abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:39:22 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_55044839
Allemaal veel sterkte dames! (tja... ik wilde niet meteen binnenplempen zonder netjes dag te zeggen )
Wij hadden de box en daarin stond de eerste paar weken de kinderwagenbak wanneer we er niet mee naar buiten gingen natuurlijk
De geborgenheid van een kleine ruimte is wel heel fijn voor zo'n kleintje. En lekker warm slapen enzo.
Maar na een paar weken vonden mijn beide kinderen ook langzamerhand de kamer wel leuk om eens te zien. Dus toen steeds meer en meer korte periodes in de box.

Aambeiden zijn trouwens
pi_55044867
Sombie alvast heel veel sterkte en succes morgen met de echo. Ik weet niet of ik morgen overdag kan posten (druk, druk, druk met Sint en kind). En ergens hopen we dat we morgen nog even uit kunnen slapen. Onze meid was vandaag al om 05.15 uur wakker en aangezien papa jarig is lag ze pas om half 9 in bed vanavond. Sinterklaas komt morgen eerst op de creche om half elf en dan naar huis, dan gaat ze met mijn vader pudding maken zoals hij had beloofd, mijn ouders moeten volgens mij nog even met mijn oma naar het ziekenhuis toe en daarna wordt het Sinterklaasfeest bij ons thuis gevierd. Dus al met al hoop ik niet dat de kleine zich morgen aandient (drukte plus kop-zonder-kop verloskundige).

Maar DeLiedje, Droeke alle eer mag tuurlijk naar jullie als jullie verse babietjes willen showen!

Pffff mijn batterijtje is leeg vanavond dus ik ga mijn mand maar eens opzoeken. Slaap lekker ladies
pi_55047247
Sodeknetter... pfff, ben bijgelezen, heeft ff geduurd!

Het boxverhaal maakte nogal wat los. Bij mijn eerste heb ik (zodra de "een-baby-hoort-in-zijn-wieg-op-zijn-eigen-kamer"kraamhulp weg was) veel gebruik gemaakt van mijn box. Later sliep Randy daar overdag ook altijd omdat hij een sterk afgeplat hoofdje (oorzaak: overstrekking en daardoor sterke voorkeurshouding) had en daarom zoveel mogelijk op zijn zij moest liggen en dat mag (lees: is alleen veilig) alleen onder toezicht. Maar goed ook, want door die zijligging is hij een keer doorgerold en heb ik hem compleet slap (zonder ademhaling?) nog net op tijd uit de box kunnen halen, maar dat is een ander verhaal. ) Hoe dan ook, ik vond het ook wel gezellig zo en Randy sliep overal door heen, wat ik ook deed.
Met mijn 2e was een ander verhaal. Omdat Randy de box altijd wel prettig vond, legde ik Tinka altijd in een kinderwagenbak op de grote tafel. Zij sliep amper overdag. Toen ik voor de zoveelste keer langs de bak liep en haar alweer klaarwakker naar het plafond zag staren, vond ik haar zo zielig dat Randy voorgoed uit de box verbannen werd en zij de box kreeg. Ze is nu (eh...) ruim 19 maanden en ik zet haar alleen nog smorgens een kwartiertje in de box als ik Randy uit bed haal EN als ik haar uit bed haal terwijl er visite is, dat vind ze kennelijk prettiger/ veiliger. Voor dat kwartiertje smorgens moet ik nog een oplossing verzinnen omdat het toch wel een sta-in-de-weg is hier. Maar ik vind haar te jong om alleen te laten beneden. En beide kinderen tegelijk uit bed halen vind ik een ramp, de chaos is dan compleet voor ik de slaap uit mijn ogen heb! (Ideeen zijn welkom!)
Voor de 3e komt de box ook tijdig weer in de kamer te staan, als aankondiging voor de eerste 2 dat de 3e er aan komt en dat de box voor hem/haar alleen wordt en er geen speelgoed in gegooid mag worden.

Sombie, heel veel succes morgen met de echo. Ik duim voor je en sta klaar met voor goed nieuws!
pi_55047288
Hier werd bij de eerste juist aangeraden om 'r lekker in de box voor het raam te leggen.... Ze zag wat geel en dat licht (ook door het raam) zou juist goed zijn...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:25:59 #55
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55047378
Wat een lieve foto's Lewis! een prachtig drietal!

Wat gaan jullie weer snel, maar ik probeer het bij te benen Heb me wel een beetje met moeite door de box- discussie heengeworstelt , was een beetje taaie kost , maar ik begrijp dat de vrede weer een beetje teruggekeerd is..

Hier nog niet echt voorwerk. Maar ik mag nog 9 dagen tot de uitrekendatum , nog niet echt het recht om erg ongeduldig te worden, hé?
pi_55047816
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 23:25 schreef nanalune het volgende:
Hier nog niet echt voorwerk. Maar ik mag nog 9 dagen tot de uitrekendatum , nog niet echt het recht om erg ongeduldig te worden, hé?
Dan neem je toch gewoon dat recht en schuif je het toch gewoon op hormonen?
pi_55048148
even aan het bijlezen... Vivi, ik heb echt heel hard moet lachen net om jouw opmerkingen over de box enzo
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55049869
sombie, succes straks! ik hoop dat het allemaal toch goed blijkt te zijn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55049946
Sombie.... Ik hoop dat je straks het allermooiste sinterklaaskadootje allertijden te zien krijgt!!
pi_55050599
Ik heb wat steken onderin mn buik.. wat kan dat zijn? Dat is toch geen voorwerk??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55050623
Lieve Sombie, veel sterkte vandaag meid, ik zal een kaarsje voor je branden
Faja, ik hoop dat je zoontje nog lekker blijft zitten vandaag..
DeLiedje en Droeke, misschien dat het vandaag begint?!

Wij vieren vandaag (nog) geen Sinterklaas, zaterdag pas. Lekker rustig wel moet ik zeggen!
Ze weten gelukkig nog niet beter, en zo kan Lex er ook bij zijn. Iedereen die wel gaat vieren vandaag: veel plezier! Zo, en nu ontbijten
pi_55050651
quote:
Op woensdag 5 december 2007 08:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wat steken onderin mn buik.. wat kan dat zijn? Dat is toch geen voorwerk??
Kan... Kan zijn dat je beebje aan het "indalen" is...Of gewoon erg ongemakkelijk ergens tegen aan ligt te woelen....(Ow en kijk ook niet op van messcherpe steken richting uitgang..... )
pi_55050688
quote:
Op woensdag 5 december 2007 08:57 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Kan... Kan zijn dat je beebje aan het "indalen" is...Of gewoon erg ongemakkelijk ergens tegen aan ligt te woelen....(Ow en kijk ook niet op van messcherpe steken richting uitgang..... )
Ja, het zijn inderdaad messteken.... pff het voelt wel wat vervelend...

Maar indalen is goed
pi_55050769
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, het zijn inderdaad messteken.... pff het voelt wel wat vervelend...

Maar indalen is goed
  woensdag 5 december 2007 @ 09:39:53 #65
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55051280
Sombie, veel sterkte vandaag
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_55051367
Ja, dat indalen voelt niet altijd prettig heb ik het gevoel Maar ik heb ook geen flauw idee of het inderdaad het indalen is wat ik voel, dus ik houd mijn mond maar weer
pi_55051591
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:44 schreef Pruk het volgende:
Ja, dat indalen voelt niet altijd prettig heb ik het gevoel Maar ik heb ook geen flauw idee of het inderdaad het indalen is wat ik voel, dus ik houd mijn mond maar weer
Ja bij mij kan het indalen zijn, maar ik heb ook weer last van mn darmen. Nu met de ijzertabletten doen mn darmen ook weer raar. Ik ben al lang blij dat ik een beetje normaal kan, maar ik heb wel flinke krampen. En een baby die dan heel erg beweegt... niet fijn. Maar dit zijn nu niet mijn darmen die ik voel (denk ik, hoop ik).
pi_55051674
Goeiemorgen!

Ik heb echt maar weinig te vertellen, behalve dan dat er nog steeds geen Punkie is .

Ik rommel al een week (krampen en harde buiken) maar dat zet gewoon niet door... Vanavond sinterklaas vieren (lees: gewoon gezellig op de koffie bij schoonouders want meer hadden we maar niet gepland voor dit jaar) en ik heb helemaal geen zin...
Ik wilde verdorie helemaal geen sinterklaas vieren dit jaar.. Ik wilde dat ons kindje er al was!
Samen met de papa (en alle lieve mensen om ons heen) genieten van een kleine baby!
pi_55051726
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Llewella, je hebt nog een flinke tijd te gaan, maar over dat inbakeren. Doe dat ook alleen mbv goeie instructies. Het kan namelijk geen kwaad, maar dan moet je het wel goed doen. Er zijn flink wat boekjes over te vinden en vaak kunnen ze je op een consultatiebureau ook goed helpen daarmee.

Hier heeft mijn moeder een hangmatje gemaakt voor in de box, kan hij lekker in hangen. Alleen is het wel van de een heel kleurrijk stofje, dus of het echt rustgevend is...
Yep, ik zou het ook alleen met een eerste begeleiding doen.
Ik heb het ooit gezien in een medisch programma wat over het kiss syndroom ging, toen werd er vanalles uitgelegd over het inbakenen, vond dat wel reuze interessant! Niet met het idee om het zelf dan ook meteen maar te doen als ik een kleine zou krijgen, maar wel om de achtergrond ervan te weten.

En ja ik heb idd nog een flinke tijd te gaan, maar ik hou graag van een grondige goede voorbereiding qua info verzamelen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55051771
Mag ik even ongeneerd zitten huilen hier....
kreeg gisteravond een telefoontje....
Mijn schoonzusje en zwager, hadden gister een echo en daarop was totaal geen leven meer te zien, ze waren 11 weken ver....

Vind het zo onwijs kut voor ze, vooral ook omdat het de laaste keer was dat het vergoed werd door de verzekering....
Wat in zou kunnen houden dat hun altijd kinderloos zouden blijven....

Bah ik baal zo als een stekker en leef zo met ze mee...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 5 december 2007 @ 10:05:35 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55051772
Hè balen DeLiedje...
Ik heb zelfs helemaal nog geen gerommel hier. Het is echt helemaal stil, dat lijkt me prettiger dan idd steeds denken 'zou dit dan... zou het door gaan zetten'...

Over het indalen, meestal (maar er zijn uiteraard uitzonderingen) gebeurt dit pas rond/na/anaf de 33-34e week dus het zou op zich wel aardig vroeg zijn Ticootje. Even vragen de volgende keer bij de vk dus.
  woensdag 5 december 2007 @ 10:06:25 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55051785
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:05 schreef _Bar_ het volgende:
Mag ik even ongeneerd zitten huilen hier....
kreeg gisteravond een telefoontje....
Mijn schoonzusje en zwager, hadden gister een echo en daarop was totaal geen leven meer te zien, ze waren 11 weken ver....

Vind het zo onwijs kut voor ze, vooral ook omdat het de laaste keer was dat het vergoed werd door de verzekering....
Wat in zou kunnen houden dat hun altijd kinderloos zouden blijven....

Bah ik baal zo als een stekker en leef zo met ze mee...
Ach jeetje Bar... ik voelde letterlijk mijn schouders naar beneden zakken toen ik het las...
Meid, wat vreselijk verdrietig...
pi_55051842
Ja het is zo verschrikkelijk oneerlijk,
pi_55051886
Bar, dat zijn echt hele nare berichten. Je gunt het iemand zo... Zeker als je al zover bent dat je door alle pogingen heen bent en het gaat mis....

(kan het ziekenhuis niet zeggen dat het met 12 weken is misgegaan?? Dan krijg je weer 3 pogingen namelijk.. Dat ene weekje kunnen ze toch wel...toch?)
pi_55051951
Ik weet niet hoe ze het verder aan gaan pakken, schoonpa belde er gister over op, helemaal in tranen...
Heb hun zelf nog niet gesproken omdat ik ook niet weet wat ik ze zeggen moet...

Op dit moment is beetje alles ingestort bij hun, maar in neem dat ongemerkt ook mee
pi_55052004
Bar
pi_55052350
Ja bar, ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen..

Je wereld stort in...
  woensdag 5 december 2007 @ 10:35:19 #78
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55052364
Wat een rotnieuws Bar .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 5 december 2007 @ 11:03:00 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55052918
Bar, jeetje wat een verdrietig nieuws
Logisch dat het zijn weerslag heeft op jou.. En dan bij jou die eerste hormonen-storm er nog bij..

Ticootje, als je niet goed weet wat je voelt is het iig niet het indalen Als je dat voelt kun je dat nl. exact omschrijven en navertellen. Waarschijnlijk zal het gewoon wat kramperig/groeipijn/bandenpijn/allerlei-andere-krampjes-en-steekjes-die-je-het-laatste-trimester-kunt-hebben zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55053081
Bar, wat een klote nieuws
  woensdag 5 december 2007 @ 11:30:32 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55053499
sombie, weet je al wat? Wil iig even zeggen dat ik heel de ochtend aan je gedacht heb hoor!
  woensdag 5 december 2007 @ 11:38:30 #82
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55053719
Oh Bar, wat vreselijk nieuws, veel sterkte

Hier ook nog steeds niet heel veel nieuws. Erg rustig in de buik (maar eerlijk gezegd mag beeb nu ook wel tot morgen wachten ).

Ik heb vanmiddag een check-up bij de gyn. Ik ga toch maar eens vragen wat en hoe als het volgende week nog steeds rustig is. Ze laten je niet langer dan 42 over-lopen, maar betekend dat dat ze je dan voor het einde van de 42 weken inleiden? Of 'in' week 43 zeg maar? Eerlijk gezegd begin ik daar steeds meer in te geloven (ikzelf ben 3,5 week 'over tijd' geboren en mijn man is 3 weken 'over tijd' geboren). Het zal dus wel in de familie zitten Maar zoooo lang wil ik echt niet wachten.

Heeft de gyn het daar met jou al over gehad DeLiedje??? Ik heb echt geen idee hoe zoiets gaat...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_55053894
Ik weet niet hoe het bij een gyneacoloog er aan toe gaat maar ik had het gisteren met de verloskundige er over wat zij doen als ik overtijd loop. Zij gaan pas strippen of vliezen breken als ik 41 weken en 5 dagen zwanger ben en anders wordt je overgedragen aan de gyneacoloog. Dus denk dat je dan al gauw in de 43e week zit.

De afgelopen dagen en weken had ik echt zo iets van als het maar niet op 5 december geboren wordt en nu is het 5 december en nou heb ik eindelijk een soort van rust over me heen. Zeer minimale kans dat het vandaag geboren gaat worden (zie het niet gebeuren in ieder geval) en ik heb dus geen kind dat straks zijn verjaardag moet delen met Sinterklaas. Alle andere dagen maken me niks meer uit.
pi_55053988
Droeke, dat beleid verschilt per ziekenhuis, vaak is het 42 weken maar als het goed gaat met je kindje dan laten ze je ook nog wel eens wat langer doorlopen. Ik zou het inderdaad even goed navragen want het is niet leuk als je uitgaat van 42 weken en het dan blijkt dan je eventueel nog langer moet blijven lopen!
Vaak moet je tegen die tijd om de dag, of elke dag langskomen om alles te laten controleren. Inleiden doen ze niet meteen (iig was het plan bij mij niet) eerst proberen te stimuleren door te strippen of gel, als dat tenminste kon.
pi_55054051
Bar wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws!
  woensdag 5 december 2007 @ 12:08:53 #86
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55054501
Ze strippen pas als de baarmoedermond verweekt is eerder heeft geen zin.

Bij mij gaan ze kijken of het verweekt is met 40wk en 4 dagen. Dus 14 december en dan gaan ze als dat zo is strippen.

Bar succes met alles
pi_55054583
Bar

Hier in het ziekenhuis doen ze niet aan strippen.
Ze zouden bij mij met 42+1 gaan inleiden omdat dat een vrijdag was en ze in het weekend niet inleiden.
Hoefde tot die tijd ook niet extra langs te komen, met 38 weken, 40 weken en 42 weken controle... Gelukkig de 42 weken controle niet gehaald omdat Pepijn met 41+4 zelf besloot te komen.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:21:42 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55054777
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:08 schreef klein_spookje het volgende:
Ze strippen pas als de baarmoedermond verweekt is eerder heeft geen zin.

Bij mij gaan ze kijken of het verweekt is met 40wk en 4 dagen. Dus 14 december en dan gaan ze als dat zo is strippen.

Bar succes met alles
Maar ik hoop toch echt voor de meeste dames dat die baarmoedermond toch iig wel verweekt is als ze tegen de 42 weken aanlopen!
40wk4d vind ik nog rijkelijk vroeg eigenlijk.

Ik heb geen idee hoe het hier werkt, ik weet alleen dat ze tot 43 weken gaan, maar wanneer ze dan actie gaan ondernemen weet ik eig. niet.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:31:33 #89
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55054957
Hoop het ook be dat het dan toch wel verweekt is. Maar in sommige landen strippen ze al met 38 wk (gewoonte omdat dan te doen)

Het is ook idd hier vroeg dat ze het doen. Maar als ik 2 wk overtijd loop dan zit ik met kerst precies en eerlijk gezegt wilde ik dat zelf liever niet. Nu heb je er niets over te zeggen ik weet het. Maar Mara was precies een week te laat en nu gaan we ook voor 1 week over tijd.

Omdat bij mij de ontsluiting zeer moeizaam ging lees (ruim 30 uur) willen ze kijken of ze me dan een handje kunnen helpen.

Maar goed strippen hoeft niet te werken in principe werkt het het zelfde (misschien wel minder goed zelfs dan sex hebben)
  woensdag 5 december 2007 @ 12:45:02 #90
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_55055297
Dank jullie wel voor de info! Ik ga straks dan toch maar eens vragen, aangezien ik volgende week zaterdag precies 42 weken ben. En ik heb inderdaad gehoord dat inleiden nooit in het weekend gebeurd, dus ik ben benieuwd of ze dan nog voor het weekend gaan besluiten of toch erna... Uiteraard zal ik jullie vertellen wat hier dan de gebruikelijke gang van zaken is! Het is misschien ook anders omdat ik een medische indicatie heb, misschien willen ze dan toch maximaal die 42 aanhouden... Maar goed, we zullen zien!

Ik ben ook de afgelopen dagen heel onrustig geweest dat het kindje vandaag zou komen, en nu is het gelukkig vrij onwaarschijnlijk. Heb vannacht echt in de rats gezeten en heel slecht geslapen. En nu denk ik: waarMAAK je je druk om, hahaha
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_55055572
Oh Bar :*
  woensdag 5 december 2007 @ 13:01:05 #92
74310 nanalune
pi_55055688
Goh, heb er totáál niet bij stilgestaan dat vandaag eigenlijk helemaal geen handige dag is om je verjaardag te hebben.. inderdaad.. eigenlijk is heel december vervelend voor je kindje , denk ik...

Aan de andere kant.. ik kan het er ook wel uitkijken dus als het begint, begint het..
net een stuk in het bos gewandeld gewaggeld..ging eigenlijk hartstikke goed! en wat een héérlijk weer hé? aanradertje, de wind door je haren en lekker depri binnen-zit-weer..

edit:

Ow sorry Bar, was alweer aan het invoeren, maar wilde je toch zeggen dat ik het echt naar vind voor je schoonzusje! veel sterkte gewenst aan jullie familie!
pi_55055754
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor Nanalune
pi_55055806
Oh Bar, wat verschrikkelijk! Zoveel vreugde en dan slaat het plotseling om
Heel veel sterkte met de verwerking, vooral voor hen!
  woensdag 5 december 2007 @ 13:16:40 #95
74310 nanalune
pi_55056051
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:03 schreef _Bar_ het volgende:
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor Nanalune
mm, was meer een automatisme.. had zo in mijn hoofd om er op te reageren. Hoe is het nu met jouzelf? is het bloeden gestopt? ( als ik zo vrij mag zijn )
pi_55056196
Bar.... Wat een verschrikkelijk rotnieuws
Ik zou ook om woroden verlegen zitten...Juist omdat ik vaak het gevoel heb dat woorden zo leeg zijn.
pi_55056238
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:16 schreef nanalune het volgende:

[..]

mm, was meer een automatisme.. had zo in mijn hoofd om er op te reageren. Hoe is het nu met jouzelf? is het bloeden gestopt? ( als ik zo vrij mag zijn )
Nope het bloeden is niet gestopt, is zelfs helder geworden helaas...
morgen even kijken met een echo... houd jullie op de hoogte
  woensdag 5 december 2007 @ 13:39:15 #98
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55056476
Ow Bar..
Nou weet ik even niet meer wat ik moet zeggen. En ik heb je net nogwel gefeliciteerd.. Ik wist dit niet..
Bloedverlies... Wat kut! Ik hoop écht dat je morgen een heel mooi knipperend lampje op het scherm ziet!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55056596
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:39 schreef Noli. het volgende:
Ow Bar..
Nou weet ik even niet meer wat ik moet zeggen. En ik heb je net nogwel gefeliciteerd.. Ik wist dit niet..
Bloedverlies... Wat kut! Ik hoop écht dat je morgen een heel mooi knipperend lampje op het scherm ziet!
Tja, ik ben hier misschien wel te nuchter in ofzo, maar ik merk het allemaal wel, heb in elk geval weinig zin om bij de pakken neer te gaan zitten ofzo, ik neem het zoals het komt.
  woensdag 5 december 2007 @ 13:48:54 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55056670
Bar, ik ga ook echt volop duimen voor je voor morgen hoor... jemig, deze moet toch echt wel gewoon blijven plakken hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')