ik las net ergens dat Amerikaanse groei-cijfers gelogen zijn. Waar was dat toch...quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:31 schreef pberends het volgende:
Amerikaanse economie groeit als kool
Weer een toppie bericht over Amerika.
Inflatie is toch al van de cijfers afgehaald? Ik dacht dat het Nederlandse CBS zo rekenende.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:43 schreef DiGuru het volgende:
Gerekend in dollars groeit de VS economie behoorlijk. Het is alleen jammer, dat de dollar in die tijd een stuk minder waard is geworden, zodat het netto een verlies is. Maar zo ver kijkt de VS niet.
Neu, wat-ie bedoelt is dat je het amerikaanse BBP in euro's moet rekenen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Inflatie is toch al van de cijfers afgehaald? Ik dacht dat het Nederlandse CBS zo rekenende.
Ja, dat zegt niet zoveel. Dat de dollar bijvoorbeeld 20% ten opzichte van de euro daalt, wil niet zeggen dat de inflatie in de VS ook 20% is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Neu, wat-ie bedoelt is dat je het amerikaanse BBP in euro's moet rekenen.
Intern niet maar dank zij de globalisatie zeggen BNP cijfers niets als je alleen naar het land zelf kijkt. Een gedeelte van de economie is afhankelijk van im- en export.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, dat zegt niet zoveel. Dat de dollar bijvoorbeeld 20% ten opzichte van de euro daalt, wil niet zeggen dat de inflatie in de VS ook 20% is.
Tof!quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef gronk het volgende:
Dollar maakt ondertussen een aardige return.
Op 11 december, als de rente een kwart of misschien zelfs een half punt gaat zakken, is er denk ik wel kans op 1,50quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef gronk het volgende:
Dollar maakt ondertussen een aardige return.
Mooi, niets aan de hand. Doorlopen mensen.. zouden ze op GS zeggen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:31 schreef pberends het volgende:
Amerikaanse economie groeit als kool
Weer een toppie bericht over Amerika [afbeelding].
Hoe noemen jullie in nederland eigenlijk de 'gezondheidsindex' zoals we in belgie zeggen? Dit is de index minus slechte en vervuilende zaken zoals diesel, super, 240v en marlboro.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:47 schreef DiGuru het volgende:
Maakt het wat uit als de meeste geïmporteerde goederen flink duurder worden terwijl mijn salaris gelijk blijft, zolang het halfje wit en pak halfvolle even duur blijven?
Dat hangt af van wat je allemaal importeert, zou ik zeggen. En in Amerika is dat: de meeste goedkope consumentengoederen.
Been there, seen it, survived it. Het is juist de domme praat als deze welk economie schept. Maargoed.. als jij niet je eigen boontjes kunt doppen, nogal letterlijk, dan tja... dan spreken we elkaar misschien over vijf jaar wel weer ja.quote:Op maandag 26 november 2007 01:33 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
We spreken elkaar wel over 5 jaar als je geen eten meer kan kopen of kunt werken door complete chaos![]()
Ervanuitgaande dat je niet ergens een autarkisch gebiedje hebt
[doemgedachte]
Als het echt mis gaat kan ik in de berghut met bijbehorende bijenkorfen en moestuin het nog wel een tijdje uithouden![]()
[/doem]
Jij koopt alles direct bij de fabrikant en de boerquote:Op zondag 2 december 2007 02:49 schreef Epocore het volgende:
[..]
Been there, seen it, survived it. Het is juist de domme praat als deze welk economie schept. Maargoed.. als jij niet je eigen boontjes kunt doppen, nogal letterlijk, dan tja... dan spreken we elkaar misschien over vijf jaar wel weer ja.
Jij bent vast zo'n type welk de stad in gaat om cadeau's te kopen, de supermarkt in gaat om groenten te kopen.![]()
Lijkt me sterk, hij was voor het weekend helemaal aan het herstellen. Ik denk dat we nu wel weer 1 eu = $1 zittenquote:Op zondag 2 december 2007 20:15 schreef Xenwolfie het volgende:
De dollar is over de 1.50 gegaan vandaag?
groentes koop ik gewoon op de albert cuyp, handig als je er vlakbij woontquote:Op zondag 2 december 2007 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij koopt alles direct bij de fabrikant en de boer
Ja en flink ook, ik zie het ook net:quote:Op zondag 2 december 2007 20:15 schreef Xenwolfie het volgende:
De dollar is over de 1.50 gegaan vandaag?
DailyFx doet het niet, toevallig weer.quote:Op zondag 2 december 2007 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en flink ook, ik zie het ook net:
[ afbeelding ]
Maar daarna weer terug naar 1.465 euro en toen nog heel effe naar 1.51 om daarna weer terug te vallen. Weird, zou dat wel kloppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |