"Alternatieve oplossingquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb er met mijn webwinkel ook last van, en met mij velen anderen. Het zit nog lastiger dan je denkt. De klant verlaat namelijk de pagina nog bij de bank. Wanneer de betaling bij de bank is voltooid moet er inderdaad nog gebruik gemaakt worden van de "Klik hier om terug te gaan naar de webwinkel." voordat er een signaal van een voltooide betaling bij de Payment Service Provider aankomt. Doen klanten dat niet, komt dat signaal er ook nooit en komt de bestelling dus niet goed door.
Nu is het bij mijn webwinkel gelukkig zo dat ik wel de bestelling binnen krijg voordat ze naar de betaalpagina toe gaan en dus zie als een betaling niet goed is gegaan. Maar dan nog moet ik de betaling handmatig gaan opzoeken bij mijn PSP.
Dat is dus wat ik ook gebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:56 schreef WvdL het volgende:
[..]
"Alternatieve oplossing
We hebben een alternatieve oplossing gemaakt waarbij onze iDEAL Checkout plugin de order aanmaakt vóór de betaling wordt gestart. De order krijgt dan tijdelijk een "Wacht op betaling" status. In plaats van het Winkelwagen ID wordt nu het Order ID worden meegegeven als betaal referentie. De "automatische terugkoppeling" hoeft nu alleen de status bij te werken en kan dat doen zonder sessie informatie (waardoor dit altijd correct werkt). Nadeel van deze oplossing is echter dat het orderoverzicht in je webshop meer bestellingen kan bevatten die geannuleerd moeten worden."- http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html
Zolang de betaling niet is ontvangen door de Payment Service Provider, kun je als webwinkel helemaal niets doen. Die heeft immers ook een signaal nodig van de bank waarbij de betaling ontvangen is.quote:Om maar een voorbeeld te noemen
Het is ook maar net hoeveel geld/tijd/kennis hebt om alles zo te maken dat het 'perfect' werkt. Tuurlijk der zijn afwegingen die je als ondernemer moet maken
In eerste instantie is het de fout van de klant. De klant is niet klaar met het bestellen en dient terug te keren naar de webwinkel. Wat dat betreft hebben klanten inderdaad een IQ van 40. Niet alleen als het om de betaling gaat. Controleren of je alles goed hebt ingevuld en gekozen gaat ook te vaak fout.quote:, ik vind alleen niet dat bij voorbaat de 'klant' het fout doet
Dat is waar het mij omging :p
Of ik die minachting wel of niet heb, die klant doet het toch wel verkeerd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:35 schreef Dromer het volgende:
Wat een minachting voor je klanten. Ik denk dat daar ook een stukje van de oorzaak ligt.
ik geef later toch al aan dat er OOK een stukje verantwoordelijkheid bij Wehkamp ligt. Dubbeltje, eerste rang etc...quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je bent echt totaal verkeerd geinformeerd. Ik heb ook iDeal geimplementeerd en op de achtergrond dient een proces te draaien die onafhankelijk is van de procedure. Dit proces controleert bij de iDeal service of er betalingen zijn gemaakt waarbij de klant niet is teruggekeerd naar de webshop.
De implementatie bij Wehkamp is onder de maat.
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Allereerst is het de klant die voortijdig het proces afbreekt.
Als we dan toch op die toer gaan:quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Allereerst is het Wehkamp die zijn webshop zo maakt, daarna komen de klanten pas in beeld.
Precies en als je dus veel klanten hebt weet je dat het ook fout zal gaan. Men bestelt bij Wehkamp. Vervolgens betaalt men de bestelde producten (niet bestelde producten hoef je niet te betalen). Vervolgens is het dus de fout van Wehkamp dat de bestelde en betaalde producten niet geleverd worden omdat ze hun site zo hebben gebouwd dat men nog extra handelingen moet doen na sluiten van de overeenkomst.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat is alleen maar de oorzaak van het fout kùnnen gaan van een bestelling.
Sorry, je weet gewoon niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:
Dat er alternatieve methodes zijn wil nog niet zeggen dat je die MOET gebruiken.
Ik durf er heel wat om te verwedden dat dit bij development lang en breed bekend is, maar een management issue is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:58 schreef Dromer het volgende:
Ik denk dat het voor ontwikkelaars soms lastig is te denken als 'normale' mensen en digibeten.
'dat is toch logisch' roepen ze dan vast.
Ik krijg geen mail van iDeal hoor. Zou ook wel vreemd zijn aangezien de software door iDeal zelf geschreven is voor osCommerce, de CMS die ik gebruik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Sorry, je weet gewoon niet waar je het over hebt.
Als je dat onafhankelijke proces niet laat draaien, dan krijg je een mailtje van de iDeal service desk, dat je implementatie onder de maat is. Dus het is echt Wehkamp die infantiele developers en/of managers heeft.
En dat is eigenlijk wel een groot probleem. Niet alleen als het om een webwinkel gaat trouwens. Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn en het moet vooral niet te moeilijk zijn met veel tekst want dan geven de mensen het direct op.quote:
Wat een bespottelijke mededeling is, een goede virusscanner hoort zichzelf dagelijks up to date te houdenquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten."![]()
Je hebt gelijk, ik oversimplificeer. Toen ik voor een klant iDeal implementeerde via ING, kreeg hij mailtjes bij het incorrect afhandelen van betalingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:
Ik krijg geen mail van iDeal hoor. Zou ook wel vreemd zijn aangezien de software door iDeal zelf geschreven is voor osCommerce, de CMS die ik gebruik.
Je wilt niet weten hoe leuk het altijd weer is op familie verjaardagen.. ja kun je mijn pc weer ff na kijken.. heb toolbar dit, toolbar dat.. virusmelding zo... zuchtquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Dimens het volgende:
En dat is eigenlijk wel een groot probleem. Niet alleen als het om een webwinkel gaat trouwens. Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn en het moet vooral niet te moeilijk zijn met veel tekst want dan geven de mensen het direct op.
Bij iedere baan heb ik het wel meegemaakt en ook in het dagelijks leven gebeurd het vaak. Computers zijn trouwens wel een heel mooi voorbeeld: "HELP!! Ik heb een virus!!! terwijl er gewoon een melding op het scherm getoond wordt met een tekst als "Klik hier om je virusscanner op te daten."![]()
"Koop een iPad."quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:57 schreef WvdL het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe leuk het altijd weer is op familie verjaardagen.. ja kun je mijn pc weer ff na kijken.. heb toolbar dit, toolbar dat.. virusmelding zo... zucht
na een betaling van iDeal krijg je altijd een pagina waar op een melding staat, de betaling is gelukt, sluit dit scherm niet maar klik hier om terug te keren naar de webhop (iets in die richting althans)quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef DJKoster het volgende:
Nooit geweten dat je moet terugkeren naar de webshop na betaling. Weer wat geleerd!![]()
Meestal gaat dat automatisch of druk ik op de duidelijke 'terugkeer' knop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |