tja verschil tussen 4 en 5/6 is iig de fmicquote:Op zondag 19 februari 2006 23:08 schreef Nerdmans het volgende:
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals.
Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven.
Prijs stage 4 is 4600
Prijs stage 5 is 6200
Prijs stage 6 is 7300
verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage.
Iemand enig idee of t reele prijzen zijn?
inderdaadquote:Op zondag 19 februari 2006 23:25 schreef Repeat het volgende:
die powercontroller is dus eigenlijk gewoon een boostcontroller?
Volgens mij blijft de turbo hetzelfde ...quote:Op maandag 20 februari 2006 02:49 schreef Kolkie het volgende:
Ik denk het (dat er verschil in turbo's zit dus) wel. Je kunt zien dat bij elke stap het maximale koppel steeds later (bij een hoger toerental dus) vrijkomt waardoor ik meteen denk aan grotere turbo's (spoelt langzamer op) en ook zie je dat het vermogen steeds iets hoger toerental vrijkomt (daar heb je die grotere turbo's dus voor omdat de kleinere apparaten nog wel 'ns buiten adem raken op een gegeven moment.
Neemt niet weg dat ik de prijsverschillen tussen de verschillende stages ronduit riant vind!
edit: ik zag het intercoolerverhaaltje even over het hoofd. Een frontmounted intercooler monteren zal inderdaad flink cashen zijn want da's gewoon veel werk (leidingen verleggen etc.). Verschil tussen 5 en 6 valt nog wel mee; als er bv. al sprake is van een andere downpipe (ivm passing) dan valt deze stap nog wel mee.
Ik ben trouwens bij het vermogen van 340 pk en vooral de 390 Nm aan koppel meer bezorgd over de betrouwbaarheid van de bak en diff. dan over de betrouwbaarheid van het blok!
ik bedoel dat stage 456 met dezelfde turbo zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:51 schreef Kolkie het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen: als alle hardware hetzelfde blijft vind ik het wel weer veel geld.
quote:ik bedoel dat stage 456 met dezelfde turbo zijn.
Stage 4 start met montage andere turbo
Aanpassen van de chip 2000 euro? Ik heb een AEM volledig programmeerbare ecu voor minder.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef ddx het volgende:
ach reken voor aanpassen van chip ed ook zo'n 1000 a 2000 euro
turbo + omleggingen ed om te monteren ook zoiets
is wel redelijk bedrag volgens mij
misschien dat ik binnenkort ook eens ga info of er nog stage3 ofzo voor mij mogelijk is
uitlaat en fmic heb ik al, nu zit ik op turbomax (270pk/430Nm)
Welke kleur en waar was dat?quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:18 schreef Nerdmans het volgende:
Ik was vanavond zo onbeleefd om een Toyota supra uit te dagen.
Ik werd dan ook keurig zoekgereden....om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik denk ook zeker dat ik hem kan hebben als ik mn tuningpakketje heb.quote:Op zondag 16 april 2006 04:31 schreef StefanP het volgende:
Een mk4? Op enorme 20"om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.velgen? Die is nog stock, die moet je wel kunnen hebben met wat modsJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop