quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Stemmenquote:De Top 2000 was in 1999 onderdeel van de activiteiten rond de wisseling van het millennium. Het idee erachter was om het jaar 1999 uit- en 2000 in te luiden met de beste 2000 platen ooit gemaakt. Aan de Radio 2 luisteraars werd vanaf begin 1999 gevraagd om een plaat met herinnering in te sturen (via post of internet). In de loop van 1999 werden op die manier 2000 zogenaamde Millenniumplaten verzameld. Begin november 1999 werden deze 2000 platen in alfabetische volgorde op internet geplaatst en mochten mensen stemmen voor de volgorde. Dat leidde tot de Top 2000. Eenzelfde soort Top 2000 (maar dan gevuld met veel jaren '90 muziek en recente top 40 hits) werd dat jaar ook op jongerenzender Radio 538 gehouden, daar is het echter bij een eenmalige gebeurtenis gebleven.
In de jaren na 1999 wordt gebruikgemaakt van een steeds uitgebreidere keuzelijst en kunnen mensen stemmen via internet. Daarbij kunnen ze ook een eigen keuze aangeven (die nog niet in de keuzelijst staat).
De eerste uitzending werd een ongekend succes, waarschijnlijk omdat de combinatie van nostalgie, muzikale afwisseling en kwaliteit perfect paste bij de stemming rond de eeuwwisseling. Radio 2 besloot vervolgens het programma jaarlijks te herhalen en elk jaar bleek het succes van het programma te verbeteren. Sindsdien is het programma jaarlijks met afstand het best beluisterde radioprogramma van Nederland. Tijdens de uitzendingen van 2005 wist de zender op 6,2 miljoen luisteraars aan zich te binden. in 2006 werd dat record weer met afstand verbeterd met een kleine 10 miljoen luisteraars en kijkers.
In 2002 kreeg de Top 2000 er een versie bij op televisie. De NPS startte in dat jaar met de uitzendingen van Top 2000 a Go-Go, gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk. Top 2000 a Go-Go belicht elke Top 2000 avond een deel van de lijst met clips, interviews en items. In 2005 keken ongeveer 7,2 miljoen mensen naar de zes afleveringen van Top 2000 a Go-Go.
Sinds 2003 organiseren Radio 2 en de NPS ook elk jaar een Top 2000 in Concert. Een concert waar een aantal Nederlandse artiesten een eigen en een nummer van een andere artiest uit de Top 2000 speelt. Naar Top 2000 in Concert 2005 keken ongeveer 3,9 miljoen mensen, dat in de Oud-en-nieuwnacht werd uitgezonden, vlak na middernacht.
In 2005 is de publieke omroep een digitaal kanaal gestart, te ontvangen via DAB en Internet, waarop uitsluitend repertoire uit de Top 2000 wordt gedraaid.
In 2006 werd de stemfinale live uitgezonden op Nederland 3, op 24 november vanuit Locomotion in Zoetermeer. Op 7 december werd op dezelfde locatie het evenement Top 2000 in Concert opgenomen.
In 2007 won het programma het Gouden Radio-Oortje, als best radio evenement van het jaar. De andere genomineerden waren 3FM Serious Request - Het huis op de Neude en Radio Tour de France
Dan post je hem toch nog een keer?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:55 schreef Norrage het volgende:
Oh wat jammer nu zal mijn mooie offensieve post over het hoofd gezien worden(ik moest even mijn frustratie uiten)
kan ik doen. Of het verstandig is is een andere. Vorig jaar had ik over hetzelfde onderwerp namelijk ook een paginalange (haatbevattende) discussie.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan post je hem toch nog een keer?
Genoeg oude platen om uit te kiezenquote:Op donderdag 15 november 2007 12:42 schreef donroyco het volgende:
Misschien moet ik ook eens gaan stemmen, ook al heb ik weinig favorieten en zijn het vooral oude platen...![]()
Dat is zeker zoquote:Op donderdag 15 november 2007 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Genoeg oude platen om uit te kiezen![]()
Wil je erover praten, Cafca? Ik kan zondag 16 december wel?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:36 schreef cafca het volgende:
Hm, the Miners of Muzo, the Div en Piu Piu zullen er wel weer niet in staan.
Kutlijst, die top 2000![]()
Ach, net als Norrage wordt ik wel eens een beetje moe van het gezeur over platen die niet in de voorkeuzelijst staan.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wil je erover praten, Cafca? Ik kan zondag 16 december wel?
Borisz, mooie OP zo
Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja. En ik denk dat je ook gelijk hebt. Maar desalniettemin kunnen we nog steeds 16 december erover praten.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach, net als Norrage wordt ik wel eens een beetje moe van het gezeur over platen die niet in de voorkeuzelijst staan.
D'r staan een hoop van mijn favorieten niet in, maar d'r staan zeker 200 platen in die voorkeuze lijst die ikvind.
Verder kan ik het de rest van nederland ook niet kwalijk nemen dat ze niet zo'n goeie smaak hebben als ik![]()
Doen wequote:Op donderdag 15 november 2007 13:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja. En ik denk dat je ook gelijk hebt. Maar desalniettemin kunnen we nog steeds 16 december erover praten.
Zelfde hier, vriend van me is groot fan van Rainbow, Deep purple, Dio, Malmsteen etc. en gaat dan lopen klagen dat er zo weinig in staat. Iets met het bloed en de nagels...quote:Op donderdag 15 november 2007 13:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach, net als Norrage wordt ik wel eens een beetje moe van het gezeur over platen die niet in de voorkeuzelijst staan.
D'r staan een hoop van mijn favorieten niet in, maar d'r staan zeker 200 platen in die voorkeuze lijst die ikvind.
Verder kan ik het de rest van nederland ook niet kwalijk nemen dat ze niet zo'n goeie smaak hebben als ik![]()
Inderdaad. Ik stond er ook van te kijken dat er nog 3 of 4 overeenkomsten zijn tussen mijn lijstje van dit jaar en die van vorig jaar.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:00 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Zo, toch maar ingeleverd..niet te lang bij stilstaan, want hij zou toch met de dag veranderen
beetje google, wikipedia en een paar zinnen uit jou vorige OP zorgen voor een goede OP die ook redelijk 'tijdloos' is.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Borisz wat is je openingspost mooi![]()
Met wie dan?quote:Op donderdag 15 november 2007 12:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
kan ik doen. Of het verstandig is is een andere. Vorig jaar had ik over hetzelfde onderwerp namelijk ook een paginalange (haatbevattende) discussie.
geenstijlquote:Op donderdag 15 november 2007 19:22 schreef Adelante het volgende:
is er al een geenstijl offensief om en masse jannes in de top10 te gaan stemmen?
wou je zelf anders wat opzetten?quote:
quote:Op donderdag 15 november 2007 19:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
wou je zelf anders wat opzetten?
quote:Op donderdag 15 november 2007 19:58 schreef brother52 het volgende:
Blue Oyster Cult - Don't fear the reaper (1976)
quote:Op donderdag 15 november 2007 19:58 schreef brother52 het volgende:
Ed & Willem Bever - Hup daar is Willem (1971)
Dat is de enige constante factor in mijn lijstjes geweest.quote:
Heb ik van Radio 2 site gekopieerdquote:Op donderdag 15 november 2007 18:54 schreef borisz het volgende:
[..]
beetje google, wikipedia en een paar zinnen uit jou vorige OP zorgen voor een goede OP die ook redelijk 'tijdloos' is.![]()
Asjeblieft niet zeg . . .quote:Op donderdag 15 november 2007 19:22 schreef Adelante het volgende:
is er al een geenstijl offensief om en masse jannes in de top10 te gaan stemmen?![]()
Nee. Zei hij nog iets nuttigsquote:Op donderdag 15 november 2007 22:55 schreef peaceman het volgende:
Iemand Leo Blokhuis nog gehoord vanmiddag bij Hans Schiffers?
Hey pannekoek, wil je me even geen dingen in de mond leggen?quote:Op donderdag 15 november 2007 10:54 schreef Norrage het volgende:
och, och toch....de fok nerds vinden het vervelend dat al die alternatieve meuk niet in de top 2000 mag staan
wees blij dat er nu tenminste nog een paar bandjes in mogen zoals radiohead....
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/218932quote:Op donderdag 15 november 2007 22:55 schreef peaceman het volgende:
Iemand Leo Blokhuis nog gehoord vanmiddag bij Hans Schiffers?
Nee, enkel onkunde en onwetendheid.quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:21 schreef BramKVO het volgende:
en dan vergeet je de beste belgische band ooit: TC Matic!
die staan dus wel in de voorkeuzelijst, maar hebben volgens mij de eindlijst ook nooit gehaald
Inderdaad, TC Matic staat er ook tussen als Belgische band, die zouden toch zeker de top 2000 moeten halen, net als Mia van Gorki. Staan Hooverphonic en Axelle Red er eigenlijk in?
Het valt me wel op dat Belgen veel sneller Nederlanders opnemen in hun lijsten dan omgekeerd. In dergelijke belgische tops staan The Scene, Marco Borsato, Anouk en Frank Boeijen altijd hoog genoteerd. in NL is het kennelijk enkel Jacques Brel die een degelijke score haalt. Nochtans hebben Belgen zeker geen slechtere muziek dan NL'ers uitgebracht, zal wel weer met chauvinisme te maken hebben zeker?
Laat iedereen dat maar even terugluisteren... hij zei nuttige dingen!quote:Op donderdag 15 november 2007 23:54 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/218932
Je hoeft alleen op Leo klikken dan hoor je de podgast.quote:Op vrijdag 16 november 2007 07:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Laat iedereen dat maar even terugluisteren... hij zei nuttige dingen!
Ik zou het echt heel erg zielig vinden als dat zou gebeuren. Die domme harries en hun nog dommere meelopers helpen ieder leuk initiatief om zeep...zeker als het de plaatkeuze betreft :-)quote:Op donderdag 15 november 2007 19:22 schreef Adelante het volgende:
is er al een geenstijl offensief om en masse jannes in de top10 te gaan stemmen?
Heeft ws. te maken met een rechtenkwestie. Veel samples van clips en artiesten, die mag je niet zomaar 'vrij' op het internet zetten. As simple as that.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:27 schreef Quoi het volgende:
Wat ik nou zo raar vind... Zondag was de aftrap van de top2000 onder andere op TV te zien met een speciale Top2000 popquiz a gogo (ofzoiets) met Mathhijs en Leo. Nergens kan ik deze uitzending terugvinden! Iemand wel?
Luister dan ook maar eens naar de uitzendingen (ook via Podcast) van Leo Blokhuis op KX Radio...quote:Op vrijdag 16 november 2007 07:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Laat iedereen dat maar even terugluisteren... hij zei nuttige dingen!
quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee, enkel onkunde en onwetendheid.
Al zal Norrage het wel weer op alternatief slackerisme gooien.
Is dat chauvinsime of gemakzucht en onkunde?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
![]()
Het is wel met alles zo hoor als je Belgie met Nederland vergelijkt...Nederland is veel chauvinistischer. Belgen gaan al veel sneller dingen van over de grens luisteren enzo, Nederlanders doen dat echt veel minder snel naar mijn mening.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:52 schreef methodmich het volgende:
Eigen keuze
Zita Swoon - Our Daily Reminders
Je kan op meerdere platen stemmen met t zelfde adres zelfs, zolang t niet steeds dezelfde plaat isquote:Op zaterdag 17 november 2007 02:10 schreef BramKVO het volgende:
Ben dan nog zelf vergeten om Mia van Gorki in m'n top 10 te zetten ... Maar je kan stemmen met meerdere mailadressen zeker ?
eigenlijk is dat natuurlijk achterlijk.... dan kan je oneindig veel stemmen....quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Je kan op meerdere platen stemmen met t zelfde adres zelfs, zolang t niet steeds dezelfde plaat is
eens, moet je niet eens willen vind ik. ik hou het bij 1 keerquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
eigenlijk is dat natuurlijk achterlijk.... dan kan je oneindig veel stemmen....
Op de platen die je mooi vindt.quote:Op zondag 18 november 2007 10:47 schreef nipeng het volgende:
Op welke platen moet ik stemmen?
waar zat je aan te denken? basshunter - boten anna ofzo?quote:Op zondag 18 november 2007 11:34 schreef nipeng het volgende:
We hebben geen plaat om in de top2000 te stemmen?
quote:Op zondag 18 november 2007 11:34 schreef nipeng het volgende:
We hebben geen plaat om in de top2000 te stemmen?
quote:Ed & Willem Bever - Hup daar is Willem (1971)
Ik heb welk wat suggesties, maar ik vind dat het je eigen keuzes moeten zijn....quote:Op zondag 18 november 2007 11:52 schreef nipeng het volgende:
The Seeds - Pushing too hard (1966 denk ik)
Dat zijn er al twee.
Dat moet jij als muziek liefhebber toch wel wetenquote:Op zondag 18 november 2007 10:47 schreef nipeng het volgende:
Shit inderdaad. Ik was "Mia" helemaal vergeten! Dit nummer verdient zeker een hoge notering, samen met "Ooit was ik een soldaat".quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gezellig weer! De top 2000, heerlijk. Zoals al gezegd is op de radio ook, kerst en oud jaar is niet meer alleen oliebollen en een boom, daar is de top 2000 bijgekomen.
Echter een noot:
Ik zie hier maar weinig(of geen) Gorki - Mia in de lijstjes mensen!
Dit nr staat, zoals Bram al aangaf, op 2 in de Belgische top 2000, maar is in Nederland al jarenlang ondergewaardeerd! Je hoort het zelden op de radio. (En tis geen Boudewijn de Groot nr 2, want hij staat in alle belgische aller tijden lijsten hoog)
Het is een prachtig nr, prachtig bezongen door Luc de Vos. Ik ben heel erg voor vernieuwing in de lijst, en wat meer Belgische muziek zou daar zeker niet in misstaan. Met Gorki voorop dus!
Dus mocht je nog een stem over hebben, of gewoon op het nr willen stemmen, doe het!
Je weet het he. Radiohead maakt geen kans.quote:Op zondag 18 november 2007 13:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb welk wat suggesties, maar ik vind dat het je eigen keuzes moeten zijn....![]()
Ik weet er zoveel dat ik niet kan kiezen.quote:Op zondag 18 november 2007 13:07 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat moet jij als muziek liefhebber toch wel weten![]()
Mijn suggesties bestaan niet louter uit Radiohead....quote:Op zondag 18 november 2007 13:44 schreef nipeng het volgende:
[..]
Je weet het he. Radiohead maakt geen kans.
Hoeft niet meer:quote:
quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:19 schreef peaceman het volgende:
Deels tactisch en deels omdat het gewoon fantastische nummers zijn.
Maar 1 ding is zeker: 11 is veel te weinig, 100 zou beter zijn
Uw lijst tot nu toe
Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
Radiohead - Karmapolice (1997)
Deep Purple - Child in time (1972)
Smiths - Bigmouth strikes again (1986)
Johnny Cash - Hurt (2003)
John Lennon - Imagine (1971)
Carly Simon - You're so vain (1973)
Bob Marley & the Wailers - No woman no cry (1975)
Crowded House - Into temptation (1989)
Moody Blues - Ride my see-saw (1968)
Uw eigen keuze
Ray Lamontagne - Empty
Welke is dat?quote:Op zondag 18 november 2007 14:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
ik heb nog niemand gehoord over dat ene liedje waar je 2 keer op kunt stemmen
Vreemd... Niet dat ik er zo snel op zou stemmen... leuke plaat, maar zeker geen top 100 materiaal voor mij.quote:Op zondag 18 november 2007 14:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The Jam - (A) town Called Malice
Nee (nog niet)quote:Op zondag 18 november 2007 14:23 schreef peaceman het volgende:
Tja bij de beste 2000 nrs hoort ie dan weer wel, vind ik. Heb je radio 2 al gemaild dat het er 2x in staat?
Eigen Keuze: Robyn Hitchcock - Televisionquote:Op zondag 18 november 2007 10:47 schreef nipeng het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2007 23:34 schreef Retuobak het volgende:
Lynyrd Skynyrd - Freebird (1974)
The Zombies - Hung up on a Dreamquote:Op zondag 18 november 2007 15:50 schreef nipeng het volgende:
The Seeds - Pushing too hard (1966 denk ik)
Dat zijn er al drie.
Dat gedoe met Radiohead moet nu eens voorbij zijn vandaar mijn stem.
Mooie lijstjequote:Op zondag 18 november 2007 23:34 schreef Retuobak het volgende:
Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
Jimi Hendrix - All Along the Watchtower (1968)
Michael Jackson - Beat It (1983)
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale (1967)
Deep Purple - Child in Time (1972)
Lynyrd Skynyrd - Freebird (1974)
Neil Young - Rockin' In the Free World (1989)
Frank Sinatra - It Was A Very Good Year (1965)
Blue Oyster cult - Don't Fear the Reaper (1976)
Golden Earring - Another 45 Miles (1969)
Eigen keus:
Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son (1969). En inderdaad nipeng, weer geen Zappa en evenveel Hendrix
. (Kom maar op met nog een note
)
Die overweeg ik ook altijd nog wel even, maar meestal kies ik dan toch voor Eleanor Rigby.quote:Op maandag 19 november 2007 11:46 schreef Fentoozler het volgende:
Beatles - Blackbird (1968)
quote:
Ik vraag me af wat ze zouden doen als je een enorme actie door heel Nederland opzet om Bohemian Rhapsody op 1 te krijgen. Zouden ze die er dan ook uit laten?quote:Op woensdag 21 november 2007 11:04 schreef ThunderChild het volgende:
Tenminste één plaat die niet in de Top 2000 komt, dus daarvoor hoeft niet meer gestemd te worden: Ede Staal komt niet in de Top 2000
Leuk die ludieke acties, valt helemaal niet op hoor . . .![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 11:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
Alsof je een flesje bier in je wijnrek hebt staan . . .
quote:Op woensdag 21 november 2007 11:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
veeeeel te hoogquote:Op woensdag 21 november 2007 11:07 schreef Buitendam het volgende:
![]()
Clocks
![]()
![]()
7e plek is tot nu toe het beste, niet?
Zucht. Zo flauw, omdat veel mensen het mooi vinden is het een kutnummerquote:Op woensdag 21 november 2007 12:07 schreef cafca het volgende:
[..]
maar net zoals met bier, de grote grijze massa drinkt het graag.......
Ik zeg niet dat het een slecht nummer is. Ik vind het alleen niet in de hoogste regionen van de Top2000 passen, die plekken zijn voor de echte klassiekers en "Clocks" is dat de komende 20 jaar bij lange na niet . . .quote:Op woensdag 21 november 2007 16:09 schreef Buitendam het volgende:
Zucht. Zo flauw, omdat veel mensen het mooi vinden is het een kutnummer![]()
Nee, dat zeg ik niet. Ik vind het een redelijk nummer, maar zeker geen top200 allertijden waardig. Maar veel mensen blijkbaar welquote:Op woensdag 21 november 2007 16:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zucht. Zo flauw, omdat veel mensen het mooi vinden is het een kutnummer![]()
Mooi lijstje opzich, maar die eigen keuzequote:Op woensdag 21 november 2007 17:39 schreef Joesse het volgende:
Tis me weer gelukt
1. Queen - Innuendo
2. Smiths - Bigmouth strikes again
3. Supertramp - Fool's overture
4. Beatles - I will
5. Rolling Stones - She's a rainbow
6. Muse - Bliss
7. Moby - Porcelain
8. Manic Street Preachers - If you tolerate this, your children will be next
9. Radiohead - Karmapolice
10. Genesis - Firth of fifth
Eigen keuze
Bløf - Een manier om thuis te komen
Hmmm.... ik zou wel een nuance willen toevoegen: In de top 2000 zouden de 2000 beste nummers ooit gemaakt moeten staan. Dit is echter niet zo.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Buitendam het volgende:
Ik zie niet in waarom het persé klassiekers moeten zijn? De top2000 slaat in mijn ogen op de 2000 beste nummers ooit gemaakt. Of dat nummer nou in de jaren 60 of 3 jaar geleden uitkwam..
jaa sorry, maar k vind dat nummer nou net ff echt heel mooiquote:Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mooi lijstje opzich, maar die eigen keuze![]()
[..]
Komt me bekend voor, maar kan er niet opkomen. Van wie was het ook alweer ??quote:Op woensdag 21 november 2007 17:23 schreef Miam het volgende:
A Winter's Tale komt er niet eens in voor.![]()
wat slecht.
Queenquote:Op woensdag 21 november 2007 19:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Komt me bekend voor, maar kan er niet opkomen. Van wie was het ook alweer ??
Ach, face it, peace.quote:
Weet je wat het is? Wij kennen teveel muziek!quote:Op woensdag 21 november 2007 20:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach, face it, peace.
Clocks in de op 6 na mooiste plaat aller tijden
en Pim Fortuin is de grootste Nederlander ooit
Dat is het ook, maar staat even los van mijn cursieve stukje....quote:Op woensdag 21 november 2007 21:15 schreef Joncho het volgende:
Juist een actie om Ede Staal hogerop te krijgen vind ik persoonlijk kiezersbedrog.
Als dat dan echt niet kan, pleit ik voor een verdubbeling van de keuzelijst....Er ontbreekt veel te veel!quote:Op woensdag 21 november 2007 22:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Met vrije keuze en zonder keuzelijst is het niet te doen. Ranja kan hier bij de albumlijst nog wel corrigeren voor spelfouten/andere schrijfwijze, maar bij zoiets als de Top 2000 met hun aantal inzendingen lukt zoiets natuurlijk niet.
alsof bier minderwaardig is aan wijnquote:Op woensdag 21 november 2007 11:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is het ook niet, maar als je een mooi wijnrekje hebt staan met goeie wijnsoorten en je komt opeens een flesje pils tegen, dan zit je toch wel even raar te kijken . . .quote:Op woensdag 21 november 2007 23:49 schreef BramKVO het volgende:
alsof bier minderwaardig is aan wijn![]()
Queenquote:Op woensdag 21 november 2007 19:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Komt me bekend voor, maar kan er niet opkomen. Van wie was het ook alweer ??
Kansloosquote:Op donderdag 22 november 2007 17:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben maar een hyve gestart om Metallica's One op 1 te krijgen. Kut Top2000
Vergeet vooral het geplug van dat Limbo-kutnummer niet. Plek 69 voor ene Ge Reinders. Buiten Limburg heeft nog nooit iemand van hem gehoord, dus als daar geen oproepactie vooraf is gegaan, dan weet ik het ook niet meer!quote:Op donderdag 22 november 2007 20:35 schreef Urquhart het volgende:
Dat nummer van Ede Staal is trouwens een heel mooi nummer, ik snap niet waarom ze dat weigeren. Doet echt niet onder bij een Avond van Boudewijn de Groot, dat jaren schaamteloos is gepromoot door de Radio2-heren zelf.
Dat viel mij ook al op! Ik was al op zoek naar Miles Davis, maar kon nergens vinden. Dat is bij bijna alle jazz-grootheden zo.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:46 schreef kipknots het volgende:
Ach, die stemlijst is gewoon erg matig. Geen enkele John Coltrane of Miles Davis plaat maar wel tien Katie Melua nummers?![]()
In het geheel geen rubbish.....quote:Op donderdag 22 november 2007 21:54 schreef Rubbish11 het volgende:
lijst
Wat een gelul, de helft staat niet eens in de lijst.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:35 schreef De Wouzeraar het volgende:
1. Oasis - Don't Look Back in Anger
2. Oasis - Wonderwall
3. HIM - Join Me
4. R.E.M. - Man on the Moon
5. The Kooks - Naive
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. The Killers - Mr. Brightside
8. Nightwish - Ghost Love Score
9. Smashing Pumpkins - Disarm
10. Radiohead - Karma Police
of nog ergens:
Pink Floyd - High Hopes
Binnenkort even invoeren maar
En het einde is in zicht: Queen niet op 1 in Top 2000quote:Op donderdag 22 november 2007 18:09 schreef ThunderChild het volgende:
En het begin van het einde . . .![]()
![]()
Ik ben hier helemaal mee eens.quote:[b]
Het beste wat radio 2 zou kunnen doen, is de keuzelijst laten vervallen en iedereen vrije keus te geven. ALS Ron Stoeltie nog steeds van mening is dat bepaalde bands/liedjes niet vertegenwoordigd mogen worden, moet ie dat vantevoren kenbaar maken en niet achteraf sjoemelen, want dan is het kiezersbedrog. Maar een vrije keuze geeft de meest opjectieve en minst gestuurde lijst, daarnaast is er dan nooit meer gezeur over een incomplete keuzelijst. Wellicht dat je minder stemmers krijgt, maar ach dat wordt dan weer gecompenseerd door de toename van kwaliteit. OF gaat radio 2 voor kwantiteit ipv kwaliteit?
ik vind die twee criteria die je aanhaalt niet echt je van hetquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:57 schreef Houdini72 het volgende:
[..]
Ik ben hier helemaal mee eens.
Aangezien ze (begrijpelijk) geen obscure albumnummers van (on)bekende bands in de lijst willen, zou ik er het volgende aan toevoegen:
- Nummers moeten in de top-40/tipparade hebben gestaan.
- Nummers moeten minimaal 2 jaar oud zijn.
Een open keuzelijst is de enige juiste oplossing. Zolang die er niet is, is de 'lijst der lijsten'niet serieus te nemen.
Inderdaad. En er zijn ook zat bekende nummers die in geen enkele Nederlandse hitlijst hebben gestaan of zelfs nooit op single uitgebracht zijn, die op die manier buiten de lijst terecht komen (Stairway to Heaven bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik vind die twee criteria die je aanhaalt niet echt je van het
- plaats in de top 40 zegt niets (maar dan ook NIETS) over kwaliteit van een nummer
- leeftijd heeft ook niets met kwaliteit te maken, oké radio2 is van de jaren '70/'80 en '90, maar ook de laatste jaren zijn er nog prima nummers gemaakt die in de lijst passen
Leuk dat je het met me eens bent, maar het is natuurlijk niet de enige mogelijke oplossing. Mijn post is geen ultieme waarheid. Het is een betoog voor discussie met een flinke kern van waarheidquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:57 schreef Houdini72 het volgende:
[..]
Ik ben hier helemaal mee eens.
Aangezien ze (begrijpelijk) geen obscure albumnummers van (on)bekende bands in de lijst willen, zou ik er het volgende aan toevoegen:
- Nummers moeten in de top-40/tipparade hebben gestaan.
- Nummers moeten minimaal 2 jaar oud zijn.
Een open keuzelijst is de enige juiste oplossing. Zolang die er niet is, is de 'lijst der lijsten'niet serieus te nemen.
eens met 1e punt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik vind die twee criteria die je aanhaalt niet echt je van het
- plaats in de top 40 zegt niets (maar dan ook NIETS) over kwaliteit van een nummer
- leeftijd heeft ook niets met kwaliteit te maken, oké radio2 is van de jaren '70/'80 en '90, maar ook de laatste jaren zijn er nog prima nummers gemaakt die in de lijst passen
staat deze niet in de top 2000 in NL?? In Belgie steevast top 20 id versch aller tijden lijsten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:08 schreef Nepthys het volgende:
[..]
(Stairway to Heaven bijvoorbeeld)
Wat zeg je me nu ??quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:51 schreef peaceman het volgende:
Mijn post is geen ultieme waarheid. Het is een betoog voor discussie met een flinke kern van waarheid.
Dan kan je dat beter voor Child in Time doen (dat nummer verdient dat het meest)quote:Op donderdag 22 november 2007 17:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben maar een hyve gestart om Metallica's One op 1 te krijgen. Kut Top2000
Jawel, maar dat was ook maar een voorbeeld van een nummer dat niet door Adelante's criteria heen zou komen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
staat deze niet in de top 2000 in NL?? In Belgie steevast top 20 id versch aller tijden lijsten.
Toch maar een nummertje van radiohead (quote:Uw lijst
Herbie Hancock - Cantaloupe Island (1964)
Isaac Hayes - Theme from 'Shaft' (1971)
Hot Butter - Popcorn (1972)
AC/DC - Whole lotta Rosie (1978)
Sugar Hill Gang - Rappers delight (1979)
Drs. P - Dodenrit (1974)
Santana - Oye como va (1971)
Michael Jackson - Don't stop 'til you get enough (1979)
Uw eigen keuze
ZZ Top - La Grange
Da's bulshit, peace. Er is genoeg jaren 90 en '00 muziek op radio 2 te horen. Oke, de gemiddelde rado2 luisteraar is 40+, en de meeste muziek is daar op afgestemd. Maar zelfs een typisch ouwe-lullen-programma als Theater van het sentiment loopt al door tot in de jaren 90. Daarnaast is er in programma's als de strepen van Spits, the American Connection, Circus Jeroen Bosch en For the Record genoeg hedendaagse kwaliteitsmuziek te horen. Oke, het Gouden Uren gehalte overheerst wel, maar om te zeggen dat radio 2 alleen pre-1990 muziek draait en nederlandstalige- en zwijmelmuziek gaat toch wel een beetje ver. Maar misschien moet jij eens wat vaker op de juiste momenten naar radio 2 luisteren, en niet alleen met de top 2000quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:51 schreef peaceman het volgende:
2e punt is niet juist..... Radio 2 is niet van de '90 jaren, wel van de jaren 60, 70 en deels 80. Uitzondering op deze regel zijn de Nederlandstalige acts, Katie Melua, James Blunt en Coldplay.
Eens een keer wat anders dan een lijstje gedoodverfde progklassiekers (dat ik de afgelopen jaren zou hebben ingezonden).quote:Skik - Op fietse
Yes - Roundabout
Roxy Music - Avalon
Phil Collins - Something happened on the way to heaven
Moby - Porcelain
Klein Orkest - Over de muur
Kate Bush - Running up that hill
Jon & Vangelis - I'll find my way home
Isaac Hayes - Theme from 'Shaft'
Booker T & the MG's - Time is tight
Geen bullshit....quote:Op zaterdag 24 november 2007 08:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's bulshit, peace. Er is genoeg jaren 90 en '00 muziek op radio 2 te horen. Oke, de gemiddelde rado2 luisteraar is 40+, en de meeste muziek is daar op afgestemd. Maar zelfs een typisch ouwe-lullen-programma als Theater van het sentiment loopt al door tot in de jaren 90. Daarnaast is er in programma's als de strepen van Spits, the American Connection, Circus Jeroen Bosch en For the Record genoeg hedendaagse kwaliteitsmuziek te horen. Oke, het Gouden Uren gehalte overheerst wel, maar om te zeggen dat radio 2 alleen pre-1990 muziek draait en nederlandstalige- en zwijmelmuziek gaat toch wel een beetje ver. Maar misschien moet jij eens wat vaker op de juiste momenten naar radio 2 luisteren, en niet alleen met de top 2000
Tot vrijdagavond 23.00quote:Op zondag 25 november 2007 18:11 schreef peaceman het volgende:
na vandaag nog maar 5 hele dagen om te stemmen trouwens! Gaat snel!
Tja, misschien heb ik dan geluk, of luister ik toevallig op de juiste momenten naar radio2quote:Op zondag 25 november 2007 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geen bullshit....![]()
Tijdens de topuren van de Radio 2 (in het algemeen is dat overdag) is er nauwelijks muziek van de 90's - en daarna - te vinden. Daarnaast zeg ik niet dat het nooit gedraaid wordt, maar wel heel erg weinig. In elk geval op primetime. De prioriteit ligt op primetime over het algemeen op de deccenia ervoor.....
Dat geeft ook niets hoor.... Dat is nu eenmaal zo, maar ik vind dat wel jammer en onterecht, omdat de doelgroep van radio 2 elk jaar groter wordt. Ik neem niet aan dat Radio 2 zijn doelgroep gaat aanpassen door de minimum leeftijd te verhogen.![]()
Oh ja, ik denk dat ik meer naar radio 2 luister dan jij denkt
quote:Op zondag 25 november 2007 22:39 schreef 4-elements het volgende:
Uw eigen keuze:
Travis - Why does it always rain on me
Ook erg mooi jaquote:Op zondag 25 november 2007 23:51 schreef ThunderChild het volgende:
- Tim Hardin - How can we hang on to a dream
Mjah ik weet!quote:Op maandag 26 november 2007 10:51 schreef Adelante het volgende:
maximaal twee nummers van dezelfde artiest/band, wat ging er mis?
Nix spannend... in België staat altijd en eeuwig "Mia" van Gorki op 1...quote:Op woensdag 28 november 2007 23:22 schreef BramKVO het volgende:
vind het nog steeds belachelijk dat die hele lijst al op voorhand wordt bekendgemaakt ... In de Belgische lijsten weet je de nummer 1 pas op het moment dat ie gespeeld wordt. maakt het toch iets leuker en spannender vind ik.
quote:Op donderdag 29 november 2007 08:42 schreef Wiehoe het volgende:
Vanmiddag als ik thuis kom ga ik nog maar even een lijstje opsturen. Weet nu nog maar 2 nummers die ik er in wil hebben:
Pink Floyd - Dogs
Marillion - Grendel
Na mijn zeggen twee prachtige nummers. Maar ze halen nooit een plek in de top 2000.
De rest ga ik vandaag nog maar even bedenken.
Morgen de laatste dag om te stemmenquote:Op woensdag 28 november 2007 20:38 schreef peaceman het volgende:
Nog maar een paar dagen!
Dat is inderdaad wel een dilemma...op lange nummers stemmen...Zelf had ik bijvoorbeeld Telegraph road erin, maar ja, die gaan ze zeker niet integraal draaien en dan is het bijna niet de moeite waard te stemmen....quote:
die kwam vorig jaar nieuw binnen kan ik me herinneren en ik weet voor 95% zeker dat ze hem wel helemaal gedraaid hebben.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een dilemma...op lange nummers stemmen...Zelf had ik bijvoorbeeld Telegraph road erin, maar ja, die gaan ze zeker niet integraal draaien en dan is het bijna niet de moeite waard te stemmen....
Da's jammer inderdaad. Ik heb er wel weer op gestemd, maar die stem is voor het geheel en niet voor de versie die gedraaid wordtquote:Op donderdag 29 november 2007 11:23 schreef cafca het volgende:
Shine On You Crazy Diamond staat altijd erg hoog....maar die draaien ze ook nooit helemaal
nope, ik de top 2000 van donna staat Mia slechts op 2 en ook in de tijdloze staat Mia ook op 2.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Nix spannend... in België staat altijd en eeuwig "Mia" van Gorki op 1...
Andere jaren stemde ik daar ook wel op, maar wanneer het nummer dan voorbij kwam was ik "niet blij" omdat het dan overdreven ingekort was. Maar Dogs vind ik gewoon een van de mooiere nummers van Pink Floyd. En hij staat er helaas nooit in:quote:Op donderdag 29 november 2007 11:30 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Da's jammer inderdaad. Ik heb er wel weer op gestemd, maar die stem is voor het geheel en niet voor de versie die gedraaid wordt
Mooi lijstje Beathoven.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:00 schreef Beathoven het volgende:
Genesis - Firth of Fifth
Peter Gabriel - Solsbury Hill
New Order - Blue Monday
Beatles - A Day in the life
Depeche Mode - Enjoy the Silence
The Smiths - Big Mouth Strikes Again
en nog een paar..
Eigen keuze: Velvet Underground - Rock & Roll
Geen enkele van de 'echte' lange nummers wordt nooit helemaal gedraaid. Was ook verbaasd dat ze alle 14 minuten Telegraph Road van de Dire Straits draaiden . . .quote:Op donderdag 29 november 2007 11:23 schreef cafca het volgende:
Shine On You Crazy Diamond staat altijd erg hoog....maar die draaien ze ook nooit helemaal![]()
hier ben je toch fout hoor: bij Studio Brussel zijn er al vier nummer ééns geweest sinds men startte met de Tijdloze: 'Mia' inderdaad, maar ook 'Smells like teen spirit', 'Child in time' en 'Angie'. Bij Donna is het al altijd sinds de start 'Bohemian Rhapsody' geweest. Bij radio 2 verving 'De Roos' van Ann Christy vorig jaar Bohemian Rhapsody bovenin, en bij Q Music zijn het al 'November Rain' en 'Summer of 69' geweest dacht ik. Dus je info klopt niet echt hequote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Nix spannend... in België staat altijd en eeuwig "Mia" van Gorki op 1...
Nee, ze hadden moeten wachten tot 31 december....quote:Op donderdag 29 november 2007 23:16 schreef Haaibaaike het volgende:
Morgen word de nummer 1 bekend gemaaktecht stom van radio 2 !!!
Hadden ze moeten wachten tot 17 december.
we krijgen geen nummer 1 show dus zoals vorig jaar ?quote:Op donderdag 29 november 2007 23:16 schreef Haaibaaike het volgende:
Morgen word de nummer 1 bekend gemaaktecht stom van radio 2 !!!
Hadden ze moeten wachten tot 17 december.
hoop ook niet dat je te lang hebt nagedacht over die posities, want die maken niks uit, he..allemaal 1 punt gewoon.quote:
Nee, maar wel de nummer 1 word bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:04 schreef borisz het volgende:
[..]
we krijgen geen nummer 1 show dus zoals vorig jaar ?
Nee, daar heb ik uberhaupt niet naar gekeken, gewoon wat het eerst in me opkwam.. maar zo zettie het op de computer in word..quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
hoop ook niet dat je te lang hebt nagedacht over die posities, want die maken niks uit, he..allemaal 1 punt gewoon.
Ik ben ook bang dat Queen op nummer 1 staatquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:47 schreef Urquhart het volgende:
Laat maar raden: Queen
quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
Op dit moment nog maar 44 van de 55 beatles nrs van vorig jaar in de top 2000
Vind je het gek met de 'criteria' die Radio 2 stelt t.o.v "nieuwe" platen . . .quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
Op dit moment nog maar 44 van de 55 beatles nrs van vorig jaar in de top 2000, de stones ook 5 minder
Feitelijk juist, alleen is het in dat verband vreemd als je naar radio 2 luistert. Want dj's vragen met regelmaat aan mensen die ze aan de telefoon hebben wie ze op 1 gezet hebben..quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
hoop ook niet dat je te lang hebt nagedacht over die posities, want die maken niks uit, he..allemaal 1 punt gewoon.
Zeiden ze dat op radio 2?quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Everyhting van michael buble gaat op 140 komen, kots
ja heb het ook gehoordquote:
Vreemd.. ze zouden toch alleen de nummer 1 bekend maken. Sorry hoor.... maar in dat opzicht - spelregels, bekendmakingen - snap ik radio 2 totaal niet.quote:
nee dat werd er niet bij gezegd, maar het was het favoriete plaatje van Ron Stoeltiequote:Op vrijdag 30 november 2007 20:44 schreef Nepthys het volgende:
Als in: hoogste nieuwe binnenkomer?
Bohemian Rhapsody is een heel goed nummer, in die zin dat het heeeeeeeel veel mensen aanspreekt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:00 schreef alwaysleft het volgende:
BR is een goed nummer maar zo subliem dat het het beste nummer ooit is? Mwah nee.
Dat zou je in elk geval moeten nuanceren tot minimaal 1 jaar oud, maar ja.... radio 2 vindt dat het op deze manier een mooi tijdsbeeld geeftquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:09 schreef Krambo het volgende:
Ik ken ook niemand die op Queen gestemd heeft (althans niet op BR)
Dat Mika en Michael Buble nu al in de top 2000 staan, slaat nergens op. Een nummer moet minstens 3 jaar oud zijn voordat 'ie in de lijst mag.
Klopt. Zitten vaak leuke dingetjes tussen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:24 schreef Wickedangel het volgende:
Weinig verrassend.
Het is altijd de subtop die het meest interessant is. Zo tussen 500 en 100.
Clocks op nr. 5? Begint dat nr. nu weer populairder te worden dan? in 2004 op 10, in 2005 op 7 en in 2006 op 9.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:58 schreef ScottTracy het volgende:
Zat er natuurlijk wel in, kan er me dan ook niet echt druk om maken. Ik denk trouwens wel dat Clocks de top 5 in zal stijgen dit jaarMaar ben toch best benieuwd naar de eindlijst.
Tussen de 2000 en de 200, vind ik. Hoewel er in het begin vaak dingen tussen zitten waarvan ik denk: "wat doen die in de top 2000?" (maar die zitten er in de top 10 ook tussenquote:Op zaterdag 1 december 2007 01:24 schreef Wickedangel het volgende:
Weinig verrassend.
Het is altijd de subtop die het meest interessant is. Zo tussen 500 en 100.
Nou, de viltstiften liggen al klaar tijdens de slotuitzending hoor. Allemaal "Make Trade Fair" op de hand en meezwaaien met Clocks.quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:00 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Clocks op nr. 5? Begint dat nr. nu weer populairder te worden dan? in 2004 op 10, in 2005 op 7 en in 2006 op 9.
Ik denk dat ie niet eens meer in de top10 komt dit jaar. Hopelijk is ie helemaal uit de lijst verdwenen
Oh dat wist ik niet!! Dacht dat ie juist vorig jaar naar 7 was gestegen. Nee, als ie vorig jaar gezakt is zal dat dit jaar ook wel zijn. Alhoewel er soms natuurlijk de vreemdste dingen gebeuren. Wie weet komt 'Rood' dit jaar wel in de top 10!!quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:00 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Clocks op nr. 5? Begint dat nr. nu weer populairder te worden dan? in 2004 op 10, in 2005 op 7 en in 2006 op 9.
Ik denk dat ie niet eens meer in de top10 komt dit jaar. Hopelijk is ie helemaal uit de lijst verdwenen
Men zegt op (10) tussen aanhaal tekens, ik kan niet geloven zo hoog.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:54 schreef peaceman het volgende:
Weten we ook hoe hoog Mika is gekomen?
quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Men zegt op (10) tussen aanhaal tekens, ik kan niet geloven zo hoog.
Dat is net zo subjectief als beweren dat het een schande is dat Hotel California überhaupt de top 100 haalt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
t zou een schande zijn als ze de Eagles niet op 2 zetten.
Als dat zo is, bevestigt dit eens te meer het statement dat platen minimaal een jaar oud moeten zijn, want een 10e plaats is compleet belachelijk voor zo'n plaat als je het mij vraagt..quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Men zegt op (10) tussen aanhaal tekens, ik kan niet geloven zo hoog.
Najah, ik denk dat ik daarin niet de enige benquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is net zo subjectief als beweren dat het een schande is dat Hotel California überhaupt de top 100 haalt.
ik vind Coldplay echt een goede band, maar Clocks toch veruit het slechtste nummerquote:Op zaterdag 1 december 2007 02:00 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Ik denk dat de lijstjes die jij hebt gezien niet echt representatief zijnquote:Op zaterdag 1 december 2007 21:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Najah, ik denk dat ik daarin niet de enige benEn gebaseerd ook op het feit dat ik zoveel vaker Hotel California in lijstjes heb gezien dan avond of boh rhap, maar oke
met alle respect, boh rhap is ook in alle aller tijden lijstjes in de hoogste regionen te vinden ... Ook in Belgie (bij donna en radio 2) staat dat nr meestal op nummer één , dus dat zegt toch wel iets hé.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Najah, ik denk dat ik daarin niet de enige benEn gebaseerd ook op het feit dat ik zoveel vaker Hotel California in lijstjes heb gezien dan avond of boh rhap, maar oke
Helemaal eens met jou..quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als dat zo is, bevestigt dit eens te meer het statement dat platen minimaal een jaar oud moeten zijn, want een 10e plaats is compleet belachelijk voor zo'n plaat als je het mij vraagt..
en toch vind ik dat radio 2 eens meer openheid mag geven. tussenstandjes in de loop van de dag etc.quote:Op zondag 2 december 2007 02:42 schreef BramKVO het volgende:
[..]
met alle respect, boh rhap is ook in alle aller tijden lijstjes in de hoogste regionen te vinden ... Ook in Belgie (bij donna en radio 2) staat dat nr meestal op nummer één , dus dat zegt toch wel iets hé.
Van wie er op nummer 1 staat en zo? Hoeft van mij niet, van mij mogen ze zelfs wachten tot 31 december om een paar minuten voor 12quote:Op zondag 2 december 2007 14:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
en toch vind ik dat radio 2 eens meer openheid mag geven. tussenstandjes in de loop van de dag etc.
Mag van mij ook, als ze dan de top 100 geheim houden, net als bij Donna, maar doen ze helaas toch niet.quote:Op zondag 2 december 2007 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Van wie er op nummer 1 staat en zo? Hoeft van mij niet, van mij mogen ze zelfs wachten tot 31 december om een paar minuten voor 12
zou het idd veel leuker maken ... Dan weet je ook niet op voorhand wel nr er gedraaid wordt en ben je altijd verrast, aangenaam of minder aangenaam ...quote:Op zondag 2 december 2007 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Van wie er op nummer 1 staat en zo? Hoeft van mij niet, van mij mogen ze zelfs wachten tot 31 december om een paar minuten voor 12
Da's alweer 2 jaar geleden volgens mij, vorig jaar was het Marco Borsato met roodquote:Op maandag 3 december 2007 09:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Top 10 of Top 20, vind ik persoonlijk eigenlijk niet zo boeiend. Zoals eerder gezegd vind ik nummer 2000 tot pakhembeet 30 veel leuker. (Volgorde vind ik niet zo boeiend). Het leuke zit hem in de varieteit van alle nummers.
(Wel wazig zijn die nieuwe binnenkomers, zoals nu dan schijnbaar Mika, maar hadden we vorig jaar (?) niet in 1 keer die Katie Melua met haar zoveel fietsen)
Marco kwam nieuw op 17de plaats vorig jaar.quote:Op maandag 3 december 2007 10:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's alweer 2 jaar geleden volgens mij, vorig jaar was het Marco Borsato met rood
Ja en t wordt elk jaar erger. Eerst katie melua op 23 nieuw binnen, vorig jaar marco borsato met rood op 17 binnen, en waar eindigt Mika dit jaar?quote:Op maandag 3 december 2007 10:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's alweer 2 jaar geleden volgens mij, vorig jaar was het Marco Borsato met rood
quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:12 schreef peaceman het volgende:
radio 2 vindt dat het op deze manier een mooi tijdsbeeld geeft(en dat heeft radio 2 letterlijk zo aan mij laten weten!)
Dat is waarschijnlijk waarom radio 2 ook nieuwe nummers toelaat. Om ook deze groep potentiele luisteraars / stemmers aan zich te binden.quote:Op maandag 3 december 2007 17:20 schreef BramKVO het volgende:
Is inderdaad belachelijk dat je kan stemmen op nummers van de afgelopen maanden. Vooral tieners, kinderen en onwetenden stemmen dan op dergelijke nummers lijkt me.
Voor een 'mooi' tijdsbeeld hebben we de Top 40, wat een onzin zegquote:Op maandag 3 december 2007 17:53 schreef peaceman het volgende:
Radio 2 is het niet met jullie eens:
[..]
Jij mailt met Radio 2? Mag ik je aanraken?quote:Op maandag 3 december 2007 17:53 schreef peaceman het volgende:
Radio 2 is het niet met jullie eens:
[..]
Vorig jaar heb ik diverse keren gemaild met ze... Dat was op zich niet bijzonder. Wel dat ze zowaar ook antwoord gaven.... Maar ja, daar uit bleek wel dat radio 2 er zo over denkt als ik eerder schetste.quote:Op maandag 3 december 2007 23:30 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Jij mailt met Radio 2? Mag ik je aanraken?
Die van gisteren vond ik wel meevallen, die van vandaag vond ik een stukje lastigerquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:59 schreef Retuobak het volgende:
Iedereen het introspel al weer helemaal gespeeld?
Ik ben ze gisteren eens allemaal weer doorlopen, toch wel lastig hoor.
Shit, helemaal vergeten . . .quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:59 schreef Retuobak het volgende:
Iedereen het introspel al weer helemaal gespeeld?
Ik ben ze gisteren eens allemaal weer doorlopen, toch wel lastig hoor.
En de rest? Ik heb ze gewoon maandag allemaal gedaan toen de basis URL bekend was (veranderd naar introgame, anders had het dit weekend al gekundquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Die van gisteren vond ik wel meevallen, die van vandaag vond ik een stukje lastiger
quote:Op woensdag 5 december 2007 09:46 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En de rest? Ik heb ze gewoon maandag allemaal gedaan toen de basis URL bekend was (veranderd naar introgame, anders had het dit weekend al gekund). Je kunt nu gewoon de URL aanpassen naar de datum die je wil, staat gewoon online t/m de 31e.
Hier wordt het ook wel gezellig met de top 2000quote:Op woensdag 5 december 2007 21:30 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik kan niet inloggen in het forum van de Top 2000
Ja daaromquote:Op woensdag 5 december 2007 21:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier wordt het ook wel gezellig met de top 2000
quote:Op woensdag 5 december 2007 21:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier wordt het ook wel gezellig met de top 2000
quote:Op maandag 10 december 2007 11:38 schreef One_conundrum het volgende:
Issie al bezig?
quote:Op maandag 10 december 2007 13:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]nee 2e kerstdag pas. Bedenk me nu dat we dan nog helemaal niet kunnen meeposten omdat we er niet zijn. Dat wordt dan donderdags pas....
Zit jij niet op Radio 2 forumquote:Op maandag 10 december 2007 13:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]nee 2e kerstdag pas. Bedenk me nu dat we dan nog helemaal niet kunnen meeposten omdat we er niet zijn. Dat wordt dan donderdags pas....
quote:Op maandag 10 december 2007 13:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zit jij niet op Radio 2 forum
Zo erg met dat ding gesteld ??quote:Op maandag 10 december 2007 13:34 schreef Diaan73 het volgende:, sterker nog, ik heb er nog niet eens gekeken....
Vanavond misschien eens kijken of mn laptop dat aankan.
tijd voor een nieuwe bril dan...quote:Op maandag 10 december 2007 18:46 schreef nipeng het volgende:
O ik zie peace al op dat forum topics openen over Radiohead
quote:Op maandag 10 december 2007 18:46 schreef nipeng het volgende:
O ik zie peace al op dat forum topics openen over Radiohead
klinkt cru maar had ie eerder zelfmoord moeten plegen, stond ie in de top 100quote:Op maandag 10 december 2007 20:02 schreef Adelante het volgende:
Arne Jansen - Meisjes met rode haren, vorig jaar op nr. 1780, benieuwd of ie er dit jaar nog in staat
Yepsquote:Op maandag 10 december 2007 17:32 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Zo erg met dat ding gesteld ??![]()
Beeld -> Tekengrootte (of Tekstgrootte, afhankelijjk van je browser)quote:Op maandag 10 december 2007 21:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Yepsmaar ik heb nu een nieuwe....
![]()
Alleen krijg in Fok! alleen maar klein lettertype... hoe krijg ik dat normaal???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |