hangt er helemaal vanaf hoeveel olie Amerika inkoopt uit Iran en hoeveel dat er beschikbaar komt uit de OPEC om mogelijk als alternatief te kunnen dienen. Gezien de huidige oliemarkt denk ik dat de dollar hier weer een klapje door gaat krijgen.quote:Op zondag 9 december 2007 11:55 schreef Arcee het volgende:
Iran laat de dollar vallen
Kijken wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Goede timing van Iran, zo na het uitkomen van dat rapport over het ontbreken van een actief nuke-project in Iran.. mocht Bush op de grote rode knop willen drukken, zal hij weinig medestanders hebben.quote:Op zondag 9 december 2007 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
dat nieuws brengen ze slim genoeg op zaterdag, zodat iedereen het zeker maandag weet en mensen er twee dagen over kunnen nadenken hoe ze hun dollars moeten verkopen. Slimme techniek
Maar in welke munt gaan ze het wel verhandelen dan?quote:Op zondag 9 december 2007 16:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hangt er helemaal vanaf hoeveel olie Amerika inkoopt uit Iran en hoeveel dat er beschikbaar komt uit de OPEC om mogelijk als alternatief te kunnen dienen. Gezien de huidige oliemarkt denk ik dat de dollar hier weer een klapje door gaat krijgen.
Erg sterk spel van de Iraniėrs als wel in de lijn der verwachting!
Nul, Amerika koopt geen olie uit Iran...quote:Op zondag 9 december 2007 16:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hangt er helemaal vanaf hoeveel olie Amerika inkoopt uit Iran en hoeveel dat er beschikbaar komt uit de OPEC om mogelijk als alternatief te kunnen dienen. Gezien de huidige oliemarkt denk ik dat de dollar hier weer een klapje door gaat krijgen.
Erg sterk spel van de Iraniėrs als wel in de lijn der verwachting!
Een non-argument.quote:Op zondag 9 december 2007 17:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nul, Amerika koopt geen olie uit Iran...
Vroeg ik me ook af.quote:Op zondag 9 december 2007 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar in welke munt gaan ze het wel verhandelen dan?
Dat is nog decennia ver weg, ls het al ooit gebeurd... En waarom post PBerends dat nu pas?quote:Op zondag 9 december 2007 17:56 schreef De_Ananas het volgende:
'Vervanger Amerikaanse dollar staat klaar'
Ik moet toch een "betrouwbare" bron hebben. Het Financieele Dagblad leek me prima. Leef je eens in de nieuwsposter in!quote:Op zondag 9 december 2007 18:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is nog decennia ver weg, ls het al ooit gebeurd... En waarom post PBerends dat nu pas?
Waarom zou Iran geen olie meer gaan producerenquote:Op zondag 9 december 2007 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Een non-argument.
1) stel dat Iran geen olie meer zou produceren, dan zou de olieprijs skyhigh gaan. Wat op zijn beurt betekent dat Amerika blij mag zijn als zij uberhaupt nog olie kunnen betalen.
Voor de zoveelste keer, iran doet al jaren steeds nauwelijks iets met de Dollar, dit is slechts het laatste beetje dat voor een leuk persbericht moet zorgen.quote:2) Amerika koopt misschien geen of weinig olie van Iran, maar dit betekent nog niet dat de Iraanse oliehandel onbelangrijk is voor de dollar. Doordat zij wel eerst de handel in olie in dollars deden hield dit de Amerikaanse munt mede sterk. Nu zij geen dollars meer gebruiken voor de handel zal de dollar nog verder afzwakken.
Zie het vorige punt.quote:3) het is een sterk signaal naar andere landen
Ahzo, dat snap ik. Veel mensen weten er ook nog niet van dus goed dat het gepost is.quote:Op zondag 9 december 2007 18:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik moet toch een "betrouwbare" bron hebben. Het Financieele Dagblad leek me prima. Leef je eens in de nieuwsposter in!
Lijkt me ook redelijk onzin ja.quote:Op zondag 9 december 2007 18:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ahzo, dat snap ik. Veel mensen weten er ook nog niet van dus goed dat het gepost is.
Maar je weet ook hoe dat gaat, fok!kers rennen ermee weg alsof het morgen gaat gebeuren. Wat die deskundigen in jouw bericht zeggen heb ik ook van andere deskundigen gehoord. Het is eventuele en verre toekomstmuziek, alleen interessant voor mensen die daar echt mee bezig zijn.
Heh, en flink ook.. mooie exponentiele curve (screenshot van realtime grafiekje)quote:Op maandag 10 december 2007 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeee alle problemen waren toch voorbij?
Waarom is die dollar dan weer aan het dalen?
en de renteverhoging in de EU binnenkort (toch?)quote:Op maandag 10 december 2007 14:26 schreef SnowDoggg het volgende:
Zal wel een aanloop zijn door de zeer waarschijnlijke renteverlaging van morgen ...
Nah, reken er maar niet op. Ik zou zelfs gokken op een renteverlaging in de EU ergens in februari ofzo..quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en de renteverhoging in de EU binnenkort (toch?)
Zijn de economen dan al weer de inflatie vergeten?quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, reken er maar niet op. Ik zou zelfs gokken op een renteverlaging in de EU ergens in februari ofzo..
Doe zoals de VS: herdefinieer inflatie. Of zeg 'dat de risico's van economische teruggang zwaarder wegen dan de inflatierisico's'.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de economen dan al weer de inflatie vergeten?
Een kwart eraf. 4.25 nuquote:Op maandag 10 december 2007 14:26 schreef SnowDoggg het volgende:
Zal wel een aanloop zijn door de zeer waarschijnlijke renteverlaging van morgen ...
Dat klopt toch heelmaal niet met de theorie, als de rente daalt zou het juist voordeliger zijn om in de aandelen te stappen. Of zijn de handelaren nu teleurgesteld en had men 0.5% verlaging verwacht.quote:
Volgens mij kunnen ze de illusie nog wel een paar maanden volhouden.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:00 schreef gronk het volgende:
Of ontdekken de handelaars dat de hoge beurskoersen op gebakken lucht zijn gebaseerd?
Das ook zo'n onzin héquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:00 schreef gronk het volgende:
Of ontdekken de handelaars dat de hoge beurskoersen op gebakken lucht zijn gebaseerd?
Check your facts, Xetra Dax, FTSE, AEX etc staan hooguit 15-20% lager dan in de hoogtijdagen van de internethype. Xetra Dax balanceert zelfs rond de alltime high.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Das ook zo'n onzin hé
Dow Jones haalt record na record en in Europa zijn de beurzen maar 50% van wat het een paar jaar terug was
De beurs in Amerika wordt al sinds de Zwarte Maandag in 1987 kunstmatig ondersteund door de overheid, via de Plunge Protection Team, officieel Working Group on Financial Markets geheten. Erg vrije markt... ahum. De Europese beurzen hebben dit niet, en daarom zijn deze volatieler, doch betrouwbaarder in de zin hoe het er werkelijk mee voorstaat.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef gronk het volgende:
Ja, en dat is dus omdat de amerikaanse bedrijven zoveel meer toegevoegde waarde leveren
http://www.youtube.com/watch?v=muFred6WzTYquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:45 schreef pberends het volgende:
[..]
De beurs in Amerika wordt al sinds de Zwarte Maandag in 1987 kunstmatig ondersteund door de overheid, via de Plunge Protection Team, officieel Working Group on Financial Markets geheten. Erg vrije markt... ahum. De Europese beurzen hebben dit niet, en daarom zijn deze volatieler, doch betrouwbaarder in de zin hoe het er werkelijk mee voorstaat.
Ze hebben op RTL Nieuws wel eens stats laten zien hoe vaak het nog gebeurde dat de beurs 2% of 3% in Amerika per dag zakte, maar dat kwam zelden meer voor. Terwijl het jaren geleden veel en veel vaker voorkwam. Hoe kan dat in Godsnaam? Er is duidelijke sprake van kunstmatige marktondersteuning.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:55 schreef Ericr het volgende:
Alleen personen die geen benul hebben van hoe enorm de marktkapitalisaties zijn in de huidige markten geloven in een PPT. Waarschijnlijk wordt er ook d.m.v. effectenaankopen soms ingegrepen om de markt te stabliseren maar het is echt onmogelijk om een dalende markt te laten draaien d.m.v. massale steunaankopen. Belangrijkste doel blijft liquiditeit waarborgen en dat zal o.a. gebeuren door de geldkraan open te zetten of een renteverlaging. FED heeft genoeg handvaten om invloed uit te oefenen op de markt, daar is geen grootscheeps ingrijpen op de effectenmarkt voor nodig.
Record van de AEX is 800 zoveel? Is wel ietsje meer dan 15/20% héquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Check your facts, Xetra Dax, FTSE, AEX etc staan hooguit 15-20% lager dan in de hoogtijdagen van de internethype. Xetra Dax balanceert zelfs rond de alltime high.
Nogmaals, check your facts. De AEX kent een record van net boven de 700. 20% daar vanaf is 540. AEX zit daar nog een aantal procent onder nu.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Record van de AEX is 800 zoveel? Is wel ietsje meer dan 15/20% hé
Dow Jones zakte van 11.500 punten naar 7.500 punten in 2002 en stond de afgelopen maanden op een record van 14.000 punten.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nogmaals, check your facts. De AEX kent een record van net boven de 700. 20% daar vanaf is 540. AEX zit daar nog een aantal procent onder nu.
De AEX en Dow zijn niet vergelijkbaar. Nasdaq ging van 5000+ naar 1400, dus je verhaaltje gaat niet op. Daar is iets meer geld verbrand lijkt me zo.quote:Op donderdag 13 december 2007 23:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Dow Jones zakte van 11.500 punten naar 7.500 punten in 2002 en stond de afgelopen maanden op een record van 14.000 punten.
De AEX zakte van 700 punten naar 240 punten en stond de afgelopen maanden op 550 punten.
Hoezo kunstmatige ondersteuning?
Fundamenteel klopt er volgens mij op dit moment iets niet. De rente in de VS is gezakt en toch zakt ook de wisselkoers terwijl die gestegen zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:58 schreef Perrin het volgende:
Flinke steun voor de dollar vandaag..
Als ik dan in het FD het volgende lees zou je wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:11 schreef Perrin het volgende:
Of verwacht men een rentedaling in Europa? Lijkt me overigens sterk met de inflatiecijfers uit Duitsland.
is een reactie op de plannen om de financiering van de Subprime crises te verplaatsen naar Europaquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fundamenteel klopt er volgens mij op dit moment iets niet. De rente in de VS is gezakt en toch zakt ook de wisselkoers terwijl die gestegen zou moeten zijn.
En waarom zouden wij daarmee accoord gaan?quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:33 schreef henkway het volgende:
[..]
is een reactie op de plannen om de financiering van de Subprime crises te verplaatsen naar Europa
Europa en Aziė staan schaakquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:37 schreef gronk het volgende:
[..]
En waarom zouden wij daarmee akkoord gaan?
Niets vreemds aan.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fundamenteel klopt er volgens mij op dit moment iets niet. De rente in de VS is gezakt en toch zakt ook de wisselkoers terwijl die gestegen zou moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |