SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:29 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Moet je zo zeggen: Wacht maar even.
En dan deur op een kier en dan niet meer terugkomen![]()
En dan zo die bezorger je autosleutels jatten en wegrijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
LOLROFLAUTOPWNED
![]()
![]()
![]()
! einz schlussel!!
keinz auto!11!
![]()
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan zo die bezorger je autosleutels jatten en wegrijden![]()
LOLROFLAUTOPWNED
![]()
![]()
![]()
! einz schlussel!!
keinz auto!11!
![]()
Matige grap.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:31 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
En dan die folders aannemen met 10 cent fooi en dan die folders helemaal kapotscheuren en dan in de fik steken en erop gaan springen.
Zij zO :MIJN FOLDERS WAT DOE JE/!???!!?11![]()
![]()
![]()
Jij: Ik heb hem van je gekocht Roflz!1!!1einzzweidrei!1!lollerpolizei
LOLROFLAUTOPWNED
![]()
![]()
![]()
! einz schlussel!!
keinz auto!11!
![]()
Tuurlijk zou ik dat zelf doen, maar:quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt nu wel zeiken maar als je zelf folder of krantenbezorger was, zou je ook langs de deuren gaan. Het brengt namelijk een heel erg leuk centje op.
Daar hield ik op met jou serieus nemenquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Beach het volgende:
ik ben postbode
Amenquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Beach het volgende:
Ik geef niks; ik ben postbode en bezorg 6x per week en krijg niet eens wat.
En die kutkoters die 1/2x per week lopen en de helft weggooien wel zeker!![]()
DAMES EN HEREN GEEF LIEVER JE GELD AAN DE POSTBODE (die van tnt niet de nepperds van sandd/selektmail)
Verkapt ik-verdien-veel-te-weinig-als-postbode-post.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Beach het volgende:
DAMES EN HEREN GEEF LIEVER JE GELD AAN DE POSTBODE (die van tnt niet de nepperds van sandd/selektmail)
[..]
LOLROFLAUTOPWNED
![]()
![]()
![]()
! einz schlussel!!
keinz auto!11!
![]()
iemand moet het doen; net zoals het vuilnis ophalen enzoquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:57 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Daar hield ik op met jou serieus nemen
verkapt ik-wil-ook-graag-wat-waardering-voor-een-jaar-lang-postbezorgen-in-de-vorm-van-geldquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:58 schreef Diemux het volgende:
[..]
Verkapt ik-verdien-veel-te-weinig-als-postbode-post.
Eens. Al vind ik dat krantenbezorgers ook wel wat verdienen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Beach het volgende:
Echte dagbladen wel ja.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:03 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Eens. Al vind ik dat krantenbezorgers ook wel wat verdienen.
Vriendquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Beach het volgende:
goeiequote:Op vrijdag 7 december 2007 18:04 schreef Beach het volgende:
Of zelf kaartjes maken met "prettige feestdagen , groet 'insert naam' en dan die geven aan zon bezorger als zij geven
Vuilnis dat half vol zit met die kutfolders.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:02 schreef Beach het volgende:
iemand moet het doen; net zoals het vuilnis ophalen enzo
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:31 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
En dan die folders aannemen met 10 cent fooi en dan die folders helemaal kapotscheuren en dan in de fik steken en erop gaan springen.
Zij zO :MIJN FOLDERS WAT DOE JE/!???!!?11![]()
![]()
![]()
Jij: Ik heb hem van je gekocht Roflz!1!!1einzzweidrei!1!lollerpolizei
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:14 schreef ForumGek het volgende:
Tjah, dat deed ik toen ook. Ik heb 2 jaar de ochtendkrant bezorgt. En langs de deuren gaan is niet het leukste werk (voelde me een schooier) maar het leverde toch wel ¤120 op ofzo bij een wijkje van +- 80 krantjes. Volgens mij heb ik van die 80 abonnee's maar 3 keer niks gekregen, en sommige mensen waren er gewoon niet. of deden alsof
Leuke anekdote
Stond ik voor iemands deur, doe mijn praatje: "Goedemiddag, ik wens u namens het Dagblad van het Noorden een fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Kerel die opendeed: "oké, dankjewel" . En doet de deur dicht. Ach, kan gebeuren dacht ik.
Dus wat huizen verder komt er ineens een vrouw naar me toe gelopen en geeft me zo ¤5 !. Zegt ze van: "Hoi jongeman, sorry voor mijn man, die wist niet wat ie moest doen". Whehe
!
dus...
Waarom? Je krijgt toch betaald??? Je hebt er toch zelf voor gekozen? Ik ga de klanten van mijn bedrijf toch ook niet af voor het afgelopen jaar??? Bullshit voor iemand die als postbode krijgt betaald.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:03 schreef Beach het volgende:
[..]
verkapt ik-wil-ook-graag-wat-waardering-voor-een-jaar-lang-postbezorgen-in-de-vorm-van-geld
Geprobeerd maar gefaald.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:00 schreef APK het volgende:
Gewoon een keer een jaar lang alle foldertroep bewaren en in z'n bek douwen.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:14 schreef ForumGek het volgende:
Tjah, dat deed ik toen ook. Ik heb 2 jaar de ochtendkrant bezorgt. En langs de deuren gaan is niet het leukste werk (voelde me een schooier) maar het leverde toch wel ¤120 op ofzo bij een wijkje van +- 80 krantjes. Volgens mij heb ik van die 80 abonnee's maar 3 keer niks gekregen, en sommige mensen waren er gewoon niet. of deden alsof
Leuke anekdote
Stond ik voor iemands deur, doe mijn praatje: "Goedemiddag, ik wens u namens het Dagblad van het Noorden een fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar". Kerel die opendeed: "oké, dankjewel" . En doet de deur dicht. Ach, kan gebeuren dacht ik.
Dus wat huizen verder komt er ineens een vrouw naar me toe gelopen en geeft me zo ¤5 !. Zegt ze van: "Hoi jongeman, sorry voor mijn man, die wist niet wat ie moest doen". Whehe
!
dus...
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:29 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Moet je zo zeggen: Wacht maar even.
En dan deur op een kier en dan niet meer terugkomen![]()
en dan terugkomen en zien dat je jas gejat is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat trucje had ik altijd wel door. Ik belde gewoon aan altijd. En kreeg meestal alsnog geldquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Dan moet je deze sticker op je deur plakken, en dan alleen in december
Je bent er zelf ook niet echt een ster in, is 't nietquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:08 schreef zagevent het volgende:
Hier zijn de folderbezorgers een soort Turken die geen [b]klop[b] Nederlands kennen, dus hier geen last van.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom alleen in december? Die folders gingen bij mij toch al ongelezen de oud papierbak in, dus die sticker scheelt gewoon echt karrevrachten aan zooi die je weer weg moet gooien.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Beach het volgende:
En zelfs meiden die folders gooien geeft de TS niet eensquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:33 schreef TJDoornbos het volgende:
alleen de meiden die erg lekker zijn kunnen wat krijgen [afbeelding]
Als je de eerste bent geven mensen nog wat. Na een stuk of 5 bezorgers hebben ze het wel gehad.quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:04 schreef yosander het volgende:
Nu al?![]()
Ik ga de laatste week van dit jaar ook weer langs de deuren (maar ik bezorg tenminste een huis-aan-huisblad)!
![]()
Same here. Het voelt wat rot, dat leuren langs de deuren, maar zolang er mensen bij zijn die je 20 gulden geven (toen, lang geleden) heb ik het er wel voor over.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:56 schreef Ace1 het volgende:
Ik deed dat ook toen ik 15 was.. leverde me wel flink wat euro's op. Daar zet ik mijn waardigheid wel even voor opzij.
Dat is wel het beste ja, alleen jammer dat ik ze pas de laatste week krijg....quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je de eerste bent geven mensen nog wat. Na een stuk of 5 bezorgers hebben ze het wel gehad.
Och, ik weet precies welke huizen wel of geen krant wil, dus dat schiet niet op in mijn wijk.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef TornadoDK het volgende:
Die Nee Nee sticker alleen in december op je brievenbus plakken is wel een goeie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Because best things in life are illegal.
JEWEETZELLUFquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[ afbeelding ]
CHECK MIJN FOTOSHOPKUNSTE NAN WH00000000000000000000000000000000W
Het was dan ook een exemplaar dat niet om aan te zien was.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:59 schreef DaMook het volgende:
[..]
En zelfs meiden die folders gooien geeft de TS niet eens.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[ afbeelding ]
De bittere waarheid inderdaad. Vorig jaar ging ik als ochtendkrantbezorger fijn rond Kerstmis fooi ophalen, maar al het foldertuig was al langs geweest. Ik kreeg wat nog over was, en dat was meestal niet meer dan vijftig cent.quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je de eerste bent geven mensen nog wat. Na een stuk of 5 bezorgers hebben ze het wel gehad.
waarom zou ik daar geld voor geven?quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:21 schreef Professor_Paljas het volgende:
... fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar komen wensen.
Daarzonet de eerste aan de deur gehad. Niets gegeven natuurlijk, het zijn maar folders, werd niet echt gewaardeerd aan haar blik te zien toen ze weg liep
Waarom die wel? Hij doet ook maar z'n werk en krijgt daar ook gewoon betaald voor. Niet zeuren gewoon doorwerken, dat eeuwige gebedel. Vaak genoeg hier zelfs de verkeerde krant gehad, dan betaal ik ze helemaal niet.quote:Op zaterdag 8 december 2007 02:59 schreef Synthesist het volgende:
Maar een krantenbezorger geef je wel wat vind ik. folderbezorgers daarentegen...
quote:
Het moet ook niet, het is enkel een blijk van waardering, een extraatje omdat iemand voor jouw krantje elke ochtend om 5 uur z'n nest uit gaat. Verder vond ik het als bezorger van de ochtendkrant altijd wel leuk om te zien wie er nou achter die deur woonde (maar dat komt misschien omdat ik de de Telegraaf bezorgdequote:Op zaterdag 8 december 2007 03:50 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Waarom die wel? Hij doet ook maar z'n werk en krijgt daar ook gewoon betaald voor. Niet zeuren gewoon doorwerken, dat eeuwige gebedel. Vaak genoeg hier zelfs de verkeerde krant gehad, dan betaal ik ze helemaal niet.
In de horeca is het ook een ongewenst fenomeen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 08:26 schreef parselmouth het volgende:
En in de horeca vindt iedereen het ook normaal dat je fooi geeft, waarom daar dan wel
De grap van fooi is dat het iets éxtra's is, anders heette het wel salaris. Je hoeft het dus ook niet te geven, maar je kunt er een beetje waardering in uit drukken voor die keren dat ze door weer en wind gaan. Als je sowieso geen belangstelling voor die kranten of folders hebt, kun je beter een sticker op je deur plakken, dat scheelt alleen maar ergernis (en papier).quote:Op zaterdag 8 december 2007 03:50 schreef Tsurany het volgende:
Waarom die wel? Hij doet ook maar z'n werk en krijgt daar ook gewoon betaald voor. Niet zeuren gewoon doorwerken, dat eeuwige gebedel. Vaak genoeg hier zelfs de verkeerde krant gehad, dan betaal ik ze helemaal niet.
Daarna nog even door 't oog kijken naar het beteuterde gezicht van de diep teleurgestelde bezorger.quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:23 schreef Noorseviking het volgende:
Altijd bedanken en dan weer de deur dicht
Dat past niet.quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:30 schreef fransbreda het volgende:
Ik ga die gast geen geld geven voor de halve boomstammen die hij elke week in mijn deur stopt.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:09 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
De grap van fooi is dat het iets éxtra's is, anders heette het wel salaris. Je hoeft het dus ook niet te geven, maar je kunt er een beetje waardering in uit drukken voor die keren dat ze door weer en wind gaan. Als je sowieso geen belangstelling voor die kranten of folders hebt, kun je beter een sticker op je deur plakken, dat scheelt alleen maar ergernis (en papier).
Maar ik mag aannemen dat je dan ook nooit fooi betaalt in restaurants, aan taxichauffeurs, aan garderobedames of aan portiers? Op zich je goed recht, hoor. Maar je zou dan ook consequent kunnen zijn en je kerstpakket van je baas weigeren of je dertiende maand aan een goed doel geven.
Kerstpakketten is meestal oude zooi ,verder is 't belachelijk om alleen met Kerstmis stil te staan bij de minder bedeelde medemens.quote:
Dat had ik als 7-jarige ook eens, alleen ging mn mamsje er niet achteraan om geld te geven. Daarna hebben we een tijdje geen folders in de bus gehadquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:14 schreef ForumGek het volgende:
Leuke anekdote
!
dus...
dat is echt heel domquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:24 schreef Troubles. het volgende:
Hmmzz, dan zijn de bezorgers bij hier niet zo slim. Die kleine wenskaartjes worden hier zonder dat er aangebeld wordt gewoon door de brievenbus gedaan.
Ja, nu ik erover nadenk is wel absurd. Ze kunnen een extra'tje verdienen maar in plaats daarvan verschaffen ze zichzelf gewoon extra werk.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:31 schreef oorsnot het volgende:
[..]
dat is echt heel domflikker ze dan gewoon in de papierbak
Ja, negers krijgen bij ons ook zeker een bonus!!quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:10 schreef MaxPower het volgende:
Folderbezorgers die fooi willen? Dat heb ik nog niet meegemaaktAbsurd idee zeg. Fooi vragen voor iets waar je niet op zit te wachten.
De krantenbezorger krijgt uiteraard wel, die bezorgt iets waar ik wél om gevraagd heb en nog eens ruim op tijd elke ochtend ook. En het is nog een neger ook. Hulde voor de beste man.
deur kankers hard dichtgooien kan ook, tenzij ik aanje deur komquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:47 schreef RTB het volgende:
Kut, ik verwacht een pakketje in de komende weken. Dan moet ik dus wel opendoen =\
Beetje lastig als je in een huis met meerdere etages woont.quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:09 schreef Cynix ® het volgende:
Als je sowieso geen belangstelling voor die kranten of folders hebt, kun je beter een sticker op je deur plakken, dat scheelt alleen maar ergernis (en papier).
Ik geef ze meestal een snoepje. Het zijn toch mensen van 13/14 jaar met die folders.quote:Op zondag 9 december 2007 23:52 schreef Charlotjuh het volgende:
irritant!ze pleuren ze 9 van de 10 keer toch in de bosjes..
Dat heb ik ook wel eens gehadquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:17 schreef leppeh het volgende:
[..]
Dat had ik als 7-jarige ook eens, alleen ging mn mamsje er niet achteraan om geld te geven. Daarna hebben we een tijdje geen folders in de bus gehad
vlak voor de bezorgers langskomen met die kutkaartjes!quote:
Altijd lachen!quote:Op zondag 9 december 2007 23:59 schreef LollerSjaak het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gehad"Ik wens u namens de telegraaf prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar"
Ik: Ok bedankt jij ook *flikkert deur dicht*
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:04 schreef Beach het volgende:
Of zelf kaartjes maken met "prettige feestdagen , groet 'insert naam' en dan die geven aan zon bezorger als zij geven
Dan ben je echt dom.quote:Op maandag 10 december 2007 09:28 schreef Xylor het volgende:
Als televaag lopertje doet ik niet eens aan het rondwaggelen van die kaartjes, mik ze wel door de deur tijdens me ronde of geef ze aan me neefje ofzo.
Krijgt ie ook nog wat geld zonder enige moeite te hoeven doen.
TS is een asociale hufterquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:21 schreef Professor_Paljas het volgende:
Daarzonet de eerste aan de deur gehad. Niets gegeven natuurlijk, het zijn maar folders, werd niet echt gewaardeerd aan haar blik te zien toen ze weg liep
Heb ik dan om die reclame gevraagd, nee. Die reclame shit wordt gewoon in mijn brievenbus gemikt en dan ook nog een beetje gaan bedelen om geld.quote:Op maandag 10 december 2007 10:57 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
TS is een asociale hufter![]()
![]()
Zo'n kind loopt elke week door weer en wind langs jouw huis voor die kutfolders van je. Die kun je toch wel eens per jaar 25 cent afstaan?
Dan plak je zo'n sticker op je brievenbus. Als je dat niet doet, dan moet je ook niet over die folders gaan zeiken.quote:Op maandag 10 december 2007 11:20 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Heb ik dan om die reclame gevraagd, nee. Die reclame shit wordt gewoon in mijn brievenbus gemikt en dan ook nog een beetje gaan bedelen om geld.
En alsnog had je de der dicht geflikkerdquote:Op maandag 10 december 2007 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik heb een nee, nee stikker op mijn brievenbus.
Staat er iemand voor de deur: de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar voor 2008
Ik: Ik heb een nee, nee stikker hoor!
Hij: Daarom, ik heb je heel het jaar niet lastig gevallen met folders!
Ik:
Gezien de rest van de reacties waarin de meerderheid het met mij eens is zal dat nog wel meevallenquote:Op maandag 10 december 2007 10:57 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
TS is een asociale hufter![]()
![]()
Zo'n kind loopt elke week door weer en wind langs jouw huis voor die kutfolders van je. Die kun je toch wel eens per jaar 25 cent afstaan?
Wat de rest van de FOK!kers vindt interesseert me niet, ik vind het asociaal om niets te geven. Zeker als die folders ook nog gelezen worden (door jouw moeder in dit geval), kan je best een paar cent kwijt aan een bezorger. Dan vorder je dat geld maar weer terug bij je moeder ofzo...quote:Op maandag 10 december 2007 17:28 schreef Professor_Paljas het volgende:
[..]
Gezien de rest van de reacties waarin de meerderheid het met mij eens is zal dat nog wel meevallen![]()
Sorry maar ik vind dat je een fooi alleen iets moet geven voor iets dat je echt waardeert. Folders waardoor ik gewoon niet echt, het is dat mijn moeder ze door wil bladeren maar anders had er ook wel zo'n nee-nee sticker op de deur gezeten
Bij de krant ja, bij die ongeadreseerde rommel niet.quote:Op maandag 10 december 2007 17:44 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Wat de rest van de FOK!kers vindt interesseert me niet, ik vind het asociaal om niets te geven. Zeker als die folders ook nog gelezen worden (door jouw moeder in dit geval), kan je best een paar cent kwijt aan een bezorger. Dan vorder je dat geld maar weer terug bij je moeder ofzo...
Ja want de bezorger van de foldertjes doet minder goed zijn bestquote:Op maandag 10 december 2007 18:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij de krant ja, bij die ongeadreseerde rommel niet.
Ja, en ik vraag er niet om!quote:Op maandag 10 december 2007 18:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja want de bezorger van de foldertjes doet minder goed zijn best![]()
quote:Op maandag 10 december 2007 18:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja want de bezorger van de foldertjes doet minder goed zijn best![]()
idd, die sticker gaat er bij mij direct na de Sinterklaas op en op 2 januari eraf. Er staan nu toch alleen maar kerstbomen in die foldertjes.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Nee. Daar is de werkgever voor.quote:Op maandag 10 december 2007 10:57 schreef PekingDuck het volgende:
Laat me raden ... jij geeft nooit fooien zeker ook niet als je gaat uiteten / iets drinken ?quote:
quote:Op maandag 10 december 2007 11:15 schreef Hijacking het volgende:
Als ze zeggen prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar moet je gewoon zeggen .
Wat fijn dat de jeugd dat uit zich zelf zegt , zo spontaan en niet eens voor een beloning
![]()
Dan in 9/10 keer loopt diegene weg of je staart hem aan totdat die weggaat is ook wel tof
fooien geven als je uit eten gaat doe je als je goed behandeld word , niet als je wekelijks een handig verpakt pakketje met reclame materiaal de brievenbus ontvangt dat over het algemeen ook meteen in de kliko beland, als het grootste gedeelte van de rest van die pakketjes al niet in een natuurgebied of andere kliko beland is.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:39 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Laat me raden ... jij geeft nooit fooien zeker ook niet als je gaat uiteten / iets drinken ?
Ik geef inderdaad nooit een fooi. Ook niet in de horeca.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:39 schreef Maikuuul het volgende:
Laat me raden ... jij geeft nooit fooien zeker ook niet als je gaat uiteten / iets drinken ?
Het heeft helemaal niets te maken met de bedragen waar het om gaat. Als ik iets koop vergelijk ik zelden de prijs bij verschillende winkels, dat is veel te veel gedoe en kost veel te veel tijd die ik er niet voor over heb. Waar het om gaat is dat de persoon in kwestie een (bij)baan heeft, daar voor betaald wordt. Dan moet je niet bij mij komen bedelen om meer, dat moet je aan je werkgever vragen. Ik heb een zakelijke overeenkomst met die werkgever. Die werkgever met de bezorger. Ik heb helemaal niets met die bezorger te maken.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:39 schreef Maikuuul het volgende:
en waarschijnlijk ook nog op alle soorten onzin die je koopt besparen zeker ?
Ik dacht al, wanneer komt ie nou.quote:Op dinsdag 11 december 2007 02:14 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad nooit een fooi. Ook niet in de horeca.
[..]
Het heeft helemaal niets te maken met de bedragen waar het om gaat. Als ik iets koop vergelijk ik zelden de prijs bij verschillende winkels, dat is veel te veel gedoe en kost veel te veel tijd die ik er niet voor over heb. Waar het om gaat is dat de persoon in kwestie een (bij)baan heeft, daar voor betaald wordt. Dan moet je niet bij mij komen bedelen om meer, dat moet je aan je werkgever vragen. Ik heb een zakelijke overeenkomst met die werkgever. Die werkgever met de bezorger. Ik heb helemaal niets met die bezorger te maken.
Ik zwaaide op de vorige pagina toch al naar je?quote:
Ik bedoel inhoudelijk: wanneer trekt ie nou van leer?!quote:Op dinsdag 11 december 2007 02:25 schreef 700MB het volgende:
Ik zwaaide op de vorige pagina toch al naar je?
Tsjonge jonge hey, ga eens achter die kutcomputer vandaan en werp jezelf in het 'echte leven'. Sommige dingen doe je gewoon omdat het zo hoort. En als je een echte vent bent, dan neem je dat kaartje van die folderbezorger dan ook gewoon niet aan, want het is 'voor wat hoort wat'.quote:
Nee, 'omdat het zo hoort' is geen enkele reden om iets te doen. Als je iets wilt doen moet je dat doen omdat de redenen daarvoor je aanspreken en/of je het ermee eens bent, NIET omdat anderen het ook doen of omdat anderen het van je verwachten. Dat wel doen is het in stand houden van iets alleen maar om het in stand houden. Het geven van een fooi is een principiele onjuistheid waar ik niet aan mee werk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:23 schreef PekingDuck het volgende:
Tsjonge jonge hey, ga eens achter die kutcomputer vandaan en werp jezelf in het 'echte leven'. Sommige dingen doe je gewoon omdat het zo hoort. En als je een echte vent bent, dan neem je dat kaartje van die folderbezorger dan ook gewoon niet aan, want het is 'voor wat hoort wat'.
Heb jij ooit wel eens dat jij, dat wat een ander voor jou doet, waardeert?quote:Op woensdag 12 december 2007 01:06 schreef 700MB het volgende:
en die fooi heeft verder ook helemaal niets meer te maken met waardering.
Niet in een zakelijke context.quote:Op woensdag 12 december 2007 02:32 schreef r_one het volgende:
Heb jij ooit wel eens dat jij, dat wat een ander voor jou doet, waardeert?
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?quote:Op woensdag 12 december 2007 15:17 schreef jordeeeh het volgende:
Eens met 700MB. Ze willen je fijne feestdagen wensen via een kaartje, en daar zou je voor moeten betalen? Dan wensen ze je dus niks.
Ze menen het zeker niet, maar dan moeten ze niet doen alsof dat wel zo is.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:14 schreef PekingDuck het volgende:
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?
Die fooi is dus van mijn belastingcenten betaald!quote:Op woensdag 12 december 2007 01:50 schreef no1uknow het volgende:
Nog een leuke anekdote:
Paar jaartjes geleden alweer dat ik kaartjes/folders liep.
Was rustig mn loopje aan het doen met de kaartjes, en zonder op te letten belde ik aan bij een huis met een nee/nee sticker op de deur.
Ik zat van shit wat doe ik nou. Ik dacht nouja ik doe gewoon rustig mn zegje en als ze het doorhebben zeg ik van 'Ohja sorry, helemaal niet op gelet'.
Er wordt opengedaan, dus ik gewoon rustig m'n zegje doen, zegt ze wacht even, komt ze terug met 5 euro.
5 euro van iemand waar ik nooit heb hoeven bezorgen
Een buitenlander nog wel!
Ze krijgen toch loon?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:14 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?
Zullen we de kerstpakketten dan ook maar afschaffen?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:23 schreef jordeeeh het volgende:
Ze krijgen toch loon?
Man, dat is met bijna alles zo wat geld oplevert tegenwoordig. Loze termen als 'service' en 'kwaliteit' die te pas en te onpas worden gebruikt...quote:Op woensdag 12 december 2007 16:40 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ze menen het zeker niet, maar dan moeten ze niet doen alsof dat wel zo is.
Alleen voor mensen, die zitten te zeuren, zoals jijquote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Zullen we de kerstpakketten dan ook maar afschaffen?
jah die pizzabezorgers ook, moeten die nu perse fooi krijgen?quote:
Een kerstpaket is ook niet verplicht hoor, t is een keuze van de baas.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet per se fooi te geven hoor.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
jah die pizzabezorgers ook, moeten die nu perse fooi krijgen?
Prima, ik ben voor.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
Toen ik nog chinees bezorgde ging ik eerst naar het adres waar ik er zeker van was dat ik fooi zou krijgen.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet per se fooi te geven hoor.
Dat klopt, en daar moet je ook doorheen kijken naar wat het werkelijk is. Bedrijven verlenen geen service om hun klanten een plezier te doen. Service bestaat alleen als gevolg van een kosten-baten analyse.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:47 schreef parselmouth het volgende:
Man, dat is met bijna alles zo wat geld oplevert tegenwoordig. Loze termen als 'service' en 'kwaliteit' die te pas en te onpas worden gebruikt...
Waarom is dat anders? Ook de bezorgers van de krant krijgen gewoon loon voor hun werkzaamheden.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:49 schreef whosvegas het volgende:
Ik ga bezorgers van huis aan huis bladen echt niks geven, ik lees die zooi niet en op die reclame zooi zit ik al helemaal niet te wachten. Als ik ergens op geabonneerd zou zijn, dan zou ik het wat anders vinden.
Ja, met chantage kom je ver in het leven.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:01 schreef ColtZ40 het volgende:
Toen ik nog chinees bezorgde ging ik eerst naar het adres waar ik er zeker van was dat ik fooi zou krijgen.De mensen die nooit niks gaven kregen van mij geen kroepoek.
Weet jij wat chantage betekend?quote:Op woensdag 12 december 2007 18:06 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja, met chantage kom je ver in het leven.
Ja, dat is het hetgeen dat jij in de beschreven situatie uitvoerde.quote:
Dat weet ik. Een zinloze keuze dus.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef jordeeeh het volgende:
Een kerstpaket is ook niet verplicht hoor, t is een keuze van de baas.
Waar zie je mij zeuren?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:50 schreef whosvegas het volgende:
Alleen voor mensen, die zitten te zeuren, zoals jij
Jij als klant hebt er geen weet van, dus geen chantage!quote:Op woensdag 12 december 2007 18:08 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja, dat is het hetgeen dat jij in de beschreven situatie uitvoerde.
Hebben ze in Zwolle maar drie brievenbussen?. Da's echt KEIweinig!quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:10 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is wel het beste ja, alleen jammer dat ik ze pas de laatste week krijg....![]()
Maar, ik bezorg twee van de drie huis-aan-huisbladen in Zwolle.
Het is geen chantage. Die kroepoek is een extra attentie maar je hebt er geen recht op. Je hebt het immers niet besteld en er ook niet voor betaald.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:06 schreef 700MB het volgende:
Ja, met chantage kom je ver in het leven.
quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die fooi is dus van mijn belastingcenten betaald!![]()
![]()
Het is in dit geval wel chantage omdat er aangegeven wordt dat er een rechtstreekse koppeling is tussen het niet geven van een fooi en het niet krijgen van kroepoek.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:39 schreef r_one het volgende:
Het is geen chantage. Die kroepoek is een extra attentie maar je hebt er geen recht op. Je hebt het immers niet besteld en er ook niet voor betaald.
Die kroepoek wordt je al dan niet gegund door de bezorger. Hij is er geheel vrij in om voor sommige klanten, geheel vrijwillig, iets extra's te doen. In dit geval het geven van gratis kroepoek. Dat een bezorger eerder fooigevende klanten pleziert, is niet meer dan logisch. Het zou pas chantage zijn als hij bij aflevering de klanten de gratis kroepoek voorhoudt met de bepaling dat, als ze niet bereid zijn een fooi te geven, hij de kroepoek weer mee retour neemt.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:36 schreef 700MB het volgende:
Het is in dit geval wel chantage omdat er aangegeven wordt dat er een rechtstreekse koppeling is tussen het niet geven van een fooi en het niet krijgen van kroepoek.
Nee, die beslissing is aan de eigenaar van die tent. De kroepoek is geen eigendom van de bezorger.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:52 schreef r_one het volgende:
Die kroepoek wordt je al dan niet gegund door de bezorger.
Dat is dan ook wat hij in de praktijk doet. Hij geeft ze een slechtere behandeling dan hij anders zou doen, alleen maar gebaseerd op de fooi.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:52 schreef r_one het volgende:
Het zou pas chantage zijn als hij bij aflevering de klanten de gratis kroepoek voorhoudt met de bepaling dat, als ze niet bereid zijn een fooi te geven, hij de kroepoek weer mee retour neemt.
Dat veronderstel jij.quote:Op donderdag 13 december 2007 02:01 schreef 700MB het volgende:
Nee, die beslissing is aan de eigenaar van die tent. De kroepoek is geen eigendom van de bezorger.
Je moet niet geloven, je moet de feiten kennen. En aangezien je de feiten niet kent, kun je niet stellig tot zo'n boude conclusie van chantage komen.quote:In theorie zou die de beslissing aan de bezorger kunnen delegeren, maar daar geloof ik, gelet op de gebruikte formulering, in dit geval weinig van.
Neen, dat doet hij niet, hij geeft je de behandeling waar je voor betaald hebt. Je bestelde chinese voedsel wordt keurig en compleet bezorgd, geheel conform de ovreenkomst die je bent aangegaan bij bestelling. Kroepoek maakte geen onderdeel uit van die overeenkomt. Aan iets extra's kun je geen rechten ontlenen, van een slechtere behandeling door onthouding van iets wat geen onderdeel van je overeenkomst is, kan dan ook geen sprake zijn.quote:Dat is dan ook wat hij in de praktijk doet. Hij geeft ze een slechtere behandeling dan hij anders zou doen, alleen maar gebaseerd op de fooi.
En dan nog bellen ze aan. Daarom heb ik een stapeltje gekopieerde 10 euro biljetten klaarliggen. Iedereen kan faken!quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik plak 8 weken van tevoren een NEE-NEE sticker op de deur, komen ze ook niet aan de deur.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:21 schreef Professor_Paljas het volgende:
quote:Op woensdag 12 december 2007 18:39 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Hebben ze in Zwolle maar drie brievenbussen?. Da's echt KEIweinig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
quote:Op donderdag 13 december 2007 14:03 schreef yosander het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Meen je niet
Er zijn er wel meer, maar dat zijn allemaal bladen die niet specifiek over Zwolle gaan.quote:
Ja hoere, die moet ik hebben. Ik had die ooit eens besteld via de site van Milieudefensie, maar dat gaat dus niet meer...quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Je moet naar het gemeentehuis... dat heeft mij er tot nu toe ook van weerhouden om zo'n sticker te halen, maar de bergen folders zijn wel erg groot en lezen doe ik ze nooit. Dus in januari maar eens langs het gemeentehuis.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:39 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja hoere, die moet ik hebben. Ik had die ooit eens besteld via de site van Milieudefensie, maar dat gaat dus niet meer...
Waaaaar kan ik die sticker bemachtigen?
Ik krijg elke dag bakken spam, word er gek van!
quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:48 schreef Beach het volgende:
Ik ben gezwicht![]()
5 euro gegeven aan de ochterdkrantbezorgster
Als ik morgen dat mooie blonde meisje bij ons in de buurt zie lopen met haar krantjes schiet ik haar wel even aan: "hee, ik woon op nummer 4 en ik heb nog geen kaartje van je gehadquote:Op vrijdag 21 december 2007 16:48 schreef Beach het volgende:
Ik ben gezwicht![]()
5 euro gegeven aan de ochterdkrantbezorgster
Fooi in natura ?quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:07 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als ik morgen dat mooie blonde meisje bij ons in de buurt zie lopen met haar krantjes schiet ik haar wel even aan: "hee, ik woon op nummer 4 en ik heb nog geen kaartje van je gehad"
Nee.quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:35 schreef palmboom112 het volgende:
in de kroeg of wat dan ook hoor je echt wel een fooi te geven mits ze hun werk goed doen
Nee.quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:35 schreef palmboom112 het volgende:
Het is eenmaal zou dus deal with it dan
quote:Op woensdag 12 december 2007 01:06 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee, 'omdat het zo hoort' is geen enkele reden om iets te doen. Als je iets wilt doen moet je dat doen omdat de redenen daarvoor je aanspreken en/of je het ermee eens bent, NIET omdat anderen het ook doen of omdat anderen het van je verwachten. Dat wel doen is het in stand houden van iets alleen maar om het in stand houden. Het geven van een fooi is een principiele onjuistheid waar ik niet aan mee werk.
Overigens zal ik de deur niet eens opendoen als ik merk dat het een bezorger is, dus het kaartje zal ik dan ook niet aannemen. Dat scheelt namelijk ons allebei tijd, de bezorger kan meteen verder naar de volgende deur, en mijn tijd wordt er ook niet mee verspild. Als ik het niet door heb en de deur wel opendoe neem ik het kaartje wel aan. Ik heb er verder geen enkele behoefte aan maar het is de snelste optie om er vanaf te zijn.
Als het geven van een kaartje en het geven van een fooi aan elkaar gekoppeld moeten zijn, zoals jij stelt, hebben ze geen van beide een betekenis, dan ben je gewoon een kaartje aan het kopen voor een veel te hoge prijs. De bezorger meent dan zijn wens van het kaartje niet daadwerkelijk omdat hij het alleen maar doet om er geld voor te krijgen, en die fooi heeft verder ook helemaal niets meer te maken met waardering.
Kerstpakketten zijn een extratje van de baas en krijg je niet door te bedelen bij je klanten.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Hun salaris zou al voldoende moeten zijn. Als ze niet "prompt" genoeg zijn, verdienen ze dat salaris niet en mogen ze wat mij betreft gekort worden.quote:Op zondag 23 december 2007 03:12 schreef Dingest het volgende:
Weet men trouwens dat het Engelse woord tip - fooi dus - eigenlijk een afkorting is voor 'to insure promptness'? Het is een soort omkoopmiddel zodat je sneller/beter geholpen wordtValt dus ook prima toe te passen op (ochtend)krantenbezorgers.
Jammer voor de Verdonk-fans dat het een blanke is. Dan hadden ze weer een reden om een mooie topic te kunnen openen in KLB.quote:Op zondag 23 december 2007 04:10 schreef glasbak het volgende:
Ook een goede rede om de deur niet open te doen:
[ afbeelding ]
Heb je ook nog even gekeken waar ik deze reactie op gaf?quote:Op zondag 23 december 2007 02:58 schreef glasbak het volgende:
Kerstpakketten zijn een extratje van de baas en krijg je niet door te bedelen bij je klanten.
Alsof "het krijgen van loon" een soort wetmatigheid inhoudt die een (willekeurig) extraatje per definitie overbodig of zelfs ongewenst maakt.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:23 schreef jordeeeh het volgende:
Ze krijgen toch loon?
Triest dat zulke dingen het gewoon verzieken voor iemand die elke dag om 5 uur z'n nest uitgaat om door weer en wind er voor te zorgen dat zo'n 100 krantjes op tijd bezorgd worden.quote:Op zondag 23 december 2007 04:10 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Plus daarbij komt dat de helft van zeikend Nederland z'n kerstpakket toch maar 'stom' vindt en er dagenlang over kan lopen janken en het tot gesprek van de week kan bombarderen met alle andere zeikerige collega's. Mensen zijn een beetje vergeten dat het allemaal om het gebaar gaat en niet of heel de werkvloer het te gek vindt en er iets mee kan (dat kan sowieso al niet, maar ook als het om levensmiddelen gaat valt er natuurlijk wel wat te zeiken).quote:Op zondag 23 december 2007 05:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je ook nog even gekeken waar ik deze reactie op gaf?
[..]
Alsof "het krijgen van loon" een soort wetmatigheid inhoudt die een (willekeurig) extraatje per definitie overbodig of zelfs ongewenst maakt.
De krantenjongen hoopt slechts op een fooi, de werknemer rekent er vast op en ziet het kerstpakket als een vanzelfsprekendheid. Als de werknemer een jaar geen kerstpakket zou krijgen, is die danig in z'n wiek geschoten. Terwijl de krantenjongen hooguit denkt van "jammer dan, next".
Ik vraag me dan serieus af welke instelling goed beschouwd egoïstischer is.
Eens!quote:Op zondag 23 december 2007 10:19 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Triest dat zulke dingen het gewoon verzieken voor iemand die elke dag om 5 uur z'n nest uitgaat om door weer en wind er voor te zorgen dat zo'n 100 krantjes op tijd bezorgd worden.
Nog triester vind ik dat mensen dit als reden gebruiken om hun bezorger geen extraatje te geven. Ik heb ook eens een man gehad die beweerde dat er al iemand langs was gekomen (en mij dus niks gaf), terwijl de rest van die bejaardenflat die ik bezorgde dus nog helemaal niemand eerder had gehad. Als je niks extra's wil geven is dat best, maar ga alsjeblieft niet van die schijnheilige smoesjes verzinnen.
En voor de mensen die wel wat willen geven: kijk eerst goed naar het kaartje, als je 'm om die reden niet 100% vertrouwt vraag je gewoon of je de rest van het stapeltje even mag zien. En gasten die je belazeren moet je dan maar een klap voor hun bek verkopen.
quote:Op zondag 23 december 2007 04:10 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Bekende klacht. Sinds dit jaar ontvangen we geen Stadsblad en Echo meer. Het zou me niet verbazen als ze nog wel langskomen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:01 schreef gargamel het volgende:
ach jij krijgt je folders en lokale suffertjes nog. Hier komen ze langs voor de fooi, maar bezorgen ho maar. En nee niet zon sticker als hierboven op de brievenbus en ook geen valse hond achter de deur
Die onthouden wequote:Op vrijdag 7 december 2007 18:04 schreef Beach het volgende:
En die gaan we doenquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:19 schreef veldmuis het volgende:
Wat moet je met al die kutfolders als het op internet allemaal veel voordeliger is?quote:Op woensdag 26 december 2007 11:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mensen die geen Nee-Nee sticker hebben..
Overigens de krantenbezorgster best flink wat geld gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |