ET, zeker even naar de dokter gaan en je bloed laten prikken om zeker te weten dat het geen zwangerschapscholestase is. Zeker als de jeuk ondraaglijk is en je geen uitslag verder hebt (behalve dan van het krabben!). Je hebt het niet op de gebruikelijke plekken, maar toch even laten checken.
Ik ben overigens blij dat mijn kinderen juist geen lievelingsknuffel hebben.

Als ik soms over de drama's hoor die dat teweeg kan brengen als zo'n ding zoek is...
Nog even een late reactie op dat schoonmaken... Mijn moeder was -zoals bijna alle moeders in die tijd- een thuisblijvende moeder. Ik kan me haar ECHT NIET anders herinneren als met een schort om en een poetsdoek of wasgoed in haar hand.

Ze was er altijd, maar ik kan me niet herinneren dat ze ooit met me gespeeld heeft of iets met me ging doen. (Aah... wat zielig ben ik!

) Nog steeds is ze een poetsfreak. Vreselijk vind ik dat, nog niet eens voor mezelf maar ook vooral voor haar. Wat zonde van je tijd en je leven om daarop terug te kijken.

Bij mij is het in huis op het oog schoon (probeer ik tenminste!) en verder ook niet. Ik maak schoon als mijn kinders slapen, om praktische redenen
(je schiet niet op als 1 kind even je breekbare glazen en scherpe messen aan wil geven uit de vaatwasser en de ander probeert of ie er zelf in past...
of ze willen je 'helpen' bij het ramen wassen, waarna je nog eens uitgebreid kunt gaan dweilen en kinderen droge kleren aan kunt trekken!
) maar ook omdat de kinders nogal wat aandacht vragen en ik ze niet altijd wil weigeren omdat ik zo nodig schoon moet maken. Ik heb dus alleen smiddags 2 uurtjes waarin alles gedaan moet worden, waaronder puin ruimen, want ik kan wel erg slecht tegen rommel. En als mijn banjers ergens goed in zijn, dan is het wel rommel maken!

Hoe dan ook... ik hoop dat mijn kinders zich hun moeder anders herinneren dan ik dat doe.
En over chemische middelen... mijn man is dol op allerlei nieuwe schoonmaakmiddelen die wonderen beloven, ik wordt er misselijk, duizelig en raar in mijn hoofd van, ook al als ik niet zwanger ben (lang geleden!

). Ik gebruik alleen allesreiniger en dat reinigt... juist ja; alles!