abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 november 2007 @ 21:24:12 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54725256
Nounou, maar als ze nou een heel rare man elke nacht bij jou in bed leggen ga je er toch ook niet automatisch van houden?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 19 november 2007 @ 21:26:19 #277
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54725320
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:24 schreef Vivi het volgende:
Nounou, maar als ze nou een heel rare man elke nacht bij jou in bed leggen ga je er toch ook niet automatisch van houden?
*proest*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 november 2007 @ 21:27:58 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54725377
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:24 schreef Vivi het volgende:
Nou...
Ehm... er was een tijd...

En zeker als die zo lief en zacht zou zijn als de slaapschaapjes, met rammeldingetjes en knisperpootjes.
pi_54725379
Mama van Floris, Leonore en ?
  maandag 19 november 2007 @ 21:30:57 #280
3011 E.T.
pi_54725487
Ik moet binnenkort trouwens echt ff langs de huisarts.. Ik dacht dat de jeuk op m'n buik gewoon kwam door het uitrekken van m'n huid, en het gekriebel op m'n rug door m'n hele droge huid (die in de winter extra droog/gevoelig/kriebelig is).. Maar 't wordt nu wel erg vervelend en ondertussen zijn het twee afgebakende plekken en de huid is ook wat ruw daar en de jeuk wordt steeds vervelender
Toch even vragen of het hormoon/zwanger gerelateerd is of dat het 'gewoon' een jeukende uitslag is. En natuurlijk of er iets tegen die jeuk te doen is. Heb af en toe echt de neiging om het helemaal open te krabben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 november 2007 @ 21:33:29 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54725584
Oei, idd maar even doen dan. Klinkt naar.
Ik heb hier echt van die jeukbuien, maar dan idd door het uitrekken en daar helpt de mama-buikcreme van Zwitsal verbazingwekkend goed tegen moet ik zeggen.
pi_54725672
ET Lanettecreme van de huisarts dat wel doet hier goede zaken. Speciaal ook voor droge kriebelplekken. Ik had het toen ik zwanger was op mijn wang en arm en daarmee ging het geleidelijk aan weg en het jeukte niet meer.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 19 november 2007 @ 21:46:33 #283
15869 gr8w8
Better by design.
pi_54726019
Manon had BBBB van VSM geloof ik. Niet speciaal tegen de kriebels, maar het hielp ieg wel.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_54726364
BE, leuk zo'n foto met al die kleertjes aan een rek.

Ik zal er morgen ook een paar opladen. Heb er toen ook foto's van gemaakt en het was ook echt zo super schattig om te zien buiten Hier verders nog helemaal niks hoor. Alleen net een tijdje knalharde buik, maar niet meer dan dat.

Soepstengel, je zult zien dat je me nog voor bent. Echt spannend, want jij weet gewoon al wanneer het precies gaat gebeuren.

En ik heb hier overdag bijna nooit de radiatoren aan staan, als ik het wat fris heb dan even een dekentje over mijn benen heen en dat is genoeg.
pi_54726455
Cardiflor van VSM

Mijn eczeem is weer verdwenen voor ik denk de komende weken
  maandag 19 november 2007 @ 22:09:06 #286
3011 E.T.
pi_54726471
De 'reguliere' cremes/lotions/zalfjes werken maar voor eventjes. Het verkoelt even maar daarna komt de jeuk gewoon weer terug (komt nog bij dat ik lang niet alle zalfjes enzo kan gebruiken door gevoelige huid )

Vandaar mijn gang naar de huisarts
  maandag 19 november 2007 @ 22:16:24 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54726657
Ik ging er ook niet vanuit dat dat zwitsal spul ging helpen dan hoor. Huisarts lijkt me de beste optie idd.
pi_54727021
Neutral crème? (alleen bij de apotheek of een goeie drogist te koop trouwens)
Die is verkoelend en nonparfum.

Wat dóe ik hier toch
  maandag 19 november 2007 @ 22:39:03 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54727424
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou...
Ehm... er was een tijd...

En zeker als die zo lief en zacht zou zijn als de slaapschaapjes, met rammeldingetjes en knisperpootjes.

Een man met een rammeldingetje en een knisper..euh..pootje zou mijn irrigatiesysteem nu niet echt op gang helpen hoor!

Maar goed, we gaan even een verkeerde kant op zo...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54727565
Wat lief dat ik ook in het updatetopic wordt genoemd! Ik post eigenlijk nooit maar krijg echt hartverwarmende reacties van jullie, vind ik. (Wat nou, kliekje?)

En Mammietje, ik weet niet of ik wel echt ga meeposten dus daarom vind ik dat ik beter niet in het lijstje kan. Jullie kletsen zo veel! Ik kan het echt niet bijhouden. Ik werk fulltime en kom er op mijn werk echt niet aan toe om hier bij te lezen. En ik wil niet alleen af en toe mijn eigen verhaal posten zonder echt te reageren. Bovendien heb ik niet eens echt iets te vertellen nog. Ik voel nog niets verder. We hebben het inmiddels wel aan mijn zus en haar man en aan mijn schoonouders verteld. Ze waren allemaal erg blij. Het is leuk om het te vertellen!!

O, ik las over schoonmaken... Ik grijp elk excuus aan om niet te hoeven soppen dus ik kan nu echt niet aan de gang hoor! Die dampen van die schoonmaakmiddelen... dat is helemaal niet goed voor me!
pi_54728019
ET, zeker even naar de dokter gaan en je bloed laten prikken om zeker te weten dat het geen zwangerschapscholestase is. Zeker als de jeuk ondraaglijk is en je geen uitslag verder hebt (behalve dan van het krabben!). Je hebt het niet op de gebruikelijke plekken, maar toch even laten checken.

Ik ben overigens blij dat mijn kinderen juist geen lievelingsknuffel hebben. Als ik soms over de drama's hoor die dat teweeg kan brengen als zo'n ding zoek is...

Nog even een late reactie op dat schoonmaken... Mijn moeder was -zoals bijna alle moeders in die tijd- een thuisblijvende moeder. Ik kan me haar ECHT NIET anders herinneren als met een schort om en een poetsdoek of wasgoed in haar hand. Ze was er altijd, maar ik kan me niet herinneren dat ze ooit met me gespeeld heeft of iets met me ging doen. (Aah... wat zielig ben ik! ) Nog steeds is ze een poetsfreak. Vreselijk vind ik dat, nog niet eens voor mezelf maar ook vooral voor haar. Wat zonde van je tijd en je leven om daarop terug te kijken. Bij mij is het in huis op het oog schoon (probeer ik tenminste!) en verder ook niet. Ik maak schoon als mijn kinders slapen, om praktische redenen (je schiet niet op als 1 kind even je breekbare glazen en scherpe messen aan wil geven uit de vaatwasser en de ander probeert of ie er zelf in past... of ze willen je 'helpen' bij het ramen wassen, waarna je nog eens uitgebreid kunt gaan dweilen en kinderen droge kleren aan kunt trekken! ) maar ook omdat de kinders nogal wat aandacht vragen en ik ze niet altijd wil weigeren omdat ik zo nodig schoon moet maken. Ik heb dus alleen smiddags 2 uurtjes waarin alles gedaan moet worden, waaronder puin ruimen, want ik kan wel erg slecht tegen rommel. En als mijn banjers ergens goed in zijn, dan is het wel rommel maken! Hoe dan ook... ik hoop dat mijn kinders zich hun moeder anders herinneren dan ik dat doe.
En over chemische middelen... mijn man is dol op allerlei nieuwe schoonmaakmiddelen die wonderen beloven, ik wordt er misselijk, duizelig en raar in mijn hoofd van, ook al als ik niet zwanger ben (lang geleden! ). Ik gebruik alleen allesreiniger en dat reinigt... juist ja; alles!
pi_54728114
Mijn kinderen hadden tot vandaag alletwee een lievelingsknuffel. Die staat nu in het ledikantje van de baby !
Saartje
pi_54728147
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:43 schreef sombie het volgende:
En Mammietje, ik weet niet of ik wel echt ga meeposten dus daarom vind ik dat ik beter niet in het lijstje kan. Jullie kletsen zo veel! Ik kan het echt niet bijhouden. Ik werk fulltime en kom er op mijn werk echt niet aan toe om hier bij te lezen. En ik wil niet alleen af en toe mijn eigen verhaal posten zonder echt te reageren. Bovendien heb ik niet eens echt iets te vertellen nog. Ik voel nog niets verder. We hebben het inmiddels wel aan mijn zus en haar man en aan mijn schoonouders verteld. Ze waren allemaal erg blij. Het is leuk om het te vertellen!!

O, ik las over schoonmaken... Ik grijp elk excuus aan om niet te hoeven soppen dus ik kan nu echt niet aan de gang hoor! Die dampen van die schoonmaakmiddelen... dat is helemaal niet goed voor me!
Je kan het hier niet bijhouden, je hebt nog niets te vertellen want je voelt nog niets en je houdt niet van schoonmaken en de dampen zijn niet goed voor je... Zie je nou, je moet wel! We hebben teveel gemeen, ik kan je nu al niet meer missen, heb je nodig hier!
pi_54728425
Sombie, wat mammietje zegt.
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54728697
ben vandaag met wederhelft ook weer even de stad in geweest om de eerste luiers en flesjes en zwitsalspulletjes te kopen.. echt als zo'n stel mega groentjes. wat is beter, welk flesje.. extra tuutje.. welke daar weer van.. etc echt erg! maar wel super leuk
ook bij de vk geweest en dat was ook weer allemaal helemaal helemaal goed. t hoofdje zit vanaf nu klem... bloeddruk was weer lekker laag.. volgende week weer terug.. t gaat nu echt steeds echter lijken zeg maar
bij mn zusje gaat t overigens ook nog steeds goed, al gaat dat een keizersnede worden. dr kleintje wil zich niet meer draaien... maar t goeit ook goed en beweegt goed etc
is ook niet eerlijk ook... lig k n week voor met de zwangerschap.. krijgt zij dr kleintje (zeer waarschijnlijk) toch nog eerder ... grmbl
pi_54728793
Sombie, je post gewoon een keer per week een hele lap tekst met joepie en ach wat vervelend er in gebakken En tegen de tijd dat je verlof in gaat meld je hier dat je je huis aan het poetsen bent.
Fijne zwangerschap gewenst hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54730343
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:30 schreef E.T. het volgende:
Toch even vragen of het hormoon/zwanger gerelateerd is of dat het 'gewoon' een jeukende uitslag is. En natuurlijk of er iets tegen die jeuk te doen is. Heb af en toe echt de neiging om het helemaal open te krabben
Ik kreeg ook uitslag 2 dagen voor de vliezen braken en het was hormoon gerelateerd, geen zwangerschapsjeuk maar de naam heb ik verder niet onthouden.
Ik kreeg na de bevalling tabletjes tegen de jeuk en hormonencreme en daarna nog een kuurtje prednison maar het duurde ff voor ik het echt kwijt was.
Laat het wel ff checken om zeker te weten dat je geen ringworm o.i.d. hebt.
Wat nog wel eens de jeuk wil stillen is (dik erop doen) menthol10 gel smeren.
Mama van Isa en Ties
pi_54731510
Goedemorgen dames. Ik ben er weer (zonder baby en weeen). De Sint is vanacht bij ons thuis geweest en heeft onze dochter een cadeautje in de schoen bezorgt Jullie hadden dat koppie moeten zien vanmorgen, helemaal hyper en dat om 07.00 uur

Vanmiddag mag ik mij weer melden bij de verloskundige (15.00 uur) en vanavond heb ik een voorlichtingsavond borstvoeding.
pi_54731566
Lievelingsknuffel is niet erg als je er maar genoeg van hebt. Merlijn heeft 7 van die knuffeldoekjes schaap Waarvan 6 in gebruik. 3 boven en 3 onder. Ik heb hem laten wennen aan zijn knuffel door er ook gewoon mee te spelen als hij bij mij op schoot zat. In bed durfde ik toen nog niet echt, en in bed geeft hij er eigenlijk niet heel veel om. Schaapje is er vooral om in slaap te vallen, als troost noem maar op. Schaap eet ook regelmatig mee de laatste tijd al vond Merlijn het laatst wel niet zo leuk dat schaap na pizza in bad (wasmachine) moest.

Ben heel benieuwd waar we deze baby aan gaan laten wennen. Schaapje had ik al voor de geboorte van Merlijn gekregen voor de sinterklaas toen en met een maand is het zijn vaste knuffel geworden, lag op zijn gezichtje als hij ging slapen bij het wandelen.
pi_54732683
Mijn moeder liet dagjes uit schieten omdat ze nog moest schoonmaken. Ze vondt poetsen niet leuk, maar je moest ook haar dagelijkse ritme niet onderuit halen Nee zo wil ik dus ook niet worden. En zo ben ik ook niet, ik laat ook gewoon staan en ga wat met mijn kinderen doen. Veel leuker.

Sombie, het komt vanzelf wel joh. als je meer en meer een buikje krijgt ga je toch meer vragen krijgen en dan is het gewoon leuker om hier mee te lezen en te reageren.

Hier nog niets hoor. Aardig geslapen vannacht, maar ben wel weer moe. Het was ook niet echt vroeg gisteravond. En vanmorgen was ik al vroeg wakker. Dus ga straks nog wel even tukkie doen denk ik. Vanmiddag met onze zoon naar de dokter voor een prik. Brr, hij zal dat nu wel helemaal niet zo leuk vinden. Hoe moet je ze nou weer wijsmaken dat het nodig is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')