abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2007 @ 11:55:36 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54757145
ik heb de douchebak helemaal geschrobt en ben daar in gaan zitten. Biotexbadje Gezien formaat "achterkantje" een goeie oplossing...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:56:49 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54757182
Groene biotex idd.
Maar het lijkt mij persoonlijk handiger om dat dan evt. met een afwasteiltje op je toilet te doen, dus dat je dat ding even op je wc zet dan dat je in bed gaat zitten klieren.
Maar goed, mss dat de kaammevrouw daar wel hele handige tips voor heeft ook nog.

Oh, en voor de nageboorte heb ik dus volgens mij een emmer en een afwasteiltje wat klaar moet staan tijdens de bevalling.
pi_54757259
BE ik weet niet wie het hier ooit opperde maar die deed om de buis achter het toilet een vuilnisemmerzakje spannen strak over de pot heen en deed daar een badje in maken en dan zakte het zo in en daar ging ze dan op zitten. Na het weken lek prikken en het zakje in de vuilnisbak. Maar weet echt niet meer wie dit nou deed en daar goede ervaringen mee had.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 21 november 2007 @ 12:00:01 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54757268
voor het 'badje' heb ik ooit eens gelezen dat een kraamverzorgster een pedaalemmerzak om de wcbril heen bond oid. Als dat goed vast zit aan de achterkant kan je er ook wat water met biotex in laten staan. Gewoon op de wc-bril zitten lijkt me het makkelijkst idd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:00:36 #105
3011 E.T.
pi_54757286
zie je wel, ik was niet de enige die dat had gelezen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:01:16 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54757295
Ik wel, althans... volgens mij was het Moussy.
Dat is idd ook nog een hele slimme.
Teiltje op de wc gaat hier geen succes zijn, onze pot hangt al vrij hoog. Maar goed, wij hebben een bad dus ik hoef geen geklooi met teiltjes!

* Brighteyes gaat maar eens tig paar sokjes weer uitsorteren.
En dan ga ik het wiegje maar eens opmaken ofzo.
pi_54757301
Trouwens nog een tip voor aankomende mama's en toiletten. Hier hadden we een overactieve moeder of schoonmoeder die netjes alles had opgeruimd (kraamverband, zakjes, spoeltuitbekerdinggedoe) en dan met ongeveer 50 hechtingen eindelijk na een week naar beneden en meteen even plassen en dan eindelijk met een hoop gescheld zitten en er dan achter komen dat alles op geruimd is grmbl...

Mijn lief heeft heel hard gelopen om alles bij elkaar te zoeken samen met de kraamverzorgster.
pi_54757322
k heb ook n bedpan in huis. kraammevroi zei dat ze dat idd bij t hechten nodig hebben. dan ligt dat deel wat hoger. k zeg maar dat gaat niet nodig zijn! k ontken t gewoon .. maarja.. t ding is nu dus wel in huis
pi_54757328
Haha ET dat was zo goed als tegelijk...
  woensdag 21 november 2007 @ 12:14:03 #110
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54757592
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Groene biotex Badedas.
En nee, ik paste ook niet in die po, maar er hoeft maar een bepaald deel van je euh, onderkantje in te hangen he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54757597
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wel, althans... volgens mij was het Moussy.
Dat is idd ook nog een hele slimme.
Teiltje op de wc gaat hier geen succes zijn, onze pot hangt al vrij hoog. Maar goed, wij hebben een bad dus ik hoef geen geklooi met teiltjes!

* Brighteyes gaat maar eens tig paar sokjes weer uitsorteren.
En dan ga ik het wiegje maar eens opmaken ofzo.
Maar je mag de eerste tijd toch niet in bad?

En om nou in bad te gaan zitten in een klein laagje om de boel te spoelen lijkt me ook koud eigenlijk
  woensdag 21 november 2007 @ 12:15:53 #112
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54757641
Wat betreft de discussie over het gewicht, Eli werd geschat op 3000-3500g, en toen hij eruit was, zei de vlos van het zkh dat hij ongeveer 3400g was. de weegschaal vond dat hij 3828g woog...

Wat ik gedaan heb met plassen is voorover buigen. Ellebogen op knietjes en bekken kantelen. Zo gaat de urine voor langs naar beneden en niet bij de wond. PR had een spaflesje gepimpt dwz een rietje vastgelijmd aan de puitdop, waarmee ik dan kon spoelen. Werkte prima. geen biotexbadjes oid gedaan. (totaal trouwens 6 hechtingen, 3 inwendig, 3 uitwendig)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:17:35 #113
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54757677
Een spoelflesje is inderdaad om de urine weg te spoelen, badedas voor ontstoken hechtingen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 21 november 2007 @ 12:18:40 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54757704
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:14 schreef Pruk het volgende:

[..]

Maar je mag de eerste tijd toch niet in bad?

En om nou in bad te gaan zitten in een klein laagje om de boel te spoelen lijkt me ook koud eigenlijk
Geen idee of je wel of niet in bad mag (waarom eigenlijk niet? niet dat ik van in bad gaan hou hoor), maar om dat deel te weken lijkt mij dat toch echt wel het prettigst.
En koud zal wel meevallen toch? Kwestie van de verwarming aan en gewoon een t-shirtje aanhouden.

Nou ja goed, het ding staat hier niet op het lijstje, dus ik hoef me er ook niet druk om te maken.
pi_54757728
Ik dacht dat dat was omdat je de eerste tijd nog vloeit.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:24:40 #116
3011 E.T.
pi_54757855
De eerste tijd heb je een wond in je baarmoeder en is je baarmoedermond nog niet gesloten. In bad gaan kan er dus voor zorgen dat er 'vies' water bij de wond komt en dat kan gaan ontsteken.

k heb trouwens steeds gespoeld met een maatbeker (die van MvM . Koud water verdoofd wel even lekker.. niet te koud, dat is niet zo fijn
(deze keer niet meegedaan met mvm.. *maatbeker op lijsje schrijft*)
pi_54757953
Ow ja.... Dat plassen...
Was het alweer vergeten
En dan ben ik "al die keren" niet eens gehacht geweest... had telkens maar een klein "schaaf"wondje, maar jezus, wat deed dat pijn!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54758254
Wat gaan jullie toch snel! Mijn concentratie is beneden het nulpunt dus ik raak maar niet bijgelezen
Ik schijt 'm echt zeven kleuren.. nog een nachtje slapen.. Ik probeer het maar over me heen te laten komen maar wat vind ik dit KSgedoe eng
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_54758314
Spoelbeker is om mee te plassen inderdaad en een badje voor ontsteking (hemel zij dank dat ik die niet er ook nog bij kreeg)...

Ben ik de enige die plaste en spoelde onder douche bij nood? Geen toilet boven?
pi_54758376
Ik had een tandenborstel in de badkamer liggen en daar beet ik op (de steel) wanneer ik moest plassen. Daarna gewoon na spoelen met een maatbeker en klaar. Af en toe even de boel luchten beneden door op een zeiltje in bed te gaan liggen met ontblote onderkant.

Volgens mij is de ondersteek voor het geval je moet plassen tijdens je thuis bevalling en je je bed niet uit kan.
pi_54758386
Soepstengel 1 dingen jij hebt dit allemaal niet aan de hand spoelen omdat je ...... (geef het een eigen naam) zo gehavend is en jij krijgt ook geen hechtingen die eventueel kunnen gaan ontsteken down under.

Jij krijgt morgen een heel klein lief hummeltje waar je de ks echt wel over hebt en voordat ik het vergeet wens ik je alvast alle sterkte van de wereld en genietze met de kleine morgen. Geniet van jullie laatste avondje saampjes.
pi_54758422
Faja ik deed dat in de achterkant van een borstel hahaha... En dan nog dat gefrut met zo'n spoelding erbij en je hebt alles voor een komische foto...
pi_54758520
Ik ging met m'n achterste over de badrand zitten en liet (door manlief) de douchestraal even over het 'rollade gedeelte' (sorry, zo voelde het) lopen. Dat was zó'n lekker fris gevoel! *zucht en kijkt gelukzalig*
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_54758695
Ik ben vanmorgen voor mijn check up geweest. En zoals ik al dacht ben ik de slijmprop aan het verliezen. Beetje bloed in urine, wat in dit geval het meest zou wijzen daarop. Ik voel zelf ook al wel dat ik constant kleine weetjes heb. Nog geen ritme te vinden, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het echt niet lang wachten is. Ze ligt er helemaal klaar voor, ze konden haar hoofdje nog maar net voelen. Ben benieuwd en vind het ook wel erg spannend.

Soepstengel, ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Je weet totaal niet wat te verwachten. Ik wens je alvast sterkte toe als je dat nodig hebt, maar geloof me die eerste momenten met je kindje in je armen en de rest doet er dan echt niet meer toe.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:09:29 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54758803
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:46 schreef Mibos het volgende:
Soepstengel 1 dingen jij hebt dit allemaal niet aan de hand spoelen omdat je ...... (geef het een eigen naam) zo gehavend is en jij krijgt ook geen hechtingen die eventueel kunnen gaan ontsteken down under.

Jij krijgt morgen een heel klein lief hummeltje waar je de ks echt wel over hebt en voordat ik het vergeet wens ik je alvast alle sterkte van de wereld en genietze met de kleine morgen. Geniet van jullie laatste avondje saampjes.
dus wel he je vloeit na de KS ook nog gewoon en al doet het daar niet zeer , maar je buikwond wel, door die wond kan je echt nog niet zo voorover buigen om de boel goed schoon te poetsen;wassen, dus blijft het zelfde
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 21 november 2007 @ 13:09:56 #126
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54758812
hier heb ik de eerste dagen gewoon lekker onder de douche geplast, (hebben boven wel een toilet) maar was zo bang van het prikken, dat ik lekker de douche gebruikte, daarna idd met een bakje water op de toilet en idd kantelen, alleen gooide ik tijdens het plassen het water er al overheen, dat verdunde en prikte minder!

bedpan heb ik wel in huis gehaalt en ook gebruikt(om warm water in te doen tijdens de bevalling) verder is ie niet gebruikt
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 21 november 2007 @ 13:16:07 #127
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54758914
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Geen idee of je wel of niet in bad mag (waarom eigenlijk niet? niet dat ik van in bad gaan hou hoor), maar om dat deel te weken lijkt mij dat toch echt wel het prettigst.
En koud zal wel meevallen toch? Kwestie van de verwarming aan en gewoon een t-shirtje aanhouden.

Nou ja goed, het ding staat hier niet op het lijstje, dus ik hoef me er ook niet druk om te maken.
Hechtingen en bad mag nooit volgens mij. Met mijn herniawond mocht ik ook niet in bad en alleen heel voorzichtig douchen, zelfde met mijn buikoperatie. Het is zodat er geen vuil water bij de wond komt, een douche is een constante stroom van schoonwater.

Lewis en S-oepstengel wat spannend zeg. Ik hoop dat het snel doorzet bij je Lewis en dat je snel je beebje in je armen mag hebben liggen.
S-oepstengel, ik kan het me goed voorstellen dat je bang bent. Ga je onder gehele narcose of plaatselijke verdoving. Het komt vast allemaal goed en straks heb jij ook je beepje in je armen liggen.
pi_54758986
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:16 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Hechtingen en bad mag nooit volgens mij. Met mijn herniawond mocht ik ook niet in bad en alleen heel voorzichtig douchen, zelfde met mijn buikoperatie.
Ik mocht mijn mijn gehechte uitgang wel in bad. Met soda.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54758995
Evenstar ik weet ook dat je vloeit en weet ook dat een buikwond zeer doet maar ze krijgt niet het getob met hechtigen en een geknipte doos ofwel? Tenminste ik heb nog nooit een keizersnede daar uitgevoerd zien worden.

Ik dacht dat ik nog wel duidelijk schreef maar blijkbaar niet dus...
  woensdag 21 november 2007 @ 13:21:19 #130
54772 Silmarwen
pi_54759029
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:19 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik mocht mijn mijn gehechte uitgang wel in bad. Met soda.
Hehe met een fikse rugwond wil jij niet in een bad met soda liggen, vrijwillig. Ik vond douchen al pijnlijk zat. Met mijn buk weet ik het niet meer goed.

Mijn moeder vertelde trouwens dat ze een zwemband had, die over een teiltje heenzette en zo in het sodabadje ging zitten. Ze vond dat zelf erg prettig.
pi_54759039
Lewis jij rommelt ook al stiekem zo dus ik hoop dat jij ook snel je kleine in je armen hebt.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:23:15 #132
54772 Silmarwen
pi_54759075
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:19 schreef Mibos het volgende:
Evenstar ik weet ook dat je vloeit en weet ook dat een buikwond zeer doet maar ze krijgt niet het getob met hechtigen en een geknipte doos ofwel? Tenminste ik heb nog nooit een keizersnede daar uitgevoerd zien worden.

Ik dacht dat ik nog wel duidelijk schreef maar blijkbaar niet dus...
Ik kende een meisje die kreeg een keizersnede omdat ze zwangerschapvergiftiging had. Zij kon gewoon normaal plassen, de buikwond deed natuurlijk wel pijn, maar geen teiltjes en maatbekers water. Dus het lijkt mij ook van niet nee.
pi_54759127
Soepstengel spannend hoor!
Je vindt het eng zeg je? Gewoon de spanning of ben je echt ergens bang voor?

[ Bericht 35% gewijzigd door appelsap op 21-11-2007 13:38:30 ]
  woensdag 21 november 2007 @ 13:28:33 #134
3011 E.T.
pi_54759185
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:09 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

dus wel he je vloeit na de KS ook nog gewoon en al doet het daar niet zeer , maar je buikwond wel, door die wond kan je echt nog niet zo voorover buigen om de boel goed schoon te poetsen;wassen, dus blijft het zelfde
Rare anatomie heb jij als de urine tijdens het plassen langs je KS-wond loopt
En tja, vloeien doe je ook, maar ook dat komt niet ook nog eens langs nog een wond met hechtingen.
Je kunt gewoon met wc-papier na een plasje de boel afvegen en hoeft niet met maatbekers of flessen water aan de gang om de boel schoon te houden..
pi_54759192
Laat maar!
pi_54759205
Appelsap als er goed gelezen werd dan zou je snappen dat ik dat ook bedoel. Het ging er puur om dat het over het onderkantje ging en met de beste wil van de wereld wordt dat met een ks geen rauwe gehechte muts. Het hele topic gaat over de onderkant en niet over ks wonden in dit geval.
pi_54759227
Dank je ET dat jij het misschien duidelijker uit kan leggen als ik want blijkbaar schrijf ik russisch ofzo...
  woensdag 21 november 2007 @ 13:31:41 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54759267
Spannend hoor Lewis, ik ben benieuwd of je gevoel klopt!
Qua gewicht, Jetske was ook ik 4200 gram. Dat was ook precies zo voorspeld door een echo mevrouw, wel knap dus als ik nu zo de voorspellingen hier zie. Ik ben zeer benieuwd (lees: doodsbang) wat deze gaat wegen.
Volgens mij raden ze een biotexbadje alleen aan als het echt lijkt te gaan ontsteken. Anders kun je de wond veel beter laten drogen. Wat ik heel verlichtend vond was om op een heel koud kraamverband te gaan zitten (beetje nat, even in de vriezer, niet rechtstreeks op de huid), dat verlichtte de pijn echt.
Lekker douchen!
pi_54759357
In het ziekenhuis kreeg ik een beker mee naar de wc, om water in te doen om te spoelen. Alleen was dat water wel erg koud.
En als je je net met moeite op een wc gemanouvreerd heb, is het echt niet zo prettig om een soort schrikreactie daarvan te krijgen.

Ik plaste gewoon onder de douche de eerste paar dagen. Wel zo makkelijk vond ik met al die hechtingen.
Veel erger vond ik de eerste keer dat je moet poepen. En dat je dan ook moet van de kraamverzorgster.
"Maar ik wil niet" ...
"Je moet!"
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54759487
Heb hier gelukkig geen ervaring mee haha, klinkt niet echt fijn allemaal

Maar wat Igraine zei over dat koude water. Viel mij tijdens mijn stage op dat veel verpleegkundigen het water niet een klein beetje warmer maken
De wondverpleegkundige was zelfs verbaasd toen ik met lauw water aan kwam zetten ipv koud... (en dat was dan een nog onprettigere wond dat een paar hechtingen, denk ik ).

Soepstengel: Succes morgen! Spannend hoor, morgen heb je gewoon je meisje in je armen!
pi_54759489
Mibos, heb het al weggehaald. Ik had even over het stukje down under gelezen. Foutje!
pi_54759492
En ik moest heel nodig poepen maar kon niet lang op de wc zitten door die rugweeen die ik had. Heb daar nog maanden last van gehad. Ben nu altijd supersnel met poepen daardoor
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54759506
Geeft niks... Kan gebeuren appelsappie!

Ik kon juist helemaal niet naar de toilet en dat is uiteindelijk pas gelukt na 23 dagen doordat het zo gehavend/gezwollen was heeft het er nooit doorheen gekund zullen we maar zeggen. Ben op 30 november nog een keertje bevallen.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:43:24 #144
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54759527
Lewis wat lekker dat je begint te rommelen!

Soepstengel, niet te bang zijn he, bijna komt je lieve mooie ó zo lang verwachte kindje!!
Sterkte meis!
  woensdag 21 november 2007 @ 13:46:12 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54759594
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:43 schreef Mibos het volgende:
Spoelbeker is om mee te plassen inderdaad en een badje voor ontsteking (hemel zij dank dat ik die niet er ook nog bij kreeg)...

Ben ik de enige die plaste en spoelde onder douche bij nood? Geen toilet boven?
Er staat hier nu al een emmertje voor 's nachts als ik ineens heel nodig moet en geen puf heb om met mijn duffe hoofd naar beneden te gaan. Dan hang ik over het randje van het bad hoor. Wij hebben dus ook geen toilet boven dus ik vermoed dat ik het ook al douchend zal gaan doen na de bevalling.
pi_54759654
Jemig Mibos heb je dan niet enorm veel pijn gehad?

Ik moest gelijk de eerste dag eigenlijk al. Maar ik mocht pas de volgende dag het bed uit omdat ik een KS gehad had. En dus echt niet dat ik op zo'n po in bed ging hè!
pi_54759751
Dat was mijn tweede bevalling in drie weken tijd zeg maar... Wel met zakjes van de huisarts om het soepel te maken maar was maar goed dat de buren werkte want ik heb echt gescholden als een oude man. Mijn mams en de gezinshulp waren in huis en die gingen met Kaith naar boven...
pi_54759793
Ik kan het me voorstellen, tjee dat lijkt me echt vreselijk. Dat zijn toch wel de echte nare ongemakken.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:55:00 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54759798
Ai Mibos!

Lewis! Je rommelt!
En S_oepstengel... ik kan het me goed voorstellen hoor. Probeer maar zoveel mogelijk voorbij die operatie te denken, dan heb je je kindje in je armen!

Ik ben er ook klaar voor hoor, alles is weer netjes opgevouwen en opgeruimd.

Met kleedje:

En het wiegje is er ook klaar voor:

pi_54759858
Ik vind dat Bert daar maar gauw in moet komen te liggen hoor!!! Zijn kamertje is er klaar voor.

Beetje erg naar... Maar ook dat is weer goed gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')