In ieder geval het leukste. Ik verheug me erop.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Het mooiste radio evenement van het jaar![]()
Ze zijn genomineerd voor hetquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
In ieder geval het leukste. Ik verheug me erop.
Zo kun je bekijkenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:42 schreef cafca het volgende:
Ja leuk! Al die ouwe muziek die je al een jaar niet meer hebt gehoord
Dat is ook altijd goedquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:46 schreef Longmen het volgende:
Anders kun je nu alvast warm draaien op Arrow met de rock 500.![]()
En Ray Lamontagne!quote:
Vanaf 12 November kun je weer stemmen voor de Top 2000quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Binnenkort maar weer stemmen. Wat vliegt de tijd toch.
Vooral op oudjaarsavond live kijken via internet bij Hans Schiffers thuisquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:06 schreef Urquhart het volgende:
Top 2000 zorgt altijd voor het "Oud&Nieuw-gevoel"
Mee eens. Hoog tijd om maar eens de balans op te maken voor mijn top 10+1. Verder is dit gewoon een schaamteloze terugvindpost.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:06 schreef Urquhart het volgende:
Top 2000 zorgt altijd voor het "Oud&Nieuw-gevoel"
Pardonquote:Op vrijdag 2 november 2007 18:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mee eens. Hoog tijd om maar eens de balans op te maken voor mijn top 10+1. Verder is dit gewoon een schaamteloze terugvindpost.
Mijn eigen post doelde ik op.quote:
Behalve het gemiddelde radio2 publiek.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:56 schreef peaceman het volgende:
Weet niet of iemand het gehoord heeft, maar gister was Leo Blokhuis de 'gast van de dag' tijdens de arbeidsvitaminen ivm zijn nieuw verschenen boek.
Die gast mag ook altijd een plaat uitkiezen die dan gedraaid wordt. Leo koos voor een nummer van Radiohead, omdat, zo zei hij, de top 2000 niet compleet zal zijn, zolang de band Radiohead ontbreekt.
Het is natuurlijk een waarheid als een koe. Iedereen - zelfs als je Radiohead helemaal niet mooi vindt - weet dat ze erin horen te staan.
Het is natuurlijk ook niet dat Radiohead vaak te horen is op Radio 2. Al trekt de top 2000 ook zat luisteraars die normaal gesproken helemaal niet naar Radio 2 luisteren, maar naar 3FM, Radio 538, QMusic, etc. Maar die denken er kennelijk ook niet aan. Wellicht dit jaar misschien wel.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:07 schreef Longmen het volgende:
[..]
Behalve het gemiddelde radio2 publiek.
Nirvana is lopende het jaar ook zeeeeeer zelden te horen op radio 2.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet dat Radiohead vaak te horen is op Radio 2. Al trekt de top 2000 ook zat luisteraars die normaal gesproken helemaal niet naar Radio 2 luisteren, maar naar 3FM, Radio 538, QMusic, etc. Maar die denken er kennelijk ook niet aan. Wellicht dit jaar misschien wel.
Aangkondigd als: "en dan nu de hardste plaat uit de top2000, niet schrikken" o.i.d.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Nirvana stond vorig jaar ook in de top 2000 van Radio 2![]()
538 luisteraars naar Radio2?quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet dat Radiohead vaak te horen is op Radio 2. Al trekt de top 2000 ook zat luisteraars die normaal gesproken helemaal niet naar Radio 2 luisteren, maar naar 3FM, Radio 538, QMusic, etc. Maar die denken er kennelijk ook niet aan. Wellicht dit jaar misschien wel.
Veel meer luisteraars schakelen naar Radio 2, waar ze normaal naar 538, 3FM, Sky radio, etc, etc. luisteren schakelen ze dus naar de Top 2000quote:
Dat bedoel ik dus... ONDANKS dat die in de top 2000 staat, wordt ie zeeeeer zelden gedraaid. Dat was mijn punt, want dat is vreemd. Die plaat is volgens mij ook door een enorme lobby erin gekomen....quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Nirvana stond vorig jaar ook in de top 2000 van Radio 2![]()
inderdaad. er staan veel meer "hardere" nummers in de bovenste regionen, zoals Whole Lotta Rosie, One, Paranoid en Halo of Flies.quote:Op vrijdag 2 november 2007 21:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... ONDANKS dat die in de top 2000 staat, wordt ie zeeeeer zelden gedraaid. Dat was mijn punt, want dat is vreemd. Die plaat is volgens mij ook door een enorme lobby erin gekomen....
Overigens is Whole lotta Rosie qua hardheid zeker te vergelijken met Smells like teen spirit.
met welk nummer?quote:Op vrijdag 2 november 2007 21:33 schreef Roi het volgende:
Ik ga Nina Simone hoog op die lijst schoppen!
Dat klopt, normaal hoor je bijna niks van Nirvana op Radio 2..Lobby ? er zullen best fans zijn van Nirvana...die ze graag in de Top 2000 zien staanquote:Op vrijdag 2 november 2007 21:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... ONDANKS dat die in de top 2000 staat, wordt ie zeeeeer zelden gedraaid. Dat was mijn punt, want dat is vreemd. Die plaat is volgens mij ook door een enorme lobby erin gekomen....
Overigens is Whole lotta Rosie qua hardheid zeker te vergelijken met Smells like teen spirit.
Overigens heeft Nirvana wel degelijk nummers die op de playlist van Radio 2 niet eens zo'n gek figuur zouden slaan op de playlist van die zender. Met name de Unplugged-nummers.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nirvana is lopende het jaar ook zeeeeeer zelden te horen op radio 2.![]()
I ain't got No, I got Life.quote:
Daar zal dan wel een reden voor zijnquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nirvana is lopende het jaar ook zeeeeeer zelden te horen op radio 2.![]()
31 december pasquote:Op zaterdag 3 november 2007 22:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan al bijna niet meer wachten op Stairway to Heaven en Bohemian Rhapsody
www.youtube.comquote:Op zaterdag 3 november 2007 22:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan al bijna niet meer wachten op Stairway to Heaven en Bohemian Rhapsody
En wel in het allerlaatste uur.quote:
Ik pleit voor een ip-ban voor jou op de Radio 2-website.quote:Op zondag 4 november 2007 11:41 schreef borisz het volgende:
stiekum plijt ik voor Charly Lownoise & Mental theo in de lijst
bij 3fm kwamen ze op nummer 2 in de jaren 90 lijstquote:Op zondag 4 november 2007 11:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik pleit voor een ip-ban voor jou op de Radio 2-website.
Meen je?quote:Op zondag 4 november 2007 11:48 schreef borisz het volgende:
[..]
bij 3fm kwamen ze op nummer 2 in de jaren 90 lijst
Sorry.quote:
Dat is exact de reden waarom nummers van minder dan een jaar oud uitgesloten zouden moeten worden van deelname. Dan zouden alleen de nummers die echt zijn blijven hangen hoog scoren en niet de nummers die kort daarvoor nog in de hitparade hebben gestaan.quote:Op zondag 4 november 2007 15:57 schreef DrDentz het volgende:
zal Marco Borsato - Rood weer hoge ogen gaan gooien?
Hopelijk nietquote:Op zondag 4 november 2007 15:57 schreef DrDentz het volgende:
zal Marco Borsato - Rood weer hoge ogen gaan gooien?
Dat zou niet meer dan terecht zijn, maar ja....quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:49 schreef Nepthys het volgende:
Ben benieuwd of ze weer wat interessante nummers aan de keuzelijst hebben toegevoegd. Maar The Smiths, Radiohead en Joy Division moeten dit jaar toch echt in de eindlijst terecht komen.
Dat vind ik ook, maar na emailcontact met radio 2 (zie een van de eerste topics van vorig jaar), bleek dat radio 2 het uitgangspunt heeft dat het juist een mooi tijdsbeeld geeft.quote:Op zondag 4 november 2007 16:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is exact de reden waarom nummers van minder dan een jaar oud uitgesloten zouden moeten worden van deelname. Dan zouden alleen de nummers die echt zijn blijven hangen hoog scoren en niet de nummers die kort daarvoor nog in de hitparade hebben gestaan.
Sterren komen, sterren gaan...quote:Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef BramKVO het volgende:
2 3 MIA 1992 GORKY
quote:Op maandag 5 november 2007 10:32 schreef Diaan73 het volgende:
Ik luister nooit naar radio2![]()
alleen naar top2000...
Het is een vreemdeling zeker.....quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:49 schreef ThunderChild het volgende:
Goeiesavonds allentezamen . . .
en morgenavond op tvquote:
quote:
Heyquote:Op zaterdag 10 november 2007 08:43 schreef Diaan73 het volgende:
Het is een vreemdeling zeker.....Heey Thunderchild....
![]()
![]()
Ik denk dat er toch wel wat jaartjes erover heen gaan voordat er iets gaat veranderen . . .quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:07 schreef peaceman het volgende:
http://www.radio2.nl/page/nieuwsitem/112045
zie reacties
Zou kunnen, maar 'wanneer geven wij de stijd op? Helemaal nooit...' Om Jovink maar eens te quotenquote:Op zaterdag 10 november 2007 17:37 schreef ThunderChild het volgende:
[Ik denk dat er toch wel wat jaartjes erover heen gaan voordat er iets gaat veranderen . . .![]()
quote:Favorieten van onze presentatoren
Daniël Dekker - Ilse DeLange 'The Great Escape'
Jan-Willem Roodbeen - Van Velzen 'Baby Get Higher'
quote:
de onderste regionen. De verborgen diamanten in de kelderquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:12 schreef WetLips het volgende:
De laatste 20 (ongeveer)... het heeft wel wat om naar het einde toe te leven maar qua muziek zijn de lagere regionen leuker vind ik.
Crisis.quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:31 schreef Roi het volgende:
Favorieten van onze presentatoren
Daniël Dekker - Ilse DeLange 'The Great Escape'
Jan-Willem Roodbeen - Van Velzen 'Baby Get Higher'
Inderdaad zegquote:Op zondag 11 november 2007 14:31 schreef nipeng het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat het dit jaar gaat worden.
[..]
Crisis.![]()
Ook voor mij, want ik ben het godverdomme vergeten . . .quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:23 schreef Homdeck het volgende:
en morgenavond op tv![]()
maar dat wordt uitzending gemist checken voor mij denk ik.
Zeker, zulke tv moeten ze vaker makenquote:
popquiz a gogo was leuk, alleen er was geen geld meerquote:Op zondag 11 november 2007 23:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zeker, zulke tv moeten ze vaker maken(gelukkig was er dit jaar ook twee keer een nacht van de popmuziek met Mathijs en Leo)
inderdaad zeg, die wisten echt niksquote:Op maandag 12 november 2007 07:55 schreef Diaan73 het volgende:
Het programma was inderdaad erg leuk... mag van mij wel vaker komen totaan de top2000 a gogo. Maar wat zijn die Ilse en Xander dom zeg.![]()
Mika kan ik me nog voor stellen maar Jeroen van de Boomquote:Op maandag 12 november 2007 10:55 schreef Haaibaaike het volgende:
Wel mika met Grace Kelly staat erin, en zelfs Jeroen van de Boom.![]()
quote:Op maandag 12 november 2007 10:57 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Mika kan ik me nog voor stellen maar Jeroen van de Boom![]()
Radiohead staat wel in de keuzelijstquote:
Kut zeg. Ik was het gisteren vergeten.quote:Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef ThunderChild het volgende:
Ik haat jullie !!![]()
![]()
Want uitzendinggemist heeft 'm niet . . .![]()
![]()
Ja Excuus. ik loop op de zaak vooruit. Jeroen zal wel in de top2000 komen en Radiohead niet.quote:Op maandag 12 november 2007 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Radiohead staat er 8 keer in ofzo...
Hehe.quote:Op maandag 12 november 2007 12:34 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja Excuus. ik loop op de zaak vooruit. Jeroen zal wel in de top2000 komen en Radiohead niet.
Da's dan klote. Ik heb gister ook voetbal zitten kijken en heb daar nu dus spijt van. Vanavond eens kijken of het echt nergens te vinden is.quote:Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef ThunderChild het volgende:
Ik haat jullie !!![]()
![]()
![]()
Hmm.. in de instructie staat dat je niet meer dan 2 keer dezelfde artiest in je lijst mag zetten, dus je hebt zo kans dat ze die van jou niet meenemen in de telling.quote:Op maandag 12 november 2007 12:21 schreef spacemangraig het volgende:
ik heb strategisch gestemd:
positie Artiest Titel
positie 1 Smiths Bigmouth strikes again
positie 2 Smiths This charming man
positie 3 Smiths Girlfriend in a coma
Mika is de tip vanquote:Op maandag 12 november 2007 10:57 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Mika kan ik me nog voor stellen maar Jeroen van de Boom![]()
Was ook zo met de nacht van de popmuziek, heeft met auteursrechten van de clips te maken.quote:Op maandag 12 november 2007 10:10 schreef ThunderChild het volgende:
Ik haat jullie !!![]()
![]()
![]()
Ah, daarom staan de Smiths er dus nooit inquote:Op maandag 12 november 2007 14:19 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Hmm.. in de instructie staat dat je niet meer dan 2 keer dezelfde artiest in je lijst mag zetten, dus je hebt zo kans dat ze die van jou niet meenemen in de telling.
Gesjelligquote:Op maandag 12 november 2007 15:40 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
ik zou komend uur je top10 even niet doorbellen
quote:
Todd Rundgren - I saw the light
Donald Fagen - New frontier
Doug Ashdown - Winter in America
Neil Diamond - Sweet Caroline
Jeff Buckley - Grace
Joy Division - Love will tear us apart
Eagles - Lyin' eyes
Frank Sinatra - It was a very good year
Prince & the Revolution - When doves cry
Roxy Music - More than this
Eigen keuze:
Steely dan - Aja
Erg jammer. Vermoedde al dat het daarom zou zijn.quote:Op maandag 12 november 2007 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Was ook zo met de nacht van de popmuziek, heeft met auteursrechten van de clips te maken.
Dat is ook wel de sjeu van de lijst. De trein die maar door dendert. Niet net als bij die neppers van Veronica die na zes uur 's avonds weer de dag van vooraf aan beginnenquote:Ben benieuwd welke er wel en welke er niet terugkomen, en zo ja, of ze op een beluisterbare plaats staan. (Aka: Niet om 4:23 in de nacht.)
quote:Op maandag 12 november 2007 15:10 schreef borisz het volgende:
Uw eigen keuze
charly lownoise & mental theo - wonderfull days
het verbaast mij dat die niet in de keuzelijst staat. goed nummer.quote:Op maandag 12 november 2007 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Zelf toegevoegd: Paul McCartney - Jenny Wren (2005)
Doet Arrow ook met hun Rock500, vind zo'n lijst gelijk weer minder . . .quote:Op maandag 12 november 2007 19:55 schreef Terreros85 het volgende:
Dat is ook wel de sjeu van de lijst. De trein die maar door dendert. Niet net als bij die neppers van Veronica die na zes uur 's avonds weer de dag van vooraf aan beginnen.
quote:Op maandag 12 november 2007 20:08 schreef Ingetje79 het volgende:
Mijn persoonlijke dieptepunt van de lijst was toch wel Jody Bernal - Que Si, Que No![]()
quote:Jannes - Elke dag een beetje meer (2005)
Nee!quote:
Die is zo mooi! Ik wist niet dat iemand die kendequote:Op maandag 12 november 2007 10:11 schreef Berkery het volgende:
Eigen keuze Gavin Friday - I want to live
11 is inderdaad veel te weinig. Maar vooral de ene eigen keuze is erg moeilijk, er is zo veel moois dat niet in de lijst staat.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:26 schreef ruud_fr het volgende:
veel dezelfde als vorig jaar
11 nummers kiezen is veel te weinig
Je mag bands niet meer dan 2 keer in je lijstje hebben.quote:
quote:Na een dag al 100.000 stemmen voor Top 2000
HILVERSUM - Na een stemdag zijn er al meer dan 100.000 stemmen uitgebracht voor de Top 2000 die eind december op Radio 2 wordt uitgezonden. De Top 2000 is een van de best beluisterde radioprogramma's aan het eind van het jaar.
screendump
De stemperiode is maandag van start gegaan. Op die dag gaven luisteraars en bekende Nederlanders hun tip voor de Top 2000. Zo gaat Henk Kamp voor 'A forest' van The Cure, Albert Verlinde voor 'Fame' van Irene Cara en Xander de Buisonjé voor 'Funkin' for Jamaica' van Tom Brown.
Queen
Vorig jaar stond 'Bohemian Rhapsody' van Queen op de eerste positie. Het nummer stond van 1999 tot 2004 ook al op nummer één. Alleen in 2005 mocht Boudewijn de Groot met het nummer 'Avond' de lijst aanvoeren.
Mensen kunnen tot en met 30 november via radio2.nl stemmen op hun favoriete platen. De Top 2000 is te beluisteren van woensdag 26 tot en met maandag 31 december.
Waarom zou het niet mogen?quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je mag bands niet meer dan 2 keer in je lijstje hebben.
quote:
Aldus bij de instructies op de site.quote:Stap 1
Selecteer min. 3 en max. 10 platen uit de lijst. Hoe? Klik met de muis op een plaat en vervolgens op de knop "voeg toe". Let op: niet meer dan tweemaal op dezelfde artiest. Klaar? Klik dan op "verder".
lol.. dat is stom! heb ik geeneens gezien!quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je mag bands niet meer dan 2 keer in je lijstje hebben.
En je stemt op een van de weinige singles die ik ooit kocht en nog steeds luister, Vangelis. Samen met Valensia - Gaia de enige single die ik luister.
4 van Frans Bauerquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Nog iets belachelijks: 4 nummers van Frans Bauer en 6 van Within Temptation.![]()
Wie ?quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:11 schreef Haaibaaike het volgende:
En Mika met Grace KellyGisteren gehoord bij Hans en Ron.
Je bedoelt de popquiz a gogo een paar jaar terug, daarin zijn ze wel eens voorgekomen, maar dat heeft op zich niks met de Top 200 te maken.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:37 schreef Nepthys het volgende:
Geen Sex Pistols ookHebben die wel ooit in de keuzelijst gestaan, want ik kan me herinneren dat ze bij de Top 2000 quiz in elk geval wel eens voorbij zijn gekomen -of zegt dat verder niks?
Thnx... misschien krijgen we Tom nog een keertje in de lijst.... maar dat verwacht ik niet. Ik heb hem zelfs nog nooit op de radio gehoord. Al kon Leo Blokhuis ons vertellen dat hij hem een keer snachts een keer samen met Mart Smeets gedraaid te hebben.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Goede eigen keuze.
Verder nog wat dingen die ik ook overwogen heb (Smiths, Hallelujah, Sebastian). En wat dingen die er nooit in zullen staan bij mij, uiteraard (REM, UB40, Radiohead).
Ik heb zelfs niet op hem gestemd. Hoewel het zeker iets is dat wat mij betreft in de lijst hoort. Maar Kashmir verdient het ook, dat is overigens de enige keuze waarvan ik nog weet dat ik het vorig jaar ook had.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Thnx... misschien krijgen we Tom nog een keertje in de lijst.... maar dat verwacht ik niet.
Als iedereen dezelfde lijst gaat posten lees ik niet meer mee, dan is de lol er wel af.quote:Maar natuurlijk zijn er verschillen en overeenkomsten en dat moet ook!!!
Dat vind ik ook een beetje het probleem bij de top2000, de lijst is mij teveel voorgekookt. Het zou veel leuker en verrassender zijn als je meer vrije invoer mocht geven.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb zelfs niet op hem gestemd. Hoewel het zeker iets is dat wat mij betreft in de lijst hoort. Maar Kashmir verdient het ook, dat is overigens de enige keuze waarvan ik nog weet dat ik het vorig jaar ook had.
[..]
Als iedereen dezelfde lijst gaat posten lees ik niet meer mee, dan is de lol er wel af.
Ook een mooi lijstje, al zeg ik het zelf.quote:Beatles - Blackbird
Beatles - Eleanor Rigby
Boudewijn de Groot - Avond
Queen - Innuendo
Pink Floyd - Wish you were here
Marillion - Lavender
Lou Reed - Sweet Jane
Michael Jackson - Thriller
Rory Gallagher - Moonchild (live versie)
Fleetwood Mac - Green Manalishi
Kashmir - Melpomene
Het kan toch niet waar zijn dat je dat nummer mooier vindt dan welk nummer van The Beatles dan ook????quote:Op maandag 12 november 2007 14:54 schreef Haaibaaike het volgende:
4- Katie melua - Nine Million bicycles
Vind het dan raar dat er geen toeters en bellen afgaan . . .quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Aldus bij de instructies op de site.
Het wordt vanavond HH om 23.30 op NED 3 zojuist gehoord op Radio 2quote:Op zondag 11 november 2007 21:21 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ook voor mij, want ik ben het godverdomme vergeten . . .![]()
![]()
Dank.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:36 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Het wordt vanavond HH om 23.30 op NED 3 zojuist gehoord op Radio 2![]()
Ja, dat vind ik ook wat knullig.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:35 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Vind het dan raar dat er geen toeters en bellen afgaan . . .![]()
Nee, niet echtquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het kan toch niet waar zijn dat je dat nummer mooier vindt dan welk nummer van The Beatles dan ook????![]()
Dus jij vind het NIET onterecht dat ze bij de beste 1500 zit?quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee, niet echtmaar gun haar ook een hoge notering
![]()
![]()
You are a lifesaver . . .quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:36 schreef Haaibaaike het volgende:
Het wordt vanavond HH om 23.30 op NED 3 zojuist gehoord op Radio 2![]()
quote:'De Top 2000 Trapt Af' op herhaling
(13-11-2007)
Vanavond wordt de 'Top 2000 Trapt Af' herhaald om 23.30 op Ned 3. Bekijk hier de foto's.
Kroeg
Het decor van De Top 2000 trapt af is soort bruine kroeg. Gezellig, huiselijk en warm. Het is druk, want er kunnen maar weinig mensen in en iedereen wil natuurlijk wel eens bij zo'n opname zijn.
Matthijs
Matthijs van Nieuwkerk is traditioneel de quizmaster en legt het spel uit. Natuurlijk is Leo Blokhuis erbij als sidekick en enig jurylid, waarmee, nee nee, ook dit keer niet wordt gecorrespondeerd.
Koppels
De quiz wordt voor deze speciale gelegenheid met koppels gespeeld van bekende Nederlanders c.q. nationale popsterren. Countrygirl Ilse DeLange speelt samen met prettyboy Xander de Buisonjé, Gezelligheidsdier Loes Luca deelt haar tafeltje met zuidvrucht Gé Reinders en Guus Meeuwis - nee, niet Meeús - doet het met de tweede helft van Acda en De Munnik.
Gezellig
Dankzij gastheer Matthijs en een heel leuk stel kandidaten krijgt het publiek al snel het gevoel écht in een kroeg te zijn, op zondagmiddag, met een biertje of wijntje erbij. Drankjes zijn er daadwerkelijk, wellicht draagt dit bij aan de feestsfeer.
Winst
Wie er wint gaan we natuurlijk niet verklappen. Maar dat er mensen zijn die het heel goed doen en aan de andere kant mensen die, nou ja eh.... afijn, u moet maar gewoon kijken.
Geef je stem dan ook maar aan Lateralus!quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:25 schreef Longmen het volgende:
Als Tool de top2000 haalt luister ik heel 2008 radio2![]()
quote:Moody Blues Tuesday afternoon
Moody Blues Nights in white satin
quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een beetje het probleem bij de top2000, de lijst is mij teveel voorgekookt. Het zou veel leuker en verrassender zijn als je meer vrije invoer mocht geven.
je mocht er 10 + een eigen nummer hoorquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:07 schreef FritsFlits het volgende:
Lijstje:
1. Bert Kaempfert - Afrikaan beat
2. Boudewijn de Groot - Een meisje van 16
3. Boudewijn de Groot - Avond
4. Jeff Wayne & Justin Hayward - Forever autumn
5. Jeff Wayne & Justin Hayward - The eve of the war
6. Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
7. John Miles - Music
8. Wet Wet Wet - Love is all around
9. Guus Meeuwis - Brabant
Eigen Keus:
10. John Hughes - Deo
Inderdaad! en nog zo'n 5000 nummers waarvan het schandalig is dat ze niet in de voorkeuzelijst staan....quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
eens!
Ik vind het trouwens raar en eigenlijk schandalig dat Redemption song niet in de keuzelijst staat.![]()
Nahja, jammer danquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
je mocht er 10 + een eigen nummer hoorof kon je er niet meer vinden?
quote:Uw lijst tot nu toe
10CC - Life is a minestrone (1975)
Duran Duran - The wild boys (1984)
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond (1975)
Gino Vannelli - Powerful people (1974)
Queen - Killer queen (1974)
Genesis - Follow you follow me (1978)
New Musik - This world of water (1980)
ABBA - Dancing queen (1976)
Murray Head - One night in Bangkok (1985)
Who - Overture (Tommy) (1969)
Uw eigen keuze
Gnarls Barkley - St. Elsewhere
Verbaasde mijzelf ook, zeker omdat This Never Happend Before (ook uit 2005) en zelfs Dance Tonight (2007) er wel gewoon tussen staan. Jenny Wren past naar mijn mening perfect in de top 2000quote:Op maandag 12 november 2007 20:05 schreef Homdeck het volgende:
[..]
het verbaast mij dat die niet in de keuzelijst staat. goed nummer.
Snow Patrol had er wel in gemogen van mijquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:03 schreef peaceman het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat nummers uit 2007 toegestaan zijn!
volgend jaar.....maar niet nu al.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:06 schreef Steeven het volgende:
[..]
Snow Patrol had er wel in gemogen van mij![]()
Dat ben ik op zich met je eens hoor, alleen is Snow Patrol voor mij nu al tijdloze muziekquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
volgend jaar.....maar niet nu al.
Als je jezelf presenteert als de lijst der lijsten, mag je verwachten dat er kwaliteitseisen zijn. Derhalve zouden nummers niet nog in de hitlijsten moeten kunnen staan... Dus is een jaargrens heel logisch...
Maar ja... dat vind ik
Wat een schitterende lijstquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:18 schreef ScottTracy het volgende:
Uw lijst tot nu toe
Pearl Jam - Black (1991)
Leonard Cohen - Suzanne (1968)
Beatles - A day in the life (1967)
Beach Boys - God only knows (1966)
Marvin Gaye - What's going on (1971)
Joy Division - Love will tear us apart (1980)
Aretha Franklin - I say a little prayer (1968)
Alphaville - Forever young (1984)
U2 - Bad (1984)
Elvis Costello - I want you (1986)
Uw eigen keuze
Temptations - My Girl
Thanks, jouw lijstje (op pag 3) mag er ook wezenquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:22 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Wat een schitterende lijst![]()
Goede smaak Scott![]()
Het valt me nog mee dat ze die ook niet te hard vinden voor hun luisteraars.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Sepultura - Roots bloody roots (1996)
Vaag, een vriend van me had 3x U2 erin gezet..quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
Aldus bij de instructies op de site.
Dank jequote:
Als ik jou lijst zo weer zie, zie ik dat ik er een paar vergeten ben. U2 - One, Kronenburger Park, Sebastian, allemaal van die klassiekers.. Damn, ze maken het ons wel erg lastig met die 10 nummers die je mag kiezen !quote:Op woensdag 14 november 2007 12:48 schreef Blauwe_Pino het volgende:
Led Zeppelin - Stairway to heaven (1971)
Frank Boeijen Groep - Kronenburg park (Ga die wereld uit) (1985)
Queen - Bohemian rhapsody (1975)
Cockney Rebel - Sebastian (1973)
Eagles - Hotel California (1977)
Deep Purple - Child in time (1972)
Meat Loaf - Paradise by the dashboard light (1978)
Dire Straits - Brothers in arms (1985)
Dire Straits - Romeo and Juliet (1980)
U2 - One (1992)
Yeah, duh, dat geldt voor 99.9 % van de Fokkersquote:Op woensdag 14 november 2007 12:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Pietmans jij bent stuk jonger dan ik![]()
En dan houden we er nog allebei een liefde voor goede muziek op naquote:Op woensdag 14 november 2007 12:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Pietmans jij bent stuk jonger dan ik![]()
Alleen de mensen die van goede muziek houdenquote:Op woensdag 14 november 2007 13:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Goeie smaak heb jijToevallig he en zo zullen wel meer de zelfde smaak hebben als wij
![]()
Nee joh ieder zijn smaak hé ! respecterenquote:Op woensdag 14 november 2007 13:10 schreef Pietmans het volgende:
[..]
Alleen de mensen die van goede muziek houden![]()
ik doe niet voor niets een knipoogquote:Op woensdag 14 november 2007 13:30 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee joh ieder zijn smaak hé ! respecteren![]()
Dat nummer kun je dan als eigen keuze invoeren ! En tja, het orgineel is gewoon van Diana Ross, die staat er wel inquote:Op woensdag 14 november 2007 14:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hmmm..dacht "vooruit, laat ik toch ook maar weer een lijstje inleveren"
..maar het eerste nummer dat ik zocht, stond al niet in de lijst..en tja, dan heb ik al geen zin meer
ronduit belachelijk dat dees niet in de keuzelijst staat http://www.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg
erg veel betere duetten zijn er niet![]()
naja, misschien dat ik me er over een tijdje weer aan waag..
Ik zoek ook niet de nummers die ik het beste vind. Ik zoek de nummers die ik uit de aangeboden lijst het beste vind. Dus ik zoek wat mooie nummers uit de lijst bij elkaar, gewoon wat ik zoal tegen kom, en daarvan kies ik er 10 waar ik dan op stem. Anders zou ik er waarschijnlijk ook snel mee klaar zijn.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
..maar het eerste nummer dat ik zocht, stond al niet in de lijst..en tja, dan heb ik al geen zin meer
Nee joh, ik was er net effe niet.. vandaar dat ik je posting niet zag.Ontopic: verderquote:Op woensdag 14 november 2007 14:13 schreef Pietmans het volgende:
Oke, ik maak me hier dus nu stervens belachelijk?![]()
![]()
Ow ja die is ook erg mooi.... hmmmm.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:08 schreef Strooper het volgende:
Mijn lijstje:
Otis Redding - The dock of the bay
quote:Op woensdag 14 november 2007 14:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
ronduit belachelijk dat dees niet in de keuzelijst staat http://www.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg
erg veel betere duetten zijn er niet![]()
naja, misschien dat ik me er over een tijdje weer aan waag..
Die is al vrij vaak genoemd in dit topic.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:08 schreef CoJackso het volgende:
Wanneer jullie een stem overhebben, dan heb ik nog wel een tip: Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
Idd schandalig.... zo ontbreken er gewoon teveel goede nummers. Afschaffen die voorkeuze lijst!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:45 schreef ScottTracy het volgende:
[..]Staat die niet in de keuzelijst? Schandalig... ik vond het al zo erg dat My Girl van the Temptations er niet instond maar dit is misschien nog erger. Niet aan dit liedje gedacht trouwens, had Marvin Gaye er ook al een keer instaan.
Prachtige eigen keus!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:20 schreef mordradead het volgende:
Eigen keuze:
Artiest - Nummer
Manic Street Preachers - Ocean Spray
Enjoy the Silence niet???quote:Op woensdag 14 november 2007 15:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
5 van de 11 nummers uit mijn lijst stonden er vorig jaar in, namelijk:
Michael Jackson - Thriller (246)
Neil Young - Harvest (538)
Queen - Innuendo (393)
Beatles - Eleanor Rigby (237)
Valensia - Gaia (1075)
Ik had verwacht dat Eleanor Rigby wel hoger zou staan. En Valensia had ik er niet in verwacht. Ik stond er ook van te kijken dat Joy Division er niet in staat (Love will tear us apart had ik wel verwacht, ik heb op Transmission gestemd). En Just can't get enough wel van Depeche Mode, maar Enjoy the silence niet, belachelijk, Somebody staat in mijn lijst en hoort ook in de Top 2000, Just can't get enough mag er uit.
De lijst is trouwens op de site van Radio 2 te downloaden. In een excelsheet, dus je kunt makkelijk sorteren om de lijst te doorzoeken.
Zita Swoon ontbreekt ook.... ook al belachelijk....quote:Op woensdag 14 november 2007 21:11 schreef BramKVO het volgende:
Ook twee van de bekendste, Belgische groepen staan er niet in, zijnde dEUS en K's Choice. Wel Jacques Brel, Raymond vh Groenewoud, Clouseau, Soulsister en Gorki![]()
Ongelooflijk he?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik dacht ook dat Enjoy the silence er vorig jaar in stond, maar blijkbaar toch niet.
Dat vond ik ook shocking!! Mét filmpje erbij en ze wisten het nog niet. Daar kan Radio 2 natuurlijk niets aan doen, maar had niet verwacht dat zo slechts gesteld was met de popkennis van onze bekendste popsterren...quote:Op woensdag 14 november 2007 20:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jan Vollaard schreef er vandaag een column over in nrc next. Weinig nieuws, dat er veel ontbreekt en veel dingen in staan die het 'minder verdienen'. Daar kwam het eigenlijk ongeveer op neer. En dat er mensen in het programma zitten die niet weten dat Because the night van Patti Smith is.
Nou ja, hij staat wel gewoon in de lijst hoor, maar er wordt blijkbaar niet genoeg op gestemd. Ik heb er zelf ook niet op gestemd.quote:
Ik heb er wel op gestemd.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, hij staat wel gewoon in de lijst hoor, maar er wordt blijkbaar niet genoeg op gestemd. Ik heb er zelf ook niet op gestemd.
en dan vergeet je de beste belgische band ooit: TC Matic!quote:Op woensdag 14 november 2007 21:11 schreef BramKVO het volgende:
Ook twee van de bekendste, Belgische groepen staan er niet in, zijnde dEUS en K's Choice. Wel Jacques Brel, Raymond vh Groenewoud, Clouseau, Soulsister en Gorki![]()
Belachelijk idd. Oei oei oei, als het maar niet te alternatief wordt voor de Radio 2 luisteraarquote:Op woensdag 14 november 2007 20:23 schreef peaceman het volgende:
In het AD stond van de week een quote van Ron Stoeltie waarin hij zei dat nummers niet meer geboycot worden..... Er zijn dus wel nummers ten onrechte uitgehouden.... Mag ik dat alsnog schandalig vinden???![]()
Had er ook op gestemd, vond het idd raar dat 'ie er niet in stond . . .quote:Op woensdag 14 november 2007 20:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik dacht ook dat Enjoy the silence er vorig jaar in stond, maar blijkbaar toch niet.
quote:Op donderdag 15 november 2007 10:54 schreef Norrage het volgende:
och, och toch....de fok nerds vinden het vervelend dat al die alternatieve meuk niet in de top 2000 mag staan
wees blij dat er nu tenminste nog een paar bandjes in mogen zoals radiohead....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |