quote:Op zondag 2 december 2007 22:41 schreef Bibikuif22 het volgende:
Sorry hoor, even uit lurkstand voor dit toch wel héééél speciale super nieuws.
Lieve Bar (en ook Mar natuurlijk) Ontzettend gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Dikke kus,
Bianca
Ja, dat en wat mij betreft mogen de eerste 7 ook morgen van het lijstje af hoor! Puffen met die hap!quote:Op zondag 2 december 2007 22:59 schreef E.T. het volgende:
28 boven me en 18 (19) onder me.. En ik ben al over de helft...
Kom op! meer nieuwe zwangeren zijn nodig
quote:Op maandag 3 december 2007 10:04 schreef k_i_m het volgende:
Heb je die reclame met het zeehondje al gehad? It's a beautiful daaaaaaay.
.
De pampers-reclame!quote:Op maandag 3 december 2007 10:04 schreef k_i_m het volgende:
.
Probeer de nieuwe film van Halle Berry (Things we lost in the fire) maar eens te kijken zonder te moeten janken, is onmogelijk.quote:Op maandag 3 december 2007 10:04 schreef k_i_m het volgende:
.
Dan weet ik waar jouw man werkt.quote:Op maandag 3 december 2007 11:09 schreef Wennie het volgende:
Bar en Mar, wat een geweldig nieuws!Ontzettend gefeliciteerd!
![]()
![]()
Kaar, jij ook gefeliciteerd!
Ik ben helemaal brakIk ben afgelopen weekend 24 uur in Praag geweest met mijn man zijn werk. Erg leuk, maar ook heel erg vermoeiend. Ik heb afgelopen nacht 9 uur slapen en ik had nog wel een paar uur door gekund
![]()
En rond m'n heupen doet alles zeer
Maar het was wel leuk!
![]()
![]()
![]()
Overigens huil ik de laatste tijd bij alles films/series die ook maar een beetje emotioneel zijn
misschien een stomme opmerking. maar je hebt bij het tuincentrum en dierenwinkel een net dat je met klemmetjes kunt vastspannen over de ren van een konijn, dat die er niet uitkan. Misschien dat je daar wat aan hebt.quote:Op maandag 3 december 2007 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh trouwens (jaja, heb je haar weer met 'r box) weet iemand over er kant en klare hoezen te krijgen zijn die je over de bovenkant kan spannen? Ik wil er ook wel zelf eentje maken, maar als ze evt. zouden bestaan zou het mss toch wel handig zijn.
Mss iets van een klamboe-achtig ding?
of de boom in de boxquote:Op maandag 3 december 2007 12:00 schreef Pruk het volgende:
Gisteren hier ook al besproken wanneer de box kon, maar ik heb dus echt de neiging om hem alvast op te zetten en dan maar geen kerstboom te doen ofzo
quote:Op maandag 3 december 2007 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan weet ik waar jouw man werkt.
Wij hebben maar even overgeslagen.Leek ons toch niet zo handig, Praag.
Ik had wrsch heel het vliegtuig niet ingemogen trouwens hoor.
Ik weet het, heb het al van de week van de verloskundige en in het ziekenhuis gehoord. Maar soms dan heb ik een half uur (of meer) meerdere keren kramp dat komt en gaat en dan heb je de hoop dat het doorzet maar niks is minder waar. En die 1e cm ontsluiting zegt ook al niks. Maar goed, misschien wil de verloskundige morgen even kijken of het er inmiddels meer dan 1 is dan heb ik tenminste het idee dat het niet voor niks is al die kramp. En bezig blijven probeer ik ook hoor.quote:Op maandag 3 december 2007 14:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Niet om je te ontmoedigen Faja, maar bij de bevalling van een tweede kun je veel meer en langer last hebben van voorwerk. Heel erg vermoeiend maar probeer gewoon bezig te blijven met kleine dingetjes. Ga niet te veel op het gerommel letten maar probeer je hoofd leeg te maken dan zulje zien dat het vanzelf doorzet als de tijd dáár is. Succes met de laatste loodjes
quote:Op maandag 3 december 2007 14:39 schreef amaranta het volgende:
Dat lijkt op nesteldrang! Oftewel, baby in aantocht!
Naar het schijnt neemt je nesteldrang toe naarmate de bevaldag dichterbij komt.quote:Op maandag 3 december 2007 14:53 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, die baby is ook echt wel in aantocht, het komt er echt wel een keertje uit. Maar om nou te zeggen dat nesteldrang er ook voor zorgt dat het binnen nu en zoveel tijd gebeurd, nee dat niet, anders had ik er in middels al wel 20 uitgepoept
Dan wil ik niet weten wat echte nesteldrang bij mij isquote:Op maandag 3 december 2007 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, of je had gewoon niet de 'echte' nesteldrang Pruk...
Het gebeurt toch bijna te vaak om toeval te zijn dat mensen die midden in de nacht hun keuken staan te soppen ineens gaan bevallen.
Overigens, ga jij vannacht je keuken soppen, misschien helpt hetquote:Op maandag 3 december 2007 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het gebeurt toch bijna te vaak om toeval te zijn dat mensen die midden in de nacht hun keuken staan te soppen ineens gaan bevallen.
Ik was dus nog van plan om de keukenkastjes aan de buitenkant te gaan poetsen straksquote:Op maandag 3 december 2007 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Keukenkastjes zijn ook leuk om te doen, omdat je daar echt resultaat van ziet... Alle zwarte vingers er weer af... En een lekkere schone uitstraling!quote:Op maandag 3 december 2007 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik was dus nog van plan om de keukenkastjes aan de buitenkant te gaan poetsen straks
quote:Op maandag 3 december 2007 15:02 schreef Brighteyes het volgende:Pruk, mss ga jij wel dakpannen afwassen dan ofzo.
Ik was ook véél meer vermoeid met deze zwangercshap. Ik denk gewoon dat het elke keer anders is.quote:Op maandag 3 december 2007 21:35 schreef Mammietje het volgende:
Herkent iemand dit, dat het al zo vroeg begint, of is er iets mis?Kan het me van de vorige zwangerschappen niet herinneren dat het zo vroeg begon.
uhmm ja bij mij thuisquote:Op maandag 3 december 2007 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Oh trouwens (jaja, heb je haar weer met 'r box) weet iemand over er kant en klare hoezen te krijgen zijn die je over de bovenkant kan spannen? Ik wil er ook wel zelf eentje maken, maar als ze evt. zouden bestaan zou het mss toch wel handig zijn.
Mss iets van een klamboe-achtig ding?
Het is toch morgen pas sinterklaas??quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:43 schreef vamperotica het volgende:
Sinterklaas die aankomt op school is niet goed voor je hormonen
quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is toch morgen pas sinterklaas??
Priscil zat namelijk vanmorgen nog haar suprise af te maken![]()
Vannacht weer uit bed geweest... het lijkt een beetje vaste prik te worden...
Ach, je zit nu toch niet in je vruchtbare periode, dus je had er rustig op kunnen duikenquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben er maar niet gelijk opgedoken
Is hier ook ja.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:34 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ach, je zit nu toch niet in je vruchtbare periode, dus je had er rustig op kunnen duiken![]()
Fotootje maak ik als de hulp hier is verdwenen't is gewoon een simpele box, van de broer van de buurvrouw overgenomen.
Overigens: is het normaal dat een boxkleed altijd iets te groot is? Ik vind het er maar raar uit zien! Het steekt dus aan alle kanten een paar centimeter omhoog
Die zit hopelijk lekker te genieten, of ze heeft ruzie gemaakt met haar ARBO-arts en is in de boeien geslagen nadat ze hem volledig terecht neergeslagen heeft na al dat rare gedoequote:Op dinsdag 4 december 2007 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens eens zitten kijken, maar DeLiedje heeft gelijk hoor, klein_spookje heeft al niet meer gepost sinds 23 november!
Waat zit je joh!
Dat vind ik dus ook moeilijk... Ik had ook de naam helemaal in mn hoofd zitten. Ik begon er net een beetje aan te wennen. Komtquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:42 schreef Pruk het volgende:
Wij waren een tijd geleden al uit de namen, maar nu wiltoch wellicht een derde naam erbij. Dat is best moeilijk, want ik roep dus al maanden tegen mezelf dat de kleine straks Pietje Marietje gaat heten
Och, de roepnaam blijft hetzelfde, dus dat is het probleem nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook moeilijk... Ik had ook de naam helemaal in mn hoofd zitten. Ik begon er net een beetje aan te wennen. Komtweer met iets heeeeeel anders.
heb je wel tips gegeven?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:45 schreef Randa_v het volgende:
Ben blij dat die discussie over namen nog niet eens geweest is.We waren het gewoon erg vlug eens. Op een ander forum waar Magneet komt hebben ze een topic over hoe onze meid gaat heten.
Mag iedereen raden.
Ik ben echt opgehouden met kijken hoe andere kinderen heten in mijn omgeving... Dan wordt het helemaal niets!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:48 schreef vamperotica het volgende:
Hier ook nog geen idee van hoe het monster gaat heten!
Moest wel lachen over wat dochterlief vertelde...
Toen ex en zn vriendin namen aan het uitzoeken waren noemde hij de naam Kim.... Leuk voor een meisje toch?
Vond zn vriendin niet zo.... 1 van de monsters hier heet Mick...
quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:49 schreef Randa_v het volgende:
De tips zijn vrij standaard en hebben hier ook gestaan.Maar dan nog moet je bij de goede naam uitkomen en schrijfwijze.
Maar ik mag Icicle niet te nieuwsgierig maken hier dus ik zal me weer stil houden over de naam van onze meid.
Dat zei ik ook altijdquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:54 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben geen jongensnaam. 2x bij de echo was het echt een meid.. Dus als er toch iets anders uit komt, dan knip ik gewoon zn piemel eraf...
Ja idd... Dan kom je er helemaal niet meer uit!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben echt opgehouden met kijken hoe andere kinderen heten in mijn omgeving... Dan wordt het helemaal niets!
We hadden dus een hele leuke naam (waar ik dus nog steeds voor ga), maar die naam is van een andere naam afgeleid. Blijkt de naam van mijn nichtje (wel een andere naam natuurlijk) van dezelfde naam te zijn afgeleid...
Nou... Jammer dan!
Yep en of iemand anders nou ook zo heet, pech! Bovendien werk ik in de kinderopvang, zie dan maar eens een naam te vinden waarbij je geen associatie hebt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:51 schreef GI het volgende:
De naam staat bij ons al vast.
Zowel meisjes als jongen.
Spannend he, dat afwachten enzo... Sterkte nog eventjesquote:Op dinsdag 4 december 2007 07:24 schreef sombie het volgende:
Ik heb morgenmiddag de echo. Ik begin nu wel erg zenuwachtig te worden. Ik heb geen bloed meer verloren en ook geen krampen gehad. Wel een knoop in mijn buik inmiddels.
Ja dat is gewoon zo. Al heb ik bij sommige namen die wel mooi zijn een hele nare gedachte dus die vallen dan toch af.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:00 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Yep en of iemand anders nou ook zo heet, pech! Bovendien werk ik in de kinderopvang, zie dan maar eens een naam te vinden waarbij je geen associatie hebt.
Oh Bar... Bloedverlies hoeft niet meteen het ergste te zijn, alleen het geeft je zoveel onzekerheid...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:03 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Spannend he, dat afwachten enzo... Sterkte nog eventjes
Hier overgens ook iets minder leuk, ivm lichtelijk bloedverlies, sinds gistermiddag... Vanmorgen de huisarts gebeld en die belde vervolgens de gyn en die zeiden beiden afwachten... grrrrrr
Maar zolang ik niet echt krampen heb niet gelijk zorgen maken... alsof dat zo makkelijk gaat...
Is het nu vanmiddag nog zo, dan bel ik maar weer, want vind het alles behalve leuk
Ik had nog bloedverlies bij 14 weken. Ik vond het vreselijk eng, al was het niet meer dan 1x afvegen...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:12 schreef Pruk het volgende:
Ik vond dat bloedverlies ook zo engHet heeft mij toen echt overeind gehouden dat het wel precies was op de dag dat ik anders ongesteld had moeten worden.
BE!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Lewis, het is echt een prachtig 3-tal!![]()
Oh, en over 3-tallen gesproken, stinkie begon gisteren ineens over 'wij zouden hier nog prima 2 kinderen erbij kunnen hebben voor we uit het huis barsten'.Ik ben er maar niet gelijk opgedoken, maar ik vraag me wel af wat er gebeurd is sinds 'nooit' 'eentje' werd.
![]()
Pruk, doe eens een foto'tje van die box dan!
Faja en DeLiedje, succes bij de vk/gyn straks.
quote:
Nu vind ik zeker na de laatste foto van Lewis 3 kinderen wel heel heel heel leukquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat nooit gebeuren hoor, maar ik zat wel even met open mond naar hem te kijken.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:54 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben geen jongensnaam. 2x bij de echo was het echt een meid.. Dus als er toch iets anders uit komt, dan knip ik gewoon zn piemel eraf...
Hoezo een rare vorm?? Als het goed is groeit de baarmoeder gewoon mee met het kindje, dus dat zal toch niet zo erg zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lewis wat eenFoto's
Deliedje en Faja succes bij de VK vandaag!!
De echo gisteravond zag er goed uitalles zit er op en er aan, we hebben t hartje zien "flikkeren" en t bewoog zelfs al
![]()
zoo enorm mooi om te zien, ik was er helemaal stil van![]()
t enige wat de vk opviel, is dat ik een rare vorm baarmoeder heb, maar ze zei dat het niet erg is zolang de kleine gewoon voldoende plaats heeft .
over 4 weken mogen we weer terugkomen![]()
Tuc jij succes vandaag en veel plezier met je eerste echo
Blijkbaar kan daar toch wel wat in afwijken, anders zou de vk dat niet zeggen he?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoezo een rare vorm?? Als het goed is groeit de baarmoeder gewoon mee met het kindje, dus dat zal toch niet zo erg zijn?
Dan nog heb je wel afwijkende vormenquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoezo een rare vorm?? Als het goed is groeit de baarmoeder gewoon mee met het kindje, dus dat zal toch niet zo erg zijn?
Ik doemdenk niet hoor, maar ben gewoon realistisch, en met de kijk op het verleden enzo...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:28 schreef lunastar het volgende:
Bar frustrerend hé.. maar probeer niet te doemdenken ook als is dat op momenten moeilijk... en gewoon bellen als je het wilt.. gewoon je hart volgen
Tja... het kan idd nog alle kanten op! Maar we gaan "gewoon" lekekr uit van de goeie!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:32 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik doemdenk niet hoor, maar ben gewoon realistisch, en met de kijk op het verleden enzo...
Kan het alle kanten op gaan.
En mijn hart volg ik hoor, misschien nog wel meer als anders
Hihihi je hebt een Barbamama ofzo in je buikquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Naja mijn baarmoder heeft een beetje de vorm van een 8...
doe ff de foto erbij dan zie je denk ik wat ik bedoel
maar t was niks om me zorgen over te maken, t viel dr gewoon op
[ afbeelding ]
Waarom pas zo laat? pff word je er niet enorm ongeduldig van?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:36 schreef --Eveliene-- het volgende:
Ik heb mijn eerste echo pas 7 januari, dan ben ik ong. 14 weken. Toch wel heel spannend, en! ik begin een buikje te krijgen
Mja... ben zeker ongeduldig!! En tja, ik woon in Londen, en ze doen de eerste tussen 10 en 16 weken, dus 14 weken, ach, dat is normaal. Maar ik had het liever eerder, tuurlijk!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Waarom pas zo laat? pff word je er niet enorm ongeduldig van?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:39 schreef _Bar_ het volgende:
Hihihi je hebt een Barbamama ofzo in je buik![]()
Nou de kleine ligt wel goed zo te zien...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Naja mijn baarmoder heeft een beetje de vorm van een 8...
doe ff de foto erbij dan zie je denk ik wat ik bedoel
maar t was niks om me zorgen over te maken, t viel dr gewoon op
[ afbeelding ]
Op een of andere manier vind ik dit toch een hele merkwaardige zin..quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:54 schreef LadyS het volgende:
Het ziet er wel knus uit, daar in dat onderste stukje van je baarmoeder![]()
Je bent lekker aan de babbel ja...quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:00 schreef --Eveliene-- het volgende:
(Hmmm. Ik ben geloof ik onbewust een beetje stoom aan het afblazen hier. Sorry dames)
de werknaam was er alquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:52 schreef Brighteyes het volgende:
Enneh... je hebt gelijk een werktitel nu: Barbababy!
Da's dan idd niet echt een helder licht!quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:13 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kon er helaas de humor vanmorgen niet echt van inzien. Ik had echt zo iets vanaf 37 weken mag ik bevallen, van de week nog inwendig onderzoek etc en nou in ene mag ik niet bevallen, wat is dat voor grap? Ik ging zeg maar even verder denken als ik wat is er in de afgelopen dagen besproken waar ik niks van af weet. Plus de studente was een beetje een hersenloze die kennelijk veel moeite had om dingen te onthouden die er haar geleerd zijn de afgelopen tijd (2 dagen geen stage gelopen en spontaan vergeten hoe of je iets noemt) en die moest dan het gesprek voeren en de controles doen. Ik heb niks tegen mensen die moeten leren, ik ben zelfs in het ziekenhuis bevallen waar er verloskundigen worden opgeleid dus je weet dat je niet alleen je eigen verloskundige aan je bed hebt staan en die mochten ook voelen hoe veel ontsluiting etc ik had toendertijd. Maar dan wel graag iemand die weet wie er voor der zit/staat of ligt en die weet waar ze mee bezig is.
Ik bedacht me dat ik een hoes wilde zodat de katten niet 's nachts in de box gaan liggen. En toen bedacht ik me dat we hier nogal een muggenprobleem hebben (ze komen zelfs uit de keukenkastjes) dus dat een klamboe over de box mss niet eens een heel slecht idee zou zijn voor als het echt erg gaat worden. En dan lijkt me een netje dat je kan spannen net even iets mooier dan zo'n sluier. Dat is weer zo overheersend.quote:BE wat ik me eigenlijk afvroeg, waarom wil je een klamboe om de box heen??? Voor de katten?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:49 schreef Randa_v het volgende:
De tips zijn vrij standaard en hebben hier ook gestaan.Maar dan nog moet je bij de goede naam uitkomen en schrijfwijze.
Maar ik mag Icicle niet te nieuwsgierig maken hier dus ik zal me weer stil houden over de naam van onze meid.
geef maar een gil he volgens mij heb ik hem nog liggen bovenquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[..]
Ik bedacht me dat ik een hoes wilde zodat de katten niet 's nachts in de box gaan liggen. En toen bedacht ik me dat we hier nogal een muggenprobleem hebben (ze komen zelfs uit de keukenkastjes) dus dat een klamboe over de box mss niet eens een heel slecht idee zou zijn voor als het echt erg gaat worden. En dan lijkt me een netje dat je kan spannen net even iets mooier dan zo'n sluier. Dat is weer zo overheersend.
Nou, ik hoop dat als er een ballon kapot gaat dat ze daar zo van schikken dat ze niet meer in de box durven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:24 schreef --Eveliene-- het volgende:
Misschien een beetje domme vraag, maar, ga je dan elke dag balonnen in de box doen?
(ik heb geen katten, nooit gehad, weet er ook niks van!)
Ah ok! Dus maar een paar keer, totdat ze niet meer durven. Ik snap mquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:28 schreef Ticootje het volgende:
Nou, ik hoop dat als er een ballon kapot gaat dat ze daar zo van schikken dat ze niet meer in de box durven.
Wij hebben ook 2 poezen en wat bij ons heel goed hielp was gewoon de box (voorlopig) volleggen met zilverpapier. Het heeft een aantal voordelen:quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:19 schreef Ticootje het volgende:
klamboes werken hier niet tegen de katten hoor. Ik heb de hoop opgeven na ongeveer 5 klamboes in een half jaar. Mijn duivels vinden ze juist reuze interresant. Ze rouzen erdoorheen en wikkelen zich er helemaal in... Nee de box moet hier maar vol met balonnen.
Ja maar, het staat zoquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:
onze kat heeft één keer geprobeerd in de box te springen. zag in de "vlucht" Daan liggen en heeft een soort noodstop gemaakt met vier pootjes op de rand. Heel knap en bijzonder grappig...Heeft het daarna nooit meer geprobeerd.
We hadden de box pas toen Daan al geboren was. Dat scheelt wel...
Nou... het zijn 2 dingen. De katten en toen bedacht ik me dat ik mss ook gelijk iets tegen de vele muggen zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:27 schreef --Eveliene-- het volgende:
Of gewoon een houten 'deksel' maken zeg maar? Is dat niet gewoon het handigst? Want het gaat er toch om dat de katten er niet in gaan als BEebie Stinkie niet in de box ligt?
Dat werd me iig wel door de dierenarts aangeraden bij plasproblemen ook. Ze schijnen er echt een hekel aan te hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Zilverpapier heb ik mn bedenkingen bij... maar ik kan het natuurlijk proberen.
Nee, met de plasproblemen heeft het hier niet geholpen... Ze zijn er niet bang van...quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat werd me iig wel door de dierenarts aangeraden bij plasproblemen ook. Ze schijnen er echt een hekel aan te hebben.
Sil, waarom zou je de box niet nodig hebben als je kindje net geboren is?
Het is toch een prima plek om je kindje even rustig neer te leggen? Of ben je van plan hem/haar constant op schoot te houden tussen het slapen door.
Oh, dit is ook echt een meevaller hoor! Ik heb het via het fietsenplan van mijn werk kunnen doen, dus dat scheelt enorm. Mijn huidige fiets is niet geschikt voor zitjes, anders had ik die nog wel willen houden want hij fietst nog haske lekkerquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:18 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap sowieso niet helemaal waarom jullie die box al zo vroeg opzetten eigenlijk.Een box heb je helemaal niet echt nodig de eerste paar weken. Ik wacht dan ook nog wel eventjes met de box opzetten tot na de baby er is.
Mar, bloedverlies blijft eng maar soms betekent het gewoon niets. Ik heb 3 keer bloedverloren en ben nog steeds zwanger.Maar ik begrijp je zorgen heel goed.
Sombie, spannend zeg, ik hou mijn vingers gekruisd voor je. Denk je zelf dat je nog steeds zwanger bent?
k_i_m ik ben jaloers!Ik heb vorig jaar een nieuwe fiets gekregen opzicht met lage instap dus zal maar niet weer om een nieuwe vragen.
Mijn ouders zien me al aankomen. Hihi.
Geeft niet, we spreken hier soms geheimtaal.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:20 schreef Mone het volgende:
Haha ik heb 'm niet helemaal begrepen zie ik!! Ben niet eens zwanger!
Een box is heel handig hoor, om je kindje even in te leggen als je zelf even wat doen gaat. Juist ook voor in het begin.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:18 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap sowieso niet helemaal waarom jullie die box al zo vroeg opzetten eigenlijk.Een box heb je helemaal niet echt nodig de eerste paar weken. Ik wacht dan ook nog wel eventjes met de box opzetten tot na de baby er is.
Nee maar een box is groot en onhandig. Je hebt ook wippertjes of gewoon een dik kleed op de grond. Het is niet dat ze omrollen of wegkruipen ofzo. Bovendien zien ze amper wat en grijpen ze ook nog niet echt naar dingen de eerste weken. En, vergis je niet, pasgeboren babies slapen gewoon heel heel heel veel. Mar goed ik ben heel ouderwets wat betreft opvoeden etc en Knut ook, dus dat past goed.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat werd me iig wel door de dierenarts aangeraden bij plasproblemen ook. Ze schijnen er echt een hekel aan te hebben.
Sil, waarom zou je de box niet nodig hebben als je kindje net geboren is?
Het is toch een prima plek om je kindje even rustig neer te leggen? Of ben je van plan hem/haar constant op schoot te houden tussen het slapen door.
Er zijn ook best veel mensen met huisdieren als een kat en hond. Dan is een box juist heel handig.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee maar een box is groot en onhandig. Je hebt ook wippertjes of gewoon een dik kleed op de grond. Het is niet dat ze omrollen of wegkruipen ofzo. Bovendien zien ze amper wat en grijpen ze ook nog niet echt naar dingen de eerste weken. En, vergis je niet, pasgeboren babies slapen gewoon heel heel heel veel. Mar goed ik ben heel ouderwets wat betreft opvoeden etc en Knut ook, dus dat past goed.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee maar een box is groot en onhandig. Je hebt ook wippertjes of gewoon een dik kleed op de grond. Het is niet dat ze omrollen of wegkruipen ofzo. Bovendien zien ze amper wat en grijpen ze ook nog niet echt naar dingen de eerste weken. En, vergis je niet, pasgeboren babies slapen gewoon heel heel heel veel. Mar goed ik ben heel ouderwets wat betreft opvoeden etc en Knut ook, dus dat past goed.
Aan je wippertje kun je ook gewoon een mobieltje vastmaken hoor, geen probleem. En in een box springen katten net zo goed. Honden weet ik niet, die heb ik niet, maar wel drie katten. En of ik de baby nou in een wippertje leg, op een kleedje of in de bo, je kunt het niet afschermen van de katten. Nu zijn onze katten veelte schuw om bij een bewegend ding in de buurt te komen, dat ik sowieso dat probleem niet heb.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:31 schreef appelsap het volgende:
[..]
Er zijn ook best veel mensen met huisdieren als een kat en hond. Dan is een box juist heel handig.
Ik vond de box ook heel handig om het mobieltje, dat draai je op en je kindje ligt er lekker naar te luisteren. Op een kleed en in een wippertje hebben ze juist de eerste tijd niks.
Ik zeg dat toch ook niet, maar ik ben van mening dat je niet een kindje van een paar dagen al in een box legt. Vroeger werden ze ook veel meer gebruikt voor wat oudere babies of peuters al. En een box is, hoe je het wendt of keert, velen malen groter dan een wippertje en lang niet zo makkelijk op te bergen als een dik kleed of een quilt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:33 schreef Pruk het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze ook boxen
En groot en onhandig is maar wat je er zelf van maakt. Je hebt driehoekige boxen, hoekboxen, ronde boxen, tweelingboxen voor als je in een balzaal woont, noem maar op. En wippertjes lijkt me ook niet altijd even gezond voor het rugje
ik wil je niet ontmoedigen natuurlijk.... maar ik heb kinderen die NIET sliepen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dus liet je ze de hele dag in de box liggen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik wil je niet ontmoedigen natuurlijk.... maar ik heb kinderen die NIET sliepen.![]()
![]()
wat was ik blij met de box...
Het is al meer gezegd, maar een box is nou weer net totaal niet nieuwerwets.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zo is het weer een stukje echter..quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:40 schreef Pruk het volgende:
Nouja, als het kind in slaapt valt in de box, ga ik het niet wakker maken ofzo
En ja, ik heb een redelijk grote woonkamer(anders had het ding ook nog niet gestaan en als het aan
ligt gaat ie zo snel mogelijk er ook weer uit, want hij vindt het maar niets, maar ik vind het zo gaaf staan).
Wij hebben geen koude vloer en ook een kleed. Bovendien leg je je kind natuurlijk niet zo neer op de plavuizen dus koud. De vloer is van hout, de box is van hout.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:40 schreef Mibos het volgende:
Silm ik wil me nergens mee bemoeien hoor en ik val er nu ook maar zo even in maar weet wel dat een wippertje niet echt goed is voor een ruggetje en op de grond kan best op zich maar bedenk wel dat een vloer altijd kouder is dan een box.
Hier geen kat in de box gezien want die vonden het eng en een baby (de mijne) die kwam juist tot rust in de box als er visite was. Dan hing ze erin en dan lag ze rond te kijken waarom denk je dat er anders die hoge standen zijn in de box?
Nee natuurlijk niet, maar het lijkt me ou ook niet briljant om je kind de hele tijd in de box te laten liggen, zeker niet als ze zo klein zijn. En ook niet normaal om je kind vaak in de box te laten slapen.... Slapen doe je in bed.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:40 schreef Pruk het volgende:
Nouja, als het kind in slaapt valt in de box, ga ik het niet wakker maken ofzo
En ja, ik heb een redelijk grote woonkamer(anders had het ding ook nog niet gestaan en als het aan
ligt gaat ie zo snel mogelijk er ook weer uit, want hij vindt het maar niets, maar ik vind het zo gaaf staan).
uhuquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dus liet je ze de hele dag in de box liggen?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:40 schreef Mibos het volgende:
Toevoeging die van mij sliep gewoon niet overdag en als je iets moet pakken of koken of weet ik veel wat dan was dat haar rustplekje. Maar goed jouw keuze jouw ding en je merkt het vanzelf wel hoor als ze in de aanhankelijke fase komen na zes weken waarbij je je teen niet meer mag bewegen omdat zij/hij gewend is dat hij toch wel opgepakt/aangepakt wordt.
Staat er dom blondje bij mijn naam ofzo? Nee natuurlijk leg je een kind niet zo op de plavuizen maar met een kleedje alleen onder jouw houten vloer zal best beton zitten met een tussenlaag en dus koud? En in een box hangen ze altijd nog zo'n veertig cm boven die houten vloer waar beton onder zit??? Ja en dat voor een blondje...quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:42 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wij hebben geen koude vloer en ook een kleed. Bovendien leg je je kind natuurlijk niet zo neer op de plavuizen dus koud. De vloer is van hout, de box is van hout.
[..]
Jeetje doe eens even rustig aan zeg. Met zo'n toon ga ik niet eens een discussie aan.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:48 schreef Mibos het volgende:
[..]
Staat er dom blondje bij mijn naam ofzo? Nee natuurlijk leg je een kind niet zo op de plavuizen maar met een kleedje alleen onder jouw houten vloer zal best beton zitten met een tussenlaag en dus koud? En in een box hangen ze altijd nog zo´n veertig cm boven die houten vloer waar beton onder zit??? Ja en dat voor een blondje...
Ik leg toch gewoon op een normale manier uit wat mijn mening is. Ik maak niemand uit voor een dom blondje, of minder dan ik ben omdat ze een andere mening hebben. Ik gaf al aan dat mijn visie op opvoeding vaak wat anders is dan mijn generatiegenoten, maar daardoor vind ik de opvoedings methoden van anderen nog niet slecht. Ik begrijp dat van die box simpelweg niet.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:50 schreef Mibos het volgende:
Maar met de toon waarop jij praat wel? Ga dan eerst in discussie met jezelf.
Jezus mens, wat loop je door te mekkeren, ben je van de box politie ofzoquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:37 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik zeg dat toch ook niet, maar ik ben van mening dat je niet een kindje van een paar dagen al in een box legt. Vroeger werden ze ook veel meer gebruikt voor wat oudere babies of peuters al. En een box is, hoe je het wendt of keert, velen malen groter dan een wippertje en lang niet zo makkelijk op te bergen als een dik kleed of een quilt.! JE legt je baby toch ook geen uren in een wippertje? Laten jullie je kind bijvoorbeeld ook slapen in de box?
Hmmmmquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:54 schreef Pruk het volgende:
Zelfs deze autist heeft door dat er hormonen in het spel zijn en dingen niet altijd helemaal opgevat worden zoals ze waarschijnlijk bedoeld zijn
Waarom wil je mensen zo nodig overtuigen van het feit dat JIJ een box onzin vind, daarbij, wat is het uberhaupt voor discussiepunt, ga je jezelf ook lopen opwinden over het feit dat je buren een waterbed hebben omdat jij dat onzin vindt? Als ik dit soort gezemel lees denk ik echt dat je een dagbesteding moet gaan zoeken hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:54 schreef Silmarwen het volgende:
Uhm, iemand geeft een tegenargument en ik doe hetzelfde... Dat doe je vaak in een discussie Vivi.
Nou ja ik moet eerlijk zeggen dat wij de box pas met 2,5 maand hebben neergezet bij Tomas. De eerste maand sliep hij enorm veel en heb ik hem eigenlijk weinig in de huiskamer gehad. We hadden echt een vast ritme van slapen, wakker worden, voeden, verschonen en even knuffelen en dan kon hij z'n bed alweer in want dan was hij moe. Daarna droeg ik hem inderdaad veel bij me als hij wakker was, en pas toen ik zag dat hij echt wat meer om zich heen begon te kijken en interesse begon te tonen voor de wereld om zich heen hebben we de box erbij gehaald. Nu wordt dat waarsch. eerder omdat het ons 2e kindje is en ik m'n tijd ook wat meer moet kunnen verdelen en af en toe mijn handen vrij moet hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:43 schreef Pruk het volgende:
En eigenlijk hoop ik gewoon dat ik die hele box in het begin niet gebruik omdat mijn kind in een draagdoek zit en dat het pas handig wordt als je alleen thuis bent en je kind is wakker en kan lopen en je wilt gaan koken
Nee hoor ik vind tegenargumenten prima. Ik zeg toch ook niet dat je een vreselijke ouder bent als je wel een box gebruikt? Ik zou het alleen niet doen. Maar jij begint meteen over het feit dat ik zou denken dat jij een dom blondje bent. Dat is een heel groot verschil.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:56 schreef Mibos het volgende:
Ik rel nooit. Ik zeg alleen wat ik denk... En jij mag wel zeggen wat je denkt over een box maar tegenargumenten ho maar. En het er dan nog op gooien dat je ouderwets bent. Nou die mening deel ik niet en dat zeg ik dan dus ook maar zoals ik al zei je merkt het vanzelf wel.
Sorry ik dacht dat dit topic ging over dingen die te maken hadden met zwangerschap en bevallingen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom wil je mensen zo nodig overtuigen van het feit dat JIJ een box onzin vind, daarbij, wat is het uberhaupt voor discussiepunt, ga je jezelf ook lopen opwinden over het feit dat je buren een waterbed hebben omdat jij dat onzin vindt? Als ik dit soort gezemel lees denk ik echt dat je een dagbesteding moet gaan zoeken hoor.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:02 schreef lcicle het volgende:
Ik ga m'n kindje straks in de reiswieg leggen. Wat vinden de (nog) kinderlozen daarvan, zou dat handig zijn?
Ik denk eerder aan het campingbedje (als de box nog niet staat)quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:02 schreef lcicle het volgende:
Ik ga m'n kindje straks in de reiswieg leggen. Wat vinden de (nog) kinderlozen daarvan, zou dat handig zijn?
Oeh, dat is een goede... Nee idee gaat weer over...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:07 schreef lcicle het volgende:
Nee nee nee Ticootje, dat is niet goed voor je rug zo vlak na de bevalling.
Ik heb het wiegje waar ikzelf in heb gelegen...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:09 schreef Pruk het volgende:
Ik wil mijn kind in de reiswieg leggen waar mijnook in heeft gelegen. Ik vraag me af wat de kwaliteit van het matrasje is
Je kan er toch een nieuw matrasje in doen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:09 schreef Pruk het volgende:
Ik wil mijn kind in de reiswieg leggen waar mijnook in heeft gelegen. Ik vraag me af wat de kwaliteit van het matrasje is
Zou kunnen denk ik ja, ik heb de hele wieg nog niet eens gezien, die staat nog ergens bij omaquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je kan er toch een nieuw matrasje in doen?
Nee faja niet, dan staat die muts bij haar bed...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:15 schreef Mibos het volgende:
Laatste post hierover vanaf mij kant en dan ga ik klaasinkopen doen.
Ik ben er klaar mee hoor!!! En inderdaad ik heb ook een novemberkindje dus ook voor de kou lekker in de box. Maar goed haar-hun keuze om het zo te doen.
Fijne dag nog allemaal en faja, deliedje, droeke als ik morgen kijk wil ik wel nieuwe beebs zien hoor!!!
Nog even snel.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:14 schreef TearSong het volgende:
Een wippertje hebben wij overigens ook niet veel gebruikt. Maar ik wil dit keer wel graag een doomoo seatVoor zover ik gezien heb mag dat wel vanaf dag 0
K-i-m heeft m... Misschien kan je straks aan haar vragen hoe het ding bevalt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:17 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nog even snel.
Ik wilde ook heel graag een doomoo seat hebben. Ze zijn zo leuk en leken mij heel comfortable. Maar ze zakken pas wat in onder fiks wat gewicht eigenlijk. Mijn beste vriendin had er eentje en die heeft hem weer weggedaan omdat haar baby steeds heel erg weggleed omdat dat ding dus niet echt meevormde met haar kind. Ik heb uiteindelijk besloten hem dus toch niet te kopen, maar wie weet doe ik dat later als nog.
Daar komt het wel op neer jaquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:46 schreef Pruk het volgende:
Jamaar, jamaar, dan ligt ze dus in de kinderwagenbak in de box
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |