Wat zei de dokter over je arm?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:45 schreef Sylvana het volgende:
TVP
Ik ga vanavond die nieuwe Knorr maaltijdmix maar eens proberenEens kijken of er een lekkere variant tussen zit.
Sporten zit er voorlopig niet in met mn armEn dat terwijl ik vanaf 1 december weer wilde beginnen ermee
Met bloedprikken vrijdag hebben ze bloedvaatje geraakt, waardoor die nu beschadigd is en ik grote bloeduitstorting op mn arm heb en er iets op een zenuw drukt, waardoor ik tintelend gevoel in mn arm heb. Moet wel vanzelf overgaan met rust, maar kan bijvoorbeeld niet eens fietsen nu.quote:
Daar moet je heel erg mee oppassen. Een oom van mij heeft hetzelfde gehad en dat bleef maanden doorzeuren en het werd steeds erger. Weet eigenlijk niet eens of het helemaal is overgegaan, ik zal het hem eens vragen als ik hem zie. Die bloeduitstorting is volgens mij niet zo erg, maar dat zenuwverhaal is eng. Ik wil je niet bangmaken, maar hou het in de gaten!!quote:Op woensdag 5 december 2007 11:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Met bloedprikken vrijdag hebben ze bloedvaatje geraakt, waardoor die nu beschadigd is en ik grote bloeduitstorting op mn arm heb en er iets op een zenuw drukt, waardoor ik tintelend gevoel in mn arm heb. Moet wel vanzelf overgaan met rust, maar kan bijvoorbeeld niet eens fietsen nu.
Niet de Nasi, die is niet erg lekkerquote:Op woensdag 5 december 2007 11:45 schreef Sylvana het volgende:
TVP
Ik ga vanavond die nieuwe Knorr maaltijdmix maar eens proberenEens kijken of er een lekkere variant tussen zit.
Sporten zit er voorlopig niet in met mn armEn dat terwijl ik vanaf 1 december weer wilde beginnen ermee
Ik hou het zeker in de gaten ja, want ik vertrouwde het ook al niet dat tintelende gevoel.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Daar moet je heel erg mee oppassen. Een oom van mij heeft hetzelfde gehad en dat bleef maanden doorzeuren en het werd steeds erger. Weet eigenlijk niet eens of het helemaal is overgegaan, ik zal het hem eens vragen als ik hem zie. Die bloeduitstorting is volgens mij niet zo erg, maar dat zenuwverhaal is eng. Ik wil je niet bangmaken, maar hou het in de gaten!!
En waarom is die nasi niet lekker dan?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Niet de Nasi, die is niet erg lekker
Die moest ik als testpanel testen namelijk vóór hij in de winkel kwam.
Saaie nasi!quote:Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef Sylvana het volgende:
En waarom is die nasi niet lekker dan?
quote:'Fitheid belangrijker dan vetpercentage'
Uitgegeven: 4 december 2007 20:44
Laatst gewijzigd: 4 december 2007 20:49
WASHINGTON - Om ouder te worden is fitheid mogelijk belangrijker dan het vetpercentage. Dat blijkt uit een onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd in het vakblad Journal of the American Medical Association.
Inertia Stock
Mannen en vrouwen die fit waren volgens een zogeheten tredmolentest, maar die overgewicht hadden of zwaarlijvig waren, hadden minder kans snel te overlijden dan niet fitte mensen met normaal gewicht.
Wetenschappers analyseerden hoe de fysieke fitheid en lichaamsvet van ruim 2500 mensen van zestig jaar en ouder hun sterftecijfer in de twaalf jaar daarna beïnvloedde.
Als het sop tot achter je oren zit en je een zwarte veeg op je neus hebt, is hij erquote:Op woensdag 5 december 2007 12:57 schreef conleche het volgende:
Meneer de monteur, kom nou, ik wil de deur uit!! (grote kans dat hij hier meeleest natuurlijk)
Nou ik ga de badkamer wel soppen.
Nou, zo vies is m'n badkamer nu ook weer niet, hoorquote:Op woensdag 5 december 2007 13:10 schreef freecell het volgende:
[..]
Als het sop tot achter je oren zit en je een zwarte veeg op je neus hebt, is hij er
Dat klinkt echt als n komische filmquote:Op woensdag 5 december 2007 11:55 schreef Viking84 het volgende:
Oeps...
Marks vader komt zo en nu is zijn moeder ook net onverwachts komen aanzetten voor een kop koffie. Ze zijn gescheiden en ze hebben elkaar sinds de scheiding niet meer gezien...
Dus die moeder moet nu echt zsm weg...
Als je 60 zou wegen ben je te licht. Het gewicht dat je nu hebt is gezond voor iemand van jouw lengte. Als je toch zou willen afvallen zou ik niet onder de 70 gaan. Als je eens post wat je zoal op een dag eet, dan kunnen we je misschien tips geven over hoe het te verbeteren.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:22 schreef PretKroket het volgende:
Hoi,
ik ben 181 cm lang en ik weeg 77 kilo
ik heb een vetprecentage van 12%
Ik zou graag weer 60 kilo willen wegen, want hier voelde ik me toch prettiger bij
Iemand tips?
Koffie zorgt wel voor een ietwat verlaagde kans op diabetes, das dan weer wel positiefquote:Op woensdag 5 december 2007 14:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer proberen om de werking van cafeine uit te leggenMaar het is NIET gezond
En voor het geval dat je wel serieus bent (kleine kans) kan je dit wel even gaan lezen, weet je meteen wat je fout doet: http://www.voedingscentru(...)h/hoe+eet+ik+gezond/
Oh ja, wilde ik nog op reagerenquote:Op woensdag 5 december 2007 16:57 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit erover te denken om mn sportschoolabo op te zeggen en te gaan zwemmen. Voor 32,50 euro kun je een Aquapas aanschaffen waarmee je toegang hebt tot alle zwemactiviteiten, banenzwemmen en recreatiezwemmen. Op maandag-, dinsdag- , en woensdagavond heb je bijvoorbeeld doorlopend aquaspinning, aquajoggen en aquarobic en daarnaast dus de mogelijkheid om baantjes te zwemmen en gebruik te maken van het recreatiebad en de bubbelbaden en dergelijke.
Is goedkoper dan de sportschool, en ik denk toch dat het tijd is om wat nieuws te gaan proberen, omdat ik op de sportschool een beetje uitgekeken raak na bijna 5 jaar fitness...
Thnxquote:Op woensdag 5 december 2007 21:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ja, wilde ik nog op reageren.... je klinkt zo positief over zwemmen, je hebt er veel mogelijkheden en het is eens wat nieuws ... ik zou zeggen: ga ervoor
Zwemmen is heel erg leuk en goed voor je lichaamsvormen. Af en toe wat nieuws proberen is leuk ja
Veel plezier ermee
als het maar leuk blijft als het nieuwe eraf isquote:Op woensdag 5 december 2007 21:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ja, wilde ik nog op reageren.... je klinkt zo positief over zwemmen, je hebt er veel mogelijkheden en het is eens wat nieuws ... ik zou zeggen: ga ervoor
Zwemmen is heel erg leuk en goed voor je lichaamsvormen. Af en toe wat nieuws proberen is leuk ja
Veel plezier ermee
kom je nu toch steeds meer hier heen?quote:Op donderdag 6 december 2007 08:52 schreef freecell het volgende:
Voor sinterklaas een speculaaspop (een ENORME) gekregen, een chocoladeletter en een zak potpouri
En verder héél veel mooie kerstballen in precies de goede kleur
Oja en een schoenpoetsdoosDie had ik nog niet en wel nodig.
Ik blijf daar voorlopig in het lijstjequote:Op donderdag 6 december 2007 08:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kom je nu toch steeds meer hier heen?
of ga je alles dubbel posten waar ik toen commentaar op kreeg
het was geen commentaar ik vroeg ietsquote:Op donderdag 6 december 2007 09:10 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik blijf daar voorlopig in het lijstje![]()
Ik ken bijna alle dieetclubmeiden persoonlijk en vind ze heel tof![]()
Maar hier post ik soms ook, gewoon omdat dit een heel ander topic is.
Toevallig ging het hier over wat we gisteren gekregen hadden, dus post ik dat hier.
En nee, ik post niet alles dubbel. Sterker nog: ik post het helemaal niet dubbel. Lees je in voordat je commentaar hebt. Ik wéét namelijk dat het vervelend is als mensen alles dubbel posten.
Klopt, het was een hele vriendelijke vraag, dank je voor de belangstelling.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het was geen commentaar ik vroeg iets
quote:Op donderdag 6 december 2007 09:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Klopt, het was een hele vriendelijke vraag, dank je voor de belangstelling.
* freecell klopt miss_s vriendelijk op de rug*
Hahah jah, viel me meteen opquote:Op donderdag 6 december 2007 09:22 schreef Miss_S het volgende:
hebben jullie trouwens allemaal al de F&F kerstactie gezien?
ik vroeg alleen of ze hetzelfde ging doen als ikquote:Op donderdag 6 december 2007 09:54 schreef conleche het volgende:
Hé Miss_S, aardig doen tegen Freecell hoor: ik vind het gezellig dat ze hier meepost (want meestal best komisch enzo) en je weet best dat ze in het andere topic andere dingen post, want je leest daar ook mee. Nou ff niet zuigen aub. Dank.
21 dat is wel heel oudquote:Op donderdag 6 december 2007 09:47 schreef Bagel het volgende:
[..]
Hahah jah, viel me meteen op(die kat heet t zelfde als mn vriendje)
mij poes is n tijdje terug overleden (21 geworden) en ik heb nog steeds wel wat spulletjes staan (en zit 3 dagen per week op dat treintraject) dus ik denk dat ik wat spulletjes ga afstaan.
ja ik ging ook van 16 uit en als het dan maar 11 is valt het wel tegenquote:Op donderdag 6 december 2007 10:07 schreef PretKroket het volgende:
katten kunnen makkelijk 15 wordenkatten zijn tof
is het een buitenkat?quote:Op donderdag 6 december 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
Onze vorige kat werd 18 en ik was toen 12, dus dat beest was gewoon ouder dan ik.
De huidige kat van mijn ouders is 11 en hij loopt nu voor de 2e keer in korte tijd mank. Ik zou bijna gaan vermoeden dat iemand hem mishandelt ofzo....
Ja.quote:
dan is het inderdaad niet te hopen dat iemand iets met ze doetquote:Op donderdag 6 december 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja.
De katten van mijn ouders zijn altijd buitenkatten.
Gisteren de kat van m'n zus op schoot gehad. Tof beest.
Ben ik de enige die dit een beetje raar vindt staan?quote:Op donderdag 6 december 2007 10:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik ging ook van 16 uit en als het dan maar 11 is valt het wel tegen
waarom moet je er nu nog een probleem van maken?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
kunnen we niet een 3e topic maken
voor ex dieetclub leden die nu wel dun zijn maar nog willen afvallen
kunnen freecell en miss_s daar kibbelen en is er ook geen gezeur van "daar is het beter/anders"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het mooi kotsende meisje.
Dit soort dingen vind ik eigenlijk zo belachelijk dat dat voor mij ook een reden is dat ik geen sportschoolabbo heb.quote:Op donderdag 6 december 2007 12:09 schreef Sylvana het volgende:
Net sportschool gebeld, en als ik mn abo wil opzeggen, moet ik tot juni wachten
Tenzij ik een doktersverklaring kan krijgen, dat ik het vanwege mn buikklachten niet meer kan, dan kan het vanaf volgende maand.
Dus maar eens proberen of dat lukt. Al zijn dokters er tegenwoordig niet zo happig op om die briefjes uit te schrijven
Zou beetje jammer zijn als ik nog tot juni moet wachten voor ik kan gaan zwemmen.
Ja idd, ik had gedacht dat er gewoon een opzegtermijn van 1 of 2 maanden was ofzo, maar je moet dus echt je jaar volmaken :S En dat terwijl ik sinds augustus maar een paar keer geweest ben.quote:Op donderdag 6 december 2007 12:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dit soort dingen vind ik eigenlijk zo belachelijk dat dat voor mij ook een reden is dat ik geen sportschoolabbo heb.
Wrs. verdienen ze een groot deel van hun geld met mensen die nog wel moeten betalen, maar niet of amper meer komen en dan heb je gewoon pech!
Zijn je klachten trouwens nog hetzelfde als rond de vakantie? Je was wel weer aangekomen, maar gaat het verder nog hetzelfde of is het wel veranderd?
En w.b. een 3e topic: qua profiel zou het me wel passen, maar het lijkt me nogal rommelig worden, ik blijf hier nog even hopen constant te blijven![]()
Ohja: ik mag in feb. beginnen met m'n keuze-onderzoek moet alleen nog wel een plek regelen
Puik planquote:Op donderdag 6 december 2007 11:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
kunnen we niet een 3e topic maken
voor ex dieetclub leden die nu wel dun zijn maar nog willen afvallen
kunnen freecell en miss_s daar kibbelen en is er ook geen gezeur van "daar is het beter/anders"
He dan is ie dezelfde dag jarig als ikquote:Op donderdag 6 december 2007 11:31 schreef Sylvana het volgende:
Hier bestaat de dag uit cadeautjes kopen voor Peter ( is morgen jarig) en huiswerk maken.
Jij ook alvast gefeliciteerd danquote:Op donderdag 6 december 2007 16:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
He dan is ie dezelfde dag jarig als ikfeliciteer hem dan ook maar namens mij
Veel plezier vanavond!quote:Op donderdag 6 december 2007 17:12 schreef egeltje1985 het volgende:
Zo, het sinterklaasgedicht is af. Nu nog even het cadeautje inpakken en eindelijk mn kamer opruimen, en dan kan het grote gourmetten beginnen.
dat is wel slimquote:Op vrijdag 7 december 2007 07:28 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen,
Ik ben er erg vroeg uit voor mijn doen, maar ik moet vandaag aan de slag voor die uitgeverij uit Den Bosch. Ik moet er 1 dag in de week voor bezig en ik heb expres vrijdag uitgekozen, want maandag moet alles van de vorige week ingeleverd zijn en nu heb ik dus een stok achter de deur. Blijkt wel weer, want anders zou ik hier niet nu al zitten. Even ontbijten en wakker worden met Fok! en dan lekker aan het werk
.
Ja slim hèquote:Op vrijdag 7 december 2007 08:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is wel slim
succes ermee
ik heb vandaag 90 min college en dan mag ik weer naar huis (als ik er tenminste kom, met dit weer zou ik het niet raar vinden als het vast staat op de snelweg)
daarna lekker weekendwel veel huiswerk maken maar ook relaxen met mijn dvd's van sinterklaas (POTC 3, HP 5, Ice age 2 en Shrek 3)
Gisteren ben ik 3x natgeregend op de fiets, vervolgens amper kunnen slapen door de harde regen (woon op zolder en het balkon is van metaalspul, dus dat klettert lekkerquote:Op vrijdag 7 december 2007 09:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
net echt windvlagen en veel regen, nu is het weer stil
Dank je welquote:Op vrijdag 7 december 2007 09:57 schreef conleche het volgende:
Zit ik net met m'n 1 kopje koffie slaperig naar het fokscherm te turen, lees ik daar over hele huizen die al glanzend gesopt zijn! Hoe krijg je het voor elkaar!!Gefeliciteerd Sylvana!! (met Peter bedoel ik
)
Ik heb zó geen zin in deze dag en wil dat het weer zomer wordt
Ik drink geen eens koffiequote:Op vrijdag 7 december 2007 10:17 schreef mordradead het volgende:
Tjezus, zo vroeg al op en ook nog actiefhad je daar veel koffie voor nodig of ging het vanzelf? Ik heb m'n opruimbuien altijd 's nachts na het stappen ofzo.
Och, ik zie de bui al hangen voor vanmiddag... regenpak maar meenemen
Mooi dat je je streef hebt behaald en veel succes met op hetzelfde gewicht blijvenquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:07 schreef Gewas het volgende:
Hoi,
Ik woog vanochtend 70,1 kilo, nu ben ik wel genoeg afgevallen. Dus ik ga dit topic verlaten. Nog veel succes met afvallen allemaal.
Doei.
Het leuke van schoonmaken is juist dat je kunt genieten vh resultaatquote:
hahaha, dat duurt wel ff ja! mn superslanke nichtje is nu (ik denk dat t al 5 maanden geleden is dat ze bevallen is) nog steeds flink zwaarder dan ervoor... (maar dat loop je er vast wel weer af als je kind ouder wordt en je overal mee naartoe wordt gesleurd)quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het leuke van schoonmaken is juist dat je kunt genieten vh resultaat.
Kraamvisite was geen bal aan. Baby maar 5 min gezien en toen ging de moeder met kind en later ook de vader naar boven. Daar zit je dan als visite en we hadden ook nog gebeld van tevoren. Beetje raar.
En de moeder zag eruit alsof er nog een baby in zat. Jezus, wat een dikke buik. Is dat normaal na een bevalling? Dan wil ik echt nooit kinderen, hoor.
Je mag best bij mij langskomen om schoon te maken hoor, dan geniet ik wel van jouw resultaatquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het leuke van schoonmaken is juist dat je kunt genieten vh resultaat.
Kraamvisite was geen bal aan. Baby maar 5 min gezien en toen ging de moeder met kind en later ook de vader naar boven. Daar zit je dan als visite en we hadden ook nog gebeld van tevoren. Beetje raar.
En de moeder zag eruit alsof er nog een baby in zat. Jezus, wat een dikke buik. Is dat normaal na een bevalling? Dan wil ik echt nooit kinderen, hoor.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:19 schreef conleche het volgende:
Zo ik ga maar eens naar de Appie en ga iets ongezonds kopen. Een pizza of zo. Of een quiche lorraine, of een stoommaaltijd, maar dan niet zo'n magere, maar een met pasta en saus. Ik ga iets kopen waar ik hééél dik van word en als toetje ga ik ook iets uitzoeken zonder op de achterkant naar de cal. te kijken.![]()
quote:
Lol.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:57 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
Ik ben alweer terug en de "buit" is schrikbarend: 1x stoommaaltijd met kip groene curry. Dat gaat eigenlijk nog wel (115 cal per 100 gr.) Máár nu komt het: amuselepels met vishapjes. (ik wil de bijgeleverde porseleinen lepels gebruiken voor de kerst). Ik heb ze alle 6 al op
Dan heb ik nog 2 soorten amuseborrelglaasjes gekocht 1 met ham meloen en een witte derrie en 1 met paté met rode saus. (ik denk dat ik dat toch maar in de koelkast laat staan.) En als toetje heb ik 6 (!) glaasjes met Italiaans dessert gehaald. O, wat moet ik díe niet alle 6 opeten. Renske, zeg eens dat ik er maar 1 mag?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:57 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
Ik ben alweer terug en de "buit" is schrikbarend: 1x stoommaaltijd met kip groene curry. Dat gaat eigenlijk nog wel (115 cal per 100 gr.) Máár nu komt het: amuselepels met vishapjes. (ik wil de bijgeleverde porseleinen lepels gebruiken voor de kerst). Ik heb ze alle 6 al op
Dan heb ik nog 2 soorten amuseborrelglaasjes gekocht 1 met ham meloen en een witte derrie en 1 met paté met rode saus. (ik denk dat ik dat toch maar in de koelkast laat staan.) En als toetje heb ik 6 (!) glaasjes met Italiaans dessert gehaald. O, wat moet ik díe niet alle 6 opeten. Renske, zeg eens dat ik er maar 1 mag?
zo iets eet ik juist om af te vallenquote:Op vrijdag 7 december 2007 23:06 schreef conleche het volgende:
Ik ga nu voor straf deze dag eens helemaal uitschrijven qua calorieen. Dan zien jullie gelijk waarom ik nogal chubby was, want vroeger had ik wel eens per week zo'n dag.
-Ontbijt: 1 volkoren snee brood met filet Americain en komkommer.
-Lunch: nog zo'n boterham en nog eentje met pindakaas sambal en komkommer. Ik heb overigens een keer light pindakaas gekocht en dat is géén aanrader.![]()
-Om een uur of 4: pakje sultana hartig met mexicaanse kruiden. Ook niet fijn trouwens.
-Bij thuiskomst uit werk: 1 wodkaatje met klein bakje katjang pedis gemixt met japanse mix.
-6 amusehapjes
-Stoommaaltijd kip curry
3 dessertglaasjes met italiaanse toet. (Sorry Renske, je had vanavond geen overwicht op me)
Dit alles weggespoeld met een halve liter fanta light
Roughly: 2300 cal. Dat valt me eik nog mee. Maar goed zo'n 1900 van die cal, kwamen na zessen![]()
Maar ik snap niet dat "de gewone vrouw" 2000 cal. zou moeten kunnen eten zonder aan te komen. Ik geloof er niets van.
Freecell, dat gaat ook niet snel over toch? Wat heb je eigenlijk, was het de bof, las ik dat nu in het dieettopic? En wat doet dat met je als je al volwassen bent? Volgens mij heb je al een hele week geen hap binnen gehouden, slik je wel vitaminetabletten, of hou je die ook niet binnen?
Ik zou pas morgen op de weegschaal gaan staan, dan zie d'r waarschijnlijk niks meer van!quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:15 schreef zwahiel het volgende:
Zeg Sylvana, je mag hier ook wel komen soppen hoor...
Wat een moeilijk dagje, nee eerder avondje. Van 10.30 tot en met 22 uur in de keuken gewerkt vandaag. Dus da's wel erg de kat op 't spek binden. De hele dag ging 't eigenlijk wel ok, tot de avond kwam. Stiekem een beetje penne gepakt, telkens maar een heel klein beetje, maar toch. En onze pastaschotel (penne, met champignon roomsaus en spinazie erdoorheen geroerd, afgemaakt met parmazaanse kaas en gegratineerd met mozerella en brie) is toch wel behoorlijk lekker. Af en toe onder het klaar maken een beetje van gesnoept. Gelukkig komen die kazen er pas op 't laatst op dus die heb ik niet gehad.
Zo 's kijken of de weegschaal werkt en wat de schade is.
Nee toch? 6 amuses, 3 desserts? En vet bovendien. Ik heb de hele dag geen fruit of zuivel gegeten, nee dit was echt een ongezonde dag. Overdag was normaal overigens, het begon pas na thuiskomst.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
zo iets eet ik juist om af te vallendus ik kan het me wel voorstellen
De bof inderdaadquote:Op vrijdag 7 december 2007 23:06 schreef conleche het volgende:
Freecell, dat gaat ook niet snel over toch? Wat heb je eigenlijk, was het de bof, las ik dat nu in het dieettopic? En wat doet dat met je als je al volwassen bent? Volgens mij heb je al een hele week geen hap binnen gehouden, slik je wel vitaminetabletten, of hou je die ook niet binnen?
Jeetje, dat kan ik me voorstellen zeg een hele week op 2 koppen soep!! Heb je al geprobeerd om een glas cola (gewoon, dus geen light) te drinken? Het schijnt dat dat echt heel goed werkt tegen misselijk zijn. En ook tegen de slapte (dat zal dan wel komen door de suiker die er in zit, maar het lijkt me dat je je momenteel geen zorgen hoeft te maken over je calorie-innamequote:Op vrijdag 7 december 2007 23:35 schreef freecell het volgende:
[..]
De bof inderdaad
Als je volwassen bent, mwa, koorts, dat is nog wel te doen, pijn in speekselklieren, vooral bij zuur eten en lachen.
En natuurlijk opgezette wangen, ook nog wel te doen.
Verder misselijk, overgeven en diarree
Sinds zaterdag 2 koppen kippensoep binnengehoudenGelukkig houd ik drinken wel gewoon binnen.
Het nadeel is dat ik 's avonds wél honger heb, maar zodra ik dan wat eet word ik heel misselijk en het komt er sowieso weer uitDat geldt helaas ook voor vitaminetabletten. Normaal krijg ik gelukkig wel genoeg vitaminen binnen en in een week heb je niet zomaar een tekort, dus dat geeft niet zoveel. Ik voel me alleen nogal slap nu
![]()
Volgens de huisarts moest ik op minstens een week rekenen dus ik geef het nog tot zaterdag
Nou, eigenlijk vind ik al jaren gewone cola heel vies. en nu iets drinken wat ik vies vind is niet heel handig, want dan vliegt het er alsnog weer uit.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Jeetje, dat kan ik me voorstellen zeg een hele week op 2 koppen soep!! Heb je al geprobeerd om een glas cola (gewoon, dus geen light) te drinken? Het schijnt dat dat echt heel goed werkt tegen misselijk zijn. En ook tegen de slapte (dat zal dan wel komen door de suiker die er in zit, maar het lijkt me dat je je momenteel geen zorgen hoeft te maken over je calorie-inname
Nee echt, met zo een hoeveelheid val ik afquote:Op vrijdag 7 december 2007 23:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee toch? 6 amuses, 3 desserts? En vet bovendien. Ik heb de hele dag geen fruit of zuivel gegeten, nee dit was echt een ongezonde dag. Overdag was normaal overigens, het begon pas na thuiskomst.
maat 36 bij jouw lengte is echt hartstikke goed toch!! ik zou willen dat ik zo lang was, vind dat altijd heel mooi, zo rond de 1m75. Hoe gaat het nu met je? Ik bedoel qua liefdesverdriet en zo?
Morgen nog maar 's proberen, alleen mijn weegschaal werkt niet altijd wanneer ik 't wil...quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou pas morgen op de weegschaal gaan staan, dan zie d'r waarschijnlijk niks meer van!
Krijg net een mailtje van de postcodeloterij: of ik niet wil vergeten met de ijsbon m'n gewonnen beker Ben & Jerry's op te halen; ik heb nog een week
Ik doe aan die loterij mee om een miljoen te winnen, niet zo'n stomme ijsbeker, die dan vervolgens natuurlijk ook op moet! Maar ik zit dan toch te denken hè, om morgen ff naar de verbouwing bij mij thuis te kijken en dan de post op te halen. En dat is dan heus niet voor de bankafschriften, nee: die ijsbon, die wil ik. Wáárom zit ik toch zo in elkaar???
Dat wou ik ook nog zeggen!quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:04 schreef conleche het volgende:
Shit, Chicolate helemaal vergeten en nu ben ik net te laat. Nou maar alsnog:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hou oud ben je nu geworden? En heb je een leuke dag gehad?
Niet doen hoor! Je weegt je toch altijd op je weegschaal thuis? Dan is dat jouw weegschaal. Wat kan het schelen dat je "officieel" 2,5 kilo zwaarder bent?! Tis niet dat je nu een boete krijgt wegens valsheid in geschrifte!quote:Op zaterdag 8 december 2007 09:32 schreef Bagel het volgende:Goeie morgen allemaal!
[..]
Dat wou ik ook nog zeggen!
Ik twijfel heel erg of ik bij 'voortgang aanpassen' op dieet web overal 2.5 kilo bij op ga tellen. (de weegschaal waar ik thuis mee weeg blijkt nu dus officieel 2.5 kilo te weinig aan te geven) pffff... misschien vanmiddag![]()
Straks mn 15e rijlest gaat op zich al best goed!
Ik zou of een nieuwe weegschaal kopen of mijn streefgewicht met 2,5 kg omlaag doen. Ik zou niet overal 2,5 kg bij op gaan tellenquote:Op zaterdag 8 december 2007 09:32 schreef Bagel het volgende:
Ik twijfel heel erg of ik bij 'voortgang aanpassen' op dieet web overal 2.5 kilo bij op ga tellen. (de weegschaal waar ik thuis mee weeg blijkt nu dus officieel 2.5 kilo te weinig aan te geven) pffff... misschien vanmiddag![]()
hahaha... woon in purmerendquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Niet doen hoor! Je weegt je toch altijd op je weegschaal thuis? Dan is dat jouw weegschaal. Wat kan het schelen dat je "officieel" 2,5 kilo zwaarder bent?! Tis niet dat je nu een boete krijgt wegens valsheid in geschrifte!
Pas als je ooit je weegschaal gaat vervangen en je dus iedere dag op de nieuwe weegschaal gaat staan, dan zou ik de boel aanpassen.
En wat betreft die rijlessen: jij woont toch ook in Amsterdam? Hoe laat moet je? Dan weet ik wanneer ik beter ff kan thuisblijven![]()
(ja, die was behoorlijk flauw)
quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waarom zou je er 2,5 kilo afhalen?
als je nu kijkt naar je lichaam: o er kan nog wel 5kg af
ga je er toch niet 7,5 kilo van maken alleen omdat je gewicht er dan "in het echt" er beter uitziet?
ga dan naar de evenaar verhuizen of op een berg wonen daar is de gravitatiecversnellling lager
In Utrecht zit een speciaalzaak (Sandrabra, leuke bh's, suffe naam). En daar gaat het vanaf omvang 60 tot cup JJ. En ze doen daar niet aan meten, maar aan passen. Mijn borstkas heeft echt geen omvang van 65 cm, eerder 75 ofzo. Maar volgens die winkel is de omvang goed als je er achter nog net een vuist tussen kan krijgen. Lekker strak dus (maar ik kan nog wel ademhalenquote:Op zaterdag 8 december 2007 15:13 schreef Bagel het volgende:
[..]
@ egeltje1985: is dat wel te vinden met 65 omtrek? (vond 70 DD al lastig!) iig leuke BH!
jullie eten wel vaak chinees of lijkt dat maar zo?quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:01 schreef Sylvana het volgende:
Net voor het eerst nasi goreng met kipsate gegeten van de Conimex, was erg lekker
Niet Chinees, maar Oosters, en wokken is best gezond, met al die groenten en kipquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jullie eten wel vaak chinees of lijkt dat maar zo?
niet altijd even slim al je wilt afvallen
maar nasi en sate klinkt toch erg chineesquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Niet Chinees, maar Oosters, en wokken is best gezond, met al die groenten en kipProbeer het aantal keren pasta wel wat te verminderen, maar gewoon Hollandse pot houden we niet echt van
Uhm, dit was voor het eerst dat we het atenquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar nasi en sate klinkt toch erg chineesen zover ik weet niet gezond
wokken is inderdaad wel gezond
ok ik schrok er namelijk wel van hoeveel er in zitquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Uhm, dit was voor het eerst dat we het atenEn dit was nasi met uitjes, prei en sperziebonen
en satesaus had ik niet zo heel veel van gemaakt, dus viel allemaal best mee
En vaak eten we het niet dus
Nasi en sate klinken allebei eerder Indonesisch dan Chinees.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar nasi en sate klinkt toch erg chineesen zover ik weet niet gezond
wokken is inderdaad wel gezond
ja zo kom je er welquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nasi en sate klinken allebei eerder Indonesisch dan Chinees.
Echt mager is de maaltijd niet, maar dat moet ook wel eens kunnen.
Fijn om te weten dat jij vindt dat je zelf niet serieus bezig bent met je 3 tompoezen in een week. Gaan wij allemaal gewoon serieus verder met zo nu en dan een bordje lekkere nasiquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
ja zo kom je er welelke dag iets anders slechts eten omdat het een keertje toch moet kunnen
als je echt serieus bezig bent moet je die zooi gewoon niet eten
ik heb zelf ook gezegd dat ik deze week dus niet serieus bezig wasquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:06 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat jij vindt dat jezelf niet serieus bezig bent met je 3 tompoezen in een week. Gaan wij allemaal gewoon serieus verder met zo nu en dan een bordje lekkere nasi
volgens mij begrijp je niet wat ik bedoelquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:13 schreef Heavenlyblue het volgende:
Sylvana zegt dat ze dit voor het eerst at! Dat kan dan best hoor. Je moet vooral je gezonde dagen bij elkaar op tellen en zo nu en dan iets eten wat niet zo goed is voor de lijn kan dan best. Het moet natuurlijk niet elke dag een 'uitzondering' zijn, daar heb je dan weer groot gelijk in.
Dat gaat vast wel lukken.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mooi dat je je streef hebt behaald en veel succes met op hetzelfde gewicht blijven
Proost. Ik begin net aan mijn tweede biertje.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Je mag best bij mij langskomen om schoon te maken hoor, dan geniet ik wel van jouw resultaat![]()
Ik had vandaag geen zin in de dag en ik ben nog steeds behoorlijk sjacherijnig. Ik zal wel ongesteld moeten worden of zo, want ik heb echt nérgens zin in. Ja, in vies en vet eten, daar heb ik dan weer wel zin in. Ik zit hier ook al die tijd zonder tv want de tele2 monteur is geweest, maar kon de boel niet aansluiten omdat de KPN z'n telefoonlijn niet voor elkaar had en de KPN zal zich natuurlijk niet haasten om een Tele2 klant uit de brand te helpen. Afijn, klote. (nog een geluk dat hier een hotel naast zit met een onbeschermd draadloos netwerk, anders had ik ook nog eens geen internet)
Zo ik ga maar eens naar de Appie en ga iets ongezonds kopen. Een pizza of zo. Of een quiche lorraine, of een stoommaaltijd, maar dan niet zo'n magere, maar een met pasta en saus. Ik ga iets kopen waar ik hééél dik van word en als toetje ga ik ook iets uitzoeken zonder op de achterkant naar de cal. te kijken.![]()
O ja en Gewas: proost! Om te vieren dat je niet meer wilt afvallen!
Patat eet ik heel af en toe, ik vind het heel lekker. Maar dan eet ik alleen patat (heel klein bordje) en salade zonder dressing en dan is het net zo veel als een normale avondmaaltijd, alleen naar verhouding wat meer vet. Moet dan maar een keer.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik eet verder echt nooit patat ofzo, als ik 1 keer in het half jaar patat ofzo eet is het veel. Meestal gewoon wokken hier
En alleen maar gezond doen hou je niet vol, 1 keer in de week wat ongezonds moet kunnen vind ik
Maar daar kom ik hier dus lang niet aan
ja maar je hebt toch ook lekker gezond eten?quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:29 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk dat het ook wel een beetje van je leefpatroon afhangt hoe vaak je je iets kunt verantwoorden. Als je de hele dag druk bezig bent geweest, dan mag je jezelf toch ook wel belonen met lekker eten?
ik vind iets waar 500+ kcal in zit een weet ik hoeveel vet gewoon ongezondquote:Op zondag 9 december 2007 04:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nasi en state is vrij gezond (en indonesisch, niet chinees.. )
sate is mager vlees, zoveel suas hoef je er niet bij te eten (ik neem nooit saus)
nasi is rijst met groente, zie het probleem niet zo ?
en image is wel een leuke winkel
Bij "nasi goreng" gaan ze uit van kant-en-klare supermarkt nasi goreng. En inderdaad is die verschrikkelijk vet.quote:Op zondag 9 december 2007 10:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind iets waar 500+ kcal in zit een weet ik hoeveel vet gewoon ongezond
rijst met groente en verder niets is niet ongezond nee maar kennelijk is nasi dus officieel iets anders
en kippenvlees niets mis mee maar als je de saus erbij gaat eten wordt het dus wel moddervet en ongezond
dat is nu toch al 2x gezegd? een keer door mij en toen door conlenche nog een keerquote:Op zondag 9 december 2007 10:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij "nasi goreng" gaan ze uit van kant-en-klare supermarkt nasi goreng. En inderdaad is die verschrikkelijk vet.
Mijn huismaaknasi is niet vet, zit 1! eetlepel olie door voor een tweepersoonsportie en verder héél veel groenten, beetje rijst en kruiden. Soms kip.
Ik zie het punt niet. En nasi is inderdaad gewoon gebakken rijst, niet meer en niet minder.
Je zei dat NASI iets anders is. Dat is niet waar, nasi goreng is een specifiek soort nasi. Daar ging ik even op in. Het is namelijk wel degelijk nasiquote:Op zondag 9 december 2007 10:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is nu toch al 2x gezegd? een keer door mij en toen door conlenche nog een keer
ik zei ook dat nasi goreng officieel dan iets anders is
daarvoor hadden we het over nasi goreng dus ik nam aan dat dat wel duidelijk wasquote:Op zondag 9 december 2007 10:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Je zei dat NASI iets anders is. Dat is niet waar, nasi goreng is een specifiek soort nasi. Daar ging ik even op in. Het is namelijk wel degelijk nasi
Maar ontopic: ik zit aan de groene thee en het hele huis ruikt naar kerstboom
Was niet helemaal duidelijk bij mijquote:Op zondag 9 december 2007 10:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarvoor hadden we het over nasi goreng dus ik nam aan dat dat wel duidelijk was
maak je je niet zorgen dat je nu zoveel bent afgevallen?
maar dat kwabbig gaat er ook niet van af door afvallen (of je moet inderdaad nog veel afvallen) daar moet je voor gaan sportenquote:Op zondag 9 december 2007 10:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Was niet helemaal duidelijk bij mij
Nou, op het moment maak ik me wel een beetje zorgen inderdaadIk zit ónder mijn streefgewicht en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Aan de andere kant ben ik nog steeds aardig kwabbig hier en daar, dus het is niet dramatisch, maar het gaat wel véél te snel zo.
Ik kan nog niet weer normaal eten, als ik eet word ik heel beroerd en als ik ook maar een hap teveel eet komt het er weer uit.
En morgen krijg ik elastiekjes en woensdag een beugel, dus van normaal eten komt ook nog even niet zo veel waarschijnlijk.
Dus het is is even niet zo lekker qua eten hier
Sporten gaat nu nietquote:Op zondag 9 december 2007 11:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dat kwabbig gaat er ook niet van af door afvallen (of je moet inderdaad nog veel afvallen) daar moet je voor gaan sporten
kan je niet meer vloeibare dingen binnen houden?
En 5 weken later:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:45 schreef Huppelei het volgende:
Nou ik ga ook meedoen!
Ik ben een jongen van 15 jaar. 1.92 meter. 81 Kilo. BMI van 22. Klinkt allemaal misschien goed. Maar ik heb een buik omtrek van 91 cm. En dat vind ik wel wat te veel eigenlijk![]()
Maar ik ga vooral meedoen omdat ik nog al bol in me gezicht ben. Ben ik wel mee geboren. Maar misschien kan ik er wel wat aan veranderen op deze manier.
Feli!!quote:Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef Huppelei het volgende:
Sorry dat ik zo in stilte bezig ben. Maar ik doe nog steeds mee hoor!
Update
Hier begon het mee:
[..]
En 5 weken later:
1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Buikomtrek van 82 cm![]()
Jeps, boven de 20 nog kinderziektes krijgen is absoluut erg vervelend. Duurt nu al meer dan een weekquote:Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef conleche het volgende:
Ik had al wel gehoord dat je als volwassene beter geen kinderziektes kan krijgen, maar jij bent het levende bewijs zeg!! Ik vind misselijk zijn echt het ergste wat er is. Ik heb liever hoofd-keel-of buikpijn. Als je misselijk bent heb je zó'n algeheel gevoel van ellende. (ik herinner me een keer vorig jaar toen ik een "verkeerd" ei had gegeten: man, wat was ik ziek. Kon echt wel janken!).
Over het afvallen: je zal als je weer beter bent wel weer een beetje aankomen, maar vast niet alles en dan is het toch een 'prettige' bijkomstigheid. En wat Miss_S zegt: daarna kan je met sporten het kwabbige proberen weg te krijgen. Hoeveel weeg je nu dan?
Zo, dat scheelt met buikomtrek!quote:Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef Huppelei het volgende:
Update
Hier begon het mee:
[..]
En 5 weken later:
1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Zo, dat is een flink verschil in buikomtrek zegquote:Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef Huppelei het volgende:
Update
Hier begon het mee:
[..]
En 5 weken later:
1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Er is ontzettend lekker gezond eten. Maar Nasi met kipsaté is nou niet de ongezondste maaltijd van het jaar. Als iemand nu gaat posten dat hij of zij 3 borden patat, 2 frikandellen speciaal, een broodje kroket en een kaassoufle op had, dan mag je je idd afvragen hoe serieus iemand bezig is met zijn of haar dieet. Nasi met saté is echt niet zo ongezond als jij wilt doen voorkomen.quote:Op zondag 9 december 2007 10:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar je hebt toch ook lekker gezond eten?
en waarom jezelf belonen met eten?
Wow! Dat is nog effectiever dan mijn India dieet (7 kilo in 5 weken)!quote:Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef Huppelei het volgende:
Update
Hier begon het mee:
[..]
En 5 weken later:
1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Zo, dan ben je er echt flink mee bezig geweest, goed hoorquote:Op zondag 9 december 2007 12:20 schreef Huppelei het volgende:
Ik zal eens een foto maken! Ik ben er nog niet hoor. Er zit nog wel wat vet rond me buik en ik wil echt wat meer buikspieren gaan trainen. En dan moet dat vet er wel af zodat het ook een beetje zichtbaar is.
Ik heb in die 5 weken eigenlijk gewoon minder gegeten dan normaal. 3 maaltijden per dag. Als ontbijt 2 boterhammen met licht beleg (rosbief, rookvlees, smeerkaas 20+). In de middag hetzelfde. Tussen ontbijt en lunch een appel. En dan tussen avond eten en lunch nog 2 stuks fruit. En dan 's avonds eten wat de pot schaft.
Ook veel water gedronken en de laatste 2 weken 3 keer per week 2 uur naar de sportschool en 3 keer per week 45 minuten hardlopen.
Nope, na het eten niks meer. Alleen maar een glas water ofzo.quote:Op zondag 9 december 2007 12:26 schreef Sylvana het volgende:
At je bijvoorbeeld 's avonds na het eten ook niks meer? ( zie er niks over in je post staan)
Als ik dat zou doen dan zou ik ook wel makkelijk afvallen. Overdag gaat het prima, maar 's avonds ga ik steeds de mist in
Das ook mijn grote probleem. Ik heb 's avonds ook echt veel meer trek dan overdag. Overdag ben ik altijd wel bezig met iets en denk ik er ook vaak niet aan om wat te eten, maar 's avonds vind ik het veel moeilijker. Eigenlijk zou ik veel meer activiteiten buitenshuis in de avond moeten plannen, maar ja ik ben ook een behoorlijke huismus. (Goh, dat ik dat nog eens zou zeggen, ging vroeger zóveel uitquote:Op zondag 9 december 2007 12:26 schreef Sylvana het volgende:
At je bijvoorbeeld 's avonds na het eten ook niks meer? ( zie er niks over in je post staan)
Als ik dat zou doen dan zou ik ook wel makkelijk afvallen. Overdag gaat het prima, maar 's avonds ga ik steeds de mist in
jezelf belonen met eten vind ik niet normaal, veel mensen met overgewicht doen dat en daar zit dus ook het probleemquote:Op zondag 9 december 2007 12:24 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Er is ontzettend lekker gezond eten. Maar Nasi met kipsaté is nou niet de ongezondste maaltijd van het jaar. Als iemand nu gaat posten dat hij of zij 3 borden patat, 2 frikandellen speciaal, een broodje kroket en een kaassoufle op had, dan mag je je idd afvragen hoe serieus iemand bezig is met zijn of haar dieet. Nasi met saté is echt niet zo ongezond als jij wilt doen voorkomen.
En jezelf belonen met eten is toch helemaal niet zo raar? Eten is geen straf en als je nu heel erg kunt genieten van iets, dan moet je dat gewoon af en toe nemen. En als het dan nog eens als beloning ziet voor het harde werken, dan is het helemaal niets mis mee.
[..]
Appels werken bij mij averechts. Als ik een appel eet als ik trek heb, heb ik daarna MEGA trek. Ik eet wel appels hoor, maar alleen als tussendoortje als ik niet echt een hongergevoel heb, want ik vind ze wel erg lekker.quote:Op zondag 9 december 2007 12:42 schreef Huppelei het volgende:
Appels zijn trouwens ook heel goed. Als ik een appel op heb, heb ik gewoon tijdje echt geen honger meer. (daar komt ook het zogenaamde appel-dieet van)
Ik ben ook zo'n echte huismus hoor, zit 's avonds ook gewoon alleen of met Peter op de bank te hangen of achter de pc.quote:Op zondag 9 december 2007 12:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Das ook mijn grote probleem. Ik heb 's avonds ook echt veel meer trek dan overdag. Overdag ben ik altijd wel bezig met iets en denk ik er ook vaak niet aan om wat te eten, maar 's avonds vind ik het veel moeilijker. Eigenlijk zou ik veel meer activiteiten buitenshuis in de avond moeten plannen, maar ja ik ben ook een behoorlijke huismus. (Goh, dat ik dat nog eens zou zeggen, ging vroeger zóveel uit)
Misschien toch wat vaker naar de film en zo. (want ik moet natuurlijk ook niet dagelijks in een café gaan hangen, dan werkt het natuurlijk averechts, want dan zit ik natuurlijk niet aan de cola-light)
Het probleem zit niet in het belonen, maar in het maat houden. Beloon je jezelf met een koekje of gaat de hele zak leeg, neem je een bakje ijs of de hele pot B&J. Je mag best eten om te genieten, als je maar weet wanneer je moet stoppen.quote:Op zondag 9 december 2007 12:42 schreef Miss_S het volgende:
jezelf belonen met eten vind ik niet normaal, veel mensen met overgewicht doen dat en daar zit dus ook het probleem
als je eten gewoon ziet om jezelf te voeden en meer niet gaat het een stuk beter
En zo is het maar net.quote:Op zondag 9 december 2007 12:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Het probleem zit niet in het belonen, maar in het maat houden. Beloon je jezelf met een koekje of gaat de hele zak leeg, neem je een bakje ijs of de hele pot B&J. Je mag best eten om te genieten, als je maar weet wanneer je moet stoppen.
maar waarom jezelf belonen met eten? dan troost je jezelf waarschijnlijk ook met eten en ja dan ga je verkeerd om met etenquote:Op zondag 9 december 2007 12:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Het probleem zit niet in het belonen, maar in het maat houden. Beloon je jezelf met een koekje of gaat de hele zak leeg, neem je een bakje ijs of de hele pot B&J. Je mag best eten om te genieten, als je maar weet wanneer je moet stoppen.
maar tussen genieten en belonen zit veel verschil, vooral tussen de orenquote:Op zondag 9 december 2007 12:57 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En zo is het maar net.
Als ik niet meer mag genieten van lekker eten, dan is er toch niets meer aan?
Dan kan ik net zo goed gaan leven op rijstewafels ofzo.
Niet dat ik echt zin heb in zo'n discussie, maar ik denk dat ik een ander idee heb over hoe je goed omgaat met eten.quote:Op zondag 9 december 2007 12:58 schreef Miss_S het volgende:
maar waarom jezelf belonen met eten? dan troost je jezelf waarschijnlijk ook met eten en ja dan ga je verkeerd om met eten
maar jij kan ook geen 30 kilo afvallen dan blijft er niets van je overquote:Op zondag 9 december 2007 16:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
er is altijd een baas boven baasmaar hartstikke goed hoor
relatief stelt dat van mij niet zo veel voor vooor maar ben er alsnog echt blij mee. t gaat mensen ook opvallen.
hey! je bent opeens dun zeg! hey je had eerst veeel dikkere armen! hey wat heb je een klein maatje aan van jas
hahaha, dan ga ik niet meedoen aan die mode :pquote:Op zondag 9 december 2007 13:35 schreef conleche het volgende:
IIEUW!! Even volslagen offtopic: Er zijn nu 2 mensen in de galerie, een nogal "hip" stel. Ik kan niet stoppen om naar de vrouw te kijken: WANT DIE HEEFT BAKKEBAARDEN, ik zweer het. En geen neppe, want het zijn geen borstels of zo, nee gewoon echte eigen haartjes en zo te zien heeft ze het nog wel netjes bijgekniptPlease, laat dat niet de nieuwste mode zijn
![]()
* conleche moet nu ophouden met staren, het wordt onbeleefd...
Ik lees ze ook in het Engels. Wel een beetje stoffig Engels (ook al zijn de boekjes nog maar een halve eeuw oud), maar ik kan dat juist wel waarderenquote:Op maandag 10 december 2007 09:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Oeh, ik heb de engelse versie, al de narnia-boeken in één boek. Ik had vroeger (toen ik ze gewoon in het Nederlands las natuurlijk) trouwens helemaal niet door dat er zo'n christelijke moraal in zat. Nu merk ik dat wel, maar storend vind ik het zeker niet.
Is datquote:Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef Miss_S het volgende:
vandaag begonnen met magere kwark met een handje muesli als ontbijt
en zit nu aan het water
aarbeiensmoothie hoeft voor mij niet zo vroegquote:Op maandag 10 december 2007 09:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is dat?
. Ik zit aan een aardbeiensmoothie. Dat is pas
![]()
.
Ik ga straks met Mark en zijn moeder koffie drinken in de V&D. En vast ook wel een lekker appelgebakje eten.
Ja, fantasy is inderdaad leuk. Zeker ter afwisseling van al die Nederlandse literatuur. Daar moet je altijd zo bij nadenken, bah.quote:Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik lees ze ook in het Engels. Wel een beetje stoffig Engels (ook al zijn de boekjes nog maar een halve eeuw oud), maar ik kan dat juist wel waarderen.
Heb ze in januari dit jaar voor m'n verjaardag gekregen, maar toen was ik niet echt in de stemming om ze te lezen. Ik vraag voor mijn 24e verjaardag 'His Dark Materials' van Philip Pullman (vanwege The Golden Compass die nu in de bios draait), maar die krijg ik pas als ik Narnia heb uitgelezen, dus onder zachte dwang ben ik begonnen. Maar ik ben dol op fantasiewerelden. Kan me dan altijd helemaal inleven
.
En die christelijke moraal ligt er zó dik bovenop, maar dat merk je als kind natuurlijk niet. 'The Golden Compass' zou het atheïsme promoten, maar dat merk je echt niet als kind. Vind het dus ook zo'n flauwekul dat er zo'n ophef over gemaakt wordt.
je ziet het ook steeds meer bij kinderenquote:Op maandag 10 december 2007 10:32 schreef Bagel het volgende:
@ veiligheidsspeldje: wel n interessant artikel, stond er eerlijk gezegd wel n beetje van te kijken dat nu al iets van 10 procent van de Nederlandse bevolking n BMI van 30 of hoger heeft... en dat gaat dus alleen maar meer worden! (ook best stom dat iedereen die oorzaken ook eigenlijk wel weet...)
Ja, jammer is dat hè? Dan zie je zo'n héél dik kindje. Ik heb dan al het idee dat dat niet meer heel erg goed gaat komen. Die heeft (waarschijnlijk) van jongs af aan zo'n verkeerd eetpatroon aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar meer uitquote:Op maandag 10 december 2007 10:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je ziet het ook steeds meer bij kinderen
ja dat vind ik dan ook echt zieligquote:Op maandag 10 december 2007 10:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, jammer is dat hè? Dan zie je zo'n héél dik kindje. Ik heb dan al het idee dat dat niet meer heel erg goed gaat komen. Die heeft (waarschijnlijk) van jongs af aan zo'n verkeerd eetpatroon aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar meer uit
Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie is van 'kindjes' of 'jeugd', maar als ik om een uur of 1 's middags boodschappen doe, staat er 1. een beveiligerspersoon voor de deur van de supermarkt om te zorgen dat er max. 2 tegelijk ingaan en 2. staan die kindjes met z'n allen bij de kassa met een blikje fris en een zak chips. Ik gok er op dat dat hun lunch is.quote:Op maandag 10 december 2007 11:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat vind ik dan ook echt zielig
dat soort problemen daar bij moet je eigenlijk echt de ouders aan pakken want die leven verkeerd en daardoor leert het kind het verkeerd
Omdat OldJeller mij zat uit te schelden en ik zo onverstandig was er steeds weer op in te gaanquote:Op maandag 10 december 2007 12:39 schreef Bagel het volgende:
@Viking: waarom was je eigenlijk gebanned? (wou t net al vragen, helemaal vergeten!)
Inderdaad. Ik vermijd de supermarkt rond 12 uur, want dan gaan al die kiddo's chips, koekjes, chocoladebroodjes e.d. kopen. Niet normaal.quote:Op maandag 10 december 2007 13:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie is van 'kindjes' of 'jeugd', maar als ik om een uur of 1 's middags boodschappen doe, staat er 1. een beveiligerspersoon voor de deur van de supermarkt om te zorgen dat er max. 2 tegelijk ingaan en 2. staan die kindjes met z'n allen bij de kassa met een blikje fris en een zak chips. Ik gok er op dat dat hun lunch is.
In dit geval zou het best kunnen dat de ouders daar niet eens van af weten (verhalen van brood weggooien gaan al wel langer de ronde).
Nu valt het minder op, maar in de zomer wel: jongetjes van 11 met een B-cup zijn geen grote uitzondering meer...
Ik zit op steeds minder procenten, Decemberquote:Op zondag 9 december 2007 18:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit op 0%Telkens val ik een paar kilo af als ik fanatiek begin, en dan is mn motivatie weer weg en zit het er met een paar weken weer aan
Mordradead, jij zwemt/zwom toch ook? Hoe deed je dat dan, hoe lang en hoe vaak in de week enzo? En alleen baantjes zwemmen, of ook andere aquasporten, als aquaspinning enzo?
oja die zitten er ook bijquote:Op maandag 10 december 2007 13:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie is van 'kindjes' of 'jeugd', maar als ik om een uur of 1 's middags boodschappen doe, staat er 1. een beveiligerspersoon voor de deur van de supermarkt om te zorgen dat er max. 2 tegelijk ingaan en 2. staan die kindjes met z'n allen bij de kassa met een blikje fris en een zak chips. Ik gok er op dat dat hun lunch is.
In dit geval zou het best kunnen dat de ouders daar niet eens van af weten (verhalen van brood weggooien gaan al wel langer de ronde).
Nu valt het minder op, maar in de zomer wel: jongetjes van 11 met een B-cup zijn geen grote uitzondering meer...
ik ook, en nog steedsquote:Op maandag 10 december 2007 14:43 schreef mordradead het volgende:
Ik kreeg altijd geschilde apel in stukjes (4 stukjes, zonder pitjes) mee in een bakje van m'n moeder
quote:Op maandag 10 december 2007 14:33 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik zit op steeds minder procenten, Decembergisteren was m'n tante 50 geworden... vandaag bedrijfsuitje, morgen moeder jarig, 15e afscheid collega, 16e feestje ouders, 18 vader jarig, 25/25 kerst en dan nog oud en nieuw.
December
Ik zwom trouwens niet.. ik heb er wel een beetje een hekel aan zelfsWel iemand uit dit topic zwom, was dat niet Chicolate?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu maar eens aan het werk
Uhm ik ZWOM ja, verleden tijdquote:Op maandag 10 december 2007 14:33 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik zwom trouwens niet.. ik heb er wel een beetje een hekel aan zelfsWel iemand uit dit topic zwom, was dat niet Chicolate?
Maar bij de dieetclub zat er in ieder geval iemand die wel fanatiek zwemt
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
Blijven er over voor gezond eten:quote:Op maandag 10 december 2007 14:33 schreef mordradead het volgende:
Ik zit op steeds minder procenten, Decembergisteren was m'n tante 50 geworden... vandaag bedrijfsuitje, morgen moeder jarig, 15e afscheid collega, 16e feestje ouders, 18 vader jarig, 25/25 kerst en dan nog oud en nieuw.
December
vaak kijk je anders naar andere mensen dan naar jezelfquote:Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Blijven er over voor gezond eten:
1,2,3,4,6,7,8,12,13,17,19,20,21,22,23,24,27,28,29 en 30 december om gezond te eten en te sporten
Ik vind trouwens de hoeveelheid te dikke mensen op straat reuze meevallen! Ik vind mezelf meestal het dikst en mijn bmi is 28. Ik kan me bijna niet voorstellen dat 10% een bmi boven de 30 heeft, blijven al die mensen binnen of zoMaar een tijdje terug in het zwembad schrok ik dan weer wel van al die veel te dikke kinderen...
lag vandaag in bad er na te kijken en moet zeggen dat het goed eruit ziet, bij het bovenste bolletje is het nog een beetje roodquote:Op maandag 10 december 2007 21:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
miss s hoe gaat t met je navelpiercing?
ik denk dat ik v/d week de stap ook maar ga zetten!
Vanalles?quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:56 schreef Miss_S het volgende:
goedemorgen
mijn weegschaal gaf vanmorgen vanalles aan dus we blijven doorgaan
ja echt tijd voor nieuwe batterijen heb alles tussen de 65 en 75 gehad vanmorgenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Vanalles?
Tijd voor nieuwe batterijen?
Hier ook nog steeds ziek trouwens, maar niet meer zo erg
Ga vandaag proberen toch weer wat meer fruit te eten
hahaha... das wel heel erg jojo-enquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja echt tijd voor nieuwe batterijen heb alles tussen de 65 en 75 gehad vanmorgen
succes, je kan hetquote:Op dinsdag 11 december 2007 13:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Aaah, ik heb straks (1500-1700uur) een filosofietentamen! Aaah! (Ik ben nu dus aan het leren, nja, niet precies nu, nu schrijf ik deze reactie, en ik vind het moeilijk en ik ben bang....)
Succes!quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Aaah, ik heb straks (1500-1700uur) een filosofietentamen! Aaah! (Ik ben nu dus aan het leren, nja, niet precies nu, nu schrijf ik deze reactie, en ik vind het moeilijk en ik ben bang....)
good luck!quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:33 schreef egeltje1985 het volgende:
dat wel een vooruitgang! Ik heb n kamertje op t oog in Uilenstede... (amstelveen dus eigenlijk) en t heeft 12m2quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:15 schreef Ewelina het volgende:
Ik blijf in dezelfde stad, AmsterdamWil er echt niet meer weg.
Ga van 24m2 in Noord (kutpont!) naar 30m2 in Oost
Aangekomen of niet genoeg afgevallen naar je zin?quote:Op woensdag 12 december 2007 09:41 schreef Miss_S het volgende:
goedemorgen
de weegschaal was nu weer normaal, alleen werd ik er niet erg blij van
aangekomen, ik heb voor mezelf geen doel voor 1 januari omdat ik gewoon feest ga vieren de komende wekenquote:Op woensdag 12 december 2007 09:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Aangekomen of niet genoeg afgevallen naar je zin?
Zelf ik mijn doel om op 1 januari nog onder de 70 te zijn, daarna zien we wel verder.
Dat is stiekem ook mij doel. Al ben ik al blij als ik komende maand niet aankom ofzo. Maar stiekem wil ik ook onder de 70 raken voor het eind van het jaar.quote:Op woensdag 12 december 2007 09:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Aangekomen of niet genoeg afgevallen naar je zin?
Zelf ik mijn doel om op 1 januari nog onder de 70 te zijn, daarna zien we wel verder.
Thnx voor het vragenquote:Op dinsdag 11 december 2007 17:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
@Sylvana was er nu wel een uitslag??
Ja maar ik heb waarschijnlijk een langere inschrijftijd dan jij... er werden 195 woningen aangeboden (nieuw complex), en 460 (!!!) reacties.Ik stond nummer 26... had ik zelf ook niet gedachtquote:Op woensdag 12 december 2007 09:06 schreef Bagel het volgende:
[..]
dat wel een vooruitgang! Ik heb n kamertje op t oog in Uilenstede... (amstelveen dus eigenlijk) en t heeft 12m2![]()
Ben bijna van al mn verslagen af en dan heb ik volgende week ook tentamensnaja, nu ff leren en vanmiddag lunchen met wat vrienden in de bijenkorf
(heel grappig, er werkt nu n meisje waarbij ik met 2 baantjes heb samengewerkt, dus ik denk dat ik daar ook maar moet gaan werken
)
Ik zit nu trouwens te wachten tot mn vader wakker is... woensdag is update dag, maar de weegschaal staat onder zn bed!
succes allemaal met de tentamens!
Geen foto's neequote:Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef loveli het volgende:
Schot voor open doel: foto's??
Bij de weg, geen idee wat ik me moet voorstellen bij iemand van 1.76, om en nabij de 60 kilo en een grote kont...
Nu wil ik wel een foto zienquote:Op woensdag 12 december 2007 16:06 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb mijn galajurk opgehaald!Hij is zo ongelooflijk mooi, nu helemaal op maat gemaakt enzo. Ik zie er zo ongelooflijk slank uit daarin, wel een wat grote kont, maar voor de rest heel slank. Ik kan daarin gewoon tevreden zijn met mijn lichaam
![]()
Stiekem is mijn doel om voor het eind van dit jaar een keer 60 geweest te zijn. Zou moeten lukken denk ik altijd, maar het lukt vaak juist net niet, op een of andere gekke manier. Vandaag vast ook niet, stuk chocola gegeten en straks broodje shoarma(maar veel aankomen ga ik niet komende dagen, dan wordt ik een soort worstje in jurk en dat wil ik echt niet, dus kan me komende dagen wel inhouden hihi
)
@Ewelina: hoeveel kost die nieuwe kamer je? (ben me een beetje aan het orienteren op de kosten van kamers, moet er over een jaartje of wat toch een keer van komen he, aangezien ik zeker weten naar Amsterdam ga)
mja, heeft weinig zin, als ze der niet zijn dan zijn ze der niet....quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef Viking84 het volgende:.
Je bent toch wel even boos geworden hè Sylvana...
.
Ik zal na het gala hier tijdelijk een foto neerzettenquote:Op woensdag 12 december 2007 16:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nu wil ik wel een foto zienAnders neem je er één na het gala en post je die hier. Ik ben heel benieuwd, die zaak waar jouw jurk vandaan komt heeft namelijk hele mooie jurken.
Sta je al ingeschreven bij studentenwoningweb? Zo nee, meteen doen. Daar staan de goedkoopste kamers op. Je hebt alleen wel een lange wachttijd nodig wil je iets kunnen krijgen.
Dat is helemaal snelquote:Op donderdag 13 december 2007 06:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik had in 3 weken een heel huisVervelend dat je niet kan slapen, Sylvana, weet precies hoe dat voelt. Heb je enig idee waardoor je niet goed meer slaapt?
Veel plezier met stagelopen vandaag!
snachts lukt het niet? dus overdag wel?quote:Op donderdag 13 december 2007 06:41 schreef Sylvana het volgende:
Jeetje wat een wachttijden in Amsterdam zeg
Ik had met 3 weken mn kamer hier in Deventer, 20 m2, midden in het centrum
Ik ben al sinds half 4 wakker, weet niet wat dat is met mij en slapen, maar 's nachts lukt dat niet echt de laatste tijd
Vandaag hele dag stagelopen, ben benieuwd hoe het gaat.
Oh is dat zo?quote:Op donderdag 13 december 2007 10:57 schreef Miss_S het volgende:
renske waarom sta je niet meer in het lijstje?
ja zo gaat het hier ook een beetjequote:Op donderdag 13 december 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh is dat zo?
Heb al een tijdje niet meer geüpdate. Ben ook niet zo enthousiast bezig atm en de weegschaal staat te verstoffen hier.
Nieuw jaar, nieuwe kansen enzo. Update dan wel weer een keer
.
Ik wil het niet weten eigenlijkquote:Op donderdag 13 december 2007 11:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja zo gaat het hier ook een beetje
ookal sta ik wel elke dag op de weegschaal
zal toch wel mee vallen?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil het niet weten eigenlijk.
Maar ik probeer het wel een beetje in de hand te houden door dagen waarop ik veel en slecht eet weer te compenseren met dagen waarop ik goed eet.
Já, leef je uit!!quote:Op donderdag 13 december 2007 12:33 schreef Viking84 het volgende:
We hebben geen banner voor Slank de feestdagen door en degene die de banners altijd maakte is er niet meer.
Of moet ik iets in elkaar flansen? Met oliebollen en kerstbomen erin ofzo?.
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Huh, heb jij de banner die er nu staat gemaakt, Conleche? (je naam staat in de eigenschappen).
Netjes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |