hangt er helemaal vanaf hoeveel olie Amerika inkoopt uit Iran en hoeveel dat er beschikbaar komt uit de OPEC om mogelijk als alternatief te kunnen dienen. Gezien de huidige oliemarkt denk ik dat de dollar hier weer een klapje door gaat krijgen.quote:Op zondag 9 december 2007 11:55 schreef Arcee het volgende:
Iran laat de dollar vallen
Kijken wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Goede timing van Iran, zo na het uitkomen van dat rapport over het ontbreken van een actief nuke-project in Iran.. mocht Bush op de grote rode knop willen drukken, zal hij weinig medestanders hebben.quote:Op zondag 9 december 2007 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
dat nieuws brengen ze slim genoeg op zaterdag, zodat iedereen het zeker maandag weet en mensen er twee dagen over kunnen nadenken hoe ze hun dollars moeten verkopen. Slimme techniek
Maar in welke munt gaan ze het wel verhandelen dan?quote:Op zondag 9 december 2007 16:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hangt er helemaal vanaf hoeveel olie Amerika inkoopt uit Iran en hoeveel dat er beschikbaar komt uit de OPEC om mogelijk als alternatief te kunnen dienen. Gezien de huidige oliemarkt denk ik dat de dollar hier weer een klapje door gaat krijgen.
Erg sterk spel van de Iraniėrs als wel in de lijn der verwachting!
Nul, Amerika koopt geen olie uit Iran...quote:Op zondag 9 december 2007 16:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hangt er helemaal vanaf hoeveel olie Amerika inkoopt uit Iran en hoeveel dat er beschikbaar komt uit de OPEC om mogelijk als alternatief te kunnen dienen. Gezien de huidige oliemarkt denk ik dat de dollar hier weer een klapje door gaat krijgen.
Erg sterk spel van de Iraniėrs als wel in de lijn der verwachting!
Een non-argument.quote:Op zondag 9 december 2007 17:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nul, Amerika koopt geen olie uit Iran...
Vroeg ik me ook af.quote:Op zondag 9 december 2007 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar in welke munt gaan ze het wel verhandelen dan?
Dat is nog decennia ver weg, ls het al ooit gebeurd... En waarom post PBerends dat nu pas?quote:Op zondag 9 december 2007 17:56 schreef De_Ananas het volgende:
'Vervanger Amerikaanse dollar staat klaar'
Ik moet toch een "betrouwbare" bron hebben. Het Financieele Dagblad leek me prima. Leef je eens in de nieuwsposter in!quote:Op zondag 9 december 2007 18:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is nog decennia ver weg, ls het al ooit gebeurd... En waarom post PBerends dat nu pas?
Waarom zou Iran geen olie meer gaan producerenquote:Op zondag 9 december 2007 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Een non-argument.
1) stel dat Iran geen olie meer zou produceren, dan zou de olieprijs skyhigh gaan. Wat op zijn beurt betekent dat Amerika blij mag zijn als zij uberhaupt nog olie kunnen betalen.
Voor de zoveelste keer, iran doet al jaren steeds nauwelijks iets met de Dollar, dit is slechts het laatste beetje dat voor een leuk persbericht moet zorgen.quote:2) Amerika koopt misschien geen of weinig olie van Iran, maar dit betekent nog niet dat de Iraanse oliehandel onbelangrijk is voor de dollar. Doordat zij wel eerst de handel in olie in dollars deden hield dit de Amerikaanse munt mede sterk. Nu zij geen dollars meer gebruiken voor de handel zal de dollar nog verder afzwakken.
Zie het vorige punt.quote:3) het is een sterk signaal naar andere landen
Ahzo, dat snap ik. Veel mensen weten er ook nog niet van dus goed dat het gepost is.quote:Op zondag 9 december 2007 18:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik moet toch een "betrouwbare" bron hebben. Het Financieele Dagblad leek me prima. Leef je eens in de nieuwsposter in!
Lijkt me ook redelijk onzin ja.quote:Op zondag 9 december 2007 18:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ahzo, dat snap ik. Veel mensen weten er ook nog niet van dus goed dat het gepost is.
Maar je weet ook hoe dat gaat, fok!kers rennen ermee weg alsof het morgen gaat gebeuren. Wat die deskundigen in jouw bericht zeggen heb ik ook van andere deskundigen gehoord. Het is eventuele en verre toekomstmuziek, alleen interessant voor mensen die daar echt mee bezig zijn.
Heh, en flink ook.. mooie exponentiele curve (screenshot van realtime grafiekje)quote:Op maandag 10 december 2007 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeee alle problemen waren toch voorbij?
Waarom is die dollar dan weer aan het dalen?
en de renteverhoging in de EU binnenkort (toch?)quote:Op maandag 10 december 2007 14:26 schreef SnowDoggg het volgende:
Zal wel een aanloop zijn door de zeer waarschijnlijke renteverlaging van morgen ...
Nah, reken er maar niet op. Ik zou zelfs gokken op een renteverlaging in de EU ergens in februari ofzo..quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en de renteverhoging in de EU binnenkort (toch?)
Zijn de economen dan al weer de inflatie vergeten?quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, reken er maar niet op. Ik zou zelfs gokken op een renteverlaging in de EU ergens in februari ofzo..
Doe zoals de VS: herdefinieer inflatie. Of zeg 'dat de risico's van economische teruggang zwaarder wegen dan de inflatierisico's'.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de economen dan al weer de inflatie vergeten?
Een kwart eraf. 4.25 nuquote:Op maandag 10 december 2007 14:26 schreef SnowDoggg het volgende:
Zal wel een aanloop zijn door de zeer waarschijnlijke renteverlaging van morgen ...
Dat klopt toch heelmaal niet met de theorie, als de rente daalt zou het juist voordeliger zijn om in de aandelen te stappen. Of zijn de handelaren nu teleurgesteld en had men 0.5% verlaging verwacht.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |