abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55463496
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.
Het zijn de corporaties die het hebben laten afweten , zij zijn eigenaar en moeten de wijken en de huizen onderhouden, dat betekent ook afbreken en eventueel vervangen door nieuwbouw.

Ik begrijp dat de geldzucht hen er toe brengt onderhoud te verzuimen en herbouw niet te doen, maar dat is niet waar de oorspronkelijke woningbouwverenigingen voor zijn opgericht

Die "investeringen" in Turkije en Spanje moeten maar eens goed nagerekend worden door de rekenkamer.
Maar goed dat de staat die jongens eens flink gaat afromen

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 22-12-2007 17:34:14 ]
pi_55464806
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
Vogeleaar DENKT dat ze het uitstekend doet, net als jij.
En ik denk dat de groep mensen die NIET tevreden groter is dan de groep die het wel zijn.
En om helemaal in jouw straatje te blijven, bron?
pi_55467014
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:02 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vogeleaar DENKT dat ze het uitstekend doet, net als jij.
En ik denk dat de groep mensen die NIET tevreden groter is dan de groep die het wel zijn.
En om helemaal in jouw straatje te blijven, bron?
Vogelaar is een zwakke eend in het gezelschap dat is waar en zij moet keihard optreden tegen de corporaties en dat kan het vogeltje niet

Vogeltje moet fusies tussen corporaties niet toestaan, corporaties moeten klein blijven dan zijn ze makkelijker te ontdoen van overtollig vet

Corporaties hebben de miljarden die de overheid wil hebben.
Dat wordt het gevecht van de komende tien jaar
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:56:41 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55467282
vo'gelaar is vaag en ziet er uit of pvda vooral uit is op belastingslurpende experimenten, die later een hele dure farce lijken te zijn. that's it sch.

dan liever het beleid van cohen, dat verdonk destijds uitvoerde.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55472056
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat die plannen er zijn en dat er nu daadwerkelijk een slag wordt gemaakt in de wijkproblematiek, dat is al meer dan de afgelopen 10 jaar is bereikt. Dat wijkconvenant is een heel concreet resultaat.
Als voorbeeld van concrete resultaten een wijkconvenant noemen.
pi_55474119
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Als voorbeeld van concrete resultaten een wijkconvenant noemen.
concrete resultaten zijn die woningen opknappen en renoveren , dat wordt gedaan
pi_55483895
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 18:27 schreef henkway het volgende:
Hoger percentage koopwoningen zorgt voor integratie en dalende criminaliteit.

Leuk dat je het met me eens bent
Dus als we alle huurwoningen omzetten in koopwoningen dan stijgt de integratie en daalt de criminaliteit

Dit is dus precies waar ik op doel in m'n vorige post over het probleem van slechte metingen. Je suggereert hier een direct verband tussen het percentage koopwoningen en integratie & criminaliteit. Als dat directe verband bestaat dan zou het dus een logische oplossing zijn om overal koopwoningen van te maken.

Maar goed, het moet op jou toch ook wel raar overkomen dat het gedrag van mensen veranderd als hun woning veranderd Het meer waarschijnlijkere verband loopt heel anders; mensen die een huis kunnen kopen hebben een baan en een vast inkomen (zonder vast inkomen geen hypotheek) en zijn over het algemeen genomen daardoor minder crimineel (want een baan dus geen noodzaak voor diefstal) dan de mensen die tot een huurhuis zijn veroordeeld (want vaker geen baan).

Als we dit verband voor waar aannemen dan betekent dat dus dat je niets oplost door van alle huizen koophuizen te maken. De mensen die de problemen veroorzaken hebben nog steeds minder vaak een baan, zijn vaker betrokken bij criminaliteit en zijn minder geintegreerd (waarbij de variable integratie een invloed zal hebben op het hebben van een baan; beter geintegreerd zorgt voor een grotere kans op een baan)

Lies, damned lies & statistics...
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55483984
Woningcorporaties zijn misselijkmakende geldwolven.
Ik wilde in 2001 dubbele ramen, ipv. de enkele die ik nu nog steeds heb en waar ik bij zuidwesterwind bijkans mijn huiskamer uitwaai.
De huur zou met 95 gulden per maand omhooggaan.
Hetzelfde verhaal voor verbetering van mijn douchecel/w.c. tot badkamer.
Kostte ook zo'n 100 gulden extra per maand.
Ze doen dus niet, waarvoor ze zijn opgericht, dus zal de Staat zelf opnieuw
sociale woningbouwverenigingen moeten opstarten.
Sportieve inbreng
pi_55484002
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Vogelaar doet het uitstekend hoor. Misschien niet voor jou en een andere groep maar er zijn ook weer veel mensen die erg tevreden zijn. Ze heeft in 1 jaar meer bereikt dan haar voorgangster in 4!
Vogelaar heeft een heel groot gat in haar hand en smijt dat in een bodemloze put.
De mensen, die in die prachtwijken wonen, zijn in staat binnen een paar jaar die nieuwe prachtwoningen geheel te slopen, gelijk nu gebeurd is in kwalitatieve goede woningen in Nieuw West, die nu en masse gesloopt worden.
Bovendien is die domme doos niet alleen incompetent, maar heeft ze ook een gigantisch politiek correct bord voor haar harses, die haar volledig verblindt.
Sportieve inbreng
pi_55484206
quote:
Op zondag 23 december 2007 08:25 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Woningcorporaties zijn misselijkmakende geldwolven.
Ik wilde in 2001 dubbele ramen, ipv. de enkele die ik nu nog steeds heb en waar ik bij zuidwesterwind bijkans mijn huiskamer uitwaai.
De huur zou met 95 gulden per maand omhooggaan.
Hetzelfde verhaal voor verbetering van mijn douchecel/w.c. tot badkamer.
Kostte ook zo'n 100 gulden extra per maand.
Ze doen dus niet, waarvoor ze zijn opgericht, dus zal de Staat zelf opnieuw
sociale woningbouwverenigingen moeten opstarten.
En dan gaat de VVD ze weer privatiseren en dan gaan ze de bevolking weer uitmelken.
pi_55484235
quote:
Op zondag 23 december 2007 07:45 schreef FJD het volgende:

[..]
[quote]
Dus als we alle huurwoningen omzetten in koopwoningen dan stijgt de integratie en daalt de criminaliteit

Dit is dus precies waar ik op doel in m'n vorige post over het probleem van slechte metingen. Je suggereert hier een direct verband tussen het percentage koopwoningen en integratie & criminaliteit. Als dat directe verband bestaat dan zou het dus een logische oplossing zijn om overal koopwoningen van te maken.
Inderdaad, koopwoningen maakt mensen meer bewust van de leefomgeving, gaan de tuintjes opknappen en houden de buurt schoon.
Kortom de mens past zich aan aan de sociale situatie, dat is bekend
quote:
Maar goed, het moet op jou toch ook wel raar overkomen dat het gedrag van mensen veranderd als hun woning veranderd Het meer waarschijnlijkere verband loopt heel anders; mensen die een huis kunnen kopen hebben een baan en een vast inkomen (zonder vast inkomen geen hypotheek) en zijn over het algemeen genomen daardoor minder crimineel (want een baan dus geen noodzaak voor diefstal) dan de mensen die tot een huurhuis zijn veroordeeld (want vaker geen baan).
Nee geloof ik niet, hoe slechter de buurt hoe minder gevoel voor eigenwaarde.
verkoop de huizen tegen 60% van de taxatiewaarde en je krijgt een betere buurt, de hele slechten zullen het huis gelijk verkopen en de rest knapt de buurt op
pi_55484261
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:26 schreef henkway het volgende:
-knip-
Leuk dat jij het niet gelooft maar het SCP heeft afgelopen zomer al aangetoond dat criminaliteit, verloedering en een gevoel van onveiligheid niet afneemt in wijken waar oude woningen worden opgewaardeerd.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)inaliteit_niet_dalen

"Dat komt, zegt onderzoeker Karin Wittebrood van het SCP, doordat problemen in de wijk samenhangen met individuele problemen van mensen. En die worden niet opgelost door herstructurering. „Het is makkelijker om een huis te veranderen dan een mens.”

Kortom, het verband loopt zoals ik het hier boven aangaf en niet zoals jij suggereert.
pi_55484270
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Leuk dat jij het niet gelooft maar het SCP heeft afgelopen zomer al aangetoond dat criminaliteit, verloedering en een gevoel van onveiligheid niet afneemt in wijken waar oude woningen worden opgewaardeerd.
Ik zeg niet gerenoveerd dan veranderd er niets, ik zeg verkoop de huizen aan de bewoners

Een likkie verf zal niets veranderen, verander hun verantwoordelijkheid door het hun bezit te maken
pi_55484293
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:34 schreef henkway het volgende:
Ik zeg niet gerenoveerd dan veranderd er niets, ik zeg verkoop de huizen aan de bewoners

Een likkie verf zal niets veranderen, verander hun verantwoordelijkheid door het hun bezit te maken
Ja omdat ze zich dan verantwoordelijk zouden voelen en dus de huizen en de buurt beter onderhouden. Dat is grofweg hetzelfde als nieuwe huizen plaatsen; het verbeteren van de woonomgeving.

De problemen zitten echter in een totaal andere laag en zoals ik aangaf los je die dus niet op.
pi_55484378
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja omdat ze zich dan verantwoordelijk zouden voelen en dus de huizen en de buurt beter onderhouden. Dat is grofweg hetzelfde als nieuwe huizen plaatsen; het verbeteren van de woonomgeving.
Nee niet het plaatsen van bankjes iof verven maar ook die huizen verkopen aan die bewoners en dus zelfrespect en bezit geven

Dat is grofweg iets totaal anders
pi_55484388
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:53 schreef henkway het volgende:
Nee niet het plaatsen van bankjes iof verven maar ook die huizen verkopen aan die bewoners en dus zelfrespect en bezit geven

Dat is grofweg iets totaal anders
Hoe gaat dat deze mensen een baan en kennis van de Nederlandse taal opleveren Plus natuurlijk nog de praktische vraag van wie deze mensen een hypotheek gaat verstrekken.
pi_55484417
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoe gaat dat deze mensen een baan en kennis van de Nederlandse taal opleveren Plus natuurlijk nog de praktische vraag van wie deze mensen een hypotheek gaat verstrekken.
75% van de bewoners heeft een baan en spreekt nederlands
Die hypotheek op basis van inkomen en 60% van de executiewaarde zal genoeg zijn
pi_55484503
De overlast wordt nu juist veroorzaakt door die andere groep; de werkloze, laag of niet opgeleide, niet of slecht Nederlands sprekende inwoners met een crimineel verleden en heden.

Hoe gaat je plan die mensen helpen?
pi_55484580
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:10 schreef FJD het volgende:
De overlast wordt nu juist veroorzaakt door die andere groep; de werkloze, laag of niet opgeleide, niet of slecht Nederlands sprekende inwoners met een crimineel verleden en heden.

Hoe gaat je plan die mensen helpen?
De zwakkeren in de samenleving gaan in goedkope kleine nieuwe huurwoningen die hufterproof zijn bijvoorkeur buiten de grote stad, maar niet langer in kwetsbare volksbuurten

Nog grotere hufters in containers

life is a choice
pi_55484606
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:17 schreef henkway het volgende:
Hufters gaan in goedkope kleine nieuwe huurwoningen die hufterproof zijn bijvoorkeur buiten de grote stad, maar niet langer in kwetsbare volksbuurten

life is a choice
Criminaliteit gebeurt niet binnenshuis, gevoel van onveiligheid wordt niet veroorzaakt door wat iemand binnen doet. Kortom, die mensen gaan in de nieuwe buurt precies hetzelfde gedrag etaleren met precies dezelfde gevolgen. Je verplaatst het probleem dus. Durf het gedrag nou eens aan te pakken in plaats van de omgeving.
pi_55484621
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:20 schreef FJD het volgende:

[..]

Criminaliteit gebeurt niet binnenshuis, gevoel van onveiligheid wordt niet veroorzaakt door wat iemand binnen doet. Kortom, die mensen gaan in de nieuwe buurt precies hetzelfde gedrag etaleren. Je verplaatst het probleem dus. Durf het gedrag nou eens aan te pakken in plaats van de omgeving.
Maar die nieuwe buurt kan het geen kwaad, die ligt buiten de grote stad
wat mij betreft in de flevopolder

Het is zaak de grote stad te ontdoen van wereldvreemde elementen
Het gaat erom die wijk weer leefbaar te maken met nette straten
pi_55484659
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:22 schreef henkway het volgende:
Maar die nieuwe buurt kan het geen kwaad, die ligt buiten de grote stad
wat mij betreft in de flevopolder

Het gaat erom die wijk weer leefbaar te maken met mooie wijken
Misschien moeten we ze maar verhuizen naar een nog te maken eilandengroep in het IJsselmeer, elk eiland krijgt als inwonersaantal 1.

Probleem opgelost

Je focust je wederom alleen maar op de omgeving en niet op de persoon zelf. Daar komt nog eens de onwenselijkheid bij van het beperken van iemands bewegingsvrijheid, een van de fundamentele mensenrechten. Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
pi_55484695
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
Je vergeet duur.
pi_55484700
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Daar komt nog eens de onwenselijkheid bij van het beperken van iemands bewegingsvrijheid, een van de fundamentele mensenrechten. Onhaalbaar en nutteloos, lijkt me het perfecte overheidsplan
Wel je mag iemand een woning aanbieden die jij juist acht, als je de woningen gaat renoveren en verkopen, hij / zij hoeft die niet te nemen.

Maar dan is er alleen de straat
pi_55484799
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:28 schreef henkway het volgende:
Wel je mag iemand een woning aanbieden die jij juist acht, als je de woningen gaat renoveren en verkopen, hij / zij hoeft die niet te nemen.

Maar dan is er alleen de straat

Tot zover de keuzevrijheid...je hebt wel een keuze maar dan alleen uit dat ene huis dat ik je aanbied
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')