Ik ben voorlopig gestopt met daten. Ga volgend jaar wel weer verderquote:Op woensdag 21 november 2007 20:29 schreef Emel het volgende:
Ah deel 42 alweer! Nog spannende dates, mensen?
Ik hoop hem vrijdag of maandag weer te treffen. Voornemen is om nuchter te blijven en op te biechten dat ik ontzettend veel aan hem denk en dat ik hem wel beter wil leren kennen buiten de stamkroeg. Maar om dat een spannende date te noemen.. Nee, dat ook weer niet. Maar hopelijk volgt daarna wel snel een leuke tijd met allemaal dates, kerst komt eraan enzoquote:Op woensdag 21 november 2007 20:29 schreef Emel het volgende:
kom je sigaren uitdelen? (sorry die smiley doet me echt denken aan een man die net vader is geworden)quote:Op donderdag 22 november 2007 06:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah ik kom hier om de hoek kijken
ik heb vanavond een datequote:Op woensdag 21 november 2007 20:29 schreef Emel het volgende:
Spannend is relatief.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:29 schreef Emel het volgende:
Nou, vertel?quote:
En, en?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:31 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
ik heb vanavond een datewat drinken in de stad, ben benieuwd! Het lastige vind ik zelf altijd als het klikt en gezellig is om 'verder' te gaan (op het einde vd date, en eventueel de dagen erna)... maar we zullen we zien waar het schip strand!
Why?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:37 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Ik ben voorlopig gestopt met daten. Ga volgend jaar wel weer verder
tvp
Ik volg af en toe je topicquote:Op donderdag 22 november 2007 04:24 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik hoop hem vrijdag of maandag weer te treffen. Voornemen is om nuchter te blijven en op te biechten dat ik ontzettend veel aan hem denk en dat ik hem wel beter wil leren kennen buiten de stamkroeg. Maar om dat een spannende date te noemen.. Nee, dat ook weer niet. Maar hopelijk volgt daarna wel snel een leuke tijd met allemaal dates, kerst komt eraan enzo, dan is er genoeg te doen op dat vlak.
Neuh dat dan weer niet hoorquote:Op donderdag 22 november 2007 09:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kom je sigaren uitdelen? (sorry die smiley doet me echt denken aan een man die net vader is geworden)
Dates? Welke dates?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:29 schreef Emel het volgende:
mooi want ik rook nietquote:Op vrijdag 23 november 2007 00:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Neuh dat dan weer niet hoor
Wijn is een goeie! Droog of zoet?quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mooi want ik rook niet. kom je dan wijn uitdelen?
liefste zoet, ben zo'n zoet meisjequote:Op vrijdag 23 november 2007 08:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wijn is een goeie! Droog of zoet?
Pffrt, slubberwijnquote:Op vrijdag 23 november 2007 08:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
liefste zoet, ben zo'n zoet meisje![]()
Voor mij na 2,5 jaar. Nu alweer een half jaartje single, is wel goed bevallen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:30 schreef Den_Haag het volgende:
Ga ook eens mee lurken. Ben weer vrijgezel na 3 jaar aan de ketting
Dat dusquote:Op donderdag 22 november 2007 18:03 schreef eigenlijk het volgende:
42... het topic en the hitchhikers guide of the galaxy
Ook. Dat is nog wel te overzien doorgaans. Alhoewel dat iemand leuks ontmoeten wel meevalt, maar ik heb het idee dat mensen tegenwoordig een heel stuk gecompliceerder zijn dan pakhembeet een jaar of 30 geleden. Dat maakt het niet makkelijker!quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:42 schreef liefie_ het volgende:
Ach het moet natuurlijk ook niet te makkelijk worden (iig een persoon bedoel ik)
Maar ik denk dat Q (dat bedoel ik tenminste) het hele daten op zich bedoeld... Iemand leuks onmoeten, afspreken etc
Als er een klik is vind ik het weer zo zonde voor één nachtquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:46 schreef Averon het volgende:
Meisjes voor een nacht? Ik weet niet, moet dan wel net een klik meer zijn dan alleen sex, anders is het zo zinloos.
Good pointquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Als er een klik is vind ik het weer zo zonde voor één nacht
Ja.alleen maar eigenlijkquote:Op vrijdag 23 november 2007 17:08 schreef RemcoW85 het volgende:
Nou das aan de ene kant toch wel mooi? Zal ze wel slechte ervaringen hebben.
Ik lurk nogal veel en kan opmaken uit jouw posts in R&P dat je ook aardig wat tegenslagen te verwerken hebt gekregen. Denk dat jullie beiden daarom extra voorzichtig zullen zijn, misschien? Lijkt me aan de ene kant toch niet echt negatief.
Ze heeft gezegd dat ze niet aan internetdaten doet, maar dat dat voor iedereen die haar vraagt geldt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:16 schreef Averon het volgende:
Mooi? Ze heeft denk ik nee gezegd, het is natuurlijk altijd mooi om gewoon te vragen als dat eerder moeilijk was.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:17 schreef eigenlijk het volgende:
Blijven proberen, dan heb je vanzelf succes
Klinkt erg basaal, maar hier, vooral hier, is het nee heb je, ja kun je krijgen. En onzeker? Tja, het blijft eng. Stel, bij de AH zie je een bloedmooie, lief lachende meid achter je bij de kassa staan. Nu kan je onzeker zijn en niets zeggen, of je kan je omdraaien en vragen of ze mee gaat koffie drinken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja.alleen maar eigenlijk
En het nadeel daaraan is dat ik verrekte onzeker ben en dus ook al gauw het idee heb dat ik kansloos ben wat haar betreft.Zeker ook omdat er meer kapers op de kust zijn.
En ik ben ongeduldig en kan ik er niet tegen dat ik er geen controle over heb, daar word ik ook niet rustiger van.![]()
Nee volgens mij kan dat bestquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef eigenlijk het volgende:
Grappig, date betekent bij mij niks meer dan dat ik geinteresseerd in je ben en meer over je te weten wil komen. Als ik geinteresseerd ben, dan kap ik de rest ook af.
Is het not done om met meerdere meisjes te daten?
Moet ik ook maar ers gan proberen.. Meestal ben ik te afwachtend.. Ik ben zo 1 tje die nooit behoefte heeft aan daten totdat ik verliefd word.. gewoon maar eens een date gaat doen...quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:55 schreef eigenlijk het volgende:
Meerdere meisjes daten tegelijkertijd is altijd gunstig, tenzij de meisjes er vanaf weten en er bezwaar tegeb hebben. Gelukkig wordt aan mij nooit gevraagd of ik met anderen aan het daten ben. Ik ben eigenlijk nooit meteen verliefd op een meisje en doordat je met meerdere meisjes tegelijkertijd date heb je mooi referentiemateriaal. Dan zie je juist dat dat ene meisje eigenlijk best wel verlegen is, en die andere juist leuker is om mee te praten etc. Uiteindelijk word je gewoon verliefd... of op geen van allen. Gelukkig ben ik nog niet op meerdere meisjes tegelijkertijd verliefd geweest.
Dit klinkt allemaal heel kil en analytisch, maar uiteraard als je een meisje leuk vindt en verliefd bent dan ga je daar alleen voor! Maar meerdere meisjes tegelijkertijd maakt je wat nuchterder en dat je niet te veel druk op 1 meisje zet en haar afschrikt (zeker de meisjes met bindingsangst enzo).
En uit daten kunnen leuke vriendschappen voortvloeien.
Ik val ook wel in de eerste categoriequote:Op vrijdag 23 november 2007 19:17 schreef Liquidootje het volgende:
Sommige daten met "leuke mensen" om te kijken of het iets is.
Andere daten alleen als er echt lentekriebels in het spel zijn. Die geloven dan ook in love on first sight enzo.
Meerdere tegelijk daten, dan val je gewoon in de eerste categorie.
1e date in je leven of 1e date met deze persoon?quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:20 schreef Landgeld het volgende:
heb morgen een date (1e keer).... ben echt super zenuwachtig, is dat normaal![]()
Vind het wel kut, kan er niets aan doen .Verwacht er ook niet teveel van , maar toch..
Heb haar ook ooit maar kort gesproken, maargoed.. gaan gewoon ff drankje doenen dan zien wel...
Oud worden sucksquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:30 schreef eigenlijk het volgende:
Of hij is zo zenuwachtig omdat het zijn eerste date is, dat lijkt mij als hij vraagt of dat normaal is. Anders zou hij wel weten dat het normaal is. Maar ik kan het verkeerd hebben.
Ik heb hetzelfde als jij liefie. Het lijkt hoe ouder ik word, hoe minder snel ik iemand echt leuk vind. Had het laatst een keer dat een meisje mij echt leuk leek en toen ook een leuk gesprek gehad. Toen vroeg ik om haar nummer maar I got rejectedc'est la vie en ik kan me er echt niet druk om maken. Zeker niet aangezien ik niet in 2 min verliefd kan worden
ik hoor ook in de eerste categorie (tenminste meestal)quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:17 schreef Liquidootje het volgende:
Sommige daten met "leuke mensen" om te kijken of het iets is.
Andere daten alleen als er echt lentekriebels in het spel zijn. Die geloven dan ook in love on first sight enzo.
Meerdere tegelijk daten, dan val je gewoon in de eerste categorie.
bij mij was de laatste keer op valentijnsdagquote:Op zondag 25 november 2007 11:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
Daten, da's lang geleden dat ik dat heb gedaan
Nou ja, hangt van de situatie af enzo en hoeveel signalen het meisje geeft (of je ziet ze gewoon niet). Plus dat ik het vroeger niet durfde dus voor mij is het een kwestie van lef :quote:Op zondag 25 november 2007 13:04 schreef Liquidootje het volgende:
Hoeveel lef moet je dan hebben? Ik doe het altijd heel noncholant en meestal zeggen ze wel ja. Aan de andere kant.. vrouwen die snel ja zeggen, daar verlies ik weer snel interesse inHeel raar.
en dan nog. ALS je dat eng vind kan je het ook wat nonchalant vragen in de trant van ; 'hee, als je een keer zin hebt om wat te gaan eten samen, lijkt mij wel leuk'.... dan confronteer je haar niet DIRECT (ze hoeft niet direct JA of NEE te zeggen, geeft jezelf wat lucht) EN als ze je ziet zitten zegt ze tóch wel : 'jaa, lijkt me leuk doen we een keer'... als ze dat laatste zegt kan je haar een keer bellen oid of gelijk wat afspreken als ze er niet écht op ingaat weet je ook hoelaat het isquote:Op zondag 25 november 2007 13:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
De angst om afgewezen te worden is voor velen de grootste drempel die ze moeten nemen inderdaad. Ach uiteindelijk weet je dan wel gelijk waar je aan toe bent. Daten heb ik nooit echt problemen mee gehad, je moet er gewoon open voor staan en ook de kans in je hoofd houden dat de ander niet wilt daten. Tsja, risico van het vak?
Zo werkt het hele idee achter een date vragen toch?quote:Op zondag 25 november 2007 13:37 schreef Gelderland het volgende:
[..]
en dan nog. ALS je dat eng vind kan je het ook wat nonchalant vragen in de trant van ; 'hee, als je een keer zin hebt om wat te gaan eten samen, lijkt mij wel leuk'.... dan confronteer je haar niet DIRECT (ze hoeft niet direct JA of NEE te zeggen, geeft jezelf wat lucht) EN als ze je ziet zitten zegt ze tóch wel : 'jaa, lijkt me leuk doen we een keer'... als ze dat laatste zegt kan je haar een keer bellen oid of gelijk wat afspreken als ze er niet écht op ingaat weet je ook hoelaat het is
ja logisch, maar je kan ook vragen: 'zin om donderdag samen te gaan eten'.... dan is het altijd óf ja óf nee... en krijg je direct antwoord. Kan ook werken maar is wél wat confronterender dan een vraag; 'Als je zin hebt om donderdag samen te gaan eten lijkt me dat leuk'.... dat is een vraag waar ze niet DIRECT een ja of een nee op hoeft te verzinnen.... dat laatste doe ik vaak, omdat ik het niet fijn vind om een dame te confronteren... (tegen mijn gevoel in).... hou ik zelf ook niet van... maar de 1e manier werkt miss wél beter.. (al heb je dan soms gevallen die ja zeggen en nee denken omdat ze geen nee durven te zeggenquote:Op zondag 25 november 2007 13:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zo werkt het hele idee achter een date vragen toch?
Ik stap ook niet op iemand af, HEUYYYY DATENNN?
Logisch toch?
Hey ik vond het gezellig laatst zullen we zaterdag nog een keer wat gaan eten?quote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef Gelderland het volgende:
Hoe vragen jullie iemand uit voor een 2e date dan, als het gewoon 'gezellig' was (en niet gezoent etc).. MAAr je wilt wél wat meer... smsen/bellen/msn, na paar dagen?
Idd, dat hoeveel lef, was maar een retorische vraagquote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef liefie_ het volgende:
Volgens mij zijn jullie het nu echt veel te diep aan het ontleden
Ik bedoelde het lef stukje niet maar het hoe moet je het aan pakken stukjequote:Op zondag 25 november 2007 13:53 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Idd, dat hoeveel lef, was maar een retorische vraag
Als je het bekijkt van de derde persoon dan is het eigenlijk heel stom om er "angst" voor te hebben, maar als je het echt gaat doen bij iemand die je echt leuk vind, dan is de hartslag toch wel een beetje meer dan 60bpm.
Vriendschappelijk uitnodigen is natuurlijk anders.
Gelukkig ben ik ook zo. Hehe maar ja ben eigenlijk de afgelopen 3 jaar vrij bezet geweest dus heb nu weer eens de mogelijkheden om te gaan daten. Eens kijken of ik het niet verleerd benquote:Op zondag 25 november 2007 13:50 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Hey ik vond het gezellig laatst zullen we zaterdag nog een keer wat gaan eten?
Simpel
gewoon bellen/smsen/mailen/msen oid (liefst bellen); 'als je zin hebt om nog een keer wat leuks te doen, lijkt me dat gezellig 'quote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef Gelderland het volgende:
Hoe vragen jullie iemand uit voor een 2e date dan, als het op de 1e date gewoon 'gezellig' was (en niet gezoent etc).. smsen/bellen/msn, na paar dagen en dan vragen...?
Neuh. Zelfde verlangens, zelfde mensen. Hoogstens door een informatiecultuurtje wat bewuster van zichzelf en de omgeving.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Q. het volgende:
Waarom moet het allemaal zo moeilijk zijn? Was het vroeger niet veel simpeler?
Inderdaad! Gewoon stevig in je schoenen staan, lef hebben en gewoon confronteren. Het ontwijken van confrontatie werkt je alleen maar tegen en schept eerder onduidelijkheid dan duidelijkheid.quote:Op zondag 25 november 2007 13:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
De angst om afgewezen te worden is voor velen de grootste drempel die ze moeten nemen inderdaad. Ach uiteindelijk weet je dan wel gelijk waar je aan toe bent. Daten heb ik nooit echt problemen mee gehad, je moet er gewoon open voor staan en ook de kans in je hoofd houden dat de ander niet wilt daten. Tsja, risico van het vak?
Daar heb je een punt, of eigenlijk tweequote:Op zondag 25 november 2007 18:35 schreef liefie_ het volgende:
Als je echt zo weinig te vertellen hebt aan elkaar dat je na een keer msnen al uitgepraakt bent klikt het duidelijk niet en hoef je ook niet te gaan daten
Dus het kang een kwaad lijkt me
Hoewel ik buiten daarvan opzich vrij tegen msn ben in liefdesgedoetjes vanwege de onpersoonlijkheid en de grote mogelijkheid tot miscommunicatie
gewoon blocken op MSNquote:Op zondag 25 november 2007 18:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Gisteren heb ik eindelijk het lef gehadom een leuk meisje mee uit te vragen. Wilde het al heel lang vragen, maar het kwam er niet van of ik had simpelweg te weinig lef. Heb dus iets van een half uur in de regen gestaan tijdens het wachten, ze was later klaar met werken
. Ze zei gelukkig gelijk ja en dat ze het leuk vond dat ik een afspraakje met haar wou.
Echter is dat afspraakje pas over twee weken. Ik heb haar nu in mn msn staan, leuk opzich maar ben bang dat je straks bijna geen gespreksonderwerpen meer ove rhebt voor tijdens het afspraakje.
Wat is wijsheid?
maar als je haar echt leuk vind wil je haar toch juist spreken?quote:Op zondag 25 november 2007 18:43 schreef WinnarJ het volgende:
[..]
gewoon blocken op MSNzo moeilijk is dat toch niet? doe ik ook altijd... af en toe ff online komen en zeggen dat je zin hebt in de date, dan zeggen: 'maar ik moet weer gaan, sporten/school/werk oid' dan hou je het tenminste een beetje spannend
af en toe ja, dat staat toch ook in mijn postquote:Op zondag 25 november 2007 18:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar als je haar echt leuk vind wil je haar toch juist spreken?
dat heb ik tenminste met mijn dates? als ik ze nog niet kan ontmoeten wil ik toch wel afentoe sms en msn contact
Dat is dan dus weer het gevaar van msn. Natuurlijk wil je hem/haar graag spreken en dat is verleidelijk, maar dus ook weer 'gevaarlijk'. En bovendien, het gaat bij mij om een eerste date met haar dus het kan alle kanten opgaan. Hopelijk wel de goede kant, want ik vind dr natuurlijk erg leukquote:Op zondag 25 november 2007 19:06 schreef Lollifant het volgende:
Ik had dat laatst ook met een jongen, op msn urenlange gesprekken, maar in het echt hadden we elkaar niks te melden. Erg jammer is dat.
ja maar waarom dan meteen blocken? of ben jij de hele dag online?quote:Op zondag 25 november 2007 18:56 schreef WinnarJ het volgende:
[..]
af en toe ja, dat staat toch ook in mijn post![]()
quote:Op zondag 25 november 2007 19:06 schreef Lollifant het volgende:
Ik had dat laatst ook met een jongen, op msn urenlange gesprekken, maar in het echt hadden we elkaar niks te melden. Erg jammer is dat.
Zeg dat nou nietquote:Op zondag 25 november 2007 19:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De virtuele wereld is ook een heel andere als de echte wereld en als je iemand in het echt wilt daten heb je dus niet zoveel aan MSN.
Nee, wacht even. Echt waar?quote:Op zondag 25 november 2007 19:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De virtuele wereld is ook een heel andere als de echte wereld en als je iemand in het echt wilt daten heb je dus niet zoveel aan MSN.
Ik kende deze jongen wel gewoon uit het echte leven, dus zelfs dan is msnen geen goed idee.quote:Op zondag 25 november 2007 19:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je er eenmaal in zit kom je er niet meer (gemakkelijk) uit. Je doet iets fout, zorg dat je er niet inkomt.quote:Op zondag 25 november 2007 20:34 schreef Q. het volgende:
Dat wordt echt nooit iets met mij, ik kom niet uit die verdomde friend-zone.
Ik doe ergens iets fout, daar ben ik inmiddels al wel achter.quote:Op zondag 25 november 2007 21:16 schreef liefie_ het volgende:
Is dat: Vrienden?
Misschien moet je er dan Neuken van maken
Werkt bij jou als een geoliede machine, hè?quote:Op zondag 25 november 2007 21:16 schreef liefie_ het volgende:
Is dat: Vrienden?
Misschien moet je er dan Neuken van maken
Helaas word het me nooit zo aangebodenquote:Op zondag 25 november 2007 21:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Werkt bij jou als een geoliede machine, hè?
quote:Op zondag 25 november 2007 23:20 schreef Q. het volgende:
Ik geloof dat momenten waarop je enorm verlangt naar een relatie niet de beste momenten zijn om er naar op zoek te gaan.
Op een gegeven moment heb je dat verotte gevoel al zo vaak over en over beleefd dat je het strontzat bent. Dan ga je erover nadenken en kom je erachter dat het totaal niks opleverd erover te sikkeneuren.quote:Op maandag 26 november 2007 02:06 schreef roepdeman het volgende:
Hoe ga je dan met dat vervelender geworden gevoel om? En hoe komt het dat dat gevoel jou niet belet om de volgende keer dat je iemand leuk vindt gelijk te benaderen?
Ernaar op zoek gaan is sowieso al zoiets.quote:Op zondag 25 november 2007 23:20 schreef Q. het volgende:
Ik geloof dat momenten waarop je enorm verlangt naar een relatie niet de beste momenten zijn om er naar op zoek te gaan.
Hoe zou je het dan omschrijven als het geen vrienden zijn? Of heb je helemaal geen vrouwelijke vrienden?quote:Op maandag 26 november 2007 04:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik word trouwens gewoon géén vrienden met vrouwen. Werkt goed.
Op zoek gaan werkt niet maar de ene periode besteed je er gewoon wat meer tijd aan dan anders, zeg maar gerust bijna al je tijd soms.quote:Op maandag 26 november 2007 04:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ernaar op zoek gaan is sowieso al zoiets.Alsof je gewapend met een zaklamp een bos in gaat in de hoop iets te vinden.
Als jij de eerste keer wat hebt bedacht vind ik het wel kunnen hoor!quote:Op maandag 26 november 2007 14:49 schreef WinnarJ het volgende:
1. ik weet dat mijn date vd 1e keer nog wel een keertje zou willen afspreken
2. is het not-done om te vragen (smsje./bellen oid) wat háár leuk lijkt voor de 2e keer?Dus of zij nog leuke ideeën heeft om samen te gaan doen? Bij de 1e keer heb ik namelijk wat voorgesteld (zijn we wat gaan eten), vandaar... Als zij dan smst/zegt: 'maakt me niet uit wat we gaan doen' kan ik zelf wel wat voorstellen...
waarom zou dat not done zijnquote:Op maandag 26 november 2007 14:49 schreef WinnarJ het volgende:
1. ik weet dat mijn date vd 1e keer nog wel een keertje zou willen afspreken
2. is het not-done om te vragen (smsje./bellen oid) wat háár leuk lijkt voor de 2e keer?Dus of zij nog leuke ideeën heeft om samen te gaan doen? Bij de 1e keer heb ik namelijk wat voorgesteld (zijn we wat gaan eten), vandaar... Als zij dan smst/zegt: 'maakt me niet uit wat we gaan doen' kan ik zelf wel wat voorstellen...
quote:Op maandag 26 november 2007 04:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat zitten mensen die naar een karaokebar gaan meestal wel.quote:Op maandag 26 november 2007 21:23 schreef MLI het volgende:
Ik heb gisteren een soort van casual date gehad. Ik ging naar een karaokebar
we zitten op 1 golflengte.
nog gezoentquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:47 schreef alleskomtgoed het volgende:
Eergisteren ook een enorm leuke date gehad met een meid die ik via internet had leren kennen, ze sprak liever bij mij thuis af dan in de kroeg, we hebben uiteindelijk van kwart over 7 tot kwart voor 1 samen op de bank zitten kletsen, we hadden het allebei heel gezellig, we hebben ook al iets afgesproken voor over 2 weken, maar ik wil graag iets eerder ook al afspreken, toch maar proberen te doen.
Er is niet gezoend, ik heb het idee dat ze het rustig aan wil doen, dus probeer ik niets te overhaasten, we hebben wel al afgesproken om over 2 weken naar de winterefteling te gaan, maar wil eigenlijk voor die tijd nog iets afspreken, maar even kijken of dat nog gaat lukken, ik hoop het wel in ieder geval, maar dat probeer ik deze week nog af te spreken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:54 schreef WinnarJ het volgende:
[..]
nog gezoent? en al ideëen voor de 2e date?
ok, geeft niet tochquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:52 schreef alleskomtgoed het volgende:
[..]
Er is niet gezoend, ik heb het idee dat ze het rustig aan wil doen, dus probeer ik niets te overhaasten, we hebben wel al afgesproken om over 2 weken naar de winterefteling te gaan, maar wil eigenlijk voor die tijd nog iets afspreken, maar even kijken of dat nog gaat lukken, ik hoop het wel in ieder geval, maar dat probeer ik deze week nog af te spreken.
uiteraard, maar je kan wel bepaalde dingen zeggen/uitstralen zodat er een bepaalde spanning tussen jullie komt.... Dat kan al als je in een romantisch kroegje/restaurantje gaat zitten, is toch voor het gevoel wat beter dan bijv. de MacDonaldsquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:00 schreef Shitonya het volgende:
Je kunt er niet voor zorgen dat de vonk overspringt. Dat is een kwestie van toeval.
Ja.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:53 schreef liefie_ het volgende:
Ben ik de enige die het gek vind om thuis af te spreken met iemnd die je alleen via internet kent
dat is geforceerd iemand je leuk laten vinden. Dat noem ik geenzins een vonk, dat noem ik absurd. Ik ga absoluut geen enkele moeite doen om een date geforceerd "leuk" te laten verlopen. Ik ga er gewoon heen zonder verwachting en zie wel wat we gaan doen en hoe het verloopt. Zonder geforceerd gedoe weet je sneller wat je aan iemand hebt ( of niet )quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:27 schreef Gelderland het volgende:
[..]
uiteraard, maar je kan wel bepaalde dingen zeggen/uitstralen zodat er een bepaalde spanning tussen jullie komt.... Dat kan al als je in een romantisch kroegje/restaurantje gaat zitten, is toch voor het gevoel wat beter dan bijv. de MacDonalds![]()
Ik heb vrienden die nooit maar dan ook nooit in de friendzone zitten, maar waar dames (geeneens qua uiterlijk) op vallen. Die doen bepaalde dingen, zeggen bepaalde zinnen wat bij meiden in de smaak valt en waardoor de vonk overspringt
nee. Ik zou het ook niet zo snel doen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:53 schreef liefie_ het volgende:
Ben ik de enige die het gek vind om thuis af te spreken met iemnd die je alleen via internet kent
Moeilijker, maar afhankelijk van de persoon. Aan sommige merk je het meteen, bij anderen pas na maanden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:07 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik mij nou afvraag:
Stel je voor, je vindt iemand leuk en je gaat diegene voor het eerst in het eggie zien.
Voel je op het moment dat je elkaar ziet dat het wederzijds is of is het niet zo dat er een soort vonkje overspringt?
Kijk, ik weet wel dat je merkt dat het niet wederzijds is: de blik in iemands ogen zegt vaak genoeg. Maar hoe zit dat als het wel wederzijds is?
Je hoeft toch niet geforceert te doenquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:00 schreef Shitonya het volgende:
[..]
dat is geforceerd iemand je leuk laten vinden. Dat noem ik geenzins een vonk, dat noem ik absurd. Ik ga absoluut geen enkele moeite doen om een date geforceerd "leuk" te laten verlopen. Ik ga er gewoon heen zonder verwachting en zie wel wat we gaan doen en hoe het verloopt. Zonder geforceerd gedoe weet je sneller wat je aan iemand hebt ( of niet )
Pfew ik dacht dat ik oud werd of zoquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:00 schreef Shitonya het volgende:
[..]
nee. Ik zou het ook niet zo snel doen.
Dat is normaal gedrag. Je moet gewoon geen moment denken "oh ik zal dat niet doen/zeggen, want stel je voor dat hij/zij". Je moet gewoon jezelf blijven en daar gaan mensen altijd de fout in. Zodra ze iemand leuk gaan vinden, gedragen ze zich als afstotelijke, aanhankelijke dwaze figuren wat afschrikt.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:02 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet geforceert te doen
Maar scheten en boeren laten aan tafel helpen minder goed dan haar telkens in de ogen aan kijken als je tegen haar praat bv
Dat is ook weer waar...quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:06 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Dat is normaal gedrag. Je moet gewoon geen moment denken "oh ik zal dat niet doen/zeggen, want stel je voor dat hij/zij". Je moet gewoon jezelf blijven en daar gaan mensen altijd de fout in. Zodra ze iemand leuk gaan vinden, gedragen ze zich als afstotelijke, aanhankelijke dwaze figuren wat afschrikt.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:59 schreef liefie_ het volgende:
Je spreekt dan toch in het openbaar af
quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:14 schreef Shitonya het volgende:
Klopt, het is een feit dat vrouwen voor zelfverzekerde, ietwat arrogante ( liefst nog intelligente/humorvolle ) aantrekkelijke klootzakken vallen met vlagen van liefheid. Verlegen, afzichtelijke, onzekere jongens/mannen hebben een zwaar leven.
Heeft toch niks met zeker van jezelf te maken maar met de anderquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hangt er van af....als je zeker bent van jezelf, dan maakt het niet uit waar je afspreekt, maar als je bang bent en allerlei beren op de weg ziet, dan in het openbaar.
naief...quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hangt er van af....als je zeker bent van jezelf, dan maakt het niet uit waar je afspreekt, maar als je bang bent en allerlei beren op de weg ziet, dan in het openbaar.
Ik zei niet aardig, ik zei lief. Dat is een heel groot verschil.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die vrouwen hebben ook een zwaar leven als ze graag bij een klootzak willen zijn die heel af en toe eens wat aardigs doet.
Zeg, mijn ego werd de laatste paar dagen net wat groter. Wil je dat niet weer gelijk teniet doen?quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:14 schreef Shitonya het volgende:
Klopt, het is een feit dat vrouwen voor zelfverzekerde, ietwat arrogante ( liefst nog intelligente/humorvolle ) aantrekkelijke klootzakken vallen met vlagen van liefheid. Verlegen, afzichtelijke, onzekere jongens/mannen hebben een zwaar leven.
Dat je ego hierdoor al teniet word gedaan geeft alleen maar aan dat je dus duidelijk erg onzeker bentquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zeg, mijn ego werd de laatste paar dagen net wat groter. Wil je dat niet weer gelijk teniet doen?
Dat is geen nieuws. Als ik iemand leuk vind denk ik al:"Nou ja, ze zal mij wel niks vinden."quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:38 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Dat je ego hierdoor al teniet word gedaan geeft alleen maar aan dat je dus duidelijk erg onzeker bent
Beetje zelfvertrouwen is toch niet zo moeilijk??quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is geen nieuws. Als ik iemand leuk vind denk ik al:"Nou ja, ze zal mij wel niks vinden."
En daar moet ik eens vanaf.
Niet alleen is het dodelijk vermoeiend, je uitstraling (en dus de kans dat het wat wordt) wordt daar aanzienlijk minder van.
En waar is dat a, b,c lijstje te vinden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:26 schreef liefie_ het volgende:
Dat is echt niet de enige manier om zelfvertrouwen te krijgen
Dus als het niet lukt schakel je toch over op manier B of C etc
Mwa, dat valt tegen hoor. Zeker als je steeds wordt afgewezen is het heel moeilijk om zelfvertrouwen te houden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:07 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Beetje zelfvertrouwen is toch niet zo moeilijk??
Wat doe je verkeerd kan je je dan afvragen. Manier van benaderen/de conversatie zelf is niks/je vertoning/je legt de lat te hoog/etc etcquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Mwa, dat valt tegen hoor. Zeker als je steeds wordt afgewezen is het heel moeilijk om zelfvertrouwen te houden.
nee hoor. dat is hleemaal niet geforceerd, zo zijn die types gewoon. Die gaan er heen zonder verwachtingen maar zeggen gewoon de juiste dingen waardoor óf het meisje ze niets vinden óf ze gewoon iets krijgen, dus geen friendzone ofzo..... that's it! Totaal niet geforceerd...quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:00 schreef Shitonya het volgende:
[..]
dat is geforceerd iemand je leuk laten vinden. Dat noem ik geenzins een vonk, dat noem ik absurd. Ik ga absoluut geen enkele moeite doen om een date geforceerd "leuk" te laten verlopen. Ik ga er gewoon heen zonder verwachting en zie wel wat we gaan doen en hoe het verloopt. Zonder geforceerd gedoe weet je sneller wat je aan iemand hebt ( of niet )
smsen en emailen is voor nerds, verlegen mensen en pedo's. Gewoon bellen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:01 schreef Sweetbeach het volgende:
wat ik altijd lastig vind is meiden bellen om wat af te spreken. Ik DOE het wel, maar vind het wel eng en lastig....En eeuwig blijven smsen vind ik ook niets...
ik heb tot nu toe toch alleen maar gesmst en gemsnt met mijn date van morgenquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:06 schreef OldJeller het volgende:
[..]
smsen en emailen is voor nerds, verlegen mensen en pedo's. Gewoon bellen.
Je zou verbaasd zijn hoeveel 'trendy' jonge mensen daar komenquote:Op maandag 26 november 2007 23:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat zitten mensen die naar een karaokebar gaan meestal wel.
edit: én afzichtelijke, onzekere, moeilijke figurenquote:Op dinsdag 27 november 2007 21:06 schreef OldJeller het volgende:
[..]
smsen en emailen is voor nerds, verlegen mensen en pedo's. Gewoon bellen.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:36 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ga binnenkort naar de singlesparty van RelatiePlanet. Hoorde van vrienden dat het best wel gezellig is, al is het wel 1 grote vleesmarkt/keuring. Er zijn een hoop zalen met verschillende muziekstijlen en een bowlingbaan, dus vermaken moet toch zeker wel lukken!
Ben benieuwd dus
10 jaar geleden was je nog verstandigquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die reaktie had ik ook 10 jaar geleden
Jazeker.quote:
Ach, het is niet echt een date hoor. Maar stiekem ook wel weer een beetje. Gaat gewoon gezellig worden, lekker een dag, avond, nacht naar Brusselquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
de ideale datingsite
ookal haal ik liever mijn dates niet hier vandaan
Jawel, maar zoals iedereen zegt: "Life goes on"quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:16 schreef Memento-Mori het volgende:
DAjij hier, heb ik heul gemist kut voor je (of toch niet? )
Ik heb er ook verhalen van gehoord en de meeste mensen die er geweest zijn vonden het allemaal wel leuk. In het begin een beetje raar, maar met drank wordt alles wel gezellig. Volgens mij zijn er ook NewYears Single Partiesquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:36 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ga binnenkort naar de singlesparty van RelatiePlanet. Hoorde van vrienden dat het best wel gezellig is, al is het wel 1 grote vleesmarkt/keuring. Er zijn een hoop zalen met verschillende muziekstijlen en een bowlingbaan, dus vermaken moet toch zeker wel lukken!
Ben benieuwd dus
Van steeds afgewezen worden kun je leren van je fouten. Was vroeger ook niet echt de populairste maar heb toch een beetje geleerd door de jaren heen (en mijn figuur wat verbeterdquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Mwa, dat valt tegen hoor. Zeker als je steeds wordt afgewezen is het heel moeilijk om zelfvertrouwen te houden.
absolutely true.... toch rot voor jequote:Op dinsdag 27 november 2007 23:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jawel, maar zoals iedereen zegt: "Life goes on"
Nee, want ik heb ook zo een nieuwe.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:40 schreef Liquidootje het volgende:
Houden jullie er rekening mee hoe je iemand behandeld waarvan je weet dat er veel concurrentie is?
Bedoel de meeste mensen zeggen, het moet van twee kanten komen, maar als de andere persoon zo een nieuwe heeft.. doe je dan extra je best om niets fouts te doen?
hmmm, je hebt daar wel een punt; volgens mij zoeken de meeste vrouwen in een man wel hun meerdere, iemand om tegen op te zien en te respecteren. Ik ken wel relaties waar dat niet zo is maar zoon relatie zou ik zelf nooit willen.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, want ik heb ook zo een nieuwe.
Spannend!quote:Op woensdag 28 november 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
nog 10 uurtjes.......
heel spannendquote:Op woensdag 28 november 2007 10:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Spannend!Hou ons wel op de hoogte hè!
niet afbellen joh, het kan meevallen of enorm tegenvallen. Je moet niet weglopen voor die angstquote:Op woensdag 28 november 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
heel spannendmeestal is dit het moment waarop ik af bel
maar moet toch leren daten
daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 28 november 2007 10:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
niet afbellen joh, het kan meevallen of enorm tegenvallen. Je moet niet weglopen voor die angst
afbellenquote:Op woensdag 28 november 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
heel spannendmeestal is dit het moment waarop ik af bel
maar moet toch leren daten
Dat dacht zij duidelijk ookquote:
nja, die zaterdag mailde ze nog 'gewoon' dat ze het leuk leek nog een keer te daten... dus dát is raarquote:
Natuurlijk niet. Anders ben je niet hoe je normalitair bent en valt degene ook niet op je, zoals je normaal gesproken bent. Wat heb je er dan aan? Nothing. De werkelijke aard van de tweevoeter komt op den duur toch wel boven water. En dan zijn er nog stupide mensen die zich afvragen "hoe kan het dat ik dat niet eerder zag / aan het begin was hij/zij nog geweldig, maar nu..."quote:Op woensdag 28 november 2007 01:40 schreef Liquidootje het volgende:
Oeh dat is een issue die mij al een tijdje bezighoudt.
Houden jullie er rekening mee hoe je iemand behandeld waarvan je weet dat er veel concurrentie is?
Bedoel de meeste mensen zeggen, het moet van twee kanten komen, maar als de andere persoon zo een nieuwe heeft.. doe je dan extra je best om niets fouts te doen?
tja, vrouwen zijn aparte wezen wat dat betreftquote:Op woensdag 28 november 2007 14:54 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
nja, die zaterdag mailde ze nog 'gewoon' dat ze het leuk leek nog een keer te daten... dus dát is raarAch, misschien had ik zélf nog een keer moeten terugbellen in 1 vd dagen (maandag/dinsdag), maar ik vind dat als ik 2x gebeld heb op een avond (was om 20.00 en 21.00) dat ze zélf ook wel kan terugbellen als ze zoiets ziet ... tjaaaaaaaaa
Vrouwen bellen alleen terug als ze je echt leuk vinden of als ze het missen omgewild te zijn, dan is het meestal een peil-sms'jequote:Op woensdag 28 november 2007 17:02 schreef WinnarJ het volgende:
[..]
tja, vrouwen zijn aparte wezen wat dat betreftMaar naar 2x bellen (in 1 uur) al opgeven? kom op, waarom de volgende dag niet terug gebeld
Had ik wél gedaan denk ik, gewoon nog 1 keertje proberen... of zou een vrouw sowieso altijd terug bellen, tja ik weet het niet hoor....
hmm, dan kan ik mijn conclusies trekken.. jammer...quote:Op woensdag 28 november 2007 17:21 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Vrouwen bellen alleen terug als ze je echt leuk vinden of als ze het missen omgewild te zijn, dan is het meestal een peil-sms'je
Mijn ervaring is wel dat als de heren merken dat er kapers op de kust zijn, dat er altijd wel 1 is die niet geïnteresseerd genoeg is om ervoor te blijven gaan. En als ik weet dat er concurrentie is en ik vind iemand wel heel leuk, dan ga ik er voor. Sterker nog, ik probeer er dan op slinkse wijze wel achter te komen wat haar sterke en zwakke punten in zijn ogen zijn (aanpappen met vrienden dus) en dat soort informatie gebruik ik dan weer in mijn voordeel.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:40 schreef Liquidootje het volgende:
Oeh dat is een issue die mij al een tijdje bezighoudt.
Nummerweergave. Als je niet wordt teruggebeld, verwijder en vergeet je hen en ga je verder ipv ijsberend met vraagtekens in de huiskamer rond te wandelen.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:27 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
hmm, dan kan ik mijn conclusies trekken.. jammer...1e dat was nog zo gezellig
Al min of meer (via de mail) afgesproken om nog een x te daten. Ik heb het geeneens letterlijk gevraagd, maar schreef alleen dat het MIJ wél leuk leek, niet eens van: 'wil je ook??'... Maargoed, daarna proberen te bellen tot ze dus niet opnam en niet terugbelt/smst .
![]()
Misschien probeer ik het vd week nog 1keer, maar dat is dan gelijk de laatste keer! vrouwen *zucht*![]()
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Doorgaans flikker je nog dieper de put in. Ik merk dat ik er juist steeds minder goed tegen kan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:29 schreef Liquidootje het volgende:
Mensen die continue afgewezen worden moeten toch wel een hele dikke huid hebben gekregen over de jaren.
Put daar je zelfvertrouwen in uit.
Dus in theorie zouden mensen die vaker een nee te horen krijgen er makkelijker mee om moeten kunnen gaan dan mensen die het als een schok ervaren dat iemand hun kei hard afwijst.
Dat doe je dan ook zelfquote:Op woensdag 28 november 2007 17:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat valt tegen. Doorgaans flikker je nog dieper de put in. Ik merk dat ik er juist steeds minder goed tegen kan.
Dat ken ik zeker. Dat is vaak het moment waar aan de andere kant van de lijn de interesse verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ja ik ben verbitterd.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:34 schreef MLI het volgende:
[..]
Kent iemand dat gevoel, dat volledig op je gemak zijn bij iemand? Natuurlijk niet alles van jezelf gelijk op tafel gooien maar op geen enkele manier moeite hoeven doen om iemand voor je te winnen. Je hoeft geen indruk te maken omdat alles klopt als je jezelf bent, denk je {ed.}
heb haar 2x gebeld zondagavondquote:Op woensdag 28 november 2007 17:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nummerweergave. Als je niet wordt teruggebeld, verwijder en vergeet je hen en ga je verder ipv ijsberend met vraagtekens in de huiskamer rond te wandelen.
Stel dat ze gewoon niet kon opnemen en pas één of twee dagen later terugbelt en in die tijd heb je haar al minimaal 3 keer proberen te bellen en één of meerdere smsje gestuurd.... ook al vond ze je wel leuk dan werkt dat gedrag nou niet bepaald in je voordeel en zegt het genoeg over jezelf.
Ik denk het niet, ik ben bij hem meer mezelf dan bij wie dan ookquote:Op woensdag 28 november 2007 17:56 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Dat ken ik zeker. Dat is vaak het moment waar aan de andere kant van de lijn de interesse verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ja ik ben verbitterd.
omdat ik niet zo zeker van mezelf benquote:Op woensdag 28 november 2007 14:36 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
afbellenwaarom zou je dat doen als je een afspraak hebt staan
Dát zou ik écht erg vinden als een dame dat zou doen....
Je bent bang om afgewezen te worden, dus zeg je zelf vantevoren alvast maar af?quote:Op woensdag 28 november 2007 18:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat ik niet zo zeker van mezelf ben
zoiets jaquote:Op woensdag 28 november 2007 18:28 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Je bent bang om afgewezen te worden, dus zeg je zelf vantevoren alvast maar af?
Je hebt haar twee keer gebeld. Dat je contact zoekt weet ze, iedereen heeft z'n telefoon wel vaak bij zich. Nu is het aan haar om met jou contact op te nemen. Indien ze dat niet doet, dan weet je genoeg.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:10 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
heb haar 2x gebeld zondagavonddaarna niet meer geprobeerd... Ik verwacht er weinig van en misschien bel ik nog 1x, daarna niet meer... ik bel denk ik nog 1x omdat ik er ander sspijt krijg later van: fuck , had ik maar gebeld hadden we misschien nog kunnen daten
(aangezien dat ook al min of meer afgesproken was, alleen tijd/datum/activiteit nog niet)
Best logisch hoorquote:
Na 15 jaar van afwijzingen kan ik geen positieve gedachten meer bedenken, al probeer ik het op dit moment wel. Het meisje wat ik leuk vind is anders dan die anderen, qua leven. Ik wil eigenlijk niet al te makkelijk de moed opgeven. Aan de andere kant kom ik geen steek verder en ben ik bang dat het voor de zoveelste keer op niks uit loopt.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:56 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Dat doe je dan ook zelf
Je gedachten zijn je grootste vijand
Als jij er positieve helpende gedachten van maakt voel je je alleen maar beter ipv kutter
Haal het dan ergens anders uit dan vrouwen proberen te schakenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Na 15 jaar van afwijzingen kan ik geen positieve gedachten meer bedenken, al probeer ik het op dit moment wel. Het meisje wat ik leuk vind is anders dan die anderen, qua leven. Ik wil eigenlijk niet al te makkelijk de moed opgeven. Aan de andere kant kom ik geen steek verder en ben ik bang dat het voor de zoveelste keer op niks uit loopt.
Idd!quote:Op woensdag 28 november 2007 18:39 schreef thaleia het volgende:
RZ en Q, het zijn maar vrouwenDat de goedkeuring van een vrouw de enige manier zou zijn om zelfvertrouwen te kweken is een idee dat alleen in R&P leeft. Neem eens een kijkje buiten dit subforum en ontdek dat er massa's mannen zijn die ook niet zo'n enorme erelijst hebben op vrouwgebied, maar toch bulken van het zelfvertrouwen omdat ze zoveel voldoening halen uit hun muziek, kunst, sport, werk...ik kan echt zo vijf voorbeelden noemen van vriendinnen van me, zusjes, en ikzelf, die smoorverliefd werden op een man die al in geen tijden meer een vrouw had gehad, maar wel superaantrekkelijk was juist omdat hij niet z'n hele wereld om vrouwen liet draaien, en niet z'n hele zelfbeeld afhankelijk maakte van of een paar troela's hem zagen zitten.
Wie is er nou interessanter, zo'n vrouw, of jijzelf?
Zo vaak probeer ik dat niet.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:36 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Haal het dan ergens anders uit dan vrouwen proberen te schaken
Ben je nu ook zenuwachtig dan? Ik vind het altijd wel leuk die spanning voor een leuke date. Soms moet ik dan even opwarmen om in het gesprekte komen (en kom ik misschien wat suf over) maar afzeggen vanwege zenuwen heb ik nog nooit gedaan. Als je al bij voorbaat kansloos zou zijn geweest dan was die date er ook niet gekomen moet je maar denken.quote:
Ik lees hier toch echt geen reden waarom je niet ergens anders voldoening uit kunt halenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo vaak probeer ik dat niet.
En de pest is, hoe ouder je wordt, hoe minder vrienden. Die zijn namelijk massaal aan het settelen en hebben dus geen vrienden meer nodig. (ja, inderdaad, dan moet je je gaan afvragen of het wel zulke goede vrienden waren.)
Enniewee, ik wil ook wel eens weten hoe het is om hand in hand te lopen met iemand die je leuk vind en om de sterren van de hemel te vrijen en hoe het voelt als iemand zegt dat ze je lief bent.
Ben ik nu een emo?
Ik begrijp RZ wel. Je focust je op datgene wat je niet hebt of (schijnbaar) niet kunt krijgen. Misschien maken mannen zich ook wel op een andere manier druk om gebrek aan succes bij het andere geslacht dan vrouwen.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:39 schreef thaleia het volgende:
RZ en Q, het zijn maar vrouwenDat de goedkeuring van een vrouw de enige manier zou zijn om zelfvertrouwen te kweken is een idee dat alleen in R&P leeft. Neem eens een kijkje buiten dit subforum en ontdek dat er massa's mannen zijn die ook niet zo'n enorme erelijst hebben op vrouwgebied, maar toch bulken van het zelfvertrouwen omdat ze zoveel voldoening halen uit hun muziek, kunst, sport, werk...ik kan echt zo vijf voorbeelden noemen van vriendinnen van me, zusjes, en ikzelf, die smoorverliefd werden op een man die al in geen tijden meer een vrouw had gehad, maar wel superaantrekkelijk was juist omdat hij niet z'n hele wereld om vrouwen liet draaien, en niet z'n hele zelfbeeld afhankelijk maakte van of een paar troela's hem zagen zitten.
Wie is er nou interessanter, zo'n vrouw, of jijzelf?
ben nu wel zenuwachtig en komt misschien ook wel omdat ik pas 1 keer een echte date hebt gehadquote:Op woensdag 28 november 2007 18:42 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Ben je nu ook zenuwachtig dan? Ik vind het altijd wel leuk die spanning voor een leuke date. Soms moet ik dan even opwarmen om in het gesprekte komen (en kom ik misschien wat suf over) maar afzeggen vanwege zenuwen heb ik nog nooit gedaan. Als je al bij voorbaat kansloos zou zijn geweest dan was die date er ook niet gekomen moet je maar denken.
Dan is er altijd iets om op te focusen en je zelf depri te pratenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:46 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Ik begrijp RZ wel. Je focust je op datgene wat je niet hebt of (schijnbaar) niet kunt krijgen. Misschien maken mannen zich ook wel op een andere manier druk om gebrek aan succes bij het andere geslacht dan vrouwen.
Dat is natuurlijk wel zo, maar ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk moedeloos kunt worden als de dingen die je mist steeds maar buiten handbereik blijven ook al doe je nog zo je best. De behoefte aan een partner is nu eenmaal niet triviaal genoeg om rationeel weg te kunnen denken. Stel je eens voor dat alle mannen/vrouwen waar jij ooit verliefd op bent geworden dat niet op jou konden worden . Allemaal. Keer op keer.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:49 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Dan is er altijd iets om op te focusen en je zelf depri te praten
Ik heb ook geen auto, ik heb ook geen kat, ik heb ook nog geen toffe baan (dingen die ik wel wil)
En oke ik voel me daar ook wel eens klote over, maar daarna zeg ik tegen mezelf nu is het klaar kijk eens naar wat je wel hebt! Dan voel je je een stuk beter
En als je je beter voelt kun je met goede moed werken aan jezelf
Maar het is een spiraal, als jij je blijft focusen op wat je niet kunt hebben ga je het ook niet krijgenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:55 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo, maar ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk moedeloos kunt worden als de dingen die je mist steeds maar buiten handbereik blijven ook al doe je nog zo je best. De behoefte aan een partner is nu eenmaal niet triviaal genoeg om rationeel weg te kunnen denken. Stel je eens voor dat alle mannen/vrouwen waar jij ooit verliefd op bent geworden dat niet op jou konden worden . Allemaal. Keer op keer.
Daar ben ik het met je eens. Self fulfilling prophecy en alles. Ook al gaan de dingen niet zo als je wilt moet je je altijd blijven inzetten voor een verbetering. Wat moet je anders? Soms is alleen het geluk om een succeservaring mee te maken die een aanzet geeft om de spiraal te doorbreken net dat duwtje in de rug wat je mist. Ik denk dat dat is waar RZ tegenaan hikt.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Maar het is een spiraal, als jij je blijft focusen op wat je niet kunt hebben ga je het ook niet krijgen
Ik zeg ook je zult je vast nog depri voelen af en toe maar zet de energie om naar iets positiefs
Je maakt je zelf, niet de omstandigheden
Maar niet de enige manier om de spiraal te verbrekenquote:Op woensdag 28 november 2007 19:06 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens. Self fulfilling prophecy en alles. Ook al gaan de dingen niet zo als je wilt moet je je altijd blijven inzetten voor een verbetering. Wat moet je anders? Soms is alleen het geluk om een succeservaring mee te maken die een aanzet geeft om de spiraal te doorbreken net dat duwtje in de rug wat je mist. Ik denk dat dat is waar RZ tegenaan hikt.
Laat deze tijger je het licht doen zien! Voorproefje, hier z'n topic !quote:Op woensdag 28 november 2007 16:54 schreef Plague het volgende:
Nouja, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, als iemand een keer wat tips wil en een avondje mee wil stappen hoor ik 't welIk woon in Utrecht.
Vanzelfquote:Op woensdag 28 november 2007 18:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ben bij hem meer mezelf dan bij wie dan ook. Er komt er vanzelf 1 langs waarbij de interesse niet als sneeuw voor de zon verdwijnt.
dat 'we moeten echt nog eens afspreken' was meer 'het lijkt mij ook leuk om nóg een keer af te spreken, hou ik je aan!' (dat mailde ze paar dagen later... , terwijl ik er niet naar vroeg oid tja)quote:Op woensdag 28 november 2007 18:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je hebt haar twee keer gebeld. Dat je contact zoekt weet ze, iedereen heeft z'n telefoon wel vaak bij zich. Nu is het aan haar om met jou contact op te nemen. Indien ze dat niet doet, dan weet je genoeg.
Dat 'we moeten echt nog eens afspreken' heb ik ook weleens gezegd, betekent overigens niet altijd dat ik het meen en daar dus behoefte aan heb. Wellicht geldt voor haar hetzelfde.
Liefie, wij zijn 30ers, dan kun je het niet zomaar meer een tijdje loslaten. Het klokje tik door namelijk. Het voelt aardig kut als de meeste vrienden om je heen ziet settelen in huisje boompje babietje en van je ziet vervreemden. Dat gebeurt gewoon en kun je niet tegenhouden. De leefwereld van een alleenstaande 30er is totaal en compleet anders dan die van een koppeltje met kids.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:08 schreef liefie_ het volgende:
Maar niet de enige manier om de spiraal te verbreken
En ook hoef je niet direct iets te verbeteren op het gebied van vrouwen om je beter te voelen
Sterker nog, ik denk dat als het daar niet lukt je het beter even een tijdje los kunt laten
Dat ligt ook aan de plek waar je woont, in een dorp is dat idd zo, al mijn vrienden van vroeger uit het dorp wonen al samen, hier in de Grote Stad is het een stuk beter vol te houden. Als ik nu nog als single in een dorp had gewoond was ik gek geworden.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo vaak probeer ik dat niet.
En de pest is, hoe ouder je wordt, hoe minder vrienden. Die zijn namelijk massaal aan het settelen en hebben dus geen vrienden meer nodig. (ja, inderdaad, dan moet je je gaan afvragen of het wel zulke goede vrienden waren.)
Vrouwendingen.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
Dan kun je denken: "boehoe, niet lekker, man nodig die me vertroetelt".
Dus ik ging maar allemaal lekkere dingen eten
jezelf afhankelijk maken van de bevestiging van iemand anders.
quote:in elk geval altijd terug te kunnen vallen op 1 heel tof iets dat altijd tof blijft: jijzelf. Met je briljante stukjes.
quote:Op woensdag 28 november 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
En afgelopen weekend was ik niet lekker. Dan kun je denken: "boehoe, niet lekker, man nodig die me vertroetelt". Maar die was er geen voorhanden. Dus ik ging maar allemaal lekkere dingen eten en een stukje schrijven. En dat werd me toch een tof stukjeEn ik voelde me echt helemaal de koning, zo'n tof stukje was het. Dat is een ZOveel stabieler positief gevoel over jezelf dan wanneer je het afhankelijk maakt van de bevestiging van iemand anders.
Knipoog, als dit al 30 jaar niet werkt dan denk ik dat wel duidelijk is dat dit niet werkt!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Liefie, wij zijn 30ers, dan kun je het niet zomaar meer een tijdje loslaten. Het klokje tik door namelijk. Het voelt aardig kut als de meeste vrienden om je heen ziet settelen in huisje boompje babietje en van je ziet vervreemden. Dat gebeurt gewoon en kun je niet tegenhouden. De leefwereld van een alleenstaande 30er is totaal en compleet anders dan die van een koppeltje met kids.
Waar ik dan nog de pest in over heb is dat ik wel degelijk relaties heb gehad van mijn 18e tot mijn 25e (nooit langer dan een jaar, maar lang genoeg.. en toen hield het plots op) en dan is het 'verlangen naar' ook nog eens 'weten wat je mist' geworden. Al weet ik ook wel dat een relatie ook zijn ups en downs heeft. Niets voelt zo kut als ruzie met je vriend(in).
Wat zij zegt!!!!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
Als het allemaal zo volautomatisch killing is voor je zelfbeeld, waarom hadden die mannen waar ik het over had daar dan geen last van? Het kan blijkbaar toch echt anders dan dat je je zelfbeeld primair ophangt aan succes bij het andere geslacht.
Sterker nog....het werkt niet. Ik had ooit drie jaar lang precies dat waar RZ zo naar verlangt. Maar niet zo'n positief zelfbeeld. Nou dan kun je de liefste partner van de wereld hebben en de sterren van de hemel vrijen, maar je voelt je alsnog ellendig. Trust me.
Nu is het hier ook alweer driekwart jaar geleden dat er een man bleef slapen, en al jaren geleden dat het echt leuk was met iemand. En afgelopen weekend was ik niet lekker. Dan kun je denken: "boehoe, niet lekker, man nodig die me vertroetelt". Maar die was er geen voorhanden. Dus ik ging maar allemaal lekkere dingen eten en een stukje schrijven. En dat werd me toch een tof stukjeEn ik voelde me echt helemaal de koning, zo'n tof stukje was het. Dat is een ZOveel stabieler positief gevoel over jezelf dan wanneer je het afhankelijk maakt van de bevestiging van iemand anders.
Echt, ik meen het, jullie doen jezelf tekort. Tuurlijk is het leuker om een leuke vrouw aan je zijde te hebben. En jammer als het een heel lange tijd niet zo is. En jammer als je werk niet zo leuk is, of je woonsituatie, of je gezondheid is slecht, of je financien. Maar JUIST omdat er altijd dingen zullen zijn die niet zo leuk zijn is het belangrijk om in elk geval altijd terug te kunnen vallen op 1 heel tof iets dat altijd tof blijft: jijzelf. Met je briljante stukjes.
Goed, ik hoop dat het helpt, ik heb het in elk geval geprobeerd. Als jullie nu nog in dit subforum blijven hangen en jezelf de grond in praten heeft het aan mij niet gelegen
En dat dusquote:Op woensdag 28 november 2007 19:47 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat en relationele sferen moeten los van elkaar staan. Je moet te allen tijde tevreden zijn met jezelf en je niet hopeloos voelen als je een keer (een tijdje) alleen bent. Of je nou wel of niet een (goede) relatie hebt.
Ik snap ook niet helemaal waarom mijn zelfbeeld af zou moeten hangen van een relatie of niet. Ik verlang naar een arm om me heen, een maatje, een vriendin, een relatie om samen dingen te beleven, of gewoon wilde sexquote:Op woensdag 28 november 2007 19:47 schreef OldJeller het volgende:
Dat en relationele sferen moeten los van elkaar staan. Je moet te allen tijde tevreden zijn met jezelf en je niet hopeloos voelen als je een keer (een tijdje) alleen bent. Of je nou wel of niet een (goede) relatie hebt.
quote:Op woensdag 28 november 2007 23:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
De reeks is niet dood, ik ben terug!!
hahahaha!!quote:Op woensdag 28 november 2007 23:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
De reeks is niet dood, ik ben terug!!
Volgende dates met dezelfde of anderen?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:34 schreef Miss_S het volgende:
net mijn date gehad
was erg gezellig, toch wel veel raakvlakken dus ben benieuwd naar volgende dates
Ik vind het jammer voor je. Maar goed, je bent nu wel weer zo vrij als een vogeltjequote:Op woensdag 28 november 2007 23:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
jahaaa zegmaar dat jullie het allemaal al aan hadden zien komen
Go for it! Maar niet té enthousiast wordenquote:Op woensdag 28 november 2007 23:45 schreef Miss_S het volgende:
met dezelfde
heb net ookal een smsje van hem gehad of ik mee naar de winterefteling wil met hem
quote:Op donderdag 29 november 2007 00:02 schreef MLI het volgende:
[..]
Go for it! Maar niet té enthousiast worden.
ik gok dat het hier ergens begintquote:Op donderdag 29 november 2007 00:07 schreef OldJeller het volgende:
Ik zie hier dezelfde mensen die echt vaak 'daten' en dan gaat het niet om iemand voor een avondje te regelen, maar wordt er gehoopt op 'echte liefde'.
Wat doen jullie fout?
quote:
alleen gaan we het aan niemand vertellenquote:Op donderdag 29 november 2007 00:00 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik vind het jammer voor je. Maar goed, je bent nu wel weer zo vrij als een vogeltje
Waarom die onzinquote:Op donderdag 29 november 2007 00:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
alleen gaan we het aan niemand vertellen
en nog er over praten
en zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |