abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55114018
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
pi_55117003
O jee, dat moet ik binnenkort ook weer gaan doen... Ik weet niet of ik er wel zin in heb Ik doe in één wijk alleen de huis-aan-huis, en de andere de huis-aan-huis en voor twee folderbedrijven (in 1 keer, overigens). Ik krijg er al goed voor betaald, dus ergens vind ik dat de eer voor de koters die heel vroeg op moeten staan moet gaan. Ik heb dat zelf ook 2,5 maand - wintermaanden - gedaan en dat is toch best netjes als je iedere ochtend om 7 uur al klaar bent met je wijk.

Vorig jaar kwamen er overigens wel mensen uit zichzelf naar de deur en gaven wat, terwijlj ik de kaartjes gewoon in de krant had gevouwen
pi_55118143
bezorgstertje?

"Fooi? oh, ja natuurlijk. Loop maar even mee"
pi_55118471
* r_one verwacht 700mb in dit topic
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_55118486
Meh zo pauper, zelf 2 jaartjes gelopen, begon natuurlijk precies in januari, vorige was wss een pauper die net na de kerstkaartjes stopte. Zelf altijd gelopen, niet altijd even netjes maar meestal wel. Nooit kerst kaartjes gedaan, verdiende 12-15 euro voor 2 uurtjes werk en kreeg genoeg zakgeld, vond het echt genant om dan als een pauper te gaan bedelen. Verdomme je krijgt gewoon een prima loontje, hoef je toch niet te gaan bij bedelen? Moet de buschauffeur je eens extra geld vragen omdat hij je 's avonds laat rondrijd en 's ochtends vroeg, nee das gewoon z'n werk. Maar die paupers van een jaar of 14-18 die ruim zat geld hebben vinden dat ze wel mogen bedelen. Flikker toch op.

Enig nadeel is dat je het bij de krantenjongen haast wel moet doen, net als bij eten bezorgers, hoor vaak genoeg dat ze in je eten spugen of dat krantenjongens slechter bezorgen als je ze geen fooi geeft. Zo walgelijk, dat je ze extra moet betalen naast hun salaris omdat ze je anders gaan fucken.

Buitelanders
Folder bezorgers
Krantenjongens
Eten bezorgers
pi_55118704
Het ergste zijn die sjonnies die het flikken 3x langs te komen.

Daarom vragen mijn ouders altijd zo'n kaartje. Dubbele betalen ze niet
pi_55119075
Heb ze gelukkig amper aan de deur gehad. M'n moeder doet dan open en is natuurlijk zo zwak dat ze wat geeft. Dat tuig krijgt van mij niets.
pi_55119213
Maar een krantenbezorger geef je wel wat vind ik. folderbezorgers daarentegen...
pi_55119230
Ik bied ze meestal geld om mijn brievenbus in het vervolg over te slaan.
pi_55119317
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:21 schreef Professor_Paljas het volgende:
... fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar komen wensen.

Daarzonet de eerste aan de deur gehad. Niets gegeven natuurlijk, het zijn maar folders, werd niet echt gewaardeerd aan haar blik te zien toen ze weg liep
waarom zou ik daar geld voor geven? Ze geeft er nieteens een knuffel bij Op ouwejaars avond word me genoeg gelukkig nieuwjaar gewenst En een kutjaar wordt het toch wel, dus.. We beginnen wel met praten over een fooi zodra ze dr topje omhoog hijst
pi_55119603
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 02:59 schreef Synthesist het volgende:
Maar een krantenbezorger geef je wel wat vind ik. folderbezorgers daarentegen...
Waarom die wel? Hij doet ook maar z'n werk en krijgt daar ook gewoon betaald voor. Niet zeuren gewoon doorwerken, dat eeuwige gebedel. Vaak genoeg hier zelfs de verkeerde krant gehad, dan betaal ik ze helemaal niet.
pi_55119668
Moet je zo zeggen: Wacht maar even.
En dan deur op een kier en dan vet lang wachten en dan droog dicht doen.

of je geeft hem een chocolade munt. en je zegt erbij : eet hem maar lekker op knulletje.

maar eff zonder grappen ik zou ze wel wat geven ze moeten door weer en wind en geloof me dat is kutwerk
tenzij ze natuurlijk een scooter hebben zou ik vet weinig geven.

maar ik ga slapen gaap
pi_55120075
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 02:02 schreef r_one het volgende:
* r_one verwacht 700mb in dit topic
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55120135
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 03:50 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Waarom die wel? Hij doet ook maar z'n werk en krijgt daar ook gewoon betaald voor. Niet zeuren gewoon doorwerken, dat eeuwige gebedel. Vaak genoeg hier zelfs de verkeerde krant gehad, dan betaal ik ze helemaal niet.
Het moet ook niet, het is enkel een blijk van waardering, een extraatje omdat iemand voor jouw krantje elke ochtend om 5 uur z'n nest uit gaat. Verder vond ik het als bezorger van de ochtendkrant altijd wel leuk om te zien wie er nou achter die deur woonde (maar dat komt misschien omdat ik de de Telegraaf bezorgde ), en sommige mensen waren echt oprecht geinteresseerd wat ik naast het krantenbezorgen nou deed. Ik vond zo'n rondje altijd leuk om te doen, ook om het geld, maar ook omdat iedereen positief is over het werk wat je doet.

En in de horeca vindt iedereen het ook normaal dat je fooi geeft, waarom daar dan wel en 1 keer per jaar 2 euro aan een bezorger die door weer en wind voor jouw krantje gaat niet?
pi_55120143
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:26 schreef parselmouth het volgende:
En in de horeca vindt iedereen het ook normaal dat je fooi geeft, waarom daar dan wel
In de horeca is het ook een ongewenst fenomeen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55120171
't Waren bij mij in elk geval verzuurde bejaarden en ubertokkies die me niks gaven of zich gingen verstoppen in de huiskamer (met brandend licht) om zo te doen alsof ze niet thuis waren

Maar aan de andere kant mensen die een maand later vroegen of ik wel langs was geweest met oud en nieuw en me dan alsnog 10 euro in m'n handen drukken

Achteraf gezien was het best leuk werk Lekker voor jezelf, mensen waarderen je werk gewoon, lekker rustig 's ochtends... Werk nu in een kledingwinkel en daar wordt er vrijwel de hele dat enkel aan je kop gezeken
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:42:09 #92
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55120203
Scuzi, maar waarom zouden ze in godsnaam geld toe moeten krijgen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2007 @ 09:09:18 #93
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_55120342
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 03:50 schreef Tsurany het volgende:
De grap van fooi is dat het iets éxtra's is, anders heette het wel salaris. Je hoeft het dus ook niet te geven, maar je kunt er een beetje waardering in uit drukken voor die keren dat ze door weer en wind gaan. Als je sowieso geen belangstelling voor die kranten of folders hebt, kun je beter een sticker op je deur plakken, dat scheelt alleen maar ergernis (en papier).

Maar ik mag aannemen dat je dan ook nooit fooi betaalt in restaurants, aan taxichauffeurs, aan garderobedames of aan portiers? Op zich je goed recht, hoor. Maar je zou dan ook consequent kunnen zijn en je kerstpakket van je baas weigeren of je dertiende maand aan een goed doel geven.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_55120347
Deur open. "Nee niets nodig" Deur weer dicht.
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:23:33 #95
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_55120409
Altijd bedanken en dan weer de deur dicht
pi_55120428
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:23 schreef Noorseviking het volgende:
Altijd bedanken en dan weer de deur dicht
Daarna nog even door 't oog kijken naar het beteuterde gezicht van de diep teleurgestelde bezorger.
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:30:36 #97
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55120448
Ik ga die gast geen geld geven voor de halve boomstammen die hij elke week in mijn deur stopt.
pi_55120453
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:30 schreef fransbreda het volgende:
Ik ga die gast geen geld geven voor de halve boomstammen die hij elke week in mijn deur stopt.
Dat past niet.
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:45:35 #99
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55120531
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

De grap van fooi is dat het iets éxtra's is, anders heette het wel salaris. Je hoeft het dus ook niet te geven, maar je kunt er een beetje waardering in uit drukken voor die keren dat ze door weer en wind gaan. Als je sowieso geen belangstelling voor die kranten of folders hebt, kun je beter een sticker op je deur plakken, dat scheelt alleen maar ergernis (en papier).

Maar ik mag aannemen dat je dan ook nooit fooi betaalt in restaurants, aan taxichauffeurs, aan garderobedames of aan portiers? Op zich je goed recht, hoor. Maar je zou dan ook consequent kunnen zijn en je kerstpakket van je baas weigeren of je dertiende maand aan een goed doel geven.

pi_55120558
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kerstpakketten is meestal oude zooi ,verder is 't belachelijk om alleen met Kerstmis stil te staan bij de minder bedeelde medemens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')