Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 10:52 |
Bah. ![]() Ik zat gisterenavond bij een "vriend" (let op de aanhalingstekens) in de auto, en die kan dus echt niet rijden. Waarom schuift die gast gvd niet op naar links als er een auto aankomt rijden op de invoegstrook die wil invoegen?! ![]() ![]() ![]() ![]() Klacht: Dikke losers (aso's, ego's) die niet sociaal schuiven voor de invoegende medemens, maar pertinent rechts blijven rijden terwijl de hele weg vrij is. ![]() Ik mag lijden dat een of andere vent hem nog 'ns een bluts in z'n pauperblikken doos rijdt of hem op z'n gezicht timmert. ![]() | |
UnderTheWingsOfLove | zaterdag 1 december 2007 @ 10:58 |
topic nummer `1213331224325446546546 | |
Lod | zaterdag 1 december 2007 @ 10:59 |
Omdat onnodig links rijden verboden is. En verder vind ik invoegers die er gelijk vanuit gaan dat de ander wel aan de kant gaat een stuk gevaarlijker. Die mensen die zonder te kijken gelijk de snelweg opknallen. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 december 2007 @ 11:00 |
Gegronde klacht. Maar mensen die niet kunnen invoegen als er iets meer verkeer op de weg is.. ![]() ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 11:09 |
Flikker eens op man gek! Invoegers moeten zich aanpassen niet de snelweg bereiders. ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 11:13 |
quote: ![]() Je kunt toch wel even opschuiven als er geen ander verkeer naast je zit? ![]() | |
Sander | zaterdag 1 december 2007 @ 11:13 |
Wat ColtZ40 zegt. Al is het semi-beleefd om te doen, iedereen heeft het geleerd met rijlessen en invoegen is makkelijker dan de hellingproef. Ik blijf ook lekker doorrijden. | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 11:17 |
quote:Kan wel, doe ik niet. ![]() | |
ThaKiller | zaterdag 1 december 2007 @ 11:22 |
quote:Die rijden toch wel met 60-70 de snelweg op, dus tenzij die ver voor je zit heb je daar geen last van.... | |
Isdatzo | zaterdag 1 december 2007 @ 11:24 |
lemming! en een slechte. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 11:25 |
quote:Iemand die fatsoenlijk heeft leren rijden zit al op 100 à 120 km/uur alvorens in te voegen (als je van tevoren kunt zien dat het verkeer op de snelweg niet langzaam rijdt)... ![]() | |
Epocore | zaterdag 1 december 2007 @ 11:25 |
Zelf ga ik ook, wanneer er weinig tot geen verkeer rondom me heen is, even naar de linker rijstrook om anderen ruimte te geven in te voegen - inderdaad als een sociaal gebaar. Waar ik mij echter grondig aan erger is aan auto's die tijdens het invoegen achter mij rijden, maar wel al invoegen alvorens ik hier de kans voor heb, en ze je vervolgens inhalen. Zulke idioten zouden hun rijbewijs moeten inleveren - permanent bij herhaalde overtreding. Maar nee, Nederland is weer te soft. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 11:26 |
quote:Waarom lemming? ![]() | |
Kogando | zaterdag 1 december 2007 @ 11:31 |
Goeie, sommige mensen kunnen rijden en anticiperen automatisch omdat het de doorgang versoepelt en natuurlijk ook een stuk veiliger is. Andere ontwikkelen zich niet en blijven steken op het niveau dat ze hadden tijdens de laatste les voor het examen. Zulke mensen hebben geen goed inzicht in het verkeer en frustreren de rest dus. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 11:33 |
quote: ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 11:36 |
quote:dan moet je auto nog mee willen. Met mijn vorige voegde ik altijd rond de 70à80/u in, gewoon omdat die niet sneller kon raken op de meeste invoegstroken (en dan ging ik al tot het einde van dat auto'tje). De auto die ik nu heb rijd ik sowieso maar 90 voor het invoegen aangezien dat bijna de standaardsnelheid is op het rechtervak, en van 90 naar 120 duurt toch maar een paar secondjes, iig snel genoeg om het eventjes te doen als je ziet dat het verkeer iets sneller opschiet. | |
okkie-man | zaterdag 1 december 2007 @ 11:36 |
quote:Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden. | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 11:38 |
quote:dit is pas kinderachtig; als mensen bewust dergelijke toeren uithalen zouden ze per direct het rijbewijs moeten intrekken, en niet eens meer teruggeven. | |
B03S | zaterdag 1 december 2007 @ 11:39 |
quote:In dit geval is het dan ook niet onnodig | |
okkie-man | zaterdag 1 december 2007 @ 11:40 |
quote:Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen. ![]() | |
Norro-tje | zaterdag 1 december 2007 @ 11:42 |
opschuiven doe ik ook nooit, als de invoeger iets harder of langzamer gaan rijden kunne ze netjes voor of achter mij erop in plaats van door mij heen, dus ik ga niet naar links tenzij ik met mijn gebruikelijke 140 rij dan ben ik al links. | |
Bob-B | zaterdag 1 december 2007 @ 11:43 |
Kan wel, mag niet, dan rij je onnodig links en op boetes zit ik niet te wachten. Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven. Dus gas bij of minderen. | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 11:44 |
quote:als hij gewoon dezelfde snelheid aanhoudt maakt hij je het niet lastig om de snelweg op te rijden hoor, dan kan je in alle rust beslissen of je ervoor / erachter invoegt, alsof je niet tussen 2 auto's in past... ik zie maar weinig auto's op het rechtervak rijden die te weinig afstand laten zodat je er ff tussen kan. Het is pas irritant als er mensen op het 1ste vak zitten, daar blijven & nog eens denken van "als ik ff gas geef heeft die achter mij meer ruimte" of "als ik ff afrem heeft die voor mij ruimte". Je zal in het eerste geval maar al aan het versnellen zijn om ervoor in te voegen of in het 2de geval om erachter in te voegen... | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 11:46 |
quote:onnodig links rijden doe ik sowieso bijna altijd, wat kan mij die stomme boete schelen, die delen ze toch bijna nooit uit. Wat denk je nu dat gevaarlijker is; aan 140 heel de tijd teruggaan naar het middenvak, of gewoon op het linkervak blijven plakken en als er dan iemand is die er toch voorbij wil, eventjes opschuiven? Ik ben bijna zeker dat het dat 1ste zal zijn hoor. Het mag dan wel een verkeersregel zijn dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden; als die verkeersregel onveiligere situaties veroorzaakt dat het negeren van die verkeersregel, dan negeer ik die met plezier. | |
tong_poh | zaterdag 1 december 2007 @ 11:47 |
quote:Nee, die mensen maken het zichzelf lastig. Mits we ervan uit gaan, dat het niet druk is op de weg. Dan vind ik dat je meer dan geneog tijd en ruimte hebt om je snelheid aan te passen. Keren dat ik wel opzij ga voor invoegend verkeer is: als ik een stuk harder rij dan toegestaan (maar dit geldt meestal alleen in duitsland, ik rij hier niet zo hard) of als het erg druk is en het moeilijker is om fatsoenlijk in te voegen. Trouwens expres iemand afsnijden is het wel het meest idiote wat je kunt doen. Voor zoiets mogen ze de rijbewijs meteen afnemen. | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 11:49 |
quote:trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor... Als ik binnen een paar jaar met een lease rijd & toch op een negatieve BM zit, waarom zou ik dan niet eens zo'n sukkel die me afsnijdt gewoon een tik verkopen (mits de snelheid maar rond de 70/80 ligt)? Auto is niet van je, verzekering stijgt toch niet & je bent normaal gezien zelfs niet eens in fout (ander voert namelijk een maneuvre uit). | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 11:49 |
quote:Volgens mij mag het wel. Anyway is het veel beter voor de doorstroming. Doorgaans rijdt een invoegende persoon wat langzamer dan het verkeer op de snelweg zelf; jij schuift tijdig naar links, meneer die wil invoegen kan dan ook naar links en vervolgens passeer je hem dus min of meer links (en eigenlijk is het niet dus niet veel anders dan inhalen). ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 december 2007 @ 11:49 |
Naar links gaan is niet verplicht en veroorzaakt juist de files!!!!!!!!!!!!!!!!! Invoegend verkeer moet gewoon op tijd de juiste (zelfde) snelheid hebben. | |
Bolkesteijn | zaterdag 1 december 2007 @ 11:53 |
Ik heb juist altijd een grondige hekel aan die links-schuivers. Ten eerste zorgt het voor veel files, het heen en weer schuiven van auto's verlaagt de capaciteit van de weg behoorlijk (daarom zie je nu ook steeds vaker een doorgetrokken streep op wegvakken waar wordt ingevoegd). Ten tweede schuiven veel mensen vaak naar links terwijl ze gewoon 110 ofzo rijden, zoals het een goed Nederlander betaamt kijk je absoluut niet of er nog wat aan komt maar stuur je hem gelijk naar links, gevolg is dat de bestuurders die lekker 130-140 rijden weer vol in de ankers moeten. Ten derde ben je op de invoegstrook er zelf verantwoordelijk voor om je snelheid en positie zo aan te passen dat je eenvoudig kunt ritsen. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 11:55 |
quote: ![]() Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos. En over die filevorming ![]() ![]() | |
Bolkesteijn | zaterdag 1 december 2007 @ 11:57 |
quote:Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom. | |
Lod | zaterdag 1 december 2007 @ 12:04 |
quote:Het is wel onnodig in dit geval. De rechter rijstrook is beschikbaar en het invoegend verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de snelweg, dus daar hoef je als snelweger niet op te letten. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 12:06 |
quote:Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit? ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 12:18 |
quote:als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen. | |
tong_poh | zaterdag 1 december 2007 @ 12:20 |
quote:Dan heeft de invoegende bestuurder genoeg ruimte om zelf zijn snelheid aan te passen. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 12:26 |
quote:Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling. ![]() ![]() ![]() SPOILER | |
BazzieK | zaterdag 1 december 2007 @ 12:27 |
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom. | |
tralalala | zaterdag 1 december 2007 @ 12:30 |
quote:Ik mocht wel naar links met rijlessen ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 12:30 |
quote:Als er echt niemand is zou ik het ook doen hoor, dan stoor je idd niemand. Het probleem is wel de definitie van "niet storen", een vriendin van me interpreteert dat als zijnde "als de achterligger vol in de remmen gaat en nog 1 cm overhoudt van de achterkant van mijn bumper, dan stoor ik hem niet". ![]() ik ben het wel met je eens hoor, ik wijk ook wel frequent eens uit om iemand makkelijk te laten invoegen (maar aangezien ik niet zo vaak rechts rijd, enkel als er echt geen verkeer is, gebeurt dat niet zo heel vaak). quote:Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders... | |
BazzieK | zaterdag 1 december 2007 @ 12:36 |
quote:In ons boerenland hebben ze geen trams ![]() ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 12:43 |
quote:zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook... | |
Paul | zaterdag 1 december 2007 @ 12:44 |
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week ) Omdat er daardoor files komen | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 12:46 |
quote:en omdat de politie het zegt is het juist ![]() file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file). Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer. | |
Paul | zaterdag 1 december 2007 @ 12:49 |
Nou ![]() De politie zei het ![]() Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 12:51 |
quote:Belachelijk! ![]() ![]() ![]() Wat doe je dan als een vrachtwagen wil invoegen? Die dwingen vaak gewoon een plek af en hebben bovendien beperkt zicht. Ik ga vast wat pertinent rechts blijven rijden als het niet nodig zou zijn en als een of andere tanker wil invoegen... ![]() | |
BazzieK | zaterdag 1 december 2007 @ 12:51 |
quote:Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht. ![]() | |
SjonLok | zaterdag 1 december 2007 @ 12:53 |
Ik heb vaak 't idee dat mensen op de invoegstrook met 80km/u rijden en al in de 5e versnelling, terwijl ze op de snelweg minimaal 100 rijden. Tja, dan kan je natuurlijk nooit meer normaal snelheid maken om rustig voor iemand in te voegen. | |
the_contract_killer | zaterdag 1 december 2007 @ 12:55 |
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang. mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 12:57 |
quote: ![]() ![]() Grapje. ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 12:58 |
quote:ik niet hard genoeg trappen of de bochten te zacht nemen? Je zou eens met me moeten meerijden ![]() Om een indicatie te geven; bandjes gaan nooit langer dan 10.000km mee & het is altijd de zijkant die eerst afgesleten is, en opschakelen doe ik eigenlijk nooit alvorens dat wijzertje al in het rood gestaan heeft (zelfs met mijn automaat niet). Die auto kòn gewoon niet sneller; als er 0-100 in 22 sec op dat boekje staat mag je doen wat je wil, die auto trekt gewoon niet op (en 14 jaar oud zijn zal het dan zeker niet verbeteren) | |
Roquefort | zaterdag 1 december 2007 @ 12:59 |
quote:Het was een verkeersdeskundige van de verkeerspolitie die het vertelde. En hij legde erbij uit dat o.a. daardoor files juist altijd bij op- en afritten onstaan. Een file door ongeval kun je natuurlijk nooit voorkomen, maar de dagelijkse files hier in de randstad liggen echt niet aan ongelukken hoor. Daarbij, als je nu in deze reactie uitlegt dat ongelukken ontstaan door veel van vak te switchen, dan klopt het dus uitstekend dat problemen, files en ongelukken ontstaan bij opritten waar mensen vaak naar de linkerbaan uitwijken, je spreekt jezelf tegen. Maar goed, ik ga zelf ook meestal naar links, ik ervaar het ook als een service aan mijn medewegggebruiker. Maar die deskundige van politie heeft vermoedelijk wel gelijk dat het meer problemen veroorzaakt dan voorkomt. Als je gewoon normaal kunt bautorijdnen is invoegen zelfs op een drukke rechterbaan echt geen moeilijke bezigheid, kwestie van goed anticiperen en je snelheid op orde hebben. Voor mij hoeft de rest echt niet naar links uit te wijken, ook al doe ik het zelf regelmatig. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 13:02 |
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden! ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 13:13 |
quote:Ik vind van niet. Waarom zou ik als ik vb van Gent naar Luik moet me niet op het linkervak mogen zetten en daar blijven als ik geen achterliggend verkeer hinder (wat ik met mijn snelheid normaal niet doe, en voor die enkelingen schuif ik wel eens op)? Als je frequent op het middenvak gaat rijden omdat daar ruimte is, dan zal je gedurende 1 van de talloze afritten op die 200km durende rit wel op dat middenvak zitten, waardoor je dus met meer auto's zit op de plek waar het invoegen gevoeld wordt, dus je maakt het invoegen zelf drukker & hectischer. Als je op die plek op het linkervak zit, dan voel je niets van dat invoegen en ben je zelf ook niet aanwezig op die plaats, waardoor iemand die op dat moment rechts rijd eventueel kan uitwijken naar het middenvak, waardoor degene die wil invoegen een mooiere plek krijgt om juist in te voegen. Juist door het links zitten ga je de drukte op die in-voeg-plekken verminderen, waardoor de kans op ongelukken daar verkleind. Hoe je het draait of keert, ondanks dat invoegen niet zo moeilijk is, is het aantal ongelukken bij het invoegen waarschijnlijk recht tot kwadratisch evenredig met de verkeersdrukte daar: als er namelijk niemand op het rechtervak rijdt kan je gewoon geen ongeluk veroorzaken bij het invoegen. Dus hoe meer mensen er links rijden & daar lange tijd blijven (dus geen vak-switchers), hoe meer je de druk wegneemt op de opritten, en daar dus de kans op ongelukken laat dalen. Uiteraard kan je de dagelijkse file's in de randstad daar niet aan wijten, dat heeft idd andere oorzaken, maar als ik kijk vanuit mijn locatie; hier in België hoor je zéér vaak op de radio dat er ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor er file staat. De echt systematische file's zijn hier toch in iets minder mate aanwezig. quote:Idd, die auto was gewoon een gevaar op de baan (ben er dan ook bij gebrek aan deftige wegligging mee ergens tegen gereden; bij 130/u mocht je bij volledige windstilte je stuur tot een graad of 45 draaien om slechts een halve meter op te schuiven bij het passeren van een vrachtwagen ![]() | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 13:34 |
quote:Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg. Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland. ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 14:24 |
quote:Wil je dan ook zeggen dat wanneer iemand uit zijn oprit komt dat iedereen maar moet stoppen en hem de weg op laten rijden. Als we zo gaan beginnen staat heel Nederland vast. Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste. ![]() | |
SjonLok | zaterdag 1 december 2007 @ 14:28 |
quote:Graag! Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt. En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd. | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 15:28 |
quote:Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste. Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft" En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten. quote:Mee eens. ![]() | |
OldJeller | zaterdag 1 december 2007 @ 15:29 |
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van. | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 15:30 |
quote: ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 15:32 |
quote:Kijk, en daarom schuif ik dus naar links (zonder anderen te hinderen) als het (enigszins) mogelijk is. | |
TeChNo2 | zaterdag 1 december 2007 @ 15:33 |
OMG klagen over het gebrek aan verkeersinzicht van mensen die niet naar links gaan voor invoegers... eigenlijk zouden ze je alleen daarom al je rijbewijs moeten afpakken... het is nog gevaarlijk en filebevorderend ook! En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen! Wat echt irritant is: die mensen die voor je rijden op de invoegstrook met 50 of 60 km/u ! | |
Laton | zaterdag 1 december 2007 @ 15:35 |
quote:befehl ist befehl smerige nsb er ![]() | |
OldJeller | zaterdag 1 december 2007 @ 15:36 |
Over het algemeen ga ik er ook niet vanuit dat iemand je er tussenlaat als ik zelf moet invoegen. Dus pas ik mijn snelheid aan, voor ik op de invoegstrook zit al inventariseren wie er rijden en hoe hard.. dan ga je harder of zachter, gewoon anticiperen. Als het echt niet kan ja, dan wordt het of vluchtstrook of drukken, want stilstaan doe je niet.. tenzij file. Zelf ga ik ook naar links als ik zie dat iemand wil invoegen, mits het op de linkerbaan kan. Ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand hem plots naar links gooit als je harder aangereden komt op de linkerbaan. Maar goed, ik geef niet alleen ruimte aan mensen die willen invoegen, omdat dat gewoon net zo makkelijk en netjes is, maar ook omdat je anders van die acties krijgt dat iemand hem plots zelf naar links gooit vanaf de invoegstrook en dan ben jij zuur. Of dat ze niet eens kijken en ze rijden praktisch naast je en dán naar links gaan dat ze je eigenlijk zo'n beetje aanrijden als jij niet snel handelt. | |
TeChNo2 | zaterdag 1 december 2007 @ 15:38 |
quote:Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden ! ['t zal je passagier maar zijn] | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 15:44 |
quote:als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 15:47 |
quote: ![]() Ben ik dan de enige die een beetje sociaal zou schuiven? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *kots* ![]() | |
knep | zaterdag 1 december 2007 @ 15:52 |
Ik doe dit eigenlijk alleen maar wanneer het rustig is en ik met 140 aan kom rijden. Als ik dan zie dat er langzamer verkeer aankomt ga ik naar links zodat diegene de ruimte heeft en ik niet van het gas af hoef te gaan of zelfs moet remmen ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 16:00 |
quote:De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan. ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 16:02 |
quote:Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.) | |
hardromacore | zaterdag 1 december 2007 @ 16:08 |
Kijk dat heb ik nou met die sjoelstenen... | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 16:09 |
quote:Hoe moeilijk kan het nou zijn om net zo hard of iets harder rijden dan de auto's op de rechterbaan...... ![]() | |
knep | zaterdag 1 december 2007 @ 16:10 |
Iets wat veel erger is ![]() Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur ![]() En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt ![]() | |
OldJeller | zaterdag 1 december 2007 @ 16:13 |
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?! ![]() | |
TeChNo2 | zaterdag 1 december 2007 @ 16:15 |
quote:Haha zie mijn FoBo...maak je geen zorgen ![]() [eigenlijk kan ik bijnna nooit naar links omdat ik daar al rijd...] | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 16:16 |
quote:Of matrix borden met de tekst "File vrij" en iedereen remmen om te kijken wat er op het bord staat. ![]() | |
LinkseFrieseVegetarier | zaterdag 1 december 2007 @ 16:52 |
quote:Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden. Overigens ben ik het oneens met OP. Als het heel druk is, oké, maar bij normale drukte is het echt niet nodig om naar links te gaan voor een invoeger. Vooral bij wegen met veel opritten zou je een heel onrustig verkeersbeeld krijgen als iedereen steeds even naar de linkerbaan gaat. | |
gebrokenglas | zaterdag 1 december 2007 @ 16:53 |
quote:Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk.... ![]() | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 16:55 |
quote:Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie... ![]() En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan ![]() En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken. ![]() Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden. | |
Bolkesteijn | zaterdag 1 december 2007 @ 16:58 |
quote:Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden. quote:Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten. | |
ColtZ40 | zaterdag 1 december 2007 @ 16:58 |
quote:Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken. Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent. ![]() | |
Bolkesteijn | zaterdag 1 december 2007 @ 17:01 |
quote:Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit. | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 17:02 |
quote:Nee dipshit. De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) : ![]() De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt: ![]() Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt. | |
OldJeller | zaterdag 1 december 2007 @ 17:04 |
Je trekt al voor je daadwerkelijk op de invoegstrook bent op, dus je hoeft niet heel hard op te trekken. Daarnaast, als je de hele vluchtstrook nodig hebt om normaal naar 120 km/h op te trekken, kan je beter met je pauperauto thuisblijven. Je voegt gewoon in als het kan en je niemand hindert, dat kan aan het begin van de invoegstrook zijn, het midden, het einde en alles ertussen... bij elke situatie anders. Anticiperen. Dat is autorijden. | |
knep | zaterdag 1 december 2007 @ 17:05 |
quote:Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben. Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken. | |
Petre | zaterdag 1 december 2007 @ 17:06 |
In principe kun je zelfs een boete krijgen voor het onnodig wisselen van rijbaan ![]() Als er veel verkeer dicht op elkaar wil invoegen ga ik wel naar links, als het een enkele auto is niet. Voor vrachtwagens trouwens ook. Anders gooien ze hem er voor en mag je alsnog opzij ![]() | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 17:09 |
quote:Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst. | |
knep | zaterdag 1 december 2007 @ 17:10 |
quote:Eensch ![]() | |
SjonLok | zaterdag 1 december 2007 @ 17:26 |
quote:Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen? Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg. | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 17:42 |
quote:Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u. quote:Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden. | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 17:54 |
quote:wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor. | |
SjonLok | zaterdag 1 december 2007 @ 17:56 |
quote:De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt. Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je. | |
Repeat | zaterdag 1 december 2007 @ 17:58 |
Ik doe het ook niet, behalve uiteraard als ik een mini autotje met bejaarde erin zie aankomen op de invoegstrook. Dan ga ik naar links omdat ik geen zin heb om te remmen als die wagen veel te langzaam in gaat voegen ![]() | |
Repeat | zaterdag 1 december 2007 @ 18:03 |
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 18:07 |
![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 18:07 |
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook ![]() | |
Marurk | zaterdag 1 december 2007 @ 18:08 |
quote:Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan! ![]() ![]() [Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... ![]() | |
Repeat | zaterdag 1 december 2007 @ 18:09 |
quote:En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 18:10 |
quote:met de oude auto, maar die ligt al op de schroothoop. De nieuwe heeft daar véél minder problemen mee hoor, kan zeer zeker vlot mee met de rest. Tegen dat ik aan het linker vak zit kan ik met de nieuwe al probleemloos 130/140 rijden (en die wordt normaal in oktober opgevolgd door iets wat nog ietsjes vlotter uit de voeten moet kunnen, 0-100 in minder dan 10 seconden is echt wel een "vereiste") [ Bericht 11% gewijzigd door Athmozz op 01-12-2007 18:16:21 ] | |
Miss_S | zaterdag 1 december 2007 @ 18:16 |
quote:waarom? is het te moeilijk om twee keer te kijken? ik ga meestal wel naar links als mensen willen invoegen, wel zo beleefd maar meestal rijd ik dan ook wel rond de 140 | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 18:26 |
quote: ![]() En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen ![]() | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 18:26 |
quote:op wegen met maar 2 vakken is dat idd vaak soms noodzakelijk om een beetje op te kunnen schieten ![]() maar aangezien dat niet mag doen we dat nooit ![]() | |
BazzieK | zaterdag 1 december 2007 @ 18:36 |
quote:Dat mag niet ![]() SPOILER | |
HenryHill | zaterdag 1 december 2007 @ 18:50 |
quote:Dan hebben wij het over verschillende situaties. De brug bij Rhenen bijvoorbeeld is standaard een bottleneck in de spits. Er zijn twee dijken die naar die brug leiden, waarbij de tweede dijk middels een invoegstrook vlak voor de brug uitkomt op de eerste dijk. Beiden staan 's ochtends hardstikke vast. En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt. | |
Athmozz | zaterdag 1 december 2007 @ 19:29 |
quote:bwah, hoogstens een beetje irritant doen. Als ik van hier naar het bedrijf van een stage ging moest ik telkens een kilometertje over de snelweg rijden, waarvan zo'n meter of 200 geen op- of afrit was. Toen het file was heb ik dat stukje daar altijd op de pechstrook gereden, je zou namelijk nogal dom moeten zijn om 200m in de file te gaan staan om daarna weer de afrit te nemen, als je ook gewoon rechtdoor kan rijden. Of jij het nu onbeschoft vindt of niet; werkelijk niemand heeft daar last van. in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel. | |
Bolkesteijn | zaterdag 1 december 2007 @ 19:31 |
quote:Ik rij meestal gewoon rechtdoor over de vluchtstrook. | |
knep | zondag 2 december 2007 @ 17:08 |
quote:Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals ![]() | |
HenryHill | zondag 2 december 2007 @ 17:15 |
quote:Alleen maar voorkruipen ![]() Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje... De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor. | |
Repeat | zondag 2 december 2007 @ 17:22 |
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel ![]() | |
Athmozz | zondag 2 december 2007 @ 17:33 |
quote:De rest van het verkeer mag het ook doen hoor ![]() Niet dat ik veel in de file sta, normaal neem ik dan gewoon een andere weg (zelfs al moet ik dubbel zo ver rijden & ben ik even lang onder de baan, ik schuif gewoon niet graag aan. Ik rijd dan liever heel die tijd over kleinere baantjes) of rijd ik op uren dat er geen file staat. | |
knep | zondag 2 december 2007 @ 17:41 |
quote: quote: | |
knep | zondag 2 december 2007 @ 17:42 |
quote:Vind ik niet, niemand heeft er verder last van ![]() | |
Repeat | zondag 2 december 2007 @ 17:44 |
quote:Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen. Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt ![]() | |
TeChNo2 | zondag 2 december 2007 @ 17:47 |
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen? ![]() stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ? ![]() | |
Repeat | zondag 2 december 2007 @ 17:52 |
quote:Gewoon geen ruimte maken. Heb je geen bumper voor nodig. Ja, bumperkleven bij de auto voor je, dan zie je die mensen links al helemaal zenuwachtig worden dat ze straks niet de goeie kant opkunnen en gaan ze stilstaan midden op de strook met hun knipperlichtje aan ![]() En dan gaan andere mensen die echt naar links moeten toeteren, en dan rijdt die gast met tegenzin linksaf ![]() | |
Athmozz | zondag 2 december 2007 @ 17:53 |
quote:geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard. Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor. Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden. | |
knep | zondag 2 december 2007 @ 17:54 |
quote:Vanwege al die mongolen die continu naar links en rechts schuiven moet ik weer langer wachten.Vandaar dat ik dat weer probeer te compenseren. Jij laat mensen die vanaf een parkeerplaats en/of tankstation komen er dus niet tussen? De kans bestaat tenslotte dat ze dit stuk 'afgesneden' hebben ![]() | |
HenryHill | zondag 2 december 2007 @ 18:07 |
quote:Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven. Irritant voorkruipersgedrag, bah. | |
Athmozz | zondag 2 december 2007 @ 18:08 |
quote:kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen ![]() | |
HenryHill | zondag 2 december 2007 @ 18:14 |
quote:Dat laatste gebeurt dus op mijn route ook steeds minder. Want iedereen rijdt bumper aan bumper om paupers als jou niet de kans te geven ertussen te komen. Gevolg: constant optrekken en remmen, waardoor de doorstroming nog verder verslechtert. Bedankt. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 december 2007 @ 18:21 |
quote:Misschien omdat je anderen in gevaar brengt? 't Is wel een beetje onzinnig, om dan maar door te drukken "omdat je gelijk hebt en het je toch niets kost". | |
Athmozz | zondag 2 december 2007 @ 18:25 |
quote:als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen. | |
TeChNo2 | zondag 2 december 2007 @ 18:26 |
kortom: het schept een band he zo'n file ! samen tegen de voorkruipers.. Te zielig voor woorden (in dit geval beide partijen), echt... "Oja en ik kom er altijd toch tussen..." "Ik laat er echt niemand tussen..." Je kunt ook gewoon hier heen: Link hier | |
#ANONIEM | zondag 2 december 2007 @ 18:27 |
quote:Ja, maar als je veilig kunt uitwijken, dan wijk je toch uit? (Als het niet kan, natuurlijk niet). Soms kun je de situaties al aan zien komen. Dan kun je wel doordrukken, maar het is wel een stuk veiliger om dan maar wat ruimte te geven. | |
Athmozz | zondag 2 december 2007 @ 18:30 |
quote:LOL ik rijd trouwens vrij weinig in de file (neem 1à2x per jaar), dus ik zie het probleem niet in dat ik wat voorrang pak op mensen die dagelijks in de file gaan staan. Zij zijn een grotere oorzaak van de file dan mij, dus zij moeten meer rekening houden met mij dan ik met hen. (en het is leuk om mensen gefrustreerd te zien kijken als je ze toch voorbij geraakt bent ![]() | |
Isdatzo | zondag 2 december 2007 @ 18:36 |
Athmozz lekker stoer praten op fok he ![]() mocht je in het verkeer je werkelijk zo gedragen, ga je schamen. |