Het zijn de corporaties die het hebben laten afweten , zij zijn eigenaar en moeten de wijken en de huizen onderhouden, dat betekent ook afbreken en eventueel vervangen door nieuwbouw.quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.
Vogeleaar DENKT dat ze het uitstekend doet, net als jij.quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
Vogelaar is een zwakke eend in het gezelschap dat is waar en zij moet keihard optreden tegen de corporaties en dat kan het vogeltje nietquote:Op zaterdag 22 december 2007 16:02 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Vogeleaar DENKT dat ze het uitstekend doet, net als jij.
En ik denk dat de groep mensen die NIET tevreden groter is dan de groep die het wel zijn.
En om helemaal in jouw straatje te blijven, bron?
Als voorbeeld van concrete resultaten een wijkconvenant noemen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.
concrete resultaten zijn die woningen opknappen en renoveren , dat wordt gedaanquote:Op zaterdag 22 december 2007 20:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Als voorbeeld van concrete resultaten een wijkconvenant noemen.
Dus als we alle huurwoningen omzetten in koopwoningen dan stijgt de integratie en daalt de criminaliteitquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:27 schreef henkway het volgende:
Hoger percentage koopwoningen zorgt voor integratie en dalende criminaliteit.
Leuk dat je het met me eens bent![]()
Vogelaar heeft een heel groot gat in haar hand en smijt dat in een bodemloze put.quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
En dan gaat de VVD ze weer privatiseren en dan gaan ze de bevolking weer uitmelken.quote:Op zondag 23 december 2007 08:25 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Woningcorporaties zijn misselijkmakende geldwolven.
Ik wilde in 2001 dubbele ramen, ipv. de enkele die ik nu nog steeds heb en waar ik bij zuidwesterwind bijkans mijn huiskamer uitwaai.
De huur zou met 95 gulden per maand omhooggaan.
Hetzelfde verhaal voor verbetering van mijn douchecel/w.c. tot badkamer.
Kostte ook zo'n 100 gulden extra per maand.
Ze doen dus niet, waarvoor ze zijn opgericht, dus zal de Staat zelf opnieuw
sociale woningbouwverenigingen moeten opstarten.
Inderdaad, koopwoningen maakt mensen meer bewust van de leefomgeving, gaan de tuintjes opknappen en houden de buurt schoon.quote:Op zondag 23 december 2007 07:45 schreef FJD het volgende:
[..]
[quote]
Dus als we alle huurwoningen omzetten in koopwoningen dan stijgt de integratie en daalt de criminaliteit![]()
Dit is dus precies waar ik op doel in m'n vorige post over het probleem van slechte metingen. Je suggereert hier een direct verband tussen het percentage koopwoningen en integratie & criminaliteit. Als dat directe verband bestaat dan zou het dus een logische oplossing zijn om overal koopwoningen van te maken.
Nee geloof ik niet, hoe slechter de buurt hoe minder gevoel voor eigenwaarde.quote:Maar goed, het moet op jou toch ook wel raar overkomen dat het gedrag van mensen veranderd als hun woning veranderdHet meer waarschijnlijkere verband loopt heel anders; mensen die een huis kunnen kopen hebben een baan en een vast inkomen (zonder vast inkomen geen hypotheek) en zijn over het algemeen genomen daardoor minder crimineel (want een baan dus geen noodzaak voor diefstal) dan de mensen die tot een huurhuis zijn veroordeeld (want vaker geen baan).
Leuk dat jij het niet gelooft maar het SCP heeft afgelopen zomer al aangetoond dat criminaliteit, verloedering en een gevoel van onveiligheid niet afneemt in wijken waar oude woningen worden opgewaardeerd.quote:Op zondag 23 december 2007 09:26 schreef henkway het volgende:
-knip-
Ik zeg niet gerenoveerd dan veranderd er niets, ik zeg verkoop de huizen aan de bewonersquote:Op zondag 23 december 2007 09:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Leuk dat jij het niet gelooft maar het SCP heeft afgelopen zomer al aangetoond dat criminaliteit, verloedering en een gevoel van onveiligheid niet afneemt in wijken waar oude woningen worden opgewaardeerd.
Ja omdat ze zich dan verantwoordelijk zouden voelen en dus de huizen en de buurt beter onderhouden. Dat is grofweg hetzelfde als nieuwe huizen plaatsen; het verbeteren van de woonomgeving.quote:Op zondag 23 december 2007 09:34 schreef henkway het volgende:
Ik zeg niet gerenoveerd dan veranderd er niets, ik zeg verkoop de huizen aan de bewoners
Een likkie verf zal niets veranderen, verander hun verantwoordelijkheid door het hun bezit te maken
Nee niet het plaatsen van bankjes iof verven maar ook die huizen verkopen aan die bewoners en dus zelfrespect en bezit gevenquote:Op zondag 23 december 2007 09:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Ja omdat ze zich dan verantwoordelijk zouden voelen en dus de huizen en de buurt beter onderhouden. Dat is grofweg hetzelfde als nieuwe huizen plaatsen; het verbeteren van de woonomgeving.
Hoe gaat dat deze mensen een baan en kennis van de Nederlandse taal opleverenquote:Op zondag 23 december 2007 09:53 schreef henkway het volgende:
Nee niet het plaatsen van bankjes iof verven maar ook die huizen verkopen aan die bewoners en dus zelfrespect en bezit geven
Dat is grofweg iets totaal anders
75% van de bewoners heeft een baan en spreekt nederlandsquote:Op zondag 23 december 2007 09:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Hoe gaat dat deze mensen een baan en kennis van de Nederlandse taal opleverenPlus natuurlijk nog de praktische vraag van wie deze mensen een hypotheek gaat verstrekken.
De zwakkeren in de samenleving gaan in goedkope kleine nieuwe huurwoningen die hufterproof zijn bijvoorkeur buiten de grote stad, maar niet langer in kwetsbare volksbuurtenquote:Op zondag 23 december 2007 10:10 schreef FJD het volgende:
De overlast wordt nu juist veroorzaakt door die andere groep; de werkloze, laag of niet opgeleide, niet of slecht Nederlands sprekende inwoners met een crimineel verleden en heden.
Hoe gaat je plan die mensen helpen?
Criminaliteit gebeurt niet binnenshuis, gevoel van onveiligheid wordt niet veroorzaakt door wat iemand binnen doet. Kortom, die mensen gaan in de nieuwe buurt precies hetzelfde gedrag etaleren met precies dezelfde gevolgen. Je verplaatst het probleem dus. Durf het gedrag nou eens aan te pakken in plaats van de omgeving.quote:Op zondag 23 december 2007 10:17 schreef henkway het volgende:
Hufters gaan in goedkope kleine nieuwe huurwoningen die hufterproof zijn bijvoorkeur buiten de grote stad, maar niet langer in kwetsbare volksbuurten
life is a choice
Maar die nieuwe buurt kan het geen kwaad, die ligt buiten de grote stadquote:Op zondag 23 december 2007 10:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Criminaliteit gebeurt niet binnenshuis, gevoel van onveiligheid wordt niet veroorzaakt door wat iemand binnen doet. Kortom, die mensen gaan in de nieuwe buurt precies hetzelfde gedrag etaleren. Je verplaatst het probleem dus. Durf het gedrag nou eens aan te pakken in plaats van de omgeving.
Misschien moeten we ze maar verhuizen naar een nog te maken eilandengroep in het IJsselmeer, elk eiland krijgt als inwonersaantal 1.quote:Op zondag 23 december 2007 10:22 schreef henkway het volgende:
Maar die nieuwe buurt kan het geen kwaad, die ligt buiten de grote stad
wat mij betreft in de flevopolder
Het gaat erom die wijk weer leefbaar te maken met mooie wijken
Je vergeet duur.quote:Op zondag 23 december 2007 10:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
Wel je mag iemand een woning aanbieden die jij juist acht, als je de woningen gaat renoveren en verkopen, hij / zij hoeft die niet te nemen.quote:Op zondag 23 december 2007 10:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Daar komt nog eens de onwenselijkheid bij van het beperken van iemands bewegingsvrijheid, een van de fundamentele mensenrechten. Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
quote:Op zondag 23 december 2007 10:28 schreef henkway het volgende:
Wel je mag iemand een woning aanbieden die jij juist acht, als je de woningen gaat renoveren en verkopen, hij / zij hoeft die niet te nemen.
Maar dan is er alleen de straat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |