abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 01:08:30 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_55025676

Topic deel 13

Arctic Monkeys, een jonge, energieke, Britse indie-band. En nu hebben ze hun eigen topic op het FOK! forum. Zie hier de vorige delen:

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys Deel 2.
Arctic Monkeys Deel 3
Arctic Monkeys Topic #4 'Who The F*** Are Arctic Monkeys?'
Arctic Monkeys Topic #5 'Favourite Worst Nightmare'
Arctic Monkeys #6: \'Brianstorm\'
Arctic Monkeys Topic #7: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys #8: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys Topic #9
Arctic Monkeys Topic #10: Dorothy was right, though...
Arctic Monkeys Deel 11 - 6 december HMH
Arctic Monkeys #12

Who The F*** Are Arctic Monkeys? De band
De band bestaat uit vier leden:
  • Alex Turner: gitaar, zang.
  • Jamie Cook: gitaar.
  • Nick O'Malley: basgitaar.
  • Matthew Helders: drums.

Op de officiele website van de Arctic Monkeys is in juni 2006 bekendgemaakt dat Andy Nicholson, de basgitarist, de band definitief heeft verlaten. Nick O\\\'Malley, de persoon die ook al voor Nicholson inviel tijdens de tour door de Verenigde Staten, neemt zijn plaats nu definitief in.

I Bet That They Sound Good On The Dancefloor Bio De band werd in 2002 opgericht en kent invloeden van bands als The Jam, The Clash en Pulp. Eind 2004 steeg hun populariteit in het Verenigd Koninkrijk enorm nadat ze hun demo\\\'s op internet begonnen aan te bieden en de Britse tabloids, het altijd even objectieve NME en BCC Radio 1 aandacht aan de band begonnen te schenken. In 2005 wisten ze op te vallen door met hun debuutsingle I Bet You Look Good On The Dancefloor op de eerste plaats binnen te komen in de UK Singles Chart. Hun debuutalbum dat uitkwam in januari 2006 is nu al het best verkopende debuutalbum ooit in de UK. De jongens houden het hoofd echter koel, ze grapten zelf dat tegen april iedereen hen wel vergeten zal zijn. De vrouw die in hun tweede single When The Sun Goes Down voorkomt, komt ook voor in de twee korte filmpjes Scummy Man. In 2006 was de nieuwste Britse hype te bewonderen op Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands. Dit jaar zijn ze o.a. te zien op Pinkpop en Rock Werchter.

Demo\'s:

2005: Beneath The Boardwalk [Demo]

1. A Certain Romance
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Choo Choo
    4. Cigarette Smoke (herschreven als Cigarette Smoker Fiona)
    5. Dancing Shoes
    6. Fake Tales of San Francisco [Demo-versie I]
    7. Knock A Door Run
    8. Mardy Bum
    9. On The Run From The MI5
    10. Riot Van
    11. Scummy (herschreven als When The Sun Goes Down)
    12. Still Take You Home
    13. Wavin\' Bye To The Train Or The Bus
    14. I Bet You Look Good on the Dancefloor

2004/2005: Overige (live-)demo\'s

Stickin\' To The Floor, Space Invaders, Curtains Close en Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around).

2005: Five Minutes With Arctic Monkeys [CDS en 7" LP] [1000 en 500 exemplaren]

1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie II]
    2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

Singles / EP\'s:

2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor [CDS, 7" en 10" LP] [10" alleen in Amerika]

1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Chun Li\'s Spinning Bird Kick

2006: When The Sun Goes Down [CDS, 7" en 12" LP] [12" alleen in Amerika]

1. When The Sun Goes Down
    2. Stickin To The Floor
    3. 7
    4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12")

2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? [CD en 10" LP]

1. The View From The Afternoon
    2. Cigarette Smoker Fiona
    3. Despair In The Departure Lounge
    4. No Buses
    5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

2006: Leave Before The Lights Come On [CDS en 7" LP]

1. Leave Before The Lights Come On
    2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames)
    3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

2007: Brianstorm [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. If You Found This It\'s Probably Too Late (niet op 7")
    2. Brianstorm
    3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
    4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

2007: Matador / Da Frame 2R [gelimiteerde 7" LP]

A. Matador
    B. Da Frame 2R

2007: Fluorescent Adolescent [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. Fluorescent Adolescent
    2. The Bakery
    3. Plastic Tramp (niet op 7")
    4. Too Much To Ask (niet op 7")

2007: The Death Ramps / Nettles [gelimiteerde 7" LP] [250 exemplaren]
    uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps

A. The Death Ramps
    B. Nettles

2007: Teddy Picker [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. Teddy Picker
    2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
    3. The Death Ramps (niet op 7")
    4. Nettles (niet op 7")

Albums:

2006: Whatever People Say I Am, That's What I\'m Not [CD en LP]

1. The View From The Afternoon
    2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    3. Fake Tales Of San Francisco
    4. Dancing Shoes
    5. You Probably Couldn\'t See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
    6. Still Take You Home
    7. Riot Van
    8. Red Light Indicates Doors Are Secured
    9. Mardy Bum
    10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
    11. When The Sun Goes Down
    12. From The Ritz To The Rubble
    13. A Certain Romance

2007: Favourite Worst Nightmare [CD en LP]

1. Brianstorm
    2. Teddy Picker
    3. D Is For Dangerous
    4. Balaclava
    5. Fluorescent Adolescent
    6. Only Ones Who Know
    7. Do Me A Favour
    8. This House Is A Circus
    9. If You Were There, Beware
    10. The Bad Thing
    11. Old Yellow Bricks
    12. 505

Non-single covers:

* Take It Or Leave It (The Strokes)
    * Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
    * You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
    * Love Machine (Girls Aloud)

"And someone said we did'nt have enough songs to headline Glastonbury..."
    Alex Turner - 22/06/07, Pyramid Stage, Glastonbury Festival

The View From The Afternoon
    Links
  • Officiele website
  • Bandpagina bij Domino Records
  • Wiki (nl)
  • Wiki (en)

De OP is HIER te vinden. v1 by Goover (updated by SnowCockroach, discography by mindgames)

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 04-12-2007 20:39:08 ]
  • 26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 01:09:14 #2
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55025690
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 20:48 schreef DeuceFour het volgende:
    Godver, personen die ineens melden dat ze niet kunnen en 'het niet leuk lijkt' . MaJo als je wilt heb ik een kaartje voor je. Ik ga gezellig alleen .
    Nettles is keitof .
    Wow supertof Je hebt PM
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 01:12:23 #3
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55025736
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
    Om hier nog even op terug te komen.

Juist omdat het altijd wisselt en je het nooit zeker weet had het een verrassing kunnen zijn dat ze nu met zo'n totaal andere setlist aankomen. De afgelopen keren wist ik precies welk nummer op welk moment zou komen, en na hoe veel nummers ze zouden stoppen. Sowieso kan ik dat aan het stemmen van de gitaar al horen. ( ). Maar dan nog. Als ik deze selist niet had geweten was het een erg grote verrassing geweest dat ze *** en *** spelen.

En Mardy Bum... Ach, die hebben ze 2 jaar lang bijna non-stop gespeeld. Ik snap wel dat ze wat variatie willen, zoals ze nu ***** voor het eerst in de ijskast zetten. Daar komt bij, ze doen toch altijd wat je niet verwacht. FA werd single, waar een normale band alle mogelijke promotie voor gaat doen. Arctic Monkeys hebben dat niet nodig....FA werd van de setlist afgehaald.
    /quote]

Mja dat is op zich ook wel zo, maar ik vind het zelf niet zo erg om te weten dat ze een bepaald nummer wel of niet doen. Overigens kijk ik zo´n setlist snel even door, ik onthoud zelf niet op welk moment ze welk nummer gaan doen. Maar uberfans doen dat blijkbaar dus wel

[quote]
    Je weet hoe het gaat met meets op FOK!.... Zie Lowlands-meet-topic. Maar goed, ik ben te herkennen aan een blauw Arctic Monkeys t-shirt met dé pinguin er op.
    Ik heb mijn superstoere bruine voorjaarstour 2006 AM shirt aan In combinatie met mijn rode haren kan dat niet missen
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 01:13:20 #4
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55025746
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 23:13 schreef AMDB het volgende:
    Gaat het volgende topic een Nettles lyric-line krijgen of een 'bijna hmh' tag??

Ik zeg dat het Arctic Monkeys #13 - he followed with obedience and fell in the nettles. gaat heten
    Toch maar voor safe gekozen omdat het toch wel verandert gaat worden. En we hebben al genoeg gezeik met de mods
      dinsdag 4 december 2007 @ 03:02:53 #5
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55026478
    Waarom wordt die titel dan veranderd door de mods?
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 07:17:47 #6
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55026871
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 03:02 schreef Xurk het volgende:
    Waarom wordt die titel dan veranderd door de mods?
    Als het nodig is...
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_55027937
    Ik droomde dat ik er ineens toch niet heen kon
    pi_55028418
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 09:27 schreef Xrenity het volgende:
    Ik droomde dat ik er ineens toch niet heen kon
    Nachtmerrie heet dat

Maar songteksten mogen toch wel in topic-titels?

Maar komt wel in #14 ofzo, deze hebben we toch binnen 2 weken vol he, de vorige was binnen een maand vol Of we moeten er Arctic Monkeys #14 SlowChat van maken
    pi_55028448
    Ik kom ook in dit topic even melden dat ik niet naar het concert ga
    Maar wel van de band hou
      dinsdag 4 december 2007 @ 10:08:34 #10
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55028489
    Heb er zin in!!

Death Ramps vinyl is trouwens uitverkocht en aangezien ik geen credit card heb ben ik nog opzoek (eBay is duuuuuuuuuuuur). Iemand tips??
      dinsdag 4 december 2007 @ 10:11:27 #11
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55028527
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 10:08 schreef soul114 het volgende:
    Heb er zin in!!

Death Ramps vinyl is trouwens uitverkocht en aangezien ik geen credit card heb ben ik nog opzoek (eBay is duuuuuuuuuuuur). Iemand tips??
    Daar waren er toch maar 250 van uitgebracht? De 7" Vinyl dan, denk dat het zeer lastig gaat worden om er nog 1 te kregen voor een schappelijke prijs.
    pi_55028808
    Ik heb er zin in! Vanmorgen kreeg ik helemaal kriebels toen ik AM ging luisteren op mn fietsje
      dinsdag 4 december 2007 @ 10:42:39 #13
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55029009
    Duurt niet lang meer
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 11:15:25 #14
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55029683
    Nog 2 dagen
    pi_55031318
    Heb er zin in
    pi_55031434
    @ OP. MaJo, zou je in de Wiki op 'bewerken' willen drukken en die tekst copypasten in de OP? Dan ziet het er weer normaal uit . Bij voorbaat dank.
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 10:02 schreef AMDB het volgende:

[..]

Maar songteksten mogen toch wel in topic-titels?

[..]
    Ja hoor, dat mag bij elke topicreeks van elke band. Radiohead, Opgezwolle, Spinvis, noem maar op. Maar niet bij Arctic Monkeys, natuurlijk.
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 10:08 schreef soul114 het volgende:
    Heb er zin in!!

Zoals ik al in het vorige topic zei: Er staat nergens letterlijk dat er maar 250 exemplaren zijn, alleen dat Domino er maar 250 heeft. Net zoals bij Matador/DaFrame2R. Dat was ook een "uiterst gelimiteerde 7 inch". "We hebben maar 500 stuks". Prijs op eBay? 50 tot 75 euro. Toen bleek dat er daar genoeg van waren! Die is vervolgens ook herdrukt, en kun je nog steeds overal voor 5 euro bestellen.

Toch zie ik ze er wel voor aan dat er dit keer écht maar 250/500/1000 van zijn.
    Ben ik even blij dat 'em heb .
      dinsdag 4 december 2007 @ 12:40:15 #17
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55031572
    Ach we zullen zien, trouwens, ook de link naar #12 mist nog in de OP.
    pi_55034351
    ik wil death ramps ook

als je er nog 1 heb liggen, ik hou me aanbevolen
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_55037134
    Morgen zwarte piet en overmorgen naar de AM
    What Would Goku Do
      dinsdag 4 december 2007 @ 16:48:57 #20
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55037951
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 12:34 schreef Aisumasen het volgende:
    Zoals ik al in het vorige topic zei: Er staat nergens letterlijk dat er maar 250 exemplaren zijn, alleen dat Domino er maar 250 heeft. Net zoals bij Matador/DaFrame2R. Dat was ook een "uiterst gelimiteerde 7 inch". "We hebben maar 500 stuks". Prijs op eBay? 50 tot 75 euro. Toen bleek dat er daar genoeg van waren! Die is vervolgens ook herdrukt, en kun je nog steeds overal voor 5 euro bestellen.

Toch zie ik ze er wel voor aan dat er dit keer écht maar 250/500/1000 van zijn.
    Ben ik even blij dat 'em heb .
    Probleem is dus ik wel op tijd wist dat ze te koop waren, maar ik heb geen credit card.
    Hopen op een herdruk dan maar. Staat dat bij Matador/Da Frame 2R erop dat het een herdruk is en/of is dat ergens aan te zien?
    pi_55038758
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 16:48 schreef soul114 het volgende:

[..]

Probleem is dus ik wel op tijd wist dat ze te koop waren, maar ik heb geen credit card.
    Hopen op een herdruk dan maar. Staat dat bij Matador/Da Frame 2R erop dat het een herdruk is en/of is dat ergens aan te zien?
    Nee hoor, elke uitgave van Matador is hetzelfde. Zelfs de barcode. Herdruk of eerste persing is hetzelfde. Het komt toch uit een fabriek, dus het maakt weinig uit. Alleen de Amerikaanse persingen van de CD's/vinyl-albums hebben andere codes. De Japanse versies van de albums en singles zijn hier en daar ook wat bijzonderder. Japanse teksten in het boekje van When The Sun Goes Down, bonus-tracks op de Japanse FWN, enzovoort.

Maar bij Death Ramps weet ik het nog niet zo net, hij is nog nergens te bestellen.

De enige waarvan je zeker weet dat-ie zeldzaam is, is de Five Minutes With Arctic Monkeys-demo. 500 stuks op vinyl. Op eBay rond de 100 euro, volgens Record Collector zelfs 150 euro waard. Bieden begint bij mij vanaf 500 euro .

Trouwens, op elke uitgave van AM staan cryptische aanwijzingen naar het een of het ander. Ik denk dat Death Ramps gewoon Alex + Miles is.
      dinsdag 4 december 2007 @ 19:25:24 #22
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55041501
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 17:24 schreef Aisumasen het volgende:

Trouwens, op elke uitgave van AM staan cryptische aanwijzingen naar het een of het ander. Ik denk dat Death Ramps gewoon Alex + Miles is.
    Ja dat denk ik eerlijk gezegd ook, ook al is Nettles overduidelijk een AM nummer. Misschien komen we het te weten na het eerste concert in Engeland waar Miles ook bij is
    pi_55041971
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 19:25 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ja dat denk ik eerlijk gezegd ook, ook al is Nettles overduidelijk een AM nummer. Misschien komen we het te weten na het eerste concert in Engeland waar Miles ook bij is
    Juist, hij zal sowieso meedoen op 505 in Engeland.
      Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 20:39:54 #24
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55043306
    Iemand DeuceFour nog gespot? Niks meer gehoord over het kaartje
    pi_55044844
    Was m'n lovely tvp nou verwijderd?

Oh en wordt er eigenlijk nog een single uitgebracht of was dit het voor FWN?

[ Bericht 46% gewijzigd door SnowCockroach op 04-12-2007 21:54:56 ]
    Let's Rummikub the night away.
    pi_55045941
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 21:39 schreef SnowCockroach het volgende:
    Was m'n lovely tvp nou verwijderd?

Oh en wordt er eigenlijk nog een single uitgebracht of was dit het voor FWN?
    Teddy P. is net uit?
      dinsdag 4 december 2007 @ 22:41:02 #27
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_55046327
    Ja daarom dus, is TP de laatste?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_55046522
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 22:24 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Teddy P. is net uit?
    Ja, dus komen er nog meer singles of een nieuw album? Niet dat ik Teddy Picker bagger vind.
    pi_55047452
    Nog een single van het eerste album zou leuk zijn
    pi_55048132
    Nou ja, vier singles van één album is redelijk ongebruikelijk. Zeker in deze tijdspanne. Van het debuutalbum zijn maar twee singles uitgebracht. Voor de derde single Fake Tales Of San Francisco is een (tweede) videoclip geschoten en zijn promo-singles naar de radio verzonden. Maar die single is op het laatste moment afgeblazen.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 00:37:47 #31
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55048519
    The View from the Afternoon is toch ook als single uitgebracht? Daar is in ieder geval wel een clip voor opgenomen. Of tel je I bet niet als single omdat die geen clop heeft?

Irien gaat trouwens mee donderdag Thanks to DeuceFour
    pi_55048704
    The View From The Afternoon had een videoclip, maar was alleen een promotie-single. Een beetje hetzelfde verhaal als met Fake Tales. Alleen was Fake Tales dé Amerikaanse promo, en The View een soort aandachtstrekker voor de EP, met bijbehorende videoclip. Fake Tales was gecanceled. I Bet heeft zéker wel een clip. November 2005 all the way!
      woensdag 5 december 2007 @ 01:12:33 #33
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55048877
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
    The View From The Afternoon had een videoclip, maar was alleen een promotie-single. Een beetje hetzelfde verhaal als met Fake Tales. Alleen was Fake Tales dé Amerikaanse promo, en The View een soort aandachtstrekker voor de EP, met bijbehorende videoclip. Fake Tales was gecanceled. I Bet heeft zéker wel een clip. November 2005 all the way!
    Ik vind het jammer dat de videoclip van The View From The Afternoon niet meer aandacht gekregen heeft, ik vind het de vetste clip van AM tot nu toe en het blijft ook één van mijn favo-AM nummers
    pi_55048886
    Ja, zeker! Vooral live is het nummer echt verbazingwekkend krachtig. Vind het een mooi detail dat je op geen enkele live-opname het laatste woord van het eerste couplet hoort, omdat Alex precies op dat moment van zijn microfoon wegspringt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ook misschien wel de beste set-opener van ze.
      woensdag 5 december 2007 @ 07:46:28 #35
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55049912
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:07 schreef Aisumasen het volgende:
    Nou ja, vier singles van één album is redelijk ongebruikelijk.
    Vier? Brianstorm, Fluorescent Adolescent en Teddy Picker, welke mis ik?

edit: realiseer me net dat ik het ook anders kan lezen, laat maar zitten dus

[ Bericht 17% gewijzigd door AMDB op 05-12-2007 07:56:28 ]
    pi_55050200
    Morgen!

Alleen ik ben nog nooit in de HMH geweest ( ), is het drinken enzo daar een beetje te betalen of niet?
      woensdag 5 december 2007 @ 08:19:16 #37
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55050217
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 08:16 schreef Coastertommm het volgende:
    Morgen!

Alleen ik ben nog nooit in de HMH geweest ( ), is het drinken enzo daar een beetje te betalen of niet?
    2 muntjes, 1 muntje kost ¤1,- voor een normaal biertje/frisdrank. Groot biertje kost 3 muntjes.
    pi_55055441
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 07:46 schreef AMDB het volgende:

[..]

Vier? Brianstorm, Fluorescent Adolescent en Teddy Picker, welke mis ik?

edit: realiseer me net dat ik het ook anders kan lezen, laat maar zitten dus
    Ik zeg dus dat ik geen vierde single verwacht .
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 08:16 schreef Coastertommm het volgende:
    Morgen!

Nee. En ook niet te zuipen.
      woensdag 5 december 2007 @ 12:52:13 #39
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_55055469
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Aisumasen het volgende:

2 euro voor een biertje, krijg je bijna niet goedkoper in Amsterdam.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 5 december 2007 @ 12:59:57 #40
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55055652
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Aisumasen het volgende:

Na af loop het Grolsch Cinecafe in

Maar echt zuipen doet toch niemand daar, is ook heel niet nodig om los te gaan bij een concert.
    pi_55055749
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

2 euro voor een biertje, krijg je bijna niet goedkoper in Amsterdam.
    Dat klopt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat die 2 euro dan gelijk een redelijke prijs is voor een drankje.
    pi_55055778
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:59 schreef AMDB het volgende:

[..]

Na af loop het Grolsch Cinecafe in

Maar echt zuipen doet toch niemand daar, is ook heel niet nodig om los te gaan bij een concert.
    Nee, absoluut niet. Ik bedoel ook dat bijvoorbeeld de cola 'niet te zuipen' is. Chemische smaak. Maar hey, we zijn er voor de muziek!
    pi_55055869
    Morgenavond al

Ben benieuwd hoe druk het op 1/3 van de zaal zal zijn morgen... Mijn doel is om minimaal zo ver vooraan te komen.
    pi_55055939
    AM-concerten kennende....véél te druk. Ik vrees dat er weer veel flauwgevallen 12-jarige meisjes over de hekken gesleept moeten worden. Op de eerste rij staan is kut, de hele zaal plet je . Maar verder naar achter staan is kutter! Dan ga je op in de kolkende massa, en sta je voordat je het weet helemaal aan de zijkant .
      woensdag 5 december 2007 @ 13:22:14 #45
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55056190
    Ik en wat vrienden gaan proberen zover mogelijk vooraan te staan, nog voor de moshpit dus, gaat wel taai worden. Als het ons iets te heftig wordt gewoon iets naar achteren gaan.
    pi_55062056
    Is er nog iemand die een kaartje over heeft? Een van m'n contacten wil er een.

'contacten'

[ Bericht 40% gewijzigd door SnowCockroach op 05-12-2007 18:30:46 ]
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 18:55:44 #47
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55062536
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
    Er is wel een clip van I bet maar alleen dat ze live optreden. Of is er een clip die ik niet ken?
    pi_55062554
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 18:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er is wel een clip van I bet maar alleen dat ze live optreden. Of is er een clip die ik niet ken?
    Dat is dé clip.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 18:57:30 #49
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55062558
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 13:22 schreef AMDB het volgende:
    Ik en wat vrienden gaan proberen zover mogelijk vooraan te staan, nog voor de moshpit dus, gaat wel taai worden. Als het ons iets te heftig wordt gewoon iets naar achteren gaan.
    Succes ermee. Voor de moshpit staan is zowaar nog erger dan er midden in staan. Vooraan wordt je alleen maar naar voren gedouwd, geen pretje.

Ik weet echt niet waar ik deze keer moet gaan staan Elke keer word ik toch weer alle kanten opgesleept. In de Melkweg was echt het toppunt, ik ben toen binnen 1 nummer van voren naar het midden en beide kanten opgesleept
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 18:58:27 #50
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55062572
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 18:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat is dé clip.
    Ja ok maar geen speciaal opgenomen clip dan Is toch een optreden bij Jools Holland ofzo? Damn lang geleden dat ik dat voor het eerst zag, december 2005 Wat is er veel gebeurd in die 2 jaar
    pi_55062620
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 18:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja ok maar geen speciaal opgenomen clip dan Is toch een optreden bij Jools Holland ofzo? Damn lang geleden dat ik dat voor het eerst zag, december 2005 Wat is er veel gebeurd in die 2 jaar
    Dan is Teddy Picker ook geen clip . Het eerste optreden bij Jools Holland was iets later. Dé clip is opgenomen met camera's uit circa 1980.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 19:05:47 #52
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55062682
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 19:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dan is Teddy Picker ook geen clip . Het eerste optreden bij Jools Holland was iets later. Dé clip is opgenomen met camera's uit circa 1980.
    Ik wist niet dat het speciaal als clip was opgenomen, ik dacht dat ze gewoon een optreden gepakt hebben en die als clip hebben gebruikt. Teddy Picker is anders omdat het wel speciale opnames zijn, maar ook die clip is simpeler (om te maken) dan bijv. Brianstorm
    pi_55062835
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 18:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Succes ermee. Voor de moshpit staan is zowaar nog erger dan er midden in staan. Vooraan wordt je alleen maar naar voren gedouwd, geen pretje.

Ik weet echt niet waar ik deze keer moet gaan staan Elke keer word ik toch weer alle kanten opgesleept. In de Melkweg was echt het toppunt, ik ben toen binnen 1 nummer van voren naar het midden en beide kanten opgesleept
    Tribune misschien een goed idee?
    Ik ben te vinden in de moshpit
    pi_55062936
    Mij vind je niet in de moshpit, stond er per ongeluk in bij Tivoli, ging van links naar rechts en van boven naar onder totdat ik werd opgetild door zo'n gast die zei: "meisje, als ik jou was zou ik wat meer naar achter gaan staan"

uiteindelijk vooraan zijkant beland, \ was én dichtbij én met ruimte !
    pi_55063139
    'Teddy Picker', gisteren bij het Duitse TV Total. Klik op het derde filmpje.
    pi_55063330
    Als je de setlisten van de afgelopen 5 optredens bekijkt, zie je dat ze voor 95% hetzelfde zijn. Toch gebeuren er soms rare dingen . Zoals 'Teddy Picker', die werd overgeslagen in Madrid en 'Dancing Shoes' in Barcelona. Het meest benieuwd ben ik morgen naar de live-uitvoeringen van 'Sandtrap', 'Put Me In a Terror Pocket', 'Nettles' en 'DaFrame2R'. De rest van de nummers heb ik al veel te vaak live gezien.

Grapje! Ik ben gewoon benieuwd naar de nieuwe live-nummers.
    pi_55063569
    Heb je de setlist van Barcelona en Madrid?
    Ben wel benieuwd wat ik hier gemist heb
    pi_55063600
    Zou eigenlijk wel leuk zijn als ze ipv de albumnrs alleen maar b-sides zouden spelen.. incl. choo choo
    pi_55063617
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 20:02:36 #60
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55063792
    Geen I bet in Barcelona Dat zou ik wel jammer vinden. Maar inderdaad hoe meer b-kantjes hoe beter, heb ze toch al 4x gezien
      woensdag 5 december 2007 @ 20:02:57 #61
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55063799
    Als ze dancing shoes skippen gaat een vriend van me flippen

En I bet is natuurlijk wel een beetje een must voor mij, teddy picker boeit mij niet zo iig.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 20:09:27 #62
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55063911
    Wat is het trouwens toch een geweldige band dat ze gewoon hun single niet spelen
    pi_55063986
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:09 schreef MaJo het volgende:
    Wat is het trouwens toch een geweldige band dat ze gewoon hun single niet spelen
    Haha inderdaad, dat dacht ik dus ook. Echt geen een band zou op dat idee komen, maar de AM natuurlijk wel
    Ik zou het wel jammer vinden als ze die niet zouden spelen, dat wel. Maar ik wil toch ook Dancing Shoes niet missen..!
      woensdag 5 december 2007 @ 20:14:37 #64
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55064030
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:12 schreef NevermindMe het volgende:

[..]

Haha inderdaad, dat dacht ik dus ook. Echt geen een band zou op dat idee komen, maar de AM natuurlijk wel
    Ik zou het wel jammer vinden als ze die niet zouden spelen, dat wel. Maar ik wil toch ook Dancing Shoes niet missen..!
    Ik wil eigenlijk alle nummers niet missen, maarja, als ik alleen maar naar de nummers die niet gespeeld worden ga kijken dan ga ik daar chagrijnig heen

Dus gewoon elk WEL gespeeld nummer als x10 positief zien Nog 24 uur te gaan en dan zijn we al aan het springen op Reverend toch?

En iedereen Mardy Bum schreeuwen in het stukje pauze of op het eind?
    pi_55064351
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk alle nummers niet missen, maarja, als ik alleen maar naar de nummers die niet gespeeld worden ga kijken dan ga ik daar chagrijnig heen

Dus gewoon elk WEL gespeeld nummer als x10 positief zien Nog 24 uur te gaan en dan zijn we al aan het springen op Reverend toch?

En iedereen Mardy Bum schreeuwen in het stukje pauze of op het eind?
    Ik wil Mardy Bum eigenlijk wel horen ja, maarja, zoals je zelf al zegt, ieder nummer dat ze wel spelen moet ik maar héél blij mee zijn, en blij zijn dat ik er überhaupt bij ben!

En inderdaad, nog maar 24 uur. M'n hyperactiviteit en kriebels beginnen gewoon nu al op te spelen. Dit gaat een lange, slapeloze nacht worden ben ik bang!
      woensdag 5 december 2007 @ 20:33:50 #66
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55064425
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:30 schreef NevermindMe het volgende:

[..]

Ik wil Mardy Bum eigenlijk wel horen ja, maarja, zoals je zelf al zegt, ieder nummer dat ze wel spelen moet ik maar héél blij mee zijn, en blij zijn dat ik er überhaupt bij ben!

En inderdaad, nog maar 24 uur. M'n hyperactiviteit en kriebels beginnen gewoon nu al op te spelen. Dit gaat een lange, slapeloze nacht worden ben ik bang!
    Ja ik heb het ook, al helemaal in de stemming, vandaag alleen maar AM en Reverend geluisterd, straks nog wat opzetten, gaat morgen ook niet beter worden. Ik sta rond uurtje of 18.00 wel bij de ingang denk ik^^

Maar als we nou afspreken dat iedereen in de pauze EN op het eind mardy bum gaat schreeuwen, als we een paar mensen hebben die dit gewoon inzetten komt de rest van de zaal wel mee
    pi_55064444
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:02 schreef MaJo het volgende:
    Geen I bet in Barcelona Dat zou ik wel jammer vinden. Maar inderdaad hoe meer b-kantjes hoe beter, heb ze toch al 4x gezien
    Inderdaad . Ik wil 'Despair', 'No Buses', 'Only One Who Knows' of 'Too Much To Ask' live horen, goddamnit. Maar daar zullen de feestende concertgangers wel weer niet op zitten te wachten. Gaat vast nooit gebeuren. De laatste 3 zijn alleen akoestisch voor de radio ten gehore gebracht. Geweldige versies, btw. 'Despair' is één keer live gespeeld, in de eerste Amerikaanse tour. Andy's versterker was ontploft en Alex moest snel een akoestisch nummer spelen.

Voor de rest: Helemaal met AMDB eens. Al zal ik niet schreeuwen om 'Choo Choo'. Kan mij een interview herinneren uit eind 2005 waarin ze vertelden dat ze dat niet erg op prijs stellen. "We hebben zo veel nieuwe nummers, waarom dan schreeuwen om dát nummer?" of zoiets. Maar 'Mardy Bum' wil ik ook wel weer eens horen.
      woensdag 5 december 2007 @ 20:40:49 #68
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55064582
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Inderdaad . Ik wil 'Despair', 'No Buses', 'Only One Who Knows' of 'Too Much To Ask' live horen, goddamnit. Maar daar zullen de feestende concertgangers wel weer niet op zitten te wachten. Gaat vast nooit gebeuren. De laatste 3 zijn alleen akoestisch voor de radio ten gehore gebracht. Geweldige versies, btw. 'Despair' is één keer live gespeeld, in de eerste Amerikaanse tour. Andy's versterker was ontploft en Alex moest snel een akoestisch nummer spelen.

Voor de rest: Helemaal met AMDB eens. Al zal ik niet schreeuwen om 'Choo Choo'. Kan mij een interview herinneren uit eind 2005 waarin ze vertelden dat ze dat niet erg op prijs stellen. "We hebben zo veel nieuwe nummers, waarom dan schreeuwen om dát nummer?" of zoiets. Maar 'Mardy Bum' wil ik ook wel weer eens horen.
    Met Choo Choo krijgen we de zaal ook niet mee denk ik, met Mardy Bum moet dat wel lukken aangezien iedereen dat een geweldig nummer vindt.

*zet Mardy Bum maar weer aan*

p.s. Ik betrap mezelf erop dat ik dit topic om de minuut refresh
    pi_55064650
    Goh, dat herken ik ook, alleen telt bij mij dan om het kwartier, omdat ik ondertussen ook nog tv aan het kijken ben

Ben benieuwd of we dan morgen Mardy Bum gaan horen, hoop het wel dan!
    En als het goed is staan wij ook zo rond een uurtje of 6 voor de deur bij de HMH, want we gaan natuurlijk wel voor een lekker plaatsje!
      woensdag 5 december 2007 @ 20:46:06 #70
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55064707
    Volgens mij werd "I Bet..." wél gespeeld in Barcelona als je goed naar die spoiler hierboven kijkt, maar heet het in dat lijstje gewoon "Dancefloor"

Er zijn ook nummers waarvan ik héél graag wil dat ze spelen en het lijkt erop dat de meesten daarvan de revue wel gaan passeren, op "Mardy Bum" en "Leave Before The Lights Come On" na [al lijkt het me ook vet om eens "Cigarette Smoker Fiona" live te horen]... ikzelf heb liever dat ze enkel liedjes die ik al ken spelen, omdat ik graag nummers meeblér en precies weet wanneer welke stukjes gaan komen, wat ik dus niet heb bij "Sandtrap", "Put Me In A Terror Pocket" en "Nettles" [alleen die laatste ken ik, maar dat is een slechte kwaliteit live-optreden versie].

Maar goed, ik heb fucking veel zin in morgen
    pi_55064799
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:46 schreef Xurk het volgende:
    Volgens mij werd "I Bet..." wél gespeeld in Barcelona als je goed naar die spoiler hierboven kijkt, maar heet het in dat lijstje gewoon "Dancefloor"

Er zijn ook nummers waarvan ik héél graag wil dat ze spelen en het lijkt erop dat de meesten daarvan de revue wel gaan passeren, op Mardy Bum en Leave Before The Lights Come On na... ikzelf heb liever dat ze enkel liedjes die ik al ken speel, omdat ik graag nummers meeblér en precies weet wanneer welke stukjes gaan komen, wat ik dus niet heb bij "Sandtrap", "Put Me In A Terror Pocket" en "Nettles" [alleen die laatste ken ik, maar dat is een slechte kwaliteit live-optreden versie].

Dat met die liedjes die je mee kan blèren ken ik ook ja, maar op de een of andere manier als ik dan bij zo'n concert sta, ken ik ze toch stukken beter als ik vantevoren dacht. En anders gewoon toch lekker meespringen!

En ik heb er ook veeeeel zin in! Pak de trein van kwart over 4, dus dan kan de hyperactiviteit helemaal beginnen, en vast liedjes mee gaan zingen en schijt hebben aan de rest van de trein!
      woensdag 5 december 2007 @ 20:49:23 #72
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55064811
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:46 schreef Xurk het volgende:
    Lekker slim van ons
    quote:
    Er zijn ook nummers waarvan ik héél graag wil dat ze spelen en het lijkt erop dat de meesten daarvan de revue wel gaan passeren, op Mardy Bum en Leave Before The Lights Come On na... ikzelf heb liever dat ze enkel liedjes die ik al ken speel, omdat ik graag nummers meeblér en precies weet wanneer welke stukjes gaan komen, wat ik dus niet heb bij "Sandtrap", "Put Me In A Terror Pocket" en "Nettles" [alleen die laatste ken ik, maar dat is een slechte kwaliteit live-optreden versie].

Nettles is er ook in goede kwaliteit hoor
    pi_55064853
    Klopt wat Xurk zegt, I Bet werd wél gespeeld. Ik moet zeggen dat ik dat foutje ook bijna maakte toen ik die post aan het typen was. Alsnog klopt het dat de ene dag Teddy Picker niet gespeeld werd, de andere dag Dancing Shoes.

Sandtrap: Perfecte kwaliteit live-uitvoering beschikbaar (geweldige intro)
    Nettles: Staat in studio-versie op Teddy Picker-single (tof nummer)
    Put Me In A Terror Pocket: Crappy YouTube-kwaliteit (beste nummer van de 3)
      woensdag 5 december 2007 @ 21:00:27 #74
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55065077
    Nou, dan moet ik maar naar de eerste twee op zoek vanavond, kijken of ik ze nog een beetje in mijn hoofd krijg voor morgenavond Die laatste heb ik via de link in dit topic gisteren op YouTube gekeken, maar vind dat zo kut kijken, van die digicam[?] opnames...
    pi_55065093

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 06-12-2007 00:10:58 (Warez quest) ]
      woensdag 5 december 2007 @ 21:03:34 #76
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55065160

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 06-12-2007 00:11:38 (Warez quest) ]
      woensdag 5 december 2007 @ 21:04:08 #77
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55065176
    w00t ik heb de Teddy Picker single! Drie nieuwe liedjes [naja twee eigenlijk, want Nettles kende ik al in de live-uitvoering]
    pi_55065233
    Dat doe je snel! Muziekwinkel om de hoek die nog om 21:00 open is?

*cynische moraalriddertoon uit. Niet iedereen koopt 4 versies, Aisumasen...
      woensdag 5 december 2007 @ 21:08:09 #79
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55065270
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 21:06 schreef Aisumasen het volgende:
    Dat doe je snel! Muziekwinkel om de hoek die nog om 21:00 open is?

*cynische moraalriddertoon uit. Niet iedereen koopt 4 versies, Aisumasen...
    4 versies van de TP single?

Welke heb je allemaal dan? En wat voor 'n verschil zit er in qua hoesje enzo?
    pi_55065312
    Oei, don't get me started .

• Normale CD-single
  • 7 inch vinyl
  • 10 inch vinyl
  • Promo-single voor de radio-DJ's

•   woensdag 5 december 2007 @ 21:11:44 #81
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55065368
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 21:09 schreef Aisumasen het volgende:
    Oei, don't get me started .

• Normale CD-single
  • 7 inch vinyl
  • 10 inch vinyl
  • Promo-single voor de radio-DJ's

[ afbeelding ]
  • Die 1e 3 had ik nog wel zelf kunnen bedenken zie ik nu
    Dacht eigenlijk dat je verschillende cd-singles uit verschillende landen besteld had^^

Maar radio single is wel tof
    pi_55065489
    Klik voor een vergroting.

Normale CD-single:

7 inch:

10 inch:
    De ene kant van de binnenhoes is volledig wit (Death Ramps-stijl), de andere kant heeft dezelfde foto van de AM als op de CD-versie. Hier dus alleen de achterkant gescand, met de andere labels van de LP.

De promo-single (niet de moeite waard om te scannen) heeft géén lila letters, maar witte letters. Saillant detail.
    pi_55065645
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 21:11 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dacht eigenlijk dat je verschillende cd-singles uit verschillende landen besteld had^^
    Daarvan weet ik niet of die iets verschillen van de Engelse persing. Denk het niet, was bij Brianstorm en FA ook niet het geval namelijk. Ja, wat leuke Japanse letters op de reclame-stickers. Maar niet bijzonder genoeg om te bestellen ofzo . Wat bij bijvoorbeeld When The Sun Goes Down wel het geval is. Wie kan dat boekje met de teksten in het Engels én het Japans nu missen?
      woensdag 5 december 2007 @ 21:22:38 #84
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55065684
    Die achterkant is idd geweldig, dat nummer zo doorgekrast, kleine details die eigenlijk alleen de up-to-date fans begrijpen
    pi_55065833
    Inderdaad, en die zitten ook in alle voorgaande releases. Erg mooi. Vraag me af of er een verband te vinden is. Voorbeeldje: Bij de LP van FWN staan overal cryptische aanwijzingen naar Jackie Pantomine, met een verhaal over een clown en een circus ofzo. Op de Matador 7 inch staat ook een verwijzing naar Jackie Pantomime.
      woensdag 5 december 2007 @ 21:32:25 #86
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55065878
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 21:30 schreef Aisumasen het volgende:
    Inderdaad, en die zitten ook in alle voorgaande releases. Erg mooi. Vraag me af of er een verband te vinden is. Voorbeeldje: Bij de LP van FWN staan overal cryptische aanwijzingen naar Jackie Pantomine, met een verhaal over een clown en een circus ofzo. Op de Matador 7 inch staat ook een verwijzing naar Jackie Pantomime.
    En in de FA clip zie je clowns, en ze hebben ook weleens opgetreden in 1 of andere show als clowns
    pi_55065903
    En wat dacht je van This House Is A Circus .
      woensdag 5 december 2007 @ 21:36:39 #88
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55066022
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 21:33 schreef Aisumasen het volgende:
    En wat dacht je van This House Is A Circus .
    Als ik in dat huis zou zijn, zou ik wel oppassen

Dan nog jammer dat er geen 'C is for Cirus/Clown' is
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 22:09:08 #89
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55066915
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 20:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Only One Who Knows hoeft dan weer niet van mij, dat is het enige nummer dat ik echt helemaal niets vind Riot Van vind ik ook minder, maar het lijkt me wel gaaf om die een keer live te horen eigenlijk En sowieso hoe minder ze van de eerste cd spelen, maakt me niet veel uit van bij 3 optredens waar ik heen ging was alleen die eerste cd en de EP uit. Dus hoe meer FWN + b-kantjes hoe beter Ik ga maar eens weer luisteren

Oh en wat die singles betreft: waar kun je dat kopen? Denk dat ik ook maar eens een verzameling van singletjes ga aanmaken
    pi_55066999
    Die zijn in elke 'betere platenzaak' te bestellen. Concerto in Amsterdam, Plato in Utrecht, Kroese in Arnhem bijvoorbeeld. Maar veel zijn er al 'out of stock' natuurlijk. In dat geval: eBay, maar betaal niet te veel.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 22:14:10 #91
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55067038
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
    Die zijn in elke 'betere platenzaak' te bestellen. Concerto in Amsterdam, Plato in Utrecht, Kroese in Arnhem bijvoorbeeld. Maar veel zijn er al 'out of stock' natuurlijk. In dat geval: eBay, maar betaal niet te veel.
    Ah ik ga wel eens langs bij Plato dan Wat is een normale prijs voor een single?
      woensdag 5 december 2007 @ 22:15:06 #92
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55067061
    Only Ones Who Know is juist vet! Al is het wel een nummer dat ik vaak skip, maar vind het super relaxt om hem af en toe te luisteren. Er is geen enkel slecht nummer van AM
      woensdag 5 december 2007 @ 22:18:23 #93
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55067141
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
    Heeft Kroese ook een zaak in Arnhem? Nog nooit gezien eigenlijk, alleen hier in Nijmegen.
    pi_55067152
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:15 schreef AMDB het volgende:
    Only Ones Who Know is juist vet! Al is het wel een nummer dat ik vaak skip, maar vind het super relaxt om hem af en toe te luisteren. Er is geen enkel slecht nummer van AM

Ik vind de akoestische versie nog de mooiste versie, eigenlijk.
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:09 schreef MaJo het volgende:
    [..] Riot Van vind ik ook minder, maar het lijkt me wel gaaf om die een keer live te horen eigenlijk [..]
    Die hebben ze in Paradiso gespeeld, joh! ! Die speelden ze toentertijd in de demo-uitvoering. De veel vettere versie dus .
    pi_55067181
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heeft Kroese ook een zaak in Arnhem? Nog nooit gezien eigenlijk, alleen hier in Nijmegen.
    Jazeker! In de Rijnstraat, zo'n beetje naast de McDonalds.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 22:21:34 #96
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55067227
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]

Die hebben ze in Paradiso gespeeld, joh! ! Die speelden ze toentertijd in de demo-uitvoering. De veel vettere versie dus .
    Seriously Ik zat al wel te twijfelen maar wist het niet meer zeker
    pi_55067243
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ik ga wel eens langs bij Plato dan Wat is een normale prijs voor een single?
    Ligt er aan. Een 7" kost 3 euro. Een 10" (zelfs die van Who The Fuck) kost 5 euro. En een normale CD-single 3, 4 of 5 euro.
      woensdag 5 december 2007 @ 22:24:58 #98
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55067343
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die heb ik niet

Maar ik denk dat ik het wel met je eens ben, van de rustigere nummers zijn de akoestische versies meestal wel beter ja, net zoals die van Riot Van<3

Demo van The Bad Thing is ook
    pi_55067432
    De vraag is vooral, waar kan je die singles kopen zonder credit card?
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 22:30:05 #100
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55067445
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ligt er aan. Een 7&quot; kost 3 euro. Een 10&quot; (zelfs die van Who The Fuck) kost 5 euro. En een normale CD-single 3, 4 of 5 euro.
    Eerst maar eens de cd-singles aanschaffen. Hoewel ik toch eens een pickup moet kopen, heb ook al een paar Beatles platen liggen Alleen ben ik dan bang dat er weer een nieuwe verslaving aandient
    pi_55067466
    Zelfde antwoord als daarvoor. In alle 'betere' platenzaken. Ook op eBay kun je gewoon een bankoverschrift doen.
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 22:30:47 #102
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55067467
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:29 schreef KneiterS het volgende:
    De vraag is vooral, waar kan je die singles kopen zonder credit card?
    Dat zegt Aisumasen toch net? Bij platenzaken als Plato en Concerto
      woensdag 5 december 2007 @ 22:31:04 #103
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55067481

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 06-12-2007 00:15:13 (Slowchat) ]
      Moderator woensdag 5 december 2007 @ 22:32:36 #104
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55067536
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Och ja, begin er niet over...

Wat dat betreft lijken we wel op elkaar, vandaar de angst

Heb je ook nog toffe Beatles dingen of ga ik dan al te erg off topic?
    pi_55067872
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat dat betreft lijken we wel op elkaar, vandaar de angst

Heb je ook nog toffe Beatles dingen of ga ik dan al te erg off topic?
    Op dat gebied zie ik door de bomen het bos niet meer. Dat is op AM-gebied tenminste nog te overzien!
    Ik heb wel van elk album een mooie (complete) LP-uitgave. Hier en daar wat mooie singles. Maar nee, ik ga geen 100 euro uitgeven voor een bekraste Braziliaanse 3de persing van Sgt. Pepper, om maar iets te noemen. Op Lennon-gebied heb ik wel bijna alles. Zelfs een nog gesealde LP van het Toronto-concert. En alle recente uitgaven van McCartney heb ik ook compleet op alle fronten.
      woensdag 5 december 2007 @ 22:46:40 #106
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55068024
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:45 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Ja, het gaat een beetje hard vanavond . Ik had het geplaatst en ze waren al een pagina verder.
    Beschuldig je ons nu van slow chat?

Maar on-topic:

Weer wat Reverend aan het luisteren voor morgen, wat een topmuziek is dat
    pi_55068223
    Heb mogelijk nog een kaartje te koop voor morgen, mijn broer ligt nu ziek in bed. Ding gaat morgen pas definitief in de verkoop, als hij ziek blijft en ik binnen mijn vriendenkring niet snel een geschikte opvolger heb gevonden
      woensdag 5 december 2007 @ 23:17:48 #108
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55068793
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
    Ook op eBay kun je gewoon een bankoverschrift doen.
    Ook naar the UK?

edit: Bedoel meer betaal je dan niet veel transactie kosten ed
      woensdag 5 december 2007 @ 23:25:20 #109
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55068997
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 22:46 schreef AMDB het volgende:
    Weer wat Reverend aan het luisteren voor morgen, wat een topmuziek is dat
    Ja hè Heb gewoon ook zin in hun morgenavond, dat heb ik niet vaak bij supporting acts!

Nu luister ik Reverend and The Makers trouwens ook weer, wat ik grappig vind is dat ik iedere keer weer bij "Sex With Your Ex" vergeet dat het RaTM is en denk dat ik naar Arctic Monkeys luister
    pi_55069059
    Wat las ik trouwens over moshpitten op pag. 2? Wtf ga je moshpitten op een (face it) british indie band?
    What Would Goku Do
    pi_55069088
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 23:28 schreef viagraap het volgende:
    Wat las ik trouwens over moshpitten op pag. 2? Wtf ga je moshpitten op een (face it) british indie band?
    pi_55069127
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 23:29 schreef Leonos het volgende:

[..]

Is dat zo van: idd viagraap!
    Of bedoel je dat je gaat moshen? Met moshpitten bedoel ik dus in het rond slaan en schoppen en shit he?
    Gewoon pitten is leuk, moshpitten gaat te fur.
    What Would Goku Do
    pi_55069154
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 23:17 schreef soul114 het volgende:

[..]

Ook naar the UK?

edit: Bedoel meer betaal je dan niet veel transactie kosten ed
    Ja, waar wil je het anders vandaan halen? Maar PayPal is het handigste en het veiligste. Dan kan je kiezen om het automatisch van je bankrekening af te laten schrijven, of om elke keer geld over te maken naar je PayPal-rekening en zodoende te betalen. Werkt allemaal perfect.
    pi_55069200
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 23:31 schreef viagraap het volgende:

[..]

Is dat zo van: idd viagraap!
    Of bedoel je dat je gaat moshen? Met moshpitten bedoel ik dus in het rond slaan en schoppen en shit he?
    Gewoon pitten is leuk, moshpitten gaat te fur.
    Pitten. Slaan doet pijn
      woensdag 5 december 2007 @ 23:42:26 #115
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55069336
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 23:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, waar wil je het anders vandaan halen? Maar PayPal is het handigste en het veiligste. Dan kan je kiezen om het automatisch van je bankrekening af te laten schrijven, of om elke keer geld over te maken naar je PayPal-rekening en zodoende te betalen. Werkt allemaal perfect.
    PayPal heb ik wel, maar dacht misschien is het ook mogelijk gelijk over te schrijven zonder hoop transactiekosten .

Moest maar eens starten met een AM-collectie aan te leggen (helaas beetje erg laat met dat idee gekomen )
    pi_55069441
    Hmm, ik kan je vraag over die transactiekosten niet beantwoorden.

Nou ja, het is er nooit te laat voor . Al wens ik je succes met Five Minutes With Arctic Monkeys onder de 100 euro te vinden . Maar nogmaals: Betaal niet te veel! De meeste normale singles, LP-versies, enz, zijn nog gewoon voor de normale prijs te vinden/bestellen.
    pi_55069508
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 23:28 schreef viagraap het volgende:
    Zo daar naartoe met lang haar, zwart Dimmu Borgir shirt, festival armbandjes en dan een Wall of Death proberen te creëren .
    pi_55069522
    Maar jullie weten echt zeker dat er nog singles van de AM bij die zaken in de bak staan? Ik ben dus pas bij de plato geweest en dat viel toch tegen wat er was. Alleen de laatste was aanwezig. En op die site van hun staat ook dat het meeste niet eens meer te bestellen is.

Ik zoek trouwens ook die singles van Reverend and the Makers, die zijn helemaal niet te vinden. Alleen op hun eigen site, maar daar betaal je 40 euro aan verzendkosten !!.
    pi_55069583
    Bij de eerder genoemde platenzaak Kroese kun je ze gewoon bestellen. Dan kun ze in de zaak ophalen, of (bij een bestelling onder de 25 euro) laten verzenden voor 2 euro. Dit werkt vast hetzelfde bij Plato, of andere zaken.
    pi_55069778
    Trouwens, ze hebben in Duitsland en in Frankrijk afgelopen dagen optredens verzorgd bij goedbekeken TV-programma's. Zoals ik eerder een link heb gepost naar die show in Duitsland. Zo'n foute klapvee hippe showmaster-show, nog net niet met showballet. Zul je zien dat ze morgen bij Jensen zijn .

Fluorescent Adolescent in die Franse show is wel briljant, btw . Alex die zijn lachen probeert in te houden. Let ook op Jamie's reactie nadat de presentator de naam "Beatles" laat vallen.
    pi_55069931

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 06-12-2007 00:20:27 (Warez quest) ]
    pi_55069983
    Daar staat hier de doodstraf op, dus dat doe ik maar niet.
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 00:21:33 #123
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55070048
    Ik heb weer even wat slowchat verwijderd. Kan het weer een beetje ontopic (aftellen is zo jaren 90)...

Oja, vragen naar linkjes of concertopnamen wordt ook niet gewaardeerd.

Maar wel veel plezier morgen...
    pi_55070088
    Zucht. Je mag toch ook youtube-linkjes posten of begrijp ik het principe nu even niet?
    pi_55070096
    Speaking of the devil...

Ironisch dat we nu net een complete pagina gevuld hebben met gepraat over hoe we de singles legaal kunnen kopen, haha.
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 00:26:49 #126
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55070133
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 00:24 schreef Aisumasen het volgende:
    Speaking of the devil...

Ironisch dat we nu net een complete pagina gevuld hebben met gepraat over hoe we de singles legaal kunnen kopen, haha.
    En zo hoort het.

Sowieso hoor je als echte fan toch wel de muziek echt te hebben, lijkt me. Maar het zou mij niet verbazen als ik meer CD's van Arctic Monkeys heb staan, dan de gemiddelde topic- en concertbezoeker alhier.
    pi_55070175
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 00:26 schreef belsen het volgende:

[..]

En zo hoort het.

Sowieso hoor je als echte fan toch wel de muziek echt te hebben, lijkt me. Maar het zou mij niet verbazen als ik meer CD's van Arctic Monkeys heb staan, dan de gemiddelde topic- en concertbezoeker.
    Ik heb er 3 en een dvd

Maar mijn vraag is niet beantwoord, of is ie gewoon te dom voor woorden
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 00:33:21 #128
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55070234
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 00:29 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ik heb er 3 en een dvd

Maar mijn vraag is niet beantwoord, of is ie gewoon te dom voor woorden
    Nee hoor, maar ik heb het al een paar keer uitgelegd.

Youtube heeft zijn eigen moderators, die auteursrechtelijk beschermd materiaal (moeten) wissen, ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor Myspace. Andere, dubieuze, uploadsites of eigen webspace hebben dit niet, voor het verspreiden van deze links kan Fok! aansprakelijk gesteld worden, dus dat wordt niet gewaardeerd. Daarnaast willen wij ook niet zo'n forum worden, omdat wij vinden dat we meer te bieden hebben.

Ik heb overigens volgens mij 4 CD's staan...
    pi_55070264
    Ik begrijp het nu.

Ohh 4, Ik heb trouwens nog vinyl van Brianstorm. Zonder platenspeler ook, hehe.
    pi_55070282
    Ik heb er zo'n 40, vrees ik.
    pi_55070300
    Knap zeg.
    pi_55070312
      donderdag 6 december 2007 @ 00:49:50 #133
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55070423
    Ik heb gewoon de twee studio-albums en de EP "Who The Fuck Are Arctic Monkeys" in tastbare vorm en ben daar tevreden mee
    pi_55070555
    En terecht!
      donderdag 6 december 2007 @ 01:11:34 #135
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55070673
    Zal er morgen eigenlijk nog wat te koop zijn voor leuke prijs (vinyl)?

Trouwens; 40 cds? Of heb je dan vinyl ed ook erbij zitten?
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 01:14:01 #136
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55070697
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 00:33 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik heb het al een paar keer uitgelegd.

Youtube heeft zijn eigen moderators, die auteursrechtelijk beschermd materiaal (moeten) wissen, ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor Myspace. Andere, dubieuze, uploadsites of eigen webspace hebben dit niet, voor het verspreiden van deze links kan Fok! aansprakelijk gesteld worden, dus dat wordt niet gewaardeerd. Daarnaast willen wij ook niet zo'n forum worden, omdat wij vinden dat we meer te bieden hebben.

Ik heb overigens volgens mij 4 CD's staan...
    Ze hebben 2 hele cd's he Verder dus de EP en een shitload aan singeltjes. Ik heb vooralsnog alleen de twee cd's en de EP, singels word mijn nieuwe missie

Enne frame-saw, een dvd Wie, wat, waar?
    pi_55070773
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 01:11 schreef soul114 het volgende:
    Zal er morgen eigenlijk nog wat te koop zijn voor leuke prijs (vinyl)?

Trouwens; 40 cds? Of heb je dan vinyl ed ook erbij zitten?
    Ja, natuurlijk zit het vinyl daar bij . Ook wat MaJo zegt, de shitload aan singles... Nog niet eens de promo's.. Om antwoord te geven om jouw eerste vraag: Arctic Monkeys nemen zelf alleen t-shirts, posters en aanstekers (!) mee. Maar vaak gaat er een platenzaak mee om CD's te verkopen. Zo stond er in in Tivoli een aparte stand met CD's + vinyl van AM van Plato. In de HMH zal dat vast Fame zijn, ofzo.

MaJo, met DVD heeft ze het vast over Scummy Man. Of anders over zo'n ongeautoriseerde mini-docu zonder originele muziek.
    pi_55070844
    Aaaaaah, ik vraag mij al een tijd af waar de vriendin van Alex (Alexa Chung) mij toch aan deed denken... Nu weet ik het! Het is de dame die recentelijk een geweldig interview had met Paul McCartney!
    http://www.youtube.com/watch?v=QfUZ_qjTHio
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 02:08:46 #139
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55071040
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 01:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zit het vinyl daar bij . Ook wat MaJo zegt, de shitload aan singles... Nog niet eens de promo's.. Om antwoord te geven om jouw eerste vraag: Arctic Monkeys nemen zelf alleen t-shirts, posters en aanstekers (!) mee. Maar vaak gaat er een platenzaak mee om CD's te verkopen. Zo stond er in in Tivoli een aparte stand met CD's + vinyl van AM van Plato. In de HMH zal dat vast Fame zijn, ofzo.

MaJo, met DVD heeft ze het vast over Scummy Man. Of anders over zo'n ongeautoriseerde mini-docu zonder originele muziek.
    Er is altijd wel een aparte cd stand inderdaad, ook als de band zelf wel cd&acute;s verkoopt. Zit altijd aan de rechterzijkant van de zaal. Is inderdaad Fame Als ze er singeltjes verkopen dan ga ik morgen eens een beginnetje maken aan mijn verzameling Vind het wel leuk om eens een band te hebben waar ik wat meer over weet. Nou heb ik dat al wel met de Beatles, maar die heb ik ook lang niet compleet. Ze hebben ook zoveel uitgebracht... Daarom is het wel handig om het met AM gewoon bij te houden zodra ze het uitgeven, anders ben je later eeuwig aan het zoeken naar bepaalde singels en dergelijke

En een dvd van Scummy Man, is dat gewoon de videoclip of staat er meer spannends op? Apart eigenlijk wel dat ze nooit een dvd hebben uitgebracht. Achter de schermen materiaal zou tof zijn bijvoorbeeld

Nog 1 nachtje slapen
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 02:09:31 #140
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55071044
    Oh trouwens in Tivoli een poster gekocht maar die moet ik nog steeds ophangen Eens kijken of ze meer toffe merchandise hebben morgen
    pi_55071079
    Ja de dvd van scummy man, de clip en daarbij nog een filmpje over een hoer. De jongens zelf zitten daar ook in.

Vond hem niet zo geslaagd, maarja.
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 09:40:30 #142
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55072668
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 00:21 schreef belsen het volgende:
    Ik heb weer even wat slowchat verwijderd. Kan het weer een beetje ontopic (aftellen is zo jaren 90)...

Oja, vragen naar linkjes of concertopnamen wordt ook niet gewaardeerd.

Maar wel veel plezier morgen...
    Sorry hoor belsen maar...

Vanavond

donderdag 6 december 2007 @ 09:53:00 #143
    53267 TC03
    pi_55072882
    Waarom moet ik nou uitgerekend die ene dag in het jaar ziek worden.

Maargoed, ik ga toch maar gewoon.
    pi_55074039
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 09:53 schreef TC03 het volgende:

Het zijn de zenuwen.
      donderdag 6 december 2007 @ 12:36:50 #145
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55076111
    Gelukkig helemaal kiplekker hier, straks nog wat dingetjes doen en dan richting Amsterdam. Waarschijnlijk mijn laatste post tot vanavond laat/morgen. Dus iedereen heel veel plezier alvast vanavond! En niet vergeten allemaal om Mardy Bum te schreeuwen he
      donderdag 6 december 2007 @ 13:07:59 #146
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55076698
    Ik wil geen Mardy Bum, stom nummer .
    2000 light years from home
    pi_55077380
    Ik heb er ook zin an !!!!

Iedereen moet ook effe arctic monkeys aanvragen op 3fm ... naar 3333 sms-en

Om alvast in de stemming te komen op werk/school :D:D

See you vanaaf guys !!!
    ik heb vaak haast, zodat ik meer tijd heb om traag te zijn
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 13:45:23 #148
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55077540
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 09:53 schreef TC03 het volgende:

Herkenbaar Met the Arcade Fire was ik zo slap als een vaatdoek omdat ik het weekend ervoor buikgriep had, en ik kamp nu ook al 2 weken met een verkoudheid. Maar niets houdt me tegen hoor, vanavond feest
      donderdag 6 december 2007 @ 14:22:15 #149
    53267 TC03
    pi_55078291
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 13:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Herkenbaar Met the Arcade Fire was ik zo slap als een vaatdoek omdat ik het weekend ervoor buikgriep had, en ik kamp nu ook al 2 weken met een verkoudheid. Maar niets houdt me tegen hoor, vanavond feest
    Mja, ik was eigenlijk gisteren echt ziek, nu meer een beetje slapjes. Niets houdt mij echter tegen.
    pi_55078785
    Hoe laat zou 't eindigen eigenlijk? Is er nog een afterparty?
    pi_55079034
    In de trein naar huis
    pi_55079175
    Op de site staat als verwachte eindtijd 22:30, en ook dat er wel zo'n afterparty is daarboven. Helaas geldt dat ook niet voor mij, moet de trein halen. Maaaaar daar zitten we ook met zn 9en, dus dan nog even verder gaan natuurlijk
    pi_55079300
    gaat er iemand vanavond nog een bh naar Alex gooien ?
    pi_55079601
    Maar, is Sandtrap nou een andere naam voor Death Ramps? Of zijn het 2 verschillende nummers?
    pi_55079705
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 15:26 schreef KneiterS het volgende:
    Maar, is Sandtrap nou een andere naam voor Death Ramps? Of zijn het 2 verschillende nummers?
    Sandtrap is the wagon way to the stripey tent met vocalen, Death Ramps is weer een ander nummer
    pi_55080225
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 02:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

En een dvd van Scummy Man, is dat gewoon de videoclip of staat er meer spannends op? Apart eigenlijk wel dat ze nooit een dvd hebben uitgebracht. Achter de schermen materiaal zou tof zijn bijvoorbeeld

Nog 1 nachtje slapen
    Ik heb die DVD liggen, er staat niet veel meer spannends op.

Eerst een korte film genaamd Scummy Man, daarna het zelfde filmpje vanuit een andere hoek en daarna gewoon de clip.

Vanavond! Ik wordt straks opgehaald
    pi_55080256
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 15:30 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Sandtrap is the wagon way to the stripey tent met vocalen, Death Ramps is weer een ander nummer
    Maar dan is Death Ramps dus wel Sandtrap, want the Wagon On The Way To The Stripey Tent = Death Ramp.
    Bewijs:
      donderdag 6 december 2007 @ 16:10:01 #158
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_55080534
    Pure Onzin, KneiterS.

Ik luister net naar Sandtrap en daarna naar The Death Ramps en die klinken overduidelijk anders!
    Heavenly Awaiting
    pi_55080624
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 15:55 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Maar dan is Death Ramps dus wel Sandtrap, want the Wagon On The Way To The Stripey Tent = Death Ramp.
    Bewijs:
    [ afbeelding ]
    Dat is een grapje van ze, die zou er eerst op komen te staan als b-side, maar hebben ze omgewisseld in Death Ramps
    pi_55081537
    Datum: 06-12-2007
    Aanvang: 20.00 uur
    Deuren open: 18.30 uur

betekend dit dat Reverend om 8 uur begint of Arctic.. Ik ben in de warr
    pi_55081606
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 16:58 schreef Leeee het volgende:
    Datum: 06-12-2007
    Aanvang: 20.00 uur
    Deuren open: 18.30 uur

betekend dit dat Reverend om 8 uur begint of Arctic.. Ik ben in de warr
    Reverend begint om 20.00 uur
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      Moderator donderdag 6 december 2007 @ 17:01:55 #162
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_55081608
    quote:
    Op donderdag 6 december 2007 15:54 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb die DVD liggen, er staat niet veel meer spannends op.

Eerst een korte film genaamd Scummy Man, daarna het zelfde filmpje vanuit een andere hoek en daarna gewoon de clip.

Vanavond! Ik wordt straks opgehaald
    Goover, leef jij ook nog

Tot vanavond
    pi_55082110
    Kut ik dacht dat het 20:30 begon. Nu ben ik er dus maar een half uur van te voren
    What Would Goku Do
      donderdag 6 december 2007 @ 17:43:45 #164
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55082367
    Ga er ook vandoor, ben er rond 19h.

Veel plezier iedereen!
    pi_55085964
    tvp voor de reacties dat Reverend and the makers live geweldig zijn
    Heb ze gisteren in Groningen gezien, wat gaaf zeg
    pi_55091514
    Net terug.
    Strakke show,klinkt live erg goed.
    Interactie met het publiek 0,0 maarja dat is niet hebt belangrijkste bij een concert.
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:10:20 #167
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55091597
    Was goaf non. Reverend and the makers vond ik niet zo denderend opzich, live klinkt het allemaal nogal hetzelfde.

Verder supertoll natuurlijk, alleen jammer dat ze maar 2 B-sides speelden .
    pi_55091683
    Reverend was gaap.

Monkeys de shit
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:19:30 #169
    53267 TC03
    pi_55091724
    Ik hoorde hier en daar zelfs iets wat leek op een 'jam' (Still Take You Home)...
    pi_55091730
    Zowel Reverend als Artic Monkeys waren tof.
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:26:03 #171
    177242 Irien
    Innit though
    pi_55091802
    Ze waren in topvorm! Ze namen de tijd, leken nummers langzamer te spelen, maar wel helemaal goed. Voor een laatste optreden van een toernee nog helemaal niet moe. Alex leek wel last te hebben van z'n keel en was de laatst woorden van Balaclava kwijt
    Leuk publiek ook! Al ben ik wel heel vaak gedouched met Heineken
    Voor mij zijn ze nu definitief niet langer een hype, maar gewoon erg erg goed!
    Between the click of the light and the start of the dream
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:33:41 #172
    53267 TC03
    pi_55091892
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 00:26 schreef Irien het volgende:
    Alex leek wel last te hebben van z'n keel en was de laatst woorden van Balaclava kwijt
    Idd ja.

Alex zei verder ook nog iets in de vorm van "you're making it very pleasant for us tonight".

[ Bericht 4% gewijzigd door TC03 op 07-12-2007 00:52:54 ]
    pi_55091979
    Hij was sowieso extreem lam volgens mij, zoals gewoonlijk
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:40:16 #174
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55091983
    Mmmm wel aardig vermaakt met wat mensen om mij heen, maar vond het toch (klein) beetje tegenvallen.
    Melkweg was zooooooooooooo veel beter...

Trouwens 'lachen' dat ze de zaal 5 min na afloop weer schoon hadden
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:41:31 #175
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55092007
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 00:40 schreef Bananenman het volgende:
    Hij was sowieso extreem lam volgens mij, zoals gewoonlijk
    Sowieso moet 'ie gewoon kappen met z'n brabbeltjes wat toch niemand verstaat .
    pi_55092111
    Was uiterst geniaal .
    Amen.
    pi_55092132
    Het was echt cool, alleen jammer van het weer buiten...Ben zeiknat geregend
    pi_55092158

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2007 13:52:04 ]
      vrijdag 7 december 2007 @ 00:54:39 #179
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55092176
    Net terug, helemaal kapot, ik was na 10 minuten al uitgeput. Voorin was het echt superwarm en pas bij From the ritz to the rubble kwam er frisse lucht naar binnen. Nog even op zo'n 2m van het podium afgestaan maar toch maar weer weg gegaan omdat ik het gewoon niet meer trok. Weinig bierdouches gehad.

Maar het was supervet! Reverend was ook koning, snap nu 100% waarom hij de 'robot dancing on electropop from 1984' is.

Morgen uitgebreider verslag Ga pitten, heb zware hoofdpijn nu
    pi_55092234
    Reverend was trouwens ook best okee, maar die werden uiteraard zwaar gepwnd door Arctic Monkeys.
    Amen.
      vrijdag 7 december 2007 @ 01:03:47 #181
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55092252
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 01:00 schreef Jivis het volgende:
    Reverend was trouwens ook best okee, maar die werden uiteraard zwaar gepwnd door Arctic Monkeys.
    Uiteraard.
      vrijdag 7 december 2007 @ 01:04:26 #182
    120967 the_jasper
    Karnemelk, shaken not stirred
    pi_55092258
    ook net terug hier

stond bij reverend en the makers redelijk vooraan. Was wel aardig goed (vond ze op cd niet erg goed, live was heel wat gaver), ga wat meer nummers van hen luisteren en nog ff bij ze langs op eurosonic.

De monkeys vond ik echt erg goed. In het begin helemaal vooraan (2/3 mensen voor je) toen die engelsen naar voren kwamen stormen , toch na 3 nummers (een geweldige bet you look good on the dancefloor) ff een adempauze genomen wat verder terug in de zaal.
    Alex had de hele tijd praatjes, ook was hij de hele tijd het publiek aan het bedanken wat wel grappig was.

Aan het einde nog ff op goodie hunt gegaan (was bij de laatste nummers naar voren gesprongen)
    Dacht eerst dat ik niets had. Gooiden ze opeens zon drumhead het publiek in die ik ving. Staat ook Matt op gesigneerd . Was daar wel content mee

zal zo wel ff een foto plaatsen

[ Bericht 2% gewijzigd door the_jasper op 07-12-2007 01:11:06 ]
    Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
      vrijdag 7 december 2007 @ 01:06:34 #183
    53267 TC03
    pi_55092280
    Alex ook, die om bier vroeg.
      vrijdag 7 december 2007 @ 01:23:19 #184
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55092434
    Setlist
    quote:
    01. Sandtrap
    02. Circus
    03. Teddy Picker
    04. Dancefloor
    05. Dancing Shoes
    06. Ritz To The Rubble
    07. Fake Tales
    08. Balaclava
    09. Old Yellow Bricks
    10. Put Me In A Terror Pocket
    11. When The Sun Goes Down
    12. D Is For Danger
    13. Flourescent Adolesecent
    14. Da Frame 2R
    15. Still Take You Home
    16. Do Me A Favour
    17. Brianstorm
    ---
    18. Nettles
    19. View From The Afternoon
    20. If You Were There
    Gewoon zelfde als rest van de tour dus (staat ook nov/dec 2007 op ).

edit: was Old Yellow Bricks vergeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door soul114 op 07-12-2007 15:09:15 ]
    pi_55092792
    Ben net pas terug, omdat de storm voor weer wat ouderwetse NS-vertragingen zorgde.

Het concert was echt top, heb grotendeels vooraan gestaan en lekker gesprongen/geduwd, maar soms dacht ik echt dat ik zou stikken vanwege de warme lucht. Gelukkig kreeg ik af en toe een lekkere bierdouche over me heen
    pi_55094580
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 02:07 schreef Apfelsaft het volgende:
    Ben net pas terug, omdat de storm voor weer wat ouderwetse NS-vertragingen zorgde.

Het concert was echt top, heb grotendeels vooraan gestaan en lekker gesprongen/geduwd, maar soms dacht ik echt dat ik zou stikken vanwege de warme lucht. Gelukkig kreeg ik af en toe een lekkere bierdouche over me heen
    Jaaa, fijn he die NS. ik was om 3 uur thuis, omdat er in mijn woonplaats iemand voor de trein was gesprongen, waardoor we daar niet mochten stoppen, en we eerst door naar Eindhoven moesten, en daar hebben we nog enorm lang op een taxi moeten wachten.

Maaaaar het was het zeker te weten driedubbel waard! Tering, wat zijn ze enorm goed live! En het publiek was ook gaaf, iedereen deed lekker mee, zelfs mensen van wie ik dus niet zou verwachten dat ze überhaupt naar een concert als AM zouden gaan, van die oude grijze mensjes
      vrijdag 7 december 2007 @ 09:22:42 #187
    45458 Govinda
    Blond is geil!
    pi_55094709
    Reverend & the Makers waren zeer goed!
    Kwam half acht pas binnenzetten. Toen AM uiteindelijk begon stond ik halverwege het derde nummer vooraan bij Alex tegen het hek aangedrukt
    Was compleet doorweekt van het zweet en de talrijke bierdouches
    Heel erg vette show; met een aantal missertjes (Jamie was soms een beetje aan het kutten) waar ze dan een beetje over zaten te lachen.
    Heb er in ieder geval ontzettend van genoten! 1 nadeel: mijn linkeroor piept nog steeds en merk dat ik daar 30-40% minder in hoor...
    Suffering from Oblomow's
    pi_55096274
    Reverend was aardig, maar niet spectaculair.

Arctic Monkeys waren awesome, maakten wel een paar gekke foutjes maar de nummers kwamen hard

DaFrame2r was ook dik trouwens.
      vrijdag 7 december 2007 @ 11:44:34 #189
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55097714
    Reverend boeide mij totaal niet eigenlijk.

Arctic Monkeys waren gold! Wat een turboavond heb ik daar gehad.
    (Al was ik, en volgens mij iedereen, na 2 nummers AM's compleet doorweekt)
    pi_55098157
    Tien kilo lichter en een mooie ervaring rijker!
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:13:18 #191
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55098445
    Wat ik zo geweldig vond, in het begin zag je al die 14-15-jarige meisjes zo hysterisch vooraan staan, na 2 nummers zag je ze allemaal met zielige gezichtjes naar achter toedruipen

Put me in a Terror Pocket was echt geweldig vond ik Al was het wel super heet, of lag dat aan mij? Was na 2 nummers helemaal kapot voor m'n gevoel, nog wel staan springen. Dichtste bij het podium was zo'n 2 meter, maar heb het daar niet heel lang uitgehouden. Was mij ff iets te wild en te heet. Toen maar ietsjes naar achteren gegaan.

Maar ze waren lekker in vorm, paar foutjes maar, vond trouwens dat vooral Alex lekker meebewoog. Maar is er ook maar 1 iemand op deze wereld die een woord verstaat van wat die gast allemaal lult? Ik kon er iig geen touw aan vastknopen

Reverend was cool, op 1 van de laatste nummers kwam er zelfs nog een pit waar ik in stond. Aantal bierdouches vond ik nog tegenvallen.

Maar wat echt ranzig was, tijdens Reverend stond er zo'n gast 2 meter naast mij gewoon midden in de zaal te pissen...echt een zielig figuur, niet normaal.
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:20:27 #192
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_55098609
    Geen nA Certain Romance. En dat gevoel overheerst bijna het concert...

Verder heb ik het prima naar m'n zin gehad.
    In de drie keer dat ik ze nu heb gezien, zie ik ze steeds meer groeien. En die nieuwe nummers klinken ook vet, zeg!
    Heavenly Awaiting
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:29:45 #193
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55098805
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 12:13 schreef AMDB het volgende:
    Maar wat echt ranzig was, tijdens Reverend stond er zo'n gast 2 meter naast mij gewoon midden in de zaal te pissen...echt een zielig figuur, niet normaal.

Ik ergerde me, zoals ik van te voren had verwacht, ook aan groepen mensen die er alleen komen om te ouwehoeren en totaal niet voor de muziek gaan en het uberhaupt niet eens kennen. In plaats van gewoon te genieten van de muziek hangen ze de stoere jongens uit tegenover de vrienden.
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:39:39 #194
    53267 TC03
    pi_55099044
    Ik ergerde me meer aan de Britten die zich wilden bewijzen omdat het 'hun' muziek was ofzo.
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:40:59 #195
    45458 Govinda
    Blond is geil!
    pi_55099072
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 12:13 schreef AMDB het volgende:
    Lol ik heb er serieus nog aan lopen denken of ik het kon maken om mijn blaas te legen in de zaal... moest wel nodig maar wilde mijn plek vooraan niet kwijt...
    Heb ondanks het vele bier toch nog gevoel voor decorum gehad en het maar netjes opgehouden...
    Suffering from Oblomow's
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:45:13 #196
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_55099161
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 01:04 schreef the_jasper het volgende:

Aan het einde nog ff op goodie hunt gegaan (was bij de laatste nummers naar voren gesprongen)
    Dacht eerst dat ik niets had. Gooiden ze opeens zon drumhead het publiek in die ik ving. Staat ook Matt op gesigneerd . Was daar wel content mee

zal zo wel ff een foto plaatsen

[ afbeelding ]
    Cool zeg !
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_55099361
    Het was gaaf!
    Reverend and the Makers ook!
    Heeft iemand goed verstaan wat Jon nou zei over Paradiso?
      vrijdag 7 december 2007 @ 12:56:05 #198
    53267 TC03
    pi_55099404
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 12:54 schreef KneiterS het volgende:
    Het was gaaf!
    Reverend and the Makers ook!
    Heeft iemand goed verstaan wat Jon nou zei over Paradiso?
    Als Jon de zanger is van Reverend, dan zei hij gewoon dat hij hoopte ons weer te zien in Paradiso op 18 februari oid. Weet de datum niet meer precies. Dan staan zij daar iig.
      vrijdag 7 december 2007 @ 13:00:37 #199
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_55099533
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 01:23 schreef soul114 het volgende:
    Setlist
    [..]

Gewoon zelfde als rest van de tour dus (staat ook nov/dec 2007 op ).
    Old Yellow Bricks is ook nog gespeeld. Staat er niet tussen.
    Ik dacht liedje 8 of 9, ofzo.
    Heavenly Awaiting
    pi_55099746
    20 februari zijn ze in de Paradiso!
      vrijdag 7 december 2007 @ 13:14:07 #201
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55099924
    quote:
    Ah bedankt . Ik dacht dat het ergens in januari was
      vrijdag 7 december 2007 @ 13:17:57 #203
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55099948
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 13:16 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Ah bedankt . Ik dacht dat het ergens in januari was
    Ik dacht ook dat hij het over Januari had, maar op site van Paradiso staat nog niks. Maar het is zeker niet de 19e of 20e van februari want dan staan ze in Glasgow en Middlesborough.
    pi_55100100
    quote:
    Zozo, meteen de grote zaal...
    pi_55100379
    Ik hoorde alleen twenty... maar goed, ik ben er bij. Reverend namelijk gemist, kwam pas laatste kwartier binnen. Was niet geheel overtuigd, maar ik geef ze nog een nieuwe kans.
    pi_55101766
    Put Me In A Terror Pocket klinkt trouwens fantastisch!
      vrijdag 7 december 2007 @ 14:46:44 #207
    157826 Heinekenner
    je bent wat je weet
    pi_55102002
    Super optreden was het!

En best knap dat ze in zo'n zaal nog zo goed klinken live.

En mijn groepje heeft denk het record crowdsurfen in handen in de categorie rond de 80 Kilo. Een vriend van mij is zo'n 20 meter naar voren afgezet vanaf waar we hem getild hadden. (was tijdens het nummer I bet you look good on the dancefloor)

was ook enthousiast publiek, was ook moeilijk om te blijven staan als je van alle kanten besprongen werd .
    haat het niet dan schaad het niet...
    pi_55102390
    Het was echt fucking ongelovelijk vet! We kwamen in de zaal om half 8, en we hebben een plekje gevonden ongeveer links in het midden. Niet helemaal links tough, beter dus.
    Reverend vond ik maar gaap, en die vrouw was trouwens behoorlijk dronken volgens mij. Maargoed, ik moest toch naar de wc en een telefoon beantwoorden.

En toen kwamen de Arctic Monkeys! De tering ik ben nog nooit zo losgegaan! Op een gegeven moment kwam er als het ware een door engelen geplaveid pad naar het midden en een stuk naar voor, ik zweer je 15 meter doorgang voor ons drieën Dus wij daarheen hossen, kwamen we in een pit terecht Na een tijdje stond ik door de pit heen hooguit 5 meter van het podium! Helemaal tof daar, ik was mn zusje (15 maar best klein) kwijt maar die is iets ervarener met concerten dan ik in een zaal dus die redde zich wel dacht ik. Komt ze ineens over me heen gecrowdsurft
    Na 2 nummers al helemaal doorweekt van mijn zweet en dat van anderen. Gelukkig werd de airco aangezet op een gegeven moment. Als je ook maar 30cm van iemand af kon staan voelde je ineens frisse lucht
    Maargoed, het was dus echt super dik!

Ik heb trouwens maar anderhalf keer iemand Mardy Bum horen roepen. Ik deed mee, maar de zaal niet
    What Would Goku Do
      vrijdag 7 december 2007 @ 15:10:25 #209
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_55102495
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 13:00 schreef Yevgeni het volgende:

[..]

Old Yellow Bricks is ook nog gespeeld. Staat er niet tussen.
    Ik dacht liedje 8 of 9, ofzo.
    Klopt, was nummer 9 inderdaad!
    pi_55102529
    Ik vond de Reverend geweldig. Heb nog als enige met een paar andere staan springen daarbij ergens in het midden, beetje rechts
    Arctic Monkeys was gewoon weer goed zoals altijd. Een vriendin was flauw gevallen maar was na 10 minuten weer terug voorin

Al met al, leuk avondje
      vrijdag 7 december 2007 @ 15:20:52 #211
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55102785
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:11 schreef Leonos het volgende:
    Ik vond de Reverend geweldig. Heb nog als enige met een paar andere staan springen daarbij ergens in het midden, beetje rechts
    Arctic Monkeys was gewoon weer goed zoals altijd. Een vriendin was flauw gevallen maar was na 10 minuten weer terug voorin

Al met al, leuk avondje
    Dan heb ik nog vlakbij jou gestaan denk ik, toevallig 3 gasten met roze koffiezetapparaat shirts gezien?

Ik kwam bij Reverend nog in een pit terecht voor even, was wel lachen.
    pi_55102984
    Even twee recensies via news.google Wel leuk om te lezen.

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=673
    Apart:
    quote:
    Vooral bij The View From The Afternoon en Brianstorm is de vloer van de HMH een grote deinende massa. De toegift is het zwakste gedeelte van het optreden.
    View From the Afternoon was deel van de toegift
    http://www.livexs.nl/Joom(...)s-maar-ongekend-goed
    pi_55103009
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:20 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dan heb ik nog vlakbij jou gestaan denk ik, toevallig 3 gasten met roze koffiezetapparaat shirts gezien?

Ik kwam bij Reverend nog in een pit terecht voor even, was wel lachen.
    Heb wel koffie shirts gezien maarr weet niet meer waar dat was.
    Ik had een Editors t-shirt aan.
    pi_55103060
    Ja, lichte blunder voor een verder solide review.
      vrijdag 7 december 2007 @ 15:41:54 #215
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_55103219
    De band moet de drie nummers, waaronder het nog niet uitgebrachte The Nettles, er echt uitpersen.

Oei! B-kantje van Teddy Picker, dus wél uitgebracht...
    Heavenly Awaiting
      vrijdag 7 december 2007 @ 15:46:37 #216
    53267 TC03
    pi_55103322
    Blijven mensen nou steeds hameren op het feit dat ze niet zo spraakzaam zijn? Dat is onderhand toch wel bekend.
    pi_55103382
    Lekker belangrijk wat ze ook zeggen. Ik kom daar voor de muziek niet om hele verhalen aan te horen van Alex.
      vrijdag 7 december 2007 @ 15:51:08 #218
    53267 TC03
    pi_55103404
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:50 schreef Leonos het volgende:
    Lekker belangrijk wat ze ook zeggen. Ik kom daar voor de muziek niet om hele verhalen aan te horen van Alex.
    Inderdaad. Alhoewel ik zijn vage onverstaanbare gebrabbel wel komisch vind.
    pi_55103750
    Ik post even nog een keer dat het fucking goed was.
    What Would Goku Do
      vrijdag 7 december 2007 @ 16:24:07 #220
    45458 Govinda
    Blond is geil!
    pi_55104242
    Ook al een aantal youtube video's online!
    Suffering from Oblomow's
    pi_55105180
    quote:

[..]

Was jij daar een van? Die t-shirts vond ik echt vet. Douwe Egberts erop enzo?
    Vond het concert echt geweldig, heb 2x gecrowdsurfd tijdens Still Take You Home en Do Me A Favour. Tijdens Still Take You Home vrij dichtbij het podium en kwam ik langs Alex en Nick. Voor de rest een beetje rondom de pit en soms erin. Ik vond het publiek ook leuk, en wat zei Alex aan het begin over iets waarvoor hij het woord niet wist? Een of andere vage beschrijving terwijl hij voor naar het publiek wees.
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:08:47 #222
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55105323
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:02 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Was jij daar een van? Die t-shirts vond ik echt vet. Douwe Egberts erop enzo?
    Vond het concert echt geweldig, heb 2x gecrowdsurfd tijdens Still Take You Home en Do Me A Favour. Tijdens Still Take You Home vrij dichtbij het podium en kwam ik langs Alex en Nick. Voor de rest een beetje rondom de pit en soms erin. Ik vond het publiek ook leuk, en wat zei Alex aan het begin over iets waarvoor hij het woord niet wist? Een of andere vage beschrijving terwijl hij voor naar het publiek wees.
    Ja daar was ik er 1 van.

Ik heb niet gecrowdsurfed, veel te bang dat mensen aan je schoenen gaan trekken enzo. 3 weken geleden bij KC nog een schoen gevonden van een crowdsurfer^^
    pi_55105482
    Matt deed ook nog even wat Queens of the Stone Age trouwens
    http://youtube.com/watch?v=_WYkhCHY94s
    hierzo hoor je dat.
    pi_55105576
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:15 schreef Xrenity het volgende:
    Matt deed ook nog even wat Queens of the Stone Age trouwens
    http://youtube.com/watch?v=_WYkhCHY94s
    hierzo hoor je dat.
    In dat filmpje zit hij dus te mompelen over..? Naja.
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:39:28 #225
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55106048
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 15:11 schreef Leonos het volgende:

Al met al, leuk avondje
    Volgens mij heb ik jou wel gezien/opgemerkt . Ik vond Reverend best tegenvallen eigenlijk. En die danspasjes sloegen nergens op .
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:40:35 #226
    53267 TC03
    pi_55106062
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:18 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

In dat filmpje zit hij dus te mompelen over..? Naja.
    Over die gasten met vlaggetjes die bier tappen dus. Hij kan altijd zo goed uit zijn woorden komen hè, "are them flag-things-like people with beer, little somethings".
    pi_55106150
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik jou wel gezien/opgemerkt . Ik vond Reverend best tegenvallen eigenlijk. En die danspasjes sloegen nergens op .
    Ik was ook aardig vervelend voglens mij
    pi_55106293
    In het filmpje lijkt het al alsof de nummers idd langszamer gespeeld werden dan eerst.
    De setlist zag er wel goed uit btw
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:54:11 #230
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55106359
    Wanneer komen ze weer?
    pi_55106393
    Ahoy next time?
    Zullen wel weer op de festivals ook komen. Hebben die gasten nooit een pauze nodig?
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:56:50 #232
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55106448
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:51 schreef JeroenV het volgende:
    In het filmpje lijkt het al alsof de nummers idd langszamer gespeeld werden dan eerst.
    De setlist zag er wel goed uit btw
    Was tenminste gewoon het goede tempo. Op de Pinkpop filmpjes ging alles op 1,4x ofzo . Gelukkig nu niet .
      vrijdag 7 december 2007 @ 17:58:18 #233
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55106491
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Over die danspasjes, het leek wel alsof hij Rocky aan het imiteren was.
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:00:15 #234
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55106548
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:58 schreef Haunter het volgende:

[..]

Idd. En die vrouw achter het keyboard ofzo was ook niet helemaal goed bij d'r hoofd .
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:03:22 #235
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55106622
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:58 schreef Haunter het volgende:

[..]

Heavyweight Champion of the World hè!
    quote:
    Wel geweldig, maar het zou grappiger geweest zijn als ze ze helemaal niet hadden laten bewegen

Maar Ahoy lijkt me wel erg groot, 10.000 is dat toch ofzo? Maar dan nog, ik zou nog steeds gaan
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:04:16 #236
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55106655
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 18:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heavyweight Champion of the World hè!
    En ramen kunnen ook maar op één manier open (Open Your Window).
    pi_55106683
    En z'n mic is een mitrailleur
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:10:45 #238
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55106809
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 18:05 schreef Xrenity het volgende:
    En hij schoot z'n bandmate nog neer met z'n vingers
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:10:45 #239
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55106810
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 18:05 schreef Xrenity het volgende:
    Die was ik nog vergeten

Of ook gewoon een vierkantje 'robotten' met z'n arm, die gast is eigenlijk niet goed wijs maar vond het wel ontzettend vet!
    pi_55106981
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 17:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Over die gasten met vlaggetjes die bier tappen dus. Hij kan altijd zo goed uit zijn woorden komen hè, "are them flag-things-like people with beer, little somethings".
    Oooh zo, ik kwam niet verder dan 'them flag-things'.
    Wel jammer dat Reverend and the Makers 'Sex With The Ex' niet gespeeld heeft, en we hebben nog enigzins een poging gedaan zijn moves te imiteren, maar dat mocht niet baten.
    Bite Mark In A Terror Pocket , is daar al een studioversie van? Die vind ik zo goed, maar heb er alleen maar een live-versie van.
    pi_55107080
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 13:25 schreef Leeee het volgende:

[..]

Zozo, meteen de grote zaal...
    Daar hebben ze tijdens London Calling ook al gestaan. En ze stonden natuurlijk in de India op Lowlands.
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:23:33 #242
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55107085
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 18:18 schreef SnowCockroach het volgende:
    Bite Mark In A Terror Pocket , is daar al een studioversie van? Die vind ik zo goed, maar heb er alleen maar een live-versie van.
    Volgens mij niet, zal wel het volgende album worden. En volgens mij heet ie Put me in a Terror Pocket als je de setlist mag geloven. Bite Mark in a Terror Pocket was de oude naam ofzo.
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:23:52 #243
    53267 TC03
    pi_55107092
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 18:18 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Nop.
    pi_55107262
    Ik zocht Terror Pocket vandaag in mijn verzamling AM liedjes maar kwam hem dus ook niet
    pi_55107326
    Quelle bagger.
    pi_55107471
    Overigens verstond ik voor DaFram2r wel dat ie iets zei in de trant van 'The next song is called... irrelevant'.
      vrijdag 7 december 2007 @ 18:45:33 #247
    53267 TC03
    pi_55107624
    "The Frame To Relevance" zei hij, wat dus gewoon Da Frame 2R(elevance) is.
    pi_55107665
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 18:45 schreef TC03 het volgende:
    "The Frame To Relevance" zei hij, wat dus gewoon Da Frame 2R(elevance) is.
    Oh
    Denk ik eens wat te verstaan
    pi_55107927
    Ik heb niet eens doorgehad dat ze DaFram2r speelden

Zijn er trouwens nog veel mensen flauwgevallen? Heb er 2 weggedragen zien worden.
    What Would Goku Do
    pi_55108281
    Hallo! Ik kom ook ff melden dat ik het super naar mn zin heb gehad. Ben in mn eentje ergens vooraan gaan staan, omdat ik het achter niet goed zag..
    Iemand met een roze/rode bril op tilde me een paar keer op.. Nog bedankt daarvoor

Stond ik daar overigens haast in mn eentje los te gaan op DaFrame 2R.. en toen vroeg iemand: welk liedje is dit?!:D

ik heb er overigens 2 ofzo weggedragen zien worden en twee jonge jongetjes helemaal uitgeput naar achteren zien lopen nadat er 1 liedje gespeeld was..
      vrijdag 7 december 2007 @ 19:33:59 #251
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55108765
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 19:15 schreef Markeerstift het volgende:

Stond ik daar overigens haast in mn eentje los te gaan op DaFrame 2R.. en toen vroeg iemand: welk liedje is dit?!:D
    Herkenbaar, had het ook bij Nettles en kleine stukjes van Put me in a Terror Pocket, en eigenlijk bij alle liedjes van Reverend dat mensen me vreemd aankeken dat ik de tekst kende
    quote:
    ik heb er overigens 2 ofzo weggedragen zien worden en twee jonge jongetjes helemaal uitgeput naar achteren zien lopen nadat er 1 liedje gespeeld was..
    Dat was zo te voorspellen, veel mensen komen daar duidelijk voor het eerst (het was mijn 2e keer, maar ik kan het wel aan )
      vrijdag 7 december 2007 @ 19:38:52 #252
    120967 the_jasper
    pi_55108895
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 19:00 schreef viagraap het volgende:
    Ik heb niet eens doorgehad dat ze DaFram2r speelden

Zijn er trouwens nog veel mensen flauwgevallen? Heb er 2 weggedragen zien worden.
    er werd een meisje al weggeholpen die vooraan stond die voordat de arctic monkeys al begonnen flauw was gevallen
    pi_55109101
    hehe ik stond daar met m'n sneue 50 kilo tussen allemaal jongens en mannen in die pit, vond het nog leuk ook. Ik heb wel een paar panisch kijkende kindertjes in de pit gezien waarvan ik er een van de grond op moet hebben rapen.
    pi_55109256
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 19:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

Herkenbaar, had het ook bij Nettles en kleine stukjes van Put me in a Terror Pocket, en eigenlijk bij alle liedjes van Reverend dat mensen me vreemd aankeken dat ik de tekst kende
    Inderdaad, mensen draaiden verbaasd naar mij om toen ik keihard
    "I AM THE CONDUCTOR, TAKE ME TO THE TERROR POCKET" riep

Werd gedurende het concert van rechtsvoor naar linksvoor naar midden achterin en dan weer helemaal vooraan geduwd. Wereldrecord was toch wel tijdens Brianstorm, toen dat nummer begon stond ik plotseling ineens op de 15e rij, en aan het einde van 't nummer stond ik wonderbaarlijk genoeg voor aan de dranghekken? Hmm. Het begon in ieder geval al goed; meteen bij het eerste nummer, of het overloopje van Sandtrap naar This House Is A Circus, ging iedereen er al zo stevig in dat er al groepjes op de grond vielen. Alleen door dat opmerkelijke woestijnklimaat gisteravond in de HMH was iedereen na een stuk of wat nummers al zo bezweet en door zijn energie heen dat het voor de rest wel redelijk meeviel, of in ieder geval bij te houden .

Mochten mensen mij zijn tegengekomen, ik had een vet hip grijs shirt met roze wapens/gitaar aan

LOUDER LOUDER MARCHING POWDER!
      vrijdag 7 december 2007 @ 19:57:31 #255
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55109335
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 19:54 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

LOUDER LOUDER MARCHING POWDER!
    Wat betekent dat precies? Ik hoorde het, ik wist dat het er niet hoorde, maar wat is er verder zo bijzonder aan ?
      vrijdag 7 december 2007 @ 20:03:09 #256
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55109461
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 19:57 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat betekent dat precies? Ik hoorde het, ik wist dat het er niet hoorde, maar wat is er verder zo bijzonder aan ?
    Welk nummer zei die dat ook alweer? Was het alweer vergeten.
    pi_55109498
    Lol tja, het was ergens op het einde he? Volgens mij op het einde van If You Were There, Beware. Ik heb geen idee eerlijk gezegd, maar volgens youtube&google schijnt ie het vaker te zeggen tussen nummers. Misschien in het kader van als je dan toch wat moet zeggen

Dit is ook wel een aardige; "Forget about Long John Silver, Be your own pirate!"

Maar geen idee dus ook hier.
      vrijdag 7 december 2007 @ 20:09:28 #258
    53267 TC03
    pi_55109588
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 20:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

Welk nummer zei die dat ook alweer? Was het alweer vergeten.
    The Nettles volgens mij.
    pi_55110581
    Ik heb het wel eens gelezen in een topic op arcticmonkeys.com weet alleen niet meer waar het bij hoorde..
    ff zoeken
    pi_55110649
    kan het niet meer vinden..
    Maar ik kan me nog vaag herinneren dat hij iets zei van rumors about us splitting up?
    of heb ik dat gedroomd ?
      vrijdag 7 december 2007 @ 21:11:02 #261
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55110945
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Markeerstift het volgende:
    kan het niet meer vinden..
    Maar ik kan me nog vaag herinneren dat hij iets zei van rumors about us splitting up?
    of heb ik dat gedroomd ?
    Gedroomd denk ik.
      vrijdag 7 december 2007 @ 21:26:00 #262
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55111405
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 21:11 schreef Merkie het volgende:

[..]

Gedroomd denk ik.
    Denk ik ook.

Nog nooit zoveel flauwvallende mensen bij elkaar gezien, maar het was ook TE warm.
      vrijdag 7 december 2007 @ 21:37:40 #263
    53267 TC03
    pi_55111713
    Denk het ook ja.
    pi_55111769
    Het was zó vet . Maar ik ben zo gay want ik vind de pit gewoon echt niet tof. Ik wil gewoon naar ze kijken en luisteren en niet constant geduwd en eh, dat er aan me getrokken wordt, en niet bijna op mn bek gaan! *huil huil * Maar buiten dat, was het erg tof. Ik vond het wel beter dat ze ook best wat nummers van hun oude album speelden!
    pi_55111848
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 21:40 schreef Coastertommm het volgende:
    Het was zó vet . Maar ik ben zo gay want ik vind de pit gewoon echt niet tof. Ik wil gewoon naar ze kijken en luisteren en niet constant geduwd en eh, dat er aan me getrokken wordt, en niet bijna op mn bek gaan! *huil huil * Maar buiten dat, was het erg tof. Ik vond het wel beter dat ze ook best wat nummers van hun oude album speelden!
    Er was genoeg plek op de tribune boven
    pi_55112389
    quote:

[..]

Dan heb ik je wel gezien haha, boven bij de garderobe! SnowCockroach en ik zeiden nog dat ze echt toffe shirts aan hadden!
    pi_55112605
    Nu lees ik zelf ook dat dat allang gezegd was, maar dat doet er niet toe.

En voor mij werd ook een meisje niet goed, en een meisje die met ons mee was werd op een gegeven moment ook weggedragen (ook door die kerels met die roze brillen haha )
    Was wel blij als ik af en toe wat lucht kreeg tussen de nummers door, om dan weer net zo hard mee te doen
    pi_55112699
    Ik ben nog helemaal naar boven naar de tribune gelopen. Daar 2 minuten gezeten en weer terug gelopen naar voren
    pi_55113520
    Jaaa die gasten met roze brillen heb ik ook gezien. Die stonden bij Reverend aan de bar volgens mij
      vrijdag 7 december 2007 @ 22:36:47 #270
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55113641
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 22:07 schreef Leonos het volgende:
    Ik ben nog helemaal naar boven naar de tribune gelopen. Daar 2 minuten gezeten en weer terug gelopen naar voren
    Mensen die gingen zitten: .
    pi_55114100
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 22:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

Mensen die gingen zitten: .
    Mensen die liepen
      zaterdag 8 december 2007 @ 00:55:37 #272
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55116954
    pi_55122939
    http://youtube.com/watch?v=U-qVMhslZDE
    De opening.
    Die was echt te awesome

http://youtube.com/watch?v=Qhm0uEw9e-o
    Wel behoorlijk duidelijke versie van Put me in a Terror Pocket hier, trouwens.

[ Bericht 31% gewijzigd door Xrenity op 08-12-2007 13:09:42 ]
      zaterdag 8 december 2007 @ 13:08:01 #274
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55123001
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 13:03 schreef Xrenity het volgende:
    De opening.
    Die was echt te awesome
    Ja! Echt een turbonummer, Sandtrap!
      zaterdag 8 december 2007 @ 14:13:31 #275
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55123921
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 13:03 schreef Xrenity het volgende:
    De opening.
    Die was echt te awesome

http://youtube.com/watch?v=Qhm0uEw9e-o
    Wel behoorlijk duidelijke versie van Put me in a Terror Pocket hier, trouwens.
    Vet om het publiek zo van boven te zien! Ik wil terug
      zaterdag 8 december 2007 @ 16:25:06 #276
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55125900
    Eindelijk ook even posten!

Reverend and The Makers vond ik live erg leuk, ik ben toen nog niet naar het midden voor het podium gelopen omdat ik mijn krachten wilde sparen voor Arctic Monkeys, maar heb aan de zijkant met wat biertjes me prima vermaakt. Ook ik vond de zanger komisch met zijn dansjes en zijn Rocky-imitaties [dat boksen] steeds Evenals de zangeres / toetseniste, die zo vaag mogelijk deed steeds en een mooie jurk aanhad, en de kale toetsenist die helemaal flipte steeds en maar wat ragde op zijn keyboard!

Ze speelden ook eigenlijk wel erg goed vond ik en speelden veel nummers die ik leuk vind, dus ik denk dat ik ze in februari in Paradiso wel ga zien [er hingen in HMH ook blaadjes met een precieze datum erop]... heb er in ieder geval lang genoeg om over na te denken, raakt toch niet uitverkocht

Arctic Monkeys waren echt teringvet, maar dat spreekt voor zich

Ook ben ik voor het eerst in mijn concertgeschiedenis afgevoerd naar de EHBO [en ik ben al naar heel wat concerten geweest en ook bij bands als Pro-Pain in de pit geweest] omdat ik in de pit wat eigenlijk geen pit was [een paar duizend mensen die tegen elkaar aan staan gedrukt en toch nog springen en beuken, terwijl er een woestijnklimaat heerst en iedere centimeter van je lichaam zeiknat is] na drie kwartier even op adem wilde komen.
    Maar bij het stilstaan kreeg ik meteen achter elkaar de schouder van een springend iemand van onder tegen mijn kin kreeg en een elleboog keihard tegen mijn neus; toen zag ik wat sterretjes en was sowieso door de benauwdheid een beetje duizelig, dus ik wilde naar de kant lopen. Ineens zag ik gewoon helemaal niets meer, hoe mijn best ik ook deed, ik zag alleen maar zwart... best kut als je in een "pit" van een paar duizend man staat.

Wonder boven wonder heb ik me naar het dranghek weten te navigeren [ik probeerde eigenlijk naar de zijkant van de zaal te komen] en toen ik daaroverheen ging hangen werd ik door de beveiliging er overheen getild - aanvankelijk dacht ik als blinde dat andere concertgangers me wilden laten crowdsurfen, wat ik niet zo zag zitten - waarna ik naar de EHBO backstage werd gebracht en mijn zicht langzaam terug kwam.
    Daarna nog wel een nummer - When The Sun Goes Down - backstage afgekeken [vet] alvorens weer de pit in te gaan

Wat ook wel grappig was, was dat bij de toegift een gast naast me heel de tijd schreeuwde: "Nu gaan ze Mardy Bum doen! Mardy Bum!" en ik steeds zei: "Neuh... ze gaan nu achtereenvolgens Nettles, The View From The Afternoon en If You Were There, Beware doen".
    Hij geloofde het niet, maar toen Nettles begon keek hij me vet verbaasd aan

[ Bericht 0% gewijzigd door Xurk op 08-12-2007 17:45:32 ]
    pi_55126074
    Oef!

Vóórdat ik mijn concert-bevindingen ga posten, wil ik even melden dat Alex en Matt vanmiddag op de Beeb te horen waren. En....ze hebben weer een nieuw nummer gespeeld . "The Fire And The Thuds", en ook nog een (niet eerder gespeelde) cover.
      zaterdag 8 december 2007 @ 16:37:24 #278
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_55126112
    Moeilijk te lezen verhaaltje Xurk . Doe eens niet zoveel blokhaakjes en zorg ervoor dat je evenveel haakjes opent als afsluit .

En een extra witregel kan geen kwaad.
      zaterdag 8 december 2007 @ 16:59:37 #279
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55126518
    Ik ben echt benieuwd naar de studioversie's van de nieuwe nummers, vooral Sandtrap en Put Me In A Terror Pocket!
      zaterdag 8 december 2007 @ 17:47:57 #280
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55127748
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 16:37 schreef Merkie het volgende:
    Moeilijk te lezen verhaaltje Xurk . Doe eens niet zoveel blokhaakjes en zorg ervoor dat je evenveel haakjes opent als afsluit .

En een extra witregel kan geen kwaad.
    Ik heb het hele stuk nagelezen en ik had alle haakjes al netjes afgesloten hoor
    Maar ik heb even wat vaker een enter tussen zinnen gezet en af en toe een witregel + één of twee zinnen wat korter gemaakt door in plaats van de zin te verlengen met een komma, deze stop te zetten en een nieuwe zin te beginnen.

Hopelijk is het nu wat leesbaarder! Dat van die vele haakjes is gewoon een tic van mij bij het typen, alles wat ik "under my breath" zou zeggen doe ik altijd daartussen
    pi_55128024
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
    Oef!

Vóórdat ik mijn concert-bevindingen ga posten, wil ik even melden dat Alex en Matt vanmiddag op de Beeb te horen waren. En....ze hebben weer een nieuw nummer gespeeld . "The Fire And The Thuds", en ook nog een (niet eerder gespeelde) cover.
    Tof, begint op 3:15
      zaterdag 8 december 2007 @ 18:04:07 #282
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55128115
    Nieuwe songs zijn tof

The Fire & The Thud is weer een relaxt rustig nummer.
    pi_55128175
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 17:47 schreef Xurk het volgende:

[..]

Ik heb het hele stuk nagelezen en ik had alle haakjes al netjes afgesloten hoor
    Maar ik heb even wat vaker een enter tussen zinnen gezet en af en toe een witregel + één of twee zinnen wat korter gemaakt door in plaats van de zin te verlengen met een komma, deze stop te zetten en een nieuwe zin te beginnen.

Hopelijk is het nu wat leesbaarder! Dat van die vele haakjes is gewoon een tic van mij bij het typen, alles wat ik "under my breath" zou zeggen doe ik altijd daartussen
    Tof stukje .
    Amen.
    pi_55128473
    Achach ik kwel mezelf met het lezen van dit topic.
      zaterdag 8 december 2007 @ 18:27:15 #285
    120967 the_jasper
    pi_55128659
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
    Oef!

gaaf ga het direct ff luisteren
    waar haal je het allemaal vandaan he
    pi_55131226
    Ik krijg zo'n zin in eergisteren door dit topic, die youtube-filmpjes maken het alleen maar erger. In gedachten surf ik Alex en Nick weer voorbij. tududu dududuudu well the morning was complete..
    Er stond aan het begin wel zo'n irritant klef koppel voor ons met zo'n meisje dat zogenaamd doch irritant zielig zat te doen bij haar vriend. Ga dan op de tribune zitten ofzo.
      zaterdag 8 december 2007 @ 20:28:34 #287
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55131653
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 20:16 schreef SnowCockroach het volgende:
    Ik krijg zo'n zin in eergisteren door dit topic, die youtube-filmpjes maken het alleen maar erger. In gedachten surf ik Alex en Nick weer voorbij. tududu dududuudu well the morning was complete..
    Dat heb ik dus ook, zeker nog geen nieuwe concert-datum bekend?

Vind 'The Lovers' nu trouwens ook erg vet worden, superchill deuntje.
    pi_55132169
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 20:28 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook, zeker nog geen nieuwe concert-datum bekend?
    Voor AM of wat?
      zaterdag 8 december 2007 @ 21:12:23 #289
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55132879
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 20:47 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Voor AM of wat?
    Ja wat anders Maar was niet serieus bedoeld hoor, al hoop ik natuurlijk dat ze snel weer komen.
    pi_55134305
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 16:25 schreef Xurk het volgende:
    Eindelijk ook even posten!

Reverend and The Makers vond ik live erg leuk, ik ben toen nog niet naar het midden voor het podium gelopen omdat ik mijn krachten wilde sparen voor Arctic Monkeys, maar heb aan de zijkant met wat biertjes me prima vermaakt. Ook ik vond de zanger komisch met zijn dansjes en zijn Rocky-imitaties [dat boksen] steeds Evenals de zangeres / toetseniste, die zo vaag mogelijk deed steeds en een mooie jurk aanhad, en de kale toetsenist die helemaal flipte steeds en maar wat ragde op zijn keyboard!

Ze speelden ook eigenlijk wel erg goed vond ik en speelden veel nummers die ik leuk vind, dus ik denk dat ik ze in februari in Paradiso wel ga zien [er hingen in HMH ook blaadjes met een precieze datum erop]... heb er in ieder geval lang genoeg om over na te denken, raakt toch niet uitverkocht

Arctic Monkeys waren echt teringvet, maar dat spreekt voor zich

Ook ben ik voor het eerst in mijn concertgeschiedenis afgevoerd naar de EHBO [en ik ben al naar heel wat concerten geweest en ook bij bands als Pro-Pain in de pit geweest] omdat ik in de pit wat eigenlijk geen pit was [een paar duizend mensen die tegen elkaar aan staan gedrukt en toch nog springen en beuken, terwijl er een woestijnklimaat heerst en iedere centimeter van je lichaam zeiknat is] na drie kwartier even op adem wilde komen.
    Maar bij het stilstaan kreeg ik meteen achter elkaar de schouder van een springend iemand van onder tegen mijn kin kreeg en een elleboog keihard tegen mijn neus; toen zag ik wat sterretjes en was sowieso door de benauwdheid een beetje duizelig, dus ik wilde naar de kant lopen. Ineens zag ik gewoon helemaal niets meer, hoe mijn best ik ook deed, ik zag alleen maar zwart... best kut als je in een "pit" van een paar duizend man staat.

Wonder boven wonder heb ik me naar het dranghek weten te navigeren [ik probeerde eigenlijk naar de zijkant van de zaal te komen] en toen ik daaroverheen ging hangen werd ik door de beveiliging er overheen getild - aanvankelijk dacht ik als blinde dat andere concertgangers me wilden laten crowdsurfen, wat ik niet zo zag zitten - waarna ik naar de EHBO backstage werd gebracht en mijn zicht langzaam terug kwam.
    Daarna nog wel een nummer - When The Sun Goes Down - backstage afgekeken [vet] alvorens weer de pit in te gaan

Wat ook wel grappig was, was dat bij de toegift een gast naast me heel de tijd schreeuwde: "Nu gaan ze Mardy Bum doen! Mardy Bum!" en ik steeds zei: "Neuh... ze gaan nu achtereenvolgens Nettles, The View From The Afternoon en If You Were There, Beware doen".
    Hij geloofde het niet, maar toen Nettles begon keek hij me vet verbaasd aan
    Dat had ik precies hetzelfde
    Alleen andersom. Ik stond heletijd dom liedjes te schreeuwen zoals Mardy bum. Zegt die gast naast me nee, nettles komt nu. En toen die kwam zei ik nog goed geraden ofzo
    pi_55135281
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 21:12 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ja wat anders Maar was niet serieus bedoeld hoor, al hoop ik natuurlijk dat ze snel weer komen.
    Zal vast pas in het voorjaar weer zijn. Of later. Maar ik dacht misschien een ander concert waarbij te crowdsurfen valt. Laat maar.
      zondag 9 december 2007 @ 02:16:24 #292
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_55139233
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 22:00 schreef Leonos het volgende:

Dat had ik precies hetzelfde
    Alleen andersom. Ik stond heletijd dom liedjes te schreeuwen zoals Mardy bum. Zegt die gast naast me nee, nettles komt nu. En toen die kwam zei ik nog goed geraden ofzo
    Probeer je te zeggen dat jij die gast was...? Ik liet het in ieder geval ook nog zien op mijn telefoon [HTC Touch], dit topic liet ik toen zien met de setlist erin... deed die gast dat bij jou ook?
    pi_55141214
    Nee
    pi_55142783
    Setlist gisteravond in Londen:
    quote:
    Sandtrap
    This House Is A Circus
    Teddy Picker
    I Bet You Look Good On The Dancefloor
    Dancing Shoes
    From The Ritz To The Rubble
    Fake Tales Of San Francisco
    Balaclava
    Old Yellow Bricks
    Put Me In A Terror Pocket
    When The Sun Goes Down
    D Is For Dangerous
    A Certain Romance
    Fluorescent Adolescent
    Da Frame 2R
    Plastic Tramp (feat. Miles Kane)
    Still Take You Home
    Do Me A Favour
    Temptation Greets You Like Your Naughty Friend (feat. Dizzee Rascal)
    Brianstorm

Nettles
    The View From The Afternoon
    If You Were There, Beware
      zondag 9 december 2007 @ 12:52:51 #295
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55142851
    Temptation, gaaf!
      zondag 9 december 2007 @ 12:56:47 #296
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55142937
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 12:49 schreef Aisumasen het volgende:
    Setlist gisteravond in Londen:
    [..]
    Ik ben zo verdomd jaloers nu Temptation en Plastic Tramps vallen onder mijn favorieten
    pi_55143142
    Iemand enig idee wanneer de Reverend in Paradiso in de voorverkoop gaat?
      Moderator zondag 9 december 2007 @ 13:20:44 #298
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55143470
    Is het trouwens misschien een idee om voor het volgende topic de practige OP iets in te korten? Het is nu wel een hele waslijst.

Of worden jullie daar heel erg blij van.
      zondag 9 december 2007 @ 13:25:42 #299
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_55143587
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 13:20 schreef belsen het volgende:
    Is het trouwens misschien een idee om voor het volgende topic de practige OP iets in te korten? Het is nu wel een hele waslijst.

Of worden jullie daar heel erg blij van.
    Ik word er eerlijk gezegd wel blij van. Makkelijk om een volledige discography incl. covers enzo te hebben, hier staat meer op dan op wikipedia enzo
      Moderator zondag 9 december 2007 @ 13:34:47 #300
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55143781
    Je kunt die discografie natuurlijk ook gewoon meteen in de tweede post gooien, dan is de OP wel wat rustiger.
      zondag 9 december 2007 @ 13:51:01 #301
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_55144125
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 13:34 schreef belsen het volgende:
    Je kunt die discografie natuurlijk ook gewoon meteen in de tweede post gooien, dan is de OP wel wat rustiger.
    Wat is het nut om 1 post over 2 posts te verdelen? Wordt het geheel niet korter van ofzo
      Moderator zondag 9 december 2007 @ 13:57:20 #302
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_55144262
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')