abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:28:10 #151
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_55205968
Jezus wat een verzuurde moraalridders in dit topic
kan je nou echt niet die 50 cent missen?
Die arme koters gaan weken door het barre weer met krantjes die je toch wegflikkert
maar 50 cent fooi is te veel
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_55206250
Ik heb jarenlang netjes dankjewel gezegd tegen het kaartje dat ze in mijn hand duwden en deed dan de deur dicht,
ik vond wel dat ze heel verbaast keken altijd en toen vroeg ik het maar eens aan mijn oma, wat nu eigenlijk de bedoeling was..
Sindsdien doe ik de deur niet meer open in december...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55207264
Ik geef ze ook nooit wat. Als ze je dan dom aan gaan staren, dan blijf je hun ook aanstaren net zolang tot ze oprotten. Tenzij ze voor de krant zijn ja
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_55207697
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 17:23 schreef PekingDuck het volgende:
Tsjonge jonge hey, ga eens achter die kutcomputer vandaan en werp jezelf in het 'echte leven'. Sommige dingen doe je gewoon omdat het zo hoort. En als je een echte vent bent, dan neem je dat kaartje van die folderbezorger dan ook gewoon niet aan, want het is 'voor wat hoort wat'.
Nee, 'omdat het zo hoort' is geen enkele reden om iets te doen. Als je iets wilt doen moet je dat doen omdat de redenen daarvoor je aanspreken en/of je het ermee eens bent, NIET omdat anderen het ook doen of omdat anderen het van je verwachten. Dat wel doen is het in stand houden van iets alleen maar om het in stand houden. Het geven van een fooi is een principiele onjuistheid waar ik niet aan mee werk.

Overigens zal ik de deur niet eens opendoen als ik merk dat het een bezorger is, dus het kaartje zal ik dan ook niet aannemen. Dat scheelt namelijk ons allebei tijd, de bezorger kan meteen verder naar de volgende deur, en mijn tijd wordt er ook niet mee verspild. Als ik het niet door heb en de deur wel opendoe neem ik het kaartje wel aan. Ik heb er verder geen enkele behoefte aan maar het is de snelste optie om er vanaf te zijn.

Als het geven van een kaartje en het geven van een fooi aan elkaar gekoppeld moeten zijn, zoals jij stelt, hebben ze geen van beide een betekenis, dan ben je gewoon een kaartje aan het kopen voor een veel te hoge prijs. De bezorger meent dan zijn wens van het kaartje niet daadwerkelijk omdat hij het alleen maar doet om er geld voor te krijgen, en die fooi heeft verder ook helemaal niets meer te maken met waardering.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55208106
Nog een leuke anekdote:

Paar jaartjes geleden alweer dat ik kaartjes/folders liep.
Was rustig mn loopje aan het doen met de kaartjes, en zonder op te letten belde ik aan bij een huis met een nee/nee sticker op de deur.
Ik zat van shit wat doe ik nou. Ik dacht nouja ik doe gewoon rustig mn zegje en als ze het doorhebben zeg ik van 'Ohja sorry, helemaal niet op gelet'.
Er wordt opengedaan, dus ik gewoon rustig m'n zegje doen, zegt ze wacht even, komt ze terug met 5 euro.
5 euro van iemand waar ik nooit heb hoeven bezorgen
Een buitenlander nog wel!
pi_55208380
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:06 schreef 700MB het volgende:
en die fooi heeft verder ook helemaal niets meer te maken met waardering.
Heb jij ooit wel eens dat jij, dat wat een ander voor jou doet, waardeert?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_55213856
quote:
Op woensdag 12 december 2007 02:32 schreef r_one het volgende:
Heb jij ooit wel eens dat jij, dat wat een ander voor jou doet, waardeert?
Niet in een zakelijke context.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 12 december 2007 @ 14:59:16 #158
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_55218048
mensen die geen contant geld hebben, gaven ze zo een briefje van 10
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_55218452
Eens met 700MB. Ze willen je fijne feestdagen wensen via een kaartje, en daar zou je voor moeten betalen? Dan wensen ze je dus niks.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_55219917
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:17 schreef jordeeeh het volgende:
Eens met 700MB. Ze willen je fijne feestdagen wensen via een kaartje, en daar zou je voor moeten betalen? Dan wensen ze je dus niks.
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_55220594
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:14 schreef PekingDuck het volgende:
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?
Ze menen het zeker niet, maar dan moeten ze niet doen alsof dat wel zo is.
pi_55221113
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:50 schreef no1uknow het volgende:
Nog een leuke anekdote:

Paar jaartjes geleden alweer dat ik kaartjes/folders liep.
Was rustig mn loopje aan het doen met de kaartjes, en zonder op te letten belde ik aan bij een huis met een nee/nee sticker op de deur.
Ik zat van shit wat doe ik nou. Ik dacht nouja ik doe gewoon rustig mn zegje en als ze het doorhebben zeg ik van 'Ohja sorry, helemaal niet op gelet'.
Er wordt opengedaan, dus ik gewoon rustig m'n zegje doen, zegt ze wacht even, komt ze terug met 5 euro.
5 euro van iemand waar ik nooit heb hoeven bezorgen
Een buitenlander nog wel!
Die fooi is dus van mijn belastingcenten betaald!
pi_55221728
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:14 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ze krijgen toch loon?
pi_55222121
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:23 schreef jordeeeh het volgende:
Ze krijgen toch loon?
Zullen we de kerstpakketten dan ook maar afschaffen?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_55222227
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ze menen het zeker niet, maar dan moeten ze niet doen alsof dat wel zo is.
Man, dat is met bijna alles zo wat geld oplevert tegenwoordig. Loze termen als 'service' en 'kwaliteit' die te pas en te onpas worden gebruikt...
  woensdag 12 december 2007 @ 17:49:41 #166
52513 whosvegas
The Trickster
pi_55222283
Voor veel mensen zal het moeilijk te begrijpen zijn.
Ik ga bezorgers van huis aan huis bladen echt niks geven, ik lees die zooi niet en op die reclame zooi zit ik al helemaal niet te wachten. Als ik ergens op geabonneerd zou zijn, dan zou ik het wat anders vinden.
Are you nuts??
  woensdag 12 december 2007 @ 17:50:41 #167
52513 whosvegas
The Trickster
pi_55222306
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Alleen voor mensen, die zitten te zeuren, zoals jij
Are you nuts??
pi_55222383
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:23 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Ze krijgen toch loon?
jah die pizzabezorgers ook, moeten die nu perse fooi krijgen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55222401
quote:

[..]

Een kerstpaket is ook niet verplicht hoor, t is een keuze van de baas.
pi_55222405
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

jah die pizzabezorgers ook, moeten die nu perse fooi krijgen?
Je hoeft ze niet per se fooi te geven hoor.
pi_55222472
quote:
Prima, ik ben voor.
pi_55222590
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet per se fooi te geven hoor.
Toen ik nog chinees bezorgde ging ik eerst naar het adres waar ik er zeker van was dat ik fooi zou krijgen. De mensen die nooit niks gaven kregen van mij geen kroepoek.
pi_55222690
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:47 schreef parselmouth het volgende:
Man, dat is met bijna alles zo wat geld oplevert tegenwoordig. Loze termen als 'service' en 'kwaliteit' die te pas en te onpas worden gebruikt...
Dat klopt, en daar moet je ook doorheen kijken naar wat het werkelijk is. Bedrijven verlenen geen service om hun klanten een plezier te doen. Service bestaat alleen als gevolg van een kosten-baten analyse.
Dat geldt ook voor folderbezorgers. Het is heus geen liefdadigheid dat zij elke week die folders bezorgen, daar krijgen ze ook gewoon voor betaald. Ook de dames achter de kassa die je al het beste toewensen voor het weekend/de kerst/etc doen dat alleen maar omdat de werkgever dat van hen verwacht. Daarom moet je het ook zakelijk houden en geen fooien geven.
pi_55222718
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:49 schreef whosvegas het volgende:
Ik ga bezorgers van huis aan huis bladen echt niks geven, ik lees die zooi niet en op die reclame zooi zit ik al helemaal niet te wachten. Als ik ergens op geabonneerd zou zijn, dan zou ik het wat anders vinden.
Waarom is dat anders? Ook de bezorgers van de krant krijgen gewoon loon voor hun werkzaamheden.
pi_55222728
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:01 schreef ColtZ40 het volgende:
Toen ik nog chinees bezorgde ging ik eerst naar het adres waar ik er zeker van was dat ik fooi zou krijgen. De mensen die nooit niks gaven kregen van mij geen kroepoek.
Ja, met chantage kom je ver in het leven.
pi_55222764
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:06 schreef 700MB het volgende:

[..]

Weet jij wat chantage betekend?
pi_55222797
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:07 schreef ColtZ40 het volgende:
Weet jij wat chantage betekend?
Ja, dat is het hetgeen dat jij in de beschreven situatie uitvoerde.
pi_55223111
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef jordeeeh het volgende:
Een kerstpaket is ook niet verplicht hoor, t is een keuze van de baas.
Dat weet ik. Een zinloze keuze dus.
.
pi_55223142
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:50 schreef whosvegas het volgende:
Alleen voor mensen, die zitten te zeuren, zoals jij
Waar zie je mij zeuren?
Ik stel slechts een vraag.
.
pi_55223210
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:08 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ja, dat is het hetgeen dat jij in de beschreven situatie uitvoerde.
Jij als klant hebt er geen weet van, dus geen chantage!
pi_55223602
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:10 schreef yosander het volgende:

[..]

Dat is wel het beste ja, alleen jammer dat ik ze pas de laatste week krijg....
Maar, ik bezorg twee van de drie huis-aan-huisbladen in Zwolle.
Hebben ze in Zwolle maar drie brievenbussen?. Da's echt KEIweinig!
pi_55223604
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:06 schreef 700MB het volgende:
Het is geen chantage. Die kroepoek is een extra attentie maar je hebt er geen recht op. Je hebt het immers niet besteld en er ook niet voor betaald.
.
pi_55223773
Ik krijg trouwens vaak de op=op aanbiedingen (verkoop begint maandag!) nooit, aangezien ik de folders vaak pas op donderdag krijg
pi_55228481
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Die fooi is dus van mijn belastingcenten betaald!
!

Nog bedankt FOK! users
pi_55235060
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:39 schreef r_one het volgende:
Het is geen chantage. Die kroepoek is een extra attentie maar je hebt er geen recht op. Je hebt het immers niet besteld en er ook niet voor betaald.
Het is in dit geval wel chantage omdat er aangegeven wordt dat er een rechtstreekse koppeling is tussen het niet geven van een fooi en het niet krijgen van kroepoek.
pi_55235202
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:36 schreef 700MB het volgende:
Het is in dit geval wel chantage omdat er aangegeven wordt dat er een rechtstreekse koppeling is tussen het niet geven van een fooi en het niet krijgen van kroepoek.
Die kroepoek wordt je al dan niet gegund door de bezorger. Hij is er geheel vrij in om voor sommige klanten, geheel vrijwillig, iets extra's te doen. In dit geval het geven van gratis kroepoek. Dat een bezorger eerder fooigevende klanten pleziert, is niet meer dan logisch. Het zou pas chantage zijn als hij bij aflevering de klanten de gratis kroepoek voorhoudt met de bepaling dat, als ze niet bereid zijn een fooi te geven, hij de kroepoek weer mee retour neemt.
.
pi_55235280
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:52 schreef r_one het volgende:
Die kroepoek wordt je al dan niet gegund door de bezorger.
Nee, die beslissing is aan de eigenaar van die tent. De kroepoek is geen eigendom van de bezorger.
In theorie zou die de beslissing aan de bezorger kunnen delegeren, maar daar geloof ik, gelet op de gebruikte formulering, in dit geval weinig van.
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:52 schreef r_one het volgende:
Het zou pas chantage zijn als hij bij aflevering de klanten de gratis kroepoek voorhoudt met de bepaling dat, als ze niet bereid zijn een fooi te geven, hij de kroepoek weer mee retour neemt.
Dat is dan ook wat hij in de praktijk doet. Hij geeft ze een slechtere behandeling dan hij anders zou doen, alleen maar gebaseerd op de fooi.
pi_55235345
quote:
Op donderdag 13 december 2007 02:01 schreef 700MB het volgende:
Nee, die beslissing is aan de eigenaar van die tent. De kroepoek is geen eigendom van de bezorger.
Dat veronderstel jij.
quote:
In theorie zou die de beslissing aan de bezorger kunnen delegeren, maar daar geloof ik, gelet op de gebruikte formulering, in dit geval weinig van.
Je moet niet geloven, je moet de feiten kennen. En aangezien je de feiten niet kent, kun je niet stellig tot zo'n boude conclusie van chantage komen.
quote:
Dat is dan ook wat hij in de praktijk doet. Hij geeft ze een slechtere behandeling dan hij anders zou doen, alleen maar gebaseerd op de fooi.
Neen, dat doet hij niet, hij geeft je de behandeling waar je voor betaald hebt. Je bestelde chinese voedsel wordt keurig en compleet bezorgd, geheel conform de ovreenkomst die je bent aangegaan bij bestelling. Kroepoek maakte geen onderdeel uit van die overeenkomt. Aan iets extra's kun je geen rechten ontlenen, van een slechtere behandeling door onthouding van iets wat geen onderdeel van je overeenkomst is, kan dan ook geen sprake zijn.
.
pi_55235542
Erg vrekkerig om iemand die zo´n kaartje komt brengen niks te geven. Je bent zeker niks verplicht, maar het gaat om een jaarlijkse fooi voor iemand die dagelijks of wekelijks krantjes o.i.d. bij je in de bus doet.

Valt me wel op ieder jaar weer...de wekelijkse huis aan huisbladen worden hier doorgaans erg onregelmatig bezorgd, behalve in de maanden november en december
Voor een goeie nachtrust mag je mij wakker maken, want ik slaap nogal slecht....
pi_55235642
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]

Dan moet je deze sticker op je deur plakken, en dan alleen in december
En dan nog bellen ze aan. Daarom heb ik een stapeltje gekopieerde 10 euro biljetten klaarliggen. Iedereen kan faken!
Raak ik hier een gevoelige sneer?
pi_55238269
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:21 schreef Professor_Paljas het volgende:
... fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar komen wensen.

Daarzonet de eerste aan de deur gehad. Niets gegeven natuurlijk, het zijn maar folders, werd niet echt gewaardeerd aan haar blik te zien toen ze weg liep
Ik plak 8 weken van tevoren een NEE-NEE sticker op de deur, komen ze ook niet aan de deur.
Krantjes komen altijd te laat of te vroeg in de bus, en folders zit ik al helemaal niet om te springen.
En dan dat gezeik van : maar ze gaan door weer en wind.....
Pleur op zeg, ze worden al betaald
pi_55238322
700mb lijkt me een fijne jongeman om mee bevriend te zijn.
><(({°>
pi_55244087
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:39 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Hebben ze in Zwolle maar drie brievenbussen?. Da's echt KEIweinig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 13 december 2007 @ 14:15:09 #194
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_55244395
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:03 schreef yosander het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meen je niet
pi_55244559
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:15 schreef Biels het volgende:

[..]

Meen je niet
Er zijn er wel meer, maar dat zijn allemaal bladen die niet specifiek over Zwolle gaan.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_55246851
Wij gaan vanavond langs de deuren Nou ja, mijn broertje. Ik vind dat kutwerk om te doen. Daarom breng ik tegelijkertijd één of ander winterboekwerk van de gemeente rond.

Rot huis-aan-huis blad Toen ik begon was het 'soms kan je er een folder bij verwachten', en dan kregen we die ook echt maar 1 keer per maand. Tegenwoordig zijn we elke woensdag twee extra uren bezig omdat er drie folders bijzitten.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:31:18 #197
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_55444169
Ik had er vandaag ook twee aan de deur. Had ze nog nooit gezien en overhandigde mij alleen maar zo een miniscuul briefje(kaartje) dat er verlept uit zag. Ik zei dankjewel en deed de deur dicht.

PS: ik heb al 2 jaar geen krant aangezien ik alles digitaal lees en folders krijg ik ook niet omdat ik een sticker op de deur heb waarop staat geen reclame. Je denkt toch niet dat ik dan geld ga geven aan gasten die ik a: nooit heb gezien b: proberen een slaatje te slaan uit een ooit goed bedoelt initiatief.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_55444363
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]

Dan moet je deze sticker op je deur plakken, en dan alleen in december
Ja hoere, die moet ik hebben. Ik had die ooit eens besteld via de site van Milieudefensie, maar dat gaat dus niet meer...
Waaaaar kan ik die sticker bemachtigen?

Ik krijg elke dag bakken spam, word er gek van!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_55444572
Ik ben gezwicht
5 euro gegeven aan de ochterdkrantbezorgster
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_55445428
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:39 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ja hoere, die moet ik hebben. Ik had die ooit eens besteld via de site van Milieudefensie, maar dat gaat dus niet meer...
Waaaaar kan ik die sticker bemachtigen?

Ik krijg elke dag bakken spam, word er gek van!
Je moet naar het gemeentehuis... dat heeft mij er tot nu toe ook van weerhouden om zo'n sticker te halen, maar de bergen folders zijn wel erg groot en lezen doe ik ze nooit. Dus in januari maar eens langs het gemeentehuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')