abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55053461

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Mini_rulez = Marijke
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Spacehamster = Mira
STING = Thomas
Sylvana = Sylvana
Tangarine = Maarten
Thrilled = Kevin
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:34:44 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55053608
TVP .

Ik wilde nog wat zeggen. maar ik weet het niet meer .
Niet meer actief op Fok!
pi_55053906
TVP

Ik ga vanavond die nieuwe Knorr maaltijdmix maar eens proberen Eens kijken of er een lekkere variant tussen zit.

Sporten zit er voorlopig niet in met mn arm En dat terwijl ik vanaf 1 december weer wilde beginnen ermee
pi_55053936
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:45 schreef Sylvana het volgende:
TVP

Ik ga vanavond die nieuwe Knorr maaltijdmix maar eens proberen Eens kijken of er een lekkere variant tussen zit.

Sporten zit er voorlopig niet in met mn arm En dat terwijl ik vanaf 1 december weer wilde beginnen ermee
Wat zei de dokter over je arm?
pi_55054029
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat zei de dokter over je arm?
Met bloedprikken vrijdag hebben ze bloedvaatje geraakt, waardoor die nu beschadigd is en ik grote bloeduitstorting op mn arm heb en er iets op een zenuw drukt, waardoor ik tintelend gevoel in mn arm heb. Moet wel vanzelf overgaan met rust, maar kan bijvoorbeeld niet eens fietsen nu.
pi_55054032
TVP
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_55054138
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Met bloedprikken vrijdag hebben ze bloedvaatje geraakt, waardoor die nu beschadigd is en ik grote bloeduitstorting op mn arm heb en er iets op een zenuw drukt, waardoor ik tintelend gevoel in mn arm heb. Moet wel vanzelf overgaan met rust, maar kan bijvoorbeeld niet eens fietsen nu.
Daar moet je heel erg mee oppassen. Een oom van mij heeft hetzelfde gehad en dat bleef maanden doorzeuren en het werd steeds erger. Weet eigenlijk niet eens of het helemaal is overgegaan, ik zal het hem eens vragen als ik hem zie. Die bloeduitstorting is volgens mij niet zo erg, maar dat zenuwverhaal is eng. Ik wil je niet bangmaken, maar hou het in de gaten!!
  woensdag 5 december 2007 @ 11:55:27 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55054184
Oeps...

Marks vader komt zo en nu is zijn moeder ook net onverwachts komen aanzetten voor een kop koffie. Ze zijn gescheiden en ze hebben elkaar sinds de scheiding niet meer gezien...
Dus die moeder moet nu echt zsm weg...
Niet meer actief op Fok!
pi_55054212
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:45 schreef Sylvana het volgende:
TVP

Niet de Nasi, die is niet erg lekker
Die moest ik als testpanel testen namelijk vóór hij in de winkel kwam.
pi_55054297
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Daar moet je heel erg mee oppassen. Een oom van mij heeft hetzelfde gehad en dat bleef maanden doorzeuren en het werd steeds erger. Weet eigenlijk niet eens of het helemaal is overgegaan, ik zal het hem eens vragen als ik hem zie. Die bloeduitstorting is volgens mij niet zo erg, maar dat zenuwverhaal is eng. Ik wil je niet bangmaken, maar hou het in de gaten!!
Ik hou het zeker in de gaten ja, want ik vertrouwde het ook al niet dat tintelende gevoel.
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:56 schreef freecell het volgende:

[..]

Niet de Nasi, die is niet erg lekker
Die moest ik als testpanel testen namelijk vóór hij in de winkel kwam.
En waarom is die nasi niet lekker dan?
  woensdag 5 december 2007 @ 12:01:34 #11
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55054335
Ik heb een nieuwe spijkerbroek gekocht en ik ben er héél blij mee Wat is afvallen toch leuk, en waarom heb ik dat niet veel eerder gedaan
pi_55054912
tvp
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_55055013
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef Sylvana het volgende:

En waarom is die nasi niet lekker dan?
Saaie nasi!
pi_55055077
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Saaie nasi!
ik zal wel eens even kijken dan
pi_55055081
quote:
'Fitheid belangrijker dan vetpercentage'
Uitgegeven: 4 december 2007 20:44
Laatst gewijzigd: 4 december 2007 20:49

WASHINGTON - Om ouder te worden is fitheid mogelijk belangrijker dan het vetpercentage. Dat blijkt uit een onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd in het vakblad Journal of the American Medical Association.
Inertia Stock

Mannen en vrouwen die fit waren volgens een zogeheten tredmolentest, maar die overgewicht hadden of zwaarlijvig waren, hadden minder kans snel te overlijden dan niet fitte mensen met normaal gewicht.

Wetenschappers analyseerden hoe de fysieke fitheid en lichaamsvet van ruim 2500 mensen van zestig jaar en ouder hun sterftecijfer in de twaalf jaar daarna beïnvloedde.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:44:38 #16
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55055287
Oeh, gelukkig zijn wij (binnenkort) slank ende fit.
pi_55055597
Meneer de monteur, kom nou, ik wil de deur uit!! (grote kans dat hij hier meeleest natuurlijk )

Nou ik ga de badkamer wel soppen.
  woensdag 5 december 2007 @ 13:04:21 #18
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55055767
Misschien moeten we de topics omdopen tot 'Fit de Herfst door'
pi_55055916
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:57 schreef conleche het volgende:
Meneer de monteur, kom nou, ik wil de deur uit!! (grote kans dat hij hier meeleest natuurlijk )

Nou ik ga de badkamer wel soppen.
Als het sop tot achter je oren zit en je een zwarte veeg op je neus hebt, is hij er
pi_55056028
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:10 schreef freecell het volgende:

[..]

Als het sop tot achter je oren zit en je een zwarte veeg op je neus hebt, is hij er
Nou, zo vies is m'n badkamer nu ook weer niet, hoor
pi_55056073
Er is vast ergens een plek waar je een zwarte streep kan oplopen
pi_55056153
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:55 schreef Viking84 het volgende:
Oeps...

Marks vader komt zo en nu is zijn moeder ook net onverwachts komen aanzetten voor een kop koffie. Ze zijn gescheiden en ze hebben elkaar sinds de scheiding niet meer gezien...
Dus die moeder moet nu echt zsm weg...
Dat klinkt echt als n komische film succes met r je huis uit krijgen!

Ik zit nu in de bieb aan mn huiswerk, want mn computer thuis is ermee gestopt... echt balen! ben nu klaar, maar heb 15 minuten internet tegoed over, dus dat ga ik nog ff opmaken
pi_55056208
tvp
  woensdag 5 december 2007 @ 13:22:54 #24
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_55056210
Hoi,

ik ben 181 cm lang en ik weeg 77 kilo
ik heb een vetprecentage van 12%
Ik zou graag weer 60 kilo willen wegen, want hier voelde ik me toch prettiger bij
Iemand tips?

[ Bericht 1% gewijzigd door PretKroket op 05-12-2007 13:28:55 ]
pi_55056682
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:22 schreef PretKroket het volgende:
Hoi,

ik ben 181 cm lang en ik weeg 77 kilo
ik heb een vetprecentage van 12%
Ik zou graag weer 60 kilo willen wegen, want hier voelde ik me toch prettiger bij
Iemand tips?
Als je 60 zou wegen ben je te licht. Het gewicht dat je nu hebt is gezond voor iemand van jouw lengte. Als je toch zou willen afvallen zou ik niet onder de 70 gaan. Als je eens post wat je zoal op een dag eet, dan kunnen we je misschien tips geven over hoe het te verbeteren.

Ik ben overigens ook aan het soggen (ik vertoon sop-ontwijkend-gedrag)
pi_55056828
Lees het topic even door, staan vaak wel tips in ... (hmmm tompoucen, nee toch maar niet ) Meeste mensen hier doen: gezond eten in normale hoeveelheden en daarbij sporten. 60 is wel weinig trouwens, tegen ondergewicht aan, zou de lat iets lager leggen als ik jou was

Zo, een herkansing heel erg goed gemaakt, en eentje totaal verknald. Nouja, daar had ik toch al een voldoende voor en dit SE was veel moeilijker dan het origineel. Had ik nu maar de eerste keer wel geleerd Nu 2 verslagen/portfolio's maken en al mn gedichtjes voor vanavond + kadootjes inpakken En moet nog kranten lopen ook ... lekkere planning weer

We eten vanavond, buiten de pepernoten enzo, een soort aardappelpuree met kaas ... kijk ik op het recept, 1000 kcal per eenpersoonsportie Omg ... en ik vond het spul al niet zo lekker ... dat is dus zonder de groente en het toetje ... daar gaat mijn poging om gezond te blijven eten, en niet aan te komen voor dit weekend.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_55056834
He fijn, wil ik editten, ga ik mezelf lopen quoten ... en ik wilde alleen maar tompouces in tompoucen veranderen
pi_55058438
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ga niet eens meer proberen om de werking van cafeine uit te leggen Maar het is NIET gezond

En voor het geval dat je wel serieus bent (kleine kans) kan je dit wel even gaan lezen, weet je meteen wat je fout doet: http://www.voedingscentru(...)h/hoe+eet+ik+gezond/
Koffie zorgt wel voor een ietwat verlaagde kans op diabetes, das dan weer wel positief

Hier gaat het slecht met de fitheid, als ik donderdag weer ga hardlopen (hou niet van hardlopen in de regen...) was het alweer een week geleden En ook regelmatig wat lekkers gegeten.
Gisteren heb ik wel erg lekker avondeten gemaakt samen met vriendje: zalmforel met bosuitjes in de oven met soort salade van paprika, courgette, tomaat en avocado. Ook een hoop mandarijntjes gehaald en kaki's. Ze zijn wel slijmerig en raar, maar voor af en toe wel lekker. Ohja en een hoop verse olijven. I de markt
Het mooi kotsende meisje.
pi_55059973
Pretkroket, ik geef je nog 1 kans, nu graag gewoon normaal en serieus reageren, ONZin is te vinden op nummer 49.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55060045
zo ladies (en gents), ik heb even rigoreus opgeschoond, m.i. zijn er geen ontopic posts verloren gegaan, meen je dat dit wel zo is, mijn excuses
maar zo kunnen we weer gezellig met een schone lei verder
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55060077
Ik heb zo'n Knorr maaltijdmix gevonden Is met kip, champignons, sperziebonen en cherrytomaatjes en krieltjes. Lijkt mij wel lekker en daar kan ik wel 2 dagen van eten ook
pi_55060871
Ik zit erover te denken om mn sportschoolabo op te zeggen en te gaan zwemmen. Voor 32,50 euro kun je een Aquapas aanschaffen waarmee je toegang hebt tot alle zwemactiviteiten, banenzwemmen en recreatiezwemmen. Op maandag-, dinsdag- , en woensdagavond heb je bijvoorbeeld doorlopend aquaspinning, aquajoggen en aquarobic en daarnaast dus de mogelijkheid om baantjes te zwemmen en gebruik te maken van het recreatiebad en de bubbelbaden en dergelijke.

Is goedkoper dan de sportschool, en ik denk toch dat het tijd is om wat nieuws te gaan proberen, omdat ik op de sportschool een beetje uitgekeken raak na bijna 5 jaar fitness...
pi_55061900
vandaag twee snoepzakjes gekregen van sinterklaas maar meteen aan mijn ouder gegeven
de mandarijn hou ik zelf wel
pi_55061945
Die Knorr maaltijdmix is echt lekker

En lekker veel groenten erin dus ( champignons, sperziebonen en tomaatjes)
  woensdag 5 december 2007 @ 19:34:52 #35
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55063202
Zwemmen is ook nog eens hardstikke goed dacht ik
tevens nieuwe tvp
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 5 december 2007 @ 21:17:34 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55065535
Ik heb een verzorgingspakketje van de Etos gekregen van de Sint.
En een chocoletter. Verder hebben we niet echt aan Sinterklaas gedaan. Ben nu bij mijn ouders, dus ik ga weer even sociaal doen beneden .
Niet meer actief op Fok!
pi_55066309
Haha ik heb een chocoladeletter, chocolademarsepein, chocolademuntjes en een enorme doos bonbons gekregen. In die laatste zit in 5 van de 8 soorten pinda, allergisch ... maar het is van mn kleine broertje, en hij bedoelt het zo lief, hij was bang dat ik geen snoep meer zou lusten (dus af en toe maar lekker uitdelen denk ik, en die zonder pinda zelf opeten, eet me liever niet beroerd) Maar haha, allemaal chocolade

En nog wat kleine leuke kadootjes, plus gedichten. Was erg gezellig
pi_55066426
Mooi dat het Sinterklaas vieren bij jullie zo gezellig was

Hier geen Sinterklaas, maar gewoon beetje aan het computeren en met een half oog voetbal kijken
pi_55066542
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:57 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit erover te denken om mn sportschoolabo op te zeggen en te gaan zwemmen. Voor 32,50 euro kun je een Aquapas aanschaffen waarmee je toegang hebt tot alle zwemactiviteiten, banenzwemmen en recreatiezwemmen. Op maandag-, dinsdag- , en woensdagavond heb je bijvoorbeeld doorlopend aquaspinning, aquajoggen en aquarobic en daarnaast dus de mogelijkheid om baantjes te zwemmen en gebruik te maken van het recreatiebad en de bubbelbaden en dergelijke.

Is goedkoper dan de sportschool, en ik denk toch dat het tijd is om wat nieuws te gaan proberen, omdat ik op de sportschool een beetje uitgekeken raak na bijna 5 jaar fitness...
Oh ja, wilde ik nog op reageren .... je klinkt zo positief over zwemmen, je hebt er veel mogelijkheden en het is eens wat nieuws ... ik zou zeggen: ga ervoor Zwemmen is heel erg leuk en goed voor je lichaamsvormen. Af en toe wat nieuws proberen is leuk ja Veel plezier ermee
pi_55066712
quote:
Op woensdag 5 december 2007 21:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ja, wilde ik nog op reageren .... je klinkt zo positief over zwemmen, je hebt er veel mogelijkheden en het is eens wat nieuws ... ik zou zeggen: ga ervoor Zwemmen is heel erg leuk en goed voor je lichaamsvormen. Af en toe wat nieuws proberen is leuk ja Veel plezier ermee
Thnx

Moet alleen nog ff uitzoeken hoe het zit met opzegtermijn van sportschool enzo. Ik heb geen geld om dubbel abo te betalen. Dus hoop dat ik niet nog maanden moet wachten ofzo.
pi_55067081
quote:
Op woensdag 5 december 2007 21:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

als het maar leuk blijft als het nieuwe eraf is
pi_55067245
Nouja, fitness heb ik ook 5 jaar volgehouden, dus als ik dit ook 5 jaar volhou vind ik het prima
pi_55069903
Zwemmen is leuk

Vanavond ge gourmet, was echt lekker!!
  donderdag 6 december 2007 @ 00:14:11 #44
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55069925
zeg volgens mij is de weegschaal bij mijn dieetiste echt stuk...

Vetpercentage klopt geen meter van, hij geeft telkens 18% vet aan, dat kan niet alleen niet kloppen, het klopt ook niet. Want de Tanita schaal op de sportschool geeft keurig een 11,8% aan de laatste keer dat ik keek (weekje geleden geloof ik)

Ben overigens door de 75 kg barriere gebroken gisteren. Zojuist op de schaal gestaan 74,6 en dat is 's avonds!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_55071378
Dat is idd wel raar ja dan met dat vetpercentage.

En gefeliciteerd datt je door de 75-barriere heen bent
pi_55072088
Voor sinterklaas een speculaaspop (een ENORME) gekregen, een chocoladeletter en een zak potpouri
En verder héél veel mooie kerstballen in precies de goede kleur
Oja en een schoenpoetsdoos Die had ik nog niet en wel nodig.
pi_55072124
quote:
Op donderdag 6 december 2007 08:52 schreef freecell het volgende:
Voor sinterklaas een speculaaspop (een ENORME) gekregen, een chocoladeletter en een zak potpouri
En verder héél veel mooie kerstballen in precies de goede kleur
Oja en een schoenpoetsdoos Die had ik nog niet en wel nodig.
kom je nu toch steeds meer hier heen?
of ga je alles dubbel posten waar ik toen commentaar op kreeg
pi_55072287
quote:
Op donderdag 6 december 2007 08:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kom je nu toch steeds meer hier heen?
of ga je alles dubbel posten waar ik toen commentaar op kreeg
Ik blijf daar voorlopig in het lijstje
Ik ken bijna alle dieetclubmeiden persoonlijk en vind ze heel tof
Maar hier post ik soms ook, gewoon omdat dit een heel ander topic is.
Toevallig ging het hier over wat we gisteren gekregen hadden, dus post ik dat hier.
En nee, ik post niet alles dubbel. Sterker nog: ik post het helemaal niet dubbel. Lees je in voordat je commentaar hebt. Ik wéét namelijk dat het vervelend is als mensen alles dubbel posten.
pi_55072345
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:10 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik blijf daar voorlopig in het lijstje
Ik ken bijna alle dieetclubmeiden persoonlijk en vind ze heel tof
Maar hier post ik soms ook, gewoon omdat dit een heel ander topic is.
Toevallig ging het hier over wat we gisteren gekregen hadden, dus post ik dat hier.
En nee, ik post niet alles dubbel. Sterker nog: ik post het helemaal niet dubbel. Lees je in voordat je commentaar hebt. Ik wéét namelijk dat het vervelend is als mensen alles dubbel posten.
het was geen commentaar ik vroeg iets
pi_55072428
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het was geen commentaar ik vroeg iets
Klopt, het was een hele vriendelijke vraag, dank je voor de belangstelling.
* freecell klopt miss_s vriendelijk op de rug*
pi_55072430
hebben jullie trouwens allemaal al de F&F kerstactie gezien?
  donderdag 6 december 2007 @ 09:46:53 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55072776
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Klopt, het was een hele vriendelijke vraag, dank je voor de belangstelling.
* freecell klopt miss_s vriendelijk op de rug*
.

Vreheeedeeee op aaaaarde!

.
Niet meer actief op Fok!
pi_55072798
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:22 schreef Miss_S het volgende:
hebben jullie trouwens allemaal al de F&F kerstactie gezien?
Hahah jah, viel me meteen op (die kat heet t zelfde als mn vriendje)
mij poes is n tijdje terug overleden (21 geworden ) en ik heb nog steeds wel wat spulletjes staan (en zit 3 dagen per week op dat treintraject) dus ik denk dat ik wat spulletjes ga afstaan.

Ik heb gister zelf slagroom gemaakt voor op de warme light choco en t was nog eens heel lekker ook! (met magere melk gemaakt en niet zoveel, dus t is beter dan zo'n spuitbus)

Straks weer eens karten
pi_55072900
Hé Miss_S, aardig doen tegen Freecell hoor: ik vind het gezellig dat ze hier meepost (want meestal best komisch enzo) en je weet best dat ze in het andere topic andere dingen post, want je leest daar ook mee. Nou ff niet zuigen aub. Dank.
pi_55072920
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:54 schreef conleche het volgende:
Hé Miss_S, aardig doen tegen Freecell hoor: ik vind het gezellig dat ze hier meepost (want meestal best komisch enzo) en je weet best dat ze in het andere topic andere dingen post, want je leest daar ook mee. Nou ff niet zuigen aub. Dank.
ik vroeg alleen of ze hetzelfde ging doen als ik
waar ik dan voor op mijn kop kreeg

en nu niet zeiken en op mijn andere post reageren daar hebben we meer aan
pi_55072933
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:47 schreef Bagel het volgende:

[..]

Hahah jah, viel me meteen op (die kat heet t zelfde als mn vriendje)
mij poes is n tijdje terug overleden (21 geworden ) en ik heb nog steeds wel wat spulletjes staan (en zit 3 dagen per week op dat treintraject) dus ik denk dat ik wat spulletjes ga afstaan.
21 dat is wel heel oud ik heb een paar maanden geleden mijn kat moeten laten inslapen maar die was 'pas' 11
maar die spulletjes zouden zeker goed van pas komen
pi_55073056
Oke dan, ik heb even gekeken en misschien dat ik wel wat doneer, maar Greys had laatst een soortgelijke actie voor een asiel en daar heb ik toen ook aan meegedaan. Maar het is zeker een hartstikke goed initiatief van Qwea!!
  donderdag 6 december 2007 @ 10:07:13 #58
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_55073069
katten kunnen makkelijk 15 worden katten zijn tof
pi_55073083
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:07 schreef PretKroket het volgende:
katten kunnen makkelijk 15 worden katten zijn tof
ja ik ging ook van 16 uit en als het dan maar 11 is valt het wel tegen
  donderdag 6 december 2007 @ 10:16:06 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55073219
Onze vorige kat werd 18 en ik was toen 12, dus dat beest was gewoon ouder dan ik .
De huidige kat van mijn ouders is 11 en hij loopt nu voor de 2e keer in korte tijd mank. Ik zou bijna gaan vermoeden dat iemand hem mishandelt ofzo... .
Niet meer actief op Fok!
pi_55073232
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:16 schreef Viking84 het volgende:
Onze vorige kat werd 18 en ik was toen 12, dus dat beest was gewoon ouder dan ik .
De huidige kat van mijn ouders is 11 en hij loopt nu voor de 2e keer in korte tijd mank. Ik zou bijna gaan vermoeden dat iemand hem mishandelt ofzo... .
is het een buitenkat?
  donderdag 6 december 2007 @ 10:18:01 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55073250
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

is het een buitenkat?
Ja.
De katten van mijn ouders zijn altijd buitenkatten .

Gisteren de kat van m'n zus op schoot gehad. Tof beest .
Niet meer actief op Fok!
pi_55073298
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja.
De katten van mijn ouders zijn altijd buitenkatten .

Gisteren de kat van m'n zus op schoot gehad. Tof beest .
dan is het inderdaad niet te hopen dat iemand iets met ze doet
  donderdag 6 december 2007 @ 10:23:57 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55073355
Ze hebben er momenteel maar 1 hoor (ik had het ook over de katten in het verleden). Maar idd, tis zo'n lief beest en hij lijkt er niet veel last van te hebben. Loopt gewoon (alleen een beetje slepend dus) en hij spint ook lekker, maar ik vind het gewoon zo zielig als 'ie wat heeft .
Niet meer actief op Fok!
pi_55073885
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik ging ook van 16 uit en als het dan maar 11 is valt het wel tegen
Ben ik de enige die dit een beetje raar vindt staan?
Mijn katje werd 11 waarschijnlijk (ze kwam uit het asiel en weten niet precies d'r leeftijd). Ze had een of andere hormoongevoelige tumor, waardoor ze met medicijnen nog best lang kon leven, maar op een gegeven moment was ze alleen nog aan het lijden Helaas wilden m'n ouders geen ander beestje, maar m'n vriendje heeft wel een katje en die is keilief behalve dat ze best druk is en in de gordijnen klimt enzo

Heb echt een schop onder m'n kont nodig, alweer niet hardgelopen De harde regen is wel een excuus, maar ja daar ben ik net ook doorheen gefietst... Vanavond kan het ook niet want dan moet ik werken.
Morgen proberen te beginnen met evy nr. 2 denk ik maar, dat is toch iets betere motivatie want ze zegt steeds wanneer ik weer moet
pi_55074669
Wij hebben 'vroeger" ook een kat gehad en die is ook 21 geworden. Op een dag was hij weg, waarschijnlijk om zijn laatste rustplaats te zoeken, nooit weer teruggevonden

Hier bestaat de dag uit cadeautjes kopen voor Peter ( is morgen jarig) en huiswerk maken.
pi_55075004
kunnen we niet een 3e topic maken
voor ex dieetclub leden die nu wel dun zijn maar nog willen afvallen
kunnen freecell en miss_s daar kibbelen en is er ook geen gezeur van "daar is het beter/anders"

pi_55075448
Net sportschool gebeld, en als ik mn abo wil opzeggen, moet ik tot juni wachten

Tenzij ik een doktersverklaring kan krijgen, dat ik het vanwege mn buikklachten niet meer kan, dan kan het vanaf volgende maand.

Dus maar eens proberen of dat lukt. Al zijn dokters er tegenwoordig niet zo happig op om die briefjes uit te schrijven Toen ik jaar langer stufi wilde omdat ik jaar over moest doen vanwege depressie, wilde huisarts ook geen briefje schrijven, toen heeft mn psych het gedaan.

Zou beetje jammer zijn als ik nog tot juni moet wachten voor ik kan gaan zwemmen.
  donderdag 6 december 2007 @ 12:10:45 #69
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55075468
Of een 'hoe blijf ik op gewicht' topic
pi_55075469
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
kunnen freecell en miss_s daar kibbelen en is er ook geen gezeur van &quot;daar is het beter/anders&quot;

waarom moet je er nu nog een probleem van maken?
pi_55075611
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_55075642
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:09 schreef Sylvana het volgende:
Net sportschool gebeld, en als ik mn abo wil opzeggen, moet ik tot juni wachten

Tenzij ik een doktersverklaring kan krijgen, dat ik het vanwege mn buikklachten niet meer kan, dan kan het vanaf volgende maand.

Dus maar eens proberen of dat lukt. Al zijn dokters er tegenwoordig niet zo happig op om die briefjes uit te schrijven

Zou beetje jammer zijn als ik nog tot juni moet wachten voor ik kan gaan zwemmen.
Dit soort dingen vind ik eigenlijk zo belachelijk dat dat voor mij ook een reden is dat ik geen sportschoolabbo heb.
Wrs. verdienen ze een groot deel van hun geld met mensen die nog wel moeten betalen, maar niet of amper meer komen en dan heb je gewoon pech!
Zijn je klachten trouwens nog hetzelfde als rond de vakantie? Je was wel weer aangekomen, maar gaat het verder nog hetzelfde of is het wel veranderd?

En w.b. een 3e topic: qua profiel zou het me wel passen, maar het lijkt me nogal rommelig worden, ik blijf hier nog even hopen constant te blijven
Ohja: ik mag in feb. beginnen met m'n keuze-onderzoek moet alleen nog wel een plek regelen
pi_55075710
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dit soort dingen vind ik eigenlijk zo belachelijk dat dat voor mij ook een reden is dat ik geen sportschoolabbo heb.
Wrs. verdienen ze een groot deel van hun geld met mensen die nog wel moeten betalen, maar niet of amper meer komen en dan heb je gewoon pech!
Zijn je klachten trouwens nog hetzelfde als rond de vakantie? Je was wel weer aangekomen, maar gaat het verder nog hetzelfde of is het wel veranderd?

En w.b. een 3e topic: qua profiel zou het me wel passen, maar het lijkt me nogal rommelig worden, ik blijf hier nog even hopen constant te blijven
Ohja: ik mag in feb. beginnen met m'n keuze-onderzoek moet alleen nog wel een plek regelen
Ja idd, ik had gedacht dat er gewoon een opzegtermijn van 1 of 2 maanden was ofzo, maar je moet dus echt je jaar volmaken :S En dat terwijl ik sinds augustus maar een paar keer geweest ben.

Ben idd wel weer aangekomen, maar klachten zijn verder nog steeds hetzelfde. Nog steeds elke dag veel buikpijn en vaak naar de wc moeten.
  donderdag 6 december 2007 @ 12:25:16 #74
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_55075819
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
kunnen freecell en miss_s daar kibbelen en is er ook geen gezeur van "daar is het beter/anders"

Puik plan
  donderdag 6 december 2007 @ 16:10:15 #75
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55080541
Jeej mijn buik begint niet meer uit te steken aan alle kanten, aan de voorkant nog maar een beetje en aan de zijkanten nog maar minimaal

Door naar de 70 kilo. Hopelijk gaat dat 'n beetje vlotten. Nu ik alle Sinterklaas lekkernijen al soldaat gemaakt heb is er niet meer om te zondigen
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_55081158
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:31 schreef Sylvana het volgende:
Hier bestaat de dag uit cadeautjes kopen voor Peter ( is morgen jarig) en huiswerk maken.
He dan is ie dezelfde dag jarig als ik feliciteer hem dan ook maar namens mij

Mijn dag vandaag was school en wordt nu tas inpakken voor het komende weekend. Lekker weekendje naar Gelderland En misschien dat ik nog naar de koopavond vanavond ga, heb zin om naar de stad te gaan (of naar mn vriend, als hij terug is van het kadootje kopen voor mij en nog tijd voor me heeft )
pi_55081353
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

He dan is ie dezelfde dag jarig als ik feliciteer hem dan ook maar namens mij
Jij ook alvast gefeliciteerd dan

Ik ben morgen niet online nl, veel te druk met schoonmaken, en boodschappen doen en hapjes klaarmaken enzo

Het cadeautjes kopen is goed gelukt
  donderdag 6 december 2007 @ 17:12:44 #78
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55081783
Zo, het sinterklaasgedicht is af. Nu nog even het cadeautje inpakken en eindelijk mn kamer opruimen, en dan kan het grote gourmetten beginnen.
pi_55081840
quote:
Op donderdag 6 december 2007 17:12 schreef egeltje1985 het volgende:
Zo, het sinterklaasgedicht is af. Nu nog even het cadeautje inpakken en eindelijk mn kamer opruimen, en dan kan het grote gourmetten beginnen.
Veel plezier vanavond!
  donderdag 6 december 2007 @ 17:35:40 #80
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55082243
Ik heb tot nu toe niet echt een lekkere dag... vanochtend werd ik gebeld of ik wilde werken, nou prima ik dacht ik loop m'n eigen wijk en dan kan ik tussendoor even lekker wat eten.
Niet dus... andere wijk, bijna 5 uur bezig geweest door die vergissing lekkere regen en niks gegeten

Mwa, nu maar even op m'n ouwelui wachten
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 6 december 2007 @ 23:55:30 #81
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55091353
Morgen van 10.30 tot en met 21.30 in de keuken werken

Als dat maar goed gaat!
pi_55093358
Peter was erg blij met zn cadeautjes

Heb hem een pc-controller en fifa08 voor de pc gegeven

Hij is nu aan het werk, ik kan niet meer slapen, dus ga maar vast aan de grote schoonmaak beginnen.
pi_55093360
Daar ben je dan vroeg bij, Sylvana
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_55093363
Peter moet er altijd om 6 uur uit, om half 7 gaat ie naar zn werk, dus ik ben ook al sinds 6 uur wakker om cadeautjes enzo te geven
pi_55093371
Hoe laat komt er visite? En ga je ook gebak serveren? En eten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_55093373
Visiste komt vanavond pas, en ik heb geen idee wat hij allemaal wil doen voor boodschappen, die halen we vanmiddag samen. Maar ze komen pas na het eten, dus worden gewoon hapjes denk ik, misschien taart, weet ik dus niet.
  vrijdag 7 december 2007 @ 07:28:33 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55093470
Goedemorgen ,

Ik ben er erg vroeg uit voor mijn doen, maar ik moet vandaag aan de slag voor die uitgeverij uit Den Bosch. Ik moet er 1 dag in de week voor bezig en ik heb expres vrijdag uitgekozen, want maandag moet alles van de vorige week ingeleverd zijn en nu heb ik dus een stok achter de deur. Blijkt wel weer, want anders zou ik hier niet nu al zitten . Even ontbijten en wakker worden met Fok! en dan lekker aan het werk .
Niet meer actief op Fok!
pi_55093707
Veel succes!

Ik heb al opgeruimd, de afwas gedaan, de keuken schoongemaakt, het bed verschoond en de was die niet gestreken hoeft te worden opgeruimd. Nu strijken en dan nog stofzuigen, dweilen en de badkamer schoonmaken en dan is het huis wel netjes voor de verjaardag
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:32:50 #89
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55093917
Wat een activiteit zo op de vroege morgen, Sylvana! Wat goed! En gefeliciteerd!
pi_55093977
Ja, ben goed bezig Heb ook al gestreken Dank je wel
pi_55094102
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 07:28 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen ,

Ik ben er erg vroeg uit voor mijn doen, maar ik moet vandaag aan de slag voor die uitgeverij uit Den Bosch. Ik moet er 1 dag in de week voor bezig en ik heb expres vrijdag uitgekozen, want maandag moet alles van de vorige week ingeleverd zijn en nu heb ik dus een stok achter de deur. Blijkt wel weer, want anders zou ik hier niet nu al zitten . Even ontbijten en wakker worden met Fok! en dan lekker aan het werk .
dat is wel slim
succes ermee

ik heb vandaag 90 min college en dan mag ik weer naar huis (als ik er tenminste kom, met dit weer zou ik het niet raar vinden als het vast staat op de snelweg)
daarna lekker weekend wel veel huiswerk maken maar ook relaxen met mijn dvd's van sinterklaas (POTC 3, HP 5, Ice age 2 en Shrek 3)
pi_55094324
Zo, weer even pauze Zo nog even dweilen, dan douchen en de badkamer schoonmaken en daarna is de vloer hopelijk droog en is alles klaar qua schoonmaakwerk De rest doe ik vanmiddag samen met Peter, zoals boodschappen halen en tuinstoelen ophalen enzo.
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:03:47 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55094357
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is wel slim
succes ermee

ik heb vandaag 90 min college en dan mag ik weer naar huis (als ik er tenminste kom, met dit weer zou ik het niet raar vinden als het vast staat op de snelweg)
daarna lekker weekend wel veel huiswerk maken maar ook relaxen met mijn dvd's van sinterklaas (POTC 3, HP 5, Ice age 2 en Shrek 3)
Ja slim hè .
Als ik het op maandag doe, denk ik: ach, kan morgen wel... maar dan ga ik vervolgens ook niet studeren. Resultaat is dan dat ik dan aan het eind vd week én m'n werk voor de uitgeverij niet af heb én m'n studiedingetjes niet. Nu loop ik alleen het risico dat m'n studiedingetjes niet af zijn .

Ik ben nu een stappenplan aan het schrijven voor een sollicitatiebrief. Boring .

Is het weer daar zo slecht?
Niet meer actief op Fok!
pi_55094382
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Is het weer daar zo slecht?
net echt windvlagen en veel regen, nu is het weer stil
pi_55095063
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

net echt windvlagen en veel regen, nu is het weer stil
Gisteren ben ik 3x natgeregend op de fiets, vervolgens amper kunnen slapen door de harde regen (woon op zolder en het balkon is van metaalspul, dus dat klettert lekker ) en ben nu dus best wel brak...
Hoop dat het om half 5 droog is, dan kan ik weer eens wat aan m'n conditie doen.
pi_55095383
Hier is t weer ook niet al te riant, ging net hardlopen en de tegenwind was zo hard dat ik amper vooruit kwam! Nu weer richting college... (heb eigenlijk absoluut geen zin!)
pi_55095390
Zit ik net met m'n 1 kopje koffie slaperig naar het fokscherm te turen, lees ik daar over hele huizen die al glanzend gesopt zijn! Hoe krijg je het voor elkaar!! Gefeliciteerd Sylvana!! (met Peter bedoel ik )

Ik heb zó geen zin in deze dag en wil dat het weer zomer wordt
pi_55095636
weertechnisch ben ik blij met mijn huisarrest tot zondag Binnen is het best prima te doen
pi_55095684
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:57 schreef conleche het volgende:
Zit ik net met m'n 1 kopje koffie slaperig naar het fokscherm te turen, lees ik daar over hele huizen die al glanzend gesopt zijn! Hoe krijg je het voor elkaar!! Gefeliciteerd Sylvana!! (met Peter bedoel ik )

Ik heb zó geen zin in deze dag en wil dat het weer zomer wordt
Dank je wel

Ik ben helemaal klaar met schoonmaken, nou nog ff een uurtje rustig zitten en dan komt Peter thuis en is het tijd voor de boodschappen enzo. Maar het meeste is al klaar

Hier is het weer ook echt uberslecht, harde regen, storm, en vannacht zelfs onweer gehad.
pi_55095730
Bah. Ik moet een paper inleveren vandaag en ik zit vast. En ik ben ongesteld geworden. Verklaart wel waarom ik gister zo'n enorme zin in speculaasjes had en iets van 11 stuks heb opgegeten
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:17:38 #101
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55095820
Tjezus, zo vroeg al op en ook nog actief had je daar veel koffie voor nodig of ging het vanzelf? Ik heb m'n opruimbuien altijd 's nachts na het stappen ofzo.

Och, ik zie de bui al hangen voor vanmiddag... regenpak maar meenemen
Bernie en ik zijn tof.
pi_55096123
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 10:17 schreef mordradead het volgende:
Tjezus, zo vroeg al op en ook nog actief had je daar veel koffie voor nodig of ging het vanzelf? Ik heb m'n opruimbuien altijd 's nachts na het stappen ofzo.

Och, ik zie de bui al hangen voor vanmiddag... regenpak maar meenemen
Ik drink geen eens koffie

Maar ik ben altijd al opruimerig en schoonmakerig, kan niet stilzitten en moet altijd wat doen

En doe het dus ook altijd bij Peter, vind hij echt heel erg

Ik ben nu maar vast een broodje aan het eten, honger gekregen van al dat schoonmaken en de lunch duurt nog wel ff.
pi_55098906
Ik ben juist niet schoonmakerig! Vind het altijd erg vervelend om af te wassen en stofzuigen ofzo. Meestal doe ik het erg laat in de avond als ik niet kan slapen en daar ook geen behoefte aan heb.
Net pathologisch prakticum gehad. Het was erg interessant en de docent was goed en grappig enzo, maar hij ging op een bepaald moment wel erg ageren tegen erg dikke mensen, zgn. 'kamerolifanten'. Weet niet waarom, maar heb toch het gevoel dan in de verdediging te moeten schieten, ook al legde hij het uit alsof ik nooit aan die definitie voldaan heb (enorm zware mensen bedoelde hij).
Stiekem voel ik me nog steeds dik blijkbaar!
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:49:33 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55099249
Ik ben dol op schoonmaken . Dan is alles weer zo lekker schoon hier .
Ik ben klaar met mijn werk en nu ga ik eens aan de studie. Vanochtend tussen de bedrijven door nog even bij de prof langs geweest en nu zie ik het weer helemaal zitten met afstuderen .
Zo eerst even eten en eind vd middag ga ik samen met Mark op kraamvisite bij zijn zus. Zij heeft dinsdag een baby gekregen .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 7 december 2007 @ 13:49:03 #105
70532 loveli
N
pi_55100619
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben dol op schoonmaken .
Zin om hier langs te komen?
crap in = crap out
pi_55102443
Hoi,

Ik woog vanochtend 70,1 kilo, nu ben ik wel genoeg afgevallen. Dus ik ga dit topic verlaten. Nog veel succes met afvallen allemaal.

Doei.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2007 15:09:25 ]
pi_55106513
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:07 schreef Gewas het volgende:
Hoi,

Ik woog vanochtend 70,1 kilo, nu ben ik wel genoeg afgevallen. Dus ik ga dit topic verlaten. Nog veel succes met afvallen allemaal.

Doei.
Mooi dat je je streef hebt behaald en veel succes met op hetzelfde gewicht blijven
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:08:24 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55106757
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Zin om hier langs te komen?
Het leuke van schoonmaken is juist dat je kunt genieten vh resultaat .

Kraamvisite was geen bal aan. Baby maar 5 min gezien en toen ging de moeder met kind en later ook de vader naar boven. Daar zit je dan als visite en we hadden ook nog gebeld van tevoren. Beetje raar.
En de moeder zag eruit alsof er nog een baby in zat. Jezus, wat een dikke buik. Is dat normaal na een bevalling? Dan wil ik echt nooit kinderen, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_55106908
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kraamvisite was geen bal aan. Baby maar 5 min gezien en toen ging de moeder met kind en later ook de vader naar boven. Daar zit je dan als visite en we hadden ook nog gebeld van tevoren. Beetje raar.
En de moeder zag eruit alsof er nog een baby in zat. Jezus, wat een dikke buik. Is dat normaal na een bevalling? Dan wil ik echt nooit kinderen, hoor .
hahaha, dat duurt wel ff ja! mn superslanke nichtje is nu (ik denk dat t al 5 maanden geleden is dat ze bevallen is) nog steeds flink zwaarder dan ervoor... (maar dat loop je er vast wel weer af als je kind ouder wordt en je overal mee naartoe wordt gesleurd)

t college viel vandaag toch nog wel mee, had gelukkig een paraplu en de trams reden weer prima! (was dinsdag zo'n drama) nu ga ik bruin worden (zonnebankje )
pi_55107014
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je mag best bij mij langskomen om schoon te maken hoor, dan geniet ik wel van jouw resultaat

Ik had vandaag geen zin in de dag en ik ben nog steeds behoorlijk sjacherijnig. Ik zal wel ongesteld moeten worden of zo, want ik heb echt nérgens zin in. Ja, in vies en vet eten, daar heb ik dan weer wel zin in. Ik zit hier ook al die tijd zonder tv want de tele2 monteur is geweest, maar kon de boel niet aansluiten omdat de KPN z'n telefoonlijn niet voor elkaar had en de KPN zal zich natuurlijk niet haasten om een Tele2 klant uit de brand te helpen. Afijn, klote. (nog een geluk dat hier een hotel naast zit met een onbeschermd draadloos netwerk, anders had ik ook nog eens geen internet)

Zo ik ga maar eens naar de Appie en ga iets ongezonds kopen. Een pizza of zo. Of een quiche lorraine, of een stoommaaltijd, maar dan niet zo'n magere, maar een met pasta en saus. Ik ga iets kopen waar ik hééél dik van word en als toetje ga ik ook iets uitzoeken zonder op de achterkant naar de cal. te kijken.

O ja en Gewas: proost! Om te vieren dat je niet meer wilt afvallen!
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:37:55 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55107465
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:19 schreef conleche het volgende:

Zo ik ga maar eens naar de Appie en ga iets ongezonds kopen. Een pizza of zo. Of een quiche lorraine, of een stoommaaltijd, maar dan niet zo'n magere, maar een met pasta en saus. Ik ga iets kopen waar ik hééél dik van word en als toetje ga ik ook iets uitzoeken zonder op de achterkant naar de cal. te kijken.
.

Go, Colette, go! .
Niet meer actief op Fok!
pi_55107862
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Go, Colette, go! .
Ik ben alweer terug en de "buit" is schrikbarend: 1x stoommaaltijd met kip groene curry. Dat gaat eigenlijk nog wel (115 cal per 100 gr.) Máár nu komt het: amuselepels met vishapjes. (ik wil de bijgeleverde porseleinen lepels gebruiken voor de kerst). Ik heb ze alle 6 al op Dan heb ik nog 2 soorten amuseborrelglaasjes gekocht 1 met ham meloen en een witte derrie en 1 met paté met rode saus. (ik denk dat ik dat toch maar in de koelkast laat staan.) En als toetje heb ik 6 (!) glaasjes met Italiaans dessert gehaald. O, wat moet ik díe niet alle 6 opeten. Renske, zeg eens dat ik er maar 1 mag?
  vrijdag 7 december 2007 @ 19:35:52 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55108817
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ben alweer terug en de "buit" is schrikbarend: 1x stoommaaltijd met kip groene curry. Dat gaat eigenlijk nog wel (115 cal per 100 gr.) Máár nu komt het: amuselepels met vishapjes. (ik wil de bijgeleverde porseleinen lepels gebruiken voor de kerst). Ik heb ze alle 6 al op Dan heb ik nog 2 soorten amuseborrelglaasjes gekocht 1 met ham meloen en een witte derrie en 1 met paté met rode saus. (ik denk dat ik dat toch maar in de koelkast laat staan.) En als toetje heb ik 6 (!) glaasjes met Italiaans dessert gehaald. O, wat moet ik díe niet alle 6 opeten. Renske, zeg eens dat ik er maar 1 mag?
Lol.
Ik ben ook vreselijk bezig vandaag. Ik begin er niet eens over .

Colette, je mag er maar eentje hebben, want anders zit je zo weer boven de 65 en dat wil je toch niet? .
Niet meer actief op Fok!
pi_55112848
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Hahaha, ik kan me je dag opeens heel levendig voorstellen
Heb zelf ook al de hele avond zin in vies en vet eten, maar ik weet dat het er net zo hard weer uitkomt en dat is ook de enige reden dat ik er af blijf
pi_55114407
Ik ga nu voor straf deze dag eens helemaal uitschrijven qua calorieen. Dan zien jullie gelijk waarom ik nogal chubby was, want vroeger had ik wel eens per week zo'n dag.

-Ontbijt: 1 volkoren snee brood met filet Americain en komkommer.

-Lunch: nog zo'n boterham en nog eentje met pindakaas sambal en komkommer. Ik heb overigens een keer light pindakaas gekocht en dat is géén aanrader.

-Om een uur of 4: pakje sultana hartig met mexicaanse kruiden. Ook niet fijn trouwens.

-Bij thuiskomst uit werk: 1 wodkaatje met klein bakje katjang pedis gemixt met japanse mix.

-6 amusehapjes

-Stoommaaltijd kip curry

3 dessertglaasjes met italiaanse toet. (Sorry Renske, je had vanavond geen overwicht op me)

Dit alles weggespoeld met een halve liter fanta light

Roughly: 2300 cal. Dat valt me eik nog mee. Maar goed zo'n 1900 van die cal, kwamen na zessen

Maar ik snap niet dat "de gewone vrouw" 2000 cal. zou moeten kunnen eten zonder aan te komen. Ik geloof er niets van.

Freecell, dat gaat ook niet snel over toch? Wat heb je eigenlijk, was het de bof, las ik dat nu in het dieettopic? En wat doet dat met je als je al volwassen bent? Volgens mij heb je al een hele week geen hap binnen gehouden, slik je wel vitaminetabletten, of hou je die ook niet binnen?
pi_55114456
die 2000kcal voor een gewone vrouw geloof ik ook echt niet
ik moet niet boven de 1800 kcal gaan zitten of ik kom weer aan
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:15:19 #117
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55114618
Zeg Sylvana, je mag hier ook wel komen soppen hoor...

Wat een moeilijk dagje, nee eerder avondje. Van 10.30 tot en met 22 uur in de keuken gewerkt vandaag. Dus da's wel erg de kat op 't spek binden. De hele dag ging 't eigenlijk wel ok, tot de avond kwam. Stiekem een beetje penne gepakt, telkens maar een heel klein beetje, maar toch. En onze pastaschotel (penne, met champignon roomsaus en spinazie erdoorheen geroerd, afgemaakt met parmazaanse kaas en gegratineerd met mozerella en brie) is toch wel behoorlijk lekker. Af en toe onder het klaar maken een beetje van gesnoept. Gelukkig komen die kazen er pas op 't laatst op dus die heb ik niet gehad.

Zo 's kijken of de weegschaal werkt en wat de schade is.
pi_55114897
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:06 schreef conleche het volgende:
Ik ga nu voor straf deze dag eens helemaal uitschrijven qua calorieen. Dan zien jullie gelijk waarom ik nogal chubby was, want vroeger had ik wel eens per week zo'n dag.

-Ontbijt: 1 volkoren snee brood met filet Americain en komkommer.

-Lunch: nog zo'n boterham en nog eentje met pindakaas sambal en komkommer. Ik heb overigens een keer light pindakaas gekocht en dat is géén aanrader.

-Om een uur of 4: pakje sultana hartig met mexicaanse kruiden. Ook niet fijn trouwens.

-Bij thuiskomst uit werk: 1 wodkaatje met klein bakje katjang pedis gemixt met japanse mix.

-6 amusehapjes

-Stoommaaltijd kip curry

3 dessertglaasjes met italiaanse toet. (Sorry Renske, je had vanavond geen overwicht op me)

Dit alles weggespoeld met een halve liter fanta light

Roughly: 2300 cal. Dat valt me eik nog mee. Maar goed zo'n 1900 van die cal, kwamen na zessen

Maar ik snap niet dat "de gewone vrouw" 2000 cal. zou moeten kunnen eten zonder aan te komen. Ik geloof er niets van.

Freecell, dat gaat ook niet snel over toch? Wat heb je eigenlijk, was het de bof, las ik dat nu in het dieettopic? En wat doet dat met je als je al volwassen bent? Volgens mij heb je al een hele week geen hap binnen gehouden, slik je wel vitaminetabletten, of hou je die ook niet binnen?
zo iets eet ik juist om af te vallen dus ik kan het me wel voorstellen
pi_55114944
ow ik ging vandaag eens nieuwe kleren kopen sinds 5kg geleden
ik zo heel entuaisiast een rokje in maat 38 uit het rek pakken (bershka)
zwem ik er in

nu heb ik schijnbaar een maat die altijd op is. 38 hangt er tenminste altijd nog
pi_55114960
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:15 schreef zwahiel het volgende:
Zeg Sylvana, je mag hier ook wel komen soppen hoor...

Wat een moeilijk dagje, nee eerder avondje. Van 10.30 tot en met 22 uur in de keuken gewerkt vandaag. Dus da's wel erg de kat op 't spek binden. De hele dag ging 't eigenlijk wel ok, tot de avond kwam. Stiekem een beetje penne gepakt, telkens maar een heel klein beetje, maar toch. En onze pastaschotel (penne, met champignon roomsaus en spinazie erdoorheen geroerd, afgemaakt met parmazaanse kaas en gegratineerd met mozerella en brie) is toch wel behoorlijk lekker. Af en toe onder het klaar maken een beetje van gesnoept. Gelukkig komen die kazen er pas op 't laatst op dus die heb ik niet gehad.

Zo 's kijken of de weegschaal werkt en wat de schade is.
Ik zou pas morgen op de weegschaal gaan staan, dan zie d'r waarschijnlijk niks meer van!

Krijg net een mailtje van de postcodeloterij: of ik niet wil vergeten met de ijsbon m'n gewonnen beker Ben & Jerry's op te halen; ik heb nog een week
Ik doe aan die loterij mee om een miljoen te winnen, niet zo'n stomme ijsbeker, die dan vervolgens natuurlijk ook op moet! Maar ik zit dan toch te denken hè, om morgen ff naar de verbouwing bij mij thuis te kijken en dan de post op te halen. En dat is dan heus niet voor de bankafschriften, nee: die ijsbon, die wil ik. Wáárom zit ik toch zo in elkaar???
pi_55115094
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

zo iets eet ik juist om af te vallen dus ik kan het me wel voorstellen
Nee toch? 6 amuses, 3 desserts? En vet bovendien. Ik heb de hele dag geen fruit of zuivel gegeten, nee dit was echt een ongezonde dag. Overdag was normaal overigens, het begon pas na thuiskomst.

maat 36 bij jouw lengte is echt hartstikke goed toch!! ik zou willen dat ik zo lang was, vind dat altijd heel mooi, zo rond de 1m75. Hoe gaat het nu met je? Ik bedoel qua liefdesverdriet en zo?
pi_55115114
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:06 schreef conleche het volgende:

De bof inderdaad
Als je volwassen bent, mwa, koorts, dat is nog wel te doen, pijn in speekselklieren, vooral bij zuur eten en lachen.
En natuurlijk opgezette wangen, ook nog wel te doen.
Verder misselijk, overgeven en diarree

Sinds zaterdag 2 koppen kippensoep binnengehouden Gelukkig houd ik drinken wel gewoon binnen.
Het nadeel is dat ik 's avonds wél honger heb, maar zodra ik dan wat eet word ik heel misselijk en het komt er sowieso weer uit Dat geldt helaas ook voor vitaminetabletten. Normaal krijg ik gelukkig wel genoeg vitaminen binnen en in een week heb je niet zomaar een tekort, dus dat geeft niet zoveel. Ik voel me alleen nogal slap nu

Volgens de huisarts moest ik op minstens een week rekenen dus ik geef het nog tot zaterdag
pi_55115198
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:35 schreef freecell het volgende:

[..]

De bof inderdaad
Als je volwassen bent, mwa, koorts, dat is nog wel te doen, pijn in speekselklieren, vooral bij zuur eten en lachen.
En natuurlijk opgezette wangen, ook nog wel te doen.
Verder misselijk, overgeven en diarree

Sinds zaterdag 2 koppen kippensoep binnengehouden Gelukkig houd ik drinken wel gewoon binnen.
Het nadeel is dat ik 's avonds wél honger heb, maar zodra ik dan wat eet word ik heel misselijk en het komt er sowieso weer uit Dat geldt helaas ook voor vitaminetabletten. Normaal krijg ik gelukkig wel genoeg vitaminen binnen en in een week heb je niet zomaar een tekort, dus dat geeft niet zoveel. Ik voel me alleen nogal slap nu

Volgens de huisarts moest ik op minstens een week rekenen dus ik geef het nog tot zaterdag
Jeetje, dat kan ik me voorstellen zeg een hele week op 2 koppen soep!! Heb je al geprobeerd om een glas cola (gewoon, dus geen light) te drinken? Het schijnt dat dat echt heel goed werkt tegen misselijk zijn. En ook tegen de slapte (dat zal dan wel komen door de suiker die er in zit, maar het lijkt me dat je je momenteel geen zorgen hoeft te maken over je calorie-inname
pi_55115335
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Jeetje, dat kan ik me voorstellen zeg een hele week op 2 koppen soep!! Heb je al geprobeerd om een glas cola (gewoon, dus geen light) te drinken? Het schijnt dat dat echt heel goed werkt tegen misselijk zijn. En ook tegen de slapte (dat zal dan wel komen door de suiker die er in zit, maar het lijkt me dat je je momenteel geen zorgen hoeft te maken over je calorie-inname
Nou, eigenlijk vind ik al jaren gewone cola heel vies. en nu iets drinken wat ik vies vind is niet heel handig, want dan vliegt het er alsnog weer uit. Cola light blijft wel zitten trouwens en helpt inderdaad wat tegen misselijkheid. Het nadeel is dan weer dat cola nogal zuur is en dus een aanval op mn speekselklieren doet

De 2 koppen soep waren trouwens gisteravond en vanavond en ik was al heel trots dat ze er in bleven

Gemiddelde calorie inname afgelopen week: 200 kcal. Hiervan ging ongeveer 80% er ook weer uit
Wel goed vor de lijn, maar wrs jojo ik het er ook gewoon weer aan als ik beter ben
pi_55115511
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee toch? 6 amuses, 3 desserts? En vet bovendien. Ik heb de hele dag geen fruit of zuivel gegeten, nee dit was echt een ongezonde dag. Overdag was normaal overigens, het begon pas na thuiskomst.

maat 36 bij jouw lengte is echt hartstikke goed toch!! ik zou willen dat ik zo lang was, vind dat altijd heel mooi, zo rond de 1m75. Hoe gaat het nu met je? Ik bedoel qua liefdesverdriet en zo?
Nee echt, met zo een hoeveelheid val ik af Dus daarom post ik hier ook geen lijstjes
Ja is ook goed maar wil nog dat laatste beetje vet van mn buik Maar heb niks te klagen. Met mij gaat het wel goed, nog af en toe dipjes als hij weer botte opmerkingen maakt die niet zo bedoeld zijn,. we gingen vrienden blijven of zo maar allen met vrienden spreek je toch af? Alleen "zou dat een beetje raar zijn " volgens hem.
nou ja.. zn vrienden zie ik nog wel.. en die zijn ook leuk. en t contact komt vast nog wel weer. of niet. maar maar hem terug hoeft echt niet meer.

iedereen beterschap die ziek is. chicolate gefeliciteerd. .
pi_55115734
Shit, Chicolate helemaal vergeten en nu ben ik net te laat. Nou maar alsnog:
Hou oud ben je nu geworden? En heb je een leuke dag gehad?
pi_55115777
ik was net op tijd
  zaterdag 8 december 2007 @ 00:23:53 #128
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55116222
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zou pas morgen op de weegschaal gaan staan, dan zie d'r waarschijnlijk niks meer van!

Krijg net een mailtje van de postcodeloterij: of ik niet wil vergeten met de ijsbon m'n gewonnen beker Ben & Jerry's op te halen; ik heb nog een week
Ik doe aan die loterij mee om een miljoen te winnen, niet zo'n stomme ijsbeker, die dan vervolgens natuurlijk ook op moet! Maar ik zit dan toch te denken hè, om morgen ff naar de verbouwing bij mij thuis te kijken en dan de post op te halen. En dat is dan heus niet voor de bankafschriften, nee: die ijsbon, die wil ik. Wáárom zit ik toch zo in elkaar???
Morgen nog maar 's proberen, alleen mijn weegschaal werkt niet altijd wanneer ik 't wil...
Nu net was ik 75,1 kg... Hoopte lager, maar goed, 's avonds ben je wel zwaarder, maar ook 's avonds wil ik niet te zwaar zijn Heb wel veel water gedronken vandaag, maar toch Ben benieuwd morgen.
pi_55120458
Goeie morgen allemaal!
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:04 schreef conleche het volgende:
Shit, Chicolate helemaal vergeten en nu ben ik net te laat. Nou maar alsnog:
Hou oud ben je nu geworden? En heb je een leuke dag gehad?
Dat wou ik ook nog zeggen!

Ik twijfel heel erg of ik bij 'voortgang aanpassen' op dieet web overal 2.5 kilo bij op ga tellen. (de weegschaal waar ik thuis mee weeg blijkt nu dus officieel 2.5 kilo te weinig aan te geven) pffff... misschien vanmiddag

Straks mn 15e rijles t gaat op zich al best goed!
pi_55120764
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:32 schreef Bagel het volgende:
Goeie morgen allemaal!
[..]

Dat wou ik ook nog zeggen!

Ik twijfel heel erg of ik bij 'voortgang aanpassen' op dieet web overal 2.5 kilo bij op ga tellen. (de weegschaal waar ik thuis mee weeg blijkt nu dus officieel 2.5 kilo te weinig aan te geven) pffff... misschien vanmiddag

Straks mn 15e rijles t gaat op zich al best goed!
Niet doen hoor! Je weegt je toch altijd op je weegschaal thuis? Dan is dat jouw weegschaal. Wat kan het schelen dat je "officieel" 2,5 kilo zwaarder bent?! Tis niet dat je nu een boete krijgt wegens valsheid in geschrifte!

Pas als je ooit je weegschaal gaat vervangen en je dus iedere dag op de nieuwe weegschaal gaat staan, dan zou ik de boel aanpassen.

En wat betreft die rijlessen: jij woont toch ook in Amsterdam? Hoe laat moet je? Dan weet ik wanneer ik beter ff kan thuisblijven
(ja, die was behoorlijk flauw)
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:30:13 #131
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55121502
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:32 schreef Bagel het volgende:
Ik zou of een nieuwe weegschaal kopen of mijn streefgewicht met 2,5 kg omlaag doen. Ik zou niet overal 2,5 kg bij op gaan tellen
pi_55121889
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 10:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Niet doen hoor! Je weegt je toch altijd op je weegschaal thuis? Dan is dat jouw weegschaal. Wat kan het schelen dat je "officieel" 2,5 kilo zwaarder bent?! Tis niet dat je nu een boete krijgt wegens valsheid in geschrifte!

Pas als je ooit je weegschaal gaat vervangen en je dus iedere dag op de nieuwe weegschaal gaat staan, dan zou ik de boel aanpassen.

En wat betreft die rijlessen: jij woont toch ook in Amsterdam? Hoe laat moet je? Dan weet ik wanneer ik beter ff kan thuisblijven
(ja, die was behoorlijk flauw)
hahaha... woon in purmerend (zit wel meer in amsterdam) maar geen zorgen, ik rijd meestal in zaandam (moest net wel 5 keer een stukje om die stomme grote rotonde!)

ben t wel met jullie eens, vind t ook geen leuk idee om alles te gaan verhogen, dus mn streefgewicht gaat gewoon n stukje omlaag! (ik blijf me wel afentoe op andere weegschalen wegen, want als die van mij nog meer gaat afwijken wil ik dat natuurlijk wel weten ) (ook zo sneu als ik over n paar maanden 5 kilo zwaarder blijk te zijn!)

edit: zie net dat we met zn allen al richting de 200 afgevallen kilo gaan
pi_55122107
waarom zou je er 2,5 kilo afhalen?
als je nu kijkt naar je lichaam: o er kan nog wel 5kg af
ga je er toch niet 7,5 kilo van maken alleen omdat je gewicht er dan "in het echt" er beter uitziet?
ga dan naar de evenaar verhuizen of op een berg wonen daar is de gravitatiecversnellling lager
pi_55123003
wij hebben ook nog een andere weegschaal in huis (met vetmeting) en daar weeg ik ook ongeveer 2 kilo meer op
maar dat is geen digitale en de mijne wel dus gebruik ik die gewoon vind ik wel makkelijker
pi_55123613
Goeiemiddag

Zo Colette, jij hebt je lekker te buiten gedaan gisteren Als het maar lekker was he Maar nu weer netjes gezond eten

Gisteren verjaardag gehad en was erg gezellig, zelfs mijn ouders en broertje zijn langsgeweest

Peter is vandaag alleen ziek ( hij was al hele week niet lekker en nu heeft het echt doorgezet) dus mag ik in mn eentje alle troep opruimen en afwassen. Verbrand ik weer aardig wat mee

Moeten nog even kijken hoe we het met eten doen. Als hij zich wat lekkerder voelt en zin in eten heeft wordt het nasi, anders moet ik voor mezelf nog wat halen.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:23:07 #136
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55124059
Goedemiddag allen!

Vandaag gaan we Sinterklaas vieren hier (met mijn ouders en mn vriend). Gelukkig is mijn moeder ook aan het lijnen en ze doet de boodschappen, dus er wordt redelijk mager gourmetspul gehaald (biefstuk, tartaartje als een soort hamburgertje, kip, vis).

Gisteren heb ik samen met mn ouders gewinkeld. Heel leuk (ook op financiëel gebied). Ik ging op bh- en spijkerbroekenjacht. De bh-jacht is geslaagd (ik heb nu 65 G of 65GG, kleinere omvang dus).

Deze dus:

Ook heb ik een nieuwe spijkerbroek weten te bemachtigen. Daar zag ik een beetje tegenop, want de laatste keer dat ik een spijkerbroek kocht kon ik niets leuks en passends vinden. Deze zoektocht begon ook niet zo heel goed. (Note to self: niet meer naar de Image gaan, want daar zijn ze niet lief en helpen ze je niet...) Uiteindelijk geslaagd, bij de rode winkel, waar ze wel vriendelijk waren en met allemaal broeken aan kwamen dragen. Ik heb nu 31-32 en ook al vinden ze dat bij hollands next top model heel groot, ik ben er erg tevreden mee (een paar maanden terug had ik nog 34-32...). Jeuh dus.

En nu nog even gedichten maken.

PS: en ik ben vanmorgen naar de sportschool geweest, waar ik goed mn best heb gedaan op de crosstrainer en op verschillende apparaten en nog 12 minuten heb gerend op de loopband.

[ Bericht 9% gewijzigd door egeltje1985 op 08-12-2007 14:24:41 (PSje toegevoegd) ]
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:40:22 #137
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55124279
hmmm 74,3. 't lijkt wel of er niets meer af gaat... Nog maar anderhalve week en het totale sport regime kan weer los gaan, heb er zelf wel zin in eigenlijk. Mis mijn trainingen erg.

Die van Hollands Next Topmodel moeten niet zeuren, want de maten die zij hebben heeft niemand. Ook bij Mens Health Cover model is 't 't zelfde. Maten waar een jongen van droomt om 't maar zo te zeggen. Je krijgt ze echt niet zo snel, tenzij je echt elke dag traint en je je levenswerk ervan maakt. Maar dan leef je om mooi te zijn en niet om te leven om 't zo maar te stellen.
pi_55124794
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waarom zou je er 2,5 kilo afhalen?
als je nu kijkt naar je lichaam: o er kan nog wel 5kg af
ga je er toch niet 7,5 kilo van maken alleen omdat je gewicht er dan "in het echt" er beter uitziet?
ga dan naar de evenaar verhuizen of op een berg wonen daar is de gravitatiecversnellling lager
het gaat er niet echt om hoe goed mn gewicht lijkt, maar mn streefgewicht (in overleg met de dokter) was 60, en op mn thuis weegschaal is dat dus 57.5! Maar als ik tevreden ben bij de 60 volgens mijn weegschaal laat ik t ook gewoon lekker zo hor. (ben sowieso meer n meter dan n weger, maar geef toe, t is niet heel leuk om erachter te komen dat je 2.5 kilo zwaarder bent dan je dacht!)

@ egeltje1985: is dat wel te vinden met 65 omtrek? (vond 70 DD al lastig!) iig leuke BH!

Ben weer hard aan t 'studeren' (dat ik nu op Fok zit zegt genoeg over hoe goed t gaa't) en ik vind t gewoon niet meer zo boeiend. ik wacht nog ff volgende periode af en anders ga ik volgend jaar lekker wat anders doen!
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:44:59 #139
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55125261
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:13 schreef Bagel het volgende:

[..]

@ egeltje1985: is dat wel te vinden met 65 omtrek? (vond 70 DD al lastig!) iig leuke BH!
In Utrecht zit een speciaalzaak (Sandrabra, leuke bh's, suffe naam). En daar gaat het vanaf omvang 60 tot cup JJ. En ze doen daar niet aan meten, maar aan passen. Mijn borstkas heeft echt geen omvang van 65 cm, eerder 75 ofzo. Maar volgens die winkel is de omvang goed als je er achter nog net een vuist tussen kan krijgen. Lekker strak dus (maar ik kan nog wel ademhalen ).
pi_55129293
Net voor het eerst nasi goreng met kipsate gegeten van de Conimex, was erg lekker
pi_55129604
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:01 schreef Sylvana het volgende:
Net voor het eerst nasi goreng met kipsate gegeten van de Conimex, was erg lekker
jullie eten wel vaak chinees of lijkt dat maar zo?
niet altijd even slim al je wilt afvallen
pi_55129781
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

jullie eten wel vaak chinees of lijkt dat maar zo?
niet altijd even slim al je wilt afvallen
Niet Chinees, maar Oosters, en wokken is best gezond, met al die groenten en kip Probeer het aantal keren pasta wel wat te verminderen, maar gewoon Hollandse pot houden we niet echt van
pi_55129864
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Niet Chinees, maar Oosters, en wokken is best gezond, met al die groenten en kip Probeer het aantal keren pasta wel wat te verminderen, maar gewoon Hollandse pot houden we niet echt van
maar nasi en sate klinkt toch erg chinees en zover ik weet niet gezond
wokken is inderdaad wel gezond
pi_55130029
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Uhm, dit was voor het eerst dat we het aten En dit was nasi met uitjes, prei en sperziebonen en satesaus had ik niet zo heel veel van gemaakt, dus viel allemaal best mee

En vaak eten we het niet dus
pi_55130132
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Uhm, dit was voor het eerst dat we het aten En dit was nasi met uitjes, prei en sperziebonen en satesaus had ik niet zo heel veel van gemaakt, dus viel allemaal best mee

En vaak eten we het niet dus
ok ik schrok er namelijk wel van hoeveel er in zit
nasi goreng: 574 kcal
1 stokje kipsate: 100kcal

en dan natuurlijk nog 21 gram vet
pi_55130224
Vandaag ging iets beter, maar nog steeds niet goed genoeg. Ik moet maar snel ongesteld worden dan is alles weer een beetje normaal. Gegeten:

ontbijt snelle jelle ontbijtkoek (ik had haast)
lunch: 3 boterhammen met filet/komkommer
18 uur: wodkaatje, bakje emping.

avondeten: vegetarisch valess ding met provencaalse smurrie drin, sperziebonen en paprika rauwkost. Toe heb ik die andere 3 glaasjes dessert opgegeten. Dan is het maar op.

Vanavond nog wel even een bakje yoghurt en wat fruit nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 08-12-2007 20:10:20 ]
pi_55130609
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nasi en sate klinken allebei eerder Indonesisch dan Chinees.
Echt mager is de maaltijd niet, maar dat moet ook wel eens kunnen.
pi_55130689
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:58 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Nasi en sate klinken allebei eerder Indonesisch dan Chinees.
Echt mager is de maaltijd niet, maar dat moet ook wel eens kunnen.
ja zo kom je er wel elke dag iets anders slechts eten omdat het een keertje toch moet kunnen
als je echt serieus bezig bent moet je die zooi gewoon niet eten
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:06:11 #149
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55130865
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
ja zo kom je er wel elke dag iets anders slechts eten omdat het een keertje toch moet kunnen
als je echt serieus bezig bent moet je die zooi gewoon niet eten
Fijn om te weten dat jij vindt dat je zelf niet serieus bezig bent met je 3 tompoezen in een week. Gaan wij allemaal gewoon serieus verder met zo nu en dan een bordje lekkere nasi
pi_55130932
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:06 schreef Heavenlyblue het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat jij vindt dat jezelf niet serieus bezig bent met je 3 tompoezen in een week. Gaan wij allemaal gewoon serieus verder met zo nu en dan een bordje lekkere nasi
ik heb zelf ook gezegd dat ik deze week dus niet serieus bezig was

wat ik bedoelde is dat iedereen altijd zegt ik eet maar een keer in de maand patat, pizza, nasi etc
en als je dat bij elkaar telt word dat gewoon erg veel
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:13:20 #151
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55131148
Sylvana zegt dat ze dit voor het eerst at! Dat kan dan best hoor. Je moet vooral je gezonde dagen bij elkaar op tellen en zo nu en dan iets eten wat niet zo goed is voor de lijn kan dan best. Het moet natuurlijk niet elke dag een 'uitzondering' zijn, daar heb je dan weer groot gelijk in.
pi_55131191
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:13 schreef Heavenlyblue het volgende:
Sylvana zegt dat ze dit voor het eerst at! Dat kan dan best hoor. Je moet vooral je gezonde dagen bij elkaar op tellen en zo nu en dan iets eten wat niet zo goed is voor de lijn kan dan best. Het moet natuurlijk niet elke dag een 'uitzondering' zijn, daar heb je dan weer groot gelijk in.
volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel
en het was ook niet tegen sylvana maar gewoon iets dat je vaak hoort/ziet

maar hoe vaak is afentoe iets slechts eten?
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:20:24 #153
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55131385
Dat zal denk ik voor iedereen anders zijn. Maar zelf vind ik 1x per week wel op het randje als je wilt afvallen. Ik doe het gewoon niet, alleen als het niet anders kan (als iemand anders het voor me klaarmaakt bijvoorbeeld zal ik het wel gewoon opeten).
pi_55131688
Ik denk dat het ook wel een beetje van je leefpatroon afhangt hoe vaak je je iets kunt verantwoorden. Als je de hele dag druk bezig bent geweest, dan mag je jezelf toch ook wel belonen met lekker eten?
pi_55132861
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mooi dat je je streef hebt behaald en veel succes met op hetzelfde gewicht blijven
Dat gaat vast wel lukken.
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Je mag best bij mij langskomen om schoon te maken hoor, dan geniet ik wel van jouw resultaat

Ik had vandaag geen zin in de dag en ik ben nog steeds behoorlijk sjacherijnig. Ik zal wel ongesteld moeten worden of zo, want ik heb echt nérgens zin in. Ja, in vies en vet eten, daar heb ik dan weer wel zin in. Ik zit hier ook al die tijd zonder tv want de tele2 monteur is geweest, maar kon de boel niet aansluiten omdat de KPN z'n telefoonlijn niet voor elkaar had en de KPN zal zich natuurlijk niet haasten om een Tele2 klant uit de brand te helpen. Afijn, klote. (nog een geluk dat hier een hotel naast zit met een onbeschermd draadloos netwerk, anders had ik ook nog eens geen internet)

O ja en Gewas: proost! Om te vieren dat je niet meer wilt afvallen!
Proost. Ik begin net aan mijn tweede biertje.

En of je nou wel of niet af en toe nasi eet maakt volgens mij echt niets uit. Ik heb zelf het idee dat je juist dikker wordt van aardappels met groente en een stuk vlees. Hoewel ik er niet veel verstand van heb. Ik heb me nooit drukgemaakt om wat ik eet of hoeveel calorieen ergens in zouden zitten. Ik eet gewoon wat ik wil en dat gaat gewoon goed dus volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit.
pi_55134530
Ik eet verder echt nooit patat ofzo, als ik 1 keer in het half jaar patat ofzo eet is het veel. Meestal gewoon wokken hier

En alleen maar gezond doen hou je niet vol, 1 keer in de week wat ongezonds moet kunnen vind ik

Maar daar kom ik hier dus lang niet aan
pi_55134896
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik eet verder echt nooit patat ofzo, als ik 1 keer in het half jaar patat ofzo eet is het veel. Meestal gewoon wokken hier

En alleen maar gezond doen hou je niet vol, 1 keer in de week wat ongezonds moet kunnen vind ik

Maar daar kom ik hier dus lang niet aan
Patat eet ik heel af en toe, ik vind het heel lekker. Maar dan eet ik alleen patat (heel klein bordje) en salade zonder dressing en dan is het net zo veel als een normale avondmaaltijd, alleen naar verhouding wat meer vet. Moet dan maar een keer.
pi_55136893
Bij mij zit het hem ook niet echt in het avondeten dat slecht is, maar in de chips en snacks 's avonds. Als ik me gewoon aan 3 maaltijden en 3 tussendoortjes hou is het goed. Maar die zak chips 's avonds verpest het
pi_55140099
nasi en state is vrij gezond (en indonesisch, niet chinees.. )
sate is mager vlees, zoveel suas hoef je er niet bij te eten (ik neem nooit saus)
nasi is rijst met groente, zie het probleem niet zo ?

en image is wel een leuke winkel
pi_55140801
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:29 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk dat het ook wel een beetje van je leefpatroon afhangt hoe vaak je je iets kunt verantwoorden. Als je de hele dag druk bezig bent geweest, dan mag je jezelf toch ook wel belonen met lekker eten?
ja maar je hebt toch ook lekker gezond eten?
en waarom jezelf belonen met eten?
pi_55140816
quote:
Op zondag 9 december 2007 04:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nasi en state is vrij gezond (en indonesisch, niet chinees.. )
sate is mager vlees, zoveel suas hoef je er niet bij te eten (ik neem nooit saus)
nasi is rijst met groente, zie het probleem niet zo ?

en image is wel een leuke winkel
ik vind iets waar 500+ kcal in zit een weet ik hoeveel vet gewoon ongezond
rijst met groente en verder niets is niet ongezond nee maar kennelijk is nasi dus officieel iets anders
en kippenvlees niets mis mee maar als je de saus erbij gaat eten wordt het dus wel moddervet en ongezond
pi_55140887
Als je zelf nasi maakt hoeft dat absoluut niet ongezond te zijn! Je neemt gewoon een klein beetje gekookte rijst, bakt dat in een klein beetje olie (nasi betekent geloof ik niks anders dan :gebakken rijst) Dan gooi je er naar believen kip, kalkoen of mager varkensvlees door en je doet er wat wokgroenten en kruiden bij en rauwe, hele dunne preiringetjes. Serveren met atjar. Prima maaltijd en niet meer cal. dan een portie aardappels groete vlees. Het wordt idd een ander verhaal als je er sauzen bij neemt. Maar bv. een klein beetje chilisaus kan ook niet veel kwaad.
pi_55140942
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik vind iets waar 500+ kcal in zit een weet ik hoeveel vet gewoon ongezond
rijst met groente en verder niets is niet ongezond nee maar kennelijk is nasi dus officieel iets anders
en kippenvlees niets mis mee maar als je de saus erbij gaat eten wordt het dus wel moddervet en ongezond
Bij "nasi goreng" gaan ze uit van kant-en-klare supermarkt nasi goreng. En inderdaad is die verschrikkelijk vet.
Mijn huismaaknasi is niet vet, zit 1! eetlepel olie door voor een tweepersoonsportie en verder héél veel groenten, beetje rijst en kruiden. Soms kip.
Ik zie het punt niet. En nasi is inderdaad gewoon gebakken rijst, niet meer en niet minder.
pi_55140961
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Bij "nasi goreng" gaan ze uit van kant-en-klare supermarkt nasi goreng. En inderdaad is die verschrikkelijk vet.
Mijn huismaaknasi is niet vet, zit 1! eetlepel olie door voor een tweepersoonsportie en verder héél veel groenten, beetje rijst en kruiden. Soms kip.
Ik zie het punt niet. En nasi is inderdaad gewoon gebakken rijst, niet meer en niet minder.
dat is nu toch al 2x gezegd? een keer door mij en toen door conlenche nog een keer

ik zei ook dat nasi goreng officieel dan iets anders is
pi_55141049
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is nu toch al 2x gezegd? een keer door mij en toen door conlenche nog een keer

ik zei ook dat nasi goreng officieel dan iets anders is
Je zei dat NASI iets anders is. Dat is niet waar, nasi goreng is een specifiek soort nasi. Daar ging ik even op in. Het is namelijk wel degelijk nasi
En ik wilde natuurlijk ook even vertellen hoe ik nasi maak, dat was namelijk het onderwerp

Maar ontopic: ik zit aan de groene thee en het hele huis ruikt naar kerstboom
pi_55141063
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Je zei dat NASI iets anders is. Dat is niet waar, nasi goreng is een specifiek soort nasi. Daar ging ik even op in. Het is namelijk wel degelijk nasi

Maar ontopic: ik zit aan de groene thee en het hele huis ruikt naar kerstboom
daarvoor hadden we het over nasi goreng dus ik nam aan dat dat wel duidelijk was

maak je je niet zorgen dat je nu zoveel bent afgevallen?
pi_55141109
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daarvoor hadden we het over nasi goreng dus ik nam aan dat dat wel duidelijk was

maak je je niet zorgen dat je nu zoveel bent afgevallen?
Was niet helemaal duidelijk bij mij

Nou, op het moment maak ik me wel een beetje zorgen inderdaad Ik zit ónder mijn streefgewicht en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Aan de andere kant ben ik nog steeds aardig kwabbig hier en daar, dus het is niet dramatisch, maar het gaat wel véél te snel zo.
Ik kan nog niet weer normaal eten, als ik eet word ik heel beroerd en als ik ook maar een hap teveel eet komt het er weer uit.
En morgen krijg ik elastiekjes en woensdag een beugel, dus van normaal eten komt ook nog even niet zo veel waarschijnlijk.
Dus het is is even niet zo lekker qua eten hier
pi_55141140
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Was niet helemaal duidelijk bij mij

Nou, op het moment maak ik me wel een beetje zorgen inderdaad Ik zit ónder mijn streefgewicht en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Aan de andere kant ben ik nog steeds aardig kwabbig hier en daar, dus het is niet dramatisch, maar het gaat wel véél te snel zo.
Ik kan nog niet weer normaal eten, als ik eet word ik heel beroerd en als ik ook maar een hap teveel eet komt het er weer uit.
En morgen krijg ik elastiekjes en woensdag een beugel, dus van normaal eten komt ook nog even niet zo veel waarschijnlijk.
Dus het is is even niet zo lekker qua eten hier
maar dat kwabbig gaat er ook niet van af door afvallen (of je moet inderdaad nog veel afvallen) daar moet je voor gaan sporten

kan je niet meer vloeibare dingen binnen houden?
pi_55141193
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar dat kwabbig gaat er ook niet van af door afvallen (of je moet inderdaad nog veel afvallen) daar moet je voor gaan sporten

kan je niet meer vloeibare dingen binnen houden?
Sporten gaat nu niet Ik kan kippensoep binnenhouden en soms knackerbröd en dat vind ik al best stoer
Yoghurt en dergelijke is te zuur voor mijn speekselklieren, is erg pijnlijk.
pi_55141654
Lijkt me erg lastig als je niet normaal kunt eten, sterkte ermee freecell

Ik ben bang dat Peter me toch heeft aangestoken met de griep, mn neus zit helemaal vol en heb echt last van mn keel, vooral met slikken.

En ik kan echt niet ziek worden, maandag en dinsdag moet ik echt naar school en donderdag beginnen met stage.
pi_55141686
Sorry dat ik zo in stilte bezig ben. Maar ik doe nog steeds mee hoor!

Update

Hier begon het mee:
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:45 schreef Huppelei het volgende:
Nou ik ga ook meedoen!
Ik ben een jongen van 15 jaar. 1.92 meter. 81 Kilo. BMI van 22. Klinkt allemaal misschien goed. Maar ik heb een buik omtrek van 91 cm. En dat vind ik wel wat te veel eigenlijk
Maar ik ga vooral meedoen omdat ik nog al bol in me gezicht ben. Ben ik wel mee geboren. Maar misschien kan ik er wel wat aan veranderen op deze manier.
En 5 weken later:

1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Buikomtrek van 82 cm

pi_55141689
Ik had al wel gehoord dat je als volwassene beter geen kinderziektes kan krijgen, maar jij bent het levende bewijs zeg!! Ik vind misselijk zijn echt het ergste wat er is. Ik heb liever hoofd-keel-of buikpijn. Als je misselijk bent heb je zó'n algeheel gevoel van ellende. (ik herinner me een keer vorig jaar toen ik een "verkeerd" ei had gegeten: man, wat was ik ziek. Kon echt wel janken!).

Over het afvallen: je zal als je weer beter bent wel weer een beetje aankomen, maar vast niet alles en dan is het toch een 'prettige' bijkomstigheid. En wat Miss_S zegt: daarna kan je met sporten het kwabbige proberen weg te krijgen. Hoeveel weeg je nu dan?
pi_55141719
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef Huppelei het volgende:

Update

Hier begon het mee:
[..]

En 5 weken later:

1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Buikomtrek van 82 cm

Feli!! Foto??
pi_55141758
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:46 schreef conleche het volgende:
Ik had al wel gehoord dat je als volwassene beter geen kinderziektes kan krijgen, maar jij bent het levende bewijs zeg!! Ik vind misselijk zijn echt het ergste wat er is. Ik heb liever hoofd-keel-of buikpijn. Als je misselijk bent heb je zó'n algeheel gevoel van ellende. (ik herinner me een keer vorig jaar toen ik een "verkeerd" ei had gegeten: man, wat was ik ziek. Kon echt wel janken!).

Over het afvallen: je zal als je weer beter bent wel weer een beetje aankomen, maar vast niet alles en dan is het toch een 'prettige' bijkomstigheid. En wat Miss_S zegt: daarna kan je met sporten het kwabbige proberen weg te krijgen. Hoeveel weeg je nu dan?
Jeps, boven de 20 nog kinderziektes krijgen is absoluut erg vervelend. Duurt nu al meer dan een week
In die week ben ik zo'n 4 KG kwijtgeraakt en ik zit nu onder de 65.
En normaal loop ik 3 á 4 keer in de week hard, maar als je een week lang praktisch niets gegeten hebt, ben je dusdanig slap dat je niet eens normaal buiten kan lopen, laat staan hard

Ik ben nu trouwens niet heel misselijk hoor, maar zodra er iets van voedsel in mijn maag komt is het weer helemaal mis.
pi_55141772
quote:

Update

Hier begon het mee:
[..]

En 5 weken later:

1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Buikomtrek van 82 cm

Zo, dat scheelt met buikomtrek!
pi_55141932
quote:

Update

Hier begon het mee:
[..]

En 5 weken later:

1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Buikomtrek van 82 cm

Zo, dat is een flink verschil in buikomtrek zeg Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_55142263
Ik zal eens een foto maken! Ik ben er nog niet hoor. Er zit nog wel wat vet rond me buik en ik wil echt wat meer buikspieren gaan trainen. En dan moet dat vet er wel af zodat het ook een beetje zichtbaar is.

Ik heb in die 5 weken eigenlijk gewoon minder gegeten dan normaal. 3 maaltijden per dag. Als ontbijt 2 boterhammen met licht beleg (rosbief, rookvlees, smeerkaas 20+). In de middag hetzelfde. Tussen ontbijt en lunch een appel. En dan tussen avond eten en lunch nog 2 stuks fruit. En dan 's avonds eten wat de pot schaft.
Ook veel water gedronken en de laatste 2 weken 3 keer per week 2 uur naar de sportschool en 3 keer per week 45 minuten hardlopen.

pi_55142332
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar je hebt toch ook lekker gezond eten?
en waarom jezelf belonen met eten?
Er is ontzettend lekker gezond eten. Maar Nasi met kipsaté is nou niet de ongezondste maaltijd van het jaar. Als iemand nu gaat posten dat hij of zij 3 borden patat, 2 frikandellen speciaal, een broodje kroket en een kaassoufle op had, dan mag je je idd afvragen hoe serieus iemand bezig is met zijn of haar dieet. Nasi met saté is echt niet zo ongezond als jij wilt doen voorkomen.
En jezelf belonen met eten is toch helemaal niet zo raar? Eten is geen straf en als je nu heel erg kunt genieten van iets, dan moet je dat gewoon af en toe nemen. En als het dan nog eens als beloning ziet voor het harde werken, dan is het helemaal niets mis mee.
quote:

Update

Hier begon het mee:
[..]

En 5 weken later:

1.92 meter
73 kilogram
BMI van 19.8
Buikomtrek van 82 cm

Wow! Dat is nog effectiever dan mijn India dieet (7 kilo in 5 weken)!
En dat dieet van je klinkt niet eens zo gek. Wat at je daarvoor dan?
pi_55142336
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:20 schreef Huppelei het volgende:
Ik zal eens een foto maken! Ik ben er nog niet hoor. Er zit nog wel wat vet rond me buik en ik wil echt wat meer buikspieren gaan trainen. En dan moet dat vet er wel af zodat het ook een beetje zichtbaar is.

Ik heb in die 5 weken eigenlijk gewoon minder gegeten dan normaal. 3 maaltijden per dag. Als ontbijt 2 boterhammen met licht beleg (rosbief, rookvlees, smeerkaas 20+). In de middag hetzelfde. Tussen ontbijt en lunch een appel. En dan tussen avond eten en lunch nog 2 stuks fruit. En dan 's avonds eten wat de pot schaft.
Ook veel water gedronken en de laatste 2 weken 3 keer per week 2 uur naar de sportschool en 3 keer per week 45 minuten hardlopen.

Zo, dan ben je er echt flink mee bezig geweest, goed hoor
pi_55142348
Ik heb af en toe trouwens wel flink honger geleden.
pi_55142375
At je bijvoorbeeld 's avonds na het eten ook niks meer? ( zie er niks over in je post staan)

Als ik dat zou doen dan zou ik ook wel makkelijk afvallen. Overdag gaat het prima, maar 's avonds ga ik steeds de mist in
pi_55142493
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:26 schreef Sylvana het volgende:
At je bijvoorbeeld 's avonds na het eten ook niks meer? ( zie er niks over in je post staan)

Als ik dat zou doen dan zou ik ook wel makkelijk afvallen. Overdag gaat het prima, maar 's avonds ga ik steeds de mist in
Nope, na het eten niks meer. Alleen maar een glas water ofzo.
pi_55142567
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:26 schreef Sylvana het volgende:

Das ook mijn grote probleem. Ik heb 's avonds ook echt veel meer trek dan overdag. Overdag ben ik altijd wel bezig met iets en denk ik er ook vaak niet aan om wat te eten, maar 's avonds vind ik het veel moeilijker. Eigenlijk zou ik veel meer activiteiten buitenshuis in de avond moeten plannen, maar ja ik ben ook een behoorlijke huismus. (Goh, dat ik dat nog eens zou zeggen, ging vroeger zóveel uit )

Misschien toch wat vaker naar de film en zo. (want ik moet natuurlijk ook niet dagelijks in een café gaan hangen, dan werkt het natuurlijk averechts, want dan zit ik natuurlijk niet aan de cola-light )
pi_55142626
Appels zijn trouwens ook heel goed. Als ik een appel op heb, heb ik gewoon tijdje echt geen honger meer. (daar komt ook het zogenaamde appel-dieet van)
pi_55142633
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:24 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Er is ontzettend lekker gezond eten. Maar Nasi met kipsaté is nou niet de ongezondste maaltijd van het jaar. Als iemand nu gaat posten dat hij of zij 3 borden patat, 2 frikandellen speciaal, een broodje kroket en een kaassoufle op had, dan mag je je idd afvragen hoe serieus iemand bezig is met zijn of haar dieet. Nasi met saté is echt niet zo ongezond als jij wilt doen voorkomen.
En jezelf belonen met eten is toch helemaal niet zo raar? Eten is geen straf en als je nu heel erg kunt genieten van iets, dan moet je dat gewoon af en toe nemen. En als het dan nog eens als beloning ziet voor het harde werken, dan is het helemaal niets mis mee.
[..]
jezelf belonen met eten vind ik niet normaal, veel mensen met overgewicht doen dat en daar zit dus ook het probleem
als je eten gewoon ziet om jezelf te voeden en meer niet gaat het een stuk beter
pi_55142724
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:42 schreef Huppelei het volgende:
Appels zijn trouwens ook heel goed. Als ik een appel op heb, heb ik gewoon tijdje echt geen honger meer. (daar komt ook het zogenaamde appel-dieet van)
Appels werken bij mij averechts. Als ik een appel eet als ik trek heb, heb ik daarna MEGA trek. Ik eet wel appels hoor, maar alleen als tussendoortje als ik niet echt een hongergevoel heb, want ik vind ze wel erg lekker.
pi_55142873
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Das ook mijn grote probleem. Ik heb 's avonds ook echt veel meer trek dan overdag. Overdag ben ik altijd wel bezig met iets en denk ik er ook vaak niet aan om wat te eten, maar 's avonds vind ik het veel moeilijker. Eigenlijk zou ik veel meer activiteiten buitenshuis in de avond moeten plannen, maar ja ik ben ook een behoorlijke huismus. (Goh, dat ik dat nog eens zou zeggen, ging vroeger zóveel uit )

Misschien toch wat vaker naar de film en zo. (want ik moet natuurlijk ook niet dagelijks in een café gaan hangen, dan werkt het natuurlijk averechts, want dan zit ik natuurlijk niet aan de cola-light )
Ik ben ook zo'n echte huismus hoor, zit 's avonds ook gewoon alleen of met Peter op de bank te hangen of achter de pc.

Vanavond de Knorr Mixx Mediterraanse Spaghettischotel proberen, lijkt me wel lekker, die Kipschotel was dat wel van de week iig
  Vis een optie? zondag 9 december 2007 @ 12:54:43 #188
70532 loveli
N
pi_55142891
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:42 schreef Miss_S het volgende:
jezelf belonen met eten vind ik niet normaal, veel mensen met overgewicht doen dat en daar zit dus ook het probleem
als je eten gewoon ziet om jezelf te voeden en meer niet gaat het een stuk beter
Het probleem zit niet in het belonen, maar in het maat houden. Beloon je jezelf met een koekje of gaat de hele zak leeg, neem je een bakje ijs of de hele pot B&J. Je mag best eten om te genieten, als je maar weet wanneer je moet stoppen.
crap in = crap out
pi_55142951
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Het probleem zit niet in het belonen, maar in het maat houden. Beloon je jezelf met een koekje of gaat de hele zak leeg, neem je een bakje ijs of de hele pot B&J. Je mag best eten om te genieten, als je maar weet wanneer je moet stoppen.
En zo is het maar net.
Als ik niet meer mag genieten van lekker eten, dan is er toch niets meer aan?
Dan kan ik net zo goed gaan leven op rijstewafels ofzo.
pi_55142974
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:54 schreef loveli het volgende:

[..]

maar waarom jezelf belonen met eten? dan troost je jezelf waarschijnlijk ook met eten en ja dan ga je verkeerd om met eten
pi_55142994
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:57 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

En zo is het maar net.
Als ik niet meer mag genieten van lekker eten, dan is er toch niets meer aan?
Dan kan ik net zo goed gaan leven op rijstewafels ofzo.
maar tussen genieten en belonen zit veel verschil, vooral tussen de oren
  Vis een optie? zondag 9 december 2007 @ 13:01:20 #192
70532 loveli
N
pi_55143051
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:58 schreef Miss_S het volgende:
maar waarom jezelf belonen met eten? dan troost je jezelf waarschijnlijk ook met eten en ja dan ga je verkeerd om met eten
Niet dat ik echt zin heb in zo'n discussie, maar ik denk dat ik een ander idee heb over hoe je goed omgaat met eten.
crap in = crap out
pi_55143788
IIEUW!! Even volslagen offtopic: Er zijn nu 2 mensen in de galerie, een nogal "hip" stel. Ik kan niet stoppen om naar de vrouw te kijken: WANT DIE HEEFT BAKKEBAARDEN, ik zweer het. En geen neppe, want het zijn geen borstels of zo, nee gewoon echte eigen haartjes en zo te zien heeft ze het nog wel netjes bijgeknipt Please, laat dat niet de nieuwste mode zijn

* conleche moet nu ophouden met staren, het wordt onbeleefd...
  zondag 9 december 2007 @ 14:57:26 #194
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55145958
* zwahiel komt niet onder de 74 terrecht :| Al zo'n 5 dagen op 74,4 ~ 74,7 maar 't gaat niet meer omlaag...
pi_55148120
ik weeg... nog steeds.. 63,5 dan ben ik eh.. 8,5 kg afgevallen sinds de 1e poging..
en uhm.. 5 kilo sinds ik hier begon
nog 3,5kilo te gaan en dan ben ik blij
dus eigenlijk ben ik al op 70 %
pi_55148142
ik zit ongeveer op 75% ben bijna 30 kilo kwijt en wil nog ongeveer 10 kwijt
pi_55148209
er is altijd een baas boven baas maar hartstikke goed hoor relatief stelt dat van mij niet zo veel voor vooor maar ben er alsnog echt blij mee. t gaat mensen ook opvallen.
hey! je bent opeens dun zeg! hey je had eerst veeel dikkere armen! hey wat heb je een klein maatje aan van jas

pi_55148266
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
er is altijd een baas boven baas maar hartstikke goed hoor relatief stelt dat van mij niet zo veel voor vooor maar ben er alsnog echt blij mee. t gaat mensen ook opvallen.
hey! je bent opeens dun zeg! hey je had eerst veeel dikkere armen! hey wat heb je een klein maatje aan van jas

maar jij kan ook geen 30 kilo afvallen dan blijft er niets van je over
pi_55148454
Ik zit op ruim 60%, ben 9,1 kilo afgevallen en wil er nog 5,8 afvallen. Dan weeg ik 58 en dan vind ik het prima.
pi_55150227
Ik zit op 0% Telkens val ik een paar kilo af als ik fanatiek begin, en dan is mn motivatie weer weg en zit het er met een paar weken weer aan

Mordradead, jij zwemt/zwom toch ook? Hoe deed je dat dan, hoe lang en hoe vaak in de week enzo? En alleen baantjes zwemmen, of ook andere aquasporten, als aquaspinning enzo?
pi_55151836
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:35 schreef conleche het volgende:
IIEUW!! Even volslagen offtopic: Er zijn nu 2 mensen in de galerie, een nogal "hip" stel. Ik kan niet stoppen om naar de vrouw te kijken: WANT DIE HEEFT BAKKEBAARDEN, ik zweer het. En geen neppe, want het zijn geen borstels of zo, nee gewoon echte eigen haartjes en zo te zien heeft ze het nog wel netjes bijgeknipt Please, laat dat niet de nieuwste mode zijn

* conleche moet nu ophouden met staren, het wordt onbeleefd...
hahaha, dan ga ik niet meedoen aan die mode :p

vandaag weer keihard gewerkt en heel netjes gegeten. (op mn werk pik ik wel eens een paar opvergebleven patatjes uit de schaal* of lunch ik wat ongezonder, maar vandaag heb ik netjes n tostie, een sinaasappel en n appeltje op ) (en loop de hele tijd druk bezig te zijn)

* niet veel hor.

morgenavond met de studievereniging uiteten en naar t concertgebouw, heb er zin in!
pi_55154291
* freecell zit op 101%
Nouja, het komt wel weer goed denk ik
pi_55155099
morgen weer echt beginnen
heb er wel weer zin in, begin ook weer met bootcamp
pi_55160343
ja ik ga morgen ook weer echt beginne, m'n blessure is over
  maandag 10 december 2007 @ 07:31:38 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55161949
Zo, ik ben er ook weer. Was sinds vrijdagavond gebanned, dus rustig weekendje gehad .
Hele weekend verkouden geweest en nu heb ik hoofdpijn, want mijn hoofd zit vol snot . Maar wel lekker 2 boekjes uit De kronieken van Narnia serie gelezen gisteren .

Straks komen hier mannen die in bepaalde ruimtes hier, waaronder mijn kamer, een nieuw raam gaan plaatsen, dus ik hoop dat ze me niet teveel afleiden van m'n werk.
Niet meer actief op Fok!
pi_55162271
goedemorgen

ik wil ook nog ooit eens die boeken van Narnia gaan lezen maar mag nu eerste een boek voor psychologie gaan samenvatten
  maandag 10 december 2007 @ 09:15:24 #207
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55162678
Oeh, ik heb de engelse versie, al de narnia-boeken in één boek. Ik had vroeger (toen ik ze gewoon in het Nederlands las natuurlijk) trouwens helemaal niet door dat er zo'n christelijke moraal in zat. Nu merk ik dat wel, maar storend vind ik het zeker niet.

Net op de weegschaal stond tot mijn verbazing 71.2. En soms zelfs 71.0. Dat is bijna 1,5 kilo minder dan vorige week, terwijl ik deze week twee keer heb gegourmet. Maar gisteravond heb ik mijn avondmaaltijd er weer compleet uitgegooid (voedselvergiftiging ofzo, bleh) dus dat scheelt ook natuurlijk in de kilo's. Ik update het nu heel optimistisch en dan kijk ik volgende week wel of het ook echt waar was.
  maandag 10 december 2007 @ 09:23:06 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55162760
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Oeh, ik heb de engelse versie, al de narnia-boeken in één boek. Ik had vroeger (toen ik ze gewoon in het Nederlands las natuurlijk) trouwens helemaal niet door dat er zo'n christelijke moraal in zat. Nu merk ik dat wel, maar storend vind ik het zeker niet.
Ik lees ze ook in het Engels. Wel een beetje stoffig Engels (ook al zijn de boekjes nog maar een halve eeuw oud), maar ik kan dat juist wel waarderen .
Heb ze in januari dit jaar voor m'n verjaardag gekregen, maar toen was ik niet echt in de stemming om ze te lezen. Ik vraag voor mijn 24e verjaardag 'His Dark Materials' van Philip Pullman (vanwege The Golden Compass die nu in de bios draait), maar die krijg ik pas als ik Narnia heb uitgelezen, dus onder zachte dwang ben ik begonnen . Maar ik ben dol op fantasiewerelden. Kan me dan altijd helemaal inleven .
En die christelijke moraal ligt er zó dik bovenop, maar dat merk je als kind natuurlijk niet. 'The Golden Compass' zou het atheïsme promoten, maar dat merk je echt niet als kind. Vind het dus ook zo'n flauwekul dat er zo'n ophef over gemaakt wordt.
Niet meer actief op Fok!
pi_55162771
vandaag begonnen met magere kwark met een handje muesli als ontbijt
en zit nu aan het water
  maandag 10 december 2007 @ 09:28:34 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55162840
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef Miss_S het volgende:
vandaag begonnen met magere kwark met een handje muesli als ontbijt
en zit nu aan het water
Is dat ?

. Ik zit aan een aardbeiensmoothie. Dat is pas .

Ik ga straks met Mark en zijn moeder koffie drinken in de V&D. En vast ook wel een lekker appelgebakje eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_55163241
Goedemorgen
Ik heb alvast mijn goede voornemen bedacht: weer gaan hardlopen Door m'n tentamen is het er alweer niet meer van gekomen, dus ik begin in januari weer.
Heb van het weekend best goed geleerd, al moet ik nog een hoop doen (statistiek is echt FRUSTREREND )
Maar zaterdag was het echt te erg: ik heb zonder overdrijven een halve kilo chocolade op. Verder bijna niets

Heb wat gevonden in medisch contact:
http://medischcontact.art(...)CH_R202632686146058/
Over de 'obesitasepidemie'. De auteur stelt dat we al een hoop kunnen bereiken door minder de auto te pakken en de trap ipv. lift, geen roltrap en dergelijke.
Het stomme is: dat wordt al redelijk veel gezegd, maar het lijkt geen resultaat te hebben. In Amerika schijnt het al vrij normaal te zijn als er niet eens een stoep is.

En Narnia: Op de basisschool heb ik de 1e 2 delen van die boeken gelezen, vond ze erg mooi en sprookjesachtig. De film vond ik belachelijk (maar ik was er vast te groot voor geworden ).
pi_55163245
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is dat ?

. Ik zit aan een aardbeiensmoothie. Dat is pas .

Ik ga straks met Mark en zijn moeder koffie drinken in de V&D. En vast ook wel een lekker appelgebakje eten .
aarbeiensmoothie hoeft voor mij niet zo vroeg dan heb ik liever koud water
en een smoothie komt er nu sowieso niet bij
  maandag 10 december 2007 @ 10:22:03 #213
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55163775
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik lees ze ook in het Engels. Wel een beetje stoffig Engels (ook al zijn de boekjes nog maar een halve eeuw oud), maar ik kan dat juist wel waarderen .
Heb ze in januari dit jaar voor m'n verjaardag gekregen, maar toen was ik niet echt in de stemming om ze te lezen. Ik vraag voor mijn 24e verjaardag 'His Dark Materials' van Philip Pullman (vanwege The Golden Compass die nu in de bios draait), maar die krijg ik pas als ik Narnia heb uitgelezen, dus onder zachte dwang ben ik begonnen . Maar ik ben dol op fantasiewerelden. Kan me dan altijd helemaal inleven .
En die christelijke moraal ligt er zó dik bovenop, maar dat merk je als kind natuurlijk niet. 'The Golden Compass' zou het atheïsme promoten, maar dat merk je echt niet als kind. Vind het dus ook zo'n flauwekul dat er zo'n ophef over gemaakt wordt.
Ja, fantasy is inderdaad leuk. Zeker ter afwisseling van al die Nederlandse literatuur. Daar moet je altijd zo bij nadenken, bah.

Haha, de ads van google hiernaatst het reageerdinges zijn echt te grappig:
- "relatie vrouwen"
- "cadeau vrouw"
- "wil je vrouwen versieren?" (wel voor mannen dan)

Dus...
pi_55163982
@ veiligheidsspeldje: wel n interessant artikel, stond er eerlijk gezegd wel n beetje van te kijken dat nu al iets van 10 procent van de Nederlandse bevolking n BMI van 30 of hoger heeft... en dat gaat dus alleen maar meer worden! (ook best stom dat iedereen die oorzaken ook eigenlijk wel weet...)

Net ff 20 minuten gerend voor de douche en t ontbijt, want vandaag gaat weer n saaie studiedag worden! (maar wel vanavond uiteten )
pi_55164176
Narnia is echt te leuk
Ik heb ze hier allemaal staan
pi_55164357
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:32 schreef Bagel het volgende:
@ veiligheidsspeldje: wel n interessant artikel, stond er eerlijk gezegd wel n beetje van te kijken dat nu al iets van 10 procent van de Nederlandse bevolking n BMI van 30 of hoger heeft... en dat gaat dus alleen maar meer worden! (ook best stom dat iedereen die oorzaken ook eigenlijk wel weet...)
je ziet het ook steeds meer bij kinderen
pi_55164528
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je ziet het ook steeds meer bij kinderen
Ja, jammer is dat hè? Dan zie je zo'n héél dik kindje. Ik heb dan al het idee dat dat niet meer heel erg goed gaat komen. Die heeft (waarschijnlijk) van jongs af aan zo'n verkeerd eetpatroon aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar meer uit
pi_55164679
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:58 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, jammer is dat hè? Dan zie je zo'n héél dik kindje. Ik heb dan al het idee dat dat niet meer heel erg goed gaat komen. Die heeft (waarschijnlijk) van jongs af aan zo'n verkeerd eetpatroon aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar meer uit
ja dat vind ik dan ook echt zielig
dat soort problemen daar bij moet je eigenlijk echt de ouders aan pakken want die leven verkeerd en daardoor leert het kind het verkeerd
pi_55165162
nou hardlopen gaat dus nog helemaal niet toch nog te verkouden
heb nu dus maar 10 min hardgelopen
vanmddag nog maar ab bootcamp doen en dan vanavond nog een beetje fitness, dat gaat toch beter dan hardlopen
pi_55166292
pfff... * Bagel Haat verkoudheid (begin zelf ook weer te snotteren)

@Viking: waarom was je eigenlijk gebanned? (wou t net al vragen, helemaal vergeten!)

die kindjes zijn idd zielig. Op mn werk zie ik ze erg veel en ook wat de ouders ze te eten geven. Ik ga er dan altijd maar vanuit dat t zwemmen n dagje uit is en dat ze thuis beter te eten krijgen... (maar als je dan naar t figuur van de gemiddelde ouder kijkt )
pi_55167664
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat vind ik dan ook echt zielig
dat soort problemen daar bij moet je eigenlijk echt de ouders aan pakken want die leven verkeerd en daardoor leert het kind het verkeerd
Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie is van 'kindjes' of 'jeugd', maar als ik om een uur of 1 's middags boodschappen doe, staat er 1. een beveiligerspersoon voor de deur van de supermarkt om te zorgen dat er max. 2 tegelijk ingaan en 2. staan die kindjes met z'n allen bij de kassa met een blikje fris en een zak chips. Ik gok er op dat dat hun lunch is.
In dit geval zou het best kunnen dat de ouders daar niet eens van af weten (verhalen van brood weggooien gaan al wel langer de ronde).
Nu valt het minder op, maar in de zomer wel: jongetjes van 11 met een B-cup zijn geen grote uitzondering meer...
  maandag 10 december 2007 @ 14:08:15 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55168032
quote:
Op maandag 10 december 2007 12:39 schreef Bagel het volgende:
@Viking: waarom was je eigenlijk gebanned? (wou t net al vragen, helemaal vergeten!)
Omdat OldJeller mij zat uit te schelden en ik zo onverstandig was er steeds weer op in te gaan .
OldJeller komt hier ook wel eens 'goedbedoelde adviezen' geven in de trant van: "Ga eens naar de sportschool ipv hier met elkaar over eten te praten".

Ik heb een broodje gehad bij de V&D en, hoewel ik het niet van plan was, ook nog appelnotengebak. Tsja. Toen 5 min overlegd met de prof, mijn onderzoeksmateriaal voor morgen gekopieerd en nog even een kalender voor Mark gekocht (voor kerst, met allemaal foto's van Griekenland ). Zometeen moet ik weer weg en morgen en woensdag ook, dus uitzieken kan ik ook al niet . Maar een flinke buslading tissues meenemen dan.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 december 2007 @ 14:09:30 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55168061
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie is van 'kindjes' of 'jeugd', maar als ik om een uur of 1 's middags boodschappen doe, staat er 1. een beveiligerspersoon voor de deur van de supermarkt om te zorgen dat er max. 2 tegelijk ingaan en 2. staan die kindjes met z'n allen bij de kassa met een blikje fris en een zak chips. Ik gok er op dat dat hun lunch is.
In dit geval zou het best kunnen dat de ouders daar niet eens van af weten (verhalen van brood weggooien gaan al wel langer de ronde).
Nu valt het minder op, maar in de zomer wel: jongetjes van 11 met een B-cup zijn geen grote uitzondering meer...
Inderdaad. Ik vermijd de supermarkt rond 12 uur, want dan gaan al die kiddo's chips, koekjes, chocoladebroodjes e.d. kopen. Niet normaal.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 december 2007 @ 14:33:59 #224
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55168642
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik zit op 0% Telkens val ik een paar kilo af als ik fanatiek begin, en dan is mn motivatie weer weg en zit het er met een paar weken weer aan

Mordradead, jij zwemt/zwom toch ook? Hoe deed je dat dan, hoe lang en hoe vaak in de week enzo? En alleen baantjes zwemmen, of ook andere aquasporten, als aquaspinning enzo?
Ik zit op steeds minder procenten, December gisteren was m'n tante 50 geworden... vandaag bedrijfsuitje, morgen moeder jarig, 15e afscheid collega, 16e feestje ouders, 18 vader jarig, 25/25 kerst en dan nog oud en nieuw.

December

Ik zwom trouwens niet.. ik heb er wel een beetje een hekel aan zelfs Wel iemand uit dit topic zwom, was dat niet Chicolate?
Bernie en ik zijn tof.
pi_55168702
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

oja die zitten er ook bij
maar een 4 jarige die alleen maar snoep eet bij het overblijven omdat ze dat mee krijgt van ouders omdat ze dan snel klaar zijn is gewoon ronduit zielig
en zeker als dat dus elke keer gebeurt
pi_55168719
En nog meer spam van mij
De Monitor (blad over het onderzoek dat gaande is in het EMC) heeft weer een paar mooie artikelen, oa. overgewicht, winterdepressie, internetverslaving
(Nu ben ik toch aan het SOGgen, maar goed )
  maandag 10 december 2007 @ 14:43:07 #227
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55168839
Ik kreeg altijd geschilde apel in stukjes (4 stukjes, zonder pitjes) mee in een bakje van m'n moeder
Bernie en ik zijn tof.
pi_55169357
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:43 schreef mordradead het volgende:
Ik kreeg altijd geschilde apel in stukjes (4 stukjes, zonder pitjes) mee in een bakje van m'n moeder
ik ook, en nog steeds
pi_55169725
Ik ben nu ook echt ziek

Heb alleen nog maar een beschuitje gegeten vandaag, verder alleen maar geslapen. Als ik ff wakker was wel veel gedronken, heb echt last van mn keel ook

Zometeen wel naar het ziekenhuis voor uitslag, hoop echt dat ze die nu een keer hebben, anders word ik echt gek...
pi_55169864
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:33 schreef mordradead het volgende:

[..]

Ik zit op steeds minder procenten, December gisteren was m'n tante 50 geworden... vandaag bedrijfsuitje, morgen moeder jarig, 15e afscheid collega, 16e feestje ouders, 18 vader jarig, 25/25 kerst en dan nog oud en nieuw.

December

Ik zwom trouwens niet.. ik heb er wel een beetje een hekel aan zelfs Wel iemand uit dit topic zwom, was dat niet Chicolate?
dacht t wel... zwem zelf ook, maar niet heel fanatiek. (dat betekent dus dat ik iedere x besluit te gaan conditiezwemmen met wat vriendinnen en dat we dan eindigen in t bubbelbad!)

pfff... heb weer veel te weinig gedaan vandaag, maar wel mn verslag af! nu naar Amsterdam
pi_55169914
net ff 10 minuten gewerkt aan mijn buikspieren
en ook al mijn huiswerk al gedaan
dus gaat goed
misschien nog ff mijn kamer opruimen
  maandag 10 december 2007 @ 15:33:59 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55169994
*Snotter, snuif*. Ik ben ook weer terug. Niet heel veel nuttigs gedaan vandaag, maar ik zit iig niet op m'n gat te niksen, dus dat is al een hele vooruitgang . En ik denk altijd dat ik alleen iets nuttigs doe als ik met m'n neus in de boeken zit, maar dat kopieerwerk van vandaag en de bezoekjes aan scholen morgen en overmorgen zijn ook gewoon voor m'n scriptie en dus nuttig . Ga zometeen The Lion, The Witch and The Wardobe uitlezen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 december 2007 @ 15:40:53 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55170133
Ik ben net trouwens ook heel dapper geweest, want ik ben naar die hoortoestellenspecialist gegaan en heb gevraagd om een kopie van mijn audiogram (een grafiekje van je gehoor) en een kopie van het recept voor een nieuw hoortoestel. Stom genoeg had ik die dingen zelf niet eerst gekopieerd. Dat recept heb je alleen maar nodig als je een nieuw hoortoestel wilt bestellen, dus daaruit moeten ze wel kunnen afleiden dat ik naar een andere specialist ga. Maar ze zeiden niks, ook niet over de boze brief die ik vrijdag verstuurd heb . Ik dacht dat ze miss zouden vragen waar ik t voor nodig had en dat ze zouden weigeren me een kopie te geven etc etc, allemaal horrorscenario's, maar dat viel dus hartstikke mee .

En ik heb donderdag een afspraak bij die nieuwe specialist. Eens kijken of zij wel verstand van zaken heeft en dan kan ik 20 dec mooi tegen die andere specialist zeggen dat ik geen hoorapparaat meer van hen wil hebben . Zullen ze goed van balen. Een half jaar tijd in mij gestoken en het levert hun niks op.
Niet meer actief op Fok!
pi_55173224
lekker avondeten op zalm, groente en zilvervliesrijst
wel redelijk veel kcal (450) maar wel gezond
pi_55173731
Zo, ik ben er ook weer. Bedankt voor de felicitaties Ben nu trouwens 18, volwassen ofzo. Ik heb de heerlijkste verjaardag + weekend ooit gehad. Vrijdag vertrokken we richting Zutphen, voor de verjaardag van 2 vrienden van me. Hun ouders wisten ook dat ik jarig was die dag, kwamen we daar aan en zaten wat op de bank te relaxen, komen ze opeens aanlopen met een enorme taart Was voor mij, zodat ik ook een beetje jarig was enzo. Kreeg zelfs kadootjes! Helemaal verbaast, maar zo ongelooflijk lief (leukste ideetje: vriendin gaf me een chocolademasker, zodat ik toch een beetje chocola had, maar ze weet dat ik op mn gewicht let)

Rest van het weekend was ook geweldig. Lekker naar Zutphen geweest, bowlen, zwemmen, heerlijk rondhangen met al mn vrienden en die relaxte sfeer. Dan is het maandagochtend echt heel zwaar om je bed uit te komen.

Minder leuk: ik heb al sinds vrijdagochtend (of eerder) buikpijn en het gaat niet weg. Nu nog steeds. Soms moest ik overdag gaan slapen, en ik kon bijna niets eten. Ontbijten lukte vaak wel, maar zodra ik at, kreeg ik weer buikpijn (en soms spontaan ook) ... dus uitgebreid ontbijt en de rest van de dag niets gegeten steeds, avondeten een beetje en dat was het dan wel weer. Niet zo gezond eigenlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu maar eens aan het werk
quote:

[..]
Uhm ik ZWOM ja, verleden tijd Maar bij de dieetclub zat er in ieder geval iemand die wel fanatiek zwemt
pi_55173933
Ik heb al een post in het dieettopic gepost
pi_55174861
quote:

December
Blijven er over voor gezond eten:
1,2,3,4,6,7,8,12,13,17,19,20,21,22,23,24,27,28,29 en 30 december om gezond te eten en te sporten

Ik vind trouwens de hoeveelheid te dikke mensen op straat reuze meevallen! Ik vind mezelf meestal het dikst en mijn bmi is 28. Ik kan me bijna niet voorstellen dat 10% een bmi boven de 30 heeft, blijven al die mensen binnen of zo Maar een tijdje terug in het zwembad schrok ik dan weer wel van al die veel te dikke kinderen...
pi_55175190
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijven er over voor gezond eten:
1,2,3,4,6,7,8,12,13,17,19,20,21,22,23,24,27,28,29 en 30 december om gezond te eten en te sporten

Ik vind trouwens de hoeveelheid te dikke mensen op straat reuze meevallen! Ik vind mezelf meestal het dikst en mijn bmi is 28. Ik kan me bijna niet voorstellen dat 10% een bmi boven de 30 heeft, blijven al die mensen binnen of zo Maar een tijdje terug in het zwembad schrok ik dan weer wel van al die veel te dikke kinderen...
vaak kijk je anders naar andere mensen dan naar jezelf
zo kom ik op straat of op school ook nooit mensen tegen die dikker zijn dan ik ben
pi_55175360
Ik vind 50-60-70% van de mensen op straat (te) dik
Komt volgens mij omdat ik een beetje in een pauperbuurt woon
volgens mij woont miss s in brabant/het zuiden waar mensen beter op hun uiterlijk letten
pi_55176593
Ik heb daarnet mijn mp3speler definitief om zeep geholpen, of daar lijkt het op. Hij gaat niet meer aan en windows ziet hem ook niet meer. He bah, ik kan niet zonder muziek (word ik vaak heel verveeld en depri van, ik luister de hele dag muziek eigenlijk) ... volgende maand heb ik weer geld voor een nieuwe

(NEE je gaat nu geen chocolade meer eten, hoeveel je ook gekregen hebt voor sinterklaas en je verjaardag! Wie wil mij even een schop verkopen? )

@huppelei: ik vergat het bijna, maar dat gaat goed!!
pi_55178816
miss s hoe gaat t met je navelpiercing?
ik denk dat ik v/d week de stap ook maar ga zetten !
pi_55178877
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
miss s hoe gaat t met je navelpiercing?
ik denk dat ik v/d week de stap ook maar ga zetten !
lag vandaag in bad er na te kijken en moet zeggen dat het goed eruit ziet, bij het bovenste bolletje is het nog een beetje rood
maar heb er eigenlijk geen moment last van gehad (hopelijk blijft het zo )

over een paar maanden maar eens een ander sierraad erin

en laat ons weten wanneer je gaat
pi_55184445
Goeiemoggel

Nog steeds ziek hier Hele nacht lopen spoken, dus vandaag nog maar een dagje thuis blijven. Mag ik de rest van de periode niks meer missen, want zit nu aan mn 15% verzuim. Maarja, donderdag op nieuwe stageplek beginnen, en dat vind ik nu ff belangrijker.

Nouja, ik ga maar weer ff proberen te slapen, succes met gezond doen vandaag dames en heren
pi_55185934
goedemorgen
mijn weegschaal gaf vanmorgen vanalles aan dus we blijven doorgaan
pi_55186751
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:56 schreef Miss_S het volgende:
goedemorgen
mijn weegschaal gaf vanmorgen vanalles aan dus we blijven doorgaan
Vanalles?
Tijd voor nieuwe batterijen?

Hier ook nog steeds ziek trouwens, maar niet meer zo erg
Ga vandaag proberen toch weer wat meer fruit te eten
pi_55186821
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:42 schreef freecell het volgende:

[..]

Vanalles?
Tijd voor nieuwe batterijen?

Hier ook nog steeds ziek trouwens, maar niet meer zo erg
Ga vandaag proberen toch weer wat meer fruit te eten
ja echt tijd voor nieuwe batterijen heb alles tussen de 65 en 75 gehad vanmorgen
pi_55190233
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja echt tijd voor nieuwe batterijen heb alles tussen de 65 en 75 gehad vanmorgen
hahaha... das wel heel erg jojo-en

t concertgebouw was gister wel grappig, en ik heb n hert-bitterbal gegeten en een stukje kangaroe met n sausje... was wel heel appart (vond mezelf ook wel n btje gemeen)
heb op zich niet heel veel gegeten en vandaag gaat t ook al goed, dus ik heb wel zin in t wegen en meten morgen
pi_55190311
Ik zit lekker aan de groentensoep nu

veel groenten en fruit eten en veel slapen, dan ben ik hopelijk donderdag weer beter
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:33:13 #249
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55190557
Aaah, ik heb straks (1500-1700uur) een filosofietentamen! Aaah! (Ik ben nu dus aan het leren, nja, niet precies nu, nu schrijf ik deze reactie, en ik vind het moeilijk en ik ben bang....)
pi_55190583
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Aaah, ik heb straks (1500-1700uur) een filosofietentamen! Aaah! (Ik ben nu dus aan het leren, nja, niet precies nu, nu schrijf ik deze reactie, en ik vind het moeilijk en ik ben bang....)
succes, je kan het
pi_55190650
quote:
Succes!

Zo'n gevoel heb ik ook over m'n statistiektentamen van vrijdag
pi_55190716
quote:
good luck!
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:02:14 #253
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55191133
Bedankt allen, ik zal een flinke dosis geluk nodig hebben. Ik heb nu alles gelezen, maar bij enkele voorbeeldvragen denk ik 'ja, dat heb ik gelezen. maar waar? en wat?' in plaats van 'ja, dat weet ik'. Het is een deeltentamen, dus ik kan het nog compenseren met het eindtentamen. En ik moet uit 6 vragen er 4 kiezen om te beantwoorden, nu maar hopen dat er 4 bij zitten waarover ik iets op papier kan krijgen.
pi_55192819
statistiek is leuk
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:22:41 #255
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_55193053
als je hier niet normaal kunt posten, verzoek ik je bij deze vriendelijk doch dringend om weg te blijven.

[ Bericht 34% gewijzigd door Mirjam op 11-12-2007 15:35:48 ]
pi_55193241
Wieieiee ik heb een nieuwe woning!

En ik heb vandaag m'n bestelling gekregen.... een origineel boekje uit 1891 (nerd-alert )

My lucky day
  dinsdag 11 december 2007 @ 17:12:18 #257
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_55195740
@Sylvana was er nu wel een uitslag??
pi_55196459
Gefeliciteerd met je woning Ewelina! Blijf je in dezelfde stad wonen of vertrek je meteen heel ver weg?

@egeltje: Hopelijk ging je tentamen goed, nu beetje laat om nog succes te wensen, maar toch.

Ik ga morgen mijn galajurk ophalen. Ik was nog bang dat ik er niet meer in zou passen (was 61, en de feestdagen enzo) maar vanmorgen was ik zomaar 60,5. Dat gaat wel goedkomen. Vandaag gezond gegeten, tot daarnet, toen kocht ik een zak portiezakjes kruidnoten (25 cent, kon het niet laten) waarvan ik al 1,5 zakje opheb. Zometeen trainen, dus kan de energie wel gebruiken eigenlijk

En morgen anderhalf jaar samen met mijn vriend We zien elkaar even op school, verder niet, maar toch wel bijzonder, nooit verwacht in het begin.
  dinsdag 11 december 2007 @ 17:53:29 #259
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55196684
Het tentamen ging zo-zo. Ik kon wel iets opschrijven in ieder geval. Maar er was maar 1 vraag die ik echt helemaal snapte en waar ik ook een goed gevoel over heb. Maar met de andere drie vragen heb ik vast ook wel wat puntjes gesprokkeld.
pi_55197193
Ik blijf in dezelfde stad, Amsterdam Wil er echt niet meer weg.

Ga van 24m2 in Noord (kutpont!) naar 30m2 in Oost
pi_55209627
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:15 schreef Ewelina het volgende:
Ik blijf in dezelfde stad, Amsterdam Wil er echt niet meer weg.

Ga van 24m2 in Noord (kutpont!) naar 30m2 in Oost
dat wel een vooruitgang! Ik heb n kamertje op t oog in Uilenstede... (amstelveen dus eigenlijk) en t heeft 12m2

Ben bijna van al mn verslagen af en dan heb ik volgende week ook tentamens naja, nu ff leren en vanmiddag lunchen met wat vrienden in de bijenkorf (heel grappig, er werkt nu n meisje waarbij ik met 2 baantjes heb samengewerkt, dus ik denk dat ik daar ook maar moet gaan werken )

Ik zit nu trouwens te wachten tot mn vader wakker is... woensdag is update dag, maar de weegschaal staat onder zn bed!

succes allemaal met de tentamens!
pi_55210232
goedemorgen
de weegschaal was nu weer normaal, alleen werd ik er niet erg blij van
pi_55210393
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:41 schreef Miss_S het volgende:
goedemorgen
de weegschaal was nu weer normaal, alleen werd ik er niet erg blij van
Aangekomen of niet genoeg afgevallen naar je zin?

Zelf ik mijn doel om op 1 januari nog onder de 70 te zijn, daarna zien we wel verder.
pi_55210576
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Zelf ik mijn doel om op 1 januari nog onder de 70 te zijn, daarna zien we wel verder.
aangekomen, ik heb voor mezelf geen doel voor 1 januari omdat ik gewoon feest ga vieren de komende weken
wel zou ik graag onder de 75 blijven maar dat moet lukken
en dan voor volgend jaar is wel een doel om onder de 70 te komen maarja als mijn lichaam dat niet wil ben ik ook blij met 71
  woensdag 12 december 2007 @ 10:52:07 #265
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55211745
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is stiekem ook mij doel. Al ben ik al blij als ik komende maand niet aankom ofzo. Maar stiekem wil ik ook onder de 70 raken voor het eind van het jaar.
pi_55214731
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 17:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
@Sylvana was er nu wel een uitslag??
Thnx voor het vragen Ontlasting was gewoon goed, en bloeduitslagen waren maandag nog niet eens binnen, dus word ik vanmiddag rond een uur of 4 over gebeld. En dan krijg ik of een antibioticakuur, gaan ze gewoon kijken of dat helpt, zonder dat ze weten wat ik heb, of ze willen nog een mri-scan maken van de dunne darm. Dus nog even afwachten wat ze van plan zijn en ik hoop toch echt dat ze wel vinden wat er mis is.

Verder nog steeds ziek hier, dus nog maar een dagje rustig aan doen en vroeg naar bed, en dan hopelijk morgen weer wat opgeknapt voor stage. Wel lange dagen dan, om half 8 's ochtends weg en pas om half 7 's avonds weer thuis
pi_55219347
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:06 schreef Bagel het volgende:

[..]

dat wel een vooruitgang! Ik heb n kamertje op t oog in Uilenstede... (amstelveen dus eigenlijk) en t heeft 12m2

Ben bijna van al mn verslagen af en dan heb ik volgende week ook tentamens naja, nu ff leren en vanmiddag lunchen met wat vrienden in de bijenkorf (heel grappig, er werkt nu n meisje waarbij ik met 2 baantjes heb samengewerkt, dus ik denk dat ik daar ook maar moet gaan werken )

Ik zit nu trouwens te wachten tot mn vader wakker is... woensdag is update dag, maar de weegschaal staat onder zn bed!

succes allemaal met de tentamens!
Ja maar ik heb waarschijnlijk een langere inschrijftijd dan jij... er werden 195 woningen aangeboden (nieuw complex), en 460 (!!!) reacties.Ik stond nummer 26... had ik zelf ook niet gedacht

En och, ik ben ooit ook zo begonnen. Al was het toen 6m2 voor ¤300,- in de Bijlmer
pi_55219696
Ik heb mijn galajurk opgehaald! Hij is zo ongelooflijk mooi, nu helemaal op maat gemaakt enzo. Ik zie er zo ongelooflijk slank uit daarin, wel een wat grote kont, maar voor de rest heel slank. Ik kan daarin gewoon tevreden zijn met mijn lichaam

Stiekem is mijn doel om voor het eind van dit jaar een keer 60 geweest te zijn. Zou moeten lukken denk ik altijd, maar het lukt vaak juist net niet, op een of andere gekke manier. Vandaag vast ook niet, stuk chocola gegeten en straks broodje shoarma (maar veel aankomen ga ik niet komende dagen, dan wordt ik een soort worstje in jurk en dat wil ik echt niet, dus kan me komende dagen wel inhouden hihi )

@Ewelina: hoeveel kost die nieuwe kamer je? (ben me een beetje aan het orienteren op de kosten van kamers, moet er over een jaartje of wat toch een keer van komen he, aangezien ik zeker weten naar Amsterdam ga)
  Vis een optie? woensdag 12 december 2007 @ 16:18:28 #269
70532 loveli
N
pi_55220026
Schot voor open doel: foto's??

Bij de weg, geen idee wat ik me moet voorstellen bij iemand van 1.76, om en nabij de 60 kilo en een grote kont...
crap in = crap out
pi_55220111
Zo, ik ben weer klaar met kerstkaarten schrijven

Nu ff wachten tot het ziekenhuis gebeld heeft voor de uitslag en dan kaarten op de bus doen en ff langs de bieb.

Vanavond groentensoep met broodjes eten. Tot nu toe nog niks gegeten, echt geen zin in, dus hoop dat ik die soep wel naar binnen krijg
pi_55220303
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef loveli het volgende:
Schot voor open doel: foto's??

Bij de weg, geen idee wat ik me moet voorstellen bij iemand van 1.76, om en nabij de 60 kilo en een grote kont...
Geen foto's nee ... maar mn vader is het al niet met me eens, hij vindt me geen dikke kont hebben: hij zag een foto en zijn eerste reactie was dat ie me mager vond (misschien dat er ooit nog foto's komen, maar zeker niet voor het gala is geweest, omdat niemand op school nog weet welke kleur ik draag enzo. Moet nog even een paar dagen geheim blijven )

@Sylvana: ik hoop voor je dat een ze een goede en positieve uitslag voor je hebben!
pi_55220527
nope, nog steeds geen uitslag bekend van het bloedonderzoek, nou bellen ze maandag weer....

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 12-12-2007 17:03:55 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 16:46:40 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55220753
.
Je bent toch wel even boos geworden hè Sylvana...

Ik ben terug uit Warffum en mijn voeten doen zeer van het lopen. Ik dacht dat er om 13 uur een trein zou gaan, maar er ging pas om 13:30 één. Die kwam om 13:55 aan en ik moest om 14:10 op de school zijn. Heel snel gelopen met af en toe een drafje op m'n hakjes en toen kwam ik toch nog op tijd . Heb de resultaten in de trein bekeken en het is helaas niet waar ik op gehoopt had . Dus ik ga morgen eens bedenken wat ik nu ga doen. Sowieso maandag overleg met de prof, maar ik heb bij voorkeur voor die tijd een noodplan klaar, zodat ik meteen verder kan. Ik heb het maar druk. Ze zijn nu klaar met klussen hier (moeten alleen de kamer van ons andere huisgenootje nog), dus ik kan morgen weer rustig werken. Straks even stofzuigen. Eerst even naar de Xenos voor een passende lijst voor mijn nieuwe poster . Hopelijk hebben ze iets geschikts . 40 bij 50 cm .
Niet meer actief op Fok!
pi_55220922
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:06 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb mijn galajurk opgehaald! Hij is zo ongelooflijk mooi, nu helemaal op maat gemaakt enzo. Ik zie er zo ongelooflijk slank uit daarin, wel een wat grote kont, maar voor de rest heel slank. Ik kan daarin gewoon tevreden zijn met mijn lichaam

Stiekem is mijn doel om voor het eind van dit jaar een keer 60 geweest te zijn. Zou moeten lukken denk ik altijd, maar het lukt vaak juist net niet, op een of andere gekke manier. Vandaag vast ook niet, stuk chocola gegeten en straks broodje shoarma (maar veel aankomen ga ik niet komende dagen, dan wordt ik een soort worstje in jurk en dat wil ik echt niet, dus kan me komende dagen wel inhouden hihi )

@Ewelina: hoeveel kost die nieuwe kamer je? (ben me een beetje aan het orienteren op de kosten van kamers, moet er over een jaartje of wat toch een keer van komen he, aangezien ik zeker weten naar Amsterdam ga)
Nu wil ik wel een foto zien Anders neem je er één na het gala en post je die hier. Ik ben heel benieuwd, die zaak waar jouw jurk vandaan komt heeft namelijk hele mooie jurken.

Woning kost ws. omgeveer ¤370 incl. per maand, dan komt er nog ¤24,- bij voor tv en internet. Het is geen kamer, maar een zelfstandige woning met eigen keuken en badkamer. Totaal dus ongeveer ¤400. Ik krijg wel huursubsidie, maar ik weet nog niet hoeveel. Volgens de proefberekening zou de huursubsidie ¤140 per maand zijn

Een kamer in Uilenstede kost veel minder, rond de ¤240 per maand. Bij particulieren ligt de prijs vaak hoger, zo rond de 300-360. Als je lid bent van een studentenvereniging kun je via je contacten daar vaak goedkoop een kamer huren en vaak op mooie locaties.

Sta je al ingeschreven bij studentenwoningweb? Zo nee, meteen doen. Daar staan de goedkoopste kamers op. Je hebt alleen wel een lange wachttijd nodig wil je iets kunnen krijgen.
pi_55221263
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef Viking84 het volgende:
.
Je bent toch wel even boos geworden hè Sylvana...

.
mja, heeft weinig zin, als ze der niet zijn dan zijn ze der niet....
  woensdag 12 december 2007 @ 18:38:43 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55223592
Wie stopt deze work-a-holic? Als ik eenmaal bezig ben met van alles en nog wat, blíjf ik maar doorgaan. Kamer nog opruimen (en goed ook, want er ligt gruis en glas op de grond), moet nog voor Mark bezig en dan ook nog een studiedingetjes voor mezelf .

Morgenavond naar The Messiah van Händel in de Martinikerk. Verheug ik me erg op .
Niet meer actief op Fok!
pi_55223827
vandaag 2 jarige op stage dus een mini tompoes en 2 mini bananensoesjes op
pi_55229533
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nu wil ik wel een foto zien Anders neem je er één na het gala en post je die hier. Ik ben heel benieuwd, die zaak waar jouw jurk vandaan komt heeft namelijk hele mooie jurken.

Sta je al ingeschreven bij studentenwoningweb? Zo nee, meteen doen. Daar staan de goedkoopste kamers op. Je hebt alleen wel een lange wachttijd nodig wil je iets kunnen krijgen.
Ik zal na het gala hier tijdelijk een foto neerzetten

Ik sta nog niet ingeschreven, omdat ik pas in het tweede jaar op kamers wil. Maar kost het geld om ingeschreven te zijn? Want ik kan in principe ook mijn hele studeerperiode thuis wonen, het is makkelijk te bereizen vanuit Almere. Zal het fietsen wel missen denk ik (dat even tussendoor).
pi_55230725
Het kost je eenmalig E30,- maar studentenwoningweb heeft wel veel goede kamers. Ook zelfstandige woningen. En ze zijn meestal (lees:bijna altijd) goedkoper dan bij particulieren en niet geheel onbelangrijk, volkomen legaal met huurcontract en inschrijving bij de gemeente. (bij particulieren is dat nog al eens een probleem...)Neem van mij aan dat je echt een hoop wachttijd nodig hebt als je op een beetje leuke locatie wil wonen (dus NIET Uilenstede, Meer en Vaart (Osdorp), Zuid Oost, Geuzenveld, Diemen en de rest van Amstelveen.

Ik zou je als ik jou was wel snel inschrijven... zat mensen gezien die denken 'o dat komt later wel, ik wil niet meteen op kamers' en dan achteraf zeuren dat ze niks kunnen krijgen omdat al die wachttijden zo fucking lang zijn.

Ter info: wachttijden in goede buurten
- ContainerStavangerweg (24m2)= min. 2 jaar --> zelfstandig
- Container Wenkebachweg (30m2) = min. 2 jaar --> zelfstandig
- Weesperflat (9m2)= minimaal 2 jaar -->onzelfstandig. Die feesten zijn altijd vet
- Van Hallstraat (min 25m2) = minimaal 3/4 jaar --> zelfstandig (Staatsliedenbuurt)
- Onzelfstandige woningen in en om het centrum = minimaal 3,5 jaar
- Zelfstandige woningen in en om het centrum (Kattenburgerplein/straat, Jordaan, Oud West, oud Zuid, Pijp) = minimaal 4 jaar

Wachttijd in slechte buurten:

- Container Noord (24m2)= paar maanden --> zelfstandig
- Uilenstede hok (12m2) = paar maanden --> onzelfstandig
- Diemen (12m2) = paar maanden --> onzelfstandig met eigen douche/toilet
- Rochdale One (12m2 of 18m2) --> 1 jaar, goede buurt maar je wil absoluut niet op dat schip wonen
- Noord,Cleijndertweg (14m2) --> paar maanden, kutbuurt --> onzelfstandig met eigen douche/toilet

Op kamers wonen is ook gewoon leuk
  donderdag 13 december 2007 @ 01:00:20 #280
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55234627
Ow ja, kamer is zeker leuk Deel nu samen met een vriend een verdieping hier in Utrecht en 't is echt prima! Wil hier ook niet weg. Utrecht Al zit ik er wel zwaar over te twijfelen om straks weer terug te keren naar waar ik vandaan kom (richting het zuiden)

Vanavond een etentje gehad met wat vrienden, bere gezellig, net what the dokter ordered. Heb lekker gekookt: Penne met champignon saus (mosterd, kreme fresh en champignons) met daarin spinazi en brocolie. De penne was extra volkoren genomen en het geheel werd gegratineerd met parmazaanse kaas, stukjes mozerella en een stukje brie. Om het af te maken zat er nog wat verse basilicum doorheen samen met een klein beetje parma kaas gemengd.

Kortom, eigenlijk rete ongezond, maar erg lekker en het deed 't erg goed! Heerlijk flesje wijn (Castillero del Diablo, Chileense rode wijn 2006 ) erbij genomen. Vooral hadden de gasten al een Gato Negro Vino Blanco (ook Chileens) gedronken, maar die heb ik over geslagen. Keurig een glaasje water en daarna wat cola light.

Van de wijn heb ik maar 2 kleine glaasjes gedronken en daarna een koffie met wat likeur. En van de pastaschotel alleen de binnenste ring van een klein diepbord genomen. Dus niet echt veel. Er zat geen toetje verder bij. Wel een kaasplankje met (helaas) aangefikt stokbrood wat redelijk snel door crackertjes vervangen werd. Heb daar ook 3 van die kleine van genomen met kip-kerry salade. 't was voor 't eerst in lange tijd dat ik me eigenlijk een beetje liet gaan, maar ook wel bewust niet teveel at en dat voelde best wel goed eigenlijk. Heb goed genoten maar toch mate gehouden

Want: Gisterenavond gaf de weegschaal 74,0 aan! En da's avond! Nu net stond ik met al dat eten en drinken op 74,8 (nog niet eens naar wc geweest deze avond en behoorlijk veel gedronken, water + cola light en een beetje wijn).

Gaat de goeie kant op!
Ben benieuwd waar ik morgen op sta eigenlijk.
pi_55235972
Jeetje wat een wachttijden in Amsterdam zeg

Ik had met 3 weken mn kamer hier in Deventer, 20 m2, midden in het centrum

Ik ben al sinds half 4 wakker, weet niet wat dat is met mij en slapen, maar 's nachts lukt dat niet echt de laatste tijd

Vandaag hele dag stagelopen, ben benieuwd hoe het gaat.
pi_55235977
Ik had in 3 weken een heel huis Vervelend dat je niet kan slapen, Sylvana, weet precies hoe dat voelt. Heb je enig idee waardoor je niet goed meer slaapt?

Veel plezier met stagelopen vandaag!
pi_55235987
quote:
Op donderdag 13 december 2007 06:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik had in 3 weken een heel huis Vervelend dat je niet kan slapen, Sylvana, weet precies hoe dat voelt. Heb je enig idee waardoor je niet goed meer slaapt?

Veel plezier met stagelopen vandaag!
Dat is helemaal snel

Nee, geen idee, ik lig ook niet te piekeren ofzo. Maar als ik eenmaal een keer wakker word 's nachts, dan kan ik daarna gewoon niet meer slapen :S

Thnx
pi_55236695
quote:
Op donderdag 13 december 2007 06:41 schreef Sylvana het volgende:
Jeetje wat een wachttijden in Amsterdam zeg

Ik had met 3 weken mn kamer hier in Deventer, 20 m2, midden in het centrum

Ik ben al sinds half 4 wakker, weet niet wat dat is met mij en slapen, maar 's nachts lukt dat niet echt de laatste tijd

Vandaag hele dag stagelopen, ben benieuwd hoe het gaat.
snachts lukt het niet? dus overdag wel?
als dat zo is moet je overdag gewoon niet gaan slapen, dan gaat het slapen snachts vanzelf beter
  donderdag 13 december 2007 @ 08:55:12 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55236804
Niet nomaal, die wachttijden. Ik heb intussen uit mijn hoofd gezet dat ik in Amsterdam ga wonen (of ik moet nog eens een huis kopen daar, huren wordt niks).
Ik weet ook niet of ik überhaupt nog wel die kant op wil. Ik wil namelijk nog een deeltijdstudie doen en de studie die ik wil doen kent in Amsterdam en Utrecht volgens mij geen apart deeltijdrooster. In Groningen heb je alleen op vrijdag colleges. Bovendien heb ik al vakken van die studie gevolgd in Groningen (godsdienstwetenschap), ik ken de docenten, de locatie, de sfeer... dus ik zou eigenlijk het liefst in Groningen blijven en dan samen met Mark een huisje op het platteland zoeken. Heb je veel meer ruimte, lekker in de natuur, de katjes kunnen buiten... ik denk dat dat beter is voor mij dan die drukke stad . Het enige probleem is dat het volgens mij voor neerlandici niet zo eenvoudig is om hier werk te vinden. Sowieso lijkt het me lastig om hier werk te vinden. Er is vast wel werk, maar alle vacatures die ik tegen kom zijn vacatures in de Randstad.
Niet meer actief op Fok!
pi_55236956
Wij zijn veel te gehecht aan het Noorden om te vertrekken, we zijn allebei gek op de sfeer van de stad Groningen en kennen er zo veel leuke mensen, daarbij vinden we de ruimte van zowel Drenthe als van iets ten Noorden van de stad heerlijk

Ik zie ons nog wel eens belanden is Sauwerd (helemaal open ruimte en met de trein 7! minuten van de stad, met de auto 10) of Anloo of zoiets
Nuja, voorlopig zitten we hier prima Op fietsafstand van alle belangrijke dingen in de stad
pi_55239229
renske waarom sta je niet meer in het lijstje?
  donderdag 13 december 2007 @ 11:07:41 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55239469
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:57 schreef Miss_S het volgende:
renske waarom sta je niet meer in het lijstje?
Oh is dat zo?
Heb al een tijdje niet meer geüpdate. Ben ook niet zo enthousiast bezig atm en de weegschaal staat te verstoffen hier .
Nieuw jaar, nieuwe kansen enzo . Update dan wel weer een keer .
Niet meer actief op Fok!
pi_55239557
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh is dat zo?
Heb al een tijdje niet meer geüpdate. Ben ook niet zo enthousiast bezig atm en de weegschaal staat te verstoffen hier .
Nieuw jaar, nieuwe kansen enzo . Update dan wel weer een keer .
ja zo gaat het hier ook een beetje
ookal sta ik wel elke dag op de weegschaal
  donderdag 13 december 2007 @ 11:18:28 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55239747
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja zo gaat het hier ook een beetje
ookal sta ik wel elke dag op de weegschaal
Ik wil het niet weten eigenlijk .
Maar ik probeer het wel een beetje in de hand te houden door dagen waarop ik veel en slecht eet weer te compenseren met dagen waarop ik goed eet .
Niet meer actief op Fok!
pi_55239794
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wil het niet weten eigenlijk .
Maar ik probeer het wel een beetje in de hand te houden door dagen waarop ik veel en slecht eet weer te compenseren met dagen waarop ik goed eet .
zal toch wel mee vallen?
ik dacht dat ik het ook niet wou weten maar zit nu maar een halve kilo boven het gewicht dat in het lijstje staat
pi_55241566
Zo ben ik ook weer eens. Ik sta alweer een tijdje stil, ik denk dat 63 het nieuwe 65 is Compleet m'n eigen schuld overigens, want ik heb al veel kerstlekkernijen van de Appie geprobeerd (amuses en kalkoengebraden ed) en een paar x een etentje gegeven met veel wijn en ook niet echt mager eten. Maar ik moet zeggen: door het hardlopen blijft m'n gewicht aardig hetzelfde. Dus eigenlijk is mijn voornemen om tot het einde van het jaar zo'n beetje stabiel te blijven en iig niet weer boven de 65 te komen. En dan gaan we in januari weer serieus op voor de laatste kilo's.

Voor degene die het volgende topic opent: Misschien nu tijd voor: Slank de feestdagen door?

En waar is Alcarin???
  donderdag 13 december 2007 @ 12:33:40 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55241719
We hebben geen banner voor Slank de feestdagen door en degene die de banners altijd maakte is er niet meer .
Of moet ik iets in elkaar flansen? Met oliebollen en kerstbomen erin ofzo? .
Niet meer actief op Fok!
pi_55241941
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:33 schreef Viking84 het volgende:
We hebben geen banner voor Slank de feestdagen door en degene die de banners altijd maakte is er niet meer .
Of moet ik iets in elkaar flansen? Met oliebollen en kerstbomen erin ofzo? .
Já, leef je uit!! Vanaf nu iedere 3 maanden een nieuwe banner! We kunnen er zelfs een banner-competitie van maken
  donderdag 13 december 2007 @ 12:46:01 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55242037
Ik zal wel even kijken of ik iets leuks kan maken .

Ik ga vanavond naar The Messiah van Händel in de Martinikerk hier. > 3 uur stil zitten, maar ik denk dat het erg mooi is . Morgen naar de film en uit eten met de pa van Mark.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 13 december 2007 @ 12:46:56 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55242059
Huh, heb jij de banner die er nu staat gemaakt, Conleche? (je naam staat in de eigenschappen).
Niet meer actief op Fok!
pi_55242210
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Huh, heb jij de banner die er nu staat gemaakt, Conleche? (je naam staat in de eigenschappen).
  donderdag 13 december 2007 @ 12:57:24 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55242343
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Netjes.
Met photoshop ofzo? Of gewoon een gezocht op internet en dat passend gemaakt? (ik ben niet zo ervaren in die dingen, maar ik experimenteer wél graag... hm wat klinkt dat fout ).
Niet meer actief op Fok!
pi_55242761
Met photoshop ja en plaatje van internet gehaald, passend gemaakt, filter d'r over en voilà...
pi_55243046
ik kan anders ook nog photoshoppen als het echt niet leuk
  donderdag 13 december 2007 @ 13:30:21 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55243223
Nee, het lukt niet .
Ik heb wel een leuk plaatje gevonden van een kerstman met een slee, maar ik heb geen photoshop, heb geen idee hoe photoshop werkt en met paint lukt het niet, want dan krijg je de letters niet tegen de achtergrond.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')