abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55035182
Zwangerschap en geboorte deel 339

De aanstaande papa's en mama's :

01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

03 januari 2007: Ardenlyn
07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:55:15 #2
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55035232
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

K-i-m heeft m... Misschien kan je straks aan haar vragen hoe het ding bevalt.
Je kan dat ding net zo opfluffen als je zelf wil hoor. Het oppervlak is redelijk vlak te krijgen, en er zit een tuigje ingenaaid om het kind in vast te zetten. Mijn neefje van 4 rolde er trouwens de hele kamer mee door. Die vond hem geweldig .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55035463
Ja dat was ook een reden voor mij om toch een doomoo seat te kopen. Als blijkt dat het voor de baby niet werkt, dan is het altijd nog een mooie zitzak voor Tomas. Ach, en misschien dat m'n schoonouders nog wel vragen of we nog iets nodig hebben voor de baby en dan heb ik meteen iets om te vragen. En zo niet dan kopen we hem zelf wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:21:19 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55036012
Wat staan er een boel dames op 'knappen'. Wat gaat dat toch ongelooflijk hard (ja sorry, beetje cliché enzo)
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:22:19 #5
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55036036
Ja, daarom twijfel ik nog een beetje. Hij is zeker leuk voor peuters/kleuters. Maar ik wacht nog even af. Misschien kan ik de verleiding niet weerstaan, hij zo zou leuk bij onze fatboy en de fatboy-poof passen.
pi_55036348
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:55 schreef Ticootje het volgende:
tvp dan maar..
gaat met ticootje mee

ik moet zeggen dat de box hier heilig is madam lag er met 1 week echt al in.
ik kreeg trouwens ook commentaar van schoonmoeder waarom je in vredesnaam een box nodig had.
zei had er nooit een gehad dus waarom zouden wij wel? toen heb ik gezegd omdat het lekker handig is en dat ik mijn kind niet ziek wil hebben. mijn houten vloer is veel te koud. ach en van die 10 euro ga je ook niet dood
mama van 3 kids!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:43:26 #7
54772 Silmarwen
pi_55036433
Jullie weten dat je niet ziek kan worden van kou of tocht he. Dat is een fabeltje uit grootmoederstijd. De reden dat je vaker ziek wordt in de winter, of als het koud is, is dat mensen vaker dichter op elkaar zitten, minder luchten, waardoor virusjes sneller worden overgeven. Niet dat dat een reden is om je kind lekker wel in de tocht of de kou te zetten is.
pi_55036522
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie weten dat je niet ziek kan worden van kou of tocht he. Dat is een fabeltje uit grootmoederstijd. De reden dat je vaker ziek wordt in de winter, of als het koud is, is dat mensen vaker dichter op elkaar zitten, minder luchten, waardoor virusjes sneller worden overgeven. Niet dat dat een reden is om je kind lekker wel in de tocht of de kou te zetten is.
juist ziek wordt je van een virus, niet van kou....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:48:47 #9
54772 Silmarwen
pi_55036561
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

juist ziek wordt je van een virus, niet van kou....
Maar het koud hebben is gewoon naar. Ik ga de verwarming ook eens wat hoger zetten. Gek de eerste 12 weken had ik het steeds bloedheet, maar nu lijkt dat weer wat weggetrokken te zijn. Heb het weer veel vaker koud.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:55:50 #10
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55036737
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
Dat is niet helemaal waar, voor zover ik weet. Als je het koud hebt worden je slijmvliezen gevoeliger en gaat er 'iets open staan' (weet niet meer precies wat, maar vandaar ook de waterneus) en daardoor krijgen de bacteriën die verkoudheid veroorzaken meer kans. Maar dat geldt dus voor verkoudheid en niet voor griep, heb ik mij laten vertellen door de huisarts.
Ook vermindert je weerstand door de wisseling van kou (buiten) en warmte (binnen). Dat kost je lichaam veel energie waardoor je weer gevoeliger bent voor ziektes.

Dat moet ook wel mede-oorzaak zijn, want ik heb afgelopen zomervakantie meer binnen gezeten met de familie (door al die regen) dan nu en ik heb geen griep of verkoudheid gehad afgelopen zomer.

Blaasontsteking door kou schijnt wél weer een fabeltje te zijn.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:01:46 #11
54772 Silmarwen
pi_55036879
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:55 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, voor zover ik weet. Als je het koud hebt worden je slijmvliezen gevoeliger en gaat er 'iets open staan' (weet niet meer precies wat, maar vandaar ook de waterneus) en daardoor krijgen de bacteriën die verkoudheid veroorzaken meer kans. Maar dat geldt dus voor verkoudheid en niet voor griep, heb ik mij laten vertellen door de huisarts.
Ook vermindert je weerstand door de wisseling van kou (buiten) en warmte (binnen). Dat kost je lichaam veel energie waardoor je weer gevoeliger bent voor ziektes.

Dat moet ook wel mede-oorzaak zijn, want ik heb afgelopen zomervakantie meer binnen gezeten met de familie (door al die regen) dan nu en ik heb geen griep of verkoudheid gehad afgelopen zomer.

Blaasontsteking door kou schijnt wél weer een fabeltje te zijn.
Dat klinkt inderdaad wel logisch ja. Ik had ook ooit begrepen dat doordat wij in de winter en de donkere maanden minder zon krijgen en daardoor onze weerstand ook wat lager wordt.

Maar goed, over het algemeen word je niet ziek van tocht of kou. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar lekker in de tocht en de kou moet gaan staan want dat is sowieso niet prettig.

Ik dacht trouwens ook dat het iets had te maken met de longen en veel kou, maar dat weet ik niet zeker meer. Zal het eens vragen aan de verloskundige/huisarts als ik er de volgende keer ben. Ben er wel nieuwsgierig naar.

Grappig trouwens met die blaasontsteking want wat is het eerste wat je hoort als je een kort rokje aanhebt "Wil je een blaasontsteking ofzo?" Ik had vroeger heel vaak blaasontstekingen. Ok dit wordt een beetje oftopic nu hoor. En toen vertelde mijn huisarts dat veel vrouwen vaak een blaasontsteking krijgen met als oorzaak seks en dat je de kans op een blaasontsteking zou verminderen door na de seks te gaan plassen en je even goed te wassen (niet met zeep).
pi_55037130
Je wordt er misschien niet ziek van, maar om mezelf of mijn kind nou in de tocht of kou te zetten vind ik ook zo wat
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:22:53 #13
14746 k_i_m
pi_55037384
Als ik 's avonds in bed lig te internetten met mijn laptop op schoot, kruipt het kind altijd naar de warmte toe die de laptop afgeeft .
In my life
Why do I smile
pi_55037403
sil een koude vloer lijkt me ook niet echt gezond voor een kindje. isschien kun je er niet ziek van worden.
een koude baby lijkt me ook niet echt iets goeds al is het voor de de orgaantjes of wat dan ook.
mama van 3 kids!
pi_55037496
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:22 schreef k_i_m het volgende:
Als ik 's avonds in bed lig te internetten met mijn laptop op schoot, kruipt het kind altijd naar de warmte toe die de laptop afgeeft .
Wacht maar, er komt een tijd dat ze tegen de laptop gaan schoppen
  Jubileum moderator dinsdag 4 december 2007 @ 16:30:07 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55037509
topictitel even BE proof gemaakt
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:31:03 #17
14746 k_i_m
pi_55037539
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:29 schreef Pruk het volgende:

[..]

Wacht maar, er komt een tijd dat ze tegen de laptop gaan schoppen
Dat doet ze al, maar meestal schuif ik hem dan verder naar beneden, wie weet of de warmte niet goed is ofzo. Het voelt trouwens ook zwaar verrot, zo'n kind in het onderste stukje van je buik .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:36:55 #18
54772 Silmarwen
pi_55037700
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:23 schreef Popples het volgende:
sil een koude vloer lijkt me ook niet echt gezond voor een kindje. isschien kun je er niet ziek van worden.
een koude baby lijkt me ook niet echt iets goeds al is het voor de de orgaantjes of wat dan ook.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik mijn kindje op een koude vloer zou leggen, dat was een conclusie die werd getrokken. Natuurlijk zou ik dat niet doen, ik zei net ook al dat kou niet prettig is.
Ik ben overigens in juni uitgerekend he. Niet in december ofzo.
pi_55037844
Dan hopen we gewoon op een betere zomer dan dit jaar Sil, dan kun je je beebje lekker buiten op een kleedje leggen.
en dan wel helemaal afgeschermd zodat er geen beestjes bij kunnen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:43:46 #20
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55037846
Een wipstoeltje wordt in ieder geval afgeraden, zeker in het begin is het een half uurtje max.
Daarna zeggen twee uur per dag max, maar daar zit je andere "stoeltjestijd" dan bij in (maxi cosi bv).

Een ieder moet het zelf weten uiteraard, ik had een box op wieltjes, en trok die gezellig met me mee naar de keuken als ik daar bezig was.
Vergeet niet dat, als je bv onverhoopt een KS krijgt, een draagzak/doek soms net niet lekker kan zitten, en na verloop van tijd wordt het best zwaar als ze wat ouder zijn.
Bovendien had ik echt niet geweten waar ik mijn kind had moeten laten (toen ze groter waren) als ik even moest plassen, wasmachine laden etc.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55038075
Wow... Is er vandaag een record aan posts in dit topic gevestigd? Vanmorgen nog pagina 3 van de vorige, nu pagina 1 van een vers topic ..

Dat krijg ik even niet bijgelezen hoor.. Mijn mam is lekker hier (mee aan het afwachten . Mijn vader is even terug naar hun huis, hij heeft zo zijn 'verplichtingen' op 5 december elk jaar.. Zijn soort van bij-baantje ).

Bij gyn was alles goed... wel fijn natuurlijk ...
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:02:32 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55038249
Is er al iets bekend Sombie? Ik hoop zo op positief nieuws van je.

heb het oude topic even doorgescrolled, maar kon zo gauw niets vinen. Sorry als ik er overheen heb gelezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:07:14 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55038349
zo.. ff een dagje geen internet

Overigens lagen beide kids vanaf dag 1 in de box. Continue in handen werden ze erg onrustig van, op een kleedje op de grond vind ik geen optie voor die hele kleintjes en meenemen naar de wc is ook niet echt een optie. Bij de eerste moet je ook nog slaapsignalen leren herkennen, en soms mis je die dan wel eens.. En dan sliepen ze gewoon eventjes in de box. Dekentje eroverheen leggen en klaar
Zeker Tijn heeft regelmatig in de box geslapen; omdat je dan ook veel met de oudste bezig bent mis je slaapsignalen nog wat makkelijker omdat je niet de hele dag verliefd naar je kleintje kunt kijken.

Vanmiddag trouwens gemerkt dat m'n zadel een stukje naar beneden moet; m'n buik past niet meer tussen zadel en Tijn z'n zitje en dan wordt af- en opstappen wat lastiger
(en tijdens het fietsen kwam ik er achter dat ik een aambei heb twee zwangerschappen zonder die dingen doorgekomen, bij de bevalling van Tijn wel een kleintje opgelopen maar deze keer ben ik dus wel de pineut )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:15:11 #24
14746 k_i_m
pi_55038514
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:07 schreef E.T. het volgende:

(en tijdens het fietsen kwam ik er achter dat ik een aambei heb twee zwangerschappen zonder die dingen doorgekomen, bij de bevalling van Tijn wel een kleintje opgelopen maar deze keer ben ik dus wel de pineut )
Hoe weet je dat dan dat dat het is? (leuke zin trouwens) Die dingen fascineren me mateloos, want ik vind dat idee echt pure horror. Ik heb ook een keer wat bloed afgeveegd aan de achterkant, maar ik had meer het idee dat het een soort scheurtje was. Hoe weet je dat het dat niet was? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:28:33 #25
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55038798
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:15 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan dat dat het is? (leuke zin trouwens) Die dingen fascineren me mateloos, want ik vind dat idee echt pure horror. Ik heb ook een keer wat bloed afgeveegd aan de achterkant, maar ik had meer het idee dat het een soort scheurtje was. Hoe weet je dat het dat niet was? .
Een aambei zie je niet over het hoofd hoor, tenzij die inwendig zit, maar bij een zwangerschap puilen ze al gauw naar buiten
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:28:57 #26
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55038806
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:02 schreef Moonah het volgende:

heb het oude topic even doorgescrolled, maar kon zo gauw niets vinen. Sorry als ik er overheen heb gelezen.
morgen heeft de echo pas Moonah
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:29:26 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55038817
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:02 schreef Moonah het volgende:

*mee afvraagt...
Weet je al iets meer sombie?
Oh ja... morgen echo, maar heb je verder nog bloedverlies gehad?
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:30:03 #28
14746 k_i_m
pi_55038834
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Een aambei zie je niet over het hoofd hoor, tenzij die inwendig zit, maar bij een zwangerschap puilen ze al gauw naar buiten
Dus dan voel je wel echt een bult zegmaar? Straks gelijk even checken op het toilet .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:47:31 #29
54772 Silmarwen
pi_55039194
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:30 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dus dan voel je wel echt een bult zegmaar? Straks gelijk even checken op het toilet .
Ik wilde zeggen google er eens op, maar na het zelf te hebben gedaan kan ik het je toch wel afraden.

Het is dus een soort van uitstulping.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:48:30 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55039216
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:30 schreef k_i_m het volgende:

[..]

ja. Een zacht uitpuilend ondefinieerbaar bolletje. Jeukt als de neten en is erg gevoelig (vandaar dat snel bloeden). Een compres met honing schijnt erg goed te helpen (en het is ook het beste om ze weer naar binnen te drukken, je poepgat in zeg maar ), maar ik heb het zelf nooit zo heel erg gehad dat ik de behoefte voelde om er honing op te kwakken Maar een vriendin van me had ze zo groot als een tennisbal, dat was alleen zo erg geworden door het persen bij de bevalling. (leuk hè, die horrorverhalen )
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:49:17 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55039237
Whehehe. Ik zal het achterwege laten.

Zeg DeLiedje? Wanneer zullen we nou eens? Morgen heb ik toch maar liever niet. Donderdag doen? Schikt je dat een beetje?
pi_55039313
Wij hadden zowel een box als een wipstoel.
Amber heeft wel eens in de box gelegen maar de keren dat ze erin geslapen heeft izjn op 1 hand te tellen. De wipstoel vond ze juist heel leuk toen ze wat ouder was. Ze wipte de hele kamer door.
De kinderwagenbak hebben wij nooit in huis gebruikt. Wij hadden een apart wiegje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55039542
aambeien..kheb hier alweer een trosje muscaat hangen
Saartje
pi_55039657
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*mee afvraagt...
Weet je al iets meer sombie?
Oh ja... morgen echo, maar heb je verder nog bloedverlies gehad?
Ik geloof verder niet, maar dat staat inderdaad in het vorige topic ergens
pi_55039679
Ik heb nog niets uit voelen steken, maar ikmoet zeggen dat ik ook niet durf te voelen De laatste keer dat het bloedde is gelukkig alweer een tijd geleden, men, ik schrok me de apelazarus.
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:23:46 #36
189138 Tuc
Baby on board!
pi_55040090
De echo was goed
Hele mooie echo gezien, hartje gehoord
Ik ben helemaal
Heb wel foto's, moet ze even proberen te scannen e.d.
Die komen later!
Wij zijn helemaal blij!
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:03:45 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55040991

Hartjes horen en zien is ok!
pi_55041427
Jeetje, wat kletsen jullie veel! Niet bij te houden...

Ik las dat er wat mensen naar me vroegen. Lief! De echo is dus inderdaad morgenmiddag, eind van de middag. Ik heb geen bloedverlies meer gehad en ook geen krampen. Ik ben nu wel erg zenuwachtig en een beetje somber. Pijn in mijn buik als ik aan morgen denk. Stiekem denk ik (of ben ik bang? ik weet het niet) dat het niet goed is en dat het vruchtje niet heeft losgelaten, of hoe noem je dat. Ik heb verder totaal geen zwangerschapsverschijnselen. Ik probeer er niet zo aan te denken want ik kan toch niets doen en moet afwachten. Was het maar morgenavond, dan weet ik het.
pi_55041655
Heel veel sterkte morgen Sombie
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_55041690
Merlijn heeft hier aardig wat in de box gelegen, en in het prille begin gehangen in de hangmat. Om te slapen was het, zeker de eerste weken waarin het traplopen niet echt van harte ging, wel makkelijk om hem te laten slapen in de kinderwagenbak beneden. En de box al vroeg hebben staan is natuurlijk ook gewoon erg leuk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij meteen weer wordt gebruikt, want koken met een een baby in de draagdoek vond ik ook erg eng, bijvoorbeeld bij warm water afgieten of spetterende olie ofzo. In het wippertje ging Merlijn ook pas na een paar maanden en bij deze zou ik het niet zomaar durven, bang dat Merlijn de kleine om zal gooien. Liever de box.
pi_55041702
Veel sterkte Sombie.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:35:50 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55041753
Heel veel sterkte morgen Sombie.
Ik had ook echt nul komma nul kwaaltjes in het begin. Niet misselijk, geen zere boopies, niet overdreven moe etc. etc. dus het hoeft niks te betekenen, maar ik kan me goed voorstellen dat je probeert je gevoelens een beetje neutraal te houden.
pi_55041763
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
aambeien..kheb hier alweer een trosje muscaat hangen
Het is hier na Merlijn eigenlijk nooit helemaal weggeweest. Maak me er ook geen drukte over. Alleen met in bad zitten vind ik het onhandig omdat ik ze dan voel zitten . Met persen had ik er toen niet meer gekregen dan ik al had, maar juist door de ijzertabletten en de harde ontlasting daardoor waren bij Merlijn de oorzaak.
pi_55042376
Tuc wat fijn

En Somie, heel veel succes morgen
pi_55042438
Sombie, succes/sterkte morgen .

Hier hadden we de box al een paar weken voor de bevalling staan. En we gebruiken hem vanaf dag 1. In het begin lag ze er steeds even kort in, maar dat begint nu langer te worden. Mirte is meer wakker en het is heel gezellig op schoot, maar ik vind het ook wel lekker om mn handen vrij te hebben en ben van mening dat het ook ok is als ze nu al een beetje leert om zichzelf te vermaken (dat bestaat nog voornamelijk uit kijken momenteel).
Fake it till you make it...
  Jubileum moderator dinsdag 4 december 2007 @ 20:17:14 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55042776
DeLiedje zijn er al dingen afgesproken over hoe lang je nog moet doorlopen ? Heeft de gyn. nog iets concreets gezegd daarover?

Sombie heel veel sterkte morgen

Tuc wat fijn!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55043565
Nog even over de boxen, ik wilde een ronde, want mijn ouders hadden zo'n mooie ronde staan voor hun eerste kleinkind en ik was meteen verliefd, en nou mag ik hem overnemen van m'n ouders

Maar dat in een draagdoek staat me ook erg aan, mede ook omdat ik van een therapeut heb geleerd dat het voor kleintjes belangerijk kan zijn om ze goed af te schermen tegen allerlei invloeden van buitenaf; omdat ze anders al snel overprikkeld raken. Zelf was ik een overprikkeld kindje en nu nog merk ik dat (snel overprikkeld van alledaagse invloeden, alsof er een buzz door m'n lichaam gaat als ik savonds thuis kom, wat weer sne; opgelost is met een lange warme douche en goed insmeren, goed voor mezelf zorgen dus).
Zo is het bijv in landen als duitsland erg gebruikelijk een kind lang een mutsje te laten dragen.
Ik heb ook al eens ingelezen over inbakenen, maargoed, weet niet of ik een kleine te stevig durf in te pakken
Maar lichaamswarmte, moederwarmte en geborgenheid vind ik gewoon erg belangerijk in deze, ik heb gezien wat het bij kids kan veroorzaken als dat niet gebeurd (onthechting).
Mijn vriend heeft al een draagding van m'n ouders gehad (stoerdere versie), dat vond ik wel erg lief van m'n ouders, en echt iets voor mijn vriend

Maar ik denk dat met het gewoon in de box leggen etc niks mis mee is, ik zal die mooie ronde box denk ook wel vaker gebruiken

Ik ben trouwens op het moment grieperig, niet echt fijn als je zwanger bent, meteen zorgelijk om die kleine :|
Durf geen asperientje te nemen, maar heb het ergste nu denk wel gehad, hoop ik althans

Sombie jij veel sukses met de echo!
Bloedverlies hoeft niet meteen alarmerend te zijn heb ik inmiddels wel al geleerd, ex van m'n stiefbroer had het ook meerdere malen en heeft een gezond jochie op de wereld gezet.

Ik heb geen enkele drup bloedverlies tot op heden gehad, maar zaterdag wel wat krampen toen we aan het shoppen waren, maar gelukkig schoot dat al snel door naar m'n darmen, en griep erboven op, ja dan maak ik me ook zorgen. Als het nog zo klein is (of al zijn ze volwassen zoals ik al begrepen heb), zorgen zijn snel gemaakt!
Ik kijk dan ook uit naar de echo van volgende week, goed gevoel, maar toch ook beetje bang afentoe.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55044255
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg DeLiedje? Wanneer zullen we nou eens? Morgen heb ik toch maar liever niet. Donderdag doen? Schikt je dat een beetje?
Donderdag lijkt me een heel geschikt plan! Lekker zo voor het weekend iig
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:17 schreef Lois het volgende:
DeLiedje zijn er al dingen afgesproken over hoe lang je nog moet doorlopen ? Heeft de gyn. nog iets concreets gezegd daarover?
Er zijn niet zoveel redenen voor een gyn om al over zulke dingen te beginnen zeg maar, ik voel me zo goed en (hoor ik steeds van mijn omgeving) dat straal ik ook uit . Maar langer als ongeveer 42 weken doen ze niet iig...

Tuc wat heerlijk, geniet van je jubel-steming!
En sombie ik denk aan je morgen.. Hoop op een mooi sinterklaas kadootje voor jullie!
pi_55044351
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:49 schreef Llewella het volgende:

Ik ben trouwens op het moment grieperig, niet echt fijn als je zwanger bent, meteen zorgelijk om die kleine :|
Durf geen asperientje te nemen, maar heb het ergste nu denk wel gehad, hoop ik althans
Overbodige info misschien, maar toch... Asperientjes mogen zowiezo niet, paracetamol wel...
Beterschap!
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:23:36 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55044502
Llewella, je hebt nog een flinke tijd te gaan, maar over dat inbakeren. Doe dat ook alleen mbv goeie instructies. Het kan namelijk geen kwaad, maar dan moet je het wel goed doen. Er zijn flink wat boekjes over te vinden en vaak kunnen ze je op een consultatiebureau ook goed helpen daarmee.

Hier heeft mijn moeder een hangmatje gemaakt voor in de box, kan hij lekker in hangen. Alleen is het wel van de een heel kleurrijk stofje, dus of het echt rustgevend is...
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:39:22 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_55044839
Allemaal veel sterkte dames! (tja... ik wilde niet meteen binnenplempen zonder netjes dag te zeggen )
Wij hadden de box en daarin stond de eerste paar weken de kinderwagenbak wanneer we er niet mee naar buiten gingen natuurlijk
De geborgenheid van een kleine ruimte is wel heel fijn voor zo'n kleintje. En lekker warm slapen enzo.
Maar na een paar weken vonden mijn beide kinderen ook langzamerhand de kamer wel leuk om eens te zien. Dus toen steeds meer en meer korte periodes in de box.

Aambeiden zijn trouwens
pi_55044867
Sombie alvast heel veel sterkte en succes morgen met de echo. Ik weet niet of ik morgen overdag kan posten (druk, druk, druk met Sint en kind). En ergens hopen we dat we morgen nog even uit kunnen slapen. Onze meid was vandaag al om 05.15 uur wakker en aangezien papa jarig is lag ze pas om half 9 in bed vanavond. Sinterklaas komt morgen eerst op de creche om half elf en dan naar huis, dan gaat ze met mijn vader pudding maken zoals hij had beloofd, mijn ouders moeten volgens mij nog even met mijn oma naar het ziekenhuis toe en daarna wordt het Sinterklaasfeest bij ons thuis gevierd. Dus al met al hoop ik niet dat de kleine zich morgen aandient (drukte plus kop-zonder-kop verloskundige).

Maar DeLiedje, Droeke alle eer mag tuurlijk naar jullie als jullie verse babietjes willen showen!

Pffff mijn batterijtje is leeg vanavond dus ik ga mijn mand maar eens opzoeken. Slaap lekker ladies
pi_55047247
Sodeknetter... pfff, ben bijgelezen, heeft ff geduurd!

Het boxverhaal maakte nogal wat los. Bij mijn eerste heb ik (zodra de "een-baby-hoort-in-zijn-wieg-op-zijn-eigen-kamer"kraamhulp weg was) veel gebruik gemaakt van mijn box. Later sliep Randy daar overdag ook altijd omdat hij een sterk afgeplat hoofdje (oorzaak: overstrekking en daardoor sterke voorkeurshouding) had en daarom zoveel mogelijk op zijn zij moest liggen en dat mag (lees: is alleen veilig) alleen onder toezicht. Maar goed ook, want door die zijligging is hij een keer doorgerold en heb ik hem compleet slap (zonder ademhaling?) nog net op tijd uit de box kunnen halen, maar dat is een ander verhaal. ) Hoe dan ook, ik vond het ook wel gezellig zo en Randy sliep overal door heen, wat ik ook deed.
Met mijn 2e was een ander verhaal. Omdat Randy de box altijd wel prettig vond, legde ik Tinka altijd in een kinderwagenbak op de grote tafel. Zij sliep amper overdag. Toen ik voor de zoveelste keer langs de bak liep en haar alweer klaarwakker naar het plafond zag staren, vond ik haar zo zielig dat Randy voorgoed uit de box verbannen werd en zij de box kreeg. Ze is nu (eh...) ruim 19 maanden en ik zet haar alleen nog smorgens een kwartiertje in de box als ik Randy uit bed haal EN als ik haar uit bed haal terwijl er visite is, dat vind ze kennelijk prettiger/ veiliger. Voor dat kwartiertje smorgens moet ik nog een oplossing verzinnen omdat het toch wel een sta-in-de-weg is hier. Maar ik vind haar te jong om alleen te laten beneden. En beide kinderen tegelijk uit bed halen vind ik een ramp, de chaos is dan compleet voor ik de slaap uit mijn ogen heb! (Ideeen zijn welkom!)
Voor de 3e komt de box ook tijdig weer in de kamer te staan, als aankondiging voor de eerste 2 dat de 3e er aan komt en dat de box voor hem/haar alleen wordt en er geen speelgoed in gegooid mag worden.

Sombie, heel veel succes morgen met de echo. Ik duim voor je en sta klaar met voor goed nieuws!
pi_55047288
Hier werd bij de eerste juist aangeraden om 'r lekker in de box voor het raam te leggen.... Ze zag wat geel en dat licht (ook door het raam) zou juist goed zijn...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:25:59 #55
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55047378
Wat een lieve foto's Lewis! een prachtig drietal!

Wat gaan jullie weer snel, maar ik probeer het bij te benen Heb me wel een beetje met moeite door de box- discussie heengeworstelt , was een beetje taaie kost , maar ik begrijp dat de vrede weer een beetje teruggekeerd is..

Hier nog niet echt voorwerk. Maar ik mag nog 9 dagen tot de uitrekendatum , nog niet echt het recht om erg ongeduldig te worden, hé?
pi_55047816
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 23:25 schreef nanalune het volgende:
Hier nog niet echt voorwerk. Maar ik mag nog 9 dagen tot de uitrekendatum , nog niet echt het recht om erg ongeduldig te worden, hé?
Dan neem je toch gewoon dat recht en schuif je het toch gewoon op hormonen?
pi_55048148
even aan het bijlezen... Vivi, ik heb echt heel hard moet lachen net om jouw opmerkingen over de box enzo
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55049869
sombie, succes straks! ik hoop dat het allemaal toch goed blijkt te zijn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55049946
Sombie.... Ik hoop dat je straks het allermooiste sinterklaaskadootje allertijden te zien krijgt!!
pi_55050599
Ik heb wat steken onderin mn buik.. wat kan dat zijn? Dat is toch geen voorwerk??
pi_55050623
Lieve Sombie, veel sterkte vandaag meid, ik zal een kaarsje voor je branden
Faja, ik hoop dat je zoontje nog lekker blijft zitten vandaag..
DeLiedje en Droeke, misschien dat het vandaag begint?!

Wij vieren vandaag (nog) geen Sinterklaas, zaterdag pas. Lekker rustig wel moet ik zeggen!
Ze weten gelukkig nog niet beter, en zo kan Lex er ook bij zijn. Iedereen die wel gaat vieren vandaag: veel plezier! Zo, en nu ontbijten
pi_55050651
quote:
Op woensdag 5 december 2007 08:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wat steken onderin mn buik.. wat kan dat zijn? Dat is toch geen voorwerk??
Kan... Kan zijn dat je beebje aan het "indalen" is...Of gewoon erg ongemakkelijk ergens tegen aan ligt te woelen....(Ow en kijk ook niet op van messcherpe steken richting uitgang..... )
pi_55050688
quote:
Op woensdag 5 december 2007 08:57 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Kan... Kan zijn dat je beebje aan het "indalen" is...Of gewoon erg ongemakkelijk ergens tegen aan ligt te woelen....(Ow en kijk ook niet op van messcherpe steken richting uitgang..... )
Ja, het zijn inderdaad messteken.... pff het voelt wel wat vervelend...

Maar indalen is goed
pi_55050769
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, het zijn inderdaad messteken.... pff het voelt wel wat vervelend...

Maar indalen is goed
  woensdag 5 december 2007 @ 09:39:53 #65
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55051280
Sombie, veel sterkte vandaag
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_55051367
Ja, dat indalen voelt niet altijd prettig heb ik het gevoel Maar ik heb ook geen flauw idee of het inderdaad het indalen is wat ik voel, dus ik houd mijn mond maar weer
pi_55051591
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:44 schreef Pruk het volgende:
Ja, dat indalen voelt niet altijd prettig heb ik het gevoel Maar ik heb ook geen flauw idee of het inderdaad het indalen is wat ik voel, dus ik houd mijn mond maar weer
Ja bij mij kan het indalen zijn, maar ik heb ook weer last van mn darmen. Nu met de ijzertabletten doen mn darmen ook weer raar. Ik ben al lang blij dat ik een beetje normaal kan, maar ik heb wel flinke krampen. En een baby die dan heel erg beweegt... niet fijn. Maar dit zijn nu niet mijn darmen die ik voel (denk ik, hoop ik).
pi_55051674
Goeiemorgen!

Ik heb echt maar weinig te vertellen, behalve dan dat er nog steeds geen Punkie is .

Ik rommel al een week (krampen en harde buiken) maar dat zet gewoon niet door... Vanavond sinterklaas vieren (lees: gewoon gezellig op de koffie bij schoonouders want meer hadden we maar niet gepland voor dit jaar) en ik heb helemaal geen zin...
Ik wilde verdorie helemaal geen sinterklaas vieren dit jaar.. Ik wilde dat ons kindje er al was!
Samen met de papa (en alle lieve mensen om ons heen) genieten van een kleine baby!
pi_55051726
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Llewella, je hebt nog een flinke tijd te gaan, maar over dat inbakeren. Doe dat ook alleen mbv goeie instructies. Het kan namelijk geen kwaad, maar dan moet je het wel goed doen. Er zijn flink wat boekjes over te vinden en vaak kunnen ze je op een consultatiebureau ook goed helpen daarmee.

Hier heeft mijn moeder een hangmatje gemaakt voor in de box, kan hij lekker in hangen. Alleen is het wel van de een heel kleurrijk stofje, dus of het echt rustgevend is...
Yep, ik zou het ook alleen met een eerste begeleiding doen.
Ik heb het ooit gezien in een medisch programma wat over het kiss syndroom ging, toen werd er vanalles uitgelegd over het inbakenen, vond dat wel reuze interessant! Niet met het idee om het zelf dan ook meteen maar te doen als ik een kleine zou krijgen, maar wel om de achtergrond ervan te weten.

En ja ik heb idd nog een flinke tijd te gaan, maar ik hou graag van een grondige goede voorbereiding qua info verzamelen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55051771
Mag ik even ongeneerd zitten huilen hier....
kreeg gisteravond een telefoontje....
Mijn schoonzusje en zwager, hadden gister een echo en daarop was totaal geen leven meer te zien, ze waren 11 weken ver....

Vind het zo onwijs kut voor ze, vooral ook omdat het de laaste keer was dat het vergoed werd door de verzekering....
Wat in zou kunnen houden dat hun altijd kinderloos zouden blijven....

Bah ik baal zo als een stekker en leef zo met ze mee...
  woensdag 5 december 2007 @ 10:05:35 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55051772
Hè balen DeLiedje...
Ik heb zelfs helemaal nog geen gerommel hier. Het is echt helemaal stil, dat lijkt me prettiger dan idd steeds denken 'zou dit dan... zou het door gaan zetten'...

Over het indalen, meestal (maar er zijn uiteraard uitzonderingen) gebeurt dit pas rond/na/anaf de 33-34e week dus het zou op zich wel aardig vroeg zijn Ticootje. Even vragen de volgende keer bij de vk dus.
  woensdag 5 december 2007 @ 10:06:25 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55051785
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:05 schreef _Bar_ het volgende:
Mijn schoonzusje en zwager, hadden gister een echo en daarop was totaal geen leven meer te zien, ze waren 11 weken ver....

Vind het zo onwijs kut voor ze, vooral ook omdat het de laaste keer was dat het vergoed werd door de verzekering....

Ach jeetje Bar... ik voelde letterlijk mijn schouders naar beneden zakken toen ik het las...
Meid, wat vreselijk verdrietig...
pi_55051842
Ja het is zo verschrikkelijk oneerlijk,
pi_55051886
Bar, dat zijn echt hele nare berichten. Je gunt het iemand zo... Zeker als je al zover bent dat je door alle pogingen heen bent en het gaat mis....

(kan het ziekenhuis niet zeggen dat het met 12 weken is misgegaan?? Dan krijg je weer 3 pogingen namelijk.. Dat ene weekje kunnen ze toch wel...toch?)
pi_55051951
Ik weet niet hoe ze het verder aan gaan pakken, schoonpa belde er gister over op, helemaal in tranen...
Heb hun zelf nog niet gesproken omdat ik ook niet weet wat ik ze zeggen moet...

Op dit moment is beetje alles ingestort bij hun, maar in neem dat ongemerkt ook mee
pi_55052004
Bar
pi_55052350
Ja bar, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen..

Je wereld stort in...
  woensdag 5 december 2007 @ 10:35:19 #78
14746 k_i_m
pi_55052364
Wat een rotnieuws Bar .
In my life
Why do I smile
  woensdag 5 december 2007 @ 11:03:00 #79
3011 E.T.
pi_55052918
Bar, jeetje wat een verdrietig nieuws
Logisch dat het zijn weerslag heeft op jou.. En dan bij jou die eerste hormonen-storm er nog bij..

Ticootje, als je niet goed weet wat je voelt is het iig niet het indalen Als je dat voelt kun je dat nl. exact omschrijven en navertellen. Waarschijnlijk zal het gewoon wat kramperig/groeipijn/bandenpijn/allerlei-andere-krampjes-en-steekjes-die-je-het-laatste-trimester-kunt-hebben zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55053081
Bar, wat een klote nieuws
  woensdag 5 december 2007 @ 11:30:32 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55053499
sombie, weet je al wat? Wil iig even zeggen dat ik heel de ochtend aan je gedacht heb hoor!
  woensdag 5 december 2007 @ 11:38:30 #82
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55053719
Oh Bar, wat vreselijk nieuws, veel sterkte

Hier ook nog steeds niet heel veel nieuws. Erg rustig in de buik (maar eerlijk gezegd mag beeb nu ook wel tot morgen wachten ).

Ik heb vanmiddag een check-up bij de gyn. Ik ga toch maar eens vragen wat en hoe als het volgende week nog steeds rustig is. Ze laten je niet langer dan 42 over-lopen, maar betekend dat dat ze je dan voor het einde van de 42 weken inleiden? Of 'in' week 43 zeg maar? Eerlijk gezegd begin ik daar steeds meer in te geloven (ikzelf ben 3,5 week 'over tijd' geboren en mijn man is 3 weken 'over tijd' geboren). Het zal dus wel in de familie zitten Maar zoooo lang wil ik echt niet wachten.

Heeft de gyn het daar met jou al over gehad DeLiedje??? Ik heb echt geen idee hoe zoiets gaat...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_55053894
Ik weet niet hoe het bij een gyneacoloog er aan toe gaat maar ik had het gisteren met de verloskundige er over wat zij doen als ik overtijd loop. Zij gaan pas strippen of vliezen breken als ik 41 weken en 5 dagen zwanger ben en anders wordt je overgedragen aan de gyneacoloog. Dus denk dat je dan al gauw in de 43e week zit.

De afgelopen dagen en weken had ik echt zo iets van als het maar niet op 5 december geboren wordt en nu is het 5 december en nou heb ik eindelijk een soort van rust over me heen. Zeer minimale kans dat het vandaag geboren gaat worden (zie het niet gebeuren in ieder geval) en ik heb dus geen kind dat straks zijn verjaardag moet delen met Sinterklaas. Alle andere dagen maken me niks meer uit.
pi_55053988
Droeke, dat beleid verschilt per ziekenhuis, vaak is het 42 weken maar als het goed gaat met je kindje dan laten ze je ook nog wel eens wat langer doorlopen. Ik zou het inderdaad even goed navragen want het is niet leuk als je uitgaat van 42 weken en het dan blijkt dan je eventueel nog langer moet blijven lopen!
Vaak moet je tegen die tijd om de dag, of elke dag langskomen om alles te laten controleren. Inleiden doen ze niet meteen (iig was het plan bij mij niet) eerst proberen te stimuleren door te strippen of gel, als dat tenminste kon.
pi_55054051
Bar wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws!
  woensdag 5 december 2007 @ 12:08:53 #86
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55054501
Ze strippen pas als de baarmoedermond verweekt is eerder heeft geen zin.

Bij mij gaan ze kijken of het verweekt is met 40wk en 4 dagen. Dus 14 december en dan gaan ze als dat zo is strippen.

Bar succes met alles
pi_55054583
Bar

Hier in het ziekenhuis doen ze niet aan strippen.
Ze zouden bij mij met 42+1 gaan inleiden omdat dat een vrijdag was en ze in het weekend niet inleiden.
Hoefde tot die tijd ook niet extra langs te komen, met 38 weken, 40 weken en 42 weken controle... Gelukkig de 42 weken controle niet gehaald omdat Pepijn met 41+4 zelf besloot te komen.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:21:42 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55054777
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:08 schreef klein_spookje het volgende:
Ze strippen pas als de baarmoedermond verweekt is eerder heeft geen zin.

Bij mij gaan ze kijken of het verweekt is met 40wk en 4 dagen. Dus 14 december en dan gaan ze als dat zo is strippen.

Bar succes met alles
Maar ik hoop toch echt voor de meeste dames dat die baarmoedermond toch iig wel verweekt is als ze tegen de 42 weken aanlopen!
40wk4d vind ik nog rijkelijk vroeg eigenlijk.

Ik heb geen idee hoe het hier werkt, ik weet alleen dat ze tot 43 weken gaan, maar wanneer ze dan actie gaan ondernemen weet ik eig. niet.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:31:33 #89
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55054957
Hoop het ook be dat het dan toch wel verweekt is. Maar in sommige landen strippen ze al met 38 wk (gewoonte omdat dan te doen)

Het is ook idd hier vroeg dat ze het doen. Maar als ik 2 wk overtijd loop dan zit ik met kerst precies en eerlijk gezegt wilde ik dat zelf liever niet. Nu heb je er niets over te zeggen ik weet het. Maar Mara was precies een week te laat en nu gaan we ook voor 1 week over tijd.

Omdat bij mij de ontsluiting zeer moeizaam ging lees (ruim 30 uur) willen ze kijken of ze me dan een handje kunnen helpen.

Maar goed strippen hoeft niet te werken in principe werkt het het zelfde (misschien wel minder goed zelfs dan sex hebben)
  woensdag 5 december 2007 @ 12:45:02 #90
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55055297
Dank jullie wel voor de info! Ik ga straks dan toch maar eens vragen, aangezien ik volgende week zaterdag precies 42 weken ben. En ik heb inderdaad gehoord dat inleiden nooit in het weekend gebeurd, dus ik ben benieuwd of ze dan nog voor het weekend gaan besluiten of toch erna... Uiteraard zal ik jullie vertellen wat hier dan de gebruikelijke gang van zaken is! Het is misschien ook anders omdat ik een medische indicatie heb, misschien willen ze dan toch maximaal die 42 aanhouden... Maar goed, we zullen zien!

Ik ben ook de afgelopen dagen heel onrustig geweest dat het kindje vandaag zou komen, en nu is het gelukkig vrij onwaarschijnlijk. Heb vannacht echt in de rats gezeten en heel slecht geslapen. En nu denk ik: waarMAAK je je druk om, hahaha
pi_55055572
Oh Bar :*
  woensdag 5 december 2007 @ 13:01:05 #92
74310 nanalune
pi_55055688
Goh, heb er totáál niet bij stilgestaan dat vandaag eigenlijk helemaal geen handige dag is om je verjaardag te hebben.. inderdaad.. eigenlijk is heel december vervelend voor je kindje , denk ik...

Aan de andere kant.. ik kan het er ook wel uitkijken dus als het begint, begint het..
net een stuk in het bos gewandeld gewaggeld..ging eigenlijk hartstikke goed! en wat een héérlijk weer hé? aanradertje, de wind door je haren en lekker depri binnen-zit-weer..

edit:

Ow sorry Bar, was alweer aan het invoeren, maar wilde je toch zeggen dat ik het echt naar vind voor je schoonzusje! veel sterkte gewenst aan jullie familie!
pi_55055754
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor Nanalune
pi_55055806
Oh Bar, wat verschrikkelijk! Zoveel vreugde en dan slaat het plotseling om
Heel veel sterkte met de verwerking, vooral voor hen!
  woensdag 5 december 2007 @ 13:16:40 #95
74310 nanalune
pi_55056051
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:03 schreef _Bar_ het volgende:
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor Nanalune
mm, was meer een automatisme.. had zo in mijn hoofd om er op te reageren. Hoe is het nu met jouzelf? is het bloeden gestopt? ( als ik zo vrij mag zijn )
pi_55056196
Bar.... Wat een verschrikkelijk rotnieuws
Ik zou ook om woroden verlegen zitten...Juist omdat ik vaak het gevoel heb dat woorden zo leeg zijn.
pi_55056238
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:16 schreef nanalune het volgende:

[..]

mm, was meer een automatisme.. had zo in mijn hoofd om er op te reageren. Hoe is het nu met jouzelf? is het bloeden gestopt? ( als ik zo vrij mag zijn )
Nope het bloeden is niet gestopt, is zelfs helder geworden helaas...
morgen even kijken met een echo... houd jullie op de hoogte
  woensdag 5 december 2007 @ 13:39:15 #98
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55056476
Ow Bar..
Nou weet ik even niet meer wat ik moet zeggen. En ik heb je net nogwel gefeliciteerd.. Ik wist dit niet..
Bloedverlies... Wat kut! Ik hoop écht dat je morgen een heel mooi knipperend lampje op het scherm ziet!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55056596
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:39 schreef Noli. het volgende:
Ow Bar..
Nou weet ik even niet meer wat ik moet zeggen. En ik heb je net nogwel gefeliciteerd.. Ik wist dit niet..
Bloedverlies... Wat kut! Ik hoop écht dat je morgen een heel mooi knipperend lampje op het scherm ziet!
Tja, ik ben hier misschien wel te nuchter in ofzo, maar ik merk het allemaal wel, heb in elk geval weinig zin om bij de pakken neer te gaan zitten ofzo, ik neem het zoals het komt.
  woensdag 5 december 2007 @ 13:48:54 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55056670
Bar, ik ga ook echt volop duimen voor je voor morgen hoor... jemig, deze moet toch echt wel gewoon blijven plakken hoor!
pi_55057786
Bar: Ik hoop echt zo dat morgen alles goed blijkt te zijn met jullie kindje...
It's all up to you
pi_55058686
wat een verdrietige rotdingen allemaal.
voor iedereen die het nodig heeft: een dikke knuffel van mij en Leonore.

(ze vroeg net: mama, waarom kijk je zo verdiretig? vandaar..)
  woensdag 5 december 2007 @ 16:33:40 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55060294
Sombie..... Ik denk aan je.
Bar, bloeden... spannend.
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 16:41:09 #104
5428 crew  miss_sly
pi_55060460
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:05 schreef _Bar_ het volgende:

Ow, wat verdrietig
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 16:42:51 #105
5428 crew  miss_sly
pi_55060502
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:23 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Nope het bloeden is niet gestopt, is zelfs helder geworden helaas...
morgen even kijken met een echo... houd jullie op de hoogte
ow Bar, ik heb dat helemaal gemist.
Dikke
pi_55061082
Sombie.... Heb je al nieuws?

Bar.... spannend!! Hoop dat morgen alels goed is en dat de sint al die rode zooi mooi mee terug neemt naar spanje
pi_55061493
Meiden, bedankt voor alle sterktewensen. Ze hebben helaas niet geholpen. Er was geen vruchtje te zien op de echo. Wel verdikt baarmoederslijmvlies maar geen vruchtzakje dus ook geen hartje. Het ziet er dus naar uit dat het toch is misgegaan maar dat niet alles is meegekomen. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat was op de echo in ieder geval niet te zien. De derde en minst waarschijnlijke mogelijkheid is dat ik minder lang zwanger ben dan ik dacht (6 weken, 6 dagen). Die kans is echter heel klein gezien mijn cyclus.

Ze willen me wel goed volgen omdat zo'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel erg riskant is. Daarom is er bloed afgenomen om te zien hoe hoog het HCG is in mijn bloed. Afhankelijk daarvan gaan we verder kijken. Daar word ik vanavond nog over gebeld. Blijft het HCG hoog dan is het waarschijnlijk buitenbaarmoederlijk en moet ik geopereerd. De verwachting is echter dat het gaat afnemen. Ergens in de komende 2 weken zal dan ook de rest eruit komen, dus zal ik weer gaan bloeden.

Als ik erg ga bloeden en veel buikpijn krijg, moet ik direct naar het ziekenhuis.
pi_55061510
O, en Bar, wat ontzettend rot voor je schoonzus en zwager! Sterkte voor hen, en ook voor jou. Ik hoop op een mooie echo met kloppend hartje voor je morgen.
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 17:28:34 #109
5428 crew  miss_sly
pi_55061516
sombie, wat naar
Sterkte de komende dagen, het zijn rotdagen!
pi_55061530
quote:
Op woensdag 5 december 2007 17:27 schreef sombie het volgende:
Meiden, bedankt voor alle sterktewensen. Ze hebben helaas niet geholpen. Er was geen vruchtje te zien op de echo. Wel verdikt baarmoederslijmvlies maar geen vruchtzakje dus ook geen hartje. Het ziet er dus naar uit dat het toch is misgegaan maar dat niet alles is meegekomen. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat was op de echo in ieder geval niet te zien. De derde en minst waarschijnlijke mogelijkheid is dat ik minder lang zwanger ben dan ik dacht (6 weken, 6 dagen). Die kans is echter heel klein gezien mijn cyclus.

Ze willen me wel goed volgen omdat zo'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel erg riskant is. Daarom is er bloed afgenomen om te zien hoe hoog het HCG is in mijn bloed. Afhankelijk daarvan gaan we verder kijken. Daar word ik vanavond nog over gebeld. Blijft het HCG hoog dan is het waarschijnlijk buitenbaarmoederlijk en moet ik geopereerd. De verwachting is echter dat het gaat afnemen. Ergens in de komende 2 weken zal dan ook de rest eruit komen, dus zal ik weer gaan bloeden.

Als ik erg ga bloeden en veel buikpijn krijg, moet ik direct naar het ziekenhuis.
Ach Sombie toch....
Wat een rotnieuws
pi_55061583
sombie
pi_55061610
Ahh sombie wat rot! Vind het zo jammer!
Bar jij ook al slecht nieuuws Ik duim voor jou dat je morgen weer wat positief nieuws krijgt!
Saartje
  woensdag 5 december 2007 @ 18:11:38 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55061969
Och Sombie, wat heel erg jammer.
Wat klink je nuchter in je post.... Voelt het ook zo? Of heeft je ratio nu de overhand?
Veel sterkte hoor.
  woensdag 5 december 2007 @ 18:13:09 #114
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55061992
Ow Sombie...
Sterkte meid..
Maxi, Midi & Mini
pi_55062149
Ik ben door het ziekenhuis gebeld: ik ben niet zwanger. Waarschijnlijk word ik ergens in de komende 2 weken ongesteld.

Moonah, ik klink nuchter maar dat berichtje heb ik getypt terwijl de tranen over mijn wangen liepen. Ik moest af en toe stoppen omdat ik niet meer kon zien wat ik typte. Ik vind het moeilijk om dat gevoel schriftelijk te uiten. Dan vind ik al snel dat ik overdreven of aanstellerig 'klink'.
pi_55062461
Sombie wat klote!
Heel veel sterkte
  woensdag 5 december 2007 @ 18:52:18 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55062477
Sombie, ik ben 'blij' dat je zo moet huilen. Dat klinkt gek, maar het is fijn dat je je verdriet niet wegstopt maar het de vrije loop laat.
Vrouwke toch.
  Jubileum moderator woensdag 5 december 2007 @ 19:16:42 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55062875
Ach Sombie wat verdrietig
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 december 2007 @ 19:28:41 #119
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_55063093
Goh, ik kwam even spieken of er nog leuk nieuws was in de vorm van een verse baby dat het ook leuk vindt om op 5 december jarig te zijn, maarnee; alle kant-en-klare babies zitten er nog in.

Ik lees wel akelig nieuws van/voor Sombie en een onheilspellend bericht van Bar. Meiden, sterkte!!
  woensdag 5 december 2007 @ 19:31:17 #120
108648 cattie
lieve moeder
pi_55063154
Sombie, wat ontzettend rot. Heel veel sterkte met het verwerken!

Bar, zo triest dat het mis is bij je schoonzusje. Ik duim heel hard dat bij jou alles wel oke is!
pi_55063160
Wat een naar nieuws Sombie! Heel veel sterkte gewenst! En laat die tranen maar lekker lopen, dat mag zeker!

Bar ook ontzettend veel sterkte gewenst, voor je schoonfamilie en jezelf, en hopen dat bij jezelf wel alles goed blijft gaan!
Amber Mae
pi_55063225
Sombie, wat verdrietig

En Bar, bij jullie ook al zo'n rotbericht. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 december 2007 @ 19:41:40 #123
54772 Silmarwen
pi_55063334
Sombie, jeetje meid wat enorm naar voor je zeg. Hopelijk heb je er lichamelijk ook niet nog eens erg veel last van, want dit is al moeilijk zat. Ik wens je veel sterkte de komende dagen en tijd.

Bar, wat een vervelend bericht, en het bloeden is ook al eng zeg. Ik hou mijn vingers gekruisd voor je.
  woensdag 5 december 2007 @ 19:47:06 #124
103793 kozakken
Living the life
pi_55063471
Och Sombie.. Hopen dat je HCG laag blijft!

En Bar... wat een nare berichten zeg. sterkte
  woensdag 5 december 2007 @ 20:04:37 #125
3011 E.T.
pi_55063826
He verdorie Sombie Wat vreselijk naar zeg
pi_55063933
Sombie wat ontzettend verdrietig meid.

Ik heb net een stukje van mijn slijmprop verloren.
pi_55064143
Spannend Faja!
Zet 'm op meid ...!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55064297
sombie wat erg, veel sterkte!
bar wat erg voor ze veel sterkte!
mama van 3 kids!
  woensdag 5 december 2007 @ 20:31:07 #129
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55064370
Sombie wat een rot nieuws zeg! Bar veel sucses bij de echo morgen!

hier vandaag weer naar de verlos geweest, alles was in orde, bloeddruk 120/75, prupje lag bbbi, wat dus waarschijnlijk ook de oefenweeee en harde buiken verklaart. verder heb ik enorm last van mijn ribben maar daar is niks aan te doen, wel moet ik naar de fysio toe vanwege bekkeninstabiliteit, kom nauwelijks nog vooruit en elke beweging doet gigantisch veel pijn. verder gaat het allemaal goed, ze kon zelfs een schatting van de baby maken 5 pond!!! nou wil dat natuurlijk niks zeggen maar miesje werd met 40 weken op 5 pond geschat.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55065057
jeetje,
sombie, bar en schoonzus..wat een rotberichten allemaal!
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2007 @ 21:08:38 #131
43556 miss_dynastie
pi_55065283
Sombie wat rot Heel veel sterkte
pi_55065826
Jemig Sombie wat verdrietig zeg!
Heel veel sterkte ermee.
  woensdag 5 december 2007 @ 21:58:19 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55066660
Sombie...
pi_55066894
Sombie...
Dikke kus
pi_55066918
Faja!!!!

Hoe gaat het nu met je?
pi_55066981
sombie, shit! ik had inmiddels eigenlijk weer een heleboel hoop voor je. sterkte meid en ik hoop dat er niet ook nog eens sprake was van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

bar, bij jullie dus ook spannend, ik hoop van harte dat 't gewoon een onbeduidende bloeding is. en wat een ontzettend verdrietig nieuws over je schoonzus, wat moet dat een hard gelag zijn voor hen.
pi_55067162
Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Gelukkig geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bix. Ik kruip lekker mijn bedje in en ga moed verzamelen voor de volgende ronde. Slaap lekker allemaal.
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2007 @ 22:25:52 #138
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_55067373
Sombie heel veel sterkte met dit nieuws

Faja wat enorm spannend. Net nu ik morgenochtend om 06.00 uur van huis vertrek voor 2 dagen Londen.... ik zal vanuit daar voor je duimen dat je een voorspoedige bevalling hebt en hoop op een heel mooi bericht bij thuiskomst
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2007 @ 22:27:58 #139
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_55067413
Bar heel veel sterkte morgen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_55067461
O ja, en Bar ik denk aan je morgen. Succes!
pi_55067877
Bah... wat een nare berichten vandaag...

Sombie, heel veel sterkte. Eerlijk gezegd schieten de woorden me even tekort, had het je zo gegund...

Bar, veel sterkte (en vooral succes) morgen. En wat betreft je schoonzus, ik zou haar juist wel bellen. Er zijn waarschijnlijk al zoveel mensen die dat niet durven en volgens mij kan juist jij haar tot steun zijn.
pi_55068526
Wat een sippigheid in dit topic ineens...
Sterkte aan de dames in kwestie; Sombie, Bar.

Enne Faja, zou het dan ein-de-lijk?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 december 2007 @ 23:13:10 #143
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55068663
Sombie en Bar, wat een rotberichten. Sterkte allebei.
Bar ik denk aan je morgen.

Deliedje, ik kwam eigenlijk ook even speciaal voor jou kijken hier. Wel wat gerommel, maar nog geen Punkie. Je bent in mijn gedachten!
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 5 december 2007 @ 23:21:37 #144
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55068889
Nou Sombie. Wat ontzettend shit zeg, stom gezegd. Bah. Ik denk aan je.
pi_55071547
Bar en sombie, heel veel sterkte! Wat een vreselijke berichten allemaal zeg...
pi_55071881
Bar en Sombie.. Ik denk aan jullie!

Faja!!! Zet m op! (Heb je nu die muts aan je bed??)
pi_55071896
Wat erg Bar, zo'n slecht nieuws. En dan als je het je laatste poging is, lijkt het me nog verschrikkelijker. Jij veel sterkte met de echo straks.

Sombie. Nu is het zeker dus. Ben maar goed verdrietig. Dat is het ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55072165
Ik heb slechts wat lichte krampjes, niks noemenswaardig. Misschien zet het door, misschien ook niet. Ik ben al lang blij dat ik 5 december voorbij ben.

Bar, er wordt hier vandaag aan je gedacht.
pi_55072281
Bar
pi_55072323
Sombie en Bar heel veel sterkte!
pi_55072333
Bar en Sombie...wat verdrietig allemaal
  donderdag 6 december 2007 @ 09:18:23 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55072382
Wat een verdriet hier.
Bar, ik denk aan je.... kus voor jou. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen.
Sombie, ik had net als anderen hier een beetje goede hoop weer voor je. Een hele dikke knuffel......
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55072414
Bar succes vandaag, duim voor je dat je een mooi plaatje krijgt te zien!
  donderdag 6 december 2007 @ 09:40:44 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55072671
Bar, sterkte met de echo vandaag!
pi_55073687
Sombie

Bar, succes vandaag!
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:13 schreef dutchie het volgende:
Deliedje, ik kwam eigenlijk ook even speciaal voor jou kijken hier. Wel wat gerommel, maar nog geen Punkie. Je bent in mijn gedachten!
Wat lief Dutch, dank je wel!

Er is inderdaad nog niets aan de hand...
Ben sinds gisterenmiddag snip verkouden inclusief hoofdpijn enzo Zo een bevalling in gaan lijkt me ook niks, dus eerst maar even beter worden
pi_55073736
Bar en Sombie, dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 december 2007 @ 10:55:32 #157
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55073905
Bar succes vandaag!

.

.

Oeh, Faja! Ga je beginnen?
Maxi, Midi & Mini
pi_55074035
He DeLiedje, wat vervelend zeg! Ga maar even goed snotteren, en dan over een paar daagjes Punkie!

Faja, ik hoop echt dat het doorzet!

Denk de hele dag aan jullie 2, raar he? want ik ken jullie eigenlijk niet eens.. Maar toch!
pi_55074366
Droeke, tegen mij zeiden ze dat ze in weekend niet inleiden.
Ik zou op vrijdag 42 wk zijn geweest en zou dan op zn vroegst op maandag zijn ingeleid.
pi_55074552
Sombie heel veel sterkte meid.
pi_55074569
Bar succes vandaag en Faja...kom op, vandaag is een mooie dag!
pi_55074578
Wat lief eveliene! dank je wel! Het helpt vast!

En oh ja Droeke, dat vroeg je nog, of mijn gyn daar iets over had gezegd, over inleiden... Nee dus... Heb dinsdag weer een afspraak (met 41.2 dan) en dan zal het neem ik aan wel besproken worden...
Punkie punkie kom nou... Mama wil niet met 41 weken nog eens op controle!

* DeLiedje duikt maar eens lekker met Harry P. het bed in
pi_55074649
De LIedje ook voor jou is het vandaag een mooie dag.
pi_55074680
En BE voor jou vind ik de 24ste een mooie dag
pi_55074712
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:44 schreef DeLiedje het volgende:
Sombie

Bar, succes vandaag!
[..]

Wat lief Dutch, dank je wel!

Er is inderdaad nog niets aan de hand...
Ben sinds gisterenmiddag snip verkouden inclusief hoofdpijn enzo Zo een bevalling in gaan lijkt me ook niks, dus eerst maar even beter worden
snel beter worden
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 6 december 2007 @ 11:40:52 #166
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55074834
Sombie en Bar.. veel sterkte

LLM, ik hoop dat jullie snel je beebje in je armen hebben

Hier gaat het niet goed met de heupjes Gister druk gehad met allerlei Sinterklaasdingetjes en 's avonds had ik best wel pijn en kon wat moeilijker opstaan/lopen. Toen schoot een opmerking van de vlos door m'n hoofd heen: Nou, 4 weken van tevoren stoppen met werken ga je echt niet redden! Ik ga het maar alvast wat rustiger aan doen..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 6 december 2007 @ 11:52:52 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55075083
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:32 schreef amaranta het volgende:
En BE voor jou vind ik de 24ste een mooie dag

Dat is wel de dag die mijn vriendinnetje als 'proefdatum' op het geboortekaartje heeft gezet.
Wie weet krijgen jullie nog gelijk...
Alleen zij had er ook bij gezet dat hij 4650 gram zou wegen, dat hoeft van mij nou ook weer niet.

Ik blijf wel heel nieuwsgierig hoor, zo gek dat je hier ook echt helemaal niets aan kan doen, behalve rustig afwachten. Heel gek idee.

Ik twijfel nog of morgen, als kadootje voor stinkie's verjaardag een leuk idee is.
pi_55075259
Dit gaat een snel tussendoor omdat ik zo moet gaan werken

Maar hier is het ook mis... kom er morgen wat uitgebreider op terug....
pi_55075274
ohnee bar... wat ontzettend jammer. kun je wel werken nu? sterkte.
  donderdag 6 december 2007 @ 12:02:09 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55075292
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:00 schreef _Bar_ het volgende:

Ach lieverd, echt waar?
Wat ontzettend k*t. Hele dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 6 december 2007 @ 12:02:46 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55075307
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:00 schreef _Bar_ het volgende:

Och jeetje Bar...
Wat ongelofelijk verdrietig...
pi_55075365
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:01 schreef bixister het volgende:
ohnee bar... wat ontzettend jammer. kun je wel werken nu? sterkte.
Ik zal moeten werken ivm net geopende zaak en anders is er geen personeel, en ergens vind ik die afleiding
wel lekker...

En heel eerlijk zag ik het ergens ook wel aankomen
pi_55075460
O nee, Bar, wat erg. Sterkte!
pi_55075484
Bar sterkte
pi_55075541
Nee toch Lieve barbara het was je zo gegund. Sterkte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_55075549
Ach nee Bar dus toch.
Wat ontzettend jammer! Sterkte.
  donderdag 6 december 2007 @ 12:15:24 #177
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_55075584
Ow Bar... Dikke
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_55075594
he Bar wat klote zeg!!!

BE, ik vind de 24e ook een hele mooie datum

jij bent dan toch ook jarig Amaranta?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_55075607
Bar wat klote
pi_55075630
Jeetje wat klote zeg
Iedereen heel veel sterkte!!!!!!
Vriendin van mijn zus kreeg afgelopen maandag bij de 20 weken echo te horen dat haar kindje was overleden. Echt zo zuur, mijn zus was die dag 40 weken zwanger en bij haar was t dus mis. Zo oneerlijk.
Deze week wil mijn zus in ieder geval niet bevallen. Die vriendin is vandaag in het ziekenhuis opgenomen om te bevallen.

Er mogen wel wat nieuwe baby'tjes komen om de boel een beetje op te vrolijken
pi_55075680
Lieve, lieve Bar, wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte
  donderdag 6 december 2007 @ 12:20:05 #182
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55075694
Bar, heel veel sterkte
Mijn afvalstrijd!
pi_55075700
bar
pi_55075800
Bar
pi_55075921
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:16 schreef Vicky het volgende:
he Bar wat klote zeg!!!

BE, ik vind de 24e ook een hele mooie datum

jij bent dan toch ook jarig Amaranta?
JAAAA
pi_55075940
oow bar, sterkte
pi_55076074
Bar en Sombie, heel veel sterkte meiden!
* Jelief nu toch echt een kaarsje aan gaat steken.
  donderdag 6 december 2007 @ 12:37:22 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55076122
Bar ook voor sombie... wat is en blijft het toch kl*te zoiets..

Sonja he gads dat lijkt me nu ook vreselijk naar.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55076240
Bar wat ontzettend verdrietig Ik had zo gehoopt dat het net zo onschuldig zou zijn als het bij mij was.
Sterkte vanmiddag op je werk, hopelijk leidt het inderdaad wat af
pi_55076732
Bar.....
En Sonnetje...Ook al zo'n verdrietig nieuws voor de vriendin van je zus...
Zou ook niet willen bevallen als mijn vriendin naar het ziekenhuis moest om zoiets verdrietigs
pi_55076908
bar heel veel sterkte

sonnetje gatsie wat erg
mama van 3 kids!
pi_55077007
Wat een nare berichten allemaal. Bar, wat ontzettend verdrietig en Sonnetje ook al slecht nieuws voor de vriendin van je zus.
pi_55077009
Bar en Sombie wat vreselijk... Sterkte
  donderdag 6 december 2007 @ 13:20:43 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55077028
Ach arme Bar en Mar. Ik had zo gehoopt dat het niet zo was.
Ik wens voor jullie een heel mooi nieuw jaar... Dikke knuffel.

Sonnetje ook al zo'n verdrietig bericht... Sterkte, ook voor je zus.
  donderdag 6 december 2007 @ 14:02:55 #195
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55077909
Ow Bar..
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 6 december 2007 @ 14:06:58 #196
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55077983
Ach wat een slechte berichten allemaal! Voor iedereen een dikke

Hier is er nog steeds niks aan de hand. Niks gerommel. Ik heb het gisteren wel nagevraagd bij de gyn over het inleiden en zo. Zei vertelde dat ze me gewoon laten lopen tot 42 weken en anders toch op een zaterdag (15 dec) ingeleid ga worden. Ik was daar best verbaast over (maar in dit ziekenhuis doen ze dat bllijkbaar toch). Maar ze zei tegelijkertijd dat het heeeeeeel waarschijnlijk is dat de bevalling deze week gaat inzetten. Slechts 2% loopt 'over'. Verder goede bloeddruik en genoeg vruchtwater. En heel goed nieuws: de ledenmaten groeien gelukkig redelijk goed mee! Ze was bang dat die stil zouden staan na 36 weken, maar gisteren op de echo zag ze dat ze behoorlijk meegegroeid waren (ze zijn nog wel steeds 'te klein', maar minder 'te klein' als eerst.... )

En euh: Faja: zet hem op he meid! We kunnen wel wat verse beebs gebruiken
pi_55078040
wat fijn Droeke!
Hoop dat je snel mag gaan bevallen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_55078074
Ticootje indalen is op zich wel herkenbaar hoor. Onze meid ligt al bewegelijk in het bekken (bibi) en ik ben nu net pas 31 weken. Mijn klachten waren veel druk op de blaas, steken in de vagina en wat meer last van mijn schaambeen. Merlijn was later dan deze nu. Maar uiteindelijk gaan ze pas rond 36 weken echt vast liggen, dat deed Merlijn bij mij toen pas wel.
Verer was bij mij met een week of 38 bij het toucheren als duidelijk dat mijn baarmoeder wel nog potdicht zat maar wel al zachter aan het worden was. Met 39 weken en een paar dagen ben ik voor het eerst gestript bij de vk, alles was er klaar voor, maar het hielp niet en met 40 weken bij de gyn weer gestript terwijl ik al 3cm ontsluiting had, maar het hielp toen weer niet. De volgende dag 40+1 weken uiteindelijk ingeleid ivm met rare hoge bloeddruk.

Wat een nare verhalen, iedereen veel sterkte.
pi_55078087
Och jee, sombie en bar
Veel sterkte!
Variety is the spice of life
pi_55078767
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:12 schreef Randa_v het volgende:
Ticootje indalen is op zich wel herkenbaar hoor. Onze meid ligt al bewegelijk in het bekken (bibi) en ik ben nu net pas 31 weken. Mijn klachten waren veel druk op de blaas, steken in de vagina en wat meer last van mijn schaambeen. Merlijn was later dan deze nu. Maar uiteindelijk gaan ze pas rond 36 weken echt vast liggen, dat deed Merlijn bij mij toen pas wel.
Verer was bij mij met een week of 38 bij het toucheren als duidelijk dat mijn baarmoeder wel nog potdicht zat maar wel al zachter aan het worden was. Met 39 weken en een paar dagen ben ik voor het eerst gestript bij de vk, alles was er klaar voor, maar het hielp niet en met 40 weken bij de gyn weer gestript terwijl ik al 3cm ontsluiting had, maar het hielp toen weer niet. De volgende dag 40+1 weken uiteindelijk ingeleid ivm met rare hoge bloeddruk.

Wat een nare verhalen, iedereen veel sterkte.
Ik denk dat het dan geen indalen is... Je zou dat echt moeten voelen..

Ik denk dat het is wat ET zei: Gewoon krampjes, steekjes die horen bij het 3e trimester.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:00:54 #201
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_55079013
Kom hier even posten om Bar een hele dikke knuffel te geven. Wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte!!
Make love, not war ☮
pi_55079108
ik heb dat indalen bij Piet nooit zo gevoeld hoor. 't is bij iedereen weer anders.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:14:30 #203
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55079330
tjee, wat een verdrietige berichten, heel veel sterkte allemaal!

hier net terug van de fysio, heb oefeningen meegekregen en mag 1,5 uur bewegen en moet dan 30 minuten plat liggen(vraag me alleen af hoe ik dat moet gaan doen met miesje). volgende week moet ik weer naar de fysio dan gaat ze ook even kijken naar mijn bekken, vooral omdat ik al niks meer doe en nog steeds heel veel last heb.
pi_55079392
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:05 schreef bixister het volgende:
ik heb dat indalen bij Piet nooit zo gevoeld hoor. 't is bij iedereen weer anders.
Bij Merlijn was het voor mij precies hetzelfde, ik herkende het ook meteen weer. De verloskundige keek ook heel verbaasd toen ze diep in het bekken ging voelen en me gelijk gaf. Ze kunnen nu in ieder geval beginnen met indalen.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:20:46 #205
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55079462
hier ligt prup ook al af en toe bibi, maar goed met 31 weken kunnen ze nog alle kanten op. miesje lag overigens met 41 weken nog steeds bibi, dus eigenlijk maakt het ook niks uit hoe en waneer ie ligt.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:24:11 #206
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_55079547
Bar en Sombie, veel sterkte meiden.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_55079612
Voelen ze uberhaupt al wel of het kind zo ligt? Ik weet wel dat er melding gemaakt wordt van hoofdje naar beneden of niet, maar voor de rest zou ik het niet weten
pi_55079732
Bij voelde ze diep in het bekken. Ik moest mijn benen optrekken en in en uitademen en dan drukken ze heel diep om het te voelen. Deze lijkt in lijn wel Merlijn te volgen, ze ligt alleen links terwijl Merlijn eigenlijk altijd rechts lag.
  donderdag 6 december 2007 @ 15:40:55 #209
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55079896
ze kunnen de billen,rug en hoofd voelen, prupje ligt hier tegenwoordig bijna standaart met hoofdje onder, dan rugje links, billen net onder ribbenboog en benen vaak in mijn rechterzij. ze heeft het mij ook laten voelen(nu voel ik echt geen verschil tussen billen/rug/hoofd) maar die delen voelen een groto opeervlakte hard aan, als je op je buik drukt is je buik aardig in te drukken daar waar beeb ligt is het hard zeg maar.
  donderdag 6 december 2007 @ 16:21:01 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55080750
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:26 schreef Pruk het volgende:
Voelen ze uberhaupt al wel of het kind zo ligt? Ik weet wel dat er melding gemaakt wordt van hoofdje naar beneden of niet, maar voor de rest zou ik het niet weten
Ik denk dat ze dat doen nav wat ze in de rest van je buik voelen. Als hij idd met het hoofdje naar beneden ligt en ze voelen bovenaan wat meer ruimte dan gaan ze wat lager voelen hoe en waar hij precies met zijn koppie ligt.
Althans, zo ging dat bij mij dus wel. En dat 'wat lager' is dus echt zo ongeveer je schaambeen en dan daar de diepte in.
Bij mij was dat met 35 weken en dat kwam wel overeen met de menstruatiekrampen die ik al ruim een week af en toe voelde toen.
pi_55080776
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat doen nav wat ze in de rest van je buik voelen. Als hij idd met het hoofdje naar beneden ligt en ze voelen bovenaan wat meer ruimte dan gaan ze wat lager voelen hoe en waar hij precies met zijn koppie ligt.
Althans, zo ging dat bij mij dus wel. En dat 'wat lager' is dus echt zo ongeveer je schaambeen en dan daar de diepte in.
Bij mij was dat met 35 weken.
Gaat ze daar voelen?!?!
  donderdag 6 december 2007 @ 16:23:25 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55080814
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gaat ze daar voelen?!?!
Ehm nee, niet daar-daar, maar aan de buikkant van je schaambeen.
Dus tussen je schaambeen en je navel in. En dan duwt ze 'heel hard' om te voelen hoe het koppie precies in het bekken ligt.
Zeg maar daar waar ze de centimeter altijd begon. Althans... ik neem aan dat ze dat wel gedaan hebben ook bij jou.
pi_55080852
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ehm nee, niet daar-daar, maar aan de buikkant van je schaambeen.
Dus tussen je schaambeen en je navel in. En dan duwt ze 'heel hard' om te voelen hoe het koppie precies in het bekken ligt.
Ok, ik dacht al

Ik vind dat duwen maar niets.... Zal die kleine dat nou niet vervelend vinden??
pi_55081010
Ja, daar vlak boven je schaambeen en dan daar naar beneden duwen, dat doet ze wel ja
  donderdag 6 december 2007 @ 16:32:46 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55081046
Tsja, het zal niet altijd even prettig zijn, maar het is toch ook wel belangrijk dat ze weten hoe hij/zij ligt.
Dat indalen is uiteraard van belang, maar dingen als aangezichtsligging (dus met het gezichtje richting de uitgang ipv met het achterhoofd) zijn ook wel dingen die ze willen weten.
Wat ik ervan begrijp is dat de vk's hier bij het eerste toch liever richting ziekenhuis gaan ipv thuis.
pi_55081064
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok, ik dacht al

Ik vind dat duwen maar niets.... Zal die kleine dat nou niet vervelend vinden??
Da weeknie...... Wel dat IK het "vervelend" vind
  donderdag 6 december 2007 @ 16:42:24 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55081220
en dat indalen zegt ook niet altijd wat ze kunnen zo ineens besluiten om eigen wijs te doen en a je uitgerekende datum nog even draaien
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55082762
Bar, wat ontzettend klote en verdrietig...
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_55082882
Ach, lieve Bar, wat ontzettend jammer. Ik ben zelf vandaag ook gaan werken. De directeur was in eerste instantie ook verbaasd maar voor mij was het wel goed. Bovendien is het altijd extra hard werken als er iemand anders in je klas heeft gestaan. De kinderen hebben zich dan anders gedragen en dat moet je weer in het gareel krijgen.

Jullie allemaal bedankt voor de sterktewensen. Al die lieve woorden doen me goed. De collega's op mijn werk die ervan wisten, waren ook erg lief voor me, en de kinderen ook (zonder dat ze wisten dat er iets was).
  Jubileum moderator donderdag 6 december 2007 @ 19:44:34 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55084844
Bar Verdorie!
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 december 2007 @ 19:56:59 #221
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55085156
Sombie, wat naar dat het mis is. Heel verdrietig nieuws, sterkte.

En dan bij Bar ook mis... Jeetje. Je klinkt wel nuchter inderdaad, maar toch vind ik het heel erg voor jullie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 6 december 2007 @ 20:52:21 #222
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55086489
Bah, Bar wat balen zeg! Sterkte ermee
Lekker douchen!
  donderdag 6 december 2007 @ 20:58:21 #223
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55086654
Sombie sterkte

Bar ook jij sterkte
  donderdag 6 december 2007 @ 21:35:29 #224
3011 E.T.
pi_55087573
Bar
pi_55087641
Sombie en Bar sterkte.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:41:35 #226
74310 nanalune
pi_55087706
Sombie en Bar, oneerlijk.. ik wens jullie beide veel sterkte!

Hier besef ik net dat ik de afspraak met de vlos vergeten ben vanmiddag ongelooflijk idioot... en dat in week 39... naja.. morgen maar even bellen.

Vandaag weer een stuk gelopen in het bos maar het mag nog niet baten. Geen voorwerk.
Ik kijk uit naar verse beebjes! Faja, ga jij eens dan!
pi_55087802
Je moest eens weten hoe graag ik zou willen bevallen, volgens mijn moeder kan ik het er wel uit kijken. Maar hoe meer ik wil hoe langer dit guppie lijkt te willen blijven zitten.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:51:30 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55087978
Ik had het er vanmiddag over met een meisje van de pufclub (ze is 2 dagen na mij uitgerekend) dat het ook zoiets raars ongrijpbaars is... het kan vannacht, het kan ook over 4 weken.
Ik heb mezelf nooit echt als controlfreak gezien, maar dit vind ik toch wel heel gek hoor, dat afwachten.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:51:39 #229
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55087980
Ik wil bar en sombie een hele dikke knuffel geven en veel sterkte toewensen...

liefs lunastar
pi_55088885
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het er vanmiddag over met een meisje van de pufclub (ze is 2 dagen na mij uitgerekend) dat het ook zoiets raars ongrijpbaars is... het kan vannacht, het kan ook over 4 weken.
Ik heb mezelf nooit echt als controlfreak gezien, maar dit vind ik toch wel heel gek hoor, dat afwachten.
Heel vreemd ja... en dan vooral omdat je het ook niet aan voelt komen en het elk moment kan beginnen. Ik weet nog dat ik oudejaarsavond 2004 wachtend in de rij voor de oliebollenkraam een bekende tegenkwam en zei dat het nog zeker wel een week zou duren... 5 uur later was ik moeder!
  donderdag 6 december 2007 @ 23:10:56 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55090315
Sombie wat rot zeg..

Bar, lieve stoere vrouw, een hele dikke knuffel, al helpt het niet zo veel..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55091282
Mijn zus denkt dat t bij haar niet lang meer kan duren, want het is heel onrustig in haar buik. Zou wat voor haar zijn, bevallen op de verjaardag van Amalia (mijn zus is koningshuisfreak hehe, bij de geboorte van Ariane is ze veel op tv geweest hihi, ik was overal uitgeknipt )

Nadeel is dat t een dag na die vriendin van haar is Die is vandaag dus bevallen. Uiteindelijk maar goed ook... kindje was soort van misvormd. Dus wat dat betreft kunnen ze er wel vrede mee hebben )
pi_55091508
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja dat is het ook, erg vreemd gevoel Ik kon wel lachen om mensen die dan vroegen 'wanneer ben je uitgerekend?' en dan die blik op hun gezicht als ik zei '2 weken terug ongeveer!'
En met elke dag die verstrijkt is de kans dat het toch snel echt gaat gebeuren groter Al moet ik wel zeggen dat ik na een tijd echt begon te twijfelen of m'n baarmoeder niet gewoon 'out of order' was...ik begon echt te twijfelen of dat ding ook uit zichzelf wat kon gaan doen of niet
It's all up to you
pi_55093416
Het is ook raar BE, zelf dacht ik wederom namelijk eerder te bevallen (bij Morgaine ook later bevallen dan de uitgerekende datum maar dacht zelf eerder) dan de uitgerekende datum maar die is morgen al en zoals het er nu uit ziet zal ik die dag ook wel halen zonder baby of weeen. Mijn vader is er heilig van overtuigd dat ik de 10e pas ga bevallen (de verjaardag van mijn overgrootvader). Maar ik ben al zo een ongeduld, ik heb normaal gesproken geen rust in mijn reet, van dit wachten wordt ik gewoon lichtelijk gestoord. Bed en box alles staat klaar, kleertjes liggen schoon in de kast te wachten tot ik ze aan kan trekken bij hem. Moeders wil in zijn ogen kijken, aan hem ruiken, zijn haartjes voelen, dat kleine handje om mijn vinger voelen sluiten, hem tegen mijn borst aan houden en zwaar verliefd worden op dat kleine ventje van ons.
pi_55093489
Ik wil slapen Een hele nacht, zonder storm, gedraai, honger, het zuur, rare dromen, gesnurk van een vent of een kind wat bij ons in bed kruipt
Saartje
  vrijdag 7 december 2007 @ 07:56:30 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55093611
Oh ja bah, dat niet kunnen slapen.
Hoe is het met het rusten Maneki? Hou je het goed vol? En merk je verschil?

Bar.... Wat ontzettend jammer zeg.

En BE, als je érgens geen invloed op kunt uitoefenen, dan is het wel je bevalling denk ik.
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:18:57 #237
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55093783
Oh Bar Wat verdrietig.
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:25:23 #238
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55093845
Bar en Sombie
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:29:27 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_55093884
ach wat vreselijk verdrietig bar en sombie! sterkte allebei!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:39:33 #240
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55094003
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 07:56 schreef Moonah het volgende:
En BE, als je érgens geen invloed op kunt uitoefenen, dan is het wel je bevalling denk ik.
Nou, de prostaglandingestheorie van Sugar is hier toch al een aantal keren bewezen dacht ik
Lekker douchen!
pi_55094135
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 07:56 schreef Moonah het volgende:
Oh ja bah, dat niet kunnen slapen.
Hoe is het met het rusten Maneki? Hou je het goed vol? En merk je verschil?

Bar.... Wat ontzettend jammer zeg.

Het ging de laatste dagen goed, waardoor ik weer wat meer ging doen. Te veel dus, want lag gisteren weer plat met minimaal 10 harde buiken per uur
Terug naar m`n bejaardenschema dus maar weer..
Gisteren hebben we wel de erkenning van Saar geregeld, ook wel een prettig gevoel dat dat nu gewoon rond is
Saartje
pi_55094398
Maneki.Neko, wat onzettend flut dat je niet lekker meer slaapt! De laatste week van mijn zwangerschap heb ik vooral uren beneden doorgebracht hangend in een stoel voor het raam, een gezellig onderonsje met ik en de baby ..... Heb ook helemaal geen tips voor je, want volgens mij zijn die er ook niet iig succes!

BE! Succes met afwachten Oja, vraag Sugar ff om info! Heeft tips genoeg
pi_55094440
LLM, succes!
Fake it till you make it...
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:13:19 #244
74310 nanalune
pi_55094511
Vannacht gedroomd dat mijn man vreemdging met 2 vrouwen ik keek hem nog boos aan toen ik wakker werd... gelukkig maar een droom en volgens mij hoort het bij de zwangerschap, ik ben zo bang te verliezen wat ik nu heb! Zo bang dat Daniël iets gebeurd of iets in mijn buik niet goed gaat.
Zelfs met het autorijden zet ik mijn principes aan de kant en schaar ik mij soms bij de 65 plussers op de rechterrijbaan

Gisteravond nog de hele keuken schoongemaakt dus ik hoopte dat het een teken was.. nee .. ik denk dat het gewoon een vuile keuken was
pi_55094519
Ik heb toch echt gedroomd dat er een datumdrieling was in de laatste uurtjes van 6 december.
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:14:59 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55094542
Thanks voor de reacties.
Maar er zijn anderen die voor gaan hoor, ik mag nog helemaal niet klagen. Vandaag week 38 'pas'.
Maar ik heb ook wel een beetje wat Faja ook heeft, ik zit hier maar te zitten, doe mij dan maar die lieve leuke baby waar ik me mee bezig kan houden, want om nou 2 keer per dag te gaan stofzuigen gaat me echt te ver!

Ach, zometeen naar de vk, dan rustig aan hier in huis wat rommelen, vanavond stinkies verjaardag en dan zijn we weer een dagje verder. Morgen en overmorgen wat dingen in huis tweakern. De tijd komt wel door hoor.

Daar gaan we weer op de radio 'I don't want a lot for Christmas' en je kan me gelijk opvegen hoor... Ik denk dat babylief gewoon lekker blijft zitten idd tot kerst. Ach... en die tijd heeft hij ook eigenlijk gewoon natuurlijk.

Hoe zou het met Droeke en DeLiedje zijn?

Oh en Maneki... niet slapen lijkt me zo ontzettend rot... dan duurt zo'n nacht zo vreselijk lang...
pi_55094712
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 07:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik wil slapen Een hele nacht, zonder storm, gedraai, honger, het zuur, rare dromen, gesnurk van een vent of een kind wat bij ons in bed kruipt
Oe... Dat wil ik ook!!
Erg fijn ook... Omhoog komen en uit bed stappen kost zoveel moeite.... Da's niet fijn als je de wc probeert te halen omdat je maag denkt dat alles eruit moet
pi_55094733
We hebben beide ouders verteld dat we zwanger zijn
Tijdens het sinterklaasfeest kregen ze 8 letters en daar moesten ze 2 woorden van maken. Met een beetje hulp met tips kwamen ze uiteindelijk op:
B A B Y K E E S
nou ja, eigenlijk kwamen ze hierop:
B A B Y SK E E S
maar dat kwam omdat er per ongeluk een extra S i.p.v. een K was gekocht

Toen ze het zo op de vloer zagen liggen drong het nog niet door. Ik moest echt vragen: 'Weten julie nu echt wat daar staat?' En pas toen kwamen de reacties.
Ze vinden het zo bijzonder! Nu zeker, na zo'n moeilijke periode (die natuurlijk nog niet over is!!)
En het is ook weer iets om je gedachten aan te schenken, in plaats van direct aan m'n overleden schoonzus te denken.

En gisteravond een tante/oom op visite gehad. Ik vroeg of ze 'dit soort foto's' kent, terwijl ik de echo in mijn handen had. Was ook heel fijn. En wat leuk om het zo te kunnen vertellen!! Elke keer weer feest (met een klein wrang smaakje, maar goed, dat spreekt voor zich)
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:27:07 #249
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55094790
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 07:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik wil slapen Een hele nacht, zonder Storm, gedraai, honger, het zuur, rare dromen, gesnurk van een vent of een kind wat bij ons in bed kruipt
Dit dus.

Maar zwanger lijkt me dat nog erger. Sterkte jij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:27:13 #250
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55094793
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:39 schreef sjak het volgende:

[..]

Nou, de prostaglandingestheorie van Sugar is hier toch al een aantal keren bewezen dacht ik
Check!

Maneki, bij mij ging het slapen op het laatst ineeens heel erg goed weer. Dus ik hoop hetzelfde voor jou!

BE, ik heb nog geen nieuws van DeLiedje. En ik durf haar maar amper te bellen nog. Heb ik steeds een mantra in mijn hoofd "Neem nou niet op, Neem nou niet op!". En dan krijg ik telkens een heel vrolijk "Met DeLiedje!" Ik hoop zo dat Punk vandaag of morgen tevoorschijn piept.
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:29:15 #251
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55094840
Jeetje Bar wat een verdrietig nieuws zeg! Wat ontzettend jammer!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55094904
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:27 schreef Sugar het volgende:

[..]

Dit dus.

Maar zwanger lijkt me dat nog erger. Sterkte jij.
Storm in bed lijkt me beter te hanteren dan de Storm die momenteel over ons keetje waait
Ik had vannacht onze kleine man in bed. Wel erg gezellig dat hij sinterklaasliedjes wilde zingen..maar doe dat liever overdag

Ik ga zo de bank maar weer opzoeken, kan ik nog een uurtje stelen voor ik de kinders weer moet halen
Saartje
pi_55094905
Hoe gaat het nu Sombie? En Bar? Hebben jullie geslapen vannacht?

Gewoon om het kwartier bellen Lishe, blijven we tenminste op de hoogte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55094994
Bar, veel sterkte gewenst!
Amber Mae
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:31:22 #255
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55096079
Och Bar, heel veel sterkte!
En Sombie ook natuurlijk.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:33:21 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55096120
Ik ben net weer goedgekeurd. Bloeddruk prima, hartje prima (140 pm ongeveer). Kindje was weer gedraaid van rechts naar links en volgens deze vk was hij 'een beetje ingedaald' terwijl ik dacht dat die van vorige week zei dat hij al ingedaald was.
Nou ja goed, iig koppie naar beneden, dat vind ik het belangrijkst.
Gewicht rijst te pan uit inmiddels. Maar ja, ik heb dan ook geen enkels en knokkels meer.

Volgende week vrijdag weer.
pi_55096212
Fijn dat alles goed was bij de verloskundige BE, ik zou eigenlijk mjin gewicht nu niet eens weten. Zal niet veel meer zijn aangekomen in de afgelopen 2 weken. Vocht vast houden doe ik ook vrij weinig deze zwangerschap.

Maneki, lekker slapen is er gewoon niet meer bij de laatste weken. Ik durf niet 's middags een uurtje mijn ogen dicht te doen als mijn man werken is en die kleine meid hier rond loopt. Ze kan heel lief spelen maar ze zit soms ook zo vol met kattenkwaad.
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:48:29 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55096406
Hier was het +2 sinds vorige week!
Dat moet haast wel vocht zijn want dat krijg je er volgens mij nooit aangevreten zomaar. Iig niet als ik even terugkijk naar hoe en wat ik heb gegeten...
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:48:39 #259
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55096412
Sombie en Bar, wat een nare berichten, veel sterkte gewenst
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55096455
+2 in een week Dat zal echt wel vocht zijn ja
Ik ben tot nu toe 2,5 kilo aangekomen
Saartje
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:55:45 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55096581
Netjes hoor!
Ik had hele plannen in mijn hoofd en in het begin ging het ook heel erg goed, maar zoals E.T. op een gegeven moment zei 'je kan pas zeggen of je dat gaat halen als je op het einde bent'.
Nou... ehm... nee dus.
Maar goed, ik heb veel vruchtwater en nu dus vocht en gelukkig (voor mij en de baby) niet een enorm groot kindje dus eigenlijk boeit het me niet zo veel. Zolang mijn bloeddruk en alles verder nog gewoon keurig verloopt heb ik weinig te klagen en ik was toch al van plan om na de geboorte (en na de wen/herstel-periode) lekker veel te gaan wandelen om weer een beetje in-shape te raken. Of althans... in de shape die ik had voor de zwangerschap.
pi_55096647
Dat vocht ben je na een week in je kraambed zweten wel zo goed als kwijt gelukkig De rest van de kilo`s moet slijten, dat is niet anders. Betekend lekker veel wandelen met je jochie in het voorjaar, he wat rot
Saartje
pi_55096776
Dat vocht ben je echt zo kwijt. De eerste weken zweet je je een slag in de rondte door al die hormonen die een loopje met je nemen.

Mijn peuter is nog steeds in de ban van Sinterklaas, raakt nog altijd niet uitgesproken over die vent. Vermoeiend.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:21:14 #264
54772 Silmarwen
pi_55097154
Even een lichtelijk gefrustreerde post hier.

Moet je als zwangerevrouw er als een slons bijlopen ofzo?! Grrrrr ik ben een beetje online aan het rondhoppen, maar er is echt amper wat leuks te vinden. ik ben het type dat uhm... Espirt en Mexx achtige kleding draagt maar dat is gewoon amper te vinden. Je kunt wel tig soorten joggingsbroeken vinden. Ik denk dat ik maar eens een grotere stad in moet want in Woerden is maar 1 winkel te vinden met positiekleding Want ik begin nu toch echt wel veel moeite te krijgen met mijn normale broeken en heb pas 1 broek, een spijkerbroek zelfs. Ik draag echt nooit spijkerbroeken.
Iemand nog tips of leuke winkels in de buurt van Utrecht of Leiden?
pi_55097228
Helaas niet in Utrecht of Leiden maar www.vidavita.nl heeft mooie kleding (vind ik dan).
pi_55097267
Noppies heeft wel leuke dingen en Esprit heeft sinds dit najaar ook een maternity collectie. Die kun je online bekijken en bestellen via http://www.esprit.nl
Als je hem liever in de winkel bekijkt, het prenatal warenhuis in utrecht (daar bij de IKEA in de buurt) heeft de collectie ook in de winkel hangen
It's all up to you
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:28:42 #267
54772 Silmarwen
pi_55097327
Ja was net aan het rondneuzen op Esprit, die hebben inderdaad wel wat aardige dingetjes.
Vidavita geeft een winkel aan in Leiden die hun spullen verkopen. Die hebben wel heule mooie dingen zeg.

Mijn frustratie is al minder aan het worden.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:34:48 #268
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55097496
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:39 schreef sjak het volgende:

[..]

Nou, ik geloof dat de huidige (of is het alweer de vorige??) lichting iets met pannenkoeken heeft...

Maneki, het wreekt zich idd meteen als je je rust niet neemt. Saaaaai he....
En heb jij 's nachts ook al alle herhalingen van allerlei programma's in bed bekeken? Ik liet op een gegeven moment gewoon de video draaien 's avonds, zodat ik dat 's nachts kon bekijken.
Sterkte maar weer hoor.

Bright, wat een leuke manier van vertellen, met die Sintletters!
pi_55097717
Sil, in Utrecht hebben ze zat winkels met positiekleding

De stand hier is nog steeds -3 kilo
pi_55097741
Sex om een bevalling op gang te helpen werkt ook alleen maar als de baby er aan toe is om te komen.

Annanas, tonic, pannekoeken allemaal fabeltjes.
pi_55097899
Bah, mijn hartslag is hier weer eens echt torenhoog. Ik vind het eigenlijk gewoon eng dat ik een hartslag heb van 130 als ik gewoon rustig op bed lig niets te doen.

Maarja, dat schijnt normaal te zijn
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:54:21 #272
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55097966
DeLiedje is er nog gewoon ja... verdorie! (Lishe heeft inmiddels ook durven bellen )
Al een beetje minder snotterig en ziekjes, dus das wel fijn!

Vanmiddag moeten we de koopakte van ons nieuwe huis tekenen bij de notaris, is dus eigenlijk ook wel fijn als we dat gewoon halen (ik riep al weken dat we die afspraak vást moesten cancellen dan)...
Dan is dat met het huis ook eens allemaal rond, en gaan we daarna nog maar eens lekker samen uit eten!
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:55:30 #273
14746 k_i_m
pi_55097995
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
Even een lichtelijk gefrustreerde post hier.

Moet je als zwangerevrouw er als een slons bijlopen ofzo?! Grrrrr ik ben een beetje online aan het rondhoppen, maar er is echt amper wat leuks te vinden. ik ben het type dat uhm... Espirt en Mexx achtige kleding draagt maar dat is gewoon amper te vinden. Je kunt wel tig soorten joggingsbroeken vinden. Ik denk dat ik maar eens een grotere stad in moet want in Woerden is maar 1 winkel te vinden met positiekleding Want ik begin nu toch echt wel veel moeite te krijgen met mijn normale broeken en heb pas 1 broek, een spijkerbroek zelfs. Ik draag echt nooit spijkerbroeken.
Iemand nog tips of leuke winkels in de buurt van Utrecht of Leiden?
In Hilversum zit een leuk klein winkeltje. Ook met heel aardige verkoopsters (ik kwam daar nog net niet huilend binnen omdat ik geen broeken meer dichtkreeg . ) http://www.lemoise.nl/ Ze hebben heel veel leuke spullen en ook een gedeelte met kinderkleding!
In my life
Why do I smile
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:57:46 #274
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55098043
Ik vind eigenlijk ook dat er tegenwoordig veel wél leuke zwangerschapskleding te vinden is...
Dúúr, dat wel, en ik pas er niet in , maar het is er wel...
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:09:04 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55098323
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik geloof dat de huidige (of is het alweer de vorige??) lichting iets met pannenkoeken heeft...
Nou ehm... dan ga ik gewoon voor het ouderwetse potje euhm... scrabble!
Pannekoeken zijn heerlijk hoor, maar ik geloof niet in een relatie met bevallen.
[/quote]

DeLiedje, hier hetzelfe probleem. Althans, soms kom ik er nog wel in, maar dan zijn de prints van dit moment echt alleen geschikt tot maatje 42, 44 hooguit, in 48 ben ik dan echt zo'n slagschip dat voorbij komt.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:16:19 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55098521
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Netjes hoor!
Ik had hele plannen in mijn hoofd en in het begin ging het ook heel erg goed, maar zoals E.T. op een gegeven moment zei 'je kan pas zeggen of je dat gaat halen als je op het einde bent'.
Nou... ehm... nee dus.
Maar goed, ik heb veel vruchtwater en nu dus vocht en gelukkig (voor mij en de baby) niet een enorm groot kindje dus eigenlijk boeit het me niet zo veel. Zolang mijn bloeddruk en alles verder nog gewoon keurig verloopt heb ik weinig te klagen en ik was toch al van plan om na de geboorte (en na de wen/herstel-periode) lekker veel te gaan wandelen om weer een beetje in-shape te raken. Of althans... in de shape die ik had voor de zwangerschap.
Helaas..wandelen, ook veel, doet weinig om in shape te geraken..weet ik uit ervaring
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55098622
De Liedje ik ben het echt zo met je eens. Als er zwangerschapskleding op staat, dan betaal je opeen het dubbele.

Ik heb nu een vest gekocht bij de C&A voor 25 euro. Dat zelfde vest bij de prenatal kost gewoon 49 euro.

Verder heb ik gewoon veel kleding bij de H&M gekocht en een beetje bij de prenatal (uit de opruiming hoek). Maar ik moet zeggen dat ik mn eigen garderobbe wel mis, en dat ik echt een beetje ben uitgekeken op mn kleding.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:30:13 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55098816
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:16 schreef Vivi het volgende:

[..]

Helaas..wandelen, ook veel, doet weinig om in shape te geraken..weet ik uit ervaring
Nou... ik denk dat daar ook nog wel mee speelt hoeveel shape...
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:32:48 #279
14746 k_i_m
pi_55098873
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
De Liedje ik ben het echt zo met je eens. Als er zwangerschapskleding op staat, dan betaal je opeen het dubbele.

Ik heb nu een vest gekocht bij de C&A voor 25 euro. Dat zelfde vest bij de prenatal kost gewoon 49 euro.

Verder heb ik gewoon veel kleding bij de H&M gekocht en een beetje bij de prenatal (uit de opruiming hoek). Maar ik moet zeggen dat ik mn eigen garderobbe wel mis, en dat ik echt een beetje ben uitgekeken op mn kleding.
Ik vind de (strakke v-hals) truitjes van de H&M echt zwaar okee! Alle gewone truien gaan ineens enorm opkruipen aan de voorkant en van alles om het kwartier naar beneden trekken word ik ook echt enorm . . .
In my life
Why do I smile
pi_55099028
Ik ga binnenkort maar eens voor een (spijker)broek kijken en goed ondergoed. Merk nu toch dat m'n buik wel meer groeit.
Maar ik heb ook een moeilijk maat, ben lang met een beetje meer.
Val net tussen de normale en grote maten in.
Ik hoop dat alleen m'n buik groeit en niet de rest mee, want anders blijf ik zometeen broeken kopen Qua bovenkleding heb ik zelf wel al redelijk wat dingen in de kast hangen.
Amber Mae
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:39:12 #281
54772 Silmarwen
pi_55099041
Oe! H&M had ik helemaal nog niet bij stilgestaan! Mooi ik ga 21ste naar een ballet en wil toch echt niet met mijn spijkerbroek aankomen daar Daar hebben ze vast wel leuke jurkjes of rokken voor zwangere vrouwen. Nou kan ik dus niet wachten tot volgend weekend. H&M is ook wel lekker goedkoop gok ik zo, want tja die positiekleding draag je natuurlijk maar een paar maanden.

Llewella ik gok dat ik hetzelfde probleem als jij hebt. 1.82 en heb maat 44. Esprit etc kan ik meestal wel leuke dingen kopen die niet hoogwater zijn etcetera. Valt mij sowieso tegenwoordig op dat alle broeken wel wat langer lijken.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:40:40 #282
74310 nanalune
pi_55099065
mmm, ik begin ook echt uitgekeken te raken. Ik heb niet zo héél veel geld te besteden op het moment voor dure kleding maar ben toch erg creatief geweest afgelopen jaar.
De braderie had een rek Noppies en Mamalicious onder de 10 euro, een winterjas van Noppies ( gekocht terwijl het 25 graden was ) voor 10 euro en hélémaal geweldig, bij een babyzaak hier ook een stoere broek voor een tientje, marktplaats had ook iets leuks voor me dus kortom hélémaal merk mijn zwangerschap door, en ik denk voor nog geen 100 euro!
Daarnaast als je hoort hoeveel marge erop die kleding zit word ik erg principieel.
We zijn wel een doelgroep , en we worden behoorlijk voor de gek gehouden vind ik
pi_55099083
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:39 schreef Silmarwen het volgende:
...want tja die positiekleding draag je natuurlijk maar een paar maanden.
pi_55099093
Ik ben pas 11 weken en de meeste broeken zitten nu al niet meer lekker en mijn truitjes zitten ook gewoon te strak en lijken te kort omdat mijn cupmaat omhoog lijkt te schieten

als het in dit tempo doorgaat zullen we de deuren moeten uitbreken tegen t einde van m'n zwangerschap

ow en ben ik de enige de tegenwoordig emo word van kerstliedjes
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:42:53 #285
54772 Silmarwen
pi_55099106
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:41 schreef snoopy het volgende:

[..]

Nou dat hoop ik dan. Zeg haal mij niet eens uit de droom dat ik een paar maanden na de bevalling weer mijn gewone broeken aankan!

Bla ik ben ook pas 13 en een halve week hoor. Ik zei ook al tegen Knut dat ik waarschijnlijk eindig als een walvis als ik zo doorgroei.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:54:35 #286
14746 k_i_m
pi_55099370
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:39 schreef Silmarwen het volgende:
Oe! H&M had ik helemaal nog niet bij stilgestaan! Mooi ik ga 21ste naar een ballet en wil toch echt niet met mijn spijkerbroek aankomen daar Daar hebben ze vast wel leuke jurkjes of rokken voor zwangere vrouwen.
Wat ik dan wel weer stom vind van de H&M is dat de positiekleding te vinden is bij de extra grote maten . En als klap op de vuurpijl zijn bijna alle dingen -jawel- gestreept in de breedte .

Alsof je al niet dik genoeg word! . .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:56:51 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55099429
En bij H&M mag je blijkbaar alleen een dikke pens en/of kont hebben, want van dikke armen hebben ze daar nog nooit gehoord.
Ik pas het dus gewoon vaak niet vanwege de mouwen.
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Wat ik dan wel weer stom vind van de H&M is dat de positiekleding te vinden is bij de extra grote maten . En als klap op de vuurpijl zijn bijna alle dingen -jawel- gestreept in de breedte .

Alsof je al niet dik genoeg word! . .
Dit vind ik trouwens sowieso altijd een beetje raar klinken... Je wordt niet dik... je krijgt een kind.
En dan denk ik er altijd stilletjes 'stel je niet zo aan' achteraan.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:58:33 #288
14746 k_i_m
pi_55099482
Ja, dat is mijn ook wel eens opgevallen, en ik heb echt niet extreem dikke armen. Met de gewone kleding is het ook vaak aan de krappe kant met blousjes. Maarja, daar kan je de knoop weer van open laten staan.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:00:58 #289
14746 k_i_m
pi_55099544
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
En bij H&M mag je blijkbaar alleen een dikke pens en/of kont hebben, want van dikke armen hebben ze daar nog nooit gehoord.
Ik pas het dus gewoon vaak niet vanwege de mouwen.
[..]

Dit vind ik trouwens sowieso altijd een beetje raar klinken... Je wordt niet dik... je krijgt een kind.
En dan denk ik er altijd stilletjes 'stel je niet zo aan' achteraan.
Nouja, als je altijd gewend bent aan een bepaalde maat, en dat past opeens niet, echt bijna van de één op de andere dag, dan kan je daar goed sjagerijnig van zijn. Ik tenminste wel, mijn hele garderobe paste niet meer . Alles zat te strak en deed zeer en daar heb ik onder invloed van hormonen een keer goed hard om zitten janken, dat mag je best weten .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:01:57 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55099560
Ok, dan is dat dus niet alleen zo bij de XXL.

Hmpf... ging ik net even zo'n 'doorn in mijn oog' wegwerken. (De internet splitter zit bij ons op een nogal onelegante en zeer in het oog springende plek in de woonkamer.)
Ik helemaal netjes een dingetje getimmerd (nee, decoupeerzagen brengt de weeen ook al niet op gang ) past het net niet goed. Mijn balkjes zijn te dun...
Grrrr... wachten tot stinkie thuis is maar en kijken of hij iets dikkers kan vinden ergens op zolder. En dan mag hij het afmaken, want op de grond liggen is toch echt niet echt prettig meer.
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:03:33 #291
54772 Silmarwen
pi_55099599
Nou streepjes op mijn buik vind ik niet erg als ik zwanger ben, maar ik heb al onmeunige borsten, en nu al helemaal en ook geen dunne armpjes. Ik ben dus ook niet zo gecharmeerd van streepjes. Verder heb ik meestal geen problemen met kleding kopen bij H&M of wat dan ook. Ik ben niet slank met maat 44 natuurlijk maar blijkbaar zit alles wel in verhouding, behalve blousjes maar dat komt gewoon door mijn borsten.

Ik hoop echt heel erg dat ze wel weer wat krimpen na de zwangerschap want ik zit nu denk ik op een E en ik merk dat echt wel aan mijn schouders.
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:03:58 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55099611
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:00 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nouja, als je altijd gewend bent aan een bepaalde maat, en dat past opeens niet, echt bijna van de één op de andere dag, dan kan je daar goed sjagerijnig van zijn. Ik tenminste wel, mijn hele garderobe paste niet meer . Alles zat te strak en deed zeer en daar heb ik onder invloed van hormonen een keer goed hard om zitten janken, dat mag je best weten .
Ja, maar toch... je weet toch waar het van komt? Toch niet omdat je dagelijks 10 tompouzen achterover zit te werken? Dan koop je toch 'gewoon' 'even' een positiebroek in die maat en hobbel je gewoon verder?

Althans, zo denk ik dan. Maar goed, blijkbaar werkt dat niet bij iedereen zo. Sorry! Vandaar ook de 'sub' trouwens hoor.

Sil, die borsten heb ik juist weer helemaal niet en dan is de verhouding helemaal zoek. Mega-strakke mouwen en flink veel stof over op borsthoogte. Hoezo hobbezak.
Wel jammer, want op zich hebben ze idd best hele leuke dingen bij H&M
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:04:18 #293
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55099619
Ik kon na een week of twee mijn gewone spijkerbroek al weer aan. Maar ja ik was al dik
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:05:57 #294
54772 Silmarwen
pi_55099664
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, dan is dat dus niet alleen zo bij de XXL.

Hmpf... ging ik net even zo'n 'doorn in mijn oog' wegwerken. (De internet splitter zit bij ons op een nogal onelegante en zeer in het oog springende plek in de woonkamer.)
Ik helemaal netjes een dingetje getimmerd (nee, decoupeerzagen brengt de weeen ook al niet op gang ) past het net niet goed. Mijn balkjes zijn te dun...
Grrrr... wachten tot stinkie thuis is maar en kijken of hij iets dikkers kan vinden ergens op zolder. En dan mag hij het afmaken, want op de grond liggen is toch echt niet echt prettig meer.
! Ok ik had net een heel raar beeld voor mij. BE al klussend achter zo'n staande boormachine, weet je wel waar je vloertegels of iets mee uit haalt die zo trilt. Zou dat weeen op gang brengen. Misschien een beetje touwtje springen ofzo.

Volgens mij kun je doen wat je wil, maar moet je uiteindelijk gewoon maar wachten tot je beepje wil. Alhoewel in sommige voedingsmiddelen wel stoffen zitten die weeen verergeren/stimuleren. Dus toch maar aan de pannenkoeken dan?
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:07:10 #295
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55099698
mijn zwangerschaps garderobe bestaad uit 1 zwarte positiejurk, 1 witte positiejurk, 1 positie spijkerbroek en geloof 5 of 6 buikbanden. verder draag ik (aangezien ik hard toe was aan een nieuwe garderobbe) vooral veel sportbroeken, (geen jogging, maar wel lekker stretch) gecombineerd met een buikband en een gewoon topje, daarover gewoon een blouse of trui. rekt en lubbert allemaal wel wat uit, maar ik wil na de zwangerschap toch een hele nieuwe collectie aanschaffen dus maakt het me eigenlijk geen bal uit.
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:07:47 #296
54772 Silmarwen
pi_55099713
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:03 schreef Brighteyes het volgende:

Sil, die borsten heb ik juist weer helemaal niet en dan is de verhouding helemaal zoek. Mega-strakke mouwen en flink veel stof over op borsthoogte. Hoezo hobbezak.
Wel jammer, want op zich hebben ze idd best hele leuke dingen bij H&M
Nou ik hoop serieus dat ze kleiner worden, want ik wil hierna waarschijnlijk nog wel een kindje, maar goed dat is toekomst muziek. Maar als ik bijvoorbeeld zou denken "Nou dit is wel genoeg aan kindjes." Wat klinkt dat raar en oneerbiedig zeg en ik zou deze cupmaat houden ga ik serieus nadenken over een borstverkleining.
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:09:14 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55099755
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:05 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

! Ok ik had net een heel raar beeld voor mij. BE al klussend achter zo'n staande boormachine, weet je wel waar je vloertegels of iets mee uit haalt die zo trilt. Zou dat weeen op gang brengen. Misschien een beetje touwtje springen ofzo.

Volgens mij kun je doen wat je wil, maar moet je uiteindelijk gewoon maar wachten tot je beepje wil. Alhoewel in sommige voedingsmiddelen wel stoffen zitten die weeen verergeren/stimuleren. Dus toch maar aan de pannenkoeken dan?

Mss mag ik bij de lui die hier aan het nieuwbouwen zijn even een tijdje liften op de hei-paal-dinges-machine.

Nee hoor, ik maakte ook maar een grapje. Ik blijf erbij dat hij pas ergens tussen kerst en O&N gaat komen. Maar als iemand dan even de klok vooruit zou kunnen zetten?
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:10:58 #298
14746 k_i_m
pi_55099803
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar toch... je weet toch waar het van komt? Toch niet omdat je dagelijks 10 tompouzen achterover zit te werken? Dan koop je toch 'gewoon' 'even' een positiebroek in die maat en hobbel je gewoon verder?

Althans, zo denk ik dan. Maar goed, blijkbaar werkt dat niet bij iedereen zo. Sorry! Vandaar ook de 'sub' trouwens hoor.
Ik zag mezelf gewoon 9 maanden lang alleen maar in joggingbroeken of broeken die in zijn geheel 5 maten te groot zijn rondlopen. En alleen maar met een blote buik rondlopen omdat mijn shirtjes niet groot genoeg meer waren doordat die tieten ineens alle ruimte opeisten . Wat zeg ik? Ik zag mezelf naakt over straat gaan omdat er niks meer zou passen, zelfs geen sokken! Nou, en als je dan ook nog een keer moet kotsen voor de 5e keer die dag, dan staat het janken je nader dan het lachen, en dan weet je op dat moment zeker dat het nooit meer goedkomt.

Maar na een spoedbezoek aan de winkel -en 2 wel goed passende broeken en 4 shirtjes die wél lang genoeg waren- later was ik het allemaal al weer vergeten .
In my life
Why do I smile
pi_55099859
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:10 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Wat zeg ik? Ik zag mezelf naakt over straat gaan omdat er niks meer zou passen, zelfs geen sokken!
Hmm nou die sokken die passen meestal nog wel maar het aantrekken van die dingen...
It's all up to you
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:16:40 #300
54772 Silmarwen
pi_55099917
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef TearSong het volgende:

[..]

Hmm nou die sokken die passen meestal nog wel maar het aantrekken van die dingen...
Wahaha nou serieus al mijn sokken zitten mij een partij rot! Ik denk dat ik misschien wat vocht vasthoud bij mijn enkels want ze zitten ineens heel erg strak

En ik heb al zo'n hekel aan sokken. Als het ana mij lag zou ik altijd op blotenvoeten of slippers lopen.
pi_55100007
Mijn moeder is vervelend Gaat ze me net bellen dat ze mijn zus belde en dat mijn zwager toen terug belde. Vond ze maar raar. Maar gister rommelde t bij mijn zus en nu was t niet verder doorgezet aldus zwagerlief. Maar vind het toch vaag dat hij belde
Nja we wachten maar geduldig af tot nichtjelief besluit eruit te komen Ooit moet ze er toch uit he...

Maar zwangerschapskleding lijkt me echt een ramp om te kopen. Als ik zag bij mijn zus hoeveel moeite dat af en toe kostte, alleen bij miss etam hadden ze wel dingen die ze paste, maar dat was seksloos aldus mijn zus.
Gelukkig ben ik iets smaller dan zij, scheelt weer voor later haha. Wat alleen een ramp gaat worden weet ik nu al zijn broeken (zijn ongeveer 10 kilometer te lang met mijn korte benen en om alles af te knippen is nix, want waar is t model gebleven... :S). Maar goed zijn we aan gewend en de komende 3 jaar ben ik toch nog niet zwanger dus hoef ik me nog niet druk om te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')