Nerdmans | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:19 |
Toch maar de Impreza (eerst: Hoe verkrijg ik 250 pk deel 3) Deel drie is alweer dicht ![]() Ik zal later even de linkjes plaatsen naar de vorig topiques, maar Fok is erg traag nu. Zoals diegene die het topic gevolgd hebben wel weten is de pk wedloop begonnen met een Seat Ibiza 1.8 20 VT cupra. Ik wilde met een Seat 250 pk vermogen krijgen. uiteindelijk op 200+ pk gekomen. Gezien het weggedrag gestopt met tuning en ingerolen op een Impreza GT turbo. Ingestapt op 218 pk laten tunen tot ongeveer 265 pk en dat is de huidige situatie. Aangezien de 250 pk bereikt is ga ik eens kijken hoe dicht ik bij de 350 kan komen ![]() Ik ga volgende maand een grotere turbo monteren samen met een Fmic andere injectoren, benzine pomp en nog wat kleine dingen. Ik heb offerte Scooby met de td05 16 g turbo. En een andere met de VF 34. even onderhandelen en het subaru forum nog even navragen wat hun mening is. Hopelijk dan einde jaar een kleine 320-340 pk ![]() ![]() foto's ed volgen [ Bericht 6% gewijzigd door Nerdmans op 02-11-2007 20:06:47 ] | |
Repeat | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:50 |
tvp. | |
Malle_beer | woensdag 31 oktober 2007 @ 22:10 |
tvp *edit: foto's van je Impreza en je motorblok? ![]() | |
wouter37 | vrijdag 2 november 2007 @ 17:57 |
waar blijven de foto's ? | |
Nerdmans | vrijdag 2 november 2007 @ 20:08 |
http://www.mijnalbum.nl/Album=EID4SVI6 Hier staan de originele foto's. Nu dikke invidia einddemper, verder t zelfde. Ik wil foto's plaatsen als de fmic er ook op zit. Dus nog even w88 ![]() | |
PNG | vrijdag 2 november 2007 @ 20:33 |
Goed bezig, bedenk wel, iets minder Pk houd het soms langer heel. Zorg er vooral voor dattie niet te arm loopt, en vooral zet de pomp niet te hoog, injectoren niet te klein, luchtbel is meteen dodelijk. Magoed, dat weet je allemaal al. | |
Catch22- | zondag 4 november 2007 @ 17:50 |
eindelijk een fatsoenlijke wagen dus. 350pk is een eitje. Andere turbo, uitlaat, profi chip, dikke IC en klaar | |
Tjabbo | dinsdag 6 november 2007 @ 11:34 |
quote:350 aan de wielen is weer een heel ander verhaal ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 6 november 2007 @ 19:50 |
quote:Ja daarom ga ik voor de 330 -350. kan nog meer met andere turbo's he? Het afstellen wordt of door Scooby of door mark verhoeven gedaan. Beide weten wel waar ze mee bezig zijn. Ik ga wel direct voor een walbro pomp en grotere injectoren. Zover ik weet zal de koppeling t zwaar krijgen. . . . | |
Nerdmans | dinsdag 6 november 2007 @ 19:55 |
quote:Jups... als ik dat wil dan gaat de preza eruit en open ik topique 5, hoe verkijg ik 500 pk. Ik denk dat ik dan supraatje ga kopen ende tunen. ![]() | |
Tjabbo | woensdag 7 november 2007 @ 08:48 |
Psst! zachtjes! Laat de honda en porsche fanboys je niet horen ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 13 november 2007 @ 22:59 |
Lalalaaaaa... [ moraalridder alert] Ik wacht met smacht op de definitieve offerte van Vreede. Als die goed is gaan we aan de bak. Ik ben vandaag uitgedaagd door een oude bekende voor een straat race. Hij heeft een Ferrari F355 GTS aangekocht en wil tegen me racen. Dat wordt denk ik achterlichten kijken voor mij, maar altijd leuk zoiets. Ik denk wel met de nieuwe turbo dat ik redelijk bij moet kunnen blijven tot de 160-180. Anywayz ik ga racen met de huidige setting en daarna met de turbo upgrade. De uitslag volgt nog ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 13 november 2007 @ 23:58 |
race vanaf stil stand (400m) of 80-180 race? | |
Nerdmans | woensdag 14 november 2007 @ 00:21 |
0-200 | |
fathank | woensdag 14 november 2007 @ 11:26 |
![]() Zo eentje? ![]() | |
Googolplexian | woensdag 14 november 2007 @ 11:46 |
http://www.youtube.com/watch?v=sPTdVVtTEXo![]() | |
invine | woensdag 14 november 2007 @ 13:14 |
tvp ![]() | |
Tjabbo | woensdag 14 november 2007 @ 13:24 |
quote:0-200 is echt voor kleinere lichte gti-achtigen. 400m is voor de echte jongens natuurlijk. Hmm of zeg ik dat omdat de mijne pas na 200m op stoom is ![]() | |
Tjabbo | woensdag 14 november 2007 @ 13:27 |
quote:Hmmm... beetje onduidelijk op het filmpje. Het lijkt idd of hij de ferrari killed maar die heeft verkeer voor zich... Hij lift het gas duidelijk en gaat daarna zelfs op de rem. Anderzijds gaat hij natuurlijk niet voor niets opzij. Zou wel eens een 80-180 run willen zien. | |
Supra_Turbo | woensdag 14 november 2007 @ 20:08 |
quote:0-200 = 0-200km/h Tjabbo ![]() | |
Nerdmans | woensdag 14 november 2007 @ 21:05 |
ehr tjaboo acceleratrie van 0 -200 kmh ![]() | |
Nerdmans | woensdag 14 november 2007 @ 21:07 |
quote:jeps ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 november 2007 @ 18:25 |
tVp ![]() | |
StefanP | vrijdag 16 november 2007 @ 04:46 |
Hoeveel PK kan dat blok aan zonder open te moeten? En de benzinepomp? | |
Nerdmans | vrijdag 23 november 2007 @ 00:13 |
quote:Tot 340 pk ongeveer. Dan zit je wel aan de bovengrens hoor.. Benzinepomp en injectoren worden vervangen, | |
Juup© | vrijdag 23 november 2007 @ 00:16 |
quote: ![]() | |
Juup© | vrijdag 23 november 2007 @ 00:21 |
quote:Wat een trieste sjonnies ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 23 november 2007 @ 18:25 |
quote: ![]() | |
Juup© | vrijdag 23 november 2007 @ 20:31 |
quote:Alsof de persoon in de Ferrari zich druk maakt om die sukkeltjes in een Subaru ![]() | |
Repeat | vrijdag 23 november 2007 @ 21:07 |
quote:Precies wat ik dacht. Die rijdt straks ook naar zn mooie vrijstaande villa terwijl die subara lutsers em met een beetje geluk voor de sociale woningbouw flat mogen parkeren. | |
Nerdmans | vrijdag 23 november 2007 @ 21:36 |
quote:Ach zo... ik wist niet dat passie voor snelheid alleen voor de rijken mocht zijn. Maar je hebt altijd van dit soort posten natuurlijk. Zowel een ferrari 355 als een subaru impreza is een liefhebbers auto. De 355 vraagt enkel een grotetre bankrekening. . . Maar ik ben in ieder geval blij dat ik en mn kleine flatje lol kunnen maken in zo'n enorme pauper auto ![]() | |
Repeat | vrijdag 23 november 2007 @ 21:47 |
quote:Zo bedoel ik het totaal niet. Je hoort ze echt op die manier lachen en roepen hij reageert niet meer, maar zo iemand haalt zn voldoening echt niet uit het sneller zijn op de snelweg dan wat gasten in een subaru. Zij blijkbaar wel. | |
Nerdmans | vrijdag 23 november 2007 @ 21:57 |
quote:Ik ken 2 mensen met een ferrari. en heb een paar situaties: Eigenaren: De ene kickt er op om zo snel mogelijk te rijden en t liefst met mensen in de auto ( zoals ik en mn vrienden). De andere belt me op om mij direct uit te dagen voor een race.... Ik hem niet.... hoewel ik de uitdaging best aanga En ik ben 3x een ferrari tegengekomen een Teterossa en een modena en een scagletti 3x wisten ze niet hoe snel ze een signaal gaven voor een race. ( dus ik daagde deze gentemens niet uit.) Dus wat ik zo uit de praktijk proef is dat er weinig verschil zit.. Ik vrees dat er alleen meer acceptatie is als de auto meer heeft gekost. | |
Supra_Turbo | vrijdag 23 november 2007 @ 22:15 |
Idd Van iemand in een exoot kunnen mensen veel meer hebben dan iemand in een Impreza. Als iemand in een Ferrari aan het scheuren is vinden ze het 'vet' en 'gaaf' Als iemand in een Golf / Impreza / MR2 etc hetzelfde doet, moeten ze hem ineens opknopen ![]() Zo herinner ik me nog dat fragment van Blok op de Weg jaren geleden. Iemand in een 456GT vloog met 200km/u over de snelweg. Toen ze de man aanhielden en deze aan de platte petten uitlegde dat hij 'm net had gekocht en 'm even uit wou proberen mocht hij met een waarschuwing verder rijden. Als hij in een Impreza had gereden zou hij meteen z'n auto, rijbewijs en 2 maandsalarisjes in hebben moeten leveren... ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 23 november 2007 @ 22:56 |
Mijn beeld over mensen met een impreza is maar weer eens bevestigd ![]() | |
Juup© | zaterdag 24 november 2007 @ 00:39 |
quote:Of voor de woonwagen ![]() | |
Nerdmans | maandag 26 november 2007 @ 23:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Pascal86 | dinsdag 27 november 2007 @ 00:39 |
quote:Het is inderdaad cliché. ![]() | |
j0rrit | dinsdag 27 november 2007 @ 12:48 |
quote:Doet me een beetje denken aan dit filmpje ![]() http://www.youtube.com/watch?v=4-5N04zwjtc | |
Nerdmans | vrijdag 30 november 2007 @ 13:50 |
Zo.... we zijn er uit wat het gaat worden en wie het gaat worden ![]() Vreede gaat samen met Mark Verhoeven de upgrade doen. De onderdelen zijn besteld dus nu ist ff wachten. Wat gaan we dus allemaal doen in de eerste plaats: Grotere injectoren Brandstof pomp Koudere bougies GT-spec uitlaat spruitstuk Turbo :TD06-16G 1050 Front mounted intercooler Remapping alles goed voor zo'n 330 pk en 430 nm. Uiteindelijk is het wenselijk dat er een metersetje gaat komen om wat zaken in de gaten te houden. Verder wil ik ergens in t nieuwe jaar front en back strutbrace. Hopelijk houden bak en koppeling het vol anders gaan die ook vervangen worden. Ik heb er in ieder geval zin in en kijk uit naar mn nieuwe spulletjes ![]() . | |
Juup© | vrijdag 30 november 2007 @ 14:06 |
quote:Ben benieuwd. Suc6 ![]() | |
NightFlight | vrijdag 30 november 2007 @ 19:04 |
A man, me matties hebbe 4 turboos op die impresa, 500 pk is niks man... | |
Supra_Turbo | vrijdag 30 november 2007 @ 19:19 |
quote:Gaaf! Hou ons op de hoogte! Zit je btw ook op EM? Zo ja, hoe heet je daar? quote:Kansloos | |
grizegrijn | vrijdag 30 november 2007 @ 19:59 |
Subaru Impreza ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 1 december 2007 @ 14:06 |
quote: ![]() ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 1 december 2007 @ 15:13 |
quote:Hoi EM ??? Wat is dat voor Forum? Ik zit wel op subaruclub.nl als ik registreer ist altijd nerdmans... wheheh | |
Supra_Turbo | zaterdag 1 december 2007 @ 16:12 |
Extreme Machines | |
Malle_beer | zaterdag 1 december 2007 @ 22:33 |
quote:Leuk forum, alleen jammer van de overkill aan Impreza's | |
Supra_Turbo | zondag 2 december 2007 @ 08:52 |
quote:Het forum is oorspronkelijk opgericht voor geblazen 4wd auto's. Aangezien de Impreza de meest voorkomende is, is het logisch dat die er het meeste te vinden zijn. | |
Malle_beer | zondag 2 december 2007 @ 16:20 |
quote:Ah, ik meende te lezen dat het enkel over motorisch getunde auto's mocht gaan, dan zal ik er wel overheen hebben gelezen. | |
Nerdmans | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:28 |
Pffffffff Het duurt allemaal wel lang, maar vrijdag is alles binnen en kan de ombouw gaan beginnen. Aangepaste injectoren Brandstof pomp. Koudere bougies GT-spec uitlaat spruitstuk. TD05-16G. FMIC EMS remapping Als extraatje, betere remblokken en een kayaba schokbrekersetje zodat demping en hoogte naar wens kan worden ingesteld. De race met de ferrari staat nog op stapel en ik heb inmiddels nog een leuke race staan. Die auto gaat echt nergens meer over: de http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3910 Nog ongeveer 2 weken aftellen en ik ben een happy man! lalalaaaaa ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nerdmans op 29-01-2008 23:59:01 ] | |
Impreza_driving_Nutcase | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:50 |
Een TD06-16G Nog nooit van gehoord. Je bedoeld geen Td05-16G, toevallig???? | |
Nerdmans | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:58 |
quote:oww tiepvaut ja die bedoel ik toevallig ja ![]() | |
Oosthoek | woensdag 30 januari 2008 @ 00:39 |
quote:Dat was ook een beetje mijn gedachte toen ik het filmpje zag... ![]() ![]() | |
Tjabbo | woensdag 30 januari 2008 @ 11:49 |
Nog een groter wiel en/of clipping in gedachten voor de turbo? Een stocker is toch vergelijkbaar qua grootte met een T3 gerrit? Dan komt de max power output ergens tussen 300 en 330pk toch? | |
Nerdmans | donderdag 31 januari 2008 @ 23:06 |
quote:Nope.. Eerst even kijken hoe t systeem draait met de huidige aanpassingen. Ik weet niet pcies hoeveel pk je uit deze turbo kunt knijpen. Ik dacht ergens tot 400 pk ofzo. Ik ga voor de 330 meer als genoeg ![]() Ik zal wil ik verder gaan met pk's eerst een aantal zaken moeten aanpssen ( koppeling bak zuigers drijfstang enz.. Hier heb je wat dyno's, sommige betwijfel ik echter ten zeerste..... http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.z1motorsports.com/Image%2520Gallery/Dyno%2520Charts/Wagz/744%255B1%255D.jpg&imgrefurl=http://www.z1motorsports.com/Image%2520Gallery/Dyno%2520Charts/DynoCharts.asp&h=308&w=450&sz=34&hl=nl&start=11&um=1&tbnid=eoLBaR3m7ExLQM:&tbnh=87&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dtd05%2B16g%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN | |
1299 | donderdag 31 januari 2008 @ 23:43 |
TD05 16G is dat dezelfde 'Big G' als uit een Evo3? Die is ongeveer goed voor zo'n 340pk max ongeveer. Die ga ik ook monteren over een wat langere tijd. | |
Nerdmans | zaterdag 2 februari 2008 @ 01:05 |
quote:Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.. Heb je een plaatje? | |
Impreza_driving_Nutcase | zaterdag 2 februari 2008 @ 01:32 |
Nee. Een Big16 heeft minder top als een Super16, althans volgens de fabrikant. http://www.boostplanet.com/compressorflow.htm Een Super16G zou ongeveer 350-360 pk moeten kunnen leveren. | |
1299 | zaterdag 2 februari 2008 @ 17:19 |
quote:Oke, interresant ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 8 maart 2008 @ 16:56 |
Zooo... ik heb de auto terug gehad van de upgrade. K heb er een week mee gereden en nu heb ik al een pakking naar de klote ![]() Volgende week gaat ie weer terug. Als ik m dan weer heb ga ik wat foto's maken en plaatsen. nu ff balen en weer w88 | |
Pascal86 | zaterdag 8 maart 2008 @ 17:00 |
quote:Daar zou ik dus echt geen zin in hebben om elke keer dat gezeik te hebben en auto terug naar de garage ![]() | |
invine | zaterdag 8 maart 2008 @ 17:59 |
quote:neem een fatsoenlijke garage die weet wat die doet ![]() | |
Nerdmans | zondag 9 maart 2008 @ 00:36 |
quote:Nja ze hebben goede reputatie.. T kan natuurlijk ook gewoon ff tegen zitten dat er een pakkinkje uitklapt he? Maja k hoop wel dat ze het duurzaam even nakijken, heb zeker geen zin om iedere x op en neer te gaan. K wil gewoon gummen ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 11 maart 2008 @ 14:17 |
inlaat pakking zeker? | |
1299 | dinsdag 11 maart 2008 @ 14:19 |
Hou op over inlaatpakkingen ![]() | |
Fezzizzel | dinsdag 11 maart 2008 @ 19:54 |
Topictitel... kp? | |
Nerdmans | donderdag 31 juli 2008 @ 17:50 |
Jawel... de impreza gaat eruit! Ik heb een BMW 135 i aangeschaft. Het enige wat ik daar aan doe is een chippie. Dan heb je 360 pk en 500 nm in een bmw 1 serie. Dat moet voorlopig even genoeg zijn. Dus als er nog liefhebbers zijn, laat me even weten! | |
invine | donderdag 31 juli 2008 @ 18:38 |
bmw 1 serie alleen... jammer. | |
Googolplexian | donderdag 31 juli 2008 @ 18:47 |
mjah ... vinnik zelf ook niet echt 1 van de mooiste beamers O_O [/understatement] | |
tevebe | donderdag 31 juli 2008 @ 20:11 |
quote:Coupe dan wel toch he? | |
_Arthur | donderdag 31 juli 2008 @ 21:07 |
quote:Of mischien de cabrio. Een andere keuze is er niet ![]() | |
Diemietuhriej | vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:12 |
quote:135i is dikkk! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:11 |
moet je wel pics showen natuurlijk.... ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:18 |
jeps het is de 135 i coupe. De auto is bewust gekozen. Ik had als andere opties een s5 en of een 335i. Uiteraard mooiere auto's. Echter gaat het mij nog even om leuk en snel rijden. Met de s5 en de 335 ben je meteen zo ... duur of dik aan t doen vind ik. Met de 135 i ben je lekker anoniem... ik laat nml de type aanduiding eraf halen. De auto staat ook voor de zaak en ik voel me niet helemaal lekker bij te dikke bakken. Wheheh de imreza moest al aan t begin van de straat staan en de 307 is ook zo armetierig. Nu heb ik er 1 die gewoon voor de deur kan staan en waar ik me prettig bij voel. ennieweej.. de impreza moer er uit. Daar wil ik op termijn een cabrio voor terug. Ik denk aan een honda s2000. Ik wil dakloos en als t kan met een beetje peper in de reet ![]() Dus als jullie nog ideeen hebben.. | |
Googolplexian | vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:02 |
quote:Tsja ... S2K roeleert natuurlijk wel de pan uit. Tegenwoordig koop je voor 20k ook wel een NSX (wel een oude, maarja, aluminium body) Targa. Andere opties (gezien ik aanneem dat je voor een tweezitter wilt gaan): ¤ 29.950,- : Mini Cooper S cabrio 1.6i 16V (September 2004) 170 pk * ¤ 38.500,- : Porsche Boxster S (Februari 2001) 252 pk ¤ 43.500,- : Audi TT Coupe 3.2 quattro DSG S-tronic/automaat (September 2006) 250 pk ** ¤ 54.950,- : Porsche Boxster 2.7 (Januari 2006) 239 pk ¤ 69.950,- : Mercedes SLK 55 AMG automaat (Juli 2005) 360 pk * Toch maar een vierzitter ... al betwijfel ik of je wat hebt aan die achterbank ** Het oude model TT heb ik er maar niet tussengezet (butt-ugly) | |
Nerdmans | vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:18 |
ja googol, leuke auto's die je neerzet! Tis alleen wel zo dat t budget wat kleiner is dan je denkt hoor. Ik hoop ergens zo'n 13-14k voor de impreza te krijgen. nog wat voor de peugeot en ik kan wat bijleggen. Dus een 22k en de pret is wel op eigenlijk. Je moet dan meer denken aan niveau bmw z3 2.8 ofzo s2000 wat oudere. de cooper doek niet. daar heb ik niets mee met die auto. | |
Googolplexian | vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:43 |
Dan zet ik de volgende opties neer (nu met oude TT ![]() ¤ 19.950,- : Audi TT 1.8 Roadster Turbo Quattro 225 pk (Maart 2000) ¤ 16.500,- : Audi TT 1.8 Roadster Turbo 180 pk (Maart 2000) ¤ 14.950,- : BMW Z3 2.8 automaat 193 pk (Juni 1998) ¤ 23.500,- : Porsche Boxster 2.5 204 pk (Mei 1997) ¤ 26.500,- : Porsche Boxster 2.7 Tiptronic/automaat 220 pk (Maart 2000) S2000 staat er hier gekeken. niet bij. Dat zou trouwens mijn keuze worden (Hondafiel). Hier (Autoweek Bazaar) staat ie wel (met 6 maanden garantie). prijs ¤ 24.500 bouwjaar mei 2002 kilometerstand 83.631 km | |
wouter37 | vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:04 |
waarom koop je niet iets anders: http://link.marktplaats.nl/174407063 http://link.marktplaats.nl/172816014 http://www.speedon.nl/speedon-dronten/used-cars/mk_bladeblack.php http://www.speedon.nl/speedon-dronten/used-cars/ginettag20.php ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:26 |
quote:" k*t dat je idd tegen de tt aanloopt . . . Die doe ik ook niet.. is gewoon ... tje gewoon niet de auto zeg maar... 2 beamers is ook niet echt ideaal en de boxter is weer zo wannabee 911.. ![]() ![]() Jammer dat de donkervoortjes nog te duur zijn.. dat is echt leuk spul. | |
Nerdmans | vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:28 |
quote:hmm nooit bij stil gestaan... keertje big block is ook wel tof. Wheheh cobra!!! Ga ik ook eens over nadenken.. wel weer iets anders | |
Googolplexian | vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:25 |
quote:Ik dacht dat je budget gelimiteerd was ![]() Dit is een goede garantie om het budget gelimiteerd te houden. Verder wel uber-coole auto natuurlijk alleen wel jammer van de wegligging. quote:Gewoon niet doen dan ... je hebt namelijk wel gelijk. Alhoewel ik de Boxter nog wel vind kunnen ... Cayman is er ook nog ![]() quote:En zelf-bouw? Als je de ruimte hebt en autoliefhebber bent is dat natuurlijk ook best gaaf. ![]() | |
wouter37 | zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:24 |
quote:Geen donkervoort kopen veel te duur kan je beter zelf wat bouwen of een ander type seven kopen ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:44 |
quote:Ja dat hebben ze meer al eens eerder vermeld ja.. Maar ik heb de tijd en de ruimte niet om zelf te gaan bouwen. Ik heb zo ook al eens contact gehad met de mannen van ariel atom. Dat is als zelfbouw geval goed te doen, vooral met de dollar koers. Maar dan denk ik dat t weer zo'n project wordt dat halverwege weer op marktplaats beland. | |
BasDirkse | zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:31 |
Wellicht offtopic, maar hoe kom je aan het geld?? Een 330 pk Impreza, een BMW 135i, en nu kijk je naar een Donkervoort. Dan ben ik wel benieuwd wat voor beroep je hebt? ![]() | |
_Arthur | zondag 3 augustus 2008 @ 10:29 |
quote:Had dan gelijk een 135i cabrio gepakt. | |
Nerdmans | zondag 3 augustus 2008 @ 13:51 |
quote:Tja. . . .ik ben al 30 he? Ik heb op mn 18e mn eerste auto gekocht en ben rustig aan gaan upgraden. Dus de impreza heb ik rustig naar toe gewerkt. In 10 jr tijd De peugeot 307 was van mijn opa. Hij is helaas overleden en wilde dat ik zijn auto zou rijden. Die is dus eigenlijk ongewenst op mijn pad gekomen... liever opa nog . . .. de BMW koop ik met mijn eigen Holding ( bedrijf), dus die ga ik zakelijk rijden. Als beroep dus ondernemer. De cabrio die ik wil kopen komt er pas als de impreza verkocht is hoor. t geld groeit me niet op de rug haha | |
WhiteAssNigga | donderdag 7 augustus 2008 @ 18:54 |
quote:Heb je niet gewoon genoeg aan een verstevigingsset voor de versnellingsbak? Kost wel een paar centen natuurlijk. Geloof een kleine 1500 euro, en dan heb je een versteviging van de 2de en 3de versnelling. | |
fathank | donderdag 7 augustus 2008 @ 19:13 |
Even bij de les blijven. De Impreza gaat eruit, en er komt en BMW 135i voor terug. | |
WhiteAssNigga | donderdag 7 augustus 2008 @ 19:44 |
Ja sorry, had nog niet alles gelezen. Kwam er pas achter toen ik bovenstaande gepost had... | |
Nerdmans | zondag 10 augustus 2008 @ 21:12 |
quote:Ja ik heb zelfs overwogen om zelf een compleet andere bak te nemen. Ik heb echter een nieuwe koppelingsplaat er onder laten zetten een een revisie van de bak laten uitvoeren. Hij begon wat te slippen en er was was muk in mn bak gekomen dus hij begon te knarsen tijdens t schakelen. Ik laat t aan een eventuele koper om een andere bak te monteren. | |
Nerdmans | maandag 11 augustus 2008 @ 20:51 |
http://www.mijnalbum.nl/A(...)n-Auto's-Subaru.html zo wat kiekjes van de 2 snelheidsduivels ![]() [ Bericht 66% gewijzigd door Nerdmans op 11-08-2008 21:05:09 ] | |
Nerdmans | maandag 11 augustus 2008 @ 21:11 |
http://www.ziptuning.nl/c(...)e-306-pk.html#header lijkt me wel leuk om t doen, maar ik vin 1.900 echt belachelijk voor 1,5 uur software aanpassen.. Stelletje afzetters... ze zijn wel helaas de enige die chiptuning bieden voor t blok... gotverdegotver | |
Diemietuhriej | maandag 11 augustus 2008 @ 21:14 |
quote:Denk als je even half jaartje wacht dat er al heel wat meer aanbieders zijn.. Maar damn, 305km top in zo'n klein autotje. ![]() Ding ziet er trouwens erg goed uit, alhoewel ik de coupe niet de mooiste uitvoering vind. ![]() | |
1299 | maandag 11 augustus 2008 @ 23:33 |
305 gaat hij niet halen denk ik. Met een gemiddelde luchtweerstand coëfficiënt zit je rond de 285. | |
arnold-d | dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10 |
Word wel het gehele uitlaat systeem vervangen? Zodat het blok, en zeker de turbo lekker door kan blazen? dus lekker 8 a 10cm diameter uitlaatbuis. | |
Nerdmans | donderdag 14 augustus 2008 @ 19:18 |
quote:Bij de bmw laat ik straks alleen de chip herprogrammeren. Ik wil de beamer netjes en beschaafd houden. | |
Diemietuhriej | donderdag 14 augustus 2008 @ 20:08 |
quote:Jammer. ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:34 |
quote:Tja dat lijkt mij ook. Echter beweren ze toch echt dat hij 300+ doet GPS gemeten. Ik heb inmiddels in Duitsland een tuner gevonden. Die brengen hem op 350 pk dan geven ze als top 299 | |
Nerdmans | vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:48 |
We hebben een paar test ritjes gedaan tussen de bmw en de impreza. In t echt gingen we nooit harder dan 90... als dat zo lijkt komt t omdat we de video's ge edit hebben.. ![]() http://videos.streetfire.(...)racing-my_178743.htm http://videos.streetfire.(...)u-impreza_178742.htm http://upload.streetfire.(...)racing-my_178744.htm | |
Supra_Turbo | zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:35 |
Nice! En nu snel die Beemer chippen! ![]() | |
Diemietuhriej | zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:38 |
Ik zou bijna jaloers worden op je wagenpark. ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:33 |
quote:wheheheh.... even garantie periode nog beetje aankijken... | |
Nerdmans | zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:36 |
100-naar 250 gedaan en 0-200. ik schat dat onder goede omstandigheden ik onder de 15 seconden om naar 200 te gaan http://videos.streetfire.(...)-gt-turbo_178747.htm http://videos.streetfire.(...)-gt-turbo_178745.htm | |
Nerdmans | maandag 5 oktober 2009 @ 13:15 |
Zooooooo....... Dat heeft een teringtijd geduurd zeg! Maarrr we hebben het machien weer in bezit. Er zit een sterkere 6 bak onder van een nieuw model STI. Was even zoeken passen en meten, maar met wat aanpassingen aan de Cardanas zit hij er onder. Wel even wennen met schakelen,want de 1-2-3-4 is erg kort. Daar staat tegenover dat je onder de 100 altijd de juiste versnelling beshikbaar hebt om er ongenadig uit te naaien! Het plan was om er direct een Cosworth blok in te lepelen ( de Closed deck 2,35 ) en dan dikke turbo. Echter is de recessie helaas een feit geworden en merk ik dat ook met de zaak. Dit jaar geen bonusje aan t eind, dus geen upgrade voor de pimppreza. Hij is inmiddels in handen van mn meisje, die hem rijdt als een fokking prius! Wheheh die durft niet boven de 3.000 toeren te rijden. Zodra hij gaat opspoelen, schakelt ze vlug door. Dus af en toe moet ik hem even uitlaten natuurlijk ![]() Hij blijft dus lekker in bezit, want een poging tot verkoop strand op 7.500 euro. Dat was ik al zo'n beetje kwijt aan de versnellingsbak en t rubber en remmen. Ik hoop ergens in 2010 weer eens in de bonussfeer te komen, dan gaat die 500+ pk wel dicht bij komen. Dus nog even ![]() ![]() ![]() Tot spreeks | |
Nerdmans | maandag 5 oktober 2009 @ 13:19 |
quote:] Dat hebben we inmiddels gedaan. 360 pk ongeveer en een ruime 500 nm. Ook daar wil ik op termijn een downpipe en uitlaatlijn onder hebben met cold air intake en een zwaardere koeling. Dat is in america helemaal hip! Dan heb je hem op 405-410 pk en 570-580 nm. Maja ook hier .... geen centen over aan t eindje dus even geduld hebben ![]() Zeg maar daaaaaag m3 ![]() | |
smegmanus | maandag 5 oktober 2009 @ 14:42 |
Impreza's.. mooie bakken. Heb er zelf ook 1 gehad, een 98'er GTT.. met de nodige modificaties. Helaas rijd de auto niet meer rond, vorige eigenaar heeft hem (en zichzelf) om een boom gekruld . | |
Nerdmans | maandag 5 oktober 2009 @ 15:00 |
quote:Ow... Ja das minder zoiets. Ik heb met de pimp 1x een schuiver gemaakt op t ijs. Ik overschatte de 4x4 een beetje zullen we maar zeggen whehehehe, Gelukkig alleen wat blik schade! | |
LangeJan | dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:09 |
quote:Das dan mooi jammer, tis algemeen bekend dat extra opties aangeschaft door de huidige eigenaar over het algemeen maar deels door te berekenen zijn naar de volgende evt. eigenaar. Die 7500EURO die je gespendeerd had aan die remmen e.d. zie je nooit meer terug ![]() | |
smegmanus | dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:53 |
Mwah, de STI 6-bak heeft sowieso wel een meerwaarde hoor. Maar dan moet je wel een kenner hebben ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:00 |
quote:voor een hobbyist wel. Zeker ![]() voor een garagebedrijf of als inruiler bij een onderhanse auto verkoop maar matig. Die moeten garantie/onderhoud geven op een auto die niet zo uit het boekje komt maar waar flink aan veranderd en versleuteld is. Omdat je niet kan weten wat er gedaan is krijg je er geen cent extra voor. Sterker nog, waarschijnlijk krijg je er minder voor. | |
Nerdmans | dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:30 |
Luistert mensen , je krijgt er helemaal geen fuck voor terug. Je kan je ellende aanbieden op SCN Fora, dan gaat t voor een conforme prijs over. Maar altijd veeeeel te weinig voor je gevoel. Je moet er gewoon geld erin stoppen wat je kan missen, want auto's en met name tuning op auto's is gewoon centjes brassen. Maar mij maakt t weinig uit, ik weet van tevoren dat t geen investering is financieel gezien, maar wel emotioneel gezien. Daar kan geen geld tegenop toch? Straks ben ik helmaal de pineut als ik kies om een Swap te doen. Moet er stand alone mangement in en met alle extra aanpassingen tik je zo 20-25k af. Maar goed als de centjes zo een keer over zijn, heb je daar toch ook weer je lol van. Die 3% die je tegenwoordig krijgt schiet ook niet op dus uitgeven die handel en stimuleren die Economie zeg ik! Gewoon fokking tjoenen ![]() wheheh bless the ignorant ![]() | |
Koepert | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:20 |
Leuk projectje om ff door te lezen.. BMW niet mijn ding, maar ziet er desondanks strak uit.. Impreza.... Die Impreza-sound ![]() En denk dat dat voor n 'tuner' (die t, zoals jij, wel goed aanpakt) een goede instelling is, je levert er toch op in, hebt er alleen "emotioneel voordeel" van. | |
Pinkerton | woensdag 7 oktober 2009 @ 18:31 |
Voor als je nog op zoek bent naar een cabrio met pit:![]() Dat is natuurlijk wel erg stoer. | |
Nerdmans | woensdag 7 oktober 2009 @ 20:57 |
quote:spammert ![]() | |
Nerdmans | donderdag 29 oktober 2009 @ 15:22 |
Zo... vandaag gesprekken gehad met GP Tuning in Luxemburg. Deze heren hebben ervaring in het opbouwen van Subaru's met hoog vermogen. Op dit moment hebben ze een 2.5 sti voor een Sjeik uit Dubai naar de 800 pk getild. Lekker zeg! Ik heb een verzoek tot opgaaf van een 550-600 pk variant met ten minste 600 Nm. Dat geeft een aantal aanzienlijke problemen voor welke ( kostbare) oplossingen bestaan. Eind deze week komt er opgaaf en plan van aanpak. Ik ben erg benieuwd... als t me aanstaat rij ik binnekort even op en neer om eens een kijkje te nemen. De mannen weten dat t niet voor nu direct is, maar ze waren wel enthousiast om t project tzt aan te pakken. Als de offerte er is komt er weer nieuws. mvg, Nerd | |
fathank | donderdag 29 oktober 2009 @ 15:36 |
TT-change naar "hoe verkrijg ik 550 pk" graag ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:58 |
Wat is je doel ? Met zoveel pk moet je keuzes gaan maken. Veel pk? Hoge top ? Streetability ? Circuitprestaties ? | |
invine | vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:07 |
800pk uit een 2.5 tering, die zal niet lang meegaan zonder goed onderhoud. | |
Tjabbo | vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:39 |
quote:de motor kan -mits goed gebouwd- wel wat misbruik hebben. Ik denk dat de aandrijflijn het eerste is dat het gaat begeven zonder upgrades. ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 3 november 2009 @ 11:59 |
quote:Mijn doel... mezelf bang maken denk ik. Nee gewoon een snelle auto hebben die desgewenst een leuke kwart mijl kan zetten. En dan af en toe terug om te kijken of je een 10 sec auto kan creeeren. QUOTATION Subaru : Impreza GT Version : ANNEE 2000 ± 600 CV BLOC 2,5L 1.850,00 ¤ CLOSED DECK MODIFICATION 2.156,42 ¤ CONRODS 852,17 ¤ CAMSHAFTS (4x) 1.021,39 ¤ VALVE SPRINGS (8x) 25,52 ¤ VALVE SPRINGS (8x) 29,12 ¤ RACING CRANKSHAFT 2.130,43 ¤ PISTONS + RINGS + PINS 1.086,96 ¤ STUD KIT 250,00 ¤ GASKET SET 360,00 ¤ MAIN AND ROD BEARINGS 178,26 ¤ VALVE PLATES 212,30 ¤ VALVES SETTING 204,00 ¤ OIL PUMP KIT 487,87 ¤ OIL BUFFLE PLATE 295,00 ¤ OIL PAN COSWORTH 495,00 ¤ TURBO KIT 600HP + FITTINGS 3.434,78 ¤ FMIC 1.521,74 ¤ 72mm THROTTLE BODY 104,35 ¤ FUEL PUMP 200,00 ¤ FUEL RAIL SYSTEM 495,00 ¤ 800CC INJECTORS 826,09 ¤ 3BOOST SOLENOID 130,43 ¤ CUSTOM COLD AIR, AIR FILTER 250,00 ¤ OIL COOLER KIT 391,30 ¤ WORK ON BLOC 740,00 ¤ (honing, boring, facing (planning)….) HEAD MODIFICATION -> 2,5l COMBUSTION 826,87 ¤ GRILL 26,00 ¤ NGK SPARK PLUGS (4x) 118,80 DIVERSE 50,00 ¤ SORTING 6,00 ¤ SIMTEK WITH 2 MAPS 3.371,30 ¤ LAUNCH CONTROL AND ALS MO (WORKING HOURS) ± 2.805,00 ¤ TOTAL WITHOUT VAT ± 26.932,10 ¤ 15% VAT 4039,815 ¤ TOTAL VAT INCLUDED ± 30.971,92 ¤ | |
tevebe | dinsdag 3 november 2009 @ 12:18 |
Dat is een serieus bedrag ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 3 november 2009 @ 13:47 |
quote:een drag car dus. zo snel mogelijk zo hard mogelijk gaan. zolang je het maar met full interior doet. Auto's strippen voor de laatste paar tienden van seconden is gewoon een aanfluiting. daarbij komt denk ik dat bij 600 pk niet aan een 10 sec. car zit. Met 800cc injectoren zit je direct (zo voor de vuist weg) aan 75% duty cycle volgens mij en dat loopt al aardig tegen de limiet. boven de 80% wil je niet komen met zoveel vermogen. ik zou dan overwegen nog groter te gaan. Bedenk ook dat je wellicht een twin-fuel pomp systeem moet hebben. 1 voor 'gewoon' gebruik en 1 die bijschakelt aan de hand van de hoeveelheid boost die je draait zodat je motor nooit kapot gaat door fuel starvation. | |
Nerdmans | dinsdag 3 november 2009 @ 15:59 |
quote:Nee gewoon met interieur erin radiootje en jawel subwoofertje. Alhoewel die er wel uit gaat op raceday. Met gummen wil ie nu al wel eens door de kofferruimte gaan butsen. Die Twin fuel pomp is overigens geen slecht idee. Ik zal daar zeker een vraag over stellen bij de tunerts. Scooby is als t goed is ook aan t kijken wat ze evt kunnen doen. | |
Tjabbo | dinsdag 3 november 2009 @ 16:03 |
quote:denk dan ook aan dingen als een swirlpot. dat is zeker niet ongewoon bij grote injectoren. zeker als je circuit gaat rijden en bang bent dat je pomp(en) eventueel droog gaan staan bij een aantal G in bochten dan is het haast onontbeerlijk. | |
Koepert | dinsdag 3 november 2009 @ 16:03 |
quote:Klik. Bagage klemmen klittenband Werkt bij mij ook prima.. Kan zo los, maar blijkt prima de boel tegen te houden.. | |
Nerdmans | zaterdag 11 juni 2011 @ 22:30 |
Zooo.... tijd om er weer eens wat leven in te blazen. Ik ben een keer naar Luxemburg gereden om eens te praten met die mannen over de setting, uiteraard ben ik al ruim een jaar aan het inlezen over blokken en rijden op hoge vermogens. De offerte was niet goed. De 2.5 liter blokken kunnen in closed deck niet ver boven de 450 pk zonder risico. Ik heb wat projecten afgekeken, maar met die 2.5 blokken moeten te vaak uit elkaar. Er is inmiddels een kandidaat bouwer. Mark Verhoeven, hij heeft wat ervaring met software voor de racerij en heeft nu een stuk of 10 blokken gebouwd. Een echte Subaru Nerd met veel passie en ervaring. En dat op een klein uurtje rijden van huis ![]() De enige echte goede optie om " veilig" over de 500 pk te gaan is de bekende 2,35 closed deck. Deze blokken kunnen met aangepaste internals redelijk veilig tot 600pk. Er zal dus een volledig opgebouwd 2,35 liter blok komen, met speciale nokkenas klepveren e.d. Deze setting kan risicoloos naar de 8.200 rpm met uitloop tot 8.500 rpm. Er komt een Syvecs computer op, kan ik 8 verschillende settings op rijden. Er komen ook maps voor rijden op bioethanol, voor als t echt snel moet. De turbo: http://www.turbobygarrett(...)TX3076R_803713_1.htm Ik heb de GTR 35 overwogen, maar deze spoelt snel en geeft ook mooi vermogen. Als ik dan op e85 ga rijden dan kan ik metde GTx 3076R waarschijnlijk sneller de 1/4 mile rijden dan met zijn grotere broer. Verder gaat er een koppelings probleem komen ik zal aanvangen met een greddy twin of tripple plate. Mocht dat niet werken kan er een full carbon koppeling in. Het leuke is dat je deze zelfs met vermogens van 500+ pk slippend kan rijden zonder hem op te branden. Maar goed dies duur dus eerst ff kijken of zo'n greddy t allemaal kan bolwerken. Kortom, als alles een beetje mee wil zitten heb ik over een maandje of drie een nieuwe pimpert en gaat mijn droom eindelijk in vervulling komen. 500+ peekaa jawel ![]() het leuke is dat de meeste mensen niet zo gek zijn om een dergelijk systeem in een oude gt te bouwen die een geen fuck waard is. allemaal de nieuwe modellen, die zover ik weet ruim 200 kilo zwaarder zijn. sfeer impressie van een 500+ pk subaru: T kan nog wat gekker met 700 pk, maar daar zit een budget achter... pfff : Mafkezen... en dan fkkn 1 achterlicht whehehe | |
invine | zaterdag 11 juni 2011 @ 23:07 |
Had je dan niet gelijk beter gelijk die aston kunnen kopen? | |
densmee | zondag 12 juni 2011 @ 00:18 |
een 4wd impreza met 500+pk is natuurlijk wel uber geil, met een wegligging als een huis. | |
Nerdmans | zondag 12 juni 2011 @ 00:28 |
Tja dat blijft een moeilijk verhaal. Nu spendeer ik een kwart van t geld voor een auto die echt substantieel sneller is. | |
Fer | zondag 12 juni 2011 @ 20:43 |
Mitsubishi had toch niet zoveel moeite nodig om die 450pk versie te maken van de Lancer Evo | |
Nerdmans | zondag 12 juni 2011 @ 21:12 |
Nee dat is ook niet heel moeilijk. Voor de 2.5 sti kan dat ook gewoon, eroverheen is weer een heel ander verhaal. Er zijn ook mensen die op een standaard 2.0 blok ver over de 400 pk gaan, maar at is gewoon aftellen tot boem! Ik wil wel graag kunnen blaffen met dat apparaat zonder steeds op de brug te moeten. | |
1299 | zondag 12 juni 2011 @ 21:13 |
Gesmeden internals gast... | |
Nerdmans | dinsdag 14 juni 2011 @ 14:35 |
je weet zelluf ![]() | |
Opa_vertelt | vrijdag 17 juni 2011 @ 15:24 |
Pff, 250pk.. Wat is dat nou tegenwoordig? Ik rij met mijn ouwe diesel dan nog rondjes om je heen man. ![]() Als het nou 600pk was.. Ja, dan hebben we het over het echte werk! ![]() | |
smegmanus | vrijdag 17 juni 2011 @ 15:58 |
Wiseco zuigers, pauter of eagle drijfstangen en .... een oliekoeler ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:57 |
Motorombouw naar 2.35 full closed deck met de volgende specificaties: - Full closed deck blok met oliesproeiers op de zuigerbodem - Arrow “low pressure oil feed” 79 mm krukas, uit gesmeed volmateriaal vervaardigd! - Pauter drijfstangen, sterker zijn ze er niet - Lateral Performance/Wiseco 2.35 zuigers (speciaal design speciaal voor Lateral Performance vervaardigd door Wiseco) - ACL race lagers voor hoofd en drijfstangen - Alle keerringen, pakkingen en klepsteelafdichtingen nieuw, koppakkingen Cosworth - Ferrea Competition Plus kleppen - STi 2007 oliepomp - Brian Crower versterkte klepveren met titanium retainers - Kelford 264 graden “high lift” nokkenassen - Cosworth Ultra High Performance head studs - In- en uitlaatkanalen van de cilinderkoppen licht bewerkt - Blok geboord en gehoond op de exacte specificaties en aansluitend gevlakt - Lagerspeling gecontroleerd en optimaal “ingesteld” - Koppen gevlakt, gereinigd, kleppen ingeslepen - 16 stuks klepstoters van STi 2007, lichter en beter dan origineel GTT - De- en montage van het motorblok uit en in de auto - Demontage van het “oude” motorblok - Assemblage van het nieuwe motorblok - Compleet nieuwe distributie origineel Subaru (alle looprollen, spanner en riem) - Cosworth oil-baffle plate (voorkomt het “luchthappen” bij snel bochtenwerk op circuit) - Verbrandingskamers van de cilinderkoppen aanpassen (CNC) aan de grotere boring van de 2.35 motor Al het bovenstaande kan ik je aanbieden voor . Ik heb gebruik gemaakt van nokkenassen en drijfstangen die ik in voorraad heb, deze heb ik met een totale korting van EUR 400,-- opgenomen in de calculatie en nog de totaalprijs duidelijk naar beneden afgerond. Met de bovenstaande aanpassingen komt er nog niet echt vermogen uit… Wat je verder nog nodig hebt om een “beest” te maken van je auto is het onderstaande: - Perrin rotated kit met Garrett GTX3076R turbo (0,82 turbinehuis),(complete kit met uppipe, downpipe, external wastegate, turbo, alle olie en koelvloeistof leidingen - Injectoren 1200 of 1600 cc, - Aeromotive benzinepomp 340 liter per uur, - Lateral performance radiator/intercooler combo (die ik je liet zien), - Buizen en siliconen slangen voor deze intercooler, moet custom gemaakt worden op maat, - Invidia Uitlaatsysteem 3” catback (de downpipe zit al bij de Perrin turbokit), BTW (afhankelijk van de gewenste uitvoering, de iets minder luide uitvoering is wat duurder) - Parallel fuel rail ombouw, - Syvecs ECU S6PNP voor MY99/00, IAT sensor en 3 bar MAP sensor (zitten niet standaard bij de ECU bijgeleverd), installatie en mapping op 1 brandstofsoort: - Calibration Switch, 8-standen schakelaar voor het schakelen tussen verschillende “stappen”. Dit kan zijn, bijvoorbeeld verschillende vermogensstappen, of bij gebruik van E-85 voor kleine correcties in het mengsel: - Mapping op extra brandstofsoort: - Grote luchtfilter met 4” aansluiting en slangen ten behoeve van aansluiting op de Garrett turbo, - ACT koppelingskit organisch, (max. 695 Nm opgegeven) - SRS unequal length uitlaatspruitstuk past perfect in combinatie met de Perrin turbokit, Verder nog aan te bevelen (alle prijzen zijn inclusief de montage): - Cosworth carterpan met grotere inhoud (2 liter meer), - Grote oliekoeler kit, (met luchtgekoelde koeler) - Phormula knock analyzer pingel detectie, - Innovate MTX-L wideband lambdasonde, “houder”) - Hardere motor en versnellingsbakrubbers Cusco, Het meeste wat nodig is, heb ik wel denk ik, maar wellicht dat ik toch nog wat ben vergeten… Ik weet ook niet of de Aeromotive in-tank pomp genoeg brandstof kan leveren als we op E-85 gaan draaien. Dat zal er om hangen. Zo niet, dan moet er een extra “surge tank” in met een extra Bosch motorsport pomp. Ik ga voor de volledige optie lijst ![]() Als iemand iets opvalt zeg ff, voor mijn gevoel hebben we alles wel aangepakt ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:07 |
O ja en we zijn aan het kijken voor wat betere remmen. Er zitten nog originele op ![]() | |
densmee | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:16 |
Ben je niet bang dat je differentielen in de soep draaien? en je aandrijfas een wokkel wordt | |
Nerdmans | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:25 |
Differentieel is discutabel... hij heeft evt een sterker STI dif liggen. Zo lang t goed blijft..... Aandrijfas ook discutabel. kan evt een carbon as onder. Ook even kijken hoe lang t goed blijft. Uiteindelijk is hij straks zo goed als zijn zwakste onderdeel. Maar goed, als ik die setting heb, ga ik rustig opbouwen. En rustig doorsparen, want ik ben keurig mijn spaarcentjes kwijt nu | |
Googolplexian | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:59 |
Van wat ik heb begrepen ... de bak dus. | |
Nerdmans | zaterdag 18 juni 2011 @ 21:17 |
De bak kan t hebben. We moeten alleen het koppel gaan begrenzen, dat kan namelijk over de 700 nm. Maar goed we zien wel, ooit zal hij toch een keer op zijn volle potentieel moeten gaan rijden. Die STI 6 bakken kunnen wel wat hebben hoor. | |
zeeeend | dinsdag 21 juni 2011 @ 18:06 |
Aangezien je een andere oliepomp en schotten in je pan laat monteren,of een deep? sump waarom niet op drysump over . Zit je in de toekomst ook goed mocht het nog zwaarder belast worden Worden de zuigers en drijfstangen op het zelfde gewicht gebracht en uitgebalanceerd ?>big end small end | |
Nerdmans | zondag 26 juni 2011 @ 11:32 |
goede vragen.... ik heb ze even doorgemaild, dus w8 op terugkoppeling. thnx | |
Nerdmans | maandag 27 juni 2011 @ 22:53 |
Dag Leon, Ik ben even bezig geweest met mijn klant die de 6-bak van de 2.5 STi (met langere overbrengingen), het STi R180 achterdiff met platensper (ook STi 2007) en STi fuseestukken achter met aandrijfassen te koop heeft. Hij wil wel voor een leuke prijs van de spullen af, dus wellicht dat het iets voor jou is. Het achterdiff, de wiellagers in de fuseestukken en de aandrijfassen zijn aanzienlijk sterker dan het spul van de GTT. De versnellingsbak met DCCD (elektrisch verstelbaar middendiff!) is natuurlijk prachtig als je wil “spelen” met de auto of voor “dragrace”. Je kan kiezen tussen maximale tractie (volledig gesperd middendiff) of zoveel mogelijk kracht naar de achteras (geen sper van het middendiff), dit laatste en je kan prachtige drifts maken met de auto. De meegeleverde Neetronics controller kan je ook op standje automatisch zetten en hij regelt zelf de optimale sperwerking van het diff. Verder zijn de overbrengingen van deze bak VEEL mooier dan de huidige bak. Hieronder even een vergelijk van de snelheden per versnelling bij 8000 toeren: 6-bak STi 2.0 6-bak STi 2.5 1 64 64 2 99 105 3 132 156 4 174 202 5 240 261 6 310 330 Je kan met je motor zelfs tot 8500 toeren door, dat zou betekenen een snelheid van 215 km/uur. Dat lijkt me genoeg voor de 1´4 mijl! ;-) De sprongen tussen de versnellingen zijn ook veel gunstiger, niet zo kort als bij de 2 liter bak. Je kan alleen het achterdiff, de fuseestukken en de aandrijfassen nemen in combinatie met jouw bak. Maar het allermooiste is natuurlijk om er ook de bak met langere overbrengingen (en DCCD!) bij te nemen. Ik kan je het volgende aanbieden: - Ombouw naar het STi 2007 platensper achterdiff met de bijbehorende aandrijfassen en fuseestukken voor” (je krijgt de oude delen mee naar huis) Deze prijs is inclusief montage. (ca. 4 uurtjes werk) - Remmenombouw naar STi MY08 zwarte klauwen voorzijde, nieuwe DBA4000 serie remschijven voorzijde, STi remklauwen achter (zwart gelakt), originele STi achterschijven (licht gebruikt), Hawk DTC30 remblokken rondom - Bak STi 2.5 met DCCD en Neetronics DCCD controller, met inruil van jouw STi 2.0 6-bak mits in goede conditie, De conditie van de spullen is perfect, ik heb de bak, differentieel, aandrijfassen en fuseestukken ca. 2 jaar geleden (de klant heeft maar 10.000 km gereden in de tussentijd want het was zijn 2e auto) geleverd en ingebouwd Ik hoor het wel, ik moet wel snel reageren op de bak en diff, want dat spul is zo zeldzaam dat het zo weg is. | |
Nerdmans | maandag 27 juni 2011 @ 22:54 |
mja dat doen we dan ook maar. Gotver.... dat wordt droog brood de komende maanden. | |
Nerdmans | zondag 24 juli 2011 @ 17:10 |
Jiehaaa... het aftellen is begonnen, zaterdag gaat de pimpert naar de shop! Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig ![]() Ze gaan tijdens de built als het goed is ook foto's maken, dus waarschijnlijk komt er wel een update op FOK. Zal wel afkicken zijn, 2 maanden zonder de pimpert... Maar goed, soon 2b more ![]() | |
Barcaconia | zondag 24 juli 2011 @ 17:13 |
Pics or it didnt happen. | |
Nerdmans | zondag 24 juli 2011 @ 17:18 |
Whehe ik doe mijn best. Anders de invite om er een keer naast te zitten als hij klaar is. Dan film ik alleen je hoofd en zet dat filmpje op FOK ![]() | |
Barcaconia | zondag 24 juli 2011 @ 17:20 |
Ik denk dat fok vrolijker wordt van gewone pics van het ding ![]() | |
Nerdmans | zondag 24 juli 2011 @ 17:21 |
Witte neus filmpje is altijd leuk. Maar ik ga zeker foto's omline gooien. Ik probeer om de week even langs te gaan en te kijken hoe t allemaal verloopt. | |
Barcaconia | zondag 24 juli 2011 @ 17:22 |
Ik ben wel wat gewend qua snelheid ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:48 |
Eindhovuuuu | |
invine | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:56 |
Heb je weleens zien rijden geloof ik een paar jaar terug, vlakbij de aston/jag dealer.. zilvere impreza die iets teveel lawaai maakte, maar verder niet pauper oid was. | |
Nerdmans | vrijdag 29 juli 2011 @ 13:17 |
Whehehe dat was denk ik met mijn Invidia einddemper. Dat heb ik een maandje volgehouden, maar heb daarna een wat normalere demper gepakt. Een impreza is overigens altijd wel wat pauper.... | |
invine | vrijdag 29 juli 2011 @ 13:30 |
Ja maar niet nog pauperder gemaakt door lelijke bodykits etc. | |
zeeeend | zondag 16 oktober 2011 @ 15:35 |
64 dagen geleden ,......... | |
epicbeardman | donderdag 20 oktober 2011 @ 13:05 |
dit zal wel mooi dingetje zijn voor in je impreza indien we hem nog weer krijgen te zien ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 20 oktober 2011 @ 17:57 |
Die kun je overal inbouwen, is een Bleutooth-OBD2 stekkert en een Android tablet.. Wel vet, moet ik ook een keer halen ![]() | |
Nerdmans | maandag 31 oktober 2011 @ 14:25 |
Pfff het duurt wel lang voordat de pimpert klaar is zeg. Blok is inmiddels opgebouwd. Akls t goed is kunnen ze over een week gaan inrijden. En daarna de rollerbank op. Tunen als een malle ![]() Ow ja, het vermogen gaan we niet helemaal halen. Het blok levert te veel koppel. Als we maximaal gaan konm ik uit op een dikke 800 NM en dan trek ik alles kapot. We stoppen daarom bij 1,8 bar. Dan zitten we rond de 730 NM, maximaal voor de bak en koppeling. Het vermogen zal dan 540-550 pk gaan bedragen. nog niet gek grtzz [ Bericht 35% gewijzigd door Nerdmans op 31-10-2011 14:44:48 ] | |
Nerdmans | maandag 31 oktober 2011 @ 14:42 |
Ow ja... de BMW is inmiddels verkocht. Ik heb die tot ongeveer 400 pk gekregen, dus niks geks voor een 1 serietje ![]() Nu heb ik een Audi TT RS. nu nog standaard 340 pk 450 NM. Straks even naar ABT en dan ios t 420 pk en 570 NM. Ook leuk.klinkt ook veel beter dan de BMW. | |
madco | donderdag 3 november 2011 @ 14:13 |
Begin na deze topic-reeks toch wel benieuwd te worden hoe de impreza er tegenwoordig uitziet. Of zet je liever geen foto's ervan op internet? Moest pas wel even aan dit topic denken toen ik wat las op internet namelijk: http://www.112brabant.nl/(...)ortages&foto_id=5303 Aangezien ik geen flauw idee heb wat voor model jij hebt ![]() | |
invine | donderdag 3 november 2011 @ 14:18 |
5cil is wel een fijn geluid inderdaad, maar waarom in hemelsnaam een audi.. Nederland is al zo saai qua auto gebied.. | |
Nerdmans | dinsdag 8 november 2011 @ 21:28 |
Tja... ik vond het wel een leuke bak... Saai issie zeker niet hoor ![]() | |
invine | dinsdag 8 november 2011 @ 21:34 |
Qua rijden niet nee, maar qua uiterlijk.. maar dat is persoonlijk ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 9 november 2011 @ 00:41 |
Wat had je dan in gedachte wat niet saai is? | |
Nerdmans | dinsdag 22 november 2011 @ 15:11 |
Audi heeft chippie tjoening derop. Scheelt een boel zeg. 0-100 4.3 ![]() | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2012 @ 15:00 |
De Subaru is inmiddels volledig gebouwd. De auto wordt nu ingereden en de eerste 1000 km staat erop. Nog een duiznedje of 2-3 en dan kan hij de bank op! Zin in ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 25 januari 2012 @ 15:15 |
Wat is het verbruik eigenlijk..? ![]() | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2012 @ 15:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() alles gemonteerd en in de auto... ![]() intercooler en de oliecooler ![]() remmetjes | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2012 @ 15:18 |
Ehm... geen idee eigenlijk! Er zitten 2150 CC injectoren op, dus dat zal verbuik weinig goed doen. Maar goed, ik rij op Bio ethanol, dus ben gewoon groen ![]() | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2012 @ 15:22 |
Haha die ken ik wel, maar wassunt me ![]() Ik heb wel eens met de BMW een sprintje gedaan .... maakte elkaar weinig ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 25 januari 2012 @ 15:41 |
Hoezoo rij je op BioEthanol? ![]() ik snap het niet.. ![]() | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2012 @ 17:24 |
E85 geeft veel meer vermogen dan gewone benzine hoor. Anders zou ik dat natuurlijk niet laten doen... ben een scheurijzer, geen boomknuffelaar ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 25 januari 2012 @ 19:00 |
Raar, ik heb op 100% Bio ethanol gereden maar had meer vermogenverlies dan vermogenwinst.. En om die 15% zou ik het niet doen.. ![]() Lekker V-Power Racing 100 tanken.. Krijg je meer vermogen uit dan Bio-Ethanol.. | |
densmee | woensdag 25 januari 2012 @ 21:13 |
Bio ethanol in je benzine bak gooien is iets anders dan een goed afgestelde auto | |
Nerdmans | donderdag 26 januari 2012 @ 15:22 |
Je auto moet er wel op ingeregeld zijn natuurlijk. Maar er zit meer kracht in e85 dan in bezine. Je kan je voorontsteking eerder zetten e.d. Mijn Subaru kan straks op benzine en op e85 rijden. MAx vermogen op benzine zal rond de 490-500 pk zijn. Max vermogen op e85 zal 550-560 zijn. Daarbij komt koppel ook wat hoger te zitten. Is toch ruim 10% verschil | |
Tjabbo | donderdag 26 januari 2012 @ 15:32 |
Fout. Maar als je niet anders gewend bent dan ralle N/A BMW's kan ik me voorstellen dat je niet veel weet van agressieve timing maps en verhoogde turbodrukken. Verdiep je er eerst eens in voor je dit soort opmerkingen maakt. Daarbij komt dat je in veel auto's niet zomaar E85 kan gooien. Het tast waarschijnlijk de benzinepomp aan, en je brandstofleidingen. Wellicht zelfs je injectoren afhankelijk van het gebruikte materiaal. | |
Turquaz52 | donderdag 26 januari 2012 @ 16:04 |
Denk je nou echt dat ik BioEthanol in mijn BMW heb gegooid/zou gooien? ![]() En agressieve maps e.d. hou ik mijzelf niet mee bezig, gezien het feit dat ik niet zo agressief auto hoef te hebben. Liever een lekker schakellui wagen (120PK @ 1000KG met 260nm koppel nu). Mijn auto('s) zullen natuurlijk niet kunnen tippen aan auto's van andere mensen zoals Nerdmans de jouwe. Ik heb meer plezier aan om volgende maand mijn GT19 Turbo er op te schroeven met Race 520 verstuivers en na een chip op maat op 210PK (@1000KG) uit te komen met nog steeds een verbruik van 1 op 20 ![]() Maargoed, laten we maar weer ontopic gaan en dat brandstof verhaal achterwegen laten.. ![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 26 januari 2012 @ 16:12 |
Mijn auto is ook verre van zaligmakend. En nee ik ging er niet vanuit dat je het in je BMW gegooid had ![]() Ontopic maar weer! ![]() | |
Nerdmans | donderdag 26 april 2012 @ 11:50 |
Mijn god wat duurt het laaaaaang met de pimpert We liepen tegen het probleem aan dat boven de 1.4 bar er te weinig benzine toevoer was... Dit is wel vaker een probleem bij Ethanol... 340 liter per uur was te weinig, inmiddels een parallel systeem geprobeert en die trekt t wel. 400+ liter per uur.... van pomp tot pomp hahaha. inmiddels runs aan het maken op 1.6 Bar.. Nu lopen we aan tegen t feit dat bij hele snelle acceleraties tot 8000 toeren gooit ie ondanks de “air oil seperator” toch nog een beetje olie van het blok in het catchtankje. Na een aantal acceleraties zit er zoveel olie in het catchtankje dat deze ook wat olie eruit gooit. Dus er moet een verbinding komen.. weer bestellen.... We zitten bij 1.6 bar op 500+ krukas pk. Er zijn een drietal acceleraties gedaan vanuit hoge gear nog. 100-160 kmh ( in zn 4) 3,4 seconden 100-200 kmh ( in zn 5) 8,2 seconden 100-200 kmh ( in zn 4) 7,5 seconden Dat zijn alvast mooie waarden es kijken wat 100-200 doet als we vanuit 3 gaan starten. Woensdag weer even kijken ![]() | |
BYM | zaterdag 28 april 2012 @ 02:48 |
Lol dat trek ik niet zo snel :p | |
hardcore-gabber | zaterdag 28 april 2012 @ 10:19 |
mooi | |
Fer | zaterdag 28 april 2012 @ 10:37 |
Ben je niet een godsvermogen kwijt aan arbeidsloon voor de tunert? Turbo project lijkt me ook wel leuk om te doen, maar dan zou ik gewoon een wrakkige E30 316 (non-i) pakken en die turbo erop kwakken. | |
Nerdmans | maandag 30 april 2012 @ 19:27 |
Tja het is geen goedkope optie. Het is ook een stukje warm hart voor de pimpert... ik kon met minder meer halen. Het is een prijzig project, maar er is een fixed prize met de tunert. Al ben ik stiekum wel wat extra kwijt aan aanvullende hardware. Als dit gedaan is en ik de onderdelen weer verkocht heb over een jaartje of wat dan gaan we weer niew plan maken. Ofwel een nieuwe auto met minder erbij ( GTR 35) of weer es los op iets totaal anders. We zien wel... als t maar weer wat sneller is he> | |
Nerdmans | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:07 |
Zo mensen het is zo ver! De Subaru wordt zaterdag afgeleverd. Gisteren is hij op de rollerbank gegaan. We hebben 578,3 pk bij 6750 RPM en koppel 647 nm bij 4800 RPM Al met al niet gek voor een Suubke. | |
Nerdmans | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:08 |
ow ik heb een rollerbank uitdraai als pdf maar die krijg ik bij mijnalbum.nl niet ingelezen... | |
invine | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:35 |
Wat ga je er nu uiteindelijk mee doen? Of het is gewoon een achievement om een 500+ pk wagen te hebben en gaat die gelijk de verkoop in nu? | |
densmee | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:53 |
Hoe houden die steekassen dat vol, en ik geloof dat de achterste aandrijfas al moeite heeft met het normale vermogen. Hoe heb je dat opgelost | |
Nerdmans | woensdag 8 augustus 2012 @ 16:28 |
Neh ff jaartje mee rijden en dan idd in de verkoop! Wilde dit jaar graag street kings rijden ,maar dat moet 2013 worden. Daarna aanbieden of in onderdelen eruit ![]() | |
Nerdmans | woensdag 8 augustus 2012 @ 16:28 |
Spullen van een STI erop gezet. Zou net moeten lukken.... zo niet vervangen ![]() | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 8 augustus 2012 @ 16:40 |
Waarom heb je nu tussendoor een tt rs gekocht? Snap best dat het een leuke auto is maar in die klasse is toch ook een hoop anders leuks te krijgen ![]() | |
Nerdmans | woensdag 8 augustus 2012 @ 16:44 |
In mijn ogen was t een TTR$ of een M3... De C63 AMG was te log en voelde niet als mijn auto.. RS5te duur en geen turbo 911 wil ik alleen als turbo 997 en die is te duur. Dus ik vraag me af welke opties je bedoelt? En ik ben zelf vrij recent pas beland in deze klasse zullen we maar zeggen. Dus ik verwacht iedere 2 jaar weer een wissel te kunnen doen. Maar de ttrs was in mijn ogen de juiste opvolger van mn 135i ![]() | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 8 augustus 2012 @ 16:55 |
Nou die M3 had ik wel boven de TT gekozen denk ik, maar een M1 was ook leuk geweest. (Alleen had je al een hele snelle 1 serie natuurlijk) Kwam net deze tegen: http://www.autoweek.nl/vi(...)udi-tt-rs-abt-501-pk Is die van jou ook zo gechipt? Dan neem ik mijn woorden namelijk terug ![]() | |
Catch22- | woensdag 8 augustus 2012 @ 17:00 |
M1 is iets te oud voor TS gok ik ![]() | |
Nerdmans | donderdag 9 augustus 2012 @ 09:07 |
De M3 is ook zeker een hele mooie rijdersmachine. Echter als je 3 jaar een 135i hebt gehad, en je gaat in een m3 zitten.... dan is het bijna identiek qua dashboard. Het leuke van een ander merk als Audi is dat je echt een andere beleving hebt achter het stuur. Daarnaast leek me quattro wel fijner.... alles op de achterwielen is listig ![]() Een M1 is identiek aan de 135i qua uiterlijk... dat is geen optie eigenlijk. Mijn TTRS is idd getuned. De 501pk variant is met andere turbo e.d. daar heb ik geen interesse in. Ik wil straks de intercooler en uitlaat aanpakken. Nu heb ik op racefuel 403 pk... dat zal dan een goeie 425-430 pk zijn met de hardware upgrades. Gezien t feit dat ik nog een 578pk Subaru heb staan is dat wel voldoende eigenlijk. | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 9 augustus 2012 @ 09:19 |
Ach ik zou al genoegen nemen met alleen de Subaru ![]() | |
Nerdmans | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:59 |
![]() | |
Fer | maandag 13 augustus 2012 @ 20:57 |
ga je een keer naar DE, bergje op alsof het niks is lijkt me ook bijzonder. |