abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:49:08 #1
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54732779
Vorige topic : Zwangerschap en geboorte deel 334

De aanstaande papa's en mama's :

19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
22 november 2007: S_oepstengel (meisje) (Geplande keizersnede, was op 12 dec. uitgerekend)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
*** 19 juni 2008: Silmarwen en Knut***
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Laatste reacties:
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedemorgen dames. Ik ben er weer (zonder baby en weeen). De Sint is vanacht bij ons thuis geweest en heeft onze dochter een cadeautje in de schoen bezorgt Jullie hadden dat koppie moeten zien vanmorgen, helemaal hyper en dat om 07.00 uur

Vanmiddag mag ik mij weer melden bij de verloskundige (15.00 uur) en vanavond heb ik een voorlichtingsavond borstvoeding.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:49 schreef Randa_v het volgende:
Lievelingsknuffel is niet erg als je er maar genoeg van hebt. Merlijn heeft 7 van die knuffeldoekjes schaap Waarvan 6 in gebruik. 3 boven en 3 onder. Ik heb hem laten wennen aan zijn knuffel door er ook gewoon mee te spelen als hij bij mij op schoot zat. In bed durfde ik toen nog niet echt, en in bed geeft hij er eigenlijk niet heel veel om. Schaapje is er vooral om in slaap te vallen, als troost noem maar op. Schaap eet ook regelmatig mee de laatste tijd al vond Merlijn het laatst wel niet zo leuk dat schaap na pizza in bad (wasmachine) moest.

Ben heel benieuwd waar we deze baby aan gaan laten wennen. Schaapje had ik al voor de geboorte van Merlijn gekregen voor de sinterklaas toen en met een maand is het zijn vaste knuffel geworden, lag op zijn gezichtje als hij ging slapen bij het wandelen.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:40 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Mijn moeder liet dagjes uit schieten omdat ze nog moest schoonmaken. Ze vondt poetsen niet leuk, maar je moest ook haar dagelijkse ritme niet onderuit halen Nee zo wil ik dus ook niet worden. En zo ben ik ook niet, ik laat ook gewoon staan en ga wat met mijn kinderen doen. Veel leuker.

Sombie, het komt vanzelf wel joh. als je meer en meer een buikje krijgt ga je toch meer vragen krijgen en dan is het gewoon leuker om hier mee te lezen en te reageren.

Hier nog niets hoor. Aardig geslapen vannacht, maar ben wel weer moe. Het was ook niet echt vroeg gisteravond. En vanmorgen was ik al vroeg wakker. Dus ga straks nog wel even tukkie doen denk ik. Vanmiddag met onze zoon naar de dokter voor een prik. Brr, hij zal dat nu wel helemaal niet zo leuk vinden. Hoe moet je ze nou weer wijsmaken dat het nodig is
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:45 schreef Tuc het volgende:
Spannend hoor Lewis, de echte laatste dagen!
Kun je het nog wel een beetje volhouden al met al?

Hier gaat het weer iets beter, griep verschijnselen lijken toch bijna voorbij te zijn, gelukkig maar
Ondertussen tellen we af tot de echo over 2 weken
Toch wel erg spannend!
Gisteravond had ik echt ontzettende buikpijn (kan door griep komen) en dat was toch wel even schrikken
Verder niets aan de hand gelukkig, maar toch..

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-11-2007 10:47:35 ]
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:50:28 #2
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_54732806
weer verhuisd...

goedemorgend dames
pi_54732829
Woeiii: straks een 3d en 4d echo!

(stiekeme tvp)
Hardloper.
IG @webkim
pi_54733647
Webkim, hoe is het met je vader?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:54:33 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734104
Oeh wat leuk Webkim! Wel komen showen hier dan he!

Nog even over lievelingsknuffels... Ik zou ook het liefst hebben dat hij er geen heeft, maar de kans dat hij dan het meest onvindbare knuffeltje pakt dat er is is me te groot.
En verder ben ik qua knuffeltjes-beleid helemaal fan van mijn zus. Schaap is voor in bed, en daar blijft hij ook.
Mijn nichtje krijgt hem dus ook echt alleen als ze gaat slapen. Hij gaat dus wel mee naar het kdv en bij haar vaste oppas ligt er ook eentje etc. etc. Maar als ze uit bed gaat blijft schaap daar lekker liggen wachten op haar.
Op die manier heb je iig een stuk minder kans op drama's van kwijtraken etc. etc.

Plus dat ik voorbeelden om me heen heb waarbij ik het dus echt geen porem vindt dat een kind van 2,5 de hele dag met speen in en 2 knuffels onder zijn arm loopt en dan echt moord en brand schreeuwt als ze even niet snel genoeg aangereikt worden, wat papa en mama uiteraard op een drafje doen ook nog.
Dat wil ik toch wel graag voorkomen.
pi_54734290
Mijn schoonzusje had een favoriete knuffel en die was niet ingepakt voor de vakantie. De vraag dus: moeten we hem ophalen of wil je een nieuwe uitzoeken.

De knuffel wat zo favoriet dat er gewoon een nieuwe werd uitgezocht (en volgens mij werd de volgende vakantie wederom een nieuwe knuffel gekocht )
pi_54734310
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh wat leuk Webkim! Wel komen showen hier dan he!

Nog even over lievelingsknuffels... Ik zou ook het liefst hebben dat hij er geen heeft, maar de kans dat hij dan het meest onvindbare knuffeltje pakt dat er is is me te groot.
En verder ben ik qua knuffeltjes-beleid helemaal fan van mijn zus. Schaap is voor in bed, en daar blijft hij ook.
Mijn nichtje krijgt hem dus ook echt alleen als ze gaat slapen. Hij gaat dus wel mee naar het kdv en bij haar vaste oppas ligt er ook eentje etc. etc. Maar als ze uit bed gaat blijft schaap daar lekker liggen wachten op haar.
Op die manier heb je iig een stuk minder kans op drama's van kwijtraken etc. etc.

Plus dat ik voorbeelden om me heen heb waarbij ik het dus echt geen porem vindt dat een kind van 2,5 de hele dag met speen in en 2 knuffels onder zijn arm loopt en dan echt moord en brand schreeuwt als ze even niet snel genoeg aangereikt worden, wat papa en mama uiteraard op een drafje doen ook nog.
Dat wil ik toch wel graag voorkomen.

JA das ook beter. Mikael mag zijn knuffel en speen ook alleen in bed. We hebben wel een reserve knuffel maar das voor slijtage van de eerste
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54734385
Ik lees weer even mee hier
Saartje
pi_54734450
miesje heeft 2 knuffels en een deken die ze altrijd mee gaat slapen, die komen s'ochtend mee naar beneden, want miesje kijkt s'ochtends nog altijd even in pyama naar de tv. Maar als we boodschappen gaan doen of zo blijven ze thuis, want anders raken ze kwijt. als ik lang in de auto moet zitten gaan ze ook mee, alleen blijven ze dan ook weer in de auto zitten. Werkt hier eigenlijk perfect. Fiep is hetzelfde fiep is voor in bed of rustig op de bank. Als ze gaat spelen word ie netjes in de kast gelegd en komt er dan eigenlijk pas weer rond 17:00 uit.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:15:42 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54734482
ik word hier trouwens flink blauw getrapt, maar dan echt in mijn zij? wel prettig hoor voel hem vaker wel bewegen als niet en geeft me toch een heel gerustgesteld gevoel.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:16:27 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54734504
speentjes heeft arwen nooit gedaan.
Ze heeft wel 2 slaapknuffels kiki ( artis kikker ) en meesje ( een handgemaakt koningskindje popje )
Ze mag ze ook beneden hebben, en soms gaan ze ook mee.
Ik was altijd tegen een vaste knuffel maar ze is er soms helemaal mee verkleefd, maar zonder is geen drama.
We zijn op den duur juist heel bewust een knuffelvriendje gaan geven. zodat zein het ziekenhuis daar wat troost aan heeft. En denk als je dat dan alleen voor in bed en dan zou gebruiken de knuffel alleen maar met niet leuke dingen asocieert.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54734535
Ik vind in bed liggen slapen anders heerlijk hoor
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:26:32 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734718
Nou, Kyra is altijd dolblij als ze schaap ziet, dat heeft voor haar echt niks met niet leuke dingen te maken.
Maar goed, het is dan ook altijd een normale slaapster geweest zonder rare drama's.
Slapen hoeft niet per sé iets negatiefs te zijn.

Wel lief, ze zag hier dus in de babykamer het schaapje op de wieg hangen maar ze snapte prima dat die voor de nieuwe baby was en dat die van haar thuis was. Heel schattig. 'Voor de baby?'
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:31:50 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54734827
Lewis, zie dat je al heel erg aan de beurt bent... wil je even succes wensen!!!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:34:40 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734889
Tan, hoe is het met jou? Wanneer moet je weer naar de gyn?
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:35:14 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54734906
Ik was drie jaar lang dolbij dat Saskia geen knuffel-voorkeur had .. Tot ze een knuffel-muis kado kreeg toen Tijn geboren was. In eerste instantie dacht ik 'dat is vast weer een gewone bevlieging zoals alles wat nieuw is leuk is' maar dat bleek niet zo te zijn.. nog steeds is Muis heilig. (en ondertussen niet meer te koop )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:36:54 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734941
Oh ja, die drama foto's idd!
Het lijkt me zo'n ramp... maar ja, je voorkomt het toch niet. Idd dikke kans dat ons babietje denkt 'bekijk het maar met je schapen'.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:41:16 #18
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54735058
Hier een onmogelijke knuffe en ook nog eens de meest lelijke. De mooiste zachteste knuffels hadden we gekregen. En Mara heeft gekozen een blauw wit konijn van stug badstof dat we bij de geboortekaartjes kregen.
Ja en probeer daar maar eens aan te komen.

Be hoe doe je dat dan als je een dagje weggaat en je kind slaapt in de wandelwagen of auto gaat ie dan wel mee (de knuffel dus he hihi)

Hier gaat flappie vaak overal mee naar toe zowel gewoon in de tas of in haar hand. Vooral nu (want het was een stuk minder) het voor haar allemaal zo spannend is. Verjaardag, sinterklaas, basisschool, baby enz gaat hij vaker mee heeft ze hem meer nodig.
Dat vind ik prima. Speen is altijd wel boven gebleven behalve bij dagjes weg.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:42:56 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54735098
Ja, dan gaat die knuffel wel mee.
Ik geloof dat mijn zus er standaard eentje onderin de luiertas heeft zitten voor dat soort gevallen. Hoewel Kyra ook wel in slaap kan vallen zonder schaap hoor.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:47:40 #20
3011 E.T.
pi_54735196
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, die drama foto's idd!
Het lijkt me zo'n ramp... maar ja, je voorkomt het toch niet. Idd dikke kans dat ons babietje denkt 'bekijk het maar met je schapen'.
Toen Tijn ook maar neigde naar het girafje in z'n bed heb ik 'm die richting ook in gepushd en meteen een reserve gekocht... Uiteindelijk wilde hij toch liever de aap die in z'n bed lag (nou heb ik er daar gelukkig ook twee van en komt er nog een reserve aan: die krijg ik van de kraamzorg-instantie )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54735714
Morgaine heeft nooit een knuffel met voorkeur gehad. Ze heeft wel eens een maand of wat met een knuffel geslapen maar die word door haar net zo makkelijk ingeruild voor een ander. We hebben een matras achter haar bed op zijn kant staan en daar zitten en liggen haar knuffels allemaal op. Gebeurd heel vaak dat er een knuffel op wordt gezet en een ander een paar nachtjes in haar bed mag liggen.
pi_54736012
hoe ging dat vroeger bij jullie zelf met knuffels? kregen jullie ook eenzelfde nieuwe als de oude te versleten was?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:35:07 #23
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54736147
Die lievelingsknuffels... volgens mij kun je daar als ouder niet zo heel veel in sturen.
Daan had een lievelingsknuffel. 'k Heb nergens een reserve-exemplaar kunnen vinden, dus toen de knuffel werkerlijk tot op de draad versleten was, hebben wij (Daan en ik) het in de prullenbak gegooid. Heeft hij, tegen mijn verwachtingen in, nooit problemen mee gehad.
Judith heeft nog nooit een lievelingsknuffel gehad. Ze heeft meestal wel een of andere knuffel in bed liggen, maar daar blijft ze wel van af.
Ik zie dus wel hoe het gaat bij de volgende...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:36:06 #24
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54736170
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:28 schreef _lotje_ het volgende:
hoe ging dat vroeger bij jullie zelf met knuffels? kregen jullie ook eenzelfde nieuwe als de oude te versleten was?
Ik had vroeger geen lievelingsknuffel, dus ik heb er nooit een versleten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:02:57 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54736668
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:28 schreef _lotje_ het volgende:
Ik had alleen in bed knuffels, verder kwamen ze niet. Dus mijn moeder heeft wel regelmatig herstelwerkzaamheden uit moeten voeren, maar mijn allereerste knuffel is nog steeds in complete staat (en ligt al bij de andere knuffels voor het kind . )
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54736671
Ik heb toen ik 1 jaar oud was een kat gekregen van mijn opa en oma en die heeft tot ik op mij zelf ging wonen bij mij in bed gelegen, inmiddels ligt ie bij mijn dochter op de kamer en mag zij er mee slapen als ze wilt. Ik heb er dus altijd maar 1 gehad, ben er altijd onwijs zuinig op geweest en hopelijk is mijn dochter dat ook. Zo niet dan pik ik hem weer terug.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 20 november 2007 @ 13:13:48 #27
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54736864
Ik heb verschillende lievelingsknuffels gehad die op het moment zelf wel heilig waren, maar ook net zo makkelijk vervangen werden als ik iets leukers kreeg .
Eerste ooit was een aapje, waar uiteindelijk weinig van over was. Die is toen vervangen voor roze-je-witje, een konijntje. Die ben ik een keer kwijt geweest, waarna mijn moeder een reserve-versie in de brievenbus heeft gestopt Dat kan ik me zelfs nog wel herinneren, dat ik echt niet snapte hoe ze nou wisten waar ik woonde

Daarna heb ik heeeeeeel lang een soort van eekhorn handpopje gehad, die weer vervangen is voor een roze/witte poezenknuffel die ik ook echt een tijd heb gehad. En nu heb ik al 9 jaar een Simba en daar heb ik dus ook nog een reserve van voor als deze echt helemaal versleten is, want hij slaapt zo lekker
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:15:14 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54736890
Lievelingsknuffel hier: Purk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54736934
Anna's lievelingsknuffel is een schaap. Zelf vind ik hem ook erg leuk en lief en zacht. We hebben nu twee reserve-exemplaren (gebruiken er drie door elkaar), maar ik ben wel op zoek naar nog een schaap. Ze zijn niet zo heel stevig denk ik en ik ben bang dat ze kapot gaan. Maar voorlopig kan Anna vooruit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54737099
oudste zoon had geen lievelingsknuffel, enkel lievelingsspeentjes, 1 voor in de mond, 1 voor in de hand, om die dan in zijn slaap om te wisselen
jongste zoon had een Ikea kussensloopje als knuffel
ikzelf had een denkbeeldig vriendje als knuffel
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54737654
Hier een berichtje weer eens van mij.
Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!

Tis een behoorlijk drukke tijd geweest met veel nare en leuke dingen (geen zin om het te vertellen de nare dingen )
Vandaar ook besloten een tijd terug om mij terug te trekken uit dit forum.
Nu heb ik even zin om weer een berichtje te doen met alle foto's van elke week tot nu toe.

Blote buikfoto's zijn van 10 week tot 33 week en de laatste met kleren is van 32/33 week.

Moet nu elke 2 week naar de VK en de vorige zei ze ook dat ik een behoorlijke buik heb. Ook familie en vrienden hebben het erover en ik moet zeggen dat ik behoorlijk trots ben op mij buik
Heb veel klachten maar elke keer hoor ik bij de VK dat het met de kleine heel goed gaat dus dan kan ik alleen maar glimlachen

Hij schopt behoorlijk goed en hij heeft al weken lang zijn voetjes bij mijn rechterribben liggen. Krijg ook af en toe een behoorlijk por van hem maar ik pak hem terug want af en toe kan ik hem onder z'n voetjes kietelen

VK voelde laatst ook waar het hoofdje zat en ineens van "Owww hij ligt wel al heel laag!!"
Ik: hoe bedoel je??!
Zij: maar is niet erg hoor kan
Ik en m'n man:
Schrokken er wat van want had even zo'n moment van toch niet ingedaald of zoiets maar daar had ze het niet over dus viel nog mee. Maar ik snapte dus ook meteen waarom het lopen zo rot gaat
Komende donderdag weer heen en dan afwachten wat ze zal zeggen.

Ben bekaf en kapot maar ow zo gelukkig! Over een paar weken dan zien wij hem eindelijk en ik heb er zo'n zin in!! (afgezien van het openscheuren van m'n jeweetwel )
Het is spannend en eng tegelijk maar laat de tijd maar mooi snel gaan want ik wil hem zo graag zien
pi_54738091
Mooie buik Ardenlyn

Ik heb ook weer wat..moet morgen naar de vk en nu had de assistente als aanmerking dat ik urine in moest leveren, terwijl ze een paar weken eerder had opgeschreven dat dat alleen bij week 17 en 36 moet. Wil ik opbellen omte vragen hoe dat zit, krijg ik geen gehoor
Saartje
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:16:09 #33
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54738147
Wat een mooi buik!

Ik ben bijna 10 weken, 2 kilo aangekomen (Meerendeel vocht heb ik zo het idee) en ik zweer het je, mijn buik komt toch echt al op. Broeken zitten strakker etc maar dat kan toch niet komen van die 2 kilootjes?
pi_54738194
Het zullen ook je darmen zijn die ruimte gaan maken voor je baarmoeder, en meer gas bevatten. Het kan dus wel
Saartje
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:26:08 #35
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54738405
mooie foto's!!

Silmarwen, ik had zowel bij Demi als u best snel een buikje dus het kan zeker, het al merendeel wel je darmen zijn idd.
Hoewel ik nu echt mijn baarmoeder voel, ben ook bijna 10 weken zwanger.
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:29:56 #36
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54738501
voor

met ongeveer 8 weken.

pi_54738549
zonet met uwv aan de lijn gehangen.. er is helemaal geen aanvraag voor me gedaan vanuit de werkgever... nee.. dat dacht ik al. ze laten me immers ook al vallen door geen contractverlenging te geven.. dus waarom zouden ze dat wel doen. nu gaan wel t samen oplossen.. uwv en ik. als k deze week geen post van ze krijg hang k maandag weer aan de lijn...
gedoe
en we moeten nog als de sodebliksem aan de slag om n 'rek' te maken voor de wieg!.. maar meneer wil zich niet haasten... en als ik dan iets push.. dan gaat t nog langzamer.. en
k heb t even gehad vandaag! en dan heb ik nog geen f*cking reet uitgevoerd ook
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:38:48 #39
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54738732
Lotje, wat balen zeg

Robin heeft zijn knuffels helemaal zelf uitgekozen, een olifant (Ollie) van 't kruidvat die ik van mijn voormalig leidinggevende had gekregen toen ik met zwangerschapsverlof ging. Die mag overal mee naar toe (we hebben 3 reserves opgeduikeld). Daarna is hij zich ineens ook gaan hechten aan een beer (Ojo). Die blijft altijd thuis, hebben we ook geen reserve van.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:46:39 #40
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54738898
Demi heeft aap en Po, amaar ene kleine voorliefde voor aap, aap komt uit een dierentuin en gelukkig hebben we er nu zo'n 6 op voorraad.

Ze heeft deze ook zelf uitgekozen overigens, ik probeerde ze aan een hele leuke hemakonijn te laten hechten maar madam dacht er anders over.

Lotje, balen joh, wel een hele leuke wieg!
pi_54739216
thnx

over knuffels.. k had er 1 favoriet.. en die heb ik idd nog steeds, ligt nu op zolder en zal vast in de kinderkamer terecht gaan komen
pi_54739769
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:33 schreef _lotje_ het volgende:
http://www.wiegje.nl/wieg/stawieg.html dit wiegje trouwens
erg leuke wieg! beetje het idee van de leander cradle maar dan niet ovaal maar rechthoekig, toch?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54740663
Ik heb een knuffeldeken. Nog steeds Het is een kinderdeken (1.50m bij ?) die mijn oma heeft gekregen bij de geboorte van haar jongste en die daarna naar mij is gegaan.

Mijn oom wordt 48 (m'n deken dus ook). De rafels hangen erbij en inmiddels kan ik zonder ook in slaap vallen, maar thuis ligt ie altijd op mijn hoofdkussen. Eerst duimde (nou ja, met m'n wijsvinger) ik er ook nog bij, maar dat doe ik inmiddels al jaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Duimen en dan met m'n lip langs het randje van de deken (nu heeft ie inmiddels ook geen randjes meer trouwens).

En het ding stonk, volgens m'n moeder dan. Moest ie weer verplicht een rondje in de wasmachine

Deze week toch maar weer eens doen trouwens
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:37:45 #44
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54740998
ik had van baby af aan al een witte poes(anke, de echte witte poes hete ook zo), ons mam heeft hem toen een keer gewassen en op de kachel te drogen gelegt waardoor ie in de fik is gevlogen,(en ik jarenlang denken dat het mijn schuld was) daarna mocht ik een nieuwe knuffel uitkiezen en dat werd wederom een witte poes, deze leeft nog steeds(zei het wat kaler en dunner) staat nu eigenlijk nog steeds op bed naast het hoofdkussen, kan er nog steeds geen afstand van doen.
pi_54741088
TVP..

(ik heb geen knuffel, wel een kussensloop... Die is heel zacht en zonder die sloop slaap ik niet lekker. Als de sloop op is is het weer heel lang zoeken naar een andere)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:56:30 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54741267
Net een rondje prenatal gedaan met E.T.! Leuk, zo even buiken vergelijken.
Heb nog een reserve dekentje voor het wiegje gekocht en nog een lakentje.
En... eindelijk een babyfoon, dat vergaten we steeds een soort van.

En waar ik echt heel blij mee ben is een kleed voor op de grond in de babykamer. Die wilde ik al een hele tijd maar kon steeds niet echt vinden wat ik zocht. En daar zag ik hem ineens liggen!
En ik had dus de allerlaatste uit de winkel, ze moest hem van het 'toonstukje' afhalen!

Foto volgt nog, even geen puf.
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:06:59 #47
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54741424
En het jasje
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:09:11 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54741468
Oh ja, die kan ik dan idd ook wel doen.
pi_54741549
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:33 schreef Pruk het volgende:
Webkim, hoe is het met je vader?
Die gaat heel langzaam aan vooruit, maar ligt nog wel op de ic. Lief dat je er nog aan denkt..!

En dan nu: echospam:

KLIK!
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:13:33 #50
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54741555
Haha, toch meegenomen dus
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:17:20 #51
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54741628
Wat een mooie foto's Webkim!
Ik denk dat wij dat straks ook wel gaan laten doen, erg leuk!

En ook nog sterkte met je vader gewenst, hopelijk gaat hij steeds beter vooruit
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:22:57 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54741753
Die met dat voetje en die vingertjes is lief Webkim!
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:13 schreef Tuc het volgende:
Haha, toch meegenomen dus
Oh nee wacht, ik begrijp je verkeerd! Ik heb niet dat andere jasje nog meegenomen.
Nee, dat gaat zelfs mij een beetje te ver.
pi_54741823
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:27 schreef TearSong het volgende:

[..]

erg leuke wieg! beetje het idee van de leander cradle maar dan niet ovaal maar rechthoekig, toch?
die lijkt er idd wel op ja die ik heb is n stuk dieper wel, en kan ook staan op 4 poten.
k heb m trouwens gewoon van marktplaats geplukt

mooie echo's webkim!!
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:48:28 #54
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54743739
Tjonge wat gaan jullie snel!!! Niet normaal meer, ben gewoon een paar uur bezig met bijlezen...

Iemand al iets gehoord van Lewis??? Die was toch gisteren uitgerekend?

en bij deze meld ik me weer... Nog steeds erg rustig in de buik, denk dat het nog wel fftjes duurt... jammer genoeg. ben wel benieuwd naar onze kleine!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_54743783
Mooie echo's webkim. Heel mooi, erg duidelijk ook.

Zo BE, halve prenatal maar leeg gekocht nog op de valreep

Ik ben weer goed gekeurd door de verloskundige, bloeddruk was 115/55 kind zit klem in mjin bekken (al weken) en ze schat de baby nu 3500 gram. En ik ben 37 weken en 4 dagen zwanger.

Zo even naar toilet en dan op naar de voorlichtingsavond borstvoeding.
  dinsdag 20 november 2007 @ 19:51:33 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54745189
Mooie echo foto's WebKim!
Veel plezier vanavond Faja.
Lewis alweer bovenaan...spannend hoor!
Lekker douchen!
pi_54745286
Ik heb wel een lievelingsknuffel sinds dat ik mijn communie gedaan heb. Slaap ik nog steeds mee. Hier gaat er standaard wel een schaapje mee als we weggaan. Merlijn slaapt veel in de kinderwagen en en dan is schaapje soms wel makkelijk. Het maakt niet uit trouwens hoe nieuw of oud schaap is, als het maar schaap is.
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:08:23 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54745576
Oh, en over 'nog niet gezien' gesproken...
Volgens mij heb ik DeLiedje vandaag ook nog niet langs zien komen, of wel?
  Jubileum moderator dinsdag 20 november 2007 @ 20:13:58 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54745715
DeLiedje is er toch niet stiekum tussenuit geslopen richting verloskamer?

Webkim wat een fantastische echo! Wat mooi, dat 3D. Kon je al iets bekends in het gezichtje zien, van jou of je man? Bij mijn collega kon je op de 3D foto al goed zien dat het kindje de lippen en neus van vader zou krijgen, zo grappig was dat.
Die voetjes en vingertjes foto is echt beeldschoon, lijkt wel een geboortekaartje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:19:06 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54745853
Ik heb even teruggelezen en ze schrijft dat haar ouders 2 dagen hier zijn dus daar kan het natuurlijk ook nog mee te maken hebben.
pi_54746124
webkim wat een mooie duidelijke echo's

kim even een reactie op je foto uit het vorige topic. wat veel en leuk
als je het niet aangetrokken krijg doe je gewoon even 4 pakjes op een dag aan, gewoon een modeshow geven
mama van 3 kids!
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:51:23 #62
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54746612
Neen dames, als Deliedje bevalt dan geef ik het meteen door! Ze is lekker uit eten met haar lief en haar ouders. De erg trotse opa en oma die al een weekendtas gepakt hadden want "stel je voor". Punk is een bofkont!

Webkim, wat een mooie foto's!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:07:35 #63
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54746936
Webkim, wat een lief schattig neusje heeft dat zwemmertje in je buik!

LLM
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:07:58 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54746943
Daar houden we je aan hoor Lishe!
pi_54748067
Ik ben er nog hoor.

Webkim, wat een schattige 3d foto's. Echt leuk om te zien. En wat kun je alles goed bekijken he

Faja, je kindje al 3500 gram. Dat is nogal een vrachtje. Was Morgaine ook zo groot toen ze was geboren.

En ik heb ook nog hele mooie buiken foto's langs zien komen. Inderdaad een flinke buik voor 33 weken

Ik ben vanmiddag met schoonmoeder en zoontje naar de dokter geweest voor inenting en hij gaf gewoon geen kick he. Echt heel stoer, alleen zat ik zelf wel bijna te

Oh en beide kinderen zijn niet gehecht aan 1 knuffel. Ikzelf had vroeger een gebreide pop Henkie, en daar speelt mijn dochter nu mee.
pi_54748346
Webkim leuke echo!

Ik verwissel om de paar weken de knuffel bij Damian in bed. Hij heeft dus geen favoriet.
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:22:09 #67
15869 gr8w8
Better by design.
pi_54748829
Mensen, mocht iemand op zien tegen de bevalling: Het is het allemaal waard!

Speciaal een tip voor alle toekomstige papa's en BE. Kopen die sloffen:
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:26:23 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54748919
*breek*
Je image... wat doe je!

Maar je opmerking over dat het het waard is is wel heel fijn... dan weten we strakjes waar we het voor gaan doen.
pi_54748981
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:49 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Faja, je kindje al 3500 gram. Dat is nogal een vrachtje. Was Morgaine ook zo groot toen ze was geboren.
Ik moest juist vanaf 6 maanden rust nemen tijdens mijn eerste zwangerschap want kind groeide niet goed en ik mocht blij zijn als ik de 6 pond zou halen bij geboorte. Uiteindelijk woog ze 3670 gram. Ik schrok wel een beetje van het geschatte gewicht vanmiddag, zal mij benieuwen van wat voor kleuter ik moet bevallen straks.
pi_54749270
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:28 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik moest juist vanaf 6 maanden rust nemen tijdens mijn eerste zwangerschap want kind groeide niet goed en ik mocht blij zijn als ik de 6 pond zou halen bij geboorte. Uiteindelijk woog ze 3670 gram. Ik schrok wel een beetje van het geschatte gewicht vanmiddag, zal mij benieuwen van wat voor kleuter ik moet bevallen straks.
Mikael werd geschat rond de 3600 gram. Die was "maar" 3360. Ik vind dat altijd zo raar dat schatten.
Liefde
pi_54749620
Ronja werd geschat op een krappe 3000 maar woog bijna een kilo meer
pi_54749896
Isa werd geschat op ruim 3 kilo eerder 3,5 kilo uiteindelijk woog ze dus maar 2664 gram, vind dat schatten zo wazig.
Mama van Isa en Ties
pi_54751802
Mijn 1e was bijna 6 pond.
Mijn 2e was bijna 8 pond.
En ik hoop dat die trend niet doorzet...
(mijn man was 10 pond, moet er niet aan denken! )
  woensdag 21 november 2007 @ 07:58:55 #74
54772 Silmarwen
pi_54753342
Ben ik nou de enige die die 3D echo's maar eng vindt? Ik wil ze zelf ook echt niet hebben. Ze zien er altijd zo gek en vervormd uit. De gewone echo's vind ik veel mooier
pi_54753364
hier geen schatting... k hoor alleen telkens dat ie góed groeid. en dan zegt mn schoonma telkens.. ach.. zo'n vaart zal t niet lopen... meneer was ook maar heel klein... en dan denk ik weer.. ja.. maar jij hebt de hele zwangerschap door gerookt.. dus dat telt niet.
geen idee eigenlijk wat k zelf woog, k was iig niet overdreven groot of klein.
  woensdag 21 november 2007 @ 08:11:02 #76
3011 E.T.
pi_54753421
Saskia hadden ze als mooi gemiddeld kindje (6 a 7 pond) ingeschat, maar bleek maar 2525 gram.. Dus bij Tijn maar een extra groei-echo en daarbij was hij precies gemiddeld en werd er ook geen 'extra' groei gevoeld de laatste weken maar hij was toch 8 pond
En alle drie de vk's zaten er dus beide keren naast

De vk zei nu al dat er tussenin wel prettig zou zijn, deze keer
pi_54753606
Dat is wel even heel wat anders Faja. Tjee.

De consultant van 2 weken geleden zei meteen dat ze niet aan schattingen doet omdat zelfs de meest seniore arts het nog mis kan hebben. Je kunt gewoon echt niet zeggen hoe zwaar een baby weegt totdat ze eruit zijn.

Voor dat ik het vergeet. Miss Dynastie, nog bedankt voor je filet american recept. Ik heb hem opgeslagen hoor, en ga ermee aan de slag zodra ik mijn vrachtje kwijt ben

Ik heb weer een fantastische nacht gehad NOT Ik zit er ook even helemaal doorheen. Maar ik heb het gevoel dat ik nu vandaag of morgen wel aan de beurt ben. En dat hoop ik ook echt.
pi_54753683
Fons woog op 5 september ook zoiets en is uiteindelijk op 15 oktober geboren met een gewicht van 4, 485 kilo.
pi_54753711
Poeh hey wat een gewicht

Het voelt hier alsof de baby flink gegroeid is de laatste 2 weken en echt bijna geen ruimte meer heeft. Maar ik zou echt niet weten of ze nou groter zou zijn als onze dochter.
  woensdag 21 november 2007 @ 08:57:01 #80
82727 klein_spookje
pi_54753827
silmarwen wij hebben ook geen 3d gekozen omdat ik ze niet mooi vind. En ik eigelijk nog niet wil weten hoe mijn kindje er uit ziet. We weten dat het een meisje is en de rest willen we toch pas zien na de geboorte. Dus hier hebben we gewoon een standaard zwart/wit echo laten maken.

De vk dacht nu ze Mara zo zag dat die klein geboren was omdat ze nu zo iel is. Maar ze was bij de geboorte keurig 3475gr. Bij de laatste echo met ruim 36 wk werd de tweede op 6 a 7 pond geschat bij de geboorte dus dat zal ongeveer net zo zwaar zijn als Mara was.
Maar men 10 pond dat lijkt me erg pijnlijk als dat op de natuurlijke manier komt.

Geen idee of ik het al gezegt had maar we hebben gister alle spullen maar eens besteld, de klossen (10 stuks) ondersteek en toch maar een bed en een rugsteun. Voordeel was dat ik 70,- moet betalen aan bezorgkosten maar verder niets voor het bed en ik mag het 2x 13 wk laten staan als ik dat zou willen.
Dus als het goed gaat beval ik heerlijk thuis! En kan daarna lekker ook beneden liggen.
Ze wilde het zelfs vandaag al komen instaleren maar ze mogen het gewoon neerzetten dan doen we de klossen zelf en het bed pas als het nodig is.

Morgen weer naar de vk nu even ruimte maken voor de bezorging en de laatste enveloppe schrijven. Hebben jullie ook zo belachelijk veel kaartjes?
  woensdag 21 november 2007 @ 09:25:16 #81
94046 PM-girl
pi_54754243
S_oepstengel, ik weet niet precies of je vandaag al naar het ziekenhuis moet of morgen, maar ik wil je alvast veel succes wensen! Ik hoop dat je morgen lekker kunt genieten van je kleintje!
*
pi_54754296
Oja, kaartjes.

Ik ga ook maar eens kijken of ik een drukker kan vinden die mijn kaartjes straks wil drukken en mijn adressenlijstje bijwerken
pi_54754842
Damian werd geschat tussen 3,5 en 4 kilo maar toen begon ik overtijd te lopen dus het werd toch wel zeker 8 pond.
Uiteindelijk bleek hij 3520 gram te zijn.
pi_54754894
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en over 'nog niet gezien' gesproken...
Volgens mij heb ik DeLiedje vandaag ook nog niet langs zien komen, of wel?
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:13 schreef Lois het volgende:
DeLiedje is er toch niet stiekum tussenuit geslopen richting verloskamer?
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb even teruggelezen en ze schrijft dat haar ouders 2 dagen hier zijn dus daar kan het natuurlijk ook nog mee te maken hebben.
Dat laatste dus ...

En die meld plicht, daar doe ik niet heel actief aan mee hoor, sorrie
Ik kom heus bijna elke dag wel hier, maar wil het niet als verplichting zien... Lishe komt het wel melden als het zover is
  woensdag 21 november 2007 @ 10:04:02 #85
14746 k_i_m
pi_54754914
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:22 schreef gr8w8 het volgende:
Mensen, mocht iemand op zien tegen de bevalling: Het is het allemaal waard!

Speciaal een tip voor alle toekomstige papa's en BE. Kopen die sloffen:
[ afbeelding ]
Ja, en dan lig ik straks te bevallen terwijl ik lig te ijlen over mannen met pluche pantoffels .
In my life
Why do I smile
pi_54755266
Ik kom me weer even melden, ik heb heerlijk uit mogen slapen vandaag. Was ik wel aan toe. Zat gisteren tijdens de borstvoedingscursus/voorlichting nog net niet te slapen en eenmaal thuis gauw wat gegeten en gedronken en mijn bed ingedoken. Ben wel een hoop wijzer geworden. Hopelijk gaat deze keer de borstvoeding dan ook zoals ik hoop, goed en lang.
pi_54755671
Zo, ik ben weer APKgoedgekeurd vanmorgen Mag over 3 weken alweer Ik had het vermoeden dat Saartje in stuit zou liggen en dat bleek ook te kloppen. Gelukkig heeftie nog tijd en ruimte genoeg om te draaien
Hier tot nu toe 2 6ponders gebaard, hoop dit keer ook zoiets of anders niet veel groter.
Saartje
  woensdag 21 november 2007 @ 11:22:21 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54756292
quote:
Op woensdag 21 november 2007 07:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ben ik nou de enige die die 3D echo's maar eng vindt? Ik wil ze zelf ook echt niet hebben. Ze zien er altijd zo gek en vervormd uit. De gewone echo's vind ik veel mooier
Nee hoor, zeker niet de enige. Ik vind ze idd ook engig en wij hebben het dus ook niet gedaan.
En gek genoeg, het argument 'je kan al zo goed zien hoe hij/zij eruit gaat zien' was voor mij juist een minpuntje. En dat terwijl ik wel heel graag het geslacht wilde weten enzo. Maar hoe hij eruit zit mag voor mij een verrassing blijven tot hij er eindelijk is.

*doorleest...
  woensdag 21 november 2007 @ 11:25:51 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54756369
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:03 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat laatste dus ...

En die meld plicht, daar doe ik niet heel actief aan mee hoor, sorrie
Ik kom heus bijna elke dag wel hier, maar wil het niet als verplichting zien... Lishe komt het wel melden als het zover is
Moet je ook niet doen hoor. Maar wij neuroten hier uiteraard wel gewoon door als je er een paar uur niet bent geweest.
Je moet toch wat als je verder niet heel veel te doen hebt in je verlof.

Over het gewicht van de baby... Wij hebben die extra echo gehad met 30 (dacht ik) weken en toen liep hij iets voor (1 a 2 weken). Maar bij de eerstvolgende controle zei de vk weer dat het niet een groot kindje was.
Dus ik knijp hem stiekem wel een heel klein beetje dat het toch wel een flinkerd zal zijn, maar goed... dat zien we dan uiteindelijk wel.
pi_54756555
Hoe dan ook zal het eruit komen
  woensdag 21 november 2007 @ 11:40:27 #91
14746 k_i_m
pi_54756750
Rekt het niet dan scheurt het wel .
In my life
Why do I smile
pi_54756762
Heb je ook een 'ondersteek/po' nodig als je in het ziekenhuis gaat bevallen eigenlijk?
Op sommige lijstjes staat ie alleen bij een thuis bevalling, en op sommig staat ie bij de algemene benodigdheden...
pi_54756791
Die kan je gebruiken voor als je eventueel hechtingen hebt DeLiedje. Ik zou hem voor de zekerheid wel halen
  woensdag 21 november 2007 @ 11:43:26 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54756828
Tsja, het lijkt me dat dat pas na de bevalling echt te zeggen is. Dus als je thuis komt.
Maar volgens mij staat hij hier bij mij niet op het lijstje.

Ik zou dat lekker achterwege laten. Als het echt nodig is, dan is hij zo gehaald bij de thuiszorgwinkel toch?
Ik zie dat Appelsap zegt 'wel halen', dan heb ik niks gezegd.

Ik heb net wat spulletjes gekocht voor in mijn vluchttasje, dextro en dat soort dingen.
Ga straks maar voorzichtig eens wat dingetjes bij elkaar leggen. Gek idee hoor...
pi_54756905
DeLiedje hier ook geen po/ondersteek in huis gehad hoor. Gewoon 6 keer per dag onder de douche om te plassen en te spoelen. Toilet was beneden en traplopen mocht ik niet dus zo opgelost en dat was zo lekker.Geen ontstekingen gezien gelukkig...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54756923
Appelsap bedoel je het wel halen overigens om te weken na de hechtingen ofzo of echt om op te plassen?
pi_54756956
Het is gewoon gratis (was hier iig) dus ik heb dan zoiets: beter al in huis hebben mocht het nodig zijn.
Maar als je iemand hebt die het zo voor je zou kunnen ophalen, dan kan je het ook pas doen als je het nodig hebt natuurlijk.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:48:36 #98
3011 E.T.
pi_54756972
ik heb nog nooit een lijstje gezien waar zo'n ding op stond

Niet in huis gehad dus ook, en ook niet gemist
pi_54757007
Nee ik bedoel niet om op te plassen. Maar had gehoord als je ontstekingen hebt dat je dan in zo'n goedje (naam vergeten) moet gaan hangen en dat een po dan heel makkelijk was.
pi_54757121
Biotex volgens mij maar ik heb het ook niet nodig gehad. Ik vond de douche echt een uitkomst en die is hooguit zes meter bij mijn bed vandaan. Was de eerste dagen nog 6 meter te ver maar goed dat ter zijde...

ET hier ook niet hoor maar je hoort het wel vaker dat ze er eentje in huis moeten hebben bv voor de nageboorte bij een thuisbevalling. Schoonzusje had zo'n ding (thuisbevalling) en toen deed de kraamhulp het in een lege bloempot die ze gevonden had en mijn zwager had het niet door. Bloempot overigens nooit meer terug gezien. Die is meteen met de grijze bak mee naar de vuilstort gegaan.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:55:36 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54757145
ik heb de douchebak helemaal geschrobt en ben daar in gaan zitten. Biotexbadje Gezien formaat "achterkantje" een goeie oplossing...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:56:49 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54757182
Groene biotex idd.
Maar het lijkt mij persoonlijk handiger om dat dan evt. met een afwasteiltje op je toilet te doen, dus dat je dat ding even op je wc zet dan dat je in bed gaat zitten klieren.
Maar goed, mss dat de kaammevrouw daar wel hele handige tips voor heeft ook nog.

Oh, en voor de nageboorte heb ik dus volgens mij een emmer en een afwasteiltje wat klaar moet staan tijdens de bevalling.
pi_54757259
BE ik weet niet wie het hier ooit opperde maar die deed om de buis achter het toilet een vuilnisemmerzakje spannen strak over de pot heen en deed daar een badje in maken en dan zakte het zo in en daar ging ze dan op zitten. Na het weken lek prikken en het zakje in de vuilnisbak. Maar weet echt niet meer wie dit nou deed en daar goede ervaringen mee had.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:00:01 #104
3011 E.T.
pi_54757268
voor het 'badje' heb ik ooit eens gelezen dat een kraamverzorgster een pedaalemmerzak om de wcbril heen bond oid. Als dat goed vast zit aan de achterkant kan je er ook wat water met biotex in laten staan. Gewoon op de wc-bril zitten lijkt me het makkelijkst idd
  woensdag 21 november 2007 @ 12:00:36 #105
3011 E.T.
pi_54757286
zie je wel, ik was niet de enige die dat had gelezen
  woensdag 21 november 2007 @ 12:01:16 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54757295
Ik wel, althans... volgens mij was het Moussy.
Dat is idd ook nog een hele slimme.
Teiltje op de wc gaat hier geen succes zijn, onze pot hangt al vrij hoog. Maar goed, wij hebben een bad dus ik hoef geen geklooi met teiltjes!

* Brighteyes gaat maar eens tig paar sokjes weer uitsorteren.
En dan ga ik het wiegje maar eens opmaken ofzo.
pi_54757301
Trouwens nog een tip voor aankomende mama's en toiletten. Hier hadden we een overactieve moeder of schoonmoeder die netjes alles had opgeruimd (kraamverband, zakjes, spoeltuitbekerdinggedoe) en dan met ongeveer 50 hechtingen eindelijk na een week naar beneden en meteen even plassen en dan eindelijk met een hoop gescheld zitten en er dan achter komen dat alles op geruimd is grmbl...

Mijn lief heeft heel hard gelopen om alles bij elkaar te zoeken samen met de kraamverzorgster.
pi_54757322
k heb ook n bedpan in huis. kraammevroi zei dat ze dat idd bij t hechten nodig hebben. dan ligt dat deel wat hoger. k zeg maar dat gaat niet nodig zijn! k ontken t gewoon .. maarja.. t ding is nu dus wel in huis
pi_54757328
Haha ET dat was zo goed als tegelijk...
  woensdag 21 november 2007 @ 12:14:03 #110
94046 PM-girl
pi_54757592
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Groene biotex Badedas.
En nee, ik paste ook niet in die po, maar er hoeft maar een bepaald deel van je euh, onderkantje in te hangen he!
*
pi_54757597
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wel, althans... volgens mij was het Moussy.
Dat is idd ook nog een hele slimme.
Teiltje op de wc gaat hier geen succes zijn, onze pot hangt al vrij hoog. Maar goed, wij hebben een bad dus ik hoef geen geklooi met teiltjes!

* Brighteyes gaat maar eens tig paar sokjes weer uitsorteren.
En dan ga ik het wiegje maar eens opmaken ofzo.
Maar je mag de eerste tijd toch niet in bad?

En om nou in bad te gaan zitten in een klein laagje om de boel te spoelen lijkt me ook koud eigenlijk
  woensdag 21 november 2007 @ 12:15:53 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54757641
Wat betreft de discussie over het gewicht, Eli werd geschat op 3000-3500g, en toen hij eruit was, zei de vlos van het zkh dat hij ongeveer 3400g was. de weegschaal vond dat hij 3828g woog...

Wat ik gedaan heb met plassen is voorover buigen. Ellebogen op knietjes en bekken kantelen. Zo gaat de urine voor langs naar beneden en niet bij de wond. PR had een spaflesje gepimpt dwz een rietje vastgelijmd aan de puitdop, waarmee ik dan kon spoelen. Werkte prima. geen biotexbadjes oid gedaan. (totaal trouwens 6 hechtingen, 3 inwendig, 3 uitwendig)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:17:35 #113
94046 PM-girl
pi_54757677
Een spoelflesje is inderdaad om de urine weg te spoelen, badedas voor ontstoken hechtingen!
*
  woensdag 21 november 2007 @ 12:18:40 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54757704
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:14 schreef Pruk het volgende:

[..]

Maar je mag de eerste tijd toch niet in bad?

En om nou in bad te gaan zitten in een klein laagje om de boel te spoelen lijkt me ook koud eigenlijk
Geen idee of je wel of niet in bad mag (waarom eigenlijk niet? niet dat ik van in bad gaan hou hoor), maar om dat deel te weken lijkt mij dat toch echt wel het prettigst.
En koud zal wel meevallen toch? Kwestie van de verwarming aan en gewoon een t-shirtje aanhouden.

Nou ja goed, het ding staat hier niet op het lijstje, dus ik hoef me er ook niet druk om te maken.
pi_54757728
Ik dacht dat dat was omdat je de eerste tijd nog vloeit.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:24:40 #116
3011 E.T.
pi_54757855
De eerste tijd heb je een wond in je baarmoeder en is je baarmoedermond nog niet gesloten. In bad gaan kan er dus voor zorgen dat er 'vies' water bij de wond komt en dat kan gaan ontsteken.

k heb trouwens steeds gespoeld met een maatbeker (die van MvM . Koud water verdoofd wel even lekker.. niet te koud, dat is niet zo fijn
(deze keer niet meegedaan met mvm.. *maatbeker op lijsje schrijft*)
pi_54757953
Ow ja.... Dat plassen...
Was het alweer vergeten
En dan ben ik "al die keren" niet eens gehacht geweest... had telkens maar een klein "schaaf"wondje, maar jezus, wat deed dat pijn!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54758254
Wat gaan jullie toch snel! Mijn concentratie is beneden het nulpunt dus ik raak maar niet bijgelezen
Ik schijt 'm echt zeven kleuren.. nog een nachtje slapen.. Ik probeer het maar over me heen te laten komen maar wat vind ik dit KSgedoe eng
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_54758314
Spoelbeker is om mee te plassen inderdaad en een badje voor ontsteking (hemel zij dank dat ik die niet er ook nog bij kreeg)...

Ben ik de enige die plaste en spoelde onder douche bij nood? Geen toilet boven?
pi_54758376
Ik had een tandenborstel in de badkamer liggen en daar beet ik op (de steel) wanneer ik moest plassen. Daarna gewoon na spoelen met een maatbeker en klaar. Af en toe even de boel luchten beneden door op een zeiltje in bed te gaan liggen met ontblote onderkant.

Volgens mij is de ondersteek voor het geval je moet plassen tijdens je thuis bevalling en je je bed niet uit kan.
pi_54758386
Soepstengel 1 dingen jij hebt dit allemaal niet aan de hand spoelen omdat je ...... (geef het een eigen naam) zo gehavend is en jij krijgt ook geen hechtingen die eventueel kunnen gaan ontsteken down under.

Jij krijgt morgen een heel klein lief hummeltje waar je de ks echt wel over hebt en voordat ik het vergeet wens ik je alvast alle sterkte van de wereld en genietze met de kleine morgen. Geniet van jullie laatste avondje saampjes.
pi_54758422
Faja ik deed dat in de achterkant van een borstel hahaha... En dan nog dat gefrut met zo'n spoelding erbij en je hebt alles voor een komische foto...
pi_54758520
Ik ging met m'n achterste over de badrand zitten en liet (door manlief) de douchestraal even over het 'rollade gedeelte' (sorry, zo voelde het) lopen. Dat was zó'n lekker fris gevoel! *zucht en kijkt gelukzalig*
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_54758695
Ik ben vanmorgen voor mijn check up geweest. En zoals ik al dacht ben ik de slijmprop aan het verliezen. Beetje bloed in urine, wat in dit geval het meest zou wijzen daarop. Ik voel zelf ook al wel dat ik constant kleine weetjes heb. Nog geen ritme te vinden, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het echt niet lang wachten is. Ze ligt er helemaal klaar voor, ze konden haar hoofdje nog maar net voelen. Ben benieuwd en vind het ook wel erg spannend.

Soepstengel, ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Je weet totaal niet wat te verwachten. Ik wens je alvast sterkte toe als je dat nodig hebt, maar geloof me die eerste momenten met je kindje in je armen en de rest doet er dan echt niet meer toe.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:09:29 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54758803
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:46 schreef Mibos het volgende:
Soepstengel 1 dingen jij hebt dit allemaal niet aan de hand spoelen omdat je ...... (geef het een eigen naam) zo gehavend is en jij krijgt ook geen hechtingen die eventueel kunnen gaan ontsteken down under.

Jij krijgt morgen een heel klein lief hummeltje waar je de ks echt wel over hebt en voordat ik het vergeet wens ik je alvast alle sterkte van de wereld en genietze met de kleine morgen. Geniet van jullie laatste avondje saampjes.
dus wel he je vloeit na de KS ook nog gewoon en al doet het daar niet zeer , maar je buikwond wel, door die wond kan je echt nog niet zo voorover buigen om de boel goed schoon te poetsen;wassen, dus blijft het zelfde
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 21 november 2007 @ 13:09:56 #126
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54758812
hier heb ik de eerste dagen gewoon lekker onder de douche geplast, (hebben boven wel een toilet) maar was zo bang van het prikken, dat ik lekker de douche gebruikte, daarna idd met een bakje water op de toilet en idd kantelen, alleen gooide ik tijdens het plassen het water er al overheen, dat verdunde en prikte minder!

bedpan heb ik wel in huis gehaalt en ook gebruikt(om warm water in te doen tijdens de bevalling) verder is ie niet gebruikt
  woensdag 21 november 2007 @ 13:16:07 #127
54772 Silmarwen
pi_54758914
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Geen idee of je wel of niet in bad mag (waarom eigenlijk niet? niet dat ik van in bad gaan hou hoor), maar om dat deel te weken lijkt mij dat toch echt wel het prettigst.
En koud zal wel meevallen toch? Kwestie van de verwarming aan en gewoon een t-shirtje aanhouden.

Nou ja goed, het ding staat hier niet op het lijstje, dus ik hoef me er ook niet druk om te maken.
Hechtingen en bad mag nooit volgens mij. Met mijn herniawond mocht ik ook niet in bad en alleen heel voorzichtig douchen, zelfde met mijn buikoperatie. Het is zodat er geen vuil water bij de wond komt, een douche is een constante stroom van schoonwater.

Lewis en S-oepstengel wat spannend zeg. Ik hoop dat het snel doorzet bij je Lewis en dat je snel je beebje in je armen mag hebben liggen.
S-oepstengel, ik kan het me goed voorstellen dat je bang bent. Ga je onder gehele narcose of plaatselijke verdoving. Het komt vast allemaal goed en straks heb jij ook je beepje in je armen liggen.
pi_54758986
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:16 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Hechtingen en bad mag nooit volgens mij. Met mijn herniawond mocht ik ook niet in bad en alleen heel voorzichtig douchen, zelfde met mijn buikoperatie.
Ik mocht mijn mijn gehechte uitgang wel in bad. Met soda.
Liefde
pi_54758995
Evenstar ik weet ook dat je vloeit en weet ook dat een buikwond zeer doet maar ze krijgt niet het getob met hechtigen en een geknipte doos ofwel? Tenminste ik heb nog nooit een keizersnede daar uitgevoerd zien worden.

Ik dacht dat ik nog wel duidelijk schreef maar blijkbaar niet dus...
  woensdag 21 november 2007 @ 13:21:19 #130
54772 Silmarwen
pi_54759029
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:19 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik mocht mijn mijn gehechte uitgang wel in bad. Met soda.
Hehe met een fikse rugwond wil jij niet in een bad met soda liggen, vrijwillig. Ik vond douchen al pijnlijk zat. Met mijn buk weet ik het niet meer goed.

Mijn moeder vertelde trouwens dat ze een zwemband had, die over een teiltje heenzette en zo in het sodabadje ging zitten. Ze vond dat zelf erg prettig.
pi_54759039
Lewis jij rommelt ook al stiekem zo dus ik hoop dat jij ook snel je kleine in je armen hebt.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:23:15 #132
54772 Silmarwen
pi_54759075
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:19 schreef Mibos het volgende:
Evenstar ik weet ook dat je vloeit en weet ook dat een buikwond zeer doet maar ze krijgt niet het getob met hechtigen en een geknipte doos ofwel? Tenminste ik heb nog nooit een keizersnede daar uitgevoerd zien worden.

Ik dacht dat ik nog wel duidelijk schreef maar blijkbaar niet dus...
Ik kende een meisje die kreeg een keizersnede omdat ze zwangerschapvergiftiging had. Zij kon gewoon normaal plassen, de buikwond deed natuurlijk wel pijn, maar geen teiltjes en maatbekers water. Dus het lijkt mij ook van niet nee.
pi_54759127
Soepstengel spannend hoor!
Je vindt het eng zeg je? Gewoon de spanning of ben je echt ergens bang voor?

[ Bericht 35% gewijzigd door appelsap op 21-11-2007 13:38:30 ]
  woensdag 21 november 2007 @ 13:28:33 #134
3011 E.T.
pi_54759185
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:09 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

dus wel he je vloeit na de KS ook nog gewoon en al doet het daar niet zeer , maar je buikwond wel, door die wond kan je echt nog niet zo voorover buigen om de boel goed schoon te poetsen;wassen, dus blijft het zelfde
Rare anatomie heb jij als de urine tijdens het plassen langs je KS-wond loopt
En tja, vloeien doe je ook, maar ook dat komt niet ook nog eens langs nog een wond met hechtingen.
Je kunt gewoon met wc-papier na een plasje de boel afvegen en hoeft niet met maatbekers of flessen water aan de gang om de boel schoon te houden..
pi_54759192
Laat maar!
pi_54759205
Appelsap als er goed gelezen werd dan zou je snappen dat ik dat ook bedoel. Het ging er puur om dat het over het onderkantje ging en met de beste wil van de wereld wordt dat met een ks geen rauwe gehechte muts. Het hele topic gaat over de onderkant en niet over ks wonden in dit geval.
pi_54759227
Dank je ET dat jij het misschien duidelijker uit kan leggen als ik want blijkbaar schrijf ik russisch ofzo...
  woensdag 21 november 2007 @ 13:31:41 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54759267
Spannend hoor Lewis, ik ben benieuwd of je gevoel klopt!
Qua gewicht, Jetske was ook ik 4200 gram. Dat was ook precies zo voorspeld door een echo mevrouw, wel knap dus als ik nu zo de voorspellingen hier zie. Ik ben zeer benieuwd (lees: doodsbang) wat deze gaat wegen.
Volgens mij raden ze een biotexbadje alleen aan als het echt lijkt te gaan ontsteken. Anders kun je de wond veel beter laten drogen. Wat ik heel verlichtend vond was om op een heel koud kraamverband te gaan zitten (beetje nat, even in de vriezer, niet rechtstreeks op de huid), dat verlichtte de pijn echt.
Lekker douchen!
pi_54759357
In het ziekenhuis kreeg ik een beker mee naar de wc, om water in te doen om te spoelen. Alleen was dat water wel erg koud.
En als je je net met moeite op een wc gemanouvreerd heb, is het echt niet zo prettig om een soort schrikreactie daarvan te krijgen.

Ik plaste gewoon onder de douche de eerste paar dagen. Wel zo makkelijk vond ik met al die hechtingen.
Veel erger vond ik de eerste keer dat je moet poepen. En dat je dan ook moet van de kraamverzorgster.
"Maar ik wil niet" ...
"Je moet!"
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54759487
Heb hier gelukkig geen ervaring mee haha, klinkt niet echt fijn allemaal

Maar wat Igraine zei over dat koude water. Viel mij tijdens mijn stage op dat veel verpleegkundigen het water niet een klein beetje warmer maken
De wondverpleegkundige was zelfs verbaasd toen ik met lauw water aan kwam zetten ipv koud... (en dat was dan een nog onprettigere wond dat een paar hechtingen, denk ik ).

Soepstengel: Succes morgen! Spannend hoor, morgen heb je gewoon je meisje in je armen!
pi_54759489
Mibos, heb het al weggehaald. Ik had even over het stukje down under gelezen. Foutje!
pi_54759492
En ik moest heel nodig poepen maar kon niet lang op de wc zitten door die rugweeen die ik had. Heb daar nog maanden last van gehad. Ben nu altijd supersnel met poepen daardoor
Liefde
pi_54759506
Geeft niks... Kan gebeuren appelsappie!

Ik kon juist helemaal niet naar de toilet en dat is uiteindelijk pas gelukt na 23 dagen doordat het zo gehavend/gezwollen was heeft het er nooit doorheen gekund zullen we maar zeggen. Ben op 30 november nog een keertje bevallen.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:43:24 #144
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54759527
Lewis wat lekker dat je begint te rommelen!

Soepstengel, niet te bang zijn he, bijna komt je lieve mooie ó zo lang verwachte kindje!!
Sterkte meis!
  woensdag 21 november 2007 @ 13:46:12 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54759594
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:43 schreef Mibos het volgende:
Spoelbeker is om mee te plassen inderdaad en een badje voor ontsteking (hemel zij dank dat ik die niet er ook nog bij kreeg)...

Ben ik de enige die plaste en spoelde onder douche bij nood? Geen toilet boven?
Er staat hier nu al een emmertje voor 's nachts als ik ineens heel nodig moet en geen puf heb om met mijn duffe hoofd naar beneden te gaan. Dan hang ik over het randje van het bad hoor. Wij hebben dus ook geen toilet boven dus ik vermoed dat ik het ook al douchend zal gaan doen na de bevalling.
pi_54759654
Jemig Mibos heb je dan niet enorm veel pijn gehad?

Ik moest gelijk de eerste dag eigenlijk al. Maar ik mocht pas de volgende dag het bed uit omdat ik een KS gehad had. En dus echt niet dat ik op zo'n po in bed ging hè!
pi_54759751
Dat was mijn tweede bevalling in drie weken tijd zeg maar... Wel met zakjes van de huisarts om het soepel te maken maar was maar goed dat de buren werkte want ik heb echt gescholden als een oude man. Mijn mams en de gezinshulp waren in huis en die gingen met Kaith naar boven...
pi_54759793
Ik kan het me voorstellen, tjee dat lijkt me echt vreselijk. Dat zijn toch wel de echte nare ongemakken.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:55:00 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54759798
Ai Mibos!

Lewis! Je rommelt!
En S_oepstengel... ik kan het me goed voorstellen hoor. Probeer maar zoveel mogelijk voorbij die operatie te denken, dan heb je je kindje in je armen!

Ik ben er ook klaar voor hoor, alles is weer netjes opgevouwen en opgeruimd.

Met kleedje:

En het wiegje is er ook klaar voor:

pi_54759858
Ik vind dat Bert daar maar gauw in moet komen te liggen hoor!!! Zijn kamertje is er klaar voor.

Beetje erg naar... Maar ook dat is weer goed gekomen.
pi_54760029
Lewis het einde is voor jou in zicht!! Hopelijk zet het laatste stukje lekker vlot door en heb je nog voor het weekend je kleintje in handen.

Soepstengel heel veel succes morgen, ik hoop dat alles voorspoedig gaat en je herstel snel zal zijn. En uiteraard een mooi gezond kindje.
  woensdag 21 november 2007 @ 14:09:40 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54760121
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:57 schreef Mibos het volgende:
Ik vind dat Bert daar maar gauw in moet komen te liggen hoor!!! Zijn kamertje is er klaar voor.

Beetje erg naar... Maar ook dat is weer goed gekomen.
Shit... geraden... Alberto... (daar kan je dan dus ook nog Albert en Bert van maken...)
pi_54760710
Lewis! Bij jou zal het ook niet lang meer duren!

BE, het kamertje is echt geweldig ingericht!

Ik weet niet wie het vroeg maar ik krijg een ruggeprik dus ga niet onder algehele narcose en dat vind ik wel fijn want zo'n narcose lijkt me helemaal niets.
Ik probeer te denken aan het moment na de KS dat ik met ons meisje in m'n armen lig etc. maar die KS vind ik echt doodeng en waarom weet ik niet zo goed. Heb wel vaker een operatie gehad met ruggeprik enzo.. maar nu is het toch anders. Maar ons kindje is hoe dan ook geboren morgen!
Moet me al om 7 uur melden in het ziekenhuis en rond een uur of 9 ga ik richting OK als alles volgens plan verloopt.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 21 november 2007 @ 14:42:31 #154
3011 E.T.
pi_54760907
Lewis

BE, valt me beetje tegen dat je je lakentje niet gestreken hebt hoor
Kleedje staat leuk! Saskia wilde vandaag al op kraamvisite komen

soepstengel, voor ik het vergeet: heel veel succes en geluk morgen! (niet wanhopen als het later dan 9 uur is hoor.. spoedjes gaan voor)
Morgen ben je mama van een mooi meisje!
  woensdag 21 november 2007 @ 14:44:32 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54760961
Ik vroeg me al af wie daar commentaar op ging leveren.
Ik heb zo'n hekel aan strijken dat ik het dus ook echt gewoon vertik. Allemaal gekreukelde rompertjes hier in de la dus.
(Zie... ik had het toch gewoon in de droger moeten doen en dan snel opvouwen.

Saskia... nog een paar nachtjes wachten hoor!
pi_54760980
Heel leuk dat kleedje BE!
Sowieso vind ik het kamertje erg leuk.

S_oepstengel een ruggenprik is inderdaad wel prettig. Dan kan je haar tenminste gewoon zien zodra ze geboren is!
Dat lijkt me zo raar als je weet dat ze er morgen ineens is, en ook nog zo onwerkelijk.
Heel veel succes morgen. Probeer je niet te druk te maken. En vanavond vroeg naar bed zodat je morgen lekker fris bent. En geniet van jullie meisje!
pi_54760993
BE, wat een geweldig kamertje heb je toch!

Soepstengel, wat vreselijk spannend. Heel veel succes!

Ik ben hier de jompels voorzichtig weer in de kast aan het doen. Ik heb namelijk sinds vanmiddag licht bloedverlies en pijn in mijn buik. Ik ben zo bang dat het misgaat... Ik wil dit kindje zo graag.
  woensdag 21 november 2007 @ 14:46:58 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54761040
Oei Sombi... wat eng joh...
Het hoeft natuurlijk niks te zeggen he... maar ik kan me voorstellen dat je er heel erg van schrikt. Ik ga duimen voor je hoor!
pi_54761238
Onwijs mooi kamertje BE!! Heel gezellig en knus.
En ik zie Lammy in het wiegje liggen
Wij hebben heel wat knuffels van Lammy

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 14:54:53 ]
pi_54761326
Sombie wat een schrik kan je anders niet contact opnemen met een verloskundige of huisarts? Ik hoop dat het allemaal goedkomt voor je...
pi_54761410
Sombie... Wat eng! En daar kunnen alle "hethoeftnietsvoortestellens"natuurijk helemaal niets aan af doen
pi_54761466
Toevallig zou ik vandaag de huisarts bellen om door te geven dat ik zwanger ben. Vlak daarvoor was ik naar het toilet geweest en had lichtroze afscheiding bij het afvegen en een kramperige buik. Dat heb ik tegen de huisarts verteld maar ze kunnen niets doen. Het is nog te vroeg voor een echo (ik zit in mijn vijfde week) en het is gewoon afwachten. Sindsdien heb ik nog twee keer roze/bruine afscheiding gehad en werd de kramp erger. Nu had ik niets en is de kramp licht en constant.
Ik vind het doodeng.
pi_54761511
Wat rot voor je die onzekerheid sombie!!
Ik duim ook voor je!
pi_54761605
Hier duim ik met je mee...
  woensdag 21 november 2007 @ 15:11:25 #165
54772 Silmarwen
pi_54761670
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:45 schreef sombie het volgende:
BE, wat een geweldig kamertje heb je toch!

Soepstengel, wat vreselijk spannend. Heel veel succes!

Ik ben hier de jompels voorzichtig weer in de kast aan het doen. Ik heb namelijk sinds vanmiddag licht bloedverlies en pijn in mijn buik. Ik ben zo bang dat het misgaat... Ik wil dit kindje zo graag.
Misschien stelt dit je een beetje gerust. Rond de 6-de week had ik ook kramp en wat bloedverlies bij het afvegen. Deze week weer gehad maaik ben nog steeds zwanger. Ik heb het ook aan de gyneacoloog gevraagd en hij vertelde dat het heel normaal is. Ik heb de eerste keer meteen de huisarts gebeld, die zei dat zolang je het niet hoeft op te vangen met echte maandverbanden, je geen vreselijke pijnen of koorts hebt, dat er dan meestal helemaal niets aan de hand is.

Het bloed kan innestelingsbloed zijn, je baarmoeder maakt zichzelf schoon dus het zou een poliepje kunnen zijn of zelfs een gesprogen adertje. Ga lekker rustig liggen ofzo en probeer je aandacht een beetje af te leiden. Dat hielp bij mij heel erg goed.

Neemt niet weg dat het dood en dood eng is voor je natuurlijk!
pi_54761813
BE: dat kleedje! Je hebt het vast wel eens gezegd maar waar heb je die vandaan?

Hier hebben we gisteren de kast geplaatst in de babykamer. Er moet nog een laagje verf overheen en er moeten nog plinten in de kamer maar daarna kunnen we gaan opruimen, soppen...en dan het wiegje plaatsen en de rest inrichten

Sombie: ik duim voor je en hoop dat alles goed blijft gaan!
It's all up to you
pi_54761826
Dat stelt wel iets gerust inderdaad. De huisarts zei dat als de pijn echt als kramp voelde dat het dan waarschijnlijk mis was. Toen het later dus meer pijn begon te doen, vreeste ik het ergste.
Ik lig nu op de bank en ga zo even slapen (ben best wel moe).
Bedankt voor al het duimen. Ik hoop dat het helpt.
pi_54761863
Wat gaat het toch snel hier met zoveel zwangeren! Ik heb alleen even met Lish koffie gedronken (puC-koffie ) en met Lena geknuffeld, en we zijn zo weer 2 pagina's verder! Dat kan een mens toch nooit bijhouden ?

Ik laat de ondersteek maar mooi even zitten, ik plas wel gewoon in de douche (ook geen wc boven) en mocht ie wel nodig zijn, dan haalt iemand er maar een op! Bedankt voor de uitleg allemaal!

Soepstengel ik kan me voorstellen dat het heel raar is te weten dat je morgen gewoon een klein meisje in je armen hebt! Succes

En Lewis ook ik hoop dat het doorzet!

en dat ik daarna gauw aan de beurt ben
pi_54761876
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vroeg me al af wie daar commentaar op ging leveren.
Mensen die niets beters te doen hebben
Omdat Brighteyes laatst tegen mij zei dat strijken iets voor 'zulke mensen' was.
pi_54761911
mjah sompie, dat is idd erg schrikken! dat had ik toen ook zo. btje roze, en even later wat donkerder slijm. en dat is ook nog vaker terug gekomen (bij n verkeerde beweging bijvoorbeeld alleen al). zolang je geen hélder bloedverlies hebt met kramp.. is er eigenlijk geen rede om je druk te maken... maar dat zegt jou 100 X meer als je het van de VK hoort. bel haar.
  woensdag 21 november 2007 @ 15:21:24 #171
3011 E.T.
pi_54761914
Sombie, wat eng!

BE, ik strijk ook bijna niks.. alleen lakentjes (en dan alleen de overslag die over het dekentje komt). Dan blijft dat beter liggen nl. Als ik 't niet strijk, ligt het lakentje binnen de kortste keren aan het voeteneinde op een prop en de deken ligt wel gewoon goed.
Maar ik deed je alleen maar plagen hoor!
pi_54761977
* lcicle heeft de rest nu ook gelezen..

Sombie.. ik weet niet of duimen zin heeft, maar ik denk aan je. Niet leuk..

S_oepstengel, veel succes morgen!! Wat een spanning! Ik zou een (geplande) keizersnede ook dood(understatement)eng vinden! Maar het gaat vast goed komen
pi_54761988
Oh en sombie veel sterkte! Eng hoor... ik duim mee voor je!

BE, ik heb het wiegje ook opgemaakt met ongestreken lakentjes hoor... Ik heb een hekel aan strijken en kindje slaapt er vast niet minder lekker om ... De rompers en kleertjes heb ik zo uit de droger gevouwen... je ziet er nix van
  woensdag 21 november 2007 @ 15:25:21 #174
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54762025
Be gaaf kamertje maar mis wel een lampenkap hoor het is nu niet af

S_oepstengel je bent morgen gewoon mama
pi_54762231
Sombie sterkte!

Dankjulliewel allemaal voor jullie lieve woorden
Morgen ben ik gewoon mama..
Het voelt echt gek, het klinkt gek, het is gek!
En ik kan nergens anders meer aan denken..
Is het te merken?
Vriendlief zegt dat ik vannacht goed moet slapen maar hoe?
Ben echt veel te zenuwachtig en te hyper
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 21 november 2007 @ 15:46:02 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54762412
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:17 schreef TearSong het volgende:
BE: dat kleedje! Je hebt het vast wel eens gezegd maar waar heb je die vandaan?
Ik heb het pas sinds gisteren! Bij de Prenatal. Ik had de laatste in deze kleurstelling in Capelle, maar mss heb je bij jou in de buurt meer geluk. En mss kunnen ze hem dan evt. ergens anders vandaan over laten komen.

Voor mij was het echt een schot in de roos, ik wilde zo graag een kleedje, maar kon niks vinden dat het was, tot ik deze dus zag...

Icicle, heb ik dat gezegd?
En ik snap dat het plagen was hoor. Maar ik vroeg me idd af toen ik het opmaakte of er mensen iets van zouden zeggen, niet alleen online maar ook IRL. (Iig wrsch mijn moeder niet, die heeft net zo'n hekel aan strijken als ik! ) Maar ik ga je tip van het bovenkantje wel onthouden ET, als het nou straks rottig blijkt te werken zo weet ik hoe dat komt.

Sombie, ik denk nog steeds aan je hoor! Fijn dat de verhalen hier je een beetje gerust stellen.

En Soepstengel, uiteraard ben je met niks anders bezig! Ik word hier al zo langzamerhand echt zo'n heel eenzijdig coconnetje in gezogen en ik heb nog een paar weken te gaan, jij bent gewoon morgen mama! Dan mag dat hoor!
En dan moet het maar een datum-tweeling met Lewis worden, tenzij die vandaag nog 'even' bevalt.
pi_54762416
Goed slapen zou fijn zijn, maar als t niet lukt, dan niet... kun je weinig aan forceren lijkt me..

Probeer er iig samen een leuke avond van te maken...
pi_54762423
sombie
pi_54762458
soepstengel,
even heerlijk ontspannen badderen, en n masage sessie van vriendlief vragen, en lekker insmeren met ditjes en datjes enzo maskertje voor je haar... voor je gezicht... liefst n heel bodymasker
heel veel succes morgen!!
en mama ben je stiekem nu ook al hoor
pi_54762527
Eigenlijk zijn mijn moeder en ik gek geweest We hebben wel alles bij mijn zus gestreken Al heeft mijn moeder meer gedaan dan ik ( ik strijk niet zoveel heb ik mijn moeder voor )
Ik heb zelfs rompertjes gestreken, maar mijn moeder niet, vind ze onzin haha.

Ik zag iemand een opmerking maken over de lampekap van BE, of iig het ontbreken ervan Ik dacht eerst van he, wat een gekke lamp, en toen viel t kwartje
pi_54762548
Oe.... Slapen!! Ik ben zooooow moe... Voel me vooral lichamelijk gesloopt! Merk overduidelijk dat (hoewel het qua klachten stukken beter gaat als de vorige zwangerschap) deze zwangerschap me erg zwaar valt...Vooral zo tegen het eind aan en met de twee kleintjes ( nou ja... vooral de kleinste eigenlijk).....
Gewoon, de dagelijkse dingetjes...Kids naar school brengen, wasjes draaien (vind het een ramp om de was van de wasmachine in de droger te krijgen..) strijken.... traplopen...Pffff ben echt gesloopt en heb nog niet eens zo heel veel gedaan!
pi_54763256
Er waren hier meer mensen met een wrapper (dotty of gewoon) toch? Hebben jullie die al gewassen? Ik ben er nu mee bezig (ook de Shelter gewassen, maar die was 2e hands...) en ben heel benieuwd of ie nu nog nét zo lekker zacht en mooi is... heb precies de gebruiksaanwijzing gevolgd (eerst 2 uur in koud water laten weken en dan in wasmachien op 40 graden...)

En kijk, mijn lakentjes zijn klaar:
pi_54763351
Ohhhh mag ik die rechtse? !

sombie wat eng! Ik heb in al mijn zwangerschappen in de eerste weken bloedverlies gehad, het hoeft niets te betekenen. Hoop dat het vloeien snel stopt.

BE wat een lief kleedje zo Past heel leuk bij het kamertje
Saartje
  woensdag 21 november 2007 @ 16:56:31 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54763372
Oh wat schattig!
Ik zag trouwens gisteren bij de Prenatal van die hele kleine koffertjes, rood met witte stippen, moest gelijk aan je denken.

En ik stond me dus vanmiddag te bedenken of ik die wrapper nou moest wassen en hoe dan. Ik had wrsch sowieso al niet naar de gebr.aanw. gekeken en hem zo in de machine gegooid!
Ik wacht wel even af hoe hij bij jou wordt.

Mijn dekentjes waren van een heel lief zacht fleecespul en die zijn na het wassen op 30 graden wel ietsje minder zacht, maar niet heel erg verder. En die heb ik daarna ook gewoon in de droger gedaan.

Btw... ik ben wel een klein beetje aan het doorslaan hier.
In het kattenvraagbaak-topic:
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb echt last van een OUD/baby deformatie.
Ik wilde iets gaan zeggen over 'druppeltjes borstvoeding werkt ook heel goed bij ontstoken oogjes'.
pi_54763614
Nee nee Maneki , jij bent heus handig genoeg om er zelluf eentje te maken
(die labeldoekjes van je!! )

En BE, die koffertjes... Ik ken ze, wil ze al lang maar kon ze nergens meer vinden... Hopelijk hebben ze ze hier bij de prenatal dus ook! Bedankt voor de tip!!!

* gaat nu even in de droger kijken voor de wrapper....
EDIT: een droger die nog niet klaar is dus...
pi_54763648
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Btw... ik ben wel een klein beetje aan het doorslaan hier.
Ja en toch...*als* je BV geeft en tegelijkertijd een kat hebt met ontstoken oogjes...is het nog helemaal geen gek idee om het te proberen

Morgen even kijken bij de prenatal voor dat kleed. Hij is echt leuk In welke kleuren hadden ze hem nog meer?
It's all up to you
pi_54763881
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:12 schreef DeLiedje het volgende:
En BE, die koffertjes... Ik ken ze, wil ze al lang maar kon ze nergens meer vinden... Hopelijk hebben ze ze hier bij de prenatal dus ook! Bedankt voor de tip!!!
Ze staan in de nieuwe cadeaufolder dus waarsch. hebben ze ze wel bij de meeste prenatals. (zag ze toevallig staan, op zoek naar 'het' kleedje)
link naar de folder
It's all up to you
pi_54763892
quote:

Ja weet ik, maar kben ook wel een beetje lui
Saartje
pi_54764180
Bedankt voor het meeleven, allemaal. Ik heb toch de verloskundige gebeld. Zij zei hetzelfde uiteraard maar gaf ook aan dat het niet uitmaakt wat ik doe, of ik ga rusten of dat ik mijn gang ga. Dat maakt niet uit. Ik kan ook gaan werken tenzij ik mezelf erg rot voel. Ik was bang dat ik door te gaan werken, iets zou verpesten.
De pijn in mijn buik is nu minder en ik heb nog 1 keer wat (oud?) bloed gehad bij het afvegen, maar niets in mijn maandverbandje.
Ik probeer er nu niet zo veel aan te denken en positief te blijven. Ik heb zo vaak verhalen gelezen dat het toch gewoon goed gaat, en nu vertellen jullie dat ook weer. Daar probeer ik maar gewoon in te geloven. Als het misgaat, kan ik altijd nog gaan huilen.

O, de verloskundige zei ook dat ik volgende week even moest bellen als het zo blijft. Dan kan ik eerder voor een echo om te kijken hoe het ervoor staat.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:32:23 #190
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54765297
Sombie, wat eng. Ik hoop dat het niks ergs is.

S_oepstengel, heel veel succes morgen.

BE, ik vind je kamertje zo ontzettend mooi.

En DeLiedje, die lakentjes zijn echt heel leuk.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 21 november 2007 @ 18:44:57 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54765510
quote:

Als ze ze nou niet hebben, geef dan even een gil, er waren er hier nog plenty dus ik wil nog wel even op en neer voor je dan hoor!
Ik zie nu dat ze ook in de folder staan (zie linkje van Tearsong) dus er is nog wel goeie kans dat ze ze wel hebben.

Tearsong, ik zie geen heel duidelijk plaatje in het foldertje, maar de andere optie was 'roze'. Maar of dat dan roze met groen was weet ik eigenlijk niet.

Oh, en ik ben verliefd op dat poppewagentje uit het foldertje, maar ja... Helaasch...
  woensdag 21 november 2007 @ 19:03:15 #192
54772 Silmarwen
pi_54765837
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:37 schreef sombie het volgende:
Bedankt voor het meeleven, allemaal. Ik heb toch de verloskundige gebeld. Zij zei hetzelfde uiteraard maar gaf ook aan dat het niet uitmaakt wat ik doe, of ik ga rusten of dat ik mijn gang ga. Dat maakt niet uit. Ik kan ook gaan werken tenzij ik mezelf erg rot voel. Ik was bang dat ik door te gaan werken, iets zou verpesten.
De pijn in mijn buik is nu minder en ik heb nog 1 keer wat (oud?) bloed gehad bij het afvegen, maar niets in mijn maandverbandje.
Ik probeer er nu niet zo veel aan te denken en positief te blijven. Ik heb zo vaak verhalen gelezen dat het toch gewoon goed gaat, en nu vertellen jullie dat ook weer. Daar probeer ik maar gewoon in te geloven. Als het misgaat, kan ik altijd nog gaan huilen.

O, de verloskundige zei ook dat ik volgende week even moest bellen als het zo blijft. Dan kan ik eerder voor een echo om te kijken hoe het ervoor staat.
Ik begrijp je angst echt heel goed. Ik was ook zo vreselijk ban en amper iets kon mij geruststellen. HEt is gewoon even doorbijten. Trouwens ik schrik nu nog steeds als ik een menstruatieachtige kramp krijg. Maar als het bleoden nu bijna over is, zal het vast goed gaan!

pi_54766715
Wat een superkamertje is 't toch BE

En oh dames, door jullie verhalen over plassen en poepen na de geboorte voel ik meteen de pijn weer. Ik had er nooit aan gedacht van tevoren dat dat zoveel pijn zou doen.
Ik had trouwens een spuitbidon voor het spoelen, erg handig! Niet te hard spuiten natuurlijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator woensdag 21 november 2007 @ 19:45:22 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54766747
Sombie ik begrijp heel goed dat je heel angstig bent nu, heel veel sterkte!

Lewis jij bent ook al aardig op weg, het duurt nu vast niet lang meer

BE wat een lief kamertje, en dat wiegje is helemaal wonderschoon
De lakentjes van DeLiedje vind ik zo lief dat ik bijna weer zin heb om een babykamertje in te richten

Soepstengel heeel veel succes morgen

[ Bericht 6% gewijzigd door Lois op 21-11-2007 19:52:49 ]
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54766864
S_oepstengel heel veel succes morgen

Sombie, hopelijk gaat het gewoon allemaal goed, veel sterkte
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54767048
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en ik ben verliefd op dat poppewagentje uit het foldertje, maar ja... Helaasch...
die auto is toch ook erg leuk
Maar idd die poppenwagen is echt super
Voor mijn nichtje hebben we ook zo'n poppenwagen gekocht om de kadootjes in te doen als ze geboren is
Alleen niet die, maar van de hema. Is ook wat neutraler van kleur (in een rode kamer een roze poppenwagen is niet zo heel leuk )
pi_54767476
Dank jullie voor de complimenten over de lakentjes Ik heb nog meer stofjes, maar die bewaar ik maar om lakentjes voor het ledikantje van te maken...

En BE bedankt voor het aanbod, ik ga morgenavond even hier kijken of ze ze hebben!
pi_54767785
Sombie... Idd... Al ga je nu doodstil op bed liggen... Helaas zal eht niet helpen als het aan het misgaan is....
Misschien helt werken je een beetje afleiding te vinden en ben je zo een paar uur verder om een spierwit maandverbandje te vinden!
pi_54767810
Soepstengel... Ik hoop dat je heerlijk aan het ontspannen bed, vannacht lekker slaapt en morgen snel je meisje in je armen hebt!!
  woensdag 21 november 2007 @ 21:01:21 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54768472
Hihi, wat een leuke verspreking Vamp 'bed'.

Hier vanavond de laatste gym gehad. Gek idee hoor. Toen we begonnen, 9 weken geleden, leek het allemaal nog zo enorm ver weg en nu is het gewoon 'bijna'.
Jaja, dat heb ik de laatste dagen al een paar keer gezegd, maar ik blijf me maar verbazen over dat het nu echt binnen anderhalve maand gebeurd is als het goed is.

Oh, en qua datums ben ik dus vandaag precies over een maand uitgerekend. Nog 30 dagen!
  woensdag 21 november 2007 @ 21:18:00 #201
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54768980
Jij nog 30 dagen, ik nog 30 weken
Leuk he, dat aftellen
Ik ben dus vandaag precies 10 weken..echt aftellen naar de echo!
Weer beter-der, ook weer aan het werk gegaan vandaag
Niet te veel hooi op de vork willen nemen, dan gaat het wel goed

Sombie, sterkte met afwachten! Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is!

Soepstengel, heel veel succes voor morgen! Lijkt me echt doodeng, maar ook echt heel spannend en leuk.
Heel veel succes dus alvast!
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
pi_54769187
Veel succes morgen Soepstengel! Dan ben je mama

Dat is eng Sombie. Sterkte met wachten. Meer kun je nu niet doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54769356
hier ook weer voor de APK geweest. Alles was prima in orde, de baby is al ingedaald dus dat verklaart weer wat van de klachten die ik de laatste tijd heb
Heb maar meteen gevraagd of het strippen voor de laatste bevalling invloed gehad kan hebben op de snelheid van de bevalling maar dat was dus niet zo. Dus ik moet gewoon rekening houden met een snelle bevalling dit keer :s
It's all up to you
  woensdag 21 november 2007 @ 21:33:30 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54769430
Je lijf en je kindje zijn nu al gebaat bij rust en regelmaat Tuc.
Leuk he... dat aftellen!

Wow, nu al ingedaald, da's idd vrij vlot Tearsong...

* Brighteyes heeft net postzegels besteld voor de geboortekaartjes.
Morgen eens de drukker bellen en vragen of ik nu al de enveloppen kan krijgen, dan kan ik die vast schrijven/labelen.
Ja, ik ben hyper ja. Heb zo'n to-do list liggen...
pi_54769482
Schrijfse BE! Dat vond ik het stomste klusje..

Zou dit het laatste berichtje zijn dat ik hier plaats voordat ik mama ben?!
Ik ga zo in bed een boekie lezen, nog ff lekker douchen en dan proberen te slapen...
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 21 november 2007 @ 21:35:32 #206
82727 klein_spookje
pi_54769488
soepstengel succes morgen, echt je bent morgen gewoon mama super.

Lewis ook jij succes natuurlijk hoop dat het allemaal snel doorzet.

sombie ik hoop dat alles goed blijft gaan bij je!

Be wat is het kamertje super geworden echt zo lief en ach wel of geen gestreken lakentje merkt de baby niets van hoor.
Hier ook zo een vreselijke hekel aan strijken. Strijk alleen als ik iets nodig heb en echt te gekreukeld is.

Deliedje schattig die lakentjes zeg wauw.

Hier gaat het even iets minder. Morgen gelukkig naar de vk. Ik voel de kleine maar heel weinig nu kan niets zijn natuurlijk want ja ze zal wel klem liggen maar dat voelt gewoon niet prettig. Tel daarbij op dat ik enigsinds labiel ben opeens en een lieve peuter die soms veranderd in een duivelse kleuter pfff en het plaatje is compleet.

Maar nog maar 2 wk en 4 dagen en dan ben ik uitgerekend. Aan de ene kant wil ik eerder bevallena aan de andere kant een weekje later zou ook wel fijn zijn. Maar ja je hebt het niet voor het zeggen he. We wachte maar af.

tot morgen
pi_54770159
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi, wat een leuke verspreking Vamp 'bed'.

Hier vanavond de laatste gym gehad. Gek idee hoor. Toen we begonnen, 9 weken geleden, leek het allemaal nog zo enorm ver weg en nu is het gewoon 'bijna'.
Jaja, dat heb ik de laatste dagen al een paar keer gezegd, maar ik blijf me maar verbazen over dat het nu echt binnen anderhalve maand gebeurd is als het goed is.

Oh, en qua datums ben ik dus vandaag precies over een maand uitgerekend. Nog 30 dagen!
Ghehehe.... Moe je nagaan hoe moe ik ben!!

Nog 30 dagen..... Daar kan ik me minder een voorstelling van maken als van 30 weken!
  woensdag 21 november 2007 @ 22:08:26 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54770479
Soepstengel, ook hier nog een knuffel!
DeLiedje, hier hadden ze nog veel koffertjes hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54770574
Nou, helaas, het bloeden is erger geworden. Het komt nu ook echt in het maandverbandje. Verder heb ik nog buikpijn. Ik vrees dus dat het niet goed gaat.
Misschien blijf ik morgen toch maar thuis want ik moet nu ook steeds huilen. Ik ben juf op een basisschool maar vind het wel moeilijk om thuis te blijven. Heb dan het gevoel dat ik mijn klas in de steek laat. Aan de andere kant ben ik bang dat het me niet lukt om fris en vrolijk te doen morgen.

Sorry, dat ik er weer over begin en niet op jullie verhalen inga; daar heb ik nu geen puf voor, sorry.
  woensdag 21 november 2007 @ 22:13:32 #210
61800 Rottdog
pi_54770671
Sombie hopelijk betekent het allemaal niets maar sterkte ermee
  woensdag 21 november 2007 @ 22:15:41 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54770768
Sombie, niet verontschuldigen hoor! Is toch hardstikke logisch...
Ik hoop nog steeds voor je dat het gewoon goed blijft gaan, maar leuk is het natuurlijk niet.
pi_54770788
Sombie, dat is eng zeg... Hopen dat het hier inderdaad bij blijft en dat het 'gewoon' een innestelbloeding was. Ik heb het zelf gelukkig nooit gehad, bij geen van mijn zwangerschappen, maar het buikpijngevoel (alsof je ongesteld moet worden) herken ik zeker wel. Ik duim mee.

Ik moest nog even glimlachend terug denken aan mijn kraamtijd na mijn eerste bevalling. Ik was zeer ernstig gehecht na 3 knippen en ik ging dus lekker onder de douche plassen met de douchesproeier erop! (Geleerd in het ziekenhuis waar ze van die heerlijke sproeiertjes hebben speciaal voor dat doel! ) Nou had ik een nogal truttige en sjieke kraamhulp die na een paar dagen toch behoorlijk begon aan te dringen dat ik moest gaan poepen. Ik moest er niet aan denken!!! Het kwam maar spontaan eruit rollen en anders maar niet! Maar volgens de kraammevrouw kon ik om die reden beter niet meer onder de douche gaan plassen, want was als ik wel moest poepen? Ik was het mens inmiddels helemaal zat en ik zei dat ik het dan wel met mijn voet door het putje zou prakken! Mijn man rolde werkelijk over de vloer van het lachen en ik zal het gezicht van de sjieke kraammevrouw nooit vergeten!
  woensdag 21 november 2007 @ 22:27:51 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54771210
Jij bent het dus!
Ik vertel dat verhaal nog wel eens omdat ik het gewoon zo vreselijk grappig vind! Heerlijk lijkt me idd die blik op haar gezicht!
  woensdag 21 november 2007 @ 22:33:09 #214
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54771384
Pff wat gaan jullie snel zeg
Vandaag ook weer bij de vk geweest.Zoals alle keren was alles goed; alleen schrok ik van mijn gewicht 70 kilo In een maand ben ik 4,5 kilo aangekomen
Maar gelukkig hangt dat allemaal aan mijn buik, en ben voorderest nog slank
Veel last van harde buiken, maar volgens de vk kan dat geen kwaad.

Sombie, wat een naar verhaal.Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan
Doe maar rustig aan, en als je morgen thuis wilt blijven, doe dat maar lekker
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_54772029
Ik heb heeeel goed nieuws wat ik toch maar even wilde delen. Vond het vanmiddag vervelend om het direct na sombie te plaatsen, maar ik ben er gewoon zo blij mee

Purk is gegroeid

Hoofdje zat nu keurig op het gemiddelde, buikje was ook aan het bijtrekken. Het rustig aan doen heeft dus effect gehad

Purk wordt op een kleine 1300 gram geschat nu

Edit: en ik zie dat ik het nu toch net na sombie geplaatst heb.

Ook juffen hebben soms tijd voor zichzelf nodig en dan moet je die echt gewoon nemen hoor! Zeker als je je zo onzeker voelt!
pi_54772126
Oja, en Soepstengel! Ik denk niet dat je dit nog leest voordat je mama bent, maar succes!
pi_54772406
Hoe is het hier met de zwangeren?
Trekken jullie het nog allemaal een beetje?

In elk geval geniet van de zwangerschappen dames
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54772753
Soepstengel, ik hoop dat je nog een beetje kan slapen vannacht!
Morgen is het gewoon de geboortedag van je meisje

En Lewis! Wow.. ik hoop dat het doorzet, ik duim voor je!

DeLiedje, wat een lieve dekentjes!

En Sombie, meid, ik hoop dat het een innestelingbloeding is Sterkte
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54773002
Soepstengel geniet van de geboortedag van je kindje morgen
Lewis, is er al wat gebeurd bij jou?
Sombie ik duim voor je dat het allemaal niks betekent!
Saartje
pi_54773050
Oeh ik zit even door dit topic te bladeren en zie nu net jullie kamertje wat een mooi plekje gaat jullie babietje krijgen
  donderdag 22 november 2007 @ 04:51:51 #221
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54775781
Ach Sombie. Ik denk aan je en duim vor je. Succes met alles.
pi_54775927
Sombie ik hoop zo dat het niks is voor je maar ik weet hoe het voelt die angst. Ik had vorig jaar een miskraam en dat bloeden in combinatie met kramp klinkt bekend maar je angst ook. Het is wel zo dat veel vrouwen de eerste weken soms wat bloed verliezen maar het is me ontschoten of dat oud of vers bloed is.

Oh ja en ik ben er gewoon, niks aan het handje. Ga vandaag nog even wat shoppen met mijn man dus lig niet stiekem te puffen.
pi_54776034
Jullie zijn lief. Ik denk dat het toch echt mis is want ik had gisteravond echt buikpijn en ik blijf ook vloeien. Vandaag blijf ik thuis want ik moet steeds huilen en voel me belabberd.

Pruk, dat is gweldig nieuws! Dat mag gevierd worden hoor dus schreeuw het van de daken.
pi_54776111
Even een stukje knip-plak vanuit het streepjestopic, want we kunnen beter in dit topic gaan wachten
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:08 schreef Fruppel het volgende:
oeh zere rug had ik ook...hmm...nee hoor zo kan ik alles wel op mezelf betrekken

Hoe voelen jullie je nu Bright? Gaat het allemaal lekker?
Vind het echt zo gaaf voor juliie!
Tja, Fruppel, het is hier net alsof ze niet zwanger is - geen last o.i.d. En uiteraard blijft de gedachte aan en het gemis van de zus van mijn vrouw erg op de voorgrond. Ze was ook bij de vorige bevalling en wilde misschien in de toekomst ook voor verloskundige studeren. De bevalling van Cees zal dan ook psychisch zwaar kunnen zijn... (Eigenlijk zie ik daar wel een beetje tegenop. Niet de bevalling, maar het gemis)

We krijgen volgende week vrijdag een eerste echo; was het maar deze vrijdag al! Ik heb nu zo graag een 'bewijs' of zo! (Naast dat m'n vrouw straalt [dat onze ouders dat niet zien!![/sub] is er niets bijzonders te merken)

En een mogelijke bevallingsdatum? Volgens m'n vrouw is dat 20 juli. 3 dagen voor de verjaardag van haar op Elises verjaardag overleden zus. Het zou toch wat zijn als Cees 3 dagen later komt!!

Maar misschien krijgen we bij de echo meer duidelijkheid over de juiste datum.
  donderdag 22 november 2007 @ 07:57:34 #225
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54776135
Ach, sombie, wat zou dat rot zijn. Ik duim voor je dat het toch goed zit, hoor.
En goed om thuis te blijven, klets maar veel van je af als dat fijn voelt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54776136
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:39 schreef sombie het volgende:
Jullie zijn lief. Ik denk dat het toch echt mis is want ik had gisteravond echt buikpijn en ik blijf ook vloeien. Vandaag blijf ik thuis want ik moet steeds huilen en voel me belabberd.

Pruk, dat is gweldig nieuws! Dat mag gevierd worden hoor dus schreeuw het van de daken.
Ach, wat erg. Hopelijk gaat het toch nog goed. Een knuffeltje dan maar. Houd je maar rustig en ga nog maar even niet naar school. De klas wordt toch wel opgevangen hoor!
pi_54776154
sombie, wat een eng nieuws, hoop zo dat het gewoon goed blijft gaan! kan me voorstellen dat je lekker thuisblijft!

soepstengel, waarschijjnlijk lees je het niet meer, maar heel veel sucses vandaag!

ben benieuwt of lewis al een vers beebje in d'r handen heeft?

hier vanacht erg rot geslapen, begin verkouden te worden, beeb was erg onrustig en had regelmatig krampjes. zal allemaal wel met elkaar verband houden, straks miesje naar PSZ, en ik even lekker terug mijn nest in, heerlijk.
pi_54776169
en bright, vroeg me al af waneer we jou hier zouden zien!!
pi_54776187
Hestria, het voelt erg fijn om hier te mogen posten
pi_54776224
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:39 schreef sombie het volgende:
sombie, wat verdrietig. Logisch dat je je zo voelt. Blijf maar lekker thuis
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_54776397
Dat is goed Pruk, lekker gegroeid.

Soepstengel is bijna mama

Sombie toch, dat klinkt niet goed.
*OUD heilige*
pi_54776480
Sombie wat ontzettend klote
  donderdag 22 november 2007 @ 09:05:47 #233
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54776659
Wat spannendddddd, soepstengel ligt misschien nu wel op de OK.
Sombie, balen zeg, sterkte!
Lekker douchen!
pi_54776797
Allereerst...BRIGHT!!!!! Gefeliciteerd!!
Snap heel goed dat het allemaal erg zwaar is, maar aan de andere kant is het ook een heel mooi teken dat alles zo dicht bij elkaar ligt toch?

Sombie.. Goede beslissing denk ik om thuis te blijven! Hopelijk wordt het vloeien en de pijn minder vandaag en zie je ove reen tijdje een heerlijk boontje op de echo!

Soepstengel... Spannend vandaag!!

Pruk.... Wat een heeeeeerlijk nieuws!!!
pi_54776854
Zou Soepstengel al mama zijn

Dank je wel YPPY en PV

Sombie Je mag nu gewoon aan jezelf denken hoor
  donderdag 22 november 2007 @ 09:22:21 #236
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54776899
Ach, pruk, vergeet ik te reageren op jouw JUBEL berichtje. Wat heerlijk dat alles goed is! Hoeveel weken ben je nu?

Ik zat laatst te lezen in een boekje dat onze baby alweer 20 cm is, dat kon ik me ook niet echt voorstellen hoor. Over een week alweer de 20 weken echo, ik ben nu al bijna op de helft (19+2)
Lekker douchen!
pi_54776919
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:22 schreef sjak het volgende:
Ach, pruk, vergeet ik te reageren op jouw JUBEL berichtje. Wat heerlijk dat alles goed is! Hoeveel weken ben je nu?

Ik zat laatst te lezen in een boekje dat onze baby alweer 20 cm is, dat kon ik me ook niet echt voorstellen hoor. Over een week alweer de 20 weken echo, ik ben nu al bijna op de helft (19+2)
Vandaag precies 30 weken. Ik ben echt al sinds gisteren aan het stuiteren

Wat gaat de tijd trouwens enorm snel! Volgens mij gaat die lang niet zo snel als je niet zwanger bent
pi_54777017
BE wat een prachtig kamertje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54777109
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:23 schreef Pruk het volgende:

[..]

Vandaag precies 30 weken. Ik ben echt al sinds gisteren aan het stuiteren

Wat gaat de tijd trouwens enorm snel! Volgens mij gaat die lang niet zo snel als je niet zwanger bent
Als je kleine straks geboren is dan gaat de tijd pas snel. Je ziet hem/haar elke dag meer kunnen. En de zwangeren om je heen vliegen door die 9 maand heen.
Liefde
pi_54777120
lieve Sombie,

goed van je dat je lekker thuis bent gebleven, maar wat een rotreden.. ik hoop echt dat het niet doorzet, heel veel sterkte meid

Pruk.. wat fijn *o*
  donderdag 22 november 2007 @ 09:47:24 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54777249
Sombie, terecht hoor, dat je lekker thuis gebleven bent. Je kindertjes op school hebben toch ook niet veel aan een juf die met haar gedachten mijlen ver weg zit.

Pruk, wat een fijn nieuws!

S_oepstengel.... als het goed is is ze nu al geboren, jullie eigen kleine meisje!
Ik hoop dat het allemaal een beetje meegevallen is voor je!
  donderdag 22 november 2007 @ 10:34:30 #242
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54778061
Sombie Ik heb zelf ook een behoorlijke bloeding gehad in het begin (net of ik gewoon ongesteld was) maar ik heb het geluk gehad dat ik nog niet wist dat ik zwanger was, dus de zorgen zijn me bespaard gebleven. Ik hoop voor je dat alles goed komt en goed dat je lekker thuis bent gebleven.

Pruk, wat een geweldig nieuws! Je zult vast heel erg opgelucht zijn! En dus rustig aan blijven doen

Soepstengel, hoop dat alles goed is gegaan en dat je nu je mooie meisje in je armen hebt

Bright, welkom hier
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54778251
Dank, Wennie! Hier wel alvast een tikkertje, voor in de OT (Staat ook in m'n voetnoot):

Cees II op komst
pi_54779158
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:34 schreef Wennie het volgende:
Sombie Ik heb zelf ook een behoorlijke bloeding gehad in het begin (net of ik gewoon ongesteld was) maar ik heb het geluk gehad dat ik nog niet wist dat ik zwanger was, dus de zorgen zijn me bespaard gebleven. Ik hoop voor je dat alles goed komt en goed dat je lekker thuis bent gebleven.
Dank je, Wennie. Hoe lang duurde die bloeding bij jou? Bij mij is het gistermiddag begonnen.

Het vloeien is nu trouwens weer iets minder maar ik meer dan alleen bloed gehad. Ik voel me ongesteld. Het is ook zo vervelend dat ik niet weet hoe het verder gaat. Ik weet niet wat ik kan verwachten. Morgen zou ik eigenlijk een weekend weggaan, met een vriendin zonder mijn vriend, naar Belgie. Maar ik weet niet of ik het wil en of het verstandig is. Misschien moet ik het topic En dan gaat het mis maar even lezen. Dat stel ik steeds uit.
pi_54779252
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:38 schreef sombie het volgende:

[..]

Dank je, Wennie. Hoe lang duurde die bloeding bij jou? Bij mij is het gistermiddag begonnen.

Het vloeien is nu trouwens weer iets minder maar ik meer dan alleen bloed gehad. Ik voel me ongesteld. Het is ook zo vervelend dat ik niet weet hoe het verder gaat. Ik weet niet wat ik kan verwachten. Morgen zou ik eigenlijk een weekend weggaan, met een vriendin zonder mijn vriend, naar Belgie. Maar ik weet niet of ik het wil en of het verstandig is. Misschien moet ik het topic En dan gaat het mis maar even lezen. Dat stel ik steeds uit.
lieve sombie, weggaan kan iig geen kwaad. Zoals al iemand zei: helaas, als het fout aan het gaan is, kun je dat niet tegenhouden met niets doen. Misschien is een beetje afleiding juist wel fijn. Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je er geen zin in zou hebben hoor. Het maakt geen verschil voor je lichaam, maar het kan wel emotioneel prettiger zijn om niet te gaan. Dus gewoon je gevoel volgend!

Hoever ben je, want dat heb ik even gemist
pi_54779451
Vandaag zou ik mijn zesde week ingaan, miss_sly. Ik heb net de verloskundige gesproken en zij bevestigde wat ik zelf ook al vrees: waarschijnlijk is het echt een miskraam. Het zat er dus weer niet in deze maand.
Ik heb de verloskundige ook gevraagd wat ik lichamelijk kan verwachten ivm het weekendje weg. Ze schetste 3 mogelijke scenario's waaronder 1 waarbij ik naar het ziekenhuis zou moeten. Ik twijfel over het weekendje, ook omdat ik degene met wie ik ga niet wil teleurstellen.
pi_54779530
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:52 schreef sombie het volgende:
Vandaag zou ik mijn zesde week ingaan, miss_sly. Ik heb net de verloskundige gesproken en zij bevestigde wat ik zelf ook al vrees: waarschijnlijk is het echt een miskraam. Het zat er dus weer niet in deze maand.
Ik heb de verloskundige ook gevraagd wat ik lichamelijk kan verwachten ivm het weekendje weg. Ze schetste 3 mogelijke scenario's waaronder 1 waarbij ik naar het ziekenhuis zou moeten. Ik twijfel over het weekendje, ook omdat ik degene met wie ik ga niet wil teleurstellen.
Wat ontzettend verdrietig, sombie
Wat betreft het ziekenhuis: ik denk dat dat nog niet dit weekend aan de orde zou zijn, als het doorzet. Dat zou pas zijn als na een bloeding blijkt dat je baarmoeder niet helemaal schoon is.
Over het teleurstellen: ik denk dat een vriendin het toch wel zou begrijpen als je hoofd er nu niet naar staat om gezellig te gaan zitten doen? Zoals ik al zei: probeer je gevoel te volgen. Als je zin hebt in afleiding, ga je lekker weg. Als je liever thuis blijft, lekker thuis blijven! Ik werd een beetje kluizenaar toen het misging, en zou ook echt niet weggegaan zijn. Ik wilde alleen maar op mijn plekje op de bank zitten en niets doen. Goed voor jezelf zorgen, emotioneel, is nu belangrijker dan misschien iemand teleurstellen!
Sterkte, meis
pi_54779652
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik werd een beetje kluizenaar toen het misging, en zou ook echt niet weggegaan zijn. Ik wilde alleen maar op mijn plekje op de bank zitten en niets doen. Goed voor jezelf zorgen, emotioneel, is nu belangrijker dan misschien iemand teleurstellen!
Sterkte, meis
Dat wil ik eigenlijk ook inderdaad, wegkruipen in mijn veilige holletje. Ze zal het inderdaad wel begrijpen maar ik vind het toch moeilijk om te zeggen dat ik niet wil gaan. Misschien leidt het wel af, denk ik dan weer.
Bedankt voor je medeleven.
pi_54779740
Sombie,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54779763
ooh nee sombie, wat ontzettend jammer. ik had het je zo gegund! heel veel sterkte en ik blijf nog even duimen dat het toch slechts een vals alarm is.
pi_54780015
Sombie wat jammer dat het er zo naar uitziet. Ik hoop dat je boontje gewoon lekker blijft zitten en dat dit een tussentijdse bloeding is. Als het echt misgaat dan zou ik er ook voor kiezen om lekker in je veilige holletje te blijven zitten.

Knuffel voor jou...
pi_54780195
Ach Sombie wat klinkt dat vervelend. Ik hoop toch dat het allemaal goed is gegaan ondanks het bloeden. En als jij dit weekend graag thuis wil blijven moet je dat zeker doen, dat begrijpt ze toch vast wel.
pi_54780276
Sombie en sterkte
pi_54780351
pruk, ik lees net wat verder terug jouw goede nieuws, wat fijn dat jullie purk goed gegroeid is!

vandaag s_oepstengels dag, spannend!
is er al nieuws van lewis?
pi_54780404
Lewis is tot nu toe heel stil vandaag Bix...
  donderdag 22 november 2007 @ 12:44:08 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54780600
voor S_oepstengel
Even lekker voorbarig: voor Lewis
voor pruk
en helaas een voor sombie. Ik sluit me aan bij voorgaande posts. Doe wat je hart je ingeeft en een echte vriendin begijpt het heus als je nu niet wilt afspreken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 22 november 2007 @ 13:12:04 #257
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54781060
Ahh Sombie wat een naar bericht! Sterkte meisie.

voor mama Soepstengel!!
pi_54782155
sombie heel veel sterkte!! en n btje vriendin snapt t heus wel!!
  donderdag 22 november 2007 @ 14:19:07 #259
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54782428
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:38 schreef sombie het volgende:

[..]

Naar mijn idee ben ik gewoon een paar dagen ongesteld geweest, heb echt geen enkel vermoeden gehad dat ik zwanger was. Heel veel sterkte
Mijn afvalstrijd!
pi_54782656
Sombie, wat vervelend. En dat met 6 weken! (Hier zitten we dus ook in de 6e week en in spanning)
Heel veel sterkte en je moet echt zelf bepalen of je het weekend weg wilt of niet. Laat het neit van anderen afhangen.
pi_54783580
Ik vind jullie echt vreselijk lief. Het doet me goed om jullie woorden te lezen. Het troost toch een beetje. Ook al verandert het niets aan of ik wel of geen miskraam krijg, het is een fijn gevoel dat jullie meeleven. En dat terwijl ik bijna nooit post. Als iemand het ooit nog over kliekjes en buitensluiten gaat hebben, doe ik ze wat. Bedankt.

Inmiddels heb ik nog heel lichte buikpijn en vloei nog af en toe nog licht. Tegen beter weten in, blijft toch een klein stukje van me hopen dat het nog goed komt. Maar ja... Ik blijf in ieder geval thuis dit weekend. Ik moet er eigenlijk niet aan denken om weg te gaan.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 22 november 2007 @ 16:05:52 #262
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54783652
Sombie veel sterkte! Hopelijk was het toch vals alarm...
  donderdag 22 november 2007 @ 16:41:46 #263
3011 E.T.
pi_54784154
Bright, goed om jou hier weer te zien

Sombie, ik hoop met je mee
  donderdag 22 november 2007 @ 16:43:19 #264
3011 E.T.
pi_54784179
ik kijk ff snel.. maarreh...

Geen Lewis nog vandaag???
pi_54784241
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:43 schreef E.T. het volgende:
Geen Lewis nog vandaag???
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de kleine er al is
It's all up to you
pi_54784251
voor sombie.
Ik hoop dat het een vals alarm is zoals anderen ook zeggen.
Ik blijf duimen!
pi_54784283
Ach Sombie wat vervelend is dit zeg. Ik hoop dat je ongelijk hebt eigenlijk. Maar thuis blijven dit weekend kan ik me wel voorstellen. Niets veiliger dan je eigen huisje.

Pruk, wat fijn dat purk zo goed is gegroeid

Soepstengel als het goed is heb jij nu je meisje in je armen.

Hier niks hoor. Ben rusteloos en moe. Schoonmoeder zit hier de hele dag met de kids. Het liefst zou ik me ook even helemaal terugtrekken, even niemand om me heen. Het rommelt nog steeds, maar op en aan. We zien het wel allemaal.
pi_54784329
Hallo.
Ik ben de vriend van S_oepstengel. Zij heeft mij gevraagd hier een berichtje te schrijven voor jullie.
Vandaag ben ik om 9:55 uur trotse papa geworden van Yana Ivessa Roslynn Zij weegt 2950 gram.
Het gaat heel goed met mama & kind. Als alles voorspoedig verloopt zullen ze zaterdag al naar huis mogen en anders maandag. Er is internet in het ziekenhuis dus zodra S_oepstengel in staat is zal ze zichzelf vast melden.

Groetjes,
Een trotse papa
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 22 november 2007 @ 16:53:33 #269
54772 Silmarwen
pi_54784356
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:57 schreef sombie het volgende:
Ik vind jullie echt vreselijk lief. Het doet me goed om jullie woorden te lezen. Het troost toch een beetje. Ook al verandert het niets aan of ik wel of geen miskraam krijg, het is een fijn gevoel dat jullie meeleven. En dat terwijl ik bijna nooit post. Als iemand het ooit nog over kliekjes en buitensluiten gaat hebben, doe ik ze wat. Bedankt.

Inmiddels heb ik nog heel lichte buikpijn en vloei nog af en toe nog licht. Tegen beter weten in, blijft toch een klein stukje van me hopen dat het nog goed komt. Maar ja... Ik blijf in ieder geval thuis dit weekend. Ik moet er eigenlijk niet aan denken om weg te gaan.
Ik hoop echt dat alles goed gaat voor je meid. Die spanning en onzekerheid is echt zo naar en het enige wat je kunt doen is afwachten.

Ik had vandaag ook weer wat bruine afscheiding maar begin er aan gewend te raken. Dit is de derde keer en alles voelt nog goed. Ik ben alleen meteen bang als ik het zie, meestal is het binnen een uurtje of 6 helemal weg, maar elke keer schrik ik toch.

Maandag weer een echo! Leuk want ik ga niet alleenmet Knut, mijn moeder en schoonmoeder gaan ook mee, en die wachten in de wachtkamer tot we de echo krijgen. Ben zo benieuwd naar hun reactie, ik durf te wedden dat ze beiden staan te grienen.

S-oepstengel en man van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!
  donderdag 22 november 2007 @ 16:53:50 #270
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54784360
Joepie, gefeliciteerd!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 22 november 2007 @ 16:54:10 #271
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54784366
Gefeliciteerd Soeppie en Meneer Soeppie!!
Wat een ontzettende mooie namen heeft jullie meisje!

Dank je wel voor de update !!
  donderdag 22 november 2007 @ 16:57:48 #272
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_54784449
proficiat s-oepstengel en ventje en wat een mooie naam

sombie ik hoop met je mee meid dat alles nog goed zit

bright ook welkom hier...

Hier morgen aan gyn maar iets vragen tegen die harde stoelgang... niks is minder leuk dan een pijn achterwerk
  donderdag 22 november 2007 @ 16:58:58 #273
3011 E.T.
pi_54784471
Gefeliciteerd, Soepstengel en vriend! Leuke naam, Yana

Lewis
pi_54784532
Gefeliciteerd Soepstengel en man
  donderdag 22 november 2007 @ 17:09:30 #275
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54784625
Soepstengel en man, gefeliciteerd met Yana!!
Mijn afvalstrijd!
pi_54784655
Soepstengel en meneer Soepstengel, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
Yana, wat een mooie naam. Die stond ook hoog op mijn lijstje.

Lewis, ik hoop dat het bij jou snel doorzet!
  donderdag 22 november 2007 @ 17:11:18 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54784662
S_oepstengel en vriend, gefeliciteerd met Yana!
Leuke naam!
pi_54784992
Gefeliciteerd met Yana S_oepstengel en vriend
pi_54785124
Soepstengel gefeliciteerd! Meneer Stengel ook gefeliciteerd uiteraard!
pi_54785395
Soepstengel en vriend van harte gefeliciteerd met Yana!
Fake it till you make it...
  donderdag 22 november 2007 @ 18:32:09 #281
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54786041
Jeeeehhhh, alweer een meisje
S_oepstengel en vriend enorm gefeliciteerd met jullie Yana!

Hee Lewis, kom je hier zomaar zonder kindje, dat was niet het plan
Sterkte hoor met die laatste loodjes!
Lekker douchen!
pi_54786161
Soepstengel en vriend gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Yana. Hopelijk gaat het herstel van moeders voorspoedig en mogen soepstengel en kind snel naar huis.
pi_54786204
Soepstengel en meneer Soepstengel, gefeliciteerd!!! Geniet van jullie meisje!
pi_54786316
Gefeliciteerd met jullie dochter, meneer en mevrouw Soepstengel
Mooie naam, Yana
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2007 @ 19:21:10 #285
43556 miss_dynastie
pi_54786985
Welkom op de wereld Yana!
pi_54787010
Yana, wat een mooie naam! Gefeliciteerd Soepstengel en husb, geniet ervan, en een spoedig herstel gewenst!
pi_54787342
Sombie ik blijf nog even stilletjes voor je duimen!

Had ik trouwens al verteld dat ik afgelopen week 'weer eens' bij de gyn ben geweest ? Ik hoefde na mijn controle met 36 weken pas weer met 38 weken terug te komen... dat was afgelopen week.
En nu hoef ik wéér pas over 2 weken terug Dan ben ik 40.2 weken, ik zei tegen die man dat ik hoopte dat niet te halen
pi_54787413
Gefeliciteerd Soepstengel, leuke naam
  donderdag 22 november 2007 @ 19:45:40 #289
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54787493
Soepstengel en meneer Soepstengel van harte gefeliciteerd met de geboorte van Yana.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_54787772
Van harte gefeliciteerd Soepstengel
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 22 november 2007 @ 19:59:08 #291
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54787806
Van harte gefeliciteerd en een hele leuke naam!!!
  donderdag 22 november 2007 @ 20:06:31 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54787920
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:36 schreef DeLiedje het volgende:
Sombie ik blijf nog even stilletjes voor je duimen!

Had ik trouwens al verteld dat ik afgelopen week 'weer eens' bij de gyn ben geweest ? Ik hoefde na mijn controle met 36 weken pas weer met 38 weken terug te komen... dat was afgelopen week.
En nu hoef ik wéér pas over 2 weken terug Dan ben ik 40.2 weken, ik zei tegen die man dat ik hoopte dat niet te halen
Ik blijf dat zo raar vinden. Ik ben vorige week geweest, op precies 35 en zou volgende week vrijdag weer moeten, maar dat is iets naar voren gehaald omdat ik niet kon, en daarna is het elke week. Echt heel typisch dat je dan in het ziekenhuis minder vaak hoeft te komen.
Maar goed, laten we hopen dat je dat niet haalt idd.
  donderdag 22 november 2007 @ 20:08:42 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54787981
S_oepstengel en co. van harte gefeliciteerd met de geboorte van Yana. Fijn dat alles goed is gegaan!

Sombie, veel sterkte. Ik blijf toch nog maar even voor jullie duimen!

Pruk, gefeliciteerd met het goede bericht. Voorlopig dus maar rustig aan blijven doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54787995
Soepstengel van harte gefeliciteerd!

sombie, veel sterkte!

Lewis, ook sterkte!
Variety is the spice of life
  donderdag 22 november 2007 @ 20:14:21 #295
61800 Rottdog
pi_54788110
Yana

S_oepstengel en vriend van harte met jullie dochter
  Jubileum moderator donderdag 22 november 2007 @ 20:24:48 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54788359
Welkom Yana Soepstengel en meneer Stengel gefeliciteerd

Sombie
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 november 2007 @ 20:29:04 #297
82727 klein_spookje
pi_54788415
soepstengelmama en soepstengelpapa gefeliciteerd. Prachtige naam Yana wilde wij ook maar vonden het met Mara en Yana iets verwarrend worden of niet lekker lopen op de een of andere manier. Maar prachtige naam!! Geniet er van.

Hier weer bij de vk geweest. Baby ligt helemaal klaar voor de start op het moment en moet 3 december weer terug komen. En de vk zei al misschien halen we dat niet eens. Wah daar ga ik niet van uit ik heb me ingesteld op een week overtijd hoor.

We hebben het ook over het bloed verlies gehad. En ik krijg meteen na de bevalling een prik om hem los te krijgen ipv te wachten zodat ik niet als nog dan naar het zh hoef.

Bloeddruk nog steeds hetzelfde en ben in totaal nu 7 kilo aangekomen.

Sombie meid ik kan me alleen maar voorstellen hoe je je voelt en ik voel me dan al zo verdrietig en kan je nagaan hoe jij je dan moet voelen.
Ik hoop dat je de goed keus maakt voor het weekend ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel. En als je besluit wel te gaan je kan altijd eerder naar huis gaan als je er toch niet fijn bij voelt.
pi_54788786
Soepstengel!! gefeliciteerd!!
Wat een prachtige namen krijgt jullie meisje mee!!
pi_54788806
Sombie, veel sterkte meid. Echt heel erg rot allemaal. (ik blijf wel met je en voor je duimen hoor, )
pi_54788853
Soepstengel en man, van harte met jullie dochter Yana! Wat een mooie naam!

Wat fijn dat mama&dochter het goed maken
pi_54788882
(bijlezen tralala)

klein_spookje, wow! dus misschien al voor 3 december!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')