Ik lees hier toch echt geen reden waarom je niet ergens anders voldoening uit kunt halenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo vaak probeer ik dat niet.
En de pest is, hoe ouder je wordt, hoe minder vrienden. Die zijn namelijk massaal aan het settelen en hebben dus geen vrienden meer nodig. (ja, inderdaad, dan moet je je gaan afvragen of het wel zulke goede vrienden waren.)
Enniewee, ik wil ook wel eens weten hoe het is om hand in hand te lopen met iemand die je leuk vind en om de sterren van de hemel te vrijen en hoe het voelt als iemand zegt dat ze je lief bent.
Ben ik nu een emo?
Ik begrijp RZ wel. Je focust je op datgene wat je niet hebt of (schijnbaar) niet kunt krijgen. Misschien maken mannen zich ook wel op een andere manier druk om gebrek aan succes bij het andere geslacht dan vrouwen.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:39 schreef thaleia het volgende:
RZ en Q, het zijn maar vrouwenDat de goedkeuring van een vrouw de enige manier zou zijn om zelfvertrouwen te kweken is een idee dat alleen in R&P leeft. Neem eens een kijkje buiten dit subforum en ontdek dat er massa's mannen zijn die ook niet zo'n enorme erelijst hebben op vrouwgebied, maar toch bulken van het zelfvertrouwen omdat ze zoveel voldoening halen uit hun muziek, kunst, sport, werk...ik kan echt zo vijf voorbeelden noemen van vriendinnen van me, zusjes, en ikzelf, die smoorverliefd werden op een man die al in geen tijden meer een vrouw had gehad, maar wel superaantrekkelijk was juist omdat hij niet z'n hele wereld om vrouwen liet draaien, en niet z'n hele zelfbeeld afhankelijk maakte van of een paar troela's hem zagen zitten.
Wie is er nou interessanter, zo'n vrouw, of jijzelf?
ben nu wel zenuwachtig en komt misschien ook wel omdat ik pas 1 keer een echte date hebt gehadquote:Op woensdag 28 november 2007 18:42 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Ben je nu ook zenuwachtig dan? Ik vind het altijd wel leuk die spanning voor een leuke date. Soms moet ik dan even opwarmen om in het gesprekte komen (en kom ik misschien wat suf over) maar afzeggen vanwege zenuwen heb ik nog nooit gedaan. Als je al bij voorbaat kansloos zou zijn geweest dan was die date er ook niet gekomen moet je maar denken.
Dan is er altijd iets om op te focusen en je zelf depri te pratenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:46 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Ik begrijp RZ wel. Je focust je op datgene wat je niet hebt of (schijnbaar) niet kunt krijgen. Misschien maken mannen zich ook wel op een andere manier druk om gebrek aan succes bij het andere geslacht dan vrouwen.
Dat is natuurlijk wel zo, maar ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk moedeloos kunt worden als de dingen die je mist steeds maar buiten handbereik blijven ook al doe je nog zo je best. De behoefte aan een partner is nu eenmaal niet triviaal genoeg om rationeel weg te kunnen denken. Stel je eens voor dat alle mannen/vrouwen waar jij ooit verliefd op bent geworden dat niet op jou konden worden . Allemaal. Keer op keer.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:49 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Dan is er altijd iets om op te focusen en je zelf depri te praten
Ik heb ook geen auto, ik heb ook geen kat, ik heb ook nog geen toffe baan (dingen die ik wel wil)
En oke ik voel me daar ook wel eens klote over, maar daarna zeg ik tegen mezelf nu is het klaar kijk eens naar wat je wel hebt! Dan voel je je een stuk beter
En als je je beter voelt kun je met goede moed werken aan jezelf
Maar het is een spiraal, als jij je blijft focusen op wat je niet kunt hebben ga je het ook niet krijgenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:55 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo, maar ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk moedeloos kunt worden als de dingen die je mist steeds maar buiten handbereik blijven ook al doe je nog zo je best. De behoefte aan een partner is nu eenmaal niet triviaal genoeg om rationeel weg te kunnen denken. Stel je eens voor dat alle mannen/vrouwen waar jij ooit verliefd op bent geworden dat niet op jou konden worden . Allemaal. Keer op keer.
Daar ben ik het met je eens. Self fulfilling prophecy en alles. Ook al gaan de dingen niet zo als je wilt moet je je altijd blijven inzetten voor een verbetering. Wat moet je anders? Soms is alleen het geluk om een succeservaring mee te maken die een aanzet geeft om de spiraal te doorbreken net dat duwtje in de rug wat je mist. Ik denk dat dat is waar RZ tegenaan hikt.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Maar het is een spiraal, als jij je blijft focusen op wat je niet kunt hebben ga je het ook niet krijgen
Ik zeg ook je zult je vast nog depri voelen af en toe maar zet de energie om naar iets positiefs
Je maakt je zelf, niet de omstandigheden
Maar niet de enige manier om de spiraal te verbrekenquote:Op woensdag 28 november 2007 19:06 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens. Self fulfilling prophecy en alles. Ook al gaan de dingen niet zo als je wilt moet je je altijd blijven inzetten voor een verbetering. Wat moet je anders? Soms is alleen het geluk om een succeservaring mee te maken die een aanzet geeft om de spiraal te doorbreken net dat duwtje in de rug wat je mist. Ik denk dat dat is waar RZ tegenaan hikt.
Laat deze tijger je het licht doen zien! Voorproefje, hier z'n topic !quote:Op woensdag 28 november 2007 16:54 schreef Plague het volgende:
Nouja, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, als iemand een keer wat tips wil en een avondje mee wil stappen hoor ik 't welIk woon in Utrecht.
Vanzelfquote:Op woensdag 28 november 2007 18:10 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ben bij hem meer mezelf dan bij wie dan ook. Er komt er vanzelf 1 langs waarbij de interesse niet als sneeuw voor de zon verdwijnt.
dat 'we moeten echt nog eens afspreken' was meer 'het lijkt mij ook leuk om nóg een keer af te spreken, hou ik je aan!' (dat mailde ze paar dagen later... , terwijl ik er niet naar vroeg oid tja)quote:Op woensdag 28 november 2007 18:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je hebt haar twee keer gebeld. Dat je contact zoekt weet ze, iedereen heeft z'n telefoon wel vaak bij zich. Nu is het aan haar om met jou contact op te nemen. Indien ze dat niet doet, dan weet je genoeg.
Dat 'we moeten echt nog eens afspreken' heb ik ook weleens gezegd, betekent overigens niet altijd dat ik het meen en daar dus behoefte aan heb. Wellicht geldt voor haar hetzelfde.
Liefie, wij zijn 30ers, dan kun je het niet zomaar meer een tijdje loslaten. Het klokje tik door namelijk. Het voelt aardig kut als de meeste vrienden om je heen ziet settelen in huisje boompje babietje en van je ziet vervreemden. Dat gebeurt gewoon en kun je niet tegenhouden. De leefwereld van een alleenstaande 30er is totaal en compleet anders dan die van een koppeltje met kids.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:08 schreef liefie_ het volgende:
Maar niet de enige manier om de spiraal te verbreken
En ook hoef je niet direct iets te verbeteren op het gebied van vrouwen om je beter te voelen
Sterker nog, ik denk dat als het daar niet lukt je het beter even een tijdje los kunt laten
Dat ligt ook aan de plek waar je woont, in een dorp is dat idd zo, al mijn vrienden van vroeger uit het dorp wonen al samen, hier in de Grote Stad is het een stuk beter vol te houden. Als ik nu nog als single in een dorp had gewoond was ik gek geworden.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo vaak probeer ik dat niet.
En de pest is, hoe ouder je wordt, hoe minder vrienden. Die zijn namelijk massaal aan het settelen en hebben dus geen vrienden meer nodig. (ja, inderdaad, dan moet je je gaan afvragen of het wel zulke goede vrienden waren.)
Vrouwendingen.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
Dan kun je denken: "boehoe, niet lekker, man nodig die me vertroetelt".
Dus ik ging maar allemaal lekkere dingen eten
jezelf afhankelijk maken van de bevestiging van iemand anders.
quote:in elk geval altijd terug te kunnen vallen op 1 heel tof iets dat altijd tof blijft: jijzelf. Met je briljante stukjes.
quote:Op woensdag 28 november 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
En afgelopen weekend was ik niet lekker. Dan kun je denken: "boehoe, niet lekker, man nodig die me vertroetelt". Maar die was er geen voorhanden. Dus ik ging maar allemaal lekkere dingen eten en een stukje schrijven. En dat werd me toch een tof stukjeEn ik voelde me echt helemaal de koning, zo'n tof stukje was het. Dat is een ZOveel stabieler positief gevoel over jezelf dan wanneer je het afhankelijk maakt van de bevestiging van iemand anders.
Knipoog, als dit al 30 jaar niet werkt dan denk ik dat wel duidelijk is dat dit niet werkt!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Liefie, wij zijn 30ers, dan kun je het niet zomaar meer een tijdje loslaten. Het klokje tik door namelijk. Het voelt aardig kut als de meeste vrienden om je heen ziet settelen in huisje boompje babietje en van je ziet vervreemden. Dat gebeurt gewoon en kun je niet tegenhouden. De leefwereld van een alleenstaande 30er is totaal en compleet anders dan die van een koppeltje met kids.
Waar ik dan nog de pest in over heb is dat ik wel degelijk relaties heb gehad van mijn 18e tot mijn 25e (nooit langer dan een jaar, maar lang genoeg.. en toen hield het plots op) en dan is het 'verlangen naar' ook nog eens 'weten wat je mist' geworden. Al weet ik ook wel dat een relatie ook zijn ups en downs heeft. Niets voelt zo kut als ruzie met je vriend(in).
Wat zij zegt!!!!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:38 schreef thaleia het volgende:
Als het allemaal zo volautomatisch killing is voor je zelfbeeld, waarom hadden die mannen waar ik het over had daar dan geen last van? Het kan blijkbaar toch echt anders dan dat je je zelfbeeld primair ophangt aan succes bij het andere geslacht.
Sterker nog....het werkt niet. Ik had ooit drie jaar lang precies dat waar RZ zo naar verlangt. Maar niet zo'n positief zelfbeeld. Nou dan kun je de liefste partner van de wereld hebben en de sterren van de hemel vrijen, maar je voelt je alsnog ellendig. Trust me.
Nu is het hier ook alweer driekwart jaar geleden dat er een man bleef slapen, en al jaren geleden dat het echt leuk was met iemand. En afgelopen weekend was ik niet lekker. Dan kun je denken: "boehoe, niet lekker, man nodig die me vertroetelt". Maar die was er geen voorhanden. Dus ik ging maar allemaal lekkere dingen eten en een stukje schrijven. En dat werd me toch een tof stukjeEn ik voelde me echt helemaal de koning, zo'n tof stukje was het. Dat is een ZOveel stabieler positief gevoel over jezelf dan wanneer je het afhankelijk maakt van de bevestiging van iemand anders.
Echt, ik meen het, jullie doen jezelf tekort. Tuurlijk is het leuker om een leuke vrouw aan je zijde te hebben. En jammer als het een heel lange tijd niet zo is. En jammer als je werk niet zo leuk is, of je woonsituatie, of je gezondheid is slecht, of je financien. Maar JUIST omdat er altijd dingen zullen zijn die niet zo leuk zijn is het belangrijk om in elk geval altijd terug te kunnen vallen op 1 heel tof iets dat altijd tof blijft: jijzelf. Met je briljante stukjes.
Goed, ik hoop dat het helpt, ik heb het in elk geval geprobeerd. Als jullie nu nog in dit subforum blijven hangen en jezelf de grond in praten heeft het aan mij niet gelegen
En dat dusquote:Op woensdag 28 november 2007 19:47 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat en relationele sferen moeten los van elkaar staan. Je moet te allen tijde tevreden zijn met jezelf en je niet hopeloos voelen als je een keer (een tijdje) alleen bent. Of je nou wel of niet een (goede) relatie hebt.
Ik snap ook niet helemaal waarom mijn zelfbeeld af zou moeten hangen van een relatie of niet. Ik verlang naar een arm om me heen, een maatje, een vriendin, een relatie om samen dingen te beleven, of gewoon wilde sexquote:Op woensdag 28 november 2007 19:47 schreef OldJeller het volgende:
Dat en relationele sferen moeten los van elkaar staan. Je moet te allen tijde tevreden zijn met jezelf en je niet hopeloos voelen als je een keer (een tijdje) alleen bent. Of je nou wel of niet een (goede) relatie hebt.
quote:Op woensdag 28 november 2007 23:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
De reeks is niet dood, ik ben terug!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |