ik las net ergens dat Amerikaanse groei-cijfers gelogen zijn. Waar was dat toch...quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:31 schreef pberends het volgende:
Amerikaanse economie groeit als kool
Weer een toppie bericht over Amerika.
Inflatie is toch al van de cijfers afgehaald? Ik dacht dat het Nederlandse CBS zo rekenende.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:43 schreef DiGuru het volgende:
Gerekend in dollars groeit de VS economie behoorlijk. Het is alleen jammer, dat de dollar in die tijd een stuk minder waard is geworden, zodat het netto een verlies is. Maar zo ver kijkt de VS niet.
Neu, wat-ie bedoelt is dat je het amerikaanse BBP in euro's moet rekenen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Inflatie is toch al van de cijfers afgehaald? Ik dacht dat het Nederlandse CBS zo rekenende.
Ja, dat zegt niet zoveel. Dat de dollar bijvoorbeeld 20% ten opzichte van de euro daalt, wil niet zeggen dat de inflatie in de VS ook 20% is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Neu, wat-ie bedoelt is dat je het amerikaanse BBP in euro's moet rekenen.
Intern niet maar dank zij de globalisatie zeggen BNP cijfers niets als je alleen naar het land zelf kijkt. Een gedeelte van de economie is afhankelijk van im- en export.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, dat zegt niet zoveel. Dat de dollar bijvoorbeeld 20% ten opzichte van de euro daalt, wil niet zeggen dat de inflatie in de VS ook 20% is.
Tof!quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef gronk het volgende:
Dollar maakt ondertussen een aardige return.
Op 11 december, als de rente een kwart of misschien zelfs een half punt gaat zakken, is er denk ik wel kans op 1,50quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef gronk het volgende:
Dollar maakt ondertussen een aardige return.
Mooi, niets aan de hand. Doorlopen mensen.. zouden ze op GS zeggen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:31 schreef pberends het volgende:
Weer een toppie bericht over Amerika [afbeelding].
Hoe noemen jullie in nederland eigenlijk de 'gezondheidsindex' zoals we in belgie zeggen? Dit is de index minus slechte en vervuilende zaken zoals diesel, super, 240v en marlboro.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:47 schreef DiGuru het volgende:
Maakt het wat uit als de meeste geïmporteerde goederen flink duurder worden terwijl mijn salaris gelijk blijft, zolang het halfje wit en pak halfvolle even duur blijven?
Dat hangt af van wat je allemaal importeert, zou ik zeggen. En in Amerika is dat: de meeste goedkope consumentengoederen.
Been there, seen it, survived it. Het is juist de domme praat als deze welk economie schept. Maargoed.. als jij niet je eigen boontjes kunt doppen, nogal letterlijk, dan tja... dan spreken we elkaar misschien over vijf jaar wel weer ja.quote:Op maandag 26 november 2007 01:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
We spreken elkaar wel over 5 jaar als je geen eten meer kan kopen of kunt werken door complete chaos![]()
Ervanuitgaande dat je niet ergens een autarkisch gebiedje hebt
[doemgedachte]
Als het echt mis gaat kan ik in de berghut met bijbehorende bijenkorfen en moestuin het nog wel een tijdje uithouden![]()
[/doem]
Jij koopt alles direct bij de fabrikant en de boerquote:Op zondag 2 december 2007 02:49 schreef Epocore het volgende:
[..]
Been there, seen it, survived it. Het is juist de domme praat als deze welk economie schept. Maargoed.. als jij niet je eigen boontjes kunt doppen, nogal letterlijk, dan tja... dan spreken we elkaar misschien over vijf jaar wel weer ja.
Jij bent vast zo'n type welk de stad in gaat om cadeau's te kopen, de supermarkt in gaat om groenten te kopen.![]()
Lijkt me sterk, hij was voor het weekend helemaal aan het herstellen. Ik denk dat we nu wel weer 1 eu = $1 zittenquote:Op zondag 2 december 2007 20:15 schreef Xenwolfie het volgende:
De dollar is over de 1.50 gegaan vandaag?
groentes koop ik gewoon op de albert cuyp, handig als je er vlakbij woontquote:Op zondag 2 december 2007 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij koopt alles direct bij de fabrikant en de boer
Ja en flink ook, ik zie het ook net:quote:Op zondag 2 december 2007 20:15 schreef Xenwolfie het volgende:
De dollar is over de 1.50 gegaan vandaag?
DailyFx doet het niet, toevallig weer.quote:Op zondag 2 december 2007 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en flink ook, ik zie het ook net:
[ afbeelding ]
Maar daarna weer terug naar 1.465 euro en toen nog heel effe naar 1.51 om daarna weer terug te vallen. Weird, zou dat wel kloppen?
Pinokio's neus ookquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:31 schreef pberends het volgende:
Weer een toppie bericht over Amerika.
Alleen de dollar is afhankelijk van hoeveel er in gehandeld wordt. Op dit moment wordt ie overal gedumpt. Dat process is onherstelbaar.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Intern niet maar dank zij de globalisatie zeggen BNP cijfers niets als je alleen naar het land zelf kijkt. Een gedeelte van de economie is afhankelijk van im- en export.
Dat klinkt aannemelijk, maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of dat het isquote:Op zondag 2 december 2007 21:09 schreef gronk het volgende:
Wat ik vermoed (en als iemand 't beter weet, corrigeer me dan): de prijzen die je ziet zijn een gemiddelde, over 'alle transacties in een uur/kwartier/vijf minuten'. Dollarkoersen wordt niet volgens 'een of andere standaard' gehandeld; wat je ziet is het resultaat van een vragen en bieden-proces, en daarom kun je een redelijke 'spreiding' hebben van aankoop- of verkoopprijzen. Doordeweeks heb je zoveel transacties, dat ieder bod wat ver buiten het gemiddelde ligt eruit wordt gemiddeld. In het weekend wordt er blijkbaar sporardisch nog gehandeld, en hebben dat soort dingen dus een veel grotere waarschijnlijkheid om opgemerkt te worden.
in India zit hij zowat vastgenageld aan de Euro en zit de Rupee al onder de 39 voor een dollar.quote:Op maandag 3 december 2007 04:25 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou, we schommelen rond de 1.465, dus dat is een mooi niveau om dadelijk eens naar de bank te gaan om mijn credit card tot zijn limiet aan te spreken, zodat ik voor de komende maanden voldoende Rupiah's heb.(Erg fijn een munit die officieel niet gekoppeld is aan de USD, maar die wel op 9.000-9.300 per USD blijft zo'n beetje)
En dat is in de afgelopen maanden vast hard gegaan.quote:Op maandag 3 december 2007 04:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
in India zit hij zowat vastgenageld aan de Euro en zit de Rupee al onder de 39 voor een dollar.
klopt als je wat engels nieuws volgt zie je idd de problemenquote:Op maandag 3 december 2007 11:01 schreef gronk het volgende:
Financial News: Banks Urge UK Clients To Stop Borrowing
Pleas for rate cut as interbank loans dive
Situatie in engeland is niet helemaal tof.
quote:Paulson wil nu de rentetarieven van een bepaalde groep subprime-huiseigenaren gaan vastzetten om te voorkomen dat ze niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Het gaat hierbij enkel om huizenbezitters die wel het instaptarief konden veroorloven, maar niet het hogere aangepaste rentetarief. Andere subprime-hypotheekbezitters komen niet in aanmerking voor de regeling. Volgens cijfers van UBS gaat de komende twee jaar elke maand voor ongeveer 100.000 hypotheken in de VS een hoger rentetarief gelden.
Om het plan te financieren, wil Paulson dat lokale en staatsoverheden in de Verenigde Staten tijdelijk belastingvrije obligaties mogen uitgeven. Volgens Paulson zullen de definitieve plannen binnen een paar dagen worden ontvouwd.
Da's al redelijk oud nieuws, en daarnaast is 't ook geen oplossing. Veel van de hypotheken die in de soep lopen doen dat al *voordat* ze een verhoogd rentetarief krijgen. Oftewel, die dingen zijn speculatief gekocht, vanuit de gedachte dat mensen ze even snel op zouden knappen, en dan heel snel weer kwijt konden voor een vette winst. Die huizen zijn nooit gekocht vanuit de optiek om erin te blijven wonen...quote:Op maandag 3 december 2007 22:13 schreef henkway het volgende:
Hiermee gaan de geldpersen weer op volle toeren en gaat de westerse wereld de hypotheekcrisis betalen
quote:Er zijn mensen die de afglijdende dollar als hét symbool van Amerikaans verval zien, maar het feitelijke dollarverloop laat zien dat de werkelijkheid iets genuanceerder is. In ieder geval is de Amerikaanse feniks al een paar keer weer uit zijn as herrezen. Sinds begin jaren zeventig heeft de dollarkoers een zigzagbeweging vertoond: verzwakking van 70 tot 79, versterking van 79 tot 85, verzwakking tussen 85 en 92, versterking van 92 tot 2000 en verzwakking sindsdien..
dat kan natuurlijk, na zoveel daling kan het best ook eens stijgen he.quote:Op maandag 3 december 2007 22:30 schreef henkway het volgende:
Zie ik hier nu een relatie met het al dan niet Democratic administration??
[..]
Betekend dit dat de dollar volgend jaar weer meer waard wordt??
leuk, dat speculerenquote:Op dinsdag 4 december 2007 09:43 schreef Perrin het volgende:
0.5ct verschil in 10min tijd (rond 9am).. hoezo fluctuaties?
mooi, dat scheelt me weer flink veel geldquote:Op maandag 3 december 2007 11:01 schreef gronk het volgende:
Financial News: Banks Urge UK Clients To Stop Borrowing
Pleas for rate cut as interbank loans dive
Situatie in engeland is niet helemaal tof.
Welk goed nieuws?quote:Op donderdag 6 december 2007 13:32 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik denk dat dit weer een tijdelijke stijging is, zoals je die wel meer hebt gehad. Komt door het goede nieuws denk ik.
Iig geen verdere stijging neem ik aan...quote:Op zondag 9 december 2007 11:55 schreef Arcee het volgende:
Iran laat de dollar vallen
Kijken wat dat voor gevolgen gaat hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |