* Downloads aanslingert *quote:Op zondag 11 november 2007 17:11 schreef Schunckelstar het volgende:
vasteloavend![]()
![]()
en jannes hoeft daar niet op te treden hoor, net zoals de rest van die apres-ski muziek![]()
bij vasteloavend hoort beppie,big benny,de schintaler en frans theunis en meer van zulks![]()
quote:Op zondag 11 november 2007 17:40 schreef Yestuuur het volgende:
als je Carnaval een naam zou moeten geven, is Jannes toch echt het meest geschikt
is beide in ieder geval zeer triestquote:Op zondag 11 november 2007 17:24 schreef De_Ananas het volgende:
Mensen die denken dat Jannes carnaval is!!!!!
quote:Op zondag 11 november 2007 17:24 schreef De_Ananas het volgende:
Dan is die er alvast voor de vele vreselijk dagen die komen ivm carnaval. Want je wordt er toch dood mee gegooidquote:Op zondag 11 november 2007 17:51 schreef LekkerWijf het volgende:
Als je niks met carnaval hebt, hoe komt het dan in je op om op 11-11 een anti carnaval topic te openen?![]()
Stel je niet aan man, over 3 maanden gaat brabant/limburg 4 dagen plat.quote:Op zondag 11 november 2007 17:54 schreef wise het volgende:
[..]
Dan is die er alvast voor de vele vreselijk dagen die komen ivm carnaval. Want je wordt er toch dood mee gegooid.
quote:Op zondag 11 november 2007 17:24 schreef De_Ananas het volgende:
carnaval is meer dan alleen maar simpelweg bier drinken hoorquote:Op zondag 11 november 2007 17:54 schreef Netsplitter het volgende:
Carnaval is een simpel excuus om te "mogen" zuipen, meer niet.
quote:Op zondag 11 november 2007 17:58 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Ben je aan het kotsen op carnaval menneke?![]()
Plaatsvervangende schaamte...quote:Op zondag 11 november 2007 19:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Carnaval![]()
Carnavalsmuziek![]()
Volwassenen die zich verkleden![]()
Polonaise![]()
Ja precies, ik heb er ook nooit zin in tot het zover is en dan ben ik nergens meer weg te slaan. Het is wel altijd lastig i.v.m. een outfit, ik begin er pas over na te denken als het zover isquote:Op zondag 11 november 2007 23:11 schreef Le-Penseur het volgende:
Net 11/11 gevierd.
Ik snap best wat sommigen tegen carnaval hebben. Als je er niet middenin staat, lijkt 't ook belachelijk. Maar als diegenen eens echt carnaval zouden vieren in het zuiden en de echte sfeer zouden meemaken, zouden ze best eens van mening kunnen veranderen.
![]()
quote:Op zondag 11 november 2007 17:11 schreef Schunckelstar het volgende:
vasteloavend![]()
![]()
en jannes hoeft daar niet op te treden hoor, net zoals de rest van die apres-ski muziek![]()
bij vasteloavend hoort beppie,big benny,de schintaler en frans theunis en meer van zulks![]()
Second that.quote:Op zondag 11 november 2007 19:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Carnaval![]()
Carnavalsmuziek![]()
Polonaise![]()
Ik had graag willen gaan maar ik moest werken.... Ik zat op de bank om 14:00 uur... toen begon het even keihard te hagelen... een klein lachje kon ik niet onderdrukkenquote:Op maandag 12 november 2007 11:29 schreef nattermann het volgende:
Carnaval![]()
Gisteren was weer geweldig op het Vrijthof
quote:Op zondag 11 november 2007 19:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Carnaval![]()
Carnavalsmuziek![]()
Polonaise![]()
Dat dus,quote:Op maandag 12 november 2007 11:29 schreef nattermann het volgende:
Carnaval![]()
Gisteren was weer geweldig op het Vrijthof
Laat me niet lachenquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:09 schreef Dalamar het volgende:
ruim de helft van mensen in het zuiden hebben een hekel aan carnaval. We vallen gewoon niet zo op als het carnavaltuig de straat op gaat.
Wat een verknipte ideeën hebben mensen van carnaval zeg....quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:44 schreef Damzkieee het volgende:carnaval.
Je buurvrouw neuken in een boerenkiel kan het hele jaar, maar dan durven ze niet
quote:Op woensdag 14 november 2007 00:15 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Wat een verknipte ideeën hebben mensen van carnaval zeg....
quote:
echt hequote:Op woensdag 14 november 2007 05:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
![]()
Prachtig al die commentaren op Carnaval van mensen die het nog nooit gevierd hebben en het niet kunnen. Het feest moet in je bloed zitten en anders zul je het nooit begrijpen.
Voor mij is carnaval![]()
![]()
Herken de Hollander.. Geniaal is dat. Net of ze een zwaailamp op hun hoofd hebben.quote:Op woensdag 14 november 2007 06:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
echt he![]()
als je er niet mee opgegroeid bent zul je het ook nooit begrijpen,dan is het idd alleen maar een zuipfeest...
wij deden ook altijd herken de hollander,altijd leuk om te zien,ze doen wel mee maar op een of andere manier ziet het er altijd heel raar uit...je haalt ze er allemaal tussenuit![]()
Same herequote:Op dinsdag 13 november 2007 13:13 schreef Pandabeertje_89 het volgende:
Ik woon onder de rivierenmaar ik probeer het ieder jaar te ontvluchten. Tot nutoe is dat aardig gelukt
rot feest
![]()
Van Koninginnedag begrijp ik nog minder jaquote:Op dinsdag 13 november 2007 15:27 schreef AdBlocker het volgende:
Niet nodig om als Noordeling te spuwen op Zuiderlingen met hun carnaval. Laat ze toch lekker!
(waarom zijn koninginnedag, suikerfeesten, etc etc verder wel "toegestaan")
Neuh, dat is het geeneens, ik ken hordes mensen die er niet mee zijn opgegroeid (waaronder ik) en speciaal naar Brabant gaan om carnaval te vieren. 't is gewoon een prachtig feestquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:47 schreef Devolution het volgende:
Inderdaad'ruim de helft'
Onder allochtonen misschien wel, omdat het toch een feest is waar je mee opgegroeid 'moet' zijn om het te kunnen waarderen
Whehequote:
Als ze die cliche's nou eens niet zo waar zou makenquote:
Dat is de kloterij nou net. Wanneer het carnaval is is is het als niet-vierder vrijwel onmogelijk om je ervan te distantiëren. Overal word je geconfronteerd met feestvierende, dronken mongolen en van die baggermuziek.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:25 schreef jpjedi het volgende:
Ach de anti`s hier geven mij hetzelfde gevoel als dat een moslim Kerstmis afkraakt. Het boeit me niet zoveel. Als je er niet van houd dan blijf je toch boven de sloot?
Onderzoek carnaval 2007: http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/5951quote:
Zou best wel eens kunnen. Maar het is zich ook meer aan het concentreren lijkt het. Prinsenbeek is carnaval booming en 5 kilometer verder in Breda is het altijd een dooie boel geweest.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:47 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Onderzoek carnaval 2007: http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/5951
En ik quote:
"Uit onderzoek van het Eindhovens Dagblad en BN / De Stem blijkt iets anders. Nog maar 30 procent van de mensen viert het dit jaar.
Vorig jaar was het percentage hossende mensen nog 44%. Ook zouden de optochten veel minder bezoekers trekken. Is carnaval op z’n retour?"
wat?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:54 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Prinsenbeek breekt elk jaar records met optocht deelnemers 20.000+, er is carnavalsles op school en de kandidaat prinsen staan in de rij. Er zijn 120 carnavalsclubs geregistreerd en de kinderoptocht is met 120 deelnemertjes groter dan de grote optocht met 105 deelnemers.
goed geformuleerd.quote:Op zondag 11 november 2007 19:25 schreef SuperwormJim het volgende:
Carnaval![]()
Carnavalsmuziek![]()
Polonaise![]()
Ik ga daar ook elk jaar heen! Als je kijkt naar het aantal inwoners moet bijna iedereen daar wel mee doen. Zelfs veel huizen zijn daar versierd voor carnaval (grote maskers op de ramen, serpentine overal...).quote:Prinsenbeek breekt elk jaar records met optocht deelnemers 20.000+, er is carnavalsles op school en de kandidaat prinsen staan in de rij. Er zijn 120 carnavalsclubs geregistreerd en de kinderoptocht is met 120 deelnemertjes groter dan de grote optocht met 105 deelnemers.
quote:Op woensdag 14 november 2007 12:36 schreef Wembeldy het volgende:
[..]
Ik ga daar ook elk jaar heen! Als je kijkt naar het aantal inwoners moet bijna iedereen daar wel mee doen. Zelfs veel huizen zijn daar versierd voor carnaval (grote maskers op de ramen, serpentine overal...).
http://youtube.com/watch?v=Nlw_1lYPi5Qquote:Op woensdag 14 november 2007 13:07 schreef valek het volgende:
[..]
Dat is veel mooier dan in Limburg.
Brabant ftwquote:
quote:
Nou dat bepaal ik zelf wel.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
Carnaval is een slecht excuus om bier te drinken. Ga gewoon bierdrinken zonder die pakkies an, veel gezelliger.
/carequote:Op woensdag 11 november 2009 11:48 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Carnaval is verpest door al dat tuig van boven de grote sloten, wat hier denkt leuk te moeten gaan doen. De grootste sfeerverpesters zitten nog altijd in Bergen op Zoom en Breda en komen massaal uit steden als Rotterdam en Amsterdam om zich hier te misdragen.
Zolang dat gajes ten westen van de Maas blijft, vind ik het prima.
Moa blief weeg beej ôzze Limburgse Vastelaovend!
[..]
[ afbeelding ]
Het is zelfs een religieus feest, waarvan de gehele oorsprong voor het gemak is vergeten -- niet vasten, wel feesten. Echt katholieke theologie.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:59 schreef karr-1 het volgende:
Zonder meer mee eens, dood aan carnaval, het meest vreselijke feest dat er bestaat. En het is niet eens een feest, het is een hel.
quote:Op woensdag 11 november 2009 11:41 schreef Forcefuzz het volgende:
Wij vieren feest!
Dus weg met de malaise,
want het is weer tijd voor de:
POLONAISE!!
quote:Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is zelfs een religieus feest, waarvan de gehele oorsprong voor het gemak is vergeten -- niet vasten, wel feesten. Echt katholieke theologie.
Wie zegt dat er aan vasten niet meer gedaan word? ik doe er nog gewoon aan mee van aswoensdag tot aan pasenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is zelfs een religieus feest, waarvan de gehele oorsprong voor het gemak is vergeten -- niet vasten, wel feesten. Echt katholieke theologie.
Nou dan ben je er ook niet echt ingegroeid hé. De meeste vierders gaan al vanaf hun geboorte mee in het feestgedruis! Ik moet inderdaad toegeven dat er de laatste jaren steeds meer aso-gedrag vertoond wordt met carnaval! Een beetje meer kabaal moet kunnen gezellig zingen op straat en een zaat hermenieke dat vol gas op de trom door de straat komt hoort er wel bij! Maar maar overal kotsen bierblikken of flessen weggooien de bakjes frieten langs de ramen afsmeren e.d. Horen er echt niet bij! Het komt helaas inderdaad steeds vaker voor.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Het is weer zo ver vandaag. Alle malloten gaan weer massaal "de elfde van de elfde" vieren.
Carnaval.De eerste 3 jaren was het leuk (toen was ik respectievelijk 15, 16 en 17), maar het vierde jaar had ik toch wel zoiets van "het is toch élk jaar hetzelfde.
". Om nog maar te zwijgen over het weet hoe ranzig, asociaal en uitgelaten iedereen zich gedraagt tijdens Carnaval. Want tja, "het is Carnaval dus het moet kunnen, toch?!".
En dan ben ik nog wel een Limburger.
Jij vast zeker ook?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten, we gaan ieder jaar met de carnavalsvereniging naar de kerk
Nee, maar ik ben er wel van bewust dat het eigenlijk wel moet. Maar ik vind het niet echt gezond voor je lichaam, als je logisch nadenkt dan val je gewoon te veel af (en ik weeg al 55 kilo bij 1.75)quote:
Ik loop al vanaf mijn 5de denk ik meequote:Op woensdag 11 november 2009 12:16 schreef drbrik het volgende:
[..]
Nou dan ben je er ook niet echt ingegroeid hé. De meeste vierders gaan al vanaf hun geboorte mee in het feestgedruis! Ik moet inderdaad toegeven dat er de laatste jaren steeds meer aso-gedrag vertoond wordt met carnaval! Een beetje meer kabaal moet kunnen gezellig zingen op straat en een zaat hermenieke dat vol gas op de trom door de straat komt hoort er wel bij! Maar maar overal kotsen bierblikken of flessen weggooien de bakjes frieten langs de ramen afsmeren e.d. Horen er echt niet bij! Het komt helaas inderdaad steeds vaker voor.
Maar voor de rest! Beppie op de achtergrond nu!
Want ut is weer zo wied. Zondig de eersjte zitting alweer en jonges t jeuk mich!
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:06 schreef morningstorm het volgende:
carnaval:
Het feest waar iedereen met iedereen neukt en zoent, en dan na zoveel dagen opeens weer normaal en preuts word.
Het feest waar iedereen zich als een idioot verkleed en op nummers als: pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoeoeohoeoek! staat de hossen..
Kortom, carnaval is voor mongolen.
P.S. ik ben zelf een noord-brabander en ik heb soms plaatsvervangende schaamte als ik die mensen zie.
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:27 schreef drbrik het volgende:
Ach ja sommige mensen snappen ook niet dat ze tijdens de carnaval ook weg moeten blijven uit homo-bars als ze dit soort taferelen willen mislopen.
Helemaal waarquote:Op woensdag 11 november 2009 13:06 schreef morningstorm het volgende:
carnaval:
Het feest waar iedereen met iedereen neukt en zoent, en dan na zoveel dagen opeens weer normaal en preuts word.
Het feest waar iedereen zich als een idioot verkleed en op nummers als: pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoeoeohoeoek! staat de hossen..
Kortom, carnaval is voor mongolen.
P.S. ik ben zelf een noord-brabander en ik heb soms plaatsvervangende schaamte als ik die mensen zie.
Ja, maar wat karr 1 al zegt, die vooroordelen die buitenstaanders hebben, kloppen ook gewoon voor 90%, hoe vaak zie ik wel niet mensen tijdens een optocht met elkaar zoenen die ze niet kennen, en hoe vaak hoor ik wel niet vrienden opscheppen met: ik heb wel 8 chicks op 1 avond gepakt!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:47 schreef Devolution het volgende:
Je zegt dat je een Noord-brabander bent, maar op mij komen die vooroordelen juist precies over als uitspraken van iemand buiten Limburg en Brabant. Dat is namelijk precies het beeld wat "buitenstaanders" van carnaval hebben, en ook de reden waarom ze hierheen komen en zich zo misdragen "omdat dat toch zo hoort met carnaval"
Ach, dat heb je met bijvoorbeeld de Sneekweek ook. Dan wordt 't stadje ook helemaal overspoeld met lui uit Brabant, Limburg, Noord- en Zuid-Holland etc. Ik vind het persoonlijk wel gezellig, want je leert altijd weer mensen kennen en je ziet eens andere koppen dan steeeds dezelfdequote:Op woensdag 11 november 2009 11:48 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Carnaval is verpest door al dat tuig van boven de grote sloten, wat hier denkt leuk te moeten gaan doen. De grootste sfeerverpesters zitten nog altijd in Bergen op Zoom en Breda en komen massaal uit steden als Rotterdam en Amsterdam om zich hier te misdragen.
Zolang dat gajes ten westen van de Maas blijft, vind ik het prima.
Moa blief weeg beej ôzze Limburgse Vastelaovend!
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou er voor betalen om er niet heen te moeten. Vrijwillig kom ik er zeker niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:53 schreef Verreke het volgende:
Carnaval is meesterlijk... mensen boven de rivieren zitten er over te zeiken... maar stiekem komen ze allemaal naar het zuiden om het eens mee te maken...
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:07 schreef Garisson72 het volgende:
Carnaval is voor zwakzinnigen. End of fuckin' story.
Het is gewoon gratis om weg te blijven hoor... lijkt me ook het beste voor je.. al die gezelligheid kun je vast niet aan....quote:Op woensdag 11 november 2009 14:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou er voor betalen om er niet heen te moeten. Vrijwillig kom ik er zeker niet.
Gezelligheid en carnaval zijn dingen die niet samen gaanquote:Op woensdag 11 november 2009 15:12 schreef Verreke het volgende:
[..]
Het is gewoon gratis om weg te blijven hoor... lijkt me ook het beste voor je.. al die gezelligheid kun je vast niet aan....
Stiekem toch een keer carnaval gevierd dus? hoe kun je dit anders weten?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gezelligheid en carnaval zijn dingen die niet samen gaan
Omdat ik ooit jong en naief was en inmiddels beter weetquote:Op woensdag 11 november 2009 15:15 schreef Verreke het volgende:
[..]
Stiekem toch een keer carnaval gevierd dus? hoe kun je dit anders weten?
Dat bedoel ik dus... stiekem komen ze allemaal een keer kijken... zeker omdat iedereen zegt dat het zo'n kut feest is... ja ja...quote:Op woensdag 11 november 2009 15:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat ik ooit jong en naief was en inmiddels beter weet
Tijdens carnaval vertoon ik mij niet in zuidelijke provincies. Mijn horrorervaring vond plaats in het oosten des lands.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:20 schreef Verreke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... stiekem komen ze allemaal een keer kijken... zeker omdat iedereen zegt dat het zo'n kut feest is... ja ja...
De verbazing ook hč, bij die brabo's als ze zo'n noorderling bekijken: Dus zó zien mensen eruit die niet uit inteelt geboren worden.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:15 schreef Robin__ het volgende:
Uitermate kansloos.
Nog kanslozer zijn de niet zuiderlingen die er daar dan een beetje bij gaan hangen met carnaval en vervolgens alleen maar in dialect aangesproken worden.Snap je het niet bne je een kut noorderling
Gelukkig is inteelt in nederland het meest te vinden onder de allochtonen, en procentueel gezien wonen er in Noord- en Zuid-holland de meeste allochtonen.....quote:Op woensdag 11 november 2009 15:21 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De verbazing ook hč, bij die brabo's als ze zo'n noorderling bekijken: Dus zó zien mensen eruit die niet uit inteelt geboren worden.
Dat lijkt zo, omdat die de meeste aandacht krijgen vanuit de media. De stille waarheid is dat de gemiddelde boerendochter inmiddels niet meer van een Verreke te onderscheiden is. Met carnaval wordt dat pijnlijk duidelijk, aangezien ze dan allemaal de straat opgaan om te 'hossen'. Dat is namelijk de grootste kans in het jaar om door een nietsvermoedende boerenzoon (eveneens zwakzinnig) volgepenetreerd te worden, met alle huwelijkskansen vandien. En meneer pastoor zegt er ook niks van.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:29 schreef Verreke het volgende:
Gelukkig is inteelt in nederland het meest te vinden onder de allochtonen, en procentueel gezien wonen er in Noord- en Zuid-holland de meeste allochtonen.....
wat heeft meneer pastoor er nu weer mee te maken dan? En sex met een wilde boerendochter is niks mis mee...quote:Op woensdag 11 november 2009 15:33 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, omdat die de meeste aandacht krijgen vanuit de media. De stille waarheid is dat de gemiddelde boerendochter inmiddels niet meer van een Verreke te onderscheiden is. Met carnaval wordt dat pijnlijk duidelijk, aangezien ze dan allemaal de straat opgaan om te 'hossen'. Dat is namelijk de grootste kans in het jaar om door een nietsvermoedende boerenzoon (eveneens zwakzinnig) volgepenetreerd te worden, met alle huwelijkskansen vandien. En meneer pastoor zegt er ook niks van.
boerinnenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:01 schreef Verreke het volgende:
[..]
wat heeft meneer pastoor er nu weer mee te maken dan? En sex met een wilde boerendochter is niks mis mee...
Dan ga je echt met de verkeerde mensen om. Het carnavalsgevoel is iets dat gewoon niet is uit te leggen aan iemand die er niet voor open staat. Maar goed, dit is Fok! en ik ben hier niets anders gewend... Carnaval verbroedert enorm, er is geen klasseverschil meer door alle outfits en jong en oud vieren feest met elkaar. Prachtig!quote:Op woensdag 11 november 2009 14:33 schreef morningstorm het volgende:
[..]
Ja, maar wat karr 1 al zegt, die vooroordelen die buitenstaanders hebben, kloppen ook gewoon voor 90%, hoe vaak zie ik wel niet mensen tijdens een optocht met elkaar zoenen die ze niet kennen, en hoe vaak hoor ik wel niet vrienden opscheppen met: ik heb wel 8 chicks op 1 avond gepakt!
En op dag #5 keur je elkaar geen blik meer waardig. Wat je zegt: Práchtig!quote:Op woensdag 11 november 2009 18:11 schreef Metalfreak het volgende:
Carnaval verbroedert enorm, er is geen klasseverschil meer door alle outfits en jong en oud vieren feest met elkaar. Prachtig!
Zelf problemen gehad met carnaval in het verleden?quote:Op woensdag 11 november 2009 18:15 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En op dag #5 keur je elkaar geen blik meer waardig. Wat je zegt: Práchtig!
Roep je nu maar iets of is dat uit eigen ervaring? En wat is dat anders dan de gemiddelde "hossel"avontuurtjes die hier regelmatig voorbij komen? Ik ben overigens zelf ook nog wel eens iemand tegengekomen met carnaval en daar heb ik ook na de carnaval nog een tijdje iets mee gehad, dus nee, jouw verhaal gaat echt niet altijd op.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:15 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En op dag #5 keur je elkaar geen blik meer waardig. Wat je zegt: Práchtig!
Problemen? Nee. Ik heb wel carnaval gevierd, want ik was 16 en wist niet beter, dus ik heb nog recht van spreken ook. Uiteindelijk kan je gewoon niet om de conclusie heen dat het een 'Festijn' van Zwakzinnigheid en Laagschedeligheid is.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:31 schreef Kingside het volgende:
Zelf problemen gehad met carnaval in het verleden?
Zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:32 schreef Metalfreak het volgende:
Roep je nu maar iets of is dat uit eigen ervaring?
Nu heb je het over het treffen van een leuk meisje waar je wat mee hebt gehad. Bijzonder leuk voor je, echtwaar, maar dat had overal kunnen gebeuren.quote:En wat is dat anders dan de gemiddelde "hossel"avontuurtjes die hier regelmatig voorbij komen? Ik ben overigens zelf ook nog wel eens iemand tegengekomen met carnaval en daar heb ik ook na de carnaval nog een tijdje iets mee gehad, dus nee, jouw verhaal gaat echt niet altijd op.
Ow, ja, toen je 16 was had je ook zo'n goed beeld ervan natuurlijkquote:Op woensdag 11 november 2009 18:35 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Problemen? Nee. Ik heb wel carnaval gevierd, want ik was 16 en wist niet beter, dus ik heb nog recht van spreken ook. Uiteindelijk kan je gewoon niet om de conclusie heen dat het een 'Festijn' van Zwakzinnigheid en Laagschedeligheid is.
Ik hou er niet van om me boven bepaalde groepen te plaatsen, want ieder zijn ding enzo, maar wat carnaval betreft...
Dat is toch ook niet zo? Of woon jij in een of andere happy wooncommunity waarbij iedereen gelijk is? Maar ik heb nergens gezegd dat ze dan na de carnaval elkaar niet meer willen aankijken, dat maak jij ervan. Jij wijst dus elke mogelijkheid bij voorbaat af die ervoor kan zorgen dat mensen dichter bij elkaar komenquote:Op woensdag 11 november 2009 18:38 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post.
[..]
Nu heb je het over het treffen van een leuk meisje waar je wat mee hebt gehad. Bijzonder leuk voor je, echtwaar, maar dat had overal kunnen gebeuren.
In je vorige post had je het over 'verbroedering' en dat mensen van alle standen met carnaval zo leuk met elkaar omgingen. Impliciet zeg je dan dat dat buiten carnaval niet zo is, anders was dit niet zo bijzonder geweest.
Vast wel maar dat soort verbroedering is niet aan mij besteed. 4 dagen lang zuipen, neuken en gek doen en daarna kijk je elkaar niet meer aan. Carnaval is en blijft een feest voor idioten die het als excuus gebruiken om eens helemaal los te gaan en te zeiken over iedereen die het zogenaamd niet begrijpt.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan ga je echt met de verkeerde mensen om. Het carnavalsgevoel is iets dat gewoon niet is uit te leggen aan iemand die er niet voor open staat. Maar goed, dit is Fok! en ik ben hier niets anders gewend... Carnaval verbroedert enorm, er is geen klasseverschil meer door alle outfits en jong en oud vieren feest met elkaar. Prachtig!
Wij gebruiken carnaval als excuus om te gaan zeiken op iedereen die het niet begrijpt?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel maar dat soort verbroedering is niet aan mij besteed. 4 dagen lang zuipen, neuken en gek doen en daarna kijk je elkaar niet meer aan. Carnaval is en blijft een feest voor idioten die het als excuus gebruiken om eens helemaal los te gaan en te zeiken over iedereen die het zogenaamd niet begrijpt.
Nou ik wil het niet eens begrijpen, laat mij maar normaal zijn.
die verbazing is bij limburgers ook aanwezig, alleen niet om de reden die jij hier geeftquote:Op woensdag 11 november 2009 15:21 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De verbazing ook hč, bij die brabo's als ze zo'n noorderling bekijken: Dus zó zien mensen eruit die niet uit inteelt geboren worden.
Dat is die verbroedering natuurlijk, die je hier beschrijft.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:07 schreef Schunckelstar het volgende:
die verbazing is bij limburgers ook aanwezig, alleen niet om de reden die jij hier geeft![]()
ik vraag me ook altijd af wat die niet-limburgers in godsnaam komen doen met vasteloavend, het ziet er zo onbeholpen uit, ze proberen mee te doen maar ze weten nooit hoe ze zich moeten gedragen![]()
volgens mij verwachten ze echt muziek van de deurzakkers en dat soort nederlandse/brabantse carnavalsrommel![]()
herken-de-hollander is een meesterlijk spel met vasteloavend
Jij moet maar niet meer proberen conclusies aan anderman's posts te verbinden. Je vliegt in no-time de bocht uit. Want wáár zeg ik ook weer dat ik het anderen niet gun? Ik meen dat ik slechts mijn persóónlijke mening geventileerd heb.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:02 schreef Metalfreak het volgende:
Ow, ja, toen je 16 was had je ook zo'n goed beeld ervan natuurlijkMan, op het gemiddelde schoolfeest gebeurt hetzelfde met mensen van die leeftijd. En op 16-jarige leeftijd vond ik er ook geen bal aan, dat was zo'n leeftijd waarop het stoer was om tegen alles te zijn... Blijkbaar ben je daarin blijven hangen en gun je anderen hun plezier ook niet.
Zoals ik zei: conclusies trekken is niet je ding. Geeft verder niet, het is juist goed je eigen beperkingen te kennen.quote:Maar ik heb nergens gezegd dat ze dan na de carnaval elkaar niet meer willen aankijken, dat maak jij ervan. Jij wijst dus elke mogelijkheid bij voorbaat af die ervoor kan zorgen dat mensen dichter bij elkaar komenVertel eens, voelt het goed om je beter te voelen dan andere mensen?
In deze topic zie ik vooral mensen die zeiken op carnaval hoorquote:Op woensdag 11 november 2009 21:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel maar dat soort verbroedering is niet aan mij besteed. 4 dagen lang zuipen, neuken en gek doen en daarna kijk je elkaar niet meer aan. Carnaval is en blijft een feest voor idioten die het als excuus gebruiken om eens helemaal los te gaan en te zeiken over iedereen die het zogenaamd niet begrijpt.
Nou ik wil het niet eens begrijpen, laat mij maar normaal zijn.
Ik gun iedereen alles, maar moet ik er dan naar kijken op tv?quote:Op donderdag 12 november 2009 08:37 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
In deze topic zie ik vooral mensen die zeiken op carnaval hoor
Aan mij is het ook niet besteed, maar wat heb jij er voor last van als mensen 4 dagen de tijd van hun leven hebben? Gun dat anderen gewoon man.
Tering, wat een huillies hier.
Geen idee, staat er iemand naast je die een pistool tegen je slaap houdt en je afstandsbediening afgenomen heeft?quote:Op donderdag 12 november 2009 09:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik gun iedereen alles, maar moet ik er dan naar kijken op tv?
Nee, want er zijn zat programma's die niets met carnaval te maken hebben. Dan ga je dat kijken. Dat ze het er bijvoorbeeld in het nieuws over hebben is niet gek, want dan hebben de azijnpissers het jaar erna niets om op te zeiken, dan kunnen ze niet zeggen hoe verschrikkelijk fout het wel niet gaat altijd. Dus dat is enkel in je voordeel, anders heb je niets meer om over te klagen.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik gun iedereen alles, maar moet ik er dan naar kijken op tv?
En daarbij, een paar uurtjes ergernis voor jou, mijn liefste karr, is het hoogtepunt van het jaar voor vele Brabanders. Moet je daar dan werkelijk zo verschrikkelijk over zeiken?quote:Op donderdag 12 november 2009 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, staat er iemand naast je die een pistool tegen je slaap houdt en je afstandsbediening afgenomen heeft?
Ja aangezien er ook gezeken word over andere dingen. Daarom is het KLB.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:16 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
En daarbij, een paar uurtjes ergernis voor jou, mijn liefste karr, is het hoogtepunt van het jaar voor vele Brabanders. Moet je daar dan werkelijk zo verschrikkelijk over zeiken?
Nee, maar vrijwel elke zender besteed er aandacht aan.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, staat er iemand naast je die een pistool tegen je slaap houdt en je afstandsbediening afgenomen heeft?
Dan gun je het anderen dus niet. Ik snap het werkelijk niet, waarom anderen zo verschrikkelijk veel kunnen zeiken en mekkeren over dingen waar ze zelf nauwelijks last van hebben, maar waar hele volksstammen gelukkig van worden. Dan ben je toch ontzettend egoďstisch, of ligt dat nu aan mij?quote:Op donderdag 12 november 2009 09:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja aangezien er ook gezeken word over andere dingen. Daarom is het KLB.
jaquote:Op donderdag 12 november 2009 08:15 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is die verbroedering natuurlijk, die je hier beschrijft.
Leg dan eens uit wat het wel is?quote:Op donderdag 12 november 2009 09:33 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja![]()
de enige keren dat ik ooit ruzie heb gezien met carnaval waren er weer hollanders of marokkanen bij betrokken
verder: mensen die denken dat carnaval alleen maar zuipen en neuken inhoud snappen er idd helemaal niks van![]()
quote:Rijnlands carnaval
De Rijnlandse variant, die in de hele provincie Limburg en het Oosten van Noord-Brabant gevierd wordt, is gebaseerd op de carnavalsviering in steden in het westen van de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. Vooral Keulen, dat zich op haar beurt weer veel op het carnaval van Venetië baseerde, heeft een grote invloed op de aard van dit carnaval gehad. Tegen het eind van de 19e eeuw werd het carnavalsfeest in het Rijnland gebruikt als een ludiek protest tegen de imperialistische (en protestantse) Pruisen die het gebied annexeerden. Veel van de huidige tradities kunnen herleid worden naar deze activiteiten.Oude Wijven. In de week vóór carnaval zo genaamde Oude Wijvenavonden gehouden. Tijdens 'Oude Wijven' zijn de kroegen en de straten bevolkt door verklede vrouwen. Mannen die zich op straat en in de cafés naar binnen wagen lopen gevaar vernederd en weggejaagd te worden. Tot de ingeburgerde traditie op deze dag behoort het afknippen van de stropdassen (soms ook de schoenveters) die de mannen dragen. Deze traditie is vooral in Zuid-Limburg wijdverbreid. Carnavalsverenigingen. Rijnlandse carnavalsfeesten worden gedomineerd door carnavalsverenigingen. Deze verenigen, waarvan er vaak meerderen per stad of dorp zijn met ieder een eigen prins en raad van elf, organiseren tijdens het carnaval hun eigen feesten voor zowel leden als niet-leden van de vereniging. Kleding. Traditionele kleding bestaat uit uitgebreide kostuums. Sommigen kopen een compleet thematisch kostuum in een feestwinkel, weer anderen maken hun kostuums zelf. Omdat het Rijnlands carnaval ook merendeel buiten plaatsvindt, zijn de kostuums ook warmer. De kostuums zijn uitgebreider en meestal uit meerdere lagen opgebouwd. Gewone jassen om het niet koud te krijgen worden nooit over de carnavalskleding gedragen. Hooguit eronder. Kleuren. Het Rijnlands carnaval heeft drie officiële kleuren die overal terugkomen. Dit zijn rood, geel en groen.
een gevoel, en dat is als je er niet van jongs af aan mee opgegroeid bent niet uit te leggenquote:Op donderdag 12 november 2009 09:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat het wel is?
Het ligt aan jou denk ikquote:Op donderdag 12 november 2009 09:28 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Dan gun je het anderen dus niet. Ik snap het werkelijk niet, waarom anderen zo verschrikkelijk veel kunnen zeiken en mekkeren over dingen waar ze zelf nauwelijks last van hebben, maar waar hele volksstammen gelukkig van worden. Dan ben je toch ontzettend egoďstisch, of ligt dat nu aan mij?
Dan ben ik blij dat ik soort gevoelens nooit gehad heb.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:55 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
een gevoel, en dat is als je er niet van jongs af aan mee opgegroeid bent niet uit te leggen![]()
gister in maastricht is het al begonnen, en nu is het tot aan de carnaval traditie na traditie afwerken, waarbij bij sommige dingen (zoals het boeremoes poten) zelfs helemaal geen alcohol aan te pas komt.
ook de wagen bouwen en de diverse zittingsavonden, aldewieverbal, en de joekskapellenfestivals komen er weer aan![]()
afgesloten met 4 dagen uitbundig feest vieren op het eind.
en ja, dat verbroedert écht enorm, verder is het natuurlijk onzin dat je na de vasteloavend niks meer tegen de mensen zegt waarmee je dan slap staat te ouwehoeren..
en dat gevoel is niet aan te leren, dat moet je van kinds af aan hebben meegekregen anders ziet het er echt onbeholpen uit zoals ik al zei
Ik ben blij dat je daar blij mee bent...quote:Op donderdag 12 november 2009 10:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik soort gevoelens nooit gehad heb.
daar ben ik ook blij omquote:Op donderdag 12 november 2009 10:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik soort gevoelens nooit gehad heb.
Tjong carnaval begint een beetje op een studenten vereniging te lijkenquote:
How sad life has becomequote:Op donderdag 12 november 2009 10:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je daar blij mee bent...
En dan geniet ik straks weer lekker vijf dagen lang van mijn dochter van vijf die haar ogen uitkijkt bij de diverse optochten, die straalt in haar sneeuwwitje jurk, die staat te dansen bij de diverse 'Zaate Herremeniekes' op dinsdagmiddag in de stad... En als ik zin heb, zal ik ook nog wel een lekker sjoeske op je drinken
Da's nou Carnaval
De post van 't jaarquote:Op donderdag 12 november 2009 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo, laat de zeikers maar komenquote:Het ontstaan en de geschiedenis van Carnaval
Carnaval:
Het tijdstip van de viering van carnaval is afhankelijk van de wisselende datum waarop Pasen jaarlijks wordt gevierd. De zevende zondag voorafgaande aan Paaszondag is carnavalszondag. Hoe wordt Pasen bepaalt? Pasen valt altijd de éérste Zondag na de éérste volle maan, ná 21 Maart.Het carnaval is een feest dat vooral in de provincies Limburg en Noord-Brabant drie dagen lang het dagelijks leven in zijn greep heeft. Op carnavalszaterdag of -zondag nemen de vele Prinsen Carnaval voor drie dagen op rituele wijze de macht van de burgerlijke autoriteiten over in dorpen en steden (de machtsoverdracht of sleuteloverdracht) en vieren met hun onderdanen, de carnavalsvierders, de tijdelijke vestiging van hun narrenrijk. Carnavalsvierders verkleden zich in een door hun gewenste uitdossing en nemen in een driedaagse carnavalsroes bezit van de straat en de café's. Ook zoeken ze elkaar op in feestzalen. De feestlocaties zijn versierd met maskers en serpentines en de feestmuziek bestaat uit carnavalsrepertoire. Op één van de drie carnavalsdagen trekt de optocht door de straten, de zegetocht van Prins Carnaval. Op carnavalsdinsdag rond middernacht wordt in veel plaatsen in een collectief afsluitingsritueel afscheid genomen van het narrenrijk en zijn Prins. Carnavalsmascottes en symbolen worden dan verbrand, begraven of verdronken. Op aswoensdag wordt het dagelijkse leven weer opgepakt.Het jaarlijks terugkerende carnavalsspel voltrekt zich in een opeenvolging van vaststaande rituelen en wordt georganiseerd door de vele carnavalsverenigingen in Nederland. Aan de carnavalsdagen gaat een periode vooraf, het zogenaamde 'voorseizoen', die begint op 11 november. In het voorseizoen wordt de machtsovername van Prins Carnaval op de eerste carnavalsdag voorbereid. Prins Carnaval verschijnt dan ten tonele, er worden zittingen georganiseerd waar de burgerlijke autoriteiten op de korrel worden genomen, vaak wordt een carnavalslied tot volkslied van dat jaar uitgekozen en de carnavalsstemming wordt opgebouwd.
Geschiedenis:
In de zeventiende eeuw krijgt de term 'carnaval' in Europa de overhand voor feesten die zich kenmerken door vermommingen, ommegangen, de instelling van een spotheerschappij met een eigen hiërarchie en uitbundig eten en drinken. In de middeleeuwen sprak men van de vastenavondviering, waarin men nog één keer luidruchtig kon feestvieren met veel spijs en drank om vervolgens vanaf aswoensdag de rooms-katholieke vastentijd in te gaan als voorbereiding op Pasen. In één van de verklaringen voor het woord 'carnaval' wordt de relatie tussen dit uitbundige feest en de daarop volgende vasten gelegd: carne vale betekent vlees vaarwel. Een andere verklaring voor het woord bestaat uit de veronderstelde afleiding van carrus navalis, een scheepswagen die in de vastenavondtijd door de straten werd getrokken met aan boord vermomde vierders.Zoals bij zoveel gebruiken wordt bij het carnaval een relatie gelegd tussen het moderne naoorlogse feest en vergelijkbare verschijningsvormen van feesten in een liefst ver verleden. De meeste populaire studies over het carnaval beginnen met een historisch overzicht dat tot ver vóór Christus teruggaat. Maskerades, de tijdelijke opheffing van de sociale ongelijkheid, het instellen van een korte periode van chaos en uit het volk aangestelde schertskoningen die enkele dagen heersen; dit soort feestrituelen kwam in het oude Babylon, in Mesopotomië en Egypte, bij de Grieken, de Romeinen en de Germanen al voor.In de historische verankering van het carnavalsfeest zijn grofweg twee stromingen te onderscheiden. Op de eerste plaats is er de visie op het feest als een van oorsprong heidens lentefeest met vruchtbaarheidsrituelen. Koning Winter moest worden verdreven zodat de vruchtbaarheid na de winter terug kon keren. In de middeleeuwen zou de katholieke kerk dit heidense feest gekerstend hebben en opgenomen in de liturgische jaarkalender.Een tweede 'oorsprongs'-verhaal gaat uit van de katholieke Kerk als initiatiefnemer. Zij zou het feest in de Middeleeuwen hebben ingesteld als overgangsritueel om de drempel naar de veertigdaagse vasten vóór Pasen te verlagen. De vastentijd wordt voorafgegaan door een anti-schepping (carnaval) om zodoende de afkeuring van een leven met een puur aards karakter op te wekken. Door de gewone mensen enkele dagen heel concreet en aanschouwelijk te tonen én te laten ervaren wat het betekent als de duivel, heksen, narren, de anti-christ en het eigenzinnige in de mens regeren, had het feest een opvoedende functie voor de zogenoemde 'gewone gelovigen'. Een belangrijke vertegenwoordiger van deze stroming is de Duitse volkskundige D.R. Moser.
Carnaval vanaf de zestiende eeuw in Nederland:
In de zestiende eeuw kwam aan de openbare en massale carnavalsviering uit de Middeleeuwen een eind. De scheuring binnen het christendom als gevolg van de Reformatie, leidde tot een religieuze tweedeling op het grondgebied van het huidige Nederland: boven de rivieren Maas en Rijn werd het protestantisme het dominante geloof; in de gebieden die tegenwoordig de provincies Limburg en Noord-Brabant beslaan, bleef het katholieke geloof dominant. In het na de Reformatie overwegend protestantse deel van het huidige Nederland verdween de openbare vastenavondviering uit het straatbeeld. De vastenavond werd geduid als een 'Roomsche superstitie' en met verboden de kop in gedrukt. Echter, ook in het katholieke zuiden nam de deelname aan het feest af.Zonder te ontkennen dat in het huidige carnaval herkenbare verschijningsvormen uit het verleden zitten, kan worden gesteld dat het feest zoals wij het nu kennen betrekkelijk jong is. Met uitzondering van een aantal plaatsen in Limburg en Noord-Brabant waar in de negentiende eeuw de organisatie van carnavalsvieringen weer werd opgepakt, is de overgrote meerderheid van de carnavalsverenigingen opgericht na de Tweede Wereldoorlog. In de jaren vijftig van de twintigste eeuw bleef de viering, op enkele uitzonderingen na, nog beperkt tot de zuidelijke provincies Limburg en Noord-Brabant, waar het merendeel van de bevolking katholiek was. In de loop van de jaren zestig kwam de relatief sterke afbakening tussen het katholieke zuiden aan de ene kant en het calvinistische westen en noorden van Nederland aan de andere kant op de helling te staan. Het carnaval overschreed vanaf deze jaren de grens van de 'grote rivieren', de Maas en de Rijn. Aan het einde van de twintigste eeuw komt men in alle provincies van Nederland carnavalsverenigingen tegen die zich actief inzetten voor de organisatie van het feest.
Variatie in de carnavalsvieringen:
Het carnaval kenmerkt zich door een grote mate van variatie in de verschijningsvorm en de inhoud. In een vergelijking tussen bijvoorbeeld het carnaval in Rio de Janeiro, Venetië, Keulen, Maastricht en het zomercarnaval in Rotterdam wordt dat meteen duidelijk. Ook het tijdstip van de viering is een minder uniform gegeven dan in eerste instantie wellicht wordt gedacht. Zo spreekt men in Nederland van een carnavalsseizoen dat aanvangt op 11 november en eindigt op aswoensdag. In België is het carnavalsseizoen langer, getuige halfvastenvieringen en carnavalsfeesten op de zondag na aswoensdag. In het Zwitserse Bazel viert men carnaval in het weekend ná aswoensdag. En op Malta is de naoorlogse carnavalsviering zelfs volledig losgekoppeld van de traditionele carnavalsdagen vóór aswoensdag: daar wordt carnaval gevierd in de tweede week van mei.Met betrekking tot de verschijningsvorm van het carnaval treden in een onderlinge vergelijking tussen Limburg en Noord-Brabant ook duidelijke verschillen naar voren. Zo nemen veel Brabantse gemeenten tijdens de carnavalsdagen een carnavalsnaam aan: Den Bosch wordt Oeteldonk, Bergen op Zoom verandert in Krabbegat en Breda heet Kielegat. In Limburg komen deze naamsveranderingen slechts bij uitzondering voor. Een Prins Carnaval is weliswaar een algemeen verschijnsel, maar de invulling van deze carnavaleske functie is niet overal dezelfde. In Limburg kan deze functie slechts één seizoen door dezelfde persoon bekleed worden. In Brabant kan deze schertsfiguur jarenlang door dezelfde persoon worden vertolkt. Worden de Prinsen in Limburg bijgestaan door een Raad van Elf, in Noord-Brabant luisteren vergelijkbare groepen naar namen als 'Boere Parlement' (Den Bosch) of de 'Leutige Ploeg' (Bergen op Zoom).Naast landelijke en provinciale variaties is de diversiteit in carnavalsrituelen ook per stad of dorp groot. In de vele jubileumboeken van plaatselijke carnavalsverenigingen worden de lokale rituelen beschreven.
Leg eens uit wat er zo triest is aan genieten van het leven...quote:
Geneet van 't laeve, zolang esse kins!quote:Op donderdag 12 november 2009 14:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er zo triest is aan genieten van het leven...
Niets behalve dat je zonder drank en een idioot kostuum ook prima kunt genieten van het leven.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er zo triest is aan genieten van het leven...
Dat klopt, maar dat betekent nog niet dat dat het alleen maar gezelliger maakt.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets behalve dat je zonder drank en een idioot kostuum ook prima kunt genieten van het leven.
Ik geloof niet dat je mijn post helemaal gelezen hebt... Maar goed, ik zal nog een poging wagenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets behalve dat je zonder drank en een idioot kostuum ook prima kunt genieten van het leven.
Over idiote kostumen, dat is juist de eenheid. De verbroedering die je ook ziet bij de fans van oranjequote:Op donderdag 12 november 2009 14:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar krijg ik ookquote:Op donderdag 12 november 2009 14:35 schreef Sjeen het volgende:
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...' Daar krijg ik namelijk braakneigingen van
ik zou je ook nooit verplichten om mee te doen hoorquote:Op donderdag 12 november 2009 14:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar krijg ik ookneigingen van. Maar troost je, het ligt niet aan jullie het ligt aan mij. Ik heb altijd al een hekel gehad aan dat soort feesten en dat zal wel nooit veranderen.
Ik had even ruzie met FOK!quote:
Amenquote:Op donderdag 12 november 2009 15:06 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Het is zo ontzettend simpel: Enerzijds heb je Limburgers die groot zijn geworden met het carnaval, de gezelligheid en het gevoel. Die hoeven zich niet te uitbundig als mongolen te gaan gedragen om lol te hebben.
Anderzijds het je al dat kutvolk uit het westen wat massaal onder de rivieren komt hossen, neuken en kotsen. Zij hebben bijvoorbeeld de volledige sfeer in Brabant al verpest. Met hun nederlandstalige, vieze rommel weten ze alles om zeep te helpen.
Al die kut-stereotype dingen die in dit topic voorbij komen als 'slechte muziek, idioot gedrag, misdragen' heb ik nog nooit bij mensen van hier gezien, alleen volk uit het westen wat zich hier denkt te kunnen misdragen.
Daar heb ik ook niet zo veel mee, behalve dat mijn broer jarig is op die dag. En inderdaad, leuk of niet leuk is persoonlijke smaak.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik zou je ook nooit verplichten om mee te doen hoorJe vindt het leuk of niet, da's gewoon persoonlijk... Zolang je het een ander maar gunt
Ik gun het anderen ook om Koninginnedag te vieren, daar heb ik weer vrij weinig mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |