woensel West en dan eens even door scrollen naar het hoofdstuk 3.3 Monitoring dan kunnen we daar de volgende quotes uithalen:
"Er is geen vaststaand einddoel, noch een vaststaande horizon." Als dit visie is dan ga ik m'n collegegeld terugvragen want dan heb ik echt iets verkeerds geleerd
"Dat betekent dat de ontwikkelingen in de wijk moeten worden gemonitord. Daarvoor wordt een zogenaamde 'outcome-monitor' ontwikkeld" Kijk eens aan! Zou het dan toch zover zijn dat je gelijk heeft? Nee helaas want wat staat daar direct achter; "Deze is niet bedoeld voor prestatiemeting of projectevaluatie." Er wordt een outcome-monitor ontwikkeld maar die is niet bedoeld voor meting of evaluatiewaar heb je zo'n monitor dan voor?
"Hoe kan een monitor die maatschappelijk effecten inzichtelijk wil maken, worden vormgegeven? Sleutelbegrippen hierbij zijn 'meerdimensionaal' en 'rechtdoend' aan het specifieke karakter van de wijk. Indicatoren zijn bedoeld om te signaleren; het zijn geen absolute normen". *zucht*
Als je met dit soort wazige teksten bij je baas aankomt dan sta je de volgende dag bij het CWI hoor
Heb je er voorbeelden van?quote:
In ieder plan staan cijfers, ik dacht dat je ze gelezen had?quote:Op zaterdag 15 december 2007 15:49 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heb je er voorbeelden van?
In welk plan staat welk streefcijfer??
quote:Op zaterdag 15 december 2007 15:51 schreef SCH het volgende:
In ieder plan staan cijfers, ik dacht dat je ze gelezen had?
Klagen is leuk, maar wat zou mijn oplossing dan zijn? Wat zou ik met de miljarden van minster Vogelaar doen? In 2007 is de werkeloosheid in de regio Eindhoven met maar liefst 25% gedaald. De Daf fabrieken die aan Doornakkers grenzen, kunnen niet aan personeel komen en er zijn plannen om een assemblagefabriek in Oost-Europa neer te zetten, om aan meer personeel te komen. Van de gekke natuurlijk, want in Doornakkers wonen 210 mensen met een WW uitkering. Zorg dat die mensen aan de slag kunnen. Pak hun uitkering af, geef ze een opleiding en zorg ervoor dat ze van achter hun geraniums komen. Ik voorspel dat de problemen rondom gezondheid en veiligheid als sneeuw voor de zon verdwijnen.quote:Het inzetten van kunstenaars in de wijk om bewoners te betrekken of aan het denken te zetten
over een thema als gezondheid.
De oorzaak is de privatisering, die heeft van woningbouwverenigingen huisjesmelkers gemaakt, zij hebben na de privatisering hun naam gewijzigd in Corporaties, het woord Vereniging is toen geschrapt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:39 schreef Lyrebird het volgende:
Wat betreft de aanbevolen aanpak ben ik ronduit negatief. Het is overigens een misverstand dat er een laagje verf over de wijk heengaat, of dat er alleen maar oude huizen worden gesloopt en nieuwe huizen worden gebouwd. De woningbouwverenigingen gaan inderdaad investeren in de wijk (30.000 euro per woning in Doornakkers!) maar los daarvan worden problemen gerelateerd aan gezondheid, opleiding, werkeloosheid en veiligheid ook aangepakt. (Semi) overheidsinstantie's zoals de politie, het maatschappelijk werk, de scholen, woningbouwverenigingen, het centrum voor de kunsten etc. (het is echt een enorme waslijst) gaan de problemen aanpakken. Het mag wat kosten en natuurlijk: meer overheid! Een zin die mijn wenkbrouwen deed fronsen:
[..]
Er wordt niets meer gebouwd in Nederland, was je dat niet opgevallen??quote:Op zondag 16 december 2007 11:20 schreef daanpati het volgende:
Vogelaar is sowiezo een dom wijf met haar "prachtwijken". Gewoon slopen die handel en nieuwbouwwoningen neerzetten, ben je in 1 klap van het probleem af. Die "prachtwijkpaupers" kunnen niets anders dan op een uitkering teren
Maar waar blijven die mensen dan? Of is daar een Duitse oplossing voor?quote:Op zondag 16 december 2007 11:20 schreef daanpati het volgende:
Vogelaar is sowiezo een dom wijf met haar "prachtwijken". Gewoon slopen die handel en nieuwbouwwoningen neerzetten, ben je in 1 klap van het probleem af. Die "prachtwijkpaupers" kunnen niets anders dan op een uitkering teren
Die "prachtwijkpaupers" zijn voor 75% Nederlanders, vaak met slechte gezondheid of gescheiden moeders, AOW ers of WAO ers of mensen met een brutoinkomen beneden de 2000 euro en jouw familiequote:Op zondag 16 december 2007 11:20 schreef daanpati het volgende:
idd en weet je wat het kost om mensen uit een huizen te zettenquote:Op zondag 16 december 2007 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar waar blijven die mensen dan? Of is daar een Duitse oplossing voor?
De corporaties zullen die huizen echt niet slopen, investering van 40.000 gulden brengt 5.000 euro per jaar op.quote:Op zondag 16 december 2007 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd en weet je wat het kost om mensen uit een huizen te zetten
Ja zullen de corporaties niet meer zelf schilderenquote:Op maandag 10 december 2007 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoe vogelaar met een frisse kozijnkleur generatie-werkloosheid oplost.
heel erg benieuwd, dit is eerder zeggen dat je met kleur een mens verandert(d), te gek om los te lopen!
Heb je hier een bron van of heb je dit helemaal zelf verzonnen?quote:Op zondag 16 december 2007 12:43 schreef henkway het volgende:
[..]
Die "prachtwijkpaupers" zijn voor 75% Nederlanders, vaak met slechte gezondheid of gescheiden moeders, AOW ers of WAO ers of mensen met een brutoinkomen beneden de 2000 euro en jouw familie
heb ik een bron van ja, gewoon tellenquote:Op maandag 17 december 2007 19:10 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van of heb je dit helemaal zelf verzonnen?
Het opleidingsniveau is VMBO net als jij.[url]quote:n de wijk Doornakkers wonen 6.342 bewoners. Van deze bewoners is 29% niet-westerse allochtoon, waaronder een grote groep bewoners van Turkse afkomst. Het aantal niet werkende werkzoekenden is 9,8% en het aantal uitkeringsgerechtigden 6,5%. Het gemiddelde inkomen bedraagt 10.200 euro. 41% van de inwoners heeft een laag opleidingsniveau, dit betekent geen opleiding, basisonderwijs of vmbo. De gemiddelde leeftijd is 37 jaar.
In de wijk staat 2762 huizen. Hiervan bestaat 72% uit huurwoningen. De bewoners voelen zich onveilig en eenzaam en een groot aantal leidt aan obesitas.
Oke, je neemt dus 1 wijk en gaat er meteen van uit dat het in de andere wijken net zo zal zijn?quote:Op maandag 17 december 2007 19:21 schreef henkway het volgende:
[..]
heb ik een bron van ja, gewoon tellen
ik woon al twintig jaar vlakbij een van de genoemde wijken en weet wie er wonen en waarom.
fiets er dagelijks doorheen, en ben ook regelmatig binnen ergens.
I
[..]
Het opleidingsniveau is VMBO net als jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |