abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102444399
Zo, dit topic loopt al zo lang en ik ben er dus ook ingestonken om bij Wehkamp met iDeal te betalen. Heb precies het zelfde probleem als de mensen hier. Alleen ben ik zo stom geweest om 2x met iDeal te betalen, omdat ik dacht dat het de eerste keer mis was gegaan. Nu is er dus 2x een bedrag afgeschreven, zonder een vooruitzicht op een te ontvangen product.

Is er een manier om snel de helft van het bedrag terug te krijgen (en niet te wachten op die waardeloze 30 dagen regeling) en als nog je product te ontvangen?
pi_105615330
Hier nóg ff een kickje van iemand die er in is getuind. Walgelijk... Is al dus al jaren zo en het lijkt er niet op dat ze er iets aan zullen doen.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:17:31 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105615391
Zo zie ik me nog steeds bevestigd dat het betalen met CC nog steeds de beste oplossing is. Als consument ben je het beste beschermd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:23:37 #64
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_105615588
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2007 15:48 schreef Trusten het volgende:

[..]

Nee ik heb dus geen mailtje met een bevestiging want volgens dat mevrouwtje aan de telefoon heb ik de bestelling te vroeg afgesloten en dus niet 'bevestigd' als ik de bestelling niet terug kan vinden op hun website. Je kan er over discussiëren of dat mijn fout is maar feit blijft dat ze 20 euro van mij hebben gekregen (stap 3 van de bestelling, betalen via Ideal) en dat ze nu net doen of er niks bekend is.... :{

Maar ja, maandag nog maar eens bellen dan..
je hebt toch je afschrift, dat je een bedrag naar hen hebt overgemaakt. daar een kopietje van doormailen.
is het al opgelost?
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:48:48 #65
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_105627703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef tuintegel het volgende:

[..]

je hebt toch je afschrift, dat je een bedrag naar hen hebt overgemaakt. daar een kopietje van doormailen.
is het al opgelost?
Hopelijk wel na 4 jaar. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 15 december 2011 @ 19:50:36 #66
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_105627795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hopelijk wel na 4 jaar. :P
Ik was weer eens lekker wakker overdag :P . Gewoon weer een van mijn vele suffe reacties zonder door te lezen :P
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:55:14 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105627997
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie ik me nog steeds bevestigd dat het betalen met CC nog steeds de beste oplossing is. Als consument ben je het beste beschermd
Je kan nog altijd betalen na ontvangst, dus dan is er ook niks aan de hand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105694888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:36 schreef Ikzanik het volgende:
Verder snap ik niet echt waarom mensen bij Wehkamp e.d. bestellen. Behalve dan dat het op afbetaling kan, wat handig kan zijn als je krap zit. Ik heb niet bepaald de indruk dat dit soort zaken echt goedkoop is. Toegegeven dat het al lang geleden is dat ik een catalogus van zo´n bedrijf ingezien heb.
Omdat je bijv. in een gat woont waar niks te krijgen is. Als je voor iets, dat meer allure heeft dan rubber laarzen en een overall, eerst een halfuur moet rijden, wordt dat home shoppen met gratis ruilservice e.d. al snel interessant.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:07:42 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105694962
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kan nog altijd betalen na ontvangst, dus dan is er ook niks aan de hand.
Nee, want met CC ben je verzekerd, bij betalen bij ontvangst ben je nog steeds overgeleverd of het daadwerkelijk geleverd is, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage zondag 18 december 2011 @ 12:56:46 #70
38148 crew  Innisdemon
pi_105719925
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, want met CC ben je verzekerd, bij betalen bij ontvangst ben je nog steeds overgeleverd of het daadwerkelijk geleverd is, etc etc
Je ziet toch dat het geleverd is voordat je de factuur betaalt?

En bij cc-betaling ben je ook niet 'verzekerd' tegen oplichters die je een baksteen sturen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 18 december 2011 @ 13:04:45 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105720240
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Je ziet toch dat het geleverd is voordat je de factuur betaalt?

En bij cc-betaling ben je ook niet 'verzekerd' tegen oplichters die je een baksteen sturen.
Natuurlijk wel, gewoon de betaling terug laten komen, dat kan met een CC
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage zondag 18 december 2011 @ 15:28:22 #72
38148 crew  Innisdemon
pi_105726703
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, gewoon de betaling terug laten komen, dat kan met een CC
Niet zonder meer..............
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 19 december 2011 @ 12:45:36 #73
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_105767123
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
pi_106122842
Hey Beste Internetters :P

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb dus even rondgesnuffeld en blijkt dat het rekening nummer waar je het geld over naar maakt helemaal niet van wehkamp te zijn ik raad jullie aan om even een kijkje te nemen naar het rekening nummer waar je het geld naartoe gestoord hebt als je dat nummer heb kunn je dat mischien hier posten dan zal ik wehkamp even bellen dat het probleem al heel lang plaatsvind.

Gr anthony
pi_106130695
quote:
99s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:11 schreef anthonyminnaar het volgende:
Hey Beste Internetters :P

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb dus even rondgesnuffeld en blijkt dat het rekening nummer waar je het geld over naar maakt helemaal niet van wehkamp te zijn
Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).

Zie je bij veel (kleine) winkeltjes ook als je pint, het rekeningnummer waar het geld naartoe gaat is dan niet van het winkeltje, maar van de transactieverwerker (bijv. CCV).
quote:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
(...)
dan zal ik wehkamp even bellen
Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro). :)
pi_106135668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef MWP het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).

Zie je bij veel (kleine) winkeltjes ook als je pint, het rekeningnummer waar het geld naartoe gaat is dan niet van het winkeltje, maar van de transactieverwerker (bijv. CCV).

[..]

Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro). :)
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer. Ik weet niet if ik dat nummer hier neer mag zetten toch doe ik het 59.81.43.912 dat is um als jullie het daar ook naar over gemaakt hebben dan snap ik het niet meer :P
pi_106136414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef anthonyminnaar het volgende:

[..]

Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer.
Natuurlijk is het een normaal bankrekeningnummer. Er zijn geen "abnormale" bankrekeningnummers. Bedrijven hebben net zulke rekeningnummers als gewone consumenten en zijn 6, 7, 8 of 9 cijfers lang. ;)

Hou er rekening mee dat het rekeningnummer op de acceptgirokaart een ander rekeningnummer kan zijn dan het rekeningnummer voor iDeal, omdat die door verschillende payment providers worden afgerekend. Daarnaast hebben de meeste bedrijven ook meerdere rekeningen, dus veel schiet je met die informatie niet op.

Ik snap ook niet wat je nou precies wilt horen… of het rekeningnummer van Wehkamp is? Bel nou maar gewoon met Wehkamp en leg de situatie uit, dan komt het allemaal wel goed. :)

Als je bang bent dat je bent opgelicht door internetcriminelen via iDeal, dan kan ik je geruststellen: dat kan niet, want iDeal moet worden geactiveerd door de bank.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:35:27 #78
3415 Webby
1 omhoog!
pi_112468429
Dit probleem is blijkbaar al sinds 2007 aanwezig. Maar nu blijkt dat het is nog steeds is. Het is wel onderkent en soort van aangepakt door Wehkamp. Ik kreeg na anderhalve dag een email met de melding dat ik betaald heb zonder te bestellen (dat was me al duidelijk toen ik ineens weer terug in de winkelmand kwam na het bevestigen van de bestelling). De geboden oplossing in de automatisch gegenereerde email is inderdaad nogmaals bestellen met acceptgiro. Helaas kan een waardebon niet nogmaals gebruikt worden, dus is de 2e bestelling duurder. Dit zal nog wel even duren voor het rond is. Voor mij ook de laatste Wehkamp bestelling ooit.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_131754881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Dromer het volgende:
Laat het topic elke keer maar gekickt worden. Zo wordt duidelijker en duidelijker wat een waardeloos bedrijf Wehkamp is.
Sorry voor de kick, maar bij mij is het nu ook gebeurd met GTA V...
Man man man, wat een * bedrijf!
pi_142366066
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen :') :') Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
pi_142366142
lijkt erop dat ze een oud database probleem hebben die ze niet fixen of gefixed krijgen
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:37:22 #82
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142366199
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef MonoIith het volgende:
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen :') :') Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
Bellen helpt. Was in mijn opgelost daarmee. :)
(bijna net zo eng als naar buiten gaan, maar soms móet het)


Zie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2010 20:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Klopt! Heb precies ditzelfde probleem gehad bij Wehkamp en telefonisch raadden ze dit ook aan (ze voerde de bestelling alsnog in met als optie acceptgiro die ik niet heb gebruikt) en dat is goedgekomen. (geen twee apparaten binnengekregen ;)) Blijkbaar kunnen ze voor ze met aanmaningen beginnen wel zien of er iets door jou betaald is of niet.

Wel waardeloos dat dit probleem daar al zo lang aanwezig is en ze het nog niet hebben opgelost.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142383394
Ik heb inmiddels een mail ontvangen dat ik het idd via acceptgiro overnieuw(die ik niet hoef te betalen) moet doen. De bestelling is inmiddels geplaatst en ik verwacht morgen toch nog de tablet. Toch raar dat dit zo moet.
pi_142390185
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.

Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.

bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was

Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
pi_142390312
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.

Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.

bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was

Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
newb
pi_142390375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
pi_142390444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:10 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden :P

Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen :D (en 50 toolbars installeren ;( )
newb
pi_142390506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:14 schreef WvdL het volgende:

[..]

Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden :P

Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen :D (en 50 toolbars installeren ;( )
Ok, dat dat ook automatisch kan was mij even niet helder. Zal wel de 'advanced' versie van Ogone zijn dan. Dus dan treft Wehkamp wel blaam dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. ;-)

nogmaals, ik probeer gewoon de verhalen die ik gehoord heb te repliceren. Zelf heb ik absoluut geen programmeerervaring op dit gebied
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:40:43 #89
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_142390935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geen probleem dat bij Wehkamp zit
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.

De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_142390973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:

Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.

Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')