Nee, 'omdat het zo hoort' is geen enkele reden om iets te doen. Als je iets wilt doen moet je dat doen omdat de redenen daarvoor je aanspreken en/of je het ermee eens bent, NIET omdat anderen het ook doen of omdat anderen het van je verwachten. Dat wel doen is het in stand houden van iets alleen maar om het in stand houden. Het geven van een fooi is een principiele onjuistheid waar ik niet aan mee werk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:23 schreef PekingDuck het volgende:
Tsjonge jonge hey, ga eens achter die kutcomputer vandaan en werp jezelf in het 'echte leven'. Sommige dingen doe je gewoon omdat het zo hoort. En als je een echte vent bent, dan neem je dat kaartje van die folderbezorger dan ook gewoon niet aan, want het is 'voor wat hoort wat'.
Heb jij ooit wel eens dat jij, dat wat een ander voor jou doet, waardeert?quote:Op woensdag 12 december 2007 01:06 schreef 700MB het volgende:
en die fooi heeft verder ook helemaal niets meer te maken met waardering.
Niet in een zakelijke context.quote:Op woensdag 12 december 2007 02:32 schreef r_one het volgende:
Heb jij ooit wel eens dat jij, dat wat een ander voor jou doet, waardeert?
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?quote:Op woensdag 12 december 2007 15:17 schreef jordeeeh het volgende:
Eens met 700MB. Ze willen je fijne feestdagen wensen via een kaartje, en daar zou je voor moeten betalen? Dan wensen ze je dus niks.
Ze menen het zeker niet, maar dan moeten ze niet doen alsof dat wel zo is.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:14 schreef PekingDuck het volgende:
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?
Die fooi is dus van mijn belastingcenten betaald!quote:Op woensdag 12 december 2007 01:50 schreef no1uknow het volgende:
Nog een leuke anekdote:
Paar jaartjes geleden alweer dat ik kaartjes/folders liep.
Was rustig mn loopje aan het doen met de kaartjes, en zonder op te letten belde ik aan bij een huis met een nee/nee sticker op de deur.
Ik zat van shit wat doe ik nou. Ik dacht nouja ik doe gewoon rustig mn zegje en als ze het doorhebben zeg ik van 'Ohja sorry, helemaal niet op gelet'.
Er wordt opengedaan, dus ik gewoon rustig m'n zegje doen, zegt ze wacht even, komt ze terug met 5 euro.
5 euro van iemand waar ik nooit heb hoeven bezorgen
Een buitenlander nog wel!
Ze krijgen toch loon?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:14 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Wat denk jij dan, dat al die bezorgers midden in de winter urenlang alle huizen uit hun wijk afgaan, alleen om jou prettige feestdagen te wensen?
Zullen we de kerstpakketten dan ook maar afschaffen?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:23 schreef jordeeeh het volgende:
Ze krijgen toch loon?
Man, dat is met bijna alles zo wat geld oplevert tegenwoordig. Loze termen als 'service' en 'kwaliteit' die te pas en te onpas worden gebruikt...quote:Op woensdag 12 december 2007 16:40 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ze menen het zeker niet, maar dan moeten ze niet doen alsof dat wel zo is.
Alleen voor mensen, die zitten te zeuren, zoals jijquote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Zullen we de kerstpakketten dan ook maar afschaffen?
jah die pizzabezorgers ook, moeten die nu perse fooi krijgen?quote:
Een kerstpaket is ook niet verplicht hoor, t is een keuze van de baas.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet per se fooi te geven hoor.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
jah die pizzabezorgers ook, moeten die nu perse fooi krijgen?
Prima, ik ben voor.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:42 schreef r_one het volgende:
Toen ik nog chinees bezorgde ging ik eerst naar het adres waar ik er zeker van was dat ik fooi zou krijgen.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet per se fooi te geven hoor.
Dat klopt, en daar moet je ook doorheen kijken naar wat het werkelijk is. Bedrijven verlenen geen service om hun klanten een plezier te doen. Service bestaat alleen als gevolg van een kosten-baten analyse.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:47 schreef parselmouth het volgende:
Man, dat is met bijna alles zo wat geld oplevert tegenwoordig. Loze termen als 'service' en 'kwaliteit' die te pas en te onpas worden gebruikt...
Waarom is dat anders? Ook de bezorgers van de krant krijgen gewoon loon voor hun werkzaamheden.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:49 schreef whosvegas het volgende:
Ik ga bezorgers van huis aan huis bladen echt niks geven, ik lees die zooi niet en op die reclame zooi zit ik al helemaal niet te wachten. Als ik ergens op geabonneerd zou zijn, dan zou ik het wat anders vinden.
Ja, met chantage kom je ver in het leven.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:01 schreef ColtZ40 het volgende:
Toen ik nog chinees bezorgde ging ik eerst naar het adres waar ik er zeker van was dat ik fooi zou krijgen.De mensen die nooit niks gaven kregen van mij geen kroepoek.
Weet jij wat chantage betekend?quote:Op woensdag 12 december 2007 18:06 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja, met chantage kom je ver in het leven.
Ja, dat is het hetgeen dat jij in de beschreven situatie uitvoerde.quote:
Dat weet ik. Een zinloze keuze dus.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef jordeeeh het volgende:
Een kerstpaket is ook niet verplicht hoor, t is een keuze van de baas.
Waar zie je mij zeuren?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:50 schreef whosvegas het volgende:
Alleen voor mensen, die zitten te zeuren, zoals jij
Jij als klant hebt er geen weet van, dus geen chantage!quote:Op woensdag 12 december 2007 18:08 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja, dat is het hetgeen dat jij in de beschreven situatie uitvoerde.
Hebben ze in Zwolle maar drie brievenbussen?. Da's echt KEIweinig!quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:10 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is wel het beste ja, alleen jammer dat ik ze pas de laatste week krijg....![]()
Maar, ik bezorg twee van de drie huis-aan-huisbladen in Zwolle.
Het is geen chantage. Die kroepoek is een extra attentie maar je hebt er geen recht op. Je hebt het immers niet besteld en er ook niet voor betaald.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:06 schreef 700MB het volgende:
Ja, met chantage kom je ver in het leven.
quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die fooi is dus van mijn belastingcenten betaald!![]()
![]()
Het is in dit geval wel chantage omdat er aangegeven wordt dat er een rechtstreekse koppeling is tussen het niet geven van een fooi en het niet krijgen van kroepoek.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:39 schreef r_one het volgende:
Het is geen chantage. Die kroepoek is een extra attentie maar je hebt er geen recht op. Je hebt het immers niet besteld en er ook niet voor betaald.
Die kroepoek wordt je al dan niet gegund door de bezorger. Hij is er geheel vrij in om voor sommige klanten, geheel vrijwillig, iets extra's te doen. In dit geval het geven van gratis kroepoek. Dat een bezorger eerder fooigevende klanten pleziert, is niet meer dan logisch. Het zou pas chantage zijn als hij bij aflevering de klanten de gratis kroepoek voorhoudt met de bepaling dat, als ze niet bereid zijn een fooi te geven, hij de kroepoek weer mee retour neemt.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:36 schreef 700MB het volgende:
Het is in dit geval wel chantage omdat er aangegeven wordt dat er een rechtstreekse koppeling is tussen het niet geven van een fooi en het niet krijgen van kroepoek.
Nee, die beslissing is aan de eigenaar van die tent. De kroepoek is geen eigendom van de bezorger.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:52 schreef r_one het volgende:
Die kroepoek wordt je al dan niet gegund door de bezorger.
Dat is dan ook wat hij in de praktijk doet. Hij geeft ze een slechtere behandeling dan hij anders zou doen, alleen maar gebaseerd op de fooi.quote:Op donderdag 13 december 2007 01:52 schreef r_one het volgende:
Het zou pas chantage zijn als hij bij aflevering de klanten de gratis kroepoek voorhoudt met de bepaling dat, als ze niet bereid zijn een fooi te geven, hij de kroepoek weer mee retour neemt.
Dat veronderstel jij.quote:Op donderdag 13 december 2007 02:01 schreef 700MB het volgende:
Nee, die beslissing is aan de eigenaar van die tent. De kroepoek is geen eigendom van de bezorger.
Je moet niet geloven, je moet de feiten kennen. En aangezien je de feiten niet kent, kun je niet stellig tot zo'n boude conclusie van chantage komen.quote:In theorie zou die de beslissing aan de bezorger kunnen delegeren, maar daar geloof ik, gelet op de gebruikte formulering, in dit geval weinig van.
Neen, dat doet hij niet, hij geeft je de behandeling waar je voor betaald hebt. Je bestelde chinese voedsel wordt keurig en compleet bezorgd, geheel conform de ovreenkomst die je bent aangegaan bij bestelling. Kroepoek maakte geen onderdeel uit van die overeenkomt. Aan iets extra's kun je geen rechten ontlenen, van een slechtere behandeling door onthouding van iets wat geen onderdeel van je overeenkomst is, kan dan ook geen sprake zijn.quote:Dat is dan ook wat hij in de praktijk doet. Hij geeft ze een slechtere behandeling dan hij anders zou doen, alleen maar gebaseerd op de fooi.
En dan nog bellen ze aan. Daarom heb ik een stapeltje gekopieerde 10 euro biljetten klaarliggen. Iedereen kan faken!quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Dan moet je deze sticker op je deur plakken, en dan alleen in december
Ik plak 8 weken van tevoren een NEE-NEE sticker op de deur, komen ze ook niet aan de deur.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:21 schreef Professor_Paljas het volgende:
... fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar komen wensen.
Daarzonet de eerste aan de deur gehad. Niets gegeven natuurlijk, het zijn maar folders, werd niet echt gewaardeerd aan haar blik te zien toen ze weg liep
quote:Op woensdag 12 december 2007 18:39 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Hebben ze in Zwolle maar drie brievenbussen?. Da's echt KEIweinig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
quote:Op donderdag 13 december 2007 14:03 schreef yosander het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Meen je niet
Er zijn er wel meer, maar dat zijn allemaal bladen die niet specifiek over Zwolle gaan.quote:
Ja hoere, die moet ik hebben. Ik had die ooit eens besteld via de site van Milieudefensie, maar dat gaat dus niet meer...quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:56 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Dan moet je deze sticker op je deur plakken, en dan alleen in december
Je moet naar het gemeentehuis... dat heeft mij er tot nu toe ook van weerhouden om zo'n sticker te halen, maar de bergen folders zijn wel erg groot en lezen doe ik ze nooit. Dus in januari maar eens langs het gemeentehuis.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:39 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja hoere, die moet ik hebben. Ik had die ooit eens besteld via de site van Milieudefensie, maar dat gaat dus niet meer...
Waaaaar kan ik die sticker bemachtigen?
Ik krijg elke dag bakken spam, word er gek van!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |