quote:Op maandag 3 december 2007 20:48 schreef DeuceFour het volgende:
Godver, personen die ineens melden dat ze niet kunnen en 'het niet leuk lijkt'. MaJo als je wilt heb ik een kaartje voor je. Ik ga gezellig alleen
.
Nettles is keitof.
Ik heb mijn superstoere bruine voorjaarstour 2006 AM shirt aanquote:Op maandag 3 december 2007 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
Om hier nog even op terug te komen.
Juist omdat het altijd wisselt en je het nooit zeker weet had het een verrassing kunnen zijn dat ze nu met zo'n totaal andere setlist aankomen. De afgelopen keren wist ik precies welk nummer op welk moment zou komen, en na hoe veel nummers ze zouden stoppen. Sowieso kan ik dat aan het stemmen van de gitaar al horen. (). Maar dan nog. Als ik deze selist niet had geweten was het een erg grote verrassing geweest dat ze *** en ***
spelen.
En Mardy Bum... Ach, die hebben ze 2 jaar lang bijna non-stop gespeeld. Ik snap wel dat ze wat variatie willen, zoals ze nu *****voor het eerst in de ijskast zetten. Daar komt bij, ze doen toch altijd wat je niet verwacht. FA werd single, waar een normale
band alle mogelijke promotie voor gaat doen. Arctic Monkeys hebben dat niet nodig....FA werd van de setlist afgehaald.
![]()
/quote]
Mja dat is op zich ook wel zo, maar ik vind het zelf niet zo erg om te weten dat ze een bepaald nummer wel of niet doen. Overigens kijk ik zo´n setlist snel even door, ik onthoud zelf niet op welk moment ze welk nummer gaan doen. Maar uberfans doen dat blijkbaar dus wel
[quote]
Je weet hoe het gaat met meets op FOK!....Zie Lowlands-meet-topic. Maar goed, ik ben te herkennen aan een blauw Arctic Monkeys t-shirt met dé pinguin er op.
Toch maar voor safe gekozen omdat het toch wel verandert gaat worden. En we hebben al genoeg gezeik met de modsquote:Op maandag 3 december 2007 23:13 schreef AMDB het volgende:
Gaat het volgende topic een Nettles lyric-line krijgen of een 'bijna hmh' tag??
Ik zeg dat het Arctic Monkeys #13 - he followed with obedience and fell in the nettles. gaat heten![]()
Als het nodig is...quote:Op dinsdag 4 december 2007 03:02 schreef Xurk het volgende:
Waarom wordt die titel dan veranderd door de mods?
Nachtmerrie heet datquote:Op dinsdag 4 december 2007 09:27 schreef Xrenity het volgende:
Ik droomde dat ik er ineens toch niet heen kon
Daar waren er toch maar 250 van uitgebracht? De 7" Vinyl dan, denk dat het zeer lastig gaat worden om er nog 1 te kregen voor een schappelijke prijs.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:08 schreef soul114 het volgende:
Heb er zin in!!
Death Ramps vinyl is trouwens uitverkocht en aangezien ik geen credit card heb ben ik nog opzoek (eBay is duuuuuuuuuuuur). Iemand tips??
Ja hoor, dat mag bij elke topicreeks van elke band. Radiohead, Opgezwolle, Spinvis, noem maar op. Maar niet bij Arctic Monkeys, natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:02 schreef AMDB het volgende:
[..]
Maar songteksten mogen toch wel in topic-titels?
[..]
Zoals ik al in het vorige topic zei: Er staat nergens letterlijk dat er maar 250 exemplaren zijn, alleen dat Domino er maar 250 heeft. Net zoals bij Matador/DaFrame2R. Dat was ook een "uiterst gelimiteerde 7 inch". "We hebben maar 500 stuks". Prijs op eBay? 50 tot 75 euro. Toen bleek dat er daar genoeg van waren! Die is vervolgens ook herdrukt, en kun je nog steeds overal voor 5 euro bestellen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:08 schreef soul114 het volgende:
Heb er zin in!!
Death Ramps vinyl is trouwens uitverkocht en aangezien ik geen credit card heb ben ik nog opzoek (eBay is duuuuuuuuuuuur). Iemand tips??
Probleem is dus ik wel op tijd wist dat ze te koop waren, maar ik heb geen credit card.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:34 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals ik al in het vorige topic zei: Er staat nergens letterlijk dat er maar 250 exemplaren zijn, alleen dat Domino er maar 250 heeft. Net zoals bij Matador/DaFrame2R. Dat was ook een "uiterst gelimiteerde 7 inch". "We hebben maar 500 stuks". Prijs op eBay? 50 tot 75 euro. Toen bleek dat er daar genoeg van waren! Die is vervolgens ook herdrukt, en kun je nog steeds overal voor 5 euro bestellen.
Toch zie ik ze er wel voor aan dat er dit keer écht maar 250/500/1000 van zijn.![]()
Ben ik even blij dat 'em heb.
Nee hoor, elke uitgave van Matador is hetzelfde. Zelfs de barcode. Herdruk of eerste persing is hetzelfde. Het komt toch uit een fabriek, dus het maakt weinig uit. Alleen de Amerikaanse persingen van de CD's/vinyl-albums hebben andere codes. De Japanse versies van de albums en singles zijn hier en daar ook wat bijzonderder. Japanse teksten in het boekje van When The Sun Goes Down, bonus-tracks op de Japanse FWN, enzovoort.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:48 schreef soul114 het volgende:
[..]
Probleem is dus ik wel op tijd wist dat ze te koop waren, maar ik heb geen credit card.
Hopen op een herdruk dan maar. Staat dat bij Matador/Da Frame 2R erop dat het een herdruk is en/of is dat ergens aan te zien?
Ja dat denk ik eerlijk gezegd ook, ook al is Nettles overduidelijk een AM nummer. Misschien komen we het te weten na het eerste concert in Engeland waar Miles ook bij isquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:24 schreef Aisumasen het volgende:
Trouwens, op elke uitgave van AM staan cryptische aanwijzingen naar het een of het ander. Ik denk dat Death Ramps gewoon Alex + Miles is.
Juist, hij zal sowieso meedoen op 505 in Engeland.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:25 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja dat denk ik eerlijk gezegd ook, ook al is Nettles overduidelijk een AM nummer. Misschien komen we het te weten na het eerste concert in Engeland waar Miles ook bij is
Teddy P. is net uit?quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:39 schreef SnowCockroach het volgende:
Was m'n lovely tvp nou verwijderd?![]()
Oh en wordt er eigenlijk nog een single uitgebracht of was dit het voor FWN?
Ja, dus komen er nog meer singles of een nieuw album? Niet dat ik Teddy Picker bagger vind.quote:
Ik vind het jammer dat de videoclip van The View From The Afternoon niet meer aandacht gekregen heeft, ik vind het de vetste clip van AM tot nu toe en het blijft ook één van mijn favo-AM nummersquote:Op woensdag 5 december 2007 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
The View From The Afternoon had een videoclip, maar was alleen een promotie-single. Een beetje hetzelfde verhaal als met Fake Tales. Alleen was Fake Tales dé Amerikaanse promo, en The View een soort aandachtstrekker voor de EP, met bijbehorende videoclip. Fake Tales was gecanceled. I Bet heeft zéker wel een clip. November 2005 all the way!
Vier? Brianstorm, Fluorescent Adolescent en Teddy Picker, welke mis ik?quote:Op woensdag 5 december 2007 00:07 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja, vier singles van één album is redelijk ongebruikelijk.
2 muntjes, 1 muntje kost ¤1,- voor een normaal biertje/frisdrank. Groot biertje kost 3 muntjes.quote:Op woensdag 5 december 2007 08:16 schreef Coastertommm het volgende:
Morgen!
Alleen ik ben nog nooit in de HMH geweest (), is het drinken enzo daar een beetje te betalen of niet?
Ik zeg dus dat ik geen vierde single verwachtquote:Op woensdag 5 december 2007 07:46 schreef AMDB het volgende:
[..]
Vier? Brianstorm, Fluorescent Adolescent en Teddy Picker, welke mis ik?
edit: realiseer me net dat ik het ook anders kan lezen, laat maar zitten dus![]()
Nee. En ook niet te zuipen.quote:Op woensdag 5 december 2007 08:16 schreef Coastertommm het volgende:
Morgen!
Alleen ik ben nog nooit in de HMH geweest (), is het drinken enzo daar een beetje te betalen of niet?
2 euro voor een biertje, krijg je bijna niet goedkoper in Amsterdam.quote:
Na af loop het Grolsch Cinecafe inquote:
Dat klopt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat die 2 euro dan gelijk een redelijke prijs is voor een drankje.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
2 euro voor een biertje, krijg je bijna niet goedkoper in Amsterdam.
Nee, absoluut niet. Ik bedoel ook dat bijvoorbeeld de cola 'niet te zuipen' is. Chemische smaak. Maar hey, we zijn er voor de muziek!quote:Op woensdag 5 december 2007 12:59 schreef AMDB het volgende:
[..]
Na af loop het Grolsch Cinecafe in![]()
Maar echt zuipen doet toch niemand daar, is ook heel niet nodig om los te gaan bij een concert.
Er is wel een clip van I bet maar alleen dat ze live optreden. Of is er een clip die ik niet ken?quote:Op woensdag 5 december 2007 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
The View From The Afternoon had een videoclip, maar was alleen een promotie-single. Een beetje hetzelfde verhaal als met Fake Tales. Alleen was Fake Tales dé Amerikaanse promo, en The View een soort aandachtstrekker voor de EP, met bijbehorende videoclip. Fake Tales was gecanceled. I Bet heeft zéker wel een clip. November 2005 all the way!
Dat is dé clip.quote:Op woensdag 5 december 2007 18:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er is wel een clip van I bet maar alleen dat ze live optreden. Of is er een clip die ik niet ken?
Succes ermee. Voor de moshpit staan is zowaar nog erger dan er midden in staan. Vooraan wordt je alleen maar naar voren gedouwd, geen pretje.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:22 schreef AMDB het volgende:
Ik en wat vrienden gaan proberen zover mogelijk vooraan te staan, nog voor de moshpit dus, gaat wel taai worden. Als het ons iets te heftig wordt gewoon iets naar achteren gaan.
Ja ok maar geen speciaal opgenomen clip danquote:
Dan is Teddy Picker ook geen clipquote:Op woensdag 5 december 2007 18:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ok maar geen speciaal opgenomen clip danIs toch een optreden bij Jools Holland ofzo? Damn lang geleden dat ik dat voor het eerst zag, december 2005
Wat is er veel gebeurd in die 2 jaar
Ik wist niet dat het speciaal als clip was opgenomen, ik dacht dat ze gewoon een optreden gepakt hebben en die als clip hebben gebruikt. Teddy Picker is anders omdat het wel speciale opnames zijn, maar ook die clip is simpeler (om te maken) dan bijv. Brianstormquote:Op woensdag 5 december 2007 19:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dan is Teddy Picker ook geen clip. Het eerste optreden bij Jools Holland was iets later. Dé clip
is opgenomen met camera's uit circa 1980.
Tribune misschien een goed idee?quote:Op woensdag 5 december 2007 18:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Succes ermee. Voor de moshpit staan is zowaar nog erger dan er midden in staan. Vooraan wordt je alleen maar naar voren gedouwd, geen pretje.
Ik weet echt niet waar ik deze keer moet gaan staanElke keer word ik toch weer alle kanten opgesleept. In de Melkweg was echt het toppunt, ik ben toen binnen 1 nummer van voren naar het midden en beide kanten opgesleept
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha inderdaad, dat dacht ik dus ook. Echt geen een band zou op dat idee komen, maar de AM natuurlijk welquote:Op woensdag 5 december 2007 20:09 schreef MaJo het volgende:
Wat is het trouwens toch een geweldige band dat ze gewoon hun single niet spelen
Ik wil eigenlijk alle nummers niet missen, maarja, als ik alleen maar naar de nummers die niet gespeeld worden ga kijken dan ga ik daar chagrijnig heenquote:Op woensdag 5 december 2007 20:12 schreef NevermindMe het volgende:
[..]
Haha inderdaad, dat dacht ik dus ook. Echt geen een band zou op dat idee komen, maar de AM natuurlijk wel![]()
Ik zou het wel jammer vinden als ze die niet zouden spelen, dat wel. Maar ik wil toch ook Dancing Shoes niet missen..!
Ik wil Mardy Bum eigenlijk wel horen ja, maarja, zoals je zelf al zegt, ieder nummer dat ze wel spelen moet ik maar héél blij mee zijn, en blij zijn dat ik er überhaupt bij ben!quote:Op woensdag 5 december 2007 20:14 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk alle nummers niet missen, maarja, als ik alleen maar naar de nummers die niet gespeeld worden ga kijken dan ga ik daar chagrijnig heen![]()
Dus gewoon elk WEL gespeeld nummer als x10 positief zienNog 24 uur te gaan en dan zijn we al aan het springen op Reverend toch?
En iedereen Mardy Bum schreeuwen in het stukje pauze of op het eind?
Ja ik heb het ook, al helemaal in de stemming, vandaag alleen maar AM en Reverend geluisterd, straks nog wat opzetten, gaat morgen ook niet beter worden. Ik sta rond uurtje of 18.00 wel bij de ingang denk ik^^quote:Op woensdag 5 december 2007 20:30 schreef NevermindMe het volgende:
[..]
Ik wil Mardy Bum eigenlijk wel horen ja, maarja, zoals je zelf al zegt, ieder nummer dat ze wel spelen moet ik maar héél blij mee zijn, en blij zijn dat ik er überhaupt bij ben!![]()
En inderdaad, nog maar 24 uur. M'n hyperactiviteit en kriebels beginnen gewoon nu al op te spelen. Dit gaat een lange, slapeloze nacht worden ben ik bang!
Inderdaadquote:Op woensdag 5 december 2007 20:02 schreef MaJo het volgende:
Geen I bet in BarcelonaDat zou ik wel jammer vinden. Maar inderdaad hoe meer b-kantjes hoe beter, heb ze toch al 4x gezien
![]()
Met Choo Choo krijgen we de zaal ook niet mee denk ik, met Mardy Bum moet dat wel lukken aangezien iedereen dat een geweldig nummer vindt.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil 'Despair', 'No Buses', 'Only One Who Knows' of 'Too Much To Ask' live horen, goddamnit. Maar daar zullen de feestende concertgangers wel weer niet op zitten te wachten. Gaat vast nooit gebeuren.
De laatste 3 zijn alleen akoestisch voor de radio ten gehore gebracht. Geweldige versies, btw. 'Despair' is één keer live gespeeld, in de eerste Amerikaanse tour. Andy's versterker was ontploft en Alex moest snel een akoestisch nummer spelen.
Voor de rest: Helemaal met AMDB eens. Al zal ik niet schreeuwen om 'Choo Choo'. Kan mij een interview herinneren uit eind 2005 waarin ze vertelden dat ze dat niet erg op prijs stellen. "We hebben zo veel nieuwe nummers, waarom dan schreeuwen om dát nummer?" of zoiets. Maar 'Mardy Bum' wil ik ook wel weer eens horen.
Dat met die liedjes die je mee kan blèren ken ik ook ja, maar op de een of andere manier als ik dan bij zo'n concert sta, ken ik ze toch stukken beter als ik vantevoren dacht. En anders gewoon toch lekker meespringen!quote:Op woensdag 5 december 2007 20:46 schreef Xurk het volgende:
Volgens mij werd "I Bet..." wél gespeeld in Barcelona als je goed naar die spoiler hierboven kijkt, maar heet het in dat lijstje gewoon "Dancefloor"
Er zijn ook nummers waarvan ik héél graag wil dat ze spelen en het lijkt erop dat de meesten daarvan de revue wel gaan passeren, op Mardy Bum en Leave Before The Lights Come On na... ikzelf heb liever dat ze enkel liedjes die ik al ken speel, omdat ik graag nummers meeblér en precies weet wanneer welke stukjes gaan komen, wat ik dus niet heb bij "Sandtrap", "Put Me In A Terror Pocket" en "Nettles" [alleen die laatste ken ik, maar dat is een slechte kwaliteit live-optreden versie].
Maar goed, ik heb fucking veel zin in morgen
Lekker slim van onsquote:Op woensdag 5 december 2007 20:46 schreef Xurk het volgende:
Volgens mij werd "I Bet..." wél gespeeld in Barcelona als je goed naar die spoiler hierboven kijkt, maar heet het in dat lijstje gewoon "Dancefloor"
Nettles is er ook in goede kwaliteit hoorquote:Er zijn ook nummers waarvan ik héél graag wil dat ze spelen en het lijkt erop dat de meesten daarvan de revue wel gaan passeren, op Mardy Bum en Leave Before The Lights Come On na... ikzelf heb liever dat ze enkel liedjes die ik al ken speel, omdat ik graag nummers meeblér en precies weet wanneer welke stukjes gaan komen, wat ik dus niet heb bij "Sandtrap", "Put Me In A Terror Pocket" en "Nettles" [alleen die laatste ken ik, maar dat is een slechte kwaliteit live-optreden versie].
Maar goed, ik heb fucking veel zin in morgen
4 versies van de TP single?quote:Op woensdag 5 december 2007 21:06 schreef Aisumasen het volgende:
Dat doe je snel! Muziekwinkel om de hoek die nog om 21:00 open is?
*cynische moraalriddertoon uit. Niet iedereen koopt 4 versies, Aisumasen...
Die 1e 3 had ik nog wel zelf kunnen bedenken zie ik nuquote:Op woensdag 5 december 2007 21:09 schreef Aisumasen het volgende:
Oei, don't get me started.
Normale CD-single 7 inch vinyl 10 inch vinyl Promo-single voor de radio-DJ's
[ afbeelding ]
Daarvan weet ik niet of die iets verschillen van de Engelse persing. Denk het niet, was bij Brianstorm en FA ook niet het geval namelijk. Ja, wat leuke Japanse letters op de reclame-stickers. Maar niet bijzonder genoeg om te bestellen ofzoquote:Op woensdag 5 december 2007 21:11 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dacht eigenlijk dat je verschillende cd-singles uit verschillende landen besteld had^^
En in de FA clip zie je clowns, en ze hebben ook weleens opgetreden in 1 of andere show als clownsquote:Op woensdag 5 december 2007 21:30 schreef Aisumasen het volgende:
Inderdaad, en die zitten ook in alle voorgaande releases. Erg mooi. Vraag me af of er een verband te vinden is. Voorbeeldje: Bij de LP van FWN staan overal cryptische aanwijzingen naar Jackie Pantomine, met een verhaal over een clown en een circus ofzo. Op de Matador 7 inch staat ook een verwijzing naar Jackie Pantomime.
Als ik in dat huis zou zijn, zou ik wel oppassenquote:Op woensdag 5 december 2007 21:33 schreef Aisumasen het volgende:
En wat dacht je van This House Is A Circus.
Only One Who Knows hoeft dan weer niet van mij, dat is het enige nummer dat ik echt helemaal niets vindquote:Op woensdag 5 december 2007 20:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil 'Despair', 'No Buses', 'Only One Who Knows' of 'Too Much To Ask' live horen, goddamnit. Maar daar zullen de feestende concertgangers wel weer niet op zitten te wachten. Gaat vast nooit gebeuren.
De laatste 3 zijn alleen akoestisch voor de radio ten gehore gebracht. Geweldige versies, btw. 'Despair' is één keer live gespeeld, in de eerste Amerikaanse tour. Andy's versterker was ontploft en Alex moest snel een akoestisch nummer spelen.
Voor de rest: Helemaal met AMDB eens. Al zal ik niet schreeuwen om 'Choo Choo'. Kan mij een interview herinneren uit eind 2005 waarin ze vertelden dat ze dat niet erg op prijs stellen. "We hebben zo veel nieuwe nummers, waarom dan schreeuwen om dát nummer?" of zoiets. Maar 'Mardy Bum' wil ik ook wel weer eens horen.
Ah ik ga wel eens langs bij Plato danquote:Op woensdag 5 december 2007 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
Die zijn in elke 'betere platenzaak' te bestellen. Concerto in Amsterdam, Plato in Utrecht, Kroese in Arnhem bijvoorbeeld. Maar veel zijn er al 'out of stock' natuurlijk. In dat geval: eBay, maar betaal niet te veel.
Heeft Kroese ook een zaak in Arnhem? Nog nooit gezien eigenlijk, alleen hier in Nijmegen.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
Die zijn in elke 'betere platenzaak' te bestellen. Concerto in Amsterdam, Plato in Utrecht, Kroese in Arnhem bijvoorbeeld. Maar veel zijn er al 'out of stock' natuurlijk. In dat geval: eBay, maar betaal niet te veel.
quote:Op woensdag 5 december 2007 22:15 schreef AMDB het volgende:
Only Ones Who Know is juist vet! Al is het wel een nummer dat ik vaak skip, maar vind het super relaxt om hem af en toe te luisteren. Er is geen enkel slecht nummer van AM
Die hebben ze in Paradiso gespeeld, joh!quote:Op woensdag 5 december 2007 22:09 schreef MaJo het volgende:
[..] Riot Van vind ik ook minder, maar het lijkt me wel gaaf om die een keer live te horen eigenlijk[..]
Jazeker! In de Rijnstraat, zo'n beetje naast de McDonalds.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heeft Kroese ook een zaak in Arnhem? Nog nooit gezien eigenlijk, alleen hier in Nijmegen.
Seriouslyquote:Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
![]()
Ik vind de akoestische versie nog de mooiste versie, eigenlijk.
[..]
Die hebben ze in Paradiso gespeeld, joh!! Die speelden ze toentertijd in de demo-uitvoering. De veel vettere versie dus
.
Ligt er aan. Een 7" kost 3 euro. Een 10" (zelfs die van Who The Fuck) kost 5 euro. En een normale CD-single 3, 4 of 5 euro.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ik ga wel eens langs bij Plato danWat is een normale prijs voor een single?
Die heb ik nietquote:Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
![]()
Ik vind de akoestische versie nog de mooiste versie, eigenlijk.
Eerst maar eens de cd-singles aanschaffen. Hoewel ik toch eens een pickup moet kopen, heb ook al een paar Beatles platen liggenquote:Op woensdag 5 december 2007 22:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ligt er aan. Een 7" kost 3 euro. Een 10" (zelfs die van Who The Fuck) kost 5 euro. En een normale CD-single 3, 4 of 5 euro.
Dat zegt Aisumasen toch net? Bij platenzaken als Plato en Concertoquote:Op woensdag 5 december 2007 22:29 schreef KneiterS het volgende:
De vraag is vooral, waar kan je die singles kopen zonder credit card?
Wat dat betreft lijken we wel op elkaar, vandaar de angstquote:
Op dat gebied zie ik door de bomen het bos niet meer. Dat is op AM-gebied tenminste nog te overzien!quote:Op woensdag 5 december 2007 22:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijken we wel op elkaar, vandaar de angst
Heb je ook nog toffe Beatles dingen of ga ik dan al te erg off topic?
Beschuldig je ons nu van slow chat?quote:Op woensdag 5 december 2007 22:45 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Ja, het gaat een beetje hard vanavond. Ik had het geplaatst en ze waren al een pagina verder.
Ook naar the UK?quote:Op woensdag 5 december 2007 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
Ook op eBay kun je gewoon een bankoverschrift doen.
Ja hèquote:Op woensdag 5 december 2007 22:46 schreef AMDB het volgende:
Weer wat Reverend aan het luisteren voor morgen, wat een topmuziek is dat
quote:Op woensdag 5 december 2007 23:28 schreef viagraap het volgende:
Wat las ik trouwens over moshpitten op pag. 2? Wtf ga je moshpitten op een (face it) british indie band?
Is dat zo van: idd viagraap!quote:
Ja, waar wil je het anders vandaan halen?quote:Op woensdag 5 december 2007 23:17 schreef soul114 het volgende:
[..]
Ook naar the UK?
edit: Bedoel meer betaal je dan niet veel transactie kosten ed
Pitten. Slaan doet pijnquote:Op woensdag 5 december 2007 23:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Is dat zo van: idd viagraap!
Of bedoel je dat je gaat moshen?Met moshpitten bedoel ik dus in het rond slaan en schoppen en shit he?
Gewoon pitten is leuk, moshpitten gaat te fur.
PayPal heb ik wel, maar dacht misschien is het ook mogelijk gelijk over te schrijven zonder hoop transactiekostenquote:Op woensdag 5 december 2007 23:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, waar wil je het anders vandaan halen?Maar PayPal is het handigste en het veiligste. Dan kan je kiezen om het automatisch van je bankrekening af te laten schrijven, of om elke keer geld over te maken naar je PayPal-rekening en zodoende te betalen. Werkt allemaal perfect.
Zo daar naartoe met lang haar, zwart Dimmu Borgir shirt, festival armbandjes en dan een Wall of Death proberen te creërenquote:Op woensdag 5 december 2007 23:28 schreef viagraap het volgende:
Wat las ik trouwens over moshpitten op pag. 2? Wtf ga je moshpitten op een (face it) british indie band?
En zo hoort het.quote:Op donderdag 6 december 2007 00:24 schreef Aisumasen het volgende:
Speaking of the devil...
Ironisch dat we nu net een complete pagina gevuld hebben met gepraat over hoe we de singles legaal kunnen kopen, haha.
Ik heb er 3 en een dvdquote:Op donderdag 6 december 2007 00:26 schreef belsen het volgende:
[..]
En zo hoort het.
Sowieso hoor je als echte fan toch wel de muziek echt te hebben, lijkt me. Maar het zou mij niet verbazen als ik meer CD's van Arctic Monkeys heb staan, dan de gemiddelde topic- en concertbezoeker.
Nee hoor, maar ik heb het al een paar keer uitgelegd.quote:Op donderdag 6 december 2007 00:29 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik heb er 3 en een dvd![]()
Maar mijn vraag is niet beantwoord, of is ie gewoon te dom voor woorden
Ze hebben 2 hele cd's hequote:Op donderdag 6 december 2007 00:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb het al een paar keer uitgelegd.
Youtube heeft zijn eigen moderators, die auteursrechtelijk beschermd materiaal (moeten) wissen, ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor Myspace. Andere, dubieuze, uploadsites of eigen webspace hebben dit niet, voor het verspreiden van deze links kan Fok! aansprakelijk gesteld worden, dus dat wordt niet gewaardeerd. Daarnaast willen wij ook niet zo'n forum worden, omdat wij vinden dat we meer te bieden hebben.
Ik heb overigens volgens mij 4 CD's staan...
Ja, natuurlijk zit het vinyl daar bijquote:Op donderdag 6 december 2007 01:11 schreef soul114 het volgende:
Zal er morgen eigenlijk nog wat te koop zijn voor leuke prijs (vinyl)?
Trouwens; 40 cds? Of heb je dan vinyl ed ook erbij zitten?
Er is altijd wel een aparte cd stand inderdaad, ook als de band zelf wel cd´s verkoopt. Zit altijd aan de rechterzijkant van de zaal. Is inderdaad Famequote:Op donderdag 6 december 2007 01:19 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zit het vinyl daar bij. Ook wat MaJo zegt, de shitload aan singles... Nog niet eens de promo's.. Om antwoord te geven om jouw eerste vraag: Arctic Monkeys nemen zelf alleen t-shirts, posters en aanstekers (!) mee. Maar vaak gaat er een platenzaak mee om CD's te verkopen. Zo stond er in in Tivoli een aparte stand met CD's + vinyl van AM van Plato. In de HMH zal dat vast Fame zijn, ofzo.
MaJo, met DVD heeft ze het vast over Scummy Man. Of anders over zo'n ongeautoriseerde mini-docu zonder originele muziek.
Sorry hoor belsen maar...quote:Op donderdag 6 december 2007 00:21 schreef belsen het volgende:
Ik heb weer even wat slowchat verwijderd. Kan het weer een beetje ontopic (aftellen is zo jaren 90)...
Oja, vragen naar linkjes of concertopnamen wordt ook niet gewaardeerd.
Maar wel veel plezier morgen...
Het zijn de zenuwen.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:53 schreef TC03 het volgende:
Waarom moet ik nou uitgerekend die ene dag in het jaar ziek worden.
Maargoed, ik ga toch maar gewoon.
Herkenbaarquote:Op donderdag 6 december 2007 09:53 schreef TC03 het volgende:
Waarom moet ik nou uitgerekend die ene dag in het jaar ziek worden.
Maargoed, ik ga toch maar gewoon.
Mja, ik was eigenlijk gisteren echt ziek, nu meer een beetje slapjes. Niets houdt mij echter tegen.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
HerkenbaarMet the Arcade Fire was ik zo slap als een vaatdoek omdat ik het weekend ervoor buikgriep had, en ik kamp nu ook al 2 weken met een verkoudheid. Maar niets houdt me tegen hoor, vanavond feest
Sandtrap is the wagon way to the stripey tent met vocalen, Death Ramps is weer een ander nummerquote:Op donderdag 6 december 2007 15:26 schreef KneiterS het volgende:
Maar, is Sandtrap nou een andere naam voor Death Ramps? Of zijn het 2 verschillende nummers?
Ik heb die DVD liggen, er staat niet veel meer spannends op.quote:Op donderdag 6 december 2007 02:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
En een dvd van Scummy Man, is dat gewoon de videoclip of staat er meer spannends op? Apart eigenlijk wel dat ze nooit een dvd hebben uitgebracht. Achter de schermen materiaal zou tof zijn bijvoorbeeld
Nog 1 nachtje slapen![]()
Maar dan is Death Ramps dus wel Sandtrap, want the Wagon On The Way To The Stripey Tent = Death Ramp.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:30 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Sandtrap is the wagon way to the stripey tent met vocalen, Death Ramps is weer een ander nummer
Dat is een grapje van ze, die zou er eerst op komen te staan als b-side, maar hebben ze omgewisseld in Death Rampsquote:Op donderdag 6 december 2007 15:55 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Maar dan is Death Ramps dus wel Sandtrap, want the Wagon On The Way To The Stripey Tent = Death Ramp.
Bewijs:
[ afbeelding ]
Reverend begint om 20.00 uurquote:Op donderdag 6 december 2007 16:58 schreef Leeee het volgende:
Datum: 06-12-2007
Aanvang: 20.00 uur
Deuren open: 18.30 uur
betekend dit dat Reverend om 8 uur begint of Arctic.. Ik ben in de warr
Goover, leef jij ook nogquote:Op donderdag 6 december 2007 15:54 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb die DVD liggen, er staat niet veel meer spannends op.
Eerst een korte film genaamd Scummy Man, daarna het zelfde filmpje vanuit een andere hoek en daarna gewoon de clip.
Vanavond!Ik wordt straks opgehaald
Idd ja.quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:26 schreef Irien het volgende:
Alex leek wel last te hebben van z'n keel en was de laatst woorden van Balaclava kwijt![]()
Sowieso moet 'ie gewoon kappen met z'n brabbeltjes wat toch niemand verstaatquote:Op vrijdag 7 december 2007 00:40 schreef Bananenman het volgende:
Hij was sowieso extreem lam volgens mij, zoals gewoonlijk
Uiteraard.quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:00 schreef Jivis het volgende:
Reverend was trouwens ook best okee, maar die werden uiteraard zwaar gepwnd door Arctic Monkeys.
Gewoon zelfde als rest van de tour dus (staat ook nov/dec 2007 opquote:01. Sandtrap
02. Circus
03. Teddy Picker
04. Dancefloor
05. Dancing Shoes
06. Ritz To The Rubble
07. Fake Tales
08. Balaclava
09. Old Yellow Bricks
10. Put Me In A Terror Pocket
11. When The Sun Goes Down
12. D Is For Danger
13. Flourescent Adolesecent
14. Da Frame 2R
15. Still Take You Home
16. Do Me A Favour
17. Brianstorm
---
18. Nettles
19. View From The Afternoon
20. If You Were There
Jaaa, fijn he die NS. ik was om 3 uur thuis, omdat er in mijn woonplaats iemand voor de trein was gesprongen, waardoor we daar niet mochten stoppen, en we eerst door naar Eindhoven moesten, en daar hebben we nog enorm lang op een taxi moeten wachten.quote:Op vrijdag 7 december 2007 02:07 schreef Apfelsaft het volgende:
Ben net pas terug, omdat de storm voor weer wat ouderwetse NS-vertragingen zorgde.
Het concert was echt top, heb grotendeels vooraan gestaan en lekker gesprongen/geduwd, maar soms dacht ik echt dat ik zou stikken vanwege de warme lucht. Gelukkig kreeg ik af en toe een lekkere bierdouche over me heen
quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:13 schreef AMDB het volgende:
Maar wat echt ranzig was, tijdens Reverend stond er zo'n gast 2 meter naast mij gewoon midden in de zaal te pissen...echt een zielig figuur, niet normaal.
Lol ik heb er serieus nog aan lopen denken of ik het kon maken om mijn blaas te legen in de zaal... moest wel nodig maar wilde mijn plek vooraan niet kwijt...quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:13 schreef AMDB het volgende:
Maar wat echt ranzig was, tijdens Reverend stond er zo'n gast 2 meter naast mij gewoon midden in de zaal te pissen...echt een zielig figuur, niet normaal.
Cool zegquote:Op vrijdag 7 december 2007 01:04 schreef the_jasper het volgende:
Aan het einde nog ff op goodie hunt gegaan (was bij de laatste nummers naar voren gesprongen)
Dacht eerst dat ik niets had. Gooiden ze opeens zon drumhead het publiek in die ik ving. Staat ook Matt op gesigneerd. Was daar wel content mee
zal zo wel ff een foto plaatsen
[ afbeelding ]
Als Jon de zanger is van Reverend, dan zei hij gewoon dat hij hoopte ons weer te zien in Paradiso op 18 februari oid. Weet de datum niet meer precies. Dan staan zij daar iig.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:54 schreef KneiterS het volgende:
Het was gaaf!
Reverend and the Makers ook!
Heeft iemand goed verstaan wat Jon nou zei over Paradiso?
Old Yellow Bricks is ook nog gespeeld. Staat er niet tussen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:23 schreef soul114 het volgende:
Setlist
[..]
Gewoon zelfde als rest van de tour dus (staat ook nov/dec 2007 op).
Ah bedanktquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:14 schreef AMDB het volgende:
Volgens Mojo is het 29 februari:
http://www.mojo.nl/zoeken/index.asp?cc=1&searchkey=reverend&date=&month=
Ik dacht ook dat hij het over Januari had, maar op site van Paradiso staat nog niks. Maar het is zeker niet de 19e of 20e van februari want dan staan ze in Glasgow en Middlesborough.quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:16 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Ah bedankt. Ik dacht dat het ergens in januari was
Zozo, meteen de grote zaal...quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:14 schreef AMDB het volgende:
Volgens Mojo is het 29 februari:
http://www.mojo.nl/zoeken/index.asp?cc=1&searchkey=reverend&date=&month=
Klopt, was nummer 9 inderdaad!quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:00 schreef Yevgeni het volgende:
[..]
Old Yellow Bricks is ook nog gespeeld. Staat er niet tussen.
Ik dacht liedje 8 of 9, ofzo.
Dan heb ik nog vlakbij jou gestaan denk ik, toevallig 3 gasten met roze koffiezetapparaat shirts gezien?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:11 schreef Leonos het volgende:
Ik vond de Reverend geweldig. Heb nog als enige met een paar andere staan springen daarbij ergens in het midden, beetje rechts
Arctic Monkeys was gewoon weer goed zoals altijd. Een vriendin was flauw gevallen maar was na 10 minuten weer terug voorin
Al met al, leuk avondje
View From the Afternoon was deel van de toegiftquote:Vooral bij The View From The Afternoon en Brianstorm is de vloer van de HMH een grote deinende massa. De toegift is het zwakste gedeelte van het optreden.
Heb wel koffie shirts gezien maarr weet niet meer waar dat was.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:20 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dan heb ik nog vlakbij jou gestaan denk ik, toevallig 3 gasten met roze koffiezetapparaat shirts gezien?
Ik kwam bij Reverend nog in een pit terecht voor even, was wel lachen.
Inderdaad. Alhoewel ik zijn vage onverstaanbare gebrabbel wel komisch vind.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:50 schreef Leonos het volgende:
Lekker belangrijk wat ze ook zeggen. Ik kom daar voor de muziek niet om hele verhalen aan te horen van Alex.
Was jij daar een van? Die t-shirts vond ik echt vet. Douwe Egberts erop enzo?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:20 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dan heb ik nog vlakbij jou gestaan denk ik, toevallig 3 gasten met roze koffiezetapparaat shirts gezien?
Ja daar was ik er 1 van.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:02 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Was jij daar een van? Die t-shirts vond ik echt vet. Douwe Egberts erop enzo?![]()
Vond het concert echt geweldig, heb 2x gecrowdsurfd tijdens Still Take You Home en Do Me A Favour.Tijdens Still Take You Home vrij dichtbij het podium en kwam ik langs Alex en Nick. Voor de rest een beetje rondom de pit en soms erin. Ik vond het publiek ook leuk, en wat zei Alex aan het begin over iets waarvoor hij het woord niet wist? Een of andere vage beschrijving terwijl hij voor naar het publiek wees.
In dat filmpje zit hij dus te mompelen over..? Naja.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:15 schreef Xrenity het volgende:
Matt deed ook nog even wat Queens of the Stone Age trouwens
http://youtube.com/watch?v=_WYkhCHY94s
hierzo hoor je dat.
Volgens mij heb ik jou wel gezien/opgemerktquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:11 schreef Leonos het volgende:
Ik vond de Reverend geweldig. Heb nog als enige met een paar andere staan springen daarbij ergens in het midden, beetje rechts
Arctic Monkeys was gewoon weer goed zoals altijd. Een vriendin was flauw gevallen maar was na 10 minuten weer terug voorin
Al met al, leuk avondje
Over die gasten met vlaggetjes die bier tappen dus. Hij kan altijd zo goed uit zijn woorden komen hè, "are them flag-things-like people with beer, little somethings".quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:18 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
In dat filmpje zit hij dus te mompelen over..? Naja.
Ik was ook aardig vervelend voglens mijquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou wel gezien/opgemerkt. Ik vond Reverend best tegenvallen eigenlijk. En die danspasjes sloegen nergens op
.
Was tenminste gewoon het goede tempo. Op de Pinkpop filmpjes ging alles op 1,4x ofzoquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:51 schreef JeroenV het volgende:
In het filmpje lijkt het al alsof de nummers idd langszamer gespeeld werden dan eerst.
De setlist zag er wel goed uit btw
Over die danspasjes, het leek wel alsof hij Rocky aan het imiteren was.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou wel gezien/opgemerkt. Ik vond Reverend best tegenvallen eigenlijk. En die danspasjes sloegen nergens op
.
Idd. En die vrouw achter het keyboard ofzo was ook niet helemaal goed bij d'r hoofdquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:58 schreef Haunter het volgende:
[..]
Over die danspasjes, het leek wel alsof hij Rocky aan het imiteren was.
Heavyweight Champion of the World hè!quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:58 schreef Haunter het volgende:
[..]
Over die danspasjes, het leek wel alsof hij Rocky aan het imiteren was.
Wel geweldig, maar het zou grappiger geweest zijn als ze ze helemaal niet hadden laten bewegenquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:52 schreef Leonos het volgende:
http://youtube.com/watch?v=6w0OXxjZZkA&feature=related
Ik moest lachen
En ramen kunnen ook maar op één manier open (Open Your Window).quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heavyweight Champion of the World hè!
Die was ik nog vergetenquote:
Oooh zo, ik kwam niet verder dan 'them flag-things'.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Over die gasten met vlaggetjes die bier tappen dus. Hij kan altijd zo goed uit zijn woorden komen hè, "are them flag-things-like people with beer, little somethings".
Daar hebben ze tijdens London Calling ook al gestaan. En ze stonden natuurlijk in de India op Lowlands.quote:
Volgens mij niet, zal wel het volgende album worden. En volgens mij heet ie Put me in a Terror Pocket als je de setlist mag geloven. Bite Mark in a Terror Pocket was de oude naam ofzo.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:18 schreef SnowCockroach het volgende:
Bite Mark In A Terror Pocket, is daar al een studioversie van? Die vind ik zo goed, maar heb er alleen maar een live-versie van.
Nop.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:18 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Bite Mark In A Terror Pocket, is daar al een studioversie van? Die vind ik zo goed, maar heb er alleen maar een live-versie van.
Ohquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:45 schreef TC03 het volgende:
"The Frame To Relevance" zei hij, wat dus gewoon Da Frame 2R(elevance) is.
Herkenbaar, had het ook bij Nettles en kleine stukjes van Put me in a Terror Pocket, en eigenlijk bij alle liedjes van Reverend dat mensen me vreemd aankeken dat ik de tekst kendequote:Op vrijdag 7 december 2007 19:15 schreef Markeerstift het volgende:
Stond ik daar overigens haast in mn eentje los te gaan op DaFrame 2R.. en toen vroeg iemand: welk liedje is dit?!:D
Dat was zo te voorspellen, veel mensen komen daar duidelijk voor het eerstquote:ik heb er overigens 2 ofzo weggedragen zien worden en twee jonge jongetjes helemaal uitgeput naar achteren zien lopen nadat er 1 liedje gespeeld was..
er werd een meisje al weggeholpen die vooraan stond die voordat de arctic monkeys al begonnen flauw was gevallenquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:00 schreef viagraap het volgende:
Ik heb niet eens doorgehad dat ze DaFram2r speelden
Zijn er trouwens nog veel mensen flauwgevallen? Heb er 2 weggedragen zien worden.
Inderdaad, mensen draaiden verbaasd naar mij om toen ik keihardquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Herkenbaar, had het ook bij Nettles en kleine stukjes van Put me in a Terror Pocket, en eigenlijk bij alle liedjes van Reverend dat mensen me vreemd aankeken dat ik de tekst kende![]()
Wat betekent dat precies? Ik hoorde het, ik wist dat het er niet hoorde, maar wat is er verder zo bijzonder aanquote:
Welk nummer zei die dat ook alweer? Was het alweer vergeten.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat betekent dat precies? Ik hoorde het, ik wist dat het er niet hoorde, maar wat is er verder zo bijzonder aan?
The Nettles volgens mij.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
Welk nummer zei die dat ook alweer? Was het alweer vergeten.
Gedroomd denk ik.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Markeerstift het volgende:
kan het niet meer vinden..
Maar ik kan me nog vaag herinneren dat hij iets zei van rumors about us splitting up?
of heb ik dat gedroomd ?
Denk ik ook.quote:
Er was genoeg plek op de tribune bovenquote:Op vrijdag 7 december 2007 21:40 schreef Coastertommm het volgende:
Het was zó vet. Maar ik ben zo gay want ik vind de pit gewoon echt niet tof. Ik wil gewoon naar ze kijken en luisteren en niet constant geduwd en eh, dat er aan me getrokken wordt, en niet bijna op mn bek gaan! *huil huil
* Maar buiten dat, was het erg tof. Ik vond het wel beter dat ze ook best wat nummers van hun oude album speelden!
Dan heb ik je wel gezien haha, boven bij de garderobe! SnowCockroach en ik zeiden nog dat ze echt toffe shirts aan hadden!quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:20 schreef AMDB het volgende:
[..]
Mensen die gingen zitten:quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:07 schreef Leonos het volgende:
Ik ben nog helemaal naar boven naar de tribune gelopen. Daar 2 minuten gezeten en weer terug gelopen naar voren
Ja! Echt een turbonummer, Sandtrap!quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:03 schreef Xrenity het volgende:
http://youtube.com/watch?v=U-qVMhslZDE
De opening.
Die was echt te awesome
Vet om het publiek zo van boven te zien! Ik wil terugquote:Op zaterdag 8 december 2007 13:03 schreef Xrenity het volgende:
http://youtube.com/watch?v=U-qVMhslZDE
De opening.
Die was echt te awesome
http://youtube.com/watch?v=Qhm0uEw9e-o
Wel behoorlijk duidelijke versie van Put me in a Terror Pocket hier, trouwens.
Ik heb het hele stuk nagelezen en ik had alle haakjes al netjes afgesloten hoorquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:37 schreef Merkie het volgende:
Moeilijk te lezen verhaaltje Xurk. Doe eens niet zoveel blokhaakjes en zorg ervoor dat je evenveel haakjes opent als afsluit
.
En een extra witregel kan geen kwaad.
Tof, begint op 3:15quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
Oef!
Vóórdat ik mijn concert-bevindingen ga posten, wil ik even melden dat Alex en Matt vanmiddag op de Beeb te horen waren. En....ze hebben weer een nieuw nummer gespeeld. "The Fire And The Thuds", en ook nog een (niet eerder gespeelde) cover.
Tof stukjequote:Op zaterdag 8 december 2007 17:47 schreef Xurk het volgende:
[..]
Ik heb het hele stuk nagelezen en ik had alle haakjes al netjes afgesloten hoor
Maar ik heb even wat vaker een enter tussen zinnen gezet en af en toe een witregel + één of twee zinnen wat korter gemaakt door in plaats van de zin te verlengen met een komma, deze stop te zetten en een nieuwe zin te beginnen.
Hopelijk is het nu wat leesbaarder! Dat van die vele haakjes is gewoon een tic van mij bij het typen, alles wat ik "under my breath" zou zeggen doe ik altijd daartussen
gaaf ga het direct ff luisterenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
Oef!
Vóórdat ik mijn concert-bevindingen ga posten, wil ik even melden dat Alex en Matt vanmiddag op de Beeb te horen waren. En....ze hebben weer een nieuw nummer gespeeld. "The Fire And The Thuds", en ook nog een (niet eerder gespeelde) cover.
Dat heb ik dus ook, zeker nog geen nieuwe concert-datum bekend?quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:16 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik krijg zo'n zin in eergisteren door dit topic, die youtube-filmpjes maken het alleen maar erger. In gedachten surf ik Alex en Nick weer voorbij.![]()
tududu dududuudu well the morning was complete..
Voor AM of wat?quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:28 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, zeker nog geen nieuwe concert-datum bekend?![]()
Ja wat andersquote:
Dat had ik precies hetzelfdequote:Op zaterdag 8 december 2007 16:25 schreef Xurk het volgende:
Eindelijk ook even posten!
Reverend and The Makers vond ik live erg leuk, ik ben toen nog niet naar het midden voor het podium gelopen omdat ik mijn krachten wilde sparen voor Arctic Monkeys, maar heb aan de zijkant met wat biertjes me prima vermaakt. Ook ik vond de zanger komisch met zijn dansjes en zijn Rocky-imitaties [dat boksen] steedsEvenals de zangeres / toetseniste, die zo vaag mogelijk deed steeds en een mooie jurk aanhad, en de kale toetsenist die helemaal flipte steeds en maar wat ragde op zijn keyboard!
Ze speelden ook eigenlijk wel erg goed vond ik en speelden veel nummers die ik leuk vind, dus ik denk dat ik ze in februari in Paradiso wel ga zien [er hingen in HMH ook blaadjes met een precieze datum erop]... heb er in ieder geval lang genoeg om over na te denken, raakt toch niet uitverkocht
Arctic Monkeys waren echt teringvet, maar dat spreekt voor zich
Ook ben ik voor het eerst in mijn concertgeschiedenis afgevoerd naar de EHBO [en ik ben al naar heel wat concerten geweest en ook bij bands als Pro-Pain in de pit geweest] omdat ik in de pit wat eigenlijk geen pit was [een paar duizend mensen die tegen elkaar aan staan gedrukt en toch nog springen en beuken, terwijl er een woestijnklimaat heerst en iedere centimeter van je lichaam zeiknat is] na drie kwartier even op adem wilde komen.
Maar bij het stilstaan kreeg ik meteen achter elkaar de schouder van een springend iemand van onder tegen mijn kin kreeg en een elleboog keihard tegen mijn neus; toen zag ik wat sterretjes en was sowieso door de benauwdheid een beetje duizelig, dus ik wilde naar de kant lopen. Ineens zag ik gewoon helemaal niets meer, hoe mijn best ik ook deed, ik zag alleen maar zwart... best kut als je in een "pit" van een paar duizend man staat.
Wonder boven wonder heb ik me naar het dranghek weten te navigeren [ik probeerde eigenlijk naar de zijkant van de zaal te komen] en toen ik daaroverheen ging hangen werd ik door de beveiliging er overheen getild - aanvankelijk dacht ik als blinde dat andere concertgangers me wilden laten crowdsurfen, wat ik niet zo zag zitten- waarna ik naar de EHBO backstage werd gebracht en mijn zicht langzaam terug kwam.
Daarna nog wel een nummer - When The Sun Goes Down - backstage afgekeken [vet] alvorens weer de pit in te gaan
Wat ook wel grappig was, was dat bij de toegift een gast naast me heel de tijd schreeuwde: "Nu gaan ze Mardy Bum doen! Mardy Bum!" en ik steeds zei: "Neuh... ze gaan nu achtereenvolgens Nettles, The View From The Afternoon en If You Were There, Beware doen".
Hij geloofde het niet, maar toen Nettles begon keek hij me vet verbaasd aan
Zal vast pas in het voorjaar weer zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:12 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja wat andersMaar was niet serieus bedoeld hoor, al hoop ik natuurlijk dat ze snel weer komen.
Probeer je te zeggen dat jij die gast was...?quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:00 schreef Leonos het volgende:
Dat had ik precies hetzelfde
Alleen andersom. Ik stond heletijd dom liedjes te schreeuwen zoals Mardy bum. Zegt die gast naast me nee, nettles komt nu. En toen die kwam zei ik nog goed geraden ofzo
quote:Sandtrap
This House Is A Circus
Teddy Picker
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Dancing Shoes
From The Ritz To The Rubble
Fake Tales Of San Francisco
Balaclava
Old Yellow Bricks
Put Me In A Terror Pocket
When The Sun Goes Down
D Is For Dangerous
A Certain Romance
Fluorescent Adolescent
Da Frame 2R
Plastic Tramp (feat. Miles Kane)
Still Take You Home
Do Me A Favour
Temptation Greets You Like Your Naughty Friend (feat. Dizzee Rascal)
Brianstorm
Nettles
The View From The Afternoon
If You Were There, Beware
Ik word er eerlijk gezegd wel blij van. Makkelijk om een volledige discography incl. covers enzo te hebben, hier staat meer op dan op wikipedia enzoquote:Op zondag 9 december 2007 13:20 schreef belsen het volgende:
Is het trouwens misschien een idee om voor het volgende topic de practige OP iets in te korten? Het is nu wel een hele waslijst.
Of worden jullie daar heel erg blij van.
Wat is het nut om 1 post over 2 posts te verdelen? Wordt het geheel niet korter van ofzoquote:Op zondag 9 december 2007 13:34 schreef belsen het volgende:
Je kunt die discografie natuurlijk ook gewoon meteen in de tweede post gooien, dan is de OP wel wat rustiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |