Ook niet zo heel hoog hoor. Misschien zelfs wel te laag om echt een ander dorpje te kunnen starten.quote:Op maandag 12 november 2007 14:43 schreef Hanstin het volgende:
O.O
Wat zijn jouw inkomsten wel niet
Die van mij 48 48 48 16
en dan raid ik ook nog met 10 soldaatjes
100 100 100 100
Damn dat zijn pas ganzegeyluh inkomstenquote:Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ook niet zo heel hoog hoor. Misschien zelfs wel te laag om echt een ander dorpje te kunnen starten.
Hout: 121 per uur
Klei: 166 per uur
IJzer: 155 per uur
Graan: 28 per uur (als Kolo3 gemaakt is doe ik eerst 1 graanveld uppen naar N9).
academi nivo 20 en een leider trainen..quote:Op maandag 12 november 2007 16:31 schreef Hanstin het volgende:
Classic server 3 hierzo
Btw hoe kan je een dorp overnemen?
quote:Op maandag 12 november 2007 16:44 schreef Bill_E het volgende:
[..]
academi nivo 20 en een leider trainen..
hoofdgebouw van de ander mollen dacht ik en vaak aanvallen..
als hij geen troepen meer heeft samen met je leider aan vallen..
zoiets
quote:Door het aanvallen met senatoren, leiders en onderleiders kan een dorp haar loyaliteit naar beneden worden gebracht. Als het tot 0 daalt dan komt het dorp in handen van de aanvaller. De loyaliteit van dit dorp is 100 procent.
Server 1 hiero, waar speel jij?quote:Op maandag 12 november 2007 16:27 schreef Bill_E het volgende:
Productie:
Hout: 781 per uur
Klei: 938 per uur
IJzer: 773 per uur
Graan: 289 per uur
Hout: 414 per uur
Klei: 238 per uur
IJzer: 229 per uur
Graan: 211 per uur
Hout: 118 per uur
Klei: 109 per uur
IJzer: 96 per uur
Graan: 251 per uur
mijn 3 dorpen...
welke server speelt iedereen?
Meer troepen/gebouwen maken dan dat je graan produceert. Is heel normaal.quote:Op dinsdag 13 november 2007 01:00 schreef TheThirdMark het volgende:
Als je graan in de min komt dan ben je toch je dorp kwijt?
En hoe kom je in godsnaam op -113?
En S1
Die 15 legionairs waren al mijn soldatenquote:Op woensdag 14 november 2007 02:02 schreef TheThirdMark het volgende:
En er meteen een dikke counter achteraan sturen als ik jouw was.
Of hij moet echt groot zijn, maar dit zouden wel eens al zijn units kunnen zijn.
1e dorpje gesticht naast mijn dorpje
Ga alle velden mega uppen daar en er een dikke vette Defense Capital van maken. Mits ik niet dood geraid wordt in de toekomst natuurlijk.
Gepwnd wie ein N00B.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:31 schreef Hathor het volgende:
Nou zit ik toch echt vele uren per dag achter mijn pc, farm me helmaal de pleuris op de speed en verdien daar gemiddeld tussen de 20.000 en 30.000 grondstoffen per dag mee, vergroot constant mijn legers en upgrade tegelijkertijd hun armour en wapens en werk tegelijkertijd ook nog eens aan een redelijke groei van mijn dorp, maar dan zie ik plotseling iemand met een leger van zo'n 600 man, bijna allemaal Germaanse ridders, en al twee dorpen in zijn bezit, dan krijg ik toch de indruk dat ik iets niet goed doe.![]()
Awh men! En wanneer kom je es op jullie irc kanaalquote:
wat is je naam en van diegene waarvan je gefarmed wordquote:Op woensdag 21 november 2007 19:58 schreef VDL018 het volgende:
Ik zit berichtjes te lezen over mensen met net over de 200 inwoners en al een nieuw dorpje.
Hoe doen jullie dat want ik zit op 309 inwoners en kan nog lang niet 3 kolonisten maken.
Wordt ook de hele dag door door dezelfde persoon gefarmt. Heb nu een klein legertje van 20 Praetoriaans om toch maar iets te verdedigen.
Zit in server 3 en zou graag van iemand hulp willen hebben tegen deze persoon want hij werkt me aardig op de zenuwen. ;-)
Mijn naam is TommyVDLquote:Op woensdag 21 november 2007 20:21 schreef Hanstin het volgende:
[..]
wat is je naam en van diegene waarvan je gefarmed word
Hoe groot is zijn leger meestal?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:33 schreef VDL018 het volgende:
[..]
Mijn naam is TommyVDL
Degene die mij farmt is
Dorp: Puerto Rico
Speler: Nilez
100 Equites Imperatoris heeft hij altijd. Voor de rest heeft hij niks althans nog nooit tegen mij ingezet.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:41 schreef Hanstin het volgende:
[..]
Hoe groot is zijn leger meestal?
Uhm hulp duurt nog wel even danquote:Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef VDL018 het volgende:
[..]
100 Equites Imperatoris heeft hij altijd. Voor de rest heeft hij niks althans nog nooit tegen mij ingezet.
Haha, ik hoopte dat iemand mij ging helpenquote:Op woensdag 21 november 2007 20:52 schreef Hanstin het volgende:
[..]
Uhm hulp duurt nog wel even danik mag blij zijn als ik 100man heb om te gebruiken(alhoewel ik nooit word aangevallen)
Ik ga je ook helpenquote:Op woensdag 21 november 2007 20:56 schreef VDL018 het volgende:
[..]
Haha, ik hoopte dat iemand mij ging helpen
Naja niks aan te doen toch bedankt dat je erover nadacht
Zit jij nu in de Geuzen?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik had het ook niet alleen gekund hoor. Maar ik kreeg dagelijks 1250 grondstoffen (van elk dat is). En dan gaat het hard.
Ja. Helaas zijn er een aantal top spelers weggegaan. Maar om in mijn eentje de Fok alliantie in eren te houden...quote:
Dank je, ik maak veel en snel me grondstoffen op zodat er niks te halen valtquote:Op maandag 26 november 2007 21:32 schreef Suijk het volgende:
Je hebt het de laatste keren goed gedaan, toen heeft hij niets mee genomen. Maar hij scout je ook ongeveer eens per dag, dat zie je niet.
Klopt, maar ik zag in de verslagen dat hij zelf geen scouts had, dus wist 'ie het niet.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja. Helaas zijn er een aantal top spelers weggegaan. Maar om in mijn eentje de Fok alliantie in eren te houden...
Ennuh over dat scouten: als je zelf een Equites Legati, verkenners of padvinders hebt dan kan je het wel zien dat je gescout wordt.
Ik ken de nummer 4 of 5 van die server. Een meisje van 19, weggetrapt van haar school, geen werk, heel de dag traviannen.quote:Op woensdag 28 november 2007 02:04 schreef Hathor het volgende:
Ongelofelijk zeg, op de speed zitten doodleuk mensen die binnen 3 weken al 8 dorpen hebben en en pop van boven de 3000, slapen die nooit of zo? Ik heb een pop van rond de 1000 en een leger dat 1 op 1 loopt met de bevolking, waarvan zo'n 400 toetatis donders op level 10, en twee dorpen, dus zo slecht doe ik het niet eens, maar dat slaat echt alles. Zeker een dual of zelfs triple account?
Ja, maar ik zit ook al een paar weken thuis, speel van s'morgens 7 tot s'nachts 2, maar ik haal geen 8 dorpen in 3 weken tijd. Het kan haast niet anders dan dat er meerdere mensen gebruik maken van een en dezelfde account, en dat ze allemaal zo hun eigen dorpje en leger controleren. Of dat nou legaal is of niet, ik vind het niet eerlijk ten opzichte van de mensen die gewoon alleen een accountje beheren.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:45 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ken de nummer 4 of 5 van die server. Een meisje van 19, weggetrapt van haar school, geen werk, heel de dag traviannen.
Ze heeft ook betaald voor een plus account, concentreert zich in ieder dorp eerst alleen op de residentie, stuurt de hele dag alle grondstoffen via de marktplaats overal naar toe, het is een dagtaak.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, maar ik zit ook al een paar weken thuis, speel van s'morgens 7 tot s'nachts 2, maar ik haal geen 8 dorpen in 3 weken tijd. Het kan haast niet anders dan dat er meerdere mensen gebruik maken van een en dezelfde account, en dat ze allemaal zo hun eigen dorpje en leger controleren. Of dat nou legaal is of niet, ik vind het niet eerlijk ten opzichte van de mensen die gewoon alleen een accountje beheren.
VDL018m Suijin (geloof ik weet niet zeker) en ik ofcquote:Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef wickedweirdo het volgende:
Hey allemaal, ik ben vandaag weer begonnen met travian op server 3Tis al tijden geleden, maar het leek me wel weer eens leuk om het op te pakken.. Zitten er veel mensen van Fok op server 3?
Met andere woorden....ze heeft wel veel dorpen, maar is amper in staat ze te verdedigen? Sorry, maar dan ga je vroeg of laat toch echt gigantisch hard op je bek in dit spel, en zeker op een speedserver.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ze heeft ook betaald voor een plus account, concentreert zich in ieder dorp eerst alleen op de residentie, stuurt de hele dag alle grondstoffen via de marktplaats overal naar toe, het is een dagtaak.
Ik zou niet eens weten hoe, en daarnaast gaat dan de lol van het spel eraf lijkt me.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:33 schreef mcintosh het volgende:
Er wordt veel gesjoemeld ben ik van overtuigd.
Niet druk om maken of zelf ook gaan sjoemelen
Met 8 dorpen krijg je gigantisch veel grondstoffen he. De 1e 4 dorpen (3 graandorpen) worden alleen gebruikt voor troepen nu. Is nu ook al dorpen aan het overnemen.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met andere woorden....ze heeft wel veel dorpen, maar is amper in staat ze te verdedigen? Sorry, maar dan ga je vroeg of laat toch echt gigantisch hard op je bek in dit spel, en zeker op een speedserver.
Niet lang vrees ikquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:23 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik heb ook eens een keer een 15 cropper, eens kijken hoe lang het duurt voordat ik de haaien ga aantrekken.
Germanen kiezen en farmen voor je leven!quote:Op woensdag 21 november 2007 19:58 schreef VDL018 het volgende:
Ik zit berichtjes te lezen over mensen met net over de 200 inwoners en al een nieuw dorpje.
Hoe doen jullie dat want ik zit op 309 inwoners en kan nog lang niet 3 kolonisten maken.
Wordt ook de hele dag door door dezelfde persoon gefarmt. Heb nu een klein legertje van 20 Praetoriaans om toch maar iets te verdedigen.
Zit in server 3 en zou graag van iemand hulp willen hebben tegen deze persoon want hij werkt me aardig op de zenuwen. ;-)
Het dorp zit letterlijk helemaal aan de andere kant van de wereld dus zo'n vaart zal dat nou ook wel weer niet lopen, en een ander dorp van me ligt er twee vakjes onder, dus hulp is dichtbij als het nodig is.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet lang vrees ikGewoon een godsgans groot leger neerzetten + held. Dan wordt die gratis getrained vermoed ik zo.
Me me me!!quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:44 schreef Jump het volgende:
Ik kap er mee op server 1, ik heb er te weinig tijd voor. Als er iemand zin heeft in een account met vier dorpen (vijf als je wilt), een goede 3000 troepen en een goede productie, laat dan even weten.
Sauor, dus als je wilt spelen op server 1, zeker aangeraden als je niet met een leeg dorpje wilt beginnen
quote:Indien een eigenaar wil stoppen met het gebruik van zijn/haar account maar het account wil doorgeven aan andere gebruiker, moet dit gemeld worden bij een Game Admin. De oude eigenaar van het account dient een email te sturen vanaf het registratie-emailadres naar info@travian.nl waarin server, accountnaam en nieuw emailadres worden vermeldt. Indien het account wordt overgenomen zonder deze actie, is het account strafbaar.
Das inderdaad een indrukwekkend leger.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:27 schreef Silver_Shark het volgende:
ik ben ook maar eens gaan spelen 2jaar geleden ook gespeeld.. speel nu Speed en Server 3. beide Germaan gaat wel goed 50 clubswingers heb ikbij beide servers
yoquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:45 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Me me me!!
Ik kan ze goed gebruiken
Alleen zou je me dan sitter willen maken? Je login mag je niet weg geven
Stuur maar een IGM naar LittleWhiteS als je wilt, das mijn ingame nick.
Maar je mag geen twee accounts in 1 wereld hebben... En het lijkt me niet dat ze gemerged kunnen worden aangezien ik Galliér ben en jji Germaan....quote:
Neuh, hij's al vergeven en eigenlijk heb ik er ook niet zo'n zin meer in. Weekje heeft het me kunnen boeienquote:Op zaterdag 1 december 2007 20:44 schreef Jump het volgende:
Sauor, dus als je wilt spelen op server 1, zeker aangeraden als je niet met een leeg dorpje wilt beginnen
quote:1. Hugodeslachter Č guerra -BBF- 100
2. grizlybeer d'Olle Grieze HONT-WW 92
3. demolition Altijd TEkoRD KoloTeRd 92
4. Turian Bloody Mary -BBF- 91
5. Moros Beacon of Hope [TFD]-WW 90
6. Pini TrOjAn Horse HONT-WW 88
7. Pinksterhaas HONT-tower HONT-WW 87
8. castelino CaSteMaBaRo HONT-WW 87
9. sjandra Joli-Coeur Remi 85
10. Tiemen8 Hiilige Fryske Graal -BBF- 73
11. BarGarth WUNDERBAR Dikkes 44
12. JanPP Crop TEkoRD KoloTeRd 11
13. ReMARKable Masterplan Dikkes 0
En dit bericht heb ik geschreven, alleen is het door de speler Hugodeslachter veranderd voordat hij het opstuurde, de aap. Dit is dus aan de hele server verstuurd:quote:Het spel is voorbij!
De zon was nog aan het opkomen maar de bouwlui van Cosa Nostra bleven doorgaan met bouwen om het monument af te bouwen. Deze ochtend werd het gebouw door de bouwvakkers afgemaakt dat waarschijnlijk het meest grote en formidabele gebouw gebouwd is in de gehele Travian geschiedenis sinds het vallen van het Natariaanse rijk.
Samen met de alliantie -BBF- was Hugodeslachter de eerste die het bouwproject voltooide door miljoenen grondstoffen te spenderen en het te beschermen met vele duizenden dappere verdedigers en verdient daarom de titel "winnaar van de server".
Uiteindelijk was Knotsjebilly toch wel diegene die over de meest verbluffende hoeveelheid inwoners heerste, gevolgd door Zeepsel op de tweede plek en op de derde plek staat BarGarth.
De machtigste en meest angstaanjagende generaal was SLM gevolgd door walter4 en Krat69. Hugodeslachter was de meest genadeloze verdediger die de vijandelijke troepen slachtte bij de poorten van zijn/haar dorpen. Hij of zij wordt gevolgd door ReMARKable en sjandra die mooie tweede en derde plaatsen bezetten.
Wij van de Travian.nl crew willen jullie allen bedanken die tot het eind volhielden en tevens bedanken voor het getoonde begrip toen alles niet even soepel liep zoals zou moeten.
Met vriendelijke groet,
Travian.nl crew
Ik ben dus _MoRDoR_, .BAD. staat voor Back Another Day..quote:Beste S4 spelers,
Dat was het weer. Klaar. Over. Finito. Een nieuwe wereld gaat voor ons open.. een wereld zonder Travian. Vele verslaafden heeft dit spel opgeleverd, dat is zeker.
Wij als -BBF- spelers hebben de eer dit bericht te mogen schrijven. De rede moge duidelijk zijn: We hebben ons Wereldwonder als eerste naar level 100 gebouwd. Een enorme prestatie gezien de schade die we hebben gehad, de 12 andere goede WW spelers en de enorme legers die er rond liepen. We zijn brutaal geweest en hebben gezegevierd! En hoe! Bedankt iedereen.. Iedereen! De eerlijke Dikkes, de aardige HONT's en de agressieve KoloTERD's. Bedankt ook jullie voor het spel.
Bedankt Hugodeslachter voor het veroveren en onderhouden van het Wereldwonder, bedankt _MoRDoR_ voor zijn onvolgbare strategieen en triljarden IGMs, bedankt Tom & Val voor jullie inzet, bedankt Turian voor haar eindeloze inzet en advies, bedankt .BAD. spelers voor jullie eindeloze geduld met mijn ongenuanceerde gezeik. En ik kan iedereen bij naam gaan noemen, maar iedereen heeft top gespeeld.. Chill, Jeroen90 en Homix. Salami2000, Eleor en Barrie, Clemenza, Vloerkleed en Eucaliptus. Etc. Etc. Bedankt Bouncers voor het vormen van een sterk en hecht blok, ik noem namen als: Turian, Bink, Deurtrappers, Vesalius, Rober, Kopje Koffie, John van Heur, Hizkia Etc. Etc.
Bedankt F.R., UTE voor jullie ondersteuning, bedankt RAW en TV voor het laatste beetje extra. Super gedaan allemaal! Ook een extra bedankje richting de ex leden van Ponyboys United:toppers!
We hebben genoten, gevloekt en bespot.. We hebben gezongen, gesprongen en gescholden.. Maar uiteindelijk hebben we keihard Travian gespeeld, op een eerlijke, agressieve en toffe manier! Dictatorschap is een eigenschap van winnaars. Wij zijn dan ook winnaars.
Dit was het. Dit is het einde. S4 zal verdwijnen. De dorpen worden vernietigd, de accounts verdwijnen, de namen worden vergeten.. Maar 1 ding zal altijd onthouden worden: -BBF- won S4!!!
Bedankt iedereen,
MoRDoR, proud founder of .BAD.
Turian, proud founder of Bouncers
Hugodeslachter, Winnaar
Back Another Day!
hoe bedoel je?quote:Op maandag 10 december 2007 21:49 schreef Oksel het volgende:
Kun je van S2 even de alliantie's quoten? Misschien dat ik even ga helpen..
Kennix, van de Aquila alliantie, we hebben al weken stress met Fortuna. Er word onderling ingebroken op elkaars forum en chatroom, is echt een beetje uit de hand aan het lopen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:59 schreef boyv het volgende:
Speel je op de Nederlandse speed? wie ben je daar?
quote:Op woensdag 12 december 2007 12:33 schreef Hathor het volgende:
En ze zijn er achter dat ie het gedaan heeft, nu wilen ze een moderator inschakelen om te kijken of ze die gast uit onze ally niet gebanned kunnen krijgen, eht zijn ook een stel stumperds bij elkaar ook.![]()
Ik heb van die inactieve speler zijn foruminlognaam en password gebruikt om te kijken wat ze allemaal aan het bekokstoven waren,en nu weet ik dat sommige spelers van hen de top 5 van ons simultaan wil gaan aanvallen. Ze zullen de schrik van hun leven krijgen als ze dat ook daadwerkelijk gaan proberen, we hebben bij elkaar zo'n 40.000 verdedigers die overal en ten alle tijden ingezet kunnen worden.
Nee, das de speed, maar als je daar nu nog aan moet beginnen, dan kun je beter wachten op de volgende.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:41 schreef VDL018 het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een alliantie.
Is wat jij bespreekt nu bezig op Server 3 Hathor?
Ik denk wel dat ze voortaan eerst scouts sturen, de vorige keer was hun tactiek een hele reeks fakes...bijna iedereen in onze alliantie werd aangevallen, allemaal op hetzelfde moment, en op bijna al onze dorpen. Het was hun bedoeling om bij ons zoveel verwarring te zaaien, dat we niet goed wisten welke aanval nou fake was, en welke een veeg, maar als je de dingen heel logisch maast elkaar legt, kom je daar vanzelf achter. Een dikke vette aanval komt uit een 15 of 9 graner, en niet uit een normaal dorp van nog geen 500 pop, op die manier hebben we allebei die veeglegers kunnen onderscheppen, inclusief de kata aanvallen, gevolgd door de onderleiders die het dorp moeten overnemen. Die gast, of gasten die dat allemaal opgezet hadden,zijn die dag zoveel kwijt geraakt aan troepen, dat ze letterlijk weer helemaal van onder af moeten beginnen. Nou zal dat voor hen niet zo'n probleem zijn, het is de nummer 3 speler van de server, iemand die na 3 weken al 8 dorpen had, een dual account dat letterlijk 24/7 actief is.quote:Op donderdag 13 december 2007 00:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ok, dat zou echt mega bruut zijn. Ze sturen eerst een aantal spies waarschijnlijk (of nemen ze met zulke grote legers gewoon de gok? ) waarna ze een volledige aanval inzetten en jullie gewoon heel rustig even 40k stormtroepen neer zetten
Ik zit op server 3 met 2 dorpen. Eindspel is op server 3 nog niet begonnen toch?quote:Op donderdag 13 december 2007 09:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, das de speed, maar als je daar nu nog aan moet beginnen, dan kun je beter wachten op de volgende.
Durf ik niet te zeggen, die server speel ik niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik zit op server 3 met 2 dorpen. Eindspel is op server 3 nog niet begonnen toch?
Dat kan ik me nu al helemaal voorstellenquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Eerste week is het idd allemaal wat wazig. Maar het is zeer verslavend.
Alles gaat gewoon 3x zo snel,productie ligt ook hoger, kortom...alles is veel eerder hectisch, aangezien er altijd van die malloten zijn met dual of zelfs triple accounts. De gebouwen hebben nog gewoon tijd nodig om er te staan, maar 3x korter dus als op normale servers, kolo's duren normaal zo'n 3 uur om te maken, op de speed dus maar 1 uur, van dat soort dingen allemaal.quote:Op woensdag 19 december 2007 12:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Hoe werkt het speed eigenlijk?
Gebouwen Instant klaar ofzo?
Ben nu aan het sparen voor mijn Paleis N15 zodat ik een 2e dorpje erbij kan maken. Maar het duurt nu eenmaal pleuris lang.
Niet noodzakelijk, misschien dat ze hetzelfde aan het doen zijn als ik, leger uitbreiden. Mischien moet je eens een stel scouts naar die dorpen sturen om te kijken wat er staat. Als er een dag later niks veranderd is ten opzichte van de vorige keer dat je scoutte , is het een inactieve account of in ieder geval een account van een niet zo serieuze speler, en kun je hem farmen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
Speed is toch gewoon alles 3 keer zo snel?
En dorpjes bij het mijne in de buurt staan nu allemaal al een paar dagen op hetzelfde aantal bewoners, dus die mensen beginnen ermee en stoppen dan meteen weer ofzo
Ehm, als ik en zij verder waren kan ik me dat voorstellen, maar ik ben zelf net 2/3 dagen bezig en die dorpjes om me heen hebben bijna allemaal minder dan 10 inwoners. Ikzelf heb er nu 26 en ben dus ook nog niet echt toe aan scoutsquote:Op woensdag 19 december 2007 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, misschien dat ze hetzelfde aan het doen zijn als ik, leger uitbreiden. Mischien moet je eens een stel scouts naar die dorpen sturen om te kijken wat er staat. Als er een dag later niks veranderd is ten opzichte van de vorige keer dat je scoutte , is het een inactieve account of in ieder geval een account van een niet zo serieuze speler, en kun je hem farmen.
Zo krijg je er juist mensen bij in het begin. Of snap ik het nu niet?quote:Op woensdag 19 december 2007 15:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Misschien zijn ze eerst de GSvelden aan het upgraden?
Ook je GS veldenquote:Op woensdag 19 december 2007 20:08 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik dacht dat alleen de gebouwen voor inwoners zorgden. En niet je GSvelden?
Klopt, 1 dag om precies te zijn, daarna brak gelijk de pleuris uit.quote:Op woensdag 19 december 2007 16:27 schreef Suijk het volgende:
Ja, alleen de graanvelden leveren geen populatie op. Je kunt al bij 7 inwoners ofzo een legertje hebben, maar veel beginners kunnen dat geduld niet opbrengen en bouwen allerlei nutteloze gebouwen.Overigens zal aanvallen nog niet lukken, je hebt een vrij lange beginners protection (op speed ook veel korter).
Ja, dat denk je maar, als je net zo als ik geen zin hebt om te wachten en alle gebouwen en upgrades gelijk klaar wil zetten, dan geef ik het een week of 2, hooguit 3, dan is het toch echt op, zeker als je 7 dorpen hebt om gebouwen in klaar te zetten.quote:Op donderdag 20 december 2007 00:47 schreef TheThirdMark het volgende:
Met zo'n ¤20 Wally krijg je toch 600goud? Daar kun je mooi mee vooruit.
Nou, zie dat goud dan maar als compensatie om dual accounts te kunnen bijbenen, want een dual account heeft ten alle tijden het voordeel ten opzichte van de single accounts. Eerlijk gezegd vind ik dat het verboden moest worden, gewoon ieder voor zich, das het eerlijkst. Het waren allemaal dual en triple accounts die op de speed binnen twee weken al 8 of meer dorpjes hadden, hoe kun je als single account daar nou tegenop boksen?quote:Op donderdag 20 december 2007 08:54 schreef Suijk het volgende:
Ik weiger er geld aan uit te geven.Alles op eigen kracht! Wel een dual account trouwens.
Dat weten we ook. Op die .com servers is het helemaal handig. Dan zoek je iemand uit Australie ofzo, dan ben je echt 24 uur online. Nu slapen we alsnog allebei 's nachts.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, zie dat goud dan maar als compensatie om dual accounts te kunnen bijbenen, want een dual account heeft ten alle tijden het voordeel ten opzichte van de single accounts. Eerlijk gezegd vind ik dat het verboden moest worden, gewoon ieder voor zich, das het eerlijkst. Het waren allemaal dual en triple accounts die op de speed binnen twee weken al 8 of meer dorpjes hadden, hoe kun je als single account daar nou tegenop boksen?
Als het je om aanvalskracht gaat kun je voor die prijs veel beter zwaardvechters makenquote:Op donderdag 20 december 2007 18:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik moet even een totaal aantal van 300 Heduanen hebben. Paleis 15 is al wel binnen.
Doen we datquote:Op donderdag 20 december 2007 18:50 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Als het je om aanvalskracht gaat kun je voor die prijs veel beter zwaardvechters maken
Simpelquote:Op woensdag 26 december 2007 00:15 schreef boyv het volgende:
Ja dat bedoel ik. Wat heb je eraan als iedereen het doet? Het wordt alleen voller en de mensen die niet 24/7 aan hun familie geplakt zijn moeten hun verslaving compenseren door bier te zuipen ofzo.
quote:Op donderdag 27 december 2007 15:30 schreef Jojogirl het volgende:
Ah, wacht ik zie het nu al, je moet nog een keer extra bevestigen. Daar had ik straks niet op geklikt.
het is toch veel goedkoper om in ieder dorp eennieuwe residente te maken?quote:Op maandag 31 december 2007 13:06 schreef TheThirdMark het volgende:
Paleis naar N20 en dan 3e dorpje erbij maken.
Sitter of overgenomen door iemand met een ander ip adres. Ik heb op server 5 van travian.com ook een tijdje zo'n account onder mijn hoede gehad, en nam daarbij het risico van een ban, door dagelijks vanuit dat dorp tienduizenden gs naar mijn eigen dorp te sluizen via de handelaren. Toen ik een tijdje niet had omgekeken naar die account en na een week of wat weer eens inlogde, bleek at dorp volledig verwoest door katas, door iemand die blijkbaar niet doorheeft dat zo'n dorp veel meer waarde heeft als farm dan als trainingsstage voor je kata's, want buiten het feit dat ik dat dorp onbeschaamd en illegaal exploiteerde, werd het ook nog eens dagelijks gefarmt door meerdere spelers, die allemaal steeds volgeladen weer huiswaarts keerden (allen velden waren level 10, dus productie liep als een trein), dus die zullen ook niet blij met die katadude zijn geweest.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:08 schreef Jojogirl het volgende:
Vaag: ik kijk wel eens op travian.ws om te weten te komen hoe actief de dorpjes om me heen zijn en welke ik dus "veilig" kan overvallen. Nu is er dus een dorpje/user bij mij in de buurt waarvan die site aangeeft dat dat account al maanden geleden verwijderd is Toch is dat dorp er nog en heeft het nogal wat van mijn eenheden gevangen genomen. Weet iemand van jullie hier een verklaring voor?
Of gewoon een plaat voor je harses, een ziekelijke neiging om te slopen, net zoals al die malloten tegenwoordig op oudjaarsavond.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:32 schreef TheThirdMark het volgende:
True. Ik snap die Kata's ook niet echt. Dan moet je echt een hekel hebben aan iemand.
Of iets tegen cheaters...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:50 schreef Hathor het volgende:
Of gewoon een plaat voor je harses, een ziekelijke neiging om te slopen, net zoals al die malloten tegenwoordig op oudjaarsavond.
Leg uit?!?!quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:11 schreef Hathor het volgende:
Het eindspel staat weer op het punt van beginnen op de speed, de natars dorpen zijn er, en iedereen is als een gek clusters eromheen aan het bouwen.
Lekkerquote:Op donderdag 17 januari 2008 18:45 schreef Suijk het volgende:
Wel begonnen op S4 met wat andere gasten. We staan nu top10.
Mag je wel liegen van je mams? Ik tel zo in 1 report al 600 doden aan jouw kantquote:Op woensdag 23 januari 2008 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Neuh, eigenlijk amper wat. In totaal 150, maar er dik 800 afgemaakt. Dus vindt het wel meevallen.
Ik heb geen moederquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:36 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Mag je wel liegen van je mams? Ik tel zo in 1 report al 600 doden aan jouw kant
@ Boyv: Ja, 3 intussen
citeerdquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:27 schreef TheThirdMark het volgende:
Feli!
Ja klopt, ook op de speed loopt het al richting eindspel. De natardorpen zijn er, en iedereen is volop aan het bouwen rond die dorpen. Straks krijg je van die aanvallen waar honderdduizenden troepen bij betrokken zijn. Ik vind dit toch een stuk leuker dan de normale servers hoor. En helemaal als je nog volop meedoet voor de winst.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:48 schreef Suijk het volgende:
Zulke legers zie je alleen in het eindspel op normale servers, als alles gecombineerd wordt. Maar eerder zeker niet. Dan zijn 6000 bijltjes met 3000 Germaanse ridders al een veeg.
Nee en hij heeft me vandaag nog 2 keer aangevallenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 03:06 schreef Hathor het volgende:
Heb je geen alliantiegenoten die je kunnen steunen?
In deze fase van het spel gaat het ze puur om de gs, als je gewoon he troepen verplaatst en zorgt dat er niks te halen valt, geven ze het vanzelf wel op.
ga ik proberenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:08 schreef TheThirdMark het volgende:
Heldje maken + alle GS in je units pompen. Dan wordt iig je held ''gratis'' getrained.
Tja, je zegt het wat ongenuanceerd, maar ik heb daar ook echt de tijd niet voor. Ik heb er nog wel een accountje, maar heb er niet echt een strategie. Op s4 sta ik nu bij de eerste 5 en op s3 (eindspel begint over een poosje) top 100. Ik heb in ieder geval tijd om over mijn strategie na te denken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Op die speed servers kan je eigenlijk alleen maar meekomen als je óf een werkloze pauper bent. Óf iemand die op zijn werk niets hoeft uit te vreten.
Bullshit...wel eens gehoord van dual, of zelfs triple accounts? Dat zijn nou precies de accounts die strijden tot het eind.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Op die speed servers kan je eigenlijk alleen maar meekomen als je óf een werkloze pauper bent. Óf iemand die op zijn werk niets hoeft uit te vreten.
Oftewel valsspelers en paupers. Jij je zin.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bullshit...wel eens gehoord van dual, of zelfs triple accounts? Dat zijn nou precies de accounts die strijden tot het eind.
iemand uit m'n clan is laatst nog geveegd door 24k bijlvechters en 10k germaanse riddersquote:Op vrijdag 1 februari 2008 03:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja klopt, ook op de speed loopt het al richting eindspel. De natardorpen zijn er, en iedereen is volop aan het bouwen rond die dorpen. Straks krijg je van die aanvallen waar honderdduizenden troepen bij betrokken zijn. Ik vind dit toch een stuk leuker dan de normale servers hoor. En helemaal als je nog volop meedoet voor de winst.
of een pocket-pc hebben en 's nachts wakker zijnquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
dualquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bullshit...wel eens gehoord van dual, of zelfs triple accounts? Dat zijn nou precies de accounts die strijden tot het eind.
Ik heb dus helemaal gelijkquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:10 schreef Hathor het volgende:
Nou nee, je hebt aan de ene kant wel een beetje gelijk, maar aan de andere kant toch ook weer niet. Ik ken namelijk mensen die gewoon thuis travian zitten te spelen, en gaan dan om 8 of 9 uur naar hun werk, naar kantoor wel te verstaan, en gaan tijdens kantooruren gewoon verder met spelen. Niks werkeloze pauper dus, maar gewoon een goed salaris en daar helmaal geen reet voor hoeven te doen.
Ikzelf ben ook een goed voorbeeld, ik zit in de glazenwasserij, en als je hier in Nederland in die branche ergens last van hebt dan is het wel wind en regen, en laten we daar in NL nou volop van hebben, wat automatisch inhoudt dat ik gedwongen thuis zit, en me dus volledig kan storten op spelletjes als travian en tribal wars, ook ik ben geen werkeloze pauper dus. Ik ken een advocaat uit Chicago, die zit de hele dag in zijn kantoor WoW te spelen, af en toe krijgt ie een belletje van een client, doet wat paperwork, en gaat vervolgens weer vrolijk verder waar ie gebleven was met zijn quest. Een dik salaris hebben en dat allemaal voor een sessie WoW op kantoor, is dat niet de droom van iedere gamer?
En ja, er zullen best wekeloze paupers tussenzitten, alleen ken ik er geeneen. Bij mij in de alliantie zijn het allemaal of werkende mensen, of studenten die ook op school makkelijk toegang tot het internet hebben.
Als jij een advocaat die op kantoor zit te traviannen een werkeloze pauper vind wel ja, alleen ben ik bang dat die werkeloze pauper er warmer bij zit dan ons met zijn allen bij elkaar.quote:
Jij doet het met zijn vieren of zo?quote:
Wacht even, ik zal het even zo posten dat zelfs jij het snapt.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij een advocaat die op kantoor zit te traviannen een werkeloze pauper vind wel ja, alleen ben ik bang dat die werkeloze pauper er warmer bij zit dan ons met zijn allen bij elkaar.
Jouw antwoord daarop:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Komt dan een reactie op terug hequote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hier komt ie dan:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Oftewel valsspelers en paupers. Jij je zin.
Voel je je aangevallen
Let vooral op het dik gedrukte:quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:10 schreef Hathor het volgende:
Nou nee, je hebt aan de ene kant wel een beetje gelijk, maar aan de andere kant toch ook weer niet. Ik ken namelijk mensen die gewoon thuis travian zitten te spelen, en gaan dan om 8 of 9 uur naar hun werk, naar kantoor wel te verstaan, en gaan tijdens kantooruren gewoon verder met spelen. Niks werkeloze pauper dus, maar gewoon een goed salaris en daar helmaal geen reet voor hoeven te doen.
Ikzelf ben ook een goed voorbeeld, ik zit in de glazenwasserij, en als je hier in Nederland in die branche ergens last van hebt dan is het wel wind en regen, en laten we daar in NL nou volop van hebben, wat automatisch inhoudt dat ik gedwongen thuis zit, en me dus volledig kan storten op spelletjes als travian en tribal wars, ook ik ben geen werkeloze pauper dus. Ik ken een advocaat uit Chicago, die zit de hele dag in zijn kantoor WoW te spelen, af en toe krijgt ie een belletje van een client, doet wat paperwork, en gaat vervolgens weer vrolijk verder waar ie gebleven was met zijn quest. Een dik salaris hebben en dat allemaal voor een sessie WoW op kantoor, is dat niet de droom van iedere gamer?
En ja, er zullen best wekeloze paupers tussenzitten, alleen ken ik er geeneen. Bij mij in de alliantie zijn het allemaal of werkende mensen, of studenten die ook op school makkelijk toegang tot het internet hebben.
Ik weet het, begrijpend lezen is moeilijk zo vroeg in de morgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Nog maar een keertje dan (let ook hier weer op het dik gedrukte)::quote:Op maandag 4 februari 2008 11:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij een advocaat die op kantoor zit te traviannen een werkeloze pauper vind wel ja, alleen ben ik bang dat die werkeloze pauper er warmer bij zit dan ons met zijn allen bij elkaar.
Dus voor jou geldt een dubbelequote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
nee in m'n eentjequote:Op maandag 4 februari 2008 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij doet het met zijn vieren of zo?
anker wat een legerquote:Aanvaller *** uit dorp ***
Eenheden 0 0 84462 0 0 26000 1500 160 0 0
Verliezen 0 0 399 0 0 123 7 1 0 0
Info Stadsmuur is vernietigd
Info Residentie is vernietigd
Info Graanakker is vernietigd
Opbrengst 72583 87476 74835 83100
Ik zit ook op s4, top 10.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef Wynter het volgende:
sja, ik speel nu 7 dagen ofzo, snap er nog geen flikker van... is er een fok-alliance op S4?
quote:Op zondag 17 februari 2008 23:04 schreef Jojogirl het volgende:
Wow, ik word voor het eerst aangevallen op s7. Door iemand met 1/3e van mijn populatie en nog 0 aanvalspuntenIk ben erg benieuwd wat ik daarvan mag verwachten
S4.... het is gewoon zo irritant, ik ben nieuw, helemaal snappen doe ik het spel nog niet, maar opbouwen kan ik ook niet als iemand me steeds blijft aanvallen elke dag...quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Welke server is dat Wynter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |