Brabant ftwquote:
quote:
Nou dat bepaal ik zelf wel.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
Carnaval is een slecht excuus om bier te drinken. Ga gewoon bierdrinken zonder die pakkies an, veel gezelliger.
/carequote:Op woensdag 11 november 2009 11:48 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Carnaval is verpest door al dat tuig van boven de grote sloten, wat hier denkt leuk te moeten gaan doen. De grootste sfeerverpesters zitten nog altijd in Bergen op Zoom en Breda en komen massaal uit steden als Rotterdam en Amsterdam om zich hier te misdragen.
Zolang dat gajes ten westen van de Maas blijft, vind ik het prima.
Moa blief weeg beej ôzze Limburgse Vastelaovend!
[..]
[ afbeelding ]
Het is zelfs een religieus feest, waarvan de gehele oorsprong voor het gemak is vergeten -- niet vasten, wel feesten. Echt katholieke theologie.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:59 schreef karr-1 het volgende:
Zonder meer mee eens, dood aan carnaval, het meest vreselijke feest dat er bestaat. En het is niet eens een feest, het is een hel.
quote:Op woensdag 11 november 2009 11:41 schreef Forcefuzz het volgende:
Wij vieren feest!
Dus weg met de malaise,
want het is weer tijd voor de:
POLONAISE!!
quote:Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is zelfs een religieus feest, waarvan de gehele oorsprong voor het gemak is vergeten -- niet vasten, wel feesten. Echt katholieke theologie.
Wie zegt dat er aan vasten niet meer gedaan word? ik doe er nog gewoon aan mee van aswoensdag tot aan pasenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is zelfs een religieus feest, waarvan de gehele oorsprong voor het gemak is vergeten -- niet vasten, wel feesten. Echt katholieke theologie.
Nou dan ben je er ook niet echt ingegroeid hé. De meeste vierders gaan al vanaf hun geboorte mee in het feestgedruis! Ik moet inderdaad toegeven dat er de laatste jaren steeds meer aso-gedrag vertoond wordt met carnaval! Een beetje meer kabaal moet kunnen gezellig zingen op straat en een zaat hermenieke dat vol gas op de trom door de straat komt hoort er wel bij! Maar maar overal kotsen bierblikken of flessen weggooien de bakjes frieten langs de ramen afsmeren e.d. Horen er echt niet bij! Het komt helaas inderdaad steeds vaker voor.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Het is weer zo ver vandaag. Alle malloten gaan weer massaal "de elfde van de elfde" vieren.
Carnaval.De eerste 3 jaren was het leuk (toen was ik respectievelijk 15, 16 en 17), maar het vierde jaar had ik toch wel zoiets van "het is toch élk jaar hetzelfde.
". Om nog maar te zwijgen over het weet hoe ranzig, asociaal en uitgelaten iedereen zich gedraagt tijdens Carnaval. Want tja, "het is Carnaval dus het moet kunnen, toch?!".
En dan ben ik nog wel een Limburger.
Jij vast zeker ook?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten, we gaan ieder jaar met de carnavalsvereniging naar de kerk
Nee, maar ik ben er wel van bewust dat het eigenlijk wel moet. Maar ik vind het niet echt gezond voor je lichaam, als je logisch nadenkt dan val je gewoon te veel af (en ik weeg al 55 kilo bij 1.75)quote:
Ik loop al vanaf mijn 5de denk ik meequote:Op woensdag 11 november 2009 12:16 schreef drbrik het volgende:
[..]
Nou dan ben je er ook niet echt ingegroeid hé. De meeste vierders gaan al vanaf hun geboorte mee in het feestgedruis! Ik moet inderdaad toegeven dat er de laatste jaren steeds meer aso-gedrag vertoond wordt met carnaval! Een beetje meer kabaal moet kunnen gezellig zingen op straat en een zaat hermenieke dat vol gas op de trom door de straat komt hoort er wel bij! Maar maar overal kotsen bierblikken of flessen weggooien de bakjes frieten langs de ramen afsmeren e.d. Horen er echt niet bij! Het komt helaas inderdaad steeds vaker voor.
Maar voor de rest! Beppie op de achtergrond nu!
Want ut is weer zo wied. Zondig de eersjte zitting alweer en jonges t jeuk mich!
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:06 schreef morningstorm het volgende:
carnaval:
Het feest waar iedereen met iedereen neukt en zoent, en dan na zoveel dagen opeens weer normaal en preuts word.
Het feest waar iedereen zich als een idioot verkleed en op nummers als: pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoeoeohoeoek! staat de hossen..
Kortom, carnaval is voor mongolen.
P.S. ik ben zelf een noord-brabander en ik heb soms plaatsvervangende schaamte als ik die mensen zie.
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:27 schreef drbrik het volgende:
Ach ja sommige mensen snappen ook niet dat ze tijdens de carnaval ook weg moeten blijven uit homo-bars als ze dit soort taferelen willen mislopen.
Helemaal waarquote:Op woensdag 11 november 2009 13:06 schreef morningstorm het volgende:
carnaval:
Het feest waar iedereen met iedereen neukt en zoent, en dan na zoveel dagen opeens weer normaal en preuts word.
Het feest waar iedereen zich als een idioot verkleed en op nummers als: pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoek! pannekoeoeohoeoek! staat de hossen..
Kortom, carnaval is voor mongolen.
P.S. ik ben zelf een noord-brabander en ik heb soms plaatsvervangende schaamte als ik die mensen zie.
Ja, maar wat karr 1 al zegt, die vooroordelen die buitenstaanders hebben, kloppen ook gewoon voor 90%, hoe vaak zie ik wel niet mensen tijdens een optocht met elkaar zoenen die ze niet kennen, en hoe vaak hoor ik wel niet vrienden opscheppen met: ik heb wel 8 chicks op 1 avond gepakt!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:47 schreef Devolution het volgende:
Je zegt dat je een Noord-brabander bent, maar op mij komen die vooroordelen juist precies over als uitspraken van iemand buiten Limburg en Brabant. Dat is namelijk precies het beeld wat "buitenstaanders" van carnaval hebben, en ook de reden waarom ze hierheen komen en zich zo misdragen "omdat dat toch zo hoort met carnaval"
Ach, dat heb je met bijvoorbeeld de Sneekweek ook. Dan wordt 't stadje ook helemaal overspoeld met lui uit Brabant, Limburg, Noord- en Zuid-Holland etc. Ik vind het persoonlijk wel gezellig, want je leert altijd weer mensen kennen en je ziet eens andere koppen dan steeeds dezelfdequote:Op woensdag 11 november 2009 11:48 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Carnaval is verpest door al dat tuig van boven de grote sloten, wat hier denkt leuk te moeten gaan doen. De grootste sfeerverpesters zitten nog altijd in Bergen op Zoom en Breda en komen massaal uit steden als Rotterdam en Amsterdam om zich hier te misdragen.
Zolang dat gajes ten westen van de Maas blijft, vind ik het prima.
Moa blief weeg beej ôzze Limburgse Vastelaovend!
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou er voor betalen om er niet heen te moeten. Vrijwillig kom ik er zeker niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:53 schreef Verreke het volgende:
Carnaval is meesterlijk... mensen boven de rivieren zitten er over te zeiken... maar stiekem komen ze allemaal naar het zuiden om het eens mee te maken...
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:07 schreef Garisson72 het volgende:
Carnaval is voor zwakzinnigen. End of fuckin' story.
Het is gewoon gratis om weg te blijven hoor... lijkt me ook het beste voor je.. al die gezelligheid kun je vast niet aan....quote:Op woensdag 11 november 2009 14:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou er voor betalen om er niet heen te moeten. Vrijwillig kom ik er zeker niet.
Gezelligheid en carnaval zijn dingen die niet samen gaanquote:Op woensdag 11 november 2009 15:12 schreef Verreke het volgende:
[..]
Het is gewoon gratis om weg te blijven hoor... lijkt me ook het beste voor je.. al die gezelligheid kun je vast niet aan....
Stiekem toch een keer carnaval gevierd dus? hoe kun je dit anders weten?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gezelligheid en carnaval zijn dingen die niet samen gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |