abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:35:26 #101
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_61061727
Nice!
En nu snel die Beemer chippen!
pi_61064122
Ik zou bijna jaloers worden op je wagenpark.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61070000
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:35 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nice!
En nu snel die Beemer chippen!
wheheheh.... even garantie periode nog beetje aankijken...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_61070097
100-naar 250 gedaan
en 0-200. ik schat dat onder goede omstandigheden ik onder de 15 seconden om naar 200 te gaan


http://videos.streetfire.(...)-gt-turbo_178747.htm

http://videos.streetfire.(...)-gt-turbo_178745.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:15:27 #105
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73389139
Zooooooo.......

Dat heeft een teringtijd geduurd zeg!
Maarrr we hebben het machien weer in bezit.

Er zit een sterkere 6 bak onder van een nieuw model STI.
Was even zoeken passen en meten, maar met wat aanpassingen aan de Cardanas zit hij er onder.

Wel even wennen met schakelen,want de 1-2-3-4 is erg kort.
Daar staat tegenover dat je onder de 100 altijd de juiste versnelling beshikbaar hebt om er ongenadig uit te naaien! Het plan was om er direct een Cosworth blok in te lepelen ( de Closed deck 2,35 ) en dan dikke turbo.

Echter is de recessie helaas een feit geworden en merk ik dat ook met de zaak.
Dit jaar geen bonusje aan t eind, dus geen upgrade voor de pimppreza.

Hij is inmiddels in handen van mn meisje, die hem rijdt als een fokking prius!
Wheheh die durft niet boven de 3.000 toeren te rijden. Zodra hij gaat opspoelen, schakelt ze vlug door.
Dus af en toe moet ik hem even uitlaten natuurlijk

Hij blijft dus lekker in bezit, want een poging tot verkoop strand op 7.500 euro.
Dat was ik al zo'n beetje kwijt aan de versnellingsbak en t rubber en remmen.

Ik hoop ergens in 2010 weer eens in de bonussfeer te komen, dan gaat die 500+ pk wel dicht bij komen.
Dus nog even en dan hopelijk de 500+ droom.

Tot spreeks
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:19:19 #106
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73389226
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:35 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nice!
En nu snel die Beemer chippen!
]

Dat hebben we inmiddels gedaan.
360 pk ongeveer en een ruime 500 nm.

Ook daar wil ik op termijn een downpipe en uitlaatlijn onder hebben met cold air intake en een zwaardere koeling. Dat is in america helemaal hip!
Dan heb je hem op 405-410 pk en 570-580 nm.
Maja ook hier .... geen centen over aan t eindje dus even geduld hebben

Zeg maar daaaaaag m3
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:42:19 #107
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73391220
Impreza's.. mooie bakken. Heb er zelf ook 1 gehad, een 98'er GTT.. met de nodige modificaties. Helaas rijd de auto niet meer rond, vorige eigenaar heeft hem (en zichzelf) om een boom gekruld .
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:00:45 #108
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73391793
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:42 schreef smegmanus het volgende:
Impreza's.. mooie bakken. Heb er zelf ook 1 gehad, een 98'er GTT.. met de nodige modificaties. Helaas rijd de auto niet meer rond, vorige eigenaar heeft hem (en zichzelf) om een boom gekruld .
Ow...

Ja das minder zoiets.
Ik heb met de pimp 1x een schuiver gemaakt op t ijs.
Ik overschatte de 4x4 een beetje zullen we maar zeggen whehehehe,

Gelukkig alleen wat blik schade!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_73412554
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:15 schreef Nerdmans het volgende:

Hij blijft dus lekker in bezit, want een poging tot verkoop strand op 7.500 euro.
Dat was ik al zo'n beetje kwijt aan de versnellingsbak en t rubber en remmen.
Das dan mooi jammer, tis algemeen bekend dat extra opties aangeschaft door de huidige eigenaar over het algemeen maar deels door te berekenen zijn naar de volgende evt. eigenaar.

Die 7500EURO die je gespendeerd had aan die remmen e.d. zie je nooit meer terug
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:53:00 #110
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73415040
Mwah, de STI 6-bak heeft sowieso wel een meerwaarde hoor.
Maar dan moet je wel een kenner hebben
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:00:05 #111
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_73418429
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:53 schreef smegmanus het volgende:
Mwah, de STI 6-bak heeft sowieso wel een meerwaarde hoor.
Maar dan moet je wel een kenner hebben
voor een hobbyist wel. Zeker

voor een garagebedrijf of als inruiler bij een onderhanse auto verkoop maar matig.
Die moeten garantie/onderhoud geven op een auto die niet zo uit het boekje komt maar waar flink aan veranderd en versleuteld is.
Omdat je niet kan weten wat er gedaan is krijg je er geen cent extra voor. Sterker nog, waarschijnlijk krijg je er minder voor.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:30:49 #112
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73419243
Luistert mensen ,

je krijgt er helemaal geen fuck voor terug.
Je kan je ellende aanbieden op SCN Fora, dan gaat t voor een conforme prijs over.
Maar altijd veeeeel te weinig voor je gevoel.

Je moet er gewoon geld erin stoppen wat je kan missen, want auto's en met name tuning op auto's is gewoon centjes brassen. Maar mij maakt t weinig uit, ik weet van tevoren dat t geen investering is financieel gezien, maar wel emotioneel gezien.
Daar kan geen geld tegenop toch?

Straks ben ik helmaal de pineut als ik kies om een Swap te doen.
Moet er stand alone mangement in en met alle extra aanpassingen tik je zo 20-25k af.
Maar goed als de centjes zo een keer over zijn, heb je daar toch ook weer je lol van.

Die 3% die je tegenwoordig krijgt schiet ook niet op dus uitgeven die handel en stimuleren die Economie zeg ik! Gewoon fokking tjoenen

wheheh bless the ignorant
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:20:01 #113
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73456742
Leuk projectje om ff door te lezen.. BMW niet mijn ding, maar ziet er desondanks strak uit.. Impreza.... Die Impreza-sound

En denk dat dat voor n 'tuner' (die t, zoals jij, wel goed aanpakt) een goede instelling is, je levert er toch op in, hebt er alleen "emotioneel voordeel" van.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:31:13 #114
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73463840
Voor als je nog op zoek bent naar een cabrio met pit:



Dat is natuurlijk wel erg stoer.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:57:13 #115
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73469043
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:31 schreef Pinkerton het volgende:
Voor als je nog op zoek bent naar een cabrio met pit:

[ afbeelding ]

Dat is natuurlijk wel erg stoer.
spammert
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_74189149
Zo...

vandaag gesprekken gehad met GP Tuning in Luxemburg.
Deze heren hebben ervaring in het opbouwen van Subaru's met hoog vermogen.

Op dit moment hebben ze een 2.5 sti voor een Sjeik uit Dubai naar de 800 pk getild.
Lekker zeg!

Ik heb een verzoek tot opgaaf van een 550-600 pk variant met ten minste 600 Nm.
Dat geeft een aantal aanzienlijke problemen voor welke ( kostbare) oplossingen bestaan.
Eind deze week komt er opgaaf en plan van aanpak.
Ik ben erg benieuwd... als t me aanstaat rij ik binnekort even op en neer om eens een kijkje te nemen.

De mannen weten dat t niet voor nu direct is, maar ze waren wel enthousiast om t project tzt aan te pakken.

Als de offerte er is komt er weer nieuws.

mvg,

Nerd
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:36:07 #117
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74189717
TT-change naar "hoe verkrijg ik 550 pk" graag
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:58:41 #118
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74222967
Wat is je doel ? Met zoveel pk moet je keuzes gaan maken.
Veel pk? Hoge top ? Streetability ? Circuitprestaties ?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:07:41 #119
182073 invine
blablabla etc.
pi_74223289
800pk uit een 2.5 tering, die zal niet lang meegaan zonder goed onderhoud.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:39:30 #120
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74224490
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:07 schreef invine het volgende:
800pk uit een 2.5 tering, die zal niet lang meegaan zonder goed onderhoud.
de motor kan -mits goed gebouwd- wel wat misbruik hebben. Ik denk dat de aandrijflijn het eerste is dat het gaat begeven zonder upgrades.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:59:14 #121
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_74344773
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef Tjabbo het volgende:
Wat is je doel ? Met zoveel pk moet je keuzes gaan maken.
Veel pk? Hoge top ? Streetability ? Circuitprestaties ?
Mijn doel...

mezelf bang maken denk ik.

Nee gewoon een snelle auto hebben die desgewenst een leuke kwart mijl kan zetten.
En dan af en toe terug om te kijken of je een 10 sec auto kan creeeren.

QUOTATION

Subaru : Impreza GT
Version : ANNEE 2000 ± 600 CV


BLOC 2,5L 1.850,00 ¤
CLOSED DECK MODIFICATION 2.156,42 ¤
CONRODS 852,17 ¤
CAMSHAFTS (4x) 1.021,39 ¤
VALVE SPRINGS (8x) 25,52 ¤
VALVE SPRINGS (8x) 29,12 ¤
RACING CRANKSHAFT 2.130,43 ¤
PISTONS + RINGS + PINS 1.086,96 ¤
STUD KIT 250,00 ¤
GASKET SET 360,00 ¤
MAIN AND ROD BEARINGS 178,26 ¤
VALVE PLATES 212,30 ¤
VALVES SETTING 204,00 ¤
OIL PUMP KIT 487,87 ¤
OIL BUFFLE PLATE 295,00 ¤
OIL PAN COSWORTH 495,00 ¤
TURBO KIT 600HP + FITTINGS 3.434,78 ¤
FMIC 1.521,74 ¤
72mm THROTTLE BODY 104,35 ¤
FUEL PUMP 200,00 ¤
FUEL RAIL SYSTEM 495,00 ¤
800CC INJECTORS 826,09 ¤
3BOOST SOLENOID 130,43 ¤
CUSTOM COLD AIR, AIR FILTER 250,00 ¤
OIL COOLER KIT 391,30 ¤
WORK ON BLOC 740,00 ¤
(honing, boring, facing (planning)….)
HEAD MODIFICATION -> 2,5l COMBUSTION 826,87 ¤
GRILL 26,00 ¤
NGK SPARK PLUGS (4x) 118,80
DIVERSE 50,00 ¤
SORTING 6,00 ¤

SIMTEK WITH 2 MAPS 3.371,30 ¤
LAUNCH CONTROL AND ALS

MO (WORKING HOURS) ± 2.805,00 ¤



TOTAL WITHOUT VAT ± 26.932,10 ¤

15% VAT 4039,815 ¤

TOTAL VAT INCLUDED ± 30.971,92 ¤
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_74345317
Dat is een serieus bedrag
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:47:54 #123
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74348156
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Mijn doel...

mezelf bang maken denk ik.

Nee gewoon een snelle auto hebben die desgewenst een leuke kwart mijl kan zetten.
En dan af en toe terug om te kijken of je een 10 sec auto kan creeeren.
een drag car dus. zo snel mogelijk zo hard mogelijk gaan.

zolang je het maar met full interior doet. Auto's strippen voor de laatste paar tienden van seconden is gewoon een aanfluiting.
daarbij komt denk ik dat bij 600 pk niet aan een 10 sec. car zit. Met 800cc injectoren zit je direct (zo voor de vuist weg) aan 75% duty cycle volgens mij en dat loopt al aardig tegen de limiet. boven de 80% wil je niet komen met zoveel vermogen.
ik zou dan overwegen nog groter te gaan. Bedenk ook dat je wellicht een twin-fuel pomp systeem moet hebben. 1 voor 'gewoon' gebruik en 1 die bijschakelt aan de hand van de hoeveelheid boost die je draait zodat je motor nooit kapot gaat door fuel starvation.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:59:51 #124
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_74352895
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

een drag car dus. zo snel mogelijk zo hard mogelijk gaan.

zolang je het maar met full interior doet. Auto's strippen voor de laatste paar tienden van seconden is gewoon een aanfluiting.
daarbij komt denk ik dat bij 600 pk niet aan een 10 sec. car zit. Met 800cc injectoren zit je direct (zo voor de vuist weg) aan 75% duty cycle volgens mij en dat loopt al aardig tegen de limiet. boven de 80% wil je niet komen met zoveel vermogen.
ik zou dan overwegen nog groter te gaan. Bedenk ook dat je wellicht een twin-fuel pomp systeem moet hebben. 1 voor 'gewoon' gebruik en 1 die bijschakelt aan de hand van de hoeveelheid boost die je draait zodat je motor nooit kapot gaat door fuel starvation.
Nee gewoon met interieur erin radiootje en jawel subwoofertje.
Alhoewel die er wel uit gaat op raceday.
Met gummen wil ie nu al wel eens door de kofferruimte gaan butsen.

Die Twin fuel pomp is overigens geen slecht idee.
Ik zal daar zeker een vraag over stellen bij de tunerts.

Scooby is als t goed is ook aan t kijken wat ze evt kunnen doen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:03:11 #125
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74353013
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Nee gewoon met interieur erin radiootje en jawel subwoofertje.
Alhoewel die er wel uit gaat op raceday.
Met gummen wil ie nu al wel eens door de kofferruimte gaan butsen.

Die Twin fuel pomp is overigens geen slecht idee.
Ik zal daar zeker een vraag over stellen bij de tunerts.

Scooby is als t goed is ook aan t kijken wat ze evt kunnen doen.
denk dan ook aan dingen als een swirlpot. dat is zeker niet ongewoon bij grote injectoren.
zeker als je circuit gaat rijden en bang bent dat je pomp(en) eventueel droog gaan staan bij een aantal G in bochten dan is het haast onontbeerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')