Ah je mag hem wel bij mij kwijt mocht hij je in de weg staan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:56 schreef CasB het volgende:
Ik heb sinds zaterdag een Marshall JCM 900 (4100) High Gain Dual Reverb
Alleen ben ik geen gitarist
een punkgitaar is een rechtshandige strat die linkshhandig gebruikt wordt en helemaal afgeragd isquote:
Met stickers voor de ware poseur.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
een lelijke SG of afgeragde LP junior ofzo
negatieve gevoelensquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor de songwriters hier: waar halen jullie je inspiratie uit? (muzikaal en tekstueel).
Muzikaal... gewoon beginnen met pielen en dan komt er op een gegeven moment iets leuks langs...quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor de songwriters hier: waar halen jullie je inspiratie uit? (muzikaal en tekstueel).
Punk en eyeliner? Dat gaat niet samen manquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:59 schreef ikheetmartijn het volgende:
Let wel even op of de stickers matchen bij je sokjes en je eyeliner
Stickersquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:46 schreef Witchfynder het volgende:
Met veel stickers er op!
(kom maar Dean, kom maar)
In Klazienaveen (die ja)quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
@Cynic: Cool. En waar bevind zich dat podium?
Maar zit er bepaalde lijn in je teksten? (zoals bij Ares blijkbaar)quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Muzikaal... gewoon beginnen met pielen en dan komt er op een gegeven moment iets leuks langs...
Tekstueel... meestal verzin ik een verhaal en trek daar teksten uit...
yup, wel dus. hoewel daar niks op de website staat (ik verwacht dan ook dat het immens druk gaat worden). Ik had begrepen dat er ook een band uit Friesland komt en nog een band, maar daar weet ik ook niks van. Ik moet het meer van mijn spelen hebben dan van mijn organisatorische talenten.quote:
Dat is een Amuse, geloof me, die valt niet te stemmenquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:15 schreef Cynic het volgende:
Een echte punkgitaar is er één die je helemaal niet kan stemmen. En waar maar 5 frets op zitten.
Hm en je weet toevallig niet welke bands? Metal avondje waarschijnlijk?quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:27 schreef Cynic het volgende:
yup, wel dus. hoewel daar niks op de website staat (ik verwacht dan ook dat het immens druk gaat worden). Ik had begrepen dat er ook een band uit Friesland komt en nog een band, maar daar weet ik ook niks van. Ik moet het meer van mijn spelen hebben dan van mijn organisatorische talenten.![]()
nee helaas weet ik dat niet. Ik gok erop dat het wel allemaal wat metalig is. Wij gaan in ieder geval geen salsa spelen ofzo. Aan de andere kant: onze bassist heeft het geregeld en je weet hoe dat gaat met die luiquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Hm en je weet toevallig niet welke bands? Metal avondje waarschijnlijk?
Het lijkt erop dat we volgend jaar in Februari naar Zwolle komenquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:36 schreef Aresdreams het volgende:
en nog steeds veel te ver weg @ cynic
Met TW spelen we in ieder geval volgend jaar in België, 19 April in Leuven.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:43 schreef Aresdreams het volgende:
nog te ver weg... beneden de rivieren is beter
ik ga niet nogmaals naar leeuwarden toe omdat iemand dat graag wilt en omdat ik het wel leuk vond om the wounded live te zien een keer
Mja...quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar zit er bepaalde lijn in je teksten? (zoals bij Ares blijkbaar)
Hahaha trutquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:38 schreef Cynic het volgende:
onze bassist heeft het geregeld en je weet hoe dat gaat met die lui![]()
Kijk beter nieuws, kan ik zelfs kruipend naar huisquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:39 schreef Cynic het volgende:
Het lijkt erop dat we volgend jaar in Februari naar Zwolle komen
Skema van het Libben... ik ga hier hele vieze dingen bij denken die het daglicht niet kunnen verdragen,... maar dat komt vast omdat ik het Fries niet machtig ben...quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:50 schreef Deansensitized het volgende:
Wij onttrekken ook overal inspiratie uit. Bier drinken, vrouwen, schijten, maatschappelijke problemen, de lat te hoog leggen. Enzo
Kan de teksten wel posten, maar snappen jullie toch niks van[ afbeelding ]
Daar kan ik wel heen!quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat we volgend jaar in Februari naar Zwolle komen
Athena had een Conorach-nummer kunnen zijn. Houd wel van dat soort gedachtegangen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja...
Athena gaat over een Griekse soldaat die glorieus een oorlog wint, maar zijn vrouw en kinderen verliest. Ondanks dat de oorlog gewonnen is, heeft hij alles wat belangrijk voor hem is verloren.
Chasing the game / level in every cloud gaat over een vergelijking tussen weerwolven en studenten die zichzelf 's avonds de tering zuipen en zich misdragen. Overeenkomst is de avond die ervoor zorgt dat de mensen van overdag 's avonds in beesten veranderen.
Mandy gaat over een Biseksuele nymphomane met een SM-slaafje.
Satan saw a little bunny gaat over Satan die een konijntje in het veld ziet en een bloem in zijn poeperd steekt.
Dan hadden we nog Leprechaun,.. dat gaat dan weer over een dwerg die een konijntje ziet met een bloem in zijn kont en hem daarvan bevrijd.
Ik ben nu bezig met een verhaal over een nieuwe post-ijstijd periode en Peter is bezig met het schrijven van nieuwe Laundry Man episodes...
Zullen we gokken dat het "schema van het leven" betekent?quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:53 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Skema van het Libben... ik ga hier hele vieze dingen bij denken die het daglicht niet kunnen verdragen,... maar dat komt vast omdat ik het Fries niet machtig ben...![]()
Hehe... gaaf ja!quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Athena had een Conorach-nummer kunnen zijn. Houd wel van dat soort gedachtegangen..
Coolheid..
Ik heb een nummer geschreven, 'Prodigy of the Sea', onze standaard. over de opkomst van Holland in de metafoor van een leeuw (de hollandse, snappie) die geboren wordt en opgrooit en dingen mee maakt in zijn leven. Zo wordt hij aangevallen door een adelaar (de Romeinen
) en gaat hij op reis en vindt mooie plaatsen (Indië) enzo.
'The Oaken Shield' lijkt over vikingen te gaan, zou men denken, maar het gaat over de Nederlandse marine van weleer die het land beschermen. De schepen waren van eikenhout gemaakt, dus zodoende..
'Voice of Despair' gaat over een man die bezocht wordt door een engel, maar het blijkt iets anders te zijn.
Enzo.
Ja... daar waag ik mij niet meer aan... Toen ik de tekst van de Kast las "Jou my dyn hond, jou my dyn hert..." toen gokte ik dat het om een drijfjacht ging... mijn klasgenote overtuigde me toch dat het echt om iets anders gingquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zullen we gokken dat het "schema van het leven" betekent?
Betekend gewoon Schema van het levenquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:53 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Skema van het Libben... ik ga hier hele vieze dingen bij denken die het daglicht niet kunnen verdragen,... maar dat komt vast omdat ik het Fries niet machtig ben...![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja... daar waag ik mij niet meer aan... Toen ik de tekst van de Kast las "Jou my dyn hond, jou my dyn hert..." toen gokte ik dat het om een drijfjacht ging... mijn klasgenote overtuigde me toch dat het echt om iets anders ging
Jou my dyn hân, net hond.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja... daar waag ik mij niet meer aan... Toen ik de tekst van de Kast las "Jou my dyn hond, jou my dyn hert..." toen gokte ik dat het om een drijfjacht ging... mijn klasgenote overtuigde me toch dat het echt om iets anders ging
Oh dat is gaaf!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:01 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hehe... gaaf ja!
Op een gegeven moment heb je nou eenmaal al je exen voor weet ik wat uitgescholden in een aantal nummers, dus dan is de lol daar ook weer vanaf
Ik ga binnenkort mijn boekje met Japanse sprookjes opzoeken... kijken of ik nog een verhaaltje daarvan om kan zetten in een leuk nummer
Pff die ellende had ik altijd met Franse tekstenquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mits ontzettend over the top vind ik het Pagan gebeuren wel komisch...quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oh dat is gaaf!
Tja, wij zijn een folk metalband, dus het is wel logisch dat wij onze inspiratie uit folklore halen. We hebben alleen niks met al dat 'pagan' gedoe. Dan heb je albums vol met liedjes over hoe heerschend Wodan is en hoe gevaarlijk Donar en hoe bloeddorstige berserkers mede drinken uit de schedels van gevallen christenen enzo. Ja, nou weten we het wel hoor.![]()
Ik had het met een "souris" wat ik vertaald had als glimlach... ik dacht,... wie gaat er nou glimlachen in het riool... bleek het over muizen te gaanquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Pff die ellende had ik altijd met Franse teksten
Had ik een tekst gelezen over een rasistische moord op een schaatsbaandaar maar de samenvatting over geschreven
Bleek het te gaan om een verstekeling die was doodgevroren in het landinggestel van een vliegtuig![]()
![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik had het met een "souris" wat ik vertaald had als glimlach... ik dacht,... wie gaat er nou glimlachen in het riool... bleek het over muizen te gaan
Ik kan Fries lezen hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:50 schreef Deansensitized het volgende:
Wij onttrekken ook overal inspiratie uit. Bier drinken, vrouwen, schijten, maatschappelijke problemen, de lat te hoog leggen. Enzo
Kan de teksten wel posten, maar snappen jullie toch niks van[ afbeelding ]
M'n vriendin heeft een Fries, maar die zet ze iedere keer in de stalquote:
Alles behalve jouw satriani iigquote:
Maar die houdt zijn sokken zeker wel altijd aanquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft een Fries, maar die zet ze iedere keer in de stalprecies waar ze thuis horen
[ afbeelding ]
Mijn vriendin ís van oorsprong friesquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft een Fries, maar die zet ze iedere keer in de stalprecies waar ze thuis horen
[ afbeelding ]
Dat je een te dure gitaar hebt...quote:
neequote:Op maandag 29 oktober 2007 17:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan doe ik hem wel weg
iemand geinteresseerd ?
Niet omdat kerels weg lopen omdat ze met van die rare kerels om gaat?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:43 schreef Deansensitized het volgende:
[ afbeelding ] Nynke:
Gaat over onze bassiste en haar strubbelingen een leuke vent te scoren [hoofdzakelijk vanwege haar bassist zijn].
inderdaad, dat slaat weer te ver doorquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Met TW spelen we in ieder geval volgend jaar in België, 19 April in Leuven.
Schikt dat of is dat weer te ver de andere kant op?![]()
Haha, goed puntquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Niet omdat kerels weg lopen omdat ze met van die rare kerels om gaat?.
scheid je af van nederland ofzo, kut friesquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:43 schreef Deansensitized het volgende:
Jongens, bash wat jullie willen, ik heb lekker een Friese smiley, jullie lekker niet[ afbeelding ]
Anyway, een hoop geblaat
Ja nou dat uh, je al voorbestemd was om metalhead te worden met die gitaar ofzo?quote:
Sweet Jesus, Mary, Joseph!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
Zelf geschoten el-beuno crappy cheap ass videoclip van 'Skite' is ook af!
Kramtried - Skite![]()
Ik dacht eerstquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
Kramtried - Skite[gewoon klikken, duurt nog geen minuut
]
quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
inderdaad, dat slaat weer te ver door
brabant he!
maarre... misschien dan keer ergens in brabant orso een optreden samen orso?
*ring ring*quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:05 schreef Aresdreams het volgende:
als ze het kunnen vinden that is haha
We komen een half uur later, m'n koe heeft een lekker bandquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*ring ring*
"Hoi met Dean. Uhm...we zijn nu op weg naar Den Bosch en uh we rijden nu bij Katwijk. Klopt dat?".
Meest briljante clip die ik in tijden heb gezienquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
]
Het deuntje van Come as you are van Nirvana en een heel simpele kinderliedje.quote:Op maandag 29 oktober 2007 07:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
...
Oefenen jij![]()
Welke deuntjes?
het is niet eens zo'n heel gek idee... Om in je eigen stad een bandpakket aan te bieden... hebben we iig 5 optredens in 5 verschillende stedenquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, een Brabantse gig met jullie, Cynics gang en wij?
Soort van... Fok! Gitaristen present:
Kun je TLFG en SquareLight er ook wel bij doen..
Laten we Kramtried openen..
maar zoals dribbel al zei: waar is de basist(e)?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
]
dat dan weer welquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
het is niet eens zo'n heel gek idee... Om in je eigen stad een bandpakket aan te bieden... hebben we iig 5 optredens in 5 verschillende steden
Hahah veeg me op hahaquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
]
vet!!! waar kan ik zo'n tshirtje bestellen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
]
Wen er maar aan, dat duurt nog ff dat het pijn doet... Als je genoeg eelt ontwikkeld hebt, doet het geen pijn meer, maar dat heeft z'n tijd nodigquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Het deuntje van Come as you are van Nirvana en een heel simpele kinderliedje.
Ik heb een gitaarlesboek gekocht en zit een beetje te oefenen. Mijn vingers doen nu wel pijn.
Lizquote:
Niet alle drummers zijn daarop gebouwd. Zeker degene die een dubbelbass pedaal nodig hebben, kunnen die broek maar beter aanhoudenquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:14 schreef SNArky het volgende:
[..]
Meest briljante clip die ik in tijden heb gezien![]()
![]()
Er moeten gewoon meer clips met drummers met hun broek op hun enkels komen.![]()
Misschien moet Dean de banden waarmee hij adverteert in zijn msn-naam toch maar niet verkopen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
We komen een half uur later, m'n koe heeft een lekker band![]()
Galmbakjequote:Op maandag 29 oktober 2007 19:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet alle drummers zijn daarop gebouwd. Zeker degene die een dubbelbass pedaal nodig hebben, kunnen die broek maar beter aanhouden. Prima video verder, alhoewel de badkamer wel aardig geklonken moet hebben
.
ging mij ook meer om de cover dan haar muziekquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Liz. Niet haar beste album trouwens. Die eer gaat toch echt naar haar meesterlijke debuut. Alhoewel de coverfoto hier wel beter is
.
Mooi in laagjes geknipt dat kapsel van haar...quote:
Nou, eerste stuk kan met trekschuit, dan nog een stuk met de praam, scheelt je zo een dagquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:29 schreef Aresdreams het volgende:
is je koe wel snel genoeg, of moet je een week van te voren vertrekken als je in brabant zou moeten zijn?
Steden?quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
het is niet eens zo'n heel gek idee... Om in je eigen stad een bandpakket aan te bieden... hebben we iig 5 optredens in 5 verschillende steden
Zal het niet halen bij de galmkamer op mijn faculteit, die heeft een reverbatietijd van 20+ sec (!)....quote:
Ik weet niet of dat gaat werken. Concertzalen en jongerencentra zijn een stuk commerciëler geworden. Er moeten mensen op af komen, er moet geld verdiend worden. De regering is niet meer zo vrijgevig wat subsidie betreft in vergelijking tot een x aantal jaar geleden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Doodkapje het volgende:
maar...maar... als TW nou meedoet... dan is er misschien een kleine kans op kleine zaaltjes?quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:03 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat gaat werken. Concertzalen en jongerencentra zijn een stuk commerciëler geworden. Er moeten mensen op af komen, er moet geld verdiend worden. De regering is niet meer zo vrijgevig wat subsidie betreft in vergelijking tot een x aantal jaar geleden.
Wat hebben ze er aan als ze 5 relatief onbekende bands boeken? Zaaltjes willen graag zelf selecteren, ze willen graag minstens 1 goeie headliner. Gaaf idee, maar net een paar jaar te laat.
Plus ik denk dat die 5 bands dan te veel uiteenlopen. Ze kunnen d'r dan moeilijk een "thema avond" (hardcore/punk, metal, hiphop, dance, pop, kleinkunst) van maken.
(zei de optimist)
Waarom opnieuw vullen? Dat klinkt alsof jullie en TLFG zo slecht spelen dat iedereen naar buiten gaatquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:09 schreef Deansensitized het volgende:
En dan om de zaal opnieuw te vullen krijgen we:
quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
]
Heb jij ons nog nooit horen spelen blijkbaarquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom opnieuw vullen? Dat klinkt alsof jullie en TLFG zo slecht spelen dat iedereen naar buiten gaat![]()
zo moeilijk is een sig toch niet te lezen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:09 schreef Deansensitized het volgende:
Geloof me, na 3 avonden optreden met de Fok! Music Tour wil elke zaal ons!
Line-up:
Kramtried
Too Loud For Granny
En dan om de zaal opnieuw te vullen krijgen we:
Born Suspicious
Sacrea Sanctuma [ofzo]
Squarelight
The Wounded [afsluiter]
[ afbeelding ]
Leef je uit. Officieuze oefenhok demo 2007! Wat eigen werk en paar coversquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:32 schreef punkjunk het volgende:
Oh haha. Skiten!
Heb je die ook in mp3?.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:59 schreef punkjunk het volgende:
Kijk eens aan, ik zal ze ook ff naar me nichtje sturen, een echte Friesche vrouw die schipper is van een tjalk.
Cool welquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:08 schreef guitarist.nl het volgende:
Mijn eerste nederlandstalige liedje geschreven.
En weer met heerlijk zuivere vocalen!
http://forumig.homelinux.org/zooi/Waar%20ben%20je%20nou.mp3
Opbouwende kritiek?quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:12 schreef punkjunk het volgende:
Het spijt me zeer, maar ik vind het écht waardeloos.
Je zou kunnen proberen de melodielijn in het gitaarspel te stoppen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:28 schreef guitarist.nl het volgende:
Oké. Je moet er van houden hè, ik hou wel van simpel.
Mja, en ik weet dat ik geen zanger ben, maar met alleen gitaar zijn liedjes zo saai!
Ik vind het echt een liedje voor een kinderprogramma eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:15 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Opbouwende kritiek?
Wat is er mis mee? Het zijn maar 3 accoorden, het had zo punk kunnen zijn.
Dat idee had ik ook vooral bij dat lalalalaquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind het echt een liedje voor een kinderprogramma eerlijk gezegd.
TLFG en wij komen uit dezelfde hoek, dat dan weer wel.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik zei toch ook hit, sinds wanneer hebben jullie die?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:47 schreef Witchfynder het volgende:
Wie? Wij?
Lijkt er niet eens op, man..
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zei toch ook hit, sinds wanneer hebben jullie die?
Het gaat hier niet altijd over jou
Ik doelde op onze Friesche Vrienden.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:42 schreef Cynic het volgende:
Haha, ik heb jullie hit ook even geluisterd, hij is vrij geniaal. Jullie hebben alleen wel compleet het couplet van Motorbreath van Metallica gejat.![]()
Huh?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:51 schreef Cynic het volgende:
eindhoven?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
TLFG en wij komen uit dezelfde hoek, dat dan weer wel.
Maar Delft, Den Bosch, Nijmegen, Leeuwarden... toch al aardig..
Wel een bonte collectie zo
daar heb je toch geen drop D voor nodig?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 07:18 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
[..]
Huh?Van Skite?
Welk stuk dan?? We beuken een minuut gewoon dezelfde vier akkoorden. Drop D: 9 5 7 3.
Tja in het fries klinkt een d anders hequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 07:34 schreef Deansensitized het volgende:
Wij welwant we pakken het hele akkoord he:
9.9.9.9.9.9.9.9...5.5.5.5.5.5.5.5...7.7.7.7.7.7.7.7...3.3.3.3.3.3.3.3
mwoaaaah..........quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 07:59 schreef Deansensitized het volgende:
Alles klinkt beter in het Fries
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
mwoaaaah..........
Gave clip Dean![]()
Sterker nog, in E (ten opzichte van drop D) kom je minder in de verleiding om een stuk open aan te slaan, dus is je linkerhand altijd in de buurt om te mutenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:39 schreef Aresdreams het volgende:
tja... ik kan ook muten met me linker hand in een standaard E tuning, dus ik zie het probleem niet
Goeiemoarnquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:11 schreef Dribbel_ het volgende:
moguh
inderdaad, maar omdat we deels uit den bosch komen zal ie dat wel vergeten zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik mis eindhoven rockcity ook in t lijstje!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik mis eindhoven rockcity ook in t lijstje!
[ afbeelding ]
quote:Forbidden
You don't have permission to access /~rockcity/gif/rockcity.jpg on this server.
Inderdaad! Heb het nu ook wel een keer gezien hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:07 schreef punkjunk het volgende:
Er zijn al zo'n 100.000 Jappen, Chinezen, Indo's of anderzinds spleetogen volk met Ibanez-en die dit gespeeld hebben.
Oma van een fokuser opbellen en de user van wie de oma het meest afknapt krijgt de kaartenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Aankomende maandag TLFG op fok!radio![]()
Je kan zelfs 2 kaarten winnen![]()
Nu nog een leuke manier verzinnen hoe we ze weggeven
iemand tips ?
ej!!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:22 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
gecondoleerd, want wat een kut stad is het
Naja moet zeggen dat ik het na meer dan 18 jaar ook wel gezien had. Woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Lent city (of all places) bij Nijmegen. En de verandering is wel beter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:22 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
gecondoleerd, want wat een kut stad is het
is gewoon een feitquote:
effenaar is nu een lelijk stuk betton, bakkerij zitten allemaal stonde mensen (voor mij dus geen bal meer aan) altstadt is ook al niet echt boeiend... thunder road house is leuk als ik me jong wil voelenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:35 schreef Dupje het volgende:
[..]
Naja moet zeggen dat ik het na meer dan 18 jaar ook wel gezien had. Woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Lent city (of all places) bij Nijmegen. En de verandering is wel beter.
Vond De Effenaar, Bakkerij en Altstadt best te doen
Waarom niet gewoon in Nijmegen? Dat is toch veel boeiender voor een jong persoontje... Lent is leuk als je huisje-boompje-beestje wil...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:35 schreef Dupje het volgende:
[..]
Naja moet zeggen dat ik het na meer dan 18 jaar ook wel gezien had. Woon inmiddels alweer 1,5 jaar in Lent city (of all places) bij Nijmegen. En de verandering is wel beter.
Vond De Effenaar, Bakkerij en Altstadt best te doen
Hierom:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon in Nijmegen? Dat is toch veel boeiender voor een jong persoontje... Lent is leuk als je huisje-boompje-beestje wil...
euhm... ruilen of trouwen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:26 schreef Dupje het volgende:
[..]
Hierom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: Ohh en ook omdat het maar moeilijk was iets in Nijmegen zelf te vinden
Nahh beide nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
euhm... ruilen of trouwen?
leuk huisje
Dat is nauwelijks de meest romantische volgordequote:
maakt het gelijk een stuk onaantrekkelijker jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:52 schreef Dupje het volgende:
[..]
Nahh beide niet![]()
Tis studentenhuis, dusja, heb dat huis niet voor me alleen heWe wonen er met zn 10en
hoeft ook niet romantisch te zijn...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is nauwelijks de meest romantische volgorde.
Hee cool... dat ken ik wel jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:26 schreef Dupje het volgende:
[..]
Hierom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: Ohh en ook omdat het maar moeilijk was iets in Nijmegen zelf te vinden
Ken je? Ken je mn huis?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:05 schreef Doodkapje het volgende:
[Knip dubbel]
[..]
Hee cool... dat ken ik wel ja
Volgens mij had iemand die ik ken daar eens een feestje... zijn vriendin beschreef het als een anti-kraak villa met zwembad tussen de treinbrug en de Waalbrug... kan niet missen toch?quote:
Stimmt. That's it. Maar ja, wij komen ook deels uit Rotterdam, maar in Rotterdam is niet veel zaal om zo'n party te houden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
inderdaad, maar omdat we deels uit den bosch komen zal ie dat wel vergeten zijn
Waar is dat dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand die ik ken daar eens een feestje... zijn vriendin beschreef het als een anti-kraak villa met zwembad tussen de treinbrug en de Waalbrug... kan niet missen toch?
OT: Weer een optreden erbij in Malden![]()
![]()
Dat magquote:
Muziek luisteren?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat magIk hou je niet tegen, zou zelf niet eens weten wat ik met een MP3 speler moest eigenlijk
Ik gebruik hem als anti-lulgesprekken-filter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat magIk hou je niet tegen, zou zelf niet eens weten wat ik met een MP3 speler moest eigenlijk
Uhhh, daar heb ik een goeie Yamaha hifi-set voor en in de auto een Pioneer radioquote:
En die neem je altijd mee als je even ergens naar toe gaat/loopt/fietst?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Uhhh, daar heb ik een goeie Yamaha hifi-set voor en in de auto een Pioneer radio![]()
Malden? Ten oosten van Utrecht en volgens één van jouw eerdere post één pot natquote:
Ik ga altijd met de auto...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:00 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En die neem je altijd mee als je even ergens naar toe gaat/loopt/fietst?
School heb ik een paar jaar geleden al achter me gelatenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:29 schreef punkjunk het volgende:
Heb je geen lessen op school dan ofzo?![]()
Ik wil zoiets juist graag eens zelf doen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:32 schreef punkjunk het volgende:
Volgens mij gewoon de zelfde, maar je gitaarboer weet daar meer over. Dan zou ik em gelijk ff laten afstellen bij die knakker, die heeft er verstand van.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:28 schreef Metalfreak het volgende:
Zijn hiervoor trouwens aparte snaren te koop
Ik zou het niet doen, het gaat vast wel passen maar ik heb zo het idee dat het niet echt geweldig gaat klinken. En de tension is anders, ik weet niet in hoeverre dat je gitaar kan verneuken want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.quote:of kan ik dezelfde gebruiken die ik op de elektrische gebruik?
Ah ok, ja, ik had er gewoon eerder nooit op gelet of daar aparte snaren voor achter de toonbank hingen. Eens kijken wat ze hebben dan. Moet die op m'n E-gitaar ook nog eens vervangen, zitten er alweer véél te lang op. Vroeger had ik het nog wel eens dat die vanzelf knapten, maar dat heb ik al heel lang niet meer gehad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik zou het niet doen, het gaat vast wel passen maar ik heb zo het idee dat het niet echt geweldig gaat klinken. En de tension is anders, ik weet niet in hoeverre dat je gitaar kan verneuken want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Ernie Ball snaren staat op (bij sommige dan) dat je ze voor allebei kunt gebruikenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik zou het niet doen, het gaat vast wel passen maar ik heb zo het idee dat het niet echt geweldig gaat klinken. En de tension is anders, ik weet niet in hoeverre dat je gitaar kan verneuken want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Jij bent gemeenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:00 schreef punkjunk het volgende:
probeer maar niet bij de OP te komen, dat lukt je toch niet.
Dus ik mag er 2 maanden mee doen? Speel dagelijks ongeveer een uurtjequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:09 schreef punkjunk het volgende:
Je moet je snaren om ed maand ofzo vervangen. Als je iedere dag een uurjte of 2 speelt dan.
je kunt je snaren ook schoonhouden, kun je er een heel stuk langer meequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus ik mag er 2 maanden mee doen? Speel dagelijks ongeveer een uurtjeMaar ik vervang ze eigenlijk maar 2x per jaar tegenwoordig...
En elke keer als ik ze vervangen heb denk ik weer: ey, dit klinkt een stuk beter, dit moet ik vaker doen
Heb er nooit zo'n zin in om die dingen te vervangen...
Ik bedoel niet zo zeer jij, ik heb heb hte ook een keer geprobeerd, toen lag de hele OP aan diggelenquote:
Dat was het 1e vak wat ik haaldequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:19 schreef SNArky het volgende:
[..]
Heb je statica nog steeds niet gehaald.
Gebruik gewoon d'addario hoor geen problemenmeequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:39 schreef EvilWasp het volgende:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van Ernie Ball-snaren en waarom gebruiken jullie ze? Want ik als rasnederlander zie nog steeds natuurlijk dat ik voor 2 pakjes d'Addario-snaren 1 pakje Ernie Ball kan kopen
Klinkt het echt zoveel beter? Of gaat langer mee oid?
Oh nee, prijs valt best mee. ¤ 6,50 voor een pakje. Valt best mee dusquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:39 schreef EvilWasp het volgende:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van Ernie Ball-snaren en waarom gebruiken jullie ze? Want ik als rasnederlander zie nog steeds natuurlijk dat ik voor 2 pakjes d'Addario-snaren 1 pakje Ernie Ball kan kopen
Had een beetje de indruk dat de meeste mensen hier een voorkeur hadden voor Ernie Ball.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gebruik gewoon d'addario hoor geen problemenmee
Zijn gewoon stelletje mierenneuckers hoor gewoon niet naar luisterenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:42 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Had een beetje de indruk dat de meeste mensen hier een voorkeur hadden voor Ernie Ball.
Maar idd, d'Addario is niks mis mee.
Het zit in zo'n stoere jaren-80 neonkleurige verpakkingquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:39 schreef EvilWasp het volgende:
Want?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:01 schreef punkjunk het volgende:
Ik had altijd d'Addario maar Ernie Ball is fijner vind ik.
Volgens mij zit het voor een groot gedeelte tussen je oren ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:05 schreef punkjunk het volgende:
Fijnere klank, fijnere feeling, minder roest. (mijn vingers zweten nogal bij spelen) .
Jep, (zit geen floyd rose op neem ik aan) wel even opnieuw intoneren waarschijnlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:07 schreef EvilWasp het volgende:
Kan ik trouwens zonder problemen .11 snaren op een Epiphone SG zetten waar nu .10 snaren opzitten?
Ben echt een snaren-noobje.
klinkt mooier (vooral net nieuwe snaren vind ik Dáddario niet zo mooi klinken) en speelt gewoon anders...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:39 schreef EvilWasp het volgende:
Ik weet het wel zekerquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Volgens mij zit het voor een groot gedeelte tussen je oren ook.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Als je gewoon fastfret gebruikt roesten ze ook niet
opgelost
Hals stellen lijkt me. Heb ik vorige week met mijn akoestische nog gedaan..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik wil zoiets juist graag eens zelf doen...![]()
onzin?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:29 schreef Aresdreams het volgende:
maar fastfret heeft ook nadelen, vooral het glijden van de snaren is wat lastiger...
bij D'addario zeker nodig, bij ernie ball niet, ik heb het idee dat die snaren gewoon wat soepeler blijven (dus makkelijker glijden voor je handen, zonder fast fret)
Glijd juist makkelijker is mijn ervaring?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:29 schreef Aresdreams het volgende:
maar fastfret heeft ook nadelen, vooral het glijden van de snaren is wat lastiger...
bij D'addario zeker nodig, bij ernie ball niet, ik heb het idee dat die snaren gewoon wat soepeler blijven (dus makkelijker glijden voor je handen, zonder fast fret)
niks mis mee, maar niet genoeg gehyped blijkbaarquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:12 schreef Witchfynder het volgende:
Het lijkt wel een Ernie Ball vs. D'Addario vete geworden te zijn hier..
Maar hoe zit het met GHS dan?.
Ik ben een tevreden GHS user!
Stomme hoer speelt op mooie Musicmasters...quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Liz. Niet haar beste album trouwens. Die eer gaat toch echt naar haar meesterlijke debuut. Alhoewel de coverfoto hier wel beter is
.
Dat bedoel ik...quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:37 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ging mij ook meer om de cover dan haar muziek![]()
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Pffff krijg ik een mail voor een optreden 1 dec, afijn ik kan niet helaas andere keer beter
Wat blijkt
Is witchfinder met z'n conorack op dezelfde dag daar ingeplanned
Als m'n ouders niet perse sinterklaas had moeten vieren hadden we onbewust samen moeten optreden![]()
"Alles voor de band", weet je nog?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 02:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Pffff krijg ik een mail voor een optreden 1 dec, afijn ik kan niet helaas andere keer beter
Wat blijkt
Is witchfinder met z'n conorack op dezelfde dag daar ingeplanned
Als m'n ouders niet perse sinterklaas had moeten vieren hadden we onbewust samen moeten optreden![]()
nee, meningquote:
ja, te makkelijk dus, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Glijd juist makkelijker is mijn ervaring?![]()
Ja, als wij mogen spelen op de dag dat wij sinterklaas zouden vieren wist ik het welquote:Op woensdag 31 oktober 2007 07:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Alles voor de band", weet je nog?.
ja, ik zou zeggen combineer het!quote:
Precies, lekker in vol sinterklaas ornaat [incl staf en paard] de liedjes eruit beuken en dan de boel vieren.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, ik zou zeggen combineer het!
lekker optreden geven en ondertussen sinterklaas viering in de zaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |