Nee ik heb dus geen mailtje met een bevestiging want volgens dat mevrouwtje aan de telefoon heb ik de bestelling te vroeg afgesloten en dus niet 'bevestigd' als ik de bestelling niet terug kan vinden op hun website. Je kan er over discussiëren of dat mijn fout is maar feit blijft dat ze 20 euro van mij hebben gekregen (stap 3 van de bestelling, betalen via Ideal) en dat ze nu net doen of er niks bekend is....quote:Op zondag 25 november 2007 15:40 schreef Racemol het volgende:
Wat je moet doen? De klantenservice weer bellen en dit keer vasthouden. Je hebt vast nog wel een mailtje van wehkamp met een ordernummer erin? Op het betalingskenmerk zouden ze ook kunnen zoeken neem ik aan.
Als je betaald hebt, is de bestelling ook bevestigd, neem ik aan. Heb zelf weliswaar nooit iets bij Wehkamp besteld, maar bij alle internetbestellingen die ik gedaan heb, is de betaling de laatste stap in het proces.quote:Op zondag 25 november 2007 15:48 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee ik heb dus geen mailtje met een bevestiging want volgens dat mevrouwtje aan de telefoon heb ik de bestelling te vroeg afgesloten en dus niet 'bevestigd' als ik de bestelling niet terug kan vinden op hun website. Je kan er over discussiëren of dat mijn fout is maar feit blijft dat ze 20 euro van mij hebben gekregen (stap 3 van de bestelling, betalen via Ideal) en dat ze nu net doen of er niks bekend is....![]()
Maar ja, maandag nog maar eens bellen dan..
Nee...na de betaling moet je echt nog bevestigen bij Wehkamp. Je moet wel van te voren de bestelling definitief plaatsen maar na het betalen moet je nogmaals doorklikken om het te bevestigen. Ik vind het ook erg raar maar het is wel zo..quote:Op maandag 26 november 2007 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kul van die mevrouw. Ideal betalingen komen altijd pas NA de bevestiging. Zou ook een beetje raar zijn als het anders was. Eerst betalen en je dan bedenken. Is je geld al weg. Alsof je de Blokker binnenloopt, eerst moet betalen en daarna pas je stofzuigerzakken mag gaan uitzoeken.
En??quote:Op maandag 26 november 2007 08:00 schreef Trusten het volgende:
Bedankt allemaal....ik heb inderdaad een betalingskenmerk op mijn afschrift/online overzicht staan alleen de lady die ik vorige keer aan de telefoon had was niet echt voor rede vatbaar. Vandaag ga ik nogmaals bellen...
En dan? Als je niet bevestigt krijg je meteen je geld teruggestort?!quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:18 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee...na de betaling moet je echt nog bevestigen bij Wehkamp. Je moet wel van te voren de bestelling definitief plaatsen maar na het betalen moet je nogmaals doorklikken om het te bevestigen. Ik vind het ook erg raar maar het is wel zo..
nee dan hebben zij het geld en jij hebt een bestelling gedaan maar ze krijgen het blijkbaar niet door bij wehkamp, foutje in het systeem? hebben ze daar wel meer last vanquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dan? Als je niet bevestigt krijg je meteen je geld teruggestort?!
Maar je hebt toch een ordernummer? Ergens in hun systeem moet wel iets staan me dunkt... Overigens idioot dat je al betaald hebt en dat je dan nogmaals moet bevestigen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
nee dan hebben zij het geld en jij hebt een bestelling gedaan maar ze krijgen het blijkbaar niet door bij wehkamp, foutje in het systeem? hebben ze daar wel meer last van
Als zij zeggen dat er geen bestelling is en dus ook geen overeenkomst kan je idd je geld terugvorderen aan de hand van onverschuldigde betaling. Zou dat gewoon laten doen en vervolgens gewoon opnieuw bestellen.quote:Op maandag 26 november 2007 00:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
Er is geld afgeschreven. Dat is al voldoende... Als ze blijven zeiken, kun je dat iig terugvorderen ogv onverschuldigde betaling.
Helaas. Waarom dacht ik hier niet eerder aan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:08 schreef Manneke_Pils het volgende:
Hmmz, ff teruglezen morgen, denk na pagina 1 dat ik niet echt een Wehkamp klant ga worden..
Je denkt, dat zou toch afdoende moeten zijn. Maar wat is de fantastische reactie terug:quote:Hallo. Ik heb net een bestelling geplaatst, betaald via Ideal, maar toen dat succesvol afgerond was sprong het scherm terug naar mijn winkelwagentje. Het geld is wel afgeschreven van mijn rekening, maar de bestelling is niet geplaatst, althans niet terug te vinden. Het bewijs is hier te vinden: http://link.jpg Ben ik te ongeduldig of is er iets mis? Er is namelijk ook geen bevestiging in de mail gekomen ofzo.. Bedankt alvast.
* Zucht *quote:Geachte heer ** (<-- De naam was ook nog fout trouwens, tussenvoegsel door hun vergeten..)
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op dit moment hebben wij geen betaling van u ontvangen . ( ideal)
Volgens onze gegevens staat er geen bestelling voor u genoteerd. Er is kennelijk iets mis gegaan.
Uw bestelling ligt ongetwijfeld nog in uw winkelwagentje en deze heeft u vergeten alsnog te bevestigen.
Om uw bestelling opnieuw te plaatsen kunt u op de volgende link klikken:
http://www.wehkamp.nl/w2/Default.aspx
U kunt onder Mijn wehkamp.nl altijd direct uw bestelling nakijken. Klik hiervoor op de volgende link: http://www.wehkamp.nl/w2/MijnWehkamp/MijnBestellingen.aspx
Mocht u nog geen Mijn wehkamp.nl account hebben, dan kunt u zich via de onderstaande regel aanmelden: https://www.wehkamp.nl/w2/Klantgegevens/OpvoerenAccount.aspx
Met vriendelijke groet,
Ellen Boone
Klantenservice wehkamp.nl
vertel wat waren die 2 mooie aanbiedingenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:22 schreef Manneke_Pils het volgende:
Vandaag kreeg ik een e-mail van een bekende dat er twee mooie aanbiedingen waren bij de Wehkamp. Ik dus kijken, alle voorwaarden gelezen en toen besloten om te bestellen.
@Manneke_Pilsquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:22 schreef Manneke_Pils het volgende:
Hmmz, exact dezelfde ervaring, zie verhaal hieronder.
Maar wat je gedaan hebt was dus de oplossing? Zonder tussenkomst van iemand van Wehkamp?
De bestelling opnieuw doen met acceptgiro en dan die accepgiro niet betalen?
Edit: Oh, 2 jaar oud, nouja, we zien wel of TS het nog weet..
---------
[..]
Helaas. Waarom dacht ik hier niet eerder aan.
Vandaag kreeg ik een e-mail van een bekende dat er twee mooie aanbiedingen waren bij de Wehkamp. Ik dus kijken, alle voorwaarden gelezen en toen besloten om te bestellen.
Spullen in m'n digitale winkelwagentje gestopt en naar de kassa gegaan.
Drie betaalopties, Ideal, acceptgiro of de pauperoptie; betalen in termijnen.
Ik denk, ik doe Ideal, lekker snel en geen kans op gezeur.
[ afbeelding ]
Alles in het begin gaat goed, betalen gaat allemaal goed, de melding "U heeft betaald" komt in beeld en dan ploep, in plaats van naar het venster: 'Verzendadres' te gaan gaat hij terug naar mijn winkelwagentje.
Ik denk whuh, ik heb toch net betaald, hoef ik niks meer te selecteren?
Mail checken. Geen bevestigingsmail ofzo. (Nieuwe klant, weet niet of dit normaal wel gebeurt, maar lijkt me niet meer dan logisch..) Geen melding bij het venster 'mijn bestellingen', niks. Helemaal niks.
Ik de klantenservice mailen, ik denk ik doe het via de mail, kan ik meteen een screenshotje van mijn digitale bankafschrift erbij doen.
[..]
Je denkt, dat zou toch afdoende moeten zijn. Maar wat is de fantastische reactie terug:
[..]
* Zucht *
Het zal vast allemaal wel goedkomen, maar waarom lezen ze daar niet gewoon wat je naar ze stuurt
Daarom bestel ik bij wehkamp alleen met acceptgiro.quote:
Klopt! Heb precies ditzelfde probleem gehad bij Wehkamp en telefonisch raadden ze dit ook aan (ze voerde de bestelling alsnog in met als optie acceptgiro die ik niet heb gebruikt) en dat is goedgekomen. (geen twee apparaten binnengekregenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:49 schreef Manneke_Pils het volgende:
Het is destijds simpelweg naar mij verzonden, mét een acceptgiro, die kon ik als niet verzonden beschouwen en het was opgelost.
heb jij net a;s TS ook nog een nieuwe bestelling moeten doen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:49 schreef Manneke_Pils het volgende:
Het is destijds simpelweg naar mij verzonden, mét een acceptgiro, die kon ik als niet verzonden beschouwen en het was opgelost.
Ja hoor.. 0900 9709 (¤ 0.20 pm).quote:Op maandag 26 november 2007 08:00 schreef Trusten het volgende:
Bedankt allemaal....ik heb inderdaad een betalingskenmerk op mijn afschrift/online overzicht staan alleen de lady die ik vorige keer aan de telefoon had was niet echt voor rede vatbaar. Vandaag ga ik nogmaals bellen...
Tis eerder schandalig dat Wehkamp al jaren zo'n fout laat bestaan en zo lekker verdient aan mensen die niet zo kundig zijn om er achteraan te gaan...quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:13 schreef tuintegel het volgende:
je betalingafschrift downloaden en opslaan (liefst pdf formaat) en dat emailen naar wehkamp met het verhaaltje en het bestelnummer van je product. Komt goed je moet alleen een weekje wachten .
Verder kick je best een oud topic
Nergens schrijf ik dat ik wehkamp een tof betaalsysteem vind hebbenquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis eerder schandalig dat Wehkamp al jaren zo'n fout laat bestaan en zo lekker verdient aan mensen die niet zo kundig zijn om er achteraan te gaan...
Echt wtf!quote:Hartelijk dank voor uw e-mail.
U heeft een vraag over uw bestelling. Deze blijkt helaas uitverkocht. Door de grote vraag zijn wij inmiddels door de voorraad heen. Onze excuses voor het feit dat u hierover niet eerder bent geïnformeerd.
Wij weten niet altijd of en wanneer een uitverkocht artikel of een bepaalde maat van een artikel opnieuw binnenkomt en adviseren u onze website in de gaten te houden.
Wilt u niet afwachten of een artikel opnieuw binnenkomt? Wellicht kunt u op wehkamp.nl alsnog een andere keus maken uit ons assortiment.
Met vriendelijke groet,
Namens
Hoofd Klantenservice.
oh leuk automatisch gegenereerde emailtjes zijn dit , mail naar fritspietersen@wehkamp.nl . Hij zit op de tros radar site om klachten in de gaten te houden . Nu is dat ook een algemeen email adres met een fictieve naam net als ellen boone , die schijnt niet eens te bestaan of er in ieder geval niet meer te werken ) , maar dat heeft mij wel geholpenquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:18 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor het advies. Heb er vanmiddag nog een mail met printscreen achteraan gestuurd.
Op mijn eerste mail heb ik antwoord![]()
[..]
Echt wtf!
Wat een criterium om ergens al dan niet te bestellen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben stomverbaasd, je kan bij Wehkamp niet met Credit Card betalen.
LOL
Als ik op internet niet met CC kan betalen bestel ik er niets.
Een uitstekend criterium, beste bescherming voor de consument.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat een criterium om ergens al dan niet te bestellen.
Wehkamp en consorten zitten al langer in de postorder markt dan dat webwinkels bestaan. Ze kennen het klappe nvan de zweep.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:58 schreef Sessy het volgende:
Hmm.... waarom kunnen oude klanten daar trouwens wel met acceptgiro na ontvangst betalen, maar moeten nieuwe klanten aan de ideal?
Oh, hier zullen Wehkamp en die persoon blij mee zijn...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:10 schreef tuintegel het volgende:
Ik zal wel verkeerd hebben ingetypt , twee weken geleden had ik nog een vaatwasser gekocht en dat ging ook fout met een betaling via ideal . Via dat mailadres ben ik toen geholpen.
Edit sorrie! Fritspieters@wehkamp.nl . Dus de en ertussenuit laten .
Die emails worden door een heel klachtenteam gelezen , en op diverse klachten sites als kassa , qqlq en tros radar wordt door wehkamp zelf aangeraden hierheen te emailen . Wehkamp heeft bij dit soort sites een account aangemaakt op deze naam om klachten te verminderen , google er maar op en je zal zien dat ze zelf overal het adres neerplempen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:39 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Oh, hier zullen Wehkamp en die persoon blij mee zijn...
Nu komen mails op het adres van een persoon, waardoor die het extra druk krijgt. En als die nu net een maandje met vakantie is worden die mails niet beantwoord waardoor mensen dus weer boos gaan worden.
Daarbij zijn E-mail adressen op forums en websites heerlijke spam magneten...
Een leuk bedankje als je werkelijk vindt dat die persoon je goed heeft geholpen.
EDIT Laat maar, ik zie dat het een antwoord op een eerdere post is en dat het om een fictieve naam gaat.
Kassa inderdaad. Die hele ideal constructie op de site van Wehkamp is bagger. Gebruik ideal al jaren en nooit is er ergens ook maar iets misgegaan. Nu dacht ik 32 euri voor BF3 is goedkoop en via ideal betalen natuurlijk. Wel betaald geen bestelling, na wat emails heen en weer is de bestelling nu wel terug te vinden maar de status geannuleerd. Ik wacht met spanning af op de reactie van de klantenservice. Wel de laatste keer dat ik daar iets bestel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:07 schreef CantFazeMe het volgende:
En dan al die mensen die een Preorder hebben geplaatst voor BF3. Ik hoop dat je niet genaaid wordt.
je hebt toch je afschrift, dat je een bedrag naar hen hebt overgemaakt. daar een kopietje van doormailen.quote:Op zondag 25 november 2007 15:48 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee ik heb dus geen mailtje met een bevestiging want volgens dat mevrouwtje aan de telefoon heb ik de bestelling te vroeg afgesloten en dus niet 'bevestigd' als ik de bestelling niet terug kan vinden op hun website. Je kan er over discussiëren of dat mijn fout is maar feit blijft dat ze 20 euro van mij hebben gekregen (stap 3 van de bestelling, betalen via Ideal) en dat ze nu net doen of er niks bekend is....![]()
Maar ja, maandag nog maar eens bellen dan..
Hopelijk wel na 4 jaar.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef tuintegel het volgende:
[..]
je hebt toch je afschrift, dat je een bedrag naar hen hebt overgemaakt. daar een kopietje van doormailen.
is het al opgelost?
Ik was weer eens lekker wakker overdagquote:
Je kan nog altijd betalen na ontvangst, dus dan is er ook niks aan de hand.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie ik me nog steeds bevestigd dat het betalen met CC nog steeds de beste oplossing is. Als consument ben je het beste beschermd
Omdat je bijv. in een gat woont waar niks te krijgen is. Als je voor iets, dat meer allure heeft dan rubber laarzen en een overall, eerst een halfuur moet rijden, wordt dat home shoppen met gratis ruilservice e.d. al snel interessant.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:36 schreef Ikzanik het volgende:
Verder snap ik niet echt waarom mensen bij Wehkamp e.d. bestellen. Behalve dan dat het op afbetaling kan, wat handig kan zijn als je krap zit. Ik heb niet bepaald de indruk dat dit soort zaken echt goedkoop is. Toegegeven dat het al lang geleden is dat ik een catalogus van zo´n bedrijf ingezien heb.
Nee, want met CC ben je verzekerd, bij betalen bij ontvangst ben je nog steeds overgeleverd of het daadwerkelijk geleverd is, etc etcquote:Op donderdag 15 december 2011 19:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan nog altijd betalen na ontvangst, dus dan is er ook niks aan de hand.
Je ziet toch dat het geleverd is voordat je de factuur betaalt?quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want met CC ben je verzekerd, bij betalen bij ontvangst ben je nog steeds overgeleverd of het daadwerkelijk geleverd is, etc etc
Natuurlijk wel, gewoon de betaling terug laten komen, dat kan met een CCquote:Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je ziet toch dat het geleverd is voordat je de factuur betaalt?
En bij cc-betaling ben je ook niet 'verzekerd' tegen oplichters die je een baksteen sturen.
Niet zonder meer..............quote:Op zondag 18 december 2011 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, gewoon de betaling terug laten komen, dat kan met een CC
Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).quote:Op woensdag 28 december 2011 13:11 schreef anthonyminnaar het volgende:
Hey Beste Internetters
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb dus even rondgesnuffeld en blijkt dat het rekening nummer waar je het geld over naar maakt helemaal niet van wehkamp te zijn
Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro).quote:Ik heb precies hetzelfde probleem.
(...)
dan zal ik wehkamp even bellen
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer. Ik weet niet if ik dat nummer hier neer mag zetten toch doe ik het 59.81.43.912 dat is um als jullie het daar ook naar over gemaakt hebben dan snap ik het niet meerquote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).
Zie je bij veel (kleine) winkeltjes ook als je pint, het rekeningnummer waar het geld naartoe gaat is dan niet van het winkeltje, maar van de transactieverwerker (bijv. CCV).
[..]
Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro).
Natuurlijk is het een normaal bankrekeningnummer. Er zijn geen "abnormale" bankrekeningnummers. Bedrijven hebben net zulke rekeningnummers als gewone consumenten en zijn 6, 7, 8 of 9 cijfers lang.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef anthonyminnaar het volgende:
[..]
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer.
Sorry voor de kick, maar bij mij is het nu ook gebeurd met GTA V...quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Dromer het volgende:
Laat het topic elke keer maar gekickt worden. Zo wordt duidelijker en duidelijker wat een waardeloos bedrijf Wehkamp is.
Bellen helpt. Was in mijn opgelost daarmee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef MonoIith het volgende:
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen![]()
Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:29 schreef Dromer het volgende:
[..]
Klopt! Heb precies ditzelfde probleem gehad bij Wehkamp en telefonisch raadden ze dit ook aan (ze voerde de bestelling alsnog in met als optie acceptgiro die ik niet heb gebruikt) en dat is goedgekomen. (geen twee apparaten binnengekregen) Blijkbaar kunnen ze voor ze met aanmaningen beginnen wel zien of er iets door jou betaald is of niet.
Wel waardeloos dat dit probleem daar al zo lang aanwezig is en ze het nog niet hebben opgelost.
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.
Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was
Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houdenquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:10 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
Ok, dat dat ook automatisch kan was mij even niet helder. Zal wel de 'advanced' versie van Ogone zijn dan. Dus dan treft Wehkamp wel blaam dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. ;-)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:14 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden
Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen(en 50 toolbars installeren
)
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geen probleem dat bij Wehkamp zit
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
"Alternatieve oplossingquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.
Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
Dat is dus wat ik ook gebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:56 schreef WvdL het volgende:
[..]
"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html
Zolang de betaling niet is ontvangen door de Payment Service Provider, kun je als webwinkel helemaal niets doen. Die heeft immers ook een signaal nodig van de bank waarbij de betaling ontvangen is.quote:Om maar een voorbeeld te noemen
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken
In eerste instantie is het de fout van de klant. De klant is niet klaar met het bestellen en dient terug te keren naar de webwinkel. Wat dat betreft hebben klanten inderdaad een IQ van 40. Niet alleen als het om de betaling gaat. Controleren of je alles goed hebt ingevuld en gekozen gaat ook te vaak fout.quote:, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet
Dat is waar het mij omging :p
Of ik die minachting wel of niet heb, die klant doet het toch wel verkeerd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:35 schreef Dromer het volgende:
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
ik geef later toch al aan dat er OOK een stukje verantwoordelijkheid bij Wehkamp ligt. Dubbeltje, eerste rang etc...quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.
De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt.
Als we dan toch op die toer gaan:quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
Precies en als je dus veel klanten hebt weet je dat het ook fout zal gaan. Men bestelt bij Wehkamp. Vervolgens betaalt men de bestelde producten (niet bestelde producten hoef je niet te betalen). Vervolgens is het dus de fout van Wehkamp dat de bestelde en betaalde producten niet geleverd worden omdat ze hun site zo hebben gebouwd dat men nog extra handelingen moet doen na sluiten van de overeenkomst.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
Sorry, je weet gewoon niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat er alternatieve methodes zijn wil nog niet zeggen dat je die MOET gebruiken.
Ik durf er heel wat om te verwedden dat dit bij development lang en breed bekend is, maar een management issue is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:58 schreef Dromer het volgende:
Ik denk dat het voor ontwikkelaars soms lastig is te denken als 'normale' mensen en digibeten.
'dat is toch logisch' roepen ze dan vast.
Ik krijg geen mail van iDeal hoor. Zou ook wel vreemd zijn aangezien de software door iDeal zelf geschreven is voor osCommerce, de CMS die ik gebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Sorry, je weet gewoon niet waar je het over hebt.
Als je dat onafhankelijke proces niet laat draaien, dan krijg je een mailtje van de iDeal service desk, dat je implementatie onder de maat is. Dus het is echt Wehkamp die infantiele developers en/of managers heeft.
En dat is eigenlijk wel een groot probleem. Niet alleen als het om een webwinkel gaat trouwens. Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn en het moet vooral niet te moeilijk zijn met veel tekst want dan geven de mensen het direct op.quote:
Wat een bespottelijke mededeling is, een goede virusscanner hoort zichzelf dagelijks up to date te houdenquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten."![]()
Je hebt gelijk, ik oversimplificeer. Toen ik voor een klant iDeal implementeerde via ING, kreeg hij mailtjes bij het incorrect afhandelen van betalingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:
Ik krijg geen mail van iDeal hoor. Zou ook wel vreemd zijn aangezien de software door iDeal zelf geschreven is voor osCommerce, de CMS die ik gebruik.
Je wilt niet weten hoe leuk het altijd weer is op familie verjaardagen.. ja kun je mijn pc weer ff na kijken.. heb toolbar dit, toolbar dat.. virusmelding zo... zuchtquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:
En dat is eigenlijk wel een groot probleem. Niet alleen als het om een webwinkel gaat trouwens. Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn en het moet vooral niet te moeilijk zijn met veel tekst want dan geven de mensen het direct op.
Bij iedere baan heb ik het wel meegemaakt en ook in het dagelijks leven gebeurd het vaak. Computers zijn trouwens wel een heel mooi voorbeeld: "HELP!! Ik heb een virus!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten."![]()
"Koop een iPad."quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:57 schreef WvdL het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe leuk het altijd weer is op familie verjaardagen.. ja kun je mijn pc weer ff na kijken.. heb toolbar dit, toolbar dat.. virusmelding zo... zucht
na een betaling van iDeal krijg je altijd een pagina waar op een melding staat, de betaling is gelukt, sluit dit scherm niet maar klik hier om terug te keren naar de webhop (iets in die richting althans)quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef DJKoster het volgende:
Nooit geweten dat je moet terugkeren naar de webshop na betaling. Weer wat geleerd!![]()
Meestal gaat dat automatisch of druk ik op de duidelijke 'terugkeer' knop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |