quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:16 schreef Anitra het volgende:
Kersjes en Jelief
Het is al en grote stap om het op te schrijvendan erken je iig dat r iets is.
Jelief al de huisarts gebeld, hopenlijk kan hij je helpen
Hier een blok beton voor mijn hoofd. Ik weet dat ik maandag al ga, maar ik krijg mezelf er niet toe om er aan te denken, mijn tas te pakken of dingen te regelenWat dat betreft duim omhoog voor Rick en mijn vriendin, die regelen veel en zorgen dt straks alles doordraait als ik weg ben.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:17 schreef Vicky het volgende:maandag al Anitra, daar heb ik dan helemaal overheen gelezen....
Bedankt voor je uitgebreide reactie!quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:32 schreef appelsap het volgende:
<knip.
Ik ken je verder eigenlijk niet, dus ik weet niet of je er wat aan hebt.. maar ik wilde het toch even kwijt.
Dit heb ik precies hetzelfde. Of laat ik zeggen had. Of nee toch heb. Ik heb ook nooit zin om iets te doen. Soms zette ik Mikael voor de tv omdat ik geen zin in hem had. Een paar weken terug dacht ik: Straks is mijn leven voorbij wat hbe ik dan gedaan? Helemaal niks. Mijn kind groot gebracht voor de tv. Dus toen ben ik met lijstjes gaan werken. Is schrijf elke avond op wat ik de volgende dag moet gaan doen. Soms is het iets groots bv badkamer schoonmaken, soms iets kleins, stofzuigen en dweilen. Maar het belangrijkste wat op mijn lijstje staat is dat ik elke keer als ik iets gedaan heb wat ik niet leuk vind ga ik iets leuks doen met Mikael. Dus ff naar buiten of gewoon even spelen met de bal. Dat doe ik dan 30 minuten ongeveer. Naar buiten iets langer, binnen spelen is meestal iets korter. Ook eten maken was een crime. Nu doe ik dat samen met Mikael. Hij op het aanrecht met blote voeten in de afwasbak terwijl ik aardappels schil enzo. Hij gooit voor mij de schilletjes in de bak. Door dat soort dingen heb ik wel meer het gevoel gekregen dat ik een leukere moeder ben ofzo. Het geeft me meer energie. En als Mikael slaapt (of bij papa is) dan kruip ik ff achter de pc. En soms heb ik een niks doe dag. Dan ga ik naar een vriendin (of die komt hier) of naar mijn ouders of iemand anders.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:02 schreef LadyS het volgende:
[..]
Nu zit ik meer in de "jelief-fase". Geen zin om iets te ondernemen. Opruimen, huishouden en boodschappen doen is iets wat ik een drama vind. Niet om te doen, maar om me er toe te zetten. Eenmaal onderweg valt het (eigenlijk altijd) wel mee. Toch helpt dat niet om de volgende keer er minder tegen op te zien.
Die opleving die jelief beschriijft, heb ik ook wel eens: dan gaan we naar de winkels of naar de kinderboerderij of speeltuin. Maar veelal gebeurt dat niet, hooguit naar de buurtsuper om iets te halen wat écht niet kan wachten, dus zitten we vaak gewoon thuis.
"Ik ben zo vaak niet de moeder die wil zijn" is dan ook helemaal op mijn van toepassing
Ik schaar me hier ook achter - wees niet te trots om hulp te vragen, het gaat allemaal niet altijd vanzelf en even goed en dat is helemaal niet zo erg.. stap af van dat "perfecte moeder" plaatje dat je mss in je hoofd hebt zitten, het bestaat niet eens! (vind ik dan, ik leg me er inmiddels 'gewoon' bij neer dat het niet altijd kan gaan zoals ik het het liefste zou willen of zoals ik denk dat het moet gaan)quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:37 schreef Moonah het volgende:
Nou zeg, wat een heftige verhalen, ik schrik er een beetje van.
Ik ben het eens met LB. Niet de boel de boel laten. Onderneem actie. Vraag idd hulp, aan je omgeving of evt professioneel. Zeker als je eea op je kind(eren) afreageert. Trek aan de bel!
Dat ben ik nog aan het bekijken! Ik heb tot nu toe wel VWO opleidingen gezien, maar die zijn dan erg duur ook al heb je nog enkel het laatste jaar nodig. Dan wacht ik liever een jaar en doe ik een toelatingstest.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:36 schreef Brighteyes het volgende:
Appelsap, is het niet mogelijk om dat nu met een soort van volwassenenonderwijs toch je VWO examen te doen volgende zomer? Dan ben je iig weer bezig wat mss ook wel bijdraagt het gevoel over jezelf.
Niet mezelf belonen om me in te houden, maar mezelf belonen om eerst na te denken over waarom ik zo wilde gaan reageren. Dus in plaats van boos te worden omdat er een jas niet opgehangen wordt eerst na te denken of het wel waard is om daarover te 'flitsen'. Ik merkte dat ik door gebrek aan slaap, rondrazende hormonen en mezelf op plek tien te zetten, ik met mezelf in de problemen kwam en daardoor mijn lontje steeds korter werd de rek uit de elastiek werd gehaald. Dus ja, ik had het nodig om een beloning tegenover het niet meer onnodig uitvallen te zetten. Niet zozeer omdat ik me dan inhoud, maar omdat ik dan besef dat ik meer nadenk over de dingen die ik zeg en doe.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Moet je jezelf echt belonen om je in te houden tegenover je kindjes?
Ja, je hoeft idd natuurlijk niet het hele vwo te doen. Nou ja, mss vindt je nog iets waar je iets mee kan.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:33 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dat ben ik nog aan het bekijken! Ik heb tot nu toe wel VWO opleidingen gezien, maar die zijn dan erg duur ook al heb je nog enkel het laatste jaar nodig. Dan wacht ik liever een jaar en doe ik een toelatingstest.
Ik ga zo even de link van chacama bestuderen!
Ik heb ook gekeken voor een avondschool voor het laatste jaar van VWO, maar dat heb ik hier in de buurt niet kunnen vinden.
Een certificaat heb ik trouwens wel, maar dat stelt eigenlijk niks voor.
Edit: ik heb de link van Chacama bekeken.
Dit ben ik zelf ook al tegengekomen maar ik weet nog niet of dat helemaal gaat lukken.
Ik ga me er binnenkort eens in verdiepen en er wat meer informatie over opvragen want dat is misschien wel het proberen waard.
Ik was juist zo benieuwd waarom het nu slecht ging. `Misschien heb ik nog tips voor jequote:Op woensdag 7 november 2007 07:05 schreef m@x het volgende:
Sorry, ik heb mijn posts toch maar weggehaald.
Dat gevoel herken ik heel erg... Ik ben op mijn 20e of 21e eindelijk begonnen aan een opleiding die ik echt zag zitten, al mn energie in wilde steken.... Eindelijk ( na de mavo) iets AF maken... T was een mbo SPW en ik vond het heerlijk... Leuke groep, oke, de meeste wat jonger maar toch lekekre aansluiting en toen werd ik zwanger...Samen met mn toenmalige opartner besloten te stoppen, want school af maken, kind naar de opvang en dan met een papiertje waar ik waarschijnlijk toch niets ging doen thuis zitten vonden we jammer...(achteraf heb ik me heus wel eits te makkelijk om laten praten...)quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:31 schreef appelsap het volgende:
Owlet, ik heb ook rondgekeken. Maar het gaat hier niet om het financiële aspect. Ik ben tijdens de zwangerschap gestopt met school en heb nu dus geen diploma op zak. (Dit jaar mijn diploma halen was door omstandigheden helaas geen optie) En ik kan dus pas als ik 21 ben een toelatingstest doen voor HBO of WO.
Ik word volgend jaar november 21 dus ik kan op zijn vroegst pas aan een studie beginnen in augustus/september 2009.
Het haalt wrsch niets uit uit, maar ik ga het toch zeggen... je hebt helemaal niet gefaald omdat je nu dit besluit moet nemen. Waarom zou het zo vanzelfsprekend zijn dat hij bij jou gaat wonen?quote:Op woensdag 7 november 2007 16:38 schreef m@x het volgende:
Kai gaat voorlopig even bij zijn vader wonen. In eerste instantie tijdelijk maar misschien dat die regeling permanent wordt. Ik weet het allemaal even niet meer. Ik voel me leeg en het voelt alsof ik gefaald heb. Tegenover Kai en tegenover mezelf. Het enige wat ik wil is dat iemand begrijpt hoe ik me voel maar het lijkt wel alsof ik heel hard aan het roepen ben en niemand me hoort.
Wat fijn Moonahquote:Op woensdag 7 november 2007 18:07 schreef Moonah het volgende:
Maar lieve M@x toch....
Wat naar dat je je zo slecht voelt. En wat een lastige keuze heb je moeten maken zeg. Sterkte!!!
Ik noemde laatst tussen neus en lippen door dat wij een crisis hadden. We zijn inmiddels weer goed in gesprek, dus het zal wel weer bezworen worden hier.![]()
*weer gauw naar de keuken gaat, want eters krijgt.
quote:Op woensdag 7 november 2007 16:38 schreef m@x het volgende:
Kai gaat voorlopig even bij zijn vader wonen. In eerste instantie tijdelijk maar misschien dat die regeling permanent wordt. Ik weet het allemaal even niet meer. Ik voel me leeg en het voelt alsof ik gefaald heb. Tegenover Kai en tegenover mezelf. Het enige wat ik wil is dat iemand begrijpt hoe ik me voel maar het lijkt wel alsof ik heel hard aan het roepen ben en niemand me hoort.
Dit vind ik echt zo fijn om te lezen!! Jullie zijn vaak door mijn gedachten gegaan de afgelopen dagen.. En ook bij jullie komt het echt allemaal goed, ik voel hetquote:Op woensdag 7 november 2007 18:07 schreef Moonah het volgende:
Ik noemde laatst tussen neus en lippen door dat wij een crisis hadden. We zijn inmiddels weer goed in gesprek, dus het zal wel weer bezworen worden hier.![]()
Jij bent ook een schatje! Ik wou dat ik ook wat dichter bij woonde... M@xquote:Op donderdag 8 november 2007 08:17 schreef Vicky het volgende:
m@x
ennuhh you know where to find me!! Ben maar 500 meter bij je vandaan!
quote:Op woensdag 7 november 2007 23:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
m@x je bent een moedig mens! Mocht je ff zin hebben om iets sufs te ondernemen om je hoofd even leeg te maken weet je me te vinden
quote:Op donderdag 8 november 2007 07:53 schreef Yoni het volgende:
m@x, ik vind je dapper! Moedig om onder ogen te zien dat dit nu, al dan niet tijdelijk, beter is. Ik wens je veel sterkte toe. En als je er even uit wil of gezelschap wil ofzo, geef maar een gil!
Nou eh, GIL! De muren komen thuis op me af en als je dan wat met iemand af probeert te spreken dan zijn ze allemaal te druk met hun eigen dingenquote:Op donderdag 8 november 2007 08:17 schreef Vicky het volgende:
m@x
ennuhh you know where to find me!! Ben maar 500 meter bij je vandaan!
quote:Op donderdag 8 november 2007 10:32 schreef m@x het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou eh, GIL! De muren komen thuis op me af en als je dan wat met iemand af probeert te spreken dan zijn ze allemaal te druk met hun eigen dingen![]()
Ik ga vanaf morgen een weekend weg, maar had idd ook mijn gezelschap al aan willen bieden. Heb vanaf volgende week tijd zat.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:32 schreef m@x het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou eh, GIL! De muren komen thuis op me af en als je dan wat met iemand af probeert te spreken dan zijn ze allemaal te druk met hun eigen dingen![]()
kan er neits aan doen, sta nu eenmaal graag voor anderen klaar!quote:Op donderdag 8 november 2007 09:38 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Jij bent ook een schatje! Ik wou dat ik ook wat dichter bij woonde... M@x![]()
(hier is het weer mis met mijn darmen. Hopelijk slaat de acupunctuur o.a. voor dit, vermoeidheid en mijn hongergevoel snel aan.)
Ik zit wel hele dagen thuis maar woon nu niet bepaald in de buurtquote:Op donderdag 8 november 2007 10:32 schreef m@x het volgende:
hehheh ik dacht even dat er iets ergs met m@x' mooie nieuwe muren aan de hand was.quote:
Zondag is perfect. We pm-en nog wel even.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:38 schreef Yoni het volgende:
[..]
![]()
Ik heb zondag niks te doen, dus roept u maarEerder kan ik helaas ook niet
![]()
![]()
(Ook uit lurkstand)quote:Op woensdag 7 november 2007 20:57 schreef LadyDanae het volgende:
Even uit lurkstand voor Appelsap: Als ik het goed heb, ben je in 6VWO gestopt met school? Ik heb altijd begrepen dat je overgang van 5 naar 6 VWO telt als een HAVO diploma, dus dan zou je in principe een HBO studie kunnen gaan doen. Als je dat wilt natuurlijk.
quote:Op donderdag 8 november 2007 18:33 schreef Jelief het volgende:
Ik heb een label: depressie. Ik heb medicatie gekregen en mag voorlopig even niet werken. Mijn moeder en liefste dinnetje hadden al wat doorDus voorlopig ga ik leuke dingen doen en hard werken aan herstel. Het rare is dat ik mij al een stuk beter voel sinds ik erkend heb dat het niet goed gaat.
quote:Op donderdag 8 november 2007 18:33 schreef Jelief het volgende:
Ik heb een label: depressie. Ik heb medicatie gekregen en mag voorlopig even niet werken. Mijn moeder en liefste dinnetje hadden al wat doorDus voorlopig ga ik leuke dingen doen en hard werken aan herstel. Het rare is dat ik mij al een stuk beter voel sinds ik erkend heb dat het niet goed gaat.
Het voelt idd een stuk beter. Ik heb er in de praktijk ook wat aan, al kan ik niet zo snel een voorbeeld verzinnen. Ik moet binnenkort naar de psychiater, dan bekijken of de medicatie afgebouwd kan worden.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:59 schreef appelsap het volgende:
Ingrid fijn dat het goed gaat!
Voelt het voor jezelf ook al wat beter? Heb je er in praktijk ook al wat aan?
Succes de komende paar weken dan, en niet teveel in een keer willen doen inderdaad.
Scrappen is een fotoalbum opleuken zeg maar. Scrapbooking heet het. http://www.scrapvana-z.nl/quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Ingrid, ik begrijp je post niet helemaal. wat is scrappen? En bloedingen??? Klinkt heftig! Sterkte ermee iig!
En de anderen,
Dank je.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid ik vind je veel positiever/beziger goed van je!!
Het is inderdaad heel moeilijk om Eva naast iemand van 6 te zien. Toevallig zag ik laatst een heel mooi briefje geschreven door Jorden, en hoe geweldig ik dat ook vond, tegelijk doet het pijn. 2 kindjes, exact even oud en zo verschllend.....quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:07 schreef YPPY het volgende:
Lois, hoe gaat het met jou? Iris doet het zo goed op school, Eva die straks naar school gaat. Bij het babyzwemmen zit een meisje met down, ze is een maand jonger dan Anna, maar hun ontwikkeling loopt gigantisch uit elkaar. Twee weken terug heb ik haar vader daar over gesproken. Dat alles wat voor ons zo vanzelfsprekend is, bij hun een hele overwinning is. En dat het moeilijk is om te zien dat het verschil met leeftijdsgenootjes steeds groter wordt. Eva heeft geen down natuurlijk, maar het zal voor jullie ook zoiets zijn denk ik?
Als je nu ongesteld bent geworden zou ik stoppen met de strip en eens kijken wat er de komende tijd gebeurt. Het kan best zijn dat je lichaam niet meer hetzelfde reageert op een pil na de zwangerschap enz.quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:31 schreef MeNicole het volgende:
Ja ik ga maandag zowiezo ff bellen met de huisarts. Want ik vind het toch heel vreemd omdat ik voor de zwangerschap nooit rare dingen had. Altijd netjes op tijd en niet door de pil heen ongesteld. Maar zal ik nu nu ik halverwege de strip weer ongesteld ben geworden stoppen of strip gewoon afmaken?
Jahaaa.. meer van zulke verhalenquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:38 schreef Lois het volgende:dus eigenlijk kunnen wij welde hele dag
Sorry, ik zat net te bedenken dat mijn batterijtje een beetje op begint te raken. We hebben nu al tweeenhalve maand een soort estafetteziekengedoe. Het is gelukkig niet allemaal superernstig maar ik hoop dat het einde nu eens in zicht is. Het begon natuurlijk met de ziekenhuisopname van Morris, zijn gebroken sleutelbeen, mijn rug, de waterpokken van Lis, het overgeefvirus dat Lis afgelopen donderdagnacht kreeg en nu heeft Morris hetquote:
quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:22 schreef Sugar het volgende:
Lois, wat fijn om eens over jou te lezen. Goede vraag van je, Yppy.
Ik ben blij dat het goed met je gaat, Lois!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |