abonnement Unibet Coolblue
pi_112883658

Wat is Travian?
Travian is een Massive Multiplayer Online Strategy Game waarin je een dorpje bezit. Je zit samen met andere spelers op een server. Het doel van het spel is je dorpje te laten groeien, een leger uit de grond te stampen en alles en iedereen aanvallen!
Het spel is gratis, grafisch en webbased! Wat wil je nog meer :P

Algemeen
Er zijn 4 grondstoffen: hout, klei, ijzer en graan. Je krijgt grondstoffen door je veldjes die om je dorp zitten. Je onderdanen werken daar op het land. Je kan deze veldjes opwaarderen naar hogere niveau's waardoor ze meer gaan produceren. Je gebruikt de resources om soldaten te trainen en gebouwen te bouwen.

Elk gebouw heeft een verschillende functie. Zo zijn er Barakken om je soldaten te trainen, Schuilplaatsen om je grondstoffen te verbergen voor als je wordt aangevallen, Martkplaatsen om resources te verkopen en te kopen, Ambassades om allianties te starten en uitnodigingen te accepteren, Wapensmeden om hogere aanvalsratings te krijgen en nieuwe soldaten te trainen enz. enz.

Je dorp groeit door gebouwen te bouwen. Elk gebouw voegt wat dorpelingen toe. Elk gebouw en elke upgrade van je velden kost graan. Zorg er iig voor dat je meer graan binnehaalt dan uitgeeft! Dit is nl. een veel voorkomend probleem, sommige mensen konden niet verder en moesten een nieuwe account aanmaken.

De gebouwen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De stammen
Je kan kiezen uit 3 stammen; de Romeinen, de Galliers en de Germanen. Elke stam heeft zijn eigen voordelen en nadelen,

DE ROMEINEN

Het Romeinse rijk is in Travian het makkelijkst om een spel mee te beginnen. Vanwege hun hoge niveau van sociale en technische ontwikkeling zijn de Romeinen meesters in bouwen en coördineren. Ook hun troepen behoren tot de elite in Travian.
Ze zijn erg overwogen in hun aanvallen en ook verdedigend erg sterk. Het trainen van de Romeinse troepen duurt echter wel lang en is duur. Hun infanterie is legendarisch, maar hun verdediging tegen cavallerie van de tegenstander is niet zo goed als die van de andere stammen.
Voor beginners en spelers die twijfelen wat voor volk te kiezen, zijn de Romeinen een uitstekende keuze.

De verschillen

* Kan tegelijkertijd een gebouw en een veld bewerken.
* Hoge verdedigingsbonus bij een muur
* Handelaren kunnen maximaal 500 eenheden van een grondstof dragen met een snelheid van 16 velden per uur
* Hele sterke infanterie, matige cavallerie
* Ontwikkeling is duur en neemt veel tijd in beslag.

DE GALLIERS

De Galliërs zijn het meest vredelievend in Travian. De troepen worden vooral getraind voor defensie, deze is dan ook uitstekend, maar hun aanval is nog steeds sterk genoeg om te wedijveren met de andere volken. De Galliërs zijn geboren ruiters, hun paarden staan bekend om hun snelheid en het geeft hun ruiters de kans om daar toe te slaan waar het meest schade valt toe te brengen.

Dit volk is erg makkelijk te verdedigen, maar een aanvallende tactiek kan ook. De Galliërs bieden de mogelijkheid om je op elke mogelijke manier te ontwikkelen, maar daar is wel wat ervaring en talen voor nodig. Desalniettemin ook voor beginners goed bruikbaar!

De verschillen

* Bonus voor snelheid: Snelste stam van het spel
* Gemiddelde defensiebonus voor palissade
* Handelaren kunnen 750 eenheden grondstoffen dragen met een snelheid van 24 velden per uur
* Verstopplek is 2 keer zo groot
* Dure oorlogswapens
* Goedkope kolonisten

DE GERMANEN

De Germanen zijn de meest agressieve der stammen. Hun troepen zijn nietsontzienend en worden gevreesd voor hun explosieve en ongecontroleerde aanvallen. Zij bewegen zich nietsvrezend en plunderend door Travian.

Het ontbreekt ze echter aan discipline ten opzichte van de Galliërs en Romeinen, wat hun verdediging en snelheid matig maakt. Voor agressieve en gevorderde spelers zijn de Germanen een uitstekende keus!

De verschillen

* Kan 33% van verstopte spullen plunderen.
* De muur is bijna onverwoestbaar, maar geeft een hele lage verdedigingsbonus aan troepen
* Een handelaar kan 1000 grondstofeenheden dragen met een snelheid van 12 velden per uur.
* De troepen zijn goedkoop en snel getraind en kunnen uitstekend plunderen
* Verdedigend matig

Links
De site
http://www.travian.nl/
Uitgebreide FAQ
http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=2
Volken, gebouwen en de FAQ (klikken op de groene linkjes bovenaan)
http://www.travian.nl/anleitung.php
Het forum
http://forum.travian.nl/

Deel 1: [MMOSG] Travian
Deel 2: [MMOSG] Travian #2
Deel 3: [MMOSG] Travian #3
Deel 4: [MMOSG] Travian #4
Deel 5: [MMOSG] Travian #5
Deel 6: [MMOSG] Travian #6
Deel 7: [MMOSG] Travian #7
Deel 8: Travian #8
Deel 9: [MMOSG] Travian #9 - Op naar de volgende Dorpen!!!
Deel 10: [MMOSG] Travian #10 Op naar de eindspelen!

[ Bericht 1% gewijzigd door daeh op 14-06-2012 13:52:29 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:26:38 #2
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_112883687
Lapohunter :6 .

Btw: fix dan meteen even de OP.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_112883707
Dat dacht ik ook al :D

Tips, hints wat er veranderd kan worden?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:27:59 #4
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_112883739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef daeh het volgende:

[..]

Gewoon je doelen bijstellen en genieten van het spel, moeilijk is het niet hoor :)
Ook met minder dorpen is het voor mij niet leuk meer. Heb ooit een grote stronghold gehad ergens aan de rand van de kaart, maar dan nóg gaat er te veel tijd in zitten.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:29:40 #5
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_112883828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:27 schreef daeh het volgende:
Dat dacht ik ook al :D

Tips, hints wat er veranderd kan worden?
Misschien even wat dingen bijwerken naar T4. En ff laatste topic toevoegen.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_112884025
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:29 schreef mar456 het volgende:

[..]

Misschien even wat dingen bijwerken naar T4. En ff laatste topic toevoegen.
Moeten er nog plaatjes in de op? Van de stammen enzo?
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:27 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ook met minder dorpen is het voor mij niet leuk meer. Heb ooit een grote stronghold gehad ergens aan de rand van de kaart, maar dan nóg gaat er te veel tijd in zitten.
Achja, ik ga het weer proberen een dezer dagen. Ik wacht nu nog op antwoord van m'n oude dual over de naam van ons account.
pi_112884188
asdf

[ Bericht 99% gewijzigd door daeh op 14-06-2012 13:51:07 ]
pi_112884219
Is de info nog up-to-date?

[ Bericht 71% gewijzigd door daeh op 14-06-2012 13:52:55 ]
  Lieve Belg donderdag 14 juni 2012 @ 15:42:28 #9
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_112889227
Pfg, telkens als ik dit topic voorbij zie komn heb ik er weer zin in. Maar ik weet van mezelf dat ik er na een tweetal weken toch terug met dtop er kruipt na een tijd gewoon teveel tijd in. En als werkende mens kan je overdag niet altijd inloggen.
Het zou leuk zijn mocht er een of andere app voor bestaan.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_112896266
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:42 schreef Jump het volgende:
Pfg, telkens als ik dit topic voorbij zie komn heb ik er weer zin in. Maar ik weet van mezelf dat ik er na een tweetal weken toch terug met dtop er kruipt na een tijd gewoon teveel tijd in. En als werkende mens kan je overdag niet altijd inloggen.
Het zou leuk zijn mocht er een of andere app voor bestaan.
Ik kan prima travian spelen via de browser op mijn mobiel hoor :)
pi_112926973
Ondertussen heb ik al bijna 50 populatie na 1 dag spelen. Lekker als Gallier een beetje simmen, dieren vangen en op avontuur gaan. Travian is een stuk leuker geworden voor simmers :Y.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:13:58 #12
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_112927558
Voor simmers wel ja.. Beetje held als defence en klaar..

Voor farmers is het af en toe echt een hel..
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_112928270
Ik vind het niet erg, ben al druk bezig met ratten vangen enzo. Kan niet wachten op de eerste 20 knuppelvechters :D
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:09:16 #14
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_112930014
Simmers :') Grondstofhoeren zul je bedoelen.
pi_112931085
Simmen = gebouwen bouwen voor de populatie.
Grondstofhoeren = je grondstofveldjes upgraden met het oog op de toekomst.

Dom farmen is er niet meer bij sinds T4, wat ik overigens toejuich, want het was echt het domste werk wat je op travian kon doen. *O*

Ik ga weer op avontuur met mijn held :W
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:22:52 #16
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_112933516
Farmen dom? :') Dat maakte juist heel het spel leuk. Je moet je maar gewoon wat agressiever opstellen als je een leuke tijd op een server wilt hebben. Het is geen My Little Pony...
pi_112934129
Farmen is zo verschrikkelijk saai als je het een 9(?) maanden lange server moet doen. Laat mij maar een aantal keer per dag klikken en ook resultaat behalen (misschien niet evengoed) dan 'nachtdienst' draaien van 11 tot 5 :')
pi_113137345
Gister maar weer eens goudclub aangeschaft. Wel handig, vooral de bouwmeester :)
pi_114315944
Iemand trouwens enig idee wat er gebeurt als de leider uit de alliantie stapt? Volgens mij blijft iedereen gewoon in de alliantie maar kunnen er geen extra leden worden uitgenodigd. Hoe kan de ambassade aan een nieuwe speler/leider worden toegekend zodat de alliantie weer kan groeien?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_114317415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:21 schreef Hashtag het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat er gebeurt als de leider uit de alliantie stapt? Volgens mij blijft iedereen gewoon in de alliantie maar kunnen er geen extra leden worden uitgenodigd. Hoe kan de ambassade aan een nieuwe speler/leider worden toegekend zodat de alliantie weer kan groeien?
Dit is hoe het een paar jaar geleden was toen ik nog travian speelde :

Iedereen blijft gewoon in de alliantie.
En zolang er iemand is met de volledige admin rechten is er niets aan de hand.
Het max aantal leden wordt bepaald door degene met de hoogste level ambassade.

Als er niet iemand is met alle admin rechten kan je beter een nieuwe alliantie starten en gewoon weer iedereen inviten.
Dit is sneller dan een ticket etc aanmaken..
- Djehoetie / Jehuty -
pi_114359601
Ik heb het even verder uitgezocht. De alliantie blijft gewoon bestaan en iedereen blijft in de alliantie. De alliantie gaat uit van degene met de grootste ambassade. En volgens mij kan een leider de alliantie niet verlaten zonder iemand anders alle rechten toe te kennen.

In ieder geval, de alliantie loopt weer als een speer :D .
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_114410326
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:46 schreef Hashtag het volgende:
Ik heb het even verder uitgezocht. De alliantie blijft gewoon bestaan en iedereen blijft in de alliantie. De alliantie gaat uit van degene met de grootste ambassade. En volgens mij kan een leider de alliantie niet verlaten zonder iemand anders alle rechten toe te kennen.

In ieder geval, de alliantie loopt weer als een speer :D .
Ok , super! ;)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_115809812
Nog mensen op speed3?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:14:39 #24
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_116235189
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:38 schreef Doublepain het volgende:
Nog mensen op speed3?
ikke. Na 2 jaar niks weer begonnen 12 dagen geleden :D
  woensdag 5 september 2012 @ 00:53:50 #25
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_116409658
Iemand die voor mij wilt sitten op de speed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')