Je kan dat ding net zo opfluffen als je zelf wil hoor. Het oppervlak is redelijk vlak te krijgen, en er zit een tuigje ingenaaid om het kind in vast te zetten. Mijn neefje van 4 rolde er trouwens de hele kamer mee door. Die vond hem geweldigquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
K-i-m heeft m... Misschien kan je straks aan haar vragen hoe het ding bevalt.
gaat met ticootje meequote:Op dinsdag 4 december 2007 14:55 schreef Ticootje het volgende:
tvp dan maar..
juist ziek wordt je van een virus, niet van kou....quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie weten dat je niet ziek kan worden van kou of tocht he. Dat is een fabeltje uit grootmoederstijd. De reden dat je vaker ziek wordt in de winter, of als het koud is, is dat mensen vaker dichter op elkaar zitten, minder luchten, waardoor virusjes sneller worden overgeven. Niet dat dat een reden is om je kind lekker wel in de tocht of de kou te zetten is.
Maar het koud hebben is gewoon naar.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
juist ziek wordt je van een virus, niet van kou....
Dat is niet helemaal waar, voor zover ik weet. Als je het koud hebt worden je slijmvliezen gevoeliger en gaat er 'iets open staan' (weet niet meer precies wat, maar vandaar ook de waterneus) en daardoor krijgen de bacteriën die verkoudheid veroorzaken meer kans. Maar dat geldt dus voor verkoudheid en niet voor griep, heb ik mij laten vertellen door de huisarts.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie weten dat je niet ziek kan worden van kou of tocht he. Dat is een fabeltje uit grootmoederstijd. De reden dat je vaker ziek wordt in de winter, of als het koud is, is dat mensen vaker dichter op elkaar zitten, minder luchten, waardoor virusjes sneller worden overgeven. Niet dat dat een reden is om je kind lekker wel in de tocht of de kou te zetten is.
Dat klinkt inderdaad wel logisch ja. Ik had ook ooit begrepen dat doordat wij in de winter en de donkere maanden minder zon krijgen en daardoor onze weerstand ook wat lager wordt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:55 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, voor zover ik weet. Als je het koud hebt worden je slijmvliezen gevoeliger en gaat er 'iets open staan' (weet niet meer precies wat, maar vandaar ook de waterneus) en daardoor krijgen de bacteriën die verkoudheid veroorzaken meer kans. Maar dat geldt dus voor verkoudheid en niet voor griep, heb ik mij laten vertellen door de huisarts.
Ook vermindert je weerstand door de wisseling van kou (buiten) en warmte (binnen). Dat kost je lichaam veel energie waardoor je weer gevoeliger bent voor ziektes.
Dat moet ook wel mede-oorzaak zijn, want ik heb afgelopen zomervakantie meer binnen gezeten met de familie (door al die regen) dan nu en ik heb geen griep of verkoudheid gehad afgelopen zomer.
Blaasontsteking door kou schijnt wél weer een fabeltje te zijn.
Wacht maar, er komt een tijd dat ze tegen de laptop gaan schoppenquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:22 schreef k_i_m het volgende:
Als ik 's avonds in bed lig te internetten met mijn laptop op schoot, kruipt het kind altijd naar de warmte toe die de laptop afgeeft.
Dat doet ze al, maar meestal schuif ik hem dan verder naar beneden, wie weet of de warmte niet goed is ofzo. Het voelt trouwens ook zwaar verrot, zo'n kind in het onderste stukje van je buikquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:29 schreef Pruk het volgende:
[..]
Wacht maar, er komt een tijd dat ze tegen de laptop gaan schoppen
Ik heb ook nooit gezegd dat ik mijn kindje op een koude vloer zou leggen, dat was een conclusie die werd getrokken. Natuurlijk zou ik dat niet doen, ik zei net ook al dat kou niet prettig is.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:23 schreef Popples het volgende:
sil een koude vloer lijkt me ook niet echt gezond voor een kindje. isschien kun je er niet ziek van worden.
een koude baby lijkt me ook niet echt iets goeds al is het voor de de orgaantjes of wat dan ook.
Hoe weet je dat dan dat dat het is? (leuke zin trouwens) Die dingen fascineren me mateloos, want ik vind dat idee echt pure horror. Ik heb ook een keer wat bloed afgeveegd aan de achterkant, maar ik had meer het idee dat het een soort scheurtje was. Hoe weet je dat het dat niet was?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:07 schreef E.T. het volgende:
(en tijdens het fietsen kwam ik er achter dat ik een aambei hebtwee zwangerschappen zonder die dingen doorgekomen, bij de bevalling van Tijn wel een kleintje opgelopen maar deze keer ben ik dus wel de pineut
)
quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:15 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan dat dat het is? (leuke zin trouwens) Die dingen fascineren me mateloos, want ik vind dat idee echt pure horror. Ik heb ook een keer wat bloed afgeveegd aan de achterkant, maar ik had meer het idee dat het een soort scheurtje was. Hoe weet je dat het dat niet was?.
morgen heeft de echo pas Moonahquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:02 schreef Moonah het volgende:
Is er al iets bekend Sombie? Ik hoop zo op positief nieuws van je.
heb het oude topic even doorgescrolled, maar kon zo gauw niets vinen. Sorry als ik er overheen heb gelezen.
*mee afvraagt...quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:02 schreef Moonah het volgende:
Is er al iets bekend Sombie? Ik hoop zo op positief nieuws van je.
heb het oude topic even doorgescrolled, maar kon zo gauw niets vinen. Sorry als ik er overheen heb gelezen.
Dus dan voel je wel echt een bult zegmaar? Straks gelijk even checken op het toiletquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:28 schreef Tan het volgende:
[..]Een aambei zie je niet over het hoofd hoor, tenzij die inwendig zit, maar bij een zwangerschap puilen ze al gauw naar buiten
![]()
Ik wilde zeggen google er eens op, maar na het zelf te hebben gedaan kan ik het je toch wel afraden.quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dus dan voel je wel echt een bult zegmaar? Straks gelijk even checken op het toilet.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dus dan voel je wel echt een bult zegmaar? Straks gelijk even checken op het toilet.
Ik geloof verder niet, maar dat staat inderdaad in het vorige topic ergensquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*mee afvraagt...
Weet je al iets meer sombie?
Oh ja... morgen echo, maar heb je verder nog bloedverlies gehad?
Het is hier na Merlijn eigenlijk nooit helemaal weggeweest.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
aambeien..kheb hier alweer een trosje muscaat hangen![]()
Donderdag lijkt me een heel geschikt plan!quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg DeLiedje? Wanneer zullen we nou eens? Morgen heb ik toch maar liever niet. Donderdag doen? Schikt je dat een beetje?![]()
Er zijn niet zoveel redenen voor een gyn om al over zulke dingen te beginnen zeg maar, ik voel me zo goed en (hoor ik steeds van mijn omgeving) dat straal ik ook uitquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:17 schreef Lois het volgende:
DeLiedje zijn er al dingen afgesproken over hoe lang je nog moet doorlopen ? Heeft de gyn. nog iets concreets gezegd daarover?
Overbodige info misschien, maar toch... Asperientjes mogen zowiezo niet, paracetamol wel...quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:49 schreef Llewella het volgende:
Ik ben trouwens op het moment grieperig, niet echt fijn als je zwanger bent, meteen zorgelijk om die kleine :|
Durf geen asperientje te nemen, maar heb het ergste nu denk wel gehad, hoop ik althans![]()
Dan neem je toch gewoon dat recht en schuif je het toch gewoon op hormonen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:25 schreef nanalune het volgende:
Hier nog niet echt voorwerk. Maar ik mag nog 9 dagen tot de uitrekendatum , nog niet echt het recht om erg ongeduldig te worden, hé?
Kan... Kan zijn dat je beebje aan het "indalen" is...Of gewoon erg ongemakkelijk ergens tegen aan ligt te woelen....(Ow en kijk ook niet op van messcherpe steken richting uitgang.....quote:Op woensdag 5 december 2007 08:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wat steken onderin mn buik.. wat kan dat zijn? Dat is toch geen voorwerk??
Ja, het zijn inderdaad messteken.... pff het voelt wel wat vervelend...quote:Op woensdag 5 december 2007 08:57 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Kan... Kan zijn dat je beebje aan het "indalen" is...Of gewoon erg ongemakkelijk ergens tegen aan ligt te woelen....(Ow en kijk ook niet op van messcherpe steken richting uitgang.....)
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, het zijn inderdaad messteken.... pff het voelt wel wat vervelend...
Maar indalen is goed
Ja bij mij kan het indalen zijn, maar ik heb ook weer last van mn darmen. Nu met de ijzertabletten doen mn darmen ook weer raar. Ik ben al lang blij dat ik een beetje normaal kan, maar ik heb wel flinke krampen. En een baby die dan heel erg beweegt... niet fijn. Maar dit zijn nu niet mijn darmen die ik voel (denk ik, hoop ik).quote:Op woensdag 5 december 2007 09:44 schreef Pruk het volgende:
Ja, dat indalen voelt niet altijd prettig heb ik het gevoelMaar ik heb ook geen flauw idee of het inderdaad het indalen is wat ik voel, dus ik houd mijn mond maar weer
Yep, ik zou het ook alleen met een eerste begeleiding doen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Llewella, je hebt nog een flinke tijd te gaan, maar over dat inbakeren. Doe dat ook alleen mbv goeie instructies. Het kan namelijk geen kwaad, maar dan moet je het wel goed doen.Er zijn flink wat boekjes over te vinden en vaak kunnen ze je op een consultatiebureau ook goed helpen daarmee.
Hier heeft mijn moeder een hangmatje gemaakt voor in de box, kan hij lekker in hangen. Alleen is het wel van de een heel kleurrijk stofje, dus of het echt rustgevend is...![]()
Ach jeetje Bar... ik voelde letterlijk mijn schouders naar beneden zakken toen ik het las...quote:Op woensdag 5 december 2007 10:05 schreef _Bar_ het volgende:
Mag ik even ongeneerd zitten huilen hier....
kreeg gisteravond een telefoontje....
Mijn schoonzusje en zwager, hadden gister een echo en daarop was totaal geen leven meer te zien, ze waren 11 weken ver....
Vind het zo onwijs kut voor ze, vooral ook omdat het de laaste keer was dat het vergoed werd door de verzekering....
Wat in zou kunnen houden dat hun altijd kinderloos zouden blijven....
Bah ik baal zo als een stekker en leef zo met ze mee...
Maar ik hoop toch echt voor de meeste dames dat die baarmoedermond toch iig wel verweekt is als ze tegen de 42 weken aanlopen!quote:Op woensdag 5 december 2007 12:08 schreef klein_spookje het volgende:
Ze strippen pas als de baarmoedermond verweekt is eerder heeft geen zin.
Bij mij gaan ze kijken of het verweekt is met 40wk en 4 dagen. Dus 14 december en dan gaan ze als dat zo is strippen.
Bar succes met alles
mm, was meer een automatisme.. had zo in mijn hoofd om er op te reageren. Hoe is het nu met jouzelf? is het bloeden gestopt? ( als ik zo vrij mag zijnquote:Op woensdag 5 december 2007 13:03 schreef _Bar_ het volgende:
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor Nanalune
Nope het bloeden is niet gestopt, is zelfs helder geworden helaas...quote:Op woensdag 5 december 2007 13:16 schreef nanalune het volgende:
[..]
mm, was meer een automatisme.. had zo in mijn hoofd om er op te reageren. Hoe is het nu met jouzelf? is het bloeden gestopt? ( als ik zo vrij mag zijn)
Tja, ik ben hier misschien wel te nuchter in ofzo, maar ik merk het allemaal wel, heb in elk geval weinig zin om bij de pakken neer te gaan zitten ofzo, ik neem het zoals het komt.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:39 schreef Noli. het volgende:
Ow Bar..![]()
Nou weet ik even niet meer wat ik moet zeggen. En ik heb je net nogwel gefeliciteerd.. Ik wist dit niet..
Bloedverlies... Wat kut! Ik hoop écht dat je morgen een heel mooi knipperend lampje op het scherm ziet!
Ow, wat verdrietigquote:Op woensdag 5 december 2007 10:05 schreef _Bar_ het volgende:
Mag ik even ongeneerd zitten huilen hier....
kreeg gisteravond een telefoontje....
Mijn schoonzusje en zwager, hadden gister een echo en daarop was totaal geen leven meer te zien, ze waren 11 weken ver....
Vind het zo onwijs kut voor ze, vooral ook omdat het de laaste keer was dat het vergoed werd door de verzekering....
Wat in zou kunnen houden dat hun altijd kinderloos zouden blijven....
Bah ik baal zo als een stekker en leef zo met ze mee...
ow Bar, ik heb dat helemaal gemist.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:23 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Nope het bloeden is niet gestopt, is zelfs helder geworden helaas...
morgen even kijken met een echo... houd jullie op de hoogte
Ach Sombie toch....quote:Op woensdag 5 december 2007 17:27 schreef sombie het volgende:
Meiden, bedankt voor alle sterktewensen. Ze hebben helaas niet geholpen. Er was geen vruchtje te zien op de echo. Wel verdikt baarmoederslijmvlies maar geen vruchtzakje dus ook geen hartje. Het ziet er dus naar uit dat het toch is misgegaan maar dat niet alles is meegekomen. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat was op de echo in ieder geval niet te zien. De derde en minst waarschijnlijke mogelijkheid is dat ik minder lang zwanger ben dan ik dacht (6 weken, 6 dagen). Die kans is echter heel klein gezien mijn cyclus.
Ze willen me wel goed volgen omdat zo'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel erg riskant is. Daarom is er bloed afgenomen om te zien hoe hoog het HCG is in mijn bloed. Afhankelijk daarvan gaan we verder kijken. Daar word ik vanavond nog over gebeld. Blijft het HCG hoog dan is het waarschijnlijk buitenbaarmoederlijk en moet ik geopereerd. De verwachting is echter dat het gaat afnemen. Ergens in de komende 2 weken zal dan ook de rest eruit komen, dus zal ik weer gaan bloeden.
Als ik erg ga bloeden en veel buikpijn krijg, moet ik direct naar het ziekenhuis.
Wat lief Dutch, dank je wel!quote:Op woensdag 5 december 2007 23:13 schreef dutchie het volgende:
Deliedje, ik kwam eigenlijk ook even speciaal voor jou kijken hier. Wel wat gerommel, maar nog geen Punkie. Je bent in mijn gedachten!
snel beter wordenquote:Op donderdag 6 december 2007 10:44 schreef DeLiedje het volgende:
Sombie
Bar, succes vandaag!![]()
[..]
Wat lief Dutch, dank je wel!
Er is inderdaad nog niets aan de hand...
Ben sinds gisterenmiddag snip verkouden inclusief hoofdpijn enzoZo een bevalling in gaan lijkt me ook niks, dus eerst maar even beter worden
quote:Op donderdag 6 december 2007 11:32 schreef amaranta het volgende:
En BE voor jou vind ik de 24ste een mooie dag
Ach lieverd, echt waar?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:00 schreef _Bar_ het volgende:
Dit gaat een snel tussendoor omdat ik zo moet gaan werken
Maar hier is het ook mis... kom er morgen wat uitgebreider op terug....
Och jeetje Bar...quote:Op donderdag 6 december 2007 12:00 schreef _Bar_ het volgende:
Dit gaat een snel tussendoor omdat ik zo moet gaan werken
Maar hier is het ook mis... kom er morgen wat uitgebreider op terug....
Ik zal moeten werken ivm net geopende zaak en anders is er geen personeel, en ergens vind ik die afleidingquote:Op donderdag 6 december 2007 12:01 schreef bixister het volgende:
ohnee bar...wat ontzettend jammer.
kun je wel werken nu? sterkte.
JAAAAquote:Op donderdag 6 december 2007 12:16 schreef Vicky het volgende:
he Bar wat klote zeg!!!
BE, ik vind de 24e ook een hele mooie datum
jij bent dan toch ook jarig Amaranta?
Ik denk dat het dan geen indalen is... Je zou dat echt moeten voelen..quote:Op donderdag 6 december 2007 14:12 schreef Randa_v het volgende:
Ticootje indalen is op zich wel herkenbaar hoor. Onze meid ligt al bewegelijk in het bekken (bibi) en ik ben nu net pas 31 weken. Mijn klachten waren veel druk op de blaas, steken in de vagina en wat meer last van mijn schaambeen. Merlijn was later dan deze nu. Maar uiteindelijk gaan ze pas rond 36 weken echt vast liggen, dat deed Merlijn bij mij toen pas wel.
Verer was bij mij met een week of 38 bij het toucheren als duidelijk dat mijn baarmoeder wel nog potdicht zat maar wel al zachter aan het worden was. Met 39 weken en een paar dagen ben ik voor het eerst gestript bij de vk, alles was er klaar voor, maar het hielp nieten met 40 weken bij de gyn weer gestript terwijl ik al 3cm ontsluiting had, maar het hielp toen weer niet. De volgende dag 40+1 weken uiteindelijk ingeleid ivm met rare hoge bloeddruk.
Wat een nare verhalen, iedereen veel sterkte.
Bij Merlijn was het voor mij precies hetzelfde, ik herkende het ook meteen weer. De verloskundige keek ook heel verbaasd toen ze diep in het bekken ging voelen en me gelijk gaf. Ze kunnen nu in ieder geval beginnen met indalen.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:05 schreef bixister het volgende:
ik heb dat indalen bij Piet nooit zo gevoeld hoor. 't is bij iedereen weer anders.
Ik denk dat ze dat doen nav wat ze in de rest van je buik voelen. Als hij idd met het hoofdje naar beneden ligt en ze voelen bovenaan wat meer ruimte dan gaan ze wat lager voelen hoe en waar hij precies met zijn koppie ligt.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:26 schreef Pruk het volgende:
Voelen ze uberhaupt al wel of het kind zo ligt? Ik weet wel dat er melding gemaakt wordt van hoofdje naar beneden of niet, maar voor de rest zou ik het niet weten
Gaat ze daar voelen?!?!quote:Op donderdag 6 december 2007 16:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat doen nav wat ze in de rest van je buik voelen. Als hij idd met het hoofdje naar beneden ligt en ze voelen bovenaan wat meer ruimte dan gaan ze wat lager voelen hoe en waar hij precies met zijn koppie ligt.
Althans, zo ging dat bij mij dus wel. En dat 'wat lager' is dus echt zo ongeveer je schaambeen en dan daar de diepte in.
Bij mij was dat met 35 weken.
quote:
quote:Op donderdag 6 december 2007 16:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Ehm nee, niet daar-daar, maar aan de buikkant van je schaambeen.
Dus tussen je schaambeen en je navel in. En dan duwt ze 'heel hard' om te voelen hoe het koppie precies in het bekken ligt.
Da weeknie...... Wel dat IK het "vervelend" vindquote:Op donderdag 6 december 2007 16:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
![]()
Ok, ik dacht al
![]()
Ik vind dat duwen maar niets.... Zal die kleine dat nou niet vervelend vinden??
Heel vreemd ja... en dan vooral omdat je het ook niet aan voelt komen en het elk moment kan beginnen. Ik weet nog dat ik oudejaarsavond 2004 wachtend in de rij voor de oliebollenkraam een bekende tegenkwam en zei dat het nog zeker wel een week zou duren... 5 uur later was ik moeder!quote:Op donderdag 6 december 2007 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het er vanmiddag over met een meisje van de pufclub (ze is 2 dagen na mij uitgerekend) dat het ook zoiets raars ongrijpbaars is... het kan vannacht, het kan ook over 4 weken.
Ik heb mezelf nooit echt als controlfreak gezien, maar dit vind ik toch wel heel gek hoor, dat afwachten.
Ja dat is het ook, erg vreemd gevoelquote:Op donderdag 6 december 2007 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mezelf nooit echt als controlfreak gezien, maar dit vind ik toch wel heel gek hoor, dat afwachten.
Nou, de prostaglandingestheorie van Sugar is hier toch al een aantal keren bewezen dacht ikquote:Op vrijdag 7 december 2007 07:56 schreef Moonah het volgende:
En BE, als je érgens geen invloed op kunt uitoefenen, dan is het wel je bevalling denk ik.
Het ging de laatste dagen goed, waardoor ik weer wat meer ging doen. Te veel dus, want lag gisteren weer plat met minimaal 10 harde buiken per uurquote:Op vrijdag 7 december 2007 07:56 schreef Moonah het volgende:
Oh ja bah, dat niet kunnen slapen.
Hoe is het met het rusten Maneki? Hou je het goed vol? En merk je verschil?
Bar....Wat ontzettend jammer zeg.
En BE, als je érgens geen invloed op kunt uitoefenen, dan is het wel je bevalling denk ik.
Oe... Dat wil ik ook!!quote:Op vrijdag 7 december 2007 07:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik wil slapenEen hele nacht, zonder storm, gedraai, honger, het zuur, rare dromen, gesnurk van een vent of een kind wat bij ons in bed kruipt
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 december 2007 07:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik wil slapenEen hele nacht, zonder Storm, gedraai, honger, het zuur, rare dromen, gesnurk van een vent of een kind wat bij ons in bed kruipt
Check!quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:39 schreef sjak het volgende:
[..]
Nou, de prostaglandingestheorie van Sugar is hier toch al een aantal keren bewezen dacht ik
Storm in bed lijkt me beter te hanteren dan de Storm die momenteel over ons keetje waaitquote:Op vrijdag 7 december 2007 09:27 schreef Sugar het volgende:
[..]
Dit dus.![]()
Maar zwanger lijkt me dat nog erger.Sterkte jij.
Nou, ik geloof dat de huidige (of is het alweer de vorige??) lichting iets met pannenkoeken heeft...quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:39 schreef sjak het volgende:
[..]
Nou, de prostaglandingestheorie van Sugar is hier toch al een aantal keren bewezen dacht ik
In Hilversum zit een leuk klein winkeltje. Ook met heel aardige verkoopsters (ik kwam daar nog net niet huilend binnen omdat ik geen broeken meer dichtkreegquote:Op vrijdag 7 december 2007 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
Even een lichtelijk gefrustreerde post hier.
Moet je als zwangerevrouw er als een slons bijlopen ofzo?! Grrrrr ik ben een beetje online aan het rondhoppen, maar er is echt amper wat leuks te vinden. ik ben het type dat uhm... Espirt en Mexx achtige kleding draagt maar dat is gewoon amper te vinden. Je kunt wel tig soorten joggingsbroeken vinden.Ik denk dat ik maar eens een grotere stad in moet want in Woerden is maar 1 winkel te vinden met positiekleding
Want ik begin nu toch echt wel veel moeite te krijgen met mijn normale broeken en heb pas 1 broek, een spijkerbroek zelfs.
Ik draag echt nooit spijkerbroeken.
![]()
Iemand nog tips of leuke winkels in de buurt van Utrecht of Leiden?
Nou ehm... dan ga ik gewoon voor het ouderwetse potje euhm... scrabble!quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat de huidige (of is het alweer de vorige??) lichting iets met pannenkoeken heeft...
Helaas..wandelen, ook veel, doet weinig om in shape te geraken..weet ik uit ervaringquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Netjes hoor!
Ik had hele plannen in mijn hoofd en in het begin ging het ook heel erg goed, maar zoals E.T. op een gegeven moment zei 'je kan pas zeggen of je dat gaat halen als je op het einde bent'.
Nou... ehm... nee dus.
Maar goed, ik heb veel vruchtwater en nu dus vocht en gelukkig (voor mij en de baby) niet een enorm groot kindje dus eigenlijk boeit het me niet zo veel. Zolang mijn bloeddruk en alles verder nog gewoon keurig verloopt heb ik weinig te klagen en ik was toch al van plan om na de geboorte (en na de wen/herstel-periode) lekker veel te gaan wandelen om weer een beetje in-shape te raken. Of althans... in de shape die ik had voor de zwangerschap.
Nou... ik denk dat daar ook nog wel mee speelt hoeveel shape...quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Helaas..wandelen, ook veel, doet weinig om in shape te geraken..weet ik uit ervaring
Ik vind de (strakke v-hals) truitjes van de H&M echt zwaar okee! Alle gewone truien gaan ineens enorm opkruipen aan de voorkant en van alles om het kwartier naar beneden trekken word ik ook echt enormquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
De Liedje ik ben het echt zo met je eens. Als er zwangerschapskleding op staat, dan betaal je opeen het dubbele.
Ik heb nu een vest gekocht bij de C&A voor 25 euro. Dat zelfde vest bij de prenatal kost gewoon 49 euro.
Verder heb ik gewoon veel kleding bij de H&M gekocht en een beetje bij de prenatal (uit de opruiming hoek). Maar ik moet zeggen dat ik mn eigen garderobbe wel mis, en dat ik echt een beetje ben uitgekeken op mn kleding.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:39 schreef Silmarwen het volgende:
...want tja die positiekleding draag je natuurlijk maar een paar maanden.
Nou dat hoop ik dan.quote:
Wat ik dan wel weer stom vind van de H&M is dat de positiekleding te vinden is bij de extra grote matenquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:39 schreef Silmarwen het volgende:
Oe! H&M had ik helemaal nog niet bij stilgestaan!Mooi ik ga 21ste naar een ballet en wil toch echt niet met mijn spijkerbroek aankomen daar
Daar hebben ze vast wel leuke jurkjes of rokken voor zwangere vrouwen.
![]()
Dit vind ik trouwens sowieso altijd een beetje raar klinken... Je wordt niet dik... je krijgt een kind.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wat ik dan wel weer stom vind van de H&M is dat de positiekleding te vinden is bij de extra grote maten. En als klap op de vuurpijl zijn bijna alle dingen -jawel- gestreept in de breedte
.
Alsof je al niet dik genoeg word!.
.
Nouja, als je altijd gewend bent aan een bepaalde maat, en dat past opeens niet, echt bijna van de één op de andere dag, dan kan je daar goed sjagerijnig van zijn. Ik tenminste wel, mijn hele garderobe paste niet meerquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
En bij H&M mag je blijkbaar alleen een dikke pens en/of kont hebben, want van dikke armen hebben ze daar nog nooit gehoord.
Ik pas het dus gewoon vaak niet vanwege de mouwen.
[..]
Dit vind ik trouwens sowieso altijd een beetje raar klinken... Je wordt niet dik... je krijgt een kind.
En dan denk ik er altijd stilletjes 'stel je niet zo aan' achteraan.
Ja, maar toch... je weet toch waar het van komt? Toch niet omdat je dagelijks 10 tompouzen achterover zit te werken? Dan koop je toch 'gewoon' 'even' een positiebroek in die maat en hobbel je gewoon verder?quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nouja, als je altijd gewend bent aan een bepaalde maat, en dat past opeens niet, echt bijna van de één op de andere dag, dan kan je daar goed sjagerijnig van zijn. Ik tenminste wel, mijn hele garderobe paste niet meer. Alles zat te strak en deed zeer en daar heb ik onder invloed van hormonen een keer goed hard om zitten janken, dat mag je best weten
.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, dan is dat dus niet alleen zo bij de XXL.
Hmpf... ging ik net even zo'n 'doorn in mijn oog' wegwerken. (De internet splitter zit bij ons op een nogal onelegante en zeer in het oog springende plek in de woonkamer.)
Ik helemaal netjes een dingetje getimmerd (nee, decoupeerzagen brengt de weeen ook al niet op gang) past het net niet goed.
Mijn balkjes zijn te dun...
Grrrr... wachten tot stinkie thuis is maar en kijken of hij iets dikkers kan vinden ergens op zolder. En dan mag hij het afmaken, want op de grond liggen is toch echt niet echt prettig meer.![]()
Nou ik hoop serieus dat ze kleiner worden, want ik wil hierna waarschijnlijk nog wel een kindje, maar goed dat is toekomst muziek. Maar als ik bijvoorbeeld zou denken "Nou dit is wel genoeg aan kindjes." Wat klinkt dat raar en oneerbiedig zegquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
Sil, die borsten heb ik juist weer helemaal niet en dan is de verhouding helemaal zoek. Mega-strakke mouwen en flink veel stof over op borsthoogte.Hoezo hobbezak.
Wel jammer, want op zich hebben ze idd best hele leuke dingen bij H&M
quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]! Ok ik had net een heel raar beeld voor mij. BE al klussend achter zo'n staande boormachine, weet je wel waar je vloertegels of iets mee uit haalt die zo trilt. Zou dat weeen op gang brengen.
Misschien een beetje touwtje springen ofzo.
Volgens mij kun je doen wat je wil, maar moet je uiteindelijk gewoon maar wachten tot je beepje wil. Alhoewel in sommige voedingsmiddelen wel stoffen zitten die weeen verergeren/stimuleren. Dus toch maar aan de pannenkoeken dan?
Ik zag mezelf gewoon 9 maanden lang alleen maar in joggingbroeken of broeken die in zijn geheel 5 maten te groot zijn rondlopen. En alleen maar met een blote buik rondlopen omdat mijn shirtjes niet groot genoeg meer waren doordat die tieten ineens alle ruimte opeistenquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar toch... je weet toch waar het van komt? Toch niet omdat je dagelijks 10 tompouzen achterover zit te werken? Dan koop je toch 'gewoon' 'even' een positiebroek in die maat en hobbel je gewoon verder?
Althans, zo denk ik dan. Maar goed, blijkbaar werkt dat niet bij iedereen zo.Sorry!
Vandaar ook de 'sub' trouwens hoor.
Hmm nou die sokken die passen meestal nog wel maar het aantrekken van die dingen...quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:10 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wat zeg ik? Ik zag mezelf naakt over straat gaan omdat er niks meer zou passen, zelfs geen sokken!
Wahaha nou serieus al mijn sokken zitten mij een partij rot! Ik denk dat ik misschien wat vocht vasthoud bij mijn enkels want ze zitten ineens heel erg strakquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef TearSong het volgende:
[..]
Hmm nou die sokken die passen meestal nog wel maar het aantrekken van die dingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |