abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32252504

Wat is Travian?
Travian is een Massive Multiplayer Online Strategy Game waarin je een dorpje bezit. Je zit samen met andere spelers op een server. Het doel van het spel is je dorpje te laten groeien, een leger uit de grond te stampen en alles en iedereen aanvallen!
Het spel is gratis, grafisch en webbased! Wat wil je nog meer

Algemeen
Er zijn 4 grondstoffen: hout, klei, ijzer en graan. Je krijgt grondstoffen door je veldjes die om je dorp zitten. Je onderdanen werken daar op het land. Je kan deze veldjes opwaarderen naar hogere niveau's waardoor ze meer gaan produceren. Je gebruikt de resources om soldaten te trainen en gebouwen te bouwen.

Elk gebouw heeft een verschillende functie. Zo zijn er Barakken om je soldaten te trainen, Schuilplaatsen om je grondstoffen te verbergen voor als je wordt aangevallen, Martkplaatsen om resources te verkopen en te kopen, Ambassades om allianties te starten en uitnodigingen te accepteren, Wapensmeden om hogere aanvalsratings te krijgen en nieuwe soldaten te trainen enz. enz.

Je dorp groeit door gebouwen te bouwen. Elk gebouw voegt wat dorpelingen toe. Elk gebouw en elke upgrade van je velden kost graan. Zorg er iig voor dat je meer graan binnehaalt dan uitgeeft! Dit is nl. een veel voorkomend probleem, sommige mensen konden niet verder en moesten een nieuwe account aanmaken.

Op de site is ook een chat en een forum aanwezig, waarvoor je al geregistreerd bent als je een dorp hebt. Het spel is van orgineel Duits, de Nederlandse site bestaat nog niet zo heel lang. Je kan trouwens alleen een alliantie starten als jouw Ambassade niveau 3 is. Dat heb ik nu, dus in principe zou ik een Fok!clan kunnen starten

De gebouwen

De stammen
Je kan kiezen uit 3 stammen; de Romeinen, de Galliers en de Germanen. Elke stam heeft zijn eigen voordelen en nadelen,

DE ROMEINEN

Het Romeinse rijk is in Travian het makkelijkst om een spel mee te beginnen. Vanwege hun hoge niveau van sociale en technische ontwikkeling zijn de Romeinen meesters in bouwen en coördineren. Ook hun troepen behoren tot de elite in Travian.
Ze zijn erg overwogen in hun aanvallen en ook verdedigend erg sterk. Het trainen van de Romeinse troepen duurt echter wel lang en is duur. Hun infanterie is legendarisch, maar hun verdediging tegen cavallerie van de tegenstander is niet zo goed als die van de andere stammen.
Voor beginners en spelers die twijfelen wat voor volk te kiezen, zijn de Romeinen een uitstekende keuze.

De verschillen

* Kan tegelijkertijd een gebouw en een veld bewerken.
* Hoge verdedigingsbonus bij een muur
* Handelaren kunnen maximaal 500 eenheden van een grondstof dragen met een snelheid van 16 velden per uur
* Hele sterke infanterie, matige cavallerie
* Ontwikkeling is duur en neemt veel tijd in beslag.

DE GALLIERS

De Galliėrs zijn het meest vredelievend in Travian. De troepen worden vooral getraind voor defensie, deze is dan ook uitstekend, maar hun aanval is nog steeds sterk genoeg om te wedijveren met de andere volken. De Galliėrs zijn geboren ruiters, hun paarden staan bekend om hun snelheid en het geeft hun ruiters de kans om daar toe te slaan waar het meest schade valt toe te brengen.

Dit volk is erg makkelijk te verdedigen, maar een aanvallende tactiek kan ook. De Galliėrs bieden de mogelijkheid om je op elke mogelijke manier te ontwikkelen, maar daar is wel wat ervaring en talen voor nodig. Desalniettemin ook voor beginners goed bruikbaar!

De verschillen

* Bonus voor snelheid: Snelste stam van het spel
* Gemiddelde defensiebonus voor palissade
* Handelaren kunnen 750 eenheden grondstoffen dragen met een snelheid van 24 velden per uur
* Verstopplek is 2 keer zo groot
* Dure oorlogswapens
* Goedkope kolonisten

DE GERMANEN

De Germanen zijn de meest agressieve der stammen. Hun troepen zijn nietsontzienend en worden gevreesd voor hun explosieve en ongecontroleerde aanvallen. Zij bewegen zich nietsvrezend en plunderend door Travian.

Het ontbreekt ze echter aan discipline ten opzichte van de Galliėrs en Romeinen, wat hun verdediging en snelheid matig maakt. Voor agressieve en gevorderde spelers zijn de Germanen een uitstekende keus!

De verschillen

* Kan 33% van verstopte spullen plunderen.
* De muur is bijna onverwoestbaar, maar geeft een hele lage verdedigingsbonus aan troepen
* Een handelaar kan 1000 grondstofeenheden dragen met een snelheid van 12 velden per uur.
* De troepen zijn goedkoop en snel getraind en kunnen uitstekend plunderen
* Verdedigend matig

Links
De site
http://www.travian.nl/
Uitgebreide FAQ
http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=2
Volken, gebouwen en de FAQ (klikken op de groene linkjes bovenaan)
http://www.travian.nl/anleitung.php
Het forum
http://forum.travian.nl/
Topic op GoT
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1070030

Screens
Mijn veldjes en m'n dorp
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr13vn.png

Overzicht van de gebouwen in m'n dorp
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr21oh.png

Het gebied waar ik in zit met andere spelers
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr39vu.png

Scorelijst
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr45vv.png

Aanvalsbericht
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr55mc.png

Vorrige topics:
http://forum.fok.nl/topic/774571

[ Bericht 1% gewijzigd door Zebbie op 14-11-2005 16:09:00 ]
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
  maandag 14 november 2005 @ 10:51:48 #2
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32253087
Lijkt me wel grappig zal vanavond is ff aanmelden.
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32255391
O, dat was alweer een deel... Gaat redelijk hard
Fools rush in where angels fear to tread...
  maandag 14 november 2005 @ 13:15:24 #4
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_32256229
Ziet er leuk uit, ik meld me ook maar aan
pi_32256861
Een nieuw deel geeft altijd een aantal leuke nieuwe leden.

maandag 14 november 2005 @ 14:33:24 #6
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32258188
Ik heb me aangemeld: Maniack28 ben ik... nu nog even uitzoeken wat ik precies moet doen

Ik lees net dat ik eerst mn velden moet upgraden, moet ik ze allemaal upgraden? Of alleen graan? Hoe en wat is belangrijk? Verder moet ik even weten wanneer ik geen beschermde status heb, misschien dat iemand even kan kijken of hij/zij mij kan aanvallen, dan weet ik hoe lang dat duurt

[ Bericht 54% gewijzigd door maniack28 op 14-11-2005 14:39:21 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32258872
Man wat doe je.. de OP zou nieuw worden -__-

maniack28, als je in de Fok alliance wil zeg het maar
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_32258963
En de links in de op werken niet...
pi_32258976
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:33 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb me aangemeld: Maniack28 ben ik... nu nog even uitzoeken wat ik precies moet doen

Ik lees net dat ik eerst mn velden moet upgraden, moet ik ze allemaal upgraden? Of alleen graan? Hoe en wat is belangrijk? Verder moet ik even weten wanneer ik geen beschermde status heb, misschien dat iemand even kan kijken of hij/zij mij kan aanvallen, dan weet ik hoe lang dat duurt
Je moet beginnen met graan, zonder graan kun je de rest niet bouwen, want als je je klei wilt ophogen kost dat je een graan per uur...

Verder is je bescermde status nog wel even.. Ik schat zon 2 weken..
Fools rush in where angels fear to tread...
  maandag 14 november 2005 @ 15:04:11 #10
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32259017
Okay, ik heb net 2 graanvelden gedaan en een klei, dan doe ik nu een hout en daarna een ijzer en dan weer graan

Ennuh Jorryt, invite me maar, ik dacht alleen dat ik pas kon joinen als ik een ambassade had?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32260829
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:02 schreef jorryt het volgende:
En de links in de op werken niet...
Dat werke bij het vorrige topic ook al niet, heb nu ook ff linkje naar vorrige neer gezet.

(Sorry, ik vond het wel zo sociaal om een nieuwe aan te maken toen de vorrige vol was, maar als je een betere hebt moet je em maar laten vervangen)

pi_32261543
gaan we got inhalen
pi_32262307
ja maniack28 ik heb je geinvite.. voel je niet gedwongen meteen een ambassade te bouwen, dat kan wel wachten
pi_32264473
Zo en nu maar ff voornemen om geen barakken meer te bouwen, maar om eerst de grondstoffen naar 100 p/u te brengen Denk ik maak ik een legertje om te overvallen, kosten die legionair al herstikke veel ...Nouja..heb ik iig een barak voor het geval dat
pi_32264591
Ik heb net barakken gebouwd

Heb nou dit:
Hout: 32 per uur
Klei: 36 per uur
IJzer: 32 per uur
Graan: 17 per uur
  maandag 14 november 2005 @ 18:35:18 #16
48821 EchoBrain
Psychedelic Frequency
pi_32264994
ik speel dit nu ook een paar dagen en vind het eigenlijk wel een grappig spelletje
als er nog ruimte is in die alliance zou ik me daar ook wel bij willen aansluiten, al heb ik geen idee of ik in de buurt zit
gaat wel retetraag om eindelijk s wat dingen gebouwd te hebben en dan nog een beetje resources te hebben, maar kheb de tijd
m'n nick ingame is Psylos
It's a circular vortex, spinning.... spinning.... spinning....
pi_32265369
Verrek, is handelen zo makkelijk?
  maandag 14 november 2005 @ 18:55:58 #18
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32265548
Mar dat handelen hoe zit dat nu psies.
Als er wat staat bij Bieden.... is dat dan wat ze aanbieden of wat jij aanbiedt en dus weg moet sturen
Burnt to the core but not broken
pi_32266134
EchoBrain je bent geinvite

ZIJN ER NOG MEER MENSEN HIER DIE EEN INVITE IN DE FOK! ALLIANTIE WILLEN ??
pi_32266165
Waarom zit d'r nou niemand in #vaffanculo op quakenet?
Is dat plan weer in de doofpot gestopt?
pi_32266306
Omdat er zoveel vragen over zijn:

Handelen
Benodigdheden: Marktplaats lvl 1 (lvl staat gelijk aan aantal merchants), voor een marktplaats heb je nodig: Hoofdgebouw Niveau 3

Hoe te handelen:
Resources sturen moet je gewoon op de hoofdpagina van de marktplaats doen,

"Kopen" hier zie je alle "aanbiedingen" van spelers, in de linkerkolom staat wat je er voor krijgt, in de rechter wat je ervoor moet geven.

Als je zelf zo'n aanbieding op de lijst wil zetten moet je naar "Verkopen" gaan en dan invoeren wat en hoeveel je ergens van wilt verkopen, ook kan je zorgen dat het alleen binnen de alliance gaat en een tijdlimiet (bezorgtijdlimiet) instellen.
pi_32266331
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:18 schreef TheTh1ng het volgende:
Waarom zit d'r nou niemand in #vaffanculo op quakenet?
Is dat plan weer in de doofpot gestopt?
omdat ik ff weg was kom om 8 uur weer erop
pi_32266358
Ik had net een heel verhaal getypt, druk ik op een verkeerde toets en nu is alles weg

Ik zal ff kijken op irc.

Feel free om m'n op aan te passen/verbeteren
Children of the night. What music they make.
  maandag 14 november 2005 @ 19:50:31 #24
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_32267192
Ik zal m'n vraag verduidelijken.
Als er staat 300 graan bij bieden en 500 klei bij zoeken.
Wat willen ze dan precies ?

Is het iemand die 300 graan te bieden heeft en zoeken ze zelf naar 500 klei.
(als ik er dan op in zou gaan, zou ik derhalve 500 klei kwijt zijn en 300 graan rijker worden)

of

Wordt er iemand gezocht die 300 graan te bieden heeft en zoeken ze zelf naar iemand die 500 klei wilt.
(als ik er dan op in zou gaan, zou ik derhalve 300 graan kwijt zijn en 500 klei rijker worden)

Burnt to the core but not broken
pi_32267318
Heeft het zin om met 1 vechtertje een naastgelegen dorp te raiden dat helemaal nog niet bespeeld is en al langer dan een week niet bespeeld is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')