Die overweeg ik ook altijd nog wel even, maar meestal kies ik dan toch voor Eleanor Rigby.quote:Op maandag 19 november 2007 11:46 schreef Fentoozler het volgende:
Beatles - Blackbird (1968)
quote:
Ik vraag me af wat ze zouden doen als je een enorme actie door heel Nederland opzet om Bohemian Rhapsody op 1 te krijgen. Zouden ze die er dan ook uit laten?quote:Op woensdag 21 november 2007 11:04 schreef ThunderChild het volgende:
Tenminste één plaat die niet in de Top 2000 komt, dus daarvoor hoeft niet meer gestemd te worden: Ede Staal komt niet in de Top 2000
Leuk die ludieke acties, valt helemaal niet op hoor . . .![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 11:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
Alsof je een flesje bier in je wijnrek hebt staan . . .
quote:Op woensdag 21 november 2007 11:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
veeeeel te hoogquote:Op woensdag 21 november 2007 11:07 schreef Buitendam het volgende:
![]()
Clocks
![]()
![]()
7e plek is tot nu toe het beste, niet?
Zucht. Zo flauw, omdat veel mensen het mooi vinden is het een kutnummerquote:Op woensdag 21 november 2007 12:07 schreef cafca het volgende:
[..]
maar net zoals met bier, de grote grijze massa drinkt het graag.......
Ik zeg niet dat het een slecht nummer is. Ik vind het alleen niet in de hoogste regionen van de Top2000 passen, die plekken zijn voor de echte klassiekers en "Clocks" is dat de komende 20 jaar bij lange na niet . . .quote:Op woensdag 21 november 2007 16:09 schreef Buitendam het volgende:
Zucht. Zo flauw, omdat veel mensen het mooi vinden is het een kutnummer![]()
Nee, dat zeg ik niet. Ik vind het een redelijk nummer, maar zeker geen top200 allertijden waardig. Maar veel mensen blijkbaar welquote:Op woensdag 21 november 2007 16:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zucht. Zo flauw, omdat veel mensen het mooi vinden is het een kutnummer![]()
Mooi lijstje opzich, maar die eigen keuzequote:Op woensdag 21 november 2007 17:39 schreef Joesse het volgende:
Tis me weer gelukt
1. Queen - Innuendo
2. Smiths - Bigmouth strikes again
3. Supertramp - Fool's overture
4. Beatles - I will
5. Rolling Stones - She's a rainbow
6. Muse - Bliss
7. Moby - Porcelain
8. Manic Street Preachers - If you tolerate this, your children will be next
9. Radiohead - Karmapolice
10. Genesis - Firth of fifth
Eigen keuze
Bløf - Een manier om thuis te komen
Hmmm.... ik zou wel een nuance willen toevoegen: In de top 2000 zouden de 2000 beste nummers ooit gemaakt moeten staan. Dit is echter niet zo.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Buitendam het volgende:
Ik zie niet in waarom het persé klassiekers moeten zijn? De top2000 slaat in mijn ogen op de 2000 beste nummers ooit gemaakt. Of dat nummer nou in de jaren 60 of 3 jaar geleden uitkwam..
jaa sorry, maar k vind dat nummer nou net ff echt heel mooiquote:Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mooi lijstje opzich, maar die eigen keuze![]()
[..]
Komt me bekend voor, maar kan er niet opkomen. Van wie was het ook alweer ??quote:Op woensdag 21 november 2007 17:23 schreef Miam het volgende:
A Winter's Tale komt er niet eens in voor.![]()
wat slecht.
Queenquote:Op woensdag 21 november 2007 19:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Komt me bekend voor, maar kan er niet opkomen. Van wie was het ook alweer ??
Ach, face it, peace.quote:
Weet je wat het is? Wij kennen teveel muziek!quote:Op woensdag 21 november 2007 20:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Ach, face it, peace.
Clocks in de op 6 na mooiste plaat aller tijden
en Pim Fortuin is de grootste Nederlander ooit
Dat is het ook, maar staat even los van mijn cursieve stukje....quote:Op woensdag 21 november 2007 21:15 schreef Joncho het volgende:
Juist een actie om Ede Staal hogerop te krijgen vind ik persoonlijk kiezersbedrog.
Als dat dan echt niet kan, pleit ik voor een verdubbeling van de keuzelijst....Er ontbreekt veel te veel!quote:Op woensdag 21 november 2007 22:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Met vrije keuze en zonder keuzelijst is het niet te doen. Ranja kan hier bij de albumlijst nog wel corrigeren voor spelfouten/andere schrijfwijze, maar bij zoiets als de Top 2000 met hun aantal inzendingen lukt zoiets natuurlijk niet.
alsof bier minderwaardig is aan wijnquote:Op woensdag 21 november 2007 11:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is het ook niet, maar als je een mooi wijnrekje hebt staan met goeie wijnsoorten en je komt opeens een flesje pils tegen, dan zit je toch wel even raar te kijken . . .quote:Op woensdag 21 november 2007 23:49 schreef BramKVO het volgende:
alsof bier minderwaardig is aan wijn![]()
Queenquote:Op woensdag 21 november 2007 19:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Komt me bekend voor, maar kan er niet opkomen. Van wie was het ook alweer ??
Kansloosquote:Op donderdag 22 november 2007 17:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben maar een hyve gestart om Metallica's One op 1 te krijgen. Kut Top2000
Vergeet vooral het geplug van dat Limbo-kutnummer niet. Plek 69 voor ene Ge Reinders. Buiten Limburg heeft nog nooit iemand van hem gehoord, dus als daar geen oproepactie vooraf is gegaan, dan weet ik het ook niet meer!quote:Op donderdag 22 november 2007 20:35 schreef Urquhart het volgende:
Dat nummer van Ede Staal is trouwens een heel mooi nummer, ik snap niet waarom ze dat weigeren. Doet echt niet onder bij een Avond van Boudewijn de Groot, dat jaren schaamteloos is gepromoot door de Radio2-heren zelf.
Dat viel mij ook al op! Ik was al op zoek naar Miles Davis, maar kon nergens vinden. Dat is bij bijna alle jazz-grootheden zo.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:46 schreef kipknots het volgende:
Ach, die stemlijst is gewoon erg matig. Geen enkele John Coltrane of Miles Davis plaat maar wel tien Katie Melua nummers?![]()
In het geheel geen rubbish.....quote:Op donderdag 22 november 2007 21:54 schreef Rubbish11 het volgende:
lijst
Wat een gelul, de helft staat niet eens in de lijst.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:35 schreef De Wouzeraar het volgende:
1. Oasis - Don't Look Back in Anger
2. Oasis - Wonderwall
3. HIM - Join Me
4. R.E.M. - Man on the Moon
5. The Kooks - Naive
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. The Killers - Mr. Brightside
8. Nightwish - Ghost Love Score
9. Smashing Pumpkins - Disarm
10. Radiohead - Karma Police
of nog ergens:
Pink Floyd - High Hopes
Binnenkort even invoeren maar
En het einde is in zicht: Queen niet op 1 in Top 2000quote:Op donderdag 22 november 2007 18:09 schreef ThunderChild het volgende:
En het begin van het einde . . .![]()
![]()
Ik ben hier helemaal mee eens.quote:[b]
Het beste wat radio 2 zou kunnen doen, is de keuzelijst laten vervallen en iedereen vrije keus te geven. ALS Ron Stoeltie nog steeds van mening is dat bepaalde bands/liedjes niet vertegenwoordigd mogen worden, moet ie dat vantevoren kenbaar maken en niet achteraf sjoemelen, want dan is het kiezersbedrog. Maar een vrije keuze geeft de meest opjectieve en minst gestuurde lijst, daarnaast is er dan nooit meer gezeur over een incomplete keuzelijst. Wellicht dat je minder stemmers krijgt, maar ach dat wordt dan weer gecompenseerd door de toename van kwaliteit. OF gaat radio 2 voor kwantiteit ipv kwaliteit?
ik vind die twee criteria die je aanhaalt niet echt je van hetquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:57 schreef Houdini72 het volgende:
[..]
Ik ben hier helemaal mee eens.
Aangezien ze (begrijpelijk) geen obscure albumnummers van (on)bekende bands in de lijst willen, zou ik er het volgende aan toevoegen:
- Nummers moeten in de top-40/tipparade hebben gestaan.
- Nummers moeten minimaal 2 jaar oud zijn.
Een open keuzelijst is de enige juiste oplossing. Zolang die er niet is, is de 'lijst der lijsten'niet serieus te nemen.
Inderdaad. En er zijn ook zat bekende nummers die in geen enkele Nederlandse hitlijst hebben gestaan of zelfs nooit op single uitgebracht zijn, die op die manier buiten de lijst terecht komen (Stairway to Heaven bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik vind die twee criteria die je aanhaalt niet echt je van het
- plaats in de top 40 zegt niets (maar dan ook NIETS) over kwaliteit van een nummer
- leeftijd heeft ook niets met kwaliteit te maken, oké radio2 is van de jaren '70/'80 en '90, maar ook de laatste jaren zijn er nog prima nummers gemaakt die in de lijst passen
Leuk dat je het met me eens bent, maar het is natuurlijk niet de enige mogelijke oplossing. Mijn post is geen ultieme waarheid. Het is een betoog voor discussie met een flinke kern van waarheidquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:57 schreef Houdini72 het volgende:
[..]
Ik ben hier helemaal mee eens.
Aangezien ze (begrijpelijk) geen obscure albumnummers van (on)bekende bands in de lijst willen, zou ik er het volgende aan toevoegen:
- Nummers moeten in de top-40/tipparade hebben gestaan.
- Nummers moeten minimaal 2 jaar oud zijn.
Een open keuzelijst is de enige juiste oplossing. Zolang die er niet is, is de 'lijst der lijsten'niet serieus te nemen.
eens met 1e punt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik vind die twee criteria die je aanhaalt niet echt je van het
- plaats in de top 40 zegt niets (maar dan ook NIETS) over kwaliteit van een nummer
- leeftijd heeft ook niets met kwaliteit te maken, oké radio2 is van de jaren '70/'80 en '90, maar ook de laatste jaren zijn er nog prima nummers gemaakt die in de lijst passen
staat deze niet in de top 2000 in NL?? In Belgie steevast top 20 id versch aller tijden lijsten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:08 schreef Nepthys het volgende:
[..]
(Stairway to Heaven bijvoorbeeld)
Wat zeg je me nu ??quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:51 schreef peaceman het volgende:
Mijn post is geen ultieme waarheid. Het is een betoog voor discussie met een flinke kern van waarheid.
Dan kan je dat beter voor Child in Time doen (dat nummer verdient dat het meest)quote:Op donderdag 22 november 2007 17:39 schreef Djeez het volgende:
Ik ben maar een hyve gestart om Metallica's One op 1 te krijgen. Kut Top2000
Jawel, maar dat was ook maar een voorbeeld van een nummer dat niet door Adelante's criteria heen zou komen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
staat deze niet in de top 2000 in NL?? In Belgie steevast top 20 id versch aller tijden lijsten.
Toch maar een nummertje van radiohead (quote:Uw lijst
Herbie Hancock - Cantaloupe Island (1964)
Isaac Hayes - Theme from 'Shaft' (1971)
Hot Butter - Popcorn (1972)
AC/DC - Whole lotta Rosie (1978)
Sugar Hill Gang - Rappers delight (1979)
Ed & Willem Bever - Hup daar is Willem (1971)
Drs. P - Dodenrit (1974)
Santana - Oye como va (1971)
Michael Jackson - Don't stop 'til you get enough (1979)
Radiohead - Karmapolice (1997)
Uw eigen keuze
ZZ Top - La Grange
Da's bulshit, peace. Er is genoeg jaren 90 en '00 muziek op radio 2 te horen. Oke, de gemiddelde rado2 luisteraar is 40+, en de meeste muziek is daar op afgestemd. Maar zelfs een typisch ouwe-lullen-programma als Theater van het sentiment loopt al door tot in de jaren 90. Daarnaast is er in programma's als de strepen van Spits, the American Connection, Circus Jeroen Bosch en For the Record genoeg hedendaagse kwaliteitsmuziek te horen. Oke, het Gouden Uren gehalte overheerst wel, maar om te zeggen dat radio 2 alleen pre-1990 muziek draait en nederlandstalige- en zwijmelmuziek gaat toch wel een beetje ver. Maar misschien moet jij eens wat vaker op de juiste momenten naar radio 2 luisteren, en niet alleen met de top 2000quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:51 schreef peaceman het volgende:
2e punt is niet juist..... Radio 2 is niet van de '90 jaren, wel van de jaren 60, 70 en deels 80. Uitzondering op deze regel zijn de Nederlandstalige acts, Katie Melua, James Blunt en Coldplay.
Eens een keer wat anders dan een lijstje gedoodverfde progklassiekers (dat ik de afgelopen jaren zou hebben ingezonden).quote:Skik - Op fietse
Yes - Roundabout
Roxy Music - Avalon
Phil Collins - Something happened on the way to heaven
Moby - Porcelain
Klein Orkest - Over de muur
Kate Bush - Running up that hill
Jon & Vangelis - I'll find my way home
Isaac Hayes - Theme from 'Shaft'
Booker T & the MG's - Time is tight
Geen bullshit....quote:Op zaterdag 24 november 2007 08:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's bulshit, peace. Er is genoeg jaren 90 en '00 muziek op radio 2 te horen. Oke, de gemiddelde rado2 luisteraar is 40+, en de meeste muziek is daar op afgestemd. Maar zelfs een typisch ouwe-lullen-programma als Theater van het sentiment loopt al door tot in de jaren 90. Daarnaast is er in programma's als de strepen van Spits, the American Connection, Circus Jeroen Bosch en For the Record genoeg hedendaagse kwaliteitsmuziek te horen. Oke, het Gouden Uren gehalte overheerst wel, maar om te zeggen dat radio 2 alleen pre-1990 muziek draait en nederlandstalige- en zwijmelmuziek gaat toch wel een beetje ver. Maar misschien moet jij eens wat vaker op de juiste momenten naar radio 2 luisteren, en niet alleen met de top 2000
Tot vrijdagavond 23.00quote:Op zondag 25 november 2007 18:11 schreef peaceman het volgende:
na vandaag nog maar 5 hele dagen om te stemmen trouwens! Gaat snel!
Tja, misschien heb ik dan geluk, of luister ik toevallig op de juiste momenten naar radio2quote:Op zondag 25 november 2007 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geen bullshit....![]()
Tijdens de topuren van de Radio 2 (in het algemeen is dat overdag) is er nauwelijks muziek van de 90's - en daarna - te vinden. Daarnaast zeg ik niet dat het nooit gedraaid wordt, maar wel heel erg weinig. In elk geval op primetime. De prioriteit ligt op primetime over het algemeen op de deccenia ervoor.....
Dat geeft ook niets hoor.... Dat is nu eenmaal zo, maar ik vind dat wel jammer en onterecht, omdat de doelgroep van radio 2 elk jaar groter wordt. Ik neem niet aan dat Radio 2 zijn doelgroep gaat aanpassen door de minimum leeftijd te verhogen.![]()
Oh ja, ik denk dat ik meer naar radio 2 luister dan jij denkt
quote:Op zondag 25 november 2007 22:39 schreef 4-elements het volgende:
Uw eigen keuze:
Travis - Why does it always rain on me
Ook erg mooi jaquote:Op zondag 25 november 2007 23:51 schreef ThunderChild het volgende:
- Tim Hardin - How can we hang on to a dream
Mjah ik weet!quote:Op maandag 26 november 2007 10:51 schreef Adelante het volgende:
maximaal twee nummers van dezelfde artiest/band, wat ging er mis?
Nix spannend... in België staat altijd en eeuwig "Mia" van Gorki op 1...quote:Op woensdag 28 november 2007 23:22 schreef BramKVO het volgende:
vind het nog steeds belachelijk dat die hele lijst al op voorhand wordt bekendgemaakt ... In de Belgische lijsten weet je de nummer 1 pas op het moment dat ie gespeeld wordt. maakt het toch iets leuker en spannender vind ik.
quote:Op donderdag 29 november 2007 08:42 schreef Wiehoe het volgende:
Vanmiddag als ik thuis kom ga ik nog maar even een lijstje opsturen. Weet nu nog maar 2 nummers die ik er in wil hebben:
Pink Floyd - Dogs
Marillion - Grendel
Na mijn zeggen twee prachtige nummers. Maar ze halen nooit een plek in de top 2000.
De rest ga ik vandaag nog maar even bedenken.
Morgen de laatste dag om te stemmenquote:Op woensdag 28 november 2007 20:38 schreef peaceman het volgende:
Nog maar een paar dagen!
Dat is inderdaad wel een dilemma...op lange nummers stemmen...Zelf had ik bijvoorbeeld Telegraph road erin, maar ja, die gaan ze zeker niet integraal draaien en dan is het bijna niet de moeite waard te stemmen....quote:
die kwam vorig jaar nieuw binnen kan ik me herinneren en ik weet voor 95% zeker dat ze hem wel helemaal gedraaid hebben.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een dilemma...op lange nummers stemmen...Zelf had ik bijvoorbeeld Telegraph road erin, maar ja, die gaan ze zeker niet integraal draaien en dan is het bijna niet de moeite waard te stemmen....
Da's jammer inderdaad. Ik heb er wel weer op gestemd, maar die stem is voor het geheel en niet voor de versie die gedraaid wordtquote:Op donderdag 29 november 2007 11:23 schreef cafca het volgende:
Shine On You Crazy Diamond staat altijd erg hoog....maar die draaien ze ook nooit helemaal
nope, ik de top 2000 van donna staat Mia slechts op 2 en ook in de tijdloze staat Mia ook op 2.quote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Nix spannend... in België staat altijd en eeuwig "Mia" van Gorki op 1...
Andere jaren stemde ik daar ook wel op, maar wanneer het nummer dan voorbij kwam was ik "niet blij" omdat het dan overdreven ingekort was. Maar Dogs vind ik gewoon een van de mooiere nummers van Pink Floyd. En hij staat er helaas nooit in:quote:Op donderdag 29 november 2007 11:30 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Da's jammer inderdaad. Ik heb er wel weer op gestemd, maar die stem is voor het geheel en niet voor de versie die gedraaid wordt
Mooi lijstje Beathoven.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:00 schreef Beathoven het volgende:
Genesis - Firth of Fifth
Peter Gabriel - Solsbury Hill
New Order - Blue Monday
Beatles - A Day in the life
Depeche Mode - Enjoy the Silence
The Smiths - Big Mouth Strikes Again
en nog een paar..
Eigen keuze: Velvet Underground - Rock & Roll
Geen enkele van de 'echte' lange nummers wordt nooit helemaal gedraaid. Was ook verbaasd dat ze alle 14 minuten Telegraph Road van de Dire Straits draaiden . . .quote:Op donderdag 29 november 2007 11:23 schreef cafca het volgende:
Shine On You Crazy Diamond staat altijd erg hoog....maar die draaien ze ook nooit helemaal![]()
hier ben je toch fout hoor: bij Studio Brussel zijn er al vier nummer ééns geweest sinds men startte met de Tijdloze: 'Mia' inderdaad, maar ook 'Smells like teen spirit', 'Child in time' en 'Angie'. Bij Donna is het al altijd sinds de start 'Bohemian Rhapsody' geweest. Bij radio 2 verving 'De Roos' van Ann Christy vorig jaar Bohemian Rhapsody bovenin, en bij Q Music zijn het al 'November Rain' en 'Summer of 69' geweest dacht ik. Dus je info klopt niet echt hequote:Op donderdag 29 november 2007 09:24 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Nix spannend... in België staat altijd en eeuwig "Mia" van Gorki op 1...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |