abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142391303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.

Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html

Om maar een voorbeeld te noemen :)
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet :D

Dat is waar het mij omging :p
newb
pi_142391552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:56 schreef WvdL het volgende:

[..]

"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html
Dat is dus wat ik ook gebruik.
quote:
Om maar een voorbeeld te noemen :)
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken
Zolang de betaling niet is ontvangen door de Payment Service Provider, kun je als webwinkel helemaal niets doen. Die heeft immers ook een signaal nodig van de bank waarbij de betaling ontvangen is.
quote:
, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet :D

Dat is waar het mij omging :p
In eerste instantie is het de fout van de klant. De klant is niet klaar met het bestellen en dient terug te keren naar de webwinkel. Wat dat betreft hebben klanten inderdaad een IQ van 40. Niet alleen als het om de betaling gaat. Controleren of je alles goed hebt ingevuld en gekozen gaat ook te vaak fout.

Fout van de bank is het signaal afgeven naar de klant dat alles in orde is en er niets meer gedaan hoeft te worden waardoor de klant de mist in gaat. De bank dient eigenlijk automatisch terug te keren naar de webwinkel toe nadat de betaling is voltooid. Dan kan deze fout niet meer ontstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2014 11:12:51 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:35:09 #93
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142392129
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
Het is me overigens in al de tijd dat ik iDeal gebruik alleen bij Wehkamp gebeurd. Toeval?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142392653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:35 schreef Dromer het volgende:
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
Of ik die minachting wel of niet heb, die klant doet het toch wel verkeerd. :')
Het enige wat ik kan doen is het nog duidelijker proberen te maken. Maar op een gegeven moment houdt het ergens op. En dan ben ik altijd degene die het oplost.
pi_142395463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:40 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.

De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
ik geef later toch al aan dat er OOK een stukje verantwoordelijkheid bij Wehkamp ligt. Dubbeltje, eerste rang etc...

Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt. Ik vind dat je als winkel toch een bepaalde leesvaardigheid van je klant mag verwachten. Dat er alternatieve methodes zijn wil nog niet zeggen dat je die MOET gebruiken. Anders was het DE methode geweest en niet een alternatieve.
pi_142395822
"Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt. Ik vind dat je als winkel toch een bepaalde leesvaardigheid van je klant mag verwachten. "

Mag je doen, doen ze alleen niet :p Vandaar mijn uitspraak ook, "klant is koning, met een iq van 50". Zoals Dimens zegt, hij mag altijd oplossen. Aangezien jij als ondernemer wilt verkopen moet je er vanuitgaan dat ik de minder bedeelden onder ons bij jou kunnen kopen.

Das alleen mijn persoonlijke filosofie over webshops <-> klanten :D

Verder dat wat hallmark zegt.
newb
pi_142396577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt.
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
pi_142396668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
Als we dan toch op die toer gaan:

dat wehkamp zijn site zo inelkaar heeft gedraaid/laten draaien is niet de oorzaak van het überhaupt fout gaan van de bestelling. Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
pi_142396761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
Precies en als je dus veel klanten hebt weet je dat het ook fout zal gaan. Men bestelt bij Wehkamp. Vervolgens betaalt men de bestelde producten (niet bestelde producten hoef je niet te betalen). Vervolgens is het dus de fout van Wehkamp dat de bestelde en betaalde producten niet geleverd worden omdat ze hun site zo hebben gebouwd dat men nog extra handelingen moet doen na sluiten van de overeenkomst.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:58:45 #100
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142398210
Ik denk dat het voor ontwikkelaars soms lastig is te denken als 'normale' mensen en digibeten.
'dat is toch logisch' roepen ze dan vast. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:27:52 #101
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_142401228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat er alternatieve methodes zijn wil nog niet zeggen dat je die MOET gebruiken.
Sorry, je weet gewoon niet waar je het over hebt.

Als je dat onafhankelijke proces niet laat draaien, dan krijg je een mailtje van de iDeal service desk, dat je implementatie onder de maat is. Dus het is echt Wehkamp die infantiele developers en/of managers heeft.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:28:22 #102
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_142401243
quote:
11s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:58 schreef Dromer het volgende:
Ik denk dat het voor ontwikkelaars soms lastig is te denken als 'normale' mensen en digibeten.
'dat is toch logisch' roepen ze dan vast. ;)
Ik durf er heel wat om te verwedden dat dit bij development lang en breed bekend is, maar een management issue is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_142402285
Praat Nederlands .
pi_142404114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:27 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Sorry, je weet gewoon niet waar je het over hebt.

Als je dat onafhankelijke proces niet laat draaien, dan krijg je een mailtje van de iDeal service desk, dat je implementatie onder de maat is. Dus het is echt Wehkamp die infantiele developers en/of managers heeft.
Ik krijg geen mail van iDeal hoor. Zou ook wel vreemd zijn aangezien de software door iDeal zelf geschreven is voor osCommerce, de CMS die ik gebruik.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:46 schreef WvdL het volgende:
Mag je doen, doen ze alleen niet
En dat is eigenlijk wel een groot probleem. Niet alleen als het om een webwinkel gaat trouwens. Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn en het moet vooral niet te moeilijk zijn met veel tekst want dan geven de mensen het direct op.

Bij iedere baan heb ik het wel meegemaakt en ook in het dagelijks leven gebeurd het vaak. Computers zijn trouwens wel een heel mooi voorbeeld: "HELP!! Ik heb een virus!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten." :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2014 17:46:19 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:59:18 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142404851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:

[..]
!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten." :')
Wat een bespottelijke mededeling is, een goede virusscanner hoort zichzelf dagelijks up to date te houden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:59:19 #106
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_142414051
quote:
Ik krijg geen mail van iDeal hoor. Zou ook wel vreemd zijn aangezien de software door iDeal zelf geschreven is voor osCommerce, de CMS die ik gebruik.
Je hebt gelijk, ik oversimplificeer. Toen ik voor een klant iDeal implementeerde via ING, kreeg hij mailtjes bij het incorrect afhandelen van betalingen.
pi_142415902
Dit is een verschil tussen ideal basic en ideal advanced.

Wehkamp heeft duidelijk voor basic gekozen en de "makkelijke" oplossing. Geen idee hoeveel geld het oplevert aan mensen die hun spullen nooit krijgen en er niet achteraan gaan.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:33:56 #108
3415 Webby
1 omhoog!
pi_142430865
Volgens mij weet wehkamp wel dat de betaling in orde is en zit er een extra pagina van wehkamp zelf tussen waar je de bestelling afronden knop nog in dient te drukken. Je hebt dan al positief krediet op je account (ze zijn van oudsher een postorder bedrijf, als je via acceptgiro besteld sta je in negatief krediet, dat doet ook geen andere webshop). Ik bestel overigens zo'n beetje alles online en heb nog nooit zo'n tussenstap gehad. Bij mij gebeurde het nog iets vreemder, aangezien ik wel op die knop drukte, direct na de betaling, maar de sessie informatie tussen die stappen ineens verdwenen was. Ik klikte op de bevestig knop en werd geredirect naar een de winkelmand.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_142431208
quote:

En dat is eigenlijk wel een groot probleem. Niet alleen als het om een webwinkel gaat trouwens. Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn en het moet vooral niet te moeilijk zijn met veel tekst want dan geven de mensen het direct op.

Bij iedere baan heb ik het wel meegemaakt en ook in het dagelijks leven gebeurd het vaak. Computers zijn trouwens wel een heel mooi voorbeeld: "HELP!! Ik heb een virus!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten." :')
Je wilt niet weten hoe leuk het altijd weer is op familie verjaardagen.. ja kun je mijn pc weer ff na kijken.. heb toolbar dit, toolbar dat.. virusmelding zo... zucht
newb
pi_142432377
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:57 schreef WvdL het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe leuk het altijd weer is op familie verjaardagen.. ja kun je mijn pc weer ff na kijken.. heb toolbar dit, toolbar dat.. virusmelding zo... zucht
"Koop een iPad."

Nooit meer ergens last van.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 juli 2014 @ 10:26:47 #111
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_142433353
Ik zeg gewoon dat ik niets van windows snap sinds XP niet meer ondersteund wordt ;)

Nee hoor, Vista 7 8 etc geen verstand van. Joh ik werk nog met XP ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_142433593
Nooit geweten dat je moet terugkeren naar de webshop na betaling. Weer wat geleerd! ^O^

Meestal gaat dat automatisch of druk ik op de duidelijke 'terugkeer' knop
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 juli 2014 @ 13:44:29 #113
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_142440668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef DJKoster het volgende:
Nooit geweten dat je moet terugkeren naar de webshop na betaling. Weer wat geleerd! ^O^

Meestal gaat dat automatisch of druk ik op de duidelijke 'terugkeer' knop
na een betaling van iDeal krijg je altijd een pagina waar op een melding staat, de betaling is gelukt, sluit dit scherm niet maar klik hier om terug te keren naar de webhop (iets in die richting althans)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')