abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:35:26 #101
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_61061727
Nice!
En nu snel die Beemer chippen!
pi_61064122
Ik zou bijna jaloers worden op je wagenpark.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61070000
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:35 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nice!
En nu snel die Beemer chippen!
wheheheh.... even garantie periode nog beetje aankijken...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_61070097
100-naar 250 gedaan
en 0-200. ik schat dat onder goede omstandigheden ik onder de 15 seconden om naar 200 te gaan


http://videos.streetfire.(...)-gt-turbo_178747.htm

http://videos.streetfire.(...)-gt-turbo_178745.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:15:27 #105
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73389139
Zooooooo.......

Dat heeft een teringtijd geduurd zeg!
Maarrr we hebben het machien weer in bezit.

Er zit een sterkere 6 bak onder van een nieuw model STI.
Was even zoeken passen en meten, maar met wat aanpassingen aan de Cardanas zit hij er onder.

Wel even wennen met schakelen,want de 1-2-3-4 is erg kort.
Daar staat tegenover dat je onder de 100 altijd de juiste versnelling beshikbaar hebt om er ongenadig uit te naaien! Het plan was om er direct een Cosworth blok in te lepelen ( de Closed deck 2,35 ) en dan dikke turbo.

Echter is de recessie helaas een feit geworden en merk ik dat ook met de zaak.
Dit jaar geen bonusje aan t eind, dus geen upgrade voor de pimppreza.

Hij is inmiddels in handen van mn meisje, die hem rijdt als een fokking prius!
Wheheh die durft niet boven de 3.000 toeren te rijden. Zodra hij gaat opspoelen, schakelt ze vlug door.
Dus af en toe moet ik hem even uitlaten natuurlijk

Hij blijft dus lekker in bezit, want een poging tot verkoop strand op 7.500 euro.
Dat was ik al zo'n beetje kwijt aan de versnellingsbak en t rubber en remmen.

Ik hoop ergens in 2010 weer eens in de bonussfeer te komen, dan gaat die 500+ pk wel dicht bij komen.
Dus nog even en dan hopelijk de 500+ droom.

Tot spreeks
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:19:19 #106
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73389226
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:35 schreef Supra_Turbo het volgende:
Nice!
En nu snel die Beemer chippen!
]

Dat hebben we inmiddels gedaan.
360 pk ongeveer en een ruime 500 nm.

Ook daar wil ik op termijn een downpipe en uitlaatlijn onder hebben met cold air intake en een zwaardere koeling. Dat is in america helemaal hip!
Dan heb je hem op 405-410 pk en 570-580 nm.
Maja ook hier .... geen centen over aan t eindje dus even geduld hebben

Zeg maar daaaaaag m3
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:42:19 #107
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73391220
Impreza's.. mooie bakken. Heb er zelf ook 1 gehad, een 98'er GTT.. met de nodige modificaties. Helaas rijd de auto niet meer rond, vorige eigenaar heeft hem (en zichzelf) om een boom gekruld .
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:00:45 #108
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73391793
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:42 schreef smegmanus het volgende:
Impreza's.. mooie bakken. Heb er zelf ook 1 gehad, een 98'er GTT.. met de nodige modificaties. Helaas rijd de auto niet meer rond, vorige eigenaar heeft hem (en zichzelf) om een boom gekruld .
Ow...

Ja das minder zoiets.
Ik heb met de pimp 1x een schuiver gemaakt op t ijs.
Ik overschatte de 4x4 een beetje zullen we maar zeggen whehehehe,

Gelukkig alleen wat blik schade!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_73412554
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:15 schreef Nerdmans het volgende:

Hij blijft dus lekker in bezit, want een poging tot verkoop strand op 7.500 euro.
Dat was ik al zo'n beetje kwijt aan de versnellingsbak en t rubber en remmen.
Das dan mooi jammer, tis algemeen bekend dat extra opties aangeschaft door de huidige eigenaar over het algemeen maar deels door te berekenen zijn naar de volgende evt. eigenaar.

Die 7500EURO die je gespendeerd had aan die remmen e.d. zie je nooit meer terug
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:53:00 #110
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_73415040
Mwah, de STI 6-bak heeft sowieso wel een meerwaarde hoor.
Maar dan moet je wel een kenner hebben
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:00:05 #111
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_73418429
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:53 schreef smegmanus het volgende:
Mwah, de STI 6-bak heeft sowieso wel een meerwaarde hoor.
Maar dan moet je wel een kenner hebben
voor een hobbyist wel. Zeker

voor een garagebedrijf of als inruiler bij een onderhanse auto verkoop maar matig.
Die moeten garantie/onderhoud geven op een auto die niet zo uit het boekje komt maar waar flink aan veranderd en versleuteld is.
Omdat je niet kan weten wat er gedaan is krijg je er geen cent extra voor. Sterker nog, waarschijnlijk krijg je er minder voor.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:30:49 #112
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73419243
Luistert mensen ,

je krijgt er helemaal geen fuck voor terug.
Je kan je ellende aanbieden op SCN Fora, dan gaat t voor een conforme prijs over.
Maar altijd veeeeel te weinig voor je gevoel.

Je moet er gewoon geld erin stoppen wat je kan missen, want auto's en met name tuning op auto's is gewoon centjes brassen. Maar mij maakt t weinig uit, ik weet van tevoren dat t geen investering is financieel gezien, maar wel emotioneel gezien.
Daar kan geen geld tegenop toch?

Straks ben ik helmaal de pineut als ik kies om een Swap te doen.
Moet er stand alone mangement in en met alle extra aanpassingen tik je zo 20-25k af.
Maar goed als de centjes zo een keer over zijn, heb je daar toch ook weer je lol van.

Die 3% die je tegenwoordig krijgt schiet ook niet op dus uitgeven die handel en stimuleren die Economie zeg ik! Gewoon fokking tjoenen

wheheh bless the ignorant
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:20:01 #113
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73456742
Leuk projectje om ff door te lezen.. BMW niet mijn ding, maar ziet er desondanks strak uit.. Impreza.... Die Impreza-sound

En denk dat dat voor n 'tuner' (die t, zoals jij, wel goed aanpakt) een goede instelling is, je levert er toch op in, hebt er alleen "emotioneel voordeel" van.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:31:13 #114
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73463840
Voor als je nog op zoek bent naar een cabrio met pit:



Dat is natuurlijk wel erg stoer.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:57:13 #115
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_73469043
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:31 schreef Pinkerton het volgende:
Voor als je nog op zoek bent naar een cabrio met pit:

[ afbeelding ]

Dat is natuurlijk wel erg stoer.
spammert
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_74189149
Zo...

vandaag gesprekken gehad met GP Tuning in Luxemburg.
Deze heren hebben ervaring in het opbouwen van Subaru's met hoog vermogen.

Op dit moment hebben ze een 2.5 sti voor een Sjeik uit Dubai naar de 800 pk getild.
Lekker zeg!

Ik heb een verzoek tot opgaaf van een 550-600 pk variant met ten minste 600 Nm.
Dat geeft een aantal aanzienlijke problemen voor welke ( kostbare) oplossingen bestaan.
Eind deze week komt er opgaaf en plan van aanpak.
Ik ben erg benieuwd... als t me aanstaat rij ik binnekort even op en neer om eens een kijkje te nemen.

De mannen weten dat t niet voor nu direct is, maar ze waren wel enthousiast om t project tzt aan te pakken.

Als de offerte er is komt er weer nieuws.

mvg,

Nerd
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:36:07 #117
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74189717
TT-change naar "hoe verkrijg ik 550 pk" graag
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:58:41 #118
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74222967
Wat is je doel ? Met zoveel pk moet je keuzes gaan maken.
Veel pk? Hoge top ? Streetability ? Circuitprestaties ?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:07:41 #119
182073 invine
blablabla etc.
pi_74223289
800pk uit een 2.5 tering, die zal niet lang meegaan zonder goed onderhoud.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:39:30 #120
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74224490
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:07 schreef invine het volgende:
800pk uit een 2.5 tering, die zal niet lang meegaan zonder goed onderhoud.
de motor kan -mits goed gebouwd- wel wat misbruik hebben. Ik denk dat de aandrijflijn het eerste is dat het gaat begeven zonder upgrades.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:59:14 #121
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_74344773
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef Tjabbo het volgende:
Wat is je doel ? Met zoveel pk moet je keuzes gaan maken.
Veel pk? Hoge top ? Streetability ? Circuitprestaties ?
Mijn doel...

mezelf bang maken denk ik.

Nee gewoon een snelle auto hebben die desgewenst een leuke kwart mijl kan zetten.
En dan af en toe terug om te kijken of je een 10 sec auto kan creeeren.

QUOTATION

Subaru : Impreza GT
Version : ANNEE 2000 ± 600 CV


BLOC 2,5L 1.850,00 ¤
CLOSED DECK MODIFICATION 2.156,42 ¤
CONRODS 852,17 ¤
CAMSHAFTS (4x) 1.021,39 ¤
VALVE SPRINGS (8x) 25,52 ¤
VALVE SPRINGS (8x) 29,12 ¤
RACING CRANKSHAFT 2.130,43 ¤
PISTONS + RINGS + PINS 1.086,96 ¤
STUD KIT 250,00 ¤
GASKET SET 360,00 ¤
MAIN AND ROD BEARINGS 178,26 ¤
VALVE PLATES 212,30 ¤
VALVES SETTING 204,00 ¤
OIL PUMP KIT 487,87 ¤
OIL BUFFLE PLATE 295,00 ¤
OIL PAN COSWORTH 495,00 ¤
TURBO KIT 600HP + FITTINGS 3.434,78 ¤
FMIC 1.521,74 ¤
72mm THROTTLE BODY 104,35 ¤
FUEL PUMP 200,00 ¤
FUEL RAIL SYSTEM 495,00 ¤
800CC INJECTORS 826,09 ¤
3BOOST SOLENOID 130,43 ¤
CUSTOM COLD AIR, AIR FILTER 250,00 ¤
OIL COOLER KIT 391,30 ¤
WORK ON BLOC 740,00 ¤
(honing, boring, facing (planning)….)
HEAD MODIFICATION -> 2,5l COMBUSTION 826,87 ¤
GRILL 26,00 ¤
NGK SPARK PLUGS (4x) 118,80
DIVERSE 50,00 ¤
SORTING 6,00 ¤

SIMTEK WITH 2 MAPS 3.371,30 ¤
LAUNCH CONTROL AND ALS

MO (WORKING HOURS) ± 2.805,00 ¤



TOTAL WITHOUT VAT ± 26.932,10 ¤

15% VAT 4039,815 ¤

TOTAL VAT INCLUDED ± 30.971,92 ¤
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_74345317
Dat is een serieus bedrag
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:47:54 #123
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74348156
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Mijn doel...

mezelf bang maken denk ik.

Nee gewoon een snelle auto hebben die desgewenst een leuke kwart mijl kan zetten.
En dan af en toe terug om te kijken of je een 10 sec auto kan creeeren.
een drag car dus. zo snel mogelijk zo hard mogelijk gaan.

zolang je het maar met full interior doet. Auto's strippen voor de laatste paar tienden van seconden is gewoon een aanfluiting.
daarbij komt denk ik dat bij 600 pk niet aan een 10 sec. car zit. Met 800cc injectoren zit je direct (zo voor de vuist weg) aan 75% duty cycle volgens mij en dat loopt al aardig tegen de limiet. boven de 80% wil je niet komen met zoveel vermogen.
ik zou dan overwegen nog groter te gaan. Bedenk ook dat je wellicht een twin-fuel pomp systeem moet hebben. 1 voor 'gewoon' gebruik en 1 die bijschakelt aan de hand van de hoeveelheid boost die je draait zodat je motor nooit kapot gaat door fuel starvation.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:59:51 #124
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_74352895
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

een drag car dus. zo snel mogelijk zo hard mogelijk gaan.

zolang je het maar met full interior doet. Auto's strippen voor de laatste paar tienden van seconden is gewoon een aanfluiting.
daarbij komt denk ik dat bij 600 pk niet aan een 10 sec. car zit. Met 800cc injectoren zit je direct (zo voor de vuist weg) aan 75% duty cycle volgens mij en dat loopt al aardig tegen de limiet. boven de 80% wil je niet komen met zoveel vermogen.
ik zou dan overwegen nog groter te gaan. Bedenk ook dat je wellicht een twin-fuel pomp systeem moet hebben. 1 voor 'gewoon' gebruik en 1 die bijschakelt aan de hand van de hoeveelheid boost die je draait zodat je motor nooit kapot gaat door fuel starvation.
Nee gewoon met interieur erin radiootje en jawel subwoofertje.
Alhoewel die er wel uit gaat op raceday.
Met gummen wil ie nu al wel eens door de kofferruimte gaan butsen.

Die Twin fuel pomp is overigens geen slecht idee.
Ik zal daar zeker een vraag over stellen bij de tunerts.

Scooby is als t goed is ook aan t kijken wat ze evt kunnen doen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:03:11 #125
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_74353013
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Nee gewoon met interieur erin radiootje en jawel subwoofertje.
Alhoewel die er wel uit gaat op raceday.
Met gummen wil ie nu al wel eens door de kofferruimte gaan butsen.

Die Twin fuel pomp is overigens geen slecht idee.
Ik zal daar zeker een vraag over stellen bij de tunerts.

Scooby is als t goed is ook aan t kijken wat ze evt kunnen doen.
denk dan ook aan dingen als een swirlpot. dat is zeker niet ongewoon bij grote injectoren.
zeker als je circuit gaat rijden en bang bent dat je pomp(en) eventueel droog gaan staan bij een aantal G in bochten dan is het haast onontbeerlijk.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:03:56 #126
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74353044
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef Nerdmans het volgende:


Met gummen wil ie nu al wel eens door de kofferruimte gaan butsen.

Klik. Bagage klemmen klittenband

Werkt bij mij ook prima.. Kan zo los, maar blijkt prima de boel tegen te houden..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:30:52 #127
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98043045
Zooo....

tijd om er weer eens wat leven in te blazen.
Ik ben een keer naar Luxemburg gereden om eens te praten met die mannen over de setting, uiteraard ben ik al ruim een jaar aan het inlezen over blokken en rijden op hoge vermogens.

De offerte was niet goed.
De 2.5 liter blokken kunnen in closed deck niet ver boven de 450 pk zonder risico.
Ik heb wat projecten afgekeken, maar met die 2.5 blokken moeten te vaak uit elkaar.

Er is inmiddels een kandidaat bouwer.
Mark Verhoeven, hij heeft wat ervaring met software voor de racerij en heeft nu een stuk of 10 blokken gebouwd. Een echte Subaru Nerd met veel passie en ervaring.
En dat op een klein uurtje rijden van huis :)

De enige echte goede optie om " veilig" over de 500 pk te gaan is de bekende 2,35 closed deck.
Deze blokken kunnen met aangepaste internals redelijk veilig tot 600pk.

Er zal dus een volledig opgebouwd 2,35 liter blok komen, met speciale nokkenas klepveren e.d.
Deze setting kan risicoloos naar de 8.200 rpm met uitloop tot 8.500 rpm.
Er komt een Syvecs computer op, kan ik 8 verschillende settings op rijden.
Er komen ook maps voor rijden op bioethanol, voor als t echt snel moet.

De turbo:
http://www.turbobygarrett(...)TX3076R_803713_1.htm

Ik heb de GTR 35 overwogen, maar deze spoelt snel en geeft ook mooi vermogen.
Als ik dan op e85 ga rijden dan kan ik metde GTx 3076R waarschijnlijk sneller de 1/4 mile rijden dan met zijn grotere broer.

Verder gaat er een koppelings probleem komen ik zal aanvangen met een greddy twin of tripple plate. Mocht dat niet werken kan er een full carbon koppeling in. Het leuke is dat je deze zelfs met vermogens van 500+ pk slippend kan rijden zonder hem op te branden. Maar goed dies duur dus eerst ff kijken of zo'n greddy t allemaal kan bolwerken.

Kortom, als alles een beetje mee wil zitten heb ik over een maandje of drie een nieuwe pimpert en gaat mijn droom eindelijk in vervulling komen. 500+ peekaa jawel :)
het leuke is dat de meeste mensen niet zo gek zijn om een dergelijk systeem in een oude gt te bouwen die een geen fuck waard is. allemaal de nieuwe modellen, die zover ik weet ruim 200 kilo zwaarder zijn.

sfeer impressie van een 500+ pk subaru:


T kan nog wat gekker met 700 pk, maar daar zit een budget achter... pfff :

Mafkezen... en dan fkkn 1 achterlicht whehehe
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:07:28 #128
182073 invine
blablabla etc.
pi_98044936
Had je dan niet gelijk beter gelijk die aston kunnen kopen?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_98048469
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:07 schreef invine het volgende:
Had je dan niet gelijk beter gelijk die aston kunnen kopen?
een 4wd impreza met 500+pk is natuurlijk wel uber geil, met een wegligging als een huis.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 12 juni 2011 @ 00:28:42 #130
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98048909
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:07 schreef invine het volgende:
Had je dan niet gelijk beter gelijk die aston kunnen kopen?
Tja dat blijft een moeilijk verhaal.
Nu spendeer ik een kwart van t geld voor een auto die echt substantieel sneller is.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_98079662
Mitsubishi had toch niet zoveel moeite nodig om die 450pk versie te maken van de Lancer Evo
.
  zondag 12 juni 2011 @ 21:12:14 #132
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98081436
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:43 schreef Fer het volgende:
Mitsubishi had toch niet zoveel moeite nodig om die 450pk versie te maken van de Lancer Evo
Nee dat is ook niet heel moeilijk.
Voor de 2.5 sti kan dat ook gewoon, eroverheen is weer een heel ander verhaal.

Er zijn ook mensen die op een standaard 2.0 blok ver over de 400 pk gaan, maar at is gewoon aftellen tot boem! Ik wil wel graag kunnen blaffen met dat apparaat zonder steeds op de brug te moeten.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_98081523
Gesmeden internals gast...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:35:38 #134
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98156276
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:13 schreef 1299 het volgende:
Gesmeden internals gast...
je weet zelluf :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_98295502
Pff, 250pk.. Wat is dat nou tegenwoordig? Ik rij met mijn ouwe diesel dan nog rondjes om je heen man. :{w

Als het nou 600pk was.. Ja, dan hebben we het over het echte werk! ;)
Nee.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:58:34 #136
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_98296984
Wiseco zuigers, pauter of eagle drijfstangen en .... een oliekoeler :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:57:36 #137
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98340307
Motorombouw naar 2.35 full closed deck met de volgende specificaties:

- Full closed deck blok met oliesproeiers op de zuigerbodem
- Arrow “low pressure oil feed” 79 mm krukas, uit gesmeed volmateriaal vervaardigd!
- Pauter drijfstangen, sterker zijn ze er niet
- Lateral Performance/Wiseco 2.35 zuigers (speciaal design speciaal voor Lateral Performance vervaardigd door Wiseco)
- ACL race lagers voor hoofd en drijfstangen
- Alle keerringen, pakkingen en klepsteelafdichtingen nieuw, koppakkingen Cosworth
- Ferrea Competition Plus kleppen
- STi 2007 oliepomp
- Brian Crower versterkte klepveren met titanium retainers
- Kelford 264 graden “high lift” nokkenassen
- Cosworth Ultra High Performance head studs
- In- en uitlaatkanalen van de cilinderkoppen licht bewerkt
- Blok geboord en gehoond op de exacte specificaties en aansluitend gevlakt
- Lagerspeling gecontroleerd en optimaal “ingesteld”
- Koppen gevlakt, gereinigd, kleppen ingeslepen
- 16 stuks klepstoters van STi 2007, lichter en beter dan origineel GTT
- De- en montage van het motorblok uit en in de auto
- Demontage van het “oude” motorblok
- Assemblage van het nieuwe motorblok
- Compleet nieuwe distributie origineel Subaru (alle looprollen, spanner en riem)
- Cosworth oil-baffle plate (voorkomt het “luchthappen” bij snel bochtenwerk op circuit)
- Verbrandingskamers van de cilinderkoppen aanpassen (CNC) aan de grotere boring van de 2.35 motor

Al het bovenstaande kan ik je aanbieden voor . Ik heb gebruik gemaakt van nokkenassen en drijfstangen die ik in voorraad heb, deze heb ik met een totale korting van EUR 400,-- opgenomen in de calculatie en nog de totaalprijs duidelijk naar beneden afgerond.

Met de bovenstaande aanpassingen komt er nog niet echt vermogen uit… Wat je verder nog nodig hebt om een “beest” te maken van je auto is het onderstaande:

- Perrin rotated kit met Garrett GTX3076R turbo (0,82 turbinehuis),(complete kit met uppipe, downpipe, external wastegate, turbo, alle olie en koelvloeistof leidingen
- Injectoren 1200 of 1600 cc,
- Aeromotive benzinepomp 340 liter per uur,
- Lateral performance radiator/intercooler combo (die ik je liet zien),
- Buizen en siliconen slangen voor deze intercooler, moet custom gemaakt worden op maat,
- Invidia Uitlaatsysteem 3” catback (de downpipe zit al bij de Perrin turbokit), BTW (afhankelijk van de gewenste uitvoering, de iets minder luide uitvoering is wat duurder)
- Parallel fuel rail ombouw,
- Syvecs ECU S6PNP voor MY99/00, IAT sensor en 3 bar MAP sensor (zitten niet standaard bij de ECU bijgeleverd), installatie en mapping op 1 brandstofsoort:
- Calibration Switch, 8-standen schakelaar voor het schakelen tussen verschillende “stappen”. Dit kan zijn, bijvoorbeeld verschillende vermogensstappen, of bij gebruik van E-85 voor kleine correcties in het mengsel:
- Mapping op extra brandstofsoort:
- Grote luchtfilter met 4” aansluiting en slangen ten behoeve van aansluiting op de Garrett turbo,
- ACT koppelingskit organisch, (max. 695 Nm opgegeven)
- SRS unequal length uitlaatspruitstuk past perfect in combinatie met de Perrin turbokit,

Verder nog aan te bevelen (alle prijzen zijn inclusief de montage):

- Cosworth carterpan met grotere inhoud (2 liter meer),
- Grote oliekoeler kit, (met luchtgekoelde koeler)
- Phormula knock analyzer pingel detectie,
- Innovate MTX-L wideband lambdasonde, “houder”)
- Hardere motor en versnellingsbakrubbers Cusco,

Het meeste wat nodig is, heb ik wel denk ik, maar wellicht dat ik toch nog wat ben vergeten… Ik weet ook niet of de Aeromotive in-tank pomp genoeg brandstof kan leveren als we op E-85 gaan draaien. Dat zal er om hangen. Zo niet, dan moet er een extra “surge tank” in met een extra Bosch motorsport pomp.

Ik ga voor de volledige optie lijst :)
Als iemand iets opvalt zeg ff, voor mijn gevoel hebben we alles wel aangepakt :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:07:34 #138
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98340610
O ja en we zijn aan het kijken voor wat betere remmen.
Er zitten nog originele op :(
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_98340839
Ben je niet bang dat je differentielen in de soep draaien?
en je aandrijfas een wokkel wordt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:25:31 #140
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98341103
Differentieel is discutabel... hij heeft evt een sterker STI dif liggen.
Zo lang t goed blijft.....

Aandrijfas ook discutabel. kan evt een carbon as onder.
Ook even kijken hoe lang t goed blijft.

Uiteindelijk is hij straks zo goed als zijn zwakste onderdeel.
Maar goed, als ik die setting heb, ga ik rustig opbouwen.

En rustig doorsparen, want ik ben keurig mijn spaarcentjes kwijt nu
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:59:51 #141
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98342163
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:25 schreef Nerdmans het volgende:

Uiteindelijk is hij straks zo goed als zijn zwakste onderdeel.
Van wat ik heb begrepen ... de bak dus.
Calm down, please!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:17:37 #142
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98347482
De bak kan t hebben.

We moeten alleen het koppel gaan begrenzen, dat kan namelijk over de 700 nm.
Maar goed we zien wel, ooit zal hij toch een keer op zijn volle potentieel moeten gaan rijden.

Die STI 6 bakken kunnen wel wat hebben hoor.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_98471965
Aangezien je een andere oliepomp en schotten in je pan laat monteren,of een deep? sump waarom niet op drysump over .
Zit je in de toekomst ook goed mocht het nog zwaarder belast worden
Worden de zuigers en drijfstangen op het zelfde gewicht gebracht en uitgebalanceerd ?>big end small end
  zondag 26 juni 2011 @ 11:32:24 #144
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98672585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:06 schreef zeeeend het volgende:
Aangezien je een andere oliepomp en schotten in je pan laat monteren,of een deep? sump waarom niet op drysump over .
Zit je in de toekomst ook goed mocht het nog zwaarder belast worden
Worden de zuigers en drijfstangen op het zelfde gewicht gebracht en uitgebalanceerd ?>big end small end
goede vragen....

ik heb ze even doorgemaild, dus w8 op terugkoppeling.
thnx
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 27 juni 2011 @ 22:53:53 #145
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98742625
Dag Leon,

Ik ben even bezig geweest met mijn klant die de 6-bak van de 2.5 STi (met
langere overbrengingen), het STi R180 achterdiff met platensper (ook STi
2007) en STi fuseestukken achter met aandrijfassen te koop heeft. Hij wil
wel voor een leuke prijs van de spullen af, dus wellicht dat het iets voor
jou is. Het achterdiff, de wiellagers in de fuseestukken en de
aandrijfassen
zijn aanzienlijk sterker dan het spul van de GTT. De versnellingsbak met
DCCD (elektrisch verstelbaar middendiff!) is natuurlijk prachtig als je
wil
“spelen” met de auto of voor “dragrace”. Je kan kiezen tussen maximale
tractie (volledig gesperd middendiff) of zoveel mogelijk kracht naar de
achteras (geen sper van het middendiff), dit laatste en je kan prachtige
drifts maken met de auto. De meegeleverde Neetronics controller kan je ook
op standje automatisch zetten en hij regelt zelf de optimale sperwerking
van
het diff. Verder zijn de overbrengingen van deze bak VEEL mooier dan de
huidige bak. Hieronder even een vergelijk van de snelheden per versnelling
bij 8000 toeren:

6-bak STi 2.0 6-bak STi 2.5
1 64 64

2 99 105

3 132 156

4 174 202

5 240 261

6 310 330

Je kan met je motor zelfs tot 8500 toeren door, dat zou betekenen een
snelheid van 215 km/uur. Dat lijkt me genoeg voor de 1´4 mijl! ;-) De
sprongen tussen de versnellingen zijn ook veel gunstiger, niet zo kort als
bij de 2 liter bak.

Je kan alleen het achterdiff, de fuseestukken en de aandrijfassen nemen in
combinatie met jouw bak. Maar het allermooiste is natuurlijk om er ook de
bak met langere overbrengingen (en DCCD!) bij te nemen.

Ik kan je het volgende aanbieden:

- Ombouw naar het STi 2007 platensper achterdiff met de
bijbehorende aandrijfassen en fuseestukken voor” (je
krijgt de oude delen mee naar huis) Deze prijs is inclusief montage. (ca.
4
uurtjes werk)

- Remmenombouw naar STi MY08 zwarte klauwen voorzijde, nieuwe
DBA4000 serie remschijven voorzijde, STi remklauwen achter (zwart gelakt),
originele STi achterschijven (licht gebruikt), Hawk DTC30 remblokken
rondom

- Bak STi 2.5 met DCCD en Neetronics DCCD controller, met inruil
van jouw STi 2.0 6-bak mits in goede conditie,

De conditie van de spullen is
perfect, ik heb de bak, differentieel, aandrijfassen en fuseestukken ca. 2
jaar geleden (de klant heeft maar 10.000 km gereden in de tussentijd want
het was zijn 2e auto) geleverd en ingebouwd

Ik hoor het wel, ik moet wel snel reageren op de bak en diff, want dat
spul
is zo zeldzaam dat het zo weg is.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 27 juni 2011 @ 22:54:28 #146
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_98742663
mja dat doen we dan ook maar.

Gotver.... dat wordt droog brood de komende maanden.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 24 juli 2011 @ 17:10:41 #147
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_99883139
Jiehaaa...

het aftellen is begonnen, zaterdag gaat de pimpert naar de shop!
Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig :)

Ze gaan tijdens de built als het goed is ook foto's maken, dus waarschijnlijk komt er wel een update op FOK. Zal wel afkicken zijn, 2 maanden zonder de pimpert...

Maar goed, soon 2b more :P
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 24 juli 2011 @ 17:13:13 #148
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_99883256
Pics or it didnt happen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 24 juli 2011 @ 17:18:52 #149
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_99883540
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:13 schreef Barcaconia het volgende:
Pics or it didnt happen.
Whehe ik doe mijn best.
Anders de invite om er een keer naast te zitten als hij klaar is.
Dan film ik alleen je hoofd en zet dat filmpje op FOK :P
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 24 juli 2011 @ 17:20:20 #150
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_99883600
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:18 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Whehe ik doe mijn best.
Anders de invite om er een keer naast te zitten als hij klaar is.
Dan film ik alleen je hoofd en zet dat filmpje op FOK :P
Ik denk dat fok vrolijker wordt van gewone pics van het ding :+
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')