je hebt toch je afschrift, dat je een bedrag naar hen hebt overgemaakt. daar een kopietje van doormailen.quote:Op zondag 25 november 2007 15:48 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee ik heb dus geen mailtje met een bevestiging want volgens dat mevrouwtje aan de telefoon heb ik de bestelling te vroeg afgesloten en dus niet 'bevestigd' als ik de bestelling niet terug kan vinden op hun website. Je kan er over discussiëren of dat mijn fout is maar feit blijft dat ze 20 euro van mij hebben gekregen (stap 3 van de bestelling, betalen via Ideal) en dat ze nu net doen of er niks bekend is....![]()
Maar ja, maandag nog maar eens bellen dan..
Hopelijk wel na 4 jaar.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef tuintegel het volgende:
[..]
je hebt toch je afschrift, dat je een bedrag naar hen hebt overgemaakt. daar een kopietje van doormailen.
is het al opgelost?
Ik was weer eens lekker wakker overdagquote:
Je kan nog altijd betalen na ontvangst, dus dan is er ook niks aan de hand.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie ik me nog steeds bevestigd dat het betalen met CC nog steeds de beste oplossing is. Als consument ben je het beste beschermd
Omdat je bijv. in een gat woont waar niks te krijgen is. Als je voor iets, dat meer allure heeft dan rubber laarzen en een overall, eerst een halfuur moet rijden, wordt dat home shoppen met gratis ruilservice e.d. al snel interessant.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:36 schreef Ikzanik het volgende:
Verder snap ik niet echt waarom mensen bij Wehkamp e.d. bestellen. Behalve dan dat het op afbetaling kan, wat handig kan zijn als je krap zit. Ik heb niet bepaald de indruk dat dit soort zaken echt goedkoop is. Toegegeven dat het al lang geleden is dat ik een catalogus van zo´n bedrijf ingezien heb.
Nee, want met CC ben je verzekerd, bij betalen bij ontvangst ben je nog steeds overgeleverd of het daadwerkelijk geleverd is, etc etcquote:Op donderdag 15 december 2011 19:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan nog altijd betalen na ontvangst, dus dan is er ook niks aan de hand.
Je ziet toch dat het geleverd is voordat je de factuur betaalt?quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, want met CC ben je verzekerd, bij betalen bij ontvangst ben je nog steeds overgeleverd of het daadwerkelijk geleverd is, etc etc
Natuurlijk wel, gewoon de betaling terug laten komen, dat kan met een CCquote:Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je ziet toch dat het geleverd is voordat je de factuur betaalt?
En bij cc-betaling ben je ook niet 'verzekerd' tegen oplichters die je een baksteen sturen.
Niet zonder meer..............quote:Op zondag 18 december 2011 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, gewoon de betaling terug laten komen, dat kan met een CC
Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).quote:Op woensdag 28 december 2011 13:11 schreef anthonyminnaar het volgende:
Hey Beste Internetters
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb dus even rondgesnuffeld en blijkt dat het rekening nummer waar je het geld over naar maakt helemaal niet van wehkamp te zijn
Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro).quote:Ik heb precies hetzelfde probleem.
(...)
dan zal ik wehkamp even bellen
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer. Ik weet niet if ik dat nummer hier neer mag zetten toch doe ik het 59.81.43.912 dat is um als jullie het daar ook naar over gemaakt hebben dan snap ik het niet meerquote:Op woensdag 28 december 2011 17:01 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, Wehkamp zal wel gebruik maken van een zogenaamde "payment service provider", een bedrijf wat voor Wehkamp betalingen in ontvangst neemt. Het rekeningnummer is dan van die payment provider (volgens mij Ogone bij de Wehkamp).
Zie je bij veel (kleine) winkeltjes ook als je pint, het rekeningnummer waar het geld naartoe gaat is dan niet van het winkeltje, maar van de transactieverwerker (bijv. CCV).
[..]
Dat moet je sowieso even doen, want uit de eerdere berichten blijkt dat Wehkamp dan uit zichzelf al met een oplossing komt (namelijk opnieuw bestellen maar dan met acceptgiro).
Natuurlijk is het een normaal bankrekeningnummer. Er zijn geen "abnormale" bankrekeningnummers. Bedrijven hebben net zulke rekeningnummers als gewone consumenten en zijn 6, 7, 8 of 9 cijfers lang.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef anthonyminnaar het volgende:
[..]
Maar het rekening nummer is een normaal bankrekening nummer.
Sorry voor de kick, maar bij mij is het nu ook gebeurd met GTA V...quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:25 schreef Dromer het volgende:
Laat het topic elke keer maar gekickt worden. Zo wordt duidelijker en duidelijker wat een waardeloos bedrijf Wehkamp is.
Bellen helpt. Was in mijn opgelost daarmee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef MonoIith het volgende:
Verdomme Wehkamp... Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik heb een tablet besteld voor 100 euro, betaald en al, en nu staat er dat ik niks besteld heb en ik heb ook geen mail ontvangen. Ik heb hun al een mailtje verstuurd maar dit is echt klote want Ik heb de tablet met spoed nodig. Nu las ik net dat je reactie krijgt binnen 14 dagen![]()
Ik raad iedereen af om hier iets te kopen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:29 schreef Dromer het volgende:
[..]
Klopt! Heb precies ditzelfde probleem gehad bij Wehkamp en telefonisch raadden ze dit ook aan (ze voerde de bestelling alsnog in met als optie acceptgiro die ik niet heb gebruikt) en dat is goedgekomen. (geen twee apparaten binnengekregen) Blijkbaar kunnen ze voor ze met aanmaningen beginnen wel zien of er iets door jou betaald is of niet.
Wel waardeloos dat dit probleem daar al zo lang aanwezig is en ze het nog niet hebben opgelost.
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geenprobleem dat bij Wehkamp zit, maar dat de bestellers niet goed lezen en het betaalproces te vroeg afbreken.
Bij gebruik van de standaard iDeal-module op websites is het proces al volgt:
• klant plaatst artiekeln in winkelmandje
• in winkelmandje klikt de klant op 'betalen' en kiest daarbij voor iDeal
• iDeal betaalmodule wordt gestart
• de betaling wordt geëffectueerd door intoetsen TAN, signeercode, weet ik veel wat voor methode de bank van de klant hanteert
• klant krijgt de melding dat de betaling afgerond is
• daarbij staat ook dat, en hier komt het knelpunt, je op de knop 'terug naar winkelpagina', 'voltooien bestelling'of iets anders moet klikken om de BESTELLING af te ronden.
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen waarbijdit in 98% van de gevallen de oorzaak was
Betalen is dus niet gelijk bestellen. Vergelijk het ermee dat je bij de supermarkt staat. Je gooit het spul bij de kassa op de band, de kassamiep scant de artikelenen daarbij gooit ze je boodschappen naar de andere kant van de lopende band, vervolgens geeft ze aan hoeveel ze van je krijgt, jij betaalt en loopt weg zonder de boodschappen in je tas te doen.
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking aangezien een bestelling op internet geen fysiek product in.
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houdenquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:10 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Voor zovere ik weet is dan niet Wehkamp de 'boosdoener' maar ogone (afhandelaar iDeal)
Ok, dat dat ook automatisch kan was mij even niet helder. Zal wel de 'advanced' versie van Ogone zijn dan. Dus dan treft Wehkamp wel blaam dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. ;-)quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:14 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ogone heeft ook de mogelijkheid om een "betalen gelukt" signaal terug te geven, het is aan de webshop zelf dan hoe daar mee om te gaan. Zonder het te te technisch te houden
Ik zeg dan ook niet dat er geen blaam is bij de gebruikers, aangezien als ze kunnne surfen ze ook kunnen lezen(en 50 toolbars installeren
)
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Als ik het goed lees is het geen probleem dat bij Wehkamp zit
bovenstaande is gebaseerd op de vele incidenten die mijn vriend (webdevver die erg goed is in shops en betaalmodules) heeft moeten behandelen
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:06 schreef WvdL het volgende:
Imo is het een slechte webshop als het niet betalen = kopen. Het kan wel namelijk :-) Wees dit soort problemen dus voor en lever een goed product (Klant is koning met een iq van 50).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |