Jongens, bash wat jullie willen, ik heb lekker een Friese smiley, jullie lekker niet
![]()
Anyway, onze betekenissen:
![]()
Skema Fan It Libben [Schema Van Het Leven]:
We delen ons hele leven in, van jongs af aan. Eigenlijk is dat stom, want er komt altijd wel wat tussen. Kijk daarom niet naar de dingen die je nog moet doen, maar die je al gedaan hebt.
Dromen en plannen zijn niet verkeerd, als ze maar waar te brengen zijn. En hou het bij een paar, want het loopt altijd anders dan je wil.
![]()
Skite [Schijten]:
Schijten, schijten, schijten, schijten, ik moet schijten, schijten, schijten. Schijten, schijten, schijten, schijten, ik moet schijten, schijten, schijten.
Met de mededeling dat hij geschreven is en gezongen word door onze drummer lijkt mij verder uitleg overbodig.
![]()
Ballsack Boogie:
Gaat over het alom bekende en gevreesde probleem van het hebben van jeuk aan je zak en er maar niet af kunnen komen.
Een echt bluespunk nummer dus.
No Name:
Zonder naam en nummer ben je in de huidige maatschappij niks. Kijk naar de daklozen, geen banknummer, geen huisnummer, geen huis, geen naam, helemaal niks. Komen om diezelfde reden ook nergens meer aan de bak, want zijn niks, kunnen niks en stellen niks voor zonder naam en nummer.
Lang leve de maatschappij.
Coffee Makes The World Go Round:
De wereld draait op koffie zoals een auto op benzine. Zonder koffie voelen ik me klote, pas als ik koffie krijg gaat alles weer goed. Het zwarte goud!
The Shell:
Het gevoel hebben opgesloten te zitten in een onzichtbare soort cocon waar je maar niet uit kan komen, maar waar je maar al te graag uit wil breken.
![]()
Leave [Lieverd]:
Gaat over vrouwen. De hoofdpersoon [vanuit ik-perspectief gezongen] is erg verliefd op een meisje, maar zij wil niks van hem weten.
![]()
Nynke:
Gaat over onze bassiste en haar strubbelingen een leuke vent te scoren [hoofdzakelijk vanwege haar bassist zijn].
![]()
Myn Siele Raast [Mijn Ziel Schreeuwt]:
Gaat weer over het feit dat de hoofdpersoon een chick leuk vind die hij niet kan krijgen.